Η αγάπη για τα καλά αυτοκίνητα σήμερα θεωρείται έγκλημα στη χώρα μας και τιμωρείται αναλόγως. Ας ελπίσουμε ότι αυτό δεν θα κρατήσει για πάντα – ειδικά όταν ένα τέτοιο αυτοκίνητο γεννιέται στην Ελλάδα.
Κινείται σαν βολίδα στην άσφαλτο και την ίδια στιγμή ανεβαίνει απόκρημνες πλαγιές, σκαλιά ή κερκίδες. Πρόκειται για το ελληνικό πρωτότυπο αυτοκίνητο Korres Project 4, που βγαίνει σε τρεις μήνες στην αγορά.
Του Απόστολου Φωτιάδη
Το πολύ σε τρεις μήνες η ομάδα που εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου -για την ώρα ονομάζεται «Korres Project 4», από το όνομα του δημιουργού του- θα έχει ολοκληρώσει μια δουλειά που φαντάζει απίστευτη για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να φτάσει σε πιο δύσβατα σημεία από οποιοδήποτε άλλο. Δεύτερον, γιατί όλη η δουλειά έγινε στην Ελλάδα, όπου όχι μόνο δεν υπάρχει βάση και ιστορία σε αυτού του είδους την παραγωγή, αλλά και που -όπως αποδείχθηκε και πάλιαποθαρρύνει κάθε φιλόδοξο ή περίεργο από το να παλέψει για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο.
«Ολα ξεκίνησαν από χόμπι, πριν από πολλά χρόνια, πίσω στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας», λέει ο κ. Μάνος Βορδοναράκης, εξειδικευμένος σε ειδικές κατασκευές και μέλος της ομάδας. «Πρόκειται για ένα από αυτά τα στοιχήματα που βάζεις με τον εαυτό σου» και αυτό ήταν ένα στοίχημα που ο Δημήτρης Κορρές, γνωστός περισσότερο με την ιδιότητα του αρχιτέκτονα, έβαλε με τον εαυτό του. «Ο στόχος ήταν να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο με την ακρίβεια του Mini Coοper στον δρόμο και τη σταθερότητα ενός Decevo στο χώμα». Το πρωτότυπο νούμερο 1 ήταν ένα συνονθύλευμα από πατέντες και ευρεσιτεχνίες, αλλά και με πολλές αδυναμίες. Αυτό τράβηξε την προσοχή της ελληνικής εταιρείας MEVAKO που πρότεινε να βγει το αμάξι στην παραγωγή και με τη δική της συνδρομή ολοκληρώθηκε ένα δεύτερο βελτιωμένο μοντέλο το 2004, το οποίο όμως δεν μπορούσε να βγει την παραγωγή.
«Για τους δικούς του λόγους ο Κορρές δεν τα παράτησε. Χρεώθηκε παντού και ξεκίνησε το τρίτο πρωτότυπο, που θεωρούσαμε ότι θα βγει στην παραγωγή». Ούτε αυτό όμως ήταν έτοιμο, αφού προέκυψαν σοβαρά θέματα. Ετσι ξεκίνησε και η τέταρτη εκδοχή, που πιστεύουμε ότι είναι τελειοποιημένη. Με κάθε νέο μοντέλο μεγαλώνει και το αμάξι, από 1.000 κυβικά το πρώτο έχει πια φτάσει σε 7.000. «Ο λόγος είναι ότι ανακαλύπτουμε πώς οι αναρτήσεις μπορούν να βγάλουν στον δρόμο αυτή την ιπποδύναμη. Και έπειτα από αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι δεν γίνεται να φτιάξουμε ένα φθηνό αυτοκίνητο. Ισως ακουστεί οξύμωρο, αλλά αυτό θα απαιτούσε τεράστια υποδομή που μόνο μια οργανωμένη εταιρεία μπορεί να έχει.
Η βασική καινοτομία του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση, που δεν επιτρέπει στους τροχούς να σηκωθούν από το έδαφος. Ετσι το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια και δεν το καταλαβαίνεις. Επίσης, το ειδικό σασμάν του αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα. Ετσι ώστε να υπάρχει η επιλογή για γρήγορη οδήγηση, και με τα ίδια λάστιχα για τρομερό σκαρφάλωμα σε σκαλιά ή ακόμα και κερκίδες. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο 1.600 κιλά, με τελική ταχύτητα γύρω στα 300 χιλ. και επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 3,8 δεύτερα. «Το αυτοκίνητο είναι θηρίο, αλλά η αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας είναι μοναδική» λέει ο κ. Βορδοναράκης.
Κάθε φορά που ολοκληρωνόταν ένα μοντέλο, ένα βίντεο παρουσιαζόταν σε κάποια έκθεση στο εξωτερικό. Και οι ιδιαίτερες ικανότητές του δεν πέρασαν απαρατήρητες. «Ηδη από το δεύτερο μοντέλο υπήρχε πρόταση από μια στρατιωτική βιομηχανία στο Αμπού Ντάμπι, να γίνει η παραγωγή εκεί, σε στρατιωτικού τύπου μη επανδρωμένο όχημα. Και η δεύτερη σοβαρή πρόταση ήταν πάλι από τον χώρο της στρατιωτικής βιομηχανίας. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν κάτι που ενδιέφερε άμεσα όσους εμπλέκονταν στην προσπάθεια αυτή. Η ομάδα συνέχισε και ολοκληρώνει το «Korres Project 4» στην Ελλάδα και σε λίγο θα το παρουσιάσει. Αλλά όταν βγει στην αγορά δεν θα είναι για όλα τα βαλάντια, η τιμή του ενός θα μπορούσε να φτάσει και τις 250.000 ευρώ.
kathimerini.gr – Σούπερ αυτοκίνητο, 100% ελληνικό, για δρόμο και βουνό.
4 Σχόλια
Comments feed for this article
24 Αυγούστου, 2013 στις 8:20 μμ
Πάνος
24 Αυγούστου, 2013 στις 11:55 μμ
Βεατρίκη
Καταπληκτικό! Μπράβο τους!!
26 Αυγούστου, 2013 στις 12:49 μμ
M
—
Ε, όχι και 100% Ελληνικό ρε πατριώτες!
Ο κινητήρας του είναι ο τερατώδης εφτά (7)λιτρος της Chevrolet Corvette Z06!!!
Καλή η ιδέα, και καλή είδηση σε χαλεπούς καιρούς, αλλά, σε τι «κοινό» ή μέρος της αγοράς απευθύνεται το όχημα;
Και ποιός θα το κατασκευάσει;
29 Αυγούστου, 2013 στις 2:33 μμ
Mitsos
Κανένα νορμάλ αυτοκίνητο με νορμάλ κατανάλωση, προπαντώς με καρότσα για αγρότες θα φτιάξει κανείς από τους μεγάλους και τεράστιους μηχανικούς της Ελλάδας? Το συγκεκριμένο κάνει μόνο για αγώνες ανώμαλου δρόμου 4χ4.. Τέτοια φτιάχνει και ένας νεόπλουτος χωριανός μου που τρέχει σε αγώνες ανώμαλου δρόμου, σιγά τα ωά. Το θέμα είναι να φτιάξεις κανένα φορτηγάκι σαν το Toyota Hilux ή κανένα αυτοκινητάκι πόλεως μέχρι 1200 κυβικά για τον κάτοικο του άστεως. Πατέντες ληγμένες υπάρχουν μπόλικες, αλλά ακόμα και να το φτιάξει κάποιος δεν θα πάρει έγκριση από το υπουργείο μεταφορών όπως έγινε στο παρελθόν με άλλα πρωτότυπα που έμειναν πρωτότυπα.
Ενα γαμημένο ορθόδοξο αυτοκίνητο με πίσω κίνηση και σασί, με ψαλίδια διπλά μπροστά και συμπαγές κοντό γερό διαφορικό και σούστοφυλλα πίσω. Με διάταξη μηχανή-σαζμάν-διαφορικό με κινητήρα βενζίνης-υγραερίου μαντεμένιο και όχι αλουμινένιο και εκεντροφόρο κάτω και όχι πάνω. Φτιάχτε το ρε μαλάκες να πουλήσει ένα εκατομμύριο κομμάτια.