Ο ΓΑΠ επικαλείται τις έκτακτες συνθήκες για να πάρει τα επώδυνα μέτρα. Φτάνει να λέει “είμαστε σε πόλεμο”. Παραβλέπει (διάβαζε, αδιαφορεί) όμως ένα μέτρο που θα μείωνε σημαντικά τις επιπτώσεις της σκληρής και τύπου ΔΝΤ πολιτικής. Το μέτρο αυτό (δηλ. ένα πλέγμα μέτρων) είναι η πάταξη της ακρίβειας.
Οπως έγραφα και σε πρόσφατο σχόλιο στην καλύβα, “Θα άξιζε να σχολιαστεί η πλήρης αποτυχία να συγκρατηθούν οι τιμές κατά τη μετάβαση απο τη δραχμή στο ευρώ. Ενω η καμπάνια του κράτους ήταν να προσέχουμε τις στρογγυλοποιήσεις, δηλ. κάτι που στοίχιζε 500 δραχμές να στοιχίζει 1.47 ευρώ, σεβάστηκαν το 47 μόνο που βρέθηκε να κοστίζει 3.47 ευρώ. Πλήρης αποτυχία που στη συνέχεια στη δαμαλοκυβέρνηση …βελτιώθηκε. Δε φτάνει η επίκληση της ελευθερης οικονομίας να δικαιολογήσει τις υπέρογκες αυξήσεις. “Ελεύθερη” ήταν η οικονομία και επι δραχμής.”
Η αλήθεια είναι απλή και …ζοφερή. Με την αλλαγή του νομίσματος απο δραχμές σε ευρώ, έγινε πλήρης ανατροπή στην τιμολόγηση των προιόντων. Αυτό στηρίχθηκε στην παντελή αδυναμία του κράτους να παρέμβει και στην χωρίς μέτρο πολιτική δανεισμού των τραπεζών που έδωσε το μήνυμα ότι “λεφτά υπάρχουν”.
Ετσι, για παράδειγμα απογειώθηκαν οι τιμές αγοράς κατοικίας, με δάνεια για 20 έως 40 χρόνια. Ετσι ένα διαμέρισμα που το 1999 στοίχιζε 120 χιλιάδες ευρώ, βρέθηκε να κοστίζει 200 χιλιάδες. Με την ίδια λογική εκτοξεύτηκαν και οι τιμές των ενοικίων και των οικοπέδων.
Τα αγροτικά και κτηνοτροφικά προιόντα απογειώθηκαν με αποτέλεσμα να απορροφούν σημαντικό τμήμα του εισοδήματος. Το ότι τις απίστευτες τιμές τις καρπώνονται οι ενδιάμεσοι και οι σουπερμαρκετάδες φαίνεται απο την ελεεινή κατάσταση που βρίσκονται οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι. Μάλιστα σε αγροτικά προιόντα, με τις ληστρικές τιμές πωλήσεως φτάσαμε να εισπράττει και το κράτος απο το ΦΠΑ πολλαπλό ποσό απο τον παραγωγό αγρότη.
Απογειώθηκαν και οι τιμές των υπηρεσιών, με τη συνεπαγόμενη αφαίμαξη. Ρούχα, ποτά, αναλώσιμα, δίδακτρα, …, χαμός. Στήθηκε χορός αυξήσεων και στις μικροαπολαύσεις του Ελληνα, όπως τον καφέ.
Αυτά και άλλα πολλά, έγιναν στην περίοδο των παχιών αγελάδων. Τώρα που φαίνεται ότι ήρθαν τα 7 χρόνια των ισχνών αγελάδων, πρέπει να ληφθούν έκτακτα μέτρα.
Να γίνει υπουργείο ή υπηρεσία τιμολόγησης προιόντων και ελέγχου τιμών. Να το διευθύνει προσωπικότητα κοινής αποδοχής που να μην έχει το άγχος του πολιτικού κόστους.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει κοστολόγηση των προιόντων και με τη βοήθεια της μηχανοργάνωσης τα προιόντα να αποκτήσουν ταυτότητα. Ετσι σε κάθε προιόν να αναγράφεται το κόστος απόκτησης απο τον αρχικό παραγωγό, το κόστος τυποποίησης και μεταφοράς και το τελικό κόστος. Θα είχε για παράδειγμα ενδιαφέρον να διαβάζει ο καταναλωτής ότι το τάδε προιόν, αγοράστηκε απο τον παραγωγό 1 ευρώ και τελικά πωλείται 5 ευρώ.
Η λογική είναι απλή. Ακόμα και αν συνεχίσει να εφαρμόζεται ο ιερός νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, η ταυτότητα των προιόντων με πλήρη ποιοτικά και οικονομικά στοιχεία θα φέρει αποτέλεσμα. Ο καταναλωτής θα γυρίζει την πλάτη στα προιόντα που έχουν εξόφθαλμες και αδικαιολόγητες αποκλίσεις τιμών και οι προσαρμογές θα γίνουν σιγά σιγά.
Η ταυτότητα θα λύσει και διάφορα κωμικά προβλήματα. Να δώσω ένα παράδειγμα. Ξέρουμε ότι έρχονται κολώνες μούστου απο την Κίνα. Ποιός όμως έχει δει κρασί που να λέει είναι απο την Κίνα; Εστω λοιπόν ότι εκτελωνίζονται 1000 τόνοι μούστου απο την Κίνα. Το κράτος εκτός απο την είσπραξη των δασμών θα πρέπει να ελέγχει τι γίνεται το προιόν στη συνέχεια. Στο τέλος να ξέρει που μπήκαν οι χίλιοι τόνοι για να μπορεί να πιστοποιήσει ότι κυκλοφόρησαν στην αγορά με συγκεκριμένο τρόπο. Ετσι θα αποφεύγεται να ξεφορτώνονται στο Ναυπλιο και στη συνέχεια να πωλούνται ως κρασιά Νεμέας.
Είναι τόσα πολλά που μπορεί να γραφτούν. Ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία στα σχόλια.
Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να δοθεί η μάχη της ακρίβειας, έτσι ώστε η μείωση των εισοδημάτων να μη δημιουργήσει τραγικές καταστάσεις για τους πολίτες.
Εκτός αν θέλουμε απο την κοινωνία των 2/3 να πάμε στην κοινωνία του 1/5. Το αντέχουμε;
Και μια πρόβλεψη: Δε θα γίνει απολύτως τίποτα.


35 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Μαρτίου 21, 2010 στις 6:36 μμ
Πάνος
Πες τα, χρυσόστομε!
Μαρτίου 21, 2010 στις 6:44 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@σχο: α) το διοικητικό κόστος και το κόστος παρακολούθησης από στάδιο σε στάδιο για όλα αυτά, το ψυχανεμίζεσαι καθόλου;
β) Να ανοίξουμε ειδικό πόστ προτάσεων για το όνομα του νέου κοινωνικοπολιτικού καθεστώτος. Και ο νονός να γίνει το πρόσωπο υπεράνω πολιτικού κόστους που λές.
Χωρίς πλάκα τώρα.
Κάθε φορά που τα πράματα στριμοκωλιάζουν, προκύπτουν πειρασμοί να παρακαμφθεί το αντιπροσωπευτικό δημοκρατικό πολίτευμα.
Κουράγιο!
Δε γαμείς, και αυτό θα περάσει.(Τί άλλο μπορεί να κάνει δηλαδή;..).
Μαρτίου 21, 2010 στις 6:47 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@σχο, συνέχεια: Για την κατακλείδα, ότι δλδ πρέπει κάτι να γίνει να ελεγχθεί το μπουρδέλο των τιμών, γιατί αλλιώς πάμε σφαίρα για την κοινωνία του 1/5, να αγιάσει ο στόμας σου..
Μαρτίου 21, 2010 στις 6:52 μμ
Πάνος
Βαγγέλη, ίντα λες; Μια δημοκρατική πολιτεία δε μπορεί να καταστείλει την κερδοσκοπία και την αισχροκέρδεια (γιατί περί αυτού πρόκειται!) …άσε που το κόστος είναι απαγορευτικό!; Διάβασα καλά ή με γελούν τα μάτια μου;
Μαρτίου 21, 2010 στις 6:58 μμ
σχολιαστης
Ελεγα ότι γράφω κάτι λογικό και εφαρμόσιμο, αλλά ο Βαγγέλης μου λέει ότι καλώ σε αλλαγή πολιτεύματος. Γουάου.
Πάντως Βαγγέλη, έχει ενδιαφέρον να δεις τι έλεγε για την ακρίβεια το ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα που η ακρίβεια είναι …σοσιαλιστ(ρ)ική δεν θεωρούν ότι είναι άμεσο πρόβλημα.
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:13 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@πανος, σχο: Λέω πολύ απλά:
*βλέποντας, μόνο με τα ρημάδια τα καύσιμα τι κτηνωδία εξελίσσεται κάθε μέρα, πιστεύω ότι τα πράγματα σ αυτό το σοβαρότατο θέμα,(άγια πράξη που το θίγει ο σχο), είναι ακόμα χειρότερα από χρέος & ελλείμματα μαζί.
*επίσης, σκέφτομαι ο αφελής, η πολιτεία, έχει κάθε λόγο αλλά και συμφέρον (στα είδη ευρείας κατανάλωσης, ο πολίτης ούτε ξέρει ούτε μετράει πόσο είναι η αύξηση και πόσο το κερδοσκοπικό καπέλο, αγανακτεί γενικώς εναντίον κράτους-πολιτείας-κυβέρνησης) να ελέγξει την κατάσταση. Βλέποντας όμως τι σκατά γίνεται, λέω μήπως οι προσπάθειές μας “είναι σαν των Τρώων” συφοριασμένες, που ότι ελεγκτικού τύπου αποπειραθούμε, το βλέπω να “γυρίζει” με τις συνήθεις πια ευρεσιτεχνίες μας σε “επιπλέον ασύμφορο διοικητικό κόστος” Χώρια που μπορεί μερικοί σοφοί να βρουν τρόπο να λύσουν την ανεργία…προσλαμβάνοντας χιλιάδες ελεγκτές τιμών.
* Για τους αντιδημοκρατικούς πειρασμούς όλων, όταν ζορίζει το κόζι, πρώτη φορά το ακούτε;
Δεν έχετε ξανακούσει εκατοντάδες φορές “αχ ρε παιδί μου να ήταν κανείς για δύο χρονάκια να μην έχει πολιτικό κόστος να λογαριάσει…”
Προς τί λοιπόν, εθορυβήθητε μπόϋς;
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:20 μμ
Πάνος
Εθορυβήθημεν διότι αυτό σου ήρθε της συζητήσεως γενομένης περί κερδοσκοπίας. Επιτέλους, μια σοσιαλιστική κυβέρνηση ΟΥΤΕ αυτό δε μπορεί να επιχειρησει – όπου θα μας έχει όλους από δίπλα;
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:36 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@πανος: Αχ ρε Πάνο, “άμα βγάζαν όλες οι μέλισσες μέλι, θα τρώγανε κι οι κατσιβέλοι”, έλεγε η νόνα μου, που την αποθυμώ κιόλας κάθε που πλησιάζει η γιορτή “του κρίνου”.
Με άλλους λόγους, το γεγονός ότι μετά από τυράνεια χρόνων κατάληξα πως οφείλω για ένα κάρο λόγους (που τους δημόσιους εξ αυτών, τους θεωρώ απόλυτα ισχυρούς , τη δε επιλογή μου θαρραλέα) να συμπαραταχτώ με ένα γκρουπ δυνάμεων για σκοπούς αυστηρά ορισμένους & πεπερασμένους, δεν σημαίνει, διάολε, και ότι απαλλοτρίωσα το δικαίωμα να βλέπω, να μετράω, και να…μελαγχολώ.
Αυτό δεν είναι το νόημα της πολιτικής ενότητας;
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:37 μμ
Dralion
Σχολιαστη, ειμαι γενικα αντιθετος με αυτα που προτεινεις (παλια μας διαφωνια αυτη
)
Αν θελουμε να επιβαλλουμε μεσω κρατικων οργανων τις τιμες, θα πρεπει να υιοθετησουμε και τα υπολοιπα μετρα της Ανατολικης Γερμανιας. Οχι μονο τον ελεγχο τιμων.
Π.χ. στην ΛΔΓ το ενοικιο ηταν γελοιωδως φτηνο. Το ιδιο και το ψωμι + πατατες. Αλλα δεν ειχαν σαπουνι. Ουτε καφε.
Και σε παω οτι στοιχημα θελεις οτι καμμια νοικοκυρα (ουτε και η πιο φτωχη) δεν καθησει να διαβασει μια οικονομικη αναλυση πανω στην συσκευασια, πριν αγορασει το Α η το Β γιαουρτι.
Σε καθε κεσεδακι με γιαουρτι θα πρεπει να δινουμε και 20 σελιδες με τα τιμολογια των εμπλεκομενων εταιρειων.
Τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα. Ιδια ποιοτητα σε χαμηλοτερη τιμη – αρα το αγοραζει ο καταναλωτης.
Συμφωνω φυσικα στην απολυτη και διαφανή αναφορα της χωρας προελευσης. Το παραδειγμα με τον κινεζικο μουστο ειναι χαρακτηριστικο.
Δυστυχως τις χωρες προελευσης – μαιμου τις εφευραμε εμεις για δικο μας οφελος.
Ξερεις ποσα λαδια αγοραζουμε απο την Συρια και τα πουλαμε στους κουτοφραγκους για ελληνικα;
Προσωπικα ειμαι υπερ της “σκληρης” εφαρμογης του μετρου. Να ξερει ο καταναλωτης τι αγοραζει και απο ποιαν χωρα. Αλλα αν εφαρμοστει, θα καψεις πολλα πατριωτακια μας.
Ομολογω οτι εισαι πολυ ιδεολογος. Καλο μεν, και σε τιμα. Αλλα οχι ρεαλιστικο.
Π.χ. πιστευεις οτι αν αναγραφεται στην συσκευασια “ο παραγωγος πηρε 4 ευρω και η τελικη τιμη ειναι 5″, ο καταναλωτης θα ειναι τοσο ηθικος και θα το προτιμησει.
Σε πληροφορω οτι το προιον που θα αναγραφει “ο παραγωγος πηρε 0.0001 ευρω και η τελικη τιμη ειναι 4.99″, θα εχει *σιγουρα* τις περισσοτερες πωλησεις απο εκεινο με την αναλογια 4 : 5.
Να μη σου πω τωρα οτι με το λαιφσταιλ και την διαφημιση πουλας οτι θελεις σε οτι τιμη θελεις.
Δεν ξερω ποσων χρονων ειναι η γυναικα σου (η η φιλεναδα σου, η η κορη σου), αλλα μηπως εχεις ιδεα ποσο κανει ενα στριγκ; Απο 20 ευρωπουλα μεχρι 80.
Εχεις ιδεα ποσο κοστιζει το υφασμα για το στριγκ; Εχεις ιδεα ποσα παιρνει ο παραγωγος; Εχεις ιδεα ποσα παιρνει η κακομοιρα η ραφτρα; (συνηθως 10χρονα και 15χρονα κοριτσοπουλα σε συνθηκες σκλαβοπαζαρου).
Δειξε μου εστω και μια ελληνιδα που ειδε στριγκ για 50 ευρω και σκεφτηκε “μπα, αφου ο βαμβακοπαραγωγος και η ραφτρα παιρνουν ψιχουλα ΔΕΝ θα το αγορασω”.
Αν μου δειξεις μια τετοια ελληνιδα, εγω παιρνω τα λογια μου πισω.
Και μην ξεχνας, οτι το στριγκ ειναι ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ για την ελληνιδα.
Οπως και το ουισκυ για ολους του ελληνες (εκει να δεις τιμες παραγωγου να τρελαθεις).
* * * *
Για να μην μεινω χωρις δημιουργικη αντι-προταση.
Αντι να βαλουμε εναν κρατικο δερβεναγα που θα αποφασιζει τι ειναι “ακριβο” καθως και ποια ειναι η “δικαιη” κερδοφορια και τι συνιστα “αισχροκερδεια”, οφειλουμε να ανοιξουμε ΟΛΑ τα επαγγελματα.
Πληρης διαφανεια και ανταγωνισμος.
Υπαρχει ενας αιμοδιψης μεσαζοντας που πινει το αιμα των φτωχων αγροτων;
Αμεσως θα εμφανιστουν 50 αλλοι (θα τους προσκαλεσει η δυνατοτητα κερδους) που θα προσφερουν καλυτερες τιμες. Αυτο ειναι το αορατο χερι της αγορας που ελεγαν κι οι παπουδες μας.
Σημερα τα πραγματα βρισκονται στα γνωστα χαλια, γιατι την Ελλαδα την λυμαινονται κλειστες συντεχνιες.
Με πελατειακες σχεσεις με την κυβερνηση. Η με δυνατοτητες πιεσης, του στυλ “κλεινουμε τους δρομους και κατεβαζουμε τους διακοπτες”.
Τσακισε τις συντεχνιες και οι τιμες επεσαν απο μονες τους.
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:39 μμ
σχολιαστης
Βαγγέλη, επειδή είσαι …αυτουργός αυτού του ποστ (διότι το αρχικό σχόλιο είχε γραφτεί στο ποστ για το Σημίτη και έμεινε αναπάντητο), περιμένω ανάλυση της κατάστασης και πρόταση.
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:44 μμ
σχολιαστης
Δρακολέοντα, είδες ότι απέφυγα να γράψω τη λέξη μεσάζοντες για να μη σε …αγριέψω.
Γιατί ωρέ 20 σελίδες. Φτάνουν 5-6 αράδες.
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:47 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Εγώ με το μόνο που διαφωνώ με την ανάρτηση είναι το
“Να το διευθύνει προσωπικότητα κοινής αποδοχής που να μην έχει το άγχος του πολιτικού κόστους.”
Και οι λόγοι διαφωνίας μου είναι περίπου σαν αυτούς που εξέθεσε ο Βαγγέλης.
Επίσης, δεν μου αρέσει να κυβερνά κάποιος, ο οποίος δεν θα φοβάται το πολιτικό κόστος.
Και δεν μου αρέσει γιατί προαλείφεται εδώ και αρκετά χρόνια, αφού έχει βρεθεί και ο τρόπος “με τον οποίο το πολιτικό κόστος θα είναι αδιάφορο”.
Και αυτός είναι η παρέμβαση στην “κοινή γνώμη” μέσω ΜΜΕ, με τέτοιον τρόπο, ώστε κάποιοι να θεωρούν πως ότι και να κάνουν πρόβλημα δεν θα έχουν.
Πάντως ότι απαξιώθηκε η σχέση του πολιτικού με την κοινωνία με ευθύνη της Πολιτικής είναι σωστό.
Μαρτίου 21, 2010 στις 7:59 μμ
σχολιαστης
Αναγνώστη αθηναίε,
δεν θα με πείραζε ο υπεύθυνος να ήταν και καραπασόκας. Αρκεί να είχαμε αποτέλεσμα.
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:02 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@σχο: ήταν που ήταν οι παγίδες στο πόστ για τον Κινέζο νά (μετά συγχωρήσεως), αυτό που μου έλειπε ήταν να πιάσω και το θέμα που έβαλες. Προφανώς περιμένοντας από απέναντι αγκαζέ με τον Καλυβάρχη “να δούμε τι θα κάνει ΤΩΡΑ ο μαλάκας”. (Προφανώς, κάνω πλακούλα).
Κάνοντας τώρα μόλις ζαπ για να πάω στα δελτία των 8, πέρασα αθέλητα από το ΣΤΑΡ (ναι, το ΣΤΑΡ) και τί να δώ: Κάτι κουκλίτσες ξανθούλες με κάτι μαρκούτσια ανά χείρας να! (αυτά άνευ συγχωρήσεως), να ρωτάνε το πόπολο, κι από κάτω να τρέχει το κρόουλ: “Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΣΤΑΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ”.
Κατόπιν αυτού, δεν θα ήταν σοφότερο, τουλάχιστο γι απόψε, να το αφήναμε το “θεματάκι”, να μας άφηνε κι αυτό; (για απόψε είπαμε).
Τί λες;
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:05 μμ
δεξιος
Απο την εποχη του Χαμμουραμπι εχουν περασει 5000 χρονια προσπαθειας ελέγχου των τιμων απο το κρατος και εχουν τελικα αποτυχει ολες.
Το μονο που μπορει να γινει ειναι η ενδυναμωση της Επιτροπης Ανταγωνισμου της οποιας επικεφαλης πρεπει να μπουν δικαστικοι στελεχωμενοι φυσικα με ειδικους και να αρχισει το κυνηγι ολων των καρτελ και των συνεννοημενων τιμων.Ας αντιγραψουν και την αντιμονοπωλιακη νομοθεσια προηγμενων χωρων.
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:27 μμ
Dralion
Αγαπητε Σχολιαστη, δεν φτανουν 5 αραδες.
Δεν μπορεις να παρουσιασεις σε 5 αραδες τους μηχανισμους της αγορας.
Ειτε θα πεις για τις τιμες “αποφασιζομεν και διατασσομεν”, κατι που μας παραπεμπει σε πολιτικά συστηματα που μαλλον δεν θα θελαμε να βιωσουμε.
Ειτε θα συμπεριλαβεις στις “5 αραδες” ολους τους συντελεστες του προιοντος.
Π.χ. καποια στιγμη θα γινει μεταφορα απο τον παραγωγο στην λαχαναγορα. Ποσα θα παρει ο οδηγος του φορτηγου; Ποσα θα παρει ο αλβανος που το ξεφορτωνει; Ποσα θα παρει ο υπαλληλος του σουπερμαρκετ που χτυπαει 11ωρα και πληρωνεται για 6ωρα – χωρις ασφαλιση;
Μπορει εσυ να εχεις εναν προσωπικο πονο με τον παραγωγο – ισως λογω συγγενικων δεσμων.
Σε δικαιολογω απολυτα.
Εκεινο που λεω ειναι, οτι η τελικη τιμη ενος προιοντος εξαρταται απο δεκαδες διαφορετικους παραγοντες.
Για καθε κεσε γιαουρτι στο ραφι του σπουπερμαρκετ εχουν δουλεψει λιγο – πολυ 30 ατομα και 5 – 8 επιχειρησεις (δηλαδη κοστος για εργαλεια, μηχανηματα, αποσβεσεις, επενδυσεις κλπ. ).
Εκεινο που λεω ειναι, οτι δεν μπορεις να αναφερεις ολους αυτους τους παραγοντες πανω στην συσκευασια.
Δεν μπορεις να αναφερεις μονο τον παραγωγο και τους υπολοιπους να τους φαει το μαυρο σκοταδι.
Αν θελουμε να ειμαστε δικαιοι, πρεπει να αναφερουμε το τι πηρε ο καθενας.
Αλλα η διαφορα μας δεν ειναι το αν θα χρειαστουμε 5 αραδες η 50 σελιδες.
Η διαφορα μας ειναι οτι κανενας καταναλωτης δεν ενδιαφερεται για την αναλογια της τιμης παραγωγου (και των υπολοιπων συντελεστων) στην τελικη τιμη του προιοντος.
Ο καταναλωτης ενδιαφερεται αποκλειστικα για τον λογο ποιοτητας : τιμης [*], οχι για τα ενδιαμεσα κοστη.
Το καταναλωτη τον ενδιαφερει ποσο βαθια θα βαλει το χερι στην τσεπη του.
Και πολυ καλα κανει κατα την γνωμη μου.
[*] κατι που αλλοιωνεται σε εξωφρενικο βαθμο με το μαλακισμενο το λαιφσταιλ – δες το παραδειγμα με τα στριγκ.
Υ.Γ. Σε ευχαριστω που με σκεφτηκες και δεν ειπες τιποτα για μεσαζοντες. Δεν με πειραζει, ας καταργηθουν.
Αναρωτιεμαι μονο, ποιος θα κανει αυτην την δουλεια (χωρις να ειναι μεσαζοντας στην θεση του μεσαζοντα).
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:29 μμ
Dralion
Δεξιε, τις τελευταιες μερες συνεχως συμφωνω μαζι σου.
Πρεπει να το προσεξω αυτο
Για μια ακομα φορα, μιλησες σωστα.
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:30 μμ
σχολιαστης
Αντε, 5 αράδες και παραπομπή σε ιστοσελίδα όπου θα μπορείς να διαβάσεις και τις 20 σελίδες του φίλτατου Δρακολέοντα.
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:39 μμ
σχολιαστης
Δεξιέ, μετά τον Χαμμουραμπι, σχεδόν 5000 χρονια μετά, στη δεξιά Ελλάδα της δεκαετίας του 70 εφαρμοζόταν η διατίμηση στα βασικά προιόντα.
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:43 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Αυτή τη στιγμή πάντως, έχει πάει στο ΑΠΕ (δεν ξέρω τι ώρα θα “ανεβεί”) ενημέρωση ότι στο Βερολίνο υπάρχει από τις 19:00 έκτακτη σύσκεψη με Μ. Σόϊμπλε, Βέστερβέλλε Κ.ά, με τυπικό θέμα “έκτακτες εξελίξεις στον Προϋπολογισμό πριν κατατεθούν κάποιες τελευταίες -λέει- τροποποιήσεις”, αλλά όλοι λένε πως το θέμα είναι οι μετρήσεις που δείχνουν μεγάλη μαζική μετατόπιση υπέρ του Μεγάλου Συνασπισμού στις μεγάλες γερμανικές πόλεις.
Φαίνεται ότι μπαίνουμε σε βδομάδα πολύ μεγαλύτερη και πιο βαρειά από τυπικό επταήμερο…
Μαρτίου 21, 2010 στις 8:54 μμ
nikiplos
καλησπέρα…
Εν κατακλείδι συμφωνώ με το σχόλιο του Δεξιού. Προσπαθώντας να το αναπτύξω λίγο ας προσθέσω δυό βασικές παραμέτρους.
α. Η ελεύθερη αγορά είναι μύθος. Όταν στην λαϊκή οι “σχεδόν αγράμματοι” μανάβηδες συννενοούνται άνετα και δίνουν ίδια ποιότητα σε ίδιες τιμές την ίδια ώρα, φανταστείτε τι μπορούν να κάνουν μεγάλες επιχειρήσεις-κράτη με “πυρηνικά”-logistics οπλοστάσια και μέντορες της θεωρίας παιγνίων.
Ειδικά στη χώρα μας δεν είναι ζήτημα νόμων ή εφαρμογών… Την καλύτερη επιτροπή να διορίσετε θα διαφθαρεί την αμέσως επομένη από τη στιγμή που ο ίδιος ο εκάστοτε υπουργός “τα κατεβάζει” στα καρτέλ.
β. Από την άλλη η προσπάθεια κρατικού παρεμβατισμού δημιουργεί απλά τις γνωστές μαύρες αγορές. Ας ρωτήσουμε τους πολύπαθους πρώην ανατολικούς για αυτό. Ένα απλό παράδειγμα. Έστω ότι μπαίνει τιμή πλαφόν για ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία. Αμέσως είναι προφανές ότι θα το καπαρώσουν εκείνοι που έχουν τα περισσότερα. Θα πληρώσουν νόμιμα την τιμή και στη μαύρη το “φακελλάκι”. Όπως ακριβώς γινόταν και στις πρώην Ανατολικές χώρες.
Η μόνη λύση για αυτό είναι κατά τη γνώμη μου ο εκσυγχρονισμός μιας χώρας. Εκσυγχρονισμός και οργάνωση σε συνδυασμό με παιδεία, ιδίως καταναλλωτική επιφέρει συνήθως τα ποθούμενα αποτελέσματα της συγκράτησης τιμών. Εκσυγχρονισμός ίσον ισόρροπη περιφερειακή οικονομία και παραγωγή, και σύγχρονες μεταφορές σταθερής τροχιάς. χωρίς αυτά 10 επιτροπές να δημιουργηθούν την επομένη θα έχουν αυτοακυρωθεί.
Μαρτίου 21, 2010 στις 9:00 μμ
nikiplos
Draliε καλό το life style και η γκλαμουριά, τον τελευταίο χρόνο όμως όλο και περισσότερες λυγερόκορμες Παριζιάνες ψωνίζουν κατά κόρον από τις Λαϊκές και τους Κινέζους…
Και μάλιστα μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι γίνεται χαμός!
Μαρτίου 21, 2010 στις 9:07 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@νικιπλος: ότι που ετοιμαζόμουν να πω πως η ελεύθερη αγορά σε όλες τις εκφάνσεις της, στηρίζεται στη “ρήτρα του αμοιβαίου οφέλους”. Ή όπως τα λένε στα τελευταία χρόνια (και αποδεικνύονται παραμυθάουες) ή αγορά -υποτίθεται πως πρέπει να- είναι ένα “win-win game”.
Που όμως στις μέρες μας, με τη διαρκή, ανεμπόδιστη και για 65 ολόκληρα χρόνια ειρηνική συσώρευση κεφαλαίων, και τη διάθεσή τους για την επίτευξη του όποιου επιχειρηματικού “βέλτιστου μεγάθους” σε κάθε τομέα έχουμε όλους αυτούς τους τεράστιους λευκούς ελέφαντες. Αυτό που προ 30ετίας ήταν μέγεθος φοβερού μονοπωλιου, σήμερα χαρακτηρίζει απλά μία από τις δεκάδες χιλιάδες μεγαλομεσαίες επιχειρήσεις του κάθε τομέα. Που φυσικά όλοι αυτοί, δεν μπορούν πια, απλά για να επιβιώσουν να αρκεστούν σε “ρήτρες αμοιβαίου οφέλους” και τέτοια. Και μοιραία, το παιχνίδι΄έχει γίνει μια μοιραία αναμέτρηση “ΜΗΔΕΝΙΚΟΥ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΟΣ” πλέον, όπου υπάρχει ο νικητής που τα παίρνει όλα, και ο άλλος, που είναι όχι χαμένος απλά, είναι…νεκρός.
Λυπάμαι, αλλα αυτό το μακροπρόθεσμο του νικιπλος, είναι το μόνο που στέκει, αλλά φοβάμαι ότι αυτό που τελικά ΤΩΡΑ ισχύει, είναι κάτι σαν…αδιέξοδο.
Ούτε αυταρχικοί έλεγχοι, ούτε πίστη στους αυτοματισμούς της αγοράς…
Μαρτίου 21, 2010 στις 9:10 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Σχολιαστή, αν και το θέμα έχει φύγει από αυτό που έθεσα, καλώς, η κουβέντα προχώρησε, να πω ότι ούτε εμένα με νοιάζει αν είναι καραπασόκος ή καραοτιδήποτε, αρκεί να έχει εκλεχτεί και να δίνει λογαριασμό.
Άρα συμφωνούμε.
Επίσης συμφωνούμε στο ότι δεν είναι κακό να τεθούν ad hoc στόχοι και να επιδιώκεται συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Πολλές φορές αυτό λειτουργεί και ως θρυαλλίδα που σπρώχνει σε ευρύτερες εξελίξεις.
Μάλιστα ίσως αυτό να χρειαζόμαστε σήμερα όπου η άσκηση πολιτικής θεωρείται το να ψηφίζουν νομοσχέδια και να κάνουν εξαγγελίες λες και είναι απλώς σχολιαστές ή, ακόμα χειρότερα, απλοί αναγνώστες
Μαρτίου 21, 2010 στις 9:26 μμ
Πάνος
Τα μάθατε τα νέα;
Καταργείται η φοροαπαλλαγή των τόκων για στεγαστικά δάνεια α’ κατοικίας (που έχουν ήδη ληφθεί εδώ και χρόνια). Απαλάσσεται μόνο το 40%.
Της θείας τους…
Μαρτίου 21, 2010 στις 10:41 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@Φρέσκα κουλουράκια. Ώρα 22:28. Ανακοίνωση του γρ. Τύπου του Παπανδρ. Μιλάει για τλφ. συνομιλία “αργά το απόγευμα σήμερα” με Μέρκελ, όπου μπλα, μπλα, επανέλαβαν τη υποστήριξη, “και συμφώνησαν ο καθένας από την πλευρά του, να προβεί στις ενέργειες που ενδείκνυνται για την ενίσχυση της σταθερότητας στην ζώνη ευρώ”!
Αυτά.
Πρέπει να μου κόψετε μεροκαατάκι. Στοπ. Καλή σας νύχτα. ΣΤΟΠ. Τέτοια ενημέρωση, λίγοι την έχουν, επισης ΣΤΟΠ!
Μαρτίου 23, 2010 στις 2:51 μμ
σχολιαστης
http://www.enet.gr/?i=news.el.gallery&id=36&m=62837
Μαρτίου 23, 2010 στις 3:17 μμ
omadeon
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ / request:
Μπορεί κανείς να γραφτεί εδώ…
και να μας ΠΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ?
http://www.foolgreece2010.com/
ΕΙΔΙΚΟ site… ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ που
ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ
από τη ΣΥΜΦΟΡΑ μας…
Μαρτίου 23, 2010 στις 3:33 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Μια στιγμή ρε σεις.
Γιατί δλδ. πιστεύετε ή πιστεύουμε πως με αναρτήσεις όπως η πάνω από μένα (μην πέσει να με πλακώσει φοβάμαι), κάνουμε κάτι διαφορετικό απ αυτούς που διαδίδουν τις τελευταίες μέρες πως “Ο ΧΟΛΑΡΓΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΡΙΒΑΡΔΟ ΚΑΙ ΤΥΠΩΝΕΙ -λέει- ΑΒΕΡΤΑ ΔΡΑΧΜΟΥΛΕΣ”.
Ή μάλλον -λένε- “…ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΚΑΛΕΣ ΔΡΑΧΜΟΥΛΕΣ..”!!
Εκτός πια κι αν, απλά, ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥμε πως κάνουμε κάτι διαφορετικό, και το επιδιώκουμε κιόλας. Οπότε…
Καλό μας απόγευμα….Και..καλά κέρδη.
(Και μη γράψει κανείς τώρα κανένα σεντόνι για την ελευθερία του λόγου..
Δώσαμε….Δώσαμε!!)
Μαρτίου 23, 2010 στις 3:59 μμ
omadeon
Bαγγέλη κόφτη την πλάκα.
Το site πιο πάνω ξέρει ΠΩΣ να κερδίζει,
από ΚΑΘΕ συμφορά, ΕΙΤΕ με την εξαθλίωση που θα φέρει το ΔΝΤ
ΕΙΤΕ με την εξαθλίωση που θα έρθει και ΧΩΡΙΣ αυτό….
Δηλαδή ΤΙ προτείνεις? Επειδή εσύ θίγεσαι ή θες ο κόσμος να ΚΟΙΜΑΤΑΙ,
να… ΜΗΝ αποκαλύπτουμε όσα βρίσκουμε όταν ερευνάμε?
Μαρτίου 23, 2010 στις 4:04 μμ
omadeon
@Πάνο κατέβασα ΗΔΗ το επόμενο βίντεο του Keiser, από ειδικό download URL και… το μεταφράζω, αναφέρεται ΕΙΔΙΚΑ στην Ελλάδα, σε ένα μέρος του, επιβεβαιώνοντας ΟΛΑ όσα λέμε τόσες μέρες…
Αυτό που έδωσα πριν ήταν απλό PREVIEW. Η συζήτηση πάνω στο ίδιο θέμα γίνεται ΕΔΩ:
http://maxkeiser.com/2010/03/23/kr27-teaser-max-keiser-for-president-of-greece/
k.Καργούδης:
γιατί δλδ. πιστεύετε ή πιστεύουμε πως με αναρτήσεις όπως η πάνω από μένα (μην πέσει να με πλακώσει φοβάμαι), κάνουμε κάτι διαφορετικό απ αυτούς που διαδίδουν τις τελευταίες μέρες πως “Ο ΧΟΛΑΡΓΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΡΙΒΑΡΔΟ ΚΑΙ ΤΥΠΩΝΕΙ -λέει- ΑΒΕΡΤΑ ΔΡΑΧΜΟΥΛΕΣ”.
Γιατί δεν είμαστε…. ΟΛΟΙ νιούμπηδες,
_και_ γιατί το site είναι ΥΠΑΡΚΤΟ, όχι “ανεπιβεβαίωτρη φήμη”..
ΤHAT’s why! ¨:mrgreen:
Μαρτίου 23, 2010 στις 4:11 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Και ο Χολαργός, υπαρκτός είναι. Και οι δραχμούλες (ήταν): Ο συνδυασμός τους; (Όπως και πολύ άλλοι συνδυασμοί σε μέρες περίεργες);
Θα σε γελάσω, και (ειλικρινά), δεν θα το ήθελα.
Μαρτίου 23, 2010 στις 4:19 μμ
omadeon
Να καταλάβω κάτι δηλαδή για να συνεννοούμαστε…
1) Ανακαλύπτουμε ένα site που ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ 100%. Οπότε μήπως…
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ θα το αποκαλύψυμε…. για να μη θιχτεί ο κάθε κ. ΚΑργούδης, ο οποίος… πιστεύει ακράδαντα πως η ΙΔΙΑ η ύπαρξη του site απειλεί το εθνικό μας συμφερον (ή το κομματικό του συμφέρον)?
2) Η “είδηση” περί Χολαργού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ επιβεβαιωμένη, όπως και εκείνη για… Βουδαπέστη (όπου λέγεται ότι τυπώνονται οι δραχμές). Το site που έδωσα, όμως, ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΡΚΤΟ και ακόμη ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ προτείνει,
πάντως… ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ διαφημίζει τη Χρεωκοπία της Ελλάδας για όσους θέλουν να ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ από αυτή.
Κατά τα άλλα… ο Γιωργάκης κυνηγάει τους κερδοσκόπους…
-ΠΩΣ? Με το να μας λένε οι οπαδοί του “ΜΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ…”?
Μαρτίου 23, 2010 στις 4:28 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Όταν σε ΑΠΑΝΤΗΣΗ γα να αποκρούσεις -υποτίθεται- την λογική της “μεθοδευμένης διάδοσης” (που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τις προθέσεις του καθενός μας, -φωτεινές ή σκοτεινές, αδιάφορο-), μου λες ό,τι μου λες στο 2. σου, (με τις Βουδαπέστες που είναι το ΟΝΤΩΣ ΟΝ στη θέση του ΧΟΛΑΡΓΟΥ!!…) δεν είναι παραπάνω από σαφές ότι ματαιοπονούμε προσπαθώντας να συνεννοηθούμε;
Απριλίου 27, 2010 στις 8:53 μμ
σχολιαστης
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=155901
Το μεγάλο έγκλημα
Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
«Μετά την κατάργηση της δραχμής και την καθιέρωση του ευρώ δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μια «φούσκα» τιμών σε όλους σχεδόν τους τομείς, κυρίως δε στην παροχή υπηρεσιών.
Η μεγάλη απόκλισίς μας από τις άλλες οικονομίες της Ευρωζώνης αυτή ήταν: Η διαρκής άνοδος των τιμών, χωρίς να συνοδεύεται από αντίστοιχο παραγωγικό αντίκρυσμα ή άνοδο της ποιότητος των παρεχομένων υπηρεσιών. (…).
«Ισως το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της τιμής του καφέ, στα κεντρικά καφενεία της Αθήνας. Προ του ευρώ, ένα φλυτζάνι καφέ προσεφέρετο το πολύ προς 300 δραχμές. Τώρα έχει φθάσει να προσφέρεται προς 3 ή 4 ευρώ. Δηλαδή η τιμή του, σε σύγκριση με τις δραχμές έχει τετραπλασιασθή ή πενταπλασιασθή. Αραγε για ποιο λόγο;
Το γεγονός ότι ακρίβυναν τόσο πολύ οι τιμές των καφενείων, των εστιατορίων και άλλων καταστημάτων, δημιούργησε αντίστοιχη φούσκα στις τιμές των ακινήτων στα οποία εδρεύουν. Εκτινάχθηκαν στα ύψη τα ενοίκια και δημιουργήθηκε ένα γαϊτανάκι ανατιμήσεων».
Η μία αύξησις έφερνε την άλλη. Οποιος έβλεπε τον άλλον να αυξάνη τις τιμές των υπηρεσιών που προσέφερε, ηύξανε αυτομάτως και τις δικές του. Οταν ένα γεύμα σε μεσαίο εστιατόριο έφθασε να τιμάται 30 ευρώ το άτομο (10 χιλιάδες δραχμές) και σε ακριβό εστιατόριο περί τα 60 ευρώ το άτομο (20 χιλιάδες δραχμές), πώς να μην χρεώνη ένας ιατρός 100 ή 150 ευρώ την επίσκεψη (34 χιλιάδες δραχμές) και ένας υδραυλικός 30 ή 50 ευρώ;
Ετσι, σιγά-σιγά η χώρα έχασε την ανταγωνιστικότητά της. Στην Ελλάδα το 20% του ακαθαρίστου εγχωρίου προϊόντος προέρχεται από τον εισερχόμενο τουρισμό. Κάποτε λοιπόν (επί δραχμής) εθεωρούμεθα ο φθηνότερος τουριστικός προορισμός της Ευρώπης.
Αιφνιδίως όμως, μετά την καθιέρωση του ευρώ αρχίσαμε να είμαστε ακριβοί. Και σήμερα, οκτώ χρόνια αφ’ ότου υιοθετήσαμε το κοινό νόμισμα είμαστε πλέον πανάκριβοι. (…) Αυτό λοιπόν είναι το μεγάλο κακό που συνέβη στην χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Οι τιμές εκτινάχθηκαν ανεξέλεγκτα και η οικονομία άρχισε να χάνη την ανταγωνιστικότητά της».
(Από την «Εστία»)