Ένα ιδιαίτερα κολακευτικό δημοσίευμα για την εταιρεία «Συστήματα Sunlight» φιλοξενεί το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel και το διαβάσαμε εδώ: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=102790 
Ο συντάκτης του άρθρου χαρακτηρίζει την Sunlight μια εταιρεία «σταρ» στις εξαγωγές, υπογραμμίζοντας πως πρόκεται για μια επιχείρηση που δείχνει πως μπορεί να λειτουργήσει το «made in Greece».
Μάλιστα αναφέρει πως η ιδέα ότι μια ελληνική εταιρεία που κατασκευάζει μπαταρίες κατακτά την γερμανική αγορά φαίνεται τόσο παράξενη όσο αν ένας Γερμανός παραγωγός ελαιόλαδου πανηγύριζε τις μεγάλες του επιτυχίες στην Ελλάδα.
Αναλυτικά το εγκωμιαστικό άρθρο:
Συστήματα Sunlight, μια εταιρεία «σταρ» στις εξαγωγές
Η ελληνική αυτή εταιρεία προσελκύει ακόμα και εξειδικευμένο προσωπικό από τη Γερμανία
Επιτυχημένοι εξαγωγείς… υπάρχουν άραγε ακόμη στην Ελλάδα; Η Sunlight, εταιρεία που σχεδιάζει και παράγει μπαταρίες, δείχνει πως μπορεί να λειτουργήσει το «made in Greece». Χάρη στην ποιότητα και τo σύγχρονο εργοστάσιο που διαθέτει διεξάγει το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών της στο εξωτερικό – και προσελκύει μάλιστα και εργατικό δυναμικό από άλλες χώρες της ΕΕ.
Η ιδέα ότι μια ελληνική εταιρεία που κατασκευάζει μπαταρίες κατακτά την γερμανική αγορά φαίνεται τόσο παράξενη όσο αν ένας Γερμανός παραγωγός ελαιόλαδου πανηγύριζε τις μεγάλες του επιτυχίες στην Ελλάδα. Ωστόσο, υπάρχει όντως μια τέτοια εταιρεία: Η Συστήματα Sunlight ΑΒΕΕ.
Η εταιρεία κατατάσσεται στους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών προηγμένης τεχνολογίας παγκοσμίως, ενώ το 2011 είχε κύκλο εργασιών περίπου € 115 εκατομμυρίων. Διαθέτει αυτόνομη επιχειρηματική παρουσία σε εννιά χώρες και ένα δίκτυο διακίνησης και εμπορικών συνεργατών που εκτείνεται σε περισσότερες από εκατό χώρες. Η Sunlight είναι ιδιαίτερα ενεργή στην Γερμανία, όπου το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Άμυνας αγοράζει από την εταιρεία εδώ και πολλά χρόνια μπαταρίες υποβρυχίων.
Η εταιρεία έχει σπουδαία δυναμική: Δείχνει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμη επιχειρήσεις που μπορούν να έχουν διεθνή επιτυχία. Ξεχωρίζει τις στρατηγικές με τις οποίες η ελληνική οικονομία μπορεί να αναπτυχθεί και πάλι και ποια προβλήματα θα πρέπει να ξεπεραστούν στην πορεία. Επιπλέον, ακολουθεί αντίθετο δρόμο από άλλες επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία λιανικής πώλησης Carrefour ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αποσυρθεί από την Ελλάδα εξαιτίας της αβέβαιης οικονομικής κατάστασης.
Η διοίκηση της Sunlight ασκεί όμως κριτική στην Ελλάδα: Πιστεύουν ότι σε πολιτικό επίπεδο υπήρξε μια μακροχρόνια οικονομική διαχείριση η οποία εν τέλει έβλαψε τον επιχειρηματικό κόσμο.
Η Sunlight είναι μια μη-τυπική επιχείρηση για την Ελλάδα.
Σε μια χώρα όπου τόσο η ανταγωνιστικότητα, όσο και οι εξαγωγές είναι σε χαμηλά επίπεδα η εταιρεία διαθέτει περίπου 98% της παραγωγής της στο εξωτερικό. Σε μια χώρα η οποία υποφέρει από διαφυγή κεφαλαίων και ολοένα μειούμενες επενδύσεις, η εταιρεία σχεδιάζει και νέες επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα. «Πολλοί μπορεί να το θεωρήσουν τρελό», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κος Κωνσταντίνος Λαύκας”. Πράγματι υπάρχουν καλοί λόγοι γι αυτό.
Οι περισσότερες ελληνικές εταιρίες δυσκολεύονται στις διεθνείς αγορές – κι αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια. Δυσκολεύονται να προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες, τα οποία να είναι ανταγωνιστικά και για τους ξένους πελάτες. Ταυτόχρονα, η χώρα δεν είναι σε θέση να ανταγωνίζεται με πιο οικονομικές τιμές, καθώς έχει ενταχθεί σε ένα ενιαίο νόμισμα το οποίο σε καιρούς αδυναμίας παραμένει σταθερό και έτσι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες δε μπορούν να γίνουν οικονομικότερα σε σύγκριση με τις διεθνείς τιμές.
Ο συνδυασμός αυτός επέτρεψε στο εμπορικό έλλειμμα της Ελλάδας να εκτιναχθεί στα ύψη – και μαζί του τα χρέη. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η χώρα εξαρτάται σήμερα από την ΕΕ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
«Το εμπορικό σήμα ‘Ελλάδα’ έχει υποστεί φθορές»
Τώρα πέρασε η άνθηση της ζήτησης με βάση το δανεισμό και η εσωτερική κατανάλωση μειώνεται. Για να αναπτυχθεί και πάλι η ελληνική οικονομία θα πρέπει οι επιχειρήσεις εμφανώς να εξάγουν περισσότερο. Τώρα τελευταία οι εξαγωγές συνέβαλαν στην ελληνική οικονομική απόδοση μόνο κατά περίπου 20%. Έτσι η χώρα κατέλαβε μια από τις κατώτερες θέσεις στην Ευρώπη, λέει ο Δημήτρης Λακασάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας. «Δεν παίζουμε πια ούτε καν στην δεύτερη κατηγορία». Οι επιχειρήσεις θα είχαν δύο δυνατότητες: περισσότερες εξαγωγές – ή να βουλιάξουν.
Θα μπορούσε λοιπόν να πιστέψει κανείς ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι ισχυρός υποστηρικτής της εξαγωγικής βιομηχανίας, με τις προσπάθειές της για τη δημιουργία νέας ανάπτυξης. Αυτό όμως δεν ισχύει. Ελληνικές εταιρίες όπως η SUNLIGHT δεν είναι επιτυχημένοι εξαγωγείς εξαιτίας του κρατικού μηχανισμού – αλλά παρά τις προσπάθειες αυτού. «Το εμπορικό σήμα ‘Ελλάδα’ έχει υποστεί φθορές», λέει ο κ. Λακασάς. Το πόσο αυτό δυσκολεύει τις επιχειρήσεις το διαπίστωσε η εταιρεία SUNLGHT και μόνη της – κατά την επέκτασή της στη Γερμανία. «Πήρε πολύ χρόνο να πείσουμε τους Γερμανούς ότι μια εταιρεία από τη “μικρή” Ελλάδα είναι ένας αξιόπιστος εταίρος», λέει ο Πρόεδρος της εταιρείας, κ. Καρτάλης.
Η εταιρεία SUNLIGHT συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα παρόλα αυτά τα προβλήματα. «Πιστεύουμε στο χώρο εγκαταστάσεων που λέγεται Ελλάδα», λέει ο κ. Καρτάλης. «Το προσωπικό μας μεγάλωσε εδώ μαζί με την εταιρεία.»
Η SUNLIGHT κατάφερε μάλιστα να αποσπάσει εξειδικευμένο προσωπικό από τη Γερμανία. Για παράδειγμα την Christiane Serger, μια πρώην κορυφαία μάνατζερ σε έναν γερμανικό κατασκευαστή μπαταριών. Σήμερα διευθύνει στην SUNLIGHT το τμήμα μπαταριών εφεδρικής χρήσης. Σύμφωνα με την ίδια, πείσθηκε για την αλλαγή από την υψηλή απαίτηση ποιότητας των Ελλήνων. «Είδα πολλά εργοστάσια μπαταριών στη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ιταλία και την Ελβετία», λέει. «Το εργοστάσιο της SUNLIGHT ήταν πιο σύγχρονο και τεχνικά ώριμο από όλα τα άλλα.»

Advertisements