AgiasSofias

Σχολιασμός του Συγκοινωνιολόγου Πέτρου Κρητικού στην άποψη «Αγ. Σοφίας: δεν θέλω να μείνει πεζόδρομος, θέλω να γίνει πεζόδρομος»

….πιστεύω ότι η λογική που υπάρχει σε αυτό «πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι»

είναι εσφαλμένη.

Με την ίδια λογική, πρέπει να καταργήσουμε:

α) τον πεζόδρομο της Καλαποθάκη, λόγω τραπεζοκαθισμάτων,

β) τον πεζόδρομο της Αριστοτέλους, λόγω παράνομης διέλευσης τροχοφόρων παντός είδους (δίκυκλα, φορτοεκφορτώσεις, αστυνομία),

γ) τους πεζοδρόμους στα Λαδάδικα, λόγω παράνομης στάθμευσης οχημάτων κ.ο.κ.

Με δυο λόγια, επειδή κάτι δεν δουλεύει όπως πρέπει, να το καταργήσουμε.

Όχι !!! Οι πεζόδρομοι (όπως αυτός της Αγίας Σοφίας) πρέπει όχι μόνο να παραμείνουν, αλλά και να αυξηθούν.

Μόνο έτσι θα αποκτήσουμε ΣΤΑΔΙΑΚΑ και την απαιτούμενη κουλτούρα πεζοδρόμων.

Και ΣΤΑΔΙΑΚΑ, μέσα από διεκδικήσεις θα πετύχουμε και την ορθή λειτουργία τους.

Σε μια πόλη όπου ο καθείς χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για να πάει ακόμα και στο απέναντι περίπτερο, ο «πεζόδρομος» της Αγίας Σοφίας (έστω με ημιτελή λειτουργία) είναι το πρώτο αλλά και πολύ σημαντικό βήμα. Το επόμενο βήμα και συνάμα Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ θα είναι η ορθή λειτουργία του. Και η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ θα είναι η δημιουργία της απαιτούμενης κουλτούρας πεζοδρομήσεων στην πόλη. Θα χρειαστεί χρόνος, αλλά κάθε κατάργηση πεζοδρόμου θα αποτελεί πισωγύρισμα.

Και ένα τελευταίο σχόλιο από κυκλοφοριακή άποψη: η πρόταση για λειτουργία μιας μόνο λωρίδας κίνησης στην Αγίας Σοφίας είναι απίστευτα ΠΡΟΧΕΙΡΗ (ήπιος χαρακτηρισμός). Η Αγίας Σοφίας είναι κεντρική οδός, συλλέγει κυκλοφορία από ΒΑ και τη διοχετεύει προς τη θάλασσα, άρα θα «ελκύει» πολλά ΙΧ. Δεν είναι τοπική οδός (π.χ. Κορομηλά) με ελάχιστη κίνηση. Επίσης, έχει σχετικά μεγάλο μήκος (200 μέτρα) και καμία πλευρική διέξοδο. Φανταστείτε, λοιπόν, αν ένα ΙΧ πάθει βλάβη ή αν ένα όχημα ασθενοφόρο / πυροσβεστικό / έκτακτης ανάγκης ακόμα και απορριμματοφόρο πρέπει να σταθεί για κάποια ώρα καταμεσής της Αγίας Σοφίας, πόσα οχήματα θα μπλοκάρουν από πίσω του και για πόση ώρα.

Αυτοί, λοιπόν, που προτείνουν τη μία λωρίδα, ας ψάξουν λίγο και την καθαρά τεχνική παράμετρο και ας αφήσουν τις προτάσεις του ποδαριού.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η πεζοδρομημένη ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ πρέπει να παραμείνει και από σήμερα να ξεκινήσουν οι απαραίτητες διεκδικήσεις / ενέργειες ώστε να λειτουργήσει ορθά. »  

Advertisements