Θα μπορούσε κανείς να το πάρει γι’ αστείο, αλλά δεν είναι. Η μαζική ψύχωση με το κάπνισμα έχει τη συνέχειά της: ξαναγράφεται, κατά κάποιον τρόπο, η ιστορία της Τέχνης – χωρίς τσιγάρο, εννοείται!
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_20/09/2009_330079
Κάποιος πρέπει να πληροφορήσει όλους αυτούς τους αρουραίους που σβήνουν το τσιγάρο από το χέρι του Σάρτρ ή του Αλαίν Ντελόν, δεκαετίες μετά, ότι έχει και η μαλακία τα όριά της…
73 Σχόλια
Comments feed for this article
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 11:44 πμ
ο δείμος του πολίτη
Σκέψου ότι στη Νέα Υόρκη και την Πολωνία, το κάπνισμα απαγορεύεται ακόμα και σε δημόσιους χώρους. Σε λίγο θα κατηγορου΄ν τους καπνιστές για τις κλιματικές αλαλγές και την αύξηση του CO2.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:04 μμ
zeppos
Οι «επιθέσεις» για την αναθεώρηση της ιστορίας, είναι της μόδας… παντού σε όλους τους .. κόσμους και τα χώματα…
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:13 μμ
nikiplos
Το οξύμωρο με τις ΗΠΑ είναι ότι το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους απαγορεύεται (και σωστά κατά τη γνώμη μου– προσοχή δημόσιους, ουχί ανοιχτούς χώρους) ενώ αντίθετα επιτρέπεται η οπλοφορία… Από την χώρα του Μανίχ όπου όλα είναι χωρισμένα σε καλούς και κακούς όλα να τα περιμένεις…
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:29 μμ
xBerliner
«ακόμα και σε δημόσιους χώρους»
Σε δημόσιους κλειστούς χώρους και όχι ανοιχτούς όπως λέει και ο nikiplos. Αλλά το αυτό ισχύει και σε πολλά μέρη της Ευρώπης: π.χ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία. Μερικώς στη Γερμανία. Και τυπικώς ακόμα και στην Ελλάδα.
Πάντως υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος: Όποτε ταξιδεύω σε χώρες που απαγορεύεται ολικώς (και όχι μερικώς) το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους, βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι γνωρίζεις καινούργιο κόσμο έξω από τα καφέ και τα μπαρ. Δημιουργείται σιγά-σιγά μιας νέας μορφής «κοινωνική συναναστροφή» που μπορείς ακόμα να μπεις και ως λάιτ γκετοποίηση. Θα δείξει πάντως αν αυτή η «γκετοποίηση» οδηγήσει σε καταστάσεις ποτοαπαγόρευσης, όπου παράνομα club καπνιστών αρχίσουν σιγά-σιγά να ξεφυτρώνουν.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:41 μμ
Μαρία
Εδώ ο Τατί με φουρφούρι στη θέση πίπας.
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&s=ki-ayta&c=texnes&date=27/05/2009
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:05 μμ
Μαρία
Στα σχόλια και παρωδίες τραγουδιών.
http://dytistonniptiron.wordpress.com/2009/04/22/renault4l/
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:20 μμ
coolplatanos
Ο Μανδραβέλης έχει δίκιο στο γενικό σκεπτικό του για το θέμα της υστερικής λογοκρισίας σε ταινίες και ιστορικές φωτογραφίες, αλλά συγκρίνει ανόμοια πράγματα. Γιαταγάνι και τσιγάρο. Το μεν ένα το χρησιμοποιεί κάποιος για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, το δε άλλο είναι ένα προϊόν που εν πολλοίς «επιβλήθηκε» αφενός λόγω κάποιων ιστορικών συγκυριών και αφετέρου μέσω της διαφήμισης και δεν είναι το ίδιο όπως όταν καπνιζόταν ως «πίπα της ειρήνης» από τους Ινδιάνους π.χ. Τότε δηλαδή που ήταν μία κοινωνική τελετουργία και όχι εθισμός όπως έχει καταλήξει σήμερα. (Σημειωτέον είμαι καπνίστρια)
Αλλά όντως είναι υστερία και όχι μόνο το να θέλεις να «αφανίσεις» ποιοι καπνίζανε ή καπνίζουν. Είχε τύχει μία φορά να έχω μπει σε ένα βιβλιοπωλείο ψάχνοντας ένα βιβλίο για τον Γκουρτζίεφ. Ο τύπος είναι ένας, ελληνοκαυκάσιος νομίζω την καταγωγή, αφμιλεγόμενος γκουρού, για τον οποίο έψαχνα πληροφορίες. Η υπάλληλος (σε ένα από τα βιβλιοπωλεία που πουλάνε και διάφορα εναλλακτικά και είναι υπέρ της υγιεινής κλπ ζωής) βρήκε ένα από τα βιβλία που αφορούσαν τον τύπο και έγινε έξαλλη που ο «δάσκαλος» απεικονιζόταν στο εξώφυλλο να καπνίζει!
«Ακούς εκεί, έχουν βάλει τέτοιο εξώφυλλο το δάσκαλο», μου λέει αγαναχτισμένη. Εγώ γέλασα και της απάντησα: «Αν κάπνιζε, τι θέλεις να στο κρύψουνε;» «Μα δεν είναι σωστό ένας δάσκαλος του μεγέθους του – αυτό σημαίνει η λέξη γκουρού για όσους δεν γνωρίζουν- να παρουσιάζεται στο εξώφυλλο με τσιγάρο» συνέχισε μπαρουτιασμένη.
Της είπα, από ελάχιστα που γνώριζα για τον Γκουρτζίεφ, ότι από όσο ήξερα δεν έψαχνε για οπαδούς όσο ζούσε και δεν τον ενδιέφερε να δίνει συγκεκριμένη εικόνα για τον εαυτό του, επομένως αν η ίδια ήθελε να είναι «οπαδός» κάποιου ας έψαχνε κάποιον που να μην καπνίζει… για να μην την μπαρουτιάζει. Και της δήλωσα ότι κι εγώ κάπνιζα. Συνέχισε να μουρμουρίζει και μου έδωσε το βιβλίο.
Τελικά διαβάζοντας για τον τύπο, διαπίστωσα ότι δεν ήταν κατά του καπνίσματος, άρα καλώς τον είχαν απεικονίσει με τσιγάρο (αν το διάβαζε η πωλήτρια, σίγουρα θα έβγαζε καντήλες…), αλλά θεωρούσε ότι όταν καπνίζεις πρέπει να το κάνεις συνειδητά και όχι μηχανικά όπως κάνουν οι περισσότεροι καπνιστές.
Οι περισσότεροι άνθρωποι ωστόσο αρέσκονται να είναι «οπαδοί» και όταν υποστηρίζουν μία άποψη (εδώ αντικαπνιστική) δεν σκέφτονται για ποιο λόγο την υποστηρίζουν. Κάπως έτσι καταλήγουν στην υστερία του να θέλουν να αφανίσουν από παντού το τσιγάρο, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι εάν σήμερα το τσιγάρο έχει καταντήσει βλαβερό είναι διότι δεν αποτελεί ελεγχόμενη κοινωνική τελετουργία, αλλά μία μηχανική και αυτοματοποιημένη τελετουργία όπως και πάρα πολλές άλλες εκδηλώσεις της ζωής μας, έστω και αν είναι λιγότερο βλαβερές, αν και δεν είμαι σίγουρη.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:23 μμ
coolplatanos
το «οπαδιλίκι» πάντως βλάπτει επίσης σοβαρά την υγεία του… εγκεφάλου… 🙂
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:31 μμ
alberich
Δεν μιμούνται, είναι.Και σταλινικοί και πουριτανοί και ιησουίτες (αλληλοτεμνόμενες έννοιες)
Γκουρτζίεφ
http://video.google.com/videoplay?docid=-3813872527827778135#
(είχε παιχτεί και στην ελλάδα, δεκαετία 80)
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:40 μμ
nileas
οταν λεγαμε με τον alberich για χαβαλε οτι θ αλλαξουν τα τραγουδια,πινακες κτλ βλεπαμε πολυ μακρια δηλαδη .. 🙂
για του λογου τ αληθες
https://panosz.wordpress.com/2009/07/01/smoke-3/
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:27 μμ
coolplatanos
@alberich ευχαριστώ πολύ για τα βίντεο τα σχετικά με τον Γκουρτζίεφ, δεν γνώριζα την ύπαρξή τους.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:29 μμ
coolplatanos
@alberich πάντως αν έχεις διαβάσει το βιβλίο «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Αλκης Ζέη θα κατάλαβες τι εννοώ με το «οπαδιλίκι».
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:37 μμ
j95
αυτό δε σημαίνει ότι οι καπνιστές δεν είναι μαλάκες.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 4:00 μμ
Σπίθας
Πάντως υπάρχουν και καπνιστές και αντικαπνιστές που είναι μαλάκες.
Άλλο η απαγόρευση για το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους και ο σεβασμός στους μη καπνιστές και άλλο ο ρατσισμός στο όνομα της υγείας.
Υπάρχουν μαλάκες:
Πότες
Οδηγοί.
Βιομήχανοι και φουγάρα
Φάρμακα και φαρμακοβιομηχανίες.
Καρεκλοκένταυροι και κομπλεξικοί.
Κοντοί, ψηλοί , κοντόφθαλμοι κι΄αλοίθωροι.
Δάσκαλοι, ιατροί και δικηγόροι.
Γείτονες, ηχορυπαντές, βλάκες, δολοφόνοι και βιαστές,
Όλα αυτά και πολλά άλλα βλάπτουν στην υγεία μας.
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 4:00 μμ
alberich
21 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 11:24 μμ
sissa ben dahir
Κι ένας ωραίος σχετικός Καλαϊτζής Εδώ
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:53 πμ
j95
ο σαρτρ ήταν το ανώτατο στάδιο του αρχιμαλάκα καπνιστή.
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:09 πμ
j95
Το κάπνισμα είναι ο #1 παράγοντας πρόωρου, αργού, και εξαιρετικά επώδυνου θανάτου. Τελεία.
Και το 99.9999% των καπνιστών είναι μαλάκες γιατί αντί να παραδεχτούν ότι είναι εθισμένα γουρούνια που γράφουν απολύτως στ’ αρχίδια τους την υγεία και την ποιότητα ζωής του διπλανού τους, αρχίζουν τις ιστορίες για αγρίους και φαρμακοβιομηχανίες και φασισμούς και «ξέρετε τι βλαβερό που είναι το γιαταγάνι»;
(το υπόλοιπο 0.0001% των καπνιστών είμαι εγώ)
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:55 πμ
nileas
σπιθα: αυτα που λες τα εχει συνοψησει χρονια τωρα ο eistein με την περιφημη ρηση » 2 πραγματα ειναι απειρα το συμπαν και η ανθρωπινη βλακεια, αν και για το πρωτο δεν ειμαι σιγουρος » ….
σε δευτερη μοιρα βαζουμε την περιφημη -παραυτα- ρηση του συνταγματαρχη μου στο στρατο ..ο μαλακας ειναι παντου … ο μαλακας θα παει να βαλει το χει του στην πριζα να δει αν δουλευει κτλ … το θεμα ειναι οτι αυτο τον μαλακα μπορει να τον κουβαλαμε λιγο πολυ ολοι μας…και πολλες φορες οπως στην περιπτωση του σ/χη μου να ειμαστε κ οι ιδιοι μαλακες!
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:04 μμ
coolplatanos
Το κάπνισμα είναι ο #1 παράγοντας πρόωρου, αργού, και εξαιρετικά επώδυνου θανάτου. Τελεία.
Εκτός και αν είσαι ο παππούς μου (στις εξαιρέσεις…) που έζησε 93 χρόνια, αλλά ζούσε σε χωριό, περπατούσε αρκετά από τις 5 τα χαράματα με ένα δεμάτι ξύλα στην πλάτη και μέχρι τα βαθιά του γεράματα και όταν του έκαναν ακτινογραφία στα τελευταία του είχε πεντακάθαρα πνευμόνια λες και δεν κάπνιζε. Αρχισε με ρουφηξιές ταμπάκου σε σκόνη στα 40 του (ναι υπήρχε και τέτοια, αλλά από τότε δεν την έχω ξαναδεί), συνέχισε μετά με κάπνισμα καπνού που καλλιεργούσαμε στην περιοχή και τελείωσε με άφιλτρο γνωστή παλιά, ελληνική μάρκα μέχρι την τελευταία του πνοή.
Σίγουρα όταν έχεις αποφασίσει να ζήσεις και να πεθάνεις με όποιο τρόπο εσύ νομίζεις δεν είναι υποχρεωμένοι οι άλλοι να σε ακολουθήσουν. Υπό αυτή την έννοια θεωρώ απαράδεκτο να καπνίζεις ανάμεσα σε μη καπνίζοντες. Αλλά από εκεί ως το να αφανίζεις φωτογραφίες του Σαρτρ με τσιγάρο επειδή είναι το «ανώτατο στάδιο του αρχιμαλάκα καπνιστή» απέχει αρκετά.
Δεν αλλάζεις κάτι επειδή θα σβήσεις το τσιγάρο του Σαρτρ από μία εικόνα, απλά παραποιείς την πραγματικότητα και την παρουσιάζεις ως ιδανική και μη πραγματική. Κι αυτό συμφωνώ ότι είναι υστερία.
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 6:30 μμ
Σπίθας
Για τη μαλακία συζητάμε ή για το κάπνισμα;
Μην αλλάζετε θέμα ρε σεις!
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 10:41 μμ
j95
Ναι μόνο που μιλάμε για διαφήμιση και όχι για ντοκιμαντέρ. Ο «καμβάς» είναι διαφημιστικός χώρος, όχι τα κατάστιχα της ανθρωπότητας. Όπως δε γίνεται π.χ. να βάλεις ορθωμένες πούτσες στη διαφήμιση (ενώ μπορείς να βάλεις όσες θες μέσα σε μια ταινία ή έκθεση) έτσι δε γίνεται να βάλεις και προϊόντα καπνού. Και πολύ πιο δικαιολογημένα. Ένας θεός ξέρει πόσοι μαλάκες άρχισαν την πίπα μόνο και μόνο επειδή ο σαρτρ και άλλοι ενίσχυσαν το στερεότυπο του διαννοούμενου με πίπα.
just έλεος.
για τη μαλακία που συνεπάγεται το κάπνισμα (as in κάπνισμα ==> μαλακία). Ορίστε, ο άλλος αντί να πει «είμαι ένα πρεζόνι και μισό και ξενερώνω που δικαίως η κοινωνία αποθαρρύνει τα πιτσιρίκια από το να μου μοιάσουνε» κάθεται και γράφει ολόκληρο άρθρο για την αλλοίωση της ιστορίας στις… διαφημιστικές αφίσες.
22 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 11:29 μμ
Dralion
Τον Ιουλη του 2009 είχα(με) αφιερωσει 175 σχολια στο να σας λεω οτι η απαγορευση του καπνισματος ειναι νομος και πρεπει να γινει (πρακτικα, οχι μονο θεωρητικα) σεβαστος. Χωρις *κανενα* ναιμεναλλα.
Εσεις μου απανταγατε με μακρυναρια (σχεδον τοσο μακρυα οσο και τα δικα μου 😉 ) περι ελευθεριας, ρατσισμου, σταλινισμου και λαιφσταιλ.
Παρτε τωρα εναν j95, που λεει ακριβως τα ιδια πραγματα που ελεγα κι εγω πριν 3 μηνες. Τα οποια εξακολουθουν να ειναι σωστα – εννοειται.
Με την διαφορα οτι εγω στηριζα την επιχειρηματολογια μου σε κοινωνικες αναλυσεις, περιγραφες του τι κανουν οι ξενοι, κανονες υγειεινης και θεωριες περι αλληλοσεβασμου.
Μεγαλο μου λαθος. Εχασα τον χρονο μου.
Ο j95 στηριζει την επιχειρηματολογια του σε ορθωμενες πουτσες – και διαισθανομαι οτι θα ειναι ΠΟΛΥ πιο αποτελεσματικος απο εμενα.
Ο πηχυς βρισκεται στα 175 σχολια.
Αν ο j95 σας καταφερει να καταλαβετε το αυτονοητο (ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. ΤΕΛΕ’ΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. ΔΕΝ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, ΤΙΒΙ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ) σε λιγοτερα απο 175 σχολια, θα του βγαλω δημοσια το καπελο.
Και στο επομενο θεμα που θα σχολιασω, θα παρατησω τις θεωρητικουρες και θα αρχισω κι εγω εξ’ αρχης με τις πουτσες. Για να μειωνεται ο χρονος συγγραφης σχολιων, οχι τιποτ’ αλλο.
Για το θεμα του ποστ δεν εχω να πω τιποτα. Οτι ειχα να πω, το ειπα πριν 3 μηνες και δεν εφερε κανενα αποτελεσμα. Περιμενω να δω αν οι καινουργιες μεθοδοι της νεολαιας (εννοω του j95) ειναι καλυτερες.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:16 μμ
coolplatanos
@j95 Από ό,τι είδα αναφέρεται σε αφίσσα της Εθνικής βιβλιοθήκης της Γαλλίας και όχι για άλλου είδους διαφήμιση. Εν πάσει περιπτώσει για να μην τρωγόμαστε άσκοπα ξέρω ότι το τσιγάρο επιβλήθηκε με διάφορους τέτοιους τρόπους, αλλά θεωρώ χαζό να κάθονται και να παραποιούν το τότε. Αυτή είναι η τότε πραγματικότητα. Ας εφαρμοστεί ο νόμος τώρα εδώ και δεν νομίζω ότι θα πείσει τα τωρινά πιτσιρίκια ο Σαρτρ (που αμφιβάλλω πόσοι τον ξέρουν) να καπνίζουν, επειδή καπνίζει σε μία αφίσσα του τότε.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:40 μμ
Πάνος
Ας βάλουν κάποιον που ΔΕΝ ήταν (μανιώδης) καπνιστής, βρε αδερφέ! Η ΙΔΕΑ και μόνο της παραποίησης ή της λογοκρισίας ενός ιστορικού ντοκουμέντου, όπως είναι η φωτογραφία, είναι ανατριχιαστική! Οποιαδήποτε σκοπιμότητα κι αν επικαλεστούν οι «διορθωτές» ή οι λογοκριτές.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:11 μμ
nileas
j95 εχεις μπερδεψει τις πουτσες με τα καπνα μου φαινεται …
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:24 μμ
j95
Για 2η φορά, μιλάμε για derivative work («μια διαφήμιση στο σήμερα»), όχι για το κυρίως ειπείν ντοκουμέντο («η φωτογραφία που θα συμβουλευτώ αν θέλω να μάθω τι έκανε ο σάρτρ πριν 40 χρόνια»), το οποίο κανένας δεν πείραξε. Το derivative work απευθύνεται σε εντελώς άλλο κοινό για εντελώς άλλους λόγους. Αν θέλω να μάθω ιστορία, ΔΕ θα πάω στο παρισινό μετρό να αρχίσω να κοιτάω τις διαφημίσεις στα βαγόνια, θα πάω σε μια βιβλιοθήκη.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:32 μμ
Σπίθας
Σε μια βιβλιοθήκη που δεν θα υπάρχει κανένα πρεζόνι ή μαλάκας:)
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:38 μμ
Πάνος
Η διαφήμιση στο σήμερα ΔΕΝ δικαιούται να χρησιμοποιεί ιστορικά ντοκουμέντα του παρελθόντος (πχ φωτογραφίες) παραποιώντας τα. Ας χρησιμοποιήσει ό,τι άλλο θέλει, όπως θέλει. Αναρωτιέμαι γιατί αυτό δεν είναι αυτονόητο.
Με τι λογική «ας πάτε στις βιβλιοθήκες» μπορεί να δούμε τον Όρσον Γουέλς αδύνατο (και χωρίς πούρο, φυσικά), τον Μέρκιουρι σε στυλ καλού οικογενειάρχη με τρία παιδιά – και τον Μακμάνους πολίτικαλυ κορέκτ μπλόγκερ μιας λάιτ αριστεράς.
Ε, όχι!
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:52 μμ
j95
Δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να το λέει.
Αντιθέτως υπάρχει νόμος που λέει σαφέστατα ότι η διαφήμιση στο σήμερα δε δικαιούται να απεικονίζει χρήση προϊόντων καπνού (όπως δε δικαιούται να απεικονίζει βιασμούς παιδιών, οδηγίες για παρασκευή εκρηκτικών κλπ κλπ).
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:53 μμ
j95
«κλπ κλπ» = «ορθωμένες πούτσες και άλλα συναφή»
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:55 μμ
Πάνος
Η Μεγάλη Σχολή Βουλγαράκη στην αποθέωσή της: είναι νόμιμο, άρα ηθικό, άρα νο πρόμπελμ.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:56 μμ
nileas
j95 Δηλαδη εσενα στο κεφαλι σου σου κανει λογικο να σβηνουν πουρα και τσιγαρα απο πινακες και φωτογραφιες , να λογοκρινουν τραγουδια για να μην τα βλεπει ο κοσμος και καπνιζει…
Το ποστ εχει να κανει με διαφημισεις που λογοκριθικαν γιατι περιειχαν ανθρωπους να καπνιζουν.
Ειναι παραλογο εντελως ιστορικες φωτογραφιες να ρετουσαρονται προς χαριν ανθρωπων που νομιζουν οτι ετσι βοηθουν το κοινωνικο συνολο.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:01 μμ
Πάνος
«Ειναι παραλογο εντελως ιστορικες φωτογραφιες να ρετουσαρονται προς χαριν ανθρωπων που νομιζουν οτι ετσι βοηθουν το κοινωνικο συνολο»
Συμπληρώνω, με την άδεια του Νηλέα:
Αν δε σου κάνουν αυτές οι φωτογραφίες, κ. διαφημιστά, αγνόησέ τες. Μη τις γαμάς όμως, πληζ. Μπορεί (προς το παρόν) να έχεις το νομικό ΟΚ, αλλά αυτό που κάνεις εκτός από αηδιαστικό και γελοίο είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο. Αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό (αν δε φτάνει το μυαλό σου για να το καταλάβεις) θα φροντίσουμε να κατοχυρωθεί ΚΑΙ νομικά, αφού αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η αφασία.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:03 μμ
alberich
Είναι σαν να φοράς σουτιέν στην αφροδίτη της μήλου (στις φωτογραφίες, όχι στο πρωτότυπο) και σλιπάκι στον ερμή του πραξιτέλη (μάλλον για το κοινό καλό του έκοψαν το πουλάκι κάποιοι σταλινικοί των πρώτων χριστιανικών χρόνων)
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:30 μμ
suigeneris
πόσα ακόμη σχόλια, είπαμε, λείπουνε για να καταλάβουμε το αυτονόητο ..;
για να φτάσουμε τον πήχυ στα 175.. (;)
-ότι δεν μπλέκουμε την πο^τ$@ με τη βούρτσα και δεν ρετουσάρουμε >δλδ _δεν_ φαλκιδεύουμε (ελληνιστί) εικόνες/φωτος/αναπαραστάσεις, κλπ του παρελθόντος με ανθρώπους
που ρεύονται [επειδή το ρέψιμο είναι αντιαισθητικό],
που είναι παχύσαρκοι [επειδή το πάχος είναι η ασθένεια του 21ου αι. στις δυτικές κοινωνίες],
που παρουσιάζουν ένα εργάτη να πετάει πέτρες/μολότοφ, κλπ σε ένα εργοστάσιο [επειδή η συλλογική βία αποτελεί βασικό προβλημα για σύγχρονους κρατικούς μηχανισμούς που διαθέτουν το σχετικό μονοπώλιο (της βίας)],
κοκ…
that simple.
θεωρω περιττό να επιχειρηματολογησω, μεθοδολογικά μιλώντας, ως προς το γιατί.
* εξαιρείται _κατηγορηματικά_ η δημιουργική διάσταση της Τέχνης> δλδ η καλλιτεχνική Άποψη που δεν κεφαλαιοποιείται στο ταμείο… η οποία δεν υπόκειται σε περιορισμούς
**επί του ασχέτου, ως προς αυτά, πολιτικού ζητήματος της απαγορευσης σε δημόσιους χώρους, κλπ, συντάσσομαι με τους αντικαπνιστάς.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:49 μμ
kapetanios
Η παραποίηση των φωτογραφιών αποτελούσε, από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο σχεδόν, τον καλύτερο κατ εξοχήν τρόπο άσκησης προπαγάνδας.
H επίκληση δε της ιδεολογίας και του δημοσίου συμφέροντος ως δικαιολογία ήταν σε ημερήσια διάταξη στα χρόνια που ανδρώθηκε ο φασισμός.
Σήμερα, η προπαγάνδα μέσω εικόνας, χρησιμοποιείται κατά το δοκούν στην «ενημέρωση» του πολίτη
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:55 μμ
j95
Από *αντίγραφα* που χρησιμοποιούνται για να διαφημίσουν *άλλα πράγματα*.
Φυσικά θα αλλάξω γνώμη αν μου δείξεις ένα παραποιημένο πρωτότυπο, στη θέση που όλοι ξέρουν ότι είναι το πρωτότυπο.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:57 μμ
j95
κι έλεγα πότε θα πεταχτεί ο θεριακλής που θα αυτοσυγκριθεί με τους διωκόμενους εβραίους…
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:58 μμ
j95
Πολύ προτιμότερη από το «με κάνει να νιώθω μαλάκας που καπνίζω, άρα θα έπρεπε να απαγορεύεται».
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:20 μμ
kapetanios
j95
φαντάζομαι ότι δεν απευθύνεσαι σε μένα
( έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία που μουν «θεριακλής» κι απ όσο θυμάμαι δεν είχα κανα σύνδρομο καταδίωξης )
Από εκεί και πέρα κάνε μια προσπάθεια να καταλάβεις τι λέω(τουλάχιστον κάθε φορά που σου δημιουργείται η διάθεση να μου απαντήσεις)
Σίγουρα μπορείς 😉
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:45 μμ
j95
ναι, λες ότι «όπου αλλοιώνονται φωτογραφίες ανθρώπινο κρέας μου μυρίζει», όντας προφανώς ανίκανος να διακρίνεις τη διαφορά ανάμεσα στην αλλοίωση ιστορικού ντοκουμέντου (=το αυθεντικό δεν υπάρχει πια, ή γίνεται ενεργή προσπάθεια να μην υπάρχει) και στην «αλλοίωση» που συνεπάγεται η δημιουργία ενός παράγωγου έργου για εντελώς άλλο σκοπό.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 5:08 μμ
kapetanios
λέω ότι όπου αλλοιώνονται φωτογραφίες , για οποιονδήποτε σκοπό , μαλακία μου μυρίζει.
Και εκτός ότι το αποτέλεσμα της μαλακίας μυρίζει ενοχλητικά (ειδικά στην περίπτωση που έχεις να αλλάξεις σώβρακο κάνα δυο βδομάδες) , δεν είναι και η καλύτερη μέθοδος επίτευξης ενός σκοπού.
Γενικά η δαιμονοποίηση δεν καταφέρνει τίποτε άλλο απ το να προκαλεί το ενδιαφέρον της νεολαίας απ την μια μεριά , και από την άλλη να συσπειρώνει όλους εκείνους που νιώθουν ότι απειλούνται απ αυτήν.
Εάν θέλεις λοιπόν να περιορίσεις σημαντικά τον αριθμό των καπνιστών, ο μόνος εγγυημένος τρόπος να ΜΗΝ το πετύχεις ποτέ σου είναι να τους ωθήσεις στο περιθώριο.
Και κάτι τελευταίο
ο εθισμός στις ουσίες προϋποθέτει πάνω και πριν απ όλα μια εθιστική προσωπικότητα. Μια τέτοια προσωπικότητα λοιπόν αντιδρά το ίδιο στην θετική ή στην αρνητική διαφήμιση.
Στην πρώτη περίπτωση οδηγείται από την θετική προσδοκία που του δημιουργείται(αποδοχή του από τον κοινωνικό περίγυρο κλπ) ενώ στην άλλη περίπτωση απ την ανάγκη της δημιουργίας ενός ισχυρού άλλοθι για την ανικανότητα του, απέναντι στον κοινωνικό περίγυρο αλλά και στο ίδιο του τον εαυτό.
Την πρώτη μαλακία την κάναμε , ας αποφύγουμε τουλάχιστον την δεύτερη.
Η αντίληψη της πραγματικότητας ( επιβάρυνση της υγείας του καπνιστή , δικαιώματα των μη καπνιστών κλπ) δεν επιτυγχάνεται με την παραποίηση μιας άλλης
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 6:44 μμ
Dralion
Δεν θα σου κανει την χαρη. Πληρωνεται απο αλλους. Πληρωσε του εσυ τον μισθο και θα το συζητησει, ειμαι σιγουρος.
Απορω με εσας συνελληνες.
Εδω και κατι δεκαετιες σας εχουν πηδηξει, σας εχουν κατακλεψει, σας εχουν καψει τα δαση, σας εχουν πει χιλιαδες ψεμματα, σας εχουν παρουσιασει το ασπρο για μαυρο χιλιαδες φορες, σας εχουν γεμισει την χωρα σκουπιδια, σας εχουν χτισει αυθαιρετα μπροστα στην μυτη ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ.
Καθε μερα 24 ωρες νιουσπηκ απο τα εντυπα ΜΜΕ και την ΤιΒι και δεν ιδρωνει το αυτακι κανενος.
Και μολις τολμησει ενας διαφημιστης να παραποιησει μια φωτογραφια για τους σκοπους μιας διαφημισης, επιστρετευετε τον σταλινισμο, την ελευθερια του Λογου, τον Β’ Παγκοσμιο Πολεμο και τα στρατοπεδα συγκεντρωσης.
Τι ευαισθητος που ειναι αυτος ο λαος στην Δημοκρατια και στην Ελευθερια του Λογου πια; Τστστστσ…. Δυστυχως μονο οταν προκειται για το τσιγαρο δειχνει την ευαισθησια του. Στα υπολοιπα σκυβει τον σβερκο.
Δεν ξερω για τον Μακμανους, αλλα ποιος εχει το παραμικρο προβλημα αν παρουσιαστει σε μια διαφημιση ο Γουελς σαν αδυνατος και ο Μερκιουρι σαν οικογενειαρχης;
Διαφημιση κανουμε, οπως θελουμε τους παρουσιαζουμε.
Και υπαρχουν ουκ ολιγες προσωπικοτητες (και εργα τεχνης) που εχουν κακοποιηθει, παρωδηθει, γελοιοποιηθει και διαφορα αλλα «-ποιηθει» απο τους διαφημιστες.
Και κανεις, απολυτως κανεις δεν ενοχλειται. Διαφημιση ειναι.
Η εξαρτηση των καπνιστων φαινεται ακριβως απο την λυσσωδη αντιδραση τους για το τσιγαρο (ιδιως οταν συνοδευεται απο αδιαφορια για ολα τα υπολοιπα). Ουτε σαν διαφημιστικο ευρημα δεν δεχονται την εξαφανιση του τσιγαρου. Κανουν σαν να καταρρεει ο πολιτισμος.
Ο Μερκιουρι οικογενειαρχης; Κανενα προβλημα.
Ο Παρθενωνας εχει γινει μαρκα ουζου; Κανενα προβλημα.
Ο Αινσταιν να διαφημιζει τ-σερτ; Κανενα προβλημα.
Ο Σαρτρ σε διαφημιστικο πλακατ χωρις τσιγαρο; ΠΡΟΒΛΗΜΑ, Παραποιηση της Ιστοριας. Φαλκιδευση της Πολιτιστικης μας κληρονομιας. Οργουελ (και ξερο ψωμι). Γιαταγανια και στρατοπεδα συγκεντρωσης και «ανθρωπινο κρεας μυριζει».
Τι ελεγε μωρε εκεινος ο Aldous Huxley στο Brave New World;
Οτι η ντοπα για τα κατωτερα και τα διανοητικα καθυστερημενα μελη της κοινωνιας θα ειναι φτηνη; Η μηπως δεν τα θυμαμαι καλα;
Y.Γ. Εχουμε καταλαβει την διαφορα αναμεσα σε ενα πρωτοτυπο ντοκουμεντο και μια διαφημιστικη αφισα, η να ψαξουμε την Βικιπεδια;
Στον Οργουελ αλλαζαν πρωτοτυπα ντοκουμεντα. Αρα η επικληση του Οργουελ ειναι οφσαιντ εδω.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 6:47 μμ
j95
Πες τα ρε ντράλιον.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 6:56 μμ
σχολιαστης
«ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ». Tι λες ορέ Δρακολέοντα;
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 7:06 μμ
Πάνος
Όταν συμφωνεί μαζί σου ο j95, ψάξε να βρεις το λάθος στους συλλογισμούς σου!
(Παλαιός, άγραφος κανόνας της μπλογκόσφαιρας)
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 7:22 μμ
alberich
Ο Χάξλευ κολλάει όντως.Αποστειρωμένη ιεραρχημένη κοινωνία ψιλοναζιστικού τύπου. Ναι ρε Ντράλιον.Ντόπα για τους αδύναμους χαρακτήρες, όπως ινσουλίνη για τους διαβητικούς και ράμπες για τους ανάπηρους.Τί προτείνεις?Power of the will?
Όμως για την ώρα είμαστε ακόμη στο στάδιο που περιγράφει ο Όργουελ.Εξάλειψη «μήκαλων» εννοιών .Το επόμενο βήμα είναι η απαγόρευση της ουδέτερης λέξης τσιγάρο και η αντικατάστασή της από μία με αρνητική φόρτιση.
Είναι κουτοπόνηρο να το ανάγεις σε θέμα δημιουργικότητας και καλλιτεχνικής αδείας.Είναι «αναδρομική προληπτική» λογοκρισία για το καλό του συνόλου και κυρίως των παιδιών όπως πάντα.
Για τα άλλα που προσπαθείς να συμψηφίσεις (τόσοι σας γ@μάνε, γιατί δεν αφήνετε να σας γ@μίσουμε κι’ εμείς λίγο) υπάρχει μια διαφορά.Δεν είναι «ένας διαφημιστής», είναι το κράτος ,το μονοπώλιο της βίας που κατέχει και σταδιακή νομιμοποίησή του να την ασκεί σε πεδία που άπτονται των ατομικών ελευθεριών, της ελευθερίας του δημόσιου λόγου και όλα αυτά τα πολύ σημαντικά.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 7:25 μμ
Dralion
Ε, μη μου το χαλατε ρε παιδια. 😉
Εχω σφαχτει διαδικτυακα με τον j95 τοσες χιλιαδες φορες και μια φορα που ειπαμε να συμφωνησουμε, πατε να μας χωρισετε. 😉
j95, κρατα γερα. Ειμαι στο πλευρο σου (σ’ αυτην εδω την κουβεντα).
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 7:38 μμ
suigeneris
@
Dralion
«Απορω με εσας συνελληνες.
Εδω και κατι δεκαετιες σας εχουν πηδηξει, σας εχουν κατακλεψει, σας εχουν καψει τα δαση, σας εχουν πει χιλιαδες ψεμματα, σας εχουν παρουσιασει το ασπρο για μαυρο χιλιαδες φορες, σας εχουν γεμισει την χωρα σκουπιδια, σας εχουν χτισει αυθαιρετα μπροστα στην μυτη ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ.
Καθε μερα 24 ωρες νιουσπηκ απο τα εντυπα ΜΜΕ και την ΤιΒι και δεν ιδρωνει το αυτακι κανενος.»
Κι εγω απορώ με σένα ρε Dralion!
εισαι σε θέση να ξέρεις εσύ τι κάνω εγώ ή όποιος άλλος εδώ μέσα για να (μου/μας) τα χώνεις χύδην συλλογικά και αδιακρίτως επειδή υποστηρίζουμε θέσεις που δεν σου είναι αρεστές ή απλώς δεν αντιλαμβάνεσαι … !!
τράβα ρε παραπέρα… που θα μας την πεις κιόλας…!!!
ή πρέπει να λυπηθώ το διαφημιστάκο που ζορίζεται-στο πλαίσιο της αντικαπνιστικής και ψάχνει τρόπους για να προωθήσει το -όποιο- εμπόρευμα του προβοκάροντας..;
στα @@ μου το προβλημα του!
και για να το κάνω, άλλη μια φορά, φραγκοδίφραγκα:
το θέμα μου δεν είναι ΑΝ θα χρησιμοποιήσει τον Μερκιουρι, τον Παρθενώνα ή τον Αϊνσταιν σε μια διαφήμιση του>
ας κάνει ότι γουστάρει
δεν είδα κανένα εδώ μέσα να υποστηρίζει hard core εικονοκλαστικές αντιλήψεις-ούτε να ‘φετιχοποιεί’ το -όποιο- πρόσωπο/αντικείμενο.
άλλη είναι η μέριμνα και η ένσταση που εκφράζεται -ποικιλοτρόπως- εδώ.
για να κρατησω τα ΔΙΚΑ ΣΟΥ παραδειγματα.
ΑΝ,
στο πλαίσιο υποστήριξης του θεσμού της οικογένειας , σβήνονται π.χ. από μια υπαρκτή φωτο τα S/M παλληκάρια, τα οποία πλαισιώνουνε τον Φρέντυ και με τα οποία ο μακαρίτης -καλώς- σκυλογ@μιότ@νε.
-στην προοπτική περιβαλλοντικής προστασίας του σπανιότατου πεντελικού μαρμάρου, προβάλλει τον Παρθενώνα φτιαγμένο από οικολογικό πλεξιγκλας
-και στη λογική στήριξης εν μέσω οικονομικής κρίσης του Τιμημένου Κομμωτή [εμβληματικής φιγούρας στο δυτικό κόσμο μαζί με τον βοηθό-μπιστολάκι], παρουσιάζει το Θείο Αλβέρτο με στρωμένη φραντζούλα και τουφάκια emo..
και όλα αυτά, όχι στο πλαίσιο παρωδίας, χιουμοριστικής αντιμετώπισης, υπονομευτικής προσέγγισης με τα τερτίπια που υιοθετεί η Τέχνη,
ΔΛΔ
όχι ως δημιουργική άποψη, αισθητική στάση, καλλιτεχνική διαχείριση, κλπ
ΑΛΛΑ
συγκαλύπτοντας αυτόχρημα το -όποιο- αυθεντικό αντικαθιστώντας το με μια _ΑΚΡΙΒΗ_ αναπαραστατικά ρέπλικα, από την οποία λείπουν οι «κρίσιμες» λεπτομέρειες
μια επανα-νοηματοδοτημένη εικόνα με καταχρηστικές ιδεολογικές συνδηλώσεις._
κατα τα λοιπά, κόψε το την παπάντζα του να θολώνεις τα νερά, συνδέοντας τα δυο επίπεδα συζητησης (πλαίσιο απαγορευσης καπνίσματος & αποδοχή παρέμβασης άνευ όρων σε τεκμήρια του παρελθόντος με βάση μια -όποια- ιδεολογική agenda)> γιατι γιαυτο το τελευταίο συζητάμε.
*ΔΕΝ είμαι καπνιστής -> αν αυτό χωράει στο φονταμενταλιστικό περίγραμμα των ανερμάτιστων συλλογισμών σου..
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 7:51 μμ
Dralion
Αγαπητε alberich, πριν κανουμε παλι τις χιλιαδες αναλυσεις μεχρι να (ξανα)καταληξουμε στις πουτσες του j95, κοβω δρομο.
Το κρατος *οφειλει* να εχει το μονοπωλιο της βιας. Και *οφειλει* να το εξασκει.
Αυτος ειναι ενας – θεμελιωδης για μενα – ορισμος του κρατους.
Το κρατος λοιπον – δια της βιας – μας απαγορευει να βαζουμε πουτσες στις διαφημισεις. Επισης μας απαγορευει να βαζουμε βιασμους, παιδεραστιες, προσβολες κατα του Θεου κ.α.
Μεχρι εδω συμφωνουμε ολοι.
Καποια στιγμη, το κρατος αποφασισε να μας απαγορεψει και το τσιγαρο στις διαφημισεις.
Μπορει εσυ να θεωρεις οτι με αυτην την απαγορευση, το κρατος υπερεβηκε καποιο οριο, το οποιο δεν επρεπε να υπερβει. Εγω θεωρω το αντιθετο. Συζητησιμο ειναι αυτο.
Απο εκει και μετα, ο ερμος ο διαφημιστης πηρε μια φωτογραφια που του αρεσε και την προσαρμοσε στην ισχυουσα νομοθεσια.
Μπορει η διαφημιση να μην μας αρεσει (και υπαρχουν 1000δες απαισιες διαφημισεις).
Παρ’ ολα αυτα, δεν κατερρευσε ο πολιτισμος. Ουτε ηρθε ο Οργουελ. Ουτε μετατραπηκαμε σε σταλινικη κοινωνια.
Μια διαφημιση εγινε. Εστω ατυχης. Αλλα τουλαχιστον συμφωνη με τον νομο.
Σαν αυτες που απεικονιζουν τον Παρθενωνα, βαζουν αποκατω greek syrtaki, το κολλανε πανω σε φεσια, κουπες, σιντι κ.α. και το πουλανε στους τουριστες.
Ξερεις ποσα διαφημιστικα εχω δει, οπου ο Παρθενωνας (επειδη δεν χωραει στην ετικετα) παρουσιαζεται σαν σκυλοσπιτο; Μισος, παραμορφωμενος, κρυμμενος πισω απο γυμνες γκομενες. Μεχρι και Παρθενωνα χωρις το Ερεχθειο εχω δει σε διαφημιση.
Γιατι δεν ενοχλειται κανεις; Γιατι το να παραποιεις την εικονα ενος πολτιτιστικου μνημειου της κλασης του παρθενωνα περναει στο ντουκου;
Ειναι η φωτογραφια του Σαρτρ μεγαλυτερο / σημαντικοτερο κομματι της πολτιστικης μας κληρονομιας απο τον παρθενωνα;
Γιατι οταν μια διαφημιση παραποιει τον Σαρτρ κανετε σαν να επεσαν τα τειχη της Ιεριχους και για τον Παρθενωνα δεν βγαζει κανενας τσιμουδια;
Δηλαδη αν φτιαξουμε ενα διαφημιστικο σποτακι και κρυψουμε το τσιγαρο του Σαρτρ, θα απειληθει η ελευθερια μας;
Συμφωνω, οτι ολα αυτα ειναι ασχετα απο την ισχυουσα νομοθεσια. Αν η νομοθεσια δεν σου αρεσει, ας συζητησουμε για το πως και για το αν θα την αλλαξουμε.
Αλλα μην διαβλεπουμε σταλινικες συνομωσιες και οργουελιανα σεναρια μονο και μονο επειδη ενας διαφημιστης εκανε μια *νομοτυπη* διαφημιση.
Αυτη η επιλεκτικη αντιληψη της πραγματικοτητας, αυτος ο τελειως παραλογος διαχωρισμος αναμεσα στο τι ειναι σημαντικο (ολα τα αλλα στα οποια σας πηδανε) και τι ασημαντο (η αποκρυψη του τσιγαρου σε διαφημιση) δειχνει μια εντελως μεροληπτικη οπτικη γωνια. Και αποδεικνυει την εξαρτηση.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 8:08 μμ
alberich
Η ιδέα ότι η δια της κρατικής βίας εξάλειψη της εικόνας- ή της λέξης- θα οδηγήσει στην εξάλειψη της ανεπιθύμητης έννοιας και των όποιων πράξεων απορρέουν από την έννοια, είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει ο Όργουελ.
Κατ’ εμέ το κράτος σαφέστατα υπερέβη κάποιο κρίσιμο όριο, το οποίο διορθώνεται βέβαια με δημοκρατικές διαδικασίες.Το πρόβλημα είναι ότι η παραπάνω παβλωφική αντίληψη έχει ενσωματωθεί στη λογική και στις πολιτικές επιδιώξεις πολλών που θεωρούν εαυτούς liberals ,αριστερούς, εναλλακτικούς κλπ.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 10:02 μμ
Dralion
alberich, δεν θεωρω τον εαυτο μου ουτε liberal, ουτε αριστερο, ουτε εναλλακτικο, ουτε οικολογο, ουτε κλπ. (οτι και να περιλαμβανει το κλπ. )
Πρωην αναρχοαυτονομος ειμαι και νυν απροσδιοριστος (για τον j95: ουτε χιπης ειμαι 😉 )
Αν και στο θεμα του καπνισματος διαφωνουμε, χαιρομαι να συζηταω μαζι σου.
Καταλαβαινω αυτο που γραφεις και συμφωνω
Με την διαφορα οτι για μενα δεν ειναι αρνητικο το να εξαλειφθει το καπνισμα. Εστω και αν χρειαστει να εξαλειψουμε πρωτα τις λεξεις και τις εικονες.
Φανταζομαι μια κοινωνια σε 300-400 χρονια απο σημερα, οπου θα βλεπουν το καπνισμα οπως βλεπουμε εμεις τις σπονδες των αρχαιων στον Ποσειδωνα.
Σαν μια αρχαια και αχρηστη δεισιδαιμονια.
23 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 11:48 μμ
Σπίθας
«Ο νόμος είναι νόμος» έστω κι’αν δεν συμφωνεί ο Μάνος ο Χατζιδάκις…στο άρθρο του «ΟΙ ΑΤΕΓΚΤΟΙ»
» Σκοτώστε τους βλάκες» κατά το..
«Σκοτώστε τους κακομούτσουνους» του Μπορίς Βιάν.
Από ποιούς αρχίζουμε και σε ποιούς σταματάμε;
Αναμένω οδηγίες από τον Ρομποκοπ:)
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:47 πμ
j95
Όταν συμφωνεί μαζί σου ο j95 σημαίνει ότι προσπάθησε να σε πιάσει από 1000 μεριές για να βρει λάθος και να σε κράξει, και δεν τα κατάφερε.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:51 πμ
j95
α-ψ-ο-γ-ο-ς. Δευτερευόντως υποδεικνύει θύμα της εκστρατείας μάρκετινγκ της καπνοβιομηχανίας που αποκλείεται να παραδεχτεί ότι το τσιγάρο δεν είναι κουλ, ότι ένας τύπος που κρατάει πίπα δε μοιάζει σκεπτόμενος, ότι η γκόμενα με τσιγάρο δεν είναι η μοιραία γκόμενα κλπ.
Εν τέλει κατά τη γνώμη τους αυτό που αξίζει να θυμάσαι από το Σαρτρ είναι ότι κάπνιζε γκουλουάζ και πίπα, και όχι π.χ. οι χιλιάδες ενδιαφέρουσες μαλακίες που είχε πει. Τι να προσθέσει κανείς;
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:53 πμ
j95
Ναι αλλά ζεις σε μια ήπειρο όπου οι καπνιστές μονοπωλούσαν τη διανόηση και τα πρότυπα για 100 χρόνια. Μιλάμε για απίστευτη συσσωρευμένη πρεζονο-άρνηση.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:54 πμ
j95
…επίσης οι continental διανοούμενοι δεν τα πολυκαταλαβαίνουν τα ατομικά δικαιώματα, εξ ου και η κλάψα για άσχετους λόγους (αλλά π.χ. η αδιαφορία για τα εκατομμύρια θύματα του τσιγάρου).
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 9:39 πμ
nileas
»Εστω και αν χρειαστει να εξαλειψουμε πρωτα τις λεξεις και τις εικονες.
Φανταζομαι μια κοινωνια σε 300-400 χρονια απο σημερα, οπου θα βλεπουν το καπνισμα οπως βλεπουμε εμεις τις σπονδες των αρχαιων στον Ποσειδωνα.
Σαν μια αρχαια και αχρηστη δεισιδαιμονια…»
Αν υπαρχει ιχνος πολιτισμου τοτε να εισαι σιγουρος οτι καποιο ειδος καπνου θα χρησιμοποιειτε ακομα απο τον ανθρωπο οπως προυπαρχει χιλιαδων ετων μεχρι σημερα…Μην ξεχναμε οτι ο καπνος ειναι φυσικο προιον…μαδερ νατσουρ!
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 10:59 πμ
alberich
@Ντράλιον
Καλό παράδειγμα.Τίς βλέπουμε σαν δεισιδαιμονία αλλά κάθε άλλο παρά έχουν εξαλειφθεί οι έννοιες.
Ούτε απαγορεύονται οι σπονδές στον ποσειδώνα (παρ’ όλο που είναι φανερό ότι έχουν προκαλέσει βλάβες σε αυτούς που τις τελούν και απ’ ότι βλέπω στην φωτογραφία απειλούνται και παιδιά )
http://news.pathfinder.gr/photoscope/Misc/misc/4504.html
Ούτε διαγράφουμε από τις σύγχρονες εκδόσεις των τραγωδιών τις αναφορές στο Δία, παρ’ όλο που -κατά πάσα πιθανότητα- έχουν παίξει ρόλο στην «κατάληξη» των ανωτέρω εικονιζομένων.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:12 μμ
j95
ναι αλλά άμα βγει μια διαφήμιση όπου η Μήδεια αντί να σφάξει τα παιδιά της πηγαίνει στα Μποντυλάιν και γίνεται μουνάρα με αποτέλεσμα να πάψει να την κερατώνει ο Ιάσωνας, κανείς δε θα μιλήσει για λογοκρισία και αναθεώρηση της ιστορίας.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:17 μμ
Πάνος
Άσχετο: από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα!
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:39 μμ
alberich
@J95
Το στόρυ της Μήδειας είναι και ρατσιστικό και σεξιστικό και έχει και σκηνές βίας εναντίον ανηλίκων.Πιστεύω ότι σε 300-400 χρόνια -που λέει και ο Ντράλιον- θα παρουσιάζεται μια πιο πολιτικά ορθή εκδοχή (για να μην αναβιώσουν αυτές οι έννοιες), ενώ το πρωτότυπο θα βρίσκεται μόνο στις βιβλιοθήκες.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:48 μμ
j95
να σε ρωτήσω Πάνο, δεν κατάλαβες το 1ο, το 2ο, το 3ο ή το 4ο σχόλιο που εξηγούσε ότι μιλάμε για το ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ;
Ρωτάω γιατί καθένα το επαναλάμβανε με αυξημένη λεπτομέρεια και σαφήνεια που σημαίνει ότι άμα π.χ. έφτασες στο 4ο και δεν το κατάλαβες ούτε αυτό, είσαι πολύ πιο κολλημένος στόκος απ’ ό,τι αν δεν κατάλαβες το 1ο και επέλεξες να αγνοήσεις τα υπόλοιπα 3.
Και δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν μόνο 4.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:00 μμ
Πάνος
Κι έλεγα, πότε θα εκδηλωθεί, το καταπιεσμένο…
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:31 μμ
Dralion
Καθολου κορφη + κανελα. Ειναι πολυ συγκρισιμο.
Εκεινο που λεμε εδω και 62 σχολια ειναι οτι αν ενας διαφημιστης παραποιησει την Μηδεια, κανενας μα κανενας δεν θα ενοχληθει. Αν ενας διαφημιστης παραποιησει τον Σαρτρ βγαζουμε τον Οργουελ και τα στρατοπεδα συγκεντρωσης απο το συρταρια και τα κραδαινουμε ως μπαμπουλα.
Οταν πριν μερικα χρονια προβληθηκε η χολυγουντιανη ταινια με την Τροια, εγινε χονδροειδεστατη παραποιηση του Ομηρου. Του Ομηρου, που υποτιθεται οτι ειναι η αρχαια κληρονομια των απο 3000 χρονων ελληνων (λεμε και καμμια μαλακια να περασει η ωρα). Με εξαιρεση κατι χλιαρες διαμαρτυριουλες απο κατι φιλολογους, κανενας δεν συγκινηθηκε.
Η ταινια μαλιστα ειναι πολυ βαρυτερη απο μια διαφημιση. Στην διαφημιση, *ξερεις* οτι βλεπεις κατι 100% πλαστο. Στην ταινια με ιστορικο θεμα, δεν ξερεις τι ειναι πραγματικο και τι βγαινει απο την φαντασια του σκηνοθετη (εκτος αν εχεις μελετησει Ομηρο).
Ο οποιοσδηποτε αδαης γυρω απο την ελληνικη ιστορια – δηλαδη το 99.999% του ανθρωπινου πληθυσμου – μπορει ανετα να παρει τις σκηνες της ταινιας σαν αυθεντικες.
Κατι που ποτε των ποτων δεν προκειται να κανει με την οποιαδηποτε *διαφημιση*.
Εχουμε λοιπον μια χοντροτατη παραποιηση (και γελοιοποιηση θα ελεγα) του «δικου μας» Ομηρου και δεν κουνιεται φυλο. Και μολις τολμησει καποιος να σβησει το τσιγαρο του Σαρτρ βγαλαμε τα γιαταγανια στο προσκηνιο. Ζωντανεψε το ’21.
ΟΚ, εγω ποτε δεν πιστεψα οτι ειμαστε απογονοι των αρχαιων ελληνων. Αντε, με βια ισως να ειμαστε απογονοι των αγραμματων και απλυτων Φραγκων που κατακτησαν Πελοποννησο + Στερεα με τις σταυροφοριες. Εκτος αν ειμαστε απογονοι των σμπιρων του Μωαμεθ του Πορθητη. Ουτε πιστεψα ποτε οτι ο Ομηρος εχει την οποιαδηποτε σχεση μ’ εμας.
Αλλα ολοι αυτοι που σκιζονται για τον ελληνικο πολιτισμο, τηρουμενων των αναλογιων (Σαρτρ εναντιον Ομηρου και διαφημιση εναντιον υπερπαραγωγης) θα επρεπε να εχουν γκρεμισει το συμπαν.
Η παραποιηση της πολιτιστικης σας κληρονομιας (Ομηρος) σας αφηνει παγερα αδιαφορους, η παραποιηση της γαλλικης ιντελλιγκεντσιας (Σαρτρ) σας φερνει εξαγριωμενους στις επαλξεις του αγωνα. Αυτο εγω το ονομαζω εξαρτηση απο την νικοτινη.
Υ.Γ. Ισως ο alberich θελησει να μου επισημανει, οτι το ενα γινεται με κρατικη εντολη, ενω το αλλο ειναι ιδιωτικη χολυγουντιανη υπερπαραγωγη. Αρα στο πρωτο εχουμε κρατικη, πατερναλιστικη παρεμβαση, ενω στο 2ο οχι.
Θα απαντησω, οτι οι καλυτερες παρεμβασεις ειναι εκεινες που δεν τις παιρνεις πρεφα. 😉
Πιστευω οτι τα σηριαλ στην ΤιΒι και οι χολυγουντιανες ταινιες εχουν ασυγκριτα μεγαλυτερη δυναμη επιροης απο οποιαδηποτε κρατικη απαγορευση.
Αν συνυπολογισουμε και αυτον τον παραγοντα, οι αντιδρασεις εναντιον της παραποιησης του Ομηρου θα επρεπε να ειναι ακομα πιο εντονες.
Υ.Γ. Στην αρχη των σχολιων ειχαμε τις πουτσες, μετα ηρθαν και οι μουναρες. Εδεσε το γλυκο. 😉 Αμα ερθει τωρα και καποια κυρια να μας κατηγορησει για φαλλοκρατες, θα εχουμε θεμα να μιλαμε 😉
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:38 μμ
Πάνος
I rest my case. Επισημαίνω ξανά ότι απαιτείται ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ απαγόρευση αλλοίωσης των χαρακτηριστικών και των γνωρισμάτων ιστορικών ντοκουμέντων, όπως οι φωτογραφίες, για οποιοδήποτε λόγο πέρα από την τέχνη ή και τη σάτιρα. Μόνο έτσι θα γλιτώσουμε από τους φανατικούς, οι οποίοι δε διστάζουν να αλλοιώνουν την πραγματικότητα ενός προσώπου (ή να το αποδέχονται, όταν βλέπουν ότι συμβαίνει), προκειμένου να πετύχουν τους ευγενείς (ή και χυδαίους – αυτό παίζει) σκοπούς τους!
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:58 μμ
alberich
Καρατζαφέρης: να απαγορευτούν οι διαφημίσεις των τραπεζών όπως απαγορεύτηκε το τσιγάρο.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 4:46 μμ
Dralion
Νο προμπλεμ [*]. Αλλα η ελλειψη ενος τετοιου νομου δεν μας οδηγει σε σταλινικα καθεστωτα.
Η θεση του Π. Μανδραβελη, η δικη σου και του alberich ειναι οτι αν ενας διαφημιστης (με την ευλογια του νομου η χωρις) τολμησει να κρυψει το τσιγαρο του Σαρτρ, θα εχουμε φτασει στον Οργουελ, σε καθεστωτα με «ανθρωπινο κρεας» κλπ. κλπ. Και οτι το επομενο που οφειλουμε να φοβομαστε θα ειναι η παραποιηση του 21 (γιαταγανια).
Η θεση του j95 και η δικη μου λεει οτι δεν εγινε δα και τποτα αν ενας διαφημιστης (με την ευλογια του νομου η χωρις) παρει τον Σαρτρ και του αλλαξει τα φωτα.
Εδω αλλαξαν τα φωτα στον Παρθενωνα και στον Ομηρο – και οχι μονον – και δεν κουνηθηκε φυλλο. Ο Σαρτρ μας μαρανε μονο και μονο εξ αιτιας της νικοτινης των εξαρτημενων, αλλιως κανενας δεν θα εδινε ουτε σεντς.
[*] Αν και η διατυπωση αφηνει τεραστια περιθωρια για παρεξηγησεις και κακες χρησεις ενος τετοιου νομου. Μην ξεχναμε τις δανεζικες γελοιογραφιες που παραποιησαν τον Μωαμεθ και ενα καρο παρομοιες περιπτωσεις.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 5:31 μμ
alberich
Είτε είναι παραποίηση πρωτοτύπου είτε είναι παράγωγο, είτε τον λογόκριναν, είτε αυτολογοκρίθηκε, είτε το θεωρεί ηθικό και αξιέπαινο και πήρε πρωτοβουλία, η ενέργεια παραμένει σταλινική.Φιλοδοξεί να εξαλείψει μια συμπεριφορά εξαλείφοντας τα «σημαίνοντα» που σχετίζονται με αυτήν.Αυτό το οργουελιανό πάττερν έχει εν δυνάμει πολλές δυσάρεστες εφαρμογές.
Προφανώς το αντιλαμβάνομαι στην κλίμακά του.Δεν πήγα να αυτοπυρποληθώ σε ένδειξη διαμαρτυρίας.Απλώς καταγράφω τη διαφωνία στα πλαισια μιας χαλαρής συζήτησης.
24 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 10:11 μμ
suigeneris
τι πράγμα ειν’ αυτό ρε παιδί μου .. ;
δε στρίβει με τίποτα, λέμεεε
8)
25 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:50 πμ
Παπούλης
Θέλω εδώ να διαβεβαιώσω τους μη γνωρίζοντες ότι ο Δόκτωρ Σούης είναι πράγματι άκαπνος … ο ίδιος αντίθετα μπορεί να σας διαβεβαιώσει ότι τα φουγάρα της Χαλυβουργικής και του Κερατσινίου χλωμιάζουν μπροστα στο Παπούλη .
Κοντολογίς αλάργα οι φανατικές αντικαπνίστριες γιατί θα σας μαυρίσω το πλεμόνι και ας μη με βγάλανε φωτογραφία ιστορική για να μου την οργουελιάσουνε αργότερα…. 🙂
25 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 1:14 πμ
suigeneris
Ήημαρτον, που λέει κι ο φίλος μου ο Γιώργος..
παπούλη, ασε τα σάπια και ξηγήσου κανα βράδυ όπως πρέπει .. 8)
και θα σου εξασφαλίσω εγώ στη μαγευτική Γκριχενλαντ τραπεζάκι σπέσιαλ με αναλογας παροχάς [εξτρα τασακι γιατι δεν σε προλαβαίνει αδερφέ ούτε σερβιτόρα διπλοβαρδια ..]