Να και κάτι θετικό!
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=403736&wordsinarticle=%CE%A4%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7
Λάρισα
Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα (30/5), έπειτα από εργασίες δύο ετών και εννέα μηνών, η διάνοιξη της σήραγγας των Τεμπών «Τ2», η οποία είναι μήκους έξι χιλιομέτρων και αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό τούνελ στα Βαλκάνια. Πλέον η συνολική πρόοδος του έργου Ράχες – Κλειδί έχει ανέλθει στο 63%.
Το «παρών» στην ολοκλήρωση των εργασιών έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Λαμπρόπουλος, βουλευτές, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και το προσωπικό των εταιρειών.
Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κάνει λόγο για «ένα νευραλγικό έργο που στόχο του έχει να εξαλείψει τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης», χαρακτηρίζοντάς το «τεράστιας εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα». Είναι ενδεικτικό ότι, όταν ολοκληρωθούν πλήρως τα έργα που έχει αναλάβει η κοινοπραξία, η διαδρομή στην κοιλάδα των Τεμπών και στον Πλαταμώνα θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά.
Ωστόσο, ο παραχωρησιούχος επισημαίνει ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη χρηματοδότηση και την πρόοδο των εργασιών. «Το ήδη αρνητικό κλίμα δυσχεραίνει σημαντικά και η μείωση των εισπράξεων από τα διόδια (βασικού πόρου για την υλοποίηση των έργων) εξαιτίας της αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής μεμονωμένων ομάδων, κυρίως επαγγελματιών, παρά το γεγονός ότι και αυτοί θα επωφεληθούν τα μέγιστα από το τεράστιο έργο που συντελείται» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου τονίζει ότι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, θα συνεχίσει την υλοποίηση του έργου με στόχο την παράδοσή του το συντομότερο δυνατόν.
Τα χαρακτηριστικά της σήραγγας
– Δύο κλάδοι, ένας για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων έκαστος.
– Κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης θα διαθέτει δύο κατακόρυφα φρεάτια και μία οριζόντια σήραγγα αερισμού.
– Για την κατασκευή της σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα.
– Η εκσκαφή της σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα.
– Οι εργασίες εκσκαφής έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά μέτρα.
– Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος
– Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, χρησιμοποιήθηκαν ως σήμερα πάνω από 250.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.500 μονοκατοικιών). Οι εργασίες τελικής επένδυσης θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2011.
11 Σχόλια
Comments feed for this article
31 Μαΐου, 2011 στις 12:10 πμ
Χρήστος
Αμήν! Χρειάστηκαν άπειρα χρόνια και πακτωλοί εθνικών και κοινοτικών πόρων, αλλά φαίνεται ότι θα αποκτήσουμε επιτέλους σοβαρό εθνικό δίκτυο.
Αν μάλιστα καταφέρουμε και φτιάξουμε κι αυτόν τον αυτοκινητόδρομο που θα διασχίζει την κεντρική ελλάδα…
Αρκεί, βέβαια, να μας αφήσουν οι τράπεζες και οι … δεν πληρώνω.
31 Μαΐου, 2011 στις 9:32 πμ
Πάνος
Nαι, αλλά το ταξίδι από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα με ΙΧ κοστίζει πλέον (καύσιμα + διόδια) περισσότερο, σε σχέση με το αεροπλάνο. Εκτός του ότι χρειάζεσαι τριπλάσιο + χρόνο, εκτός τους κινδύνους κλπ. Η «νέα» μας εθνική θα είναι μόνο για τις νταλίκες…
31 Μαΐου, 2011 στις 9:55 πμ
Fil
1) Εξαρτάται από τα άτομα στο αυτοκίνητο. Αν κατέβεις μόνος σου αναλαμβάνεις τα περίπου €200 (μετ’επιστροφής), αν είναι 4 άτομα πάει από €50 άρα παραμένει πολύ πιο φθηνό το αυτοκίνητο (αν και κανονικά πρέπει να συνυπολογίσεις επιβάρυνση συνολική του αυτοκινήτου).
2) Ο χρόνος συνολικά δεν έχει μεγάλη διαφορά (1 ώρα πριν στο αεροδρόμιο , αποσκευές, μετρό κλπ), η διάρκεια του καθαρού ταξιδιού είναι που διαφέρει αλλά είναι και το πιο σημαντικό γιατί άλλο να ταξιδεύεις και άλλο να χαζεύεις στα duty free.
3) Η λύση σε αυτό το δρομολόγιο είναι τα γρήγορα τρένα. Αν κατέβει στις 3 ώρες (με Τιθορέα κλπ) με κόστος περίπου €100 θα αξίζει, ειδικά για ταξίδια της τελευταίας στιγμής (όταν δηλαδή το αεροπλάνο είναι στα >150).
31 Μαΐου, 2011 στις 9:58 πμ
χρήστος
Όταν, όμως, (να δούμε…) τελειώσουν όλα τα έργα, το Αθήνα / Θεσσ θα είναι 4 ώρες. Αυτό είναι σημαντικό αν σκεφτείς ότι στην Ελλάδα κινούνται πολλοί και με τα ΚΤΕΛ.
Κι άμα (άμα…) τελειώσει και ο σιδηρόδρομος (διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση), το ταξίδι θα διαρκεί, λενε, κάπου 3-3,5 ώρες.
Δηλαδή, όσο και το αεροπλάνο (βάλε τη μετάβαση από και προς το αεροδρόμιο και την αναμονή πριν την πτήση, για βαλίτσες κ.λπ.).
Όσο για το κόστος, το αυτοκίνητο κοστίζει πλέον πολύ λόγω καυσίμων, αλλά αυξήθηκαν και οι τιμές στα αεροπορικά. Πριν τις άγριες αυξήσεις του μνημονίου, η βενζίνη ήταν στο 1 ευρώ, τώρα είναι στο 1,7 μη σου πω και 1,8 στην εθνική. Και τα διόδια αυξήθηκαν μεν (αν δεν κάνω λάθος το αλέ/ρετούρ κοστίζει 46 ευρώ), αλλά ρε παιδί μου πατάς πια σε δρόμο κανονικό, όχι σουρωτήρι…
Στας ευρώπας πάντως (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία), τα τρία μέσα μεταφοράς (αεροπλάνο, τρένο, αυτοκίνητο – λεωφορεία δεν πολυπαίζουν) είναι ευθέως ανταγωνιστικα μεταξύ τους για αποστάσεις 500 έως 1000 χιλιόμετρα, όσον αφορά τιμές και χρόνους.
31 Μαΐου, 2011 στις 10:18 πμ
σχολιαστης
Το τούνελ θα είναι εκεί και όταν τα καύσιμα γίνουν πάλι φθηνότερα.
Αυτά είναι σε κάθε περίπτωση έργα πνοής.
31 Μαΐου, 2011 στις 10:20 πμ
Πάνος
Ως αμετανόητος οδηγός (και ας κοστίζει…) δε μπορώ παρά να συμφωνήσω… 😉
31 Μαΐου, 2011 στις 11:19 πμ
vel
«..Αρκεί, βέβαια, να μας αφήσουν οι τράπεζες και οι … δεν πληρώνω….»
εξυπναδούλες!
εσύ, άρχοντα, που πληρώνεις μπορείς να μους πείς πόσο στοιχίζει στον έλληνα φορολογούμενο και στο ελληνικό δημόσιο ένα km της ΠΑΘΕ;
σε ρωτώ γιατί στην Ευρώπη το γνωρίζουν!
31 Μαΐου, 2011 στις 12:45 μμ
Άγγελος
τα καύσιμα δεν θα γίνουν ποτέ πλέον φθηνότερα.
συνολικό κόστος ανά χιλίομετρο υπολογίσατε πάντα 30-40 λεπτά/χλμ. (το έχω ξανααναπτύξει)
31 Μαΐου, 2011 στις 3:57 μμ
χρήστος
«εσύ, άρχοντα, που πληρώνεις μπορείς να μους πείς πόσο στοιχίζει στον έλληνα φορολογούμενο και στο ελληνικό δημόσιο ένα km της ΠΑΘΕ»
Είμαι σίγουρος ότι είναι πολύ λιγότερο απ’ό,τι πριν δέκα-δεκαπέντε χρόνια, όταν σ’αυτή τη ρουφήχτρα που λέγεται ΠΑΘΕ ρίχναμε τεράστιους κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, μαζί με τα πενιχρά τότε έσοδα από τα διόδια (τα οποία διόδια δεν ξεπερνάγανε το χιλάρικο στο αθήνα/θεσ, αλλά και πάλι πολλοί μάγκες δεν πλήρωναν), ιδίως αν συγκρίνουμε πώς είναι ο δρόμος αυτός τώρα και πώς ήταν πριν 10 χρόνια.
31 Μαΐου, 2011 στις 5:51 μμ
vel
ξαναρωτάω γιατί η σιγουριά σου ..στοιχίζει σ’ όλους μας.. άρχοντα.
31 Μαΐου, 2011 στις 5:59 μμ
χρήστος
Ε, τότε ψάξε και πες και σε μας… μάγκα.