…μ’ αυτή την ιστορία του διαδρόμου 10/28. Από το Σεπτέμβρη του 2005 έχω αναρτήσει αμέτρητα ποστ, έχω πρωτοστατήσει στο στήσιμο δυο Επιτροπών, έχω καταναλώσει άπειρες ώρες σε αυτοψίες, διάβασμα, συνεδριάσεις, συνενοήσεις, επαφές με κόμματα, παρατάξεις, προσωπικότητες, ειδικούς επιστήμονες κλπ, έχω στείλει πολλές χιλιάδες μέηλ με δελτία τύπου, έχω δημιουργήσει ένα αρχείο με αμέτρητες φωτογραφίες, έχω γράψει ακόμα κι ένα βιβλίο (κυκλοφόρησε σε μερικές εκατοντάδες αντίτυπα στη Μπουγατσαδούπολη και στάλθηκε σε εκατοντάδες αποδέκτες ηλεμηνυμάτων, σε pdf).
Ε, και λοιπόν; Μηδέν εις το ποιλίκον. Οι Μπουγατσαδιώτες και οι Μπουγατσαδιώτισσες δεν ενδιαφέρονται να διατηρήσουν την Ανατολική τους Ακτή, δεν τους ενοχλούν τα μπετά, που σύντομα θα αντικαταστήσουν την αμμουδιά. Γούστο τους και καπέλο τους. Κι εγώ έπαψα να παθιάζομαι με το θέμα – το συνήθισα. Λοιπόν, στην πρώτη (σημερινή) φωτογραφία σας παρουσιάζω, ως αξιοθέατο, έναν καινούριο κολπίσκο, που φιλοτεχνεί η διάβρωση, μερικές εκατοντάδες μέτρα αριστερά από το εργοτάξιο που μπαζώνει το Θερμαϊκό. Για να ολοκληρωθεί ένα έργο που δεν θα χρησιμεύσει σε τίποτα απολύτως στην πόλη και στη Μακεδονία.
Εδώ, πιο κοντά. Τα τοπογραφικά πασαλάκια που βλέπετε σήμερα μέσα στο νερό, πριν τέσσερις μήνες, δηλαδή τον Ιούνιο, απείχαν τρία (3) μέτρα από το κύμα. Θα σας πω και κάτι που δεν το βλέπετε στις φωτογραφίες, αλλά το (ξανα)είδα σήμερα, περπατώντας στην ακρογιαλιά: η διάβρωση είναι πλέον εμφανής μέχρι το Ναυτικό Όμιλο – σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το διάδρομο. Αλλά, τι σημασία έχει;
Η ακτή ανήκει σε όλους, δηλαδή σε κανέναν. Το έλεγε η γιαγιά μου: «Μισιακό γαϊδούρι, το τρώνε οι λύκοι!». Το παιχνίδι για την Ανατολική Ακτή χάθηκε οριστικά. Το μπετόν, παίδες και κόρες, είναι το μέλλον που αξίζει στη Μπουγατσαδούπολη. Ίσως αυτό είναι το τελευταίο δικό μου ποστ για τις επιπτώσεις του διαδρόμου 10/28. Εξάλλου, το δικό μου μέλλον είναι, έτσι κι αλλιώς, μια μοναχική καλύβα ψηλά στο βουνό. Αρκετά μακριά από τον Θερμαϊκό, για να μη τον βλέπω από ψηλά, όπως θα έχει καταντήσει. Πολύ μακριά, για να μην αντικρύζω την τρισάθλια Μπουγατσαδούπολη, που κάποτε λεγόταν Θεσσαλονίκη.
Στο μεταξύ, θα προσπαθήσω να κάνω κι εγώ ό,τι και όλοι οι άλλοι, δηλαδή θα παριστάνω ότι δεν βλέπω τι συμβαίνει, μπροστά στα μάτια μου.
66 Σχόλια
Comments feed for this article
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 4:35 πμ
Rodia
Αχ, βρε Πάνο… 😦
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:48 πμ
Πάνος
Ε, καλά, μερικά χιλιόμετρα τσιμέντο στις ακτές είναι, θα το συνηθίσουμε , που θα πάει… 😉
Ροδιά, καλημέρα!
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:57 πμ
σχολιαστής
Πάνο, μη μας ψυχοπλακώνεις πρωί πρωί. Βάλε αδερφέ μου το τραγούδι του Λοίζου, «τίποτα δεν πάει χαμένο».
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:21 πμ
Db0
Η Τραφωδία των κοινών ξαναπαίζεται
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:28 πμ
Αντώνης
Έτσι είναι. Πατ’ απάν που λένε κι οι Πόντιοι.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:55 πμ
άμμος
Ξέρεις Πάνο, πρέπει να φανταστούμε το Σίσυφο ευτυχισμένο.
Μη φανταστείς ότι το έχω επιτύχει, απλά είπα να πουλήσω την εξυπνάδα μου. 🙂 Καλημέρα.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 11:01 πμ
Πάνος
Καλημέρα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!
Αντώνη, πόντιος είσαι ή έμαθες την έκφραση από τους πόντιους (και αριστερούς) στα μπλογκ; 🙂
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 11:30 πμ
Αντώνης
Πάνο, υπάρχει κλάδος της οικογενείας, αλλά ελάχιστα ποντιακά ξέρω. Ομολογουμένως έχουν κάποιες μοναδικές εκφράσεις… 😉
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 12:36 μμ
αλληλόμορφος
Το ερώτημα Πάνο είναι πόσο μακριά από αυτά και από τα άλλα, πρέπει να πάει κανείς για να γλιτώσει.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 12:44 μμ
Πάνος
Μπα, όσο μακριά και να πας, η «ανάπτυξη» θα έρθει και θα σε βρει …κατακέφαλα!
Απομένει το τραγούδι του Διονυσίου:
αιτούμαι ακρόαση Θεού – και αλλαγή πλανήτη
και κείνο το παλαιό σύνθημα στους τοίχους:
σταματήστε τη Γη να κατέβω! 😉
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 12:57 μμ
αλληλόμορφος
Εγώ σκεφτόμουν το όπου κι αν πάω η Ελλάδα με πληγώνει της Αλεξίου.
Το χταπόδι σου όμως δεν παίζεται.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 1:01 μμ
Πάνος
Μεταξύ μας, είναι του Σεφέρη…
(ο στίχος, όχι το χταπόδι) 😉
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 1:09 μμ
αλληλόμορφος
Στη δουλειά το μεγαλύτερο μέρος του πρωινού ακούω Αλεξίου χωρίς να μου αρέσει. Ότι και να μου πεις, η Αλεξίου θα σου πω ότι το τραγούδησε.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 1:30 μμ
ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΑΓΝΩΣΤΟΣ
ΠΑΝΟ ΔΕΝ ΣΕ ΛΕΝΕ ΕΦΡΑΙΜ ΔΥΣΤΥΧΩΣ
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 5:19 μμ
Πάνος
αλληλόμορφος,
κουράγιο… ή βρες ωτοασπίδες…
*
Τάκη,
ΕΥΤΥΧΩΣ πουδε με λένε Εφραίμ… 😉
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 5:41 μμ
Πάνος
Και μια είδηση: αν θυμάστε, υπάρχει μια προσφυγή στο ΣτΕ κατά του έργου, η εκδίκαση της οποίας έχει αναβληθεί 4 φορές (αν μετράω σωστά και δε χάνω καμιά). Ε, λοιπόν, υπάρχει μια …πιθανότητα να εκδικαστεί η υπόθεση στις 29 Οκτωβρίου 2008
Υπάρχει και η άλλη πιθανότητα η εκδίκαση να πάρει κι άλλη αναβολή, οπότε θα συμπέσει με τα …εγκαίνια του διαδρόμου, σε λίγα χρόνια. Το καλό πράγμα, αργεί να γίνει… 😉
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 5:51 μμ
Πάνος
Για το ποστ γίνεται και μια δεύτερη συζήτηση, σ’ αυτό το μακρυνάρι:
http://buzz.reality-tape.com/story.php?title=%CE%91%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B9%2C-%CF%80%CE%BB%CE%AD%CE%BF%CE%BD%2C-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%E2%80%A6-%28%CE%97-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CE%B2%CE%B1-%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CF%8C%29
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:04 μμ
zepos
Ο περιφερειακός σας μπαζώνει;
Γιατί εκεί που μας στέλνεις… περί άλλων τυρβάζουν..
Κουβέντα για την ανάγκη ή οχι για επέκταση ή μεταφορά του αεροδρομίου..
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:14 μμ
Θανάσημος
Πάνο! Δες εδώ για το πως να βάζεις λινκ χωρίς να βγαίνουν μακρυνάρια.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:19 μμ
Πάνος
Θανάσημε,
κοίτα να διορθώσεις τα σχόλια στο μπλογκ σου και μη μου μαθαίνεις πράγματα που ήδη γνωρίζω… 🙂
Από τον καιρό που απέκτησα πόρσε δε μπήκα ξανά στη διαδικασία που μας υποχρέωνε το blogspot – την είχε σιχαθεί η ψυχή μου!
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:50 μμ
zepos
Να τολμήσω να προτείνω οτι αν … λέμε αν ποτέ θελήσεις να γράψεις τα λινκ μόνο με το τίτλο τους, και δεν το κατέχεις.. εδώ είμαστε..
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:56 μμ
Θανάσημος
Καπετάνιο, το κατέχει! Αλλά δεν το κάνει γιατί μερικά χρόνια πριν είχε blogspot. Μα ΠΩΣ δεν το είχα φανταστεί;;; :mrgeen:
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:57 μμ
Θανάσημος
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:58 μμ
Θανάσημος
Άλλος ο Mr Geen και άλλος ο Mr Green. Ο πρώτος είναι μες την γκίνια και ο δεύτερος μες την γκρίνια
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:14 μμ
air of the earth
Ο άπαιχτος Θανάσημος. Αλλά γραφική ήταν κάποτε και η φίλη που πριν από χρόνια μάλωνε στα κομμωτήρια γιατί χρησιμοποιούσαν λακ σε σπρέι με προωθητικά αέρια. Όταν θα πάψεις να σαι γραφικός και θα είσαι επιβεβαιωμένος θα είναι χειρότερα.
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:05 μμ
π2
Δίκιο έχει ο Θανάσημος. Για να παραπέμπεις με αυτή τη χαλαρότητα σε αυτήν τη συζήτηση, δεν μπορεί, βουδιστής θα είσαι…
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:50 μμ
Πάνος
π2,
γιατί όχι;
(εννοώ γιατί να μην είμαι χαλαρός, όχι βουδιστής…) 😉
Πάντως, αν το ΣτΕ κάνει κανένα «αστείο» στις 29/10, πολύ θα ήθελα να έβλεπα τα μούτρα μερικών – μερικών…
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:01 μμ
π2
Εεεε, τα σχόλια τα είδες;
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:03 μμ
Πάνος
Φυσικά. Και γέλασα πολύ που ο Κουράκης έγινε Βουράκης, από τον (κατά 99%) γνωστό μου «ψευδώνυμο»… 😉
(Είχε στείλει ένα ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟ σχόλιο στην καλύβα, πέρυσι. Εκτός αν τα μεγάλα πνεύματα συναντήθηκαν – χωρίς οι κάτοχοί τους να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον. Στην περίπτωση αυτή, δεν τον ξέρω κι εγώ)
16 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:06 μμ
π2
ΟΚ. Α, και τα χαιρετίσματά μου στον Δαλάι…
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:15 πμ
αλληλόμορφος
Πάνο με τα χρόνια σχηματίζεται η ιδέα πως οι ορθότατες αποφάσεις του ΣτΕ είναι διακοσμητικές. Όταν ο βιογιάννης έκλεγε το κατεστραμμένο ρέμα με τα αηδόνια βρέθηκαν πολλές αποφάσεις του που απαγόρευαν ρητά την οποιαδήποτε εργασία σε ρέματα αλλά ο δήμος αγρόν ηγόραζε (κατάστρεφε).
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:48 πμ
Πάνος
αλληλόμορφε,
ακριβώς έτσι: διακοσμητικές… Δυστυχώς.
*
Ο «ψευδώνυμος» στο buzz δίνει ρέστα:
– ως βασικό επιχείρημα (κατά των όσων λέω) χρησιμοποιεί το ότι «δεν είχα φάει μπουγάτσα μέχρι τα δεκαοχτώ μου», δηλ. πως είμαι ξένος, άρα «δεν δικαιούμαι δια να ομιλώ»… (συνηθίζεται, τελευταία… ) 😉
– έχει μπερδέψει τον κωδικό του διαδρόμου και τον αποκαλεί 10/31
– αν είναι ο (γνωστός μου) Περαιώτης, λέει άλλα αντ’ άλλων για τις αμμοληψίες. Αν δεν είναι, απλά δεν ξέρει τι του γίνεται επί του θέματος.
– η «εγκεκριμένη από την ΕΕ» ΜΠΕ του έργου έχει γίνει «ρόμπα» από ειδικούς πανεπιστημιακούς. Δυστυχώς, γίνεται ήδη ρόμπα ΚΑΙ στην πράξη, επί του πεδίου.
Για την ταμπακέρα, ούτε λόγος: υπάρχει ή δεν υπάρχει διάβρωση αυτή τη στιγμή; Υπάρχει άλλος τρόπος να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο εκτός από το τσιμεντάρισμα ολόκληρης της αμμουδιάς, από τον 10/28 ως το Ναυτικό Όμιλο (σε πρώτη φάση);
Τα υπόλοιπα είναι ιστορίες για μπουγάτσες…
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:35 πμ
Κωστής Γκορτζής
Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί ‘ψευδώνυμοι’ που σπεύδουν με χαρακτηρισμούς να αντικρούσουν επιχειρήματα. Ο συγκεκριμμένος έχει χαθεί στον φανατισμό του εγώ του και προσπαθεί να (δια)στρέψει την όποια συζήτηση υποβαθμίζοντας αυτόν που εκφέρει αντίθετη άποψη.
Επειδή δεν πολυκαταλαβαίνω πώς βάζουν σχόλια στο μπλογκ του (είμαι …παλιάς τεχνολογίας) του απαντώ εδώ:
Ψευδώνυμε, κι άλλη φορά ανέφερες την Περιφερειακή και φαίνεται οτι αγνοείς πως η καταστροφή του δάσους και το διαρκές μποτιλιάρισμα σ’ αυτήν έχουν φέρει τη Θεσσαλονίκη στην πρώτη θέση των πιο μολυσμένων πόλεων. Αν, κατασκευαζόταν, όπως προβλεπόταν, η εξωτερική περιφερειακή (σχεδιασμένη επί Κ.Καραμανλή), κι εσύ κι εγώ και όλοι μας θα ζούσαμε καλύτερα. Μερικοί, δε, και περισσότερο…
Μη γνωρίζοντας το θέμα της προέκτασης στις ‘λεπτομέρειές’ του, καταθέτεις επιχειρήματα που εκθέτουν την όποια αξιοπιστία της γνώμης σου. Γράφεις για διάδρομο 10-31 ενώ είναι ο 12-28. Γράφεις ότι ο Πάνος ισχυρίστηκε ότι θα φέρνουν άμμο από τη Γρίτσα ενώ ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει γράψει κάτι τέτοιο (από τη Γρίτσα μεταφέρουν τα σκύρα νταμαριού της Πιερίας για το μπάζωμα του υπόβαθρου – την άμμο την πήραν, δυστυχώς από τη θάλασσα και τις παρακείμενες ακτές). Και, βεβαίως, δεν γράφεις ούτε λέξη για την ήδη εμφανή διάβρωση της ακτής που αποδεικνύεται φωτογραφικά και όχι θεωρητικά.
Γράφεις για ‘εγκεκριμμένες’ από την ΕΕ Μελέτες αλλά αγνοείς ότι ακόμα και τις μελέτες τους αυτές τις έχουν τροποποιήσει με Υπουργικές αποφάσεις (όταν θα ‘σκάσει’ και αυτή η υπόθεση, οι πρασινογαλάζιοι Υπουργοί θα έχουν ‘παραγράψει’ τα καραμπινάτα ανομήματά τους…)
Και, ένα τελευταίο. Στην υπόθεση αυτή δεν χωρούν πλέον ανώνυμες τοποθετήσεις σαν την δικιά σου. Αν γνωρίζεις τα πραγματικά δεδομένα, βγες και κατάθεσέ τα επώνυμα. Αν θέλεις να μάθεις τα πραγματικά δεδομένα, και να εκφέρεις την άποψή σου τεκμηριωμένη, τα e-mails του κυρίου Πάνου Ζέρβα και το δικό μου είναι στη διάθεσή σου. Με χαρά να σου παραδώσω όλα τα στοιχεία για να τα μελετήσεις. Εκτός αν τα έχεις ήδη και σκοπίμως παραποιείς τις απόψεις μας για να αποπροσανατολίσεις από αυτά τους συνομιλητές.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 11:23 πμ
Κωστής Γκορτζής
Ο 10-28, …βεβαίως! 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 2:19 μμ
σχολιαστής
Kωστή, 29 του μήνα έχουμε (στσαλάκωτος ) τα εγκαίνια των 5 θεματικών πάρκων της Νέας Παραλίας. Για να δούμε τι θα δούμε. 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 3:29 μμ
Κωστής Γκορτζής
Για τα υπόλοιπα …εννέα, πόσα χρόνια θα κάνουμε; 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 4:40 μμ
Συνάδελφος
Όλη η Ελλάδα μια παρέα… Καλωσόρισες
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:42 μμ
viosakis
Υγεια σας ολους ,ορε καλυβιστες!
χθες το βραδυ το τβ 100 εδειξε τα πρωτα πλανα απο ενα κατασκευασμα,με πολλα φωτα, αρκετο τσιμεντο και πολυ μεταλλο το οποιο σας προκαλω να το συζητησουμε εδω.
το υπεροχο παρκο του «πορφυρογεννητου» ειναι ενα χαλι και μισο, ανταξιο των «Υπεργολαβων»και των «Αρχιτε-κτονων» της απελπισιας.
Το οτι εχει αρχισει η (πολυ)διαφημιση του εργου αυτου, με βαζει σε υποψιες για την «επιβολη» της αισθητικης του στον κοσμο,μεσω των…ΜΜμεσων.
Η κατασταση στην Παραλιακη, λογω του περιορισμου της χρησης του πεζοδρομιου απο τους πεζους και χαριν της ικανοποιησης των φιλοδοξιων του ως ανωτερω,για εργα «Φαραωνικου» τυπου,ειναι εδω και χρονια ασκημη,αφορητη και εξαιρετικα επικινδυνη για τους πεζους ,μια που τους «πεταει» εξω σε δρομο ταχειας κυκλοφοριας, χωρις καμια ουσιαστικη προφυλαξη ,διπλα σε οχηματα παντος τυπου που τρεχουν το λιγοτερο με 70-90 χλμ..Ειναι Απιστευτο.Σε καμια χωρα δεν συνβαινει κατι τετοιο…
Και τωρα, αφου παραδωσει το «επιτευγμα¨ θα κλεισει και το υπολοιπο κομματι,μεχρι τον Λευκο Πυργο?
Εχει την συναινεση σας/μας για κατι τετοιο?
.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 6:53 μμ
δημοσιευση στην Καλυβα 17-10-08,για τα Παρκα της Σαλονικης « My Green Weblog
[…] Οκτώβριος 17, 2008 · Κατηγορία eco things .μ […]
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:11 μμ
σχολιαστής
Eργα «Φαραωνικά» είναι τα τύπου ΠΟΤΑ.
Αδικος ο χαρακτηρισμός για τους αρχιτέκτονες.
Οι υπεργολάβοι είναι μόνιμο πρόβλημα.
Για το θέμα της όχλησης συμφωνώ, πρέπει να περιορίζεται όσο γίνεται.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι κήποι να λειτουργούν …κατά τα προβλεπόμενα, και όχι με τη νεοελληνική γραψαρχιδιά, και η τιμολόγηση των αναψυκτηρίων (που είναι της λογικής «τραπεζάκια
έξω» ) να δίνει τη δυνατότητα σε όλους να τα χαίρονται.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:39 μμ
Αντώνης
Πραγματικά η διευθέτηση για τους πεζούς είναι εγκληματική. Θα μπορούσαν άνετα να ανοίξουν διάδρομο στην πλευρά της θάλασσας, αφού απ’ ό,τι είδα υπάρχει εκεί μόνο η κάλυψη με το τσιμεντάκι που έβαλαν και στον Πύργο.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:43 μμ
viosakis
@σχολιαστής,
Η «οχληση» ειναι ηπια εκφραση για την εκθεση σε σοβαρο κινδυνο πολλων πολιτων,ανθρωπων με κινητικα προβληματα και νεαρων γονεων με παιδικα καροτσια.
Οταν τυχαινει το καροτσι με το παιδι,να το εχει καποια γιαγια η παππους,τοτε το προβλημα ειναι μεγαλυτερο.
Για ποιους Κηπους μιλας?
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:44 μμ
viosakis
ειναι εξαιρετικη τυχη το οτι δεν εχουμε ακομη θυματα απο τροχαια στο σημειο αυτο.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:51 μμ
viosakis
και δεν υπαρχει κανενα «σημειο διαφυγης», η περιφραξη ειναι αστεια, και συνεχης ,οι στασεις του Μεγαλου ΟΑΣΘ εχουν περιφραχθει και οι επιβατες ειναι σε θεση… βολης απο οποιοδηποτε διερχομενο οχημα..
Δεν υπαρχει το «φυσικο»εμποδιο του υπερυψωσης του πεζοδρομιου..
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:55 μμ
viosakis
Αυτος ο δρομος ειναι αιματοβαμενος και απο αλλες «ρυθμισεις κυκλοφοριας»
που εγιναν στο παρελθον,χαθηκαν ανθρωπινες ζωες και παλι δεν πηρε την ευθυνη κανεις..
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:56 μμ
Κωστής Γκορτζής
viosakis, έγινε και πιο παλιά μεγάλη συζήτηση πάνω στο θέμα.
Η αισθητική του όποιου έργου είναι εν πολλοίς υποκειμενική υπόθεση και εκτιμώ ότι, όπως κι αν αυτή εκτιμηθεί από τον καθένα, δεν είναι το μείζον στο όλο έργο. Όμορφο ή άσχημο το αποτέλεσμα, ο κόσμος θα περπατάει στην παραλία όπως περπατούσε πάντοτε. Το μείζον είναι η χρησιμότητα του έργου σε σχέση με το κόστος που καταβλήθηκε σε μια εποχή που αναδεικνύει τις ματαιοδοξίες των ‘Αντουανετών’ της πολιτικής που βαφτίζουν το ψωμί παντεσπάνι.
Πολλές οι ενστάσεις για το ‘σκεπτικό’ του έργου (π.χ. τι στο διάολο χρειάζεται ένα ‘πάρκο του νερού’ δίπλα στη θάλασσα; Μας έλειπε η επαφή με το νερό;) Το όποιο αποτέλεσμα αντισταθμίζει τον αποκλεισμό της παραλίας επί τρία χρόνια; Η όποια αισθητική ‘αναβάθμιση’ της παραλίας αυτοαναιρείται γιατί δεν συμπεριλαμβάνει πρώτα τις αυθαίρετες αμιαντοπαράγκες-ψησταριές-λέσχες μπριτζ-πολυτελή μπαρ-δήθεν Όμιλων Θαλάσσιων δραστηριοτήτων…
Εγώ δεν αμφισβητώ την αισθητική των μελετητών αρχιτεκτόνων. Και δέχομαι ότι οι εργολάβοι συνήθως ‘ξεσκίζουν’ τα αρχιτεκτονικά σχέδια για διάφορους λόγους ευκολίας τους (με όποια ερμηνεία θέλεις).
Βεβαίως, περιμένω με ενδιαφέρον τους μελετητές να κρίνουν δημόσια αν το τελικό αποτέλεσμα αντικατοπτρίζει τη δική τους δουλειά για την οποία και καλοπληρώθηκαν με τα χρήματα που είχε για πέταμα ο Δήμαρχος. Δεν είδα, π.χ. κανένα μελετητή να διαμαρτύρεται για την εικόνα των καινούργιων πεζοδρομίων στην πόλη (που έφτιαχναν οι παχυλώς αμοιβώμενοι εργολάβοι και διόρθωναν από πίσω οι πενιχρώς αμοιβώμενοι εργάτες του Δήμου…. )
Όσο για το αν έχει τη συναίνεση των πολιτών για τέτοια έργα, φαντάζομαι ότι η ερώτηση είναι ρητορική, ε; 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:58 μμ
σχολιαστής
@viosakis, έχεις δίκιο απόλυτο για την «όχληση».
Αλλά μην κάνεις εύκολα μειωτικούς χαρακτηρισμούς για τους αρχιτέκτονες.
Τα πάρκα λέγονται κήποι, πχ. της μουσικής, του νερού κλπ. 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:07 μμ
viosakis
Τοσα λεφτα κοστιζει αυτο το εργο, των Παρκων,χαθηκε ο κοσμος να κατασκευασουν μια ασφαλη διελευση για τους κακομοιρους πεζους, που επιστρεφουν σπιτι τους απο μια κουραστικη μερα με λεωφορεια και μεσα μαζικης μεταφορας, οπως τους ενθαρυνουμε και εμεις,???
Και γιατι ο ΟΑΣΘ δεν εχει προμηθευτει οχηματα με τις πορτες δεξια και αριστερα, για ευκολοτερη απο/επιβιβαση αφου ολοι οι δρομοι ειναι πια μονοδρομοι? Τι σημαινει επιτελους αυτο?
Σακους μεταφερουν?
Δεν θα λυνοταν το προβλημα της παραλιακης επιβατικης κινησης? αν τα λεωφορεια ειχαν στασεις στο αριστερο μερος ? και αριστερες πορτες?
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:09 μμ
Αντώνης
Τα έχουμε ξαναπεί. Για μένα δεν είναι ζήτημα αισθητικής αλλά φιλοσοφίας και σκοπιμότητας του έργου.
Το ότι ονομάζονται κήποι κι όχι πάρκα δεν είναι τυχαίο. Οι κήποι είναι αξιοθέατα για το μάτι, τα πάρκα είναι αναπληρώσεις του ζην υπαιθρίως -μέρα με τη νύχτα. Είναι η διαφορά του μπλέηζερ με το τζην.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:21 μμ
viosakis
@σχολιαστής,
Δεν απαξιωνω τους Αρχιτεκτονες, συνεργαζομαι με αρκετους,λιγο πολυ γνωριζω τις σπουδες που κανουν για να μπορουν να συνδεσουν την κοινωνια με την Τεχνη και τις (απαραιτητες) τεχνικες κατασκευες.
Η αντιθεση μου αφορα τους «Εργοδοτες «τους και τα μη οικολογικα προτυπα που εξακολουθουν να εφαρμοζουν, σε πεισμα της γενικευμενης αντιδρασης πολλων πολιτων.
Αληθεια, ξερει κανεις ποση ενεργεια θα σπαταληθει για φωτισμο,σε ολη αυτη την εκταση?
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:25 μμ
σχολιαστής
«γιατί δεν συμπεριλαμβάνει πρώτα τις αυθαίρετες αμιαντοπαράγκες-ψησταριές-λέσχες μπριτζ-πολυτελή μπαρ-δήθεν Όμιλων Θαλάσσιων δραστηριοτήτων…»
…που δυστυχώς Κωστή, ανήκαν στην Κτηματική εταιρία του δημοσίου και θα είχε πλάκα να τα αντάλλασαν με μερικά κυβικά νερό της Βιστωνίδας. 🙂 Κατά τ’ άλλα βρίσκω τις θέσεις σου πολύ ενδιαφέρουσες, αν και ξέρουμε και οι δυο οτι και άλλη κατεύθυνση να έπαιρνε το έργο, πιο θαλασσινή, οι κίνδυνοι να μη μας αρέσει το αποτέλεσμα δεν θα εξέλειπαν.
Αντώνη, λέγονται και πάρκα και κήποι για να είναι όλοι …ευχαριστημένοι.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:31 μμ
σχολιαστής
@viosakis, δεν αντιδικούμε. Ηθελα να ξεκαθαριστεί το θέμα με τους αρχιτέκτονες.
Φυσικά θα μπορούσε να εφαρμοστεί γεωθερμία για παράδειγμα. Αλλά αυτό θέλει …οικολόγους στην εξουσία. 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:37 μμ
viosakis
@Κωστής Γκορτζής
Νομιζω πως η κατασταση ξεπερναει καθε φαντασια.
Το «καλτ» της εικονας με τους πεζους τα λεει ολα…
Δεν νομιζω οτι αυτοι οι «κηποι» θα προσφερουν στην πολη αυτο που της λειπει…
και εν πασει περιπτωσει δεν ειναι αυτο το εργο που ελυσε καποιο προβλημα.
Δια το Θεαθειναι ειναι κι αυτο…
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:46 μμ
viosakis
@σχολιαστής,
Δεν αντιδικουμε σιγουρα,
δεν γνωριζω πολλους «οικολογους διψασμενους για εξουσια»
Μακαρι να εκαναν καλα τις δουλειες τους,οι εκλεγμενοι, να μπορουμε και μεις να κοιταξουμε τις δικες μας..
Εξαλλου ,οπως ειμαι βεβαιος οτι γνωριζεις ,εχουμε να δωσουμε αρκετες μαχες στο μελλον με αλλες «κομπλεξικες» δομες του χωρου, οποτε ας κρατησουμε δυναμεις..
Πανο εισαι εδω?
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 8:57 μμ
Αντώνης
Υπάρχει ένα έργο του Δήμου που έχει ήδη παραδοθεί. Είναι η αναμαρμάρωση του συντριβανιού στα αναψυκτήρια. Ξηλώθηκε το παλαιό άσπρο μάρμαρο και επενδύθηκε η αρχαϊκή φόρμα με μάρμαρο σε ώχρα (ως σημειολογικό σημείο σύζευξης του Βασιλικού Θεάτρου με το Νέο Δημαρχείο;). Χρειάστηκαν γι’ αυτό 4-5 μήνες. Βέβαια δε λειτουργεί ακόμη.
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:07 μμ
viosakis
Οσον αφορα τον τιτλο του του Post,
μου αρεσει,προτεινω στον Πανο να κρατησει μια μονιμη στηλη με αυτο τον τιτλο,να εχουμε κι εμεις (οι γραφικοι) μια ανοιχτη πορτα στην καλυβα.
Θυμηθειτε .οι Γραφικοι εναι που γραφουν ,και οχι τα τσιμεντα.
Το αντι-οικολογικο τσιμεντο και το αυτοκινητο,ειναι που «φορτωσε» τοσα χρονια την αισθητικη μας ,και καταληξαμε στους καναπεδες κουρασμενοι ,απογοητευμενοι και αηδιασμενοι απο ολους και ολα.Προσθεστε και την μολυνση, τον θορυβο,τις τροφες,τα φαρμακα, την μη ολιστικη ιατρικη,
την αγνοια και την μη εκπαιδευση στις ανθρωπινες σχεσεις (και) σε σχεση με το περιβαλλον και τον δημοσιο χωρο,
Τι σουμα κανουμε??
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:08 μμ
Κωστής Γκορτζής
Vio, σαφώς και για το θεαθείναι έγινε. Με μεγάλο κοινωνικό κόστος κι άλλο τόσο οικονομικό. Ιλουστρασιόν εξώφυλλο σαν τα διαφημιστικά έντυπα του Ατσαλάκωτου. Αλλά δεν ευθύνεται μόνον αυτός. Άκουσες τίποτα από την δημοτική αντιπολίτευση εκτός των επαίνων (!) του Κουράκη για το έργο;
Υπεύθυνοι είναι και οι πολίτες που ήξεραν από το πρόγραμμα του πορφυρογέννητου για τα 14 (και όχι μόνο πέντε…) θεματικά πάρκα και τον ξαναψήφισαν. Κράτα, λοιπόν, δυνάμεις γιατί πραγματικά η προσπάθεια να αναδειχτούν τα ουσιαστικά προβλήματα της πόλης είναι δύσκολη και επώδυνη.
(Σχολιαστή μου, ο vio έθιξε και ένα άλλο σοβαρό θέμα. Δεν θα έπρεπε οι μελετητές, στο 2005, να προσαρμόσουν στη μελέτη τους και την λειτουργική υποδομή των ‘κήπων’-‘πάρκων’ με σύγχρονες μορφές ενέργειας; (αιολική-ηλιακή; )
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:40 μμ
viosakis
@Πανο,
εχεις δικιο οτι δεν πραξαμε αρκετα για το θεμα του του 10/28.
Ισως, αν ελειπαν οι χαρακτηρισμοι και οι ετικετες με μορφη (μομφη),
να μπορουσες να κρατησεις μια ζωντανη συζητηση ,και με αποτελεσματα.
Αυτο με τις μπουγατσες ποτε το κολλησες? τι ακριβως σημαινει για σενα?
Νομιζεις οτι «κλησεις » σαν κι αυτην μπορει να λειτουργησουν τοπικα?
η μηπως στο χωριο σου τα πραγματα λεγονται ετσι?
Αναμενω επιθεση ,
αν και σου εχω γενικα εμπιστοσυνη.
Που ειναι φατσουλες να σου χαμογελασω?
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:52 μμ
σχολιαστής
Κωστή, οι μελετητές στις περισσότερες περιπτώσεις βρίσκουν απέναντι τους …αμελέτητους. 🙂
Και δεν τυχαίνει και ένα λαχείο, να πάνε στας εξοχάς να ξύνουν τα δικά τους αμελέτητα. 🙂
17 Οκτωβρίου, 2008 στις 10:05 μμ
Κωστής Γκορτζής
Αυτό περιμένω κι εγώ για να πάω στη Βάλια Κάλντα! Έλα μου, όμως, που δεν έχω αγοράσει ακόμα λαχείο στη ζωή μου… 🙂
19 Οκτωβρίου, 2008 στις 9:57 μμ
Πάνος
βιοσάκη,
να ΜΗΝ περιμένεις επίθεση από μένα – δεν υπάρχει περίπτωση… 🙂
Οι μπουγάτσες είναι πολύ μεγάλη ιστορία, δες την καλύβα στις 26 Οκτωβρίου τρέχοντος έτους…
Τώρα, οι κήποι: υπάρχει πουθενά στο δίκτυο ΟΠΤΙΚΟ υλικό;
20 Οκτωβρίου, 2008 στις 4:13 μμ
ΜΕΝΔΡΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
http://gmendrinos.blogspot.com/2008/10/blog-post_20.html
Κουράγιο φίλε.
20 Οκτωβρίου, 2008 στις 7:38 μμ
Πάνος
Γιάννη, ακούγεται δυνατά ρέγγε και ΔΕΝ ακούγεται καθόλου η Χρύσα!
20 Οκτωβρίου, 2008 στις 11:14 μμ
Πάνος
Κήποι:
http://oneiros.gr/blog/2008/10/14/beachparksunveiled/
30 Οκτωβρίου, 2008 στις 4:12 μμ
σχολιαστής
http://www.thessalonikifotonews.gr/DIMOS-THESS-3/20081029/index.html
14 Ιανουαρίου, 2009 στις 9:00 μμ
σχολιαστής
http://pitylos.blogspot.com/2009/01/blog-post_12.html