http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4570037
Μέτρα σοκ, όπως η μείωση των μισθών και στον ιδιωτικό τομέα, η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων και η χαλάρωση της νομοθεσίας για τις απολύσεις θα περιλαμβάνει το «κοστούμι ΔΝΤ», που συνυπογράφει η Ευρωπαϊκή Ενωση και το οποίο θα υποχρεωθεί να «φορέσει» η Ελλάδα μόλις ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός στήριξής της από τους δύο οργανισμούς.
Η κυβέρνηση που προωθεί με γοργούς ρυθμούς την αναμόρφωση του Ασφαλιστικού προχωρεί στη μείωση των συντάξεων άνω των 1.400
ευρώ με στόχο τη δημιουργία ενός ταμείου στήριξης των χαμηλοσυνταξιούχων.
Οι όροι του δανείου το οποίο θα πάρει η Ελλάδα εάν προσφύγει στον μηχανισμό στήριξης έπεσαν ήδη στο τραπέζι, κατά τις πρώτες συζητήσεις σε τεχνοκρατικό επίπεδο την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη στις Βρυξέλλες. Η συζήτηση θα συνεχιστεί την ερχόμενη Δευτέρα στην Αθήνα, με την αντιπροσωπεία του ΔΝΤ, της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προκειμένου διαμορφωθεί τριετές πρόγραμμα, βάσει του οποίου θα γίνεται η εκταμίευση του δανείου μόλις ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός.
Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, για ένα πακέτο με σκληρούς όρους και απαιτήσεις για διαρθρωτικές αλλαγές και συνέχιση της λιτότητας στο Δημόσιο. Για τις διαρθρωτικές αλλαγές, η απαίτηση είναι να εφαρμοστούν αμέσως ή να αρχίσει η προετοιμασία από τώρα προκειμένου να εφαρμοστούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια. Για τη δημοσιονομική εξυγίανση, δηλαδή τη μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού, Ε.Ε. και ΔΝΤ θα ζητήσουν από την κυβέρνηση να εξειδικεύσει τα μέτρα με τα οποία θα την επιδιώξει το 2011 και 2012. Για το 2010, όπως είπε χθες και η εκπρόσωπος του ΔΝΤ, «τα μέτρα που έχει μέχρι στιγμής ανακοινώσει και εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση δείχνουν να είναι σωστά».
Την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν τα μέτρα προανήγγειλε τη Δευτέρα ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν, λέγοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να εφαρμόσει συνταγή αποπληθωρισμού, δηλαδή μείωση τιμών και μισθών, για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της.
Χθες ο επίτροπος Ολι Ρεν ήταν πιο σαφής. Σε εκδήλωση του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πολιτικής, στις Βρυξέλλες, είπε ότι η μείωση του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο κατά 10%, που επέβαλε για το 2010 η κυβέρνηση, «είναι ένα σημαντικό μήνυμα που πρέπει να ακολουθήσει και ο ιδιωτικός τομέας».
Από τη στιγμή που θα συμφωνηθούν τα μέτρα και θα ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός, η εκταμίευση του δανείου θα γίνεται ανάλογα με την πρόοδο στην εφαρμογή τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, στο παρελθόν, που το ΔΝΤ διέκοψε τη χρηματοδότηση χωρών επειδή δεν είχαν εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα.
Η ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ
Θα γίνεται ανάλογα με την πρόοδο των μέτρων. Το ΔΝΤ μπορεί να διακόψει τη χρηματοδότηση αν δεν εφαρμοστούν τα συμφωνηθέντα
ΓΣΕΕ κατά Ολι Ρεν για την επέκταση των περικοπών
ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ αντίδραση της ΓΣΕΕ προκάλεσαν οι συστάσεις του αρμόδιου ευρωπαίου επιτρόπου Ολι Ρεν για επέκταση των περικοπών και στον ιδιωτικό τομέα.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, μιλά για κλιμάκωση των νεοφιλελεύθερων επιθέσεων κατά των εργαζομένων καταδικάζοντας «με τον πιο έντονο τρόπο τη μεθοδευμένη στοχοποίηση των εργαζομένων μέσω της “δαιμονοποίησης” των αμοιβών στον ιδιωτικό τομέα εργασίας, ως την κύρια αιτία έλλειψης ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Αυτές οι ιδέες έφεραν την Ευρώπη και την Ελλάδα στη σημερινή κατάσταση και από πάνω ζητούν και τα ρέστα», προστίθεται στην ανακοίνωση.


80 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Απριλίου 16, 2010 στις 9:25 πμ
σχολιαστης
http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=152033
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΡΟΣ ΡΕΝ (Ε.Ε.), ΤΡΙΣΕ (ΕΚΤ) ΚΑΙ ΣΤΡΟΣ-ΚΑΝ (ΔΝΤ) ΓΙΑ «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΠΑΝΩ Σ’ ΕΝΑ ΠΟΛΥΕΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ», ΑΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο «ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ»
Στους 3 «μηχανικούς» τα κλειδιά της ελληνικής οικονομίας
Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ
Τα πρόσθετα μέτρα που θα ενεργοποιήσουν τον μηχανισμό οικονομικής στήριξης ζήτησε να μάθει η ελληνική κυβέρνηση από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΚΤ και ΔΝΤ. Το προτελευταίο βήμα έγινε χθες.
Για συνομιλίες πρόκειται και όχι για ενεργοποίηση του μηχανισμού, έσπευσε να διευκρινίσει ο Γ. Παπακωνσταντίνου μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής προς Ρεν, Τρισέ και Στρος-Καν Για συνομιλίες πρόκειται και όχι για ενεργοποίηση του μηχανισμού, έσπευσε να διευκρινίσει ο Γ. Παπακωνσταντίνου μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής προς Ρεν, Τρισέ και Στρος-Καν Μόλις ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου έφυγε από το υπουργικό συμβούλιο έστειλε επιστολή, με την οποία ζητούσε «διαβουλεύσεις πάνω σε ένα πολυετές πρόγραμμα οικονομικών πολιτικών, που θα στηρίζεται στα συμπεράσματα του Ecofin του Φεβρουαρίου και το οποίο θα μπορεί να υποστηριχθεί με οικονομική βοήθεια από τις χώρες-μέλη της ευρωζώνης και το ΔΝΤ, στην περίπτωση που οι ελληνικές αρχές αποφασίσουν να αιτηθούν μια τέτοια βοήθεια».
Παραλήπτες, ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ολι Ρεν, ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν και ο πρόεδρος της ΕΚΤ Ζαν-Κλοντ Τρισέ.
Η επιστολή εστάλη και σε όλα τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία δευτερόλεπτα μετά έλαβαν διευκρινιστικό μήνυμα πως πρόκειται για συνομιλίες και όχι για ενεργοποίηση μηχανισμού.
Ερχονται Δευτέρα
Σε λιγότερο από μία ώρα είχαν φτάσει οι απαντήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ. Κι ενώ ο υπουργός Οικονομικών είχε ήδη επιβιβαστεί στο αεροπλάνο πετώντας προς Μαδρίτη για τη σημερινή συνεδρίαση του Eurogroup, γινόταν γνωστό πως κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ φτάνουν τη Δευτέρα στην Αθήνα για συζητήσεις…
Τι σηματοδοτεί η επιστολή; Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών δήλωναν στην «Ε» πως είναι μια πρωτοβουλία συζήτησης και τόνιζαν: «Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τριμερής συμφωνία γι’ αυτό χρειάζονταν επίσημη επιστολή».
Το κείμενο της επιστολής μαρτυρεί πως η ελληνική κυβέρνηση έχει προχωρήσει παραπέρα, καθώς ζητεί: διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ πάνω σε ένα «πολυετές πρόγραμμα οικονομικών πολιτικών». Δεδομένου ότι υπάρχει το τριετές Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, στο οποίο ακόμα και χθες παρέπεμπαν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, ποιος ο λόγος αναζήτησης νέου προγράμματος;
«Να αποσαφηνίσει»
Αρμόδιοι παράγοντες διευκρίνιζαν πως η ελληνική κυβέρνηση θέλει να αποσαφηνιστεί πλήρως αν η τρόικα θα ζητήσει και άλλα πρόσθετα μέτρα στην περίπτωση που η Ελλάδα υποβάλει τελικώς αίτημα ενεργοποίησης του μηχανισμού. Κι αν αυτά τα μέτρα θα εφαρμοστούν σε οποιαδήποτε απόκλιση από τους στόχους του ΠΣΑ. Δηλαδή, μπορεί να ζητήσουν μέτρα μέσα στο 2010 αν τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού δείχνουν μη επίτευξη των στόχων στη διάρκεια του έτους; Πότε θα είναι το χρονικό ορόσημο; Ή πρόκειται για πρόσθετα μέτρα που θα ληφθούν το 2011 αν δεν πάει καλά φέτος το ΠΣΑ;
Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα φαίνεται να ζητεί ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος την περασμένη Κυριακή έκλεινε την πολιτική συμφωνία σε επίπεδο Ecofin. Τη Δευτέρα συνεδρίαζε στις Βρυξέλλες η Τεχνική Επιτροπή καθορισμού του μακροοικονομικού σεναρίου και του ύψους των δανειακών αναγκών της χώρας.
«Και εντός 24ώρου»
Οι συζητήσεις δεν φαίνεται να έχουν περιοριστεί μόνο σε αυτά, καθώς αρμόδιοι παράγοντες, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ε» διευκρίνιζαν πως αν υπάρξει αίτημα, ίσως είναι δυνατό ν’ αρχίσει η εκταμίευση του δανείου και εντός 24ώρου, και μάλιστα ύστερα από τηλεδιάσκεψη των υπουργών Οικονομικών της Ε.Ε.!
Πριν περάσει μία εβδομάδα οριστικοποιείται η έλευση από Δευτέρα στην Αθήνα κλιμακίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ για το τι θα συνοδεύει μια τυχόν ενεργοποίηση του μηχανισμού. Μια οσμή του τι θα ακολουθήσει μπορεί να θεωρηθεί και η χθεσινή τοποθέτηση του Ολι Ρεν περί επέκτασης και στον ιδιωτικό τομέα των μέτρων περικοπών που έχουν ληφθεί στο Δημόσιο. *
Απριλίου 16, 2010 στις 9:28 πμ
σχολιαστης
Ποιός μπορεί να πει ότι δεν ήξερε;
http://www.costas-simitis.gr/content/147
….
Αποτελεί κοινό μυστικό στους κύκλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η Ελλάδα δεν προσαρμόζεται στις επιταγές της ΟΝΕ και ότι επίσης οι όποιες νουθεσίες και επιτηρήσεις δεν αρκούν. Θεωρούν ότι η τωρινή πολιτική ηγεσία της χώρας, που στηρίχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε όλες τις σημαντικές επιδιώξεις της, την απογραφή, την αναθεώρηση του ΑΕΠ, την γρήγορη ολοκλήρωση της διαδικασίας της επιτήρησης, εκμεταλλεύτηκε αυτή τη συμπαράσταση για να χειροτερεύσει κατά πολύ τα πράγματα και να μην τηρήσει δεσμεύσεις. Απλά, τους κορόιδεψε. Η Ελλάδα, πιστεύουν, καλό θα ήταν να αναγκαστεί να προσφύγει στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (Δ.Ν.Τ.) για να εξασφαλίσει τον απαραίτητο δανεισμό, ώστε η παρακολούθηση της Ελληνικής οικονομίας να είναι αρμοδιότητά του και όχι φροντίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αφορμές για μια τέτοια κίνηση μπορούν, να βρεθούν, αν συνεχιστεί η σημερινή πορεία. Η Ελλάδα σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που συζητάμε θα πρέπει να δανειστεί το 2009 τουλάχιστον 40 δις. αλλά πιθανότατα ένα ποσό 50 δις. Τα χρήματα στις διεθνείς χρηματαγορές θα είναι δύσκολο να βρεθούν την περίοδο που θα επιδιώξει τον δανεισμό η Ελλάδα. Γιατί και άλλες χώρες και προπαντός ξένες τράπεζες θα επιθυμούν να δανειστούν και θα προσφέρουν ικανοποιητικότερο επιτόκιο ή περισσότερη φερεγγυότητα. Στην περίπτωση που παρουσιαστούν δυσκολίες δανεισμού του ελληνικού κράτους θα έχει δοθεί η αφορμή να διατυπωθεί η υπόδειξη, ότι η λύση του προβλήματος θα πρέπει να επιζητηθεί μάλλον με προσφυγή στο Δ.Ν.Τ. Θα είναι μια ταπεινωτική για την Ελλάδα εξέλιξη, η πιο καταστροφική κατάληξη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
…
Απριλίου 16, 2010 στις 9:40 πμ
Πάνος
Ορέα…
Απριλίου 16, 2010 στις 9:51 πμ
δεξιος
@ σχολιαστης
Αυτα δεν τα ελεγε μονο ο Σημιτης.Και ο σημερινος ΠΡΟ ΠΟ σε τηλεοπτικες εκπομπες την εποχη των επεισοδιων το 2008 ειχε πει οτι δεν θα υπαρχουν το Μαιο 2009 λεφτα για μισθους και συνταξεις.
Ομως μολις επεσαν τα spread o Παπαθανασιου δανεισθηκε το 70% των απαιτουμενων χρηματων του 2009 μεσα στους πρωτους δυο -τρεις μηνες.
Ετσι η προσφυγη θα γινει απο το ΠΑΣΟΚ.Φυσικα το μηντιακο συστημα θα περασει τα δικα του αλλα στην ιστορια των ελληνικων χρεωκοπιων θα γραψει :
1) Χαριλαος Τρικουπης 1893
2) Ελευθεριος Βενιζελος 1931
3) Γ.Παπανδρεου ο νεοτερος (μαλλον 2010)
Απαντες εκσυγχρονιστες.
Απριλίου 16, 2010 στις 9:53 πμ
Πάνος
Το έλλειμμα της Ελλάδας είναι πρωτίστως πολιτικό
Tου Πετρου Παπακωνσταντινου
Η κατάσταση θα ήταν αφόρητα πληκτική, αν δεν διαγραφόταν τόσο δυσοίωνη. Πρώτα ήρθαν οι πανηγυρισμοί της Κυριακής για την αποσαφήνιση του περίφημου μηχανισμού στήριξης. Ο τελευταίος είχε ήδη πανηγυρισθεί ως το σωτήριο περίστροφο που θα κρατούσε μακριά τους κερδοσκόπους, πλην απεδείχθη άσφαιρος. «Τώρα πια το περίστροφο είναι γεμάτο» δήλωσε ο πρωθυπουργός, δίνοντας την ευκαιρία σε τηλεοπτικούς αναλυτές να διαλαλήσουν για νιοστή φορά την πεποίθηση ότι, ακόμη και αν δεν υπήρχε Γιώργος Παπανδρέου, ο καλός θεός της Ελλάδας θα έπρεπε να τον επινοήσει.
Δυστυχώς, οι αγορές δεν έδειξαν την ίδια καλή πίστη και μας χρέωσαν, για τα 6μηνα και 12μηνα γραμμάτια, τοκογλυφικά επιτόκια επτά φορές μεγαλύτερα από εκείνα της Ισπανίας και δέκα φορές μεγαλύτερα από εκείνα της Γερμανίας. Την επομένη, το επιτόκιο του δεκαετούς ομολόγου αυξήθηκε πάνω από το ανυπόφορο όριο του 7%, ακολουθώντας την τρελή πορεία των spread, που ουδόλως συγκινούνται από τον καταιγισμό κυβερνητικών νομοσχεδίων. Με τον ήλιο τα βγάζουμε, με τον ήλιο τα βάζουμε, τι έχουν τα έρημα και ψοφάνε, όπως θα έλεγαν και οι δύο συμπαθείς γιαγιάδες των γνωστών τηλεοπτικών διαφημίσεων.
Να λοιπόν που η ισχυρή Ελλάδα του κ. Σημίτη και της ΟΝΕ ή του κ. Καραμανλή και της Ολυμπιάδας αποδείχθηκε αντικατοπτρισμός της ερήμου – ένα ευρωπαϊκό Ντουμπάι, το οποίο, αφού δεν διαθέτει αδελφό εμιράτο για να το εξαγοράσει, σύρεται ικέτης στην πόρτα της Ε. Ε. και του ΔΝΤ. Μάλιστα, καταφέραμε να συνδυάσουμε τα χειρότερα στοιχεία των δύο λύσεων, αφού οδεύουμε προς δανειοδότηση με τσουχτερά επιτόκια Ευρώπης και ειδεχθείς όρους ΔΝΤ. Για τρίτη φορά, μετά το 1893 και το 1932, η ουσιαστικά πτωχευμένη Ελλάδα γίνεται χώρα περιορισμένης κυριαρχίας – μόνο που αυτή τη φορά το πολιτικό προσωπικό δεν πιστώνεται ούτε την αναβάθμιση των εσωτερικών υποδομών, όπως ο Τρικούπης, ούτε εθνικές επιτυχίες, όπως ο Βενιζέλος.
Η προχθεσινή Wall Street Journal δημοσίευσε άρθρο του Καρλ Γουάινμπεργκ με τίτλο «Μόνο η αναδιάρθρωση του χρέους μπορεί να σώσει την Ελλάδα». Ο καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης αναφέρει ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια η Αθήνα πρέπει να καταβάλει το απίθανο ποσό των 240 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν ό, τι παράγει σε ένα χρόνο, για το χρέος της. Σε αυτό το φόντο, ακόμη και αν εισπραχθούν, με τεράστιο κοινωνικό κόστος, τα 45 δισ. από Ε. Ε. και ΔΝΤ, θα πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό. Οχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και μεγαλύτερες χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, είναι αδύνατο να σηκώσουν το βάρος των χρεών τους, λέει ο Γουάινμπεργκ, και αυτό που χρειάζεται είναι μια λογική διευθέτηση που θα τους επιτρέψει να τα ξεπληρώσουν όχι σε 10, αλλά σε 25 χρόνια.
Δυστυχώς, έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρείται στην Ελλάδα η άποψη ενός Αμερικανού οικονομολόγου στην κατ’ εξοχήν νεοφιλελεύθερη εφημερίδα του Μέρντοχ σχεδόν… αριστερίστικη και πάντως εκτός της διαπραγματευτικής ικανότητας οποιασδήποτε κυβέρνησης. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, ο Γ. Παπανδρέου βαδίζει εκών – άκων προς το ΔΝΤ, προσμένοντας κάποιο θαύμα που θα τον προφυλάξει από την τύχη των ομοϊδεατών του, οι οποίοι υποχρεώθηκαν να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο – όπως το κυβερνών Σοσιαλιστικό Κόμμα της Ουγγαρίας, το οποίο καταβαραθρώθηκε από το 43% στο… 19%! Ασφαλώς, ο πρωθυπουργός δεν λησμονεί πως μετά το τρικούπειο «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» ακολούθησε το «ανθ’ ημών Γουλιμής» …
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/04/2010_397695
Απριλίου 16, 2010 στις 10:13 πμ
δεξιος
Το κλειδι στο αρθρο του Γουαινμπεργκ ειναι “οπως η Ιταλια και η Ισπανια”.
Μπες μαζι με τους αλλους στο σωρο και η λυση θα βρεθει -θα ειναι ευρωομολογο,θα ειναι τυπωμα ευρω απο την ΕΚΤ,θα ειναι κατι αλλο που θα τελειωσει παντως το Μααστριχτ ή και διαλυση της ευρωζωνης;
Ομως οι πρωτοποριακοι επαναστατες οπως ο ΓΑΠ παντα μπαινουν μπροστα και μαχονται για το καλο του ευρωπαικου σοσιαλισμου οταν οι διαφοροι Θαπατερο μενουν στα μετοπισθεν.
Απριλίου 16, 2010 στις 10:14 πμ
σχολιαστης
Το όπλο του ΓΑΠ
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Istanbul.Topkapi074.jpg
Απριλίου 16, 2010 στις 10:16 πμ
σχολιαστης
Δεξιέ, υπάρχει και αυτή η άποψη, που βλέπει πιο μεγάλο το πρόβλημα και όχι της ΕΕ
http://panosz.wordpress.com/2010/04/14/sxoliasths-den-plirono/
…
Οι απαντήσεις που δίνουν σε αυτές τις απορίες για τα χρέη των πολιτών και των χωρών πολλοί οικονομολόγοι, γίνονται ολοένα και πιο ριζοσπαστικές τα τελευταία χρόνια. Ο Ιβανς – Πρίτσαρντ έγραφε πέρυσι στην “Ντέιλι Τέλεγκραφ”: “Η μοναδική διέξοδος από το παγκόσμιο χρέος ίσως να αποδειχτεί η άρνηση της πληρωμής του”. Και σήμερα, ο οικονομολόγος Μάικλ Χάντσον λέει: “Η μόνη διέξοδος από την κρίση του ευρωπαϊκού χρέους είναι μια διαπραγματεύσιμη παραγραφή του. Οι τράπεζες δανείζουν εικονικό χρήμα που στην πραγματικότητα δεν διαθέτουν, το οποίο ‘εγγυοδοτείται’ με κεφάλαια που στην πραγματικότητα δεν έχουν, που κι αυτά υποστηρίζονται από τις κεντρικές τράπεζες που τυπώνουν χρήμα από αέρα κοπανιστό. Ομως όποτε οι οφειλέτες δυσκολεύονται να ξεπληρώσουν τα επαχθή δάνειά τους, οι τραπεζίτες προχωρούν σε κατάσχεση πραγματικών περιουσιακών στοιχείων”.
Με άλλα λόγια όσο κι αν αυτό μπορεί να φαίνεται κυνικό, ολόκληρο το σύστημα χρήματος – τραπεζών δεν είναι παρά μια απάτη που είναι επιτακτική ανάγκη να καταρρεύσει».
Απριλίου 16, 2010 στις 10:37 πμ
Πάνος
Κι όμως, η “λύση” είναι μονάχα προσωρινή. Αυτά που μας εξγιύσε τόσον καιρό υπομονετικά ο δεξιός, χθες τα έγραφε και ο economist:
Tο ΔΝΤ είναι μόνο προσωρινή λύση
The Economist
Αρκεί το πακέτο στήριξης που προσέφεραν στην Ελλάδα η Ε. Ε και το ΔΝΤ για να πει κανείς ότι η χώρα έλυσε το πρόβλημα δανεισμού της; Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι απαντούν καταφατικά. Θεωρούν ότι το ποσό που συμφωνήθηκε να δοθεί είναι μεγαλύτερο από αυτό που περίμεναν οι αγορές και αποκαθιστά τη ρευστότητα προς τα ελληνικά ταμεία. Η Ε. Ε. άργη`σε λιγάκι, μας λένε, αλλά όπλισε την κυβέρνηση της Αθήνας με ένα δημοσιονομικό πυροβόλο, με το οποίο υποτίθεται θα τρομάξουν οι κερδοσκόποι.
Δυστυχώς, η άποψη αυτή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το πακέτο διάσωσης στην ουσία εξαφανίζει τον κίνδυνο χρεοκοπίας της Ελλάδος μόνο για φέτος. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η χώρα δεν έχει μπροστά της μεγάλες προκλήσεις, που αφορούν κυρίως τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της οικονομίας της. Μελετώντας κανείς προσεκτικά την ελληνική περίπτωση, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, εκτός αν η οικονομία της χώρας μπει άμεσα σε τροχιά ραγδαίας ανάπτυξης (μάλλον απίθανο), τότε η πιθανότερη διέξοδος θα είναι η αναδιάρθρωση του χρέους της. Το πακέτο διάσωσης απλώς «αγόρασε» χρόνο τριών ετών, ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες αυτής της ενδεχόμενης χρεοκοπίας.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Economist, ακόμη και με δημοσιονομική προσαρμογή που θα φτάνει το 10% του ΑΕΠ, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ελλάδα και πάλι θα χρειάζεται δάνεια από τους εταίρους της για να επιβιώσει, καθώς το χρέος της θα έχει φτάσει το 150% μέχρι το 2014. Εάν μάλιστα η ανάπτυξη είναι μικρότερη από τις εκτιμήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, τότε το χρέος θα εκτοξευθεί ακόμα παραπάνω. Τίθεται επομένως το ερώτημα: «προς τι το πακέτο διάσωσης»; Η ιστορία έχει διδάξει ότι, αν είναι να αναδιαρθρώσεις το χρέος σου (διαγράφοντας μέρος αυτού και ζητώντας να αποπληρώσεις το υπόλοιπο σε περισσότερες δόσεις), τότε καλύτερα να το κάνεις άμεσα, παρά να περιμένεις. Αυτό όμως δεν ισχύει στην περίπτωση της Ελλάδας για δύο λόγους: πρώτον, γιατί αν η Ελλάδα σταματήσει να αποπληρώνει τα δάνειά της, τότε θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες του ευρώ, όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία, ακόμη και η Ιταλία, με απρόβλεπτες συνέπειες. Δεύτερον, επειδή οι –ούτως ή άλλως ευάλωτες– ευρωπαϊκές τράπεζες είναι εκτεθειμένες σε ελληνικά ομόλογα. Αν χάσουν τα λεφτά τους, τότε θα χρειαστούν νέα πακέτα διάσωσης από τα κράτη. Αν όμως χάσουν και τα λεφτά που τους χρωστάνε οι άλλες μεσογειακές χώρες που κινδυνεύουν, τότε όλο το τραπεζικό σύστημα της Γηραιάς Ηπείρου πιθανώς θα καταρρεύσει.
Ο φόβος και μόνο ότι μπορεί να συμβεί μία τέτοια καταστροφή ήταν επαρκής αιτία για την υπερψήφιση του πακέτου διάσωσης. Εάν όμως η Ελλάδα δεν χρησιμοποιήσει σωστά το χρόνο που της δόθηκε, τότε όλα θα πάνε στράφι. Η λίστα με τα πράγματα που έχει να κάνει είναι γνωστή: δραστικές αλλαγές στο φορολογικό, στο ασφαλιστικό και στον δημόσιο τομέα, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και να μπορεί σε τρία χρόνια να πληρώνει ακόμη τις δόσεις των δανείων της. Προς τιμήν της, η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία δραστικής δημοσιονομικής προσαρμογής. Ακόμη και μετά από όλα αυτά όμως, οι Ελληνες μπορεί να αποφασίσουν τελικά ότι η καλύτερη λύση είναι η κήρυξη στάσης πληρωμών. Αν συμβεί αυτό, τότε θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες και η Ευρωζώνη θα καταρρεύσει, αφού η Ιταλία και η Ισπανία είναι πολύ μεγάλες οικονομίες για να διασωθούν από το ΔΝΤ ή την Ε. Ε., όπως έγινε με την Ελλάδα.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/04/2010_397671
Απριλίου 16, 2010 στις 10:38 πμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@Πανος: Είναι ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟ πως ο αρθρογράφος που τσιτάρεις (δεν είναι η πρώτη φορά) από την “Γουόλ Στρ. Τζ” (μπορώ να ξέρω σχετικά γιατί από τη δουλειά μου μου πληρώνουν συνδρομή και παρουσιάζω ύλη τους σχολιασμένη) και από ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ άρθρα και αφιερώματα στην ελληνική κρίση (κάθε μέρα 4-5) προτιμά το μόνο του γνωστού & μη εξαιρετέου κ. Γουάϊμπεργκ που αναφέρεται σε αναδιάρθρωση του χρέους, από ποικιλία απόψεων τεράστιας γκάμας (το χαρακτηριστικό που τους δίνει κύρος και δίκαια).
Σήμερα πχ έχουν μελέτη του Ινστιτούτου Μπρούκιγκς ότι το “φακελάκι¨& το “ρουσφέτι” (έτσι τα γράφουν με λατ. χαρακτήρες) στοιχίζουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα το 8% του ΑΕΠ!
Κι ένα άλλο του περίφημου αρθρογράφου του Φίντλερ (κι όχι του είδους του Γουάϊνμπεργκ), αν θα πρέπει να δοθεί στην Ελλάδα κάτι περισσότερο από την ασφυκτική τριετία.
Με τις παραπομπές (εννοώ του επίσης γνωστού & μη εξαιρετέου κ. Παπακων/νου) προσέχουμε για να μην…ξεγελάμε
ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Απριλίου 16, 2010 στις 10:42 πμ
Πάνος
Βαγγέλη,
τον Παπακωνσταντίνου τον γνωρίζω από το 1982, όταν αμφότεροι είμαστε σύνεδροι στο 10ο συνέδριο της ΕΦΕΕ, στου Ζωγράφου. Εσένα σε γνώρισα διαδικτυακά πριν λίγο καιρό και ακόμα δεν έχουμε συναντηθεί δια ζώσης. Γιατί να εμπιστεύομαι περισσότερο αυτά που μου λες εσύ, σε σχέση με αυτά που γράφει ο Πέτρος;
Καλημέρα!
Απριλίου 16, 2010 στις 10:43 πμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Ήθελα να εξάρω και την…τόλμη του σχο!!
Στο ποστ για τον Κινέζο ήθελα να περιλάβω κομμάτι από την συγκεκριμένη αγόρευσή του με τις (πώς αλλιώς) επαληθευμένες μέχρι κεραίας προβλέψεις του που όμως ταυτόχρονα ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ 100% και τον φταιχτη), αλλά σκεπτόμενος “ποιός τους ακούει τώρα στην Καλύβα” κατέληξα : “Ας το καλύτερα…”
Ο τολμών νικά, φίλε μου, σχο!
καλημέρα σε όλους
Απριλίου 16, 2010 στις 10:48 πμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@ΠΑΝΟ, καλημέρα.
Δεν αντιπαραθέτω (αν το ξαναδεις) τη δική μου αξιοπιστία σ’ αυτή του φίλου σου. την “φλύαρη” περί τις διαφανείς πολιτικές του στοχεύσεις εκλεκτικότητα των επιλογών του αποκαλύπτω (εσύ φαντάζομαι θα τις ήξερες κι από τότε εκτός κι αν αποτελούν νέα τερτίπια).
Μην πολώνεσαι τόσο εύκολα, δάσκαλε που δίδασκες:
“Απόψεις, Βαγγέλη, απόψεις κρίνουμε, ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣΩΠΑ”
Απριλίου 16, 2010 στις 10:49 πμ
Πάνος
Άσε ρε Βαγγέλη τα σεσηπότα! Το άρθρο του Σημίτη το ανάρτησα ολόκληρο εγώ, πριν λίγο καιρό (μετά από σχετική αναφορά του Τσίμα) στην καλύβα! Μόνο που βαριέμαι τώρα να το ψάχνω -το εμπεδώσαμε άλλωστε…
…όπως και το ότι ο Κινέζος λέει ΜΙΣΕΣ αλήθειες, βγάζοντας την ουρά του έξω από το καυτό καζάνι με τις ευθύνες: οχτώ (8) χρόνια πρωθυπουργός ήτανε (και πολλά ακόμα υπουργός), δεν ήτανε περαστικός από την εξουσία!
Απριλίου 16, 2010 στις 10:50 πμ
δεξιος
@ σχολιαστης
Προφανως αν το παγκοσμιο δημοσιο χρεος φθασει καποτε πχ. στο 200% του παγκοσμιου ΑΕΠ ειτε θα πουν δεν το πληρωνουμε και οι τραπεζες εθνικοποιουνται για να μη κλεισουν ειτε θα τυπωσουν πληθωριστικο χρημα για να το πληρωσουν,πραγμα που ειναι σχεδον το ιδιο.
Το θεμα ειναι οτι το ευρωπαικο συστημα ειναι ενα ιδιοτυπο συστημα με περιπτωσεις και υποπεριπτωσεις και το κλειδι για την Ελλαδα ηταν η μη – απομονωση της απο τις αλλες μεσογειακες χωρες.
Εαν η κριση χρεους επιανε και τους αλλους ειτε η Γερμανια θα υποχωρουσε κατα κρατος ειτε θα διαλυοταν η ευρωζωνη.
Οι ξενοι αρθρογραφοι δεν ειναι ανεπηρεαστοι απο το “κλιμα” στις χωρες τους που γενικα εκφραζει τα συμφεροντα των χωρων αυτων : οι Αγγλοσαξονες γενικα θελουν τη κατεδαφιση της ευρωζωνης -οχι ολοι ευρωπαιστες και “αριστεροι” (ο Σορος θεωρειται αριστερος) θελουν την ενισχυση της) και επισης την ενισχυση θελουν οι Γαλλοι ανεξαρτητως κομματος.
Ο καθενας γραφει λοιπον απο την οπτικη του.
Απριλίου 16, 2010 στις 10:50 πμ
Πάνος
Το άλλο, Βαγγέλη, δεν το σχολιάζω: αποφεύγω να σχολιάζω πρόσωπα, όταν μιλάνε για πρόσωπα
Απριλίου 16, 2010 στις 10:51 πμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
Κι όσο για τη δική μας την διαδικτυακή γνωριμία Πάνο, μπορεί να διαφωνούμε, καμιά φορά και έντονα, αλλά από την πλευρά μου γίνεται με την πεποίθηση ότι απέναντι έχω κάποιον που μέσες άκρες τα ίδια πράγματα λαχταρούμε για τη χώρα, έστω κι από άλλο(καμιά φορά) δρόμο
Απριλίου 16, 2010 στις 10:56 πμ
σχολιαστης
Βαγγέλη, η παράθεση του λόγου του Σημίτη, δείχνει και την παθογένεια του ΠΑΣΟΚ, διότι πως γειώνεις έτσι την πρόβλεψη ενος πρώην πρωθυπουργού και λές “λεφτά υπάρχουν”; Ο ΓΑΠ, θέλει κρέμασμα απο τ’ αρχίδια γιατί μας πήγε στο στόμα του λύκου με τους χειρότερους όρους. Στον ΚΑΚ θα πρόσθετα και αφάνα αναμμένη αποκάτω γιατί τα κρίματά του είναι μεγαλύτερα.
Καλημέρα.
Απριλίου 16, 2010 στις 11:16 πμ
omadeon
@Πάνο καλημέρα
Εγώ πάντως…
αποφεύγω να σχολιάζω πρόσωπα που…
σχολιάζουν πρόσωπα που…
σχολιάζουν πρόσωπα που… [^Ν]
…σχολιάζουν πρόσωπα,
ΟΤΑΝ -εννοείται- σχολιάζω πρόσωπα! χαχαχα
Κι είχα μια σκασίλα να εύρω με λαχτάρα,
κείνους που λαχταράνε (για τη χώρα) άαααλλα
καθώς χορεύουν με λαχτάρα
αγγαλιά με ευρω-αγγινάρα…
Evans Prichard, Michael Hudson,
(και 29 κατασκευαστές πλυντηρίων… νομίσματος)
συνιστούν “μακρυά από ΔΝΤ”
-ΚΑΙ θα σας κάνει τζιζζζζζ
-ΚΑΙ τα ρούχα σας σκιζζζζζ….”
_____________________________
Ευχαρισθώ, ευχαρισθώ (με καπέλλο ανοιχτό)….
Δώστε ό,τι δύνασθε, βοήθειά σας….
Απριλίου 16, 2010 στις 11:16 πμ
omadeon
@Πάνο καλημέρα
Εγώ πάντως…
αποφεύγω να σχολιάζω πρόσωπα που…
σχολιάζουν πρόσωπα που…
σχολιάζουν πρόσωπα που… [^Ν]
…σχολιάζουν πρόσωπα,
ΟΤΑΝ -εννοείται- σχολιάζω πρόσωπα! χαχαχα
Κι είχα μια σκασίλα να εύρω με λαχτάρα,
κείνους που λαχταράνε (για τη χώρα) άαααλλα
καθώς χορεύουν με λαχτάρα
αγγαλιά με ευρω-αγγινάρα…
Evans Prichard, Michael Hudson,
(και 29 κατασκευαστές πλυντηρίων… νομίσματος)
συνιστούν “μακρυά από ΔΝΤ”
-ΚΑΙ θα σας κάνει τζιζζζζζ
-ΚΑΙ τα ρούχα σας σκιζζζζζ….”
_____________________________
Ευχαρισθώ, ευχαρισθώ (με καπέλλο ανοιχτό)….
Δώστε ό,τι δύνασθε, βοήθειά σας….
Απριλίου 16, 2010 στις 11:22 πμ
Πάνος
Απριλίου 16, 2010 στις 12:14 μμ
omadeon
@σχολιαστή, σωστά τα είπες για ΓΑΠ / ΚΑΚ, μόνο που…
για δες λίγο και την υπαιτιότητα Σημίτη, στο εξής pdf:
http://www.mof-glk.gr/ekdoseis/dhmosio_xreos/bulletin19gr.pdf
Στη σελίδα 3 φαίνεται καθαρά ότι ο Σημίτης ειναι αυτός που φορτωσε το 2010 με το εξωφρενικό ποσό των 32 δις!
Ισως κάνω ποστ για το θέμα, με βάση και τα υπόλοιπα δελτία Δημοσίου Χρέους εδώ
http://www.mof-glk.gr/ekdoseis/dhmosio_xreos.htm
…καθώς και στοιχεία από το blog του Επίκουρου (epicursu2day.gr), κλπ.
Απριλίου 16, 2010 στις 12:19 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@σχο (και δι ημών και αλλού) Νομίζω πως είναι ευκαιρία να συνεννοηθού- με για μερικά πράγματα, έτσι που σε μερικά τουλάχιστο του λοιπού να υπάρχει κοινή αφετηρία:
1. Από το 98 ασχολήθηκα με τον Σημητικό ΟΠΕΚ και τις επεξεργασίες στις ομάδες εργασίας που έγιναν, με την αφοσίωση του “καινούργιο κοσκινάκι μου και που να σε κρεμάσω”. (Το κατάλαβαν και εδώ νομίζω). Θα είχα κάθε λόγο λοιπόν, (όπως πράγματι κάνουν κάποιοι που όμως ασχολήθηκαν παραπάνω για χάρη της ακαδημαϊκής τους καριέρας ΚΑΙ ΜΟΝΟ, (οι σκατάδες είναι παντού & αυτοφυείς), εγώ δεν είχα να νοιαστώ γι αυτά, πήγα για λόγους πολιτικούς), ακόμα και να αναδεικνύω τα σημεία που δίίσταται η τότε αντιπολίτευση Σημ’ιτη στην ΝΔ με την νυν Διακυβέρνηση ΓΑΠ. (πχ. Ειδική σχέση ή ένταξη για Τουρκία, το ακριβές περιεχόμενο της Λισσαβώνας και το αν χρειαζόταν ή όχι δημοψήφισμα, για το οποίο έγινε και ο μεγάλος καυγάς με την απομάκρυνσή του απ την κοινοβ. ομάδα-ανθρωπάκι συνωφρυωμένο- , και άλλα που ΔΕΝ είναι της ώρας). Δεν το κάνω, (όχι γιατί αυτό είναι και το νυν πνεύμα του Κινέζου, αλλίμονο ΔΕΝ είμαι πια και ΤΟΣΟ δουλοπρεπής & μαλάκας, ότι και να πιστεύουν κάποιοι από τους εδώ νέους φίλους μου) αλλά για έναν απλό λόγο:
Διαπίστωσα και βιωματικά πια(γιατί σε επίπεδο πεποίθησης πάντα το είχα) πως οι ανάγκες και οι επιταγές της Διακυβέρνησης είναι ΡΙΖΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ απ αυτές της ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΖΩΗΣ.
Πχ. ότι για μια δημοσίευση είναι ασάφεια & ανακρίβεια, στην άσκηση της πολιτικής μπορεί να είναι ένα εύρημα ΑΜΦΙΣΗΜΗΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ, που μπορεί να εξυπηρετεί με νόμιμο και αποδεκτό τρόπο μια κρίσιμη πολιτική σκοπιμότητα (Ναι, υπάρχουν και θεμιτές πολιτικές σκοπιμότητες!).
Οταν πχ. ο ΓΑΠ λέει “Υπάρχουν λεφτά”, το κάνει, προφανώς,γιατί την ώρα που ετοιμάζεσαι να αναλάβεις
τη διακυβέρνηση ενός λαού, ΔΕΝ μπορείς (είσαι ανόητος αν το κάνεις)να τους λές “δεν υπάρχει μία, ετοιμαστείτε να μας πηδήξουν χωρίς σάλιο, οι μονοί Δευτέρα-Τετάρτη, και οι ζυγοί Πέμπτη-Σάββατο”. Δε χρειάζεται να μιλήσουμε για το ηθικό ενός κόσμου που δοκιμάζεται, και πως ο ίδιος, ενώ καθόλου δεν σε χρειάζεται να του πεις οτιδήποτε για την πραγματικότητα, (την ξέρει άλλωστε πολύ καλύτερα από σένα στο Μαξίμου ή όπου αλλού), ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΓΕΤΗ που θα αναλάβει να οδηγήσει μέσα στο χωράφι με τις νάρκες, να είναι ο πρώτος με το υψηλό ηθικό που πιστεύει “ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ¨” όσο κι αν οι πιθανότητες λένε άλλα.
Κι απ την άλλη, ΑΝ του πεις τρελά πως πχ. “αύριο βγάζουμε τα σεντούκια με τις κλεμένες στερλίνες, τα κονομάμε και δεν τρέχει κάστανο” θα σου πει δικαίως “Βρε άντε πάγαινε με το κουβαδάκι σου στη διπλανή ακτή κωλόφλωρε”, και πάλι δίκιο θάχει!
Ο ΓΑΠ είπε “Λεφτά υπάρχουν” κι ο κόσμος κατάλαβε ( πολλοί χαμογελώντας σε βεβαιώνω) πως κάποιος του κλείνει το μάτι, κάτι έχει να του πει, μπορεί να βγεί και κάποια άκρη στο τέλος-τέλος. Και τελικά πως “αυτός μπορεί τελικά μέχρι και δικός μας να είναι”.
Και όποιος πιστεύει πως αυτά, απλώς είναι κυνικά εφευρήματα και τεχνικές μανιπουλαρίσματος κλπ, κλπ “ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ”, σχο, καλέ μου φίλε.
Δεν είναι όλα αυτά (κατάλαβα εγώ)παρά κομμάτι (μακάρι να ολοκληρωθεί αν και το θεωρώ δύσκολο)
από εκείνη τη ΜΥΣΤΙΚΗ πανάρχαια ΓΛΩΣΣΑ που αναπτύσσεται ιστορικά ανάμεσα σε κυβερνώντες & κυβερνώμενους αποκλειστικά, κάθε που τα πράματα ζορίζουν, και οδηγεί εκείνες τις λίγες φορές στην ιστορία, σε υπερβάσεις, που δημιουργούν μετά, εορταστικές επετείους για τους επιγενόμενους.
Καλό σου μεσημεράκι…
Απριλίου 16, 2010 στις 12:25 μμ
xBerliner
“τοκογλυφικά επιτόκια επτά φορές μεγαλύτερα από εκείνα της Ισπανίας και δέκα φορές μεγαλύτερα από εκείνα της Γερμανίας”
Προφανώς ο αρθρογράφος δεν ξέρει αριθμητική. Δεν ξέρω πόσο είναι τα επιτόκια αλλά 10 (ολογραφώς δέκα) φορές μεγαλύτερα; Όχι 10 μονάδες (που και πάλι πολύ είναι) αλλά 10 φορές!!!!
Απριλίου 16, 2010 στις 12:34 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@ Να προσθέσω, σχο, πως με τις ποικίλων προελεύσεων, στοχεύσεων και ψυχολογικών ερμηνειών ΕΜΜΟΝΕΣ για τις ευθύνες της Διακυβέρνησης που διαμόρφωσε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΗ και παρά τις προβλέψεις, όλες τις έστω ασθενικές ΑΜΥΝΕΣ που διαθέτει τη στιγμή αυτή η χώρα μας στο οπλοστάσιό της για να ανταπεξέλθει στη φουρτούνα που περνάει, ΟΥΤΕ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ, ΟΥΤΕ ΣΚΟΠΕΥΩ πλέον να το κάνω.
Και για να παραμείνουμε στοιχειωδώς σοβαροί, ότι είπαμε επ αυτού το είπαμε, (το παραείπαμε μάλιστα) και όποιος κατάλαβε.
“Για τους άλλους (απλώς)δεν θα μπορέσουμε”
(Υπάρχουν άλλωστε και τα αποτελέσματα των κυλιόμενων μετρήσεων -και ο Γ.Λ εξακολουθεί και τις κάνει- που δείχνουν επιταχυνόμενους ρυθμούς σ αυτούς που όλο και πιο πολύ πείθονται για το αληθές περιεχόμενο της διακυβέρνησης (τουλάχιστο για το διάστημα) 1996-2002. Όντως για την τελευταία διετία τα αρνητικά δείχνουν να είναι πιο παγιωμένα)
Απριλίου 16, 2010 στις 12:37 μμ
σχολιαστης
Βαγγέλη, το κακό είναι ότι και το ΔΝΤ χρησιμοποιεί τη γλώσσα του σώματος
Αλλά αντί να σου κλείσει το μάτι στο μαυρίζει.
Απριλίου 16, 2010 στις 12:51 μμ
omadeon
@σχολιαστή ελπίζω να…. εντρύφησες και σε όσα έγραψε κατά καιρούς ο μπλόγκερ Επίκουρος, ιδιαίτερα όσα αφορούν τα καθ’ ημάς,
τα οποία μάζεψα εδώ
http://delicious.com/omadeon/epicurus2day+Greek.crisis
Κάτι άλλο τώρα…
Είμαι 15 χρόνια στο διαδίκτυο, ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ όμως διάβασα ΤΕΤΟΙΟΥ μεγέθους ΦΛΗΝΑΦΗΜΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ και ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΨΕΥΤΙΑΣ και ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ των πολιτών στο όνομα της ΩΜΗΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ (σεντόνι Καργούδη, Απριλίου 16, 2010 στο 12:19 μμ).
Εεεε…
ΑΝ το ΠΑΣΟΚ ήταν απαλλαγμένο ευθυνών, για τα βάσανά μας, τότε 1 -23 ‘λευκά ψεύδη” (και το “λεφτά υπάρχουν”)…. ΙΣΩΣ και να ήταν ΚΑΠΩΣ συγχωρητέα. Αλλά… με ΔΕΔΟΜΕΝΗ, όμως, τη βαρύτατη ευθύνη του,
τέτοιου είδους “απολογητισμός ΑΠΑΤΕΩΝΙΑΣ” είναι απολύτως και εντελώς απαράδεκτος. Να μην πω ότι… ιδανικά, θάπρεπε να ΔΙΩΧΘΕΙ και ΠΟΙΝΙΚΑ.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:01 μμ
omadeon
Πάγια θέση μου Πάνο είναι ότι η Παλαιο-πολιτική ΜΟΛΥΝΕΙ το διαδίκτυο και πρέπει να ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ πριν εξαπλώσει τη ΒΡΩΜΑ της.
ΤΙ εννοώ, τώρα, με “παλαιο-πολιτική”? Υπάρχει χαρακτηριστικό δείγμα εδώ
Πχ. ότι για μια δημοσίευση είναι ασάφεια & ανακρίβεια, στην άσκηση της πολιτικής μπορεί να είναι ένα εύρημα ΑΜΦΙΣΗΜΗΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ, που μπορεί να εξυπηρετεί με νόμιμο και αποδεκτό τρόπο μια κρίσιμη πολιτική σκοπιμότητα (Ναι, υπάρχουν και θεμιτές πολιτικές σκοπιμότητες!).
Ε, λοιπόν η αναδυόμενη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ των Πολιτών στο διαδίκτυο, ΟΦΕΙΛΕΙ να επιδείξει ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ σε ΤΕΤΟΙΕΣ πονηρές “αμφισημίες” καθώς και ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ (δήθεν “θεμιτή”) πολιτική σκοπιμότητα.
ΚΑΜΜΙΑ αγένεια και ΚΑΜΜΙΑ ύβρις δεν είναι αρκετή εδώ…
(απλώς μπορεί να ζημιώσει τον εξοργιζόμενο ή… τον υποφαινόμενο).
Το θέμα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ προσωπικό αλλά ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ.
ΕΙΤΕ ανέχεστε αυτή τη ΛΟΓΙΚΗ του ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ (και μας κάνει το διαδίκτυο ΠΙΛΑΦΙ) ΕΙΤΕ δεν την ανέχεστε.
The Choice is yours. And there is NO MIDDLE WAY OUT.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:08 μμ
σχολιαστης
Ομαδεόν, λέμε όλοι τη γνώμη μας και κρινόμαστε γι’ αυτήν. Οι προσωπικοί χαρακτηρισμοί δεν προσθέτουν τίποτα.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:10 μμ
zeppos
Τα χάπια από τα ράφι… γρήγορα.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:12 μμ
omadeon
Σχολιαστή ΔΕΙΧΝΩ το φεγγάρι, ΑΣ ΜΗΝ κοιτάμε το ΔΑΧΤΥΛΟ.
Επιμένω ότι το ΘΕΜΕΛΙΟ της Ελεύθερης Κουλτούρας του διαδικτύου είναι το ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ της ψευτιάς και του ανορθολογισμού.
Από ΕΝΑ ψέμα ΟΛΑ τα άλλα ψέμματα συνεπάγονται
(στη λογική από ΜΙΑ ψευδή πρόταση, ΟΛΕΣ οι άλλες συνεπάγονται).
ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που το θεμέλιο αυτό απειλείται, ΔΕΝ ΕΧΕΙ νόημα ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ, πλην εκείνου που επισημαίνει τα λάθη, τα ψέμματα και τις αντιφάσεις. Εγώ φεύγω τώρα, αλλά… ΔΕΝ τη βγάζουμε καθαρή έτσι.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:17 μμ
σχολιαστης
Ελα τώρα Ομαδεόν που απειλείται το θεμέλιο. Αυτό πια είναι …τρομοκρατία, είναι σα να λές ότι ο διάλογος στο διαδίκτυο κρέμεται μια …κλανιά. Με την ίδια λογική αυτό ισχύει σε ένα βιβλίο ή μια εφημερίδα που την επισκέπτονται περισσότεροι. Τι έχει δηλαδή το διαδίκτυο και γλυστράει έτσι;
Απριλίου 16, 2010 στις 1:21 μμ
omadeon
Σχολιαστή ΚΑΙ στις εφημερίδες ΚΑΙ στα βιβλία ισχύει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο.
Διάβαζε εσύ βιβλία με αντιφάσεις και ψέμματα και ΠΕΣ ΜΟΥ αν τα ανέχεσαι.
Η ειδοποιός διαφορά είναι ο διάλογος. Διότι αυτό που σκέπτεσαι ΜΕΣΑ ΣΟΥ αποτελεί πλέον ΔΗΜΟΣΙΟ χώρο επιχειρηματολογίας.
Αν θες να ανέχεσαι να περνάνε ψέμματα απαρατήρητα, πες το μου να πάψω να σε εκτιμώ για την αποδεδειγμένη φιλαλήθειά σου.
Πες με τρομοκράτη κι εσύ, για να μη δυσαρεστηρούν οι υποστηρικτές της ψευτιάς. Αυτό δεν αλλάζει τίποτε απολύτως.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:21 μμ
Vita
Μα δεν είναι για γέλια;
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=326123&dt=16/04/2010
η διαφορά τους είναι 6 μήνες!!!
Απριλίου 16, 2010 στις 1:22 μμ
sissa ben dahir
Ο Weinberg γίνεται αρκετά συγκεκριμένος και δεν διαφωνεί με τις διαπιστώσεις του economist. Διαπιστώνει ότι:
Στα επόμενα πέντε χρόνια η Αθήνα πρέπει να συγκεντρώσει 240 δισ. ευρώ, όσο και το ΑΕΠ της. Εξ αυτών, τα 150 δισ. ευρώ είναι για την αποπληρωμή του κεφαλαίου ομολόγων που λήγουν και τα υπόλοιπα τόκοι. Γι’ αυτό και η βοήθεια των 30 δισ. ευρώ, που είναι διατεθειμένη να δώσει η ευρωζώνη στην Ελλάδα, είναι σταγόνα στον ωκεανό.
Εκτιμά λοιπόν ότι είναι μονόδρομος μια συμφωνία πολυετούς αναδιοργάνωσης, όπου οι λήξεις των εκδόσεων των ερχόμενων ετών θα μετακυλιστούν διανεμόμενες ισομερώς στην επόμενη 30ετία.θα χρειαστεί βέβαια να ξεφουσκώσει ο μεγάλος όγκος των πληρωμών αρχικού κεφαλαίου, αν θέλουμε οι επενδυτές να πιστέψουν ότι η Ελλάδα μπορεί να εξυπηρετήσει το χρέος της χωρίς να χρεοκοπήσει. Η απομείωση (write down) αυτών των υποχρεώσεων δεν είναι αποδεκτή, όμως οι πληρωμές θα μπορούσαν να εξομαλυνθούν και να μειωθούν στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, με μετατροπή των χρεωστικών υποχρεώσεων, ώστε η απόσβεση να γίνει σε μεγαλύτερη χρονική περίοδο. Ο τρόπος για να γίνει αυτό δεν είναι άλλος από μια συμφωνία πολυετούς αναδιοργάνωσης.
Σε ένα ανάλογο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης όλα τα ελληνικά ομόλογα που λήγουν από σήμερα έως το 2019 θα συγκεντρωθούν σε ένα πακέτο 25ετούς λήξεως, με επιτόκιο 4,5%, ακριβώς όσο είναι σήμερα ο μέσος όρος για τις εκκρεμείς υποχρεώσεις της Ελλάδας. Η διασπορά του χρονοδιαγράμματος απόσβεσης στα 25 χρόνια θα μειώσει τις ανάγκες χρηματοδότησης στα επόμενα 5,5 χρόνια κατά 60% ή 140 δισ. ευρώ. Η πολιτική εξουσία θα λάβει την απαραίτητη ανάσα ώστε να μπορέσει να επιβάλει τα μέτρα δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων αλλά και να αποκτήσει υποφερτή πρόσβαση στην πίστωση. Δεν θα χρειαστεί καμία “επιδότηση” ή “εγγύηση” ή “απομείωση” και το βάρος της προσαρμογής θα το επωμιστούν οι πιστωτές και όχι οι εταίροι της χώρας στην ευρωζώνη.
Μην τον κρίνετε τον Κο Weinberg με κριτήριο αν σας αρέσει ή όχι πολιτικά.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:28 μμ
Πάνος
Αν ενδιαφέτει κάποιον: δε συμφωνώ με τον Βαγγέλη ομιλούντα και λέγοντα περί πολιτικών σκοπιμοτήτων. Δε συμφωνώ και με το Γιώργη στη διαπίστωση (από το ρητόν του Β.) ότι κάποιο θεμέλιο απειλείται.
(Μερσί)
(Έχω και να διασχίσω σε λίγο όλη τη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψω, γμτ την ατυχία μου…)
Απριλίου 16, 2010 στις 1:35 μμ
σχολιαστης
Ομαδεόν, υπάρχει μια απλή μέθοδος. Αν θεωρείς ότι κάτι είναι ψέμα, λές στα ίσια τη γνώμη σου. Φτάνει αυτό, δεν χρειάζονται κοσμητικά επίθετα. Και πάντα βαστάς και μια πισινή, μήπως κάνεις λάθος σε αυτό για το οποίο τη δεδομένη στιγμή είσαι σίγουρος. Και μπορεί αυτός που νομίζεις ότι λέει ψέματα (σκοπίμως) να λέει απλώς τη γνώμη του γιατί αυτό πιστεύει.
Οσο για τα βιβλία που λές, αν βρώ κάτι που θεωρώ ότι λέει μαλακίες ο συγγραφέας, το σημειώνω και πάω παρακάτω. Απο τη σούμα βγαίνει το συμπέρασμα και όχι απο μεμονωμένα στοιχεία.
Π.χ. διαβάζω τώρα ένα βιβλίο του Πετρου Παπακωνσταντινου και συμφωνώ στα μισά. Τα άλλα μισά θα μπορούσα να τα εκλάβω ως προπαγάνδα αλλά τα αποδέχομαι ως γνώμη του συγγραφέα.
Αυτό εννοώ, όχι ότι είσαι …τρομοκράτης.
Απριλίου 16, 2010 στις 1:38 μμ
omadeon
E,
OTAN επιστρέψεις Πάνο… διάσχισε λίγο kai τους ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΥΣ χώρους διαλόγου ΕΞΩ από την Καλύβα όπου ο ΑΝΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ έχει νικήσει….
(αν και φυσικά με σένα… Καλυβάρχη συμφωνώ κι εγώ ότι ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΙΝ ο συγκεκριμμένος χώρος διαλόγου ΔΕΝ απειλείται. Το πολύ-πολύ να πέσει λίγο η ποιότητα των επιχειρημάτων – όπως ΗΔΗ έγινε, έστω ανεπαίσθητα…)
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ φεύγω τώρα… χεχε
Απριλίου 16, 2010 στις 1:47 μμ
sissa ben dahir
Καθώς φαίνεται η Ευρωζώνη δεν θα έχει πια στο μέλλον τη μορφή που γνωρίσαμε. Έχει δίκιο ο δεξιός στην πρόβλεψή του ότι όταν με το καλό εμφανιστεί το πρόβλημα και σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία, Πορτογαλλία τότε
Η Morgan Stanley σήμερα μέσω του Joachim Fels λέει ότι τα αδύναμα κράτη δεν μπορούν εύκολα να φύγουν από την ΟΝΕ, διότι θα έπρεπε να το πληρώσουν ακριβά, μέσω υψηλότερων επιτοκίων, οι δανειακές τους υποχρεώσεις θα παρέμεναν σε ευρώ, ενώ ενδεχομένως να χρειάζονταν και ελέγχους προκειμένου να αποτραπεί η φυγή κεφαλαίων.
Αυτό όμως δεν ισχύει για τη Γερμανία, η οποία θα μπορούσε θα δει χαμηλότερα επιτόκια και να θεωρήσει την έξοδό της από την ΟΝΕ τον μοναδικό τρόπο για να διασφαλίσει νομισματική σταθερότητα.
Προφανώς, δεν έχουμε φτάσει στο τέλος του παιχνιδιού. Ωστόσο, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, ένα τέτοιο σενάριο διάσπασης έχει γίνει πιο πιθανό. Ο κίνδυνος σίγουρα δεν είναι αμελητέος και οι συνέπειες για τις αγορές θα ήταν σοβαρές. Οι επενδυτές ας αγνοήσουν τον κίνδυνο της διάσπασης με δικό τους ρίσκο», τόνισε ο κ. Fels.
Μην υποτιμάμε την δυνατότητα μετατροπής της μιας σημερινής ευρωζώνης σε δύο ευρωζώνες ή κάτι άλλο.
Απριλίου 16, 2010 στις 2:13 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Σήμερα πχ έχουν μελέτη του Ινστιτούτου Μπρούκιγκς ότι το “φακελάκι¨& το “ρουσφέτι” (έτσι τα γράφουν με λατ. χαρακτήρες) στοιχίζουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα το 8% του ΑΕΠ!
Ας προσθέσουμε στα παραπάνω και κάποια κομματόσκυλα (που ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ είναι τα μόνα) που απασχολούν ο Παπανδρέου και ο Δρούτσας στα πολιτικά τους γραφεία και τα οποία πληρώνονται *με επίδομα αλλοδαπής* ενω βρίσκονται στην Ελλάδα (τα νούμερα είναι 12.800 και 10.500 αντίστοιχα). Ας προσθέσουμε και την συνεισφορά τους στην διόγκωση του χρέους, αρα και την ευθύνη της σουργελο-κυβέρνησης για αυτή την διόγκωση.
Απριλίου 16, 2010 στις 2:16 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
…που όμως ταυτόχρονα ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ 100% και τον φταιχτη…
Που είναι…Το ΠΑΣΟΚ, και το οποίο υποστηρίζεις με τα χίλια.
Απριλίου 16, 2010 στις 2:48 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Οταν πχ. ο ΓΑΠ λέει “Υπάρχουν λεφτά”, το κάνει, προφανώς,γιατί την ώρα που ετοιμάζεσαι να αναλάβεις
τη διακυβέρνηση ενός λαού, ΔΕΝ μπορείς (είσαι ανόητος αν το κάνεις)να τους λές “δεν υπάρχει μία, …
Γιατί κάτι μου λεει πως εαν ξεστόμιζε το παραπάνω κάποιος άλλος από άλλο κόμμα θα έλεγες άλλα τραγούδια τώρα? Θα μίλαγες π.χ για “ανεύθυνους”, για “λαοπλάνους”, που “παραμυθιάζουν τον λαό” και άλλα τέτοια…
Ο μαλάκας είπε το ψέμμα που είπε για ένα και μόνο λόγο, ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ! Δεν θέλει και πολύ μυαλό για να το αντιληφθεί κανείς αυτό, δεν νομίζεις?
Ο ΓΑΠ είπε “Λεφτά υπάρχουν” κι ο κόσμος κατάλαβε ( πολλοί χαμογελώντας σε βεβαιώνω) πως κάποιος του κλείνει το μάτι, κάτι έχει να του πει, μπορεί να βγεί και κάποια άκρη στο τέλος-τέλος. Και τελικά πως “αυτός μπορεί τελικά μέχρι και δικός μας να είναι”.
Ε, ναι, χαμογελάγανε γιατί σου λέει ήρθε η στιγμή να φάμε και εμείς, ήρθε η στιγμή να διοριστούμε και εμείς, ήρθε η στιγμή να αρμέξουμε πάλι την αγελάδα. Και ο αγκαλίτσας έκλεισε το μάτι και υπονοώντας όλα τα παραπάνω είπε: “Ψηφίστε με, ψηφίστε με, ψηφίστε με, κάντε με πρωθυπουργό, το θέλω πολύ αυτό, ψηφίστε με!”
Eίσαι τελικά σουρρεαλιστής Βαγγέλη…
Και όποιος πιστεύει πως αυτά, απλώς είναι κυνικά εφευρήματα και τεχνικές μανιπουλαρίσματος κλπ, κλπ “ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ”,
Σώπα καλέ…που ακούστηκε ότι τέτοιες τεχνικές χειραγώγησης όπως τα να λένε προεκλογικά ψέμματα, που ακουστηκε ότι τέτοια κυνικά πράγματα τα κάνουνε οι πολιτικοί?? Είναι ψέμματα, ψέμματα και τίποτα άλλο, και όποιος θεωρεί πως δεν είναι, δεν ξέρει που του πάνε τα τέσσερα…
Ενω εαν είσαι ένα καθεστωτικό φερέφωνο ξέρεις που σου πάνε τα τέσσερα, έτσι δεν είναι Βαγγέλη? Η γλώσσα σου είναι ένα σκέτο οργουελιανό newspeak. Βαφτίζεις τον πόλεμο ειρήνη και την ειρήνη πόλεμο, αντιστρέφεις τα νοήματα των λέξεων κατά πως σε συμφέρει, την λογική κυριολεκτικά την πετσοκόβεις και όλα αυτά προκειμένου να βγάλεις ζάχαρη τους άθλιους που κυβερνάνε.
Δεν είναι όλα αυτά (κατάλαβα εγώ)παρά κομμάτι
από εκείνη τη ΜΥΣΤΙΚΗ πανάρχαια ΓΛΩΣΣΑ που αναπτύσσεται ιστορικά ανάμεσα σε κυβερνώντες & κυβερνώμενους αποκλειστικά, κάθε που τα πράματα ζορίζουν, και οδηγεί εκείνες τις λίγες φορές στην ιστορία, σε υπερβάσεις, που δημιουργούν μετά, εορταστικές επετείους για τους επιγενόμενους.
Το παραπάνω δεν περιέχει ούτε μιά σταλιά λογικής σκέψης, είναι σκέτο ντελίριο.
Και αυτό που ξέρω είναι ότι τέτοιου είδους γλώσσα, που αναφέρεται σε μυστικιστικούς δεσμούς μεταξύ ηγετών και λαού και άλλες τέτοιες μαλακίες, χρησιμοποιούσαν κατά κόρο τα ολοκληρωτικά καθεστώτα…
Απριλίου 16, 2010 στις 2:52 μμ
sissa ben dahir
Στο σχόλιό μου σις 1.47 ήθελα να γράψω:
….Έχει δίκιο ο δεξιός στην πρόβλεψή του ότι όταν “με το καλό” εμφανιστεί το πρόβλημα και σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία, Πορτογαλλία τότε
τα μέτρα που θα παρθούν θα αφορούν κάποιο ενιαίο τύπο αναδιάρθρωσης των χρεών με μεταφορά τους σε μακροχρόνια περίοδο με μορφή που δεν έχει ακόμα αποκρυσταλωθεί. Θα είναι μακροχρόνιο ευρωομόλογο; θα είναι ευρώ του νότου που θα έχει κυμαινόμενη ισοτιμία με το άλλο το πούρο ευρώ; Θα επιτραπεί σε σύνολο χωρών να μην τηρούν το παλιό Μάαστριχτ αλλά και να απολαμβάνουν λιγώτεων δικαιωμάτων; Who knows?….
Απριλίου 16, 2010 στις 3:00 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Να προσθέσω, σχο, πως με τις ποικίλων προελεύσεων, στοχεύσεων και ψυχολογικών ερμηνειών ΕΜΜΟΝΕΣ για τις ευθύνες της Διακυβέρνησης που διαμόρφωσε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΗ και παρά τις προβλέψεις, όλες τις έστω ασθενικές ΑΜΥΝΕΣ που διαθέτει τη στιγμή αυτή η χώρα μας στο οπλοστάσιό της για να ανταπεξέλθει στη φουρτούνα που περνάει, ΟΥΤΕ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ, ΟΥΤΕ ΣΚΟΠΕΥΩ πλέον να το κάνω.
Θα το κάνουμε εμείς* για σένα, μην ανησυχείς.
Εσυ απλά κάνε αυτό που κάνεις, συνέχισε να υποστηρίζεις τους ψεύτες, τους απατεώνες, και τα λαμόγια με όλες σου τις δυνάμεις.
Όπως και να το κάνουμε σε μία διαμάχη χρειάζονται δύο πλευρές, αλλιώς χάνεται η γοητεία.
*Το εμείς αναφέρεται σε όλους εμάς με τις ποικίλων προελεύσεων, στοχεύσεων και ψυχολογικών ερμηνειών εμμονές που, επειδή προφανώς δεν ξέρουμε που μας πάνε τα τέσσερα, αδύνατούμε να αναγνωρίσουμε το μεγαλείο της σουργελο-κυβέρνησης και της νέας εποχής αρμονίας και ευτυχίας που θα ανατείλει για την χώρα από την δράση της.
Απριλίου 16, 2010 στις 3:16 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Ομαδέωνα μην σε καταλαμβάνει η απογοήτευση, τον ανορθολογισμό μπορούμε να τον κερδίσουμε με το να τον εκθέτουμε συνεχώς και αδιαλείπτως στο φώς. Δεν χρειάζεται να πλακωνόμαστε στις διαδικτύακές μπουνιές. Το να εκθέτεις στο φώς τους παραλογισμούς του άλλου αρκεί. Και αν θέλεις και με ειρωνεία, για να έχει και λίγο νεύρο η συζήτηση…
Πάμε παρακάτω τώρα…
Aυτό που ισχυρίζεται ο Σισσα, και ο αρθρογράφος της WSJ επίσης, περί αναδιαπραγμάτευσης του χρέους η οποία αναδιαπραγμάτευση θα λάβει την μορφή μίας χρονικής μετάθεσης των προθεσμιών της αποπληρωμής του χρέους, το θεωρώ μονόδρομο μακροπρόθεσμα. Μονόδρομο βέβαια γιατί η χώρα θα έχει περιέλθει σε τέτοια δραματική κατάσταση που δεν θα υπάρχει άλλη λύση.
Το ερώτημα βέβαια είναι, έπρεπε αυτοί οι μαλάκες πρώτα να μας ρίξουν στο ΔΝΤ? Δεν μπορούσαν να αναδιαπραγματευτούν το χρέος, με αυτούς τους όρους, χωρίς πρώτα να μας ρίξουν στην ξέρα του ΔΝΤ?
Απριλίου 16, 2010 στις 3:38 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@Και όμως σίσσα, υπάρχουν τρόποι και τρόποι (και όλοι απολύτως ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ) να πεις το ίδιο πράγμα πως δλδ “Η τριετία δεν φτάνει ούτε για πλάκα για να ισορροπήσει η ελληνική οικονομία και να εντάξει το χρέος της σε έναν δρόμο συμβατό και με τις ανάγκες αποπλήρωμής, και με τις βιοτικές-αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας:
Υπάρχει ο Γουάϊνμπεργκ με τη σαφή στόχευση (αν δεις και το ιστορικό του σαν αρθρογράφου στο συγκεκριμένο φύλλο) να απενεργοποιήσει ΟΛΟ τον μηχανισμό συνύπαρξης Ευρωζώνης_ΔΝΤ που αν πάρει το κολαϊ σε bail outs αυτό το σχήμα, χάνουν πελατεία τα αφεντικά του (και δεν το λέω υποτιμητικά) Και δες στην ίδια εφημερίδα πώς λέει το ΙΔΙΟ πράγμα και με περισσότερα στοιχεία ο Στήβεν Φίντλερ επί κεφαλής για θέματα Ευρώπης της WSJ πάλι, με τίτλο: “Μια διάσωση θα αφήσει την Ελλάδα να συνεχίσει να παλεύει με το χρέος της”, όου βάζει το τελικό του συμπέρασμα (σαν μάστορας που είναι) στο στόμα του Γιούρι Νταντούς, στελεχού της Πγκ. Τράπεζας παλιότερα, του Ινστιτούτου Κάρνεγκι τώρα:
Λέει κι αυτός πως όντως τα νούμερα ΔΕΝ βγαίνουν, ΑΛΛΑ (συμπληρώνει πολύ εύγλωττα):
“There’s a lot of psychology IN THIS…”
(Νομίζω πως το συγκεκριμένο κείμενο είναι ανοιχτό και για “νον σαμπσκράϊμπερς”, οπότε, αξίζει τον κόπο να το δει κανείς)
Απριλίου 16, 2010 στις 3:55 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Υπάρχει ο Γουάϊνμπεργκ με τη σαφή στόχευση (αν δεις και το ιστορικό του σαν αρθρογράφου στο συγκεκριμένο φύλλο)…
Δηλαδή εσυ δεν κρίνεις αυτά που λέει ο άλλος αλλά το πας ανάλογα με το αν έχει ή δεν έχει μία συγκεκριμένη στόχευση.
Εαν έχει στόχευση που εσυ επικροτείς, δεν πάει να λέει αρλούμπες, εσυ θα τα βρείς όλα μιά χαρά. Εαν λέει, ενδεχομένως, σωστά πράγματα αλλά η στόχευση του δεν είναι της αρεσκείας του ε, τότε δεν ξέρει που του πάνε τα τέσσερα…
Τι ωραία…
Απριλίου 16, 2010 στις 5:11 μμ
kapetanios
.
.
“Μέσα στις ίδιες γειτονιές
έρημος ζητιανεύω
ό,τι μαζί σού σκόρπισα
γυρνώ και το γυρεύω”
(απο το Στρό-σε το στρώμα σου για δυο..)
Απριλίου 16, 2010 στις 6:05 μμ
Παπούλης
Να πώ και εγώ μερικές κουβέντες για τα συζητούμενα θέματα.
Αφού θυμίσω πρώτα ότι και πριν από τις 25 Μαρτίου και μετά την ημέρα όπου το “περίστροφο” τέθηκε στο τραπέζι , όπως και σε όλη τη διάρκεια μέχρι και τη κυριακάτικη τηλεδιάσκεψη και την οριστικοποίηση ορισμένων πτυχών ( όπως αν το περίστροφο θα είναι Colt ή Wembley ) όπου το βραχυπρόθεσμο ζητούμενο ήταν να μπεί τελικά η σφαίρα στο ( άδειο μέχρι σήμερα ) όπλο…
Αφού επίσης θυμίσω τις εκπεφρασμένες από καιρό αμφιβολίες μου για την εξέλιξη των spreads , τη μέχρι και σήμερα αμφίσημη στάση της Μέρκελ , τη συνεχιζόμενη και εντεινόμενη έλλειψη εμπιστοσύνης των “αγορών” , πράγματα για τα οποία είχα προειδοποιήσει….
Αφού εκφράσω για πολλοστή φορά την εδραία πεποίθηση μου ότι οι “αγορές” θα συνεχίσουν να εκβιάζουν και να δυσπιστούν ακόμα και μετά την εκτόξευση της σφαίρας , όταν αυτή βρεθεί ( που ακόμα τη ψάχνουμε ) και τοποθετηθεί στη θαλάμη….
ας έρθω στο προκείμενο.:
Όπως είναι τα πράγματα πλέον η προσφυγή στον όποιο μηχανισμό θα είναι αναπόφευκτη και θα επιδιωχθεί στο άμεσο μέλλον. Οι ευθύνες βαραίνουν όλη τη πολιτική μας ελιτ που κυβέρνησε διαχρονικά τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό που ΔΕΝ είναι ακόμα βέβαιο :
α) αν πράγματι αυτός ο μηχανισμός θα κινηθεί χωρίς επιμέρους αντιδράσεις και υπαναχωρήσεις ( όχι μόνο από πλευράς της Γερμανίας )
ή
β) με ποιές πρόσθετες επιβαρύνσεις και υποχρεώσεις ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ ( αφήστε τα 2011 2012 ) θα μπορέσουμε να κάνουμε χρήση των σχετικών δανειακών κεφαλαίων στον άμεσο χρονικό ορίζοντα που πιέζει . Και αυτό το λέω επειδή προεξοφλώ το γεγονός ότι η ανάπτυξη θα αργήσει ( αν έρθει ποτέ με ένα τέτοιο σκηνικό ) και οι στόχοι του ΠΣΑ για φέτος ΔΕΝ θα είναι δυνατόν να επιτευχθούν . Οι “αγορές” ήδη το προεξοφλούν , μαζί τους και εγώ.
Δείτε το καταπληκτικό αυτό death spiral :
Σε μια συγκυρία όπου τα διαθέσιμα δανειακά κεφάλαια είναι περιορισμένα , η ρευστότητα αντιστρόφως ανάλογη της αβεβαιότητας , η παγκόσμια οικονομία παρά τις περιστασιακές εκλάμψεις σε βαθειά ύφεση , οι βραχυπρόθεσμες βλέψεις καθίστανται μόνος οδηγός συμπεριφοράς, τα προβλήματα της πραγματικής οικονομίας (εκείνης που μπορεί μόνο να εγγυηθεί την έξοδο από το spiral ) οξύνωνται από τις βραχυπρόθεσμες αρπακτικές συμπεριφορές. Οι μεγάλοι οικονομικοί παίκτες , συνασπισμοί , στη παγκόσμια σκηνή δίνουν ένα αγώνα οπισθοφυλακών. Με εξαίρεση ίσως τη Κίνα και τους συγγενείς , οι μέχρι πρόσφατα μεγάλες οικονομικές δυνάμεις ΗΠΑ , ΕΕ αποδύωνται σε ένα αδιέξοδο αγώνα με την ελπίδα ότι στο σύντομο σχετικά μέλλον θα ανακοπεί η κατηφόρα , θα επιτευχθεί η πολυπόθητη “ανταγωνιστικότητα” , θα προκύψουν νέες τεχνολογίες , θα επικρατήσουν νέες και ομαλές κοινωνικές σχέσεις έτσι ώστε να υπερβούμε τη κάμψη και την ύφεση και να οδηγηθούμε σε μια νέα φάση ανόδου , σε ένα καινούργιο κύκλο αλά Kondratieff . Με βραχυπρόθεσμη ( για την ιστορική διάρκεια ) οπτική προσπαθούν να κρατήσουν όλα τα καρπούζια , ή έστω όσα μπορούν , κάτω από την ίδια μασχάλη. Αλλά η προσκόλληση τους ( των λακέδων που κυβερνούν και αποφασίζουν εννοώ ) σε ένα σύστημα που επιζεί πλέον με ενέσεις πλασματικής ρευστότητας , σε ένα σύστημα διαμόρφωσης αξιών που ορίζωνται αγοραία , σε “στρατηγικές” βασισμένες στη λειτουργία ενός μοντέλου που από μηχανισμός ανάπτυξης και διάχυσης του πλούτου έχει μετατραπεί σε “τρόμπα” δανειακού αέρα και σύριγγα αφαίμαξης των μεσαίων τάξεων, μόνο με βάση τη βραχυπρόθεσμη ( ιστορικά πάντα ) ανάγκη των αφεντάδων και των λακέδων τους να διατηρήσουν και να διευρύνουν τα κεκτημένα τους εξηγείται. Αυτή δε η ανάγκη είναι που σπρώχνει τις “αγορές” , τους πολιτικάντες υπηρέτες και τα φερέφωνά τους να αναγορεύουν τις προτεινόμενες “ρυθμίσεις” σε μονόδρομο.
Οι οιμωγές των διαφόρων “πραγματιστών” για να τρομοκρατήσουν και να πείσουν τους πολίτες των χειμαζόμενων οικονομιών , για να σκεπάσουν ή να αφοπλίσουν τις κοινωνικές αντιδράσεις που αναμένωνται , να χλωριώσουν τα βρωμόνερα που επί δεκαετίες μας ποτίζουν είναι το ίδιο αδιέξοδες όσο και το μέλλον του συστήματος που ευαγγελίζωνται. Η ασθένεια βρίσκεται στις πραγματικές οικονομίες και παράλληλα στο σύστημα εκτίμησης και απόδοσης αγοραίων αξιών. Η άκριτη και εν πολλοίς αποικιοκρατική επέκταση του παγκοσμίου εμπορίου και της ελεύθερης κίνησης των κεφαλαίων σε συνδυασμό με τη σταδιακή μείωση της αγοραστικής ικανότητας τεραστίων ποσοτών του παγκόσμιου πληθυσμού είναι η βόμβα στα θεμέλια αυτού του παγκοσμίου συστήματος.
Επειδή ΔΕΝ πρόκειται να υπάρξει :
α) Δίκαιη τιμολόγηση των αγαθών
β) Δίκαιη αμοιβή για την εργασία
γ) Ισορροπημένες παγκόσμιες συναλλαγές
δ) Ασφάλεια και προσδοκίες βελτίωσης
ε) Επικράτηση της μακροπρόθεσμης οπτικής του συμφέροντος του κεφαλαίου έναντι της βραχυπρόθεσμης σπέκουλας
στ) Πολιτικές διάχυσης των ωφελημάτων
ζ) Εξισορρόπηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον
… το μέλλον διαγράφεται σκοτεινό . Δεν έχει διαμορφωθεί ακόμα ούτε το όραμα , ούτε το ιδεολογικό υπόβαθρο , ούτε έχουν εμφανιστεί οι ηγετικές εκείνες φυσιογνωμίες που θα δώσουν διέξοδο και λύση του επερχομένου χάους. Αν ο σημερινός Δυτικός κόσμος όπως το γνωρίσαμε και τον ζήσαμε επί δεκαετίες δεν μπορέσει να υπερβεί την ίδια του τη φύτρα , αν υποβαθμιστεί σημαντικά η οικονομική του δυνατότητα , ο παραγωγικός και κοινωνικός του ιστός , η αγοραστική δύναμη των εκατοντάδων εκατομμυρίων πολιτών του , οι λεγόμενες οικονομίες “τίγρεις” θα βρεθούν και αυτές σε αδιέξοδο. Η όποια “δημοκρατία” γνωρίσαμε θα φαντάζει ιδανικό πολίτευμα όχι μόνο για αυτούς , αλλά και για εμάς τους “Δυτικούς”.
Η καταστολή , η αποικιοκρατία , η πλήρης εξάρτηση και η δυστυχία θα είναι ο κοινός παρονομαστής για όλους…
Και επειδή τόσην ώρα μιλάω για γενικότητες ( καθόλου άσχετες με τη παρούσα συγκυρία ) ας εξειδικεύσω στα καθ’ ημάς :
Η Ελλάδα θα είναι το πειραματόζωο , το πρωτοπόρο σφάγιο αυτής της οιωνεί νομοτελειακής πορείας. Θα επιδιωχθεί πάση θυσία η υποβολή μας στην εποπτεία και τη κηδεμονία , ως ανδρείκελα και υποζύγια με σκοπό τη με κάθε εφικτό τρόπο αποπληρωμή των χρεών , χωρίς δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης , αναθεώρησης ή μακροπρόθεσμης τακτοποίησης .
Αυτά θα γίνουν ως δοκιμή και μήνυμα προς τους άλλους που έχουν σειρά. Και μάλιστα όσο το πρόβλημα δεν τοποθετείται στη πραγματική του ( όχι μόνο μεσογειακή αλλά παγκόσμια ) βάση , λόγω του μεγέθους της οικονομίας μας , οι βραχυπρόθεσμες επιδράσεις από τη “σφαγή” της οριακής μας Ελλάδας θα είναι αρεστές και διαχειρίσιμες από την οικονομική ολιγαρχία , αρεστές δε και στους διαφόρους φουκαράδες πολίτες των υπολοίπων “υγιών” ευρωπαϊκών οικονομιών , που φλομωμένοι από τα ντόπια ( τους ) ΜΜΕ και τους αυτόκλητους “πραγματιστές” καλοθελητάδες δεν μπορούν να δούν πέρα από τη μύτη τους τη θύελλα που τους περιμένει.
Δε θα ζητήσω συγγνώμη για το σεντόνι , τελευταία γράφω και παρεμβαίνω σπάνια οπότε θα με ανεχτείτε…
Απριλίου 16, 2010 στις 6:31 μμ
omadeon
Παπούλη λάμπεις πιο σπάνια αλλά ΟΤΑΝ το κάνεις, αναδύεις εκτυφλωτικό Φως.
Τα υπόλοιπα περιττεύουν (πλην συγχαρητηρίων για τη ΛΟΓΙΚΗ επεξεργασία άλλων σχολίων που έκανε η Δ.Π.)
Το μόνο που υπολείπεται είναι να ζητήσω από τον Πάνο να κάνει το σχόλιό σου ποστ (να μην πω ότι θάπρεπε κι εγώ ειδικά ΑΥΤΟ το σχόλιο να το κάνω ποστ και στο μπλογκ μου).
Ηρθα για ΛΙΓΑ ΛΕΠΤΑ και ξαναφεύγω.
Απριλίου 16, 2010 στις 6:39 μμ
σχολιαστης
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=27327152
Απριλίου 16, 2010 στις 6:40 μμ
Πάνος
παπούλη,
κάνε το spiral του θανάτου ποστ, πληζ. Για να μη κουράζεσαι, αναλαμβάνω την εικονογράφιση
Απριλίου 16, 2010 στις 6:44 μμ
Β. Δ. Καργούδης
@παπς: από μας να ζητήσεις συγγνώμη για το σεντόνι;
Απλά, με πολλά μπλέκεις και χάνεσαι μόνος σου.
Και κάτι άλλο, που επειδή πια σε ξέρω, πίστεψέ το πως είναι καλή τη πίστει παρατήρηση:
Με τους προβλεπόμενους στο κείμενο λιμούς, σεισμούς και καταποντισμούς, άμα δεν γίνεις απολύτως καθαρός, λιτός και άκριβής, ΔΕΝ κινείσαι ΠΙΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑΣ, (και μάλιστα καθόλου λάϊτ), ΤΑ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟ ΩΡΑ ΥΠΕΡΒΕΙ…(έτσι στα πρόχειρα, πχ: τί ακριβώς θα μπορούσε να σημαίνει μια
“ΟΙΟΝΕΙ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ”; ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω δηλαδή, τη διαφορά που έχει μια κανονική νομοτελειακή πορεία, από μια οιονεί..
Φιλικά..
Απριλίου 16, 2010 στις 6:51 μμ
omadeon
@Σχολιαστή πριν ξαναφύγω σου δίνω ένα λινκ που ίσως “δένει” ΠΟΛΥ καλά με την είδηση που έφερες από την “Ημερησία”. Οχι μόνο δηλαδή τίθεται τώρα το ενδεχόμενο να την κοπανήσει η Γερμανία από την (ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΣΑ σε λίγο) Ευρωζώνη, αλλά τίθεται επίσης το θέμα ΑΣΙΑΣΕΙΣΤΩΝ στοιχείων ότι το ΔΝΤ προετοιμάζεται πυρετωδώς (με νέα κεφάλαια) για να… αρχίσει σε λίγο καιρό να παρεμβαίνει ΠΑΝΤΟΥ, ίσως κυριαρχώντας με τις πολιτικές του σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης (που εμένα μου μυρίζει ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ η υπόθεση… και δεν ξέρω αν τη δυσωδία ενοχλεί άλλες μύτες)
http://www.zerohedge.com/article/ron-paul-grills-bernanke-massive-expansion-imfs-new-arrangement-borrow
Επίσης η Πεγκουίνα έφερε στο μπλογκ μου σημαντικό αρθρο, όπου μια παράγραφος λέει πολλά:
http://www.rationalrevolution.net/blog/index.blog?entry_id=2005243
“Even still the problem with the world economy is that there is this huge mass of money that the top .1% of the population (plus some foreign governments like China and Saudi Arabia, etc.) has that they don’t know what to do with, so it just keeps racing from one thing to the next creating bubble after bubble, as it methodically overwhelms and trashes the investments of the global middle class.
If you are smart and have the money there is quick money to be had riding these waves, but its not creating any real value, which is my point, its just a form of extracting value from the system.
Look at all the bubbles of the past 10 years. First there was the US .com bubble, then the money flew from there into housing, then from there into gold, oil, and even the Euro, now its into bonds. Soon the bond bubble will burst, and that’s going to be a huge problem because right now tons of municipalities and local governments are getting by cheap bond issues, and when rate go up everyone is going to dump bonds and they won’t be able to raise money on bond anymore and right now local governments using bonds the way that home owners were previously using their homes and atms.
The bond bust is going to be like the housing bubble bust, but for local governments.“
Απριλίου 16, 2010 στις 7:05 μμ
σχολιαστης
http://yannis-ioannou.com/2010/04/14/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CF%80%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%B1-%CE%B8%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%B5%CE%AF%CF%82/
Απριλίου 16, 2010 στις 7:07 μμ
σχολιαστης
http://yannis-ioannou.com/2010/04/15/%CE%B3%CE%B5%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8C%CE%BB%CE%B9/
Απριλίου 16, 2010 στις 7:24 μμ
nikiplos
καλησπέρα…
με αφορμή το πολύ ωραίο άρθρο του παπούλη, που κατά την προσωπική μου γνώμη ποσώς δεν είναι ένα άρθρο που οιμώζει πρόωρα…
ούτως ή αλλέως οι κασσάνδρες απλά μάντεψαν. Η Τροία όμως έπεσε πολλές φορές, εις μάτην των πραγματιστών και εκείνων που αγωνίστηκαν στα τείχη έως την τελευταία στιγμή… Ο Παπούλης ποσώς νομίζω δλδ δεν θέτει ζήτημα μάταιου αγώνος…
επί τω προκειμένω:
Στην Ελλάδα που κάλλιστα θα σαπίσει οικονομικά την επόμενη 5ετία ή 10ετία, θα έχουμε φαινόμενα αντίστοιχα Λατινικής Αμερικής. Καθόλου πειραματόζωα δλδ, εφόσον τα μοντέλα έχουν πολλάκις επαναληφθεί εκεί. Ενδεχομένως να χτυπάει για πρώτη φορά μετά την μπελ επόκ των 70ς και 80ς την πόρτα της Ευρώπης η ανέχεια και η ένδεια. Ομως είναι γεγονός ότι οι κοινωνίες είναι δεκτικές και θα προσαρμοστούν.
Κοντολλογίς, στο αττικό λεκανοπέδιο μπορούν κάλλιστα να στριμωχτούν άλλα 2 ή 3 εκατομύρια παρίων που θα εργαστούν ως “σεκιούριτι”, “τραυματιοφορείς”, οδηγοί ταξί, παρκαδόροι, ντελιβεράδες και λοιπά “παραγωγικά” επαγγέλματα που προάγει και παράγει η πατρίδα μας.
Η εγκληματικότητα μπορεί κάλλιστα τηρουμένων των αναλογιών να προσιδιάσει εκείνη της πόλης του Μεξικού, αν σε μερικά σημεία δεν το έχει ήδη κάνει… Ένας καλά δομημένος υπόκοσμος απλωμένος σε όλα τα κοινωνικά στρώματα δλδ, χωρίς αναγκαία κάθετη συνδεσμολογία. (Οι παρίες θα σκοτώνουν ακόμη και τους πλούσιους νονούς για ένα 20€, καθώς και οι ιδιωτικοί στρατοί των πλουσίων νονών θα εξοντώνουν συμμορίες παρίων).
πρόσφατα παραδείγματα, που αν δεν τα έβλεπα με τα ίδια μου τα μάτια δεν θα το πίστευα…
-Τι νόημα έχει η πάταξη της πορνείας στα πέριξ της Ομονοίας της Αθήνας και από ποιούς όταν εκδίδονται περίπου 600 παράνομες κοπέλες κυρίως από την Αφρικανική Ήπειρο που το AIDS θερίζει? (Τόσες περίπου τις υπολόγισα στα στενά της Σωκράτους και μιλάω με επιεικείς αριθμούς, ενδεχομένως οι πραγματικοί είναι χειρότεροι)
- Πόσα πούλμαν στην πλατεία Καραϊσκάκη ξεφορτώνουν και πόσους τα Σαββατοκύριακα? Ανθρώπους χωρίς χέρια ή πόδια, καμμένους με καμινέτα, βαριά τραυματισμένους και ακρωτηριασμένους από τον Βοσνιακό πόλεμο κα? Ανηφορίζουν αργά, αργά προς τον πεζόδρομο της Ερμού, για να καταλάβουν τα προαποφασισμένα πόστα… (μέτρησα περίπου 60 τέτοια “τεμάχια” το ΣΚ)
Οι Αρμόδιοι, (Δήμαρχος κλπ) ανταλλάσσουν κατηγορίες για το ποιός είναι υπεύθυνος… και όλα τούτα είναι μόνο η αρχή… και οι αριθμοί (το ξαναματαλέω) είναι επιεικείς… Ήταν τόση η βεβαιότητά τους που ακόμη και στις φωτογραφίες που τράβηξα, όχι μόνο δεν παρεξηγήθηκαν αλλά ποζάρισαν κιόλας… “Εδώ πάρε καθαρά τη δυστυχία!”
(Εννοείται δεν θα τις δημοσιεύσω, και τις τράβηξα με φιλμ ασπρόμαυρο…)
Απριλίου 16, 2010 στις 8:58 μμ
nik.athenian
Όλοι οι Έλληνες απαιτούν να μας δανείσουν οι αγορές με χαμηλά επιτόκια.
Όμως την εβδομάδα που μας πέρασε, χιλιάδες Έλληνες έσπευσαν στις τράπεζες να εγγραφούν για τα έντοκα 52 και 26 εβδομάδων που λέγαμε πριν λίγες μέρες με τον Ζέπο. Σε προηγούμενες εκδόσεις που τα ετήσια επιτόκια για παρόμοια προϊόντα κυμαίνονταν στο 1,7% όλοι αδιαφορούσαν. Όταν όμως τα επιτόκια έπιασαν το 4,85% και 4,5%, όλοι οι ιδιώτες έσπευσαν να δανείσουν το Δημόσιο.
Οι ίδιοι που επιμένουμε ότι το Δημόσιο δανείζεται από τις αγορές με ληστρικά επιτόκια.
Η διαδικασία θα επαναληφθεί και την ερχόμενη εβδομάδα και στις τράπεζες θα συνωστισθούν ακόμα περισσότεροι Έλληνες και Αλβανοί που δεν είχαν ενημερωθεί την προηγούμενη φορά. !,5 δις την προηγούμενη + 1,5 δις αυτή τη φορά και βλέπουμε για παρακάτω.
Τα 15χίλιαρα υπάρχουν. Αρκεί να τους βάλεις δέλεαρ. Τότε ο Έλληνας και Αλβανός δεν έχει καμιά διαφοροποίηση από τον κακό καπιταλιστή των αγορών. Τα απόλυτα νούμερα που διαχειρίζεται διαφέρουν μόνο.
Απριλίου 16, 2010 στις 9:13 μμ
omadeon
@nik.athenian
έχεις απόλυτο δίκιο, ΕΤΣΙ είναι τα πράματα…
Μου δημιούργησες όμως και μια ιδέα. Επειδή δεν είμαι ειδικός δεν ξέρω κατά πόσον είναι ΠΡΑΚΤΙΚΑ υλοποιήσιμη. Ειναι όμως ΑΠΛΗ και… ριζοσπαστική.
- Το Ελληνικό κράτος πρέπει (και μπορεί) να ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ τις αγορές και τα χρηματιστήρια του κόσμου, εκδίδοντας… ίσως για πρώτη φορά στην Ιστορία (???)… ΔΙΕΘΝΗ ΛΑΪΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ. Με προκαθορισμένο επιτόκιο ΛΙΓΟ καλύτερο από εκείνο των (αδηφάγων) Τραπεζών.
Τα ΔΙΕΘΝΗ ΟΜΟΛΟΓΑ θα διατίθενται σε απλούς πολίτες και ΟΛΟΥ του κόσμου, καθώς και μέσω διαδικτύου. Μάλιστα… θα είναι ΚΑΙ ανταλλάξιμα με διακοπές στην Ελλάδα και ΣΟΥΠΕΡ-σπεσιαλ προσφορές ανέσεων εκεί….
ΠΩΣ το βλέπετε?
Απριλίου 16, 2010 στις 9:17 μμ
Πάνος
Άμα έχει διακοπές σε ορεινό χωριό της Κρήτης (όσο γίνεται πιο μακριά από τις πόλεις), θα πάρω κι εγώ…
Απριλίου 16, 2010 στις 9:23 μμ
Πάνος
Προσοχή στην ατάκα του τέλους…
Απριλίου 16, 2010 στις 9:27 μμ
Παπούλης
Νικαθηναίε μου καλέ
Το γεγονός ότι μερικές χιλιάδες Έλληνες και Αλβανοί όπως λες μπήκαν στις δύο προχτεσινές εκδόσεις δείχνει τα παρακάτω:
α) υπάρχουν προφανώς ακόμα διαθέσιμα σε ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού
β) το πώς αυτά εξοικονομήθηκαν , αποταμιεύτηκαν και τώρα τοποθετούνται ( μερικά ξεπλένωνται ) δεν είναι ούτε ξεκάθαρο , αλλά ούτε άξιο απορίας.
γ) οι προσφερόμενες αποδόσεις , μετά την αφαίρεση της προμήθειας των αναδόχων – τραπεζών είναι αρκετά πάνω από τις μέχρι τώρα αναιμικές αρά ληστρικές αποδόσεις που προσέφεραν οι τράπεζες σε προθεσμιακούς καταθέτες , επομένως αναμενόμενο το ενδιαφέρον
δ) Τα ποσά είναι μικρά άρα η ρευστότητα που αφαιρείται από τη πραγματική οικονομία όχι σημαντική
ε) οι αποταμιευτές που δεν έχουν τη δυνατότητα ή τη θέληση να προβλέψουν το μέλλον ή να στείλουν τα κεφάλαιά τους στο εξωτερικό , εκμεταλλεύονται πρόσκαιρα τη κατάσταση
στ) επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι στη μάσα είμαστε χωριστά , ενώ στη κλάψα παρέα..
Το “παράδοξο” επομένως δε σηματοδοτεί τίποτε περισσότερο από το φυσιολογικό , σε αυτές τις οριακές συνθήκες …
Απριλίου 16, 2010 στις 9:46 μμ
Παπούλης
Αγαπητέ μου Βαγγέλη
Καλή τη πίστει επομένως , ως είθισται μεταξύ μας , να σου διευκρινίσω ότι το οιονεί δεν ήταν τυχαίο , το σκέφτηκα πολύ πριν το γράψω.
τη σημασία του την έπιασε ο αγαπητός Νίκιπλος στη δεύτερη παράγραφο του σχολίου του. Ελπίζω αμυδρά δηλαδή ότι στη πορεία αυτή η τάχα μου νομοτέλεια θα ανατραπεί είτε μέσα σε ένα γενικευμένο χάος , είτε με τις μεταβολές που θα επιφέρει η διαρκής πίεση προς ένα νέο “κοινωνικό συμβόλαιο”
Και να σημειώσω ότι σε σχέση με τη βιωμένη μας εμπειρία δεκαετιών , αν η πορεία αυτή συνεχιστεί , αν οι αφεντάδες επιβάλλουν το δικό τους ( για να το πω απλά ) , αυτά που θα γνωρίσουν οι πολίτες της πάλαι ποτέ κραταιάς Δύσης θα είναι , σχετικά μιλώντας , αντίστοιχα του ΛΙΜΟΥ και ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΟΥ που αναφέρεις.
Αυτά βλέπω και γράφω Βαγγέλη μου , γιατί τις λύσεις που προτείνουν οι γραβατωμένοι “εκσυγχρονιστές” από τη βολή των μικροφώνων και της κονόμας τους , τις θεωρώ ασπιρίνες για τη θεραπεία χολέρας , κοντόφθαλμες όσο και αναποτελεσματικές….
Να προσθέσω τέλος ότι η κρίση του 2008 με την προϊούσα ύφεση που υπάρχει , ίσως αποτελέσει το έναυσμα για ένα νέο μακροπρόθεσμο κύκλο τύπου Kondratieff , περί του οποίου λίγοι δείχνουν να γνωρίζουν ή να αντιλαμβάνωνται.
Σε κάθε περίπτωση η εκτίμηση και η αγάπη είναι αμοιβαία Κάργα μου
Απριλίου 16, 2010 στις 9:50 μμ
Παπούλης
Πάνο
θα το φτιάξω σε λίγο ποστ και θα το ανεβάσω , για το εικαστικό έχω ήδη τη λύση
Θα εκπλαγείς…
Ομαδεώνα ,
άσε τους θαυμασμούς και διάβαζε λιγώτερο τις διάφορες διαδικτυακές πηγές …. σκέψου περισσότερο και συμπεριφέρσου πιό ήπια.
Το άρθρο θα ανέβει εδώ , δε χρειάζεται να το αναρτήσεις στο μπλόγκ σου , αν θέλεις απλά δώσε λίνκ….
Απριλίου 16, 2010 στις 9:54 μμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@παπς: Λάθος χοντρό, και αμαρτία. Από την πλευρά μου είναι διπλάσια, σύν η τρυφερότητα του μεγαλύτερου
(έχασα το τλφ σου, σήμερα το περιμένω από πετεφρή, μέχρι εκεί έφτασα…
Για το θέμα της δίωξης της Γκόλντμαν από την αμερικάνικη επιτρ. κεφαλαιαγ. που είναι πολύ χοντρό, Το ρεπορτάζ το έχει όντως η ΝΥΤ. Ας το κάνει κάποιος λινκ ρε παιδί μου, με τον τίτλο που ΄ρδωσα στην ανάρτηση στο προηγούμενο θέμα.
Για το κείμενο, σου είπα και παλιότερα ότι άμα το γυμνώσεις από διάφορες λυρικού τύπου εξάρσεις, γίνεται πιο “κοφτερό”!
Απριλίου 16, 2010 στις 10:03 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Παπούλη δεν γράφεις πλέον συχνά αλλά όταν γράφεις, “γράφεις”.
Η μόνη διαφωνία μου με την αναλυσή σου έχει να κάνει με τις προβλέψεις σου για το μέλλον. Στην φάση που βρισκόμαστε Παπούλη απλά είναι αδύνατο, έστω και με μία σχετική ακρίβεια, να προβλέψουμε τι μέλλει γενέσθαι. Υπεισέρχονται τόσες πολλές μεταβλητές που αυτό απλά είναι αδύνατο. Πρόσεξε, δεν διαφωνώ ως προς το ότι κυρίαρχοι κύκλοι, κυρίως του υπερεθνικού κεφαλαίου και δευτερευόντως και του εγχώριου, δρούν όπως περίπου περιγράφεις στο σχόλιο σου. Η διαφωνία μου έχει να κάνει με την εξέλιξη των πραγμάτων από εδω και πέρα…
Μία πιθανή εξέλιξη είναι αυτή που περιγράφεις, δεν είναι όμως η μοναδική. Για να το πω σε πιο απλά ελληνικά, εχούμε εισέλθει σε μία από αυτές τις ιστορικές περιόδους όπου η οποιαδήποτε μεσοπρόθεσμη, και πολύ περισσότερο μακροπρόθεσμη πρόβλεψη, καθίσταται αδύνατη.
Είναι μία ιστορική περίοδος όπου δικαιολογεί πλήρως το διαδικτυακό μου όνομα, από εδω και πέρα τον λόγο τον έχουν οι δυστροπίες της πραγματικότητας…
Απριλίου 16, 2010 στις 10:05 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Ελπίζω αμυδρά δηλαδή ότι στη πορεία αυτή η τάχα μου νομοτέλεια θα ανατραπεί είτε μέσα σε ένα γενικευμένο χάος , είτε με τις μεταβολές που θα επιφέρει η διαρκής πίεση προς ένα νέο “κοινωνικό συμβόλαιο”
Τώρα είδα το παραπάνω, οπότε πλέον είμαστε σύμφωνοι σε όλα.
Απριλίου 16, 2010 στις 10:17 μμ
Παπούλης
Δύστροπε
το επαναλαμβάνω ΚΑΙ για σένα
Δεν έγραψα τυχαία το “οιονεί νομοτέλεια” , σπανίως γράφω τυχαία , αν διάβαζες το σχόλιο του Νίκιπλου θα έβλεπες ότι αυτός το είχε αντιληφθεί εξ αρχής….
Απριλίου 16, 2010 στις 10:45 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
“το επαναλαμβάνω ΚΑΙ για σένα
Δεν έγραψα τυχαία το “οιονεί νομοτέλεια” , σπανίως γράφω τυχαία , αν διάβαζες το σχόλιο του Νίκιπλου θα έβλεπες ότι αυτός το είχε αντιληφθεί εξ αρχής…”
Σε ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανες Παπούλη να το επαναλάβεις ΚΑΙ για εμένα…
Το τελευταίο σου σχόλιο παρόλα αυτά ήταν περιττό, γιατί τελικά έβαλα τα δυνατά μου και το κατάλαβα, δες το τελευταίο μου σχόλιο…
Απριλίου 16, 2010 στις 10:49 μμ
Παπούλης
Καλά ορέ Δύστροπε…
αν είναι να το πάρεις κατάκαρδα να το αναιρέσω
Απριλίου 16, 2010 στις 11:03 μμ
κικη
Σχολιαστή
” το κακό είναι ότι και το ΔΝΤ χρησιμοποιεί τη γλώσσα του σώματος
Αλλά αντί να σου κλείσει το μάτι στο μαυρίζει.”
φοβερή ατάκα
Είναι η δεύτερη καλή για σήμερα
Την πρώτη δεν την αναφέρω γιατί με αφορά προσωπικά
Απριλίου 16, 2010 στις 11:52 μμ
κικη
Βλέποντας το δάσος ξεχάσαμε το δέντρο.
Η ύφεση και οι εκλεγμένοι τρόποι για την έξοδο από αυτήν δεν έχει συνέπειες μόνο μόνο στην οργάνωση του κράτους, της κοινωνίας και στα κομμάτια που την αποτελούν (ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι είναι σαν παραγωγική μονάδα μόνο) αλλά είναι στενά συνδεδεμένη με τον άνθρωπο σαν μονάδα.
Το παρακάτω είναι απόσπασμα άρθρου από το in.gr
“Σίγουρα οι καιροί δεν είναι εύκολοι και δεν βοηθούν στο να νιώθει κανείς ευφορία στη δουλειά του. Ο φόβος, ακόμη κι αν δεν απειλούμαστε άμεσα, υπάρχει γύρω μας, οι απαιτήσεις μεγαλώνουν, το άγχος εντείνεται, οι αμοιβές συρρικνώνονται σε σχέση με τις ανάγκες μας. Η δουλειά κάτω από αυτές τις συνθήκες γίνεται συχνά ένας δύσκολος καθημερινός άθλος. Κι όμως, είμαστε εκεί κάθε πρωί και πρέπει να αντέξουμε, νιώθοντας όσο το δυνατόν καλύτερα…
Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες
Στη δουλειά μας περνάμε καθημερινά τις ίδιες -αν όχι περισσότερες- ώρες από όσες περνάμε στο σπίτι μας, με τους δικούς μας. Όσο μάλιστα εντείνονται οι ρυθμοί για πολλούς εργαζόμενους, η δουλειά τους τους «βλέπει» πολύ περισσότερο από την οικογένειά τους και το σπίτι τους. Αυτή από μόνη της είναι μια στρεσογόνος και κουραστική κατάσταση, αλλά είναι συχνά και μία αναγκαιότητα. Η δαμόκλειος σπάθη του ανταγωνισμού, των υψηλών απαιτήσεων, των συρρικνώσεων και των «εκκαθαρίσεων» σε πολλές εταιρείες κρέμεται πάνω από τα κεφάλια του προσωπικού, τόσο των υψηλόβαθμων όσο και των απλών υπαλλήλων. Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα, οι εντάσεις είναι αναμενόμενες και η δυσφορία πολλές φορές αναπόφευκτη. Έτσι, για πολλούς από εμάς, στις σχέσεις με τους συναδέλφους μας, με το αντικείμενο της δουλειάς, τα αφεντικά, τους πελάτες, επικρατεί ένα αρνητικό κλίμα που μας κάνει τη ζωή στη δουλειά -και δυστυχώς όχι μόνο- δύσκολη. ”
Και αυτό είναι μόνο η αρχή
Η συνέχεια είναι η έλλειψη αυτοσυντήρησης (με τα κουπόνια ανεργίας) άρα της αξιοπρέπειας, της φτώχεια,της εξαθλίωσης.
Τι κι αν βγούμε από την κρίση που προκλήθηκε από κακή διαχείριση και άρπαγμα του δημόσιου χρήματος τόσων ετών από συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων, που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένα συμφέροντα. Η εξαθλίωσή μας είναι δεδομένη με τόσες παραχωρήσεις και υποχωρήσεις.
Απριλίου 17, 2010 στις 12:07 πμ
κικη
Παπούλη
αυτή η φώτο τα λέει όλα
Τι να σκέφτεται ο άνθρωπος με αυτό το βλέμμα αρπακτικού? Με αυτή την έκφραση αποδοκιμασίας?
Σαν γέρικο γεράκι που επειδή πετάει ψηλά και έχει ακόμα την δύναμη να επιλέγει και να ξεσκίζει τα θύματά του, έχει την δυνατότητα και την θέληση να περιφρονεί όσους βρίσκονται εκεί κάτω μακρυά, στην γη.
Απριλίου 17, 2010 στις 12:16 πμ
δεξιος
Κικη ο ανθρωπος ειναι σοσιαλιστης.Οπως ειπε και ο ΓΑΠ σημερα στη Βουλη οσο περισσοτερο ερχεται σε επαφη με τις αγορες τοσο πιο σοσιαλιστης γινεται.
Φαντασου ποσο πολυ θα εχει γινει αυτος που ειναι διευθυντης του ΔΝΤ.
Απριλίου 17, 2010 στις 12:19 πμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Φαντασου ποσο πολυ θα εχει γινει αυτος που ειναι διευθυντης του ΔΝΤ.
Απριλίου 17, 2010 στις 12:29 πμ
Άγγελος
Κική,
η δαιμονοποίηση ατόμων, είναι το προστάδιο του φασισμού.
(και τον ΒΠΠ τον προκάλεσε ο Χίτλερ)
Απριλίου 18, 2010 στις 12:48 πμ
κικη
Άγγελε
σε τι αναφέρεσαι?
Το συγκεκριμένο άτομο δεν είναι οποιοδήποτε άτομο αλλά αντιπροσωπεύει κάτι συγκεκριμένο και το ύφος του τα λέει όλα.
Διαφωνείς?
Απριλίου 18, 2010 στις 10:44 πμ
κικη
Άγγελε
νομίζω ότι είναι κοινό μυστικό πλέον ότι τον ΒΠΠ δεν τον προκάλεσε ο Χίτλερ, αλλά όλοι όσοι οδήγησαν τον γερμανικό λαό στην εξαθλίωση (οικονομική και ιδεολογική) και μετά στηρίξανε τον Χίτλερ να πάρει την εξουσία. Σου θυμίζει κάτι?
Απριλίου 18, 2010 στις 11:13 πμ
Βαγγέλης Δ. Καργούδης
@κική: Με τη λογική αυτή, φοβάμαι ότι εξαφανίζεται στην Ιστορία η έννοια της υποκειμενικής ευθύνης και γενικώς φταίνε οι συνθήκες (και όσοι συμβάλλουν στη δημιουργία τους) που…γενικώς οδηγούν κάπου.
Και για την “τελική λύση” των Εβραίων δλδ δεν ευθύνονται οι ναζί η ιδεολογία και οι πολιτικές τους, αλλά οι συνθήκες (και όσοι) οδήγησαν την εβραιογερμανική μειονότητα στο γκέτο της μη-συσσωμάτωσης και μη-αφομοίωσης.(Μεταξύ των οποίων και οι ίδιοι)
Μήπως να το ξανασκεφτόμαστε;
Και άλλοι λαοί, έθνη & κράτη εξωθήθηκαν στον Μεσοπόλεμο σε εξαθλίωση (μεταξύ των οποίων σου θυμίζω και τις ΗΠΑ) και ΔΕΝ αντέδρασαν έτσι.
Η έννοια & η σημασία της ευθύνης του δρώντος υποκειμένου στην Ιστορία, (νομίζω πως) είναι κολοσσιαία!
Απριλίου 18, 2010 στις 12:32 μμ
κικη
Προφανώς Βαγγέλη δεν εννόησες το πνεύμα της απάντησής μου στον Άγγελο. Δεν υποτιμώ τον υποκειμενικό παράγοντα.
Επιπλέον δεν αρκεί μόνο η οικονομική εξαθλίωση, ούτε μόνο η ιδεολογική.
Για να το κάνω πιο σαφές. Ποιοί ήταν αυτοί που στρώσανε το δρόμο στον Χίτλερ? Ξέρουμε πολύ καλά ότι ο συνδιασμός των συνθηκών και του υποκειμενικού παράγοντα είναι καθοριστικός.
Αν δεν ανακατέψω το νερό με το αλάτι, διάλυμα δεν έχω κι αν το θερμάνω θα έχω πιο αλμυρό αλατόνερο. Αν ανακατέψω το νερό με το αμμωνία θα έχω κάτι άλλο.
Αν θες την κηπουρική, τον καλύτερο σπόρο να φυτέψεις, αν δεν του ρίξεις νερό δεν θα φυτρώσει. Αν δεν το βλέπει το φως θα βγει καχεκτικό.
Καχεκτικό θα βγει κι αν βάλω αδύναμο σπόρο.
Οπότε ρόλο παίζουν όχι μόνο οι συνθήκες και τα υλικά αλλά και αυτός που προκαλεί τις συνθήκες και επιλέγει τα υλικά. Οπότε μόνος του ο Χίτλερ και η ιδεολογία του χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες δεν θα έφτανε εκεί που έφτασε και οι συνθήκες χωρίς ισχυρή προσωπικότητα δεν θα απέδιδαν τόσο. Όμως πίσω από όλους και όλα υπήρχαν αυτοί που δημιούργησαν τις συνθήκες και τον στήριξαν να καταλάβει την θέση που είχε. Οπότε αυτοί είναι υπεύθυνοι.
Επιπλέον το ερώτημά μου είναι γιατί αναφέρουμε μόνο τους εβραίους για το αιματοκύλισμα και αφήνουμε όλους τους άλλους που δεν ήταν αμελητέοι σε αριθμό (άτομα με νοητική και σωματική στέρηση, ομοφυλόφιλοι, ιδεολογικοί αντίπαλοι κλπ)?