(ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ)
Στο χωρισμό μήτε αντίο
μήτε φιλί
(ΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΥΣΙΩΝ)
Στην ψυχή σου δεν φτάνει κανείς
ούτε δια ξηράς ούτε δια θαλάσσης.
(ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)
Ξεχειλίζουν οι εκκλησίες.
Δεν χωράω, δεν πειράζει.
Θα μάθω το τετέλεσται
από άλλη πηγή.
Πιο θετική.
(OBLIVION BEACH)
Τ’ αντανακλαστικά μου άριστα:
κάθε που χάνεται στο βάθος ένα πλοίο
εκκρίνει η μνήμη μου όσα σε βάθος χάθηκαν.
(ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΡΠΩΝ)
Με τι επιδέξιο καμάρι ήξερε ο πατέρας μου
ν’ αποφλοιώνει την πατρίδα του
και καρφωμένη στο πιρούνι
μου τη μετάγγιζε στο στόμα.
(ΕΜΜΕΣΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑ)
Ευλογημένο νάναι το Εμπόδιο
και τρισευλογημένο.
Δέντρο ισκιερής δικαιολογίας
ότι δεν φταίμ’ εμείς,
να βρίσκει δροσερήν αθώωση
ο λιποτάκτης Χειρισμός,
να κολατσίζει με το πάσο της
το μεροκαματιάρικο άλλοθί της
η Αλλοτρίωσή μας.
(ΣΚΙΖΩ ΤΗ ΔΩΔΕΚΑΤΗ)
Βρε Παναγιά μου, βιτσιόζα που ‘ναι η πλήξη
να της ανάβει πόθους η θνητότητα.
(ΣΥΝΔΡΟΜΟ)
Φύλαγέ μου, Θέ μου, τουλάχιστον
όσα έχουν πεθάνει.
(ΑΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ)
Όσο δε ζεις να μ’ αγαπάς.
Ναι ναι μου φτάνει το αδύνατον.
Κι άλλοτε αγαπήθηκα απ’ αυτό.
Όσο δε ζεις να μ΄ αγαπάς.
Διότι νέα σου δεν έχω.
Και αλίμονο αν δε δώσει
σημεία ζωής το παράλογο.
(VIP)
Να μην ξεχάσω πουλιά,
τότε, σ εκείνο το πλωτό μαντρί του Νώε (…)
ανάμεσα σε όλα τα προς διάσωση και αναπαραγωγή
ήταν κι η ουτοπία.
Μάλιστα, η μόνη που ταξίδεψε
πρώτη θέση και παράθυρο.
…
Αχ φυγή ωχ σωτηρία.
(Η ΓΛΥΚΥΤΑΤΗ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΣ)
Κύριε, μήπως όταν ενέκρινες
αυτούς τους ανελέητους ανταγωνιστικούς ψαλμούς
ήσουν ακόμη άνθρωπος;
(ΓΙΑΛΟ – ΓΙΑΛΟ)
Δαπανηρή ιδέα ο βίος.
Ναυλώνεις έναν κόσμο
για να κάνεις το γύρο μιας βάρκας.
(ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΝΘΕΤΟ)
Το μερτικό μου από το θαύμα
το παραχώρησα στο θαύμα.
(ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ)
Τον έχεις εσύ γραμμένο το θάνατο
στα παλιά σου μάτια.
(ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΕΔΑΦΟΣ)
και τα κυπαρίσσια ακόμα
πατάνε επί πτωμάτων για ν ανέλθουν’
λυγερόκορμα.
(ALLER RETOUR)
Ω περιττά όλα μην κλαίτε.
Στον κόσμο αυτόν μονάχα εσείς ζείτε αιώνια.
(ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΣ)
Φυσικά και ονειρεύομαι.
Ζει κανείς μόνο μ΄ έναν ξερό μισθό;
(ΠΡΟΤΟΜΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑΣ)
Πόσοι θεοί χρειάστηκαν για ν΄ αποτύχει ένας
(ΓΕΝΕΑ ΥΠΑΓΕΙ ΚΑΙ ΓΕΝΕΑ ΕΡΧΕΤΑΙ)
Ερασιτέχνης άνθρωπος είμαι
πόσο καλύτερα παράπονα να φτιάξω;
(ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΜΙΑΝ ΑΓΝΩΣΤΗ)
Τι θα φοράς συνεννόηση
να σε γνωρίσω
ώστε να μη χαθούμε πάλι
μες στους πολυπληθείς σωσίες σου;
(Η ΑΝΤΙΖΗΛΟΣ ΦΘΟΡΑ)
Μέριασε χρόνε να αισθανθώ.
(ΔΙΟΝΥΣΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΕΙΡΟΥ)
Τίποτα. Όσο κι αν ευλόγησα τον άρτον
έμεινε τόσος ακριβώς
όσος καταναλώνουμε στο σπίτι ημερησίως.
(ΕΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑι ΜΕ ΕΠΛΑΤΥΝΑΣ)
Να σε φωνάζω κι εγώ με το μικρό σου όνομα
όπως σε φωνάζει η πίστη Θεέ της;
(Η ΕΡΗΜΟΣ ΤΩΝ ΣΗΜΑΣΙΩΝ)
Μαρτύριο οι ανάγκες μας οι εσταυρωμένες.
(ΡΙΨΑΣΠΙΣ)
Βάζοντας τα λουλούδια στο νερό δεν μεριμνάς.
Τους λες το πρώτο ψέμα
να ονειρεύονται τα απελπίζεις.
11 Σχόλια
Comments feed for this article
1 Απριλίου, 2010 στις 12:46 πμ
sissa ben dahir
ΕΡ. Τί είναι η ποίηση για σας;
Κική Δημουλά: Πρώτα-πρώτα μια συνάντησή μου με λέξεις που έχουν καθαρά βασανιστικὲς προθέσεις απέναντί μου. Μου ἀντιστέκονται και πρέπει να κάνω μεγάλες διαπραγματεύσεις μαζί τους.
1 Απριλίου, 2010 στις 1:06 πμ
sissa ben dahir
(ΤΟ ΔΙΑΖΕΥΚΤΙΚΟΝ Η)
Δάκρυα ή βροχή, πού να ξέρω;
Και μένω να εξαρτιέμαι από σταγόνες.
1 Απριλίου, 2010 στις 7:12 μμ
Ενη Καπαζογλου
Ποτε ποτε μας θυμαται το μελλον
οσο μακρια κι αν βρισκεται
ολο και καποιο μηνυμα λαβαινουμε,
γραμμενο παντα βιαστικα
γιατι διαρκως αναχωρει
για πιο μακρια ακομα.
Τι να το κανεις;
Γραφτα που μενουνε αδιαβαστα.
Κανεις δεν ξερει απο μας
να διαβασει τι γραφει το μελλον.
Παρεκτος κατι ελαχιστες
γραμματιζουμενες ελπιδες.
Τρεχα γυρευε.
–
———————-
Ακου να φορεσω γυαλια για κοντα!
Να φερω κοντα με γυαλια
τα κοντα.
Που δεν το εφερα με ματια
και κομματια μου.
Ε, οχι να φορεσω και γυαλια
να βλεπω τα κομματια μου.
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ απο ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ
30 Απριλίου, 2013 στις 7:40 πμ
Πάνος
Το τροπάριο της Κασσιανής (ορίτζιναλ + μετάφραση του Φώτη Κόντογλου)
https://panosz.wordpress.com/2010/03/30/kassiani/
30 Απριλίου, 2013 στις 9:51 πμ
sissa ben dahir
Εμείς οι απαισιόδοξοι και δέσμιοι του περασμένου χρόνου, την έχουμε πάντα ως ηγερία μας.
.
Η λιποταξία της χιονάτης
Έτσι
χωρίς ποτέ να μου διαβάσεις παραμύθια
όπως χωρίς σε μεγαλώσανε και σένα
σπαρτιάτικα – ενώ καλοπερνούν τα ψέματα
και ψέμα ότι τρέφονται με μέλανα ζωμό.
Τρέφονται με τις ανάγκες μας
ανώτερες κι από βασιλικό πολτό.
Σε νυχτωμένο δάσος σε άφησε ο ποιός
και συ δεν ρώτησες ποτέ κανένα παραμύθι
πως να διαφύγεις και από που.
Και μόνο φόβοι
δίνανε στους φόβους σου κουράγιο
εκεί αμετακίνητη να μένεις
στου ανέμου τα μουγκρίσματα
τη νύχτα όσο ξέσκιζε των δέντρων τα κλαδιά
τα ώτα και τα χρόνια.
Έτσι ακριβώς μεγάλωσες και μένα,
σπαρτιάτικα, με νυχτωμένου δάσους
τον μέλανα ζωμό
δε μ΄έστειλες ποτέ σε παραμύθι
να διαφύγω από που.
Κι εγώ όπως εσύ ποτέ δε διανοήθηκα
σπιτάκι φωτισμένο στο βάθος να διακρίνω
ποτέ δεν μπήκα στης Χιονάτης τη δανεική οδό
δε χώθηκα ποτέ σε ξένη σούπα
να κοιμηθώ
ούτε ξεπαγιασμένη καταβρόχθισα
μικρόσωμο κρεβάτι με νάνους σκεπασμένο
για να κρατιέται ζεστουλό.
Μάνα, λες να είναι
κληρονομική η πραγματικότης;
30 Απριλίου, 2013 στις 10:07 πμ
Πάνος
Η κοπέλα του «Άνεμος»
https://panosz.wordpress.com/2010/11/26/anemos/
30 Απριλίου, 2013 στις 10:08 πμ
Πάνος
Μη ντρέπεστε, βρε – στείλτε και δικά σας ποιήματα! 🙂
30 Απριλίου, 2013 στις 11:54 πμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
KAKIEΣ ΠΑΡΕΕΣ… ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΡΟ ΤΟΥ ΠΑΤΟΥ
Ο γδούπος στον ακάλυπτο
σαν ένα σακί πατάτες
που γλίστρησε από τον 4ο
από τα λεπτεπίλεπτα
χέρια Φιλιππινέζας.
Οι καθωσπρέπει μεσοαστοί
απόρησαν λιγάκι
τέτοιο διάβημα γι΄ αυτούς
πρωτάκουστο εφάνη.
Μπορεί σε πλούσια περιοχή
σπίτι να ενοικιάσεις
την καπατσοσύνη των αστών
δεν δύνασαι να φορέσεις
σαν το κοστούμι σου το Dior
απ΄ όπου η κοιλιά προβάλει
κωμικά μεγαλοπρεπής και λαίμαργη στα πάντα :
-για φήμη στους τέως λασπωμένους χωματόδρομους
του γενέθλιου χωριού σου
(που έπαιζες κρατώντας ψωμί ξερό
με εβαπορέ και ζάχαρη της UNRA)
-για ντελικάτους πειρασμούς
στον ακαλλιέργητο σου ουρανίσκο
((προσούτο και ροκφόρ, χαβιάρι και σαμπάνια
αντί για φασολάδα και φακές με πετραδάκια
(ο μεγαλέμπορος δεν άφηνε να τα καθαρίζουν οι διαλέκτρες))
-για εξουσία πάνω σ’ άλλοτε ομοιούς σου
βέβαια παρέα με τον αφρό του πάτου:
ανηψιούς, ξαδέλφια, γιούς – εσχάτως δε – και κόρες
(η βασιλεία νεκραναστήθηκε ή μήπως λάθος κάνω 😉
-για τσάμπα sex χωρίς να τηνε διορίσεις
Μας κυβερνάν τσογλάνια.
……………………………..
Τα πιο καλά της χώρας τα μυαλά κάηκαν,
που ’σαι ρε Allen Ginsberg
κει πάνω να μας κοιτάς σκασμένος μες τα γέλια
μα μάλλον δάκρυα της πρέπει
της περιττωματο -κατάστασης αυτής
κι ύστερα σαν καλμάρουμε
να πάμε πίσω 200 τόσα χρόνια
το προλεταριάτο το επιστημονικό
η γενιά των 700 ευρώ
να τα σαρώσει όλα
Ισότητα, Αδελφότητα , Δικαιοσύνη
αιτήματα αιώνια
20-07-2008
Αφωτιστος Φιλελλην
ΥΓ «Αθωώθηκαν όλοι οι κατηγορούμενοι στην υπόθεση Ζαχόπουλου
Σε λυγμούς ξέσπασε η Εύη Τσέκου με την ετυμηγορία ενώ μίλησε για δικαίωση » ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ 29/04/2013
30 Απριλίου, 2013 στις 11:57 πμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΔΥΟ ΑΣΤΕΡΩΝ
Μνήμη του Κ.Καρυωτάκη για την «Μικρή Ασυμφωνία εις Α Μείζον»
”Θέματα που κυριαρχούν στα ποιήματά της είναι η απουσία, η φθορά, η απώλεια, η μοναξιά και ο χρόνος. Χαρακτηριστικά της ποίησής της είναι η προσωποποίηση αφηρημένων εννοιών, η ασυνήθιστη χρήση κοινών λέξεων και η πικρή φιλοπαίγμων διάθεση”.
Όταν οι συναδελφισσες δοκίμαζαν καλλυντικά
στου Χόντου της Ομήρου
στης Τράπεζας Ελλάδος το πλαϊνό στενό
συ γρατζούναγες το άδειο έντυπο εντελλομένων.
(υμνούσε βλέπετε τη μοναξιά με… τόσο κόσμο)
Βάλε λίγο κραγιόν, στην ώρα του καλή μου
φλέρταρε τον μορφονιό τον διπλανό σου.
Απούσα παντελώς από το παρόν
“προσωποποίηση αφηρημένων εννοιών”.
Αναπότρεπτη η φθορά δεν το ’ξερες καλή μου;
αισθημάτων, εμφάνισης, οστικής μάζης
τραπεζουπάλληλε, ποιήτρια επί του ασφαλούς
άγνωστη η απώλεια για μας -εξόν η βιολογική-
Πάρε τα ρίσκα, αν αντέχεις, κόντρα σε δυνατή βροχή
ποτέ δεν θα σου ζητήσουμε συμβουλή ποιητική
με 110 πάνω στο δίτροχο Αθήνα-Δελφοί
με το χέρι υαλοκαθαριστήρα στο θολωμένο κράνος
ζήσαμε αυτό είναι τύχη, τι είν’ η τύχη;
“τρέλα” και ικανότητα, ακαριαία …ευκολία.
Κοντά στο τέλος… ματαιόδοξες τιμές
με ποσόστωση: τι ξεφτίλα
όχι για τους ζωντανούς νεκρούς ακαδημαϊκούς ,
αλλά για σε, ποιήτρια δύο αστέρων
ούτε κονιάκ τέτοιο υπάρχει.
Tο 3 νέρωσες με μισή δόση ύδατος
ή το 5 με ποταμούς δακρύων;
Ποιήτρια της μέσης νοικοκυράς
του διορισμένου υπάλληλου με 5 ψήφους
του πατέρα και της μητέρας του “φραπόγαλου”
του βολεψιματία, φοβισμένου, ανώριμου 35άρη.
………………………………………………….
Η Γώγου υπηρέτρια θα σκουπίσει τα ποιήματα
και θα κρεμάσει σε κάδρα Σελήνη του Φιλύρα,
Ας φρόντιζαν, την Ιθάκη του Αλεξανδρινού
προκηρύξεις και Πρέβεζα του αυτόχειρα
(θάνατος των νοικοκυρών, έρωτας-στιφάδο)
Τίποτα δεν άλλαξε από τότε……
08.07.2010
30 Απριλίου, 2013 στις 12:02 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΔΥΟ ΑΣΤΕΡΩΝ-2
Ποιητρια δυο αστερων
συνεγραψε εις των Αφωτιστων
τεως Ελληνων μα τωρα Φιλελληνων,
πριν δεκαεπτα μηνακια,
γελανε τα κορακια
πετωντας κανοντας κυκλακια,
πανω απο την Πανεπιστημιου
την Κοραη ως την Σταδιου
για τις ακαδημαϊκες περγαμηνες
βρωμανε ουρια, πτωμαϊνη
ως που να βρουν …γαληνη
30 Απριλίου, 2013 στις 12:03 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
ΕΠΙΚΗΔΕΙΟ
Μικρός το δέμας εκκινούσες με όνειρα πολλά
δύσκολοι καιροί : πείνα και ξηρασία πνεύματος.
……………………………………………………..
Σαν το μυρμήγκι αποθήκευσες
σπόρους ματαιοδοξίας για τον απέραντο χειμώνα.
Το τέλος γνωστό :
στον επικήδειο θα χαιρετίσουν
τα σχέδια του ακούραστου εργάτη
που επιτήδειοι εργολάβοι έκτισαν
και οι απόγονοί σου συνεχιστές (;)
του αείμνηστου παραληρήματος υστεροφημίας
που ο σεισμός ή η λήθη κατεδάφισε…..
5.Χ.02
Αφωτιστος Φιλελλην