Το κτήριο είναι του 1927. Λειτούργησε ως κοινοτικό κατάστημα στην προσφυγική κοινότητα των Νέων Επιβατών. Σήμερα είναι εγκαταλειμμένο.
Αν το δείτε, θα σας ενθουσιάσει: όμορφη κατασκευή, μεγάλοι χώροι, πολλές δυνατότητες…
Αλλά… αυτή είναι η Ελλάδα – αυτός είναι και ο Δήμος Θερμαϊκού!
Η κατάσταση στο εσωτερικό, αναμενόμενη.
Αν το είχαν αλλού αυτό το κτήριο, θα το είχαν κάνει κιόλας στολίδι πολιτισμού, θα το είχαν ζωντανέψει. Έστω και τώρα, αυτό πρέπει να γίνει και από εμάς.







67 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:16 πμ
Rodia
Με εμπνέει! Κάτι σε κέντρο πολιτισμού το βλέπω.. Αλλά χρειάζονται χρηματα και προσωπικη εργασια. Οι κατοικοι δεν μπορουν να κανουν κατι; προσφερομαι για τη 1η εκθεση + το βαψιμο!
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:18 πμ
Rodia
Αρκει να με φιλοξενησει καποιος.. μη πληρωνω και διαμονη/διατροφη… Ζηταω πολλα;
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:20 πμ
Πάνος
Είναι πολύ ωραίο – έχει και υπόγειο, έχει και (κάμποσο) περιβάλλοντα χώρο… Αυτό που μπορώ να κάνω εγώ είναι να το δείχνω (μέσω της καλύβας) στους κατοίκους, αισιοδοξώντας ότι θα υπάρξει κάποια ανταπόκριση.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:22 πμ
Πάνος
Διαμονή και διατροφή εξασφαλισμένα… και τα τσίπουρα, επίσης
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:23 πμ
Rodia
εχμ.. ανταποκριση πιθανοτερο να υπαρξει απο καποιον εργολαβο που δεν το ειχε παρατηρησει ισαμε τωρα..
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:24 πμ
Rodia
Μερσι για τα μύγδ.. τσιπουρα!
)
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:24 πμ
Πάνος
…το ορέο είναι ότι όταν έβρεχε επιδοτήσεις από την ΕΕ για τέτοιες δουλειές, στο Δήμο Θερμαϊκού κρατούσαν ομπρέλα…
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:25 πμ
Rodia
Το κρατημα ομπρελας ειναι -με αποδειξη!- το εθνικο μας σπορ!
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:27 πμ
Πάνος
Όχι πάντα – όχι από όλους. Αλλού (και από άλλους) έχουν γίνει μικρά θαύματα!
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:30 πμ
Rodia
Εχεις δικιο, μονο που “αλλού και απο άλλους” μαλλον θα υπηρχε περισσευμα υπομονης για τη χαρτουρα που χρειαζεται…
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:32 πμ
Πάνος
Μέχρι να φτάσουμε στη “χαρτούρα” έχει πολύ δρόμο…
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:37 πμ
σχολιαστης
Σε περιόδους κρίσης, αυτά τα θέματα πρέπει να λύνονται με εθελοντική εργασία και τοπικές δωρεές.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:43 πμ
Rodia
σχολιαστη, οχι μονο σε περιοδους κρισης.. Αν η επισκευη, συντηρηση και αξιοποιηση γινει κοινη συνειδηση, πιθανοτατα δεν θα φταναμε σε “περιοδους κρισης”… Λείπει η κοινωνικη συνοχη και η κοινωνικη συνειδηση, κυριως -νομιζω
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:51 πμ
Αγγελής
Λοιπόν το κτίριο είναι εξαιρετικό!!! Απορώ πως το έχουν παρατήσει έτσι!
Λύσεις υπάρχουν.
1)Ψάχνετε να βρείτε που ανήκει και πόσα χρόνια είναι παρατημένο!
1.5)Καλό θα είναι να βρεθείτε μεταξυ σας όσοι ενδιαφερεστε να κανετε κάτι με αυτό…πχ πολιτιστικό κέντρο ή δεν ξέρω εγω τι άλλο και να συζητήσετε!
2)Ρώτατε αν μπορουν να σας το παραχωρησουν (πχ αν ανηκει στο δήμο). Αν δεν σας το παραχωρουν και σας παίρνει…κανετε κατάληψη του χώρου!
3)Χειροτερο απ ότι είναι δεν προκειται να γίνει
4)Η καλύβα διαθετει άξιους επιστήμονες μηχανικους κλπ!!! Με προσωπικη εργασία. δωρεές κλπ το κάνετε μπουμπούκι!
5)Ετσι δημιουργείτε ενα πολιτιστικό κέντρο για εσας αλλα και την υπολοιπη κοινωνια, με φτηνό καφε (όχι 5 ευρώ οπως στα κωλομαγαζα) όπου τα χρήματα θα πηγαινουν σε κοινο ταμειο, προβολες ταινιων-κινηματογραφικη λεσχη, εκδηλωσεις πολιτιστικες…κλπ!!!
6)Για να συντηρηθει αυτο το πραγμα αναλαμβάνετε εργασιες και ο καθενας εχει συγκεκριμενη δουλεια καθε εβδομαδα πχ την πρωτη εβδομαδα θα καθαριζει ο Πανος με τον σχολιαστη και την αλλη ο ταδε με τον αλλον ταδε!!
υ.γ. Πάνο σε ένα τετοιο εγχειρημα προχωρησαμε το 2005 στα πατρια εδαφη με ενα εντελώς εγκαταλελειμενο σχολικο κτηριο του δημου! Ίσως και χειροτερο απο αυτο που παραθετεις. Το φτιαξαμε με προσωπικη εργασια κλπ!!! Και τωρα τα καλοκαιρια κανουμε διαφορες τοπικες εκδηλωσεις και επισης δεν καταφευγουμε για καφε στα πανακριβα τουριστικα (που θα ακριβήνουν ακομα περισσοτερο) καφε της Πύλου.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:57 πμ
Rodia
Οι τραπεζες εχουν ενα σωρο παλια κτιρια (μεσα στις μεγαλες πολεις) που ρημαζουν. Να το σκεφτουμε και αυτο;
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:57 πμ
Πάνος
Το κτήριο είναι του δήμου.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:58 πμ
Rodia
ορεα! κανε παιχνιδι και ειδοπια!
)
Μαρτίου 19, 2010 στις 10:05 πμ
Αγγελής
Αν είναι του δημου ειναι ακομα πιο ευκολο!!! Αν ανηκε σε ιδιωτη…για να μπορουσες να το καταλαβεις νομιμως θε επρεπε νομιζω να ειναι εγκαταλελημενο απο τον ιδιοκτητη πανω απο 20 χρονια!!
Με τους δημους τα πραγματα ειναι πολυ πιο ευκολα!!! Πας και λες οτι ενδιαφερεσε για το κτηριο!! Ο δημος σου λεει οτι προκειται να το αξιοποιησουν στο αμεσο μελλον, δηλαδη ποτε!!! Τους ψηνεις να στο παραχωρησουν κι αν δεν… το καταλαμβανεις!!! Συνήθως οι δημοι δεν ειναι διατεθιμενοι να ερθουν και να σε βγαλουν απο μεσα ειδικοτερα αν το εγχειρημα ειναι αποδεκτο απο τη γειτονια!!! Και θεωρω πως ενα πολιτιστικο-κοινωνικο στεκι θα ειναι αποδεκτο!!!
Διατιθεμαι κι εγω για βοηθεια στις εργασιες ορμομενος εκ της Αθηναικης πολεως!!!
Η λυση ειναι μια…εμεις θα το λεμε παντα…3Α
Αυτοοργανωση-Αυτοδιαχειρηση-Αλληλεγγυη
υ.γ. αν δεν το ειχα δει πολλες φορες στην πραξη δεν θα το προτεινα!!!
Καλημέρα…
Μαρτίου 19, 2010 στις 10:25 πμ
Πετεφρής
Τεχνική έκθεση, αποτυπωσούλα και παρόμοια, τζάμπα και από μένα. Και με την γραπτή διαβεβαίωση προς όποιον θέλει πως δεν έχω καμία βλέψη γιά μελλοντικές “επενδύσεις” στο κτίσμα, εννοώ για πληρεις μελέτες και παρόμοια. Οπως και η Ροδιά ,δηλαδή.Και μαζί, άμα λάχει. Ακριβώς: ειδοποία! Γιά αυτεπιστασία όμως από τον Δήμο,όχι εργολαβικά. Και όχι κόπλαν και δηθενιές στο προσφυγάκι.Δεν πειράζει να τρίζουν ορε τα πατώματα. Πειράζει να το βλεπεις “πολιτιστικά”. Φτιάξτε το ένα στέκι, να έρχονται παρέες,να γίνεται το σχετικό μπάχαλο, αλλα γιά να γίνεται και κάτι, φτιάξτε ένα αρχείο αναμνήσεων, να μαζευτούν φωτογραφίες ,από πρόσφυγες, απο παραθεριστές, από τέτοιους, ρημαγμένους από τα χρόνια.Πρωτοφίλησα στο Μπαχτσέ μιάν εντοπιοπούλα το 1963 και υπέρ της γλυκείας της ανάμνησης θα το κάνω, άν χρειαστεί.
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:04 πμ
nikiplos
ΑΑΑχχχχ
Στην Ιρλανδία, το έχουν κάνει εκατοντάδες φορές… Οι κοντινοί κάτοικοι προσφέρουν εθελοντικές ώρες εργασίας. Το “σενιάρουν” και το κάνουν κάτι για τις πραγματικές ανάγκες τους. Φυσικά ούτε καφενέ ούτε μπαρ. Θα μπορούσε να είναι ένα μορφωτικό κέντρο. Να δίνονται διαλλέξεις και μαθήματα από ειδικούς στους κατοίκους, στα τέκνα τους κλπ… Το πρόβλημα είναι οι κάτοικοι να αλληλοεμπιστεύονταν, και να μαζεύονταν… εκεί είναι το πραγματικό πρόβλημα…
Ειδάλλως καλύτερα καφενές και … μπαρ…
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:18 πμ
Πάνος
Αγγελή, τη λύση αυτή την ξέρω κι εγώ.Θα την υλοποιούσα κιόλας, αν ήμουν μερικές δεκαετίες νεώτερος και (εξίσου βασικό) αν είχα παρέα…
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:41 πμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Θα μπορούσε να είναι ένα μορφωτικό κέντρο. Να δίνονται διαλλέξεις και μαθήματα
…Και παράλληλα να πηγαίνεις να πιείς ένα καφέ. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:44 πμ
Rodia
«Θα την υλοποιούσα κιόλας, αν ήμουν μερικές δεκαετίες νεώτερος και (εξίσου βασικό) αν είχα παρέα…»
Για την ηλικια, δεν μπορουμε να κανουμε τπτ, αλλα για παρεα κατι γινεται! π.χ. προτεινω αδελφοποίηση πολεων και χωριων με κατοικους που εχουν παρομοια ενδιαφεροντα. Τι λετε;
Μαρτίου 19, 2010 στις 12:02 μμ
Αγγελής
nikiplos
το να προσφερεις ενα καφε, παραλληλα με τα υπολοπα δρωμενα δεν ειναι κακο να παιζει και ο καφες οπου ο καθενας θα δινει οτι θελει και τα χρηματα θα πηγαινουν σε κοινο ταμειο για τη συντηρηση του κτηριου η αλλα ζητηματα!!! Το θεμα ειναι να κανεις κατι και για την κοινωνια οχι για την παρεα σου!!! Εκτος κι αν γουσταρεις εσυ να πηγαινεις και να πληρωνεις καφε και 5 ευρο!!! Δικαιωμα σου βεβαια ειναι!!! Σε τετοιους καιρους κατι τετοιο ειναι καλο να γινεται…
Το θεμα δεν ειναι ουτε να γινει μπαρ η καφενες αλλα ουτε και στεκι μορμονων!!! Η κοινωνια ζητα κατι ανοικτο και φιλικο προς τα χαρακτηριστικα της!!!
Συμφωνω απολυτα με Δυστροπη Πραγματικοτητα και Rodia!!!
Πάνο οσον αφορα την ηλικια…τα παρατας νωρις μου φαινεται…μικρο παιδι!!!!
Μαρτίου 19, 2010 στις 12:08 μμ
Πάνος
Δεν τα παρατάω βρε σεις… παρέα (για τέτοιες δράσεις) ζητάω! Η περιοχή μας όμως είναι περιοχή ύπνου – όλοι σχεδόν δουλεύουμε αλλού και ερχόμαστε στο σπίτι μονάχα για ύπνο.
(Αυτή είναι η πιο βολική εξήγηση για την άπνοια που επικρατεί. Τις άλλες… άστες καλύτερα!)
Μαρτίου 19, 2010 στις 12:21 μμ
Πάνος
Πετεφρή, ντάνκεσεν. Σε λίγες μέρες θα τα προωθήσω (τι λέξη κι αυτή…) όλ’ αυτά σε δημαρχαίους και λοιπούς – τουλάχιστον να μη μας λένε ότι δεν είχαν ιδέα.
Μαρτίου 19, 2010 στις 12:33 μμ
Rodia
Πετεφρη, αχχχ “Πρωτοφίλησα στο Μπαχτσέ μιάν εντοπιοπούλα το 1963″.. κάτι εκανα και’γω κατω απο μια αναποδογυρισμενη βαρκα!
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:06 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@πανος: Από μακριά έστω, ζηλεύω την (αν κατάλαβα καλά) εγκατάστασή σου προς τα εκεί, και ρίχνω μια ιδέα. Μανιακός (“με την καλή έννοια”, που λέμε για πλάκα) Σαλονικιός, με μια αγάπη στη γεννέθλια πόλη που δεν νομίζω πως απέχει από τα αισθήματα των περισσότερών μας, είναι ο παλιός μου συμμαθητής στο Πειραματικό ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΛΙΤΣΑΝΤΣΗΣ, (με τον οποίο διατηρώ επαφές), πρώην “Ελληνική Τεχνοδομική” και νύν μαζί με το αδερφάκι του και τους Μπομπολαίους, συνιδιοκτήτης του “ΕΛΛΑΚΤΟΡα”.
Είμαι βέβαιος πως έχει και τη διάθεση, και σίγουρα έχει και την τεχνική βάση, και τις επαφές, και τους -εν τέλει- πόρους, για να “βάλει ένα χεράκι” να γίνει ότι πρέπει να γίνει”. Τσακ μπαμ πρακτικά πράγματα δηλαδή, γιατί με το που το είδαμε, δεν νομίζω πως χρειαστήκαμε όλοι πάνω από 10 δεύτερα, για να είμαστε όλοι παραπάνω από πεισμένοι, ΠΩΣ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
Νομίζω πως σίγουρα θα είχε αποτέλεσμα μια κατ ευθεία επαφή δική σου στο σάϊτ του ΕΛΛΑΚΤΟΡα “σε προσοχή Δ. Καλλιτσάντση” (απόλυτη διαθεσιμότητα αν κρίνεις πως κάπως πρέπει και εγώ να βάλω πλάτη. Νομίζω πως τόχω ξαναπεί, υπάρχει παραγγελιά μου στο τλφ. κέντρο του ΑΘΗΝΑ 9.84 (210 3412490) να δίνουν στοιχεία μου, αν ζητηθούν από την “καλυβα ψηλά στο βουνό”).
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:12 μμ
Πάνος
Βαγγέλη, θενξ! Η ιδέασου θα μελετηθεί σε βάθος (που έλεγε και ο Κινέζος)
*
Ροδιά,
καπαρώνω όσο όσο το ποστ που θα γράψεις με τίτλο “τι έκανα κάτω από μια αναποδογυρισμένη βάρκα στο Μπαχτσέ”
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:42 μμ
Rodia
εχμ.. *Δεσμεύομαι* να εξιστορήσω το συμβαν στη 1η συνεδρίαση του Μπλογκοχωριανού Κέντρου (ΜΠΛΟ.ΚΕ) Βορείου Ελληνικής Μακεδονίας. Ψέμματα ψεμματα, εσιαξα ολοκληρο σεναριο.. το ΜΠΛΟΚΕ τελειωμένο, λεμε, μεσα στο μυαλό μου!!!
))
Μιλαμε για Κεντρο των απανταχου μπλογγερς, με τα συνεδρια και τα σεα του, εντελώς ελευθερο και ανυποτακτο, αταξινόμητος προτυπος χωρος παραγωγης ιδεων, κλπ, απολυτως ανεξαρτητο απο κομματικες και αλλες επιρροες, κλπ κλπ, με πιανεις Καλυβάρχα;
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:47 μμ
Rodia
Βαλε σημανση στο χαρτη την ακριβη θεση του κτιριου πληζζζ–>> http://maps.google.com/maps?hl=en&source=hp&q=%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CE%B9%20%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%82%20%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:49 μμ
Rodia
Να μη παιδευεσαι, καλυτερος χαρτης εδω–>> http://maps.google.com/maps?hl=en&source=hp&q=%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CE%B9%20%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%82%20%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:50 μμ
Rodia
Πανο, αν το ξαναβγαλει μαπα, σβηστα ολα–>> http://maps.google.com/maps?hl=en&source=hp&q=%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CE%B9%20%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%82%20%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
Μαρτίου 19, 2010 στις 1:51 μμ
Rodia
βαλε αναζητηση “νεοι επιβατες 570 19″ και θα βγεις επιτοπου. Τα προηγουμενα ξου!
Μαρτίου 19, 2010 στις 2:00 μμ
Rodia
επιτελους το σωστο!–>> http://maps.google.com/maps?hl=en&source=hp&q=%CE%9D%CE%AD%CE%BF%CE%B9%20%CE%95%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82%2C%20Thermaikos%2057019%2C%20Thessalonika%2C%20Greece&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
Μαρτίου 19, 2010 στις 2:27 μμ
Rodia
βρηκα ενα Ανθεων και Φλεμιγκ που ταιριαζει καπως…
Μαρτίου 19, 2010 στις 4:11 μμ
Ενη Καπαζογλου
Απιθανη δραστηριοτητα, ενεργοποιηση και κινητοποιηση. Αμ επος αμ εργο (δεν ειμαι σιγουρη για την εκφραση), λοιπον.
Πρωτα εντοπισθηκε γεωγραφικα, δευτερον πρωτη επαφη με δημο για τη διερευνηση διαθεσεων του, σε σχεση με τις προτασεις.
Μετα χορηγοι (Καλλιτσαντης- Ελλακτωρ). (2)
Μετα εθελοντικη εργασια μηχανικων κλπ. (1)
Απαραιτητη μαλλον η δημιουργια συλλογου η κατι παρομοιο.
Και επεται συνεχεια……
Και οταν γινει πολιτιστικο-ψυχαγωγικο κεντρο θα σας εξασφαλιζα εθελοντικη θεατρικη παρασταση απο ομιλο θεσσαλονικιο (Καλαμαρια), οπου ηδη ετοιμαζεται η Λοκαντιερα….
Αυτοδιαχειριση; Δεν θα το ελεγα ειναι ομως μια προσφορα εθελοντικης δουλειας για εναν πολυ καλο σκοπο μη κερδοσκοπικου χαρακτηρα.
Μαρτίου 19, 2010 στις 4:23 μμ
Rodia
Βαγγέλης Δ. Καργούδης & λοιποι φιλοι:
Αν η ιδεα ξεπουληθει στους α/φους Καλλιτσάντζη, δηλωνω οτι θα απεχω απο το εγχειρημα. Σοβαρα.
Μαρτίου 19, 2010 στις 6:02 μμ
Αγγελής
Rodia
!!! Ειμαστε δυο τωρα!!! Όχι στους ακτορες και στους Καλλισαντζηδες!!!
αυτό ήθελα να το πω κι εγω αλλα φοβόμουν μη με πουν γραφικό!!! Οπότε βρήκες στήριγμα…
Μαρτίου 19, 2010 στις 7:06 μμ
Πάνος
Αγγελή και Ροδιά,
ήρεμααααα… Μια κουβέντα / ιδέα είπε ο Βαγγέλης, το τι θα γίνει επαφίεται στο τοπικό …κίνημα (πως είπατε;)
Απ’ το μυαλό μου περνάνε διάφορα πράγματα – που όλα σημαίνουν μεγάλη αιμορραγία σε χρόνο (που δεν έχω) και δυνάμεις (που έχω). Αφήστε λίγο αβάτζο, να περάσουμε από το στάδιο “τα γράφω στο μπλογκ” στο επόμενο στάδιο..
Μαρτίου 19, 2010 στις 7:51 μμ
Ενη Καπαζογλου
Συμφωνω και επαυξανω με Ροδια και Αγγελη . Αλλωστε ο προσεκτικος παρατηρητης θα ειδε οτι το πνευμα μου στο προηγουμενο σχολιο ηταν ολιγον σκωπτικο (συγνωμην αλλα).
Αυτε ς οι πρωτοβουλιες δεν χρειαζονται “χορηγους” γιατι χανουν την αυθεντικοτητα τοτς.
Μαρτίου 19, 2010 στις 7:57 μμ
σχολιαστης
Κτίριο του 1927; Αντέχει να φάει τον επόμενο σεισμό;
Μαρτίου 19, 2010 στις 8:02 μμ
Ενη Καπαζογλου
Ο παντα προσγειωμενος Σχο. Για ολα και σε ολα. Και λιγολογος και σαφης. Ολα τα μπλογκς νομιζω χρειαζονται και εναν σχο.
Μαρτίου 19, 2010 στις 8:19 μμ
Αγγελής
Πάνο
κι εμεις μια κουβεντα ειπαμε…εννοειται ηρεμα!!!
Ένη
ειμασταν δυο, ειμαστε τρεις…θα μαστε 1013?
Σχολιαστη
μη μασας…εδω υπαρχουν κτηρια πολυ πιο παλια που εχουν αντεξει σεισμους καργα!!! Βεβαια υπαρχει ενα προβληματακι που θα πρεπει να σε προβληματιζει. Οτι το κτηριο δε φαινεται να ειναι απο πετρα!!!
Από τις φωτογραφιες δειχνει ενταξει τουλαχιστον για την ηλικια του!!! Τωρα…αμα δεν το ψηλαφισεις απο κοντα…βραστα!!!
Μαρτίου 19, 2010 στις 8:54 μμ
kapetanios
Πάνο
δεν είχα διαβάσει το θέμα,
υπολόγισε και στην δική μου βοήθεια
*
σχολιαστή
εάν βρίσκεται σε υγιές έδαφος
μπορεί να δεθεί
εξάλλου δεν πρόκειται για κανένα μεγαθήριο
*
ροδιά
κάποιες φορές ο σκοπός αγιάζει τα μέσα
(κάποιες όμως
ελπίζω να συμφωνείς Αγγελή
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:06 μμ
σχολιαστης
Καπετάνιε στο σεισμό των Γρεβενών τα μικρούλια έπεσαν.
Σε κάθε περίπτωση έκανα την αναφορά για να τονίσω ότι κοιμόμαστε ύπνο βαθύ στο θέμα του σεισμού και τα παλιά κτίρια.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:12 μμ
kapetanios
σχολιαστή
ευκαιρία λοιπόν να δείξουμε τις γνώσεις μας στις αναπαλαιώσεις
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:37 μμ
κικη
Γειά σας
Πάνο το ξέρω το κτίριο. Κάθε φορά που το έβλεπα έλεγα “να είχα παρέα να το στρώσουμε”
Σχολιαστή μη φοβάσαι ότι κι αν γίνει πετάγεσαι εύκολα έξω. Μην ξεχνας ότι πέρασε σεισμούς και δεν έπαθε τίποτα.
Ροδιά, Αγγελή συμφωνώ για αυτοδιαχείρηση. Αν μπουν χορηγοί ή ο δήμος τότε ξεχάστε την πρωτοβουλία. Θα χειραγωγηθούμε πριν το καταλάβουμε.
Πάνο
Το αρχικό πρόβλημα είναι διαδικαστικό. Πως θα το παραχωρήσει κατά χρήση ο δήμος και σε ποιόν? Ένας δικηγόρος στην παρέα υπάρχει να δει το θέμα?
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:48 μμ
Πάνος
Δικηγόρος δεν υπάρχει, προς το παρόν.
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:53 μμ
σχολιαστης
“Μην ξεχνας ότι πέρασε σεισμούς και δεν έπαθε τίποτα.”
Μαρτίου 19, 2010 στις 9:58 μμ
κικη
Είδες σχο σαν την Ελλάδα
Μαρτίου 19, 2010 στις 10:02 μμ
kapetanios
κικη
δεν είναι κακό να “χειραγωγηθούμε”.
Το κτίριο δεν είναι προέκταση του εαυτού μας ούτε και θα χρησιμοποιηθεί στα βιογραφικά μας . Αυτό θα ζήσει με ή χωρίς εμάς από την επομένη της ανακατασκευής του
Μαρτίου 19, 2010 στις 10:25 μμ
Αγγελής
Πανο
αν ο δημος εχει φιλολαικες θεσεις και δεν ειναι συντηρητικος και εν τελει παραχωρησει το κτηριο…θα ζητησει τη συσταση μιας επιτροπης που θα την αποτελουν ατομα που θα προχωρησουν στο εγχειρημα και θα υπογραψουν το εγγραφο της παραχωρησης!!! Νομιζω δε χρειαζεται συσταση και καταστατικου που να αναφερει τη συσταση της επιτροπης…βεβαια αυτο δεν ισχυει παντα!!! Ισως να πρεπει να υπαρξει καταστατικο που θα αναφερει πχ ενεργοι πολιτες επιβατων η δεν ξερω εγω τι αλλο!! Τα ατομα αυτα επωμιζονται τις ευθυνες μετεπειτα για το οτιδηποτε! Αυτο απο τα λιγα που ξερω αλλα καλο ειναι να βρεθει καποιος δικηγορος!!! Αν μαθω περισσοτερα θα ενημερωσω..
Χαιρετω…
Μαρτίου 19, 2010 στις 10:29 μμ
Πάνος
Παίδες και κόρες,
σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον – και για τις ιδέες που έπεσαν!
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:34 μμ
nikiplos
καλησπέρα… ταπεινή συμβουλή από κάποιον που πέρασε κάποτε για αρκετά χρόνια απο τις κατασκευές… ψυχραιμία παιδιά… ο ενθουσιασμός ας μην μας παρασύρει…
Χωρίς κάποιον εντόπιο Εργολάβο, δεν πρόκειται να γίνουν εύκολα τα πράγματα. Η επιδιόρθωση ενός ερρειπίου σαν αυτό της φωτογραφίας (λεηλατημένου κιόλας) δεν μπορεί να γίνει μόνο με θέρμη και ενθουσιασμό… και όσο δύσκολα κι αν είναι τα σχέδια και οι μελέτες, ακόμη πιο δύσκολη η ανακατασκευή, καθώς απαιτεί “ζεστό χρήμα”
Καλό θα είναι οι εντόπιοι εργολάβοι να είναι περισσότεροι του ενός. Προφανώς η προσφορά του θα είναι εθελοντική και υπό τη μορφή χορηγίας. Δεν θα πάρει εργολαβία το κτήριο. Όμως:
- Θα βρει υλικά φθηνά αλλά αξιόπιστα από την όσμωση της αγοράς που ήδη κατέχει.
[ηλεκτρικά, υδραυλικά, πλακάκια, οικοδομικά υλικά]
-Θα συμβάλει και σε φθηνά μεταχειρισμένα που θα δύνανται να αντικατασταθούν στο μέλλον χωρίς να γίνουν μελλοντικές ζημιές (πχ εξωτερικά παραθυρόφυλλα, κάγκελα του περιβάλλοντος χώρου)
Αν έδινα τιμή στο σπίτι τούτο θα ξεκινούσα από 70.000€ (εκτός εργασίας) για απλό συμάζεμμα χωρίς ενδελεχή επισκευή – ανακατασκευή. Η σκεπή είναι χάρβαλη, έτσι τουλάχιστον φαίνεται από τις φωτό…(βέβαια έχω ξωμείνει χρόνια, οπότε άλλοι μπορούν να πουν καλύτερα για τιμές)… Οι καιροί είναι χαλεποί και έπεται και κρίση και αυτά τα λεφτά είναι δύσκολο να μαζευτούν… Οι εργολάβοι επαγγελματίες που θα αναμειχθούν εθελοντικά θα βοηθήσουν στον περιορισμό των περιττών κόστεων.
Προφανώς όλα αυτά εκτός της εργασίας η οποία θα πρέπει να γίνει από εθελοντές για να δημιουργήσει τους απαραίτητους κοινωνικούς δεσμούς και τον καταμερισμό χρόνου. Οι εθελοντικές εργασίες ακριβώς γιατί δεν έχουν εξειδικευμένο προσωπικό απαιτούν διπλό αριθμό ατόμων και διπλό χρόνο… Χρόνος υπάρχει, Τα άτομα βρίσκονται (δύσκολα), αλλά η όσμωση και η διαδικασία της εργασίας είναι ανεπανάληπτη και απείρως διδακτική εμπειρία…
Ζητώ συγνώμη για το ότι έθεσα θέματα που άλλοι συνομιλητές γνωρίζουν καλύτερα, αλλά ένεκα ότι δεν ειπώθηκαν στη συζήτηση είπα να τα θέσω και αυτά…
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:43 μμ
Rodia
nikiplos, μη μας τρομαζεις! Αν η εργασια ειναι εξασφαλισμενη απο μπλογκοχωριανους (ήδη γνωριζω ενα πατωματζη κι εναν υδραυλικο, αλλα θα βρουμε κι αλλους ελπιζω) τα υλικα ειναι αμελητεα ποσοτης. Επιπλωση, κλπ, καπου θα βρεθει -πετανε και πραγματα ωραιοτατα, υπαρχουν και τα διαλυτηρια πλοιων, κλπ. Για συνδεσεις ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΝΕΡΟ ελπιζω στον Δημο, καθως και στη πληρωμη των μηνιατικων λογ/σμων. Εδω χτιζουμε ολοκληρα σχολικα κτιρια στους Καλας και δε θα καταφερουμε ενα κτιριακι; Χερια γερα χρειαζονται και θυσια των καλοκαιρινων διακοπων.
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:48 μμ
kapetanios
nikiple
πήγα να φύγω αλλά είδα κάτι για 70000 γιουροπολα γι αυτό το σπίτι!
θα βφροντίσουμε να μην βγούνε τόσα πολλά
Μαρτίου 19, 2010 στις 11:55 μμ
kapetanios
ροδια
θυσία καλοκαιρινων διακοπών δεν έχει
Μαρτίου 20, 2010 στις 12:20 πμ
nikiplos
Captain, my captain, συμπάθαμε, αλλά λείπω χρόνια από τη δουλειά και έχω αρκετές ελλείψεις στην κοστολόγηση… Πάντως έτσι το είδα στις φωτό…
μου άρεσε…
Μαρτίου 20, 2010 στις 6:50 πμ
Πετεφρής
Μιά κατασκευή που “μπάζει” τηνε ορίζει και την κυβερνά το εκαστοτε αφεντικό: ο ιδιοκτήτης αρχικά, ο αρχιτέκτονας που διαλέγει ο ιδιοκτήτης και μετά αυτός που θα το χρησιμοποιεί. Διαλέγω τις λέξεις μου.Ο Πάνος έρριξε μιά ιδέα. Καλύτερα, μιά έκκληση. Κάτι ξεχαρβαλώθηκε, είναι ιστορικά δίκαιο να επιβιώσει, ως κάτι διαφορετικό.
Κανονικά, σε μιά τέτοια περίπτωση, επειδή ο πρώτος αφεντικός είναι ο δήμος,και άν ο δήμος το χαντακώσει, κανένας δεν θα γκρινιάξει, εκτός από τους συνήθεις υπόπτους που ήδη μαζεύτηκαν σε αυτό το ποστ,ο Πάνος μπορεί και πρέπει να ρωτήσει τον Δήμο. Αν υπάρξει δήμαρχος που θα ακούσει γιά αυτοδιαχειριζόμενο στέκι, θα χάσει αμένως τις ψήφους της γειτονιάς, επειδή θα κυκλοφορήσει ως αστραπή ότι πέντε “δήθεν” και τα παιδιά τους που είναι ορκισμένοι πρεζέκηδες, θέλουν να βάλουν χέρι σε ένα δημόσιο ακίνητο. Τελεία. Οποιος σκέφτεται αλλοιως, δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει.
Οι φίλοι που ρίχνουν ιδέες, κατάλαβα ότι το κάνουν “γιά το ωραίο ταξίδι”. Γιά να επιχειρηθεί ένα σχέδιο το οποίο θα κολλήσει με μαθηματική ακρίβεια.Οχι σε λεφτάδες και “σκοτεινές δυνάμεις”, αλλά στον βάλτο με τις απόψεις των νοικοκυραίων Αν ο Πάνος έλεγε χτές “να ρίξουμε το ερείπιο, να χτίσουμε ένα αναμνηστικό εκκλησάκι γιά τους προγόνους μας” σήμερα θα υπήρχε έτοιμη εφορευτική επιτροπή και τα πρώτα δέκα χιλιάρικα απο εράνους. Εδώ, περνάμε την πρώτη μας παιδική αρρώστεια: την συζήτηση των “αναρχικών” επιχειρημάτων. Το επόμενο βήμα,που θα είναι και της ταφόπλακας, θα είναι η συζήτηση των επιχειρημάτων του Συνασπισμού. Αυτά και τελεία.
Ο Καργούδης που είναι γάτα και μάλιστα μιά γάτα με έμπειρη, καμμένη γούνα περί τα τεχνικά, σκέφτηκε όχι κάτι αντιδραστικό και καπιταλέ, αλλα έναν συμμαθητή που έχει καζαντήσει και μπορεί να στείλει δυό συνεργεία να φτιάξουν το ρημάδι με σχετικώς λίγα λεφτά, καμιά τριανταριά χιλιάδες, αρκεί ο Δήμος να βγάλει την άδεια, πάνω σε σχέδια που δεν χρειάζεται να είναι πιό “βαριά” από μιάς προμελέτης, και ένας νέος αρχιτέκτονας μπορεί μετά από μία αποτύπωση ενός έμπειρου και πέντε εφαρμοσμένες συλλογικές ιδέες, να ξεπετάξει σε τρείς μέρες με το οτοκαντ.Με μάσκα την τεχνική υπηρεσία του Δήμου.
Μόλις ακούσει η Ροδιά Καλλιτσάντζη, παρακούει και νομίζει ότι της πρότειναν Καλλικάντζαρο και δικαίως από την πλευρά της διαμαρτύρεται και απέχει, επειδή βαρέθηκε να βλεπει προσπάθειες να ματαιώνονται ,ειδικα΄αυτές που ξεκινούν με κλίμα παρέας και καταλήγουν, μιά ζωή σε κλίμα “τότε που αυτοοργανωθήκαμε -χικ-και ήταν και ωραία γκομενάκια-χικ-ήρθε ο ανακατωσούρας χικχικχικ και μας έκλεψε το προζέ”. Το “χικ” είναι σκηνογραφία γιά εναλλακτικό μπαράκι.
Μη φοβάστε, τελειώνω, ο μαλάκας.
Αν πεί εντάξει ο Χελάκτωρ, θα στείλει γιά μισή ώρα έναν μηχανικό α ελέγξει τα σχέδια και τις ιδέες των εμπνευστών, να δεί αν είναι φούμαρα και θέλουν ξανά μανάμ απ΄την αρχή συμμάζεμα,και τα υπόλοιπα θα αναλάβουν οι δημόσιες σχέσεις τους και ένας εργοδηγός με πείρα.
Αν μπεί εργολάβος, τα 70 θα είναι λίγα και το ακίνητο, εάν κάποτε ολοκληρωθεί, θα ξεμείνει από χρηματοδότηση .Αν μάλιστα το αναλάβει ο Δήμος όχι γιά συντήρηση, αλλα ως αυτοτελές έργο, μπορεί να τελειώσει με καμιά εκατόν πενήντα χιλιάρικα σε πέντε χρόνια.
Προτείνω δυό συναντήσεις. Πρώτα, ο Πάνος να μιλήσει με κάποιους του Δήμου, να βγεί απόφαση ΔΣ. Μετά να συναντηθούν οι εθελοντές μεταξύ τους, να φτιάξουν μιά επιχειρηματολογία γιά τους γείτονες που θα φρυάξουν,αλλά και να αποτυπώσουν τις ιδέες τους γιά την μελλοντική χρήση.Ασφαλώς υπάρχει και ο νεοελληνικός τρόπος: να δημιουργηθεί ένα σωματείο ή σύλλογος ή ένωση πολιτών,”Σώστε την παλιά κοινότητα” κατά προτίμηση με ένα πράσινο δέντρο ή φύκο ως έμβλημα, οπότε το περιβάλλον αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται γιά σοβαρούς χασομέρηδες που θα τους ακούνε όλοι, ε ραδιόφωνα, εφημερίδες, μπλόγκια και άλλες πρωτοβουλίες της πλάκας .
Ο Πάνος βρήκε την κοινότητα ρημαδιό, αλλα΄στοιχηματίζω ότι έχει ήδη δοθεί το ακίνητο σε κάποιον σύλλογο, λαογραφικό, αθλητικό, σωτηρίας του σαλαχιού του Μπαχτσέ, συλλόγου θαυμαστών του άσματος “πάμε τσάρκα στην Ακρόπολη στην Βάρνα”που έχει εμφύλιο πόλεμο επειδή οι περισσότεροι ήθελαν χώρο στην Βάρνα ,που είναι και προλεταριακή περιοχή ενώ ο Μπαχτσές είναι μικροαστοί περιθωριακοί του κερατά, με λίγους παρασιτικούς κιτσαράτους.
Αν αυτά, παρά τις επιφυλάξεις μου, ευδοκιμήσουν, η Ροδιά, η αφεντιά μου και όποιος άλλος έχει ξαναχτίσει κάτι παραπάνω από ένα κοτέτσι, να μαζευτούμε και να φτιάξουμε την αποτύπωση, σκαριφήματα, τεχνικη έκθεση, προεκτίμηση κόστους και να παμε στα σπιτάκια μας πίσω, ώσπου να κινηθούν οι εθελοντές της συνομοταξίας “βρίσκουμε τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης αυτού το ακινήτου.” Εκεί μπαίνουν και οι Καλλιτσάντζηδες ή η ερανική επιτροπή-διαλέγετε.
Μη μοιράζετε όμως, αδερφοί, λεφτά που δεν υπάρχουν στο τραπέζι.Μάρκες πόκας είναι. Της πλακας.Να φτιαχτεί και μετά να το διαλύσουμε το κτίσμα όλοι μαζί, “μέσα από τις δημιουργικές μας διαφωνίες” και άλλες μαλακίες. Εντωμεταξύ, όλο και κάποιοι νοικοκυραίοι θα κλαίνε ώσπου να χτιστεί το εκκλησάκι τους…
Μαρτίου 20, 2010 στις 7:54 πμ
σχολιαστης
Την ιδέα την αγκάλιασαν οι φορείς της …διαπλοκής αλλά μετά τη διαφωνία της Ροδιάς τράπηκαν σε φυγή.
Μαρτίου 20, 2010 στις 11:12 πμ
κικη
Ας βάλουμε το βασικό ερωτήματα και η απάντησή του θα μας δείξει τι πρέπει να γίνει:
Πρώταρχικός σκοπός μας είναι να διατηρηθεί το κτίριο ή να κάνουμε στέκι?
1) αν είναι να επισκευασθεί, να διατηρηθεί το κτίριο και να μην υπάρχει ο φόβος ότι ο χρόνος ζωής του (μετά την επισκευή) θα εξαρτηθεί από το πόσο θα υπάρχει η παρέα, τότε το πιο εφικτό είναι να κινητοποιήσουμε τον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο να αξιοποιήσει το κτίριο, πιέζοντας τον δήμο να το επισκευάσει. Παράλληλα να υπάρχει αίτημα στον δήμο από κατοίκους ανεξάρτητα του συλλόγου, το διαδίκτυο και τον Τύπο, που να μην χρωματίζουν πολιτικά την προσπάθεια (για να μην να μη χειραγωγηθεί από κανένα κόμα και μπουν οι πολιτικές κόντρες εμπόδιο στην προσπάθεια)
2) αν είναι για την παρέα, τότε πρέπει πρώτα να επιλυθούν τα βασικά προβλήματα (παραχώρηση, οικονομικό και συντήρησή του) και να εξασφαλισθεί η μη χειραγώγηση από πολιτικά κόματα και χρηματοδότες που θα παρεμβαίνουν στον λειτουργία του. Οι τελευταίοι μπορούν να λειτουργήσουν σαν χορηγοί μόνο με ….τιμητική πλακέτα και την διαφήμησή τους μέσα από την χορηγεία του). Σε περίπτωση χειραγώγησης η όλη προσπάθεια θα χρησιμοποιηθεί από κάποιους για ώφελός τους και καταργείται η έννοια της παρέας
3) υπάρχει και ο πιο ακραίος τρόπος της κατάλειψης του κτιρίου για να ενεργοποιηθεί η τοπική κοινωνία και όχι μόνο, αλλά εγώ προσωπικά δεν αντέχω πλέον σε τέτοιου είδους σπορ.
Μαρτίου 20, 2010 στις 4:11 μμ
Rodia
Πετεφράρχοντα, πώς με νοιώθεις λέμε!
Τα έβαλε όλα καταπωσπρέπει στη θέση τους και ουδεμίαν αντίρρησιν έχω.
Μαρτίου 22, 2010 στις 9:42 μμ
Rodia
Θετω οποψη της παρεας ενα ενδιαφεροντα συνδεσμο απο Ροδο μερια: http://www.spitoskylo.gr/2010/03/22/fanes-rodos/
τιποτα δεν ειναι δυσκολο, μια αποφαση χρειαζεται!
Μαρτίου 22, 2010 στις 9:49 μμ
Πάνος
Γουάου!
Μαρτίου 22, 2010 στις 9:53 μμ
Rodia
Στην αναγκη, δειξε το στο Δημαρχο.. και πες του “κριμα δεν ειναι να μας ξεπερασουν οι ροδιτες;” Στο πλαισιο του υγιους ανταγωνισμου, βεβαιως βεβαιως..
Μαρτίου 22, 2010 στις 9:55 μμ
Πάνος
Οι ντόπιοι ΔΕΝ τσιμπάνε σε τέτοια (στα οποία τσιμπάμε εμείς οι από αλλού…)
Το “χτενίζω”, ούτως ειπείν – θα το κουβεντιάσουμε με κάποοιους ανθρώπους και θα δούμε πώς θα το χειριστούμε…
Για μια ακόμα φορά, ευχαριστώ απαξάπαντες για το ενδιαφέρον και για τις ιδέες!