ΔΗΛΩΣΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
Με τον κοινό νου που διαθέτω, δεν μπορώ να εξηγήσω και ακόμα περισσότερο να δικαιολογήσω την ταχύτητα με την οποία κατρακύλησε η χώρα μας από τα επίπεδα του 2009 σε τέτοιο σημείο, ώστε με το ΔΝΤ να απολέσουμε ένα μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας και να τεθούμε σε καθεστώς κηδεμονίας.
Και είναι περίεργο ότι κανείς έως τώρα δεν ασχολήθηκε με το πιο απλό, δηλαδή την οικονομική μας διαδρομή με αριθμούς και στοιχεία από τότε έως τώρα, ώστε να καταλάβουμε κι εμείς οι αδαείς τους πραγματικούς λόγους αυτής της πρωτοφανούς και ιλιγγιώδους εξελίξεως, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της εθνικής μας αυτοτέλειας και μαζί της την διεθνή ταπείνωση.
Ακούω για το χρέος των 360 δισεκατομμυρίων, όμως συγχρόνως βλέπω ότι τα ίδια και μεγαλύτερα χρέη έχουν πολλές άλλες χώρες. Άρα δεν μπορεί να είναι αυτή η βασική αιτία της κακοδαιμονίας. Επίσης με προβληματίζει το στοιχείο της υπερβολής στα διεθνή χτυπήματα με στόχο την χώρα μας, μαζί με ένα τόσο καλά εναρμονισμένο συντονισμό εναντίον μιας ασήμαντης οικονομικά χώρας, που καταντά ύποπτος. Έτσι οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΣ ΝΤΡΟΠΙΑΣΑΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΦΟΒΙΣΑΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΔΝΤ, που αποτελεί βασικό παράγοντα της επεκτατικής πολιτικής των ΗΠΑ και όλα τα άλλα περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης ήταν στάχτη στα μάτια μας, για να μη φανεί ότι πρόκειται για μια καθαρά αμερικανική πρωτοβουλία, για να μας ρίξει σε μια εν πολλοίς τεχνητή οικονομική κρίση, ώστε να φοβηθεί ο λαός μας, να φτωχύνει, να χάσει πολύτιμες κατακτήσεις και τέλος να γονατίσει, έχοντας δεχθεί να τον κυβερνούν ξένοι. Όμως γιατί; Για να εξυπηρετηθούν ποια σχέδια και ποιοι στόχοι;
Παρ’ ό,τι υπήρξα και παραμένω οπαδός της ελληνοτουρκικής φιλίας, εν τούτοις πρέπει να πω ότι με φοβίζει αυτή η αιφνίδια σύσφιξη των κυβερνητικών σχέσεων, οι επαφές υπουργών και άλλων παραγόντων, οι επισκέψεις στην Κύπρο και η έλευση του Ερντογκάν. Υποψιάζομαι ότι πίσω απ’ αυτά κρύβεται η αμερικανική πολιτική με τα ύποπτα σχέδιά της, που αφορούν τον γεωγραφικό μας χώρο, την ύπαρξη υποθαλάσσιων κοιτασμάτων, το καθεστώς της Κύπρου, το Αιγαίο, τους βόρειους γείτονές μας και την αλαζονική στάση της Τουρκίας, με μόνο εμπόδιο την καχυποψία και την εναντίωση του ελληνικού λαού.
Όλοι γύρω μας, ποιος λίγο ποιος πολύ, είναι δεμένοι στο άρμα των ΗΠΑ. Η μόνη παραφωνία εμείς, που από την επιβολή της Χούντας και την απώλεια του 40% της Κύπρου ως τους εναγκαλισμούς με τα Σκόπια και τους υπερεθνικιστές Αλβανούς, δεχόμαστε συνεχώς χτυπήματα δίχως να βάλουμε μυαλό.
Θα έπρεπε λοιπόν να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΜΕ ως λαός και αυτό ακριβώς γίνεται σήμερα. Καλώ τους οικονομολόγους, πολιτικούς, αναλυτές να με διαψεύσουν. Πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλη λογικοφανής εξήγηση παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια διεθνής συνωμοσία, στην οποία συμμετείχαν και οι Ευρωπαίοι φιλοαμερικανοί τύπου Μέρκελ, η ευρωπαϊκή Τράπεζα, ο διεθνής αντιδραστικός τύπος, που όλοι μαζί συνωμότησαν για το «μεγάλο κόλπο» της υποβάθμισης ενός ελεύθερου Λαού σε υποτελή. Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να δώσω καμμία άλλη εξήγηση. Παραδέχομαι όμως ότι δεν διαθέτω ειδικές γνώσεις αλλά μιλώ βασισμένος στον κοινό νου. Ίσως και πολλοί άλλοι να σκέφτονται όπως εγώ κι αυτό ίσως το δούμε στις μέρες που θα ‘ρθουν.
Πάντως θα ήθελα να προετοιμάσω την κοινή γνώμη και να τονίσω ότι εάν η ανάλυσή μου είναι ορθή, τότε η οικονομική κρίση (που όπως είπα μας επεβλήθη) δεν είναι παρά μόνο το πρώτο πικρό ποτήρι στο λουκούλειο γεύμα που θα ακολουθήσει και που αυτή τη φορά θα αφορά ζωτικά και κρίσιμα εθνικά μας θέματα, που δεν θα ήθελα ούτε να φανταστώ πού θα μας οδηγήσουν. Μακάρι να έχω άδικο.
Αθήνα, 27.4.2010
Μίκης Θεοδωράκης

83 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Απριλίου 27, 2010 στις 9:42 μμ
λ:ηρ
Το διογκωμένο κράτος με τους υπεράριθμους υπαλλήλους και την ανύπαρκτη παραγωγικότητα, τα ξένα κέντρα μας το επέβαλλαν;
Τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τη μεγαλύτερη μωροφιλοδοξία των Ελλήνων στον 20 αιώνα, τα ξένα κέντρα επέβελλαν;
Τις τιμές αρχηγού-κράτους και το ναυλωμένο jet για το Άγιο Φως τα ξένα κέντρα επέβαλλαν;
Τα ξεχαρβαλωμένα πανεπιστήμια κι αυτά προϊόν επιβολής ξένων κέντρων είναι;
Την παράκρουση πως στο Αιγαίο υπάρχουν πετρέλαια τα ξένα κέντρα την διατηρούν;
Άσε ρε Μίκη! Σε σέβομαι για τη μουσική που έγραψες αλλά πολιτικά και κοινωνικά είσαι αφερέγγυος και ημιμαθής.
Απριλίου 27, 2010 στις 10:02 μμ
Rodia
Οπως είπες μας επεβλήθη, αλλά… μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο μη λες… όπως ελεγ’ η γιαγιά μου!
Με πολύ σεβασμό για τη μουσική σου.
Απριλίου 27, 2010 στις 10:17 μμ
Δύτης των νιπτήρων
Από πότε η Ελλάδα είναι η παραφωνία σε όσους είναι δεμένοι στο άρμα των ΗΠΑ και δεν το πήρα χαμπάρι;
Απριλίου 27, 2010 στις 10:39 μμ
Πάνος
Αυτά που λέει ο Μίκης τα έχουν ήδη πει κάμποσοι καλυβίστες, τις τελευταίες εβδομάδες. Τα λένε και εις το εξωτερικόν:
http://tvxs.gr/news/%CE%AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B1%CE%BD/la-repubblica-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CF%80%CF%80%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B7%CF%80%CE%B1
Απριλίου 27, 2010 στις 11:13 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Εγώ πάντως δεν θυμάμαι, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, δήλωση του Μ. Θεοδωράκη τέτοιου ύφους.
Συνήθως χρησιμοποιεί την επιχειρηματολογία για να τεκμηριώσει πρόταση για το δια ταύτα. Τις περισσότερες φορές μάλιστα είναι και απόλυτος.
Έτσι, ανεξαρτήτως των όποιων διαφωνιών μου στην ανάλυση των αιτιών, θα κρατήσω το αίτημα που θέτει μεγαλοφώνως, σχεδόν σπαρακτικά για όποιον τον “γνωρίζει”, “να μαζευτούμε χωρίς προϋποθέσεις, να σκεφθούμε μαζί τι στο καλό γίνεται και να δούμε τι θα κάνουμε”
Αν και τέθηκε πολλάκις και στην Καλύβα , θα κρατήσω και το (εκ της δηλώσεως):
“Πάντως θα ήθελα να προετοιμάσω την κοινή γνώμη και να τονίσω ότι εάν η ανάλυσή μου είναι ορθή, τότε η οικονομική κρίση (που όπως είπα μας επεβλήθη) δεν είναι παρά μόνο το πρώτο πικρό ποτήρι στο λουκούλειο γεύμα που θα ακολουθήσει και που αυτή τη φορά θα αφορά ζωτικά και κρίσιμα εθνικά μας θέματα, που δεν θα ήθελα ούτε να φανταστώ πού θα μας οδηγήσουν”.
με την υποσημείωση ότι ισχύει ακόμη και αν η ανάλυσή του δεν είναι ορθή.
Απριλίου 27, 2010 στις 11:13 μμ
nikiplos
Έτερον εκάτερον…
μπορεί η κατάσταση να εξυπηρετεί μια αλλαγή στα σύνορα, ή σε απώλεια στρατηγικών κεκτημένων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι νομοτελειακά θα οδηγούμασταν σε κάτι τέτοιο.
Ας μην ξεχνάμε πως ακόμη και ένα θερμότατο επεισόδειο με την Τουρκία συνοδευόμενο με απώλεια κάποιας νήσου, σαφώς θα εξυπηρετούσε την γνωστή κάστα που μας διοικεί από το παρασκήνιο με βιτρίνα πολιτικά ανδρείκελα.
Πάντως ενάντια στα σχέδια των ΗΠΑ, εμείς ποτέ δεν ήμασταν τα τελευταία 20 χρόνια. Ενδεχομένως ο λαός μας να κρατάει κάποια γινάτια από την Κύπρο του 74 και τις ρυθμίσεις στο Αιγαίο, πάντως μάλλον είμαστε σχεδόν υπεύθυνοι εμείς οι ίδιοι για την αυτοϋποβάθμισή μας.
Δεν λείπουν οι βίλες, οι πισίνες (16000 έναντι 300 δηλωμένων), τα σκάφη… Προσωπικά επειδή μου αρέσει η κολύμβηση θα θεωρούσα τις πισίνες είδος αναγκαίο (αν δεν υπήρχε η λειψυδρία). Δεν λείπουν οι τζιπούρες, οι υπέρογκοι τραπεζικοί λογαριασμοί, τα μετρητά, οι καβάτζες.
Πόσοι είναι όλοι αυτοί? Δεν πιστεύω ότι ήταν πάνω από 500.000 κόσμος. Δεν φταίει το ΔΝΤ, ούτε η ΕΕ αν εμείς επιμένουμε να τους βγάζουμε λάδι και σεπτούς πολίτες, ενώ κυνηγούμε με μένος μοντέλες που τολμούν να διαθέσουν το “προϊόν” για 250€.
Αν ήταν να ξεσηκωθεί ο κόσμος και να τους κάψει, προφανώς αυτή η σεπτή κάστα μας θα προτιμούσε κάτι με Τουρκία… Στο μόνο που ευελπιστώ, είναι η Τουρκία να μην τσιμπήσει και τους κάνει τη χάρη
Απριλίου 27, 2010 στις 11:37 μμ
δεξιος
Ο Μικης εμφανιζει την Ελλαδα ως θυμα των ΗΠΑ και διαφορων κεντρων.
Η Republicca (εφημεριδα της κεντροαριστερας στην Ιταλια) εμφανιζει την Ελλαδα ως οργανο των ΗΠΑ για να πληγει η ευρωζωνη και κατα τη γνωμη μου εχει δικιο.
Ειναι διαφορετικα πραγματα.Κανονικα η Ελλαδα θα επρεπε να αμειφθει σε καποιο επιπεδο απο τις ΗΠΑ για τις “υπηρεσιες” της εκτος αν αυτο επιφυλασσεται μονο στο προσωπο που ανελαβε τη δουλεια.
Απριλίου 27, 2010 στις 11:41 μμ
Πάνος
δεξιέ,
δεν ερμηνεύεις σωστά τον Ψηλό. Θύμα = ο ελληνικός λαός, μέσω (και εξαιτίας) της προδοσίας των ηγετών του, που συμφώνησαν τη συμπαιγνία με τους Αμερικάνους. Επί της ουσίας, η Ρεμπούμπλικα λέει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο πράγμα με τον Μίκη!
Προσωπικά, αδυνατώ να τα παρακολουθήσω όλα αυτά.
Απριλίου 27, 2010 στις 11:41 μμ
σχολιαστης
δεξιέ, η Ελλάδα είναι σύμμαχος των ΗΠΑ και όχι όργανο κατά της ευρωζώνης.
Λόγω της παρουσίας του Ομπάμα, πιστεύω ότι θα τη σκαπουλάρουμε.
Οσο για το Μίκη, δεν παίζεται με τις δηλώσεις που κάνει τα τελευταία χρόνια.
Απριλίου 27, 2010 στις 11:55 μμ
kapetanios
νικιπλε
το 5% ( τόσοι είναι οι 500.000) πάντα μένει στο απυρόβλητο – ούτως ή άλλως δεν τους φτάνουν και τα σκάγια- όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και σε όλο τον κόσμο απ αρχής του.
[ στην χώρα μας δεν ξεπερνούσε και δεν ξεπερνά το 2% απ τα λίγα που ξέρω και φαντάζομαι, αλλά δεν είναι δα και η μεγάλη διαφορά . Τι 95% τι 98% -για τους υπόλοιπους καημένους /καμένους λέω που δεν είναι υπεύθυνοι για την υποβάθμιση τους και θα χρειαστεί να πληρώσουν..]
υγ
τα σκάφη να τα αφήσεις ήσυχα
Απριλίου 28, 2010 στις 2:32 πμ
Τριανταεννέα σκαλοπάτια (προς την κόλαση) « ο δύτης των νιπτήρων
[...] οικονομία. Μια από αυτές, που μόλις χθες ανακίνησε ο Μίκης Θεοδωράκης, είναι η αμερικανική συνομωσία υπέρ της Τουρκίας με [...]
Απριλίου 28, 2010 στις 9:54 πμ
Πάνος
Κι άλλο: Μίκη κάνεις λάθος!
http://thelonapo.blogspot.com/2010/04/m.html
Απριλίου 28, 2010 στις 10:24 πμ
xBerliner
Ρε σεις μην τα βγάζετε στη δημοσιότητα αυτά τα κείμενα.
Δείξτε λίγο σεβασμό στον άνθρωπο και προστατέψετέ τον από την γεροντική μαλάκυνση που υποφέρει. Δώστε μας τουλάχιστον την ευκαιρία να τον θυμόμαστε μόνο για την μουσική του.
Δεν μπορώ να καταλάβω, δικοί του άνθρωποι στο περιβάλλον του δεν υπάρχουν για να τον προστατέψουν;
Απριλίου 28, 2010 στις 10:48 πμ
M
———————-
(Μικη κάνεις λάθος)
Καλά, πόσο μακρυά νυχτωμένος (για να μην πώ ηλίθιος) μπορεί να είναι κανείς για να πιστεύει οτι το ΔΝΤ θα “εξυγιάνει” την Ελληνική οικονομία και θα σταματήσει την διαφθορά; Και χαίρεται κιόλας!
Ή οτι η επέμβαση γίνεται για το καλό μας!
Σαν κάτι κυράτσες που λέγανε κάποτε:-έ, ας μας πάρει η ΕΟΚ μπας και δούμε μιαν άσπρη μέρα!!
Τα ίδια και τα ίδια: όλη τους η κριτική εξαντλείται στις διαστρεβλώσεις, στην “γεροντική μαλάκυνση” και στα συγκαταβατικά του κώλου περι της “καλλιτεχνικής του προσφοράς”!
Ποιά “φωτεινά και νεανικά μυαλά” κάνουν οτι δεν καταλαβαίνουν τι λέει ο Μίκης;
Απριλίου 28, 2010 στις 10:59 πμ
Πάνος
Ποιά “φωτεινά και νεανικά μυαλά” κάνουν οτι δεν καταλαβαίνουν τι λέει ο Μίκης;
Πολλά. Και το πιο εκνευριστικό είναι ότι θέλουν να τον θάψουν κιόλας πριν της ώρας του – να μην ακούγεται!
Αυτό, βέβαια, δεν θα συμβεί στην καλύβα – ανεξάρτητα αν εγώ προσωπικά συμφωνώ ή διαφωνώ με κάποια από τις παρεμβάσεις του Μίκη.
Απριλίου 28, 2010 στις 11:01 πμ
δεξιος
Την οικονομια το ΔΝΤ θα την εξυγιανει απο αυτους που τη χαλασαν και ειναι οι ιδιοι που το καλουν τωρα.
Πριν το 1974 η Ελλαδα ειχε το μικροτερο δημοσιο τομεα της Ευρωπης και την ταχυτερη οικονομικη αναπτυξη.
Βεβαια ο Μικης δεν εχει καλες αναμνησεις απο την εποχη εκεινη οποτε φυσικο ειναι να εχει καποιες επιφυλαξεις για το ΔΝΤ.
Απριλίου 28, 2010 στις 11:13 πμ
Πάνος
δεξιέ,
εσύ που δεν έχεις τις ίδιες αναμνήσεις, δεν έχεις επιφυλάξεις για το ΔΝΤ;
Απριλίου 28, 2010 στις 11:15 πμ
kapetanios
“..τα τεράστια διαρθρωτικά οικονομικά προβλήματα της χώρας..”
το χαμε λίγο το χάσαμε κι αυτό!
( λες και ήταν χθες που και η κουτσή Μαρία είχε άποψη για την πτώση του χρηματιστηρίου και προσπαθούσε να εντάξει στην καθομιλουμένη οικονομικοτεχνικούς όρους )
και μένα τα διαρθρωτικά οικονομικά μου δεν πάνε καλά, είναι κάτι σοβαρό γιατρέ μου ?
Απριλίου 28, 2010 στις 11:23 πμ
δεξιος
@ Πανος
Εγω εχω αλλα δεν με ρωτανε.Θα προτιμουσα μια πιο σταδιακη μεταβαση απο το μεταπολιτευτικο “σοσιαλισμο” στην φιλελευθερη οικονομια αλλα ειναι ιδιον των μετανοημενων σοσιαλιστων οι θεραπειες – σοκ.
Απριλίου 28, 2010 στις 11:31 πμ
Φραγκίσκος
“Τις τιμές αρχηγού-κράτους και το ναυλωμένο jet για το Άγιο Φως τα ξένα κέντρα επέβαλλαν;
Σωστά. Μέγα θέμα και αιτία, πως του ξέφυγε; Ας μη μιλάν επιτέλους οι κρονόλ:ηροι, μόνο μουσική να γράφουν.
Απριλίου 28, 2010 στις 11:34 πμ
Βλαδίμηρος
Σχο:Οσο για το Μίκη, δεν παίζεται με τις δηλώσεις που κάνει τα τελευταία χρόνια.
Με λύπη, συμφωνώ με τον φίλτατο Σχολιαστή. Δε ξέρω αν φταίει η παρακολούθηση του Χαρδαβέλλα ή των σίριαλ του Φώσκολου και των επιγόνων του. Δε θέλω να πω περισσότερα για να μη δώσω την εντύπωση ότι κοροϊδεύω τον αγαπημένο Μίκη, αλλά είναι σίγουρο ότι οι αναλύσεις και οι συλλογισμοί του Μίκη είναι πολύ κατώτερές του.
Μου κάνει εντύπωση πάντως η (μάλλον ασυνήθιστη) επιφυλακτικότητά του:
“…τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να δώσω καμμία άλλη εξήγηση.”
“Παραδέχομαι όμως ότι δεν διαθέτω ειδικές γνώσεις …”
“… εάν η ανάλυσή μου είναι ορθή…”
Εκτιμώ ότι κατά βάθος ξέρει ότι λέει μπούρδες αλλά το κάνει θέλοντας να τονώσει με τον (άστοχο κατά τη γνώμη μου) τρόπο του, το ηθικό (μέρους)του λαού* πιστεύοντας ότι προσφέρει εθνική υπηρεσία.
____
* θυμάμαι την περίπτωση Οτσαλάν, όταν με την (α λα Μίκη) παρέμβασή του είχε καταφέρει (έτσι το είχα αντιληφθεί τότε) να περιορίσει τη ντροπή που ένιωθε μεγάλο μέρος του κόσμου (και ειδικά οι Πασόκοι)
Απριλίου 28, 2010 στις 11:40 πμ
Πάνος
Τότε με τον Οτσαλάν (…αξύριστος με την πιτζάμα…) τους ΕΣΩΣΕ τους πασόκους – μέχρι να βγει ο Μίκης δεν τολμούσαν να εμφανιστούν πουθενά. Μετά, ξεθάρρεψαν.
Απριλίου 28, 2010 στις 11:49 πμ
Παπούλης
Το άρθρο απάντηση του θελωναπώ είναι η επιτομή της υποκρισίας
Αν προσέξει κανείς θα διαπιστώσει την αιχμή : Τώρα βρήκες και τα λες Μίκη μου , όταν κυβερνούσε η “δεξιά” ( το εισαγωγικά δικά μου ) γιατί δε μίλαγες ;
Είναι ο φερετζές του τάχα μου εκσυγχρονιστή Πασόκου που μέμφεται τη κατηραμένη δεξιά για τη κακή της ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ των αναγκαίων ( κατά τα άλλα ) μεταρρυθμίσεων που θα καθιστούσαν την οικονομία μας “ανταγωνιστική” και τη χώρα μας “ισχυρή” . Προκειμένου δε να επιτευχθεί ο εκσυγχρονιστικός μας στόχος ( όπως λέει παρακάτω ) ας πάει και το παλιάμπελο.
Αυτό δηλαδή που καμμία κυβέρνηση ανεξάρτητη και κυρίαρχη δε μπορεί να εξασφαλίσει ας το επιτύχουμε δια της κηδεμονίας ( ως ζωντόβολα που είμαστε ). Ας δώσουμε το μισό Αιγαίο στους απέναντι ώστε ομού μετά των “αλλοφύλων” να ανακαλύψουμε τελικά ( στο δικό μας χωράφι ) αν υπάρχει ή όχι πετρέλαιο .
Αυτό που δε μας λέει ο Θελωναπώς είναι ότι ο συνεταίρος που αναγκαστικά θα βάλουμε ΔΕΝ είναι ο απέναντι μουσταφάς , αλλά ο Κοτς και η EXXON.
Δε χρειάζεται να πω περισσότερα. Μπορεί να διαφωνώ εν μέρει με τη συλλογιστική και τις μικρές “ψυχώσεις” του Μίκη , αλλά η πολεμική που ασκείται συστηματικά εναντίον του πάσχει από χειρότερα σύνδρομα…
Απριλίου 28, 2010 στις 11:54 πμ
xBerliner
“Και το πιο εκνευριστικό είναι ότι θέλουν να τον θάψουν κιόλας πριν της ώρας του – να μην ακούγεται! ”
Το κείμενο του Μίκη είναι ο ορισμός του λαϊκισμού[*] που, αν δεν κάνω λάθος, διαβάστηκε χθες στο εθνικό τηλεοπτικό γελωτοποιό. Αν αυτό είναι σοβαρή προσέγγιση μιας κοινωνίας για το σοβαρό πρόβλημα οικονομίας που αντιμετωπίζει, τότε αυτή η κοινωνία δεν έχει σωτηρία.
Δικαίωμα του Μίκη να λέει ότι θέλει. Και δικαίωμά μου να τα κρίνω στην καλύτερη περίπτωση ως μαλακίες αυτά που λέει.
[*] Δε φταίμε εμείς που τρώγαμε τόσα χρόνια χωρίς να επενδύουμε, δε φταίμε εμείς που εισάγουμε 3 για κάθε ένα που εξάγουμε, δε φταίμε εμείς που προσπαθούμε όλοι λίγο πολύ να βολευτούμε κάπου, φταίνε οι κακοί αμερικάνοι που θέλουν το κακό μας. Άλλη φαγούρα δεν είχαν οι αμερικάνοι να κάθονται να ασχολούνται με μας. Και ίσως και αυτό είναι ένα ακόμα πρόβλημα. Με το ανατολικό ζήτημα λίγο-πολύ λυμένο (οπότε στα απ’ αυτά τους των γερμανών και των άλλων δυτικοευρωπαίων αν συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως ευρωπαϊκή χώρα στα βαλκάνια, με τους αμερικάνους να προσπαθούν να βγουν και όχι να μπουν στο Ιράκ και γενικώς και ο Ομπάμα να καταναλώνει περισσότερα ενέργεια στο εσωτερικό και όχι το εξωτερικό των ΗΠΑ (οπότε χέστηκαν και οι αμερικάνοι τί κάνουμε ως χώρα), είναι προφανές ότι αν κάποιοι ασχολούνται ακόμα μαζί μας είναι γιατί φοβούνται μήπως η βουτιά μας στη θάλασσα τους βρέξει το κουστούμι. Όταν και αυτός ο κίνδυνος παρέλθει, μετά θα μας επιτρέψουν να πάμε να πνιγούμε περήφανοι και με την ησυχία μας.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:10 μμ
xBerliner
by the way…
Και με τους πορτογάλλους έχουν προηγούμενα οι αμερικάνοι και τους βάζουν και αυτούς στο μάτι;
Μήπως έχουν τίποτα εδαφικές διαφορές με τους ισπανούς και τους πιέζουν να δεχτούν την πορτογαλλο-ισπανική φιλία;
Αύριο μήπως θα έχουν προβλήματα και με τους ιρλανδούς;
Και μεθαύριο πιθανόν με τους ιταλούς;
Από ένα πρώην (και νυν;) κουμουνιστή θα περίμενα μια κριτική στο καπιταλιστικό σύστημα και στη φιλελεύθερη οικονομία. Μπορεί να διαφωνούσα, αλλά θα ήταν μια κριτική στην ουσία του προβλήματος.
Αλλά… είπαμε μαλάκυνση είναι αυτή.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:18 μμ
Δύτης των νιπτήρων
Στα του xBerliner μπορεί να προσθέσει κανείς ότι αν κάποια χώρα στη γειτονιά φέρνει τα τελευταία χρόνια προβλήματα στους Αμερικάνους, είναι η Τουρκία όχι η Ελλάδα. Το ότι υπάρχει διάχυτος αντιαμερικανισμός στην Ελλάδα είναι εντελώς αδιάφορο, ποτέ δεν εμπόδισε τις κυβερνήσεις μας να συναγωνίζονται την Αγγλία σ’ αυτό το θέμα. Και ας προχωρήσω το συλλογισμό: ας δεχτούμε ότι η μία και μοναδική φορά που στενοχώρησε η Ελλάδα τις ΗΠΑ ήταν οι συμφωνίες Καραμανλή για τον αγωγό φυσικού αερίου. Τέτοια μαλάκυνση έπαθαν οι Αμερικάνοι που (και καλά) πρώτα τον έρριξαν και μετά τα έβαλαν με τον διάδοχό του;
Κλπ. κλπ… Τέτοιες θεωρίες συνωμοσίας εύκολα καταρρίπτονται· υπάρχουν και οι άλλες, για τους σκοτεινούς κερδοσκόπους που γκρεμίζουν την ευρωζώνη για να κάνουν μια μεγάλη μπάζα… κι αυτές τις διαβάζουμε από πιο «σοβαρούς» αρθρογράφους.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:30 μμ
xBerliner
“ότι η μία και μοναδική φορά που στενοχώρησε η Ελλάδα τις ΗΠΑ ήταν οι συμφωνίες Καραμανλή για τον αγωγό φυσικού αερίου”
Ο αγωγός μπορούσε να χτυπηθεί πολύ εύκολα με λίγη πίεση στην πλευρά των βουλγάρων που παρακαλούσαν τότε να μπουν στο ΝΑΤΟ. Αλλά που να τα καταλάβουν αυτά όσοι κουβαλάν μυαλά σαν αυτά του Μίκη.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:39 μμ
Παπούλης
Δύτα
( γιατί με το Μπερλινέζο εξωτερικού ΔΕ θα συνεννοηθούμε )
Τα Βαλκάνια και το Αιγαίο ήταν και θα είναι ΠΑΝΤΑ στο ενδιαφέρον της εξ. πολιτικής των ΗΠΑ. Ο Μίκης μεγαλοποιεί το ζήτημα γιατί γνωρίζει ότι στα λεγόμενα “εθνικά” ζητήματα υπάρχει έδαφος για συναισθηματισμούς. Αυτό σε τίποτα δεν αλλάζει το γεγονός ότι μόνιμος στόχος των ΗΠΑ ήταν και θα είναι η ¨ομαλοποίηση¨των Ε/Τ σχέσεων για λόγους ευρύτερους από το στενό συμφέρον των δύο αντίκρυ γειτόνων.
Η επίθεση των “αγορών” επίσης δεν εκπηγάζει από τη πολιτική βούληση των ΗΠΑ ( γι αυτό και δεν ταιριάζει γάντι το σενάριο για Πορτογαλία κτλ ) . Και εδώ ο Μίκης λαθεύει. Αυτό όμως που είναι βέβαιο είναι ότι επίθεση υπάρχει , όχι αναίτια , όχι χωρίς έδαφος ευκαιρίας , αλλά πάντως βίαη και συνεχής. Ο δε στόχος είναι προφανώς το ευρώ.
Επομένως είναι άλλο πράγμα να διαφωνεί κανείς με τις εκτιμήσεις του Μικη και άλλο πράγμα να θεωρεί ότι όλα αυτά γίνωνται στα πλαίσια της πολιτικής ορθότητας και του απενοχοποιημένου ορθολογισμού που χαρακτηρίζει , εκ προοιμίου και θεωρητικά πάντα , τις “αγορές”
Υπό αυτή την έννοια θεωρώ , όπως έγραψα και παραπάνω ότι συχνά η κριτική των “λαϊκιστικών” σοφισμάτων του Μίκη πάσχει από σύνδρομα χειρότερα αυτών που κατακρίνει. Το να κατηγορείς τους άλλους ότι βλέπουν παντού συνωμοσίες μπορεί να αποδειχθεί χειρότερο , και για ορισμένες περιπτώσεις να μου επιτρέψεις πιό ύποπτο , από το να ασκείς το δικαίωμα του δημοσίου λόγου ακόμα και αν αυτός χάσκει από παντού.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:46 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Κατ’ αρχήν οι δηλώσεις του Μίκη πάντα τέτοιες ήταν. Δεν υπάρχει κάποια αλλαγή “τα τελευταία χρόνια”.
Αν λοιπόν κάποιος έχει διαφωνίες (και εγώ έχω) ισχύουν εξαποανέκαθεν.
Έπειτα, πιστεύω ότι το να αντιμετωπίζει κάποιος τις δηλώσεις του Μίκη ως δηλώσεις αναλυτή, χάνει το χρόνο του και η “άτεγκτη κριτική στα σημεία τους”, ακόμη και αν είναι σωστή , πάντα αφήνει μια “πικρή γεύση” στον ίδιο που τις κάνει.
Αυτό ΔΕΝ γίνεται διότι θίγει ένα “σύμβολο” ή έναν “ήρωα”. Δεν πρόκειται περί αυτού. Περισσότερο έχει να κάνει ότι “αισθάνεται” ότι εξαντλήθηκε στην μερικότητα.
(οι “παλαιότεροι νέοι !!” που είχαν σχέση με την Αριστερά στη Μεταπολίτευση, καταλαβαίνουν τι θέλω να πω).
Τώρα στο σχόλιό μου στην αρχή του post , προσπάθησα να πω ότι η διαφορά της δήλωσής του αυτής με τις προηγούμενες είναι ότι δεν επιλέγει να παρέμβει μέσω ενός εμβατηρίου “εμπρός αδέλφια να σηκώσουμε τον ήλιο”, αλλά μέσω μιας “Όμορφης Πόλης”.
Το ότι αυτό το κάνει διότι καταλαβαίνει ότι λέει μπούρδες ΔΕΝ είναι σωστό.
Απριλίου 28, 2010 στις 12:47 μμ
Δύτης των νιπτήρων
Μα δεν μίλησα για απενοχοποιημένο ορθολογισμό των αγορών, ίσα ίσα για πολύ ενοχοποιημένο. Θέλω να μιλάω όμως για τις “αγορές” ως σύστημα, ουσιαστικά για μια καπιταλιστική κρίση που διαλύει αδύναμους κρίκους και δεν ξέρει κανείς πού θα σταματήσει, όχι για κάποιους “κακούς κερδοσκόπους” που τζογάρουν με κράτη και οικονομίες. Και οι θεωρίες για τους “κακούς κερδοσκόπους” που σε ένα δείπνο εργασίας κατεργάστηκαν την καταστροφή της Ελλάδας προβάλλονται από τους πλέον “έγκριτους” (πολλά εισαγωγικά) δημοσιογράφους, για παράδειγμα· μάλιστα πριν από λίγο καιρό μας έλεγαν ότι η ΕΥΠ ανακάλυψε ποιοι ήταν και πότε κλπ. Η ίδια λογική με όσους υποστήριζαν ότι για την κρίση στις ΗΠΑ και μετά και αλλού έφταιγαν τα ανήθικα γκόλντεν μπόις, οπότε το ζήτημα είναι “να ηθικοποιηθεί ο καπιταλισμός” (κατά Σαρκοζύ, αν θυμάμαι καλά).
Κατά τα άλλα, φυσικά, καλά κάνει ο Μίκης και τα λέει, καλά κάνουμε κι εμείς και τα συζητάμει!
Απριλίου 28, 2010 στις 12:55 μμ
iconology2009
Η παρέμβαση Μίκη-από καιρό αναμενόμενη.Η σιωπή του με τρόμαζε και διαισθανόμουν ότι αργά ή γρήγορα θα ξεσπάσει-η παρέμβαση Μίκη θάχει καταλυτικές συνέπειες στο πολιτικό σκηνικό. Τον έχουμε μισήσει και τον έχουμε αγαπήσει εκατοντάδες φορές. Δεν τον εχουμε όμως ποτέ αγνοήσει.Η παρέμβασή του είναι η οργισμένη φωνή του μουγγού μας ενστίκτου που καιρό τώρα αδημονούσε να εκφραστεί.Ταράζει τα νερά και κάτι μού λέει ότι θα ξεκινήσει διαδικασίες. Αυτά που καταγγέλει δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα από τους καταγγελόμενους. Είναι αρκετά στιγματισμένη η αναφορά γιά να περάσει αναπάντητη. Σεμνύνομαι μπρος την τόλμη του αλλά και την αντανακλαστική του ευθυβολία. Οι προσβολές εναντίον του δεν θα τον αγγίξουν, γιατί αυτά που καταγγέλει ξεπερνούν την μικρότητα των προσβολών που του απευθύνονται. Εξάλλου ποιός μπορεί πιά να αγγίξει και να σπιλώσει την καθαγιασμένη του μορφή;Την απολογία του στην Ιστορία βασικά την έχει ολοκληρώσει.
Απριλίου 28, 2010 στις 1:04 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Παρεπιπτόντως, αυτός ο Παπούλιας τι απέγινε;;;
Απριλίου 28, 2010 στις 1:06 μμ
espectador
Οποιος αναφερεται στον Μικη να πλενει πρωτα το στομα του…εκτος αν το εχει ηδη πλυμενο απο τοτε που μιλουσε για τον Χριστοδουλο
Απριλίου 28, 2010 στις 1:10 μμ
Παπούλης
Δύτα μου αγαπητέ
Αφού σου επισημάνω ότι στο σχετικό σχόλιο μου δε θεώρησα ότι απενοχοποιείς τις “αγορές” , απλά να πω ότι προσπαθούσα να δείξω πώς η κριτική ορισμένων μπορεί τελικά να αποβεί απενοχοποίηση.
Το τελευταίο σου σχόλιο , εύστοχο και σαφές , θα μπορούσα και εγώ να προσυπογράψω μέχρι κεραίας. Γιατί η δυνατότητα ( συνωμοσιολογικού χαρακτήρα ή νομοτέλεια ) των σπεκουλαδόρων να στοχεύουν και να καταρρακώνουν επιχειρήσεις , οικονομίες , συλλογικές οντότητες βρίσκεται στη δομή και όχι στα παραφερνάλια του συστήματος ( το οποίο παρεμπιπτόντως και η ΕΥΠ εξυπηρετεί ). Η κριτική που πρέπει να ασκηθεί είναι προφανώς δομική και όχι περιπτωσιολογία.
Απριλίου 28, 2010 στις 1:12 μμ
Δύτης των νιπτήρων
Αγαπητέ Παπούλη, χαίρομαι που συμφωνούμε! Αν και το ρήμα “προσυπογράφω” πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή… εδώ και ο ΓΑΠ προσυπογράφει λέει το “Έξω το ΔΝΤ”
Απριλίου 28, 2010 στις 1:14 μμ
Παπούλης
Δύτα
Απριλίου 28, 2010 στις 1:28 μμ
Παπούλης
Δια δε τους ρέκτας το σχετικόν και στιχηρόν υπόμνημα του Πετεφρέως , ως εξ ων ουκ άνευ πηδάλιον :
http://petefris.blogspot.com/2010/04/blog-post_28.html
Απριλίου 28, 2010 στις 1:29 μμ
laskaratos
Θλιβερός ο Θεοδωράκης.
Φταίνε οι άλλοι.
Φτηνιάρικη ακροδεξιά συνωμοσιολογία.
Ας γραφτεί επιτέλους μέλος του Λάος.
Απριλίου 28, 2010 στις 1:29 μμ
xBerliner
“Εξάλλου ποιός μπορεί πιά να αγγίξει και να σπιλώσει την καθαγιασμένη του μορφή;”
Αυθεντίες δεν υπάρχουν και μόνο οι ηλίθιοι, οι κολλημένοι και οι θεούσες πιστεύουν σε αυθεντίες. Οι πάντες κρίνονται για τα λόγια και τα έργα τους.
Απριλίου 28, 2010 στις 1:36 μμ
Παπούλης
… όντις επλασε ο Θιός το κόσμο
το Ληξούρι και τόσους άλλους τόπους
( είσαι πράγματι ο επιστολογράφος του Ρο , γιατί το στυλάκι του εδώ σχολίου σου με μπερδεύει )
Μπερλινέζε , εδώ ( περιέργως ίσως ) συμφωνούμε.
Απριλίου 28, 2010 στις 1:47 μμ
iconology2009
Βερολινέζε κι εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου με την αναγκαία προϋπόθεση ότι ο Μίκης δεν μπορεί να σηκώνει περισσότερο βάρος στις αρνητικές μας κρίσεις από τον ΓΑΠ. Σε τελευταία ανάλυση έχει το επιπλέον ελαφρυντικό ότι δεν ασκεί αυτός την εξουσία άρα κρίνεται στη παρούσα φάση τουλάχιστον μόνο γιά τα λόγια του ενώ ο ηγέτης μας κρίνεται και γιά τις πράξεις του ή σωστότερα γιά τις ολιγωρίες του.
Απριλίου 28, 2010 στις 2:17 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Την οικονομια το ΔΝΤ θα την εξυγιανει…
Από που αγοράζεις Αισιοδοξία?
Να πάω να αγοράσω και εγω αμα είναι…
Απριλίου 28, 2010 στις 2:22 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
προτιμουσα μια πιο σταδιακη μεταβαση απο το μεταπολιτευτικο “σοσιαλισμο” στην φιλελευθερη οικονομια
Σιγά ρε Δεξιέ…
Σοβαρολογείς τώρα? Πιστεύεις στα σοβαρά ότι η Ελλάδα είναι “σοσιαλιστική”?
…Και θες μάλιστα και μετάβαση εις την “ελευθέραν οικονομίαν”…
Απριλίου 28, 2010 στις 2:30 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Δε φταίμε εμείς που τρώγαμε τόσα χρόνια χωρίς να επενδύουμε, δε φταίμε εμείς που εισάγουμε 3 για κάθε ένα που εξάγουμε, δε φταίμε εμείς που προσπαθούμε όλοι λίγο πολύ να βολευτούμε κάπου,
Κάνεις ένα κόπο να προσδιορίσεις αυτό το “εμείς”?
Οσο βλακώδες είναι να αποδιδουμε τις ευθύνες σε κάποιον εξωτερικό παραγοντα όπως οι Γερμανοί, οι Αμερικάνοι, η ΕΕ, οι κερδοσκόποι και πάει λέγοντας άλλο τόσο απίστευτα βλακώδες είναι να αποδίδουμε τις ευθύνες σε ένα γενικό και αόριστο “εμείς”…
Απριλίου 28, 2010 στις 2:35 μμ
Abravanel
Αντί να βγάζει αυτές τις ανακοινώσεις γιατί δεν τις εκδίδει ; Έχω να προτείνω και σαλονικιό εκδότη: τον Φαρδή της Μακεδονίας. Πάνω κάτω ίδια ήταν η ανάλυση της μεγάλης κρίσης της εποχής.
Απριλίου 28, 2010 στις 2:38 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Θέλω να μιλάω όμως για τις “αγορές” ως σύστημα, ουσιαστικά για μια καπιταλιστική κρίση που διαλύει αδύναμους κρίκους και δεν ξέρει κανείς πού θα σταματήσει, όχι για κάποιους “κακούς κερδοσκόπους” που τζογάρουν με κράτη και οικονομίες.
Μία μικρή νησίδα φωτός που εμφανίζει την κατάσταση στις πραγματικές της διαστάσεις χωρίς υπερβολές του στυλ “για όλα φταίνε οι κακοί Ελληνες”, “για όλα φταίνε οι κακοί κερδοσκόποι”, και άλλες τέτοιες τρίχες…
Απριλίου 28, 2010 στις 2:43 μμ
Stefan
@M
Βαθιά νυχτωμένος (για να μην πω ηλίθιος) είναι όποιος πιστεύει ότι για όλα τα δεινά αυτού του τόπου φταίνε όλοι οι άλλοι (άγγλοι, γάλλοι, πορτογάλοι, αμερικάνοι και οθωμανοί) εκτός από εμάς τους ίδιους. Και δεν εννοώ τον Μίκη, που σέβομαι πολύ περισσότερο από σένα, γιατί μεγάλωσα με τα τραγούδια του, ακούγοντας τον επι χούντας σε δισκακια βινυλίου που εισάγονταν παρανομα απο την Γαλλία και την Ιταλία, και μου σηκώνεται η τρίχα ακόμη και σήμερα που τα ακούω.
Η δήλωση του Μίκη ήταν η αφορμή του ποστ. το ίδιο λάθος – της συνωμοσιολογίας – κάνουν και πολλοί άλλοι, κάνουμε όλοι μας.
Σεβαστή η άποψη σου. Καλό θα είναι να μάθεις να σέβεσαι και του άλλου, που τέλος πάντων τη λέει και επώνυμα.
Πάνο σε ευχαριστώ για το λινκ και το χώρο.
Απριλίου 28, 2010 στις 2:43 μμ
Δύτης των νιπτήρων
Δύστροπη Πραγματικότητα,
Απριλίου 28, 2010 στις 2:45 μμ
kaneloriza
Συγγνώμη για την ελαφρώς σχετική παρεμβολή, αλλά πολύ φοβάμαι πως αυτός ο χώρος των εθνικιστο-αντιιμπεριαλιστών συνομωσιολόγων γίνεται γάγγραινα της ελληνικής κοινωνίας.
Πριν δυο βδομάδες ο Στάθης στην “Ε” δεν απέκλειε να έκαναν οι Ναζί τη σφαγή στο Κατύν και ισχυριζόταν πως ο Πούτιν για άλλους λόγους αναγκάστηκε να παραδεχτεί Ρωσική ευθύνη. Αμέσως παρακάτω συγκρίνει τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα με την προβοκάτσια του Ράιχσταγκ!
Σε περίπτωση που κάποιος συμμερίζεται τις απορίες του Στάθη, σημερινό από το BBC.
Απριλίου 28, 2010 στις 2:47 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Δύτη είμαστε λίγοι…
…αλλά το παλεύουμε!
Απριλίου 28, 2010 στις 3:07 μμ
iconology2009
Πάντως είναι αστείο να χαρακτηρίζεται ο δόκιμα διεθνιστικός Μίκης εθνικιστής. Θυμάμαι να αβαντάρει τις πρωτοβουλίες του Ανδρέα με τον Οτσαλαν στο Νταβός και θυμάμαι την δεξιοακροδεξιά να επιχειρηματολογεί εναντίον του. Η υφή και εκείνων και των σημερινών ενάντιων σχολίων, περιέργως είναι ίδια κι ας μοιάζει να εκκινούν από διαφορετικό σημείο. Κάποιος επικαλέστηκε συναντήσεις-περισσότερο θεσμικού χαρακτήρα-του Μίκη με το Χριστόδουλο. Μα εδώ ο ΓΑΠ έκανε θεσμική αναβάθμιση του Αρχιεπισκόπου φέρνοντας τον στο ίδιο το τραπέζι του Υπουργικού Συμβουλίου, κάτι γιά το οποίο ο Χριστόδουλος θα φθονούσε τον Ιερώνυμο γιά δεκατέσσερις ζωές. Ο΄ύτε στα πιό τρελλά όνειρα του ο Χριστόδουλος δεν έζησε τέτοια αναγνώριση από Πολιτεία. Η μη μου πείτε ότι ο Ιερώνυμος είναι άλλο πράγμα:τράγος ο ένας, τράγος κι ο άλλος. Και όταν πρόκειται να υπερασπιστούν τα συμφέροντα τους, οι τραγοι γίνονται σκύλοι. Ευτυχώς όμως που υπάρχουν τα αρνιά που λέγονται ΓΑΠ και η εκκλησία βρίσκει να κάνει τη δουλειά της μιά χαρά!
Απριλίου 28, 2010 στις 3:10 μμ
Rodia
Παλια, πριν καμμια 10ρια χρονακια, υπηρχε ενας δικτυακος τοπος που πρεσβευε τον “Εθνιδιεθνισμο” -οσο παραλογο κι αν ακουγεται αυτο. Σημερα, μπορω επιτελους να ενταξω το Μικη στους κολπους αυτης της μυστηριας “ιδεολογιας”!!!
Απριλίου 28, 2010 στις 3:10 μμ
Rodia
συγγνωμη.. Εθνοδιεθνισμος
Απριλίου 28, 2010 στις 3:32 μμ
iconology2009
Εθνοδιεθνισμός!:σαχλαμάρες κουλτουριάρηδων καλουπιάρηδων, που ,αφελώς ή κουτοπόνηρα, νομίζουν πώς όλα χωράνε στα καλούπια που το φορμαλιστικό μυαλό τους μπορεί να φτιάξει. Αυτά είναι λεκτικά σχήματα γιά να καλουπωνονται ανασφαλείς και απολίτικες προσωπικότητες, με ελλιπή συγκρότηση και IQ ραδικιού. Σιγά μην ενταχθεί ο Μίκης σε τέτοια ομάδα.
Απριλίου 28, 2010 στις 3:41 μμ
xBerliner
“Κάνεις ένα κόπο να προσδιορίσεις αυτό το “εμείς”? ”
Εννοώ η χώρα. Καλώς ή κακώς οι πρακτικές που ονομάτισα άσχετα αν αφορούσαν τη μειοψηφία (αλλά όχι λίγους) είχαν αντίκτυπο σε ολόκληρη τη χώρα.
Απριλίου 28, 2010 στις 4:25 μμ
Rodia
@iconology2009,
αστειεύτηκα φυσικα…
Απριλίου 28, 2010 στις 4:30 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Καλώς ή κακώς οι πρακτικές που ονομάτισα άσχετα αν αφορούσαν τη μειοψηφία (αλλά όχι λίγους) είχαν αντίκτυπο σε ολόκληρη τη χώρα.
Α, μπράβο!
Βελτιώθηκε κάπως, αυτό το αρχικό “εμείς”, έγινε τώρα μία μειοψηφία (και ορθά), αρα παυει και να είναι πλέον “εμείς”.
Το ότι οι πρακτικές τους είχαν, και θα έχουν, επίδραση σε όλη την χώρα είναι δεδομένο. Την ευθύνη όμως για αυτό ΔΕΝ την φέρει ΟΛΗ η χώρα.
Για να το πω πιο απλά, ουδέποτε υπήρξα οπαδός της κοινωνικοποίησης των ζημιών με παράλληλη ιδιωτική απόλαυση των κερδών…
Απριλίου 28, 2010 στις 4:43 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Μπορεί ο Μίκης να λέει τα δικά του για το ΔΝΤ, οι αγορές πάντως έχουν πάθει παράκρουση.
Βοήθησε βέβαια και η χθεσινή υποβαθμιση της πιστοληπτικής μας ικανότητας αλλά τα νούμερα και πάλι είναι εντυπωσιακά…με μία πολύ αρνητική έννοια όμως…
Δεν υπάρχει όριο τελικά, πέρασε τις 1.000 μ.β. το σπρεντ
“Εκτίναξη στις 1.040 μονάδες βάσης σημείωσε νωρίτερα η διαφορά απόδοσης (σπρεντ) των ελληνικών 10ετών τίτλων, πριν υποχωρήσει στις 855 μ.β., μετά τη χθεσινή υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από την S&P σε κατάταξη junk.
Έτσι, η απόδοση των ελληνικών ομολόγων διαμορφώνεται τώρα πάνω από το 11%, σπάζοντας και το πρωινό ρεκόρ όλων των εποχών για την Ευρωζώνη.”
Τι γίνεται εδω ρε παιδιά? Τι σόϊ ρεκόρ είναι αυτά που σπάμε το ένα μετά το άλλο??
Απριλίου 28, 2010 στις 4:44 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Εδω το λινκ http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_28/04/2010_334898
Απριλίου 28, 2010 στις 4:50 μμ
Rodia
@Δύστροπη Πραγματικότητα, ε, ειμαστε μεγαλοι, ακαταμαχητοι… σπρέντερς!!!
)
Απριλίου 28, 2010 στις 5:00 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
ειμαστε μεγαλοι, ακαταμαχητοι… σπρέντερς
Ροδιά καλά τα λές…άλλοι είναι σπρίντερς, και άλλοι είναι σπρέντερς!
Ας πούμε και κάνα αστείο γιατί αλλιώς…
Απριλίου 28, 2010 στις 5:02 μμ
Rodia
ΔΠ. κανονικα θα επρεπε να ειμασταν σπρίντερς.. αλλα (να την ειχαμε κανει) πολυ νωριτερα!
Απριλίου 28, 2010 στις 5:03 μμ
Παπούλης
Κύριε Θελωναπέ ( Stefan )
Βλέπω να σας σηκώνεται η τρίχα επιλεκτικά και ανάλογα με το πως σας βολεύει.
Ουδείς εδώ αμφισβητεί το δικαίωμα σας στην διατύπωση άποψης , πρότασης , κριτικής :
“Σεβαστή η άποψη σου. Καλό θα είναι να μάθεις να σέβεσαι και του άλλου, που τέλος πάντων τη λέει και επώνυμα.” ( απευθυνόμενος στον Μ )
Αυτά τα κορδελάκια , όπως και η επίκληση της περίφημης πιά “επωνυμίας”
δεν αποπνέουν σοβαρότητα. Και τούτο διότι αφού ο Καλυβάρχης είχε τη αξιέπαινη πρωτοβουλία να ανεβάσει εδώ το λινκ με το άρθρο σας , θα έπρεπε να αναμένετε ότι ορισμένοι θα ασκήσουν σκληρή κριτική ( τη δική μου τεχνηέντως τη προσπεράσατε ). Δεν είσθε , όπως και εγώ στο απυρόβλητο ούτε οι “νεανικές” σας τρέλλες με τα εισαγόμενα παρανόμως βινύλια του Μίκη σας εξασφαλίζουν την ασυλία.
Θα σας σύστηνα μάλιστα το ολιγώτερον εύπεπτο πόνημα του Πετεφρή ( λινκ υπάρτχει ) άνωθεν , το οποίο αφού αναγνώσετε δε θα χρειαστεί να χειροκροτήσετε. :mrgeen:
Απριλίου 28, 2010 στις 5:04 μμ
Παπούλης
όπου :mrgeen: βλέπε
Απριλίου 28, 2010 στις 5:08 μμ
theotherone
“Ακούω για το χρέος των 360 δισεκατομμυρίων, όμως συγχρόνως βλέπω ότι τα ίδια και μεγαλύτερα χρέη έχουν πολλές άλλες χώρες. Άρα δεν μπορεί να είναι αυτή η βασική αιτία της κακοδαιμονίας.”
Και, έτσι απλά, με μια μονοκονδυλιά ο Μίκυ, με την γνωστή σοβαρότητα που τον διέκρινε από την Σταλινική αρχή μέχρι το σημερινό Εθνικοσοσιαλιστικό τέλος της πολιτικής του καριέρας, διέγνωσε, ανέλυσε και απέρριψε τα δημοσιονομικά προβλήματα της Ελλάδας.
Λόγος Καρατζαφερικός, εθνοκεντρικός και -διάολε- ακροδεξιός μέχρι το κόκκαλο. Αν τα έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης ή ο Άνθιμος θα τους φτύναμε. Αλλά επειδή τα λέει η ιερή αγελάδα που αγωνίστηκε να μετατρέψει την Ελλάδα σε Σταλινικό αρχιπέλαγος γκουλάγκ, οφείλουμε να κλίνουμε τας κεφαλάς με σεβασμό.
Πρόοοοοσχωωωωμεεεεεεεεν…. ++++
Απριλίου 28, 2010 στις 5:10 μμ
xBerliner
“Την ευθύνη όμως για αυτό ΔΕΝ την φέρει ΟΛΗ η χώρα.
Για να το πω πιο απλά, ουδέποτε υπήρξα οπαδός της κοινωνικοποίησης των ζημιών με παράλληλη ιδιωτική απόλαυση των κερδών…”
Δεν έχεις και άδικο, αλλά αν δεν βρεθούν δανεικά σε 2 βδομάδες όλη η χώρα θα μείνει από ρευστό.
Απριλίου 28, 2010 στις 5:12 μμ
Παπούλης
… θέλεις να πείς Μπερλινέζε ότι έχουμε ήδη ξεμείνει από ρευστό
Απριλίου 28, 2010 στις 5:49 μμ
Rodia
naftemporiki — Συρρικνώθηκε το spread του 10ετούς http://ub0.cc/Gv/6Y
Απριλίου 28, 2010 στις 6:09 μμ
stefan
Σεβαστέ μου Παππούλη. Την κριτική την αποδέχομαι πάντα. Την ύβρι ποτέ. Κι αν δεν με απατάει η μνήμη μου (γιατί μεσολάβησαν πολλά και ενδιαφέροντα σχόλια) ο Μ με χαρακτήρισε μακρυά νυχτωμένο (για να μη με πει ηλίθιο). Θεωρώ επίσης σεβαστό δικαίωμα του καθενός την ανωνυμία. Όσοι με ξέρουν στην μπλογκόσφαιρα (και ο “ιδιοκτήτης αυτου του μπλογκ με ξέρει, όπως ξέρει και πόσο τον σέβομαι και το έχω αποδείξει έμπρακτα στο παρελθόν) το γνωρίζουν αυτό. Δεν δέχομαι όμως με άλλοθι την ανωνυμία να χαρακτηρίζει κάποιος συλλήβδην τους πάντες και τα πάντα.
Σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και υποδείξεις σου. Δεν έκανα σχόλιο για να υπερασπιστώ εδώ την άποψη μου, γιατι το θεωρώ κατάχρηση χώρου, μια και αυτό το κάνω στο δικό μου ιστολόγιο. Το έκανα για δυο λόγους: πρώτα για να ευχαριστήσω τον Πάνο για το λινκ και δεύτερον γιατί δεν ανέχομαι να με βρίζουν.
ΥΓ. τον Πετεφρή τον διάβαζω ανελειπως.
Απριλίου 28, 2010 στις 6:11 μμ
Παπούλης
Τότε φαντάζομαι κε Θελωναπέ ( Stefan ) ότι το μεταξύ μας ζήτημα έλαβε τελος
Απριλίου 28, 2010 στις 6:15 μμ
stefan
Χαίρομαι Παππούλη μου!
Απριλίου 28, 2010 στις 6:56 μμ
δεξιος
@ Δυστροπε
Μπορεις να ονομασεις κρατισμο το μεταπολιτευτικο συστημα αν δε θελεις να απαξιωσεις τη λεξη σοσιαλισμος.Ονομασε το οπως θελεις,υπαρχει ομως.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artID=4572113
Ξπερνωντας τυχον απολυτα δικαιολογημενη απαρεσκεια προς τον συγγραφεα του αρθρου για πολλα (ειπαμε αυτοι που δημιουργησαν το συστημα φερνουν και το ΔΝΤ)
δες την ουσια : 13500 φορεις του Δημοσιου στην Ελλαδα and still counting.
Απριλίου 28, 2010 στις 7:54 μμ
kapetanios
δύστροπε
μην δίνεις πλέον σημασία στo spread , το παίγνιο είναι στημένο για να τρομάζει το πόπολο ( ούτε δυο πράξεις δεν έγιναν σήμερα
)
Τέτοια παιχνίδια ήταν σε καθημερινή βάση τον πονηρό καιρό του χρηματιστηρίου , αλλά εδω στην καλύβα δεν μασάμε πρέπει να τους πει κάποιος
*
δεξιέ
πρόκειται περί ανόητου (για τον Πρετεντέρη λέω) ο οποίος αναμασά αυτά που του σερβίρουν.
Μονάχα που μετά τα φτύνει και μας παίρνουν κι εμάς τα σκάγια.
Αλλά αφού τον τσιτάρησες θεωρείς ότι την δουλειά του ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ θα την κάνει η θειά μου η Μαρίκα?
http://www.elog.gr/%28S%28kh3o0v3z300jyy551a0pep55%29%29/ELOGAK/StaticPage2.aspx?pagenb=19958
χώρια που δεν πληρώνονται οι άνθρωποι από το χρεοκοπημένο κράτος
, κατα πως διάβασα στην σελίδα τους αλλά και στο ΦΕΚ [Ν 3698 (ΦΕΚ 198 Α 02-10-2008) ]
υγ
τα μαθες για τις τράπεζες ε?
ψιλικατζίδικα και πολύ λέω
Απριλίου 28, 2010 στις 7:58 μμ
σχολιαστης
O ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ θα ενωθεί με τον ΕΦΕΤ.
Απριλίου 28, 2010 στις 8:13 μμ
kapetanios
o EFET
Απριλίου 28, 2010 στις 8:17 μμ
kapetanios
o ΕΦΕΤ χρηματοδοτείται από το κρατικό προϋπολογισμό
(άσε που οι 80 νοματαίοι του ΕΛΓΟΚΑΚ είναι έτσι κι αλλιώς απαραίτητοι -εκτός εάν το κλείσουμε τελείως το μαγαζί, που το βλέπω και το πιο πιθανό … )
Απριλίου 28, 2010 στις 8:20 μμ
kapetanios
!! ( τι EFET τι ΕΛΓΟΚΑΚ ,μάλλον θα πάω καμιά βόλτα γιατί τα μάτια μου από το πρωί δεν ξέρουν τι διαβάζουν γμτ!)
Απριλίου 28, 2010 στις 9:00 μμ
GB
Αν μη τι άλλο τις δηλώσεις οποιονδήποτε επωνύμων ακολουθούν ουρές οπαδών διαφωνούντων ή μη, rhetoric ad hominem.
Απριλίου 28, 2010 στις 10:50 μμ
Δημήτρης Φύσσας
Πολύ υψηλή η ποιότητα της συζήτησης. Αντί να γράψω τη γνώμη μου για το θέμα, βάζω το σύνδεσμο από ένα χτεσινό άρθρο μου. Ανοίξτε τον, αν θέλετε. Μια εντελώς διαφορετική άποψη από του Μίκη, με αναφορά και στον ίδιο:
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/news-voices/%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CF%81%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%87%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9
Ευχαριστώ πολύ, Δημήτρης Φύσσας
Απριλίου 28, 2010 στις 11:21 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Μπορεις να ονομασεις κρατισμο το μεταπολιτευτικο συστημα αν δε θελεις να απαξιωσεις τη λεξη σοσιαλισμος.
Την έχω απαξιώσει την έννοια του σοσιαλισμού εδω και καιρό οπότε το κίνητρο για αυτό που σου είπα δεν έχει να κάνει με κάποια υποτιθέμενη προσπάθεια να αποφευχθεί η απαξίωση της έννοιας.
Θα εκφράσω διαφορετικά αυτό που ήθελα να πω, ο κρατισμός δεν είναι απαραίτητα ασύμβατος με τον καπιταλισμό. Υπάρχουν κατηγορίες του Κεφαλαίου οι οποίες κερδίζουν, και πολύ, από μία τέτοια κατάσταση. Και μία τέτοια κοινωνία είναι σαφέστατα καπιταλιστική.
Μην παρεξηγηθώ, ούτε εμένα μου αρέσει ο κρατισμός, απλά τα φληναφήματα περί της “ελεύθερης αγοράς”* ως εναλλακτικής απάντησης στον κρατισμό έχω πάψει πλέον να τα παίρνω στα σοβαρά…
Αυτό που ονομάζω αλλιώς ως το δόγμα των οσο το δυνατόν περισσότερο απορρυθμισμένων αγορών.
Απριλίου 29, 2010 στις 10:26 πμ
M
————————————
stefan:
Και γώ (σχεδόν) δάκρυσα με τα περι εκτιμήσεως σου προς τον Μικη, δίσκους βινυλίου, και τα υπόλοιπα συγκινητικά.Προσωπικά δεν έχω λόγο να λιβανίζω κανένα ούτε για την ιστορία του ούτε την προσφορά του, καλλιτεχνική, ή άλλη και δεν θεωρώ κανέναν αλάνθαστο.
Και δεν είμαι συνήγορος του Μίκη, ή οποιουδήποτε άλλου.
Αλλά κάθε φορά που ο άνθρωπος αυτός ανοίγει το στόμα του ή γράφει κάτι, ή θα αγνοηθεί παντελώς απο τα “Μέσα”, ή θα θάβεται με συνοπτικές διαδικασίες και ειρωνικά σχόλια περι συνομωσιολογίας, Αλτσχάϊμερ και άλλα άκρως επιστημονικά.
Η αναφορά μου στους μακρυά νυχτωμένους δεν αφορούσε αποκλειστικά εσένα, αλλά και όλους αυτούς που, σαν τα μικρά παιδιά σκεπάζουν τ’ αυτιά τους με τα χέρια τους και φωνάζουν δυνατά τραλα-λα-λα-λα-λα-λα-λα-λααααα, για να μην ακούνε κάτι δυσάρεστο που τους λένε.
Και βέβαια στους παλαμακιστές της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ που ανέχθηκαν τις απύθμενες βλακείες του πρωθυπουργού στην πρόσφατη ομιλία του.
Τώρα, θα μου πείς αυτοί είναι σε άλλη κατηγορία…
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=328316&dt=27/04/2010
Εδώ κανένας έγκυρος “αναλυτής” δεν βρήκε τίποτε το μεμπτόν σ’ αυτή την μπουρδολογία!
Ναί, η Ελλάδα ήταν πάντοτε ανεξάρτητη χώρα, ποτέ οι ξένοι δεν επενέβησαν στα εσωτερικά της, μόνον οι μαλάκες οι ιθαγενείς συλλήβδην (εν τη βαλκανική δολιότητά τους) την κατέστρεψαν.
Και τώρα, οι φιλέυσπλαχνοι ξένοι (με μπροστάρηδες τους εξ ανατολών γείτονες) έρχονται να μας βάλουν σε τάξη και να μας σώσουν!
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, μάλλον έτσι είναι.
Απο την άλλη, ο καθένας καταλαβαίνει ότι μπορεί (ή ότι θέλει) απο αυτά που διαβάζει.
Και οι μαϊμού, όταν πνίγεται, πιάνεται απ’ τα αυτιά της.
Απριλίου 29, 2010 στις 10:59 πμ
M
————————–
“θελωναπώ:….
Βρίσκεσαι σε καλή παρέα:
“Αναφορικά με δημοσίευμά σας σχετικά με την επιστολή που απέστειλε ο Νομάρχης Χίου κ. Πολύδωρος Λαμπρινούδης προς τον Πρωθυπουργό της χώρας κ. Γεώργιο Παπανδρέου σχετικά με το θέμα κατάργησης της βίζας για τους Τούρκους πολίτες που επισκέπτονται τα νησιά μας, όπου αναφέρετε ότι «Για μια χούφτα ευρώ ο νομάρχης ζητά η Χίος να ανοίξει την αγκαλιά της στην Τουρκία», οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Η ρύθμιση του ζητήματος της βίζας για τους τούρκους επισκέπτες στα νησιά μας αποτελεί εδώ και χρόνια αίτημα των μαζικών φορέων των νομών του Βορειοανατολικού Αιγαίου και του νομού Δωδεκανήσου. Είναι λογικό να ζητάμε την ικανοποίηση αυτού του χρόνιου αιτήματος, τη στιγμή που για τόσες άλλες χώρες έχουν γίνει ευνοϊκές ρυθμίσεις στο ζήτημα της βίζας, και ταυτόχρονα η προσέλκυση επισκεπτών από τη γείτονα χώρα θα αποτελέσει μία τονωτική ένεση στην δοκιμαζόμενη λόγω της κρίσης τουριστική κίνηση των νησιών μας.
Είναι γνωστό ότι υπάρχει η δυνατότητα να διευκολυνθούν οι τούρκοι επισκέπτες προς τα νησιά μας χωρίς να τίθενται ζητήματα εθνικής ασφάλειας, τα οποία δεν διευκρινίζετε στο άρθρο σας, σε μία προφανή απόπειρα να προκαλέσετε το λαϊκό αίσθημα. Ούτε φυσικά η βίζα για επισκέπτες δημιουργεί προϋποθέσεις να κατακλυστούν τα νησιά από μόνιμους τούρκους κατοίκους. Φυσικά κάτι τέτοιο για τα νησιά που γερνούν και που ο νέος πληθυσμός τα εγκαταλείπει, ίσως θα έπρεπε να εξεταστεί θετικά και όχι μέσα από το πρίσμα της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και των στερεοτύπων που αναπαράγει ο σχολιασμός σας.
Κλείνοντας θα θέλαμε να σας θυμίσουμε ότι οι σχέσεις ανάμεσα στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και ειδικά τη Χίο και τα μικρασιατικά παράλια ήταν ανέκαθεν στενές και η τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας προβλέπεται να αυξηθεί εφόσον ρυθμιστεί ευνοϊκά το ζήτημα της βίζας. Θεωρούμε ότι το αίτημά μας κινείται στο πλαίσιο των στόχων που θέτουμε ως νομαρχιακή αρχή για τη βελτίωση των προϋποθέσεων ανάπτυξης του νομού μας και δεν είμαστε διατεθειμένοι να απολογηθούμε για τις επιλογές μας, οι οποίες και εκφράζουν τις επιλογές των μαζικών φορέων του νομού μας, σε όψιμους υπερπατριώτες των Αθηνών.
Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ
ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ
—————
Μαΐου 6, 2010 στις 5:13 μμ
Nstella
Ποσο μικροψυχοι ησαστε κ ποσο ανιστορητοι – ελεος
Πως τολματε να μιλατε για τον Μικη – Εναν ανθρωπο που ηταν ετοιμος
να θυσιασει την ζωη του για τις αρχες του κ την ιδεολογια του.
το βασικο προβλημα της χωρας ειναι οτι σημερα εχει ελλειψη τετοιων
ηρωων – και πληθωρα ανιστορητων μικροκομπιναδωρων και λαμογιων.