Νιώθω ντροπή και αηδία. Και, πράγμα μάλλον σπάνιο για μένα, οργή. Διαβάστε το ρεπορτάζ της Μαρούλας Πλήκα στην ΑΥΓΗ και θα καταλάβετε. Το επισήμανε η Μαρία – και την ευχαριστώ.
*
| Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου αρνήθηκε να εντάξει τη Θεσσαλονίκη στο “Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων” με το επιχείρημα ότι η εβραϊκή παροικία που γκρεμίστηκε από τους Ναζί κατοικούσε μόνον… 500 χρόνια στην πόλη!Θεσσαλονίκη: Μόνο ως ύβρις προς την ιστορία της Θεσσαλονίκης μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση της πλειοψηφούσας παράταξης του Βασίλη Παπαγεωργόπουλου στο δήμο της πόλης να μην ενταχθεί η Θεσσαλονίκη στο “Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας περιόδου 1940-1945″, που έχουν συγκροτήσει δεκάδες φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη την Ελλάδα. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της “Αναγέννησης” και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, βοηθούμενοι και από την εκκωφαντική σιωπή κάποιων “υπερπατριωτών” δημοτικών συμβούλων της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης, επιδιώκουν συστηματικά να “θάψουν” κάθε τι που θυμίζει ότι η Θεσσαλονίκη ήταν μια πολυπολιτισμική πόλη, στην οποία ζούσαν και χιλιάδες Εβραίοι. Βέβαια, όταν ο Νικολά Σαρκοζί δήλωσε και ολίγον “Θεσσαλονικιός”, όλοι αυτοί οι “υπερπατριώτες” του δήμου πανηγύριζαν και ενώ είναι έτοιμοι να τιμήσουν ευκαιρίας δοθείσης τον Γάλλο πρόεδρο για αυτή του τη δήλωση αρνούνται να τιμήσουν την μνήμη των δεκάδων χιλιάδων Εβραίων που μαρτύρησαν στα ναζιστικά στρατόπεδα!
Με γελοία εθνοκεντρικά επιχειρήματα Η πλειοψηφία του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως καταγγέλλει ο δημοτικός σύμβουλος Τριάντάφυλλος Μηταφίδης, στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, ουσιαστικά υιοθέτησε την σχετική αρνητική εισήγηση της “Επιτροπής Ονοματοθεσίας Οδών” να απορρίψει το αίτημα της δημοτικής κίνησης Θεσσαλονίκης των Πολιτών και της Οικολογίας να ενταχθεί η Θεσσαλονίκη στο Δίκτυο Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας, περιόδου 1940 – 1945″, με τα εξής εθνοκεντρικά και προσβλητικά για την ιστορική μνήμη και τη νοημοσύνη των πολιτών της Θεσσαλονίκης επιχειρήματα της εν λόγω Επιτροπής: Εμφανίζεται παρούσα ενώ δεν ήταν στη συνεδρίαση Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σωτήρης Καπετανόπουλος κατά την πάγια τακτική του, δεν έθεσε καν το θέμα σε ψηφοφορία, διότι υπήρχε η αρνητική εισήγηση της Επιτροπής και το θεώρησε περιττό! Έντονη ήταν η αντίδραση του Τρ. Μηταφίδη, αλλά των δημοτικών συμβούλων της “Πρωτοβουλίας” Αν. Κουράκη και Π. Αβραμόπουλου, ενώ εκκωφαντική ήταν η σιωπή των δημοτικών συμβούλων της παράταξης “Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια”. Στην εν λόγω επιτροπή προεδρεύει ο γνωστός ακραίος Θόδωρος Ασπασίδης και μέλη της είναι από τη συμπολίτευση οι Κ. Καρακωστάνογλου (πανεπιστημιακός, μέλος της Ομάδα 21) και Κ. Εγγλέζος, ενώ από την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης συμμετέχει η Μ. Ακριτίδου. “Επιεικώς ανιστόρητη απόφαση” “Η επιεικώς ανιστόρητη αυτή απόφαση της συντηρητικής πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης περιφρονεί ακόμη και την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του “Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων” που στις 12/12/2006 στα Καλάβρυτα έκρινε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να συμπεριληφθεί “αυτοδικαίως” στις μαρτυρικές πόλεις-μέλη του Δικτύου”, τονίζει η “Θεσσαλονίκη των πολιτών και της Οικολογίας” στη σχετική της ανακοίνωση και προσθέτει ότι: “Σε μια περίοδο που μαίνονται οι “πόλεμοι της μνήμης” και οι αρνητές του Ολοκαυτώματος επιχειρούν να αναιρέσουν το ιστορικό – συνειδησιακό κεκτημένο της αντιφασιστικής νίκης, τέτοιες αποφάσεις ισοδυναμούν, αντικειμενικά, με “υγειονομική ταφή του Ολοκαυτώματος”, με “μνημοκτονία”, για να επαναλάβουμε τις σοβαρές προειδοποιήσεις δύο διαπρεπών ιστορικών, του Γερμανού Χάγκεν Φλάισερ και του Ισραηλινού Ίλαν Πάπε”. Οδό Τσαρούχα αποκτά η Θεσσαλονίκη Τριάντα πέντε χρόνια πέρασαν από τη δολοφονία του βουλευτή της ΕΔΑ Γιώργου Τσαρουχά από τους στρατοκράτες της Θεσσαλονίκης και επιτέλους το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης αποφάσισε να δώσει το όνομά του, σε έναν δρόμο της πόλης, υιοθετώντας σχετική πρόταση του δημοτικού συμβούλου Ανδρέα Κουράκη. Βέβαια η διοίκηση του δήμου τιμά τον μεγάλο αγωνιστή της αριστεράς όχι δίνοντας το όνομά του σε έναν κεντρικό δρόμο, αλλά σε έναν καινούργιο δρόμο και ανώνυμο μέχρι σήμερα, ο οποίος βρίσκεται σε μια αναπτυσσόμενη περιοχή στα όρια των δήμων Θεσσαλονίκης – Πυλαίας. Από το τίποτε κάτι είναι και αυτό. |
Αυγή, 18/7/08

76 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Ιουλίου 19, 2008 στις 10:06 πμ
Πάνος
Πρέπει να κάνουμε αυτό που πρέπει ώστε στην επόμενη κιόλας συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ανατραπεί αυτό το αίσχος!
Απευθύνομαι ιδιαίτερα στην πολυάριθμη μπλογκερία της Θεσσαλονίκης – ελπίζω να μην το αφήσουμε να περάσει έτσι!
Ιουλίου 19, 2008 στις 10:40 πμ
σχολιαστής
Σιγά να μην είναι σκατούπολη, επειδή η πλειονοψηφία, είναι αυτή που είναι.
Με την πρώτη ευκαιρία να θυμηθούμε να τους αλλάξουμε.
Ιουλίου 19, 2008 στις 12:23 μμ
περιούσιος
Η παράταξη, που αποτελεί την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, δεν εκφράζει επ’ ουδενί λόγω την άποψη της πλειοψηφίας των ψηφοφόρων αυτής της πόλεως. Εκ του λόγου αυτού, λοιπόν, φρονώ ότι ο χαρακτηρισμός, που της αποδίδετε, είναι τουλάχιστον υπερβολικός και κακώς η απόφαση αυτή παίρνει μπάλα όλη την πόλη. Πάντως, τα επιχειρήματα της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίυο του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι επιεικώς τραγικά και απαράδεκτα. Δεν ήταν, λέει, “μπαγιάτηδες” οι Εβραίοι, που εξοντώθηκαν. Μπαγιάτικα μυαλά κουβαλούν πολλοί εκεί στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ιουλίου 19, 2008 στις 1:30 μμ
Stazybο Hοrn
Άλλη μία φορά, εύγε σε αυτούς που την κατέστησαν πλειοψηφία, περισσότερες από μια φορές (άντε, να πεις, λάθος την πρώτη)
Ιουλίου 19, 2008 στις 1:41 μμ
zepos
Ζώ και γω δυστυχώς σε μια πόλη που συνεχώς και αδιαλείπτως εκλέγει με ταράστιες πλειοψηφίες όσους κάνουν ακριβώς τα αντίθετα από το λαϊκό συμφέρον. Κύριο κριτήριο είναι η προσωπκές εξυπηρετήσεις. Η πολιτική που λέει: Ψήφισέ με και εγώ θα είμαι σχεδόν πάντα δίπλα σου σε κάθε προσωπικό σου αίτημα, αλλά δεν θα με ρωτάς τι κάνω για άλλους ή για την πόλη σου..
Και σήμερα να γινότουσαν εκλογές στην Θεσσαλονίκη και στον τόπο μου, πάλι οι ίδιοι ή παρόμοιοι θα έβγαιναν με μεγάλη πλειοψηφία..
Τις πταίει;
Ιουλίου 19, 2008 στις 1:44 μμ
j95
Σωστά, πρόκειται για μία εντελώς εξωγήινη πλειοψηφία που χθες το βράδι προσγειώθηκε να κυβερνήσει το δημοκράτη και μη ρατσιστή λαό της Θεσσαλονίκης.
Ιουλίου 19, 2008 στις 1:51 μμ
Μαρία
Η πρόταση των δύο δημοτικών κινήσεων για την ένταξη της Θεσ/νίκης στο δίκτυο εκκρεμούσε απο το Γενάρη του…2007. Αφού όμως την ημερήσια διάταξη την καθορίζει η πλειοψηφία αποφάσισαν να συζητηθεί ή μάλλον να μη συζητηθεί τώρα με τα μπάνια του λαού. Το επόμενο δημοτικό συμβούλιο είναι στις 26 Αυγούστου.
Είμαι περίεργη να δω την αντίδραση της ισραηλιτικής κοινότητας, που η πλειοψηφία των μελών της ψηφίζει αυτά τα καθίκια.
Και τι ειρωνεία! Η Νομαρχία και η Δημοτική Πινακοθήκη στεγάζονται σε πρώην εβραϊκές ιδιοκτησίες.
Ιουλίου 19, 2008 στις 1:57 μμ
σχολιαστής
j, η λέξη λαός με τσουβαλιαστικό τρόπο, δε λέει. Υπάρχουν δημοκράτες και μη ρατσιστές και αντιδημοκράτες και ρατσιστές. Αυτό γινόταν απο …αρχαιοτάτων χρόνων και …συνεχίζεται.
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:05 μμ
Πάνος
Μέχρι τις 26 Αυγούστου πρέπει να φτάσουν εκατοντάδες (ή και χιλιάδες) μηνύματα διαμαρτυρίας προς το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τα οποία θα απαιτούν να διορθωθεί ΑΜΕΣΑ το προχθεσινό αίσχος. Σε λίγο θα ανεβάσω εδώ ένα “υπόδειγμα”. Στο χέρι μας είναι να κυκλοφορήσει ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:11 μμ
j95
Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν περίπου 500.000 άτομα που ψήφισαν Ψωμιάδη ή Παπαγεωργόπουλο, και περίπου 1.000.000 σε εθνικιστικό παροξυσμό. Αυτό ΔΕ γινόταν από αρχαιοτάτων χρόνων, για την ακρίβεια γίνεται μόνο από το 1992 και μετά.
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:17 μμ
Μαρία
Πολύ αισιόδοξη η ταξινόνησή σου, σχολιαστή.
Ο αντισημιτισμός (ως αντιεβραϊσμός, γιατί οι Άραβες είναι φίλοι μας), όπως και ο αντιαμερικανισμός και ο εθνικισμός διαπερνά όλα τα κοινωνικά στρώματα και όλες τις κομματικές τοποθετήσεις.
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:30 μμ
Πάνος
Πως σας φαίνεται αυτό το κειμενάκι;
Κύριε Δήμαρχε της Θεσσαλονίκης,
με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την επιλογή της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης να αρνηθεί την ένταξη της πόλης της Θεσσαλονίκης στο «Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας 1940-1945», με την επίκληση απολύτως απαράδεκτων και προσχηματικών επιχειρημάτων.
Η ενέργεια αυτή είναι βαρύτατα προσβλητική για τη μνήμη των δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων Εβραίων που εξοντώθηκαν από τους ναζί. Είναι μια στάση που προξενεί αγανάκτηση στη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της χώρας μας. Είναι μια συμπεριφορά που αποτελεί όνειδος για τη Θεσσαλονίκη.
Σας καλούμε να καταδικάσετε αμέσως και χωρίς επιφυλάξεις αυτήν την επιλογή. Σας καλούμε να φέρετε εσείς ο ίδιος στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρόταση, η οποία να εντάσσει τη Θεσσαλονίκη στο «Δίκτυο», όπου αυτονόητα έχει θέση.
Σε αντίθετη περίπτωση αναλαμβάνετε εσείς ο ίδιος, προσωπικά, την ευθύνη για τη βαρύτατη δυσφήμιση της Θεσσαλονίκης απέναντι στην ελληνική και τη διεθνή κοινή γνώμη.
Υπογραφή
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:47 μμ
Μαρία
Εγκρίνεται.
Απο φιλολογική διαστροφή: ή ντροπή ή όνειδος (2 φορές το ίδιο;)
Με την ευκαιρία, ο τοπικός τύπος κάνει τουμπεκί. Αλλά ασχολείται τώρα με το Ίλιντεν στη Μελίτη.
Ιουλίου 19, 2008 στις 2:51 μμ
plagal
Το ακονισα λιγο και το ‘στειλα.
Ελεος δηλαδη, η ιστορια της πατριδας μας δεν ειναι μονο ο Μεγαλεξανδρος…
Ιουλίου 19, 2008 στις 3:18 μμ
Elias
Οι Θεσσαλονικείς είστε βλάκες. Η Εβραϊκή Κοινότητα και ό,τι έχει να κάνει μ’ αυτήν είναι ένας πλούτος για την πόλη σας (όπως και ό,τι έχει να κάνει με την καθόλου ασήμαντη Αρμένικη Κοινότητα). Αντί να τα καταπνίγετε, θα έπρεπε να τα αναδεικνύατε.
Ιουλίου 19, 2008 στις 3:57 μμ
kukuzelis
Μήπως μπορεί να με πληροφορήσει κανείς τι στο καλό είναι αυτό το «Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας περιόδου 1940-1945»; Είναι κάποιου είδους άσκηση επί χάρτου; Ποιος το έφτιαξε; Η ένωση δήμων και κοινοτήτων είχε την ιδέα; Άραγε συνεπάγεται κάτι η ένταξη σε αυτό; Μοιάζει καθόλου με το αλήστου μνήμης δίκτυο αποπυρηνικοποιημένων δήμων; Προσωπικά και κατά των πυρηνικών είμαι και υπέρ των Εβραίων της Θεσσαλονίκης (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό το τελευταίο) αλλά φοβάμαι ότι πολύς σαματάς γίνεται για να “ξεμπροστιαστεί” ένας αντίπαλος στον οποίο το μόνο που θα άξιζε να του προσάψει κανείς είναι ότι δεν συναινεί σε κάτι που, εν τέλει, δεν πρόκειται να του κοστίσει απολύτως τίποτα.
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:10 μμ
Μαρία
kukuzelis, http://www.greekholocausts.gr
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:19 μμ
Μαρία
Απο το συνέδριο και την ημερίδα που οργάνωσαν, φαίνεται οτι δεν περιορίζονται στο «ξεμπρόστιασμα».
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:22 μμ
Elias
Αγαπητέ Κουκουζέλη, το “Δίκτυο” αυτό μοιάζει να είναι ένα πρόσχημα για δεξιώσεις, ημερίδες, απόσπαση κοινοτικών επιχορηγήσεων, δημαρχιακά αλληλοπαινέματα και προβολή ανύπαρκτου έργου (δε βάζω και το χέρι μου στη φωτιά αλλά αν κάνει νιάου-νιάου, έχει μουστάκια και περπατάει στα κεραμίδια, πρέπει να ‘ναι γάτα).
Είδα ότι υπάρχει και αντίστοιχο”Δίκτυο Νέων“. Από το (ο Θεός να το κάνει) website τους, καταλαβαίνει κανείς περί τίνος πρόκειται.
Τέλος πάντων, το σκεπτικό της απόφασης του ΔΣ ήταν φαιδρό, σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι. Το μόνο θετικό ήταν ότι μάθαμε την ύπαρξη όλων αυτών των “Δικτύων”, οπότε ξέρουμε τώρα έναν ακόμα λόγο γιατί δεν βρίσκεται ποτέ ο Δήμαρχος στο τηλέφωνο.
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:27 μμ
kukuzelis
Μαρία, ευχαριστώ για την πληροφορία.
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:35 μμ
Πάνος
Mαρία,
ΟΚ. Ο τοπικός τύπος (και όχι μόνο) θα ασχοληθεί αν το θέμα “ανέβει”. Θα το ανεβάσουμε εμείς.
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:37 μμ
kukuzelis
…αλλά, Μαρία, ένα σημείο της ιδρυτικής διακήρυξης του “Δικτύου” με έκανε να χαμογελάσω. Μεταξύ των σκοπών της εταιρείας είναι:
Η εξασφάλιση επαρκών πόρων για τις πληγείσες περιοχές [κατά τον Β παγκόσμιο...] από τα προγράμματα του Εθνικού και Περιφερειακού σκέλους του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000-2006.
H δε “επίτευξη των σκοπών της εταιρείας θα γίνει με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά” [μεταξύ άλλων]:
Με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι Κοινοτικές Πρωτοβουλίες όπως INTERREG ,LEADER κ.α σε διάφορους τομείς αλλά και άλλες Ευρωπαϊκές ή διεθνείς χρηματοδοτικές πηγές.
*
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:44 μμ
Πάνος
Κουκ,
αν έλεγε κάποιος απ’ αυτούς “δε θέλουμε να μπει η Θεσσαλονίκη στο Δίκτυο, γιατί δεν πρόκειται για σοβαρή/ αξιόλογη προσπάθεια”, θα το καταλάβαινα και τα το προσέγγιζα διαφορετικά. Αντί γι’ αυτό επικαλέστηκαν ότι το έγκλημα έγινε …μακριά, άρα δεν άφορά την πόλη και ότι οι Εβραίοι ήταν στη Θεσσαλονίκη ΜΟΝΟ πεντακόσια χρόνια!
Με άλλα λόγια το πρόβλημά τους δεν είναι καθόλου το Δίκτυο, είναι η μνήμη των θυμάτων της Εβραϊκής κοινότητας. Και αυτό είναι μια συνειδητή επιλογή, η οποία αποτελεί casus belli για όσους δημοκρατικούς πολίτες έχουν απομείνει ευαίσθητοι και ενεργοί εδώ πάνω.
Δε μπορούν αυτοί οι τύποι να ξεφτιλίζουν έτσι μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη – κι αυτό να “περνάει” σα να μην τρέχει τίποτα!
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:49 μμ
Πάνος
Κουκ,
επί του σχολίου στις 4.37 μμ,
μου φαίνεται ότι διυλίζεις τον κώνωπα…
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:50 μμ
planitas
Μπορώ να ρωτήσω κάτι τον συντάκτη του κειμένου;
Είσαι από την Θεσσαλονίκη ή από κάποια άλλη πόλη;
Και μια ακόμη ερώτηση, η Θεσσαλονίκη είναι σκατούπολη και η υπόλοιπη Ελλάς λεβάντα;
Ιουλίου 19, 2008 στις 4:57 μμ
Πάνος
planitas,
αν εννοείς τον συντάκτη του κειμένου που προορίζεται για τον Παπαγεωργόπουλο, δηλ. εμένα,
- ζω στη Θεσσαλονίκη σχεδόν 30 χρόνια, αλλά είμαι από αλλού. Ευελπιστώ για άλλα 30 (κατά κύριο λόγο ότι θα τα ζήσω και δευτερευόντως ότι θα τα ζήσω στη Θεσσαλονίκη )
- η δεύτερη ερώτηση είναι παράφραση του “κι εσείς γιατί βασανίζετε τους μαύρους;” – οπότε δε μπορώ να απαντήσω.
Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποδείξει ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΤΟΥΠΟΛΗ επιχειρώντας να ανατρέψει την κατάπτυστη στάση του δημοτικού της συμβουλίου.
Ιουλίου 19, 2008 στις 5:12 μμ
Πάνος
Το μέηλ του δημάρχου είναι:
mayorsal@otenet.gr
Ιουλίου 19, 2008 στις 5:43 μμ
κάποιος
βέβαια να μην ξεχνάμε πως η ηγεσία της εβραϊκής κοινότητας στηρίζει Παπαγεωργόπουλο και Ψωμιάδη γι’ αυτό και δεν έβγαλε ανακοίνωση όπως έκανε η δημοτική παράταξη για την απόλυτα φασιστική απόφαση
Ιουλίου 19, 2008 στις 5:49 μμ
JK
Αναρωτιέμαι, οι πρόγονοι του Δημάρχου και του Νομάρχη, πόσους αιώνες στη Θεσσαλονίκη κουβαλάνε στην πλάτη τους;
Κάπου είχα δαβάσε πως πριν μόλις έναν αιώνα (όχι 5 μη-μπαγιάτικους) οι Έλληνες στη Θ/νίκη ήταν κάπου 30 χιλιάδες
Ω τι χώρα μπαμπά
Ιουλίου 19, 2008 στις 5:56 μμ
Servitoros
@kukuzelis
Ποιό το πρόβλημα να στηριχθούν οι συγκεκριμένες πόλεις από την Ε.Ε. μιας που ουδέποτε αποζημιώθηκαν από το Γερμανικό κράτος και που ποτέ δεν ανασυγκροτήθηκαν από το Ελληνικό κράτος που υπήρξε καλοθελητής των μεταπολεμικών κυβερνήσεων της Δυτικής Γερμανίας. Συνιστώ την μελέτη του τελευταίου βιβλίου του Χαγκεν Φλάισερ για την διαχείρηση της μνήμης των γεγονότων του Β.Π.Π. στην Ελλάδα από τις κυβερνήσεις των δυο χωρών.
Υ.Γ.1. Η ίδια πολιτική είχε μεγαλύτερη επιτυχία στην Ιταλία όπου χωρία που σφαγιάστηκαν από τους Ναζί έχουν πλέον σβηστεί από τον χάρτη.
Υ.Γ.2. Εάν ήταν το θέμα για τα λεφτά, η Δημαρχάρα θα έτρεχε πρώτη πρώτη μιας που της λείπουν 22 εκατ. ευρώ, μόνο που το θέμα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ιδεολογικό.
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:07 μμ
planitas
Πάνο,
θεωρώ μειωτικό τον χαρακτηρισμό σου ως προς το σύνολο. Μπορούσες να πεις αυτό που είπες (δηλαδή με το νόημα των γραφομένων σου) χωρίς να γενικεύεις έτσι. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει βγάλει μόνο Ψωμιάδηδες και Βελόπουλους, έχει βγάλει και Φεντερασιόν στο παρελθόν, και κίνημα ενάντια στην παγκοσμιοποίηση του κεφαλαίου τώρα. Έχει και ένα ΑΠΘ που σφύζει (ως προς τον φοιτητόκοσμό του) σε αυτοδιαχείρηση και εναλλακτική σκέψη.
Εάν προσδιορίζεις μια ολόκληρη πόλη από τον δήμαρχό της, είσαι πολύ φάουλ.
Επίσης να σε υπενθυμίσω το εξής απλό: το δημοτικό αυτό συμβούλιο δεν το βγάζει η πόλη Θεσσαλονίκη, αλλά το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Επομένως εμείς που ανήκουμε σε άλλους δήμους, (αλλα θεσσαλονικείς) ούτε καν τον ψηφίζουμε τον κύριο.
Ακόμη και αν τους ψηφίζει η πλειοψηφία, βέβαια, θέλω να επισημάνω και το άλλο: Η πλειοψηφία, γενικώς στις σύγχρονες κοινωνίες, ο μέσος αυτός όρος που επηρεάζεται από τον καναλάρχη και την απογευματινή εφημερίδα, κοιμάται. Αυτό δεν είναι και κανένα συνταρρακτικό νέο.
Πάντως επί της ουσίας, συμφωνώ απόλυτα με τον προβληματισμό σου και την απόλυτα δικαιολογημένη ένστασή σου σχετικά με τους Εβραίους της πόλης. Φαίνεται πως το 2008 ακόμη έχουμε συμπλέγματα σχετικά με πολλές εθνοτικές ή θρησκευτικές μειονότητες και αυτό δεν μας τιμά καθόλου ως πολίτες και ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους.
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:11 μμ
j95
Τι έχει σκατά στο μυαλό του, όποτε του πεις ότι η Θεσσαλονίκη είναι pathetic αρχίζει τα “από πού είσαι” και “τι σε κάνει να πιστεύεις ότι στην Ταγκανίκα είναι καλύτερα” και τέλος αρνείται κατηγορηματικά την τσουβαλοποίηση των κατοίκων της πόλης;
(αρχίζει από “μπουγατσο” και τελειώνει σε “κιμάς”)
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:12 μμ
j95
σβήστο άμα θες δε με πειράζει
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:22 μμ
Πάνος
planitas,
αφού συμφωνούμε επί της ουσίας, θα τα βρούμε στα υπόλοιπα. Αν δεν την αγαπούσα αυτή τη σκατο-μπουγατσαδούπολη, απλά θα αδιαφορούσα…
*
J,
δε θυμάμαι να έχω σβήσει ποτέ δικό σου σχόλιο – γιατί να το κάνω τώρα; Επισημαίνω απλώς μια έμφυτη ικανότητα (που έχεις καλλιεργήσει επιμελώς), να πετάς συνεχώς τη μπάλα έξω από το γήπεδο…
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:23 μμ
JK
@ planitas
Κάνω λάθος αν υποθέσω ότι έχεις φωνάξει πάρα πολλές φορές το σύνθημα “Φονιάδες των λαών Αμερικάνοι”;
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:27 μμ
Μαρία
kuk, για να συμπληρώσω τον Πάνο και το σερβιτόρο, οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι είχαν θεωρήσει κατάπτυστο και το βιβλίο του Μαζάουερ, με τραγελαφικές δηλώσεις.
planitas, και βέβαια υπάρχουν κι άλλες κωλοπόλεις, δεν το έχουμε μονοπώλιο. Και γω αλλού γεννήθηκα, αλλού μεγάλωσα αλλά ζω στη Θεσσαλονίκη εδώ και … 40 χρόνια. Και πάντως τέτοια τριανδρία (Παπ- Ψωμιάδης- Άνθιμος ) δεν ξέρω να υπάρχει αλλού.
Γράψε όμως κάτι στο προηγούμενο ποστ και για τους θαμώνες της καλύβας, ή τουλάχιστον βάλε το λινκ στο κείμενο του Αναστάς…
Ιουλίου 19, 2008 στις 6:29 μμ
Πάνος
Συζήτηση για το θέμα ξεκίνησε και στον ΆΝεμο:
http://naftilos.blogspot.com/2008/07/blog-post_19.html
(Αντρέα, πρώτοι ασχολήθηκαν δυο επήλυδες μπλόγκερ. Να δούμε και τους μπαγιάτηδες, τι θα κάνουν…)
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:00 μμ
Anemos
Για να δούμε!
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:00 μμ
Elias
planitas said: “Έχει [η Θεσσαλονίκη] και ένα ΑΠΘ που σφύζει (ως προς τον φοιτητόκοσμό του) σε αυτοδιαχείρηση και εναλλακτική σκέψη”
Ν. Πορτοκάλογλου answered: “Επαναστάτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά”
Τέλος πάντων, εμφανίστηκε ένας “κάποιος” στις 5:43 μ.μ. που είπε κάτι ενδιαφέρον (εκτός αν λέει ψέμματα και είναι απλώς ένας προβοκάτορας). Είναι αλήθεια; Υπάρχει κάποια απάντηση σ’ αυτό;
Στο κλείσιμο του post διάβασα και χάρηκα ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά επιτέλους οδό Γεώργιου Τσαρουχά. Καιρός ήταν.
(ένας απόφοιτος ΑΠΘ και επί 16 χρόνια Θεσσαλονικεύς)
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:14 μμ
Πάνος
H Δημοτική Κίνηση των Πολιτών και της Οικολογίας [kin-pol@otenet.gr]
Θεσσαλονίκης «μνημοκτονία»
Να μην ενταχθεί η Θεσσαλονίκη στο «Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας περιόδου 1940-1945», που έχουν συγκροτήσει δεκάδες φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σ’ όλη την Ελλάδα, αποφάσισε χτες κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, αποδεχόμενο σχετική αρνητική εισήγηση της «Επιτροπής Ονοματοθεσίας Οδών» στην πρόταση που είχε καταθέσει η Δημοτική μας Κίνηση στις 14/12/2006.
Σύμφωνα με τα εθνοκεντρικά-προσβλητικά για την ιστορική μνήμη και τη νοημοσύνη των πολιτών της Θεσσαλονίκης επιχειρήματα της «Επιτροπής Ονοματοθεσίας Οδών»
α) η εξόντωση του 91% των Εβραίων συμπολιτών μας στα ναζιστικά στρατόπεδα θανάτου – το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη δεν στοιχειοθετεί την ανάδειξη της πόλης μας σε «μαρτυρική πόλη», εφόσον το μαζικό αυτό έγκλημα διαπράχθηκε εκτός Θεσσαλονίκης (!),
β) οι Εβραίοι «εγκαταστάθηκαν» στη Θεσσαλονίκη από την Ισπανία το 1492 άρα δεν είναι «μπαγιάτηδες» – αποσιωπώντας προφανώς ότι είναι ξεριζωμένοι-θύματα θρησκευτικών διωγμών και ότι η παρουσία εβραϊκών κοινοτήτων στην πόλη μας ανάγεται τουλάχιστον στους «ελληνιστικούς χρόνους».
Η επιεικώς ανιστόρητη αυτή απόφαση της συντηρητικής πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης περιφρονεί ακόμη και την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του «Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων» που στις 12/12/2006 στα Καλάβρυτα έκρινε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να συμπεριληφθεί «αυτοδικαίως» στις μαρτυρικές πόλεις-μέλη του Δικτύου.
Σε μια περίοδο που μαίνονται οι «πόλεμοι της μνήμης» και οι αρνητές του Ολοκαυτώματος επιχειρούν να αναιρέσουν το ιστορικό συνειδησιακό κεκτημένο της αντιφασιστικής νίκης, τέτοιες αποφάσεις ισοδυναμούν, αντικειμενικά, με «υγειονομική ταφή του Ολοκαυτώματος», με «μνημοκτονία», για να επαναλάβουμε τις σοβαρές προειδοποιήσεις δύο διαπρεπών ιστορικών, του Γερμανού Χάγκεν Φλάισερ και του Ισραηλινού Ίλαν Πάπε.
Καλούμε τις αυτοδιοικητικές κινήσεις, τις πολιτικές, συνδικαλιστικές και κοινωνικές οργανώσεις της πόλης μας και προπαντός την Εβραϊκή Κοινότητα – φυσικό κληρονόμο των Εβραίων μαρτύρων να ζητήσουν την ανάκληση αυτής της προσβλητικής για την ιστορική αλήθεια και την πόλη μας απόφασης και να απαιτήσουν από τη Δημοτική Αρχή να ανακηρύξει τη Θεσσαλονίκη σε μαρτυρική πόλη. Αποτελεί στοιχειώδη σεβασμό προς τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας και ιστορική παρακαταθήκη προς τις νεότερες γενιές που μεγαλώνουν με τις «λευκές σελίδες» των κρατικών «εγχειριδίων » Ιστορίας.
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:14 μμ
κάποιος
προβοκάτορας δεν είμαι παραμένω όσο ανώνυμος παραμένεις και εσύ ή άλλοι/ες
αυτό που γράφω είναι “κοινό μυστικό” στους Εβραίους της Θεσσαλονίκης και σε όσους/ες τους γνωρίζουν
προκαλώ όποιο/α θέλει και μπορεί να με διαψεύσει και να βάλει ανακοίνωση διαμαρτυρίας της ΙΚΘ για το θέμα που τους πλήττει αφού τους θεωρεί ξένο στοιχείο ενώ όπως σωστά ειπώθηκε η οικογένεια του Νομάρχη είναι από αλλού και το ίδιο θα ισχύει και για του Δημάρχου σε αντίθεση με οικογένειες ΕΒραίων που ειναι σαλονικιές επί αιώνες
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:18 μμ
Νίκος Σαραντάκος
Δεν θέλουν να θυμούνται με τίποτε το ολοκαύτωμα των εβραίων της Θεσσαλονίκης επειδή οι έλληνες ταγματασφαλίτες που είχαν το στρατηγείο τους μέσα στη Θεσσαλονίκη και κυβερνούσαν την πόλη επί κατοχής έκαναν την τύχη τους από τη λεηλασία των εβραϊκών περιουσιών. Αυτό είναι θαρρώ το ιδρυτικό άγος της μεταπολεμικής θεσσαλονίκης, που εξηγεί, στη συνέχεια, τις δολοφονίες, τα καψίματα βιβλίων και γενικά την “ιδιαιτερότητα” της Θεσσαλονίκης.
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:35 μμ
Μαρία
elias, αν είναι αλήθεια ποιο πράγμα; Ότι η ισραηλιτική κοινότητα είναι συντηρητική; Και λοιπόν; Αυτό είναι γνωστό απο παλιά, απο τους αντιεβραϊκούς νόμους του Βενιζέλου. Αλλά θα άλλαζε κάτι για το θέμα μας;
Για την αντίδραση της ισρ. κοινότητας κι εγώ έγραψα οτι είμαι περίεργη. Οψόμεθα, δεν ξέρουμε αν το πήραν είδηση.
Ας γυρίσει η μπάλα στο γήπεδο, μήπως βάλουμε και κανένα γκολάκι.
Ιουλίου 19, 2008 στις 7:48 μμ
Servitoros
@elias
planitas said: “Έχει [η Θεσσαλονίκη] και ένα ΑΠΘ που σφύζει (ως προς τον φοιτητόκοσμό του) σε αυτοδιαχείρηση και εναλλακτική σκέψη”
Ν. Πορτοκάλογλου answered: “Επαναστάτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά”
—-
Η κλασσική δεξιά ιδεολογία για τον περιορισμό της πολιτικής δράσης. Βέβαια για να μην αδικήσω τα Δαπόσκυλα, διάφοροι πασόκοι καθηγητές του ΑΠΘ που κάποτε ανήκαν στο χώρο της αριστεράς πετάγαν την ίδια κατηγορία στον Κωστή Μοσκώφ.
Υ.Γ. Δυστυχώς το μοναδικό βιβλίο που προσπάθησε να απεικονήσει την πραγματική εικόνα της πόλης πριν την έκδοση του Μαζάουερ ήταν η Μεταπρατική Πόλη του Μοσκώφ, ελπίζω κάποτε να επανεκδοθεί και να διαβαστεί από τους πολίτες της πόλης.
Ιουλίου 19, 2008 στις 8:09 μμ
Μαρία
Νίκο, στο ζήτημα αναφέρεται εκτενώς η Ρένα Μόλχο, Προβλήματα ένταξης της γενοκτονίας στη συλλογική μνήμη: Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης, περ. ο Πολίτης, 133 (Μάιος 2005) απ’ όπου αντιγράφω:
«Απο τη στιγμή που οι Εβραίοι περιορίστηκαν στα γκέτο, οι Γερμανοί άρχισαν να κατάσχουν τις περιουσίες τους. Ήταν πια ελεύθεροι να εκμεταλλευτούν τα υπάρχοντά των θυμάτων τους και να ανταμείψουν τους συνεργάτες τους.[...] Το 1948 ο Λ. Σταυριανός αναφέρει οτι 12.000 συνεργάτες και δωσίλογοι κεμεταλλεύτηκαν την κατάσταση. Σε αντίθεση με τους εβραίους δωσιλόγους, ουδείς εξ αυτών τιμωρήθηκε, και απο τις 600 αγωγές για επιστροφή ακινήτων που διεκδικήθηκαν απο μια χούφτα εβραίους επιζώντες, μόνο 30 ακίνητα επιστράφηκαν. Ίσως τα παραπάνω εξηγούν την απώθηση της εβραϊκής γενοκτονίας απο τη συλλογική εθνική μνήμη.»
12.000 είναι λογαριασμός.
Ιουλίου 19, 2008 στις 8:18 μμ
planitas
j95, σου επιστρέφω απλόχερα τον χαρακτηρισμό περί σκατών στο κεφάλι. Θα απαντούσα και επί της ουσίας, εάν υπήρχε έστω και ένα στα χίλια να συννενοηθούμε, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει.
Live your myth in Greece. Ένας Θεσσαλονικοσκατοψωμιαδοφασίστας.
Ιουλίου 19, 2008 στις 8:19 μμ
planitas
JK όχι, με εκφράζει περισσότερο το “φονιάδες των μυαλών αντιαμερικάνοι”
Ιουλίου 19, 2008 στις 8:28 μμ
kukuzelis
Σερβιτόρε, ο Χάγκεν Φλάισερ είναι στα υπ όψη. Την Τομή της μεταπρατικής πόλης την έχω διαβάσει κουτσά-στραβά…
Το επίπεδο των ιθυνόντων-πολιτικών παραγόντων της περιοχής είναι προφανώς πολύ χαμηλό και για τα δικά μου γούστα. Αναρωτιέμαι ωστόσο αν με όλη αυτή τη φασαρία (ζύμωση;) θα συγκινηθεί και κανείς άλλος εκτός από τους ήδη οργισμένους (μεταξύ αυτών κι εγώ). Πολύ φοβάμαι ότι το μόνο που θα μείνει τελικά είναι ότι υπάρχει κάποιο δίκτυο θεματοφύλακας μνήμης (που ζητάει λεφτά απ την ΕΟΚ, με τον καιρό έχω γίνει πολύ καχύποπτος). Όμως όπως πάντα έτσι κι τώρα δεν χάνει κανείς τίποτα προσπαθώντας να αλλάξει τα πνεύματα…
Ιουλίου 19, 2008 στις 9:20 μμ
κάποιος
να ρωτησω και κατι τους θεσ/κεις;
απο το δημοσιευμα φαινεται πως μονο μια παράταξη (του Συν) εδωσε τη μαχη – οι αλλες (Μπουταρη και ΚΚΕ συμπεριλαμβανόμενων) τι έκαναν;
Ιουλίου 19, 2008 στις 11:10 μμ
Πάρης
@περιούσιος
«Η παράταξη, που αποτελεί την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, δεν εκφράζει επ’ ουδενί λόγω την άποψη της πλειοψηφίας των ψηφοφόρων αυτής της πόλεως.»
Στο συγκεκριμένο θα συμφωνήσω με τα σχόλια του J95. Οι λογικές αυτές επιβραβεύονται εδώ και 20 χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Η γενοκτονία των Ποντίων έγινε εκτός ελληνικού εδάφους. Παρόλα αυτά οι Πόντιοι οι οποίοι δεν έχουν ούτε 100 χρόνια στη Μακεδονία και στη Θεσσαλονίνη πέτυχαν την αναγνώριση από την ελληνική Βουλή. Και μονίμως την επικαλούνται. Φαντάζομαι ότι οι επικεφαλής των διοικητικών υπηρεσιών της πόλης θα έχουν διαφορετική επιχειρηματολογία στη προκειμένη περίπτωση.
Από εκεί και πέρα όπως έγραψε και ο Πάνος αν το δημοτικό συμβούλιο δεν θεωρούσε σοβαρη την υπόθεση ας το έλεγε.
Ιουλίου 20, 2008 στις 2:53 πμ
Ο Αιρετικός
Εγώ όμως διαβλέπω σ’αυτήν την ενέργεια μια μορφή αντίδρασης – άκομψη, αλλά πιθανώς είναι αντίδραση.
Κάπου ο κόσμος έχει αρχίσει να βαριέται να ακούει ΔΙΑΡΚΩΣ για το Ολοκαύτωμα, το οποίο παρουσιάζεται ως αμιγώς και αποκλειστικώς εβραϊκή υπόθεση και βλέπει ότι γενοκτονίες κομματιών του δικού μας έθνους περνάνε στο ντούκου.
Θυμηθείτε τι έλεγε ο Πανούσης στον “Ρομπέν των Χαζών” για τις “φιλικές συμμετοχές” του Ακατονόμαστου σε ένα σωρό συναυλίες για τους Εβραίους.
Ιουλίου 20, 2008 στις 7:55 πμ
Απόφαση-Ντροπή της Δημαρχίας Θεσ/νίκης για την Εβραϊκή Κοινότητα « Ροΐδη Εμμονές
[...] για το θέμα Στη Καλύβα του Πάνου Στον [...]
Ιουλίου 20, 2008 στις 9:46 πμ
plagal
Αιρετικε, οι Ελληνες Εβραιοι της Θεσσαλονικης, ειναι εξισου κομματι του Ελληνικου εθνους με τους Ελληνοποντιους και τους Μικρασιατες προγονους μου.
Η απωλεια των Ελληνων Εβραιων ειναι μια εθνικη μας τραγωδια, και αφορα ενα κομματι του Ελληνισμου (ναι, οι εβραιοι αποτελουσαν κομματι του ελληνισμου) με ιστορια πολυ πισω των “ελαχιστων” 500 χρονων. Μην ξεχναμε οτι εκτος απο τους σεφαρδιτες της Θεσσαλονικης ξεκληριστηκε και η αρχαιοτατη εβραικη ρωμανιωτικη κοινοτητα με ιστορια που πιανει απο πριν τη γεννηση του Χριστου.
Οποτε οχι, το Ολοκαύτωμα, δεν ειναι “αμιγώς και αποκλειστικώς εβραϊκή υπόθεση”, οπως τα βασανα των αριστερων στη χουντα δεν ειναι “αμιγως και αποκλειστικως κομμουνιστικη υποθεση”, αλλα ειναι υποθεση της ιστορικης μνημης ολοκληρου του Ελληνισμου. Το Ελληνικο Ολοκαυτωμα ειναι γενοκτονία κομματιου του δικού μας έθνους, η δευτερη χειροτερη μετα τη μικρασιατικη καταστροφη.
Το να το περνας στο ντουκου, ειναι εξισου προσβλητικο με το να εκμηδενιζεις την τραγικη μοιρα του μικρασιατικου ελληνισμου.
Ιουλίου 20, 2008 στις 9:56 πμ
σχολιαστής
Αν δεν κάνω λάθος η παράταξη του δημάρχου πήρε 42.5%. Αν δεν είχαν κατέβει χώρια Μπουτάρης και Αράπογλου, θα υπήρχε κεντροαριστερός δήμαρχος.
Και πληροφοριακά, ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της πόλης, ψηφίζει αλλού.
Αρα, ας μην παίζουμε με τις πλειοψηφίες και μειοψηφίες, γιατί η ανάλυση μας πάσχει.
Εξάλλου για τους δεξιούς ξέρουμε ότι δεν είναι απλώς δεξιοί, είναι και αδέξιοι.
Ιουλίου 20, 2008 στις 10:57 πμ
κάποιος
σχολιαστή
ξαναδιαβασε οσα γραφτηκαν παραπάνω
τουμπεκι ψιλοκομμένο τοκαναν και οι παρατάξεις αραπογλου-μπουτάρη-σαχίνη, που συντάχθηκαν με τις παραταξεις παπαγεωργοπουλου-καρατζαφέρη στο θεμα αυτό
άρα;;;;;;;;;;;;
Ιουλίου 20, 2008 στις 11:09 πμ
σχολιαστής
…άρα ας τους εξοστρακίσουμε και ας φέρουμε …άλλους. Δε νομίζεις ότι πάει πολύ για κάθε παπαριά δημοτικών συμβούλων, να βγάζουμε γενικά συμπεράσματα, με μπόλικη ψυχολογία μέσα, για ένα εκατομμύριο ανθρώπους.
Αν έχει κάποιος link με τα πρακτικά της συνεδρίασης, ας τα αναρτήσει.
Ιουλίου 20, 2008 στις 12:35 μμ
planitas
Σχολιαστή, το ρεζουμέ της όλης υποθέσεως είναι ότι είσαι μπουγάτσα με κιμά με σκατά στο κεφάλι. Ακόμα να το καταλάβεις; Πας να προσεγγίσεις το θέμα με λογική και επιχειρήματα;
Ιουλίου 20, 2008 στις 12:38 μμ
σχολιαστής
μπλέρκ
Ιουλίου 20, 2008 στις 12:55 μμ
Μαρία
@κάποιε, ξαναδιάβασε κι εσύ προσεχρικά – αρκεί το ρεπορτάζ της Αυγής. 2 παρατάξεις έκαναν την πρόταση. Η «πρωτοβουλία…» είναι του Μπουτάρη.
Δες και την Ελευθεροτυπία της 26/01/2007.
Ιουλίου 20, 2008 στις 1:37 μμ
κάποιος
Μαρία
Ευχαριστω και εχεις δίκιο
Άρα λοιπόν η ευθύνη περιορίζεται σε Παπαγεωργόπουλο-Αράπογλου-Καρατζαφέρη-Σαχίνη
Ελπίζω όμως να συμφωνήσεις μαζί μου πως η Πρωτοβουλία αρκέστηκε να τα πει εκεί και όχι μόνο δεν έβγαλε δελτίο αλλά στο δελτίο για το τι έκανε στη συνεδρίαση δεν ανέφερε καν το θέμα. Άρα;
http://www.protovoulia2006.gr/site.php?&file=press-view.xml&id=313
Ιουλίου 20, 2008 στις 1:38 μμ
thess.gr | Μαρτυρικοί πολίτες 1986 -2008
[...] ο Ζέρβας ευτυχώς δεν κοιμήθηκε. Μέσα από το blog του διάβασα την είδηση από άρθρο της Μαρούλας Πλήκα στην Αυγή και τα πήρα στο [...]
Ιουλίου 20, 2008 στις 3:38 μμ
Ο Αιρετικός
plagal, δεν αντιλέγω καθόλου σ’αυτά που λες, αντίθετα συμφωνώ. Απλά εκθέτω πώς – ενδεχομένως – να το εκλαμβάνει μια μερίδα του πληθυσμού. Όταν καταλαβαίνεις τα αίτια ορισμένων κινήσεων, μπορείς να τις αναιρέσεις, ανατρέψεις ή/και αποτρέψεις.
Ιουλίου 20, 2008 στις 9:25 μμ
Πάνος
Κατανοώ την ευαισθησία όσων Θεσσαλονικιών αιστάνθηκαν άσχημα με τον όρο “σκατούπολη”. Αλλά, επιτέλους, ας αποδείξουν οι Θεσσαλονικείς ότι δεν ταιριάζουν τέτοιοι χαρακτηρισμοί για την πόλη μας! Αν το καταπιεί η Θεσσαλονίκη ΚΑΙ αυτό, η “σκατούπολη” τη μάρανε…
*
Ευχαριστώ τους Άνεμο, Άργο, Ροϊδη, reality tape (+ τους 20 στο buzz ) και Νοσφεράτο που “σήκωσαν” το θέμα, καθώς και τους εδώ σχολιαστές. Ελπίζω να γίνουμε πολύ περισσότεροι, ώστε να υπάρξει ΠΡΑΚΤΙΚΟ αποτέλεσμα. Ή, τουλάχιστον, να αποδειχτεί ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν το άφησαν να περάσει έτσι!
Ιουλίου 21, 2008 στις 8:41 πμ
Sky
Πάνο,
ο Β Τριαρίδης, το Δεκέμβρη του 2004, στη “Μακεδονία”, είχε γράψει..
“…). Ένα αίτημα του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (να μην οδηγηθούν εκτός Ελλάδας οι Εβραίοι αλλά, κατά το πρότυπο της Βουλγαρίας, να συγκεντρωθούν σε ένα ελληνικό νησί), συνάντησε την απόλυτη άρνηση τόσο των Γερμανών όσο και κάμποσων Ελλήνων που συνεργάζονταν με τους Ναζί (ένας από αυτούς ήταν ο Γενικός Διοικητής Μακεδονίας Βασίλης Σιμωνίδης) – ενώ η εφημερίδα «Απογευματινή» κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο τίλτλο «Να φύγουν». Κοντολογής: σε αντίθεση με άλλες ελληνικές πόλεις (λόγου χάρη, με την Αθήνα όπου η τοπική κοινωνία, η Εκκλησία, με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό, αλλά και οι διοικητικοί παράγοντες προστάτεψαν σε μεγάλο βαθμό τους Εβραίους), στη Θεσσαλονίκη είχαμε αυτό που ονομάζεται σιωπηλή συνεργασία: ο ελεγχόμενος τύπος πρωτοστατούσε στο πογκρόμ, η τοπική εκκλησία σιώπησε εκκωφαντικά, η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών παραγόντων συνεργάστηκε πειθήνια αλλά και ο απλός κόσμος δέχτηκε τα γεγονότα αδιαμαρτύρητα, με κλιμακούμενη απάθεια που συχνά έφτανε στην φανερή ευχαρίστηση. Οι εξαιρέσεις μοιάζουν τραγικά λίγες για μια πόλη που οι Εβραίοι δεν ήταν μια μικρή μειονότητα, αλλά αποτελούσαν το ένα τρίτο της πληθυσμού της και την είχαν διαμορφώσει με την παρουσία τους….
Τα ήθη εκείνα επιζούν ως τις ημέρες μας, κάπως μεταλλαγμένα αλλά στη βάση τους ίδια και απαράλλαχτα.
Ιουλίου 21, 2008 στις 10:11 πμ
Πάνος
sky,
για την Εκκλησία δεν είναι απολύτως ακριβές αυτό. Ο Γ. Μαργαρίτης στο βιβλίο του “Ανεπιθύμητοι συμπατριώτες” αναφέρει ότι μετά από έκκληση του Συμβουλίου της ΙΚΘ κυκλοφόρησε εγκύκλιος, που διαβάστηκε σε όλες τις ενορίες και προέτρεπε τους Θεσσαλονικείς να συμπαρασταθούν. Ο Μαργαρίτης αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας αυτής της κίνησης, παρατηρήθηκε ένα ρεύμα συμπάθειας και βοήθειας.
Αυτό δεν ανατρέπει την εικόνα, αλλά δεν υπάρχει λόγος να μην επισημαίνεται.
Ιουλίου 21, 2008 στις 10:55 πμ
Sky
Πάνο,
το έχω υπ’ όψιν μου το βιβλίο του Μαργαρίτη, όπως και την επισήμανση που ορθώς, κάνεις εδώ, αλλά είναι πολλά τα γεγονότα δυστυχώς, όσον αφορά την πόλη. Βλέπεις, είχε προηγηθεί το Κάμπελ και απλά τα κατοχικά γεγονότα επιβεβαίωσαν, τα “κυρίαρχα ήθη”, τόσο στον κόσμο, όσο και στους “παράγοντες” της δημόσιας ζωής.
ΥΓ Την επιστολή την έστειλα. Αποτελέσματα όμως δεν περιμένω. Δυστυχώς
Ιουλίου 22, 2008 στις 10:38 μμ
Μπουγάτσα με φλουρί
Το ανησυχητικό δεν είναι το πώς θα μας λέτε, αλλά το ότι πιστεύεται ότι μας ενδιαφέρει.
Ιουλίου 22, 2008 στις 11:27 μμ
Γιάννης
Νομίζω η μπουγάτσα με φλωρί έχει πιάσει το κεντρικό νόημα. Αλλά επειδή μας νοιάζει, όπως και τα ενοχικά “Βούλγαροι” κ.λπ. του παρελθόντος και του παρόντος, έτσι και τα τωρινά σωφρονιστικά και ενοχικά”Ρατσιστές”, “σκατοπολίτες” κ.λπ. πιστεύω πως επίσης θα πιάσουν.
Τώρα, αν νομίζει κανείς πως ό,τι λέει ένα δημοτικό συμβούλιο έχει σημασία, τότε σκατοπολίτες είναι όλοι οι Έλληνες, που ψηφίζουν σε ποσοστό 80% τα δύο μεγάλα κόμματα, φανατικά και αμετανόητα. Αλλά στη βάση αυτήν η σκατοψύχωση δεν θα έχει τελειωμό, αλλιώς είναι υπερβολική.
Ιουλίου 22, 2008 στις 11:43 μμ
Μπουγάτσα με φλουρί
Μέχρι τώρα, όμως, δεν πιάνουν Γιάννη μου(το μαντήλι σου).Τα λέτε εσείς, τα λέτε, αλλά εμείς, σκατοκέφαλοι γαρ, δεν φαίνεται να δίνουμε και ιδιαίτερη σημασία.
Εκτός, πάντως, από τους ντόπιους σωτήρες αποκτήσαμε και εισαγώμενους.Ενας, ένας, παιδιά.Μη στριμώχνεστε.Μην έχουμε και κανένα συνωστισμό και θρηνήσουμε θύματα.
Τι ‘χες Γιάννη;Τι ‘χα πάντα.
*Μόνο για τη διασκέδαση πάντως που μας προσφέρει ο Ατσαλάκωτος, ο Νομάρχης της καρδιάς μας και οι διώκτες τους, αναπόσπαστο μέρος του θιάσου(χωρίς αυτούς δεν θα είχε ενδιαφέρον η παράσταση), χαλάλι ρε φούστη μου όλα τ’ άλλα.
Ιουλίου 25, 2008 στις 12:19 πμ
Abravanel
Σκέφτηκα πολυ το τι θα μπορούσα να πω πάνω σε αυτό το ζήτημα – αυτό που σε πολλούς φαίνεται εξοργιστικό για εμένα δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από ένα ακόμη επεισόδιο μισαλλοδοξίας σε μια πόλη που μας έδωσε την πρώτη, μετά το πογκρόμ του εβραϊκού συνοικισμού του Κάμπελ το 1931, οργανωμένη διαδήλωση συγκεκριμένα ενάντια σε εβραίους έλληνες τον Ιούλιο του 2006 και η οποία διοργανώθηκε από το ΚΚΕ και Συνασπισμό. Αυτή τη φορά πρωταγωνιστές υπήρξαν κυρίως η δημοτική παράταξη προσκείμενη στην Νεα Δημοκρατία και λιγότερο αυτή προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ, δείχνοντας μια αξιοθαύμαστη ομοψυχία που δύσκολα βρίσκεις σε άλλα θέματα.
Αλλωστε ο Δήμος της Θεσσαλονίκης δεν είναι καινούργιος σε τέτοιες ενέργειες. Καν το μνημείο του Ολοκαυτώματος που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη έγινε ενάντια στη θέληση του Δήμου και με κρατική παρέμβαση την οποία πολέμησε η τοπική αυτοδιοίκηση.
Χρειάστηκε να έρθει η “πολυπολιτισμική” Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 1997 και το ρεζιλίκι διεθνώς για το γεγονός οτι η εξόντωση της πιο σημαντικής κοινότητας του παγκόσμιου σεφαραδίτικου εβραϊσμού (η μεγαλύτερη σφαγή θεσσαλονικέων στην σύγχρονη ελληνική ιστορία της πόλης) δεν άξιζε κάποιο μνημείο. Αλλά ακόμα και όταν έγινε, εξορίσθηκε στις άκρες της Θεσσαλονίκης κρύβοντας το – πάλι το ρεζίλεμα από ξένους παρατηρητές και η ανάγκη μετακίνησης του λόγω τεχνικών έργων το μετέφερε σε μια γωνία της φυσικής τους θέσης, την Πλατεία Ελευθερίας. Γιατί τα αναφέρω αυτα; Για να πειστεί και ο πιο κακόπιστος παρατηρητής οτι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή δεν αποτελεί πράξη μερικών ανιστόρητων ανθρώπων που χαρακτηρίζονται από αντιπάθεια ή μίσος για τους εβραίους συντοπίτες τους. Αποτελεί μόνο ένα ακόμη κρίκο σε μια συνειδητή προσπάθεια διαγραφής ενός σημαντικού μέρους της ιστορίας της πόλης, δικαίωσης των 10/14.000 θεσσαλονικέων “δωσίλογων” που μεταπολεμικά συγκρότησαν μέχρι και σύλλογο (!) και θεώρησης οτι έστω και αυτά τα 1500 άτομα που ζούν σήμερα αποτελούν κίνδυνο για τα εθνικά φρονήματα 1.000.000 χριστιανών θεσσαλονικέων.
Μερικές παρατηρήσεις επί της ουσίας:
1. Η εξόντωση των εβραίων θεσσαλονικέων δεν έγινε μόνο στο Αουσβιτς-Μπιρκεναου. Ενας από τους σκοπούς της περίφημης απογραφής, συνοδευόμενης από κακοποιήσεις, στην Πλατεία Ελευθερίας ήταν η συγκέντρωση εργατών για στρατιωτικά έργα. Περίπου 3500 εβραίοι εξαναγκάστηκαν σε καταναγκαστικά έργα στα λατομεία του Σέδες, Ναρες και Λεπτοκαρυάς Κατερίνης – άλλοι σε εργοτάξία στο Γιδά, Λιανοβερι και Μεθώνη και άλλοι στη Χαλκιδική – ίσως κοντά στο εξοχικό πολλών μελών του δημοτικού συμβουλίου. Γύρω στο 3% από αυτούς πέθανε και δεν είχε το “προνόμιο” να εξοντωθεί στα κρεματόρια. Πάντως εκείνοι οι νεκροί έλιωσαν σαν τα σκυλιά αφού τα πτώματα τους ξεθάφτηκαν από τους εργάτες του Δήμου που κατέστρεψαν τα 350 στρέμματα που περιείχαν 350.000/500.000 νεκρούς στο εβραϊκό νεκροταφείο της πόλης ελάχιστους μήνες αργότερα.
Οπότε δεν είναι αλήθεια οτι το Ολοκαύτωμα έγινε χιλιάδες χιλιόμετρα μακρυά. Ξεκίνησε την στιγμή που έλληνες πολίτες, μερικοί που είχαν πολεμήσει μήνες πριν στα βουνά της Αλβανίας, υποχρεώθηκαν να ζουν σε γκετο και να φέρουν το κίτρινο αστέρι. Οχι στην Πολωνία, όχι στην Γερμανία αλλά στην Ελλάδα με μάρτυρες τους πατεράδες των μελών του δημοτικού συμβουλίου, (όσοι από αυτούς τουλάχιστον είναι θεσσαλονικιοί). Οι πρώτοι έλληνες νεκροί, θύματα της Τελικής Λύσης, έπεσαν στον Όλυμπο και Χαλκιδική, ελάχιστα χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη.
Πάντως είναι ενδιαφέρον πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης τιμά με μνημεία και εκδηλώσεις γεγονότα που συνέβησαν εκτός Ελλάδος όπως η σφαγή στο Πόντο ή η ελληνική συμμετοχή στο πόλεμο της Κορέας (!). Η ακόμα γεγονότα που δεν αφορούν άμεσα θεσσαλονικείς όπως το άγαλμα για την Ηπειρώτισσα Γυναίκα κατά την διάρκεια του Αλβανικού Επους. Αντίθετα η σφαγή 55.000 σαλονικιών στο Αουσβιτς και 70/150 ατόμων στην Χαλκιδική και στον Ολυμπο χρειάζεται παρέμβαση από την Αθήνα, για να θεωρηθεί οτι έχει να κάνει κάποια σχέση με την Θεσσαλονίκη και με την πρώτη ευκαιρία ο Δήμος της Θεσσαλονίκης το αποκηρύττει..
2. Η εβραική κοινότητα της Θεσσαλονίκης υπάρχει μάλλον από τους ελληνιστικούς χρόνους. Η πρώτη γραπτή μαρτυρία αφορά τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο που ήρθε το 50μχ και φιλοξενήθηκε επί τρια συνεχιζόμενα Σάββατα στην συναγωγή Ετς Χαίμ (Δενδρο της Ζωής) στη Θεσσαλονίκη. Η συναγωγή αυτή, στη γωνία Δημοσθένους και Καλαποθάκη, καταστράφηκε το 1943 μαζί με δεκάδες άλλες. Μάλιστα η κοινότητα εκείνη αποτελούνταν από ρωμανιώτες εβραίους, δηλαδή ελληνόφωνους εβραίους που διατήρησαν την ελληνική γλώσσα ακόμα και στις ΗΠΑ σήμερα. Το 1492 ήρθε μόνο το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινότητας που την μεταμόρφωσε και σημάδεψε για πάντα την πόλη.
Ως εβραιος έλληνας δεν εντυπωσιάζομαι καθόλου. Απορώ απλώς με τον χαζό τρόπο με τον οποίο εκτέθηκαν, ενώ τόσες δεκαετίες δικαιολογούσαν τα εγκλήματα των θεσσαλονικιώτικου δωσιλογισμού και αποκήρυσσαν την εβραϊκή κοινότητα με πιο διακριτικό τρόπο. Να συγχαρώ την δημοτική ομάδα της “Πρωτοβουλίας” και να ζητήσω να αναθεωρηθεί η στάση πλήρους συνεργασίας της ΙΚΘ με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Ακόμα και αν αλλάξει η απόφαση, η οποία άλλωστε μόνο υλικά οφέλη μπορεί να αποφέρει στο Δήμο, δεν θα αλλάξει τίποτα στο σύνολο της συμπεριφοράς που είναι το πρόβλημα.
Να ξεκαθαρίσω οτι προσωπικά δεν θεωρώ οτι η Θεσσαλονίκη είναι αντισημιτική πόλη. Η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της αγνοεί απολύτων την ιστορία, άλλωστε σχεδόν όλοι προέρχονται από άλλες πόλεις ή ήρθαν μετά το 1923. Καν δεν είμαι σίγουρος οτι αν η Αθήνα είχε να αναμετρηθεί με μια παρόμοια κληρονομία δεν θα παρουσίαζε παρόμοια συμπτώματα (το Χαλάνδρι είναι ενδεικτικό οτι βίαιοι αντισημίτες υπάρχουν παντού). Αλλά οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της και μερικοί φορείς της κοινωνίας των πολιτών της πόλης παρουσιάζουν μια δυσανεξία προς την εβραϊκή κοινότητα που αγγίζει τα όρια του αντισημιτισμού.
Επιγραμματικά: Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι ο Δήμος της Θεσσαλονίκης εκτέθηκε πάνω σε ένα τυπικό και αδιάφορο θέμα, που όμως αποδεικνύει απτά την εμπάθεια προς την δισχιλιετή εβραική κοινότητα της πόλης, η οποία έχει εκφραστεί πολλαπλές φορές. Για να είμαι ειλικρινής η συγκεκριμένη Ενωση Μαρτυρικών Πόλεων παρουσιάζει μια ιδιόρρυθμη αίσθηση της ιστορίας και προσωπικά έχω αμφιβολίες για αυτή.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη ιστορικής μνήμης της πόλης, η ιδεολογία με την οποία δικαιολογούν την απόφαση ο Δήμος και η συστηματική μνημοκτονία. Ας κρατήσουμε υπόψη οτι το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί απλώς το κερασάκι στην τούρτα – άλλες είναι οι αντιεβραικές συμπεριφορές του Δήμου που οφείλουν να αλλάξουν. Τα σχολικά βιβλία που δεν αναφέρουν το Ολοκαύτωμα, το κρύψιμο το Μνημείου, η έλλειψη έδρας Σεφαραδίτικων Σπουδών στο Πανεπιστήμιο, η απουσία μνήμης του Εβραϊκού Νεκροταφείου, οτι τα σχολεία δεν επισκέπτονται το Εβραϊκό Μουσείο…
Ιουλίου 25, 2008 στις 12:28 πμ
Abravanel
Η απάντηση του Δήμου: http://www.express.gr/news/apeoz_(xenesoz_dhmosieyseis)/55262oz_2008072355262.php3
Δυστυχώς ο κ.Παπαγεωργόπουλος αδυνατεί να καταλάβει οτι το πρόβλημα είναι το σκεπτικό της απόφασης και όχι η είσοδος σε μια αμφίβολη Ενωση.
Η Θεσσαλονίκη κατά την διάρκεια της κατοχής έχασε το εν πεμπτο του πληθυσμού της με τον πιο φρικιαστικό τρόπο, έχασε ένα από τα σημαντικότερα εβραϊκά νεκροταφεία παγκοσμίως, δεκάδες ιστορικές εβραϊκές συναγωγές (μια από τις οποίες ήταν ο απόγονος αυτής στην οποία δίδαξε ο Απ.Παύλος), αναρίθμητα έργα εβραϊκής τέχνης, το ανεκτίμητο αρχείο της ΙΚΘ κ.α. Αναρωτιέμαι τι χρειάζεται ακόμα ο κ.Παπαγεωργόπουλος να καταδικάσει το σκεπτικό της απόφασης και να ξεκαθαρίσει οτι ο ίδιος είναι κάθετα αντίθετος με αυτές τις ιδεολογίες;
Ιουλίου 25, 2008 στις 12:33 πμ
Shame on the Municipality of Thessaloniki « Abravanel
[...] compliments go to Panos Zervas for bringing the matter to surface. Also Anemos, Argos, Roides, A Lord of the Night, P.Dimitras, [...]
Ιουλίου 25, 2008 στις 12:34 μμ
Η απάντηση του Παπαγεωργόπουλου, μνημείο πολιτικής κουτοπονηριάς « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[...] http://panosz.wordpress.com/2008/07/21/city_of_ghosts/ [...]
Ιουλίου 25, 2008 στις 1:41 μμ
(Υπερ)τοπική και α-τοπική δημοσιογραφία « Meta Journalism
[...] και ανακίνησαν οι bloggers, όπως ο Πάνος Ζέρβας (1, 2), ο Ροΐδης, ο Abravanel, ο ANemos, ο Στράτος Κερσανίδης , ο [...]
Ιουλίου 28, 2008 στις 9:47 μμ
Α-τοπική δημοσιογραφία
[...] και ανακίνησαν οι bloggers, όπως ο Πάνος Ζέρβας ( 1, 2), ο Ροΐδης, ο Abravanel, ο ANemos, ο Στράτος Κερσανίδης , ο [...]
Σεπτεμβρίου 5, 2008 στις 4:11 μμ
Θα μπει η Θεσσαλονίκη στο “Δίκτυο Μαρτυρικών Πόλεων”; « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[...] http://panosz.wordpress.com/2008/07/21/city_of_ghosts/ [...]