Το ποστ που ακολουθεί το έγραψα το βράδυ του Σαββάτου. Εκείνο που χρειάζεται επιπλέον, είναι να τονιστεί η καταπληκτική εκλογική επίδοση του ΚΚΕ, σε όλες σχεδόν τις περιφέρειες και όλους τους δήμους. Άλλα σημεία: η επιτυχία της …ποδηλατικής ψήφου (στην Αθήνα) αλλά και της Χρυσής Αυγής (επίσης στην Αθήνα). Το ΛΑΟΣ δεν κέρδισε τίποτα παραπάνω, αλλά δεν έχασε κιόλας (διεκδικεί και μια τουλάχιστον περιφέρεια, με τον Τατούλη). Οι Οικολόγοι – Πράσινοι πήγαν καλά, αλλά …όχι ακριβώς. Στα σχόλια θα μας δοθεί η δυνατότητα για περισσότερη μετεκλογική ανταλλαγή εκτιμήσεων.
Τους νικητές θα τους μάθουμε σε λίγες ώρες. Τους ηττημένους όμως τους γνωρίζουμε από τώρα.
Μεγάλος χαμένος της ημέρας (και της περιόδου) είναι ο ΓΑΠ και οι συν αυτώ. Ακόμα κι αν καταφέρουν να περάσουν σε τμήμα του εκλογικού σώματος τον πρωτοφανή εκβιασμό που επιχείρησαν, έχουν ηττηθεί κατά κράτος. Γιατί, με την πρωτοβουλία που πήραν έδειξαν ταυτόχρονα μεγάλη ανασφάλεια, υψίστη ανευθυνότητα, μικροκομματική λογική και απόλυτη περιφρόνηση των συμφερόντων της χώρας, αλλά και της ουσίας των δημοκρατικών θεσμών. Δεν έχει καμιά σημασία αν εξαιτίας του εκβιασμού εκλεγεί ο Τατούλης και ο Σπιρτούλης ή πάρει κάτι παραπάνω ο Κοντορεβιθούλης. Η βαρύτατη πολιτική αβαρία που υπέστη ο ΓΑΠ (και, εξαιτίας του, το ΠΑΣΟΚ) δεν έχει καμιά σχέση με το όποιο αποτέλεσμα των εκλογών: το τέλος εποχής για την κυβέρνηση έχει ήδη αρχίσει, αφού εμφάνισε εντονότατα τα συμπτώματα του συνδρόμου Καραμανλή, το οποίο, ως γνωστόν, ΔΕΝ έχει γιατρειά: https://panosz.wordpress.com/2010/11/02/gap-57/
Δεύτερος μεγάλος χαμένος των εκλογών είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικά και ο Καλλικράτης ειδικά. Η κυβέρνηση του ΓΑΠ επιχείρησε και πέρασε μια μεγάλη μεταρρύθμιση, ιστορικού βεληνεκούς, την οποία στη συνέχεια όχι μόνο δε μπόρεσε να την υπερασπιστεί, αλλά την εξευτέλισε εντελώς. Γιατί δεν είναι δυνατόν να υποστηρίζει για τις θέσεις των μικρών πρωθυπουργών (τους περιφερειάρχες, δηλαδή) άτομα με μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό πολιτικό εκτόπισμα, όπως οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ στην Αττική, την Κεντρική Μακεδονία και αλλού. Εξίσου ατυχείς (δηλαδή απόλυτα αποτυχημένες, ανεξάρτητα από το αν θα εκλεγούν ή όχι) ήταν και οι επιλογές στους μεγάλους δήμους, με κορυφαία παραδείγματα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ο Καλλικράτης θα ξεκινήσει την ιστορική του πορεία ως φάρσα…
Τρίτος μεγάλος χαμένος των εκλογών είναι η αριστερά, πλην ΚΚΕ. Όχι το πολιτικό σύστημα στο σύνολό του, ούτε τα δυο μεγάλα κόμματα, τα οποία παραμένουν οι βασικοί διεκδικητές της κυβερνητικής εξουσίας – χαρακτηριστικό που θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν και, ενδεχομένως, να αναγεννηθούν. Αντίθετα, η αριστερά έδωσε εξετάσεις στο πιο κρίσιμο πολιτικό διαγώνισμα μετά τη μεταπολίτευση – και παρέδωσε λευκή κόλλα. Είναι προφανές ότι δεν θα έχει άλλη ευκαιρία και ότι, στην καλύτερη περίπτωση, θα φυτοζωήσει για λίγα χρόνια ακόμα, από κεκτημένη ταχύτητα. Αλλά, ως αυτοδύναμος και αυτοκαθοριζόμενος πολιτικός πόλος, με ρόλο και βαρύτητα στις πολιτικές εξελίξεις, έχει ήδη τελειώσει – και οι εκλογές της 7ης Νοεμβρίου απλά θα το πιστοποιήσουν.
Τέταρτος μεγάλος ηττημένος της μέρας είναι τα αυτόνομα, τα ανεξάρτητα από τα κόμματα, κινήματα των πολιτών. Οι εξουθενωτικοί όροι του (βαθιά αντιδημοκρατικού) Καλλικράτη για τη συμμετοχή τους είναι η μια πλευρά του φαινομένου, αλλά όχι η πιο βασική. Αυτή είναι η πολιτική, ιδεολογική και οργανωτική τους αδυναμία. Αντίθετα όμως από τους τρεις προηγούμενους χαμένους, που η ήττα τους είναι μη ανατάξιμη, τα κινήματα των πολιτών έχουν κάθε δυνατότητα να ανακάμψουν και να εκφράσουν με το δικό τους τρόπο τα προβλήματα και τις στοχεύσεις της τοπικότητας. Και, στη συνέχεια, αν καταφέρουν να επικοινωνήσουν και να συμφωνήσουν, να επηρεάσουν καθοριστικά τις επιλογές της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
60 Σχόλια
Comments feed for this article
Νοέμβριος 7, 2010 στις 12:20 πμ
Έτσι θα υπολογίσετε τον “πήχη” το βράδυ των εκλογών. | Διαιτες
[…] Νικητές και ηττημένοι των εκλογών « Η καλύβα ψηλά στο β… […]
Νοέμβριος 7, 2010 στις 2:02 πμ
thesa1nt
Νοέμβριος 7, 2010 στις 12:43 μμ
Rodia
Οι μονίμως ηττημενοι ειμαστε εμεις, ο λαουτζικος που λενε…
Νοέμβριος 8, 2010 στις 10:08 πμ
Πάνος
Η περιορισμένη συμμετοχή, στο επίπεδο των Ευρωεκλογών του 2009, είναι το βασικό χαρακτηριστικό του πρώτου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ ερίζουν για το μήνυμα της κάλπης, η οποία τους δίνει με σιγουριά από πέντε περιφέρειες. O πρωθυπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής σε εθνικές εκλογές, λέγοντας: «Από αύριο συνεχίζουμε τη δουλειά μας».
(ΤΟ ΒΗΜΑ)
Νοέμβριος 8, 2010 στις 10:43 πμ
lifeable
Οι 22 στους 100 εγγεγραμμένους
ψήφισαν «πράσινη ανάπτυξη», και
20 στους 100 Αντωνάκη (αυτόν που
παίρνει το καπελάκι του και φεύγει μονίμως …), ενώ 40 εγγεγραμμένοι
έκαναν χάρη και στους δύο, στηρίζοντας τους με την απουσίας τους,
δηλώνοντας : «τους ανέχομαι χωρίς να τους επικροτώ».
Το συμπέρασμα μου το έγραψε ένας φίλος :
«δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα…..είμαι δεύτερος»
Νοέμβριος 8, 2010 στις 10:51 πμ
σχολιαστης
Νίκησε η τοπική αυτοδιοίκηση
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:24 πμ
δεξιος
Νικητες βασικα ηταν το ΚΚΕ και η Χρυση Αυγη.Η ΧΑ κερδιζει πανω απο 5% στο Δημο Αθηναιων -στον Αγ.Παντελεημονα σε καποια εκλογικα τμηματα ειναι τριτο κομμα με 10-15%-και βγαζει πρωτη φορα δημοτικο συμβουλο,ενω το ΚΚΕ πιανει τα ποσοστα που ειχε πριν το 1989.
Για τα μεγαλα κομματα,το ΠΑΣΟΚ κυκλοφορουσε κατι για εκλογες αν η διαφορα ειναι κατω απο 5 μοναδες απο τη ΝΔ αλλα η «συναθροιση» που ειχε υποσχεθει ο ΓΑΠ με αλλα δεδομενα εδειξε οτι πρεπει να συνεχισει.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:25 πμ
δημητρης
+ : H αποχη
– : H νικη του κ. Μπακογιαννη στο Καρπενησι
Η ενισχυση του ΚΚΕ επι των ψηφισαντων
? : Θα επαληθευθει ο κ.Ανθιμος ?
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:40 πμ
xBerliner
Χαμένοι οι πάντες πλην ΚΚΕ που διαττήρησε τις δυνάμεις του (ενδιαφέρον έχει να μας πει κάποιος αν το ΚΚΕ αύξησε απλώς τα ποσοστά του ή και τον αριθμό των ψήφων που πήρε).
Το πασοκ είναι μεν πρώτο αλλά 2η ευκαιρία δεν θα έχει.
Η νδ απλώς περιμένει κάποιον να της δώσει τη χαριστική βολή. Θεωρώ ότι έχει τελειώσει σαν κόμμα (όπως το ξέραμε τουλάχιστον). Δεν είναι τυχαίο ότι η δηλώσεις σαμαρά χθες απευθυνόταν περισσότερο στο εσωτερικό της νδ προσπαθώντας να δείξει ότι σε ένα χρόνο κατάφερε να ανεβάσει το κόμμα (που δεν το κατάφερε).
Τα κόμματα της αριστεράς που δεν έχουν τόσο μπετοναρισμένο κοινό όσο το ΚΚΕ είναι ευαίσθητα στην αποχή και μάλλον έχασαν από αυτή. Για αυτά το ποτήρι είναι μισοαδειογεμάτο.
Η χρυσή αυγή κέρδισε λόγω Αγ. Παντελεήμονα και μη καθόδου υποψηφίου του ΛΑΟΣ στην Αθήνα. Είναι περιστασιακό.
Τα κινήματα πολιτών δεν έχασαν. Το ποσοστό του ποδηλάτη στην Αθήνα μάλλον για νίκη μου κάνει.
Το σημαντικό:
Η χρυσή και μοναδική ευκαιρία για Αθήνα και Θεσ/νίκη να απαλλαγούν από τη συντήρηση που τους έχει κατσικωθεί και έχει γίνει χρόνια ασθένεια. Μπορεί Καμίνης και Μπουτάρης να αποδειχθούν λιγότεροι από τα αναμενόμενα αλλά μετά από 20 χρόνια μια δοκιμή αξίζει και απιβάλλεται.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:45 πμ
Πάνος
χ-berliner,
ο ποδηλάτης (όλως τυχαίως) είναι τηλεοπτική περσόνα. Αν δεν ήταν (για χρόνια) στο γυαλί, δεν ξέρω τι θα έπιανε. Όταν μιλάω για κινήματα πολιτών, δεν εννοώ τέτοιες περιπτώσεις, τηλεοπτικής ανάδειξης, αλλά πραγματικά κινήματα πολιτών.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:52 πμ
Ιωάννης Παπαπανάγου
Σκέφτομαι ότι για πρώτη φορά σε μαζική κλίμακα, έχουμε εκλεγμένους «πράσινους» συμβούλους σε όλες (;) τις περιφέρειες και σε πλειάδα δήμων. Στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές είχαμε εκλεγμένους μόνο στη Θεσσαλονίκη.
Άρα ιδού και μια αισιόδοξη οικολογική αφετηρία, που μπορεί να βάλει μια βάση, επιτέλους σε πανελλήνια κλίμακα για δράσεις συντονισμένες, χωρίς ηγεμονισμούς και κυρίως αποτελεσματικές.
Θέλω να πω, να περάσει η πράσινη πολιτική από την εποχή της συμπάθειας, στην πολιτική δράση.
Μάλλον πρέπει με αυτή την έννοια να κατατάξουμε στους νικητές και τα οικολογικά, αμιγή ή συνεργαζόμενα σχήματα…
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:56 πμ
thesa1nt
κινημα πολιτων χωρις γυαλι, Μουσακάς χωρίς μελιτζάνες, δυστυχώς.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 11:57 πμ
thesa1nt
κατα τα αλλα συμφωνω με τον Βερολινεζο.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 12:02 μμ
xBerliner
Πάνο τον ποδηλάτη δεν τον ξέρω και δεν έχω δει ποτέ στο γυαλί.
Ίσως να φταίει που δεν βλέπω το γυαλί.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 2:58 μμ
χρήστος
«Η χρυσή και μοναδική ευκαιρία για Αθήνα και Θεσ/νίκη», όπως και για να απαλλαγεί η χώρα από τον Πανίκα.
Ο ΓΑΠ, όμως, με τα πρόσωπα που επέλεξε ως υποψηφίους, φρόντισε να κλωτσήσει αυτές τις ευκαιρίες.
Ειδικά για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το κλίμα ήταν τέτοιο που η ήττα των υποψηφίων της ΝΔ θα ήταν, απέναντι σε άλλους αντιπάλους, βέβαιη.
Ποιος ξέρει, ίσως ο ΓΑΠ ανταπέδωσε στον Σαμαρά την ευγένειά του να κατεβάσει στην περιφέρεια Αττικής τον κολοσσό της πολιτικής Βασίλη Κικίλια…
Νοέμβριος 8, 2010 στις 2:59 μμ
iconology2009
Ο ποδηλάτης δείχνει το ασόβαρο αυτών που τον ψήφισαν. Αν κατέβαινε κάποιος συγκροτημένος αλλά λιγότερο φωτογενής υποψήφιος και φυσικά χωρίς καμιά προϋπηρεσία στα μίντια δεν θάπαιρνε ούτε την ψήφο του ποδηλατάδικου που τού κάνει service!
Θεωρώ σαν μόνο ξεκάθαρα κερδισμένο το ΚΚΕ. Εδώ δεν σηκώνει ερμηνευτική αμφισβήτηση ούτε επιβεβαίωση. Τα νούμερα είναι καταλυτικά πειστικά.
Το «παιδί» περισσότερο τσαλακωμένο βγαίνει από την πρώτη του δήλωση-ο απόλυτος ορισμός της αναξιοπίστίας του πολιτικού λόγου-μετά τις εκλογές, παρά από το εμφανές, μετά από ένα μόλις χρόνο ε; στραπατσάρισμα του. Ημουν απόλυτα σίγουρος ότι ο κύριος-δεμένος με τις ηδονές της εξουσίας-δεν θα ρισκάριζε ούτε στιγμή να χάσει την απολαυση ακέραιης της πίττας και όχι να τη μοιράσει με κανέναν άλλο όσο πρόθυμος και αν είναι. Κάνει λοιπόν το χαζούλη-δεν τού είναι δύσκολο δα, δεν είναι κόντρα ρόλος αυτό-και σφυρίζει κλέφτικα, παρόλο ότι τα παπαγαλάκια του κρώζανε προεκλογικά ότι αν ή διαφορά είναι κάτω από τρία οι εκλογές είναι αναπόφευκτες. Υπήρχαν μάλιστα κάποια παπαγαλάκια κουραδομαγκίτικα που το τράβηξαν το φτηνοτσαμπουκαλιλίκι μέχρι και το πέντε- προτού αρχίσουν να στενάζουν σαν διαμαρτυρημένες συναλλαγματικές οι ζοφερές δημοσκοπήσεις. Υποφέρει η επικοινωνία στον καιρό του Γιώργου: μιά έξυπνη και πνευματώδης τέχνη πρέπει να προσαρμοστεί στα περιορισμένα πνευματικά όρια του πολιτικού νηπιαγωγείου.
Γιά το Σαμαρά τα κέρδη είναι σχετικά αλλά υπαρκτά:προφανώς η φυσική διασπορά των ψήφων σε τέτοιου είδους εκλογές δεν ευνόησε την εικόνα αλλά μέσα στα συμφραζόμενα της εκλογής και η μικρή βελτίωση κέρδος είναι. Η διάθεση του να συμβιβαστεί με το κατεστημένο των μίντια και η διαλλακτικότητα του-η λεκτική, σιγά μην ήταν αντιμνημονιακός ο Σαμαράς!-στο θέμα του μνημονίου θα του δώσει επικοινωνιακή αβάντα, τόση όση θα αρχίσει να χάνει το «παιδί»-γιατί θα χάνει το μαναράκι μας και βλαστάρι της μανούλας του σίγουρα.
Τέλοςδεν θεωρώ την αποχή νικήτρια γιατί δεν θεωρώ ότι η αποχή θέλει να παίξει πολτικά-είναι εντελώς διαφορετικό το συνειδητοποιημένο λευκό και το κάπως αμφίβολο άκυρο. Αυτός που επιλέγει αποχή δεν κάνει συνειδητή πολιτική επιλογή:αυτό είναι κουραφέξαλα:κάνει συνειδητή επιλογή αμεριμνησίας και καλοπέρασης. Δεν χαλαλίζει ούτε ένα τέταρτο από τη ντόλτσε βίτα του και προφανώς έχοντας λυμένα τα προβλήματα του ή αδιάφορος γιά τα προβλήματα και τη λύση τους, ζεί την τρυφηλή ζωή της απολιτικότητας-ΜΑΓΚΙΑ ΤΟΥ! Αλλά να κλαίγομαι επειδή δεν έρχεται να ψηφίσει δεν υπάρχει περίπτωση. Και ξέρετε γιατί; γιατί και αν έρθει θα έρθει με το ΝΙΤΡΟ ή το LIFO υπό μάλης και θα ψηφίσει τον τηλεαστέρα ποδηλάτη ή μαραζωμένος επειδή δεν συμμετέχει η Τζούλια στις εκλογές θα ψηφίσει τα ξανθά κρυφά υποκατάστατα της που βρίθουν στα ψηφοδέλτια των καθεστωτικών αλλά και παρακρατικών κομμάτων. ΧΑ!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 3:10 μμ
xBerliner
«Ο ΓΑΠ, όμως, με τα πρόσωπα που επέλεξε ως υποψηφίους, φρόντισε να κλωτσήσει αυτές τις ευκαιρίες.»
Μια χαρά είναι τα πρόσωπα. Δηλαδή προτιμάς των Σκανδαλίδη και την Αράπογλου;
Νοέμβριος 8, 2010 στις 3:14 μμ
iconology2009
Α, όλα κι όλα δεν είναι συγκλονιστικός ο Καμίνης; μπορεί άνετα να αναπληρώνει τον ΓΑΠ στις αϋπνίες του!να παίρνει τη θέση του ύπνου που χάνει ο ηγέτης!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 3:36 μμ
εξαποδω
Πάνο, συμφωνώ πάνω-κάτω με την εκτίμησή σου. Να τονίσω, έτσι για να γραφεί, την πολύ καλή επίδοση του αγαπητού Κ. Παπακωνσταντίνου στη «δύσκολη» περιφέρεια της Δ. Ελλάδας και την αξιοσημείωτη επίδοση του Ζάρρου στο «συντηρητικό» Ξυλόκαστρο.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 3:53 μμ
vel
ΝΟΥΜΕΡΑ:στο περίπου και χωρίς αντάρτες:
2009: ΠΑΣΟΚ : 3.012.000 ΝΔ¨2.295.000 ΚΚΕ¨517.000
43,9% 33,5% 7,54%
2010:ΠΑΣΟΚ : 1.855.000 ΝΔ¨1.756..000 ΚΚΕ¨597.000
31,4% 29,15% 10,1%
Νοέμβριος 8, 2010 στις 4:13 μμ
xBerliner
«ΝΟΥΜΕΡΑ:στο περίπου και χωρίς αντάρτες:»
Όπως το περίμενα. Η αύξηση του ΚΚΕ (το κόμμα με την πιο πιστή βάση ψηφοφόρων) οφείλεται στην αποχή κυρίως. Να το θέσω αλλιώς: Αν η αποχή μειωθεί (π.χ. εθνικές εκλογές) το ποσοστό του θα πέσει αισθητά και πιθανόν να ανεβεί εξίσου αισθητά εκείνο των αριστερών κομμάτων (που έχουν και την πιο «άπιστη» βάση ψηφοφόρων).
Νοέμβριος 8, 2010 στις 4:25 μμ
thesa1nt
το ΚΚΕ πηρε ενα μεγαλο μεριδιο αντιδρασης, το εκανα και εγω για χρονια αυτο, φετος αλλαξα γνωμη και για να ειμαι ειλικρινης με ενοχλει η σταση του για τα κεκτημενα των δημοσιων υπαλληλων.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 4:26 μμ
vel
ΑΚΡΙΒΩΣ! Γενικά η αποχή δημιούργησε μια μαγική εικόνα. πχ η Πελοππόνησος έχει 57,49% συμμετοχή εκ των οποίων 7,3% άκυρα-λευκά!!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 4:41 μμ
iconology2009
xBerliner:Αν δεν εάν θα εάν(κάπου εδώ χωράνε και της γιαγιάς μου τα καρούλια). Με υποθέσεις θα κάνουμε κρίσεις σε γεγονότα; είναι το γεγονός υπόθεση για να κριθεί σαν τέτοια; Τα νούμερα έχουν μια σαφήνεια, μια καθαρότητα και μια διαύγεια γιατί στέκουν εκεί γυμνούλικα για να κριθούν καθεαυτά.Οταν αρχίζουν οι αναγωγές ,που παντα τείνουν προς μιά βολική αυθαιρεσία, είναι σαν να κάνουμε δημιουργική λογιστική. Δεν λέω είναι δημιουργικό να σχετικοποιούμε αλλά έτσι λάστιχο τα κάνει κι ο ΓΑΠούλης και νομίζει ότι βγήκε νικητής και άρα πολιτικά ασφαλής μπορεί να ξεκινήσει τις υπερατλαντικές του πτήσεις προς τη λήθη των ταξιδιών της κοπάνας και της λούφας-σαν να μη συνέβη τίποτε.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 4:59 μμ
thesa1nt
για αυτο και εγω εκανα μια απλη μαθματικη αναλυση των εκλογων χωρις κανενα συμπερασμα,,
http://thesa1nt.wordpress.com/2010/11/08/apotimish/
Νοέμβριος 8, 2010 στις 5:07 μμ
Πάνος
Σωστός. Η μικρότερη αποχή δεν θα είχε ουσιαστική επίδραση στο αποτέλεσμα – ίσως κόμματα όπως οι Ο-Π αλλά και το άκυρο/λευκό να έπαιρναν κάτι παραπάνω. Αλλά αυτό είναι σαν τη φάση με τη γιαγιά μου, που αν είχε καρούλια κλπ.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 6:16 μμ
sissa ben dahir
Τα μαθηματικά σας είναι έγκυρα και σωστά κύριε άγιε.
Οι σκέψεις, τι να κάνουμε μ’ αυτά είναι επίσης θελκτικές. Σκέφτομαι λοιπόν με το φτωχό μου το μυαλό, τι θα μπορούσαν στις ερχόμενες μέρες να κάνουν οι πάτρονες των περιφερειαρχών για να δαγκώσουν μεγάλο κομμάτι της πίτας όσων δεν πήγαν να ψηφίσουν και είναι τεμπέληδες ή αρνητές της κομματικής στρούγγας ή παθητικοί αποδέκτες.
Μια καλή σκέψη ίσως θα ήταν να εμφανιστούν με διπρόσωπη μάσκα.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 6:27 μμ
thesa1nt
προσωπεια καλυτερα γιατι μερικες μασκες ειναι ιερες χαχαχα
Νοέμβριος 8, 2010 στις 6:45 μμ
kazana Dina
Γεια σας κι απο μενα! Μου αρεσαν τα αποτελεσματα σαν συνολο, σαν γενικο πνευμα των ψηφοφορων( μου αρεσε το πνευμα που μ αυτο ψηφισε ο λαος , που θα λεγαμε παλιοτερα!). Μπηκαν ολοι στην θεση τους, δεν εχομε αναταραχη , φωνες και υστεριες, κανενας δεν νοιωθει οτι ο`λαος` τον επιβραβευσε, σε κανεναν δεν ειπε μπραβο ιδιαιτερα και το τεραστιο ποσοστο της αποχης τους εβαλε ολους σε σκεψεις. Καλο ειναι σε τετοιες εποχες να μπαινει κανεις σε σκεψεις, να κερδιζει η περισκεψη και να υποχωρει η αλλαζονια. Του ΓΑΠ του βγηκε καλα το οτι σηκωσε το γαντι, αλλιως τον περιμενε πανωλεθρια κατα κρατος, αλλα ως εκει πυ να μη παιρνουν τα μυαλα των Πασοκων αερα. Σε αυτοδιοικητικο επιπεδο, οπου τα ψηφοδελτια ηταν αδυναμα με αμφιλεγομενα προσωπα τυπου Πασχαλιδη, αφαιρεσαν μερος της δυναμικης, προς γνωση και συμορφωση των τοπικων Πασοκ, που εδωσαν ετσι στιγμα πως δεν εχουν αντιληφθει τιποτε και σκοπευαν να πορευτουν στην πεπατημενη.
Τελικα καταληγω ευχαριστα εκπληκτη: Το συλλογικο συνειδητο και το ασυνειδητο ειναι σοφοτερο απο τον καθενα μας χωριστα!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 7:13 μμ
iconology2009
@kazana Dina: η αισιοδοξία δεν έβλαψε ποτέ κανένα, ιδιαίτερα τον χαμένο!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 7:13 μμ
thesa1nt
@Dina μια ενδιαφερουσα, λογικη ερμηνεια…
Νοέμβριος 8, 2010 στις 7:19 μμ
kazana Dina
iconology: πως ζεις με τοσο δηλητηριο? κινδυνευεις να αυτοδηλητηριαστεις. Πρεπει να το φιλοσοφησεις λιγακι, να δεις και την καλη πλευρα της ζωης, να χαρεις λιγακι…, υπαρχουν και καλα πραγματα στην ζωη εκτος απο τον ΓΑΠ!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 8:23 μμ
zeppos
Πανηγυρίζει ο ΣΑΜ:
για την «αναγεννημένη νουδουλα»… και ας έχασε και αυτή 500 χιλ ψήφους.. αλλά από το ιστορικό χαμηλό της, αρκεί που ο ΓΑΠ έχασε 1 εκ και κάτι.. αλλά από το πολύ υψηλό του..
Για την πρωτιά της Κακλαμάνιας φατρίας και κυρίως για την πρωτιά σε ψήφους της τηλεπερσόνας Ψινάκη.. (Που βαδίζομεν…)
Για την πρωτιά στην Μακεδονία του Ζορό για την απρόσκοπτη συνέχιση της ρουσφετολογικής πολιτικής του…
Το Πασοκ έφαγε γερή καρπαζιά, οχι όμως την ξεγυρισμένη σφαλιάρα που περίμεναν ολοι, συμπεριλαμβανομένου και του ΓΑΠ.. ο οποίος έκανε ματ με την αναγγελία «μονομαχίας» έως εσχάτων…
Ο δεύτερος γύρος ίσως θα μετατρέψει την καρπαζιά σε «μπατσάκι», αρκεί να πάρουν θάρρος οι από σαλονιού διαμαρτυρόμενοι..
[Καλή η αφίσα Πάνο!!]
Νοέμβριος 8, 2010 στις 8:37 μμ
σχολιαστης
Ζέππο ας είμαστε δίκαιοι. Αν σκεφτούμε τι κόμμα παρέλαβε ο Σαμαράς, πήγε αρκετά καλά. Και αν έχει λίγο μυαλό και κυνηγήσει απο το επιτελείο του κάτι απιθανόπουλους θα πάει καλύτερα.
Οσο για το ΠΑΣΟΚ πιστεύω ότι υπέστη σημαντικό χτύπημα αφοού απώλεσε το 70-80% της διαφοράς του απο τη ΝΔ.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 8:44 μμ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΡΙΝΤΣΙΟΣ
Γιατί τέτοια υποτίμηση της νοημοσύνης του λαού; Γιατί τόσο βαθυστόχαστες ερωτήσεις για το περιβόητο μήνυμα των εκλογών; Γιατί τόσες εκούσιες και ακούσιες ερμηνείες και παρερμηνείες για μνημονιακή και αντιμνημονιακή ψήφο; Δεν θα μπορούσε απλά, δίπλα στις δύο κάλπες με τα ψηφοδέλτια σεντόνια, να στηθεί μία ακόμη με ένα απλό ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο ΜΝΗΜΟΝΙΟ, χωρίς κατ’ανάγκη δεσμευτικού για την κυβέρνηση αποτελέσματος; Έτσι οι Δημοτικές-Περιφερειακές εκλογές θα ήταν πραγματικά εκλογές για το λόγο που προκηρύχτηκαν ενώ συγχρόνως οι πολίτες θα κατέθεταν τη γνώμη τους για το μνημόνιο χωρίς τη δυνατότητα παρερμηνειών. Προς τι ο εμπαιγμός και η ερμηνειακή κατάντια, οι εκβιασμοί και τα ανούσια διλήμματα;
Νοέμβριος 8, 2010 στις 8:49 μμ
zeppos
Ναι σχο… η διαφορά «μετράει» ε;
Στις αυτοδιοικητικές εκλογές;
Που απο ανέκαθεν οι πολίτες βρίσκουν την ευκαιρία να τα χώσουν στο κουβερνο, πόσο μάλλον τώρα που περπατάνε σε ένα παπούτσι και τα δυο ποδάρια..
Πιο κάτω πήγε ρε σχο από το ιστορικό χαμηλό! Πόσο δηλαδή παρακάτω να πάει και να είναι και ευχαριστημένοι και να μιλάνε για «ολική επαναφορά»;
Το πήγε το κόμμα ΠΙΟ ΚΑΤΩ από κει που το παρέλαβε. Ασε τα ποσοστά. Αυτά τα «έστρωσε» η αποχή!
Μην τρελλαθούμε κι’όλας…
Ολη τους η πολιτική βασίζεται σε σαθρά, ανόητα και ψεύτικα τσιτάτα, με την ελπίδα να πιάσουν κάποιους που διψάνε για «καλό νέο» από την παράταξη..
Το πασοκ έχασε λίγα σχετικά με την φουρτούνα που τραβάει η χώρα και ο λαός.. Φουρτούνα που κανείς από την ΚΑΚοκυβέρνηση δεν αισθάνεται υποχρεωμένος να απολογηθεί και να ζητήσει ένα ψιλοσυγνώμη που την «επέβαλλε»…
Αυτό που ΔΕΝ πέτυχαν οι αντιπολιτευόμενοι, ήταν να στερεώσουν το σλόγκαν «δεν έχει την νομιμοποίηση να κυβερνά».. Αυτό ήθελε να αποκρούσει ο ΓΑΠ με την επίκληση εκλογών και το πέτυχε. Μην κοιτάς που από «κεκτημένη ταχύτητα» το λενε.. Δεν το πιστεύουν βασικά και αυτό που στην πραγματικότητα ΔΕΝ ήθελαν, ήταν οι εκλογές. Ήθελαν να λένε στον ΓΑΠ καθημερινά, «θα κυβερνάς εσύ αλλά θα κάνεις αυτό που σου λέμε εμείς»..
Ε δε σφάξανε!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:01 μμ
kazana Dina
zeppos, εγω νομιζω πως τοπικα φταινε οι τοπικοι προυχοντες, που δεν ιδρωνει το αυτι τους και περιμενουν απ ο,τι φαινεται ξανα την κουταλα, τα ρουσφετια, την πιτα. Ο ΓΑΠ και η κυβερνηση εν μεσω τυφωνα για την ωρα καταφερνουν να κρατανε αβουλιαχτο το καραβι, αν αλλαξουν με διορθωτικες κινησεις και το μιγμα, που λεει κι ο Σαμαρας νομιζω πως θα παει καλλιτερα. Ομως μ αυτους εκει κατω στα χαμηλα και τα υπογεια τι θα γινει? Εμενα εκει σταματαει το μυαλο μου.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:08 μμ
zeppos
Δεν υπάρχει «μίγμα Σαμαρά» Ντίνα, αυτά είναι εκτου πονηρού. Είναι πολιτικές του «εάν» και οχι του γίνεται.. Όλοι θέλουν ανάπτυξη, αλλά το ζήτημα είναι οτι χωρίς χρήμα, δεν έχει..
Οι γιουσαίοι κόβουν χρήμα αράδα. Το έλλειμμά τους είναι το τερατώδες 90% του ΑΕΠ και δεν τρέχει και τίποτα αφού τα κολλαριστά «πράσινα» βγαίνουν από τις μηχανές με ρυθμό πολυβόλου.. Ημείς δεν δυνάμεθα!
Κάθε λασκάρισμα και «παροχές» ΤΩΡΑ θα πληρώνεται με καθυστέρηση μηνών στο ξεμπέρδεμα από την κρίση. Το μόνο που υπάρχει στο νυν, είναι η … υπομονή!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:16 μμ
σχολιαστης
Πάντως το συγκεκριμένο μείγμα είναι θανατηφόρο.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:20 μμ
δεξιος
Zεπο εγω δεν θα σου πω για μιγματα κλπ.
Θα σου πω ενα απλο παραδειγμα : ο Σουφλιας ειχε ετοιμους τους διαγωνισμους για τους νεους αυτοκινητοδρομους της Αττικης.Οι δρομοι αυτοι γινονται με αυτοχρηματοδοτηση -οι εργολαβοι παιρνουν δανειο απο την τραπεζα και το πληρωνουν με τα διοδια γιατι στην Αττικη παντα εχει κινηση.
Η Μπιρμπιλη τους ματαιωσε γιατι ειναι οικολογα και δηλωσε οτι θα φτιαξει νεες προδιαγραφες.
Ενας χρονος περασε και οι νεες προδιαγραφες δεν εμφανισθηκαν σε εποχες που τα τεχνικα εργα εχουν σταματησει παντου και η οικοδομη εχει βουλιαξει.
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:24 μμ
thesa1nt
δεν θα εμπαινα στη διαμαχη αλλα οχι να ακουω και για τον κουφο που γεμισε την Ελλαδα διοδια,,θα εδινε τους νεους αυτοκινητοδρομους αλλα τα διοδια θα εμπαιναν σε αλλους και πριν πεσει η πρωτη τσαπια..ΗΜΑΡΤΟΝ παμε να τον ξεχασουμε και μας τον θυμιζεις!!!
Νοέμβριος 8, 2010 στις 9:37 μμ
δεξιος
Οταν το κρατος δεν εχει λεφτα ειτε φτιαχνεις δρομους με διοδια ειτε δεν φτιαχνεις καθολου.
Οι αυτοκινητοδρομοι Αττικης παντως οπως και η Αττικη Οδος δε χρειαζονται προκαταβολικα διοδια οπως οι εθνικοι δρομοι,θα τα παρουν μετα.
Δεν ειναι μονο αυτα : ο Αστακος ματαιωθηκε,το νεο αυτοχρηματοδοτουμενο αεροδρομιο της Κρητης στο Καστελλι αγνοειται η τυχη του (καλα εκει δεν πειραζει,και ανεργοι να μεινουν ολοι ΠΑΣΟΚ θα ψηφιζουν).
Περιμενουμε το fast truck.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 1:21 πμ
iconology2009
@kazana Dina:»…υπαρχουν και καλα πραγματα στην ζωη εκτος απο τον ΓΑΠ!» Υπάρχει περίπτωση να μη συμφωνήσω μαζί σας; είστε σε καλό δρόμο λοιπον κι εσείς!
Νοέμβριος 9, 2010 στις 1:29 πμ
iconology2009
zeppos:»Αυτό που ΔΕΝ πέτυχαν οι αντιπολιτευόμενοι, ήταν να στερεώσουν το σλόγκαν “δεν έχει την νομιμοποίηση να κυβερνά”.» Μπα; τόσο χαμηλά πέφτει η νομιμοποίηση; μπορεί κάποιος να κυβερνά και με 35% (το μέγιστο) και μάλιστα σε καιρό μνημονίου,δηλαδή παράδοσης κυριαρχίας της χώρας σε ξένους; σαν συλλογιστική δεν είναι κακή αν αντιστοιχεί σε δυναστικό οίκο. Υπήρξαν δυναστείες που κυβέρνησαν και με μικρότερα ποσοστά!
Νοέμβριος 9, 2010 στις 10:56 πμ
Πάνος
Το παιδί και το πιστόλι: μία τραγωδία
της καθημερινότητας
Tου Στεφανου Κασιματη / kassimatis@kathimerini.gr
Φαντασθείτε ένα μικρό παιδί: ένα αγόρι, στην ηλικία εκείνη όπου, συνήθως, τα όπλα ασκούν στα αγόρια ακαταμάχητη γοητεία, ενώ συγχρόνως η περιέργειά τους είναι αχαλίνωτη. Ο άφρων πατέρας του έχει αφήσει ξεκλείδωτο το συρτάρι στο οποίο κρύβει ένα πιστόλι που κατέχει νομίμως και ο μικρός, που του αρέσει να σκαλίζει τα πράγματα των μεγάλων, βρίσκει το όπλο και αρχίζει να το περιεργάζεται. Τι μπορεί να συμβεί; Το χειρότερο σε κάθε πιθανή εκδοχή του: ο μικρός κατά λάθος να αυτοπυροβοληθεί, να πυροβολήσει το αδελφάκι του ή τη μητέρα του κ. λπ. Συμβαίνει αυτό στη ζωή και δεν είναι σπανίως τα παρόμοια τραγικά περιστατικά που αναφέρονται στο αστυνομικό δελτίο.
Πολύ φοβάμαι ότι αυτό ακριβώς συνέβη με την περίπτωση του Γιώργου και την απειλή των εκλογών: βρήκε το «πιστόλι» των εκλογών, άρχισε να παίζει με αυτό και το δραματικό γεγονός δεν άργησε να συμβεί. Βέβαια, μπορεί να αντιτείνει κανείς ότι, εφόσον ο Γιώργος εν τέλει απέσυρε την απειλή των εκλογών, η τραγωδία αποφεύχθηκε. Είχαμε, δηλαδή, τη σπάνια περίπτωση που το παιδάκι της μεταφοράς μας στάθηκε τυχερό: δεν προκάλεσε την εκπυρσοκρότηση του όπλου και το έβαλε ξανά εκεί όπου το βρήκε, στο συρτάρι του μπαμπά του. Δεν είναι έτσι όμως.
Η αναλογία των δύο καταστάσεων που χρησιμοποιούνται στη μεταφορά (παιδάκι με πιστόλι/Γιώργος με εκλογές) ευσταθεί μόνον ως προς τη σχέση των πρωταγωνιστών τους (παιδάκι/Γιώργος) με τα μέσα που συνιστούν την απειλή (πιστόλι/εκλογές). Οχι όμως και μεταξύ των δύο μέσων που αντιπροσωπεύουν την απειλή. Διότι, πράγματι, το πιστόλι μπορεί να μην εκπυρσοκροτήσει και να επιστραφεί από το παιδάκι στο συρτάρι, ενώ ακόμη και αν ο Γιώργος αποσύρει την απειλή των εκλογών -όπως έκανε με τη δήλωσή του το βράδυ της Κυριακής- η σκιά της απειλής παραμένει.
Το βέβαιο είναι ότι η εντύπωση της αποφασιστικότητας του πρωθυπουργού να κυβερνήσει με την εντολή της 4ης Οκτωβρίου 2009 (αν υποθέσουμε ότι υπήρχε…) έχει πια ξεθωριάσει. Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι τα πενιχρά κέρδη από την όποια συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ άξιζαν την ασύμμετρη απειλή των εκλογών; Η δυσαναλογία απειλής και οφέλους είναι τεράστια, ώστε να καθησυχάζει κανείς από τη διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι συνεχίζει προσηλωμένος στους στόχους του. Εξάλλου, τα δύσκολα, όσον αφορά αυτούς τους στόχους μόλις τώρα αρχίζουν. Οι οριζόντιες περικοπές των δαπανών τελείωσαν. Πολύ δύσκολα μπορεί να φαντασθεί κανείς την κυβέρνηση να περικόπτει, λ. χ., τους μισθούς του δημοσίου τομέα κατά ένα 5% επιπλέον. Τέτοιου είδους μέτρα παίρνονται διά μιας. Αν μια κυβέρνηση τα επιβάλει με δόσεις, απλώς πληρώνει το κόστος πολλαπλασίως.
Τώρα, λοιπόν, φθάσαμε στο σημείο των κάθετων περικοπών: στο σημείο όπου ολόκληρα κομμάτια του ευρύτερου δημόσιου τομέα (θυγατρικές των ΔΕΚΟ, άχρηστοι οργανισμοί κ. ά.) θα πρέπει να κλείσουν και το πλεονάζον προσωπικό να μείνει χωρίς δουλειά. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολο θα είναι για τον πρωθυπουργό να προχωρήσει σε αυτά τα δύσκολα, με το διαβόητο εκείνο «λεφτά υπάρχουν» να τον κυνηγά σε κάθε βήμα που θα επιχειρεί. Επομένως, δεν γλιτώσαμε από το ενδεχόμενο της πρόωρης προσφυγής στις κάλπες. Και, για να επανέλθουμε στη μεταφορά με το παιδάκι και το όπλο, μπορεί το κακό να μην έγινε – δόξα τω Θεώ, δεν ακούσθηκε «μπαμ» στον αέρα. Ομως το παιδάκι ξέρει πια πού κρύβει ο μπαμπάς το πιστόλι και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα ξαναγυρίσει εκεί για να παίξει με αυτό το παράξενο και γοητευτικό παιχνίδι των μεγάλων..
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_102_09/11/2010_421682
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:01 πμ
Πάνος
Το πολιτικό αποτύπωμα της κάλπης
Tου Σταυρου Λυγερου
Η προχθεσινή μεγάλη αύξηση της αποχής και των λευκών/ακύρων δεν ήταν προϊόν αδιαφορίας, όπως στις ευρωεκλογές. Οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πρωθυπουργική απειλή για προκήρυξη βουλευτικών εκλογών, η οποία παρεμπόδισε τη λαϊκή δυσαρέσκεια να μετατραπεί σε ψήφο αποδοκιμασίας της κυβερνητικής απειλής. Ενα σημαντικό ποσοστό πολιτών που είχαν την πρόθεση να καταψηφίσουν τους εκλεκτούς του κυβερνώντος κόμματος για να στείλουν μήνυμα διαμαρτυρίας, φοβήθηκαν και τελικώς κατέφυγαν στην αποχή. Η στροφή αυτή στέρησε από ανεξάρτητες υποψηφιότητες, όπως του Γ. Δημαρά στην Αττική, την είσοδο στον δεύτερο γύρο και την εκλογή. Στην πραγματικότητα, η αποχή αντανακλά την πολιτική αντίφαση ενός τμήματος του εκλογικού σώματος ανάμεσα στη διάθεση για ψήφο τιμωρίας και στον φόβο των συνεπειών μιας τέτοιας ψήφου.
Ο πρωθυπουργός πιάστηκε από το γεγονός ότι σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες, το ΠΑΣΟΚ διατήρησε την πρώτη θέση. Αναμφίβολα, η εκλογική επιρροή του υπέστη μεγάλη καθίζηση, γεγονός που στενεύει απελπιστικά την πολιτική βάση στήριξης της κυβέρνησης. Η πρωτιά, όμως, δίνει τη δυνατότητα στον Γ. Παπανδρέου να ισχυρισθεί ότι το εκλογικό σώμα δεν αποδοκιμάζει την πολιτική του. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει ανοίξει ο δρόμος για λήψη των πρόσθετων μέτρων, που θα κριθούν αναγκαία για να καλύψουν τις δημοσιονομικές αποκλίσεις.
Μέχρι την Κυριακή, ο Παπανδρέου δεν μπορούσε να αρνηθεί ότι υπήρχε ζήτημα πολιτικής νομιμοποίησης, δεδομένου ότι έπραξε τα αντίθετα απ’ όσα έλεγε πριν από τον Οκτώβριο 2009. Τώρα, έστω και καθ’ υπερβολή, μπορεί να ισχυρισθεί ότι το έλλειμμα πολιτικής νομιμοποίησης έχει καλυφθεί. Την Κυριακή, ο πρωθυπουργός απέκτησε με την πρωτιά ένα τακτικό πολιτικό πλεονέκτημα, το οποίο, όμως, είναι ασθενές και με ημερομηνία λήξεως. Αντιθέτως, οι κάλπες προσέφεραν στον Α. Σαμαρά ένα στρατηγικό έρεισμα. Δημιούργησαν ένα κλίμα πολιτικής ανάκαμψης της παράταξης, εδραίωσαν τον ίδιο στην αρχηγία και ενέγραψαν μια προοπτική επιστροφής στην εξουσία.
Είναι πολιτικά λάθος τα αποτελέσματα της Κυριακής να συγκρίνονται με τα αποτελέσματα των βουλευτικών του Οκτωβρίου 2009. Το τότε 33,5% της Ν.Δ. αντανακλούσε τη φθορά της κυβέρνησης Καραμανλή, αλλά δεν είχε ενσωματώσει το γεγονός ότι η Ελλάδα είχε φθάσει στο χείλος του γκρεμού. Οι ψηφοφόροι το συνειδητοποίησαν αργότερα. Δεν είναι υπερβολή να υποθέσουμε ότι εάν δεν είχε μεσολαβήσει η αλλαγή ηγεσίας και τον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2010 γίνονταν εκλογές, το ποσοστό της Ν.Δ. του Καραμανλή θα έπεφτε ακόμα και κάτω από το 20%.
Συνυπολογίζοντας την πολιτική απαξίωση της Ν.Δ. λόγω της διακυβέρνησης Καραμανλή και τις διαρροές, που προκάλεσε η μητσοτακική πτέρυγα, η εκλογική επίδοση των «γαλάζιων» είναι σχεδόν εντυπωσιακή. Κι αυτό οφείλεται πρωτίστως στην κυβερνητική πολιτική, η οποία κατ’ αντιδιαστολή φούσκωσε τα πανιά της κεντροδεξιάς, λόγω της κριτικής στάσης του Σαμαρά έναντι του Μνημονίου. Το συμπέρασμα είναι ότι λεγόμενος δικομματισμός μπορεί να σημείωσε ιστορικά αρνητικό ρεκόρ, αλλά σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες κατάφερε να επιβιώσει.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_99_09/11/2010_421670
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:02 πμ
Πάνος
Ο Κανένας σαν ηττημένος θριαμβευτής
Του Παντελη Μπουκαλα
Οπως ο Ούτις της «Οδύσσειας», έτσι κι ο Κανένας, ο θριαμβευτής των προχθεσινών εκλογών με την αποχή που επέλεξε, έχει πρόσωπο. Δεν είναι άψυχο δημοσκοπικό κατασκεύασμα ή πλάσμα που κατοικεί αποκλειστικά στην επικράτεια της κοινωνιολογικής στατιστικής. Δίπλα μας κατοικεί. Στο ίδιο μας το σπίτι, στην πολυκατοικία μας, στη γειτονιά μας, στο χωριό της καταγωγής μας. Στα πανεπιστήμιά μας σπούδασε ή συνεχίζει να σπουδάζει, πάντοτε μουδιασμένος, είναι κούριερ με δύο γλώσσες και γνώσεις υπολογιστή, απολύθηκε ξαφνικά στα σαράντα του και σκέφτεται ν’ αρχίσει την οικονομία κόβοντας τα αγγλικά των παιδιών, συχνάζει στο γήπεδο γιατί πέρα από την ομάδα του δεν βρίσκει με τι άλλο να ταυτιστεί, είναι γέροντας που μέχρι τώρα το θεωρούσε αμαρτία να μην πάει να ψηφίσει αλλά πια, με την ανεπαρκή έτσι κι αλλιώς σύνταξή του κομμένη, δεν βρίσκει τον λόγο…
Εχει ανάγκες ο Κανένας. Εχει δυσκολίες και χρέη. Και τη γνώμη του για τον κόσμο και την πολιτική έχει, όλο και πιο θυμωμένη. Ονειρα; Μάλλον δεν του περισσεύουν πια, όποια κι αν είναι η ηλικία του. Και διαλέγει την αποχή. Για να στείλει ένα κάποιο μήνυμα. Υποψιάζεται βέβαια ότι αυτοί που θα το διαβάσουν, θα πάρουν ένα ύφος περισπούδαστο και συμπονετικό όσο τους βλέπουν οι κάμερες και τους γράφουν, ύστερα όμως θα γυρίσουν στις συνήθειές τους, γιατί ξέρουν ότι την πολιτική τους νομιμοποίηση δεν την αντλούν πλέον από την ψήφο του «κυρίαρχου λαού», αλλά από εξωθεσμικά και υπερεθνικά κέντρα, οπότε κι ένας στους τρεις να φτάνει ώς την κάλπη, ουδέν πρόβλημα· έχουν πρόβλημα τόσες δεκαετίες στις Ηνωμένες Πολιτείες; Κι ίσως το γεγονός αυτό να επιβάλει τη σκέψη ότι ο θριαμβευτής των εκλογών, ο απέχων πολίτης, δεν είναι τελικά και τόσο θριαμβευτής· η στάση του ελάχιστα επηρεάζει τα τωρινά, όσο κρατάει η επιδεικτικά δακρύβρεχτη παράσταση της «ανάγνωσης των μηνυμάτων», και σχεδόν καθόλου τα μελλούμενα. Για χίλιους λόγους μπορεί να αποφασιστεί η άρνηση της κάλπης, η οποία προχθές σημείωσε νέο ρεκόρ. Η χρόνια απογοήτευση, η αγανάκτηση, οι ιδεολογικές πεποιθήσεις, η εναντίωση στις καιροσκοπικές επιλογές του κόμματος με το οποίο συνήθως συμπορεύεσαι, η επιθυμία αποδοκιμασίας ενός συστήματος που μοιάζει αθεράπευτα φθαρμένο (ή και διεφθαρμένο) αλλά και φθοροποιό, συγκαταλέγονται στους γεννήτορες της αποχής εκείνης που διατηρεί το πολιτικό της περιεχόμενο, διαφοροποιούμενη από την αποχή που υπαγορεύεται παλαιόθεν από τον ωχαδερφισμό, τη ραθυμία ή το κοινωνικό στάτους ορισμένων (προς τι να ψηφίσουν όσοι ούτως ή άλλως ηγεμονεύουν;). Τίποτα ωστόσο δεν νομιμοποιεί την εξιδανίκευση της αποχής – έστω κι αν εκείνο το «τον μηδέν τώνδε μετέχοντα, ουκ απράγμονα, αλλ’ αχρείον νομίζομεν» ηχεί όντως επιτάφιο.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_87_09/11/2010_421732
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:08 πμ
kazana Dina
zeppos:
οπως σωστα λεει κι ο σχολιαστης, το συγκεκριμενο μιγμα ειναι θανατηφορο!
Δεν προτεινω το μιγμα Σαμαρα, αλλα η κυβερνηση να βρει ενα δικο της, να βρει τροπο για παραδειγμα να τα παρει απο την παραοικονομια και την φοροδιαφυγη, να ειναι πιο προσεκτικοι απεναντι στους χαμηλοεισοδηματιες ελευθερους επαγγελματιες και συνταξιουχους και να δημιουργησει κρατικο χρηματοδοτικο τραπεζικο μηχανισμο με μικροτερα επιτοκια και λιγοτερο επαχθεις ορους, προς τον μικρομεσαιο κι αυτον που εχει προβλημα, προσεχοντας μη πανε σε ημετερους.
Μπορει για παραδειγμα αντι για εξαμηνιαιες δοσεις για τη ρυθμιση με τον 3843/10(ημιυπαιθριοι) να τις αυξησει αναλογα με την δυνατοτητα του πολιτη που παει ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΩΣ σε ρυθμιση και να μη μπαινει καταληκτικη ημερομηνια αλλα παραλληλα να κανει συνεργεια και ν αρχισει ελεγχους(αυτοψιες) σε ολες τις αδειες μετα το 85.
Να παρει κατι παραπανω απο τους υψηλομισθους και να επιστρεψει κατι στους χαμηλομισθους
Να βρει επιτελους τροπο για την ΜΕΙΩΣΗ των τιμων των καθημερινων
καταναλωτικων αγαθων.
Να μπορει ο ασφαλισμενος ελευθερος επαγγελματιας, που δεν μπορει να πληρωσει τις εισφορες του να εχει υγειονομικη περιθαλψη.
ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΚΑΘΕ ΥΠΕΡΩΡΙΑ και στον ιδιωτικο τομεα και οι επιπλεον αναγκες να καλλυπτονται με παρτ ταιμ και εκτακτους εργαζομενους, υποχρεωτικα απο τον ΟΑΕΔ. Σε καιρους τοσο μεγαλης ανεργιας ,που θα μεγαλωσει κι αλλο, ειναι αμαρτια απο το θεο να κανουν καποιοι υπερωριες κι αλλοι να μην εχουν ουτε δυο ωρες δουλεια!
Και επι τελους κατι να γινει με το κομα που εξακολουθουν να το λυμαινονται ατομα που η μονη τους ιδεολογια ειναι το χρημα και η εξουσια! Ας κανουμε ενα συνεδριο επιτελους στην τελικη. Οι αυτοδιοικητικες εκλογες εδειξαν ολο το προβλημα των τοπικων Πασοκ.
θα σου πω ενα παραδειγμα που γνωριζω καλα, οχι της Καλαμαριας αλλα της ιδιαιτερης πατριδας μου. Εκει εδω και χρονια ενα μελος που καποτε ηταν καλο παιδι, της σχολης δομικων εργων και αρχιμαστορας στην οικοδομη, εκανε εταιρια, εγινε εργολαβος καταφερε να βγαλει πολλα λεφτα και του κολλησε να γινει δημαρχος, πιεζοντας ασφυκτικα την νομαρχιακη. ειχε δυναμη γιατι ειναι τυπος ευχαριστος γλεντζες και …ερωτικος. Ομως ουτε εδειξε να αντιλαμβανεται τι σημαινει να γινει δημαρχος του Καλλικρατικου δημου με τα 165 χωρια που περιεχει μαζι με την πρωτευουσα τουνομου, ουτε ενδιαφερθηκε να μαθει, ολη η προσπαθεια εγινε στη βαση της περιοδιας με τσιπουρα και γλεντια, ακομα και υποσχεσεις χωρις προγραμα. το αποτελεσμα? Κερδισε απο την πρωτη κυριακη ο αλλος υποψηφιος. Το καλο παιδι ειχε παψει απο καιρο ναναι καλο παιδι και η μικρη μας κοινωνια το ηξερε. Και το κομα το ηξερε.
Κατα την ταπεινη μου γνωμη, αν η κατανοηση της καταστασης εκτακτου αναγκης η πολεμου , οπως λεει ο ΓΑΠ, και η προσπαθεια που πρεπει να γινει δεν κατεβει ως και την τελευταια οργανωση του κοματος, λιγα μπορουν να γινουν.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:23 πμ
zeppos
Πόσο δίκιο βρίσκω Ντίνα σε όλα αυτά πυ γράφεις, σε ΟΛΑ!
Αλλά αν ήταν δυνατόν να γίνουν, θα μιλούσαμε σήμερα για την «ιδανική διακυβέρνηση», ένα φρούτο που δεν υπάρχει..
Πορευόμαστε με ένα βήμα μπρος και μισό πίσω, και αυτό είναι για την ώρα το εφικτόν. Κάθε «εμπόδιο» που υπερπηδάνε, έχει το θετικό του αποτέλεσμα, αλλά αφήνει και σημάδια.
Οι άνθρωποι είμαστε κατασκευασμένοι από διαφορετικά υλικά, και όπως είναι φανερό, αυτά τα υλικά ελκύουν και ελκύονται από παρόμοια που κάνουν σύνολα και διαμορφώνουν τις καταστάσεις που περιγράφεις..
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:29 πμ
Πάνος
Δύσκολο ξεδύσκολο, είναι ο μοναδικός (ειρηνικός) δρόμος, για ομαλή διέξοδο της χώρας από την κρίση: να γεννηθεί ένα νέο ΠΑΣΟΚ μέσα από τις στάχτες του προηγούμενου. Χωρίς τον ΓΑΠ, εννοείται. Αλλιώς, η κοινωνία θα αναζητήσει άλλες πολιτικές διεξόδους, οι οποίες μάλλον δεν θα είναι δημοκρατικές και ειρηνικές.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 11:51 πμ
σχολιαστης
Δεν θεωρείς πολιτική διέξοδο τη ΝΔ και το Σαμαρά;
Μα αυτή είναι η φυσιολογική δικλίδα ασφαλείας του συστήματος. ‘Η μήπως έχει καταρρεύσει αυτή η συστημική διέξοδος.
Και ας μην έχουμε ψευδαισθήσεις. Αν στη θέση του ΓΑΠ ήταν π.χ. ο Βενιζέλος (που δεν έχει το όνομα) θα τον είχαν φάει οι πασόκες.
Χρειαζόταν μια άλλη πολιτική, σχεδιασμένη σε συνεργασία με την ΕΕ που ως τελικό στόχο να έχει τον εξορθολογισμό των οικονομικών της χώρας χωρίς ανασκολοπισμό των Ευρωπαίων παρακαλώ, Ελλήνων πολιτών.
Η τραγωδία είναι ότι οι ηγέτες της ΕΕ είναι κατώτεροι των περιστάσεων και έχουν εκχωρήσει τη διακυβέρνηση στην …αγορά.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 12:06 μμ
Πάνος
«Δεν θεωρείς πολιτική διέξοδο τη ΝΔ και το Σαμαρά;»
Όχι. Εξάλλου, όταν θα έρθει η σειρά του (σε ένα με δύο χρόνια) δεν θα έχει μείνει ούτε κολυμπυθρόξυλο…
Νοέμβριος 9, 2010 στις 12:38 μμ
δεξιος
Δεν ξερουμε ακομη τι θα ειναι η διεξοδος.Δεν πρεπει να υποτιμαται το βιαιο μαθημα προσαρμογης στη συγχρονη οικονομια που παραδιδει το ΠΑΣΟΚ στους ψηφοφορους του εδω και ενα χρονο.
Η μεταπολιτευση τελειωσε στις 6 Μαιου που ψηφισθηκε το μνημονιο.Μεχρι στιγμης οπως φανηκε και απο τις εκλογες ο κοσμος βασικα ειναι αμηχανος καθως κατερρευσαν τα αξιωματα στα οποια στηριζοταν.
Οι αλλες βαλκανικες χωρες βρηκαν το δρομο τους μετα απο σκαμπανεβασματα και κατω απο πιο δυσκολες συνθηκες μετα απο το 1990.Απλως οι ανθρωποι αποδεχθηκαν μια δυσαρεστη κατασταση.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 1:19 μμ
kazana Dina
Αυτα που λεω για το Πασοκ προφανως ειναι εγγενη χαρακτηριστικα ενος μεγαλου κοματιου της Ελληνικης κοινωνιας και αφορα ολα τα κοματα. Ομως υπαρχει ενα επισης μεγαλο κομματι πολιτων που ειναι αλλοιως: ειναι εντιμο, δεν εχει κανει μπαζα κι ουτε ενδιαφερεται να κανει με τον γνωστο τροπο, που κανει την δουλεια του σωστα, που πληρωνει τους φορους του, που αγωνια πραγματικα γι αυτον τον τοπο και που θα εμπαινε να δουλεψει σ ενα κομα αρκει να υπαρχει αξιολογικη παραγωγη στελεχων, αρκει να ανταποκρινεται το κομα στα προσταγματα των καιρων, που να μη μιλαει με επαρση και λαικισμο.
θα δουμε και τον νεο εκλογικο νομο που ετοιμαζεται, θα δουμε και τον λογο των νεων κοματων που μπαινουν στο προσκηνιο και τι ανταποκριση θα εχουν.
Εγω δεν πιστευω οτι ο κοσμος ειναι αμηχανος, ο κοσμος ξερει καλα τι εγινε και τι γινεται κι αλλοιμονο σ αυτους που δεν μπορουν να διαβασουν την σταση του. Αν ο ΓΑΠ δεν κανει διορθωτικες κινησεις, αν ο Σαμαρας δεν αφησει το αλλαζονικο υφος και τονο αντιπολιτευτικο και γενικα αν καποιοι εξακολουθησουν να μη σεβονται τιν κοινωνικο πονο που δημιουργηθηκε, τους περιμενει η καταληξη του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑπου απ το 17,5 επεσε στο επιπεδο του πλαφον.
Παντως οσοι εμαθαν ν αγωνιζονται γυρο απο την κουταλα δυσκολα θα την αφησουν οικειοθελως!
Οσο για Βενιζελο, ας μου φερει καποιος κατι δικο του, συγκεκριμενο, προγραμματικου χαρακτηρα, αλλης προτασης και μιγματος και θα πω πως κανω λαθος για τον ΓΑΠ.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 2:20 μμ
iconology2009
kazana Dina:»Οσο για Βενιζελο, ας μου φερει καποιος κατι δικο του, συγκεκριμενο, προγραμματικου χαρακτηρα, αλλης προτασης και μιγματος και θα πω πως κανω λαθος για τον ΓΑΠ.».Προφανώς τον θέλετε διαγραμμένο απ’το κόμμα του γιά να τον θέλετε να σας φέρει «κάτι δικό του, προγραμματικού χαρακτήρα, άλλης πρότασης και μίγματος». Σαν να μην είναι ήδη άλλη προγραμματική πρόταση η εξυπνάδα απέναντι στη ακατασίγαστη βλακεία!
Νοέμβριος 9, 2010 στις 3:10 μμ
Πάνος
http://tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CE%B7-%C2%AB%CE%B3%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B7%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1
Νοέμβριος 9, 2010 στις 5:20 μμ
kazana Dina
Ο Βενιζελος, iconology- που παρεπιπτοντος δεν παει καθολου πισω σε βαρος ονοματος- ειχε την ευκαιρια του να ξεδιπλωσει την διαφορετικοτητα του στο επιπεδο του οραματος, της ιδεολογιας και του προγραμματος για την αλλαγη της Ελληνικης κοινωνιας, οταν διεκδικησε την αρχηγια μαζι με τους αλλους. Σε πληροφορω οτι ξοδεψα παρα πολλες ωρες διαβαζοντας την πολιτικη του διακηρυξη κι αλλα κειμενα του στον ιντερνετικο του τοπο, πολλων σελιδων για να δω ποιον να στηριξω, παρακολουθουσα επισης ολα τα προηγουμενα χρονια την αρθρογραφια του στο βημα και ουδεποτε αντεληφθην να λεει κατι χειροπιαστο, κατι συγκεκριμενο. Και πολιτικη ειναι η τεχνη του συγκεκριμενου. Τουλαχιστον για μενα. Σε αντιθεση ο ΓΑΠ παντα ειχε συγκεκριμενες αποψεις: Για την παιδεια, για τον πολιτισμο, για την εξωτερικη πολιτικη, για την πρασινη αναπτυξη, για την κεντροαριστερα, για τις μεταρρυθμισεις που χρειαζονται για τον εκσυγχρονισμο της ελληνικης κοινωνιας.
Ειχε την οξυδερκεια να αναθεσει στο Ραγκουση τη δουλεια του Καλλικρατη που αν παει καλα-μαζι και ο εκλογικος που ερχεται οσονουπω- και εδραιωθει η διαφανεια στην διαχειρηση της τοπικης αυτοδιοικησης και σε συνδιασμο με την απαγορευση του μνημονιου για προσληψεις εκτος ΑΣΕΠ, εξαφανιζεται η δυναμη των τοπικων στελεχων που στηριζοταν στο ρουσφετι και στη μπαζα, ακομα θα χρειαζεται γνωση και δουλεια για να μετεχει καποιος χωρις ναναι σιγουρο οτι θα παρει πισω ακομα και τα λεφτα της προεκλογικης του εκστρατειας. Ισως ετσι ελθει τελικα το τελος των παλαιων κοματικων σχηματισμων και μπει φρεσκο και καθαριο αιμα στην πολιτικη ζωη. Τοτε ο ΓΑΠ και ο Ραγκουσης θα μπουν στην ιστορια.
Οπως ειδες iconology,εκτος απο τα ανεκδοτα ειμαι απιαστη και στα παραμυθια….
Υ.Γ. Καποτε ημουν καλη στην ορθογραφια, τωρα ειμαι συνεχως βεβαιη οτι κανω συνεχως σημαντικα λαθη, ζητω συγνωμη. Πανο πρεπει να βαλεις ενα εργαλειο ορθογραφιας.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 8:41 μμ
iconology2009
kazana Dina: Δεν ξέρω αν είσαι καλή στα παραμύθια αλλά είπαμε στα ανέκδοτα είσαι αχτύπητη! Δεν βρήκες κάτι συγκεκριμμένο στον ΒΒ, το βρήκες όμως στο ΓΑΠ(και προφανώς το λούζεσαι τώρα μαζί μας). Ανακάλυψες ακόμη και οξυδέρκεια-το ανέκδοτο αποκτά γαργαντούικες διαστάσεις-στον ΓΑΠούλη εκεί όπου το εγκελογράφημα δείχνει μια κοιμισμένη οριζόντια γραμμή. Αξιοθαύμαστη καλοσύνη και γενναιοδωρία. Τα άτομα με τις ειδικές ικανότητες προσβλέπουν κι αυτά σε ανάλογη ετυμηγορία σου.
Νοέμβριος 9, 2010 στις 9:09 μμ
kazana Dina
Απ οτι φαινεται iconology,μαλλον κι εγω ειμαι διανοητικα περιορισμενων δυνατοτητων οπως το θεττεις, ασε που το να ζητω διορθωτικες κινησεις στο μιγμα, δεν σημαινει πως νοιωθω να λουζομαι αυτα που νοιωθεις εσυ, ουτε αποτελει εγγυηση το τι θα μας ελουζε καποιος αλλος….
Νοέμβριος 10, 2010 στις 12:25 πμ
xmmm
καλες οι πολλές αναλυσεις αλλα τα πραγματα ειναι απλα, το ΠΑΣΟΚ για να πανικοβαλει τον κοσμο που τοσα χρονια του εταζε ψεματα (ναι στους λιμενεργατες των 100Κ του ΟΛΠ, ναι στην ολυμπιακη των 300ΜΕ/ετος, ναι στον ΟΣΕ, οχι στο ασφαλιστικο) «εσπασε» ενδιαμεσα την οικονομια και σε συνδυασμο με πανικοβλητες/ιδεοληπτικες κινησεις.
Δεν σας αρεσε η αποσυρση ε; εφευγαν λεφτα εξω ε; φατε τωρα 500ΜΕ λιγοτερα εσοδα ηλιθιοι.
Επομενως ενναλακτικη λυση και αλλο μιγμα υπηρχε.
ΑΛΛΑ, δεν εχει μπει σε μη αναστρεψιμη φθορα οπως του ΚΚ για τον απλο λογο οτι τα καναλια τον παιζουν τρελα ακομα τον ΓΑΠΑ, δεν ειδατε ουτε γατα ουτε ζημια, δεν τρεχει τιποτα το ξεχασαμε οτι εχουμε δευτερο γυρο.