Παρακολουθούσα πριν λίγο τη συνέντευξη του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και εξεπλάγην από το επίπεδο της παρακμής (πολιτικής και προσωπικής) στο οποίο παρέπεμπε η παρουσία του. Όχι ότι δεν ήταν αναμενόμενο – αλλά όχι τόσο γρήγορα και όχι σε αυτό το βαθμό.
Ο Καραμανλής ταυτίστηκε με τους Βουλγαράκη – Ρουσόπουλο και υποστήριξε σθεναρά τη δυνατότητα του ενός να φοροδιαφεύγει νομότυπα – και του άλλου να καθορίζει το παιγνίδι στο χώρο των ΜΜΕ, όπου δραστηριοποιείται επαγγελματικά και επιχειρηματικά η σύζυγός του.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=935445&lngDtrID=244
Και όχι μονάχα αυτό – αλλά στήριξε ουσιαστικά τον Παυλίδη, κάλυψε και τις κυβερνητικές ενέργειες για τις μπίζνες της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου.
Το έκανε ίσως επειδή «δεν έχει άλλους». Ίσως επειδή έχει χάσει πλέον την όποια επαφή του με την κοινή γνώμη. Ακόμα και η απάντησή του για τη σχέση του διδύμου της αποτυχίας (Ψωμιάδης/ Παπαγεωργόπουλος) στη Θεσσαλονίκη ήταν άλλα αντ’ άλλων.
Όπως και να έχει, η κυβέρνησή του θυμίζει πια τις τελευταίες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και ο ίδιος τον Σημίτη του τέλους – τότε που απλώς κρατούσε το φανάρι στους διάφορους Πάχτες.
48 Σχόλια
Comments feed for this article
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:48 μμ
nik-athenian
Βιάζεσαι Πάνο, βιάζεσαι…
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:10 μμ
Πάνος
Εγώ δε βιάζομαι καθόλου. Άλλοι βιάζονται να …σαπίσουν.
Και τα καταφέρνουν μια χαρά!
Αν υπήρχε μια σοβαρή και πειστική εναλλακτική λύση, θα είχαν φύγει ήδη.
Αλλά ακόμα κι έτσι θα φύγουν.
Το κακό είναι αυτό που θαρθεί ΜΕΤΑ.
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:11 μμ
Παπούλης
Νικ συμφωνώ αλλά πίσω έχει η αχλάδα την ουρά….
Η ουσιαστική πολιτική γραμμή της κυβέρνησης που διαγράφεται από τα παραλειπόμενα της σημερινής συνέντευξης επιγραμματικά θα μπορούσε να είναι :
Συνεχίζουμε ακάθεκτοι , δεν αναλαμβάνουμε ευθύνες πέρα από αυτές που μας επιβάλλουν τα προσωπικά συμφέροντά μας και οι δεσμεύσεις μας προς την εγχώρια και διεθνή πλουτοκρατία. Αδιαφορούμε για το όποιο πολιτικό κόστος και ελέγχωντας το κράτος και τη δικαιοσύνη θα διαβούμε αβρόχοις ποσί τα σκάνδαλα και τις αβελτηρίες. Και όταν έρθει πάλι η ώρα των εκλογών θα επιχειρήσουμε με τριχίλιαρα και άλλες χάντρες και καθρεφτάκια να δελεάσουμε τους ιθαγενείς να προτιμήσουν και πάλι τον άφθαρτο και καταλληλότερο. Ο Χότζας είναι το πολιτικό μας μοντέλο.
( κανείς καργιόλης δημοσιογράφος δεν ρώτησε το αυτονόητο : πότε θα τιμαριθμοποιηθεί αυτή η ρημάδα η φορολογική κλίμακα , γιατί η στοιχειώδης μείωση των συντελεστών των κλιμακίων δεν αποτελεί επί της ουσίας φορολογική ελάφρυνση παρά μόνο για τα υψηλά εισοδήματα )
( και κανείς δημοσιογραφίσκος δεν τόλμησε να ρωτήσει πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα , ώστε να είναι και νομικά αμφισβητούμενη η απόφαση φάντασμα του κου Μπασιάκου )
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 3:20 μμ
nikiplos
Καλησπέρα… Το κακό είναι ότι μετά το 89, κάθε κυβέρνηση δημιουργεί ένα «τετελεσμένο». Πολύ φοβάμαι πως όποιος και να βγει (ο τύπος «σπρώχνει» συνεργασία ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ τελευταία) στις όποιες επόμενες εκλογές, παρόμοια θα πράξει… Αφού το «τα ίδια έκαναν και οι προηγούμενοι» δημιουργεί δίκαιο. Αφού η Ελληνική Δικαιοσύνη, ούτε ανεξάρτητη είναι ούτε έχει την πολιτική εξουσία να πράξει τα αυτονόητα. Νομίζω πως θα συνεχιστεί αυτός ο Θίασος εις βάρος μας… Ενδεχομένως να επικαλεστούν και «Εθνικά Θέματα» για να φάνε ότι έχει απομείνει…
Αλήθεια στα «κλειστά επαγγέλματα» ο πρωθυπουργός ποιόν εννοεί?
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 5:09 μμ
π2
Τη συνέντευξη δεν την είδα. Δεν παίρνω κι όρκο όμως για την παρακμή που βλέπεις. Η παρακμή προϋποθέτει μια προγενέστερη ακμή, την οποία δεν θυμάμαι να έχω δει.
Θυμάμαι το σχόλιο κάποιου που έχει πείρα από σόου μπίζνες (έχει σημασία αυτό) για μια προεκλογική συνέντευξη του ΚΑΚ το 2004. Είχε τύχει να δουλεύει με την τηλεόραση ανοιχτή αλλά χωρίς να βλέπει εικόνα από τη συνέντευξη. Σταδιακά έπιασε τον εαυτό του, αφηρημένος όπως ήταν, να του βρίσκονται λογικά αυτά που άκουγε και μάλλον συμπαθής ο ομιλητής. Άρχισε να παρακολουθεί και την εικόνα, μόνο που τώρα τα αισθήματα αντιστράφηκαν. Και τότε κατάλαβε τι συνέβαινε. Ο ήχος που άκουγε ήταν στρογγυλεμένος, καλά φτιαγμένος για να μην ενοχλεί, με σωστή εκφορά, χωρίς κομπιάσματα. Ήταν ένα καλό προϊόν. Η εικόνα όμως, για ένα έμπειρο μάτι, ήταν αυτή που καθιστούσε σαφές ότι επρόκειτο για ένα κατασκεύασμα στανικό, προβαρισμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια, χωρίς ίχνος ουσίας. Κι εκεί έχανε μονομιάς όλους τους πόντους που είχε προσωρινά κερδίσει.
Χρόνια τώρα οι «αντικειμενικοί» δημοσιογράφοι φιλοτεχνούν το πορτρέτο του ΚΑΚ ως καλοπροαίρετου σοβαρού ηγέτη που είναι αναγκασμένος να συμβιβαστεί με τους ανίκανους συνεργάτες του. Προσωπικά εξακολουθώ να πιστεύω πως πρόκειται για ένα κατασκεύασμα που δεν ανταποκρίνεται καθόλου στην πραγματικότητα. Το μόνο που βλέπω είναι ένας επιμελής ηθοποιός που παίζει έναν ρόλο που του έγραψαν. Ίσως λοιπόν η παρακμή της συνέντευξης να είναι απλώς μια κακή στιγμή των σεναριογράφων.
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 5:42 μμ
Πάνος
Για τη διάβαση των ορίων μεταξύ πολιτικής και χρήματος, ο εν ιστολογίοις συνάδελφος Νίκος Ξυδάκης:
http://vlemma.wordpress.com/2008/09/07/dikaioma-sto-ploutizein/
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 6:58 μμ
zepos
Συνήθως προσπαθώ να γράψω κάτι όταν πράγματι έχω κάτι να πω..
Αλλά τώρα δεν .. έχω γιατί τι παραπάνω θα μπορούσε να πει κανείς από τα λόγια του Παπούλη και του πιδυο παραπάνω;
Στο τραπέζι ήμουν στο τέλος της συνέντευξης και άκουσα πολύ λίγο στο τέλος.. Ρώτησε λοιπόν ένας δημοσιογράφος από το δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά: «Πέρσυ κ.Πρόεδρε εδώ είχατε εξαγγείλει αρκετά μέτρα για τον Πειραιά (τα απαριθμεί ένα-ένα) μια και είσαστε υποψήφιος στην εκλογική περιφέρεια και εκτός από το αποχετευτικό της Ψυττάλειας που προχωρά σαν χελώνα, για τα υπόλοιπα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, Γιατί;»
Και η απάντηση άρχιζε έτσι: » Ε τώρα και σεις μην περιμένετε όλα τα έργα να έχουν γίνει κλπ , κλπ»..
Ψύχραιμη και κυνική παραδοχή και πλήρης αδιαφορία…
Αλλά αν παρακολουθείται καιλίγι τα δελτία στα κρατικά κανάλια, θα διαπιστώσετε οτι έχουν επιδοθεί σε μια άγρια και χωρίς προσχήματα προπαγάνδα οι «διαλεγμένοι» δημοσιογράφοι…
Εχθές το βράδυ στην ΕΡΤ3 μια κάπως καινούργια ρεπόρτερ μιλούσε από την έκθεση και την ρώτησαν τι είπε προσερχόμενος ο συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ κ.Πουπάκης για τα φορολογικά – οικονομικά μέτρα..
Η άξια ρεπόρτερ, άρχισε να λέει σιγά και με νόημα, κάνοντας και σχετικές γκριμάτσες οτι :» Ο κ.Πουπάκης στην πραγματικότητα γνωρίζει οτι αυτή η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί για την οικονομία με αυτές τις διεθνείς συνθήκες. Άλωστε και ο κ.Αλογοσκούφης ο ίδιος έχει παραδεχθεί οτι υπάρχουν ακόμη δυσκολίες…..»
Μάλιστα! Και κανείς δεν την σταμάτησε να της πει: Τι λες μωρή; Τα είπε αυτά ο Πουπάκης ή μας λες τι είχε στο μυαλό του;
5 δις περιμένουν να εισπράξουν από τα νέα φορολογικά μέτρα και αυτά κυρίως από την πλάτη των μη εχόντων. Μέγα δείγμα της παταγώδους αποτυχίας της μεθόδου «μείωση των φόρων στα υψηλά κλιμάκια»….
Και μόνο να σκεφτείς το μέτρο του φόρου στην μεγάλη ακίνητη περιουσία που καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από το μέτρο της φορολογίας σε ΟΛΑ τα ακίνητα, έστω και στα πολύ μικρά… φάνει!
7 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 9:07 μμ
Πάνος
nikiplos,
κλειστά επαγγέλματα: ταξιτζήδες, μεταφορείς υγρών καυσίμων (και άλλες ειδικότητες περί τις μεταφορές), συμβολαιογράφοι, πανεπιστημιακοί (σε διαδιακσία ολοκλήρωσης του …κλεισίματος) πολιτικοί κλπ.
Όσα κι αν ανοίξουν, κάποια θα παραμείνουν κλειστά.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:55 πμ
papaioannou
Νομίζω ότι λείπει το μέτρο αλλα όλοι κολλουν στο πόσο χάλια ήταν ο Καραμανλής
Δεν βοηθά αυτό όσο ο ΓΑΠ δείχνει έξαλλος και ο Τσιπρας Αφιονισμένος
Το ΠΑΣΟΚ σήμερα με κάποιον άλλον στην ηγεσία του, θα ήταν στον προθάλαμο της εξουσίας. Κυβέρνηση εν αναμονή.
Θα είχε ανατραπεί το σκηνικό και η διαματυρία των πολιτών θα έβρισκε σοβαρή διέξοδο δημιουργώντας ελπίδα και προσμονή αλλαγών.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:26 πμ
indictos
Δεν είναι δυνατόν να κυβερνά κάποιος για πάντα με μόνο οδηγό τις σφυγμομετρήσεις και τις επιταγές των επικοινωνιολόγων.
Μάλλον ο ΚΚJr το πήρε χαμπάρι και άρχισε να ψάχνει παντού στηρίγματα.
(για κάποιο λόγο δεν εμφανίζονται τα προηγούμενα σχόλια, γράφει ότι έχεις 9 αλλά δεν βλέπω κανένα)
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:27 πμ
indictos
τώρα είναι ΟΚ
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:46 πμ
nik-athenian
Έχουν περάσει μόνο 4 χρονάκια αφότου ο μηχανισμός του ΠΑΣΟΚ απομακρύνθηκε από το βάζο με το μέλι.
Η αναμονή γεννά αδημονία. Το σύνδρομο της στέρησης εξουσίας και μελιού γίνεται όλο και πιο δυσβάστακτο.
Ο ηγέτης είναι πάντα ο μόνος υπεύθυνος. Ο μηχανισμός είναι πάντα άμοιρος ευθυνώνι. Αρκεί να εκτελεί τις εμπνευσμένες οδηγίες του ηγέτη.
Μπροστά πηγαίνει ο αρχηγός
και πίσω του οι σκύλοι.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:58 πμ
Αντώνης
Ενώ το σωστό είναι: Ο ηγέτης δεν είναι ποτέ υπεύθυνος. Ο μηχανισμός είναι για όλα υπεύθυνος γιατί δεν εκτελεί τις εμπνευσμένες οδηγίες του ηγέτη. Μπροστά πηγαίνει αμόλυντος ο αρχηγός και πίσω του μαγαρίζουν οι σκύλοι.
Μόνο που όλα αυτά είναι κωμωδία.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 4:50 πμ
Παπούλης
Θα συνυπέγραφα χειροπόδαρα το σχόλιο του αγαπητού μου Πιδύου.
Παρά το γεγονός ότι εκ πρώτης όψεως θίγει το «εικαστικό» μέρος της όλης παρουσίας στη συνέντευξη ( την όποια καθ’ ομολογίαν του ΔΕΝ είδε ) η ευστοχία και η αναλυτική αποτελεσματικότητα των παρατηρήσεών του υπογραμμίζει έτι περισσότερο το γεγονός ότι , για όσους έχουν το έμπειρο ή ευαίσθητο βλέμμα , τα ψεμματάκια τελείωσαν :
Αν ο καταλληλότατος ( κατά Ζέπο ) ήταν με κατεβασμένα παντελόνια , τώρα είναι με κατεβασμένα τα σώβρακα.
Βέβαια κατ’ άλλους εδώ σχολιαστές η ανεπάρκεια των αντιπάλων είναι αυτή που ενδυναμώνει τη θέση του ΚΑΚ .
Δεν έχουν παρά να τον προτιμήσουν και πάλι στας επομένας εκλογάς , αν και αμφιβάλλω αν το αντίτιμο θα ξεπερνά το γνωστό τριχίλαρο…
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 7:52 πμ
ritsmas
Δεν ξέρω , Πάνο, αλλά δεν μου εδωσε την αισθηση της παρακμής, όπως την εννοείς τουλάχιστον. Θεωρώ ότι οι ερωτήσεις που του τέθηκαν ήταν τριβιαλ, όποτε ανάλογες ηταν και οι απαντήσεις. Φυσικά παρουσια όλων αυτων θα στηριζε τα στελέχη του, αλλα΄δεν είναι εκει το θέμα. Το θέμα είναι γιατί στεκόμαστε σε τόσο μικρά και ανουσια θέματα – τόχω δει το σκαφος του Βουλγαρακη, ειναι ανευ σημασίας – γιατί ασχολούμαστε με τη Μαρα και τις δραστηριότητές της κλπ…. Αυτα τα οποια γραφονται περι του τί κατα πόσον το νομιμο ειναι και ηθικό απασχολεί την οικουμένη από κτήσεως κόσμου. Το βρισκω λίγο υποκριτικό να το επαναφέρουμε όταν γνωρίζουμε ότι οι θεσπιζόμενοι νόμοι δεν ειναι κατ αναγκην ηθικοί ή μάλλον δεν αναλαμβάνουν να καλυψουν αυτό το πεδίο.Εχω την αισθηση ότι άλλα θαπρεπε ναναι τα θέματα μας κι όχι αυτά τα τατουλικά, βουλγαρακικά και δεν ξερω τί άλλα….
Ο ηγετης μιας χωρας οφειλει να σχεδιαζει και να παρουσιάζει τα οραμάτα του για την πατριδα του και το λαό μέσα σ ενα διεθνοποιημένο περιβάλλον στο οποίο ζουμε και του οποίου τις συνέπειες δεχόμαστε δίχως ανάσα. Τα υπόλοιπα θα επαναλαβω ότι ειναι τρίβιαλ και σε επίπεδο μικροπολιτικής.
Τον Ξυδάκη, καθ οτι φιλος και συνάδελφος τον διαβασα. Οκ.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 8:58 πμ
zepos
Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι μόλις λίγους μήνες πριν πήγαμε άρον-άρον σε εκλογές με την δικαιολογία της κακής οικονομικής κατάστασης και οτι όπως είπαν, χρειάζονταν μια μέα ισχυρή εντολή για να .. συνεχίσουν [την κατεδάφιση].. Να μας πει το …όραμά του! Μάλιστα…
Τους πιστέψαμε και ξαναβγήκαν. Και σήμερα άντε πάλι ομολογούν την παραγώδη αποτυχία στην οικονομία και αναγκάζονται να πάρουν πολύ σκληρά φοροεισπρακτικά και καθόλου αναπτυξιακά μέτρα που πλήτουν αποκλειστικά τα μικρά εισοδήματα [τεκμήρια, φόρος ακινήτων π.χ.] για να κλείσουν τις τεράστιες τρύπες των εσόδων και ΟΧΙ των εξόδων, [οι κοινωνικές παροχές μειώθηκαν] μην το ξεχνάτε..
Τα έσοδα μειώθηκαν δραματικά οχι μόνο από την φοροδιαφυγή την οποία κατηγορούν, αλλά από την μείωση της φορολογίας των υψηλών εισοδημάτων και φυσικά την ύφεση, την ανέχεια της αγοραστικής δύναμης των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων…
Και αν δεν είχαν και τα τεράστια έσοδα από την φορολογία των καυσίμων που έκαναν πραγματικό ράλυ…. Μην μασάτε οτι η αύξηση των τιμών του πετρελαίου φταίει… Όσο αυξάνεται, εκτινάσσονται και τα έσοδα από την φορολογία του, σε όλη την Ευρώπη το ίδιο.. Επιιπλέον οι διαφορές στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, ευνοεί την αγορά που γίνεται πάντα σε δολλάρια, άρα οι αυξήσεις δεν ακολουθούν πάντα το κόστος…
Μια ματιά στα ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων θα σας δείξει το τραγικό της κατάστασης.. Οι πολλοί βουτάνε στην ανέχεια και οι λίγοι κάνουν μπάνιο στο ευρώ…
Ωχ! Παλαιοκομουνιστικά ακούγομαι ε;
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 11:31 πμ
Πάνος
rits,
μου κάνει εντύπωση αυτή η large αντιμετώπιση… Οι άνθρωποι κατέλαβαν την εξουσία καταγγέλοντας τις κοττεροδρομίες του Τσουκάτου. Η εξουσία δεν τους δόθηκε για τον παραμικρό «ιδεολογικό/ οραματικό» λόγο, την πήραν επειδή χτύπησαν ανελέητα ένα σάπιο σύστημα εξουσίας, που είχε φάει πια τα ψωμιά του. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο θα χάσουν και οι νεοδημοκράτες την εξουσία – πριν την ώρας τους.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:11 μμ
σχολιαστής
Για να πέσει ο Καραμανλής πρέπει να βγεί ο Παπανδρέου. Για να βγεί ο Παπανδρέου, πρέπει να επαναπατριστούν ψηφοφόροι του Κανένα, του ΣΥΝ και των Ο-Π. Ετσι είναι, κερδίζει ο ένας χάνουν οι άλλοι. Θα γίνει έτσι;
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:14 μμ
inlovewithlife
Κατ’ αρχήν προσυπογράφω το σχόλιο του π2. Όποιος διαβάζει το παρόν thread, αξίζει να το ξαναδιαβάσει.
Δεύτερον συμφωνώ με ritsmas. Οι Βουλγαράκηδες, Βατοπαίδια κτλ είναι σε επίπεδο μικροπολιτικής. Μικροπολιτικής γιατί η πολιτική, όπως και η εξουσία, είναι πράγματι μικρές και γιατί – θα συμφωνήσουμε όλοι – η διαφθορά είναι ίδιον αυτών. Έτσι, όταν ο Βουλγαράκης ή ο Ρουσόπουλος κρυφογελάνε ή ξεσπαθώνουν στις κάμερες υπερασπιζόμενοι το βίο και την πολιτεία τους με παρησία, λένε ακριβώς αυτό, ότι όποιοι και αν ήταν στη θέση τους τα ίδια θα κάνανε. Και δυστυχώς (ή ευτυχώς) έχουν δίκιο. Γιατί, όσο περιμένουμε από «κάποιους» να κάνουν «κάτι» είμαστε άξιοι αυτού που συμβαίνει.
Ωστόσο ritsmas δε θα ‘θελές (?) να επεκταθούμε από τη «μικροπολιτική» στην ουσία. Θα ήταν λίγο δραματικό, δε συμφωνείς. Όποιος δε συμφωνεί, ενδεικτικά γράφω πως από τα 231 Βαρέα & Ανθυγιεινά με τα νέα μέτρα μένουν μόνο τα 10, καταργούνται τα 116 και υποβαθμίζονται σε σημείο ανυπαρξίας τα 105. Και μην αρχίσει κανείς τα «καλά τους κάνανε» με τυπικές δικαιολογίες τη στιγμή που οι εργαζόμενοι δύτες, ακόμη και με το παρόν καθεστώς, δεν κατατάσσονται στα Βαρέα & Ανθυγιεινά. Αυτό μόνο ενδεικτικά, για να ξέρουμε αναλογικά που οδεύουν και οι υπόλοιπες – όχι πλέον κατακτήσεις αλλά απλώς – πηγές βιοπορισμού των ανθρώπων.
Συνεπώς, και τελικό συμπέρασμα, από την ομιλία του Πρωθυπουργού εγώ συνειδητοποίησα πως οι άνθρωποι αυτοί ζουν αλλού, τους εμποδίζει να δουν τι «παίζει» στην κοινωνία το τείχος των μπράβων τους. Θα φύγουν νύχτα και δε θα τους λυπηθεί και κανείς.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:49 μμ
Πάνος
inlovewithlife,
με αναγκάζεις να επανέλθω, γιατί φαίνεται πως αυτά που θεωρώ εγώ αυτονόητα δεν είναι. Από μια δημόσια παρουσία (πχ συνέντευξη στη ΔΕΘ) αυτό που φαίνεται είναι καθοριστικό για να εννοήσουμε αυτό που είναι. Προσωπικά αρνούμαι να συζητήσω πολιτικά (για πολιτική) με/για ανθρώπους οι οποίοι δε διστάζουν να χρησιμοποιούν ανενδοίαστα την πολιτική τους δύναμη για οικονομικά / επιχειρηματικά οφέλη της οικογένειάς τους. Γιατί οι δυο περιπτώσεις (Βουλγαράκη/ Ρουσόπουλου) είναι αυτό ακριβώς. Και από τη στιγμή που ο Καραμανλής ταυτίζεται μαζί τους, αυτόματα υποβαθμίζει τον εαυτό του από το επίπεδο του πολιτικού ηγέτη σε εκείνο του λαθρεπιβάτη της εξουσίας.
Μετά απ’ αυτό, εγώ τουλάχιστον αδυνατώ να ακούσω τη λέξη «πολιτική» να χρησιμοποιείται από αυτούς τους ανθρώπους. Δε με ενδιαφέρει να τους ακούσω! Γιατί οι ίδιοι ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ πως όταν λένε «πολιτική» εννοούν «μικροπολιτική». Ακριβώς όπως και οι Πασόκοι, στο μακρόσυρτο (και άδοξο) τέλος της δικής τους διακυβέρνησης.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:53 μμ
Πάνος
σχολιαστή,
«η ζωή θα δείξει» 😉
Πάντως, είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο. Για την ακρίβεια, πιθανότερο από τα υπόλοιπα – τα οποία εξακολουθούν να παίζουν.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:13 μμ
inlovewithlife
@Πάνος
Δε διαφωνούμε παρά μόνο στο μέγεθος. Για μένα μικροπολιτική είναι γενικότερα η πολιτική της εξουσίας.
Όσο για το ποιόν του Καραμανλή, είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα ενός επικοινωνιακού ίματζ, που έχουν φτιάξει για λογαριασμό του τα ΜΜΕ, του καλού και τίμιου αλλά αποτραβηγμένου εξουσιαστή/ηγέτη, που είναι αναγκασμένος ράθυμα να εισέρχεται στο προσκήνιο και να αντιδρά που και που με νηφαλιότητα στις «καταλάθος» αποκαλύψεις εις βάρους του «άχρηστου» (σε σχέση με αυτόν) επιτελείου του. Ευχαριστούμε αλλά δε θα πάρουμε άλλο. Ο π2 τα γράφει καλύτερα και πιο εύστοχα από εμένα.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:00 μμ
Παπούλης
Ρίτσα
το μοναδικό «οραματικό» στοιχείο στη τότε πολιτική καμπάνια του ΚΑΚ ήταν η καταπολέμηση της εκτεταμένης διαφθοράς και ο «εξορθολογιμός» του Κράτους σε συνδυασμό με εφαρμογή αλά κάρτ μεταρρυθμίσεων. Αλλά αν προσέξεις θα διαπιστώσεις ότι μετά το 89 αυτό είναι το «μόνιμο όραμα» των εκάστοτε επιβητόρων της εξουσίας. Η προγραμματική του ΚΑΚ πχ δεν διαφέρει ως οραματική διάσταση από την αντίστοιχη του Σημίτη. Εκμεταλλεύονται το μόνιμο έλλειμα εμπιστοσύνης στην Ελληνική κοινωνία για να «παίζουν» με τις διαθέσεις και τις προσδοκίες του ψηφοφόρου.
Με αυτή την οπτική μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι μετά τους δύο «μεγάλους» ηγέτες της μεταπολίτευσης δεν υπάρχουν οράματα που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν και να εμπνεύσουν αφού οι προσδοκίες διαψεύσθηκαν , το επίπεδο εμπιστοσύνης μειώθηκε δραματικά και η κοινωνική συνοχή αποσαρθρώθηκε . Επομένως σήμερα , όπως και παλαιότερα αλλά όχι εμφανώς , η ουσία της πολιτικής και της άσκησης εξουσίας είναι ακριβώς η μικροπολιτική και οι κομπίνες . Επειδή δεν υπάρχουν πρότυπα , επειδή ψόφησαν τα πρότυπα το ηθικό είναι νόμιμο και αντιστρόφως , η πολιτική ( όχι η νομική ) ευθύνη είναι στα αζήτητα .
Και αν η συζήτηση περί νομίμου και ηθικού υπάρχει από κτίσεως κόσμου , η μικροπολιτική αποτελεί το άλλοθι κτήσεως του κόσμου από αυτούς που δεν αναρωτιούνται για το ζήτημα αλλά πράττουν κατά τα προσωπικά τους συμφέροντα.
Κοντολογίς δεν υπάρχουν οράματα παρά μόνο θάματα σαν αυτό της εξαφάνισης της απόφασης Μπασιάκου . Το «σεμνά και ταπεινά» ως κυρίαρχο μότο βυθίστηκε αύτανδρο στη Βιστωνίδα , κάηκε στην Ηλεία και τη Ρόδο , απαξιώθηκε ως δομημένο ομόλογο παρά τις ενέσεις επιβίωσης της Μίζενς.
Θα συμφωνήσω ( το έγραψα άλλωστε παραπάνω ) ότι η συνέντευξη στη ΔΕΘ είναι παραδοσιακά για το θεαθήναι , αλλά είναι χρήσιμο να διαβάσει κανείς το σχόλιο του Πιδύου …..
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:06 μμ
ritsmas
Να χασουν Πανο , και να χιλιοχάσουν, αλλά όχι γιατί ο τάδε εχει κοτερο και επιχειρήσεις. Το βρισκω αφελές ως επιχειρημα. Ηταν από ευκατάστατη οικογένεια και προφανώς ενα σκάφος – τοχω δει το σκαφος του, σιγα τα ωα – δεν ειναι γι αυτόν φοβερό. Οι επιχειρήσεις των συζύγων ειναι αλλη ιστορία. κι αν υπαρχει κατι παρανομο σ αυτές, ας ελεγχθούν οπως ελεγχεται (!!!!) ο καθένας από μας. Ξέρεις, Πάνο, δεν αντεχω την υποκρισία. Κι εγω με σκαφη γυριζω ( όχι δικα μου,παρ ότι κι εγω από την οικογένεια μου θα μπορούσα) φίλων σκάφη οι οποίοι ειναι απλοί ανθρωποι που δουλευουν κανονικα δεν φοροδιαφευγουν δεν εξαπατούν κανενα και δεν υποκρίνονται παριστάνοντας τους δήθεν. Γυρίζω μεν, ζω μονη με δύο παιδιά, το ενα προβληματικό και πληρωνω τεραστια εφορία… Αυτά ως προς την υποκρισια ολων μας… Τα υπολοιπα, αν δεν τα δεις λαρζ , αλλα με τον ελληνικο επαρχιωτισμό μας, μάλλον θα συνεχίσουμε να εχουμε πρόβλημα… Τότε λεγανε για τον Τσουκάτο, και η σημερινή αντιπολιτευση λεει για τη συνταγματική αναθεώρηση .Το θεατρο του παραλογου γενικώς….
Ας φροντισουν να κάνουν πράγματα σωστα για τις ασθενεστερες οικονομικά τάξεις, κι ας φροντίσουν να υπάρξει συναινεση τόσο στη φοροδιαφυγή όσο και στην παραοικονομία ( να την πατάξουν εννοω) Αλλά αφού ολοι τους τη θέλουν και τη λιβανίζουν, γιατί να την πατάξουν.
αυτα κι αλλα πολλά που Πάνο μου δεν αντέχω να τα λέω..
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:07 μμ
Αντώνης
Το σχόλιο της ritsmas μου θύμισε το άρθρο του Π. Θεοδωρίδη στον Αγγελιοφόρο (Καναβάτσο):
http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=9/8/2008&page=0
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:09 μμ
Αντώνης
(εννοούσα το πρώτο σχόλιο)
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:19 μμ
σχολιαστής
Aυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι μερικοί φίλοι, είχαν δώσει έστω και μικρή βάση, στις «ηθικού περιεχομένου» διακηρύξεις του Καραμανλή. 😉
Εμένα μου φάνηκε αυτή τη φορά πιο ειλικρινής εκπέμποντας την εικόνα «είμαστε μες στα σκατά».
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 3:05 μμ
Πάνος
O Π. Θεοδωρίδης επαναλαμβάνει κάμποσες φορές «μπορεί και να του βγει». Δεν πρόκειται να του βγει. Θα του (μας) βγει ο ΓΑΠ.
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 5:21 μμ
tsopanis
Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψει κανείς την κατάσταση του σήμερα στην Ελλάδα. Δεν μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον μέσα στον ξεφτιλισμό της Ελληνικής γλώσσας, ότι υπάρχουν λέξεις που να έχουν ακριβώς την έννοια που πρέπει για να περιγράψουν αυτό που ζούμε. Αυτό που με τρομάζει όπως περισσότερο… και υπάρχει κάτι που με τρομάζει περισσότερο από το τυφλό τώρα του Καραμανλή… είναι το αύριο… το αύριο ποιού; Ποιανού κόμματος; Η κρίση που έντεχνα χτίσανε εδώ και χρόνια στα μέτρα τους οι πολιτικοί, πολύ φοβάμαι ότι θα φέρουν στο προσκήνιο πρόσωπα και καταστάσεις οδυνηρές… πολύ φοβάμαι ότι το δίπολο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ θα τελειώσει για κάτι πολύ χειρότερο, που δεν έχει καμία σχέση με τα πολιτικά κόμματα που είναι στο προσκήνιο τώρα.
Lykos
…
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 5:55 μμ
manos
Διαβάζοντας από τα αριστερά το πνεύμα της Ρίτσας,
αναρωτιέμαι μεγαλοφώνως αν
στον σημερινό ελληνικό καπιταλισμό οι αξίες του πλουτίζειν μπορούν να περιοριστούν, στα πλαίσια μιας άλλης ηθικής;
Και αν ναι, ποιο τμήμα της κοινωνίας έχει μια άλλη ηθική οδεύουσα προς ηγεμονία να αντιτάξει;
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 7:00 μμ
Βλαδίμηρος
Χαίρετε και καλή βδομάδα.
Εγώ δεν παρακολούθησα τη συνέντευξη. Είδα κι άκουσα μερικά δελτία ειδήσεων και πρόλαβα να διαβάσω ολίγη από τύπο.
Δεν πρόσεξα να έγινε κάποια ερώτηση για τη Μίζενς.
Και αν όντως δεν έγινε (όπως έχω την εντύπωση, αν δε μου διέφυγε κάτι), δε βρέθηκε κάποιος @#$%^ σχολιαστής των ΜΜΕ να το επισημάνει;;;
Αν δεν είμαι απρόσεκτος, είμαι πολύ καχύποπτος…
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 9:22 μμ
π2
Εεε, μήπως μας διαβάζει ο Τσίμας;
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 9:44 μμ
Πάνος
Γιατί όχι; Πάντως, ό,τι έγραψε στην καλύβα ΧΘΕΣ ο π2, βρίσκεται ΣΗΜΕΡΑ στα ΝΕΑ.
ΥΓ. Δε φαντάζομαι να ζητήσεις αύξηση… Μπορεί να είναι απλή σύμπτωση! 😉
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 9:58 μμ
Παπούλης
Ο πιδύος είναι πλέον εμβληματική της καλύβας και του ΙΘΙ μορφή
Ένα ειδικό επίδομα δεν θα έβλαπτε !)
8 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 10:20 μμ
π2
Μα πώς σου πέρασε από το μυαλό ότι θα ζητούσα αύξηση; Να αμαυρώσω το λειτούργημα του σχολιαστή;
(Εάν βέβαια σου βρίσκεται καμιά μετοχή σε off-shore, αλλάζει το πράμα…)
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 11:44 πμ
π2
Φαίνεται πως μοιράστηκαν οι δημοσιογράφοι: ο Τσίμας διαβάζει εμένα και ο Λυγερός τον Πάνο. 🙂
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 2:46 μμ
Πάνος
😉
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 10:03 μμ
nik-athenian
Όσοι στα γκάλοπ απαντούν ότι θεωρούν καταλληλότερο τον ΚΑΚ ως πρωθυπουργό, δεν μπορεί κάποιο αρχέτυπο που βλέπουν επάνω του τους εμπνέει. Ποιο νάναι αυτό το αρχέτυπο;
Οι παλιοί Σαλονικιοί, ίσως βλέπουν την παλιά φιγούρα του έμπορα της Μοδιάνο με το τσαχπίνικο βλέμμα.
Οι gayto ίσως βλέπουν τον άνθρωπο που προσπάθησε και κατάφερε να γίνει μια wife tended sex machine.
Οι ζηλωτές του πατριαρχικού μοντέλου, ίσως βλέπουν το πρότυπο του Έλληνα πατέρα που θα γίνει χαλί και για τα δικά τους παιδιά.
Οι αναπολούντες τη χαμένη ευταξία ίσως βλέπουν στο πρόσωπό του ένα νέο Αστυνόμο Μπέκα, έτοιμο να εξιχνιάσει με χαμογελαστό πρόσωπο κάθε σκοτεινή υπόθεση.
Οι νεοεπιχειρηματίες ίσως βλέπουν το προφίλ νυχτοπαράγοντα της παραλιακής με κέφι για τη δουλειά του.
Στους συνδικαλισταράδες πάλι ίσως με μια τραγιάσκα στο κεφάλι να θυμίζει παλιούς ένδοξους ανθρακωρυχοπατέρες που τα έβαλαν με την Μάργκαρετ.
Άβυσσος η ψυχή του έλληνα γκαλοπιζόμενου.
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 10:17 μμ
Πάνος
Δε βλέπουν τίποτα απ’ όλα αυτά, αγαπητέ Νικ.
Βλέπουν τον …ΓΑΠ!
*
Επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε, αντιγράφω από εδώ
http://exastal.blogspot.com/2008/09/blog-post_736.html
Τρίτη, 9 Σεπτέμβριος 2008
προς ηθικά άμεμπτους πασόκους και λοιπές παρθενόπες του «πανελλήνιου σοσιαλισμού»
Επειδή οι «αγωνιστές» του «πανελλήνιου σοσιαλισμού» και λοιπά «δημοκρατικά λαμόγια» νομίζουν ότι ξεχνάμε τόσο εύκολα «ανώνυμος σχολιαστής» μας υπενθυμίζει λίγα από τα «τάδε έφη» μεγαλόσχημων εκπροσώπων του ένδοξου «πασοκικού» παρελθόντος:
Αγαπητοί ηθικά άμεμπτοι πασόκοι, σας θυμίζω τι λέγανε τα πρωτοκλασάτα στελέχη σας μέχρι πρόσφατα:
1) «Ο Ελληνας πολίτης αηδιάζει απο την έκταση της διαφθοράς σε πολλούς τομείς τ ων δημοσίων υπηρεσιών.
Αρνείται να καθυστερεί ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία απο τα μικροσυμφέροντα συντεχνιών, η μεγαλύτερα συμφέροντα που θέλουν να κηδεμονεύσουν την πολιτική ζωή. Πολλοί πολίτες θεωρούν πως το ίδιο το ΠΑΣΟΚ έχει γίνει μέρος του κατεστημένου»
( Γιωργάκης Παπανδρέου, Καθημερινή 12-10-2003 )
2) «Χρειάζοταν να αποκαλύψει η Αυριανή οτι έχει ο κ. Μαλέσιος σπίτι απο τον κ. Αθανασούλη, για να μάθει ο πρωθυπουργός οτι μια γενιά στελεχών του, την οποίαν το Μαξίμου διαδίδει ως «διάδοχο γενιά», έχει μέλη που έχουν παίξει στο Χρηματιστήριο με την μετοχή αυτής της ύποπτης εταιρίας;»
( Θεόδωρος Πάγκαλος 17-4-2003 )
3) «Χωρίς λαδάκι, δεν κινείται η μηχανή. Η διαφθορά αγγίζει και αφορά ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία»
( Θεόδωρος Πάγκαλος, Απογευματινή 22-10-2002 )
4) «Κανείς απο εμάς δεν αρνείται την ανεργία, τις ελλείψεις του κράτους, τα φαινόμενα διαφθοράς»
( Βάσω Παπανδρέου 19-1-2002, 3η Συνοδος Κ.Ε. ΠΑΣΟΚ )
5) «Θυμάμαι οτι ο πρωθυπουργός Κ.Σημιτης ενοχλείτο κέθε φορά που ανέφερε κάποιος αυτό το θέμα της διαφθοράς. Όχι γιατι δεν υπάρχει, αλλα γιατι το αναφέραμε. Βλέπω οτι τώρα κηρύσσει τον πόλεμο κατά της διαφθοράς. Έιναι αργά, αλλα είναι επιτέλους κάτι…»
( Θεόδωρος Πάγκαλος 10-2-2002 )
6) «Ορισμένα κρούσματα διαφθοράς έχουν δημιουργήσει κρίση αξιοπιστίας»
( Χρήστος Παπουτσής 7-10-2000 )
7) «Καθυστερεί η έκδοση μιας σύνταξης για ένα, δυο, τρία χρονια, μέχρι να λαδωσει ο συνταξιουχος. Η θέση στο ΙΚΑ πωλείται 5 εκατομμύρια. Για ενα κοινό νεκροταφείο, πληρώθηκαν μίζες 700 εκατομμυρίων δραχμών»
( Γ. Καψής 6η συνοδος Κ.Ε ΠΑΣΟΚ, 1999 )
8)»Γιατί ενώ τώρα καταδικάζεις και ορθώς το φαινόμενο Σαλαλέ,αγνοήθηκε η πιεστική πρότασή μου να θεσμοθετηθεί η απαγόρευση πρόσληψης δημοσίων υπαλλήλων σε επιχειρήσεις με τις οποίες συναλλάσσονταν;
Γιατί, ενω τώρα προτείνεις τομές για την πάταξη της διαφθοράς απέκρουσες μαζι με ΟΛΗ την ηγετική ομάδα, την πρότασή μου για να αναληφθεί εκστρατεία κατά της διαφθοράς;»
(Γ.Καψής, ανοικτή επιστολή στον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, Κ. Σκανδαλίδη 18-10-2000 )
9) «Οι αεριτζήδες κυριαρχούν. Η διαφθορά θερίζει στο Δημόσιο…»
( Γεράσιμος Αρσένης 8-9-2002 )
10) «Πολλά απο τα στελέχη μας, εχουν ενσωματωθεί στην πλουτοκρατία»
( Θεόδωρος Πάγκαλος, ΤΑ ΝΕΑ 17-6-2003 )
Και αφου τελείωσαν οι 10 «εντολές»… και το κερασάκι…
«Εμείς, ΔΕΝ κλεψαμε !!!»
( George (Νίκος Κατέλης) Παπανδρεου 16-5-2007 )
το έστειλε ανώνυμος σχολιαστής
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 10:28 μμ
Αντώνης
Αποκτά ενδιαφέρον η εμφάνιση του Γιωργάκη στη ΔΕΘ. Είναι τόσο ικανός ώστε να αναστήσει τον Κωστάκη;
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 11:52 μμ
Θανάσημος
είναι…
9 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 11:59 μμ
Πάνος
Τι διάολο, δε θα του βάλουν από δίπλα κάποιον να τον προσέχει;
10 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 12:14 πμ
Αντώνης
Μήπως να τον κρατήσουν κάτω;
11 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:28 μμ
Πάνος
Οι καραμπόλες …συνεχίζονται.
Πως άρχισε πριν λίγο ο Τσίπρας τη συνέντευξη τύπου στη Θεσσαλονίκη;
– «Καραμανλής, τέλος εποχής»!
11 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 1:30 μμ
Πάνος
…εξακολουθώντας να ακούω (με μισό αυτί) τον Τσίπρα να μιλάει, μου φαίνεται περισσότερο λαϊκιστής ακόμα και από τον Αλαβάνο… 😉
30 Σεπτεμβρίου, 2008 στις 11:30 πμ
Ο Σεπτέμβρης της καλύβας « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[…] Ως τροχιοδεικτικό, το ποστ Κώστας Καραμανλής: τέλος εποχής, το οποίο ήταν από τα πρώτα στη μπλογκόσφαιρα που επισήμαναν, πριν μας το πουν τα γκάλοπ, ότι οι πολιτικοί συσχετισμοί αλλάζουν και από το οποίο (κείμενο και σχόλια) ερανίσθησαν αρκετοί – εκτός αν πρόκειται για συμπτώσεις: https://panosz.wordpress.com/2008/09/07/karamanlis/ […]
22 Νοεμβρίου, 2008 στις 11:54 μμ
Νέες δημοσκοπήσεις: χειρότερα για τη ΝΔ δε γίνεται « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[…] https://panosz.wordpress.com/2008/09/07/karamanlis/ […]
19 Δεκεμβρίου, 2008 στις 4:05 μμ
arthur
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
Όχι! Δε φεύγω!
Τι να τους κάνω εγώ που δε με θέλουν;
Κι άλλος ναρθεί τα ίδια θα κάνει και χειρότερα.
(Τους το ‘πα κιόλας-
θα εξαντλήσω την τετραετία)
Δε φεύγω!..
Και την Ελλάδα όλη αν κάψουνε
μες στου Μαξίμου θα ταμπουρωθώ
κι ας έρθουν να με βγάλουνε.
Δε φεύγω!
Πού θα ξανάβρω εγώ τέτοιον λουφέ
και τέτοιες ρεβεράντζες;
Μόνο να συνεχίσω πρέπει να μιλώ για ελευθερίες
δημοκρατίες και δικαιώματα,
και να τους λέω πως εγώ τα έφερα στον τόπο.
Δε φεύγω! Αφού ο λαός ακόμα με ανέχεται
είμαι ο πρωθυπουργός που του αξίζει.
Ύστερα, με τον Ομπάμα επάνω,
ούτε στον ύπνο μου πρωθυπουργία δεν ξαναβλέπω.
Δε φεύγω!
Κι αν την Ελλάδα την ερήμαξα τελείως
ε και;
Καλά να είμ’ εγώ και τα λεφτά μου μόνο.
Έξυπνος ήμουνα -προόδεψα-
πρέπει γι αυτό λόγο να δώσω;
Δε φεύγω!
Γιώργης Χολιαστός