Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ-ΤΕΤΡΑΔΗΣ
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=58520
Το βιζανιάρικο
Με μια τριπλή κίνηση χθες στην Κέρκυρα η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε με τις ΗΠΑ τις συμφωνίες, που καμιά άλλη κυβέρνηση της Αθήνας δεν υπέγραψε εδώ και πολλά χρόνια.
Οι δύο αυτές συμφωνίες, που είναι τρεις, προβλέπουν την άνευ όρων παράδοση πληροφοριών από τις ελληνικές αρχές στις αμερικανικές, όχι μόνο για πράξεις τρομοκρατίας, που έγιναν, αλλά και για ύποπτους που η αμερικανική πλευρά θεωρεί ύποπτους! Αυτά, πληροφορίες και ύποπτοι, θα περνάνε στην αμερικανική πλευρά ανεξάρτητα από το πόσο πίσω πάνε σε χρονολογία!
Επίσης, η αμερικανική πλευρά αποκτά το δικαίωμα για άμεση και απόλυτη πρόσβαση στα ελληνικά αρχεία των ελληνικών διωκτικών αρχών.
Αυτή η άνευ όρων παράδοση στην πραγματικότητα είναι μια άνευ όρων παραίτηση από την άσκηση εθνικής κυριαρχίας. Μιας κυριαρχίας που έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό το δικαίωμα στην άρνηση. Στο όχι.
Το αντάλλαγμα, που δέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση, είναι να αποφασίσουν οι αμερικανικές αρχές πότε θα δεήσουν να καταργήσουν τη βίζα για τους Ελληνες υπηκόους (τους) που θέλουν τα ταξιδέψουν στις ΗΠΑ!
Για να καταλάβει ο αναγνώστης τι αξία έχει η κατάργηση της βίζας, θυμίζω ότι προ καιρού η αμερικανική κυβέρνηση είχε συμφωνήσει με τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, που είναι μέλη της Ε.Ε., και με την Ελλάδα, ότι το δικαίωμα εισόδου στις ΗΠΑ χωρίς βίζα δεν σημαίνει ότι μπορείς να μπεις κιόλας στις ΗΠΑ!
Η κατάργηση της βίζας, σύμφωνα με τα υπογραφέντα, αφήνει το δικαίωμα στις αμερικανικές αρχές να απαγορεύσουν σε οποιονδήποτε φτάσει στις ΗΠΑ να μπει στη χώρα ως ανεπιθύμητος ή ύποπτος. Επίσης, αφήνει το δικαίωμα στις αρχές των ΗΠΑ να μην επιτρέψουν το ταξίδι σε όποιον θεωρούν επικίνδυνο ή ύποπτο σε απευθείας υπερατλανική πτήση με προορισμό τη Γη της Επαγγελίας και της γρίπης των χοίρων.
Αυτά βέβαια συμβαίνουν και γιατί η κυβέρνηση Σημίτη το 2003 έχασε το τρένο των υπόλοιπων δυτικοευρωπαίων της Ε.Ε., που υπέγραψαν με τις ΗΠΑ την κατάργηση της βίζας, εκδίδοντας τα διαβατήριά τους από τις αστυνομικές αρχές, χωρίς τους επαχθείς όρους που επιβλήθηκαν μετά στους ανατολικοευρωπαίους και την, ως συνήθως, καθυστερημένη -με όλη τη σημασία της λέξης- Ελλάδα.
Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ενώ ήταν ενήμερες από νωρίς, συνέχιζαν να εκδίδουν τα διαβατήρια από τις νομαρχίες, λες και τα διαβατήρια θα ελέγχονταν διαφορετικά απ’ όποια ελληνική δημόσια αρχή κι αν έβγαιναν!
Αυτή την ανεκδιήγητη βίζα παίρνει τώρα ως αντάλλαγμα η ελληνική κυβέρνηση για να παραδώσει τη λειτουργία των εγχώριων διωκτικών μηχανισμών στα αμερικανικά υπουργεία Εξωτερικών, Εσωτερικών και στις ποικιλώνυμες υπηρεσίες τού εκεί κράτους και παρακράτους.
Στην πραγματικότητα, η ελληνική κυβέρνηση, σε παροξυσμική κρίση αυτού που η ψυχιατρική ονομάζει «το κόμπλεξ του καλού παιδιού», τα δίνει όλα μπας και την αγαπήσουν πάλι οι ΗΠΑ, με την προσδοκία, ίσως, να ελεήσουν την πτωχή πλην τιμία ψωροκώσταινα με ένα νεύμα συμπάθειας προ της διαρκώς ισχυρότερης τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και της σαφώς κερδισμένης σκοπιανής.
Εκτός εάν η λεόντειος αυτή συμφωνία συνομολογείται επειδή η κυβέρνηση πιστεύει στο δίκαιο αυτού του ξεβρακώματος.
Σ’ αυτή την περίπτωση δεν έχει παρά να ζητήσει να γίνει η Ελλάδα επισήμως 52η Πολιτεία των ΗΠΑ, για να έχει και το δικαίωμα να ψηφίζει τον εκάστοτε Αμερικανό πρόεδρο και την κυβέρνησή του.
Το βέβαιο είναι ότι η αμερικανική πολιτική σκηνή και η γραφειοκρατία θα σέβονται έτσι πιο πολύ αυτή τη χώρα και θα τρέχουν από πίσω της. Για τα ψηφαλάκια.

32 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Ιουνίου 29, 2009 στις 5:55 μμ
xBerliner
“λες και τα διαβατήρια θα ελέγχονταν διαφορετικά απ’ όποια ελληνική δημόσια αρχή κι αν έβγαιναν!”
χμμμ, αν μιλάμε για τις ΗΠΑ έχεις δίκιο. Έτσι κι αλλιώς και σήμερα και παλιότερα με τα παλιά διαβατήρια μόνο τη βίζα κοιτάνε γιατί αυτή εμπιστεύονται.
Αν μιλάμε για χώρες τις ΕΕ τα νέα διαβατήρια θεωρούνται πολύ πιο έγκυρα (μιλάω εκ πείρας). Με τα παλιά αν τύχαινε και έμπαινες στην ΕΕ σε άλλη χώρα εκτός ελλάδας το κοιτούσαν αρκετά. Γενικώς τα παλιότερα ήταν σκουπιδόχαρτα.
“ενώ ήταν ενήμερες από νωρίς, συνέχιζαν να εκδίδουν τα διαβατήρια από τις νομαρχίες”
Το πρόβλημα δεν ήταν οι νομαρχίες. Το πρόβλημα ήταν οι πρεσβείες μας στις τριτοκοσμικές χώρες (στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες κυρίως). Η μαφία και υπάλληλοι εκεί πρέπει να βγάλαν χοντρά φράγκα.
Επί της ουσίας, δεν περίμενα τίποτα περισσότερο από την Μπακογιάννη.
Ιουνίου 29, 2009 στις 6:03 μμ
σχολιαστης
xBerliner, το άρθρο το έγραψε ο Γιώργος Παπαδόπουλος-Τετράδης, ο αγαπητός ΚΑΙΡΟΣ της Ελευθεροτυπίας.
Ιουνίου 29, 2009 στις 6:21 μμ
Γιάννης-2
Μιά πρόχειρη ή Ελληνοκεντρική αντιμετώπιση του θέματος της βίζας από τις ΗΠΑ, θα μπορούσε να οδηγήσει κανένα σε κατηγορίες -μία παραπάνω-εναντίον τους ότι μας αδικούν παρά το ότι εμείς είμαστε καλοί φίλοι και σύμμαχοι.
Όμως, γνωρίζοντες πως βγαίνουν τα διαβατήρια στην Ελλάδα, και την ποιότητα αστυνομίας και των δημοσίων υπηρεσιών, πραγματικά δεν πρέπει να διαμαρτυρόμεθα.
Σε σοβαρές χώρες, και ομιλώ γιά 3 παρόμοιες χώρες, ιδίως μετά την 11η Σεπτεμβρίου, η παροχή διαβατηρίων έχει γίνει πολύ πιό ελεγχόμενη και γίνεται από ΕΝΑΝ και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ κρατικό οργανισμό (Πρεσβείες και Προξενεία παρέχουν μόνο διευκολύνσεις, όχι νέα διαβατήρια).
Δυστυχώς, η κυβέρνηση της ΝΔ πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει ψήφους αν λύσει το πρόβλημα της βίζας με τις ΗΠΑ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ, και γι αυτό ίσως προχώρησε σε “παραχωρήσεις” που δεν έπρεπε, αντί να βελτιώσει τις εσωτερικές διαδικασίες παροχής διαβατηρίων.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:30 μμ
σχολιαστης
“η αμερικανική πλευρά αποκτά το δικαίωμα για άμεση και απόλυτη πρόσβαση στα ελληνικά αρχεία των ελληνικών διωκτικών αρχών”.
Γιάννη-2 αν είναι να πάρουμε βίζα με τέτοιους όρους, να μην πάρουμε.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:31 μμ
Abravanel
Συν επίσης έχουμε μια κληρονομιά από τα ’80ies αλλά άσε αυτό – το άνω επιχείρημα είναι μάλλον καλύτερο.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:39 μμ
σχολιαστης
http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=58523
ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΒΙΖΑ
Ανευ όρων ανταλλαγή πληροφοριών με ΗΠΑ
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Στο περιθώριο της Συνόδου στην Κέρκυρα, η κυβέρνηση σφράγισε οριστικώς και αμετακλήτως την απόλυτη ελληνική συνεργασία με τις ΗΠΑ στο θέμα της τρομοκρατίας και ειδικότερα στην άνευ όρων ανταλλαγή πληροφοριών, όχι μόνο για τελεσθείσες τρομοκρατικές πράξεις, αλλά ακόμα και για «υπόπτους» που θεωρεί η αμερικανική πλευρά ότι έχουν «εκπαιδευτεί στην τρομοκρατία», ανεξαρτήτως χρονικού προσδιορισμού, προκειμένου να «πανηγυρίσει» η κυβέρνηση για την κατάκτηση της κατάργησης της αμερικανικής βίζας (visa waver).
Μπακογιάννη και Στάινμπεργκ υπογράφουν στην Κέρκυρα τις δύο (στην πραγματικότητα, τρεις) συμφωνίες Μπακογιάννη και Στάινμπεργκ υπογράφουν στην Κέρκυρα τις δύο (στην πραγματικότητα, τρεις) συμφωνίες Επιπροσθέτως, η ελληνική κυβέρνηση δεν αντέδρασε, δημοσίως τουλάχιστον, στις δηλώσεις του αμερικανού Αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Τζ. Στάινμπεργκ, ο οποίος ζήτησε από την Ελλάδα και την Τουρκια να ξεκινήσουν «άμεσο διάλογο» για να λύσουν τα προβλήματά τους.
2+1 συμφωνίες
Αναλυτικότερα:
Κατά τη χθεσινή πρωινή συνάντηση της υπουργού Εξωτερικών Ντ. Μπακογιάννη και του Αμερικανού υπουργού Τζ. Στάινμπεργκ, υπογράφτηκαν δύο συμφωνίες, με τις οποίες ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση της βίζας.
Στην πραγματικότητα, οι δύο αυτές συμφωνίες, (σ.σ. που είναι τρεις) αφορούν την άνευ όρων ελληνοαμερικανική συνεργασία στα θέματα της τρομοκρατίας και μάλιστα κατά τρόπο απολύτως ξεκάθαρο, αφού η απαίτηση της αμερικανικής κυβέρνησης είναι να υπάρχει στο θέμα αυτό πλήρης δέσμευση αλλά και πλήρης διαφάνεια, χωρίς περιθώρια δεύτερων ερμηνειών ή παρεξηγήσεων…
Ετσι, η κ. Μπακογιάννη, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης (σ.σ. επιμένοντας ιδιαίτερα στο σημείο αυτό) και ο κ. Στάιμπεργκ υπέγραψαν χθες το πρωί:
**Μνημόνιο κατανόησης μεταξύ του υπουργείου Εσωτερικών της Ελλάδας και του υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ σχετικά με το πρόγραμμα visa waver και συναφή ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας.
**Συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων ΗΠΑ και Ελλάδας σχετικά με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος.
**Επικύρωσαν τη συμφωνία, (που υπεγράφη σε υπηρεσιακό επίπεδο) για τον Διακανονισμό μεταξύ της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων βίας της ΕΛΑΣ και του Κέντρου Ελέγχου Τρομοκρατίας της αμερικανικής κυβέρνησης, για την ανταλλαγή πληροφοριών που αφορούν τρομοκρατικές πράξεις.
Η υπηρεσιακή αυτή συμφωνία υπεγράφη στις 23 Ιουνίου ανάμεσα στον πρέσβη των ΗΠΑ κ. Σπέκχαρτ και τον επικεφαλής της διεύθυνσης Ειδικών Εγκλημάτων της ΕΛΑΣ.
Στην πραγματικότητα, και τα τρία αυτά κείμενα (σ.σ. που οδεύουν ταχύτατα προς τη Βουλή για την κύρωσή τους) μνημονεύουν σχεδόν σε κάθε παράγραφο και σε κάθε ενέργεια την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας και το «ελεύθερο» που αποκτούν οι ΗΠΑ για άμεση και απόλυτη πρόσβαση στα ελληνικά αρχεία για τρομοκρατικές πράξεις, αποδεδειγμένους τρομοκράτες, υπόπτους τρομοκρατίας «όλων των εποχών» και ακόμα «εκπαιδευθέντες στην τρομοκρατία», σύμφωνα με την αμερικανική αντίληψη.
Μάχη για… σιωπή
Παρά την πλήρη αποδοχή των σκληρών αμερικανικών όρων που συνοδεύουν τη συμφωνία για το visa waver, η ελληνική κυβέρνηση χθες στην Κέρκυρα, «έδωσε μάχη» ώστε να μην προβληθούν προς «τα έξω» οι απόλυτες ελληνικές δεσμεύσεις για τη συνεργασία με τις ΗΠΑ στην τρομοκρατία. Αντιθέτως, η αμερικανική πλευρά δεν έκρυβε με κανέναν τρόπο την απόφασή της τα στοιχεία αυτά να γίνουν αμέσως γνωστά, με απόλυτη λεπτομέρεια και σαφήνεια.
Οι διμερείς αυτές συμφωνίες Ελλάδας – ΗΠΑ για την τρομοκρατία, (με τη μορφή του visa waver) θα προωθηθούν ταχύτατα στην ελληνική Βουλή για κύρωση. Στη συνέχεια, αναμένεται αμερικανικό κλιμάκιο στην Αθήνα από το αμερικανικό υπουργείο Εσωτερικών υποθέσεων, το οποίο θα ελέγξει τη σωστή και πλήρη εφαρμογή των μέτρων από την Ελλάδα και στη συνέχεια, αφού συντάξει τη σχετική έκθεση, εναπόκειται στην αμερικανική κυβέρνηση μονομερώς να αποφασίσει πότε θα απελευθερώσει τη βίζα για την Ελλάδα.
Από την πλευρά του, ο κ. Στάινμπεργκ εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του από την εξέλιξη αυτή και διαβεβαίωσε ότι θα βαθύνει ακόμα περισσότερο η διμερής συνεργασία.
Από την πλευρά της, η κ. Μπακογιάννη επέμεινε ότι τώρα «πνέει νέος αέρας στις ελληνοαμερικανικές σχέσεις» και κατ’ ιδίαν επέμενε ότι υπέγραψε αυτή τις συμφωνίες για την τρομοκρατία, επειδή ήταν παρούσα στην Κέρκυρα.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:44 μμ
sissa ben dahir
Ο Γ. Παπαδόπουλος-Τετράδης και η εφημερίδα του προσπαθούν πάγια να αποτρέψουν συνεργασία Ελλάδας-ΗΠΑ για την καταπολέμηση του διεθνούς εγκλήματος και την αποφυγή τρομοκρατικών χτυπημάτων. Αυτή η θέση τους πηγάζει από το ότι το έντυπο θέλει να είναι αρεστό σε συγκεκριμένη αριστερή μερίδα αναγνωστών.
Στην προσπάθειά του αυτή χρησιμοποεί τα γνωστά κόλπα της δημοσιογραφίας να βάζουμε πλήθος εμβόλιμων λέξεων και φράσεων που θα προκαταλάβουν αρνητικά τον αναγνώστη: “άνευ όρων παράδοση (της Ελλάδας)”, “Στην πραγματικότητα, η ελληνική κυβέρνηση, σε παροξυσμική κρίση αυτού που η ψυχιατρική ονομάζει «το κόμπλεξ του καλού παιδιού», τα δίνει όλα μπας και την αγαπήσουν πάλι οι ΗΠΑ…, ” “…να ζητήσει να γίνει η Ελλάδα επισήμως 52η Πολιτεία των ΗΠΑ, για να έχει και το δικαίωμα να ψηφίζει τον εκάστοτε Αμερικανό πρόεδρο και την κυβέρνησή του” κλπ.
Παραλείπει επίσης ν’ αναφέρει ότι με το άρθρο 13 παρόμοιας συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ-ΕΕΑ, συμφωνήθηκαν και ισχύουν παρόμοια πράγματα.
Στις 18 Ιουνίου εξάλλου κατατέθηκαν στη βουλή τροπολογίες παλαιότερων νόμων περί εκδόσεως εγκληματιών μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας. Τώρα διευρύνονται οι συμφωνίες και με ρύθμιση των ζητημάτων ανταλλαγής πληροφοριών.
Αυτού του τύπου τα δημοσιεύματα τηνς εφημερίδας, δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να εξιτάρουν για μια ακόμη φορά τον αντιαμερικανισμό της αριστεράς.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:55 μμ
δεξιος
Ενδιαφερουσα η εκρηξη εθνικισμου απο την αγαπητη Ελευθεροτυπια με τον πονο της για την εθνικη κυριαρχια.
Η Νεα Δημοκρατια ομως δεν εχει κανενα λογο να φοβαται ερευνες για την τρομοκρατια σε αντιθεση με μερικους αναγνωστες της εφημεριδας αυτης.
Ουτε θα στενοχωρηθει ιδιαιτερα αν καποιος 17Νοεμβριτης ή σεχταριστης επαναστατης καταληξει στο Γκουανταναμο.
Ιουνίου 29, 2009 στις 7:59 μμ
σχολιαστης
δεξιέ, τι είναι αυτά που λες αγαπητέ μου; Πλάκα κάνεις ή τα πιστεύεις;
Ιουνίου 29, 2009 στις 8:02 μμ
σχολιαστης
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4523879&ct=1
Κρυφές οι συμφωνίες για τη βίζα
Με τη χθεσινή υπογραφή δύο συμφωνιών με τις ΗΠΑ- η πρώτη για το πρόγραμμα visa waiver και «συναφή μέτρα ασφαλείας» και η δεύτερη για την πρόληψη και την καταπολέμηση του «σοβαρού εγκλήματος», συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας- φιλοδοξεί η κυβέρνηση ότι θα καταργηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου η βίζα για τους Έλληνες πολίτες που ταξιδεύουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σύμφωνα με αμερικανικές πηγές, η Ουάσιγκτον δεν επιφυλάσσει διακριτική μεταχείριση σε καμία χώρα για τις εν λόγω συμφωνίες.
Το αντίστοιχο μνημόνιο κατανόησης που είχαν υπογράψει το 2008 χώρες όπως η Τσεχία, η Εσθονία, και η Λετονία έδινε στις ΗΠΑ άμεση πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως φορολογικές δηλώσεις και ποινικά μητρώα όσων ταξιδεύουν προς τις ΗΠΑ.
Μάλιστα, επιτρεπόταν και η διασπορά των παρεχόμενων πληροφοριών στα τμήματα της αμερικανικής κυβέρνησης. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα πως στην πληροφορία για έναν Έλληνα πολίτη που δεν έχει λευκό ποινικό μητρώο δεν θα έχει πρόσβαση μόνο το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, αλλά και το υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως και κάθε αμερικανική αρχή.
Οι δύο συμφωνίες υπεγράφησαν χθες στην Κέρκυρα στο περιθώριο της άτυπης Συνόδου των ΥΠΕΞ του ΟΑΣΕ ανάμεσα στην υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη και τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ και αποτελούν ουσιαστικά τη συνέχεια των δύο πρωτοκόλλων για την ανταλλαγή πληροφοριών για εγκληματίες και τη δικαστική συνδρομή που κυρώθηκαν πριν από λίγες μέρες στη Βουλή, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών. Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζέιμς Στάινμπεργκ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η βίζα για τους Έλληνες πολίτες θα έχει καταργηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου παρ΄ ότι, όπως είπε, «υπάρχουν ακόμη μερικά πράγματα που πρέπει να διευθετηθούν». Σε σχετική ερώτηση των «ΝΕΩΝ» για το περιεχόμενο των συμφωνιών, ο Τζ.
Στάινμπεργκ απέφυγε να απαντήσει.
Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Εξωτερικών ότι η Ελλάδα έχει υπογράψει με τους Αμερικανούς «ό,τι έχουν υπογράψει και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες» και της Ντ. Μπακογιάννη ότι τα κείμενα «υιοθετούν υψηλά κριτήρια και εγγυήσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την τήρηση των αναγκαίων νομικών διαδικασιών», ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι τα κείμενα των πρωτοκόλλων δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, με το πρόσχημα ότι εντός του καλοκαιριού θα ψηφιστούν από τη Βουλή και άρα θα δημοσιοποιηθούν.
Ιουνίου 29, 2009 στις 8:12 μμ
Cirut
Εμείς γιατί δεν βάζουμε βίζα στους Αμερικάνους; Τόσοι “τουρίστες” πράκτορες έρχονται. Θυμάστε τους 300 που πήγαν στη Χιλή, σα χορωδία; Τους έβαλαν να ..τραγουδήσουν και τους διώξαν πίσω…
Ιουνίου 29, 2009 στις 8:19 μμ
δεξιος
Σχολιαστης : Ετσι που εχει καταντησει η Ελλαδα ειναι προτιμοτερη η φυλακιση των εγκληματιων στο εξωτερικο παρα εδω και αυτο δεν ισχυει μονο για τις ΗΠΑ αλλα και για αλλες χωρες π.χ. εγω προτιμω ο Πασσαρης να μεινει για παντα στις ρουμανικες φυλακες και να μην εκδοθει ποτε εδω και δεν αισθανομαι καθολου εθνικα μειωμενος για το γεγονος αυτο.
Ιουνίου 29, 2009 στις 8:32 μμ
σχολιαστης
Ιδου και το Εθνος, αρα αποδυναμώνονται τα περί …ύποπτης Ελευθεροτυπίας
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8400&pubid=4330854
Σοβαρότατα ερωτήματα εγείρει η εσπευσμένη υπογραφή συμφωνιών και πρωτοκόλλων που αφορούν θέματα που άπτονται της συνταγματικής έννομης τάξης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε διμερές επίπεδο με την Ουάσιγκτον, προκειμένου να καταργηθεί η βίζα για τους Ελληνες πολίτες μέχρι το τέλος του χρόνου.
Μετά την τροπολογία που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα για το θέμα των εκδόσεων (κατά παρέκκλιση συνταγματικών διατάξεων και αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων) χθες στην Κέρκυρα, η κ. Μπακογιάννη υπέγραψε δύο ακόμη συμφωνίες με τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζ. Στάινμπεργκ που τιτλοφορούνται ενδεικτικά:
«Μνημόνιο κατανόησης του υπουργείου Εσωτερικών της Ελλάδας και του υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ σχετικά με το πρόγραμμα κατάργησης θεωρήσεων των ΗΠΑ και συναφή ενισχυμένα μέτρα ασφάλειας» και «συμφωνία μεταξύ των δύο κυβερνήσεων για ενίσχυση συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος».
Μια τρίτη συμφωνία είχε συμφωνηθεί πριν από την Κέρκυρα, που αφορά τον «διακανονισμό μεταξύ Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας και του Κέντρου Ελέγχου Τρομοκρατών των ΗΠΑ, για την ανταλλαγή πληροφοριών που αφορούν σε τρομοκρατικές πράξεις».
Τα κείμενα αυτών των συμφωνιών πρόκειται να κατατεθούν στη Βουλή το συντομότερο δυνατόν, ενώ τα κείμενά τους δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα.
Η κ. Μπακογιάννη, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις, έκανε λόγο για «νέο αέρα στις ελληνοαμερικανικές σχέσεις» και για κείμενα που «υιοθετούν υψηλά κριτήρια και εγγυήσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την τήρηση των αναγκαίων νομικών διαδικασιών».
Ο «νέος αέρας», πάντως, δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής αισθητός, τουλάχιστον στα ζητήματα πολιτικής και είναι προφανές ότι δεν μπορεί να αφορά τις μονόπλευρες δεσμεύσεις οριακής νομιμότητας που αναλαμβάνει σε διμερές επίπεδο η κυβέρνηση, ελπίζοντας ότι θα εξασφαλίσει σύντομα την κατάργηση της βίζας.
Ο ίδιος ο κ. Στάινμπεργκ, πάντως, δήλωσε ότι πρέπει να γίνουν ακόμη ορισμένα «διοικητικά βήματα» για την κατάργηση της βίζας, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι τέτοιες συμφωνίες αποδεικνύουν τη… στρατηγική σχέση των ΗΠΑ με την Ελλάδα.
Ιουνίου 29, 2009 στις 8:53 μμ
nikiplos
Προς τους κους Δεξιό και sissa…
Πολλοί αγαπούν τα σκυλάκια που τους γλύφουν τα πόδια, ιδίως τα κακόμοιρα μικρόσωμα… Ελάχιστοι τα μπάζουν όμως στα σπίτια τους…. η παρομοίωση αφορά το σχόλιο περί της 51ης πολιτείας και το πως μας βλέπουν σαν κρατική οντότητα οι ΗΠΑ.
Επίσης η άνευ όρων παράδοση του οποιουδήποτε στοιχείου για κάποιον πολίτη που οι ΗΠΑ θεωρήσουν ύποπτο αφορά προφανώς και πολλούς “Εθνικά φρονούντες” που παρασύρθηκαν και κάποιες στιγμές είπαν ή έγραψαν κορώνες που δεν συμβάδιζαν με τα των ΗΠΑ. Έτσι ένας πολίτης που θα ταξιδέψει για τις ΗΠΑ, μπορεί να θεωρηθεί ύποπτος τρομοκρατίας, ουχί κόκκινης (όπως ονειρεύονται οι Δεξιός και λοιποί), αλλά μπορεί και εθνικιστικής, ή τρομοκρατίας ενάντια στα συμφέροντα των ΗΠΑ. Ας πούμε ο Μακάριος παλαιότερα, που ήταν πρώτος στις λίστες.
Εκτός από την φύση του ως κολαστήριο-άουσβιτσ το Γκουαντανάμο, είναι περισότερο διάσημο για το ότι, έχει κυρίως ως τρόφιμους άσχετα πρόσωπα με τα γεγονότα που τα συνδέουν… Όσοι από τους ελαχίστους κατάφεραν να δικαστούν αθωώθηκαν παμψηφεί, χωρίς καν τη δήλωση αμφιβολιών.
Να θυμήσω στους γράφοντες ότι στην περιβόητη λίστα Ρήγκαν δεν ήταν ούτε αναρχικοί, ούτε ταραξίες, αλλά ο Λεντάκης, ο Ραφαηλίδης και πολλοί άλλοι ομοίου ήθους και πολιτικής στάσης…
Ιουνίου 29, 2009 στις 9:07 μμ
zeppos
Αχ ρε νικιπλε… Λες και δεν τα ξέρουν αυτά..
Εδώ τσουβάλιασαν, μπαγλάρωσαν, ξυλοκόπησαν και φυγάδευσαν σε διάφορα κολαστήρια στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, τόσους μετανάστες μετά την 11/9 μόνο με μια υπόδειξη των “υπηρεσιών” της φίλης.. Ασχετα αν “έφεραν” καμιά απόδειξη…. Μια κατάπτυστη “ενέργεια” προς τέρψιν των απανταχού φασιστοειδών…
Και παρ’όλο που όλα αυτά βγήκαν στο φως με αποδείξεις, κανείς από τους εδώ υπεύθυνους δεν τιμωρήθηκε..
Ιουνίου 29, 2009 στις 9:21 μμ
δεξιος
Νικιπλος : Μονο που δεν υπαρχει εθνικιστικη τρομοκρατια στην Ελλαδα και οι αντιαμερικανικες κορωνες πολλων δεν ειναι λογος διωξεως.
Εδω αυτο που συμβαινει ειναι οτι εκεινοι που δημοσιευαν τις προκηρυξεις των δολοφονων της 17Ν και τους εγκωμιαζαν και που πολυ προσφατα ειχαν πηχυαιους τιτλους του τυπου ΜΑΘΗΜΑ 1ον : Επιθεση σε αστυνομικα τμηματα
παρακινωντας τα παιδια να λιθοβολουν ζητουν να βαλουμε τα συμφεροντα και το ακαταδιωκτο των μολοτωφακηδων και λοιπων βανδαλων που καλυπτουν πανω απο τα συμφεροντα νομοταγων πολιτων που θελουν να διευκολυνθουν για να ταξιδεψουν για δουλεια,τουρισμο ή σπουδες στην Αμερικη.
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:09 μμ
sissa ben dahir
Συχνά στα μπλογκς, χρησιμοποιείται η απόδοση επάρατης ιδεολογίας στον άλλο, προκειμένου να αποδειχτεί ότι είναι όργανο του αντίπαλου στρατοπέδου.
Νομίζω ότι επιδιώκεται να εμφανιστώ ως υποστηρικτής του Γκουαντάναμο ή της βάναυσης συμπεριφοράς προς συλληφθέντες αλλοδαπούς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ώστε κατά συνέπεια να θεωρούνται φασιστοειδείς οι αντιλήψεις μου ή κατά το ελαφρύτερο, να φανώ ως αμερικανικό κινούμενο. Ευχαριστώ δεν θα τσιμπήσω.
Τα ίδια περίπου (περί εθνικής παράδοσης στους τότε 5, Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Λουξεμβούργο και Κάτω Χώρες) λέγονταν από το ίδιο έντυπο και τις ίδιες πολιτικές ομάδες, το 1985 και το 1992 για το Σένγκεν.
Μην ξεχνάμε ότι η συμφωνία Σένγκεν δεν περιλαμβάνει μόνο την ελεύθερη διακίνηση στα πλαίσια της ΕΕ αλλά και αστυνομική και δικαστική συνεργασία.
Αυτό που κατ’ εμέ πρέπει να είναι καθαρό και πρέπει να επιδιωχθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι η αποσαφήνιση και η τήρηση των διεθνών νομικών προϋποθέσεων για την ανταλλαγή πληροφοριών προσώπων και για την παράδοσή τους. Οι κραυγές περί εθνικής υπερηφάνειας του κ. Τετράδη δεν μου λένε τίποτα αφού το νόημά τους είναι να αναζωπυρώσουν τον αντιαμερικανισμό και να αναδείξουν ως εθνοπροδότες τους τωρινούς μπλε.
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:10 μμ
Παπούλης
Οι κατάπτυστοι τρομοκράτες και οι παραφυάδες αυτών καθώς και οι απανταχού εξεγερσίες καλούνται όπως παραδοθούν εν σώματι στη Πρεσβεία από όπου θα μεταφερθούν με πτήσεις C 141 απευθείας στο Γκουνατανάμο , τον νέο Παρθενώνα της Δυτικής Δημοκρατίας , όπου θα διδαχθούν εξ αρχής ( και μεταξύ άλλων ) :
α) Τη πίστη στους αστικούς δημοκρατικούς θεσμούς
β) Τη δυτική αντίληψη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το πεδίο εφαρμογής των
γ) Την υπεροχή της ελεύθερης οικονομίας των σγορών έναντι οιουδήποτε άλλου κοινωνικού συστήματος
δ) τη πίστη στο χριστιανισμό
ε) Τις βασικές γνώσεις χειρισμού του Facebook
στ) την ουσία της έννοιας δικαιοσύνη.
ζ) Την έννοια της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας υπό τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου του 2001
Μετά την ανάνηψη και αφού υπογράψουν τη σχετική δήλωση μεταμελείας θα αποφασισθεί η περαιτέρω τύχη των με τις παρακάτω επιλογές :
1) Λοβοτομή
2) Ένεση κυανιούχου διαλύματος
Το Υπουργείο έχει ήδη προωθήσει τους φακέλλους με όλα τα στοιχεία και προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων , ώστε αι αρχαί της φίλης χώρας να επιλέξουν τους δικαιούχους αυτού του προγράμματος συνεργασίας μεταξύ των δύο κυβερνήσεων και επομένως δε θα δεχτεί αιτήσεις από τους ενδιαφερομένους , οι οποίοι για περαιτέρω πληροφορίες , διευκρινίσεις , αιτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στην εν Ελλάδι Πρεσβεία της συμμάχου χώρας . Οι επιλεγόμενοι θα παίρνουν αυτοδικαίως τη θεώρηση ( visa waver ) , με έξοδα μεταφοράς και διαμονής καλυπτόμενα από τη κυβέρνηση του συμβαλλομένου κράτους .
( επειδή το ρίξαμε στη πλάκα
)
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:19 μμ
nobody
Ειναι αυτο που λενε “φιλοι-φιλοι, σου @%@#$ και το καντηλι” δηλαδη;
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:39 μμ
Γιάννης-2
“Γιάννη-2 αν είναι να πάρουμε βίζα με τέτοιους όρους, να μην πάρουμε.”
Σχολιαστή, εγώ συμφωνώ, αλλά προφανώς άλλιώς σκέπτεται η Ντόρα και/ή η κυβέρνηση.
Μερικοί όμως από τους σχολιαστές του πόστ δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται ότι ένα κράτος, οποιοδήποτε κράτος, δεν έχει υποχρέωση να δεχτεί στο έδαφός του οποιονδήποτε, ότι έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να επιβάλλει τις συνθήκες υπό τις οποίες θα τον δεχτεί, και φυσικά δεν έχει υποχρέωση να εξηγήσει τους νόμους του σε αυτό το βασικό θέμα κυριαρχίας.
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:46 μμ
Cirut
Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι το μητρώο όλων μας είναι στη διάθεση των Αμερικανών, ζητάς δε ζητάς βίζα. Η χώρα μας είναι τριτοκοσμική, υπηρέτρα και γλύφτρα με τη μαγκιά των πολιτικών να εξαντλείται σε επιδείξεις ευχερούς αεροκοπής (ποιον εννοώ άραγε;). Κατά τα άλλα η Vodafone κατάγραφε τον πρωθυπουργό!! για λογαριασμό τίνος άραγε; Τι της κάναμε; Ούτε ένα μαγαζί της δεν κλείσαμε, μια άδεια να στερηθεί ή καλύτερα να τη διώξουμε. Φαντάζεστε αν τόκανε στον Ερντογάν τι θα γινόταν;
Ιουνίου 29, 2009 στις 10:53 μμ
Cirut
@Γιάννης-2
Μας αρέσει δε μας αρέσει σ’ αυτό διαφέρει η Αμερική απ’ την Ευρώπη. Η πρώτη καταπιέζει όλη την ανθρωπότητα και μετά τρέμει και τον ίσκιο της. Και ένας ίσκιος της κάποτε έγινε δέντρο. Απ’ τον Μακ Άρθουρ άρχισε. Η Ευρώπη είναι η ελπίδα να διαχειριστεί το φουσκωμένο τριτοκοσμικό ποτάμι καλύτερα, ειρηνικότερα και δημοκρατικότερα.
Ιουνίου 30, 2009 στις 12:38 πμ
λ:ηρ
Αυτές τις συμφωνίες πού μπορεί να τις βρει κάποιος που ενδιαφέρεται να τις διαβάσει;
Ιουνίου 30, 2009 στις 3:25 πμ
Glass
Ας μην ξεχνάμε οτι η Αμερική είναι χώρα ΣΥΜΜΑΧΟΣ της Ελλάδας… Όσοι από την άλλη βρίσκουν παράλογη την απαίτηση βίζας ας θυμηθούν τα γεγονότα της επίσκεψης Κλίντον ή την πιο πρόσφατη ρουκέτα κατά της Αμερικανικής πρεσβείας.
Ακούστηκαν επίσης πολλές παραπλανητικές υπερβολές για το πόσο άσχετοι με την τρομοκρατία είναι οι κρατούμενοι στο Γκουαντάναμο… Για λουλούδια σαν τον Khalid Sheikh Mohammed ούτε λόγος…
Ιουνίου 30, 2009 στις 3:32 πμ
Γιάννης-2
Cirut,
Αυτή μπορεί να είναι η γνώμη σου γιά τις ΗΠΑ, αλλά είναι πολύ-πολύ μακριά από την αλήθεια, και παρασάγγας μακριά από τη δική μου.
Η Αμερική είναι γιά αιώνες ακριβώς το αντίθετο. Έδωσε ελπίδα, διέξοδο, και ελευθερία σε εκατομύρια και εκατομύρια ανθρώπων. Πρώτα σ’αυτούς που έφθασαν στις ακτές της, αλλά και σε ακόμη περισσότερους ανά τον κόσμο.
Μικρό παράδειγμα -επειδή κάποιος πιό πάνω ανέφερε τον στρατηγό Μακάρθουρ- η Νότιος Κορέα. Κοίταξε που βρίσκεται η Νότια Κορέα και που η Βόρεια!
Ο στρατηγός Μακάρθουρ με την τολμηρή απόβαση στο Ινσόν, πίσω από τις δυνάμεις της Βορείου Κορέας, έπαιξε σοβαρό και θετικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα, την ελευθερία της Ν. Κορέας.
Φυσικά, αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί Έλληνες δεν μπορούν να συγχωρήσουν στις ΗΠΑ την υποστήριξη στις κυβερνήσεις της περιόδου 1946-49 και την δεινή ήττα του λεγόμενου ΔΣΕ. Η κάλυψη που έδωσε στην Χούντα είναι το κερασάκι στην τούρτα του αντι-αμερικανισμού που έχει παρασύρει και πολλούς μη αριστερούς συμπατριώτες.
Όμως, συνολικά, γιά τον αμερόληπτο παρατηρητή, οι ΗΠΑ παρά τα πολλά λάθη τους (Βιετνάμ, Χιλή,κλπ) έχουν δράσει περισσότερο σαν δύναμη καλού και ελευθερίας στην ανθρωπότητα. Κοίταξε πόσα εκατομύρια Κουβανών έχουν διαφύγει το Γκούλαγκ του Κάστρο και ζουν στις ΗΠΑ! Κοίταξε γιά τα εκατομύρια των ανθρώπων που έχουν σπουδάσει στις ΗΠΑ!
Αυτά………..
Ιουνίου 30, 2009 στις 9:32 πμ
nikiplos
Δεξιός:
Δεν υπάρχει Εθνικιστική τρομοκρατία στην Ελλάδα για τα ελληνικά δεδομένα…
Οι ΗΠΑ μπορεί να θεωρήσουν ανατρεπτικό στοιχείο, και τον Καραμανλή ακόμη (εντάξει ένα αστείο είπα) αν κρίνουν πως αντίκειται στα συμφέροντά τους στην περιοχή… Απόδειξη, κάποτε ο Μακάριος (που μόνο διθυράμβους είχε πλέξει για τον Δυτικό Κόσμο) είχε θέση στη λίστα πάνω από τον Κάστρο!!! [Γνωρίζεις τα διεθνή ζητήματα από τα κατά καιρούς γραφόμενά σου και θα θυμάσαι την άποψη του Κίσιγκερ για τον Μακάριο]
Επίσης να θυμίσω σε όσους πραγματικά ενδιαφέρονται να αποτρέπεται η τρομοκρατία των όπλων και όχι απλά να δείχνουν καλά παιδιά στους “μπαμπάδες” τους την υπόθεση της 17Ν.
Από τη δεκαετία του 80 και τον στρατηγό Δροσογιάννη που πρωτοεφάρμοσε το δόγμα Ρήγκαν [συλλαμβάνεις ότι αριστερίστικο κινείται το σπάζεις στο ξύλο και το βάζεις να ομολογήσει], όχι μόνο ποτέ δεν “ακούμπισαν” την οργάνωση αλλά πάντοτε ταλαιπωρούσαν ασχέτους στα αστυνομικά τμήματα, καταστρέφοντάς τους και οικονομικά: Καραμπελιά, Σερίφη, Σκυφτούλη και μεγάλου αριθμού άλλων που μου διαφεύγουν και είχαν κατά καιρούς αποτελέσει επίκεντρο των εφημερίδων.
Αντίθετα η 17Ν συνελήφθη (τουλάχιστον κάποιοι εκτελεστές) όταν μπήκαν στο παιχνίδι οι Βρεττανοί, με μεγάλη τότε αντίδραση και θυμό της εγχώριας Αμ. Πρεσβείας, αλλά οι Βρεττανοί το είχαν θέσει ως θέμα πρώτης προτεραιότητας… Φυσικά η τακτική τους που περιελάμβανε τη λογική, την αλληλεπίδραση με την άκρα αριστερά της Χώρας και χωρίς …. παρθενώνες, οδήγησε γρήγορα στον εντοπισμό τους και στη μετέπειτα σύλληψή τους [Να θυμίσω ότι ο Μισέλ, παρακολουθούταν πριν την έκρηξη βόμβας στα χέρια του Ξηρού].
Φαντάζομαι κανενός το πρόβλημα δεν είναι για το τι θα “πάθουν” οι σέχτες κλπ (που κατά τεκμήριο μάλλον δεν θα πάθουν τίποτε). Το πρόβλημα όλων αρχίζει και τελειώνει, από το γεγονός ότι το ποιός θεωρείται ως ύποπτος τρομοκρατίας, δεν είναι πλεον ζήτημα ηθικής μιας κοινωνίας και της εγχώριας δικαιοσύνης, αλλά μιας δικαιοπραξίας (και ουχί δικαιοσύνης) μιας τρίτης χώρας που εμφανίζεται ως συν-δικαιούχος του οικοπέδου…
Γιάννης-2, ο κόσμος και οι κρατικές οντότητες δεν μπορούν να είναι φορείς του καλού ή του κακού και μάλιστα με έναν τέτοιο μανιχαϊστικό διαχωρισμό. Οι ΗΠΑ είναι φορέας των συμφερόντων τους και βαθιά δημοκρατική και αξιοκρατική χώρα με πολλά όμως προβλήματα σήμερα. Για παράδειγμα το 45% των κατοίκων να μην έχουν πρόσβαση σε περίθαλψη υγείας. Τα νοσοκομεία τους, εξαιτίας του ότι είναι υπεύθυνα για τους ασθενείς θέσπισαν το θεσμό της “Μάντρας”, δλδ μπαίνει μέσα από το φράχτη μόνο όποιος έχει δικαίωμα στην περίθαλψη, ενώ στα κάγκελα αλλά απέξω μπορείς να ψοφίσεις κάλλιστα… Βέβαια καμία χώρα δεν είναι άμοιρη προβλημάτων. Στα εξωτερικά, οι ΗΠΑ δεν ανέδειξαν τίποτε σπουδαίο και για την Κούβα, ας μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω για τις προθέσεις τους, γιατί αν είχαν κάνει άνοιγμα στον Κάστρο και άρση του εμπάργκο μετά την πτώση του ανατολικού μπλοκ, σήμερα ο Κάστρο θα ήταν ήδη 10ετές παρελθόν.
Ιουνίου 30, 2009 στις 3:52 μμ
cirut
@Γιάννης-2,
ίσως ..εκπλαγείς αλλά δεν διαφωνούμε, σε πολλά τουλάχιστον. Μέσα η χώρα Αμερική έχει πολύ όμορφες πτυχές. Τα πανεπιστήμια είναι όντως απίθανα, εξ ιδίων. Υπάρχουν ωστόσο και πολλές κακές πλευρές, τα λέει πολύ καλύτερα ο nikiplos. Για τα εξωτερικά όμως, χάος. Έχουν τη φοβερή ικανότητα να “παράγουν” συνέχεια εχθρούς. Και πάντα χρειάζονται ένα φόβο. Ίσως κυριάρχησαν εξ αρχής Ιρλανδοί και βόρειοι κι όχι Έλληνες και Ιταλοί να μάθουν να γλεντάν, να εμπιστεύονται, να φιλιώνουν και να ανοίγονται!
Γιατί η ΕΕ δεν παθαίνει το ίδιο, παρά μόνο όταν ακολουθεί την Αμερική; Πόσο δημοκρατικά στέκεται μια τόσο μεγάλη και σπουδαία χώρα, όταν “φιλτράρει” την πληροφόρηση των πολιτών της; Οι Κινέζοι γραφι..κούληδες τι περισσότερο κάνουν, με τις ξεφτίλες τους στο Google κλπ;
Όσο για την παρέμβαση τους στα δικά μας, δεν κάναν τίποτα λιγότερο απ’ το να παίζουν το παιγνίδι κυριαρχίας τους, μαζί με τους Ρωσοάγγλους, βεβαίως. Την πάρτη τους κοιτούσαν, it’s only business, man. Να μαθαίνουμε. Θεωρώ τη βίζα εξευτελισμό και θα ήθελα να τους κάνουμε τα ίδια. Βίζα για βίζα. Θέμα ίσου τακτ είναι. Κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να πιστεύει ότι η Αμερική κινδυνεύει από οποιονδήποτε Έλληνα.
Ιουλίου 1, 2009 στις 1:37 πμ
Sadmanivo
Συγγνώμη αλλά αν κατάλαβα καλά αυτά που διάβασα δεν μπορούμε να μιλάμε για “ανταλλαγή” πληροφοριών. Η ανταλλαγή είναι αμφιμονοσήμαντη. Εδώ μιλάμε για μονοσήμαντη παράδοση των όποιων αρχείων υπάρχουν ή θα υπάρξουν και χρήση τους κατά το δοκούν των αμερικανών χωρίς ανάγκη δικαιολόγησης.
Αυτό, όπως το καταλαβαίνω είναι ξεπούλημα.
Χίλιες φορές να μην πατήσω στις ΗΠΑ. Και όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, το θέμα βέβαια δεν είναι οι όποιοι τρομοκράτες, εγκληματίες κλπ. Είναι η εν λευκώ παροχή προσωπικών δεδομένων ελλήνων πολιτών σε μια άλλη χώρα.
Εύγε στην Μπακογιάννη, ξεπέρασε τον εαυτό της. :/
@cirut
Οι ΗΠΑ είναι όντως πολύ όμορφη χώρα. Όπως κι ο γενναίος καινούριος κόσμος του Χάξλευ… Μα εδώ μιλάμε για την πολιτική, φίλε μου. Και συγκεκριμένα, την εξωτερική τους πολιτική.
Ιουλίου 1, 2009 στις 7:52 πμ
cirut
@Sadmanivo
[..Για τα εξωτερικά όμως, χάος. Έχουν τη φοβερή ικανότητα να “παράγουν” συνέχεια εχθρούς. Και πάντα χρειάζεται ένα φόβο...] Η πολιτική τους – Από παραπάνω
“Why do they hate us? “, αναρωτιόνταν εμβρόντητοι οι μέσοι Αμερικανοί, που ποτέ δεν έμαθαν ή δεν δέχτηκαν να ξέρουν τι γίνεται όξω. Το πολιτικό ζήτημα είναι αν γίνεται αλλιώς. Και κατά τη γνώμη μου γίνεται. Και στην Ευρώπη το ίδιο οικονομικό σύστημα υπάρχει. Αλλά το συζητάνε, τουλάχιστον. Σημειωτέον ότι δεν κρίνουμε τον καπιταλισμό στην ουσία του, αλλά το ύφος εξουσίας τους.
Ιουλίου 1, 2009 στις 11:17 πμ
Ενη Καπαζογλου
Και φυσικα κοροιδευεις sadmarivo με τον “brave new world” του Χαξλευ.
cirut
Δεν γινεται ευκολα αντιληπτο οτι δλδ. “το υφος εξουσιας” διαφοροποιει την “ουσια” εκτος κι αν αποδεχθουμε τη ρηση “για τα ματια του κοσμου”. Τοτε εν ταξει!!!
Ιουλίου 1, 2009 στις 12:29 μμ
cirut
κα @Ενη Καπαζογλου,
o καπιταλισμός έχει κι αυτός χρώματα, νομίζω. Ο Ευρωπαϊκός αφήνει πολλά περιθώρια στο άτομο πληροφόρησης, αντίρρησης και συνείδησης. Π.χ αν επιβαλλόταν οποιαδήποτε ευθεία λογοκρισία στα Ευρωπαϊκά media, θα γινόταν της ..κακομοίρας. Αντίθετα ο μέσος Αμερικανός δεν έμαθε ποτέ πικρές αλήθειες, δεν είδε ποτέ αντιαμερικανική διαδήλωση στην TV κάπου στην υφήλιο ούτε τυχόν βία του στρατού τους, ζει σε ένα βολικό παραμύθι και του εμφανίζουν κάθε κριτική σαν ..απειλή. Μιλάμε πάντα βεβαίως, για το σύμπαν του κέρδους και τις εκφάνσεις του. Μην ξεχνιόμαστε.
Ιουλίου 1, 2009 στις 6:50 μμ
Sadmanivo
Σόρρυ για τα ετεροχρονισμένα μου αλλά υπήρξα μπίζυ τις τελευταίες ημέρες. Λοιπόν:
@ Ένη
Αυτό που ήθελα ΄να πω αλλά δεν μπόρεσα στο λίγο χρόνο που είχα είναι πως η Αμερική είναι μια ωραία χώρα εφόσον κινείσαι στη βιτρίνα της και δεν ξεφεύγεις από τις πολιτικά ορθές απόψεις της. Έτσι ήταν και ο “κόσμος” του Χάξλευ. Όσο δεν αμφισβητούσες, δεν ψείριζες και δεν έψαχνες κάτω από το χαλί όλα καλά. Αν όμως μπεις παραμέσα, στην παχιά κρούστα των νεόπτωχων και όλων εκείνων που δεν άγγιξαν το “αμερικάνικο όνειρο”, βλέπεις μια άλλη αμερική. Χειρότερη, νομίζω από τις παρατημένες και υποβαθμισμένες περιοχές της ελλάδας.
@cirut
Όσον αφορά στο προηγούμενο σχόλιό σου είχες δίκιο. Να συμπληρώσω μόνο στο καινούριο, το σκηνικό έχει αρχίσει να αλλάζει στη μεσαία τους τάξη. Αρχίζουν να ψυλιάζονται και δεν είναι ούτε χαζοί ούτε στερημένοι πηγών ενημέρωσης. Απλά τα media (εθνικής εμβέλειας και άνω) είναι παντελώς υποταγμένα στις εξωτερικές τους πολιτικές. Που σημαίνει, δεν θα δούμε ποτέ (εμείς αλλά και αυτοί) στο CNN τις εσωτερικές τους αντιδράσεις.
Στο δια ταύτα: Καλώς ή κακώς έχουν μέτωπα με τον αραβικό κόσμο. Κι έχουν το δικαίωμα να προστατευτούν από το ενδεχόμενο εισόδου στη χώρα τους κάποιου ανεπιθύμητου. Δεν έχουν όμως το δικαίωμα να αλωνίζουν ανεξέλεγκτα στα εσωτερικά μας. Κι όποιος (εν προκειμένω η Μπακογιάννη) τους δίνει ελευθέρας σ’ αυτό, κακώς πράττει.