http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.proswpa&id=23564
Ε, όχι και σεξισμός
Ανδρέας Πετρουλάκης
Δεν ξέρω ασφαλώς τι είναι και τι κάνει στην υπόλοιπη ζωή της η κα Κωνσταντοπούλου αλλά παρακολουθώντας την σε τηλεοπτικές εκπομπές να διακόπτει ξέφρενα και αγενώς τους συνομιλητές της, να λέει άσχετα με τις ερωτήσεις πράγματα, να είναι αχρείαστα επιθετική και προσβλητική και να επιδιώκει να είναι μονίμως το θυελλώδες κέντρο της συζήτησης, έχω καταλήξει ότι στον δημόσιο λόγο της έχει ένα βασικό έλλειμμα. Αστικής ευπρέπειας. Όχι καθωσπρεπισμού και τυπικότητας αλλά εκείνης της συμπεριφοράς που αποπνέει την πραγματική ευγένεια μέσα από τον σεβασμό της προσωπικότητας του συνομιλητή και αντιπάλου.
Ας το ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής. Δεν υπάρχει καμία πολιτική σχέση μεταξύ Ζωής Κωνσταντοπούλου και Κασιδιάρη και νομίζω ότι οποιοσδήποτε συμψηφισμός συμπεριφορών συσκοτίζει την πραγματικότητα και δρα εξ αντικειμένου υπέρ των Χρυσαυγιτών. Γενικότερα ο σχετικισμός, που συχνά αγαπά ο δημόσιος λόγος, στη συγκεκριμένη περίπτωση κρύβει παγίδες και στο τέλος αθωώνει τους φασίστες. Αν δεν αποφασίσουμε οριστικά ότι υπάρχουν από τη μία όλοι οι άλλοι, από την άλλη η Χρυσή Αυγή και ανάμεσά τους χάος θα καταντήσουμε να την έχουμε εντάξει στις πολιτικές διαφωνίες του δημοκρατικού διαλόγου, ο οποίος συχνά δεν είναι υψηλού επιπέδου αλλά αυτό αφορά αυτούς που πιστεύουν στη Δημοκρατία και όχι τους εχθρούς της. Οι εχθροί της ανήκουν στον σκοτεινό υπόκοσμο και αν τώρα έχουν ξεπηδήσει όπως ξεπηδούν τα ποντίκια από τα λαγούμια και βγαίνουν στα χαλάσματα, αυτό δεν θα πει πως πρέπει να τα ταΐζουμε. Τα χαλάσματα πρέπει να φτιάξουμε.
Στο πλαίσιο λοιπόν του δημοκρατικού τόξου και χωρίς καμία αναφορά σε ναζιστές ας μιλήσουμε για την κα Κωνσταντοπούλου. Ας μην ακολουθήσουμε δηλαδή το δικό της παράδειγμα όταν αποκαλούσε Κασιδιάρη τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ για να διαμαρτύρεται τώρα το κόμμα της ότι υπέστη τον ίδιο σχετικισμό και η ίδια. Αυτά αν επιτρέπονται επιτρέπονται για όλους. Δεν θα ‘πρεπε για κανέναν.
Οι υπερασπιστές της ανασύρουν στην πρώτη γραμμή αμύνης τον σεξισμό. Ας γελάσουμε. Η πρακτική της και η αντιμετώπισή της δεν έχουν να κάνουν με το φύλο της – και άλλοι πολιτικοί στο παρελθόν, και άνδρες και γυναίκες, έχουν δεχτεί κριτική για την τηλεοπτική συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα οι κυρίες Κανέλη, Δούρου και Παπακώστα έχουν κάνει πολλούς εχθρούς στα τηλεοπτικά πάνελ – έχουν διαμαρτυρηθεί για όλα τα άλλα αλλά ουδέποτε ότι δέχτηκαν σεξιστική επίθεση. Το αντίθετο πιστεύω εγώ, η εμμονή στο φύλο της από τους υπερασπιστές της υπονοεί ότι θα έπρεπε να τύχει διακριτικής αντιμετώπισης επειδή είναι γυναίκα. Και το κόμμα της, που τώρα βλέπει σεξιστική επίθεση εναντίον της, εκτίθεται, διότι όταν στο παρελθόν η κυρία αυτή έκανε ευθεία αναφορά σεξουαλικού τύπου για συνομιλητή της πολιτικό δεν την αποδοκίμασε. Ενώ κατήγγειλαν τον Βενιζέλο πάλι για σεξισμό όταν έγινε εκείνος ο ζηλευτός διάλογος περί κυοφοριών, αποκρύπτοντας ότι πρώτη εκείνη τον ρώτησε αν κυοφορεί – σαφές υπονοούμενο για τη σωματοδομή του. Καημένη ανανεωτική Αριστερά, ποιους απογόνους αξιώθηκες να έχεις.
Η ουσία είναι ότι η δημόσια παρουσία της είναι συνώνυμη του αδιεξόδου. Είναι αποδομητική. Του διαλόγου, των αντιπάλων της, της δημοκρατικής ή νομικής διαδικασίας. Πιστεύει κανείς, διαβάζοντας τα πρακτικά της Προανακριτικής, ότι ενδιαφέρεται να κυλήσει ομαλά η εξέταση μαρτύρων και να λάμψει η αλήθεια; ΄Εχει καμιά σχέση με δικονομική διαδικασία αυτό το πράγμα που εξελίσσεται με εκείνη πρωταγωνίστρια; Προσβλητική όσο δεν παίρνει, με διαρκή πολιτικά σχόλια άσχετα με την υπόθεση, με προσωπικές επιθέσεις που βοούν ότι η γυναίκα είναι βαθειά προκατειλημμένη άρα ακατάλληλη για μία επιτροπή που ψάχνει την αλήθεια, σου δημιουργεί την πεποίθηση ότι στην ουσία την ενδιαφέρει όχι η εξιχνίαση της ιστορίας αυτής αλλά να βάλει φωτιά στα τόπια. Να ισοπεδώσει της υπολήψεις των πολιτικών της αντιπάλων, να κάνει προσωπικό σόου και να προσθέσει πολιτική ένταση εκεί ακριβώς που δεν θα έπρεπε. Σε μια επιτροπή που ερευνά τυχόν ποινικές ευθύνες συναδέλφων τους και οφείλει να είναι κατά το δυνατόν νηφάλια και διεξοδική.
Το κόμμα της τώρα (κάνει ότι) την καμαρώνει. Βαφτίζει την αγένειά της αγωνιστικότητα, την τυφλή οργή της πάθος, το αγέλαστο πρόσωπό της αδάμαστο. Μέχρι θέλανε να μας πείσουν ότι η υστερική επιμονή της ήταν που έφερε στο φως τις ξαδέλφες του υπουργού, λες και οι υπόλοιποι είμαστε κουτοί. Ο κ.Τσίπρας θα τη βρει μπροστά του. Τώρα τον βολεύει συγκυριακά γιατί κάνει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον αυτό που το κόμμα του έχει στα άμεσα σχέδιά του. Την κατεδάφιση. Ο ίδιος όμως κάποια στιγμή θα κληθεί να οικοδομήσει. Και φοβάμαι ότι τότε το ανυπότακτο διαλυτικό αυτό στοιχείο, με τη δύναμη που αποκτά καθημερινά, θα έχει γίνει πραγματικό εμπόδιο.
96 Σχόλια
Comments feed for this article
10 Απριλίου, 2013 στις 11:15 μμ
oxtapus
Reblogged this on Oxtapus *beta.
10 Απριλίου, 2013 στις 11:24 μμ
Πάνος
Ο Πετρουλάκης λέει (γράφει) ΚΑΙ ψέμματα, ενόψει του στόχου του να θάψει τη Ζωή (αυτό είναι εύκολο, γίνεται από μόνο του) και (κυρίως) να βγάλει τον Βενιζελέα λάδι. Πχ στο περίφημο θέμα της κυοφορίας δεν ήρξατο χειρών αδίκων η Κ, αλλά ο Β, με την ειρωνική αναφορά του στη «μαιευτική». Μια επίσκεψη στα πρακτικά θα επιβεβαιώσει αυτό που λέω – αλλά αναρωτιέμαι αν αξίζει τον κόπο.
Τελευταία ο εξαιρετικός σκιτσογράφος αναλώνεται προσπαθώντας σχεδόν μονοθεματικά να αποδομήσει με τον γραπτό του λόγο το ΣΥΡΙΖΑ ή πρόσωπα του ΣΥΡΙΖΑ. Με μέτρια έως πολύ φτωχά αποτελέσματα, όπως σε αυτό το μεροληπτικό / άστοχο / άτυχο άρθρο του.
10 Απριλίου, 2013 στις 11:32 μμ
σχολιαστης
Βενιζέλος: «Ορίστε, περιμένω την ερώτησή σας, γιατί δεν μου την κάνετε; Χρησιμοποιείτε την μαιευτική μέθοδο;».
Κωνσταντοπούλου: «Γιατί κ. Βενιζέλο, κυοφορείτε;»
Βενιζέλος: «Βεβαίως και το εύχομαι και σε εσάς»
Κωνσταντοπούλου: «Τι εννοείτε;»
Βενιζέλος: «Εννοώ ότι κυοφορώ …πνευματικώς και το ίδιο εύχομαι και σε εσάς», της αποκρίθηκε ο κ. Βενιζέλος.
10 Απριλίου, 2013 στις 11:41 μμ
sissa ben dahir
Μου τη σπάει όταν ο άλλος μιλάει ενόσω εγώ διακόπτω.
10 Απριλίου, 2013 στις 11:43 μμ
kapetanios
αυτό σου λέει και ο Πάνος
10 Απριλίου, 2013 στις 11:55 μμ
Pepermint
»Μου τη σπάει όταν ο άλλος μιλάει ενόσω εγώ διακόπτω.»
χαχαχα….καλόοοο
10 Απριλίου, 2013 στις 11:57 μμ
j95
Μια επίσκεψη στα πρακτικά _δεν_ επιβεβαιώνει αυτό που λες, όπως βλέπουμε από το παράθεμα του Σχολιαστή.
11 Απριλίου, 2013 στις 12:00 πμ
kapetanios
ε ναι, είχε ένα παραπάνω κόμμα
11 Απριλίου, 2013 στις 12:03 πμ
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ
Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.
11 Απριλίου, 2013 στις 12:25 πμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Πάντως η απορία παραμένει.
Γιατί ο Τσίπρας επιμένει, αφού από την αρχή φασαρία δημιουργεί, μέχρι και εσωκομματικά τα άκουσε, στη δε επιτροπή μέχρι και ο Κοντονής αναγκάστηκε να διαχωρίσει τη θέση του.
Η ερμηνεία του Πετρουλάκη είναι λογική, αλλά τόσο πολύ αδύναμο το επιτελείο;;
11 Απριλίου, 2013 στις 12:35 πμ
Γιάννης - 2
Κάνετε λάθος. Η κοπέλλα έχει φανατικούς θαυμαστές από ολόκληρο το πολιτικό φάσμα.
Είναι …απόλαυση αντιμέτωπη του Άδωνη. 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 1:16 πμ
silia
«Βενιζέλος: «Ορίστε, περιμένω την ερώτησή σας, γιατί δεν μου την κάνετε; Χρησιμοποιείτε την μαιευτική μέθοδο;».
Κωνσταντοπούλου: «Γιατί κ. Βενιζέλο, κυοφορείτε;»
Βενιζέλος: «Βεβαίως και το εύχομαι και σε εσάς»
Κωνσταντοπούλου: «Τι εννοείτε;»
Βενιζέλος: «Εννοώ ότι κυοφορώ …πνευματικώς και το ίδιο εύχομαι και σε εσάς», της αποκρίθηκε ο κ. Βενιζέλος».
—————————————————–
Δεν μπορώ να καταλάβω , από που βγαίνει το ότι αυτός που άρχισε είναι ο Βενιζέλος …
………
Σωκρατική (μαιευτική) μέθοδος
Η μαιευτική ήταν η μέθοδος, η οποία, σε συνδυασμό με τη χρήση της ειρωνείας, αποτελούσε χαρακτηριστικό της σωκρατικής διδασκαλίας. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, ο Σωκράτης κατά τις συζητήσεις του, προσποιούμενος την πλήρη άγνοια για το θέμα που συζητούσε κάθε φορά, προσπαθούσε μέσα από ερωτήσεις να εκμαιεύσει την αλήθεια από τον συνομιλητή του.
Ουσιαστικά ο Σωκράτης επωμιζόταν το ρόλο της συνείδησης και μέσα από αυτή τη διαδικασία ερωταπαντήσεων δημιουργούσε ένα πνεύμα διαλόγου στη συζήτηση. Ο συνομιλητής λοιπόν απαντώντας σ’ αυτές τις ερωτήσεις έφτανε σε ένα συμπέρασμα -στην αλήθεια για τον Σωκράτη- από μόνος του. Η μέθοδος ονομάστηκε μαιευτική διότι όπως η μαία (επάγγελμα που έκανε και η Φαιναρέτη, μητέρα του Σωκράτη) φέρνει στον κόσμο το νεογνό έτσι και ο Σωκράτης ή ο εκάστοτε συνομιλητής που παίρνει το ρόλο της συνείδησης εξάγει από τον συνομιλητή του την αλήθεια.
——————————————-
Εντάξει … ο κ.Βενιζέλος , είναι είρων . Αλλά και η κ.Κωνσταντοπούλου , (κατά την προσωπική μου γνώμη πάντα) είναι κάτι ακόμα χειρότερο . Κακεντρεχής . Γιατί , κακεντρέχεια είναι να χλευάζεις ή να σαρκάζεις με το σωματικό πρόβλημα υγείας (παχυσαρκία) κάποιου (κάτι το οποίο , της εύχομαι από καρδιάς και εντελώς ειλικρινά , να μην υποστεί ποτέ της … δηλ. ποτέ της να μην έχει πρόβλημα υγείας , που θα γίνει αντικείμενο χλεύης) …
.
.
Και όχι … Δεν είμαι οπαδός του κ.Βενιζέλου … Ποτέ δεν ήμουν . Από το 1977 που πρωτοψήφισα την Συμμαχία Προοδευτικών και Αριστερών Δυνάμεων (του πατέρα της κ. Κωνσταντοπούλου) ανήκω στην Αριστερά …
.
.
.
… ούτε … παχύσαρκη είμαι , ή ήμουν ποτέ (για όποιον του περάσει κάτι παρόμοιο από το μυαλό) …
11 Απριλίου, 2013 στις 8:14 πμ
σχολιαστης
Νομίζω ότι για τον ΓΑΠ η Ζωή θα κάνει προετοιμασία όπως ο Ρόκι. Πάνω-κάτω τα σκαλιά της Βουλής κ.λ.π.
Απο το ΤΕΧΤ του PROTAGON
11 Απριλίου, 2013 στις 8:17 πμ
nikiplos
Η πρώτη ενδιαφέρουσα εντύπωση σε μια συνάντηση με τη … Ζωή, είναι φυσικά η πληθωρική παρουσία της στο χώρο. Κάποιοι βιάζονται να βγάλουν συμπεράσματα και χωρίς να έχουν ιδία άποψη ή να έχουν δει τα σχετικά βίντεο, τάσσονται αναφανδόν με τον Ανδρέα Πετρουλάκη, εντούτοις ενίοτε τα πράγματα είναι διαφορετικά και εκεί στις μικρές λεπτομέρειες (που χτίζουν τον κόσμο) έχει αξία να σταθούμε… Η στάση του ΕΒ ήταν καθόλα προκλητική με περισσή ειρωνεία στο όλον… Φυσικά και με τη σιγουριά της ατιμωρησίας αφού φρόντισε να περάσει διάφορους (υπο)νόμους που θα τον αθώωναν στη συνέχεια, στην παρούσα φάση δηλαδή. Το ύφος των λεχθέντων του με τη μαιευτική είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη ολίγον ειρωνικό και αν δεν είχε τις πλάτες των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ της εξεταστικής επιτροπής, θα του το είχαν … κόψει το χαμογελάκι…
Μιλάμε για έναν άνθρωπο που διαχειρίστηκε τη λίστα Λανγκάρντ και την περίοδο που οι πιο άχρηστοι ευρωπαίοι συνάδελφοί του πήραν 1 δις από τη χρήση της, αυτός προκλητικά φρόντισε για το προσωπικό του όφελος, συνεχίζοντας την ύποπτη και ολίγον μαφιόζικη στάση των προκατόχων του. Με αυτό το 1 δις θα μπορούσε να μην κοπεί το 2013 η σύνταξη των γηραιοτέρων που δεν είναι όλοι ούτε ΔΥ ούτε διορισμένοι, αλλά πλείστοι τούτων – ένεκα των συνθηκών της εποχής- πλήρωναν ποσό της τάξεως του 300€/μήνα προκειμένου να έχουν μιαν αξιοπρεπή σύνταξη. Σήμερα ο Ευάγγελος, προκειμένου να μην χάσει τη θωρακισμένη μερσεντέ του, προκειμένου να μη χάσει το πληρωμένο δωμάτιο του στο Electra, προκειμένου να μη χάσει τα έξοδα παραστάσεως που του αναλογούν, έκοψε-έκλεψε είναι η σωστή λέξη-τη σύνταξη όλων αυτών για να εξασφαλίσει το μέλλον του…
Αντί λοιπόν να έχει μιαν ήκιστη ενοχή ήταν και πολύ … @ρχιδόμαγκας στην επιτροπή… Φυσικά οι πλάτες που του έκαναν οι βολευτές του κόμματός του μαζί με τους συναδέλφους της ΝΔ και του πραγματικά εκνευριστικού προέδρου Μαρκογιαννάκη, είναι εκείνο που σε κάνει να θέλεις να βγεις από τα ρούχα σου, κι όχι οι Τσιρίδες των Άδωνη ή της Ζωής…
11 Απριλίου, 2013 στις 8:33 πμ
Πάνος
nikiplos,
δεν υπάρχει ανάγκη να ασχολούνται οι αριστεροί (τύπου Πετρουλάκη) με τον Βενιζέλο και τις αποφάσεις του, όταν ήτο εν τη βασιλεία του, που άλλους (τους πολλούς) χαντάκωσαν και άλλους (λίγους και εκλεκτούς) έσωσαν. Ο πραγματικός αντίπαλος των Ελλήνων είναι η σατανική, αγενής κλπ Ζωή Κωνσταντοπούλου!
Αμ πως!
11 Απριλίου, 2013 στις 8:43 πμ
Πάνος
Φαντάσου την πρώτη φράση του Βενιζέλου να λέγεται με μεγάλες παύσεις, ενώ η άλλη προσπαθούσε να βρει κάτι για να διατυπώσει την ερώτησή της. Το ειρωνικό υφάκι του ηγέτου, φυσικά, δεν αποδίδεται. Κυριολεκτικά έσπαγε αρχίδια! (μεταδόθηκαν όλα αυτά στα δελτία ειδήσεων)
Την επόμενη φορά υποθέτω ότι η Κωνσταντοπούλου θα τον αντιμετωπίσει πιο επαγγελματικά. Γιατί θα υπάρξει επόμενη φορά – και όχι με τον Μαρκογιαννάκη πρόεδρο.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:51 πμ
δεξιος
Νίκιπλος κατανοητή η αντιπάθειά σου για το Βενιζέλο.Όμως αν ψάξεις όλη την υπόθεση θα δεις ότι η άνετη θέση του δεν οφείλεται σε κάποιους νόμους από αυτούς που εμπνεύσθηκε αλλά στο ότι βασικά εκείνοι που κινήθηκαν ύποπτα είναι ο Παπακωνσταντίνου και ο Διώτης.
Το ότι αυτοί είναι δευτερεύοντες στόχοι δεν αλλάζει τα πράγματα.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:55 πμ
zeppos
Απλά φαντάζομαι να είχε κανείς την «τύχη» να έχει συμβία τη ζωή; Κανένα γιατροσόφι δεν θα ήταν κατάλληλο για να τον καλμάρει..
Ο Βενιζέλος δεν μπόρεσε να δείξει εκεί μέσα, αυτά που χρόνια του «προσάπτουν» ως προσόντα.. Εξυπνάδα και πολιτικό ένστικτο.. Ήταν λάθος σε όλα στην παρουσία του. Επρεπε να είναι προετοιμασμένος για την επίμονη σπαστική ζωή.. Αντί γι’αυτό άφησε τα νεύρα του να δείξουν τον «εσωτερικό» κόσμο του..
Εξω από αυτά όμως, η παράσταση εκεί μέσα έχει χτυπήσει κόκκινο.. Ο Διώτης, ήταν εκείνος που σαν προϊστάμενος του ΣΔΟΕ, παρέλαβε την λίστα για να ερευνήσει τυχόν παράνομες καταθέσεις και αμέσως ανακοίνωσε επίσημα στην τότε κυβέρνηση, οτι η λίστα ΔΕΝ είναι αξιοποιήσιμη επειδή πρόκειται για προϊόν κλοπής. ΤΗΝ ΙΔΙΑ άποψη εξέφρασε και ο Βενιζέλος τότε. Αυτό είναι η κύρια αιτία που δεν ερευνήθηκε η λίστα ΜΕΤΑ την παράδοσή της από τον Παπακ. Γιατί εκείνος την έδωσε ακολουθώντας τα νόμιμα.
Τώρα επειδή κοντεύουμε να χάσουμε το αντικείμενο της εξεταστικής επιτροπής, να υπενθυμίσω οτι η προκαταρτική στήθηκε για να εξετάσει το πραγματικό γεγονός (;) της αλοίωσης της λίστας με την αφαίρεση των τριών ονομάτων, αν έγινε, πότε έγινε και κυρίως από ποιόν έγινε. Αντί γι’αυτό, διαβάζουμε διαλόγους που αφορούν δήθεν πολιτικές ή ποινικές ευθύνες για την ΜΗ αξιοποίησή της επί μήνες..
Ολοι πλέον οι πολίτες γνωρίζουν οτι αυτή η εξεταστική επιτροπή, ενδιαφέρεται περισσότερο για το επικοινωνιακό κέρδος που μπορεί να δώσει στους συμμετέχοντες και οχι στην ανεύρευση του ενόχου της αλλοίωσης. Ίσως γιατί γνωρίζουν οτι οι καταθέσεις των συγγενών του Παπακ ήταν νόμιμα χρήματα και το «αδίκημα» για όποιον ένοχο βρεθεί είναι… τίποτα.. Μηδέν εις το πηλίκον..
Στα ΜΜΕ και αλλού όμως, κυριαρχεί η άποψη για τον ένοχο που έχει ήδη βρεθεί!! Ή ο Παπακ ή κανένας άλλος!
11 Απριλίου, 2013 στις 9:37 πμ
nikiplos
Δεξιός, ποσώς δεν πρόκειται περί αντιπάθειας ή συμπάθειας… Κατά την ταπεινή μου γνώμη η λίστα Λαγκάρντ έδειξε το μέτρο της πολιτικής χυδαιότητας ορισμένων. Σε μια χώρα που μετράει 1.000.000 άνεργους με ότι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον τους, τη ζωή τους, τα όνειρά τους, αλλά και μέλλον όλων μας, γιατί το 5% που στατιστικά συνεπάγεται η ακραία περιθωριοποίησή κάποιων από αυτούς, αντιστοιχεί σε 50.000 νέους οργισμένους, αποφασισμένους συμπολίτες μας που θα περιθωριοποιηθούν. Όσοι έχουν επίγνωση τι ακριβώς σημαίνει αυτό και τι επιπτώσεις θα έχει, εύκολα μπορούν να δείξουν την περιφρόνησή τους στους Κύριους αυτούς που υπήρξαν πρωταγωνιστές της υπόθεσης. Επί του κου Βενιζέλου να προσθέσω ότι ως πολιτικός προϊστάμενος και γνώριζε και συναίνεσε, επιδοκίμασε και κυρίως διαπραγματεύτηκε το τι έγινε με τη Λίστα. Αυτά για την υπόθεση Λαγκάρντ, γιατί αλλαχού ο καλός αυτός κύριος είναι συνυπαίτιος για την επιμήκυνση του Ιουλίου 2011 που μετέτρεψε το χρέος της χώρας μας από χρέος σε τρίτους υπερτζογαδόρους των Hedge Funds σε χρέος προς κράτη… 🙂
Αγαπητέ Ζέπο… Αυτή η δικαιολογία περί «προϊόντος κλοπής» αγγίζει τα όρια της χυδαιότητας. Το ΣΔΟΕ, μπορεί να αξιοποιήσει κάθε πληροφορία, είτε κους κους, είτε «κάρφωμα», είτε υποκλοπή, γιατί δεν είναι δικαστήριο. Απλά βάσει της πληροφορίας ή και άνευ αυτής, έχει το δικαίωμα να ερευνήσει τον καθένα από εμάς, για το πως κερδίσαμε προσπορίσαμε ή εξήγαμε συνάλλαγμα στην αλλοδαπή. Είναι προφανές ότι η αδράνεια του κου Διώτη, οφείλλεται σαφώς σε εντολές των πολιτικών του προϊσταμένων… 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 9:56 πμ
j95
άμα θες να το πάμε έτσι, μιλάμε και για έναν άνθρωπο που παίρνει αναβολές σε δίκες βιαστών με ηλίθιες δικαιολογίες απειλώντας το δικαστή ότι θα τον τρέχει με τα βύματα του μπαμπά της, και μετά το παίζει τιμήτρια της δικαιοσύνης και του ήθους.
11 Απριλίου, 2013 στις 10:12 πμ
nikiplos
J95, πως το λες αυτό? ήσουν σε καμία δίκη?
και δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το local από το global impact? Τι προγραμματιστής είσαι?
🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 10:16 πμ
skipper
Ναι αλλά στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για ΠΟΛΙΤΙΚΗ στάση και στη δεύτερη για επαγγελματική…
Υπάρχει μια διαφορά νομίζω.
11 Απριλίου, 2013 στις 10:18 πμ
skipper
Nίκιπλε
δεν ειχα δει το σχόλιό σου
11 Απριλίου, 2013 στις 1:17 μμ
zeppos
nikiplos: «Αγαπητέ Ζέπο… Αυτή η δικαιολογία περί “προϊόντος κλοπής” αγγίζει τα όρια της χυδαιότητας. «
Έλα ντε! Και ο Καπελέρης.. Του έδωσε ο Παπακ τον κατάλογο με τα ονόματα των καταθετών με τα μεγαλύτερα ποσά και εκείνος λέει, οτι ναι μεν του τα έδωσε, αλλά δεν του είπε τι να τα ..κάνει!!! Τηγανητά ή ψητά!
Ο Διώτης, αν και επίσημα κατέθεσε οτι δεν πρόκειται να το ψάξει, κανείς δεν τον κατηγόρησε για αδράνεια, παράβαση καθήκοντος και απιστία. Στη συνέχεια άρχισε να καταθέτει συνεχώς ψέματα, δεν το άνοιξα, δεν το πείραξα, δεν ξέρω τι περιείχε και ενώ κατόπιν εορτής αποκαλύφθηκαν τα ψέμματά του με την πραγματονομοσύνη του ειδικού σώματος ηλεκτρονικού εγκλήματος, που ζητήθηκε η συνδρομή του περιέργως μετά από μήνες, αφού αποκαλύφθηκε οτι και το είδε και το αντέγραψε και κυρίως ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ εκείνο που του είχε παραδώσει ο Παπακ…..αυτός συνεχίζει να είναι κύριος μάρτυς, να μεταφέρονται τα συνεχή του ψέματα ως «αποκαλύψεις» κλπ.
Αραγε θα συνεχιστεί αυτή η κωμωδία;
Ή θα τον στείλουν σε δικαστήριο να πληρώσει..
Τώρα θα πει κανείς οτι δικαστικός ήταν, τι να του κάνουν οι συνάδελφοι;
Ο Παπακ και μέσω αυτού ο ΓΑΠ έχουν στοχοποιηθεί τόσο άγαρμπα, τόσο φανατικά, με τόση εμπάθεια..
Θα κάνουν τα πάντα για να τους δουν στο δικαστήριο, όπως τον Αντρέα. Η ιστορία θα τους αποκαταστήσει..
11 Απριλίου, 2013 στις 1:39 μμ
Pepermint
»Ο Παπακ και μέσω αυτού ο ΓΑΠ έχουν στοχοποιηθεί τόσο άγαρμπα, τόσο φανατικά, με τόση εμπάθεια..
Θα κάνουν τα πάντα για να τους δουν στο δικαστήριο, όπως τον Αντρέα. Η ιστορία θα τους αποκαταστήσει..»
χέρια ψηλά…
11 Απριλίου, 2013 στις 1:40 μμ
nikiplos
Αγαπητέ Ζέππο, δεν διαφωνούμε επί τοις ουσίας (για το ζήτημα Διώτη).
Είμαι άλλωστε της γνώμης πως θα κελαηδούσε αν διωκόταν, καθώς θα ήταν υποχρεωμένος να πει πως η αδράνεια και η απραξία του οφειλόταν σε δική του παράβαση καθήκοντος ή σε εντολή των πολιτικών του προϊσταμένων… 🙂
ΥΓ> Τα (μοιραία ενίοτε) λάθη τις περισσότερες φορές, γίνονται γιατί κάποιοι είναι βέβαιοι ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται… αλλά μερικές φορές δεν…
11 Απριλίου, 2013 στις 1:41 μμ
papoylis
Η ερώτηση του ηλίθιου παπούλη :
είναι ή όχι μυστικά τα πρακτικά της προανακριτικής ;;;
‘Ο,τι κυκλοφορεί επομένως είναι διαρροές και μάλιστα παράνομες . Οι εθισμένοι στη παραμύθα της νομιμότητας και του αυτονόητου τι κάνουν ,με πρώτο το πρώην εισαγγελέα και δικηγόρο ( που να μη πούμε ποιούς υπερασπίστηκε στο παρελθόν ) . Αυτός και στη συνέχεια το πουροεδρείο τυης Βολής δεν έχουν ευθύνη να αναζητήσουν και να πατάξουν τις διαρροές
και μια παρατήρηση : Ο Μπέννυ κυοφορεί … πνεβματικώς … κ;αι τα μπαλλόνια το ίδιο 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 1:57 μμ
skipper
«που να μη πούμε ποιούς υπερασπίστηκε στο παρελθόν»
..οι πελάτες της Ζωίτσας μπροστά τους είναι άβγαλτοι….ως απάντηση στην ελληναράδικη άποψη-κατηγορία , συσχετισμού της πολιτικής της δράσης με τον επαγγελματικό της βίο…
Όταν ο ίδιος ο Άδωνης(τον άκουγα χτες στον ριαλ) ομιλεί περί αναθεώρησης του άρθρου 86 … διότι (όπως είπε) δεν δύναται να γίνουν αδέκαστοι «δικαστές» λόγω κομματικής γραμμής ..άρα «(συν)κάλυψης» και μπλα μπλα….λογικόν είναι η μαχητική Ζωή να φαντάζει «νούμερο» , νομίζοντας ότι θα βγάλει άκρη….
11 Απριλίου, 2013 στις 2:12 μμ
Ενη
Z eppos 11/4 8,55 a.m. – Silia 11/4 1,15 a.m.
+ 1 (both)
υγ. Σίλια γιατί δεν σχολια΄ζεις περισσοτερο εδω;
Ωστε η Σωκρατικη μέθοδος ειναι «εκμαιευω απαντησεις»; 🙂
Αγαπητε Νιλιπλος
Σε ο,τι αφορά την αξι οποιηση απο αλλα κρατη της λιστας λαγκαρντ, αν θυμαμαι καλά ,ειχα διαβάσει οτι ορισμένα κρατη που προεβησαν σε σχετικές ενέργειες βρίσκονται ηδη σε δικαστικές διαμάχες με τους ενδιαφερόμένους, ισως επειδή θεωρουνται «προιοντα» κλοπης τα στοιχεια της λιστας.
Αν ομως υπάρχουν δημοσιευμένες πληροφόρίες περί αξιοποιησης γιατί αραγε δεν ειναι
το υπ.αριθμον ενα επιχειρημα στην προανακριτικη επιτροπή ειτε της Ζωης ειτε του Κασιδιάρη., οι οποιοι αλλωστε καταθέτουν απο κοινου κάποιες ενστασεις;;;;
Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλλον διολισθαινει, δεν κερδιζει με «συστηματα» Ζωης….. 😉
11 Απριλίου, 2013 στις 2:36 μμ
John
συμφωνώ με τον αρθογράφο, βεβαίως…
11 Απριλίου, 2013 στις 2:43 μμ
Ενη
Eπίσης Ζεππος 11/4 1,17 μμ.
+ 1
11 Απριλίου, 2013 στις 3:03 μμ
bas
zeppos
Ο ΓΑΠ είναι στοχοποιημένος απ’ την γέννα του ακόμα. 8 χρονών πρωτομίλησε κι’ ο μπαμπάς του φωταγώγησε το καστρί. Οι εορτασμοί κράτησαν 3 μέρες. Αυτός είναι μια κατηγορία μόνος του. Μην τον εμπλέκεις με τον ΠΑΠΑΚ και τους άλλους…
ΕΛΕΟΣ με την θυματοποίηση του ΓΑΠ…
11 Απριλίου, 2013 στις 3:17 μμ
zeppos
bas… θα υπερασπιστώ το δικαίωμά σου να είσαι βλάξ με περικεφαλαία… Μην ανησυχείς..
11 Απριλίου, 2013 στις 3:32 μμ
bas
Χαχαχαχα…καλό! (Μάλλον πρέπει να απευθυνθείς στον Αρχηγό σου μ’ αυτόν τον χαρακτηρισμό. Εξ’ άλλου μπορείς να στήσεις κι’ ένα πρόχειρο γκάλοπ: Ρώτα εκατό περαστικούς κάτω απ’ το σπίτι σου για το ποιος ήταν ο πιο ηλίθιος πολιτικός που έβγαλε η μεταπολιτευτική Ελλάδα. Εκεί να δεις τι ποσοστά θα βγάλει το ξεφτέρι σου…)
11 Απριλίου, 2013 στις 3:45 μμ
zeppos
Μην συνεχίζεις. Στο είπα..δεν χρειάζεσαι περαιτέρω επιχειρήματα.. Είμαι μαζί σου..
Κοίτα τα ποσοστά των εκλογών του 09 και ακόμη και συ θα καταλάβεις..
11 Απριλίου, 2013 στις 4:27 μμ
ΣΑΘ
@ Πάνος
Γράφετε: «Την επόμενη φορά υποθέτω ότι η Κωνσταντοπούλου θα τον αντιμετωπίσει [τον κ. Βενιζέλο] πιο επαγγελματικά. Γιατί θα υπάρξει επόμενη φορά – και όχι με τον Μαρκογιαννάκη πρόεδρο.»
Εννοείτε με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και Σια; Ή, μήπως, εννοείτε κάτι άλλο;
Αν, πάντως, εννοείτε το πρώτο, ελόγου μου δεν είμαι τόσο βέβαιος όσο εσείς.
11 Απριλίου, 2013 στις 4:56 μμ
σχολιαστης
Ας διαβάσουμε για τη Ζωή μέσα από τις στήλες της ΑΥΓΗΣ:
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=765589
H βία κατά των γυναικών δεν μπορεί να συμψηφίζεται
ΤΗΣ ΣΙΣΣΥΣ ΒΩΒΟΥ
Σε χθεσινό άρθρο στην «Αυγή», η αγαπητή Ευγενία Λουπάκη θέλησε να υποστηρίξει τη Ζωή Κωνσταντοπούλου για τη σκληρή μάχη που δίνει, όπως λέει, εξ ονόματος όλων μας, στην επιτροπή για τη λίστα Λαγκάρντ.
Αντί όμως να υποστηρίξει απλώς τις αδικίες που, όπως αναφέρει, γίνονται σε βάρος της, εγκαλεί κάποιες γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ γιατί την έχουν καταγγείλει ως συνήγορο βιαστή. Και αναρωτιέται «ποιες και πόσες είναι αυτές οι ‘γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ’ και γιατί θεωρούν ότι μας εκπροσωπούν όλες όσες κινούμαστε στον χώρο αυτό».
Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: δεν κατήγγειλαν την κυρία Κωνσταντοπούλου «οι γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ», αλλά το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή μία από τις θεματικές του οργανώσεις, η οποία λειτούργησε συστηματικά για τρία χρόνια και ανέστειλε τη λειτουργία της όταν δεν έγινε δεκτό το αίτημά της προς την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ να μην είναι υποψήφια η Ζ.Κ. Ο λόγος της άρνησής μας ήταν ότι ήταν συνήγορος βιαστή για 7 χρόνια ενός βιαστή που είχε 4 καταγγελίες από 4 διαφορετικές τουρίστριες για το 2005, όπου τις γνώριζε στην Πλάκα, τους έλεγε να τις ξεναγήσει, μετά από λίγο τους πρόσφερε μια τυρόπιττα όπου είχε κρύψει μέσα ένα βαρύ υπνωτικό χάπι STILLNOX, μετά τις πήγαινε να πιουν ένα αλκοολούχο ποτό σε μπαράκι (κάτι το οποίο αντενδείκνυται απολύτως με το συγκεκριμένο φάρμακο), στη συνέχεια τις πήγαινε υποβασταζόμενες και τις βίαζε στο ξενοδοχείο, τις παρατούσε αναίσθητες και έφευγε.
Αυτή είναι η σύντομη περιγραφή της μιας υπόθεσης, που έχει τελεσιδικήσει με 5 χρόνια κάθειρξη του βιαστή, σε βαθμό και εφετείου, και περίπου τα ίδια υπάρχουν στις καταγγελίες των άλλων τριών, για τις οποίες η δίκη δεν έχει ξεκινήσει ακόμα εξαιτίας των βαριών προβλημάτων της ελληνικής δικαιοσύνης, και ταυτόχρονα της απίστευτης αρνησιδικίας της δικηγόρου. Θεωρούσαμε ότι η υπεράσπιση αυτού του βιαστή αντέβαινε προς τους αγώνες που κάναμε για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών.
Για να επιστρέψουμε στο Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ, ήμασταν κάποιες γυναίκες που θέλαμε να αναδεικνύουμε τα δικαιώματα των γυναικών και να αγωνιζόμαστε γι’ αυτά μέσα και έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως κάναμε όλα τα χρόνια της λειτουργίας μας. Η συμμετοχή ήταν ελεύθερη για όσες ενδιαφέρονταν, δημοσιοποιούσαμε πάντα τα ραντεβού για τις συναντήσεις και την πολιτική του συνδιαμορφώναμε με άμεση δημοκρατία των παρουσών. Δεν διακηρύξαμε ποτέ ότι εκπροσωπούσαμε όλες τις γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως, όλες οι θεματικές της εποχής εκείνης επεξεργάζονταν πολιτική και οργάνωναν δράσεις. Και μάλιστα, η συγκεκριμένη θεματική ήταν η πιο συστηματική στη δράση της. Υπάρχουν γυναίκες που θεωρούν ότι τα δικαιώματα των γυναικών και ο αγώνας ενάντια στην πατριαρχία είναι μια δευτερεύουσα αντίθεση μέσα στην καπιταλιστική μας κοινωνία και ποτέ δεν ήρθαν σε καμιά μας εκδήλωση. Γενικά, αφού τίθεται το ερώτημα, δεν ήμασταν πολλές, αλλά κάναμε πολύ σημαντικά πράγματα.
Επικαλείται την ανάγκη, η Ευγενία, για δίκαιη δίκη όλων των κατηγορουμένων. Κι εμείς γι’ αυτό πασχίζαμε, γι’ αυτό και εξοργιζόμασταν όταν ζήταγε η συγκεκριμένη δικηγόρος του βιαστή τη μία αναβολή μετά την άλλη, και τα χρόνια περνούσαν. Αυτό το θεωρούσαμε αδικία απέναντι στα θύματα του βιασμού, που δεν μπορούσαν να βρουν το δίκιο τους όταν έρχονταν από τις μακρινές τους χώρες, με μεγάλο κόστος. Μάλιστα, είχαμε στείλει ως ΔΓΣ προσωπική επιστολή προς τη συγκεκριμένη δικηγόρο, το 2010, όπου της αναφέραμε την αντίρρησή μας για τη συνηγορία προς τον βιαστή και για την αρνησιδικία. Μας απάντησε με επιστολή της ότι δεν ξέρει ποιο είναι αυτό το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ και παράλληλα έλεγε διάφορα ψέματα και δικαιολογίες για τις ενέργειές της. Αυτό όμως δεν της έφθασε, και την επιστολή μας αυτή, παρ’ ότι ήταν προσωπική, την ανέφερε στο δικαστήριο, ως πίεση εναντίον του πελάτη της, και μας κατάγγειλε βάζοντάς τη στα αναγνωστέα έγγραφα. Αυτό ήταν το ήθος της Ζ.Κ. απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ και το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ.
Φυσικά, η λίστα Λαγκάρντ είναι μεγάλο θέμα, αφορά την άρνηση των κυβερνώντων να φορολογήσουν τους πλούσιους, εκτός από όλα τα εγκλήματα που έχουν κάνει εναντίον των λαϊκών τάξεων και που, αν τους επιτρέψει ο λαός, θα συνεχίσουν να κάνουν. Χρειάζεται να αγωνιστούμε μέσα και έξω από τη Βουλή για την αποκάλυψη της διαπλοκής και πρέπει να το κάνουμε με τρόπους πάντα που αρμόζουν στην Αριστερά. Γιατί όμως να συμψηφίζουμε και να λέμε ότι όποια αγωνίζεται εναντίον της λίστας Λαγκάρντ δεν πειράζει να είναι συνήγορος βιαστή; Γιατί και οι δύο αυτές αξίες, δηλαδή η αντίσταση στη διαπλοκή των πολιτικών με το μαύρο και το άσπρο χρήμα και το δικαίωμα των γυναικών να ζουν χωρίς βία ή φόβο βίας ή βιασμού δεν αξίζει εξίσου να υπηρετηθούν;
Αγαπητή Ευγενία, όταν βίασε και έκαψε ο βιαστής στην Ξάνθη την άτυχη Ζωή Δαλακλίδου, τα Χριστούγεννα, έλεγες πολλά στην εκπομπή σου και δικαίως. Τώρα που οι τέσσερεις τουρίστριες δεν φονεύθηκαν μετά τον βιασμό τους, θέλεις να συγκαλύψεις την αρνησιδικία. Πράγματι, δεν σου πάει.
Για περισσότερα περί της αρνησιδικίας και της υπόθεσης συνολικότερα, στο http://www.fylosykis.gr. Έχουμε πολλά σχετικά και αναλυτικά δημοσιεύματα.
* Η Σίσσυ Βωβού είναι μία από τα στελέχη του πάλαι ποτέ τιμημένου Δικτύου Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ
11 Απριλίου, 2013 στις 5:19 μμ
σχολιαστης
Δημοσιογραφία επιπέδου λέμε!
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=765966
11 Απριλίου, 2013 στις 5:20 μμ
xberliner
«που οι πιο άχρηστοι ευρωπαίοι συνάδελφοί του πήραν 1 δις από τη χρήση της, αυτός προκλητικά φρόντισε για το προσωπικό του όφελος, συνεχίζοντας…»
Από που προκείπτει ότι το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να πάρει 1 δις;
Πόσα ήταν τα συνολικά ποσά μέσα στη λίστα;
Από αυτά το κράτο θα μπορούσε να πάρει μέσω τις επιβολής φορολογίας και προστίμων μόνο σε όσα ήταν αδήλωτα ή προέρχονταν από παράνομες δραστηριότητες. Και επειδή να αποδείξει κάτι τέτοιο είναι χρονοβόρο (ειδικά στην Ελλάδα) το πιο πιθανόν είναι να έφτανε σε εξωδικαστικό διακανονισμό (όπως νομίζω έγινε και στις χώρες που πήρας 1 δις). Αν τελικά κατάφερνε να βγάλει 100 με 200 εκ. καλά θα ήταν.
Το πρόβλημα δεν είναι τα λεφτά αυτά που χάθηκαν. Οκ, μπορεί είναι για ένα χρόνο (και όχι για κάθε χρόνο) για όλους τους συνταξιούχους ένα χαρτζηλίκι έξτρα το οποίο όμως θα λείπει τον επόμενο. Το πρόβλημα είναι η ηιθική διάσταση της ατιμωρησίας.
11 Απριλίου, 2013 στις 5:32 μμ
Πάνος
ΣΑΘ,
στοιχημα δεν βαζω για τιποτα…
11 Απριλίου, 2013 στις 5:42 μμ
bartender
«Ας το ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής. Δεν υπάρχει καμία πολιτική σχέση μεταξύ Ζωής Κωνσταντοπούλου και Κασιδιάρη»
Αλήθεια;
11 Απριλίου, 2013 στις 6:30 μμ
bas
«Κοίτα τα ποσοστά των εκλογών του 09 και ακόμη και συ θα καταλάβεις..»
zeppos
Καλό!!! (Μην το χαλάσεις λέγοντας ότι σοβαρολογούσες!)
Αν θυμάμαι καλά σ’ εκείνη την προεκλογική περίοδο ένα ήταν το κυρίαρχο σύνθημα του ΠΑΣΟΚ που μάγεψε τα πλήθη: ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ! Και ήταν ΑΙΣΧΡΟ αυτό ενώ ήξερε ο βλακο-ΓΑΠ ότι δεν υπήρχε σάλιο. Βλέπεις ήξερε καλά σε τι λαό απευθυνόταν.
Υ.Γ. Εκείνες τις υπέροχες μέρες του ’09 θυμάμαι-με νοσταλγία είναι η αλήθεια- και το άλλο υπέροχο σύνθημα: ΣΤΙΣ ΚΑΛΤΣΕΣ!!!
Το βρήκα στου youtube και το παραθέτω για να φτιαχτείς λίγο.
11 Απριλίου, 2013 στις 6:32 μμ
σχολιαστης
http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=270971#cmnt_919862
Εντονη αντίδραση
Σύγκρουση ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ για την αφίσα με το καλάσνικοφ
11 Απριλίου, 2013 στις 6:36 μμ
σχολιαστης
bas, δεν ψήφισε ο κόσμος το ΠΑΣΟΚ το 2009 λόγω του «λεφτά υπάρχουν». Θα έπαιρνε αντίστοιχο ποσοστό και αν έλεγε «δεν υπάρχει μια γιατί ο χοντρούλης τα έκανε μπάχαλο». Απλώς αυτό ίσως τον βοηθούσε να μην τα κάνει ο ίδιος ο ΓΑΠ μπάχαλο.
Τις εκλογές εκείνες τις έχασε ο Καραμανλής που εξέπεμπε το μήνυμα «μην κάνετε κανένα αστείο και με ξαναβγάλετε». 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 6:45 μμ
bas
Εννοείς ότι αυτή η «υποσχετική» του ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ δεν επηρρέασε την κρίση των ψηφοφόρων; Τότε γιατί το έλεγε σε κάθε ευκαιρία; Αν δεις προεκλογικές εκπομπές της εποχής θα διαπιστώσεις ότι είχε πέσει «γραμμή», όλα τα στελέχη πρώτης γραμμής το ανέφεραν στους λόγους τους.
…Και άντε, για την οικονομία της συζήτησης, να δεχτώ ότι το σύνθημα δεν επηρρέασε. Δεν ήταν ΑΙΣΧΡΟ και μόνο που το έλεγε με δεδομένο ότι ήταν γνωστά τα χάλια της οικονομίας; (Τα ήξερε εξ’ άλλου ο μπούλης, γι’ αυτό και την κοπάνησε)
Υ.Γ Το τελευταίο που αναφέρεις ήταν εμφανές. Καταλάβαινε και ο πιο αδαής περι τα πολιτικά ότι ο μπούλης εκείνη την εποχή το μόνο που ήθελε ήταν να φύγει.
11 Απριλίου, 2013 στις 6:46 μμ
xberliner
«Τις εκλογές εκείνες τις έχασε ο Καραμανλής που εξέπεμπε το μήνυμα “μην κάνετε κανένα αστείο και με ξαναβγάλετε”.»
Ο σχολιαστης έχει απόλυτο δίκιο. Τις εκλογές τις προκάλεσε για να τις χάσει ο ΚΑΚ. Και θα τις έχανε όποτε και να τις προκαλούσε. Δεν θυμάμαι ποτέ άλλο κόμμα να έχει ξεφτυλλιστεί τόσο πολύ (βατοπέδι, πυρκαγιές με στρατηγό άνεμο, υποκλοπές, Δεκέμβρης 08, τα δικά μας παιδιά κτλ.) στην Ελλάδα.
Επίσης αν θυμάμαι το «λεφτά υπάρχουν» δεν ήταν το κεντρικό σύνθημα του ΠΑΣΟΚ. Νομίζω σε μια ομιλία του το είπε ο ΓΑΠ. Απλώς ήρθε στη δημοσιότητα αρκετά μετά. Όπως και χει και να μην το έλεγε τα ίδια ποσοστά θα έπερνε. Ο δικομματισμός δεν είχε ακόμα καταρεύσει και η νου δου ήταν ανύπαρκτη.
Το τραγικό όμως ήταν ότι τους το πρώτο εξάμηνο η κυβέρνηση του ΓΑΠ ακολούθησε πολιτική σαν να υπήρχαν πράγματι λεφτά.
11 Απριλίου, 2013 στις 6:58 μμ
σχολιαστης
Φυσικά ήταν απαράδεκτο. Σε συνάντηση πριν τις εκλογές, ο …Στουρνάρας που είχε κληθεί είχε πει ότι πρέπει να ειπωθεί στον κόσμο η αλήθεια, αλλά επικράτησε η ομάδα …Κατσέλη με το ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Αφου επικράτησε η γραμμή αυτή -του χοντρού ψέματος- την έλεγαν παντού. Και βέβαια μαζί με τη χώρα την πλήρωσαν και οι ίδιοι.
11 Απριλίου, 2013 στις 7:39 μμ
Πάνος
Όχι ακριβώς – και όχι όσο θα έπρεπε.
11 Απριλίου, 2013 στις 7:40 μμ
zeppos
Να μην «ολισθήσω» σε απάντηση στον φωστήρα bas για το «λεφτά υπάρχουν» και την δήθεν γραμμή από άλλους, αλλά η επανάλειψη ακόμη σήμερα ενός τόσο διαστρεβλωμένου αποσπάσματος του προεκλογικού λόγου του ΓΑΠ στην Κοζάνη, είναι σχεδόν γελοία..
Το «λεφτά υπάρχουν» ποτέ δεν ειπώθηκε ως υπόσχεση για ανεξέλεγκτες παροχές, συμπληρωνόταν τότε στην ομιλία από ένα μεγάλο «ΑΝ» και ένα μεγάλο «ΑΛΛΑ»: λεφτά υπάρχουν, αν πατάξουμε την εισφοροδιαφυγή, αν καταπολεμήσουμε τη φοροδιαφυγή, αν αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Λεφτά υπάρχουν , αλλά σπαταλιούνται ή χαρίζονται με πελατειακές διευθετήσεις.
Ήταν η υπογράμμιση ότι μία χώρα που βρίσκεται στις 30 πλουσιότερες του κόσμου, προφανώς και έχει πλούτο , αρκεί να αξιοποιηθεί, να φορολογηθεί και να διανεμηθεί σωστά. Εδώ οι μηχανισμοί παραπληροφόρησης ποτέ δεν παρουσίασαν ολόκληρα, αλλά απομόνωσαν μία φράση και αυτό πολύ αργότερα..
Έχει κανείς έστω μια ομιλία του ΓΑΠ που λέει την φράση αυτή ως ΥΠΟΣΧΕΣΗ για παροχές;
11 Απριλίου, 2013 στις 7:45 μμ
bas
zeppos
Και τι τον εμπόδισε να τα εφαρμόζει όσο ήταν στην εξουσία; Α! ξέχασα…Τον ανέτρεψαν τα συμφέροντα και δεν πρόλαβε…
11 Απριλίου, 2013 στις 7:52 μμ
Ενη
Ζέππος
Αυτή η μεγαλειώδης διαστρεβλωση, που ακομα βλέπω οτι μερικοι την υποστηρίζουν, παρ΄ολο που εχει χιλιοειπωθει τώρα και τρια χρόνια οτι
το λεφτα υπάρχουν, με κανένα τροπο δεν ηταν υπόσχεση για παροχές,
τουναντίον ακριβως οπως το λές , οτι
αν μια κυβέρνηση βάλει ως στοχο πρωτον την παταξη μιας απιστευτης φοροδιαφυγης, απο μικρους-μεσαιους-μεγαλους διαχρονικά και
αν μια πελατειακη πολιτικη που κι΄αυτή συνέχιζε και γιγαντώθηκε κατα τη διακυβερνηση Καραμανλη, (διπλασιαθηκε ο δημοσιος τομέας) και
αν πράγματι μια κυβέρνηση εκανε μια ριζικη αναδιοργανωση του ελληνικου κράτους που λειτουργουσε ως νεο-οθωμανικο κράτος (με ολες τις κυβερνησεις επίσης διαχρονικά απο συστασεως του ελληνικου κράτους) και
αν τα παραπάνω δεν β
11 Απριλίου, 2013 στις 7:59 μμ
Ενη
εφυγε το σχολιο, αυτονομήθηκε χα, χα, χα
συνεχίζω λοιπόν
αν τα παραπάνω δεν «σκονταφταν» επάνω σε μια απο τις δυσχερεστερες συγκυριες αυτη το να ειναι το ελληνικό κράτος
μπροστα στο γκρεμο, με ενα μεγιστο δημοσιονομικό πρόβλημα , (ελλεειμα – χρεος μεγενθυμενο επι διακυβερνησης Καραμανλη)
τότε ισως πράγματι το 42% που ψηφισε τότε τον Παπανδρεου, να δικαιώνονταν.
Ομως δυστυχώς, βρεθηκαμε να ζουμε και τα αποτελέσματα της παγκοσμιας οικονομικης κρίσης αλλά και τα αποτελέσματα των διακυβερνήσεων που εφεραν τη χώρα σε ανάγκη μνημονίων, (αλλιως θα χρεωκοπουσαμε αυθις).
11 Απριλίου, 2013 στις 8:00 μμ
bas
Ναι ρε γμτ αν βγάζαμε τον ΓΑΠ πρωθυπουργό, τώρα η χώρα δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα. Θα τα είχε καταφέρει περίφημα.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:03 μμ
Πάνος
Αγέλαστος πέτρα
Της Ξένιας Κουναλάκη
«Το προσωπικό είναι πολιτικό» ήταν ένα ευρέως διαδεδομένο φεμινιστικό σύνθημα της δεκαετίας του ’70. Οι προσωπικές εμπειρίες διαμορφώνουν εν τέλει την πολιτική στάση και συνειδητοποίηση. Εχει, λοιπόν, νόημα να υποστηρίξει μια γυναίκα τη Ζωή Κωνσταντοπούλου; Ιδού το ερώτημα. Ναι, έχει. Γιατί το bullying που υφίσταται είναι μια καθημερινότητα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, για όλες τις γυναίκες. Είναι ανεξάρτητο από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, προσωπικές επιλογές ή διαδρομές. Εχει σχέση αποκλειστικά με τον τρόπο που κατασκευάζεται η έμφυλη ταυτότητα στο πλαίσιο της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έχει βαφτιστεί «Ζωή Κασιδιάρη» και έχει ταυτιστεί από το Γιάννη Πρετεντέρη με τον συνάδελφό της από τη Χ.Α. Το υπονοούμενο είναι σαφές: έχουν τις ίδιες περίπου ορμόνες, είναι εξίσου μάτσο, επιθετικοί, βίαιοι. Σε χθεσινό του άρθρο στο Protagon, ο σκιτσογράφος της «Καθημερινής» Ανδρέας Πετρουλάκης απορρίπτει την κατηγορία του σεξισμού και νομιμοποιεί τη στοχοποίησή της με το επιχείρημα ότι είναι «αγενής» και «αγέλαστη», διαθέτει «υστερική επιμονή». Εχει ενδιαφέρον η επιλογή των επιθέτων, ειδικά ο συσχετισμός υστερίας και γυναικείου φύλου. Σπάνια αποκαλούμε έναν άνδρα «υστερικό». Στην περίπτωση των γυναικών είναι σχεδόν ταυτόσημες έννοιες. Γιατί ενοχλεί που είναι αγέλαστη; Επειδή οι γυναίκες οφείλουν να είναι γλυκές, να χαμογελούν, να μην είναι σκυθρωπές.
Πάνω από όλα όμως έχουν συγκεκριμένο ρόλο και αποστολή: την αναπαραγωγή. Το ζήτημα αυτό έθιξε με τον πλέον χυδαίο τρόπο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Βαγγέλης Βενιζέλος, όταν αμφισβήτησε την ικανότητα της κυρίας Κωνσταντοπούλου «να κυοφορήσει».
Παλλαϊκή κατακραυγή προκάλεσε το γεγονός ότι η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Κωνσταντοπούλου, υπερασπίζεται έναν σεσημασμένο βιαστή και χρησιμοποιεί μάλιστα δικολαβίστικα τεχνάσματα για να εξασφαλίζει συναπτές αναβολές στην εκδίκαση της υπόθεσης. Δίκαιη η οργή. Προσυπογράφουμε πλήρως. Διαφαίνεται όμως ένα στοιχείο ύποπτης υπερευαισθησίας. Δεν υπάρχουν άνδρες βουλευτές που έχουν ανάλογη συμπεριφορά; Για παράδειγμα ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Βασίλης Καπερνάρος, είναι συνήγορος του Γιάννη Λουκιανού, ο οποίος κατηγορείται για συνέργεια στη δολοφονική επίθεση εναντίον τριών Αφγανών τον Σεπτέμβριο του 2011. Η δίκη έχει αναβληθεί τουλάχιστον 7 φορές μέχρι τώρα. Γιατί δεν έτυχε ανάλογης δημοσιότητας;
Οι πολιτικοί της αντίπαλοι λατρεύουν επίσης να θυμίζουν ποιανού είναι κόρη. Οπως η Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία είναι πλέον γιαγιά, η Ζωή Κωνσταντοπούλου, λόγω του φύλου της, παραμένει πάντα κόρη του πατέρα της. «Μιλούσε από το πρωί ώς το βράδυ για νεποτισμό, αλλά τώρα το έχει βουλώσει», διαπίστωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Θεόδωρος Πάγκαλος. Στη συνέχεια αν παντρευτεί θα είναι του συζύγου της. Αλήθεια, αυτόν τον σύζυγο της Ευγενίας Μανωλίδου, πώς τον είπαμε;
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_11/04/2013_493113
11 Απριλίου, 2013 στις 8:09 μμ
σχολιαστης
Αντί να πάρει τα καλύτερα στελέχη που είχε διαθέσιμα, έβαλε Παπακ, Κατσέλη, Τίνα και μην πω τι. Γιατί; Γιατί νόμιζε ότι θα ξεκινήσει μια κυριαρχία χρόνων και ήθελε να δείξει ότι βάζει και τον κηπουρό του.
Αλλά αυτό που δείχνει ότι ήταν ντιπ για ντίπ ήταν μια ομιλία που είχε βγάλει το Δεκέμβρη του 2009 στη σοσιαλιστική διεθνή όπου έριξε ένα απίστευτο χέσιμο στους δεξιούς της Ευρώπης και του κόσμου που κυβερνάνε -σε απόκλιση προφανώς από το …δανεικό μοντέλο- για να τρέχει ένα μήνα μετά να τους παρακαλάει να ρίξουν σχοινί να πιαστεί η χώρα.
Αλλά αυτά είναι -πικρή λόγω αποτελέσματος- ιστορία. Ο κουλουράς φωνάζει «φρέσκα κουλούρια». 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 8:12 μμ
σχολιαστης
Αυτά που έγραψε η κ. Σίσσυ Βωβού στην ΑΥΓΗ, δίνουν άλλη εικόνα για τη Ζωή.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:13 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Η Ζωη, κορη του Κωνσταντοπουλου.
Και η Ξενια κορη του Πετρου Κουναλακη ειναι……
Ας ασχοληθει καλυτερα με τα πολιτσιτικα ….
Κεντροαριστερος νεποτισμος. Σε τι διαφερει απο τον δεξιο ή τον αριστερο ;
ΥΓ Ανοιξτε τις ιστοσελιδες αποφοιτων του Κολεγειου, του Αρσακειου, της σχολης Μωραϊτη.
θα βρειτε τα παιδια των ευπορων/πλουσιων και διασημων δεξιων, πασοκων και αριστερων.
Oυφ βαρεθηκα!!!
11 Απριλίου, 2013 στις 8:14 μμ
bas
σχο
Συμφωνώ -αλλά σε σχέση με το τελευταίο σου- θυμήθηκα το ρητό: Οποιος δεν θυμάται την ιστορία, είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:18 μμ
nikiplos
@xberliner (Απριλίου 11, 2013 στις 5:20 μμ), προκύπτει από τα ποσά που διακινήθηκαν προς αυτές τις τράπεζες τις οποίες υπέκλεψε η λίστα Φαλτσιάνι. Οι Ιταλοί και Ισπανοί «ομόλογοι» των Ελλήνων δεν έβγαλαν 400 δις έξω… Οι Έλληνες το έκαναν… Απλά αν δεν συνεργάζονταν και μέχρι τις τελεσιδικίες όπως σωστά λες θα μπορούσαν να δεσμευθούν οι εσωτερικοί τους λογαριασμοί, εκείνοι του εξωτερικού κατόπιν αιτήματος, να δεσμευτούν οι ακίνητες περιουσίες των και ύστερα σου έλεγα εγώ για το ζήτημα των χρημάτων ή όχι. Και ναι παίζουν ρόλο και καθόλου χαρτζηλίκι όπως λες δεν θα ήταν… Σύμφωνα με το Γάλλο δημοσιογράφο που είχε το άρθρο, η Ελλάδα θα μπορούσε να ήταν δεύτερη ή και πρώτη σε ποσά εισπράξεων, αρκεί οι «ιθύνοντές» της να έκαναν τη στοιχειώδη εργασία των… Εκείνη για την οποία θα εγκαλέσουν και θα απολύσουν σύντομα «επίορκους»… (κάτι που προσπαθούν να αποφύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι…)
11 Απριλίου, 2013 στις 8:25 μμ
σχολιαστης
Συμφωνώ bas, αυτό που θέλω όμως να πω είναι ότι ας αφήσουμε τις ομφαλοσκοπήσεις για λίγο ώστε να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα με τη μέγιστη …εγρήγορση γιατί κινδυνεύουμε να πάμε άκλαυτοι.
Οσο για την ιστορία, κάποιοι έχουν καταφέρει να αναγορεύσουν τους εραστές του υπαρκτού σε τιμητές. Αυτή κι αν ήταν «η ιστορία» αλλά βλέπεις τι γίνεται. 🙂
11 Απριλίου, 2013 στις 8:35 μμ
Ενη
Τώρα αυτή η προσπάθεια να προβάλουμε το «γυναικειο ζήτημα» για να δικαιολογήσουμε οποιαδήποτε, πράξη, συμπεριφορά, ειδικές ατομικες περιπτώσεις που αφορουν σε δραστηριότητες κάποιων γυναικων,
ειναι ενας αποπροσανατολισμος της ουσίας της πραγματικης καταπίεσης των γυναικων ως κοινωνικά ατομα, που αποτελουν και τις διακρίσεις που υφίστανται, (σε πολύ μικροτερο βαθμό απο το παρελθον, βέβαια, λόγω των μακροχρονιων αγώνων των ιδιων των γυναικων που πάλαιψαν για τα δικαιώματα τους σε παγκοσμια κλιμακα)
αλλά που δεν μπορει να θεωρηθει οτι η υπεράσπιση των γυναικων ειναι ενα θεσφατο.
Η Θάτσερ π.χ. ηταν γυναικα, αλλά τίποτα δεν την εμποδισε να ειναι μια αυταρχικη ηγέτις που ποδοπάτησε συνδικαλιστικά δικαιώματα , κοινωνική προνοια, κ.α. οπως ακριβως θα εκανε και ενας ανδρας ομοΐδεατης της.
Οταν κάποτε στην Ελλάδα το γυναικειο κίνημα , παρότρυνε τις γυναικες «ψηφίστε γυναικες», δεν εννοουσε ολες τις γυναικες αλλά τις αξιες αυτές που με οποιο αντικειμενικό κριτήριο αν τις εκρινε κανεις, ανδρας η γυναικα,
θα αποφασιζε οτι αξιζει να τις ψηφίσει.
Ετσι μη γενικοποιουμε και την περιπτωση της κας. Κωνσταντοπουλου και τη θεωρουμε ως θυμα σεξισμου, αλλωστε με την ιδια της τη συμπεριφορά, κατα πάσα πιθανότητα , η ιδια δεν θα ηθελε μια παρόμοια υποστήριξη ως ενα θυμα …….σεξισμου.,
11 Απριλίου, 2013 στις 8:36 μμ
nikiplos
Ρε ΓΑΠάκια (κατά το … γατάκια), είμασταν εδώ και βλέπαμε… τις παλινωδίες του ΓΑΠ, τα σούργελα που έβαλε σε κυβερνητικά πόστα κάνοντας δήθεν ανανέωση, τις παλινωδίες σε ζητήματα δικαιοσύνης και ανάθεσης ευθυνών στους υπεύθυνους «από όπου κι αν προέρχονται». Και άλλα ορέα… Ροκάνισε το χρόνο, μας έβαλε στο ΔΝΤ, κι ύστερα μας παρέδωσε δεμένους στην ΕΕ, μετατρέποντας το χρέος της χώρας και κυρίως των ιδιωτικών μας τραπεζών (όπως του Λαυρεντιάδη που δάνειζε το κόμμα του, αλλά και άλλων ) που υπερδάνειζαν και δανείζονταν από ρισκαδόρους Hedge Funds σε χρέος της Χώρας προς κράτη. Σε αυτή την επιμήκυνση του Ιούλη 2011, συναποφάσισε τα εξής:
-Δημοσιονομικά μέτρα μέχρι το 2061 (50+ χρόνια αν θυμάστε)
-Αποσύνδεση των μισθών και των συντάξεων από το ΑΕΠ της χώρας. Δηλαδή ακόμη κι αν… βρίσκαμε πετρέλαιο… οι μισθοί και οι συντάξεις θα συναποφασίζονται μόνο από την Τρόϊκα, συνθέτοντας αυτοί κατά την κρίση τους το πόσα χρειάζεται να ζήσει κανείς στην Ελλάδα, όχι μόνο σήμερα αλλά μέχρι το 2061…
Ύστερα την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια, φεσώνοντας τον ιδιωτικό τομέα, αφήνοντας απλήρωτους ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά συνεκδοχικά στέλνοντας στην ανεργία ένα εκατομύριο συμπολιτών μας, χωρίς έλεος… μόνο και μόνο για να στηρίξει το ΠΑΣΟΚιστάν και το σύστημα εκλογής τους μέσω των στρατιών διορισμένων υποταγμένων…
Σήμερα που συγκυβερνούν, λουφαγμένοι στη γωνία, ο ΓΑΠ είναι εξαφανισμένος… Όπως και ο ΚΑΚ, καίτοι σχημάτισε την κυβέρνηση των χειρότερων σκανδάλων της Μεταπολίτευσης, εκείνης που αποκαλείται και «η κυβέρνηση του Καραμάν Αλή με τους 40 κλέφτες»…
Όμως ο καιρός γαρ εγγύς… έσηται ήμαρ…
11 Απριλίου, 2013 στις 8:39 μμ
bas
nikiplos
Ωχ!!! Ποιος ακούει τώρα τον zeppos…
11 Απριλίου, 2013 στις 8:47 μμ
Ενη
«Αντί να πάρει τα καλύτερα στελέχη που είχε διαθέσιμα, έβαλε Παπακ, Κατσέλη, Τίνα και μην πω τι. Γιατί; Γιατί νόμιζε ότι θα ξεκινήσει μια κυριαρχία χρόνων και ήθελε να δείξει ότι βάζει και τον κηπουρό του»
Σχολιαστή,
Πραγματι αρκετα τα χιλιοειπαμε ολο αυτό το διάστημα, ομως
η επιλογή προσώπων για μια εντελως νέα διακυβέρνηση, δεν γινεται με ολο το παλαιο στελεχιακο δυναμικό, ισως κάποιο μέρος αυτου, αλλά
χρειάζεται και μια ριζικη αλλαγή και προσώπων και αντιλήψεων, που ειναι
καθοριστικός παράγοντας και για μια νέα αντιληψη των πραγματων.
Αυτό δεν σημαινει «κηπουρους» (οπως πολύ αστοχα πολλοι επιμένουν)
αλλά κατι καινουργιο, ακριβως αυτό που ψηφισε ο κόσμος.
Οπως πολλοι τότε λέγανε ας δουμε αυτή την καινουργια ομάδα ανθρω΄πων μπάς και κυβερνήσουν διαφορετικά απο τους προηγουμενους.
11 Απριλίου, 2013 στις 8:54 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
10 σημεία συζήτησης για την Κρίση
Athensvoice 09/04/2013 – 14:09
ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΑΝΑΚΗ
Α. Πώς φτάσαμε ως εδώ
Υπάρχει συνολική ευθύνη του πολιτικού προσωπικού της χώρας και του πολιτικού συστήματος. Δεν εξαιρείται κανένα κόμμα και κανένα πρόσωπο. Η λογική του αποδιοπομπαίου τράγου δεν αντιστοιχεί στο βάθος και στην έκταση του ελληνικού πολιτικού προβλήματος.
Τα «αστικά κόμματα» δεν μπόρεσαν να υπερασπιστούν την επιχειρηματικότητα, που συκοφαντήθηκε και ενοχοποιήθηκε. Τα «αριστερά κόμματα» δεν μπόρεσαν να αναδείξουν και υπερασπισθούν την αξία της οικονομικής παραγωγής. Εγκλωβίστηκαν σε λογικές κεκτημένων μικροσυμφερόντων και έχασαν το μείζον: την ανάγκη για τη δημιουργία πλούτου προς διανομή.
Ο νέος διχασμός δεν είναι λύση. Υπάρχει ανάγκη για ένα νέο ιστορικό συμβιβασμό μεταξύ των παραδοσιακών αντιπάλων. Η μισή ελληνική κοινωνία, όπως αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις, δεν μπορεί να είναι εκτός παιχνιδιού.
Το δίλημμα μνημόνιο-αντιμνημόνιο έχει ξεπεραστεί ιστορικά. Είμαστε σε άλλη φάση. Υπέρβαση του διχασμού με ρεαλισμό. Προσγείωση στην πραγματικότητα χωρίς συνωμοσιολογία και καλλιέργεια μύθων.
Η χώρα έχει ανάγκη από ένα εθνικό σχέδιο παραγωγής – με πολιτικό διάλογο και με τη συμμετοχή της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Β. Το ευρωπαϊκό πρόβλημα
Η σημερινή Ευρώπη δεν είναι αυτή που θέλουμε. Βαδίζουμε προς το τέλος μιας θητείας της Κομισιόν, που ήταν η δυσκολότερη από καταβολής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θητεία απέτρεψε τη διάλυση, αλλά δεν εξασφάλισε την ενοποίηση.
Το ευρωπαϊκό εγχείρημα εξακολουθεί να βρίσκεται στην κόκκινη ζώνη. Το ανάπηρο ευρώ δεν μπορεί. Ο ρόλος του στη σύγκλιση των ευρωπαϊκών οικονομιών υπερτιμήθηκε. Όλα τα χάσματα έχουν διευρυνθεί. Το αποκαλούμενο χάσμα Βορρά-Νότου δεν αναφέρεται, αλλά υπάρχει. Ως χάσμα ανταγωνιστικότητας, triple AAA.
Τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής κοινής γνώμης ανησυχητικά. Ο αντιευρωπαϊσμός σε Νότο, αλλά και σε Βορρά, διευρύνεται. Τον τελευταίο χρόνο το 55-60% της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης δηλώνει απολύτως δυσαρεστημένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αποφύγαμε τη φάση υπαρξιακής αγωνίας του Ευρώ, όπως δήλωσε ο πρόεδρος Μπαρόζο αλλά εκτιμώ ότι βρισκόμαστε σε μία νέα φάση υπαρξιακής αγωνίας της ίδιας της Ευρώπης.
Όχι στο διαζύγιο Βορρά-Νότου. Όλοι ένα βήμα πίσω. Λύση εντός της Ευρωπαϊκής Οικογένειας. Νέοι θεσμοί ευελιξίας. Νέα Συνθήκη. Με κεντρική ιδέα την αμοιβαιοποίηση του χρέους έναντι μεταρρυθμίσεων. Αυτή είναι η δική μου πρόταση.
*Το παραπάνω κείμενο αποτελεί μια περίληψη των εκτιμήσεων και των προτάσεων της Μαρίας Δαμανάκη για τα μείζονα θέματα της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου του Γιάννη Πρετεντέρη «Ο ψυχρός εμφύλιος» στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα.
ΥΓ Στοιχηματιζω οτι θα ειναι προτεινομενη για την επομενη κυβερνηση εθνικης αναγκης. Για πολλους λογους . Ακομη και για …φεμινιστικους.
11 Απριλίου, 2013 στις 9:00 μμ
j95
εμετός για τη στρατευμένη προδότρα του φύλου της.
11 Απριλίου, 2013 στις 9:02 μμ
j95
(αλλά όχι προδότρα του νεποτισμού που διέπει το ελληνικό who is who)
11 Απριλίου, 2013 στις 9:04 μμ
j95
η άποψη ότι η Κωνσταντοπούλου υφίσταται την πολεμική που υφίσταται στο όνομα του μισογυνισμού είναι το ίδιο ηλίθια με την άποψη ότι υφίσταται την πολιτική που υφίσταται στο όνομα της σκληρότητας προς τα ζώα.
11 Απριλίου, 2013 στις 9:17 μμ
Πάνος
Τα υπομνήματα έγιναν της μόδας 😉
http://www.koutipandoras.gr/35398/%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CE%BE%CE%B5%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7.html
Όλο το υπόμνημα του Κώστα Βαξεβάνη στην Προανακριτική
Προς
την Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την Διενέργεια
Προκαταρκτικής Εξέτασης κατά του πρώην Υπουργού κ Γ.
Παπακωνσταντίνου
Αγαπητοί κυρία και κύριοι,
Πληροφορήθηκα πως η Επιτροπή σας με καλεί για δεύτερη φορά, προκειμένου να καταθέσω για την υπόθεση της Λίστας Λαγκάρντ, με βάση αίτημα των κ. Άδωνη Γεωργιάδη και Παναγιώτη Ρήγα. Ως επιχείρημα επανάκλησής μου εμφανίζεται το γεγονός πως στην Λίστα που δημοσίευσε το HOT DOC, υπάρχει ως όνομα καταθέτη το «INTERAMERICAN» και όχι το «Δημήτρης Κοντομηνάς».
Θέλω να σας θυμίσω (φαίνεται άλλωστε από τον τίτλο της Επιτροπής σας) πως η Επιτροπή ερευνά τις τυχόν ευθύνες του πρώην υπουργού κ Γ. Παπακωνσταντίνου, με βάση την λίστα που διαχειρίστηκε ο ίδιος και ο διάδοχός του Ευαγ. Βενιζέλος. Το νομικό υλικό για αυτή την έρευνα είναι η λίστα την οποία παρέδωσε ο κ. Βενιζέλος και αυτή την οποία παρέλαβε η ελληνική πλευρά τον Δεκέμβριο του 2012, από τις γαλλικές Αρχες. Η έρευνά σας, προφανώς και δεν στηρίζεται φαντάζομαι στη δημοσιευμένη λίστα. Άρα ακόμη και αν παραδεχτούμε πως η δημοσιευμένη στο HOT DOC λίστα είχε λάθη, παραλείψεις ή ελλείψεις, δεν αποτελεί δικό σας ανακριτικό υλικό αλλά δημοσίευμα.
Συνεπώς δεν αντιλαμβάνομαι την «νομική» συσχέτιση της δημοσιευμένης λίστας με το ανακριτικό σας έργο. Φαντάζομαι πως για μια νομική στοιχειοθέτηση επ’ αυτού, δεν αρκεί η θέση «η Επιτροπή εξετάζει τα πάντα». Προφανώς και έχει δικαίωμα να εξετάσει τα πάντα, που αφορούν όμως την νομική διαλεύκανση της υπόθεσης. Όχι τον τρόπο ή την επάρκεια με την οποία κάποιος δημοσιογράφος κάνει τη δουλειά του. Αυτό είναι δουλειά των δημοσιογραφικών οργάνων και του κοινού. Αν κάνουμε αποδεκτό πως η Επιτροπή θα γίνει Επιτροπή αξιολόγησης του δημοσιογραφικού έργου, τότε φαντάζομαι θα κληθούν συνάδελφοι οι οποίοι έχουν γράψει για 2600 ονόματα ή άλλοι που έχουν γράψει πως η Ελλάδα αγόρασε τη Λίστα Λαγκάρντ, προκειμένου να αξιολογηθούν δημοσιογραφικά για τα «λάθη» τους.
Πληροφοριακά και μόνο για το θέμα που τέθηκε, να σας πω πως η απεικόνιση της INTERAMERICAN του κ Δ. Κοντομηνά στην δημοσιευμένη λίστα, προφανώς και αποτελούσε ταύτιση με τον ίδιο και τα συμφέροντά του. Επιπλέον σε δημοσιεύματά μας, τον κατονομάσαμε ως «άνθρωπο της λίστας» λέγοντας μάλιστα συγκεκριμένα: «Μεταξύ των ονομάτων που περιλαμβάνονται στη λίστα Λαγκάρντ, φιγουράρουν τρανταχτά ονόματα όπως για παράδειγμα η οικογένεια Μπόμπολα, Δημήτρης Κοπελούζος, Λαυρέντης Λαυρεντιάδης, Χρήστος Παπαπολύζος, Δημήτρης Κοντομηνάς, Κώστας Καίσαρης και πολλοί άλλοι. Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι τι θα συμβεί με όλους αυτούς και ειδικά για όσους επιχειρηματίες έχουν στην κατοχή τους ΜΜΕ».
Συνεπώς και από τη δημοσιευμένη λίστα και από τα δημοσιεύματα που ακολούθησαν, ο Δ. Κοντομηνάς κατονομάζεται πλήρως.Το σημαντικότερο όμως είναι,ότι εγώ ο ίδιος παρέδωσα το USB το οποίο είχα στην κατοχή μου στην Επιτροπή.Πρέπει λοιπόν να είναι κάποιος πάρα πολύ αφελής ή να λειτουργεί έξω από την κοινή λογική,για να πιστέψει πως παρέδωσα υλικό που «αποδείκνυε» αυτό που κάποιοι βουλευτές καταλογίζουν.
Παρ όλα αυτά,αν μέλη της Επιτροπής σας θεωρούν πως στην δημοσιογραφικά αξιοποιημένη λίστα, υπήρξαν παραλείψεις, καλό θα είναι στη λίστα που έχετε υποχρέωση να αξιοποιήσετε προανακριτικά, να είναι όσο επιμελείς πρέπει. Η Επιτροπή κάνει έρευνα με βάση τη λίστα που έχει από τις Αρχές και εμείς ως δημοσιογράφοι με τρόπο του οποίου είναι δημοσιευμένα τα αποτελέσματα.
Θα ήθελα με την ευκαιρία να σας θυμίσω πως έχω καταθέσει στην Επιτροπή σας επί 6 ώρες. Η κατάθεσή μου γεμίζει 335 σελίδες. Δυστυχώς οι βουλευτές οι οποίοι έχουν επωμιστεί την διαλεύκανση της υπόθεσης μου έκαναν τις παρακάτω ερωτήσεις:
Άδωνις Γεωργιάδης: «Πόσο κόστιζε η εκπομπή σας στην ΕΡΤ;» «Έχετε κάνει αγωγή στον διεθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ για αυτά που είπε για την εκπομπή σας;» «Γιατί έγραψες ότι στη λίστα είναι η γυναίκα μου;» και άλλα αντίστοιχα.
Παναγιώτης Ρήγας: «Γιατί γράψατε σε ξένες εφημερίδες ότι υπάρχει διαπλοκή ελλήνων πολιτικών και οικονομικών παραγόντων που φαίνεται στη λίστα;»
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης : «Γιατί γράψατε ότι η οικογένεια της μητέρας μου έχει σχέση με τη λίστα;» «Γιατί γράψατε για τον πρέσβη Κλη με τον οποίο έχουμε μακρινή συγγένεια;»
Η «ανάκρισή» μου συνεχίστηκε σε αυτό το μοτίβο και είναι εμφανές πως πολλά μέλη της Επιτροπής δεν τα απασχολούσε η λίστα αλλά το τι έχω γράψει, παραθέτοντας στοιχεία. Το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου και της ελέυθερης δημοσιογραφίας είναι κατοχυρωμένα από το ελληνικό Σύνταγμα και τις Διεθνείς συμβάσεις. Συνεπώς δεν πρόκειται να απολογηθώ σε καμία Επιτροπή για το πώς δημοσιογραφώ, ούτε και να το διαπραγματευτώ.
Τα μέλη της Επιτροπής έχουν το δικαίωμα να με θεωρούν καλό ή κακό δημοσιογράφο, όπως άλλωστε εγώ να τους θεωρώ καλούς ή κακούς βουλευτές. Αυτό όμως δεν είναι αντικείμενο της Επιτροπής σας. Συνεπώς η κλήση μου εκ νέου για αυτό το θέμα δεν έχει κανένα ουσιαστικό ή νομικό αντικείμενο. Η έρευνα η δική σας γίνεται με τις επίσημες λίστες και όχι φαντάζομαι με αυτές που κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί.
Ο βουλευτής μέλος της Επιτροπής, προσπαθεί, χρησιμοποιεί την πολιτική του ιδιότητα και τη θέση του στην Επιτροπή, εκδικητικά και για προσωπικούς λόγους. Ρίξτε μια ματιά στα πρακτικά της Εξέτασης του κ. Βενιζέλου και θα δείτε ότι αντικείμενο της Εξέτασης από τη μεριά του κ. Γεωργιάδη ήταν ενα σενάριο σύμφωνα με το οποίο έχω συμφάγει με τον πρώην πρωθυπουργό Γ Παπανδρέου σε ταβέρνα του Ν Ηρακλείου και αντικείμενο της συζήτησης αυτής ήταν το «στήσιμο της υπόθεσης Βατοπεδίου». Στο σενάριο που κατατέθηκε επισήμως στην Επιτροπή, χωρίς αποδεικτικό στοιχείο, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ απάντησε «μ’ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε». Η λειτουργία των δύο βουλευτών είναι πέρα από κάθε ηθική Κοινοβουλευτισμού. Χρησιμοποίησαν την κοινοβουλευτική τους ιδιότητα για να σπιλώσουν έναν άνθρωπο. Αυτός είναι ο λόγος που εναντίον τους άλλωστε θα καταφύγω στη Δικαιοσύνη.
Έχω γράψει σε αλλεπάλληλα δημοσιεύματα πως ο Άδωνις Γεωργιάδης έπρεπε να αυτοεξαιρεθεί από την Επιτροπή σας, γιατί η σύζυγός του είναι «αντιπρόσωπος» λογαριασμού της λίστας Λαγκάρντ, ο οποίος μάλιστα φαίνεται να συνδέεται με θυρίδα στην οποία υπήρχαν ράβδοι χρυσού. Ο βουλευτής αρνήθηκε πως υπάρχει λόγος αυτοεξαίρεσης, λέγοντας πως η σύζυγός του ήταν νομοτελειακά σχετιζόμενη με την Τράπεζα λόγω συγγενικής σχέσης με τον καταθέτη. Όπως γνωρίζετε όμως, η αντιπροσώπευση στην Τράπεζα δεν καθορίζεται από συγγενικές σχέσεις, αλλά από εξουσιοδότηση η οποία υπάρχει στην Τράπεζα και περιγράφει το είδος της σχέσης.
Σε κάθε περίπτωση ο κ. Γεωργιάδης έπρεπε να μην είναι μέλος της Επιτροπής που ερευνά αυτή τη λίστα. Ακόμη και αν όσα λέει για το είδος της αντιπροσώπευσης είναι αλήθεια. Μετά τα δημοσιεύματα ο κ. Γεωργιάδης εξαπέλυσε επίθεση, φτάνοντας στο σημείο να κάνει Ερώτηση στη Βουλή για το κόστος της εκπομπής μου στην ΕΡΤ. Όχι βέβαια για άλλες εκπομπές. Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποίησε την ιδιότητά του και μέσα στην Επιτροπή. Έτσι προσπαθεί και πάλι να μετατρέψει μια κοινοβουλευτική λειτουργία σε διαδικασία προσωπικής τιμωρίας.
Νομίζω πως δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο στην Επιτροπή σας, πέρα από αυτά που κατέθεσα και δημοσίευσα. Για ό,τι δημοσίευσα κρίνομαι δημοσιογραφικά και όχι από Επιτροπές της Βουλής. Η Επιτροπή σας οφείλει να συνεχίσει το έργο της με τη λίστα που έχει στη διάθεσή της και εύχομαι να το κάνει καλύτερα από μένα.
Φαντάζομαι πως οι εξηγήσεις μου είναι αρκετά κατατοπιστικές. Θα ήθελα να θεωρήσετε το παρόν κείμενό μου ως υπόμνημα των διευκρινίσεων που ζητήσατε. Θα είναι πραγματικά τραγική ειρωνεία να κληθεί ένας μάρτυρας ο οποίος έχει δημοσιεύσει ό,τι γνωρίζει, για δεύτερη φορά, την ώρα που βασικοί μάρτυρες, κάτοχοι δεκάδων εκατομμυρίων στη λίστα, αλλά και πολιτικοί ενημερώνουν την Επιτροπή σας με ένα υπόμνημα.
Σας ευχαριστώ,
Κώστας Βαξεβάνης
11 Απριλίου, 2013 στις 9:42 μμ
Πάνος
silas serafim @silaserafim 57m
ΚΙ Ο ΒΑΞ ΜΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ? ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΝΑ ΤΗΣ ΒΑΖΕΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΗΣ ΝΑ ΡΩΤΑΕΙ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ.
11 Απριλίου, 2013 στις 9:53 μμ
bas
zeppos 7:40
11 Απριλίου, 2013 στις 9:58 μμ
kapetanios
bas
ο ΓΑΠ ποτέ δεν τα είπε αυτά , πρόκειται περί άθλιου μοντάζ
11 Απριλίου, 2013 στις 10:00 μμ
Πάνος
Και το χειρότερο: τον δείχνουν φαλακρό!
11 Απριλίου, 2013 στις 10:40 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Λόγια αξιόπιστα, δεν το συζητάμε..
11 Απριλίου, 2013 στις 10:54 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Και όμως θα είχε πολύ ενδιαφέρον η συμπεριφορά της Ζωής απέναντι στον Βαξεβάνη, αν πήγαινε, κακώς είναι τόσο σίγουρος ο χρήστης του facebook ότι θα της έσπαγε τα νεύρα και ότι θα του την έπεφτε με τη γνωστή μέθοδο 😉
12 Απριλίου, 2013 στις 1:07 πμ
bas
kapetanios, Πάνος
Ελιωσα στο γέλιο.
12 Απριλίου, 2013 στις 7:34 πμ
zeppos
Πάνο, το οτι τον δείχνουν οι αλήτες μονταδόροι φαλακρό, είναι αλήθεια!
Το οτι είναι φανερή συραφή διάφορων ομιλιών κατά το δοκούν, επίσης είναι αλήθεια..
Σιγά τα ωά!
12 Απριλίου, 2013 στις 8:22 πμ
Ανάλεκτα 5/4- 11/4/2013 | firiki2010
[…] Α Πετρουλάκης Ε, ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΕΞΙΣΜΟΣ ! “…. Η ουσία είναι ότι η δημόσια παρουσία της είναι συνώνυμη του αδιεξόδου. Είναι αποδομητική. Του διαλόγου, των αντιπάλων της, της δημοκρατικής ή νομικής διαδικασίας. Πιστεύει κανείς, διαβάζοντας τα πρακτικά της Προανακριτικής, ότι ενδιαφέρεται να κυλήσει ομαλά η εξέταση μαρτύρων και να λάμψει η αλήθεια; ΄Εχει καμιά σχέση με δικονομική διαδικασία αυτό το πράγμα που εξελίσσεται με εκείνη πρωταγωνίστρια;…” https://panosz.wordpress.com/2013/04/10/sxoliasths-e-oxi/#more-46513 […]
12 Απριλίου, 2013 στις 9:20 πμ
nikos__alfa
Ορέ Ζέππο
εκτιμώ την πίστη σου αλλά ο ΓΑΠ ΔΕΝ είναι …θρησκεία!
Καλημέρα 🙂
12 Απριλίου, 2013 στις 9:23 πμ
Πάνος
ζέπο,
καλημέρα!
Όταν θα χτιστεί ναός προς τιμήν του ΓΑΠ, έχεις εξασφαλισμένη τη θέση του νεωκόρου! 🙂
12 Απριλίου, 2013 στις 9:32 πμ
skipper
Σύμφωνα με μία δημοσκόπηση της ΑΛΚΟ πριν κανά 2μηνο ..για το ποιος είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης τα αποτελέσματα ήταν
Ανδρέας Παπανδρέου 24,2%
Κων/νος Καραμανλής 22,8%
Κώστας Καραμανλής 5,3%
Κών/νος Μητσοτάκης 4,4%
Αντώνης Σαμαράς 3,4%
Κώστας Σημίτης 3,1%
Γεώργιος Ράλλης 1,6%
Λουκάς Παπαδήμος 1,1%
Γιώργος Παπανδρέου 0,1%
Δεν ξέρω/Δεν απαντώ 34%
παρατηρείται ότι ο Πατήρ κατάκτησε την κορυφή και ο υιός τον πάτο…
ίσως τελικά να μην είναι μύθος αυτό που λέγεται ότι είπε κάποτε ο Αντρέας για τον κανακάρη του…
αν και για να μαστε δίκαιοι …δεν είναι σίγουρο ότι το να είσαι στον πάτο «στους καλύτερους», θα είσαι στην κορυφή «στους χειρότερους» …σε μία ανάλογη δημοσκόπηση.
12 Απριλίου, 2013 στις 11:23 πμ
j95
Είναι σα να θεωρείς καλύτερο γιατρό αυτόν που σου είπε «κάπνιζε, κάπνιζε» και χειρότερο αυτόν που σου ανακοίνωσε ότι έχεις καρκίνο. Παντελώς αδιόρθωτη η σκατοράτσα.
12 Απριλίου, 2013 στις 11:32 πμ
σχολιαστης
Αφού ξέρεις ότι εκφράσεις του στυλ «σκατοράτσα» είναι πατενταρισμένες γενικεύσεις χωρίς καμιά αξία, τι τις χρησιμοποιείς;
12 Απριλίου, 2013 στις 12:09 μμ
j95
Σημασία δεν έχει αν ισχύουν αλλά αν τις πιστεύουν αυτοί στους οποίους απευθύνονται. «Πατενταρισμένες γενικεύσεις χωρίς καμία αξία» = «τρόπος που το ελληναριό αντιλαμβάνεται τον κόσμο».
12 Απριλίου, 2013 στις 12:32 μμ
skipper
Σε συνέχεια σχετικού πουτσοεπιχειρήματος αιτείται διερευνηθεί
1.Οφείλεται ο καρκίνος του ασθενούς πράγματι εις το κάπνισμα?
2.Ο γιατρός που ανέλαβε τον καρκινοπαθή-ανεξαρτήτως αιτίας αυτού-ήταν ογκολόγος ,ήταν έστω γιατρός …τι αρχίδια ήταν τέλος πάντων?
Το σίγουρο πάντως είναι πως …φταίει και αυτή η ράτσα γι αυτό το χάλι…όταν εμπιστεύεται τσαρλατάνους.
12 Απριλίου, 2013 στις 3:31 μμ
Πάνος
Το έφερε ο μέηλ:
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΜΕ ΛΕΣΒΟΥ
προς ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Ανοιχτή Επιστολή Γυναικών Δημοσιογράφων
Εδώ και μήνες παρακολουθούμε μια συντονισμένη επιχείρηση απαξίωσης της βουλευτού του Σύριζα, Ζωής Κωνσταντοπούλου: επιλεκτικές «διαρροές» στα μέσα ενημέρωσης αποσπασμάτων των διαλόγων της προανακριτικής για τη λίστα Λαγκάρντ, μονομερή ρεπορτάζ, απαξιωτικά σχόλια για την προσωπικότητά της και τη μέθοδο εργασίας της ως νομικού και μέλους της επιτροπής (πρόσφατα την αποκάλεσαν «θηλυκό Ιαβέρη» αλλά και «χυδαίο υποκείμενο»). Αποκορύφωμα αυτής της επιχείρησης το σεξιστικό άρθρο του Γιάννη Πρετεντέρη στο «Βήμα» της περασμένης Κυριακής, όπου – στη χυδαιότερη ως τώρα εκδοχή της- παρουσιάζεται η θεωρία των δύο άκρων. Η μαχητική βουλευτίνα της Αριστεράς εξισώνεται με τον ναζιστή Ηλία Κασιδιάρη. Από την άρρωστη αυτή εξίσωση προκύπτει «το ερμαφρόδιτο τέρας Ζωή Κασιδιάρη»!
Ως επαγγελματίες δημοσιογράφοι και μαχόμενες γυναίκες στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, θεωρούμε απαράδεκτη τη στράτευση συναδέλφων μας σε αυτή την πρωτοφανή επιχείρηση: στοχεύει στην πολιτική εξόντωση μιας μάχιμης νέας βουλευτίνας και, εντέλει, στη διαστρέβλωση του πολιτικού λόγου της αξιωματικής αντιπολίτευσης και την απαξίωση του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Καταδικάζουμε δημόσια τον λαϊκισμό, τη βαρβαρότητα και την ανηθικότητα αυτού του «δημοσιογραφικού» λόγου. Καταδικάζουμε τα ρεαλιστικά και τα μεταφορικά (αλλά εξίσου βίαια και εξίσου τρομακτικά) χαστούκια που δίνουν σε βουλευτίνες οι όποιοι Κασιδο-Πρετεντέρηδες. Καλούμε τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεών μας να πάρουν δημόσια θέση, να μην νομιμοποιήσουν, τουλάχιστον ηθικά, την έκπτωση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος, να υπερασπιστούν τους κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας και να προστατεύσουν το κύρος του κλάδου μας.
Πόπη Χριστοδουλίδου μέλος Δ.Σ ΕΔΟΕΑΠ, πρόεδρος του ΤΥΠ
Δήμητρα Κουντή μέλος Δ. Σ ΕΣΗΕΑ
Αλεξάνδρα Χρηστακάκη μέλος Δ.Σ ΠΟΕΣΥ
Μιμή Τουφεξή, πρόεδρος Πειθαρχικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕA
Ντίνα Δασκαλοπούλου
Κατερίνα Κατή
Ευγενία Λουπάκη
Λίνα Γιάνναρου
Ντέπυ Γκολεμά
Ματίνα Παπαχρηστούδη
Τζώρτζια Κοντράρου
Αφροδίτη Τζιαντζή
Φωτείνη Λαμπρίδη
Νινέτα Βιδάλη
Ελεάννα Ροζάκη
Λαμπρινή Χ. Θωμά
Αγγέλα Νταρζάνου
Δώρα Σαρρή
Ελευθερία Αλαβάνου
Τζούλι Τσίγκα
Χριστίνα Βίδου
Αννα Σαμπατακάκη
Ελένη Βασιλάκη
Ντάνι Βέργου
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Ανθή Παζιανού, γραμματέας ΔΣ Σωματείου Εργαζομένων ΜΜΕ Λέσβου
Αλίκη Μάτση
Δήμητρα Κακαουνάκη
Μαρία Δήμα
Ελένη Γκρούη
Βίκυ Καπετανοπούλου
Αθηνά Κουφοπάνου
Θεοδώρα Αγουρίδου
Μαρία Λούκα
Βασιλική Σιούτη
Ιωάννα Ηλιάδη
Γεωργία Φάσσου
Κατερίνα Μπακιρτζή
Σταυρούλα Πουλημένη
Ανζελίκ Κουρούνις
Ειρήνη Προμπονά
Μάγδα Κλαυδιανού
12 Απριλίου, 2013 στις 3:41 μμ
SOULIS
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=23645
12 Απριλίου, 2013 στις 3:47 μμ
j95
Για συντομία: ως θηλυκά συριζόσκυλα.
12 Απριλίου, 2013 στις 3:55 μμ
j95
Απλώς έχει καταντήσει αηδία να επικαλούνται σαν πρωτεύουσα ιδιότητα το φύλο τους ενώ ολοφάνερα πρωτεύουσα ιδιότητα είναι η στράτευσή τους (για τις πιο πολλές ρητά υπέρ ΣΥΡΙΖΑ, για όλες ρητά κατά τρικομματικής).
Περίπου σα να έβγαιναν ο ναζιστής αρχιμπάτσος, ο ναζιστής αρθρογράφος, ο ναζιστής δικαστής και ο ναζιστής ρουφιάνος να μιλήσουν υπέρ του Κασιδιάρη «σαν άντρες».
12 Απριλίου, 2013 στις 4:02 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
12 Απριλίου, 2013 στις 4:21 μμ
j95
Σε χθεσινό άρθρο στην «Αυγή», η αγαπητή Ευγενία Λουπάκη θέλησε να υποστηρίξει τη Ζωή Κωνσταντοπούλου για τη σκληρή μάχη που δίνει, όπως λέει, εξ ονόματος όλων μας, στην επιτροπή για τη λίστα Λαγκάρντ.
Αντί όμως να υποστηρίξει απλώς τις αδικίες που, όπως αναφέρει, γίνονται σε βάρος της, εγκαλεί κάποιες γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ γιατί την έχουν καταγγείλει ως συνήγορο βιαστή. Και αναρωτιέται «ποιες και πόσες είναι αυτές οι «γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ» και γιατί θεωρούν ότι μας εκπροσωπούν όλες όσες κινούμαστε στον χώρο αυτό».
Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: δεν κατήγγειλαν την κυρία Κωνσταντοπούλου «οι γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ», αλλά το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή μία από τις θεματικές του οργανώσεις, η οποία λειτούργησε συστηματικά για τρία χρόνια και ανέστειλε τη λειτουργία της όταν δεν έγινε δεκτό το αίτημά της προς την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ να μην είναι υποψήφια η Ζ.Κ. Ο λόγος της άρνησής μας ήταν ότι ήταν συνήγορος βιαστή για 7 χρόνια ενός βιαστή που είχε 4 καταγγελίες από 4 διαφορετικές τουρίστριες για το 2005, όπου τις γνώριζε στην Πλάκα, τους έλεγε να τις ξεναγήσει, μετά από λίγο τους πρόσφερε μια τυρόπιττα όπου είχε κρύψει μέσα ένα βαρύ υπνωτικό χάπι STILLNOX, μετά τις πήγαινε να πιουν ένα αλκοολούχο ποτό σε μπαράκι (κάτι το οποίο αντενδείκνυται απολύτως με το συγκεκριμένο φάρμακο), στη συνέχεια τις πήγαινε υποβασταζόμενες και τις βίαζε στο ξενοδοχείο, τις παρατούσε αναίσθητες και έφευγε.
Αυτή είναι η σύντομη περιγραφή της μιας υπόθεσης, που έχει τελεσιδικήσει με 5 χρόνια κάθειρξη του βιαστή, σε βαθμό και εφετείου, και περίπου τα ίδια υπάρχουν στις καταγγελίες των άλλων τριών, για τις οποίες η δίκη δεν έχει ξεκινήσει ακόμα εξαιτίας των βαριών προβλημάτων της ελληνικής δικαιοσύνης, και ταυτόχρονα της απίστευτης αρνησιδικίας της δικηγόρου. Θεωρούσαμε ότι η υπεράσπιση αυτού του βιαστή αντέβαινε προς τους αγώνες που κάναμε για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών.
Για να επιστρέψουμε στο Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ, ήμασταν κάποιες γυναίκες που θέλαμε να αναδεικνύουμε τα δικαιώματα των γυναικών και να αγωνιζόμαστε γι’ αυτά μέσα και έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως κάναμε όλα τα χρόνια της λειτουργίας μας. Η συμμετοχή ήταν ελεύθερη για όσες ενδιαφέρονταν, δημοσιοποιούσαμε πάντα τα ραντεβού για τις συναντήσεις και την πολιτική του συνδιαμορφώναμε με άμεση δημοκρατία των παρουσών. Δεν διακηρύξαμε ποτέ ότι εκπροσωπούσαμε όλες τις γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως, όλες οι θεματικές της εποχής εκείνης επεξεργάζονταν πολιτική και οργάνωναν δράσεις. Και μάλιστα, η συγκεκριμένη θεματική ήταν η πιο συστηματική στη δράση της. Υπάρχουν γυναίκες που θεωρούν ότι τα δικαιώματα των γυναικών και ο αγώνας ενάντια στην πατριαρχία είναι μια δευτερεύουσα αντίθεση μέσα στην καπιταλιστική μας κοινωνία και ποτέ δεν ήρθαν σε καμιά μας εκδήλωση. Γενικά, αφού τίθεται το ερώτημα, δεν ήμασταν πολλές, αλλά κάναμε πολύ σημαντικά πράγματα.
Επικαλείται την ανάγκη, η Ευγενία, για δίκαιη δίκη όλων των κατηγορουμένων. Κι εμείς γι’ αυτό πασχίζαμε, γι’ αυτό και εξοργιζόμασταν όταν ζήταγε η συγκεκριμένη δικηγόρος του βιαστή τη μία αναβολή μετά την άλλη, και τα χρόνια περνούσαν. Αυτό το θεωρούσαμε αδικία απέναντι στα θύματα του βιασμού, που δεν μπορούσαν να βρουν το δίκιο τους όταν έρχονταν από τις μακρινές τους χώρες, με μεγάλο κόστος. Μάλιστα, είχαμε στείλει ως ΔΓΣ προσωπική επιστολή προς τη συγκεκριμένη δικηγόρο, το 2010, όπου της αναφέραμε την αντίρρησή μας για τη συνηγορία προς τον βιαστή και για την αρνησιδικία. Μας απάντησε με επιστολή της ότι δεν ξέρει ποιο είναι αυτό το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ και παράλληλα έλεγε διάφορα ψέματα και δικαιολογίες για τις ενέργειές της. Αυτό όμως δεν της έφθασε, και την επιστολή μας αυτή, παρ’ ότι ήταν προσωπική, την ανέφερε στο δικαστήριο, ως πίεση εναντίον του πελάτη της, και μας κατάγγειλε βάζοντάς τη στα αναγνωστέα έγγραφα. Αυτό ήταν το ήθος της Ζ.Κ. απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ και το Δίκτυο Γυναικών ΣΥΡΙΖΑ.
Φυσικά, η λίστα Λαγκάρντ είναι μεγάλο θέμα, αφορά την άρνηση των κυβερνώντων να φορολογήσουν τους πλούσιους, εκτός από όλα τα εγκλήματα που έχουν κάνει εναντίον των λαϊκών τάξεων και που, αν τους επιτρέψει ο λαός, θα συνεχίσουν να κάνουν. Χρειάζεται να αγωνιστούμε μέσα και έξω από τη Βουλή για την αποκάλυψη της διαπλοκής και πρέπει να το κάνουμε με τρόπους πάντα που αρμόζουν στην Αριστερά. Γιατί όμως να συμψηφίζουμε και να λέμε ότι όποια αγωνίζεται εναντίον της λίστας Λαγκάρντ δεν πειράζει να είναι συνήγορος βιαστή; Γιατί και οι δύο αυτές αξίες, δηλαδή η αντίσταση στη διαπλοκή των πολιτικών με το μαύρο και το άσπρο χρήμα και το δικαίωμα των γυναικών να ζουν χωρίς βία ή φόβο βίας ή βιασμού δεν αξίζει εξίσου να υπηρετηθούν;
Αγαπητή Ευγενία, όταν βίασε και έκαψε ο βιαστής στην Ξάνθη την άτυχη Ζωή Δαλακλίδου, τα Χριστούγεννα, έλεγες πολλά στην εκπομπή σου και δικαίως. Τώρα που οι τέσσερεις τουρίστριες δεν φονεύθηκαν μετά τον βιασμό τους, θέλεις να συγκαλύψεις την αρνησιδικία. Πράγματι, δεν σου πάει
Σίσσυ Βωβού
12 Απριλίου, 2013 στις 6:22 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Πρετεντέρη, Πρετεντέρη, ασ’ το καμουτσίκι απ΄ το χέρι
Ανανδρανιστάκης Γ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: ΑΥΓΗ 09/04/2013
Επιτέλους! Καιρός ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα του 27%, η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας, να γυρίσει την πλάτη σε αυτό το φασιστοειδές που ονομάζεται Γιάννης Πρετεντέρης. Η απόφαση να μην ξανασυμμετάσχει στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ στην «Ανατροπή» έπρεπε να είχε ληφθεί εδώ και μήνες, από τότε που ο βορβορώδης οικοδεσπότης της κατηγορούσε την Αριστερά ως ηθικό αυτουργό των δολοφονιών στη Μαρφίν και ως ιδεολογικό καθοδηγητή της τρομοκρατίας. Δεν πειράζει, κάλλιο αργά παρά ποτέ, ευτυχώς που εκδηλώθηκε έστω και τώρα η δημόσια περιφρόνηση του εγκάθετου, γιατί αν περνούσε στο ντούκου και το ρατσιστικής εμπνεύσεως άρθρο του κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου, ε, αυτό, αδέρφια, δεν θα καταπίνονταν με τίποτα.
Και σιγά μην περιμένει να μάθει ο κόσμος τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ από την «Ανατροπή» του αναίσχυντου, μια εκπομπή που έχει ως καταστατικό της στόχο την κατασυκοφάντηση της Αριστεράς και των ιδεών της. Δεν ήτανε μόνο το πάνελ, τρεις της κυβέρνησης εναντίον ενός του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν και η διαχείριση της συζήτησης από τον ίδιο τον Πρετεντέρη, που ήταν πιο στημένος κι από διαιτητή σε αγώνα κατς στον Τάφο του Ινδού, εκεί όπου ο Σουγκλάκος κατατρόπωνε τον Μασκοφόρο Τίγρη. Κι όταν ο δυστυχής Συριζαίος αντιστεκόταν υπέρ το δέον, κατέφθανε το ιππικό, δηλαδή οι παραθυράτοι προσκεκλημένοι, που συνήθως ήταν χειρότεροι και από τους πανελίστες.
Θυμόσαστε τον μονόλογο του Δένδια, που τσιγκλιζόμενος από τον Πρετεντέρη εμφάνισε τον ΣΥΡΙΖΑ περίπου σαν τρομοκρατική οργάνωση, αναγκάζοντας τον Νίκο Βούτση να αποχωρήσει από το στούντιο; Ο Βούτσης αποχώρησε και ο Πρετεντέρης άλλαξε δεκαπέντε χρώματα. Ναι, όταν φεύγουν οι Συριζαίοι, οι Πρετεντεραίοι αλλάζουν χρώματα, γιατί οι Συριζαίοι έχουν και μερικά εκατομμύρια ψηφοφόρους, που είμαι απολύτως βέβαιος ότι θα γυρίσουν οριστικά την πλάτη στο τηλεοπτικό σκουπίδι που ονομάζεται «Ανατροπή». Ε ρε και να ‘μουνα από μια μεριά να δω τη μαρμαρένια φάτσα του Ιωάννη, όταν θα καταφτάσει το μπουγιουρντί με τις μετρήσεις. Κάτι μου λέει ότι θα είναι πιο λευκή και από το πρώτο χιόνι των Ιμαλαΐων.
Η σύγκρουση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Πρετεντέρη είναι υψίστης πολιτικής σημασίας. Δεν είναι σύγκρουση με ένα χυδαίο και χαμερπή δημοσιογράφο, είναι σύγκρουση με ένα σύστημα που μέχρι προσφάτως κοιμόταν ήσυχο πάνω στη βεβαιότητα της εναλλαγής του δικομματισμού και τώρα φοβάται ότι θα χάσει τον μπεζαχτά. Φοβούνται, γι’ αυτό βγάζουν στο μεϊντάνι τα σκυλιά τους, να γαβγίσουν, να γρυλίσουν, να δαγκώσουν. Φοβούνται, γι’ αυτό στήνουν μιντιακά δικαστήρια μετεμφυλιακής κοπής, με στρατοδίκες έτοιμους να εκδώσουν ετυμηγορίες θανάτου κατά της Αριστεράς.
Άξιος ο μισθός των στρατοδικών, αν και δεν νομίζω ότι οι κακόμοιροι οι συνταγματαρχαίοι του μετεμφυλίου έπαιρναν 400.000 ευρώ τον χρόνο.
12 Απριλίου, 2013 στις 6:26 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Ολόκληρο το άρθρο της Σώτης Τριανταφύλλου:
«Αυγή, όχι «Χρυσή Αυγή»»
Athens Voice τεύχος: 431 – 09/04/2013
«Δεν είχα διαβάσει την εφημερίδα «Αυγή» από τότε που ήταν όργανο της ΕΔΑ και την αγόραζε ο μπαμπάς μου. Επρόκειτο για διαφορετική εποχή, για διαφορετικό πολιτικό κόμμα, για διαφορετικό δημοσιογραφικό όργανο. Παρότι έχω ψηφίσει Συνασπισμό τρεις ή τέσσερις φορές, όταν ήταν ακόμα ένα μικρό κόμμα που φαινόταν χρήσιμο στο κοινοβούλιο, δεν διάβαζα ποτέ την «Αυγή» – δεν είμαι σίγουρη ότι ήξερα πως κυκλοφορούσε ακόμη. Τελευταία δεν μπορώ να την αποφύγω: τα άρθρα διαδίδονται στο Ίντερνετ και καθώς είμαι όλη μέρα δικτυωμένη, έρχομαι, άθελά μου σχεδόν, σε επαφή με την εμφυλιοπολεμική γλώσσα της Αριστεράς, τη διαλεκτική της σχέση με την άκρα δεξιά, την αλληλοτροφοδότησή τους.
Σε πρόσφατο άρθρο της «Αυγής» με τίτλο «Πρετεντέρη, Πρετεντέρη, άσ’ το καμουτσίκι απ’ το χέρι» αποκαλύπτεται ο καθημερινός φανατισμός που διατυπώνεται με ένα είδος γλωσσικού φασισμού: υπερβολές, ύβρεις, πομπώδεις εκφράσεις, τουρκικές και μαλλιαρές λέξεις – χρειάστηκε να ανοίξω το λεξικό για δυο-τρεις από αυτές. Στη συνέχεια, από νοσηρή περιέργεια, αναζήτησα κι άλλα άρθρα του συντάκτη για να βρεθώ, όπως αναμενόταν, μπροστά σε καινούργιες άγνωστες λέξεις, ανασυρμένες από τον εμφύλιο πόλεμο και ίσως από την εξέγερση του 1821. Το κομμάτι περί Γιάννη Πρετεντέρη, ο οποίος κάνει συχνά κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, βρίθει χαρακτηρισμών –όπως «φασιστοειδές» «βορβορώδης οικοδεσπότης», «τηλεοπτικό σκουπίδι»– και καλολογικών στοιχείων σαν εκείνα που γράφαμε στις εκθέσεις του δημοτικού: «Ε ρε και να ’μουνα από μια μεριά να δω τη μαρμαρένια φάτσα του Ιωάννη, όταν θα καταφτάσει το μπουγιουρντί με τις μετρήσεις. Κάτι μου λέει ότι θα είναι πιο λευκή κι από το πρώτο χιόνι των Ιμαλαΐων».
Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι η γλωσσική αδεξιότητα και το τραχύ ύφος – είναι το ήθος που εμποτίζει αυτού του είδους την αρθογραφία: το μίσος εναντίον όλων, η ψευτοεπαναστατική αψηφισιά προς κάθε αρχή, αυθεντία και εξουσία (μα, πότε η αριστερά έγινε αντιεξουσιαστική;), η μαγκιά, η ορολογία ημιαναλφάβητου μούτσου· προπάντων, οι αναφορές στη λαϊκή υποκουλτούρα, όπως, λόγου χάρη, στον παλαιστή Σουγκλάκο. Η «Αυγή» στρέφεται στο λούμπεν προλεταριάτο, περιφρονεί τον αστικό πολιτισμό, εμπνέεται από τα ρείθρα των πεζοδρομίων. Επιστροφή λοιπόν στις βαλκανικές ρίζες, στο χώμα και στο αίμα – επιστροφή στη σταλινική τρομοκρατία: όποιος διαφωνεί αποκεφαλίζεται. Ο ΣΥΡΙΖΑ και η «Αυγή» μάς απειλούν: «Περιμένετε να πάρουμε την εξουσία…». Έτσι, πλείστοι των αρθρογράφων στα αριστερά έντυπα –όπως και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ– επιδίδονται σε φτηνές εξυπνάδες, υστερικούς μονολόγους, συμπεριφορά που δείχνει έλλειψη αγωγής, θράσος, ψυχική βαναυσότητα. Υπονοούνται μαύρα κατάστιχα, ρεβανσιστική τάξη πραγμάτων.
Ποιος σοβαρός και νηφάλιος άνθρωπος επιτρέπει στον εαυτό του να εκφράζεται έτσι; «Η σύγκρουση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Πρετεντέρη είναι υψίστης πολιτικής σημασίας. Δεν είναι σύγκρουση με ένα χυδαίο και χαμερπή δημοσιογράφο, είναι σύγκρουση με ένα σύστημα που μέχρι προσφάτως κοιμόταν ήσυχο πάνω στη βεβαιότητα της εναλλαγής του δικομματισμού και τώρα φοβάται ότι θα χάσει τον μπεζαχτά. Φοβούνται, γι’ αυτό βγάζουν στο μεϊντάνι τα σκυλιά τους, να γαβγίσουν, να γρυλίσουν, να δαγκώσουν. Φοβούνται, γι’ αυτό στήνουν μιντιακά δικαστήρια μετεμφυλιακής κοπής, με στρατοδίκες έτοιμους να εκδώσουν ετυμηγορίες θανάτου κατά της Αριστεράς». Πιθανότατα υπάρχει αξιακό χάσμα: η νηφαλιότητα και η σοβαρότητα δεν αποτελούν αξίες της σημερινής Αριστεράς – σας διαβεβαιώ όμως ότι αποτελούσαν αξίες της χθεσινής Αριστεράς, όταν ο προαναφερθείς μπαμπάς διάβαζε την «Αυγή». Τότε, οι αριστεροί, όσοι βρίσκονταν στις παρυφές του ΚΚΕ αλλά όχι στο εσωτερικό του, σέβονταν τους κανόνες ευγενείας, μάθαιναν γράμματα, πίστευαν στη δύναμη της εκπαίδευσης και του πολιτισμού: δεν παρίσταναν τους βαρύμαγκες, ούτε χρησιμοποιούσαν το ιδίωμα του νταή.
Τέλος, ο συντάκτης του άρθρου υπερηφανεύεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει «μερικά εκατομμύρια ψηφοφόρους». Μα, από πού αντλεί τόση σιγουριά; Αll that rises must converge: μάς το δείχνει η ιστορία. Εκλογικές βεβαιότητες δεν υπάρχουν – εξάλλου, οι δημαγωγοί, όλοι όσοι αναδεικνύονται από τη γενική άγνοια και τη γενική απάθεια, καταβαραθρώνονται· δεν υπάρχουν εξαιρέσεις.»
ΥΓ Ενος κακου μυρια επονται
12 Απριλίου, 2013 στις 6:54 μμ
Πάνος
Μπούλη, ρούφα τ’αυγό σου.
12 Απριλίου, 2013 στις 6:57 μμ
Πάνος
The boys’ club
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=23645
Η δημοσίευση των πρακτικών της Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής επιτρέπει να δούμε ορισμένες όψεις του θέματος που επισκιάστηκαν από τη σεξιστική προσήλωση στον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά της Ζωής Κωνσταντοπούλου.
Αυτό που αναδεικνύεται εξαιρετικά εύγλωττα, από την ανάγνωση των πρακτικών, είναι ότι η προανακριτική επιτροπή (και συνάγω, κατ’ επέκτασιν, η Βουλή) είναι ένα boys’ club στο οποίο υπάρχει ένα πνεύμα camaraderie, δηλαδή ένα πνεύμα οικειότητας, αμοιβαίας κατανόησης και αλληλεγγύης, χαριεντισμών και ελαφρότητας μεταξύ των ανδρών και παλαιών κοινοβουλευτικών που ενοχλείται από την παρουσία μιας γυναίκας, αλλά και των νεότερων κοινοβουλευτικών που παίρνουν τη δουλειά τους στα σοβαρά (έστω κι εάν κανείς διαφωνεί με την πολιτική τους).
Έχει συνηθίσει το πολιτικό προσωπικό της χώρας να αντιμετωπίζει τις υποθέσεις με τον τρόπο που έχει μάθει, δηλαδή διεκπεραιώνοντας αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί. Μετέχουν σε μία προσομοίωση λειτουργίας, σοβαροφανή, σπάνια σοβαρή και συχνότατα φαιδρή, καταστρατηγώντας με μεγάλη ευχέρεια ό,τι δεν τους συμφέρει. Μόλις η τακτοποιημένη επιφάνεια διαταραχθεί από κάποιον, πόσω μάλλον από κάποια, που δεν ακολουθεί την παράδοση, τότε συμπαρατάσσονται με τρόπο αυτονόητο και επιστρατεύουν την οργή, την ειρωνεία, τις προσβολές, τα χτυπήματα κάτω από η μέση και τα χαμόγελα αλληλοκατανόησης.
Παραθέτω ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής:
Ι. Επανειλημμένα ο πρόεδρος της επιτροπής στρέφεται προς τον μάρτυρα Ευάγγελο Βενιζέλο για να πει τον πόνο του και να ειρωνευθούν μαζί τη Ζωή Κωνσταντοπούλου:
― Χρήστος Μαρκογιαννάκης (Πρόεδρος της Επιτροπής) προς Ευάγγελο Βενιζέλο (μάρτυρα):
• Κύριε Πρόεδρε, θα πρέπει να ξέρετε ότι, δυστυχώς, σε αυτή την Επιτροπή υπάρχει το θλιβερό προνόμιο να γίνονται παρεμβάσεις όταν δεν πρέπει. Και είναι αδύνατο στον Προεδρεύοντα να επιβάλλει την τάξη, εξαιτίας της συμπεριφοράς και της ιδιορρυθμίας κάποιων ανθρώπων…
• Κύριε Πρόεδρε, δεν ξέρετε εσείς τι συμβαίνει εσείς εδώ …
• Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι θα πρέπει να μάθετε κάποια πράγματα, το πώς λειτουργούμε εδώ. Υπάρχουν κάποιες ιδιορρυθμίες εξωδικονομικές.
• Κύριε Πρόεδρε, σας είπα από την αρχή ότι υπάρχουν κάποιες ιδιορρυθμίες, τις οποίες είναι αδύνατο να ξεπεράσουμε.
• Εσείς, ως Πρόεδρος Κόμματος, κύριε Βενιζέλο, δυόμιση μήνες τώρα έχετε καταλάβει τι περνάω εδώ μέσα;
― Ευάγγελος Βενιζέλος: …Θέλω όταν μιλάω να μην κάνει απαξιωτικές χειρονομίες η κα Κωνσταντοπούλου. Εντάξει;
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Δεν σας κατάλαβα.
Ευάγγελος Βενιζέλος: Να με καταλάβετε.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Αδύνατον! Κύριε Πρόεδρε, αδύνατον!
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: ….επιθυμώ να καταγραφεί στα Πρακτικά ότι αυτό είναι μία αντιδικονομική συμπεριφορά του κ. Βενιζέλου…
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Κατεγράφη.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Επιτρέψτε μου.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Κατεγράφη.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Επιτρέψτε μου!
…ο οποίος αυτή τη στιγμή γελάει αυτάρεσκα -κι εσείς γελάτε μαζί του- και…
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Για κλάματα είναι αυτά, αλλά τι να κάνω;
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: Χαίρομαι, πάντως, που διασκεδάζετε τον κ. Βενιζέλο.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Με σας διασκεδάζω.
― Ζωή Κωνσταντοπούλου [προς τον πρόεδρο]: Γιατί τον διευκολύνετε;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Αφήστε την, κύριε Πρόεδρε, σας παρακαλώ να εκτεθεί κι άλλο. Αφήστε την να μιλήσει.
― Ευάγγελος Βενιζέλος: Είναι η μεγάλη σας στιγμή, εξετάζετε εμένα, απολαύστε το.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Εσείς δείχνετε να το απολαμβάνετε πάντως.
Ευάγγελος Βενιζέλος: Εγώ το απολαμβάνω.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Ναι, χαριεντιζόμενος με τον κ. Μαρκογιαννάκη.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Όλοι γελάνε εδώ μέσα, δε γελάω μόνο εγώ.
Ευάγγελος Βενιζέλος: Εγώ ήρθα για μια μέρα, το απολαμβάνω πράγματι.
Ευάγγελος Βενιζέλος: Κυρία Κωνσταντοπούλου, ζήστε τη στιγμή, παρακαλώ ρωτήστε με. Ρωτήστε με κι άλλο. Είχα ένα συνάδελφό μου στο στρατό…
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Δε θέλουμε να ακούσουμε ιστορίες…
Ευάγγελος Βενιζέλος: … όταν τον φώναζε ο Διοικητής, έλεγε «Παπαδόπουλος», απαντούσε «Διατάξτε, κύριε Διοικητά, διατάξτε με κι άλλο». Ρωτήστε με, κυρία Κωνσταντοπούλου, ρωτήστε με κι άλλο.
ΙΙ.
Ευάγγελος Βενιζέλος προς ΖΚ.
• Είστε θρασυτάτη!
• Πρωτοφανές επίπεδο θρασύτητος!
• Κυρία Κωνσταντοπούλου, ακούστε: Είστε αγενής και προπετής. …
• Είστε μικρή θεωρείτε;
• Δεν είστε νέα, κυρία μου.
• Βρε άντε από εδώ πέρα!
• Συμμαζέψτε την, κύριε Πρόεδρε! Συμμαζέψτε την πραγματικά! Συμμαζέψτε την!
• Λοιπόν, μαζέψτε την.
• Τι είναι αυτό το χυδαίο πρόσωπο εδώ;
• Όχι! Αυτό το χυδαίο υποκείμενο δεν θα με ρωτήσει! Όχι!
• Είναι προφανές ότι πρόκειται για ασθένεια!
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: Εγώ, όμως, θα ζητήσω, επειδή ροκανίσατε το χρόνο, να συνεχιστεί και αύριο η εξέτασή σας…
Ευάγγελος Βενιζέλος: Να συναντηθούμε και κατ’ ιδίαν, κυρία Κωνσταντοπούλου.
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: Γιατί δεν θέλετε να απαντήσετε;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Γιατί είστε χυδαία.
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: Χρησιμοποιείτε προσχήματα για να μην απαντήσετε αν γνωρίζετε…
Ευάγγελος Βενιζέλος: Άντε που χρησιμοποιώ προσχήματα. Άντε από εδώ πέρα. Είστε μηχανισμός συκοφαντίας άνευ αντικειμένου. …
― Ζωή Κωνσταντοπούλου: …Λέτε, τελικά, ότι το ανοίξατε πριν το βράδυ της 1ης Οκτωβρίου του 2011;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Κυρία μου, σοβαρευτείτε! Παραβιάζετε κατάφωρα τη Δικονομία!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Τι λέτε τώρα;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Κάνετε ψευτοπαραπειστικές, γελοίες ερωτήσεις!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Πείτε πότε το αναζητήσατε, κύριε…
Ευάγγελος Βενιζέλος: Άντε από εδώ πέρα!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Τι είπατε;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Άντε από εδώ πέρα!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Ίδιος με τον κ. Κασιδιάρη, κύριε Βενιζέλο.
Ευάγγελος Βενιζέλος: Άντε από εδώ πέρα!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Ίδιος με τον κ. Κασιδιάρη!
Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Άντε από εδώ πέρα!»; Σε ποιον απευθύνεται;
Ευάγγελος Βενιζέλος: Σε εσάς!
ΙΙΙ.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης προς ΖΚ:
• Τη γλώσσα σου κόντυνε την λιγάκι!
• Ποια είσαι του λόγου σου, δηλαδή; Δεν κατάλαβα.
― Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Ναι» ή «όχι». Δεν θέλω τίποτε άλλο.
Ζωή Κωνσταντοπούλου: Κύριε Πρόεδρε, ζήτησα το λόγο για το θέμα αυτό.
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: Ναι ή ου;
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μπορεί να επικριθεί για αρκετά ζητήματα σχετικά με τη συμμετοχή της στη συγκεκριμένη επιτροπή της Βουλής (π.χ., για το ότι αντιμετώπισε για λόγους πολιτικούς ή και ιδιοσυγκρασιακούς τον Ευάγγελο Βενιζέλο ως κατηγορούμενο και όχι ως μάρτυρα, ότι υπήρξε και αυτή σε ορισμένες περιπτώσεις προσβλητική) αλλά αυτό δεν δικαιολογεί την απαράδεκτη στάση απέναντί της. Υπάρχει κοινοβούλιο του Δυτικού κόσμου όπου θα μπορούσαν να ακουστούν τα παραπάνω χωρίς κυρώσεις και χωρίς τη γενική κατακραυγή; Δεν συμφωνώ με τον τρόπο που πολιτεύεται η κα Κωνσταντοπούλου και δεν υποστηρίζω τον Σύριζα. Αλλά ως πολίτις αγανακτώ που το παλαιό πολιτικό προσωπικό, μετά την κατρακύλα στην οποία μας έσυρε, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τη Βουλή σαν να είναι η αυλή του σχολείου στο οποίο φοιτούν αμέριμνα παλαιοί συμμαθητές οι οποίοι κάνουν καζούρα αναπαράγοντας και καλλιεργώντας διακρίσεις και προκαταλήψεις. Η χώρα σέρνεται από τις αγκυλώσεις, την ανικανότητα και τη μακάρια αδιαφορία που επέδειξαν. Το δυστύχημα είναι ότι και το νέο πολιτικό προσωπικό που βρίσκεται στη σημερινή Βουλή, στη μεγάλη του πλειονότητα, δεξιά και αριστερά, συμπράττει, αν δεν πρωταγωνιστεί, σε αυτόν τον εκφυλισμό διαδικασιών και ουσίας. Θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε, κάποτε, σοβαρούς και υπεύθυνους πολιτικούς που σέβονται τον ρόλο τους, τους θεσμούς και τους πολίτες;
12 Απριλίου, 2013 στις 10:58 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Ναι βεβαίως την απαξιώνουν και τη λοιδωρούν με παράλογες ..αιτιάσεις για να την φιμώσουν και να φέρουν εμπόδια στο να επιτελέσει το έργο της.
Άλλωστε και με τον Γεώργιο Ανδρέα Παπανδρέου τα ίδια δεν έκαναν;;
Δεν τα θυμάστε;;
Ευτυχώς που ο Μιλτιάδης είναι σεμνός και δεν του την πέφτουνε, γιατί δεν θα άντεχα να τον υπερασπίσω και αυτόν.
Δηλαδή άμα πάει ο ΓΑΠ στην Επιτροπή να καταθέσει θα μαζευτούν όλοι οι αδικημένοι και λοιδορημένοι ..αυτοδημιούργητοι με μεγάλο έργο πίσω τους.