Τελευταια σχολια
Πάνος στη Κρίσεις για τον ποιητή και τις… | |
Βασίλης Κ. στη Κρίσεις για τον ποιητή και τις… | |
Πάνος στη Academia.edu | |
Πάνος στη Academia.edu | |
Eνη στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
papoylis στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
Πάνος στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
papoylis στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
Θανασης_χανια στη Η καλύβα ψηλά στο βουνό – δεύτ… | |
Πάνος στη Η καλύβα ψηλά στο βουνό – δεύτ… | |
skipper στη Η καλύβα ψηλά στο βουνό – δεύτ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
Αναγνώστης Αθηναίος στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
χρυσηίς στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 | |
Πάνος στη ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021 |
Προσφατη παραγωγη
- Academia.edu
- ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021
- Ρεμπέτικο και αυτοκτονία
- Στιχηρά Ιδιόμελα
- Οι τελευταίες αστακομακαρονάδες (2006-2009)
- Ο παπάς
- Αυτοί που μιλούσαν με το Θεό
- Ο καπετάνιος στο βουνό
- Η (ναζιστική) ακροδεξιά επανακάμπτει
- Το χαρτοκούτι στο πατάρι
- Το πρόβλημα πίσω από τα προβλήματα
- Τι αμαρτίες πληρώνει ο Άρης Βελουχιώτης, από τους «δικούς» του;
- Η καλύβα ψηλά στο βουνό – δεύτερη εποχή
- Ο Δόκιμος, ο Μαύρος και η Ζίβκα
- Στο τέλος
Τα πλεον δημοφιλη
- Το μυαλό σου μέσα!
- Μόλις 36 χρόνια ήταν η μέση διάρκεια ζωής στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα
- Πως συνάντησα τον Λέοντα, το μαυροσκούφη του Άρη
- Οταν τραβήχτηκαν τα νερά, όταν στέρεψαν τα χρήματα, φάνηκαν τα ρήγματα του σεισμού που αντιμετωπίζουμε σήμερα.
- Προσφέρω 20ευρα στην τιμή των 3,5 ευρώ.
- Ο Λυκειάρχης μας ήταν μαυροσκούφης, με τον Άρη...
- ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021
- Η απεργία πείνας του Θ. Τενέζου
- Οι απώλειες της τελευταίας φάσης του Εμφυλίου
- Κρίσεις για τον ποιητή και τις Ωδές, μέχρι τον Παλαμά
Kατηγορίες
Αρχείο
Καλύβα International
Blog Stats
- 9.481.199 hits
55 Σχόλια
Comments feed for this article
28 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:14 μμ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΙ ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΔΕΣ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥΣ! | Διαιτες
[…] Με 74-6 οι φορτηγατζήδες συνεχίζουν « Η καλύβα ψηλά στο β… […]
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 9:38 πμ
Λεωνίδας
Μολονότι τάσσομαι αναφανδόν με τον αγώνα των φορτηγατζήδων αισθάνομαι ότι τα πράγματα δεν παν καλά. Κι αυτό γιατί διακρίνω την οργή τους απέναντι στην επίδειξη ισχύος που θέλησε να κάνει η κυβέρνηση απέναντί τους. Αν αυτό αληθεύει και σε συνδυασμό ότι θα είναι ανοργάνωτοι και εν πολλοίς αυτενεργούντες από δώ και πέρα…όλα αυτά είναι ενδείξεις για δυσάρεστες εξελίξεις.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 10:20 πμ
Πάνος
Συμφωνώ -κι εγώ περιμένω όχι ευχάριστα συμβάντα…
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 10:30 πμ
Άγγελος
οι φορτηγατζήδες έχουν το πρόβλημα σε δύο θέματα:
1. θέλουν αποζημίωση για τον αέρα που δώσανε για άδειες: εδώ θα πάρουν και πρέπει να πάρουν τα τέτοια τους.
2. θέλουν να εκφέρουν άποψη για το νέο πλαίσιο: εδώ έχουν δίκιο, αλλά όσο δεν παραιτούνται από το 1. η κυβέρνηση θα τους το τρίβει στην μούρη και θα το πουλάει στους υπόλοιπους.
η δικία μου θέση είναι
1. κατάργηση της άδειας χωρις αποζημίωση
2. απελευθέρωση χωρίς τεχνητά εμπόδια του τύπου χψ υποδομή, εταιρεία και άλλες παπαριές.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 10:56 πμ
σχολιαστης
Αυτό που θα έπρεπε να κάνει η κυβέρνηση θα ήταν να δώσει ειδικές διευκολύνσεις στους λίγους που αγόρασαν άδειες τελευταία και θα βρεθούν να πληρώνουν δόσεις για άδειες που θα έχουν μηδενική αξία.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:00 πμ
Λεωνίδας
Άγγελε, αν και δεν επιθυμώ να μπώ σε διεξοδική συζήτηση για τα δίκαια ή άδικα των φορτηγατζήδων (το έχω πράξει σε άλλο άρθρο της «Καλύβας») μόνο να τονίσω μιαν ορισμένη συνάφεια επί τη βάσει του δικού σου σκεπτικού.
Η δεύτερη δική σου θέση συνδέεται με τα αιτήματα των φορτηγατζήδων για αποζημίωση.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:15 πμ
Άγγελος
σχολιαστή και Λεωνίδα,
οποιαδήποτε αποζημίωση είτε σε φράγκα είτε σε άυλη αξία είναι ΙΜΗΟ απαράδεκτη.
όσο για αυτούς που αγόρασαν προσφάτως άδειες caveat emptor! Ως πότε θα επιδοτείται η βλακεία;
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:25 πμ
Πάνος
Μπράβο Άγγελε! Έτσι, να είσαι σκληρός ωσάν το Ρέππα (και βάλε) 😉
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:31 πμ
Άγγελος
γρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ γαβ!
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:59 πμ
vel
το θέμα δεν είναι τα επιμέρους ζητήματα – κόντρες με κυβέρνηση vs κοινωνικής τάξης , αλλά τι ξέρει η ηγετική πολιτική ομάδα και τραβάει το σχοινί χωρίς να υπολογίζει κοινωνικό ή πολιτικό κόστος.
Εδώ συμβαίνει το εξής: η κυβέρνηση βάζει ζητήματα και ανατρέπει όλο το σκηνικό, χωρίς κανείς να βλέπει κάποιο όριο ή σχέδιο ή τ’ απαραίτητα αναχώματα και κρίσιμα, κομβικά σημεία όπου θα γίνει αξιολόγηση και επασχεδιασμός και διόρθωση πορείας.
Να θυμίσω ότι ζούμε σε δημοκρατικό καθεστώς και πρέπει να τηρούνται κάποιοι κανόνες.
Το κόστος της ανασφάλειας που ζούμε όλοι, ακόμη και αυτοί που θέλουν να ενταχθούν σταδιακά στη νέα πραγματικότητα, το μετράει κανείς;
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 12:38 μμ
Λεωνίδας
Vel. κι όχι μόνον. Το κόστος για τους φορτηγατζήδες ώστε να υπάρχουν την επόμενη μέρα μπορεί να είναι δυσβάσταχτο. Επίσης, από το 2023 κι έπειτα δεν θα μπορεί να εργάζεται φορτηγατζής ως μεμονωμένο πρόσωπο. Ποια είναι η έννοια, εν τέλει, της απελευθέρωσης, την οποία κατ’ αρχήν δεν την αρνήθηκαν οι φορτηγατζήδες;
Μέσα σ’ όλα αυτά, η ρήση του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη ότι η απελευθέρωση του κλειστού επαγγέλματος των φορτηγών γίνεται για να «μπορούν να ονειρεύονται τα νέα παιδιά» είναι εμπαιγμός.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 12:42 μμ
zeppos
sxo, όσοι αγόρασαν άδειες, δυστυχώς γι’αυτούς δεν έχουν καμία «επίσημη» απόδειξη για τα χρήματα που έδωσαν μια και τα χρήματα ήσαν «μαύρα».
Οι αγοραπωλησίες αδειών ΦΔΧ αλλά και ταξί είναι ένα κανονικό «χρηματιστήριο» που αρκετοί θησαύρισαν. Κανείς δεν πλήρωνε φόρους ή ΦΠΑ κλπ από αυτές τις αγοραπωλησίες και τώρα θέλουν αποζημίωση ή θέλουν να θεσμοθετηθεί πραγματική αξία της κάθε άδειας. Ε αυτό δεν πρόκειται να γίνει, είναι έξω από κάθε έννοια της κοινοτικής νομοθεσίας και όσοι συνδικαλιστές πιέζουν τα μέλη τους και τους υπόσχονται οτι αν συνεχίσουν θα κερδίσουν… στην πραγματικότητα κοροϊδεύουν για το οφίτσιο του σωματείου.
Οι μικροί ιδιοκτήτες θα χάσουν φυσικά την «άϋλη» αξια που πλήρωσαν επειδή πίστεψαν οτι τα κόμματα όλα, λένε αρλούμπες οταν βάζουν στο πρόγραμμά τους πάλι και πάλι την απελευθέρωση της αγοράς.
Όσοι έχουν δουλειές όμως θα τα καταφέρουν. Όσοι θα θελήσουν να συνεχίσουν νόμιμα με ανταγωνιστικές τιμές και υπευθυνότητα, σε λίγα χρόνια θα έχουν μια πραγματική αξία στα χέρια τους από την αξία των μετοχών των εταιρειών τους και οχι από τα αυτοκίνητα.
Να δούμε έως πότε ο νέος ΠΡΟΠΟ και πρώην «διαμαρτυρόμενος» αρχιπασοκος, θα κάνει τουμπεκί με τους τραμπουκισμούς που έφτασαν έως και το «επί σκοπόν … πυρ!»
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 12:43 μμ
Σπυρίδων Α. Θεοδωρόπουλος
@ » Άγγελο «:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, και υπερθεματίζω!
Μαζί με τους «ΔΕΗτζήδες», τους εφοριακούς, τους συμβολαιογράφους, τους γιατρούς (και πολλούς-πολλούς άλλους ακόμα), «οι φορτηγατζήδες» είναι μια από τις προκλητικά προνομιούχες κάστες σ’ αυτόν το δύσμοιρο τόπο. Ένα ανοικτό γαγγραινώδες έλκος της «ελεύθερης», υποτίθεται, «αγοράς». Οι φόροι που πληρώνουν, είναι απλώς συμβολικοί αν όχι γελοίοι σε σχέση με τα υψηλά κέρδη τους. Και δυνατότητά να εκβιάζουν, απεριόριστη και εξοργιστική.
Το ποιος φταίει γι’ αυτό, και το «caveat emptor», είναι άλλο πράγμα.
Η κατάσταση, πάντως, δεν πάει άλλο.
Και η κατάργηση της επετηρίδας, παλιότερα, (στο διορισμό) των εκπαιδευτικών, «άδικη» θεωρήθηκε [και σε κάποιο βαθμό «ήταν»] και μεγάλη αντίδραση ξεσήκωσε.
Όμως ήταν κάτι που ΕΠΡΕΠΕ να γίνει.
Το ίδιο ισχύει και τώρα.
Με όλον, τώρα, τον οφειλόμενο σεβασμό προς έναν άγνωστό μου συνομιλητή. Με πονάει πολύ, ως παλιό δάσκαλο, εκείνο το «ΙΜΗΟ» (In My Humble [Honest/Human] Opinion), που όλο και πιο συχνά βλέπω στο διαδίκτυο.
Γιατί, αδερφέ μου;
Γιατί όχι εκείνο βαθύτατα ανθρώπινο και ωραίο «κατά την ταπεινή μου γνώμη»; Όλα στο βωμό της ευκολίας και της ταχύτητας; Γιατί παιδευτήκαμε;
Και, στο κάτω-κάτω, γιατί όχι Κ Τ Τ Μ Γ; (!!!)
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 12:46 μμ
Άγγελος
Επίσης, από το 2023 κι έπειτα δεν θα μπορεί να εργάζεται φορτηγατζής ως μεμονωμένο πρόσωπο
so what?
ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για επιχειρήσεις που
1. θα ανήκουν στους
2. και θα διοικούνται από
τους «υπαλλήλους» τους.
την τεχνογνωσία και τα δίκτυα τα έχουν, τι φοβούνται
(μάλλον τό ότι θα χάσουν τα τυχερά και τα μαύρα)
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 12:50 μμ
Άγγελος
Αγαπητέ Σπυρίδωνα,
δεδομένου ότι γράφω συχνά και σε μη ελληνόφωνες σελίδες και ο όρος ΙΜΗΟ εχεί καταστεί σταθερότυπο, έχει γίνει αυτοματισμός. Κ Τ Τ Μ Γ δε, δεν απειλήται δα και ο γλωσσικός μας πλούτος.
Στο παρελθόν πήγα να καθιερώσω το εεπ αντί του btw και με κράξαν 😉
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 1:07 μμ
Λεωνίδας
Ο αποκλεισμός της δυνατότητας να εργάζεται κανείς μεμονωμένα αναφέρθηκε σε σχέση προς την έννοια της απελευθέρωσης αλλά και τη δήθεν δυνατότητα να ονειρεύονται οι νέοι.
Δεν ξέρω τι φαντασίωση έχει διαδοθεί για τους φορτηγατζήδες [που τώρα ανακάλυψαν όλοι ότι ανήκουν σε «προνομιούχες κάστες» (σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο)]. Αλλά δεν μπορεί να συνιστούν τα περί φοροδιαφυγής επιχειρήματα ως προς το θέμα μας. Και οι ηλεκτρολόγοι ή οι δικηγόροι και οι γιατροί μπορεί να φοροδιαφεύγουν δεν σημαίνει ότι έχει να κάνει με το πρόβλημα ανοιχτό/κλειστό επάγγελμα ή ακόμη απελευθέρωση, αλλά τι είδους απελευθέρωση.
Πάντως εξ όσων γνωρίζω είναι πολλοί εκείνοι που επιθυμούν να γίνουν Δεητζήδες, εφοριακοί συμβολαιογράφοι, γιατροί. Εκτιμώ ότι πολλοί λιγότεροι θέλουν να γίνουν φορτηγατζήδες. Τούτο δεν είναι άσχετο όχι μόνον με συνθήκες εργασίας αλλά και με τις αμοιβές τους. Σε κάθε περίπτωση δεν ταυτίζονται όλοι αυτοί, ούτε μπαίνουν στο ίδιο καζάνι, παρά μόνον από την κυβερνητική προπαγάνδα.
Και φυσικά δεν εννοώ τον κ. Θεοδωρόπουλο, του οποίου τα σχόλια σε πολλές (άλλες) περιπτώσεις με βρίσκουν σύμφωνο.
Υ.Γ. έχω την εντύπωση κ. Θεοδωρόπουλε ότι πουθενά, ούτε στους καθηγητές, έγινε μια τόση βίαιη αλλαγή, όπως αυτή που επιχειρείται στην περίπτωση των φορτηγατζήδων. Αν δεν κάνω λάθος, το εννοώ δεν το λέω ρητορικά, οι καθηγητές διορίζονταν και από την επετηρίδα (μοριοδοτούμενοι) για αρκετά χρόνια μετά το 1998, επίσης και οι αναπληρωτές κ.λ.π., σχετικεύοντας έτσι ακόμη και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Δηλαδή άλλοι μελετούσαν κι άλλοι μοριοδοτούνταν.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 1:18 μμ
Λεωνίδας
Και κάτι άλλο κ. Άγγελε,
δεν πιστεύω να εννοείς τα περί επιχειρήσεων. Γιατί αν τα πιστεύεις τότε θα ήταν πολύ ανόητος κάποιος αν έχανε μία, έστω δυνητική, επιχείρηση για να έχει «τυχερά και μαύρα».
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 1:37 μμ
Άγγελος
Λεωνίδα,
1. κεριά και λιβάνια 😉
2. η συμμετοχή σε εταιρικό σχήμα απαιτεί συνεργασία και εμπιστοσύνη. Χωρίς να κακίζω τους ιδιοκτήτες ΦΔΧ, όσοι γνωρίζω από το οικείο περιβάλλον μου είναι μοναχικοί λύκοι με έντονη δυσπιστία ως προς την εντιμότητα των συναδέλφων των.
Οπότε δεν θα με εξέπληττε η άρνηση τους να αλλάξουν τον σημερινό τρόπο εργασίας με έναν συνεταιριστικό, ασχέτως των πλεονεκτημάτων.
φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 1:49 μμ
Λεωνίδας
Άγγελε,
υπέρ των συνεταιρισμών ήμουν κι εγώ ακόμη και πριν να ξεσπάσουν όλα αυτά.
Σε συνεταιρισμούς με κίνητρα (δεν εννοώ επιδοτήσεις) κι όχι με την στανική εκ των άνω επιβολή.
Φοβούμαι όμως ότι στην περίπτωσή μας δεν μιλάμε για μια συνεταιριστική λογική αλλά για κάτι άλλο. Μην ξεχνάς επίσης ότι η δυνατότητα για σύσταση ΕΠΕ έγινε κατόπιν πιέσεων των φορτηγατζήδων. Η ευγενής μας κυβέρνηση είχε σαν αρχική πρόθεση μόνον τις Α.Ε.
Παρεμπιπτόντως, μία μικρή, και υπό την επιρροή του ΚΚΕ, ομάδα φορτηγατζήδων έθετε, με αφορμή το παρόν νομοσχέδιο, το αίτημα για συγκρότηση συνεταιρισμών. Αν δεν κάνουν αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση, τότε μάλλον το νομοσχέδιο δεν έχει σαν πρόθεση τη σύσταση συνεταιρισμών.
Πάντα το κλειδί είναι η μελέτη των όρων για τη συμμετοχή στη νέα κατάσταση και υπό ποιές συνθήκες αυτή, η νέα κατάσταση, δομείται. Εν τέλει το θέμα δεν είναι γενικώς και αορίστως η «απελευθέρωση» αλλά για τι λογής απελευθέρωση μιλούμε.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 1:57 μμ
Άγγελος
Λεωνίδα
σε αυτά συμφωνούμε. δες και το πρώτο μου σχόλιο. οι ΦΔΧάδες πρέπει να έχουν λόγο στο νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται.
αλλά πρέπει να ξεχάσουν τα φραγκάκια που δώσαν για τις άδειες. δεν το κάνουν
α) είτε γιατί το θέλουν σαν διαπραγματευτικό χαρτί που θα το κάψουν στην πορεία (φευ είναι ήδη καμμένο) ή
β) γιατί οι συνδικαλιστές των είναι με την πλάτη στον τοίχο απέναντι στα μέλη τους που δεν μπορούν να χωνέψουν την κασκαρίκα των συναδέλφων τους που τους μοσχοπούλησαν την άδεια
είτε το α) είτε το β) ισχύει το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 2:08 μμ
Πάνος
Χο χο… Αφού δεν πιάνει η επίταξη, ο Πάσχος συνιστά την εφαρμογήτου… ΚΟΚ!
Η επίταξη και η αποτυχία
Tου Πασχου Μανδραβελη
Ολες οι κυβερνήσεις νόμιζαν ότι έχουν ένα (αντιφιλελεύθερο μεν, ισχυρό δε) όπλο στη φαρέτρα τους. Την επίταξη. Τούτη η κυβέρνηση το χρησιμοποίησε με τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης και τελικά είδε μηδαμινά ή και μηδενικά αποτελέσματα. Αυτό δεν οφείλεται απλώς στο γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει την πολιτική βούληση να «τσακίσει» τους φορτηγατζήδες, αλλά επειδή κανένα κράτος δεν μπορεί πλέον να εφαρμόσει τέτοιου τύπου μέτρα.
Η επίταξη μπορούσε να δουλέψει μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60, όταν τα φορτηγά ήταν λίγα και οι ανάγκες της αγοράς μικρές. Τότε ακόμη κι ένας μικρός επιτελικός μηχανισμός θα μπορούσε να μοιράσει δρομολόγια και να διασφαλίσει ότι αυτά θα πραγματοποιηθούν. Σήμερα με 30.000 φορτηγά και βυτιοφόρα Δ.Χ. και άπειρες ανάγκες στην αγορά, κανείς γραφειοκρατικός μηχανισμός δεν μπορεί να συνδυάσει τις ανάγκες με τα δρομολόγια. Αν υπήρχε τρόπος, τότε ο κομμουνισμός θα είχε επικρατήσει και η ΕΣΣΔ δεν θα είχε καταρρεύσει.
Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, να λειτουργήσει η επίταξη σε έναν πολύπλοκο κόσμο; Θα έπρεπε κατ’ αρχάς το υπουργείο Ανάπτυξης να κάνει μια ειδική υπηρεσία που θα συγκεντρώνει τα αιτήματα των επιχειρήσεων. Κάθε επιχειρηματίας θα υπέβαλλε -έστω χωρίς χαρτόσημο- εγγράφως το αίτημά του για να αποφεύγονται οι τηλεφωνικές φάρσες.
Η υπηρεσία επιτάξεως, έχοντας τους καταλόγους των ιδιοκτητών φορτηγών, θα έπρεπε να ξέρει ποιοι εργάζονται και ποιοι όχι για να στείλει κάποιο δρομολόγιο στον απεργό. Θα έπρεπε επίσης να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκονται τα φορτηγά ώστε να μη στέλνει δρομολόγια Κρήτης στον Εβρο. Ο απεργός πιθανότατα θα δήλωνε ασθένεια ή αβαρία στο όχημα, και το επόμενο βήμα θα ήταν να συσταθεί τριμελής επιτροπή για να εξετάσει την αλήθεια των ισχυρισμών του. Η επιτροπή θα εξέταζε και ο απεργός θα έκανε έφεση. Ακόμη και με ταχύτατους στη διεκπεραίωση δημοσίους υπαλλήλους, σε οκτώ με δέκα μήνες θα έβγαινε τελεσίδικη απόφαση. Και οι έμποροι θα περίμεναν κάνοντας νέες αιτήσεις και για παλιά εμπορεύματα που δεν μετακινήθηκαν, αλλά και για τις νέες ανάγκες τους. Ας πολλαπλασιάσουμε αυτή τη διαδικασία επί 1.000 (;), 2.000 (;), 10.000 (;), όσοι τέλος πάντων είναι οι απεργοί, για να καταλάβουμε το σοβιετικού τύπου τουρλουμπούκι που θα εδημιουργείτο. Οι αιτήσεις θα πηγαινοέρχονταν στο υπουργείο, οι επιτροπές θα έτρεχαν δεξιά-αριστερά, ο υπουργός αλαφιασμένος θα πίεζε τους επιτελείς του για αποτελέσματα και θα έκανε δηλώσεις για πρόοδο του στυλ «σήμερα κινήθηκαν δέκα φορτηγά κι ελπίζουμε ότι αύριο θα επιταχυνθεί η διαδικασία». Το αποτέλεσμα, φυσικά, θα ήταν και πάλι μηδαμινό.
Δεν γνωρίζουμε πώς θα λειτουργούσε η επίταξη σε καιρό πολέμου· ελπίζουμε ότι το ΓΕΕΘΑ έχει σχέδια για κινητοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων σε περίοδο κρίσης. Σε καιρό ειρήνης όμως, τα σοβιετικού τύπου μέτρα δεν δουλεύουν. Η επίταξη είναι κληρονομιά άλλης εποχής, όπως οι άδειες των φορτηγών, που τώρα απελευθερώνονται. Η νομιμότητα που πρέπει να διαφυλαχθεί βρίσκεται στους δρόμους. Ας εφαρμοστεί πρώτα ο ΚΟΚ, τον οποίο παραβιάζουν καθημερινώς οι φορτηγατζήδες, και μετά βλέπουμε για τις σοβιετικού τύπου επιτάξεις.
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_29/09/2010_1292742
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 2:13 μμ
Πάνος
Κότα λειράτη το κράτος; Μα τι λέτε, κύριε;
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_96_29/09/2010_416711
(τι λέει; τα αντίθετα από τον Πάσχο!) 😉
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 2:57 μμ
Λεωνίδας
Δεν τα αποκάλεσε «σοβιετικά» (που όλοι ξέρουμε στην γλώσσα του εν λόγω ιδεοληπτικού τι σημαίνει) όταν τα έπαιρναν αλλά τώρα που απέτυχαν. Ο άνθρωπος αυτός είναι κατεξοχήν σύμπτωμα της κενόλογης φλυαρίας της εποχής μας.
Υ.Γ. το «ιδεοληπτικός» δεν πηγαίνει στην στάση του απέναντι στα περί κομμουνισμού αλλά στον γενικότερο ρηχό φιλελευθερισμό που εκφράζει.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 3:21 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Δεν τα αποκάλεσε “σοβιετικά” (που όλοι ξέρουμε στην γλώσσα του εν λόγω ιδεοληπτικού τι σημαίνει) όταν τα έπαιρναν αλλά τώρα που απέτυχαν.»
Αυτή είναι όντως μία πολύ καίρια παρατήρηση Λεωνίδα.
Ο εν λόγω ιδεοληπτικός αχνα δεν έβγαλε όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να πάρει τα μέτρα. Τώρα που πλέον έχει καταστεί πασιφανής η πλήρης αποτυχία τους να καταστείλουν τις κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων θυμηθηκε ξαφνικά ότι τα μετρά αυτά…είναι σοβιετικού τύπου.
Άκουσα προ ολίγου στο ραδιόφωνο ότι οι μαθητευόμενοι μαγοι που έχουμε για κυβέρνηση αποφάσισαν να εφαρμόσουν το μέτρο που προτείνει ο Πάσχος (που θα βαφτιστεί σοβιετικό και αυτό λίαν συντόμως), την εφαρμογή του ΚΟΚ δηλαδή. Οσοι φορτηγατζήδες παρεμποδίζουν την κυκλοφορία θα συλλαμβάνονται για παρακώλυση συγκοινωνιών (και αντίσταση κατά της αρχής).
Μα, πως θα επιτευχθεί η ομαλοποίηση στην τροφοδοσία της αγοράς όταν θα τους έχουν συλλάβει για παρακώλυση συγκοινωνιών???
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 3:24 μμ
Άγγελος
«Μα, πως θα επιτευχθεί η ομαλοποίηση στην τροφοδοσία της αγοράς όταν θα τους έχουν συλλάβει για παρακώλυση συγκοινωνιών???»
δεν χρειάζεται να ξεκωλιάσεις πολλούς, μετά τους 10 πρώτους οι άλλοι ξέρουν τι θα κάνουν.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 3:54 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«δεν χρειάζεται να ξεκωλιάσεις πολλούς, μετά τους 10 πρώτους οι άλλοι ξέρουν τι θα κάνουν.»
Έχει χρησιμοποιηθεί αυτός ο τρόπος καταστολής αρκετές φορές, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και αλλού. Το ποσοστό αποτυχίας του παραμένει υψηλό. Εαν αποτύχει αυτός ο τρόπος καταστολής η κυβέρνηση που τον χρησιμοποιησε κινδυνεύει να βρεθεί μπροστά σε πολύ ευρύτερα προβλήματα από το αρχικό που προσπάθησε να επιλύσει με την καταστολή, προβλήματα που θα έχει προκαλέσει αυτή η ίδια η προσπάθεια καταστολής.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 4:07 μμ
Άγγελος
ναι αλλά κυβέρνηση είναι το ΠΑΣΟΚ. το ΠΑΣΟΚ μπορεί.
πέρσι επί ΚΑΚοκυβέρνησης μάλωναν η ΑΔΕΔΥ και τα υπουργεία αν η αύξηση θα ειναι 2,32% ή 2,76%.
φέτος ήρθε ο μάγκας ο ΓΑΠ, τους πήρε 20% και δεν άνοιξε μύτη.
δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 4:15 μμ
nikiplos
καλά όλα αυτά, εγώ ξέρω όμως πως αν παρκάρω με το αυτοκίνητό μου και κλείσω άλλη μια λωρίδα στην Εθνική, θα μου το πάρει ο Γερανός… 😉
(τουλάχιστον γιατί η κλήση είναι βέβαιη)
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 4:28 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«φέτος ήρθε ο μάγκας ο ΓΑΠ, τους πήρε 20% και δεν άνοιξε μύτη.
δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο.»
Αυτό που λές Άγγελε όντως ισχύει αλλά για τους δημόσιους υπαλλήλους (δυστυχώς, όμως ούτε για αυτούς θα ‘πρεπε να ισχύει). Οι φορτηγατζήδες δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. 😉 Όπως και να ‘χει, εαν η κυβέρνηση προβεί σε καταστολή θα δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα.
Το χαρτί της καταστολής πάντως (ειδικά εαν αυτή καταστεί ανεξέλεγκτη) αρκετά συχνά έχει κάψει το χέρι που το κρατάει…
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 5:05 μμ
Σπυρίδων Α. Θεοδωρόπουλος
Χωρίς, ελπίζω, παρεξήγηση, δεν καταλαβαίνω το «αντιστασιακό» αν όχι «επαναστατικό» μένος κάποιων από σας αγαπητοί. Σπεύδω να δηλώσω ότι θεωρώ την παρούσα Κυβέρνηση πολύ κατώτερη των περιστάσεων, συνολικά. Ωστόσο, κάποια σοβαρά της βήματα (π.χ. ασφαλιστικό, φοροδιαφυγή), νομίζω ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Με δεδομένες τις επικρατούσες συνθήκες, βλέπει κανείς άλλη, λιγότερο επώδυνη, λύση εν προκειμένω; Και, γενικότερα, υπάρχει αυτή τη στιγμή ρεαλιστική και αξιόπιστη εναλλακτική πολιτική πρόταση;
Και βέβαια θα ήταν «δικαιότερο» η Ελληνική Πολιτεία (υπό τη διαχρονική ευθύνη της οποίας οι «Δ.Χ. φορτηγατζήδες» λειτουργούσαν όπως λειτουργούσαν επί πολλές δεκαετίες), να αποζημιώσει με κάποιον τρόπο τους τελευταίους για τη ζημιά που υφίστανται.
Όμως η χώρα έχει ουσιαστικά χρεοκοπήσει. Το καράβι μπάζει νερά από παντού. Και η αναπόφευκτη «αβαρία», δεν είναι νοητό να πλήξη επιλεκτικά. Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι, καθένας ανάλογα με το έχει του και τα εισοδήματά του. Μόνο τα επιδόματα (αδείας, Πάσχα, Χριστουγέννων) των ύπαλλήλων του Δημοσίου να περικοπούν ή και να κοπούν εντελώς; Οι «έχοντες και κατέχοντες» και οι προκλητικά ευνοημένες συντεχνίες, να μείνουν στο απυρόβλητο;
Διάβαζα προ μηνών στο Economist, ότι ο Έλληνας θα φιλοτιμηθεί και θα «βάλει πλάτη», έστω βρίζοντας, για να καβατζάρουμε κι αυτή τη φορά, μόνο όταν δει κάποια μεγάλα «λαμόγια» να μπαίνουν φυλακή και να επιστρέφουν τα αρπαγμένα. ‘Η ύπαρξις’, βέβαια, ‘ληστών’ (έλεγε παλιός φίλος) ‘δεν δικαιολογεί την ύπαρξιν κλεπτών’. Ούτε ληστές, λοιπόν, ούτε κλέφτες!
Ετούτη η Κυβέρνηση, φαίνεται να έχει αρχίσει από κάποιους (από «μας» τους) κλέφτες. Απομένει να δούμε αν θα τολμήσει να τα βάλει και με, έστω κάποιους, ληστές. Παρότι το βλέπω πολύ «χλωμό», που λέει και η νεολαία, έχει ακόμα κάποια μικρά περιθώρια να το επιχειρήσει και αυτό. «Σιμά κοντά είν’ τα Γιάννιννα», έλεγαν στα μέρη μου.
Αν δεν το κάμει, βλέπω να γίνεται «της……..Τιμισοάρας» (για να μην πω του Ταργκοβίστε…….)
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 5:13 μμ
Πάνος
Κανένα μένος, ούτε αντιστασιακό ούτε επαναστατικό (εντός ή εκτός εισαγωγικών) δεν υφίσταται. Όποιος βλέπει τέτοια χαρακτηριστικά, κάνει λάθος διάγνωση.
Εκείνο που υπάρχει, πράγματι, είναι λύπη και περίσκεψη. Και μια τελευταία (θεωρητική, όχι υλοποιημένη πολιτικά) γραμμή άμυνας που λέει ότι είναι παράλογο να δεχτούμε να καταπιούμε τα πάντα (=τα πιο ακροδεξιά, αντικοινωνικά και νεοφιλελεύθερα μέτρα μετά τη μεταπολίτευση) υπό το πρόσχημα της κρίσης.
Η κρίση πάντα εξελίσσεται σε ευκαιρία. Το πραγματικό ερώτημα είναι ευκαιρία για ποιούς; Όσοι είμαστε έξω από την απάντηση, είναι πολιτικά παράλογο να υποστηρίζουμε τους ΓΑΠοπεταλωτήδες και τα μέτρα τους.
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 5:23 μμ
Άγγελος
«Εκείνο που υπάρχει, πράγματι, είναι λύπη και περίσκεψη»
στις κηδείες είναι πάντα έτσι.
επειδή είμαστε εκτός απάντησης δε πα να πει ότι δεν έχουμε γνώμη.
και αυτό δεν σημαίνει ότι υποστηρίζω τις ΓΑΠιες, υπό την έννοια ότι δεν είναι η μόνη επιλογή.
Από την άλλη η επαναστατική ρητορική και γυμναστική των τελευταίων 30 χρόνων μου τα έχουν κάνει νταούλια, οπότε αλ σικιμέ βουρ ντουβαρά
μετά συγχωρήσεως
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 6:16 μμ
Πάνος
Καλά ντε – δε σε είπαμε και καμπούρη! 😉
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:34 μμ
xBerliner
Λεωνίδα αυτό που λες ότι δεν θα μπορεί κανένας να έχει δικό του φορτηγό και να κάνει μεταφορές αφεντικό του εαυτού του ισχύει πράγματι;
Αν ισχύει τότε είναι το μοναδικό δίκαιο που έχουν οι φορτηγατζήδες.
Διαφορετικά οποιοσδήποτε διεκδικεί το δικαίωμα να πουλάει αέρα (όπως καλή ώρα οι φορτηγατζήδες) να πάει να πηδηχτεί.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αν έχω άδεια οδήγησεις φορτηγού και τα λεφτά να αγοράσω ή να επενδύσω σε φορτηγό να μην μπορώ να το κάνω; Ή αν θέλω να κάνω μετακόμιση να μην μπορώ να νοικιάσω ένα μικρό βαν να την κάνω μόνος μου και να πρέπει να πληρώσω νταβατζηλίκη τον οδηγός (έχω κάνει στο βερολίνο μετακόμιση που μου στοίχισε 30 ευρώ και μερικές μπύρες σε κάτι κολλητούς που βοήθησαν); Τί φασισμός είναι αυτός;
Και όσοι αγόρασαν άδεια τελευταία, τί να κάνουμε αυτή είναι ζωή. Άλλοι έριξαν πριν από ένα χρόνο 200 χιλιάρικα να ανοίξουν μαγαζί και τώρα τα κλαίνε και άλλοι αγόρασαν ακίνητα σε διπλάσια από την αξία και τα ενοίκια που θα πιάνουν σε λίγο. και στην τελική ας τους αποζημιώσουν όλη την άδεια (εννοείται στην τιμή που δηλώθηκε στην εφορία ότι αγόρασαν την άδεια μια και είναι το μόνο επίσημο στοιχείο που υπάρχει για την αξία της άδειας).
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:39 μμ
vel
προς το παρόν πάνε για φυλακή :
1. οι κλέφτες , τα λαμόγια, τα καρτέλ κλπκλπ
2. οι φορτηγατζήδες ….
3. οι φοροφυγάδες του 1 €, αποδείξεις κλκπκλπ
4. οι Βατοπεδινοί (χοχο)
5. οι της Siemens(χοχοχοχοχοχο!)
Αύριο έπονται:
6. οι δικηγόροι, συμβολαιογράφοι κλπκλπ
7. οι φαρμακοποιοί, οι ΟΣΕτζήδες, οι ΔΕΗτζήδες κλπκλπ
8. οι αγρότες…
9. οι φοροφυγάδες του 1 € (αυτοί είναι παντός καιρού!)
10. όσοι αντισταθούν στην ηλεκτρ. κάρτα (το χάραγμα κλπκλπ)
11. όσοι επιζήσαν απο το 1944, εμφύλιο κλπκλπ
12.
ρε μπάς και έχει σχέδιο ο ΓΑΠ να βρούμε όλοι δουλειά … ως δεσμοφύλακες ..
29 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 10:07 μμ
Λεωνίδας
xberliner,
Ισχύει πράγματι το παραπάνω. Εγώ δεν το βλέπω αποκομμένα γιατί είναι ενδεικτικό της «φιλοσοφίας» του νομοσχεδίου.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αποκαλείς αεριτζήδες τους φορτηγατζήδες. Εργάζονται για πολλές ώρες, δεν είναι μεσάζοντες κανενός και έχουν αγοράσει τις άδειες τους. Τις αγόρασαν όχι γιατί το ήθελαν αλλά επειδή το κράτος είχε θεσπίσει συγκεκριμένους νόμους.
Ρωτάς «Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αν έχω άδεια οδήγησεις φορτηγού και τα λεφτά να αγοράσω ή να επενδύσω σε φορτηγό να μην μπορώ να το κάνω;». Με το προηγούμενο καθεστώς μπορούσες να το κάνεις. Με το τωρινό θα είναι πιο δύσκολο. Σε αντίθεση πρός όσα λένε οι προπαγανδιστές του νομοσχεδίου η ζήτηση και η προσφορά για άδειες βρισκόταν σε μία ισορροπία (δεν ξέρω αν το λέω καλά με οικονομικούς όρους). Μη βλέπεις που μιλούσαν για τιμές 200 έως 300 χιλιάδες ευρώ. Οι τιμές ξεκινούσαν από 30 χιλιάδες ευρώ. Πιθανό και λιγότερο, δεν είμαι σίγουρος. Μπορώ να ρωτήσω και να μάθω.
Σημειώνεις: «Ή αν θέλω να κάνω μετακόμιση να μην μπορώ να νοικιάσω ένα μικρό βαν να την κάνω μόνος μου». Δεν θα διαφωνήσω. Και πάλι δεν νομοθέτησαν οι φορτηγατζήδες και μετά πήραν το φορτηγό. Οι νόμοι προϋπήρχαν. Πάντως δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορείς να το κάνεις με τον νέο καθεστώς. Εσύ είσαι;
Η σύγκριση με μία οποιαδήποτε επένδυση δεν είναι η ίδια. Και τούτο γιατί το προηγούμενο καθεστώς βασίζονταν σε μία κρατική ρύθμιση. Ήταν προϊόν πολιτικής βούλησης που έθετε τους κανόνες σε μιαν ορισμένη αγορά. Επίσης η απαξίωση, και δίχως ουσιαστικά περίοδο μετάβασης είναι πάλι πολιτική επιλογή και για τούτο γίνεται μονομιάς και για όλους. Το να πέσεις έξω σε μία επιχειρηματική δραστηριότητα δεν οφείλεται στην βίαιη κι απότομη παρέμβαση του κράτους αλλά σε κάτι που ήξερες ήδη, στην ίδια την αγορά. Κι αν κάποιος φορτηγατζής παρατούσε τη δουλειά επειδή δεν τα βγαζε πέρα, για οποιοδήποτε λόγο, δεν διεκδικούσε αποζημίωση.
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 10:02 πμ
Λεωνίδας
«Δύστροπη πραγματικότητα» χαίρομαι που συμμερίζεσαι τον ιδεοληπτικό χαρακτήρα του Μανδραβέλη. Και για να γίνω λίγο περισσότερο κακός: μπορεί η ιδεοληψία του να είναι απόρροια της μικρόνοιάς του. Δηλαδή είναι πολύ πιο εύκολο να προτάσσει κανείς σαν αναλυτικά του εργαλεία ορισμένα κριτήρια και να τα χρησιμοποιεί σε κάθε κατάσταση δίχως να την γνωρίζει συγκεκριμένα. Το αντίστροφο, η μελέτη της συγκεκριμένης κατάστασης και η παράλληλη εκλέπτυνση των κριτηρίων του θα απαιτούσε κόπο και θα δικαιολογούσε το ψωμί που τρώει. Αλλά τι να πεί κανείς για κάποιον που έχει σαν μέντορά του, ακόμη και σ’ αυτή την ηλικία που βρίσκεται ο εν λόγω κύριος, τον Νίκο Δήμου.
Άγγελε, οι «τρόποι» του ΠΑΣΟΚ είναι γνωστοί από παλιά. Έχει μαζί του όλη την οργανωμένη κοινωνία (ΜΜΕ, ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και άλλους του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, ακόμη και ΜΚΟ). Τώρα προστέθηκε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (κατά το «τα παράπονά σας στον Δήμαρχο) ενώ όταν εκτιμά ότι το βολεύει (περίπτωση φορτηγατζήδων) μας λέγει ότι η πολιτική είναι δική του επιλογή. Δεν είναι τυχαίο ότι μολονότι δεν είχε καλλιεργηθεί από τα πρίν η παρούσα αντίληψη για τους φορτηγατζήδες («χουντικοί», «φοροφυγάδες», «εισφοροφυγάδες», «προνομιούχοι») κατόρθωσε και την πέρασε σε μία μόλις βδομάδα το καλοκαίρι. Αποφάσισε επίταξη μετά από δύο ημέρες απεργίας (!!) κι όλοι του είπαν μπράβο. Η διαμόρφωση μιας μαζικής ψυχολογίας στο αποκορύφωμά της. Όσο για την «επαναστατική ρητορική ή γυμναστική» μην τα βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι. Στην περίπτωση των φορτηγατζήδων δεν έχουμε να κάνουμε με φοιτητές που «φτιάχνονται» με τον Γαλλικό Μάη, αλλά με μικροαστούς που ζούν από τη δουλειά τους (μοντιέ! Μικροαστοί τρέμπανάλ).
κ. Θεοδωρόπουλε, δεν ξέρω αν διαγνώσατε σε δικά μου σχόλια κάποιο «“αντιστασιακό” αν όχι “επαναστατικό” μένος» πάντως αν το πράξατε κάνατε λάθος. Πιστέψτε με, είμαι ο τελευταίος πολίτης αυτής της Χώρας που θα φαντασιωνόταν τέτοιου είδους καταστάσεις. Επίσης δεν αυτοκατανοούμαι με τέτοιες λέξεις ή όσες σχετίζονται με αυτές. Μία διαφορετική εκτίμηση της κατάστασης: η κυβέρνηση δεν τα βάζει ούτε με ληστές, ούτε με κλέφτες. Περισώζει τα προνόμια των κατ’ επάγγελμα πολιτικών και όσων, και είναι πολλοί, ζούν από την πολιτική μεταθέτοντας το βάρος σε άλλους. Στους από κάτω. Επίσης δεν βάζει τάξη στο Δημόσιο. Γιατί το να βάλεις τάξη σε αυτό σημαίνει να τα βάλεις με πολλούς, καθώς και να έχεις κάνει δουλειά προτού κυβερνήσεις, όπερ αδύνατον για τους κηφήνες (κατά την Βερναρδάκειο ρήση· και πολλών άλλων έκτοτε).
Να μεταφερθούν βάρη και στους από κάτω. Μόνον να γίνει ένα ξεκαθάρισμα στους από πάνω. Κι εδώ δεν εννοώ το λεγόμενο «μεγάλο κεφάλαιο».
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 11:58 πμ
xBerliner
«Δεν καταλαβαίνω γιατί αποκαλείς αεριτζήδες τους φορτηγατζήδες. Εργάζονται για πολλές ώρες, δεν είναι μεσάζοντες κανενός και έχουν αγοράσει τις άδειες τους. Τις αγόρασαν όχι γιατί το ήθελαν αλλά επειδή το κράτος είχε θεσπίσει συγκεκριμένους νόμους.»
Όταν το κόσοτς της υπηρεσίας που προσφέρεις είναι παραφουσκωμένος αυτός είναι αέρας. Και αυτό δεν οφείλεται σε κάποια αντικειμενικά αίτια (π.χ. πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να γίνουν εξαιρετικοί καρδιοχειρούργοι, οπότε το κόστος της υπηρεσίας που προσφέρουν θα «παραφουσκωθεί» από αυτό το γεγονός) αλλά σε μια παραμόρφωση στην συγκεκριμένη αγορά που επέβαλλε το κράτος.
» Δεν θα διαφωνήσω. Και πάλι δεν νομοθέτησαν οι φορτηγατζήδες και μετά πήραν το φορτηγό. Οι νόμοι προϋπήρχαν. Πάντως δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορείς να το κάνεις με τον νέο καθεστώς. Εσύ είσαι;»
Κοίτα το κράτος είχε επιβάλλει μια παραμόρφωση στην αγορά των μεταφορών. Τώρα υποτίθεται ότι προσπαθεί να τη διορθώσει. Το γεγονός ότι προϋπήρχαν λάθος νόμοι (που βόλευαν τους φορτηγατζήδες) ούτε απαγορεύει την αλλαγή αυτών.
«Και τούτο γιατί το προηγούμενο καθεστώς βασίζονταν σε μία κρατική ρύθμιση. Ήταν προϊόν πολιτικής βούλησης που έθετε τους κανόνες σε μιαν ορισμένη αγορά. Επίσης η απαξίωση, και δίχως ουσιαστικά περίοδο μετάβασης είναι πάλι πολιτική επιλογή και για τούτο γίνεται μονομιάς και για όλους.»
Σωστά. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλο ρίσκο είναι η επένδυση σε κάτι που βασίζεται σε μια κρατική ρύθμιση. Γιατί οι κρατικές ρυθμίσεις μπορούν να αλλάξουν σε μια νύχτα. Και το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς ακούγεται εδώ και χρόνια άσχετο αν όλες οι κυβερνήσεις το περνούσαν για να αποφύγουν τις αντιδράσεις (υπήρχαν δηλαδή ενδείξεις ότι κάτι κάποτε θα αλλάξει). Ενώ όταν επενδύεις π.χ. σε ένα κατάστημα πρέπει να αλλάξει όλη η αγορά (που συνήθως παίρνει περισσότερο από μια νύχτα) για να αυξηθεί το ρίσκο σου.
Επιμένω να αποζημιωθούν πλήρως οι άδειες στην τιμή που δηλώθηκαν στην εφορία. Δεν μπορούν από τη μια οι φορτηγατζήδες να κατηγορούν ότι το κράτος τους «κλέβει» την επένδυση που έκαναν στις άδειες όταν πρώτα οι ίδιοι έκλεψαν το κράτος δηλώναντας μικρότερη επένδυση.
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:32 μμ
zeppos
Βερολινέζε, ξέρεις κανένα φορτηγατζή να δήλωσε στην εφορία την τιμή αγοράς – πώλησης της άδειας;
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:39 μμ
zeppos
Επίσης, ξέρεις πόσα πλήρωναν στην εφορία έως το 2009;
Αρχιζαν από 600 ε για 5 τόννους και ανέβαινε έως τους 16 τονους στο τεράστιο ποσόν των 1750 ε τον χρόνο!! Από κει και πάνω (άποιρον) τα ίδια!
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:43 μμ
xBerliner
zeppo δεν νομίζω να με κατάλαβες. Το ίδιο πράγμα λέμε:
Οι φορτηγατζήδες ζητάνε να συνεχιστεί μια κατάσταση που από τη μια απολαβάνουν από το κραος τον προστατευτισμό και από την άλλη το κλέβουν. Μονά-ζυγά δικά τους.
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 7:59 μμ
zeppos
«Επιμένω να αποζημιωθούν πλήρως οι άδειες στην τιμή που δηλώθηκαν στην εφορία. «
Α!! Είδα αυτό και νόμιζα..
Ενα χιλιάρικο περίπου δήλωσαν και η άδεια θα συνεχίσει μετά από τρία χρόνια ( η μεταβατική περίοδος) να στοιχίζει 1500 ε..
Εν τω μεταξύ, οι υπουργάρες μας δέχτηκαν για το τριετές αυτό διάστημα να πληρώνουν ελάχιστη εφορία για να πάρουν πίσω κάποια από την άϋλη αξια που πλήρωσαν «αέρα». Να σημειώσεις όμως οτι από 1 του περασμένου Γενάρη ήσαν υποχρεωμένοι να τηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων και με βάσει αυτά θα φορολογηθούν όπως άλωστε ΟΛΟΙ μας.
Όσοι υποστηρίζουν της άθλια αυτή παρεμπόδιση, αυτών που έχουν αποδεχθεί οτι ΤΕΡΜΑ, τελείωσαν οι χρυσές εποχές και πρέπει να δουλέψουν και να πληρώσουν αυτό που τους αναλογεί, είναι διπλά ένοχοι.
Παρασύρονται από ένα θανάσιμο μίσος εναντίον του ΓΑΠ και δεν σκέφτονται τίποτε άλλο.
Εχουμε φτάσει στο παρά πέντε να βάλουμε λουκέτο και κάποιοι λένε ανοησίες για «αυταρχικές μέθοδοι» και τα ρέστα. Χώρια τα πρόστιμα που μας απειλούν από τους αρχικλέφτες της ΕΕ…
30 Σεπτεμβρίου, 2010 στις 9:16 μμ
Λεωνίδας
«xBerliner»
Εκτιμώ ότι μεταθέτεις την συζήτηση σε άλλα θέματα.
Υψηλό, σύμφωνα με τα δικά σου λεγόμενα, κόστος δεν σημαίνει αεριτζίδικη δουλειά. Πάντως ούτε το υψηλό κόστος των μεταφορικών υπηρεσιών στοιχειοθετείται. Στην περίπτωση τω φορτηγών το κόμιστρο καθορίζεται στην αγορά κι όχι από το κράτος. Και όταν συγκρίνουμε κόστη συγκρίνουμε πραγματικές καταστάσεις. Οι τελευταίες δεν αποτελούνται από μία παράμετρο. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου στην Ελλάδα κυκλοφορούν υπερβολικά πολλά φορτηγά ΦΔΧ και ΦΙΧ (βλ. σ. 7).
Μα εγώ δεν αναφέρθηκα στην αλλαγή του νομικού πλαισίου, ούτε οι φορτηγατζήδες, αλλά στους όρους μετάβασης. Δεν ξέρω γιατί μεταθέτεις σε αυτή καθεαυτή την αλλαγή. Το ίδιο κάνουν και οι δημοσιογράφοι. Μάλλον εξ αιτίας αυτού.
Οι κρατικές ρυθμίσεις δεν αλλάζουν κατ’ ανάγκη εν μία νυχτί. Τούτο είναι πολιτική επιλογή. Και τουλάχιστον εγώ σε αυτήν ασκώ κριτική. Την παρακάτω παρατήρηση την χρησιμοποίησα και σε άλλη ανάρτηση της «Καλύβας»: Η αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, όπως το βρήκα στην ιστοσελίδα της Βουλής, αναφέρει: “Σε κάθε χώρα υιοθετήθηκε μιά διαφορετική διαδικασία, ανάλογα με την ιδιαιτερότητά της. Η διαδικασία απελευθέρωσης έγινε σε όλες τις χώρες σταδιακά, διάρκεσε μέχρι 10 χρόνια, ενώ η τάση αυτής της απελευθέρωσης διατηρείται και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλες οι χώρες επιπλέον αναγνώρισαν την ύπαρξη μιας άυλης υπεραξίας στους κατόχους αδειών”, βρίσκεται στη σελίδα 8.
Ως προς την αποζημίωση, οι φορτηγατζήδες λένε ότι θέλουν την ένταξη σε ορισμένα νομοσχέδια: αναπτυξιακό, φορολογικό, ασφαλιστικό. Και τούτο για να είναι σε θέση να υπάρξουν και την επόμενη μέρα στον βαθμό που το ίδιο το νομοσχέδιο ζητά κεφάλαια και υποδομές για τη σύσταση των εταιρειών.
Ως προς την εφορία: δεν φορολογούνταν με βάση τον τόνο, αλλά επί τη βάσει τεκμαρτού εισοδήματος. Περιττό να πώ ότι οι φορτηγατζήδες δεν έθεσαν θέμα φορολογικού στη βάση των εσόδων-εξόδων.
Εν κατακλείδι, αν δεν εξετάζονται η υφή και οι στοχεύσεις της «αλλαγής», της όποιας «αλλαγής», τότε τρία τινά ή κάποιος πάσχει από φετιχισμό των λέξεων ή υποστηρίζει άκριτα αυτούς που κάνουν τις αλλαγές ή, τέλος, αντλεί δεδομένα μόνον από τους δημοσιογράφους. Οι τελευταίοι, εκτός εξαιρέσεων, είναι πλήρως ανυπόληπτοι. Στην περίπτωση τν φορτηγατζήδων επιβεβαίωσαν την φήμη τους.
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 7:28 πμ
zeppos
Αν βλέπατε χθες βράδυ τη ξυνισμένη μούρη του πρετεντέρη θα ξέρατε τι πάει να πει «αντιπάθεια». Βγήκε χαμογελαστός ο Τζορτζάτος από την σύσκεψη και έλεγε ο ανταποκριτής οτι υπάρχουν ελπίδες για λύση της απεργίας..
Ε τότε ο μέγκας αναλυτής έπαθε! Δεν ήξερε τι να πρωτοπεί και κούναγε την κεφαλή του αριστερά-δεξιά, το βλέμμα του γύρω-γύρω..
«Και γιατί θα αναβάλλουν την απεργία;
Θα τους έδωσε λεφτά έτσι, γιατί δεν τάδινε από την πρώτη στιγμή;»
Προσπαθούσε η Τρέμη (!) να του πει οτι δεν πήραν λεφτά, ας περιμένουμε να δούμε, μάλλον κάτι για τα αναπτυξιακά μέτρα του κλάδου..
Και ο μέγκας.. εκεί.. Η ταραχή του ήταν ολοφάνερη..
Δεν το περίμενε ο φαύλος και τάχασε.
Όπως ακριβώς χαίρονται και άλλοι για το μπάχαλο και γουστάρουν να βλέπουν να κατρακυλάμε σφιχταγκαλιασμένοι.. έτσι για να έχουν να λένε..
Τάχα μου για να «δικαιωθούν οι προβλέψεις» τους.
Δεν θα τους βγεί!
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 7:38 πμ
Πάνος
Καλά ρε ζέπο, ας μη τους βγει! Εσύ, πες μια καλημέρα! 🙂
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 7:59 πμ
zeppos
…Καλημέ…
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 8:01 πμ
zeppos
Αντε.. καλημέρα.. 😳
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 11:23 πμ
Ενη
Zeppos
Ποιο ανθρωπάκι ειναι αυτό που….. αλλάζει χρώματα;
Δεν το βρίσκω στα δικά μου smileys……. 😆 😆 😆
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 11:28 πμ
Πάνος
😳
Το λεγόμενο «ανθρωπάκι του Πεταλωτή»
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 11:41 πμ
Ενη
Πάνο
Ο Πεταλωτής τώρα πήρε τη θέση του ΓΑΠ ως στόχος; 😯
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 11:43 πμ
zeppos
Ενη το : oops :
Μαζεμένα όμως..
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 11:44 πμ
Πάνος
Η ποικίλια δε βλάπτει ποτέ, Ένη… Εξάλλου ο λεγάμενος έχει εξελιχθεί πλέον σε εμβληματική φυσιογνωμία. Πχ, χθες βράδυ άκουσα σε μια συζήτηση μεταξύ πασόκων την ατάκα «μη γίνεσαι τώρα Πεταλωτής, μιλάμε σοβαρά!». 😉
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 12:03 μμ
Ενη
Μπα; και οποιος πετάει μια ατάκα «περι σοβαρότητας» αυτόματα θεωρείται και σοβαρός; Δεν ειμαστε καλά!!!
Πάνο δεν κατάλαβες το πιο πάνω σχολιο μου, εννοουσα οτι κανείς αντιπολιτεύεται «πολιτικές» οχι πρόσωπα. Τα πολιτικά πρόσωπα εκπροσωπούν πολιτικές, οι οποίες επιδέχονται και τα διάφορα σχόλια θετικά η αρνητικά. (π.χ. δεν γουστάρω την πολιτική της κυβέρνησης 😆 )
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 12:06 μμ
Ενη
Zeppos
Αυτό; 😳
Να το ξέρω, γιατί προβλέπω να χρειάζεται στο μέλλον. 😆
1 Οκτωβρίου, 2010 στις 12:27 μμ
iconology2009
@Ενη:Α μπα; «… κανείς αντιπολιτεύεται “πολιτικές” οχι πρόσωπα. Τα πολιτικά πρόσωπα εκπροσωπούν πολιτικές, οι οποίες επιδέχονται και τα διάφορα σχόλια θετικά η αρνητικά».Πολύ βολικό αυτό γιά να προστατευτούν τα πιό ευάλωτα πρόσωπα αυτής της κυβέρνησης. Το σκεπτικό-πέρα από ευκαιριακό-είναι και σχιζοείδές. Από την μιά εκθειάζετε τον δυναστικό γόνο και την παρέα του με τις παραφυάδες τους(σετάκι πάνε αυτά) και από την άλλη μιλάτε γιά ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ. Το έχετε όμως συνειδητοποιήσει κυρία μου ότι τα πρόσωπα που δεν θέλετε να επικριθούν και να σχολιαστούν, δεν εκπροσωπούν τις πολιτικές που εξάγγειλαν αλλά την βιοτοξικά ενισχυμενη πολιτική του νεοφιλελευθερισμού; Και μη μού μιλήσετε γιά σωτηρία της πατρίδας:η παραμύθα είναι παλιά, είναι δοκιμασμένη και από συνταγματάρχες. Εάν θέλετε να μάς σώσετε το κάνατε όχι λιγότερο αυτόκλητοι από τους συνταγματάρχες. Δεν πήρατε εντολή σωτηρίας μας πέρυσι τέτοια εποχή. Είστε εσείς και αυτοί γιά τους οποίους απολογείστε που δημιούργησαν τις θερμοκηπιακές προύποθέσεις επιβολής σωτηρίας, το ίδιο όπως ο Παπαδόπουλος δημιούργούσε με το σαμποτάζ της ζάχαρης, το κλίμα «επείγουσας αναγκαιότητας» πραξικοπήματος.Τα πρόσωπα είναι η πολιτική τους. Εχουν σάρκα και (παγωμένο, κρύο)αίμα, έχουν απονιά και δολοφονική στρατηγική και ξέρετε ε; στα ψηφοδέλτια δεν γράφονται ανώνυμοι εφαρμοστές απρόσωπης πολιτικής αλλά πρόσωπα που σπέρνουν θύελλες και θερίζουν καταιγίδες.