Όλη η Ελλάδα παρακολούθησε χθες έκπληκτη τις ασκήσεις πολιτικής απελπισίας του Παπανδρέου, προσπαθώντας να καταλάβει «που πάνε τα πράγματα».
Αλλά τα πράγματα ΔΕΝ πήγαιναν πουθενά. Στριφογύριζαν άνευ λόγου στο ίδιο σημείο – ώσπου η αναταραχή σταμάτησε, με τον πρωθυπουργό αποδυναμωμένο όσο ποτέ. Έναν πρωθυπουργό που με την κραυγαλέα επίδειξη ηγετικού ελλείμματος κατάφερε να απογοητεύσει ακόμα και τους πιστούς που του είχαν απομείνει:
Είναι ενδεικτική η φράση ενός κορυφαίου υπουργού έπειτα από το διάγγελμα του Πρωθυπουργού «είμαι στα χαμένα, τι νόημα είχε αυτό που έγινε;»
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=406468
Η κυβέρνηση συνεργασίας (με άλλον πρωθυπουργό) με συμφωνημένο πολιτικό πλαίσιο ήταν η πλέον ρεαλιστική λύση στην παρούσα συγκυρία. Οι εκλογές θα ήταν μια κακή λύση για τη χώρα. Αλλά αυτό που επέλεξε ο Παπανδρέου ήταν ακόμα χειρότερο: ακόμα κι αν η κυβέρνηση πάρει ψήφο εμπιστοσύνης, ακόμα κι αν καταφέρει να περάσει το Μεσοπρόθεσμο (ίσως με τη βοήθεια της Μπακογιάννη) από τη Βουλή, αποκλείεται να είναι «καλύτερη» κυβέρνηση από αυτήν που είχαμε ως χθες. Θα μείνει, όσο αντέξει, ως “σκιώδης” κυβέρνηση, χωρίς να κυβερνά. Και θα πέσει αργά ή γρήγορα, σε δραματικό (για τη χώρα) σκηνικό.
Τα παραπάνω είναι εξαιρετικά πιθανά, γιατί ο πρωθυπουργός έχει ήδη σπαταλήσει ολόκληρο το πολιτικό του κεφάλαιο και από πολλούς αντιμετωπίζεται πλέον ως το μεγαλύτερο πρόβλημα μέσα στο ίδιο του το κόμμα. Το οποίο πρέπει να αποφασίσει εδώ και τώρα αν θα κάνει κάτι για να σωθεί η χώρα (και το ίδιο) ή αν θα ακολουθήσει πειθήνια τον νυν αρχηγό του στο μηδέν.


90 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
Ιουνίου 16, 2011 στις 8:05 πμ
Πάνος
Υπενθυμίζω ότι σήμερα ο ΓΑΠ έχει τα γενέθλιά του και ότι η Ορθοδοξία εορτάζει τον Άγιο Μνημόνιο!
Ιουνίου 16, 2011 στις 8:06 πμ
Τάλως
Μετά τα χθεσινά: Eίναι τρελοί οι έλληνες!
Η σημερινή κυβέρνηση εκλέχθηκε στις 4 Οκτωβρίου του 2009 με την εντολή να μοιράσει χρήμα στο λαό και κατέληξε για διαφόρους λόγους να κάνει ακριβώς το αντίθετο.
Αντιμέτωπος με έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ για την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική, ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου επεδίωξε να μοιρασθεί το πολιτικό κόστος με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο όνομα της σωτηρίας της χώρας, προτάσσοντας την συναίνεση αλλά συνάντησε τοίχο.
Όμως, κανείς δεν αμφισβήτησε το δικαίωμά του να κυβερνά από την στιγμή που είχε την λαϊκή εντολή.
Οι περισσότεροι περίμεναν ότι ο πρωθυπουργός θα προχωρούσε το επόμενο διάστημα σ’ ένα ανασχηματισμό της κυβέρνησης με την είσοδο κάποιων τεχνοκρατών σε κύρια πόστα που θα έδιναν ώθηση στο κυβερνητικό έργο.
Αντί γι’ αυτό και με αφορμή την ανεξαρτητοποίηση του κ. Λιάνη και την διαφαινόμενη πρόθεση κάποιων βουλευτών να μην ψηφίσουν το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ακολούθησε τις συμβουλές κάποιων συμβούλων του, αναλαμβάνοντας τις χθεσινές πολιτικές πρωτοβουλίες.
Οι πρωτοβουλίες ξόδεψαν τελικά μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο του ιδίου του πρωθυπουργού.
Αναλυτές, ξένοι δημοσιογράφοι και άλλοι με τους οποίους συζητήσαμε το θέμα, αναζητώντας μια διαφορετική οπτική γωνία, συμφωνούσαν ότι η κατάληξη των πολιτικών πρωτοβουλιών υπονόμευσαν την αξιοπιστία του πρωθυπουργού και της χώρας.
http://www.euro2day.gr/specials/dr_money/131/articles/644645/Article.aspx
Είμαστε τρελοί εμείς οι Έλληνες που ψηφίσαμε τον αυτιστικό για να μας κυβερνάει η αυλή του, λέω εγώ
Ιουνίου 16, 2011 στις 8:09 πμ
Τάλως
@Πάνος επισκόπου Αμαθούντος!
Ιουνίου 16, 2011 στις 8:58 πμ
σχολιαστης
Τι νόημα έχουν όλα αυτά;
Ακόμα και οι επιθέσεις στο ΓΑΠ δεν έχουν. Εντάξει, το πιάσαμε το υπονοούμενο, φτάνει.
Στηριζόμαστε, με δεδομένη την ανεπάρκεια του πολιτικού προσωπικού, στην ανοχή των εταίρων. Κερδίζουμε χρόνο, για να τους δώσουμε τη δυνατότητα να κάνουν τα κουρέματα χωρίς να χαθεί ο έλεγχος.
Ξέρουμε και μεις, ξέρουν και αυτοί ότι ένα μεγάλο τμήμα των δανείων θα μετατραπεί σε αέρα κοπανιστό. Το ζητούμενο είναι να γίνει συντεταγμένα και γιαβάς γιαβάς.
Το 2004, η περίφημη κοινή γνώμη έστειλε το μήνυμα ότι δεν θέλει το Σημίτη και προκόψαμε με το χοντρούλη.
Το 2011 πάει για την εξουσία ο κ. ΣΑΜ με λυμένα τα φρένα του λαικισμού και του καιροσκοπισμού. Καλά κρασιά!
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:29 πμ
δεξιος
Εχει ακομη μια δυνατοτητα : να παραδωσει εν λευκω την οικονομια στο Βενιζελο για να σωσει οτι μπορει να σωθει.
Στο κατω κατω σκεφτοταν να φυγει.
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:36 πμ
Τάλως
@σχολιαστης Προτείνω χαλάρωση. Έχουμε πρωθυπουργό κλόουν, ας το διασκεδάσουμε αφού
Ελπίζω να μην επαληθευθούν οι προβλέψεις σου περί ΣΑΜ, γιατί θα χαθεί ακόμα και η διασκέδαση.
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:57 πμ
σχολιαστης
Δεξιέ, αυτό θα ήταν καλό. Ακούγεται ότι μπορεί να βάλει τον πρώην ΠΡΟΠΟ. Ωχ!
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:13 πμ
vel
βενιζέλος εξωτερικών
στουρνάρας οικονομικών
σκανδαλίδης περιβάλλον
χρυσοχ υγείας
λοβέρδος ναυτιλίας
διαμαντοπ αντιπρόεδρος
βρεττός μακριά απο την θήβα
ο λαός ..στην εξουσία
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:45 πμ
χρήστος
Ευστοχότατος τίτλος Πάνο. Ούτε ανασχηματισμό δεν μπορεί πια να κάνει…
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231113668
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:57 πμ
vel
oυπς, ξέχασα τον Φλωρίδη..
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:05 μμ
δεξιος
@ σχολιαστης
Ο Βενιζελος ξεχωριζει σε δεικτη ευφυιας απο τους υπολοιπους μια κλαση.Δεν ειναι αυτος πρωθυπουργος γιατι οι πασοκοι ειναι παπανδρεικοι προσωπολατρες.
Ακομη και τωρα ομως αμφιβαλλω αν ο Παπανδρεου θα κανει τη μονη λογικη κινηση γιατι φοβαται μην του παρει τη δοξα – ποια δοξα που τα εχει κανει μανταρα.
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:15 μμ
Στάθης Δ
Ο ηλίθιος κι’ ο πανηλίθιος παίζοντας Jenga στις πλάτες 11 εκκ ανθρώπων ή, αλλιώς, οι Ηγεμόνες εκ Δυτικής Λιβύης
Aν μη τι άλλο, δεν θα πλήξουμε αυτό το καλοκαίρι
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:19 μμ
vel
ξύπνησε τον Γιωργάκη η μαμά του σήμερα πρωί – πρωί
- άντε Γιωργάκη είναι η ώρα να πάς στη δουλειά …
- άσε με να κοιμηθώ μανούλα , δεν έχω δουλειά σήμερα …παραιτήθηκα χθές ..
- σήκω ρε #@#@#%^&&^^%$$# και πήγαινε μια βόλτα να ξεσκάσεις …
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:22 μμ
Β.Δ. Καργούδης
Όπως πάντως το βλέπω εγώ,
(σχώρνα με καλέ μου @Σχο που δεν ευκαίρησα να σου απαντήσω νωρίτερα)
η ευθύνη ΓΑΠ είναι ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ απ αυτήν που προκύπτει από την επικοινωνικακή ήττα του, και στα όρια της ΑΥΤΟΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ:
Έπρεπε να έχει ήδη από καιρό εμπεδώσει
(ζήτημα στοιχειώδους ανάλυσης ήταν, ούτε καν στα SOS της εξεταστέας ύλης)
ότι
κάθε μετακίνηση ΣΑΜ από το σχήμα
“αντιμνημονιακό-συνολική επαναδιαπραγμάτευση με ΕΕ/ΕκΤ/ΔΝΤ, και όλα αυτά, από ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ με ΝΕΑ πολιτική νομιμοποίηση/εντολή”
θα ισοδυναμούσε απλά με αυτοκατάργησή του!
Και μάλιστα σε στιγμή που είναι στα πάνω του και πλέον δεν πιέζεται (προς το παρόν) από πουθενά.
Θάπρεπε σε όποια του κίνηση, να κυριαρχεί η αντίληψη πως αυτό το
-σίγουρα μη ρεαλιστικό και εν πολλοίς ανεύθυνο, αλλά αυτά ελάχιστα “παίζουν” όπως αποδείχτηκε-
σχήμα είναι αυτό πουοδήγησε τον ΣΑΜ να “πετάει από νίκη σε νίκη” στο εσωτερικό της Κεντροδεξιάς, με
*εξουδετέρωση Ντόρας,
*ομηρία “παρκαρισμένου” κάπου στο βάθος της ΝΔ Κυριάκου,
*εξολόθρευση Αβραμόπουλου/Δήμα αλλά και των πολιτικών ενστάσεων που αυτοί εκφράζουν στην λάθρα (και ουσιαστικής αντιστάσεως μη ούσης) νομιμοποιημένη εντός ΝΔ πολιτική ατζέντα ΣΑΜ&
*νομιμοποίηση μιας ηγετικής ομάδας παρακοιμώμενων του, που ούτε καν ανήκαν/ανήκουν στο χώρο αξιών και ιδεών που παραδοσιακά διατρέχουν τη ΝΔ (αλήθεια ποιός είναι αυτός πλέον;)
*και ίσως και κάποια ΑΛΛΑ, που θα τα μάθουμε αργότερα…
Επομένως, ο
(μη πολιτικού χαρακτήρα, και άρα ανεπίτρεπτος γι αυτόν & παγερά αδιάφορος για όλους εμάς τους άλλους)
νταλγκάς του ΓΑΠ
τον οδήγησε (ως ΜΗ όφειλε) να αναζητήσει “επιβεβαιώσεις των προθέσεών του και νομιμοποιήσεις”
εκτός του χώρου της παράταξής του ή του ελληνικού λαού, και
(επαναλαμβάνω, όπως εγώ το βλέπω)
θέλοντες & μη θέλοντες, είναι ώρα να κουνήσουμε στον ΓΑΠ το μαντήλι, αφού ήδη δείχνει να μετακινείται απ το κέντρο της εικόνας με τάση να βγει τελείως εκτός αυτής…
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:26 μμ
vel
ολόκληρο σεντόνι για να μας πείς “τρέχει μόνος του και βγαίνει 2ος”
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:32 μμ
vel
Νασιώκας;
να κλείσετε και την πόρτα!
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:40 μμ
vel
ένας- ένας παιδιά ..δεν προλαβαίνουμε…
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:47 μμ
kapetanios
Καργούδη(θα στο πω σαλλονικιώτικα)
πλάκα με κάνεις !
(να υποθέσω οι ο έτερος Βαγγέλης του παΣΟΚ θα βάλει σε λίγο τα στήθια του μπροστά για να σώσει το κίνημα?)
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:48 μμ
vel
και συ τέκνο Β…;
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:51 μμ
catalinas
οι Ηγεμόνες εκ Δυτικής Λιβύης και το θαμενο εξωφυλλο.
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=87005
Ιουνίου 16, 2011 στις 12:52 μμ
Ενη
Tελικά αν αναλογισθεί κανείς “τι εφταιξε” θα καταλήξει με λογικά συμπεράσματα στις παρακάτω σκέψεις.
Αν το 2004 δεν ειχε κερδίσει η ΝΔ αλλά το ΠΑΣΟΚ με Παπανδρέου και τα στελέχη της σημερινης κυβέρνησης, κατα πάσα πιθανότητα θα συνέβαιναν τα εξής.
Μια κυβέρνηση η οποία θα ακολουθούσε μια χρηστή διοίκηση, ενόσω η οικονομία βρίσκονταν ηδη σε αναπτυξιακούς ρυθμόύς, θα ανέπτυσσε το σημερινό σχέδιο αναδιοργάνωσης του κράτους, χωρίς να προβεί σε ολο αυτό το οργιο προσλήψεων που υπερδιόγκωσαν το δημόσιο και θα εβαζε τα θεμέλια για μια διακυβερνηση με αναπτυξιακούς στόχους, ιδιαίτερα για την πραγματική οικονομία. (δηλαδή πάταξη φοροδιαφυγης, εισφοροδιαφυγης, παρασιτισμό, φεόυδα των ΔΕΚΟ κα.).
Το αποτελεσμα θα ηταν οτι το δΙάστημα 2004-2008, οταν ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, η θέση της χώρας και ως οικονομία αλλά και ως προς τα δημοσιονομικά στοιχεία, θα ηταν πράγματι “οχυρωμένη” σε οποιυσδήποτε “κραδασμούς” απο την κρίση. Να σημειωθεί οτι ετσι κι΄αλλιως οι ελληνικές τράπεζες δεν αντιμετώπισαν προβλήματα επειδή δεν ηταν εκτεθειμένες στα τοξικα προιοντα (οπως στην Ισλανδία, Ιρλανδία κλπ), οπως επίσης και δεν υπήρξε ποτέ “φουσκα ακινήτων” οπως με τα subrimes στις ΗΠΑ.
Δηλαδή δεν θα βρίσκονταν με ενα χρέος 360 δισ. και με ενα ελλειμμα 36 δισ., αλλα και το σημαντικότερο δεν θα ειχε κάνει ολο αυτο΄το μαγείρεμα των δημοσιονομικών στοιχείων (για να κοροιδέψει τους εταίρους μας).
Επομένως ως χώρα το 2008-2009 θα ηταν μια ευρωπαική χώρα με αξιοπιστία και οχι με ελαττωμένη αξιοπίστία και να δέχεται τις “επιπλήξεις” των εταιρων μας οτι πλέον το παρτι is over, δηλαδή τέρμα τα ψευτικά στοιχεία της δημοσιονομικης μας κατάστασης.
Απο κει και πέρα ολες οι εξελίξεις θα ηταν εντελώς διαφορετικές, ισως να ειχαμε μεν την κοινή τύχη με τις χώρες του Νότου (τα PIGS), λογω της εξαγωγικής πολιτικης Γαλλίας, Γερμανίας, οπου τα δικά τους πλεονάσματα μετατρέπονταν σε δικά μας ελλειμματα, ομως δεν θα ειχαμε το ιδιαίτερα δικό μας σοβαρό πρόβλημα μιας τεράστιας διαφοράς εσόδων-εξόδων.
Εφ΄’ οσον θα ειχε υλοποιηθει στο μεταξύ ενα κυβερνητικό προγραμμα που θα μείωνε τις δημόσιες δαπάνες και αυξαινε τα εσοδα. (το ακριβώς αντιθετο που εγινε με τη διακυβέρνηση 2004-2009 της ΝΔ).
Το συμπέρασμα που βγαίνει απο τους παραπάνω συλλογισμους, ειτε αρέσει ειτε δεν αρέσει σε κάποιους, ειναι οτι τελικά ειναι πράγματι η διακυβέρνηση 2004-2009 της ΝΔ, που ειναι η κύρια και μοναδική αιτία της απο κει και πέρα δεινης θέσης της χωρας μας.
Μετα το 2009 πλέον οποιος και να ηταν στην κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα παραπάνω απο ο,τι εκανε η κυβέρνηση Παπανδρεου, με το μηχανισμο ευρωπαικης στήριξης που μας γλύτωσε το 2009 απο τη βέβαιη χρεοκοπία.
Ομηχανισμός βέβαια προυποθέτει και μνημόνιο μιας και εχουν να κάνουνν με την Ελλάδα
της αναξιοπιστίας του 2004.
Τό μόνο που θα ειχε κανείς να προσάψει στη σημερινή κυβέρνηση ειναι οτι πολύ πιο αποφασιστικά θα έπρεπε να “κόψει οποιους γόρδιους δεσμούς” υπάρχουν ειτε ως δημόσιος τομέας ειτε ως ιδιωτικός, προς οφελος βεβαια του συνόλου της κοινωνίας.
Ιουνίου 16, 2011 στις 1:00 μμ
vel
Ένη, ΑΝ έβαζε το πέναλτυ ο Σκαρτάδος δεν θα φτάναμε σ’ αυτήν την κατάσταση.. you know!
Ιουνίου 16, 2011 στις 1:14 μμ
Ενη
Vel, φυσικά, το αποτέλεσμα θα ηταν ”αλλο.
Οπως ακριβώς το εκθέτω πιο πάνω.
Στοιχειώδες Γουωτσον (δεν ειναι για σένα αυτό).
Ιουνίου 16, 2011 στις 1:45 μμ
Στάθης Δ
Η Καβαφική περιγραφή ταιριάζει γάντι και στους δυό τους, τουλάχιστον όσον αφορά την πνευματική και πολιτική τους επάρκεια. Οπως και στον “ρόλο” που παίζουν στο εγχώριο τσίρκουλο που ονομάζεται “Ελληνική πολιτική σκηνή”. Μιλώντας τέλος για τον πατριωτισμό τους, αν τον μετρήσουμε με το τι ουσιαστικό έχουν προσφέρει και όχι με το τι λένε (κι’ οι δυό τους) μάλλον θα μας πιάσει μελαγχολία ή οργή
Οσο για τα αποτελέσματα των Ηγετών εκ Δυτικής Λιβύης, ο Αλεξανδρινός ήταν σαφής, 80 χρόνια πρίν:
“Κι όταν, με το καλό, τελειώσουνε την εργασία,
κι ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
να δούμε τι απομένει πια, μετά
τόση δεινότητα χειρουργική.—”
Ιουνίου 16, 2011 στις 2:06 μμ
vasav
Τελικά αν αναλογισθεί κανείς τι έφταιξε , καταλήγει στο να ερωτάται:
Δεν έβλεπε ποτέ τηλεόραση ο συγχωρεμένος ?
Ιουνίου 16, 2011 στις 2:08 μμ
χρήστος
Ο ΓΑΠ δεν πίστευε ποτέ στα κόμματα της μεταπολίτευσης, ούτε καν στο δικό του. Πίστευε ότι το μνημόνιο θα είναι ο καταλύτης για τη διάλυση των κομμάτων αυτών και την ανάδειξη νέων πολιτικών φορέων (από τις κατά την αντίληψή του “υγιείς” δυνάμεις που είναι εγκλωβισμένες στα κόμματα ).
Έχω την εντύπωση ότι, ακόμη και τώρα, γι’αυτό πασχίζει.
Ιουνίου 16, 2011 στις 2:52 μμ
vel
ένα καλό έχει ή όλη κατάσταση…
ότι κα΄ναμε καινούργιο συκώτι απο τα γέλια για τα σχόλια about GAP.. you know..
Ιουνίου 16, 2011 στις 2:55 μμ
vel
Λοβέρδος: Είμαι σε άσχημη κατάσταση…
-πήγαινε στο ΕΣΥ να σε φτιάξει..
-ακόμη και ο γιωργάκης θα αγανακτήσει με τον πρωθυπουργό..
κλπκλπ
Ιουνίου 16, 2011 στις 2:59 μμ
Vita
Βρε μήπως είναι συνεννοημένοι; Τόσο προφανής αστοχιά πια, παραπάει…
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:03 μμ
Στάθης Δ
Και μέσα στον χαμό, κινδυνεύουμε να φάμε στο κεφάλι κυβέρνηση Δ21 ελέω εκλογικού νόμου που δεν αλλάχθηκε.
Ισως όμως και να είναι καλύτερα έτσι:
Το πλήρες ξεβράκωμα, ελπίζω τουλάχιστον η Ιστορία να το πιστώσει στον Παπανδρέου
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:07 μμ
Πάνος
Στις 4.30′ μμ συγκαλείται η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, μετά από πρωτοβουλία βουλευτών. Θεωρητικά, η ΚΟ έχει μια ευκαιρία (την τελευταία) να σώσει την παρτίδα, ΧΩΡΙΣ να πάμε σε εκλογές, με απρόβλεπτες συνέπειες: να ζητήσει την παραίτηση του ΓΑΠ και την ανάληψη της πρωθυπουργίας από άλλο πρόσωπο, με ατζέντα την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου και τη χάραξη μιας άλλης πολιτικής για τη διέξοδο από την κρίση.
…και μη μου πει κανείς ότι αυτό “δεν προβλέπεται θεσμικά”, πληζ.
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:11 μμ
vel
Πάνο, δεν θα γίνει έτσι γιατί δεν προβλέπεται στο σχεδιασμό..
λέω εγώ τώρα..
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:13 μμ
vel
όσον αφορά το αποτέλεσμα δλδ την σωτηρία της χώρας..
ως πρός την διαδικασία, όλα μέσα είναι..
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:15 μμ
Πάνος
Υπόψιν όλων – να χαραλώσουμε για λίγο…
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=406551
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:17 μμ
Πάνος
vel,
ούτε κι εγώ περιμένω να βγει κάτι από την ΚΟ. Απλά θα επιβεβαιώσει ότι ο ΓΑΠ δεν έχει την εμπιστοσύνη των βουλευτών και θα επιταχυνθεί η κατάρρευση της …νέας κυβέρνησης, πριν να ορκιστεί καν…
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:18 μμ
vel
κι όμως ..
τελευταίες πληροφορίες -σίγουρες!
υπουργοποιείται στο οικονομίας ο άκης!
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:20 μμ
Πάνος
Την αμόλυσε κι αυτός την κοτσάνα του:
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=406547
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:22 μμ
vel
…που ήμουν και 65 κιλά ελαφρύτερος..
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:27 μμ
Πάνος
Το εντιτόριαλ της Καθημερινής:
Σοβαρευθείτε…
Βρισκόμαστε σε μια πολύ επικίνδυνη στιγμή. Η χώρα χρειάζεται μια ισχυρή κυβέρνηση. Αντ’ αυτής έχει ένα πρωθυπουργό ο οποίος αποδέχθηκε αρχικώς μια οικουμενική κυβέρνηση χωρίς τον ίδιο επικεφαλής και εν συνεχεία… άλλαξε γνώμη. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Οπως σοβαρή δεν είναι και η άμεση διαρροή από τη Ν.Δ. του ευαίσθητου διαλόγου των κ. Παπανδρέου και Σαμαρά. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με τους θεσμούς και να προκαλεί αβεβαιότητες σε μια κοινή γνώμη που είναι θυμωμένη και εξαιρετικά ανήσυχη.
Οι πολίτες περιμένουν περισσότερη σοβαρότητα!
Είναι σαφές πως ο κ. Παπανδρέου δεν μπορεί να κυβερνήσει πλέον. Η μοναδική λύση είναι η άμεση, χωρίς καμία καθυστέρηση, συγκρότηση κυβέρνησης εθνικής ενότητας με πολιτικούς και τεχνοκράτες όλων των αποχρώσεων, η οποία θα επαναδιαπραγματευθεί μια συμφωνία με την τρόικα και θα αναλάβει να την εφαρμόσει. Κάθε καθυστέρηση είναι άκρως επικίνδυνη, θα μας φέρει πιο κοντά στη χρεοκοπία και θα βαρύνει κυρίως τον κ. Παπανδρέου και λιγότερο τον κ. Σαμαρά.
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:29 μμ
Πάνος
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_16/06/2011_1295514
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:33 μμ
Πάνος
Κασιμάτης… δηλητηριώδης
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/06/2011_445878
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:40 μμ
χρήστος
“Η μοναδική λύση είναι η άμεση, χωρίς καμία καθυστέρηση, συγκρότηση κυβέρνησης εθνικής ενότητας με πολιτικούς και τεχνοκράτες όλων των αποχρώσεων”
Αυτά ονειρεύεται ο ΓΑΠ και αυτό ακριβώς πρότεινε στον ΣΑμαρά: κυβέρνηση συνεργασίας με ορίζοντα 2/3 χρόνων. Το κατάλαβαν και οι πρωτοκλασάτοι του ΠΑΣΟΚ και, φυσικά, κλωτσάνε. Το πρόβλημα είναι πού θα βρεθούν οι βουλευτές που θα στηρίξουν αυτή την κυβέρνηση.
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:43 μμ
vel
ο σύμβουλος του πρωθυπουργού (says):
“Ολοι ξέρουμε ότι το ΔΝΤ και η συνταγή του απέτυχαν παταγωδώς σε όσες χώρες δοκιμάστηκαν. Οπως ξέρουμε ότι ενώ ήδη εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. έχουν ξεπουλήσει την Ολυμπιακή, τα λιμάνια, τη διώρυγα, τους δρόμους, τις τράπεζες, τον Σκαραμαγκά, το αεροδρόμιο, τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, τον ΟΠΑΠ, την ΕΥΔΑΠ, τα Ελληνικά Πετρέλαια, η χώρα μας βρίσκεται και πάλι στο χείλος του γκρεμού.
Γιατί λοιπόν επιμένουν σε αυτή την καταστροφική λογική; Απάντηση και σε αυτό το ερώτημα δίνει ο Πάλαστ παραθέτοντας δηλώσεις του βραβευμένου με Νομπέλ τώρα πια οικονομολόγου, Τζόζεφ Στίγκλιτς, ο οποίος αποκαλεί την ιδιωτικοποίηση δωροδοκιοποίηση.”
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=279726
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:45 μμ
vel
Τζόζεφ Στίγκλιτς: «Γουρλώνουν τα μάτια, ηγέτες κρατών, με την προοπτική της προμήθειας του 10%, ποσό που καταβάλλεται σε λογαριασμούς στην Ελβετία»
Ιουνίου 16, 2011 στις 3:51 μμ
zeppos
Μπορείτε ελεύθερα να ξεσπάσετε πάνω στον δύστυχο Σωμερ, που κόντρα στο κλίμα τρελλής χαράς που έχει συνεπάρει τους νοσταλγούς των βατοπεδινών, θυμίζει μερικές αλήθειες:
Φαεινές ιδέες Ριχάρδος Σωμερίτης
“Αντιγράφοντας τον Ανδρέα Παπανδρέου, που ήθελε ή να φύγουμε από την ΕΟΚ ή να επαναδιαπραγματευτούμε μια «ειδική σχέση» με τις Βρυξέλλες ο Αντωνάκης Σαμαράς επαναλαμβάνει συνεχώς ότι το ζητούμενο όλων πρέπει να είναι η επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου. Και ήταν αυτό ένας από τους κύριους λόγους της αποτυχίας μιας συναίνεσης για τη σωτηρία του τόπου. Οι άλλοι ήταν οι απίστευτες αξιώσεις να απαρνηθεί το ΠαΣοΚ τα όσα (όχι και τόσο πολλά) πρόλαβε να προωθήσει όπως τον νόμο για τους μετανάστες και να δεχτεί διάφορα άλλες ακροδεξιές αξιώσεις για πολιτικές και πολιτικούς.
Ως προς την καραμέλα της «επαναδιαπραγμάτευσης» ας θυμηθούμε ότι ήδημετά το 1981 όλοι οι εταίροι μας, με πρώτο τον Μιτεράν, αρνήθηκαν κάθε ιδέα επαναδιαπραγμάτευσης της ένταξής μας στην ΕΟΚ με στόχο μια «ειδική σχέση» και προχώρησαν μόνο στα λεγόμενα «μεσογειακά προγράμματα» που χρησιμοποίησαν πρώτα οι Γάλλοι και οι Ιταλοί και μετά οι Ισπανοί και οι Πορτογάλοι. Ιμπεριαλιστική κακία τους; Όχι, απλά θέμα αρχής που δεν αποδέχεται το είπα-ξείπα στις διεθνείς και ευρωπαϊκές σχέσεις.
Ως προς το Μνημόνιο έγιναν χωρίς τις σαμαρικές σοφιστείες σημαντικές βελτιώσεις με τη μείωση του επιτόκιου του δανεισμού, την παράταση των προθεσμιών αποπληρωμής και της αποδοχής της προοπτικής ενός νέου μεγάλου δανείου. Δηλαδή της αποδοχής της κακής εμπειρίας από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του. Μπορεί να γίνουν ίσως και άλλες βελτιώσεις, αλλά, προφανώς, όχι αυτές που ενδιαφέρουν τις πλατείες.
Ο κ.Σαμαράς είδε πρόσφατα όλους τους κοινοτικούς παράγοντες και όλοι του εξήγησαν ότι θέμα επαναδιαπραγμάτευσης δεν συζητούν καν. Και μάλιστα ο Γάλλος πρωθυπουργός κ.Φιγιόν του σύστησε δημόσια να προχωρήσει σε συναινετικές λύσεις και να αποδεχτεί το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. Ο κ,.Σαμαράς είναι πια καμένο χαρτί για την Ευρώπη. Δεν πρέπει να συμπαρασύρει και την Ελλάδα.
Το αίτημα της επαναδιαπραγμάτευσης είναι κουφό όταν το θέτει η μία πλευρά και το απορρίπτει η άλλη. Ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας θα έπρεπε να το γνωρίζει. Είναι μάλιστα σίγουρο ότι το γνωρίζει.
Μολοντούτο δεν πιστεύω την ιταλική πληροφορία σύμφωνα με την οποία εξήγησε στούς συνομιλητές του ότι τα όσα λέει δημοσίως είναι μόνο προπαγανδιστικά και αφορούν το ελληνικό πόπολο. Υπάρχει όμως μία ένδειξη ότι μπορεί και να πιστεύει τελικά τα όσα λέει : σύμφωνα με τον κυριότερο και βαρύγδουπο συνεργάτη του Λαζαρίδη, ναι του έκανε τις συστά σεις που μάθαμε ο κ.Φιγιόν αλλά αυτός, ο Αντωνάκης, του είπε «όχι» όπως ο Μεταξάς είπε «όχι» στον Μουσολίνι. Υποθέτω ότι θα χάρηκε πολύ ο κ.Φιγιόν αν το έμαθε: νά πώς αποκτάς συμμάχους και φίλους.
Όταν μάλιστα τρεις μεγάλες γαλλικές τράπεζες υποβαθμίστηκαν λίγο μετά από τους «αξιολογητές» γιατί έχουν πάντα ελληνικά ομόλογα…
somerit@otenet.gr“
Ιουνίου 16, 2011 στις 5:17 μμ
δεξιος
Ενδιαφερουσα η σωμεριτεια συγκριση Ανδρεα και Σαμαρα.Δεν ξερω αν αρεσει στους πασοκους βεβαια.
Εκεινο που παντως εχει τελειωσει οριστικα ειναι η πολιτικη ορθοτητα και ο μπαμπουλας της ακροδεξιας.Ο νομος για το μεταναστευτικο θα καταργηθει μολις η ΝΔ πλησιασει στην εξουσια.Για να το αποφυγει αυτο το ΠΑΣΟΚ ειτε θα πρεπει να ειναι αυτοδυναμο και παλι ειτε να σχηματισει κυβερνηση με την αριστερα.
Ιουνίου 16, 2011 στις 5:26 μμ
Στράβων Αμασεύς
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με τον τίτλο του άρθρου. Η πορεία από το μηδέν στο μηδέν δεν συνιστά καν πορεία. Είναι απλά η απόδειξις του αυταποδείκτου. Είναι αυτό που κάποτε ο κος μηδενικός αποκαλούσε “επανάσταση του αυτονοήτου”.
Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι ο άνθρωπος δεν κάνει και ότι ποτέ δεν έκανε, όπως επίσης είναι αυτονόητο ότι όσοι κατά καιρούς τον έχουν στηρίξει, είτε με την ψήφο τους είτε με τα σχόλια τους, απλώς εγκλημάτησαν ιδεοληπτικώς εθελοτυφλώντας.
Όσο λοιπόν διατηρείται αυτό το μηδενικό στην κεφαλή της πατρίδος κινδυνεύουμε γιατί το μηδέν σε ένα κλάσμα μπορεί ή να το μηδενίσει (εάν βρίσκεται στον αριθμητή) ή όμως, και δυστυχώς πιθανότερο, να το στείλει στο μείον άπειρο, εάν το μηδέν βρίσκεται στον παρονομαστή, καθώς ο ΓΑΠ τείνει στο μηδέν από αριστερά.
Εν πάση περιπτώσει, ο όρος ‘πορεία’ είναι αδόκιμος, ο ΓΑΠ μηδέν ήταν και μηδέν έμεινε, η “πορεία προς το μηδέν” ανήκει στην χώρα που εγκλωβίστηκε στην ΓΑΠική ματαιοδοξία της μαμάς.
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:29 μμ
Πάνος
Τσούπ και ο Σαλαγιάννης:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63151358
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:31 μμ
Πάνος
Απορώ πως οι ελάχιστοι υπουργοί ή βουλευτές που διαθέτουν ίδιο (δικό τους) πολιτικό κεφάλαιο θα δεχτούν να συμμετάσχουν στη νέα κυβέρνηση του ΓΑΠ…
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:35 μμ
Πάνος
Αν σας ενδιαφέρει η ομιλία που έκανε ο ΓΑΠ στη ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, δείτε εδώ:
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=406590
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:37 μμ
δεξιος
Εξι φορες χειροκροτηθηκε ο Παπανδρεου απο τους βουλευτες του και αποθεωθηκε.Ολα μια παρεξηγηση ηταν.
Αυτα που εγιναν θυμιζουν οσα εγιναν το 1985 με την εκλογη προεδρου δημοκρατιας.Το ΠΑΣΟΚ ειχε τις ψηφους να βγαλει οποιον ηθελε αλλα εδωσε μια πολυμηνη μαχη με τον εαυτο του για να αποτρεψει την εκλογη Καραμανλη που ο αλλος του εαυτος προωθουσε.
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:47 μμ
Πάνος
Αν σας ενδιαφέρει η ονοματολογία…
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=15459&subid=2&pubid=111419238
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:49 μμ
Πάνος
Το ΧΑ κάτω, τα σπρεντ και τα CDS σε ιστορικά ρεκόρ: ο ΓΑΠ ξέρει να φτιάχνει κλίμα στις αγορές!
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13903&subid=2&pubid=111421345
Ιουνίου 16, 2011 στις 6:52 μμ
Πάνος
Το τρίτο τηλεφώνημα, που η ΝΔ ανέμενε ως επιβεβαίωση της συμφωνίας, έγινε από τον πρωθυπουργό 10 λεπτά πριν από το διάγγελμα και ο διάλογος είχε ως εξής:
Γ. Παπανδρέου: Αντώνη, συγγνώμη. Δεν γίνεται γιατί η εικόνα που βγήκε από τις διαρροές μου δημιούργησε πρόβλημα και εσωτερική πίεση. Λένε ότι είμαι πρωθυπουργός που έχει χάσει. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε και να δούμε αν θα μπορέσουμε να το κάνουμε κάποια άλλη στιγμή στο μέλλον
Αντ. Σαμαράς: Για την ιστορία. Οι διαρροές δεν ξεκίνησαν από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά από τον Πεταλωτή.
http://www.megatv.com/megagegonota/summary.asp?catid=17532&subid=2&pubid=27437254
Ιουνίου 16, 2011 στις 7:07 μμ
Γιώργος Χ
Ιουνίου 16, 2011 στις 7:08 μμ
Γιώργος Χ
Αφου το έβλεπες ρε Γιώργο, γιατί δεν το έπαιξες;;
Ιουνίου 16, 2011 στις 8:59 μμ
zeppos
Και όμως, πρώτη η Μαρία Σπυράκη μετέδωσε στο ΜΕΓΑ τον υποτιθέμενο διάλογο, πρώτη ανέφερε με χαρακτηριστική βεβαιότητα τους ΟΡΟΥΣ που “απαίτησε” ο ΣΑΜ και πρώτη είπε την λέξη “παραίτηση” του πρωθυπουργού. Και όλα αυτά λίγα λεπτά μετά την δεύτερη επικοινωνία που είχαν.
Η Σπυράκη είναι γνωστό φυσικά οτι είναι η υπεύθυνη σύνταξης ειδήσεων που αφορούν την ΝΔ..
Μετά από εκεί πήραν τα υπόλοιπα κανάλια την είδηση..
Μέχρι τέλος ψέμματα και εύκολη κατάποση από τους οπαδούς..
Πολύ στεναχώρια όμως διακρίνω… απογοήτευση ίσως;
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:02 μμ
Γιωργος Χ
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:15 μμ
Πάνος
Εορτάζομεν μαζί με την πλατεία τον πρωθυπουργό μας – ο συνεορτάζων άγιος Μνημόνιος να τον έχει καλά…
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:21 μμ
Στράβων Αμασεύς
Δεξιέ συγνώμη αλλά δεν τα θυμάσαι πολύ καλά. Το ΠΑΣΟΚ το 1985 μπορούσε να συγκεντρώσει 180 ψήφους μαζί όμως με αυτήν του Αλευρά, που όμως διατελούσε χρέη προσωρινού προέδρου δημοκρατίας. Έγινε μεγάλο θέμα για το εάν εδικαιούτο ή όχι ψήφο ο προσωρινός πρόεδρος Αλευράς. Ο Σαρτζετάκης εξελέγη με ακριβώς 180 ψήφους.
Το ΠΑΣΟΚ παραδοσιακά ξέρει να παίζει στα όρια της συνταγματικής νομιμότητος.
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:25 μμ
Πάνος
«Κεραυνοί» Βάσως κατά πρωθυπουργού στην κοινοβουλευτική ομάδα
«Πρώτα να αλλάξεις εσύ», είπε η πρώην υπουργός, απευθυνόμενη προς τον κ. Γ. Παπανδρέου
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=406608
Να αναλάβει τις ευθύνες του, κάλεσε τον πρωθυπουργό, πριν από λίγη ώρα η κυρία Βάσω Παπανδρέου, μιλώντας στην συνεδρίαση της ΚΟ του ΠαΣοΚ που βρίοσκεται σε εξέλιξη. «Πρέπει πρώτα να αλλάξεις εσύ, δεν μπορεί να συνεχίσεις να λειτουργείς με παρέες», είπε η κυρία Παπανδρέου και ζήτησε στο νέο κυβερνητικό σχήμα να λειτουργήσει κυβερνητική επιτροπή που θα ελέγχει τις δραστηριότητες των υπουργών και την υλοποίηση των αποφάσεων. «Διαφορετικά, θα συρθούμε σε εκλογές και ο βίος της κυβέρνησης και του ΠαΣοΚ θα είναι σύντομος», τόνισε η κυρία Παπανδρέου.
Η πρώην υπουργός των κυβερνήσεων Σημίτη και Ανδρέα Παπανδρέου, τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που ανησυχεί. «Οχι για το ΠΑΣΟΚ αλλά για τη χώρα», και είπε ότι συγκεκριμένες κινήσεις, πράξεις και παραλείψεις της κυβέρνησης τους προηγούμενους 18 μήνες μας έφεραν στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα.
Η κυρία Παπανδρέου μίλησε για «απίθανες δυσλειτουργίες» της κυβέρνησης την οποία παρά ταύτα η ΚΟ στήριξε και κατηγόρησε για «απίθανες κοροϊδίες» το οικονομικό επιτελείο, το οποίο όπως τόνισε είχε τη στήριξη του πρωθυπουργού. Εν όψει των νέων συμφωνιών, η κυρία Παπανδρέου είπε ότι μια χώρα πτωχευμένη δεν λύνει το πρόβλημά της με νέα δάνεια. «Πρέπει κάποιοι επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Προσπαθούμε να περάσουμε μέτρα μόνο με τον φόβο και τον εκβιασμό. Η κυβέρνηση διατυμπάνιζε ότι βρισκόμαστε σε έκτακτες συνθήκες. Ομως δεν λειτουργούσε με τον αντίστοιχο τρόπο.», σημείωσε η κυρία Παπανδρέου.
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:28 μμ
Πάνος
Νεότερα για τον ανασχηματισμό
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=406607
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:33 μμ
Γιωργος Χ
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τις μεταγωγικές δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων προκύπτει το εξής: με βάση με το υλικό που διαθέτουν το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφερθεί με το ισχυρότερο ελικόπτερο που έχουμε, το Σινούκ, είναι 25 επιβάτες.
Άρα, τόσους θα αριθμεί, το πολύ, το νέο κυβερνητικό σχήμα εφόσον φυσικά δεν περιλαμβάνεται ο κ. Πάγκαλος.
Ολιγομελές και αέρινο
http://www.protothema.gr/gnomes/?aid=128542
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:33 μμ
Στράβων Αμασεύς
Φυσικά και δεν είναι αναβαθμισμένος ο ρόλος που προτείνει ο ΓΑΠ στον Βενιζέλο. Να τον κάψει θέλει δίνοντας του το πιο καυτό υπουργείο. Θέλει δηλαδή να απαλλαγεί από τον εσωκομματικό αντίπαλο δίνοντας του το υπουργείο που είναι καταδικασμένο να αποτύχει.
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:35 μμ
Πάνος
Να δοθεί προοπτική στον λαό, εξηγήσεις και εγγυήσεις ότι θα ξεπεραστεί η κρίση με το «Μνημόνιο 2» και να σταματήσει η κυβέρνηση να επενδύει στο φόβο και στην τρομοκρατία ζήτησαν σε έντονο και αυστηρό ύφος και άλλοι βουλευτές.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4635923
Μόνο ο ζέπος δε λέει να το καταλάβει
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:50 μμ
Πάνος
Ανασφάλεια, απορία, απόγνωση: Αυτά τα τρία αρνητικά «α» κυριαρχούν τις τελευταίες 24 ώρες στο Βερολίνο λόγω της κυβερνητικής κρίσης στην Ελλάδα. «Τα ελληνικά παιχνίδια προκαλούν ίλιγγο» έλεγε σήμερα πηγή του υπουργείου οικονομικών. «Ας ελπίσουμε ότι θα επανέλθει σύντομα η νηφαλιότητα».
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=406617&h1=true
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:53 μμ
Β.Δ. Καργούδης
Με πολλούς δεν κατάφερα εδώ να συνεννοηθώ ποτέ. (πρβλ. @vel, και φυσικά και άλλοι πολλοί)
Πόσο μάλλον σήμερα!
Στον @καπετάνιο όμως χρωστάω μια “απάντηση” μιας και το βάζει πατριωτικά (σαλονικιώτικα)
@Καπετάνιε μου, είναι φανερό πόσο απέχουν οι ματιές μας στα πράγματα, αφού εγώ τουλάχιστο,
(σε αντίθεση με σένα)
από καιρό πολύ (εδώ κολλάει επίσης το “πόσο μάλλον τώρα”)
έχω σταματήσει να αντιμετωπίζω την πρωτοφανή πολυπαραγοντική κρίση της χώρας μας (κομμάτι & προπομπός τηςεπίσης πολύπλοκης-καταλυτικής ευρωπικής κρίσης)
σαν ένα ακόμα πεδίο επαλήθευσης βεβαιοτήτων μου αλλού, άλλοτε & αλλιώς κατασκευασμένων.
Όταν λοιπόν λέω ότι ο ΓΑΠ μετακινείται απ το κέντρο της εικόνας
(με τάση αν δεν χειριστεί σωστά την περίσταση να βγει και εκτός αυτής),
εννοώ ότι έκανε το πολύ μεγάλο για μένα λάθος να αναζητήσει επέκταση της νομιμοποίησης της κυβερνητικής του προσπάθειας
(προθυμοποιούμενος μάλιστα μέχρι και να μοιραστεί την εξουσία)
προς την πλευρά του αντιπάλου του, πριν εξαντλήσει τις εφεδρείες της ιστορικής παράταξης απ την οποία προέρχεται.
Και την οπόια μέχρι τώρα βεβαίωνε ότι οφείλει να διαχειρίζεται την εξουσία σχεδόν αυταρχικά & μόνος, αν ήθελε να είναι αποτελεσματικός….
Τόσο απλά.
Προσωπικά πιστεύω ότι η σημερινή ΝΔ δεν έχει (κι αυτό δυστυχώς θα αποδεικνύεται κάθε μέρα και πιο πολύ) την παραμικρή σχέση με το κόμμα της κεντροδεξιάς που ξέραμε (έστω) απ τον ΚΑΚ, απ τον μπάρμπα του, & τον Μητσοτάκη.
Και ότι τείνει κατά το πρότυπο Ολλανδικών και άλλων ομόλογων κομμάτων, να ενσωματώνει και ακροδεξιά/ριζοσπαστικά στοιχεία, που αλλιώς, (μόνα τους δλδ στις εκλογές) θα έθεταν εν αμφιβόλω την κυριαρχία της μετριοπαθούς Χριστιανοδημοκρατίας στον Συντηρητικό χώρο, έστω και συγκυριακά….
Έτσι λοιπόν, δεν ντρέπομαι καθόλου να πω, ότι αισθάνομαι έως και ευτυχής που το χτεσινό εγχείρημα απότυχε και μάλιστα με τον τρόπο που αυτό συνέβη, αποκαλύπτοντας πόσο λείπουν οι κόκκινες γραμμές σήμερα στη ΝΔ στην επίδειξη χωρίς όριο τυχοδιωκτικών συμπεριφορών…
Κατά τα άλλα, καλή τύχη προσωπικά τώρα που τα κύματα δυναμώνουν για όλους μας…
Ιουνίου 16, 2011 στις 9:59 μμ
Β.Δ. Καργούδης
Και κάτι, έτσι για ενημέρωση για να δούμε ότι οι έξω αν και μακριά, δεν μασάνε από επικοινωνιακές μαλακίες & άλλα…
Κύριο άρθρο FTD:
Ο Παπανδρέου θυσιάζεται για να βγει η Ελλάδα από το αδιέξοδο
Το σημερινό κύριο άρθρο στην πρώτη σελίδα της ε/φ Financial Times Deutschland, με τίτλο «Άδικο αλλά αναγκαίο», αναφέρεται με ιδιαίτερα θετικό τρόπο στον Πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου.
Επισημαίνεται ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για τις ατασθαλίες του παρελθόντος, καθώς ανέλαβε μόλις τον Οκτώβριο του 2009. Από τη στιγμή που ξέσπασε η κρίση ο Παπανδρέου έχει κάνει όλα όσα του ζήτησαν οι Ευρωπαίοι και το ΔΝΤ, προφανώς πάρα πολλά για τον λαό της χώρας.
“….Αν ο Παπανδρέου θυσιάσει τη θέση του για να εξασφαλίσει περαιτέρω πιστώσεις, θα έχει εκπληρώσει και την τελευταία προϋπόθεση που του έχει ζητήσει η Ευρώπη, δηλαδή την εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης. Όμως οι συμπατριώτες του τον αδικούν, καθώς κανείς άλλος δεν έχει τις προϋποθέσεις για να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο.
Ωστόσο, η πολιτική εφαρμογή του προγράμματος προϋποθέτει και τη συμμετοχή της αντιπολίτευσης, η οποία εξαντλείται στην άσκηση εύκολης κριτικής, «χωρίς να λερώσει τα χέρια της» και να προτείνει εναλλακτικές λύσεις. Οι Συντηρητικοί το γνωρίζουν καλά ότι δεν μπορούν να επιβάλουν του όρους τους στους φορολογούμενους άλλων κρατών, τους οποίους παρακαλούν για τη χορήγηση πιστώσεων.
Η πρόταση του Παπανδρέου να αποσυρθεί από την πρωθυπουργία προσπαθεί να ωθήσει την αντιπολίτευση στην ανάληψη των ευθυνών της.
Το ότι ο Παπανδρέου θα χάσει αργά ή γρήγορα την εξουσία είναι βέβαιο. Καμία κυβέρνηση, η οποία προβαίνει σε τόσο δραστικές περικοπές, δεν μπορεί να διατηρήσει την εξουσία. Αυτό αποδεικνύεται και από το αποτέλεσμα των εκλογών στην Πορτογαλία πριν από δέκα ημέρες. …”
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:06 μμ
Πάνος
“Οι Συντηρητικοί το γνωρίζουν καλά ότι δεν μπορούν να επιβάλουν του όρους τους στους φορολογούμενους άλλων κρατών, τους οποίους παρακαλούν για τη χορήγηση πιστώσεων”
Πάλι τα ίδια φούμαρα, τα οποία αναπαράγονται άκριτα: οι φορολογούμενοι που λέει (ο παπάρας Γερμανός) δεν επιβαρύνονται ούτε σέντ του ευρώ: για ΔΑΝΕΙΑ πρόκειται, από Τράπεζες – και μάλιστα με πολύ αποδοτικά (και για τις Τράπεζες και για τις κυβερνήσεις) επιτόκια.
(Αμάν πια ρε Καργούδη με την παραπληροφόρηση εκ του εξωτερικού…)
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:11 μμ
Τάλως
“καθώς κανείς άλλος δεν έχει τις προϋποθέσεις για να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο.”
Η αλήθεια να λέγεται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ο συνταξιούχος, σ’ αυτόν πρόσφερε τη σύνταξή του για να σωθεί η πατρίς, νεσπά;
Κράτα γερά Γιώργο. Μόλις εξαργυρώσεις το τσεκ, τότε αμόλα.
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:18 μμ
σχολιαστης
Αν δεν τα επιστρέψει η Ελλάδα, (που σύμφωνα με αυτά που λέει η κοινή λογική …δεν τα μισά τουλάχιστον ) τα κράτη θα τα πληρώσουν τις τράπεζες μέσω των φορολογουμένων τους;
Δεν είπαμε οτι ο καπιταλισμός ιδιωτικοποιεί τα κέρδη και κοινωνικοποιεί τις ζημιές;
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:18 μμ
Β.Δ. Καργούδης
@Πάνο, για τυχόν παράπονα & “καταγγελίες” στη διεύθυνση της γνωστής κίτρινης ΠΑΣΟΚικής κωλοφυλλάδας, των FINANCIAL TIMES DEUTSCHLAND
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:23 μμ
Πάνος
Ναι, άλλη δουλειά δεν έχω!
*
σχο,
το επιχείρημά σου τα σπάει…
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:30 μμ
σχολιαστης
Γιατί ορέ! ;
Δίνουν πολλά χρήματα σε μια χώρα που κατά τα λεγόμενα 8 στους 10 που γράφουν στην καλύβα θα τα τινάξει. Αμφιβάλεις ότι το μάρμαρο θα επιδιωχθεί να το πληρώσει ο Ελληνας και ο Ευρωπάιος φορολογούμενος ώστε να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά των τραπεζιτών που στην πραγματικότητα κυβερνούν;
Μη με λες για επωφελή δάνεια, διότι είναι ο ορισμός του επισφαλούς.
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:41 μμ
Vita
Δηλαδή για ουρανοκατέβατο του 2009 τον έχουν στην Ευρώπη το ΓΑΠ; Κανείς δεν βρέθηκε να τους πει για τις θέσεις ευθύνης που είχε στις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ; Ή όλο αυτό που ζούμε το αποδίδουν στην πενταετία της ΝΔ;
Ιουνίου 16, 2011 στις 10:46 μμ
δεξιος
@ Βαγγελης
Eκεινο που οι Γερμανοι δεν ξερουν ειναι οτι ο Παπανδρεου θυσιασε κυριως ελευθερους επαγγελματιες,αυτοαπασχολουμενους και μικροεπιχειρηματιες που δεν τον ψηφιζουν τοσο οσο οι ΔΥ και οι υπαλληλοι των ΔΕΚΟ απο τους οποιους δεν θυσιασε κανενα.
Τη συναινεση απο τη ΝΔ τη ζητει γιατι μονο εκει ελπιζει οτι θα βρεθει καποιος να προτεινει απολυση εργαζομενων του δημοσιου τομεα ωστε να τον απελευθερωσει και αυτον απο τα δεσμα του και να τον απενεχοποιησει – στην “ιστορικη παραταξη” του ξερει οτι δεν θα βρει κανενα.
Ευτυχως ή δυστυχως ομως μεχρι στιγμης δεν βρισκεται κανεις στη ΝΔ να το πει αυτο.
Βρισκονται πολλοι πρωην ΝΔ (Μανος,Ντορα κλπ) αλλα κανεις νυν.
Οι νυν προτεινουν το αλλο μιγμα που προβλεπει την ελαφρυνση των φορων των ελευθεροεπαγγελματιων αλλα οχι το αντιστοιχο κοψιμο δαπανων με απολυσεις αλλα μονο με το τρυκ της εργασιακης εφεδρειας.
Ειναι αυτο δειγμα οτι παρεισεφρυσαν ακροδεξια στοιχεια ή μηπως απλως πιο καπατσα στοιχεια που ξερουν και αυτοι να ωραιοποιουν καταστασεις και οχι τα κοροιδα που υπηρχαν τοσο καιρο και μιλουσαν παντα για λιτοτητα ευνοωντας εκλογικα αυτους που ελεγαν οτι λεφτα υπαρχουν;
Θα δειξει το μελλον.
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:01 μμ
δεξιος
@ Vita
Aυτη ειναι η προπαγανδα που περασε ο Παπανδρεου στο εξωτερικο και προσπαθησε να περασει και στο εσωτερικο.Νομισε οτι με την επιρριψη των ευθυνων στον Καραμανλη Β΄θα αθωωσει το κομμα του απο το προπατορικο αμαρτημα του της δημιουργιας του χρεους τη δεκαετια του 80.
Αλλωστε οπως φανηκε και απο τη χθεσινη ανακοινωση του γιαυτον και το ΠΑΣΟΚ η “επικοινωνια” – βλεπε προπαγανδα τυπου λεφτα υπαρχουν ειναι το παν.
Φυσικα με την τακτικη αυτη δεν διευκολυνει καθολου αυτους που θελουν τη συναινεση μεσα στη ΝΔ καθως ισχυροποιουνται αυτοι που ζητουν να τον αφησουν να καει στη φωτια που αναψε.
Δεν υπαρχει συγκριση με Ιρλανδια και Πορτογαλια γιατι εκει οι σχεσεις των κομματων ειναι πιο ειλικρινεις.
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:32 μμ
vel
ΒΚ: Ιουνίου 16, 2011 στο 12:22 μμ ” Επομένως, ο νταλγκάς του ΓΑΠ
τον οδήγησε να αναζητήσει “επιβεβαιώσεις των προθέσεών του και νομιμοποιήσεις”
εκτός του χώρου της παράταξής του ή του ελληνικού λαού, και
(επαναλαμβάνω, όπως εγώ το βλέπω)
θέλοντες & μη θέλοντες, είναι ώρα να κουνήσουμε στον ΓΑΠ το μαντήλι, αφού ήδη δείχνει να μετακινείται απ το κέντρο της εικόνας με τάση να βγει τελείως εκτός αυτής…”
BK: δεν ξέρω τι λές εσύ Βαγγέλη, εγώ πάντως με το παραπάνω σχόλιο σου συμφωνώ 100%
ΕΣΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΑΚΟΜΗ;
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:37 μμ
Πάνος
Toποθετήσεις βουλευτών στην ΚΟ του ΠΑΣΟΚ (πολλές με τίτλο “τρία πουλάκια κάθονται”):
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=15459&subid=2&pubid=111419336
Ιουνίου 16, 2011 στις 11:48 μμ
Γιωργος Χ
Πιο χρήσιμη πληροφορία:
Μεταφορικό ελικόπτερο CH-47DG Chinook
Το βαρύ ελικόπτερο CH-47DG Chinook εκτελεί μεταφορές προσωπικού, πυροβολικού, εφοδίων και άλλου στρατιωτικού εξοπλισμού. Σε ειδικές διαμορφώσεις μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για αεροδιακομιδές τραυματιών, αποστολές έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς αλεξιπτωτιστών και αντιπυρικής ασφάλειας. 163 CH-47D έλαβαν μέρος κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου στο Ιράκ, ενώ περισσότερα από 1.000 ελικόπτερα υπηρετούν σε πολλές χώρες παγκοσμίως. Πάνω από 480 έχουν παραδοθεί στον αμερικανικό στρατό και στην αμερικανική εθνοφυλακή, ενώ στους χρήστες του περιλαμβάνονται η Αργεντινή, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νορβηγία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Αίγυπτος, το Ιράν, η Λιβύη, το Μαρόκο και φυσικά η Ελλάδα από το 1984.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Συνολικό Μήκος/Ύψος 30,18/5,78 μ
Διάμετρος στροφείων 18,29 μ
Βάρος (κενό) 10,614 τόνοι
Βάρος (μέγιστο) 24,494 τόνοι
Χωρητικότητα θαλάμου 41,74 τ.μ.
Ταχύτητα 315 km/h
Αυτονομία 5 ώρες και 30 λεπτά
Πλήρωμα 4
Κινητήρας 2 Textron Lycoming T55-L-712 των 3.750 hp
Φωτογραφία CH-47DG Chinook
Φωτογραφίες: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6
Τα Chinook έχουν ένα τριπλό σύστημα εξωτερική ανάρτυσης φορτίου που παρέχει σταθερότητα κατά τη μεταφορά ενός μεγάλου φορτίου, αλλά και περισσοτέρων μικρότερων. Μεγάλα εξωτερικά φορτία όπως συστήματα πυροβολικού των 155 χιλ μπορούν να μεταφερθούν με ταχύτητες που φθάνουν τα 260 χ.α.ω, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το κεντρικό άγκιστρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά έως 12 τόνων και τα δύο δευτερεύοντα για 7,5 τόνους έκαστο. Ο θάλαμος επιβατών/φορτίου έχει όγκο 42 τετραγωνικών μέτρων και επιφάνεια 21 τετραγωνικών μέτρων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά 2 Hammer ή 1 Hammer και ενός συστήματος πυροβολικού 105 χιλ. μαζί με το πλήρωμά του. Ο θάλαμος μπορεί να μεταφέρει 33 έως 50 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες ανάλογα με τη διαμόρφωση των θέσεων, ενώ σε διαμόρφωση αθσενοφόρου μπορεί να εξοπλιστεί με 24 φορεία.
πηγή:http://www.ellinikos-stratos.com/stratos/chinook.asp
Ιουνίου 17, 2011 στις 12:33 πμ
Το Μώλυ
Παίδες, γιατί ασχολιόμαστε με αυτούς τους άχρηστους και δεν κάνουμε κάτι πιο επικοδομητικό; ΓΙΑΤΙ;;;
“ΕΜΕΙΣ, ΑΥΤΟ_ΟΡΓΑΝΩΣΗ” (1)
DOC says:
27/06/2010 at 16:54
Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, αλλά εμείς προτελευταίοι!
@
Ο/Η Ανώνυμος είπε…
17 ΙΟΥΛΊΟΥ 2010 4:34 Μ.Μ.
Η σιωπή είναι χρυσός μόνο στις περιπτώσεις που αυτό που θα πούμε είναι παραποιημένη αλήθεια…..
@
ataktos says:
30/09/2010 at 16:44
Όσο περισσότερο σκύβει ο λαός μας το κεφάλι τόσο περισσότερο εκθέτει τον κώlο του
♣
rage είπε:
16/11/2010 στις 9:19 am
Ελληνες πολίτες είναι όσοι μετέχουν της Ελληνικής Παιδείας. Όσοι αποκλείονται από αυτή, απλούστατα, παραμένουν αγράμματοι και μπορεί πανεύκολα όποιος θελήσει να τους μετατρέψει σε αλαλάζοντες καταστροφείς
♥
«Χάνει τα πολιτικά του δικαιώματα ο πολίτης εκείνος που, όταν υπάρχει στάση στην πόλη, δεν πηγαίνει με καμιά παράταξη, έτσι ώστε να μην μένει κανείς ατάραχος, ή ασυγκίνητος, για τα δημόσια θέματα»,
Πλούταρχος, Σόλων, 12- 20.
♦
Όταν περπατάς στην μέση του δρομου, κινδυνεύεις να σε κτυπήσουν τ αυτοκίνητα και από τις δύο πλευρές
Θάτσερ
♠
Η εν δημοκρατίη πενίη τής παρά τοις δυνάστησι καλεομένης ευδαιμονίης
τοσούτον έστιν αιρετωτέρη οκόσον ελευθερίη δουλείης *
Δημόκριτος
*
«Οι Κινέζοι έχουν μιαν παράξενη κατάρα:
“Την κατάρα μου να ’χεις και να γεννηθείς σε μιαν ενδιαφέρουσα εποχή” ..
Πρέπει ηρωικά να το πάρουμε απόφαση. η γαλήνη, η αμέριμνη χαρά, η λεγόμενη ευτυχία ανήκουν σε άλλες εποχές, περασμένες ή μελλούμενες,
όχι στη δικιά μας.
Μπήκαμε στον αστερισμό της αγωνίας»,
«Αναφορά στο Γκρέκο»,
Καζαντζάκης
*
Γι’ αυτό:
ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΑΠΟ BLOGGERS;
Ανάγνωση του υπολοίπου… http://gkdata.wordpress.com/2011/06/16/%CE%B5%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF_%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-1/
Ειλικρινά, θα ήθελα να ακούσω τους λόγους που δεν προσπαθούμε κάτι τέτοιο. Μήπως γιατί είναι πιο εύκολο να κάνουμε ανέξοδη κριτική, μακρυά από κάθε ΕΥΘΥΝΗ;
Ιουνίου 17, 2011 στις 12:54 πμ
Γιάννης - 2
Διάβασα τα πιό πάνω σχόλια, που κάνουν πολλές σωστές διαπιστώσεις.
Εγώ πάντως, με αυτά που παρακολουθώ τις δύο τελευταίες ημέρες στην πολιτική σκηνή της Ελλάδος δεν αισθάνομαι ότι έχω την υπομονή να σχολιάσω τίποτα, πέρα από μιά απλή παρατήρηση: Παπανδρέου και Σαμαράς απεδείχθησαν ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΙ γιά τις θέσεις που κατέχουν.
Και με δεδομένο ότι και στα άλλα Κόμματα δεν υπάρχει κανείς, καταλήγω στο τραγικό συμπέρασμα ότι τη ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ η Ελλάδα, λείπει παντελώς η ΗΓΕΣΙΑ……
Ιουνίου 17, 2011 στις 7:52 πμ
vasav
Μέ το στόμα ανοιχτό -λέγοντας με τι μαλάκες μπλέξαμε – έχουν μείνει οι τροικανοί.
Με τα φρένα(ς) σπασμένα ,πάμε εμείς- συνηθισμένοι βέβαια.
Το θέμα όμως ειναι – μην το ξεχνάμε- αν η απαίτηση των δανειστών για συναίνεση , εξακολουθεί να “παίζει” .
Αν ναι , ποιος ο λόγος του ανασχηματισμού και όχι των απευθείας εκλογών έτσι ώστε να προκύψει μία οικουμενική ?( η οποία θα είναι νόμιμη και σύμφωνη με τη λαική επιταγή – εδώ γελάμε).
Πολυ γρήγορα θα φανεί ο ρόλος των ΓΑΠ-ΣΑΜ και των δανειστών βεβαίως- θα επιμείνουν στην απαίτησή τους?
δεξιέ 10:46 χθές:
δεν νομίζω ότι οΔΤ αποτελείται στην πλειονότητά του από ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ αν κάτι τέτοιο εννοείς.Και ούτε ο ΓΑΠ χρειάζεται την στήριξη του ΣΑΜ για απολύσεις στον ΔΤ , διότι έχει την καθολική στήριξη του ελληνικού λαου γι αυτό.(μια χαρά το ‘παιξε το “παιχνιδάκι” ο Πάγκαλος) .
Ιουνίου 17, 2011 στις 10:11 πμ
Το κόκκινο πανί
Η πορεία του Μονάρχη-Παπανδρέου προς τον πάτο (πιο μηδέν τώρα!) μας αφήνει παγερά αδιάφορους. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι αυτός και τα γλοιώδη ανθρωπάκια-Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κυβερνάν ακόμα τη χώρα, και θα μας πάρουν μαζί τους στον πάτο.
Συμφωνούμε απόλυτα στα περι Δανείων με όφελος, χαρακτηριστική η δήλωση της Υπ. Οικονομικών Αυστρίας «Μέχρι στιγμής έχουμε κερδίσει 19.000.000 ευρώ σε τόκους και δεν έχουμε χάσει ούτε ένα λεπτό, δανείζουμε τα χρήματα, δεν τα χαρίζουμε» skai
Ιουνίου 17, 2011 στις 10:47 πμ
Στράβων Αμασεύς
Πάντως μ’αυτά και μ΄αυτά, φάνηκε ποιος ελέγχει τους γνωστούς αγνώστους. Εάν κυβερνούσε η ΝΔ θα είχε καεί η Ελλάς. Σήμερα δεν ανοίγει μύτη παρόλη την επικείμενη καταστροφή.
Το παρακράτος είναι πράσινο.
Ιουνίου 17, 2011 στις 11:23 πμ
Στάθης Δ
Η πορεία της χώρας προς το μηδέν
Ενα συνομωσιολογικό (?) σενάριο:
1. Ιούλιος 2011: Η ΕΕ σώζει την Ελλάδα
2. Φθινόπωρο 2011
2.1 Η κυβέρνηση αδυνατεί να υλοποιήσει το Μνημόνιο ΙΙ
2.2 Προκυρήσσονται εκλογές
2.3 Δεν εκταμιεύεται η επόμενη δόση και η χώρα δεν πληρώνει ομόλογο που λήγει
2.4 Εκδηλώνεται πιστωτικό γεγονός και η Ελλάδα βαθμολογείται σε SD, δηλαδή επιλεκτική χρεοκοπία
3. Το ΧΑ υποχωρεί κάπου ανάμεσα στις 500 – 1000 μονάδες με τις Τράπεζες και τις σημαντικές εταιρείες στο -50% από σήμερα να αγοράζονται (και) από hedge funds. Τα φιλέτα του Δημοσίου (εισηγμένες ή μη) εκποιούνται επίσης σε εξευτελιστικές τιμές
4. Τα ίδια funds αγοράζουν παράλληλα και ομόλογα ακόμα πιό φθηνά (30-50%) από ότι διαπραγματεύονται σήμερα (70%)
5. Οταν έχει τελειώσει το deal, οι ίδιοι που έχουν στήσει, πουλήσει και υλοποιήσει το σενάριο χρεωκοπίας βγάζουν στο τραπέζι το σενάριο ανάκαμψη (ανακοινώνοντας επενδυτικά σχέδια) αποκομίζοντας φοβερές υπεραξίες
Ιουνίου 17, 2011 στις 11:59 πμ
Β.Δ. Καργούδης
@vel: μπορεί να διαφωνούμε σε πολλά, όμως ρωτάς κάτι που θα είχες το περιθώριο να το ρωτήσεις, ΜΟΝΟ στην περίπτωση που με έχεις συλλάβει κάποτε
-έστω και για μια μόνη φορά- σε ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ ή χυδαϊστί ανακυβίστηση .
(και όχι απλή κυβίστηση, που σημαίνει απλή τούμπα).
Αν όχι, μου χρωστάς κάποια μικρή (και μόνο τυπική) ανασκευή!
Είναι βλέπεις βαρύ αυτό το “αν συμφωνώ ΑΚΟΜΑ” με κάτι που διατύπωσα μόλις προ ωρών, ιδίως αν είναι και άδικο
Στο θέμα τώρα:
Λέω
-και φυσικά εξακολουθώ όχι να το πιστεύω μόνο, αλλά να το ισχυρίζομαι κιόλας-,
ότι με αυτά τα “εκβάντα” του τελευταίου 48ώρου, (και για τους λόγους που είχα αναφέρει και σε βλέπω -με ευχάριστη έκπληξη- να τους ψιλοαποδέχεσαι κιόλας)
ο ΓΑΠ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ μπαίνει σε μια διαδικασία υποχώρησης-αποχώρησης/έκλειψης από τη μεγάλη εικόνα της πολιτικης εξουσίας,
σαν απόλυτος & περίπου αποκλειστικός διαχειριστής της ηγεσίας, των επιδόσεων και των προοπτικών της μιας από τις δύο μεγάλες ιστορικές πολιτικές οικογένειες του τόπου.
(όπως και των περισσότερων τόπων, φυσικά, των ευρωπαϊκών τουλάχιστο,
και κατά τούτο οι βιαστικοί & πρόχειροι (για να το πω όσο πιο κομψά μπορώ) “πανηγυρισμοί” κάποιων (ελεγχόμενης πολιτικής/γνωστικής επάρκειας) που από τα τέλη των 80ς κιόλας βιάζονται να θάψουν τον “δικομματισμοό”
-αλήθεια τί νέου τύπου πολιτικό κατηγόρημα είναι αυτό, που απ ότι ξέρω, ούτε ηγεσία έχει, ούτε διεύθυνση & γραφεία, και βέβαια ποτέ δεν διεκδίκησε οτιδήποτε στο όνομα οποιουδήποτε;-
είναι σίγουρα αν/ιστορικοί, και στερούνται απολύτως του όποιου νοήματος, πολιτικού τουλάχιστο, αν με τον όρο “πολιτικός -ή -ό” εννοούμε όλοι το ίδιο πράγμα).
Όπως το βλέπω, λοιπόν, η τελική έκβαση, πέρα από τη διαχείριση της εθνικής κρίσης με όρους “του όλου ΠΑΣΟΚ” (πρβλ. σύνθεση κυβερνητικής επιτροπής)
για την παράταξη, ΗΔΗ αποτελεί καθεστώς μεσοβασιλείας, (σύντομης ή σχετικά πιο μεγάλης διάρκειας, αυτό είναι ερώτημα με απάντηση πολυπαραγοντική) επιφορτισμένο φυσικά με καθήκοντα ιστορικά, αλλά που πέρα απ αυτά, σκοπό έχει να ζυμώσει και να προετοιμάσει τη φυσική/ομαλή μετεξέλιξη της κομματικής έκφρασης της παράταξης και της νέας ηγεσίας της που τη βλέπω πολύ συλλογικότερη απ την παρούσα….
Ιουνίου 17, 2011 στις 12:33 μμ
Β.Δ. Καργούδης
@Στάθη: αν και στο ταλέντο σου σαν διαμορφωτή σεναρίων πιθανών εξελίξεων, πιστεύω σχεδόν απ την πρώτη στιγμή,
αυτή φορά πιστεύω ότι το πράγμα θα κρίνεται ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ μς όρους οικονομικούς/τεχνικούς! (ότι ήταν να φανεί φάνηκε, και ότι ήταν να κριθεί από την άποψη αυτή ήδη κρίθηκε)
Στην πραγματικότητα όλα έχουν ήδη κριθεί κι αυτό (πιστεύω)θα φανεί
(έτσι που να το καταλάβουν ΟΛΟΙ)
απ τη σημερινή συνάντηση Μέρκελ/Σαρκοζί μετά βέβαια κι απ το μασάζ που υπέστησαν αμφότεροι από Ομπάμα.
Από την αρχή σχεδόν, η κυβερνητική επιλογή ήταν:
με επίγνωση της σχεδόν παντελούς έλλειψης διαπραγματευτικής ισχύος της
(ήδη ξεφτελισμένης στην ΕΕ απ το πρώτο τρίμηνο του 09)
χώρας μας, να ακολουθούνται πιστά με κάθε θυσία οι επιλογές της τρόϊκας, αγοράζοντας χρόνο “ΜΗ ΡΗΞΗΣ” στην ουσία, και “παραμονής στο κάδρο ΕΕ/ΟΝΕ”
επειδή εκτιμούσε (και το προσπαθούσε) ότι αργά ή γρήγορα θα φαινόταν το τελικό ερώτημα στα χέρια όχι πια της χώρας ή οποιασδήποτε χώρας, αλλά της ΕΕ συνολικά:
Ότι δλδ
*ή θα δινόταν λύση πακέτο που θα εξασφάλιζε στη χώρα μας όχι ένα μόνιμο καθεστώς στο χείλος της χρεοκοπίας και έτσι άθυρμα στις διαθέσεις εχθρών & φίλων της,
αλλά ένα στάτους χώρας με αντικειμενικές δυνατότητες
(άλλο το τί τελικά θα τις κάνουμε εμείς)
να παρακολουθήσει
(όχι σαν προτεκτοράτο περιορισμένης κυριαρχίας)
της εξελίξεις στο εγχείρημα της ενοποίησης,
ή …..”κι ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα”
Σ αυτήν άλλωστε τη λογική, είναι και η επιλογή/πρόταση πακέτο Μέρκελ
(αντίθετο με ό,τι έλεγε μέχρι τώρα)
που λέει απλά:
“τους δίνουμε ότι χρειάζεται για να υπάρξουν μέχρι τον Σεπτέμβρη, και εκμεταλλευόμαστε “οι πλούσιοι” το διάστημα αυτό για μασάζ δικό μας τη φορά αυτή σε κοινοβούλια-ψηφοφόρους φορολογούμενους των χωρών μας, για την ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ της αναγκαιότητας να πληρώσουν “εισφορά υγιούς νομισματικού μέλλοντος” για τη διάσωση και τις προοπτικές της Ελλάδας στο όνομα των δικών τους προοπτικών ενός μέλλοντος εν ευημερία με ένα ισχυρό κοινό νόμισμα,
και τότε
(τον Σεπτέμβρη, δίνοντας έτσι περιθώριο επιλεκτικά ΚΑΙ σε δυνάμεις της αγοράς να αποσυρθούν σιωπηρά και όσο μπορούν από τοποθετήσεις/στοιχήματα ελληνικής χρεοκοπίας)
προχωρούμε σε λύση πακέτο.
Αν δεν προχωρήσει αυτό, @Στάθη, δεν βλέπω τί θα αποτρέψει την απώλεια οικονομικού/πολιτικού ελέγχου στην Ευρώπη με φαινόμενα ντόμινο, και διεθνώς (τί θα απέτρεπε) να επαληθευτούν αυτά που αναφερε η προειδοποίηση Ομπάμα για ενδεχόμενο επιστροφής σε κρίση ίσως βαθύτερη απ το 08
Ιουνίου 17, 2011 στις 5:01 μμ
Στάθης Δ
Βαγγέλη
Το σενάριο αυτό (υποτίθεται ότι) το επεξεργάζεται το “μαύρο μπλόκ” των hedge funds το οποίο εν πολλοίς είναι αυτονομημένο, συνεργάζεται με (η χρησιμοποιεί) πολιτικούς μικρού διαμετρήματος ή/και εξωνημένους , και είναι σε μάχη με το “άσπρο μπλόκ” των πολιτικών
Υποθέτω λοιπόν ότι αυτά που απαριθμώ παρακάτω τα βλέπουν και άλλοι (με αφθονο διαθέσιμο χρήμα και όλα τα χαρτιά –οίκοι αξιολόγησης π.χ- στα χέρια τους) και ότι η πρόκληση για τους profit addicts είναι τεράστια. Και βέβαια δεν πιστεύω να πιστεύει κανείς ότι έχουν έστω και ίχνος ηθικής σχετικά με την εξαθλίωση και το κούρσεμα μιάς χώρας. Οπως είπε κάποιος του συναφιού τους, “δεν υπάρχει νόμος που απαγορεύει να εκμεταλλεύεσαι τους ανόητους”
1. Ακούγεται όλο και πιό συχνά από επίσημα (Ευρωπαϊκά) χείλη ότι οι τράπεζες τους προετοιμάζονται για την (πιθανή) πτώχευση της Ελλάδας ξεφορτώνοντας ομόλογα
2. Τα άλλα δύο γουρουνάκια πάνε συγκριτικά πολύ καλύτερα και η εκτίμηση είναι ότι εφαρμόζοντας τα μέτρα θα σωθούν, άρα το τμήμα πρός υγειονομικό ακρωτηριασμό μικραίνει
3. Οι επιπτώσεις στο Ευρώ και γενικότερα στην ΟΝΕ είναι μικρότερες από όσο αρχικά υπολογιζόντουσαν (πάρα πολλές σχετικές δηλώσεις θεσμικών)
4. Τα γαμωνούμερα [1] δεν βγαίνουν όσο και να τραβιόμαστε. Τα 80 του νέου δανείου δεν φτάνουν ούτε για τους τόκους της 5ετίας (είναι 110), ενώ το πρωτογενές έλλειμα πρέπει να μηδενισθεί τάχιστα και αποκλειστικά από περικοπές δαπανών – αύξηση εσόδων (φορολογία) αφού τα όποια έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις πάνε (δια νόμου) στην μείωση του χρέους.
5. Μετά την υπογραφή επιμήκυνσης του Μνημόνιο Ι, την επόμενη πεντεαετία (2011-2015) λήγουν ~110 δις
5.1 Κάποια υποτίθεται ότι θα πληρωθούν μέσω των αποκρατικοποιήσεων (μιλάνε για 50 δις), μένει να αποδειχθεί
5.2 Κάποια (30-40 δις όπως υπολογίζουν) θα μπούν στο rollover επιβαρύνοντας με νέους τόκους τον Π/Υ με άλλα 1,5-2,0 δις τον χρόνο (με νέο μεσοσταθμικό επιτόκιο 5% από 4,5% ώστε να μην μας κηρύξουν σε πτώχευση)
5.3 Μένουν λοιπόν πρός διευκρίνηση τουλάχιστον άλλα 20-30 δις που λήγουν και δεν έχουν πεί πώς θα καλυφθούν
Βέβαια, το σημαντικότερο όλων, είναι ο ισοσκελισμός του Π/Υ και η δημιουργία μικρών έστω αρχικά πρωτογενών πλεονασμάτων (με πάταξη φοροδιαφυγής και ανάπτυξη και όχι με την φορολόγηση των συνήθων θυμάτων) που θα αλλάξουν ριζικά την ψυχολογία. Και όλα αυτά έχοντας στο μυαλό μας ότι
α) Το διαθέσιμο πολιτικό προσωπικό μάλλον δεν είναι σε θέση να κάνει τέτοιου είδους υπερβάσεις [2]
β) Εξαρτώμαστε απόλυτα από την ΕΕ και η τωρινή (θετική) στάση της δεν μπορεί να προεξοφλείται ώς δεδομένη και σταθερή επ’ άπειρον. Δηλώνουν εξάλλου (Μέρκελ) ότι θα ξαναδούν τι μέλλει γενέσθαι στην επόμενη εκταμίευση (Φθινόπωρο 2011)
γ) Πέρα από την ουσιαστική ανάληψη του χρέους μας από τους Ευρωπαίους φορολογούμενους, δεν ξέρω κατά πόσο είναι διατεθιμένοι να χρηματοδοτούν αενάως και τα ελλείματα μας
[1] Mέ έσοδα (μειούμενα ώς γνωστόν) ~ 53 δις (50 φόροι + 3 ΠΔΕ) και (αυξανόμενα σύμφωνα με όλα τα στοιχεία) έξοδα 75 (50 λειτουργικά + 8 ΠΔΕ + 17 Τόκοι) είσαι μέσα σόλο από χέρι (-20 δις ή 40% επί των τωρινών ετησίων εσόδων) μιάς και χρειάζεται να δανείζεσαι για να καλύπτεις και το έλλειμα και να πληρώνεις τόκους, αυξάνοντας εκθετικά το χρέος σου. Αν προσθέσεις ότι εισάγεις 40 και εξάγεις 16 δις το puzzle συμπληρώνεται και δεν νομίζω ότι χρειάζεται πτυχίο από το LSE για να το δείς. Οπως και δεν χρειάζεται κάτι πέρα από κοινή λογική και αίσθημα ευθύνης για να βρείς πραγματιστικές λύσεις που μπορούν να αποτελέσουν βάση ουσιαστικής διαπραγμάτευσης με τους εταίρους-δανειστές μπάς και σωθούμε. Και εδώ, το υπάρχον (και το σε αναμονή) πολιτικό προσωπικό μόνο ανατριχίλα μπορεί να προκαλέσει
[2] Δραστικό κόψιμο σπατάλης αρχίζοντας από τον εαυτό του και τους κομματικούς στρατούς, γενικευμένο πόθεν έσχες για ζεστά λεφτά στο ταμείο και εμπέδωση κλίματος ισονομίας, κλείσιμο των χιλιάδων (23 χιλ τις υπολογίζουν) φορέων που βολεύουν “δικά μας παιδιά” και πάει λέγοντας
Ιουνίου 18, 2011 στις 12:58 μμ
vel
Βαγγέλη, την έχεις και την τυπική και την ουσιαστική ανασκευή..
εγώ μίλησα εκείνη την ώρα για το γεγονός που εξελισσόταν δλδ σε “πτώση” της κυβέρνησης ΓΑΠ και βλέπω ότι και εσύ το επιβεβαιώνεις.. σε λίγη όμως ώρα η “πτώση” αναστράφηκε και όσοι μιλούσαν ακόμη και εναντίον του μνημονίου έγιναν υπουργοί.. εκεί πήγαινε το δικό μου “ΑΚΟΜΗ;”
Βλέπω λοιπόν σήμερα ότι κάτι παραπάνω ήξερες εσύ! ο ΓΑΠ παρέδωσε την πρωθυπουργία στον ΕΒ και αποχωρεί για να σώσει άλλες πολιτείες .. βοήθειά τους..
Τέλος όσο για την πρώτη παράγραφο του σχολίου σου επιφυλάσσομαι για όταν βρώ λίγο χρόνο….