Τελευταια σχολια
Πάνος στη Το νησί της Καλυψώς | |
Πάνος στη Παπαλάμπραινα | |
Απόστολος Χριστόπουλ… στη Παπαλάμπραινα | |
Άδεια για γεμάτα στο… στη Το σκυλάδικο, παλιά αριστερή… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Πάνος στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Δημήτρης Γρηγοριάδης στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
papoylis στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… |
Προσφατη παραγωγη
- Το νησί της Καλυψώς – Έκθεση γλυπτικής
- Το νησί της Καλυψώς
- Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσίαση
- Σφηνάκια
- 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις για τον Εμφύλιο»
- Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τόμος Α
- 25 «μουσικές» αναρτήσεις στο Academia.edu
- Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις μου στο Academia.edu
- Academia.edu
- ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021
- Ρεμπέτικο και αυτοκτονία
- Στιχηρά Ιδιόμελα
- Οι τελευταίες αστακομακαρονάδες (2006-2009)
- Ο παπάς
- Αυτοί που μιλούσαν με το Θεό
Τα πλεον δημοφιλη
- Άκης Πάνου
- Μάνη
- 65 Χρόνια (1944-2009) από την Ομαδική Σφαγή στον Μελιγαλά
- Ο Ποντιακός Εμφύλιος
- Θα ανακηρυχθούν οι κυνηγετικοί σύλλογοι Οικολογικές οργανώσεις;
- Ο καιρός των Τσιγγάνων (να μάθουν ιστορία)
- Ο Λυκειάρχης μας ήταν μαυροσκούφης, με τον Άρη...
- Μόλις 36 χρόνια ήταν η μέση διάρκεια ζωής στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα
- Γιατί με σκοτώνεις, σύντροφε;
- Ονόματα σε μια μαρμάρινη πλάκα
Kατηγορίες
Αρχείο
Δημοσιεύσεις που μου αρέσουν
Καλύβα International
Προστεθείτε στους 527 εγγεγραμμένους.
Blog Stats
- 9.559.602 hits
44 Σχόλια
Comments feed for this article
22 Απριλίου, 2012 στις 2:16 μμ
Κωστής Γκορτζής
Είδες τι κάνουν για να κόψουν ψήφους;;;; 🙂 🙂
22 Απριλίου, 2012 στις 2:20 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
«Η Κατερίνα Μονογυιού είναι πτυχιούχος της σχολής Διατροφής και Διαιτολογίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Τ.Ε.Ι.) της Κρήτης με μεταπτυχιακό δίπλωμα Msc CIDESCO (beauty therapist). Διετέλεσε την πρακτική της άσκηση στο διαιτολογικό τμήμα του νοσοκομείου ΚΑΤ στην Αθήνα, όπου ενημερώθηκε μέσω συζητήσεων με τους διαιτολόγους του νοσοκομείου και συνέταξε διαιτολόγια για φυσιολογικές και παθολογικές καταστάσεις.
Είναι μέλος σε πολλές Επιστημονικές Εταιρείες και Συλλόγους μεταξύ των οποίων στον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων, στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Αισθητικής και Κοσμετολογίας (CIDESCO) και στην Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας.
Ενημερώνεται τακτικά για τις εξελίξεις στον κόσμο της Επιστήμης της Διατροφής, λαμβάνοντας μέρος σε συνέδρια και ημερίδες διατροφής και σε ιατρικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά.
Από το 2009 διατηρεί το προσωπικό της διαιτολογικό γραφείο στο Κολωνάκι, όπου παρέχει εξατομικευμένα προγράμματα διατροφικής υποστήριξης για φυσιολογικές και παθολογικές καταστάσεις (κλινική διατροφή), παιδιά και εφήβους, αθλητές, εγκύους και θηλάζουσες καθώς και άτομα με διατροφικές διαταραχές (ανορεξία, βουλιμία).»
Fake γαλανοματα με εγχρωμους φακους επαφης, με καστανα ματια!
Για την υποψηφιοτητα, αναλογη των …προσοντων των νεων της ΝΔ.
22 Απριλίου, 2012 στις 3:10 μμ
skipper
Αφώτιστε
μιας και σε βρίσκω ενημερωμένο , δεν μας λές και που συχνάζει τα βράδια το Κατερινάκι ?
22 Απριλίου, 2012 στις 4:09 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper, καλεσε την στο ιστιοφορο σου.Καμμια γυναικα δεν θα μπορεσει να αντισταθει. Αν δεν εχεις, εχει ενας φιλος μου, πρωην καπετανιος.
Θελεις να την… μπολιασεις με …αριστερες ιδεες;
Για του καλυβιστας τα παντα βρισκω:
Health & Balance
Κατερίνα Μονογυιού
Σπευσίππου 45 & Μαρασλή (πλησίον Νοσ. Ευαγγελισμός)
Τ.Κ. 10676 Κολωνάκι
Τηλ. 210-7254155
Κιν. 6948874592
Email: katerinamon@yahoo.gr
23 Απριλίου, 2012 στις 12:04 πμ
skipper
Αφώτιστε
Που να τα προλάβεις όλα.Άσε που τα σχόλια τρέχουν με 102..πολυ κίνηση λέμε.
Τέσπα .Αλλιώς το φανταζόμουν , αλλά κι ένα ταξιδάκι με την όμορφη ΝΔούλα δεν θα με χάλαγε.Εγώ να τιμονεύω κι αυτή να μου σηκώνει….τον φλόκο!!
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.Σπεύδω ταχέως να αποστείλω μεηλ.
23 Απριλίου, 2012 στις 12:27 πμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper Λογω ανοιξης, προηγειται η υποθεση της «όμορφης ΝΔούλας » της ΠΟΛΑΝ-ΝΔ
ΥΓ Εγραψες «πέρνα απο 18» και μπερδευτηκα με το παλιο και γνωστο στεκι πολιτικων -και οχι μονον- 18. Δεν γνωριζω αν εχει κλεισει, αν και δεν πιστευω.
«….Υπενθυμίζεται ότι στο «Δεκαοκτώ» ο Κώστας Καραμανλής έχει γιορτάσει σημαντικές στιγμές της ζωής του….»
http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=79&catid=1&artID=1084359
23 Απριλίου, 2012 στις 12:36 πμ
Κωστής Γκορτζής
Skipper, …σήκωσε και μπαλόνι να μάθει να κρατάει το …σπινακόξυλο! 🙂
23 Απριλίου, 2012 στις 8:33 πμ
skipper
Αφώτιστε,
δεν θα σε προσκαλούσα ποτέ σε ένα τόσο «σημαδεμένο» μαγαζί σαν το «18».
Από αισθητικής …άποψης, όχι τίποτε άλλο.
Νάυαρχε
λέω να μην την κουράσω τόσο πολύ.
Θα εξαντληθεί απ το πολύ «μαστίγιο» και δεν θα θέλει το «καρότο» μετά.
Παρεμπιπτόντως περάστε μια βόλτα απ την Τριήρη (το ποστ).
23 Απριλίου, 2012 στις 10:55 πμ
Αφωτιστος Φιλλελην
skipper «Θα εξαντληθεί απ το πολύ “μαστίγιο” »
Ανοιξη, ανοιξη, το βρηκα! Στην «Χαμενη ανοιξη» του Στρ. Τσιρκα, 47 ετη πριν, η ερωτικη συναντηση και συνευρεση εγινε στο Χιλτον. Δεν ειναι μακρια απο την εδρα της.
24 Απριλίου, 2012 στις 1:04 πμ
Αφωτιστος Φιλλελην
skipper H ερωτικη συναντηση και συνευρεση σας πρεπει να γινει πριν τις εκλογες στο Χιλτον. Πρωτα δειπνο και μετα ….το μαστιγιο. Θυρωρος της νυχτας.Κανονικα οι ρολοι. Αντισστροφα η ιδεολογια Εκτος αν θες να πας στην ….Βιεννη.
ΥΓ «… Κανείς δεν αρνείται το βεβαιωμένο γεγονός πως ο ναζισμός φύτρωσε στο πρόσφορο έδαφος της ψυχολογίας του φοβισμένου, ταπεινωμένου και πεινασμένου γερμανικού λαού. (Βλέπε Βίλχελμ Ράιχ). Όμως, θα ‘ταν καθαρός παραλογισμός να δεχθείς την άποψη της Καβάνι σύμφωνα με την οποία, ο τυπικός Ναζί είναι ένας σαδομαζοχιστής και ότι ο ναζισμός είχε και έχει πάντα γερές ρίζες στην ατομική ψυχοπαθολογία. Ο ναζισμός (και ο φασισμός) δεν είναι ψυχική αρρώστια, αλλά φαινόμενο κοινωνικό, καθορισμένο από προσδιορίσιμες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες.
Η Καβάνι προσπαθεί να ερμηνεύσει τον ναζισμό με όρους της ψυχανάλυσης και μόνο, πράγμα που την υποχρεώνει να δώσει καθολική αξία σε μια εντελώς ειδική περίπτωση σαδομαζοχιστικού έρωτα. Όμως μια τέτοια προσέγγιση του ναζισμού είναι δυνατή μόνο μέσα από τον τομέα εκείνο της ψυχοπαθολογίας που οδήγησε στην ψυχανάλυση…: την υστερία.
Κατά τον Λακάν, η υστερία είναι το πιο έγκυρο πεδίο για τη μελέτη του υποσυνείδητου δεδομένου ότι ο υστερικός διατηρεί συγκροτημένη τη λαλιά του η οποία προσφέρει στον ψυχαναλυτή σίγουρες λαβές για τη σωστή διάγνωση: Δεν είναι μόνο οι εξομολογήσεις αλλά και η κανονική ομιλία, συγκεκριμένα η δομή του λόγου, που κάνει φανερό το υποσυνείδητο.
Πάντα κατά τον Λακάν… ένα από τα βασικά γνωρίσματα του υστερικού είναι η επιθυμία του (ομολογημένη ή υπονοούμενη) για κυριαρχία πάνω σ’ έναν καλύτερο και ισχυρότερο απ’ αυτόν – ή σ’ έναν που τον νομίζει σαν καλύτερο και ισχυρότερο.
Δεδομένου ότι η υστερία, σε όλες της τις διαβαθμίσεις είναι αρρώστια διαδομένη πολύ περισσότερο απ’ ότι νομίζουμε, δεδομένου ακόμα ότι είναι μια αρρώστια «υποδύσεως» (ο ασθενής ζει κυριολεκτικά τα αποκυήματα της φαντασίας του, υποδυόμενος έναν ρόλο) εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι η δυσκολία δεν είναι μεγάλη για να μπει ο υστερικός στην υπναγωγική σφαίρα επιρροής του δημαγωγού. Στο ναζισμό, το ρόλο αυτό τον ανέλαβαν από κοινού ο Χίτλερ και ο Γκαίμπελς.
Οι σχέσεις του ναζισμού και της ψυχανάλυσης τελειώνουν εδώ. Εντούτοις η Καβάνι τις προωθεί εντελώς αυθαίρετα, πολύ πιο πέρα: Μια μεμονωμένη περίπτωση σαδομαζοχιστικής αλληλεξάρτησης θύτη-θύματος την ανάγει σε κανόνα γενικής ισχύος για να καταλήξει στο συμπέρασμα πως η ναζιστική πανούκλα ενεδρεύει στον καθένα μας, στο μέτρο που είναι σαδομαζοχιστής…
Έτσι, η ταινία γίνεται μια τραγική ιστορία «δύσκολου έρωτα» που οδηγεί τον πρώην ναζί και νυν θυρωρό ξενοδοχείου Μαξ (Ντεργκ Μπόγκαρντ) και την πρώην κρατούμενή του… Λουτσία (Σαρλότ Ράμπλινγκ) στο θάνατο… Καθώς η προσοχή του θεατή στρέφεται προς το «μείζον θέμα» της παράξενης ερωτικής σχέσης του θύματος με τον θύτη… ο αρχικός στόχος της Καβάνι χάνεται εντελώς. Ο ναζισμός δεν είναι παρά ένα γραφικό φόντο – φορέας της τραγωδίας, ενώ το μπαρόκ ντεκόρ, ο αργός ρυθμός, οι τελετουργικές κινήσεις της κάμερας, η ναζιστική εκδοχή του χορού της Σαλώμης που αποτελεί και το κλου της ταινίας και τα μουντά χρώματα τονίζουν στον υπέρτατο βαθμό το τραγικό στοιχείο, βγάζοντας την ιστορία στο περιθώριο…
Τραγωδία λοιπόν, είναι η ταινία της Καβάνι και όχι κοινωνική και πολιτική αλληγορία. Ωστόσο πρόκειται για τραγωδία με πεποιημένο τραγικό πυρήνα, δηλαδή μια ψευδοτραγωδία. Το εγχείρημα παρά ήταν βαρύ για τους ώμους της Καβάνι. Με το ίδιο θέμα ένας Βισκόντι, ίσως να τα κατάφερνε καλύτερα. Άλλωστε είναι φανερή η επίδρασή του στην Καβάνι, όπως φανερή είναι και η επίδραση του Ρεναί (Χιροσίμα αγάπη μου), αλλά μόνο όταν αφορά μια αδέξια μίμηση στην άρθρωση του ενεστώτος και του αόριστου χρόνου. Το Νύχτα και ομίχλη του Ρεναί επίσης, θα είχε μάθει πολλά στην Καβάνι αν στ’ αλήθεια είχε σκοπό να κάνει μια σοβαρή δουλειά πάνω στον ναζισμό κι όχι μια απλώς εντυπωσιακή ταινία, που αποτελεί μεγάλη διεθνή εμπορική ταινία.»
(Βασίλης Ραφαηλίδης, «Λεξικό ταινιών» τόμος Β’, Εκδόσεις «Αιγόκερως»)
24 Απριλίου, 2012 στις 9:45 πμ
skipper
Αφώτιστε
«μπλέξαμε» τα μπούτια μας.
Το «μαστίγιο» και το «καρότο» είναι μία μεταφορά που χρησιμοποιείται ευρέως με διάφορες εκδοχές.
Ως οπαδός της εργασίας και ουχί της δουλειάς – δουλείας και ασπαζόμενος με θέρμη το οτι «όσο πιο πολύ εργάζεσαι τόσο πιο σκλαβωμένος εισαι» ,δεν θα επέτρεπα στον εαυτό μου το αντίθετο.
Θέλησα λοιπόν να πω ,πως ο χειρισμός του φλόκου(εργασία) είναι αρκετός για μια κυρία- και μάλιστα προσκληθείσα απο εμέ- και πως αν την επιβάρυνα με τον χειρισμό του μπαλονιου, που είπε ο Κωστής(δουλειά-δουλεία κατά συνέπεια μαστίγιο) δεν θα χε όρεξη για το «καρότο»(απόλαυση της ιστιοπλοίας με «ότι ήθελε προκύψει»).
Θα μπορούσα να πω -σε απάντηση προς τον Κωστή-και ότι «η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη» αλλά έτσι θα μετέτρεπα μια «ΝΔούλα»-ως πολιτική υπόσταση-σε «αφέντρα» και θα με χάλαγε …λόγω των φακ πολιτικών της απόψεων. (χα χα)
Άσε που θα μπαινες στον πειρασμό να ψάξεις γι άλλη ταινία (χα χα).
υ.γ. Το μπαλόνι , είναι μία δύσκολη υπόθεση και κουραστική γι αυτούς που γνωρίζουν ιστιοπλοία.
Πόσο μάλλον για κάποιον που δεν ξερει.Ο χειρισμός του με μόνο ένα άτομο, ως «βοηθο» χωρίς γνώσεις -τιμόνι και πανί- είναι όντως «μαστίγιο».
υ.γ.1Τωρα για τις σεξουαλικές και επιθετικές τάσεις του ανθρώπου και το τι συνιστά αυτός ο προσανατολισμός ….ειναι πολύ πρωι ακόμα.
Αν και ούτως ή άλλως νομίζω πως με την πολύ ανάλυση θα χάσω το «όνειρο» (χα χα)
24 Απριλίου, 2012 στις 4:09 μμ
Ενη
Αφώτιστος:
«Βασίλης Ραφαηλίδης, “Λεξικό ταινιών” τόμος Β’, Εκδόσεις “Αιγόκερως”)»
Ξέρεις ,μια εποχή παρακολουθωντας κάποιες αριστουργηματικές κριτικές του Β.Ραφαηλίδη, βλέποντας το αντίστοιχο φίλμ, σε πολλές περιπτώσεις μας απογοήτευε η ταινία, προτιμουσαμε να μην την ειχαμε δει και να μέναμε με τις εντυπώσεις της κριτικης………
υγ. Αυτό το «λεξικο ταινιών» του Β.Ρ. κυκλοφορει αραγε ακόμη στα βιβλιοπωλεία;
Πάντως το βιβλίο του για την ιστορία του ελληνικου κράτους, (κωμικοτραγικη ιστορία), ειναι απο τα απολαυστικότερα αναγνώσματα, οπου και λέγονται πολλές αλήθεις; γιατί ο συγγραφέας δεν μασάει καθόλου τα λόγια του. 😉
24 Απριλίου, 2012 στις 4:11 μμ
Ενη
Το ερωτηματικό στις αλήθειες ειναι (,) και οχι (;) δια πάσαν παρανόηση……
24 Απριλίου, 2012 στις 7:11 μμ
dina kazana
skipper,
«Ο νηστικος κοψιδια ονειρευεται!»
Παντως θα ητο πιο ορθον πολιτικα να ασχοληθειτε με τις πολιτικες της θεσεις, εφ οσον ο λογος που εκτιθεται δημοσια ειναι οι εκλογες!
Σεβασμοοοο!
24 Απριλίου, 2012 στις 8:29 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Προς skipper, Ενη, dina kazana και τους λοιπους ενδιαφερομενους
Η ιστορια με την ΝΔουλα υποψηφια, μα ςεδωσε την ευκαιρια, να θυμηθουμε το 18, ιστοριες απο ιστιοπλοιια, λογοτεχνια (χαμενη ανοιξη του Τσιρκα) και ταινιες (Θυρωρος της νυχτας) με κριτικη του αειμνηστου Βασίλη Ραφαηλίδη, που την ανακαλυψα στο διαδικτυο.
Ωραια, λεω να ασχοληθουμε με τις εκλογες, αλλα πιο ποιητικα. Με παραβολες, οπως αυτην που εγραψα πριν λιγο, με αφορμη σημερινη αναρτηση παραβολων στο ποιειν, εμπνευσμενος απο το «πεθαινω σαν χωρα» του Δ.Δημητριαδη . Η παραβολη μου συμληρωνεται, οπως βλεπετε , απο το παρακατω αποσπασμα του ποιηματος του A. Εμπειρίκου.
Μετωνομασθη εις το “κομμα της ζωης”.
Πολλοι υποψηφιοι βουλευτες πολιτικου κομματος με σημαια την πολιτικη αυτοκτονια, αιφνης αυτοκτονησαν ομαδικα και δεν προσηλθαν να ψηφισουν κατα τις εκλογες. Ακολουθησαν οι πολιτικες κηδειες τους, στις οποιες παρεστησαν οι επιζωντες υποψηφιοι βουλευτες καθως και πληθος κοσμου.
Οι εναπομεινατες ηγετες τουτου του κομματος, του “κομμματος του θανατου”, ουτως ειπειν, εκμεταλλευομενοι την ολη συναισθηματικη κατασταση στην οποια ειχαν περιελθει μεγαλα τμηματα του πανσοφου λαου μας, περιοδευαν -επι πολυν χρονο- σε πολεις και κωμοπολεις της χωρας, οπου εκφωνουσαν πυρινους λογους υπερ του νοηματος της θυσιας των αυτοχειρων συντροφων τους, απευθυνομενοι τοσο στο καταρακωθεν θυμικον οσο και στην διαταραγμενη λογικη των ακουοντων, εγγραφοντες παμπολλα μελη, ατινα λησμονωντας τους τεως ευεργετας τους, εψηφισαν μαζικα το “κομμα του θανατου”, οπερ εγενετο πλεον πλειοψηφων, εις τα επομενας εκλογας, και μετωνομασθη εις το “κομμα της ζωης”.
Εις την οδόν των Φιλελλήνων
[…….]
“Θεέ ! O καύσων αυτός χρειάζεται για να υπάρξη τέτοιο φως ! Tο φως αυτό χρειάζεται, μια μέρα για να γίνη μια δόξα κοινή, μια δόξα πανανθρώπινη, η δόξα των Eλλήνων, που πρώτοι, θαρρώ, αυτοί, στον κόσμον εδώ κάτω, έκαμαν οίστρο της ζωής τον φόβο του θανάτου”.
Aνδρέας Εμπειρίκος
24 Απριλίου, 2012 στις 8:40 μμ
dina kazana
αφωτιστε ,
συμφωνω και επαυξανω μουσικα:
24 Απριλίου, 2012 στις 9:15 μμ
Ενη
Αφώτιστε,
Η δική μου παρέμβαση ηταν παντελώς ΕΚΤΟΣ ΠΟΣΤ και συνεπώς να με αποδεσμεύσεις στην …..απάντηση σου, προς «ολους τους ενδιαφερομένους». Πλήηζ.
Δεν σχολίασα καθόλου επι του ποστ παρά μόνο στην αναφορά σου στον Ραφαηλίδη που μου θύμισε τις ευστοχες κινηματογραφικές κριτικές του, και τίποτα αλλο.
(δηλαδή «παρεμπιπτόντως» που λένε)
24 Απριλίου, 2012 στις 9:43 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Ενη «Η δική μου παρέμβαση ηταν παντελώς ΕΚΤΟΣ ΠΟΣΤ…»
Γιατι η δικη μου ηταν εντος;
Απλως βαρεθηκα με τα πολιτικα και τις εκλογες και επειδη μου ηλθε εμπνευση εγραψα αυτην την λιγο σουρεαλιστική παραβολήμε μαυρο χιουμορ (καλυτερα σαρκασμο)
Σου αρεσε;
ΥΓ Εχεις δικαιο για τις εξαιρετικες κριτικες του Β. Ραφαηλιδη. Προσωπικα, δεν τα καταλαβαινα ολα γιατι ηθελε πολυ διαβασμα και βαριομουν να το κανω. Λειτουργουσα περισσοτερο με το ενστικτο και την αισθητικη μου αποψη.
24 Απριλίου, 2012 στις 9:51 μμ
skipper
Αφώτιστε
ευχαριστώ για την ευκαιρία .Ακολουθεί ένα απο τα καλύτερα του Εμπειρικου και όχι μόνο.
ΟΧΙ ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ ΜΑ ΟΚΤΑΝΑ
Όταν διά της πίστεως και της καλής θελήσεως, αλλά και από επιτακτικήν, αδήριτον ανάγκην δημιουργηθούν αι προϋποθέσεις και εκτελεσθούν όχι οικοδομικά, ή ορθολογιστικά, μα διαφορετικά τελείως έργα, εις την καρδιά του μέλλοντος, εις την καρδιά των υψηλών οροπεδίων και προ παντός μέσ’ στην καρδιά του κάθε ανθρώπου, θα υπάρξη τότε μόνον η Νέα Πόλις και θα ονομασθή πρωτεύουσα της ηνωμένης, της αρραγούς και αδιαιρέτου Οικουμένης.
Άγνωστον αν η παλαιά, που εκτείνεται προ του ωκεανού στα πόδια του κατακορύφου βράχου που μοιάζει με το Τζέμπελ-αλ-Ταρέκ, άγνωστον αν θα εγκαταλειφθή, ή αν θα υφίσταται καν στα χρόνια εκείνα, ή αν, απέραντη και κενή, θα διατηρηθή ως δείγμα μιας ελεεινής, μιας αποφράδος εποχής, ή ως θλιβερόν μουσείον διδακτικόν, πλήρες παραδειγμάτων προς αποφυγήν. Εκείνο που είναι βέβαιον είναι ότι η Νέα Πόλις θα οικοδομηθή, ή μαλλον θα δημιουργηθή, και θα είναι η πρωτεύουσα του Νέου Κόσμου, εις την καρδιά του μέλλοντος και των ανθρώπων, μετά χρόνια πολλά, οδυνηρά, βλακώδη και ανιαρά, ίσως μετά από μίαν άλωσιν οριστικήν, μετά την μάχην την τρομακτικήν του επερχομένου Αρμαγεδδώνος.
Δεν θα εξετάσω τας λεπτομερείας. Είναι μακράν ακόμη η εποχή, ώστε από τούδε να τας γνωρίζωμεν καταλεπτώς, ή «a priori». Αυτό που με ενδιαφέρει απολύτως – και θα έπρεπε να ενδιαφέρη όλους – είναι ότι η Νέα Πόλις θα ολοκληρωθή, θα γίνη. Όχι βεβαίως από αρχιτέκτονας και πολεοδόμους οιηματίας, που ασφαλώς πιστεύουν, οι καημένοι, ότι μπορούν αυτοί τους βίους των ανθρώπων εκ των προτέρων να ρυθμίζουν και το μέλλον της ανθρωπότητος, με χάρακες, με υποδεκάμετρα, γωνίες και «ταυ», μέσα στα σχέδια της φιλαυτίας των, ναρκισσευόμενοι (μαρξιστικά, φασιστικά, ή αστικά), πνίγοντες και πνιγόμενοι, να κανονίζουν.
Όχι, δεν θα κτισθή η Νέα Πόλις έτσι΄ μα θα κτισθή απ’ όλους τους ανθρώπους, όταν οι άνθρωποι, έχοντες εξαντλήσει τας αρνήσεις, και τας καλάς και τας κακάς, βλέποντες το αστράπτον φως της αντισοφιστείας – τουτέστι το φως της άνευ δογμάτων, άνευ ενδυμάτων Αληθείας – παύσουν στα αίματα και στα βαριά αμαρτήματα χέρια και πόδια να βυθίζουν, και αφήσουν μέσα στις ψυχές των, με οίστρον καταφάσεως, όλα τα δένδρα της Εδέμ, με πλήρεις καρπούς και δίχως όφεις – μά τον Θεό, ή τους Θεούς – τελείως ελεύθερα ν΄ ανθίσουν.
Ναι, ναι (αμήν, αμήν λέγω υμίν), σας λέγω την αλήθειαν. Η Νέα Πόλις θα κτισθή και δεν θα είναι χθαμαλή σε βαλτοτόπια. Θα οικοδομηθή στα υψίπεδα της Οικουμένης, μα δεν θα ονομασθή Μπραζίλια, Σιών, Μόσχα, ή Νέα Υόρκη, αλλά θα ονομασθή η πόλις αυτή Οκτάνα.
Και τώρα ο καθείς θα διερωτηθή ευλόγως: «Μα τι θα πη Οκτάνα ;»
Δίκαιον το ερώτημα και η απάντησις θα έλθη γρήγορα. Όμως διά να γίνη πλήρως νοητή, ρίξετε πρώτα μέσα σας μια καλή ματιά και ευθύς μετά ρίξετε άλλη μία τριγύρω σας δεξιά και αριστερά, πάνω και κάτω. Έπειτα κλείστε τα μάτια σας για μια στιγμή και ανοίξτε τα αποτόμως, ανοίγοντας διάπλατα και τις ψυχές σας. Η απάντησις θα βρίσκεται μπροστά σας, όχι μονάχα νοητή, μα και απτή – σώμα περικαλλές και έμψυχον και σφύζον.
Και τώρα (αμήν, αμήν) λέγω υμίν:
Οκτάνα , φίλοι μου, θα πη μεταίχμιον της Γης και του Ουρανού, όπου το ένα στο άλλο επεκτεινόμενο ένα τα δύο κάνει.
Οκτάνα θα πη πυρ, κίνησις, ενέργεια, λόγος σπέρμα.
Οκτάνα θα πη έρως ελεύθερος με όλας τας ηδονάς του.
Οκτάνα θα πη ανά πάσαν στιγμήν ποίησις, όμως όχι ως μέσον εκφράσεως μόνον, μα ακόμη ως λειτουργία του πνεύματος διηνεκής.
Οκτάνα θα πη η εντελέχεια εκείνη, που αυτό που είναι αδύνατον να γίνη αμέσως το κάνει εν τέλει δυνατόν, ακόμη και την χίμαιραν, ακόμη και την ουτοπίαν, ίσως μια μέρα και την αθανασίαν του σώματος και όχι μονάχα της ψυχής.
Οκτάνα θα πη το «εγώ» «εσύ» να γίνεται (και αντιστρόφως το «εσύ» «εγώ») εις μίαν εκτόξευσιν ιμερικήν, εις μίαν έξοδον λυτρωτικήν, εις μίαν ένωσιν θεοτικήν, εις μίαν μέθεξιν υπερτάτην, που ίσως αυτή να αποτελή την θείαν Χάριν, το θαύμα του εντός και εκτός εαυτού, κάθε φοράν που εν εκστάσει συντελείται.
Οκτάνα θα πη η ενόρασις και η διαίσθησις εκείνη, που επιτρέπουν σωστά να νοιώθης, να καταλαβαίνης όλην την αγωνίαν των αλγούντων, τα λόγια τα συμβολικά του Ιησού, όλην την σκέψιν των αθέων, τας αστραπάς των προφητών και όλην την σημασίαν των τηλαυγών εκλάμψεων του Ζαραθούστρα.
Οκτάνα θα πη (χωρίς να περιφρονούμε του γήρατος την σοφίαν) θα πη πάση θυσία διατήρησις της παιδικής ψυχής εις όλα τα στάδια της ωριμότητος, εις όλας τας εποχάς του βίου, διότι άνευ αυτής και η πιο χρυσή νεότης γρήγορα στάχτη γίνεται και χάνεται και φεύγει και μένει στη θέσι της η θλίψις, η άνευ ελπίδων μεταμέλεια και η στυγνή ρυτίς.
Οκτάνα θα πη εν πλήρει αθωότητι Αδάμ, εν πλήρει βεβαιότητι Αδάμ–συν-Εύα.
Οκτάνα θα πη οι άνθρωποι άγγελοι να γίνουν, αλλ’ άγγελοι με φύλον φανερόν, συγκεκριμένον.
Οκτάνα θα πη επί γης Παράδεισος, επί της γης Εδέμ, χωρίς προπατορικόν αμάρτημα, πέραν πάσης εννοίας κακού, με ελευθέραν εις πάσαν περίπτωσιν παντού και την αιμομιξίαν.
Οκτάνα θα πη απόλυτος ενότης πνεύματος και ύλης.
Οκτάνα θα πη διατήρησις επαφής και στα απώτερα σημεία των εξελίξεων με πάσαν πηγήν που όντως αποτελεί των αρχετύπων της ζωής ιερή μια νερομάνα.
Οκτάνα θα πη παν ότι μάχεται τον θάνατον και την ζωήν παντού και πάντοτε διαφεντεύει.
Οκτάνα θα πη αληθινή ελευθερία και όχι εκείνη η φοβερά ειρωνεία, να λέγεται ελευθερία ό,τι χωρεί ή ό,τι εναπομένει στα ελάχιστα περιθώρια που αφήνουν στους ανθρώπους οι απάνθρωποι νόμοι των περιδεών και των τυφλών ή ηλιθίων.
Οκτάνα θα πη , όχι πολιτικής, μια ψυχικής ενότητος Παγκόσμιος Πολιτεία (πιθανώς Ομοσπονδία) με ανέπαφες τις πνευματικές και εθνικές ιδιομορφίες εκάστης εθνικής ολότητος, εις μίαν πλήρη και αρραγή αδελφοσύνην εθνών, λαών και ατόμων, με πλήρη σεβασμόν εκάστου, διότι αυτή μόνον εν τέλει θα ημπορέση διά της κατανοήσεως, διά της αγωνιστικής καλής θελήσεως, ουδόλως δε διά της βίας, τας τάξεις και την εκμετάλλευσιν του ανθρώπου από τον άνθρωπον να καταργήση, να εκκαθαρίση επιτέλους!
Οκτάνα θα πη παντού και πάντα εν ηδονή ζωή.
Οκτάνα θα πη δικαιοσύνη.
Οκτάνα θα πη αγάπη.
Οκτάνα θα πη παντού και πάντα καλωσύνη.
Οκτάνα θα πη η αγαλλίασις εκείνη που φέρνει στα χείλη την ψυχή και εις τα όργανα τα κατάλληλα με ορμήν το σπέρμα.
Οκτάνα, φίλοι μου, θα πη, απόλυτος μη συμμόρφωσις με ό,τι αντιστρατεύεται, ή μάχεται, ή αναστέλλει την έλευσιν της Οκτάνα.
Οκτάνα θα πη μη συμμετοχή και μη αντίταξι βίας εις την βίαν.
Οκτάνα θα πη ό,τι στους ουρανούς και επί της γης ηκούετο, κάθε φοράν που ως μέγας μαντατοφόρος, με έντασιν υπερκοσμίου τηλεβόα, ο Άγγελος Κυρίου εβόα.
Ιδού με ολίγα λόγια, αλλά σαφή, ιδού τι θα πη, φίλοι μου, Οκτάνα.
Και τώρα θα προσθέσω:
Όσοι από σας πια βαρεθήκατε στον κόσμο αυτόν τον άδικον και τον βλακώδη να άγεσθε και να φέρεσθε από τους ψεύτες, από τους σοφιστάς και λαοπλάνους, όσοι πια βαρεθήκατε οι δεσμοφύλακές σας σαν τόπια ταλαίπωρα να σας εξαποστέλλουν εις τον Καϊάφα και πριν απ’ αυτόν στον Άννα, προσμένοντας να έλθη η Ώρα η χρυσαυγής, η πολυύμνητος και ευλογημένη, όσοι πιστοί, όσοι ζεστοί, όσοι την σημερινήν ελεεινήν πραγματικότητα να αλλάξετε ποθείτε, προσμένοντας να έλθη η Ώρα, όσοι πιστοί, όσοι ζεστοί, ελάτε και ως ανακράξωμεν μαζί (νυν και αεί, νυν και αεί) σαν προσευχή και σαν παιάνα, ας ανακράξωμεν μαζί, με μια ψυχή, με μια φωνή – ΟΚΤΑΝΑ!
Γλυφάδα, 20. 8. 1965
24 Απριλίου, 2012 στις 10:09 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper
ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ, ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ…. ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ
…Η ταχυτητα επιδιωξης αλλαγων και το αδιαφορο σφυριγμα για τον “φονο” μου θυμιζει παιδοκτονο που εχει ξεχασει οτι το παιδι του ειναι πλεον νεκρο και τρεχει ιλιγγιωδως προς το νοσοκομειο με το πολυτελες αυτοκινητο του ( με δανεικα κι αυτο) κορναροντας για να συγκρουσθει τελικα με τα τραινα που …. χασαμε τα τελευταια 30 χρονια, στην γωνια των οδων Παραλογου Λαικισμου & Κομματικης Επιβιωσης, αναφλεγεται και τα 100 λιτρα βενζινης δημιουργουν εναν πορτοκαλι-κοκκινο ηλιο που κατακαιει τα παντα (το νεκρο θυμα , τον παιδοκτονο και το ακριβο SUV)!
Αφωτιστος Φιλελλην,
Οπαδος της καταστροφης ολων των υφισταμενων πολιτικων σχηματισμων
ΥΓ1 Ο Αφωτιστος γραφει παραβολες γιατι βαρεθηκε με τις εκλογες.
ΥΓ2 To παρον ηταν κριτικη της μεταρρυθμιστικης κεντρο-αριστερας (εχει γραφτει παλιοτερα, επι Η. Μοσιαλου).
Τωρα που το ξαναδιαβασα, θα μου φαινοταν καλο για σεναριο τηλεοπτικου σποτ ενος κοινου εκλογικου συνασπισμου της αριστερας-ΟΠ-… για διαπραγματευση του μνημονιου (και μετα ξυπνησα)
ΥΓ3 Το προηγουμενο φρεσκο και σημερινο, αν και λιγο μακαβριο, αποτελει σαρκαστικη κριτικη ενος «επαναστατικου» χωρου.
24 Απριλίου, 2012 στις 10:57 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
dina kazana Να που συμφωνουμε για πρωτη φορα! Ενα χαρουμενο διαμαντι της νεας βραζιλιανικης μουσικης απο 3 εξαιρετικους μουσικους.
Tribalistas – Ja Sei Namorar
Three giants of Brazilian pop – Marisa Monte, Carlinhos Brown, and Arnaldo Antunes
25 Απριλίου, 2012 στις 12:19 πμ
skipper
Ντίνα
την σήμερον ημέραν δεν υπάρχουν άσιτοι ,προσδοκώντες ….
Είναι όλα στο πιάτο σου.
Λογοπαίγνια κάναμε με την ΝΔούλα , εξαιτίας της υπερβολικής εκθέσεώς της.
25 Απριλίου, 2012 στις 11:42 πμ
dina kazana
Υπερβολικα εκτιθενται και αρενες αλλα δεν κανετε τεοια σεξιστικα λογοπαιγνια φιλε skipper….
25 Απριλίου, 2012 στις 11:58 πμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
dina kazana ,skipper «Να που συμφωνουμε για πρωτη φορα! Ενα χαρουμενο διαμαντι της νεας βραζιλιανικης μουσικης απο 3 εξαιρετικους μουσικους.» Η μια γυναικα, η Marisa Monte,επαξιως και οχι με ποσοστωση!
Ειναι καταλληλο για προχωρημενη ανοιξη προς καλοκαιρι .Σου αρεσε;
Την αλλη φορα, με τον skipper, αν θελει φυσικα, θα κανουμε ιντερνετικο ρεπορταζ για αρρενες και οχι -τοσο-… βαψομαλλιαδες πολιτικους.
25 Απριλίου, 2012 στις 12:06 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Απο καπου πρεπει να ξεκινησουμε το ιντερνετικο ρεπορταζ για αρρενες και οχι -τοσο-… βαψομαλλιαδες πολιτικους.
http://vapsomalliades.blogspot.com/2010_12_01_archive.html
25 Απριλίου, 2012 στις 12:58 μμ
dina kazana
αφωτιστε, ειναι κανεις πολιτικος που δεν βαφει τα μαλλια του την σημερον ημεραν?
Και εν πασει περιπτωσει, αν ετσι νοιωθει καλυτερα εμενα δεν μου πεφτει λογος!
Το ποσο ο καθενας μας θελει να φερει προς την νεανικη του εκδοση με καθε τροπο, ειναι θεμιτο, να προσεχει μονο να γινεται με καποια …τεχνη, για να αποφευγει την γελοιοποιηση.
25 Απριλίου, 2012 στις 1:00 μμ
dina kazana
αφωτιστε, εξαιρετικο και το κομματι , ευχαριστω πολυ!
25 Απριλίου, 2012 στις 9:56 μμ
skipper
Ντίνα
έχω εξηγηθει περί του «μαστιγίου» και «καρότου».Περαν τούτου , αλίμονό αν οιοδήποτε μέρος του λόγου συγγενικό και συνώνυμο προς το ρημα «σηκώνω-ανυψώνω» καθώς και προς το ουσιαστικό «κοντάρι-σπινακόξυλο» εθεωρείτο προέκταση του πέους και κατά συνέπεια …σεξισμός.
Απλά , το υπέροχο ενσταντανέ της κυρίας πυροδότησε μια γενετήσια ορμή.
Αφώτιστε
ας κουβεντιάσουμε καλύτερα για το πως θα καταστρέψουμε το υπάρχον πολιτικό σύστημα , γιατί με τα άλλα παρεξηγούμαστε.
Ωραίο το βραζιλιάνικο..σε ταξιδεύει …
26 Απριλίου, 2012 στις 1:59 μμ
skipper
Αφώτιστε
εσύ θα παίζεις ξένη ροκ και γω ελληνική.
26 Απριλίου, 2012 στις 2:11 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper Οταν οι μεγαλοι ασχολουνται με τα σοβαρα, τα παιδια…παιζει.
Δεν ειναι κακο να εισαι παντα παιδι, αλλα σοβαρο και κυριως υπευθυνο, οταν απαιτειται. Επισης στο βαθμο που ολα ειναι τελικα ματαια
-μακροπροθεσμα …ολοι θα ειμαστε νεκροι *- ειναι χρησιμο να εχεις παιγνιωδες υφος.
Διαβασες το σχολιο μου «Μετωνομασθη σε κομμα της ζωης»;
¨*The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead
http://en.wikiquote.org/wiki/John_Maynard_Keynes
26 Απριλίου, 2012 στις 2:26 μμ
skipper
26 Απριλίου, 2012 στις 5:24 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper
«Αφιερωμενο σε οσους δεν χωρανε μεσα σε καλουπια, ταμπελες, φορμες, θρησκειες, κομματα κλπ. και απολαμβανουν τη ζωη τους ελευθεροι μακρια απο ολα αυτα…Ιδιοφυεις και ειρωνικοι οι στιχοι του Αγγελακα…
AxelFeelsgood πριν από 2 μήνες «
26 Απριλίου, 2012 στις 6:56 μμ
dina kazana
Φοβερη χρεια φωνης(….επαρχιωτικο αξαν, αλλα αυτο ειναι που την κανει μοναδικη)!
26 Απριλίου, 2012 στις 7:19 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Και ο αγαπημενος μου μεγαλοφυης και αθυροστομος, που ο σχολιαστης θα τον ειχε αποκλεισει απο την Καλυβα, αν ζουσε και ηταν μπλογκερ της.
27 Απριλίου, 2012 στις 8:19 μμ
dina kazana
Και για να μη ξεχνιομαστε μερες που ειναι
27 Απριλίου, 2012 στις 8:20 μμ
dina kazana
κι αυτο:
27 Απριλίου, 2012 στις 10:25 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper και λοιπους ενδιαφερομενους. Τωρα στον ρ/σ FLASH.
Συνεντευξη της Κατερινας Μονογιου, διατολογου* , απο την νησο Μυκονο.
Η ΟΝΝΕΔ Κυκλαδων επελεξε την Κατερινα Μονογιου.
Ειναι επισης δημοτικης συμβουλος Δ.Μυκονιου.
Ειναι αισιοδοξη. Πρεπει να πιστεψουμε στους νεους ανθρωπους.
Ανοιξε γραφειο στο Κολωνακι, αλλα δεν εχει δουλεια τωρα , λογω της κρισης και των διαδηλωσεων και γι αυτο δεχτηκε την προταση της ΟΝΝΕΔ .
Ειναι 28 ετων.
*πτυχιούχος της σχολής Διατροφής και Διαιτολογίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Τ.Ε.Ι.) της Κρήτης με μεταπτυχιακό δίπλωμα Msc CIDESCO (beauty therapist).
27 Απριλίου, 2012 στις 11:45 μμ
skipper
Aφώτιστε
Μόλις τωρα εισήλθα και δεν τη πρόλαβα την Κατερίνα.
Ενα μεταπτυχιακό στο beauty therapist , στέλνει σίγουρα ένα ελπιδοφόρο μηνυμα….
Η απόλυτος απομεταρσίωση.
Όσο ζεις ..ελπίζεις.
27 Απριλίου, 2012 στις 11:48 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
skipper Τωρα που την ξαναβλεπω στην φωτιογραφια, εχει αδυντισει αποτομα με αποτελεσμα το στ….να μην μπορει να υπενικησει την βαρυτητα.
27 Απριλίου, 2012 στις 11:51 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
dina kazana Δεν ακουω Δ.Σαββοπουλο απο το 1984, οταν εκανε την μεγαλη συναυλια στο Ολυμοπιακο σταδιο με το αεροστατο.
1967-1984 ειναι ικανος χρονος.
28 Απριλίου, 2012 στις 12:13 πμ
skipper
Αφώτιστε
ο Σαββόπουλος απομυθοποιήθηκε απο τις μαλακίες του..
28 Απριλίου, 2012 στις 12:17 πμ
skipper
skipper Τωρα που την ξαναβλεπω στην φωτιογραφια, εχει αδυντισει αποτομα με αποτελεσμα το στ….να μην μπορει να υπενικησει την βαρυτητα.
Ισως γι αυτό επελέγη απ τον φωστήρα…
Για να προτάξει τα στήθη της εις τον επερχόμενο κίνδυνο.
17 Ιανουαρίου, 2022 στις 3:17 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Προ δεκατίας σχολιάσαμε τοσο πολύ την Κ.Μ.
Ομως εκλεχθηκε βουλευτης Κυκλαδων και προσφατα ο αδελφος της απεθανε.
17 Ιανουαρίου, 2022 στις 9:29 μμ
Πάνος
Κοινή γαρ η Τύχη και το μέλλον αόρατον.