Οσοι δουλεύουμε στον ιδιωτικό τομέα χρόνια ξέραμε το …μυστικό. Δεν υπάρχει τρόπος να έχεις περισσότερες δαπάνες απο τα έσοδα και να μείνεις όρθιος για πολύ. Ετσι γνωρίζαμε ότι το κράτος κάποια στιγμή θα κλατάρει και απορούσαμε πως και δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.
Στη χώρα μας όταν ο θεός μοίραζε μυαλά είχαμε ανοιγμένες ομπρέλες. Πέρασε η αντίληψη ότι εκμεταλλευόμενοι και την ένταξη στην ΕΕ θα μπορούσαμε συνεχώς να τη βγάζουμε καθαρή. Μεγάλη κουταμάρα.
Απο τις αρχές της δεκαετίας του 80, άρχισε το πανηγύρι. (Βέβαια να μην ξεχάσουμε το υπόστρωμα της μετεμφυλιακής περιόδου, της χούντας, και της 7ετίας Καραμανλή). Μια απο τις πρώτες ενέργειες του Ανδρέα ήταν ο διπλασιασμός των μισθών των ΔΥ. Παράλληλα κάθε προβληματική επιχείρηση κρατικοποιούνταν και οι εργάτες μετατρέπονταν σε ΔΥ.
Εγιναν και άλλα θαύματα. Π.χ. όποιος δεν μπορούσε να πετύχει μπεκάτσα απο απόσταση έπαιρνε σύνταξη τυφλού. Οποιος είχε δεί Γερμανό το 40 μπορούσε να πάρει σύνταξη αντιστασιακού. Ετσι πήραν σύνταξη άνθρωποι πού ήταν τότε παιδιά, χίτες και λοιποί, η ψήφος δε μυρίζει. Τις έκοψε ο Δρακουμέλ το 90 και τις ξανάδωσε ο ΑΓΠ το 94 αναδρομικά.
Σιγά σιγά, χιλιάδες συμπολίτες μας έγιναν εκπρόσωποι της δημόσιας εξουσίας. Ας όψεται ο συμπατριώτης μου ο μπάρμπας στην Κορώνη. Πάτησαν την πατούσα τους στο δημόσιο και άραξαν. Αφου η μονιμότητα κυλάει μες τη φλέβα γι’ αυτό τα ξίνω μόνιμα, δημόσιο for ever.
Το σκηνικό είχε στηθεί. Είσαι αραχτός στο δημόσιο και έχεις πρόσβαση και εξουσία που σου δίνει τη δυνατότητα να παίρνεις το κατιτίς σου. Η παρέκκλιση απο αυτή την απλή αλήθεια θεωρήθηκε μεγάλη μαλακία.
Στήνονταν στο πιτς φιτύλι τριμελείς επιτροπές με πέντε έξι άτομα και δεκάδες υποεπιτροπές για να παρακολουθούν τις άλλες που παρακολουθούσαν τα δρώμενα. Η γραφειοκρατία, θέριεψε και έγινε θηλιά. Γραφειοκρατία, διαφθορά, ευτέλεια, όλα τα καλά.
Το τρομερό δημόσιο δεν μπόρεσε να ελέγξει τίποτα. Τα χρήματα της ΕΕ φαγώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στο γάμο του καραγκιόζη. Τα δημόσια έργα κόστιζαν τελικά τριπλάσια απο το πραγματικό ποσό. Για να το πούμε απλά έτσι έγινε το ένα τρίτο των έργων που μπορούσαν να γίνουν.
Η παιδεία κακοφόρμισε, με το νόμο πλαίσιο τέρας και το υπόλοιπο μπάχαλο. Χωρίς παιδεία και εκπαίδευση πάπαλα.
Στην υγεία τα πράγματα είναι άρρωστα. Μόνο ντροπή μπορεί να αισθανεται ο πολίτης για το απίστευτο χάλι, την αναισθησία και το τζογάρισμα στην ανθρώπινη ζωή. Αίσχος.
Το ασφαλιστικό σύστημα αφέθηκε να φτάσει στα σημερινά χάλια. Και που ‘σαι ακόμα.
Στο χώρο των ενόπλων δυνάμεων σφάζονται παλικάρια. Μίζες, αρπαχτές, εθνικό φρόνημα, Ιμια και Αιγαίο. Καμιά εμπιστοσύνη σε αυτό το οικοδόμημα. Κρίμα τα λεφτά.
Ο τουρισμός, το περιβάλλον, οι νέες τεχνολογίες, τα αυθαίρετα παντού, η βιολογική γεωργία, οι επενδύσεις σε ήπιες μορφές ενέργειας, η εφορία, οι πολεοδομίες, οι τιμές που ξέφυγαν, οι μεγαλουπόλεις κόλαση, κάτι τέλος πάντων να πήγε πραγματικά καλά, για το συμφέρον των πολλών …δεν. Μαγκιά κλανιά και εξάτμιση και να η Ελλάδα στα κάρβουνα ή ανάσκελα, …διαλιέχτε.
Το ΠΑΣΟΚ διαδέχθηκε η ΝουΔούλα του Μητσοτάκη (απόδειξη ότι δεν πάμε καθόλου καλά), και την περίοδο Σημίτη ο χοντρούλης ανηψιός του θείου. Πέρασαν απο μπροστά μας ΑΓΕΤ, μίζενς, δομημένα, ολυμπιακά έργα, Χρηματιστήριο, Ιμια, σχέδιο Ανάν. Εμειναν δυο επιτυχίες της περιόδου Σημίτη, η είσοδος στην ΟΝΕ και η είσοδος της Κύπρου στην ΕΕ. Κατά τ’ άλλα μηδέν εις το πηλίκιον που λέει και ο έρμος ο ΓΑΠ. Ο οποίος ΓΑΠ θα μείνει στην ιστορία ως ο ηγέτης που στα χέρια του έσκασε η βόμβα και δεν ξέρει τι να κάνει. Δεν το λέει αυτο το manual, οπότε βράστα.
Τα 30 τελευταία χρόνια τα τρένα πέρασαν και ξαναπέρασαν αλλά δεν τα περιμέναμε στο σταθμό, κάναμε ότι μπορούσαμε να ξυλώσουμε και τις ράγες. Εχουμε φτάσει στο τέλος ενός κύκλου που βρίσκει τη χώρα χρεοκοπημένη, τις γέφυρες με το μέλλον κομμένες, την κοινωνία μας όλο και πιο ταξική, με μεγάλες αντιθέσεις, χωρίς ρόλο για τη νεολαία. Τι ωραία τι καλά, τραλαλά τραλαλά.
Χρειάζεται να σοβαρευτούμε. Να επενδύσουμε στις υγιείς δυνάμεις. Να στηριχτούμε στη νεολαία που έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να μην τα κάνει σκατά. Να φέρουμε στο προσκήνιο τους ικανούς, αυτούς που έχουν μαγκιά και ήθος. Να σταματήσουμε να ανεχόμαστε τους χαραμοφάιδες. Να απαιτήσουμε να ισχύσει δίκαιη ανακατανομή εισοδήματος. Να απαιτήσουμε λογοδοσία για κάθε ευρώ που ξοδεύει το κράτος.
Να επενδύσουμε στις νέες τεχνολογίες, στις ήπιες μορφές ενέργειας, στον τουρισμό του πολιτισμού και όχι του φραπέ, στην αναμόρφωση της γεωργίας με σκοπό τη σωστή εκμετάλλευση των φυσικών πόρων.
Χίλια δυο πράγματα μπορούμε να κάνουμε για να …ανατάξουμε τη χώρα. Δεν μπορούμε όμως να ξοδεύουμε τους πόρους της χώρας σε κάθε τι και κάθε έναν που δεν αξίζει. Η ανοχή είναι συνενοχή.


21 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Μαρτίου 4, 2010 στις 9:24 μμ
Πάνος
Μαρτίου 4, 2010 στις 9:35 μμ
Πάνος
Μαρτίου 4, 2010 στις 10:17 μμ
nikiplos
καλησπέρα…
πολύ ωραία η περιγραφή… Τι να το κάνεις όμως? Η ψωροκώσταινα-φορογιώργαινα ξιπάζεται με ξένα κόλυβα… από κοντά και οι επιτροπές, υποεπιτροπές, ειδικοί κοκ. κατα τα άλλα όμως τα ίδια… της π@υτ@ν@ς γίνεται…
Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι κανείς από τους άμεσα εμπλεκόμενους ΔΕΝ θέλει να αλλάξει τίποτε… θέλουν όλοι σιγά σιγά, να συρθούν στη σύνταξη και να αράξουν. Κι ύστερα, όλα καλώς καμωμμένα…
Πέρα από τον αντίλογο και τις σακατεμμένες ζυγαριές της ανεξάντλητης ελληνικής Κυκαιωσύνης, τίποτε δεν φαίνεται να μένει όρθιο…
Μαρτίου 4, 2010 στις 10:51 μμ
Dralion
Συμμεριζομαι την απαισιοδοξια του ποστ και υπερακοντιζω με ενα προσωπικο βιωμα.
Εφυγα το 1981 απο την Ελλαδα, λιγους μηνες πριν τις εκλογες. Για πολλους και διαφορους λογους δεν ειχα καμμια επαφη με την χωρα για πολλα χρονια. Ξαναγυρισα – σαν επισκεπτης – το 1988 και φρικαρα.
Μια φρικη που κραταει μεχρι σημερα
Εσεις ζησατε τις αλλαγες μερα με την μερα και δεν μπορουσατε να τις διαπιστωσετε οσο γινονταν. Εγω ειδα την διαφορά αναμεσα στο “πριν” του 1981 και το “μετα” του 1988 μεσα σε ενα ολιγοημερο ταξιδι. Απο τοτε εχω εφιαλτες οταν σκεφτομαι την χωρα μου.
Το 1981 ο ταριφας (ΟΛΟΙ τους) σου ζηταγε την αδεια για να μπει μπροστα σου στο φαναρι στην αριστερη στροφη. Και σου ελεγε ευχαριστω, αν τον διευκολυνες. Σημερα θεωρειται κεκτημενο δικαιωμα ΟΛΩΝ (ταριφες και μη ταριφες) να μπαινουν μπροστα σου στην αριστερη στροφη, οσο εσυ περιμενεις σαν μαλακας στο φαναρι.
Μικρο και ασημαντο το παραδειγμα μου. Αλλα χαρακτηριστικο για το ποσο αλλαξε η νοοτροπια ενος λαου σε χρονο – ρεκορ.
Μεσα σε 7 χρονια, ολοι οι ελληνες αποκτησαν το αναφαιρετο δικαιωμα στην ασυδοσια και την παρανομια. Αυτη ηταν η μεγαλυτερη καταστροφη που εφερε το πασοκ στην χωρα.
Δυστυχως δεν συμμεριζομαι την εμπιστοσυνη που δειχνει το ποστ στην νεα γενια. Πιστευω οτι η κουραδομαγκια εχει μπει οριστικα στο γονιδιωμα του ελληνα και δεν βγαινει με τιποτα. Απο που θα παρει ο νεολαιος το καλο παραδειγμα για να γινει τιμιος και εργατικος;
Απο τους γονεις του; Το σχολειο του; Απο αυτα που βλεπει γυρω του;
Δυστυχως δεν υπαρχει πια ο διαχωρισμος αναμεσα σε “εμας” (υποτιθεται τους σωστους) και “εκεινους” (υποτιθεται τους κακους του εργου).
Πριν το 1980 ειχαμε σαφεις εχθρους. Τους καπιταλιστες, τους ιμπεριαλιστες, τους αμερικανους, του αστους, τους τουρκους, την ΕΟΚ. Κατι συγκεκριμενο βρε αδερφε.
Σημερα ποιον να βαρεσεις; Τα λαμογια; Μα, αφου ειμαστε ολοι μας λαμογια.
Τους δημ. υπαλληλους; Μα, αφου ολοι μας ειμαστε ειτε δημοσιοι υπαλληλοι ειτε ζουμε απο το δημοσιο. Ποια ελληνικη ιδιωτικη εταιρεια δεν (προσπαθει να) κανει δουλειες με το δημοσιο;
Παλια ελεγαν για τους ελληνες οτι “δεν υπαρχει ελληνικη οικογενεια που να μην εχει τουλαχιστον εναν ναυτικο στους κολπους της”.
Σημερα ισχυει το “δεν υπαρχει ελληνικη οικογενεια που να μην εχει τουλαχιστον εναν δημοσιο υπαλληλο στο κολπο”.
Οι προτασεις που δινει το ποστ για το μελλον, ειναι ολες σωστες. Νεες τεχνολογιες, διαφανεια στον κρατικο μηχανισμο, οικολογικη γεωργια, ενεργεια με ΑΕΠ κ.α.
Ποιος θα μπορουσε να ειναι αντιθετος; Μεχρι και ο ΓΑΠ ειναι υπερ.
Το προβλημα ειναι οτι τιποτα απο αυτα δεν εφαρμοζεται στην πραξη.
Μακαρι να ειχαμε καπιταλισμο. Οι μισοι απο μας θα προσπαθουσαν να τον στηριξουν και οι αλλοι μισοι να τον καταστρεψουν. Θα ειχαμε ολοι μας μια συγκεκριμενη αποστολη.
Μακαρι να ειχαμε βιομηχανους. Αυτο θα σημαινε οτι εχουμε βιομηχανια, οτι κατι παραγουμε.
Η ελληνικη πλουτοκρατια αποτελειται απο 5 κατηγοριες ανθρωπων
– ιδιοκτητες ΠΑΕ
– ιδιοκτητες ΚΑΕ
– ιδιοκτητες ΜΜΕ
– μεταπρατες οικοπεδων
– εισπρακτορες κρατικων προμηθειων
Τι να βαρεσεις απο δαυτους; Πως να τους καταργησεις; Με βιολογικες καλλιεργειες και ΑΠΕ;
Ισως η Μερκελ ειναι μια καποια λυση (κατα παραφραση του Καβαφη)
Μαρτίου 4, 2010 στις 11:20 μμ
σχολιαστης
Η πιο ισχυρή ομάδα Δρακολέοντα είναι οι ιδιοκτήτες τραπεζών. Εκεί υπάρχει πολύ ψωμί και θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην ανάταξη, με τη μέθοδο ¨εσύ εσύ και εσύ είσαστε εθελοντές”.
Μαρτίου 4, 2010 στις 11:30 μμ
Γιάννης -2
Πάνο,
Τα περιέγραψες όλα πλήρως, το μπάχαλο της μετά την χούντα Ελλάδος (δεν χρειάζεται να πάμε και πιό πίσω). Το δημοσιουπαλληλίκι, τις συντάξεις των αγροτών, των “αντιστασιακών” .
Οι τελευταίες μας έκαναν ρεζίλι και σε όλες τις χώρες της Κοινοπολιτείας, αφού οι συντάξεις των μπαρουτοκαπνισμένων παιδιών του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ -που πολλές φορές ήταν τότε πιτσιρίκια ή παιδιά “χιτών”-, δίνονταν γιά μιά περίοδο και εκεί, μέχρι να επέμβουν οι τοπικές αρχές με ελέγχους γιά ψευδή στοιχεία, και επιστροφή των χρημάτων.
Με αυτά και με αυτά όμως, η Ελλάδα έφθασε εδώ που είναι τώρα, και χωρίς προσφυγή στο ΔΝΤ ή έξοδο από το Ευρώ, θα περάσουν χρόνια γιά να ορθοποδήσει. Σίγουρα βέβαια θα είναι σε καλύτερη μοίρα, αφού ο λαός θα έχει μάθει πάλι την αξία μερικών πραγμάατων, που φαίνεται ότι έχουν λησμονηθεί τα τελευταία χρόνια.
Τα μέτρα δεν θα φέρουν τα έσοδα που υπολογίζει ο ΓΑΠ και οι συν αυτώ, αλλά τα χειρότερα θα έρθουν όταν θα αρχίσουν τα αυξάνονται τα επιτόκια της ΕΚΤ.
Τότε, με τι επιτόκιο θα δανείζεται η Ελλάδα, αν τώρα δανείζεται με 6.3%;
Μαρτίου 4, 2010 στις 11:49 μμ
σχολιαστης
Γιάννη-2, δικό μου είναι το …πόστ.
Αυτό για τις χώρες της Κοινοπολιτείας και τους ελέγχους, δεν το είχα υπόψη μου.
Μαρτίου 4, 2010 στις 11:57 μμ
Γιάννης -2
Αγαπητέ Σχολιαστή,
Ζητώ χίλια συγγνώμη!!
Συγγνώμη και από τον Πάνο.
Ήμουν απρόσεκτος.
Μαρτίου 5, 2010 στις 12:28 πμ
Dralion
Αγαπητε Σχολιαστη, η μεθοδος “εσυ, εσυ κι εσυ ειστε εθελοντες” ειναι πολυ καλη.
Προυποθετει “μονο” την καταλυση της κοινοβουλευτικης δημοκρατιας και την εγκαθιδρυση της δικτατοριας του προλεταριατου.
Προσωπικα δεν εχω καμμια αντιρρηση με την δικτατορια του προλεταριατου. Αρκει να μην ειμαι εκει οταν θαρθει
Πιστευω ομως οτι για πολλους και διαφορους λογους η ελληνες δεν θα την (ξανα)ζητησουν οσο ζουμε εσυ κι εγω. Δηλαδη για τα επομενα 200 χρονια.
Καλως η κακως, πρεπει να πορευτουμε με τα εργαλεια που μας παρεχει η κοινοβουλευτικη δημοκρατια. Και σε μια κοινοβουλευτικη δημοκρατια δεν μπορεις να πεις σε κανεναν “εισαι εθελοντης”.
Αρα κατι αλλο πρεπει να βρουμε, στα πλαισια του σημερινου πολιτευματος.
Ονειρευομαι – μαλλον ματαια – τον Τζεφρυ να αντιστρεψει την ζημια που εκανε ο πατερας του στην χωρα.
Ο Αντρεας ανεδειξε την ασυδοσια και την λαμογια σε θεσμους.
Περιμενω τον γιο του να αναδειξει την τιμιοτητα και την νομιμοφροσυνη σε θεσμους.
Ουτοπικο, ξερω. Ισως πιο ουτοπικο και απο την επανεγκαθιδρυση της δικτατοριας του προλεταριατου.
Αλλα αν δεν ξανα-αποκτησει ο ελληνας μπεσα και φιλοτιμο, δεν προκειται να δουμε προκοπη.
Το αν τα spread ειναι στις 2 η στις 4 μοναδες, ειναι δευτερευον – οσο η αεναη παραγωγη χρεων ειναι σε λειτουργια.
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:14 πμ
Rodia
Ωραια τα γραφεις Σχολιαστη, αλλα ειναι η… μιση αληθεια!
Η άλλη μιση είναι πως είμαστε μέλος μιας Ενωσης, ανήκουμε κάπου -εις την Δύσιν, ελεγε ο θειος-, έχουμε συνέταιρους, δλδ. Αυτοι οι *εταίροι μας*, οπως συνηθιζεται να τους αποκαλουμε, τι εκαναν ολον αυτο τον καιρο;
)
Φαντασου μια εταιρεία, όπου ο ενας συνεταιρος κανει διαφορα βλαβερα πραγματα, κλεβει, σπαταλαει, διαβαλει την εταιρεια στους απεξω και της χαλαει το ονομα, κλπ κλπ. Δεν ειναι αδιανοητο να μη καταλαβαινουν οι υπολοιποι τι συμβαινει; Γιατι τον αφηνουν; Μηπως τους βολευει αυτη η κατασταση;
..επειδή τον εχουν εκτεθειμένο στο υποστεγο, εξω απο το μεγαρο της εταιρειας να δεχεται ολες τις μπορες, του πουλανε εξτρα μπουφανακια και αδιαβροχα τα οποια χρυσοπληρωνει, αδιαφορουν για τα σκουπιδια που μαζευονται στο ταπεινο του υποστεγο -τι θα τα κανει και πού θα τα βαλει, δεν αφορουν της εταιρεια- τον λαδωνουν ο ενας κι ο αλλος συνεταιρος ταχα για να βολεψει τα παιδια *του*, αλλα στη πραγματικοτητα για να κρυψουν τις δικες τους πομπες, κλπ κλπ..
Να το δουμε κι ετσι;
(οχι πως απεκδύομαι τις δικες μας ευθυνες, των απλων πολιτων, που ειναι τα αποτελεσματα των εκλογων, φυσικα)
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:32 πμ
Dralion
Δηλαδη τι θα επρεπε να κανουν οι (συν)εταιροι μας; Επιτηρηση απο τον Ολι και τον Αλμουνια απο το 1981;
Υποτιθεται οτι τον συνεταιρο σου τον εμπιστευεσαι. Στην διπλωματικη γλωσσα αυτο λεγεται “αρχη της μη-αναμιξης στα εσωτερικα αλλων κρατων”.
Τι θα επρεπε να κανει η ΕΕ; Να επιβαλλει στον Αντρικο ποιους να διορισει και σε ποιους να δωσει συνταξεις αντιστασιακου;
Οσο για τις αγοραπωλησιες απο τα μπουφανακια, το ντηλ ηταν ξεκαθαρο απο την αρχη. Ολοι πουλανε σε ολους και εκεινος που εχει τα καλυτερα προιοντα, πουλαει πιο πολυ.
Δηλαδη αμα εμεις ξεσκιζομαστε να αγορασουμε μπεμβε, ο γερμανος θα φταιει;
Αμα εμεις δεν παραγουμε τον ανταγωνιστη της μπεμβε, παλι ο γερμανος θα φταιει;
Η ΕΕ μας εδωσε δις και δις και δις – προοριζομενα στο να αναπτυξουμε υποδομες και να φτιαξουμε δικα μας προιοντα. Δεν μας τα εδωσε για να τα γλενταμε στην Ριτα Σακελλαριου ουτε για να διοριζουμε το σοι της Λιανη.
Απο το 1981 περασαν τουλαχιστον 3 μεγαλα τραινα. Η πληροφορικη ηταν ανυπαρκτη το 1981 – τοτε η Μαικροσοφτ αποτελουνταν απο 3 ατομα. Τα PC βγηκαν στην αγορα 1 χρονο μετα. Τα ιδια εγιναν με την Βιολογια / Γενετικη, τα ιδια εγιναν με τις ΑΠΕ.
Και τα 3 αυτα τραινα ηταν ευνοικα για τις μικρες χωρες. Δεν χρειαζονται γιγαντιαιες κλιμακες οπως η αυτοκινητοβιομηχανια, η τα χαλυβουργεια.
Εμεις παιρναμε τις επιδοτησεις επι 30 χρονια (ενας ανθρωπος βγαινει σχεδον στην συνταξη με τοσα). Και οχι μονο δεν τρεξαμε να πιασουμε ενα τραινο απο τα τοσα που περασαν, αλλα ξηλωσαμε και τις γραμμες.
Οι ξενοι μας φταινε;
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:41 πμ
Rodia
Dralion, τους εξοπλισμους εννοουσα με τα μπουφανακια!.. Επειτα, απο το ’81 ισαμε σημερα εχουν περασει 29 χρονια… Δε λεω οτι μας φταινε οι ξενοι, αλλα οτι φταινε *και* οι ξενοι. :grman:
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:46 πμ
Rodia
..και.. δεν λεω πως δεν εχεις δικιο. Τι να κανει ο κοσμος ομως με ενα κρατος τυφλωμενο και εχθρικο; Το δοκιμασα στο πετσι μου και κριμα που δεν εφυγα. Το εχω ξαναγραψει αυτο. Βλεπω σημερα πιο γενικα και λεω οτι η Ευρωπη κατι θα επρεπε να κανει, να τραβηξει και κανα αυτι.. αλλα μαλλον δεν βολευε και εκεινη να μας.. σωφρονισει! Εχει και τα δικα της παρατραγουδα. Ειδες τι ρεμουλα γινεται στις Βρυξελλες; στο βιντεο εννοω. Τελικα, πώς θα μπορουσαμε να ειμασταν υποδειγμα μεσα σε ενα κοπαδι λυκων;
Μαρτίου 5, 2010 στις 2:09 πμ
Dralion
Αγαπητη Ροδια, ποτέ δεν ηταν τα πραγματα ιδανικα για την Ευρωπη.
Οι Βρυξελλες ηταν απο την αρχη ενα εκτρωμα γραφειοκρατιας. Και τωρα με τα παραπανισια μελη, εγινε ακομα χειροτερο.
Και μην ξεχναμε οτι απο το 1981 μεχρι το 2002 (δηλαδη τα 20 απο τα 30 χρονια) η ΕΕ δεν ειχε απολυτως κανενα μεσον στα χερια της για να μας “συνετισει” οπως λες.
Μονο τα τελευταια χρονια με το ευρω υπαρχουν καποια κριτηρια που πρεπει να τηρησουν ολοι (Μααστριχτ). Ο Αντρικος το 1981, τι κριτηρια επρεπε να τηρησει;
Πουθενα δεν υπαρχει ελεγχος και τιμωρια και “τραβηγμα του αυτιου” για ενα κρατος – μελος της ΕΕ.
Απο την στιγμη που εναρμονιζεις την νομοθεσια σου και ανοιγεις τα συνορα σου, εισαι κανονικο μελος. Στην ΕΕ δεν υπαρχουν νομοι για το δημοσιονομικο.
Η ΕΕ δεν μπορει να ανακατευεται στα δημοσιονομικα ενος κρατους – μελους.
Η ΟΝΕ μπορει, αλλα η ΟΝΕ ηρθε το 2002, οχι το 1981.
* * * *
Με το να επαναλαμβανουμε εδω ακαταπαυστα οτι οι ευρωπαιοι εχουν μαυρα χαλια, δεν κερδιζουμε τιποτα. Ισα – ισα, που αν οι ευρωπαιοι ηταν τοσο ρεζιληδες οσο θελουμε να τους παρουσιαζουμε, εμεις μετα απο 30 χρονια επρεπε να τους εχουμε κατακτησει και να τους διαταζουμε.
Αντι γι’ αυτο, ειμαστε ο τελευταιος καρπαζοεισπρακτορας.
Το να τονιζουμε τα χάλια των ευρωπαιων ειναι εξευτελιστικο για μας.
Θα προτιμουσα τους ευρωπαιους να ειναι πανισχυροι αντιπαλοι. Τουλαχιστον αφου χασαμε, να λεμε οτι χασαμε απο αριστους.
Αλλα τωρα μας εχουν ξεπατωσει οι μπουνταλαδες φριτσηδες. Τι ντροπη.
Μαρτίου 5, 2010 στις 12:29 μμ
σχολιαστης
Αγαπητή Ροδιά, όχι “η μισή αλήθεια αλλά αναφορά σε αλήθειες της 30αετούς περιόδου. Δεν είχε το κείμενο τη φιλοδοξία να καλύψει τα πάντα. Εχεις δίκιο ότι και οι εταίροι μας έχουν μεγάλες ευθύνες.
Και ειδικά αυτή την περίοδο της κρίσης έχουν δείξει το χειρότερο εαυτό τους. Pigs.
Μαρτίου 5, 2010 στις 12:36 μμ
Rodia
Γενικη παρατηρηση: Νομιζω οτι τα πραγματα φτασαν εδω που φτασαν επειδη η ΕΕ αποκοιμηθηκε μακαριως, θεωρωντας οτι ολα πανε ρολόι με τους γραφειοκρατες που διαλεξε να κανουν τη δουλεια των πολιτικων, οι (πιθανοι) οραματιστες απηλθαν ξινισμενοι, και τωρα ξυπνησε ξαφνικα ενα τερας ΕΕ και ψαχνεται!
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:19 μμ
xBerliner
@ Rodia
Όταν μια παε στην ελλάδα χρεοκοπεί αμέσως βγαίνουν οι οπαδοί της στα αθλητικά ραδιόφωνα να ζητήσουν από το κράτος να σβήσει τα χρέη. Οι αθλητικοί δημοσιογράφοι κάνουν το ίδιο από της εφημερίδες τους. Η επιχειρηματολογία είναι πάντα η ίδια:
Δεν μπορούμε την μεγάλη ομάδα με τη μεγάλη ιστορία και τους χιλιάδες οπαδούς που τόσα πολλά πρόσφερε στο ελληνικό ποδόσφαιρο να την αφήσουμε να χρεοκοπήσει. Στο αντεπιχείρημα, μα καλά πως μπορεί το ελληνικό κράτος να βάλει το χέρι στην τσέπη όταν τα λαμόγια της παε τρώγαν τα λεφτά (κακοδιαχείρηση το λένε), έρχεται αμέσως η απάντηση: “και που ήταν το κράτος να τους ελέγξει τόσα χρόνια;”, άρα έχει ευθύνη, άρα πρέπει να πληρώσει. Όταν πάλι σε κάποιες πολύ λίγες στιγμές το κράτος πάει να βάλει χέρι με ελέγχους των οικονομικών ζητώντας από την παε αντί να κάνει ακριβές μεταγραφές να είναι πιο συνεπής στις υποχρεώσεις της, τότε όλοι, οπαδοί και δημοσιογράφοι, αγανακτούν και αρχίζουν: Να μην επεμβαίνει το κράτος στα εσωτερικά των παε, το κράτος φοβάται το μεγάλο και περήφανο λαό της ομάδας κτλ. κτλ.
Στην Ελλάδα έχουμε κακοδιαχείρηση και τα λαμόγια της κακοδιαχείρησης είναι τα μεγάλα ψάρια (λέγε με νταβατζήδες) και τα μικρά ψάρια (λέγε με ξυσαρχίδιδες δημόσιοι υπάλληλοι που ως συνήθως μπήκαν με βύσμα ή ακόμα χειρότερα με βύσμα δημιουργήθηκαν οι θέσεις στις οποίες εν συνεχεία τακτοποιήθηκαν, και οι οποίοι εκτός του ότι δεν παράγουν τίποτα, εξαιτίας της διαφθοράς τους ή της αδιαφορίας τους εμποδίζουν και όσους λίγους θέλουν να παράγουν).
Η αριστερά στην ελλάδα κάνει τα εξής λάθη:
1ον Συμπεριφέρεται σαν το οπαδό ελληνικής παε: “που ήταν η ευρώπη να μας τραβήξει το αυτί”, ή όταν η ευρώπη καμιά φορά μας τραβάει το αυτί “με πιο δικαίωμα η ευρώπη του μεγάλου κεφαλαίου επεμβαίνει στα εσωτερικά ενός κυρίαρχου κράτους με σκοπό να επιβάλει τα νεοφιλελεύθερα σχέδιά της”.
2ον Επικεντρώνει το πρόβλημα μόνον στα μεγάλα ψάρια (λαμόγια). Στην πράξη και τα μεγάλα και τα μικρά από την ίδια πίτα τρώνε. Και το πρόβλημα είναι ότι όσο είναι η συνεισφορά των μεγάλων στη χρεοκοπία άλλο τόσο είναι (μην σου πω ότι αθροιστικά είναι πολύ παραπάνω) η συνεισφορά των μικρών. Ακόμα και αν σήμερα καταργήσουμε τα μεγάλα λαμόγια, η ύπαρξη των μικρών είναι ικανή για κρατήσει τη χώρα χρεοκοπημένη (βάζοντας εμπόδια σε κάθε “παραγωγική” προσπάθεια). Αντίθετα η ύπαρξη μόνο των μεγάλων αποτελεί μικρότερο εμπόδιο στην ανάπτυξη των όποιων παραγωγικών δυνάμεων υπάρχουν στη χώρα. Θα συμφωνήσω ότι το χτυπώντας τα μεγάλα λαμόγια νομιμοποίησε ηθικά να χτυπήσεις και τα μικρά. Αλλά μέχρι εκεί. Αν δεν χτυπηθούν και τα δύο χρεοκοπημένοι θα είμαστε μια ζωή.
Η αριστερά δυστυχώς χαϊδεύει αυτιά. Τα μικρά λαμόγια δεν είναι μια μικρή μειοψηφία όπως θέλει η ρητορική της. Βρίσκονται σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης: Από τον κλητήρα της εφορίας (που μπορεί να σου σπάσει τα νεύρα μέχρι να σου δώσει μια απλή πληροφορία γιατί την έχει δει και καλά εξουσία- μου έχει συμβεί) μέχρι τον έφορο, τον προϊστάμενο της πολεοδομίας, το νομάρχη και το δήμαρχο που κάνει τα στραβά μάτια, και το βολευτή δημιουργεί τον έφορο και δίνει την εξουσία στον πολεοδόμο.
Ακούω με προσοχή τις δηλώσεις της αριστεράς τις τελευταίες ημέρες. Ρητορική των 80ς χωρίς καμία (αριθμητικά μηδέν, 0) πρόταση για το ουσιαστικό πρόβλημα: “Πως μπορείς να καταναλώνεις περισσότερα από όσα παράγεις;”
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:32 μμ
Rodia
@xBerliner, ωραιοτατο το ποδοσφαιρικο παραδειγμα!
..και.. ποια αριστερά;..
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:44 μμ
xBerliner
“..και.. ποια αριστερά;..”
Εννοώ την κοινοβουλευτική αριστερά. Δηλαδή ΚΚΕ (που δεν το θεωρώ αριστερά) και ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.
Μαρτίου 5, 2010 στις 1:52 μμ
Rodia
το ερωτημα μου ηταν… ρητορικο.. δυστυχως. Η τωρινη πραγματικη αριστερα -ΝΟΜΙΖΩ- ειναι κατι παιδια νεα που δεν μπορουν (ή δεν τα αφηνουν κατι “σοφοι” γεροντες) να απογαλακτιστουν και το γαλα που (τα υποχρεωνουν να) πινουν ειναι δηλητηριασμενο..
Ενα κουμφουζιο, δλδ..
Μαρτίου 5, 2010 στις 2:46 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Η τωρινη πραγματικη αριστερα -ΝΟΜΙΖΩ- ειναι κατι παιδια νεα που δεν μπορουν (ή δεν τα αφηνουν κατι “σοφοι” γεροντες) να απογαλακτιστουν και το γαλα που (τα υποχρεωνουν να) πινουν ειναι δηλητηριασμενο..
Δηλητριασμένο Ροδιά, και από τι δηλητήριο κιόλας…κατευθείαν από την δεκαετία του ’30. Διαβάζω τις αναλύσεις των ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ – δεν μιλάμε για τους αριστεριστές, εκεί το ασυναρτησιόμετρο είναι μόνιμα κολλημένο στο
κόκκινο – και προς στιγμήν νομίζω ότι οι άνθρωποι αναφέρονται στην επαναστατική δεκατία του ’30…
Σου λένε παγκόσμια κρίση είχαμε τότε, παγκόσμια κρίση έχουμε και τώρα, τι το θές και το ψάχνείς, πιάσε μια από τις παλιές κασέτες και άγιος ο θεός…