«Έκοψαν» τραγούδι για τον Βελουχιώτη σε σχολική γιορτή
Σε κοίταζα μ' όλο το φως και το σκοτάδι που έχω
28 Οκτωβρίου, 2013 in Εμφύλιος
«Έκοψαν» τραγούδι για τον Βελουχιώτη σε σχολική γιορτή
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Ο Κώστας Γκουσγκούνης στο φωτο… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Ο Κώστας Γκουσγκούνης στο φωτο… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Ο Κώστας Γκουσγκούνης στο φωτο… | |
Άδεια για γεμάτα στο… στη Το σκυλάδικο, παλιά αριστερή… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Πάνος στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Δημήτρης Γρηγοριάδης στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
papoylis στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… |
86 Σχόλια
Comments feed for this article
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:58 πμ
mhtida
Το τι θα λέγεται στις σχολικες γιορτές έχει πολλές πλευρές. Γνωρίζω σχολείο όπου φιλόλογος καθηγητής βρήκε ακροατήριο και θυμήθηκε για την υποδουλωμένη ακόμη Βόρεια Ήπειρο, διαπίστωσε ότι το 40 πολεμήσαμε εναντίον και των Αλβανών, ότι η Ρόζα Εσκενάζυ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΒΡΑΙΑ, βοήθησε στον πόλεμο με το τραγούδι της, ότι όλοι οι τσάμηδες ήταν προδότες και καλά τους κάναμε, ότι τώρα υπάρχουν κουίσλιγκς που μας κυβερνούν και άλλα ορέα. Τι πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, να ελέγχει κάποιος (ποιος; τις τρικυμίες που έχει κάθε καθηγητής στο κρανίο του;
Eυ. Σπινθάκης
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 9:31 πμ
M
—
Τι δουλειά είχε στις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου τραγούδι για τον «Άρη»;
Και τι παναπεί η καθηγήτρια «επέλεξε»; Δεν οφείλει να συμμορφωθεί με τις οδηγίες του διευθυντή;
Καλοσύνη της πάντως που επέτρεψε τον Εθνικό Ύμνο!
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 9:57 πμ
papoylis
… ενώ κανονικά έπρεπε να διδάξει : «Του αετού ο γιός» γιατί επί 28ης βασίλευε ο Βούς ( καβάλλα στη γνωστή εν Λονδίνω κυρία )
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 10:50 πμ
Πάνος
Την κυρία αυτή την έχω υπόψη μου (για ποστ) 😉
Είχε και κακό τέλος, η κακομοίρα…
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:07 πμ
kapetanios
λοιπόν το βρήκα! Θα αντικαταστήσουμε την φορολογία ακινήτων με την φορολογία της μαλακίας –που μας δέρνει
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:41 πμ
Πάνος
Μην ενθουσιάζεσαι: κανένας δεν είναι τόσο μαλάκας, που να πληρώνει φόρο μαλακίας – όλοι θα δηλώσουν… άνευ εισοδήματος 😉
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:57 πμ
kapetanios
( θα το κάνουμε ανάποδα, θα φορολογηθούν απαξάπαντες και ο καθένας θα καλείται να αποδείξει ότι δεν πάσχει– τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό. Αλλά από την άλλη ρε Πάνο, τώρα που το σκέφτομαι, αυτό που πληρώνουμε δεν είναι ένας έμμεσος φόρος μαλακίας?)
*
Μ
ήθελε να τιμήσει τον Άρη του Ελληνοιταλικού πολέμου αλλά δεν έβρισκε άσμα
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:05 μμ
sissa ben dahir
Πήρα πάσα από το σχόλιο του παπούλη.
Αχ πως μπλέκονται τα κλαδιά των ιστοριών που ξεκίνησαν με τους τότε πρωταγωνιστές και με τα σεξουαλικά τους!
Σήμερα εμφανίζεται κυρία που προσπαθεί να φάει μέρος ή την περιουσία γηραιάς και με αλτς πολύ μεγάλης ηθοποιού, γιατί ισχυρίζεται ότι ήρθε στον κόσμο όταν ο Άρης πήδηξε την τότε νεαρή μεγάλη ηθοποιό.
Παπούλη δεν είναι μόνο το σχόλιό σου, είναι και που το μεγάλο έπος (δεν ειρωνεύομαι) που έχεις συνθέσει, φαίνεται να το έχει γεννήσει η ίδια η πραγματικότητα και οι ιστορίς (μυθικές ή αληθινές) που διαδόθηκαν τότε.
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:23 μμ
Πάνος
«αλτς»;!
Δεν το ήξερα. Πραγματικά κρίμα…
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:38 μμ
Πάνος
Μια και λέγαμε για φορολογία της μαλακίας…
Πάτρα: Κοσμήματα αξίας 1 εκατ. ευρώ έκαναν «φτερά» από σπίτι υποψήφιας βουλευτού
Χρυσά κοσμήματα, μαργαριταρένια περιδέραια και χρυσά ρολόγια, συνολικής αξίας περίπου 1 εκατ. ευρώ άρπαξαν άγνωστοι διαρρήκτες που εισέβαλαν στο σπίτι της υποψήφιας βουλευτού με τους Ανεξάρτητους Έλληνες, Σπυριδούλας Αναγνωστοπούλου, στο Μιντιλόγλι Πατρών.
Οι δράστες αναρριχήθηκαν στον πρώτο όροφο, παραβίασαν την μπαλκονόπορτα και μπήκαν στο σπίτι, όπου επιχείρησαν να διαρρήξουν το χρηματοκιβώτιο.
Δεν τα κατάφεραν και έτσι το σήκωσαν στα χέρια και το πέταξαν από το μπαλκόνι στο έδαφος όπου βρέθηκε μια μεγάλη λακκούβα.
Στη συνέχεια, το φόρτωσαν σε αυτοκίνητο που διέθεταν και εξαφανίστηκαν. Οι άνδρες της Ασφάλειας εκτιμούν ότι οι κακοποιοί ήταν τουλάχιστον τέσσερις και πήραν δακτυλικά αποτυπώματα σε μια προσπάθεια να εξακριβώσουν τα στοιχεία τους.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113138044
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:07 μμ
σχολιαστης
Δεν μπορεί μια εκδήλωση να εξαρτάται από τη βούληση ενός ανθρώπου. Αν είναι αυγό θα αφεθεί να δώσει τον τόνο;
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:53 μμ
nikos__alfa
Μετά τον Κεμάλ και τον Μάνο Χατζιδάκη, τώρα ο Μπαγιαντέρας.
Καλά πάμε!
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:35 μμ
sissa ben dahir
Πάνο μπορεί και να μην πρόκειται για λακαμία αλλά για μηχανή να τους τα πάρουμε αυτών των καπιταληστών των ασφαλιστικών.
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:44 μμ
nikos__alfa
Σωστό κι αυτό. 😉
Αυτό «τον Πύργο» που βγάζει μάτι μήπως διορθώνεται;
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:54 μμ
Mitsos
Πάτρα: Κοσμήματα αξίας 1 εκατ. ευρώ έκαναν «φτερά» από σπίτι υποψήφιας βουλευτού
Φτώχεια καταραμένη!! Πού θα πήγαινε βέβαια όλη η δυσαρέσκεια όλων των ευνοημένων όλα αυτά τα χρόνια? Στους Καμμένους και τους ψεκασμένους..
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 4:48 μμ
giorgos 1.2
Στη μαθητική παρέλαση στη Γλυφάδα ξεπεράσαμε αυτό το πρόβλημα. Η μπάντα του δήμου περιορίστηκε στο «Μακεδονία ξακουστή», μάλλον μόνο αυτό ήξερε και έτσι δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα.
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 6:05 μμ
Γιάννης - 2
Τουλάχιστον βρέθηκε ένας γονέας και παρονέθηκε γιά την ασέβεια και την ασχετοσύνη της μουσικού καθηγήτριας.
Αλλά και ο Άρης δεν «τίμησε» ιδιαίτερα τον Πύργο. Περιορίσθηκε στην Αρκαδία με τα Τρόπαια και το Βαλτέτσι, πριν δώσει όλη την «προσοχή» του στη Μεσσηνία!
Η μόνη «προσφορά» του στον Πύργο, ήταν η έσπευσμένη αποστολή του επίλαρχου Κονδύλη με 20 περίπου «Μαυροσκούφηδες» εκεί όταν έμαθε ότι ο Πύργος (ή μάλλον το ΤΑ) αντιστεκόταν στον «ηρωϊκό» ΕΛΑΣ, που προτιμούσε να …κουνά μαντήλια στους αποχωρούντες Γερμανούς γιάα να ανεβάσει λίγο πιό πάνω τον Εμφύλιο!
Ο Κονδύλης και οι Μαυροσκούφηδες, άμα τη αφίξει τους στον Πύργο είχαν μεγάλη επίδοση στο μακελειό, αλλά ευτυχώς υπήρχε εκεί ένας σοβαρός καπετάνιος του ΕΛΑΣ, ο ταγματάρχης Μαντούκος, και τους σταμάτησε.
Το καλό γιά τη Μεσσηνία ήταν ότι έλειψαν από τα εκεί έκτροπα οι 20 Μαυροσκούφηδες που είχαν πάει στον Πύργο.
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:19 μμ
σχολιαστης
http://tvxs.gr/news/topika-nea/pyrgos-prosagoges-melon-tis-kne-eno-moirazan-fylladia
28 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:38 μμ
kapetanios
Γιάννης – 2
ένας γονέας και ένας εξίσου βλάξ διευθυντής, μην τον ξεχνάμε αυτόν
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 3:11 πμ
Γιάννης - 2
Kapetanie μου,
Αν με ρωτάς σοβαρά, ο μόνος ΒΛΑΞ της ιστορίας ήταν η μουσικός, η οποία πρέπει να ήταν ..κάδρο στην Ιστορία! Εκτός και είναι ΚΚΕ και της συγχωρείται η αμετροέπεια στα ιστορικά γενικώς…
Γιατί, τέτοιες ημέρες ακούγονται και γίνονται πολλά κουφά και ευτράπελα. Π.χ. Ο Κουτσούμπας (;) και το ΚΚΕ να επαινούν το αγώνα του λαού το ’40, και ο Προκόπης να φέρνει ως παράδειγμα ενότητας (που πρέπει κατ’αυτόν να επαναληφθεί σήμερα από τον ΣΥΡΙΖΑ, που πρέπει να υποστηρίξει την πολιτική του ΝΔΣΟΚ!! ) το γράμμα του Ζαχαριάδη που καλούσε τους κομμουνιστές να συμβάλουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης στον πόλεμο.
Γιά το ΚΚΕ να αποκρύπτει αυτά που ακολούθησαν το πρώτο, πράγματι εθνοπρεπές γράμμα του Ζαχαριάδη, είναι αντιληπτό, αλλά να το κάνει και ο ΝΔίτης Προκόπης, ο γραμματέας του Εθνάρχη, είναι απο τα άγραφα!
Καιρός να προβάλουμε ότι μας ενώνει, και να αφήνουμε στην άκρη ότι προκαλεί και διαιρεί!
Ο Βελουχιώτης και ο Ζαχαριάδης, ως παραδείγματα τους αναφέρω, διαιρούν, γιατί είναι ένοχοι πολλών κακών σε πολλά άτομα και στην Ελλάδα, και καλόν είναι εκείνοι που τους τιμούν ακόμη να το κάνουν εν στενώ κύκλω. Αν θέλουν να μην προκαλούν και βλάπτουν τον τόπο.
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:21 πμ
Πάνος
Καλή βδομάδα, συμπατριώτες! 🙂
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:29 πμ
Πάνος
Περί Μανιαδάκη:
http://tvxs.gr/news/prosopa/o-%C2%ABpistos-skylos%C2%BB-toy-metaksa
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 3:17 μμ
Mitsos
Γιά το ΚΚΕ να αποκρύπτει αυτά που ακολούθησαν το πρώτο, πράγματι εθνοπρεπές γράμμα του Ζαχαριάδη, είναι αντιληπτό, αλλά να το κάνει και ο ΝΔίτης Προκόπης, ο γραμματέας του Εθνάρχη, είναι απο τα άγραφα!
Καιρός να προβάλουμε ότι μας ενώνει, και να αφήνουμε στην άκρη ότι προκαλεί και διαιρεί!
Ο Βελουχιώτης και ο Ζαχαριάδης, ως παραδείγματα τους αναφέρω, διαιρούν, γιατί είναι ένοχοι πολλών κακών σε πολλά άτομα και στην Ελλάδα, και καλόν είναι εκείνοι που τους τιμούν ακόμη να το κάνουν εν στενώ κύκλω. Αν θέλουν να μην προκαλούν και βλάπτουν τον τόπο.
Θα ήθελα να μου παρουσιάσεις Γιάννη-2 το δεύτερο γράμμα του ΚΚΕ που είναι προδοτικό σύμφωνα με την άποψή σου. Γιατί δεν λες ότι ο κος Μεταξάς παρέδωσε στους Γερμανούς δεκάδες πολιτικούς κρατουμένους? Αυτή ήταν πατριωτική στάση ή μήπως ήταν πατριωτική στάση να στείλει στον πόλεμο με 12 φυσίγγια και τρύπια άρβυλα τον παππού μου πχ που έπαθε κρυοπαγήματα? Ολη η φιλοσοφία του περί άμυνας ήταν χαζή. Πρώτα πρώτα τα οχυρά κόστισαν τεράστια ποσά, τα οικονόμησαν καλά καλά οι εργολάβοι και επί της ουσίας στον σύγχρονο πόλεμο τίποτα δεν πρόσεφεραν. Ακριβώς όπως δεν προσέφερε η γραμμή Μαζινό. Μακάρι να μπορούσε κάποιος με ορύγματα, τάφρους αρμάτων, ναρκοπέδια και οχυρά να αποτρέψει έναν καλά οργανωμένο στρατό που επιτίθεται σε πλήρη διάταξη και έχει άριστο εφοδιασμό από πίσω.
Η δε νεολαία Μεταξά έκανε ό,τι μπορούσε και έβαζε μέσα για να μην πολεμήσει και υπάρχουν τα γράμματα που έγραφαν σε ανώτερους αξιωματικούς της στρατολογίας οι αστοί για να μην πάνε στον πόλεμο τα βλαστάρια τους.
Το δεύτερο που έχω να δηλώσω ότι περισσότερο διχάζει η άποψη που εκφράζεις περί Βελουχιώτη. Είτε σας αρέσει είτε όχι η παγκόσμια ιστορία εγράφη και δεν αλλάζει όσο και να προσπαθείτε εκ των υστέρων μερικοί να την αλλάξετε. Ο Αρης έκανε αντίσταση πρώτος και μετά ξεπήδησαν όλα τα άλλα γκρουπούσκουλα που έπαιζαν το παιχνίδι της κυβέρνησης του Καίρου και του παλατιού πρώτα για να τα βάλουν με τον ΕΛΑΣ κανοντας και καμιά αντιστασιακή ενέργεια πότε πότε για το ξεκάρφωμα. Καμια ομάδα από αυτές δεν είχε την ισχύ να τα βάλει με Γερμανούς σοβαρά εκτός από κάποιες ομάδες στην Κρήτη που είχαν μεγάλη δύναμη και καλή υποστήριξη από τους συμμάχους. Τα χωριά μας πχ κάηκαν διότι αποφάσισαν κάποιοι να απαγάγουν έναν άνευ σημασίας γέρο στρατηγό που ούτως ή άλλως επρόκειτο να αντικαταστήσει ο Χιτλερ. Αυτή η ενέργεια του Πατρικ Λη Φερμορ πού αποσκοπούσε όταν το παιχνίδι είχε πλέον χαθεί για τη Γερμανία? Η απάντηση βέβαια προκύπτει απλά. Αφού δεν ήταν εις θέση να τα βάλουν στα ίσια με τους Γερμανούς αλπινιστές και τις ειδικές δυνάμεις του γερμανικού στρατού, αποφάσισαν αυτήν την ενέργεια οι Αγγλοι γνωρίζοντας τι θα επακολουθούσε.. Δεκάδες χωριά καμμένα, εκατοντάδες εκτελέσεις ακόμα και μωρών παιδιών που τα έπιαναν και τα πετούσαν στη φωτιά.. Σαν πολλοί δεν θυσιάστηκαν για να απαχθεί ένας στρατηγός άνευ σημασίας? Δεν έπιασαν δα και τον Γκουντέριαν ή τον Ρόμμελ..
Και επειδή θα μου το γυρίσεις πάλι στο Μελιγαλά και τους Γαργαλιάνους, δεν έχω πειστεί ότι ευθύνεται ο Αρης για αυτά. Αυτά ήταν τοπικά ταξικά θέματα που χρόνιζαν και λύθηκαν μεταξύ των κατοίκων όπως λύθηκαν φυσικά με λάθος τρόπο, αλλά αυτός ο τρόπος ήταν δεδομένος εκείνη τη στιγμή. Οι ΤΑ είχαν αποφασίσει να αμυνθούν πάσει δυνάμει, έχασαν και εσφαγιάσθησαν. Αν νικούσαν τα ίδια θα έκαναν στους εχθρούς τους και ακόμη χειρότερα. Η κατάσταση αυτή θα κατέληγε σε σφαγή ανεξάρτητα από ποιος θα ήταν ο νικητής ή ο νικημένος.
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 6:12 μμ
Πάνος
Μήτσο,
για την ακρίβεια υπάρχουν τρία γράμματα του Ζαχαριάδη. Εκκρεμεί ένα ποστ στην καλύβα γι’ αυτά τα γράμματα.
Είναι γνωστά, ωστόσο – αν και μόνο το πρώτο διαφημίζεται (αυτό στο οποίο είχε διαφωνήσει κάθετα ο Νίκος Πλουμπίδης, ο οποίος μάλιστα ισχυριζόταν ότι το είχε πλαστογραφήσει η Ασφάλεια του Μανιαδάκη, αδυνατώντας να πιστέψει ότι ο Ζ. έπαιρνε θέση κόντρα στη γραμμή της Κομιντέρν). Στα επόμενα ο Ζ. ζητάει να συνθηκολογήσουμε με τους Ιταλούς, γιατί… παραπροχωρήσαμε στην Αλβανία. Στην ουσία ευθυγραμμίζεται με την Κομιντέρν, που υπεράσπιζε τη Γερμανία, λόγω του Συμφώνου Μολότοφ – Ρίμπεντροπ, που ήταν ακόμα στις δόξες του.
Όσο για το οχυρά του Μεταξά, δεν έγιναν για να κρατήσουν τη Γερμανία αλλά τη Βουλγαρία – κάτι που ήταν απολύτως λογικό στρατιωτικά. Αλλά και οι Γερμανοί δεν πέρασαν από το Ρούπελ, πέρασαν από τα σύνορα της Σερβίας.
Ο Μεταξάς ήταν ελεεινός δικτάτορας, αλλά στα στρατιωτικά θέματα (σε επίπεδο στρατηγικής) δεν ήταν καθόλου ηλίθιος. Το αντίθετο μάλιστα. Ούτε προδότης, βεβαίως.
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:42 μμ
Mitsos
Ειλικρινά φίλε Πάνο δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί να γράψει ένα γράμμα μετά από το πρώτο που να αναιρεί τελείως το νόημά του. Ακόμα και αν είναι αληθινό, αυτό πρέπει να βρεθεί και να μελετηθεί εάν είναι χειρόγραφο από ειδικούς γραφολόγους. Ο Μανιαδάκης εξέδιδε ό,τι ήθελε και υπήρξε περίοδος που έβγαιναν 2-3 διαφορετικοί ριζοσπάστες. Ακόμα και αν η δεξιά έχει δίκιο στο θέμα αυτό, πράγμα το οποίο εμένα μου φαίνεται γενικά περίεργο, δεν μπορεί ιστορικά να το διεκδικήσει λόγω του περίφημου Μανιαδάκη που επέμενε συστηματικά να χαλκεύει έγγραφα ακόμη και της ίδιας της κυβέρνησης.
Δεύτερον το οχυρό Μεταξά δεν απευθυνόταν αποκλειστικά στους Βουλγάρους, αλλά ακόμα και αν απευθυνόταν σε αυτούς έγινε για να οικονομήσουν μερικοί εργολάβοι. Ουδέποτε τα οχυρά προσέφεραν κάτι σοβαρό ακόμα και στον Α Παγκόσμιο. Είναι κωλύμματα καθυστέρησης του εχθρού δεν αποτρέπουν την διέλευσή του. Αν δεν μπορεί ένας οποιοσδήποτε στρατός να τα καταστρέψει τα παρακάμπτει είτε είναι τάφροι, είτε τείχη είτε ναρκοπέδια. Αυτό έκαναν και οι Γερμανοί τα παρέκαμψαν διότι είχαν απώλειες που δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν στο επιτελείο του Ράιχ. Ακόμα λοιπόν και οι Βούλγαροι θα μπορούσαν να τα παρακάμψουν εάν πίστευαν ότι υπήρχε πιθανότητα να νικήσουν μετά. Δεν επιτέθηκαν διότι φοβόταν τον ΕΣ όχι τα οχυρά. Η καλύτερη λοιπόν άμυνα είναι η επίθεση. Τα οχυρά είναι τα καράβια, τα αεροπλάνα και τα άρματα μάχης.
Προδότης ήταν φίλε Πάνο. Φέρθηκε από την αρχή με απάνθρωπο τρόπο στους Μικρασιάτες ξεριζωμένους Ελληνες, εξέθρεψε το μίσος που έφερε τον εμφύλιο και κυνήγησε ακόμα και τους εθνικοσοσιαλιστές που στην αρχή έκαναν το λάθος να τον στηρίξουν.. Ηταν ένας αχυράνθρωπος του παλατιού που αναγκάστηκε να πει στο τέλος ένα ΟΧΙ, όταν είδε και αποείδε ότι ο πόλεμος θα ελάμβανε χώρα και όταν καλά εγνώριζε ότι η Ελλάς δεν είχε ούτε μια πιθανότητα να νικήσει την Ιταλία του μέντορά του Μουσολίνι. Ο ελληνικός λαός έχυσε το αίμα του με τρύπια άρβυλα, με όπλα παμπάλαια και ασυντήρητα χωρίς σφαίρες.. απέναντι σε έναν εχθρό εξοπλισμένο με τα τελειότερα όπλα της εποχής. Αφηγήσεις του παππού μου και πολλών άλλων που πολέμησαν περιγράφουν ξεκάθαρα την προχειρότητα, την ανεπάρκεια πολλών αξιωματικών και την προδοσία κάποιων στρατιωτικών γιατρών που με το παραμικρό ακρωτηρίαζαν τους στρατιώτες χωρίς αναισθησία για να χαθει ο πόλεμος και να πάνε στα σπίτια τους μια ώρα αρχύτερα. Το Οχι του κου Μεταξά ήταν σαν το Οχι του κου Αναστασιάδη.. Τα παραλληλίζω απόλυτα.
Εάν δεν έστελνε βοήθεια την τελευταία στιγμή η Αγγλία, οι Ιταλοί θα μας είχαν νικήσει. Ο Βασιλέας διέταξε τον αχυράνθρωπό του Μεταξά και μας πήγε την τελευταία στιγμή με τον αγγλικό ιμπεριαλισμό. Βασιλέας ήταν πού θα μας πήγαινε? Με τον Χίτλερ που ήταν άκρως αντίθετος με το θεσμό της βασιλείας? Οσα και να λένε μερικοί δεξιοί ότι η σοφία του Μεταξά προέβλεψε τη νίκη των συμμάχων μετά από 4-5 χρόνια.. και μας έβαλε στο σωστό στρατόπεδο, αυτά δεν τα πιστεύει ούτε ένα μικρό παιδί. Τι ήταν δηλ ο κος Μεταξάς καφετζού ή χαρτορίχτρα?
Η νίκη σε αυτόν τον πόλεμο ήταν νίκη του ενωμένου ελληνικού λαού αποκλειστικά. Για πρώτη φορά ξεπεράστηκε ο διχασμός και πολέμησαν όλοι, εκτός από πολλούς βουτυρόπαιδες της νεολαίας του Μεταξά που υπηρετούσαν στο σπίτι τους. Κανείς κος Μεταξάς δεν πρέπει να υμνείται για αυτήν την εποποιία. Το τι ήταν οι Μεταξικοί φάνηκε αργότερα που έτρεξαν πρώτοι να υπογράψουν συνθήκη ειρήνης με τους Γερμανούς για να τους βάλουν να κάνουν τις μαριονέτες και να λάβουν αξιώματα.
29 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:53 μμ
Γιάννης - 2
Μήτσο,
Σου απάντησε ήδη ο Πάνος.
Γιά πολλά άλλα που γράφεις, προφανώς γνωρίζεις τη δική σου Ιστορία της Ελλάδος! 🙂
Χαίρε.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:22 πμ
Πάνος
Μήτσο,
βρήκα για χάρη σου τα τρία γράμματα. Διάβασέ τα, μυαλό έχεις, θα καταλάβεις…
*
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΡΑΜΜΑ
Το γνωστό πρώτο ανοιχτό γράμμα3 του Ν. Ζαχαριάδη είναι το εξής:
«Προς το λαό της Ελλάδας
Ο φασισμός του Μουσσολίνι χτύπησε την Ελλάδα πισώπλατα, δολοφονικά και ξετσίπωτα με σκοπό να την υποδουλώσει και εξανδραποδίσει. Σήμερα όλοι οι έλληνες παλαίβουμε για τη λευτεριά, την τιμή, την εθνική μας ανεξαρτησία. Η πάλη θα είναι πολύ δύσκολη και πολύ σκληρή. Μα ένα έθνος που θέλει να ζήσει πρέπει να παλεύει, αψηφώντας τους κινδύνους και τις θυσίες. Ο λαός της Ελλάδας διεξάγει σήμερα έναν πόλεμο εθνικοαπελευθερωτικό, ενάντια στο φασισμό του Μουσσολίνι. Δίπλα στο κύριο μέτωπο και Ο ΚΑΘΕ ΒΡΑΧΟΣ, Η ΚΑΘΕ ΡΕΜΑΤΙΑ, ΤΟ ΚΑΘΕ ΧΩΡΙΟ, ΚΑΛΥΒΑ ΜΕ ΚΑΛΥΒΑ, Η ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ, ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΣΠΙΤΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΦΡΟΥΡΙΟ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ.
Κάθε πράκτορας του φασισμού πρέπει να εξοντωθεί αλύπητα. Στον πόλεμο αυτό που τον διευθύνει η κυβέρνηση Μεταξά, όλοι μας πρέπει να δόσουμε όλες μας τις δυνάμεις, δίχως επιφύλαξη. Επαθλο για τον εργαζόμενο λαό και επιστέγασμα για το σημερινό του αγώνα, πρέπει να είναι και θα είναι, μια καινούργια Ελλάδα της δουλιάς, της λευτεριάς, λυτρωμένη από κάθε ξενική ιμπεριαλιστική εξάρτηση, μ’ ένα πραγματικά παλλαϊκό πολιτισμό.
Ολοι στον αγώνα, ο καθένας στη θέση του και η νίκη θάναι νίκη της Ελλάδας και του λαού της. Οι εργαζόμενοι όλου του κόσμου στέκουν στο πλευρό μας.
Αθήνα 31 του Οκτώβρη 1940
Νίκος Ζαχαριάδης
Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ».
*
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΡΑΜΜΑ
Είκοσι τέσσερις μέρες μετά το πρώτο γράμμα του, ο Ν. Ζαχαριάδης γράφει το δεύτερο ανοιχτό γράμμα του4, που έχει ως εξής:
«Προς το λαό της Ελλάδας
Ολόκληρος ο λαός της Ελλάδας ξεσηκώθηκε σαν ένας άνθρωπος και χάλασε τα σχέδια του φασισμού. Με το αίμα του ο λαός εξασφάλισε τη λευτεριά και την ανεξαρτησία του. Εξω απ’ αυτά η Ελλάδα δεν έχει καμιά θέση στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο ανάμεσα στην Αγγλία και Ιταλία – Γερμανία. Αφού ο λαός μας υπερασπίσει αποτελεσματικά την ανεξαρτησία και την εθνική λευτεριά του, σήμερα ένα μονάχα πράμα θέλει: Ειρήνη και ουδετερότητα με τούτους τους όρους: 1) Να ξανάρθουν τα πράγματα όπως ήταν στις 28 Οχτώβρη 1940 δίχως καμιά εδαφική – οικονομική – πολιτική ζημιά σε βάρος της Ελλάδας. 2) Οι πολεμικές δυνάμεις της Αγγλίας να φύγουν όλες απ’ τα χώματα και τα νερά της Ελλάδας. Με βάση τους δύο αυτούς όρους να ζητήσουμε αμέσως απ’ την κυβέρνηση της ΕΣΣΔ να μεσολαβήσει για να γίνει ελληνοϊταλική ειρήνη. Αυτό είναι σήμερα το μοναδικό εθνικολαϊκό συμφέρον. Και η πράξη έχει αποδείξει ότι μόνον η ΕΣΣΔ σήμερα έδωσε την ειρήνη και ουδετερότητα της Γιουγκοσλαβίας – Βουλγαρίας – Τουρκίας.
26 του Νοέμβρη 1940
Ν. ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Υ.Γ. Είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε ειρήνη έντιμη και δίχως κυρώσεις και για να ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά τόσο τον εθνικό – αμυντικό – απελευθερωτικό χαρακτήρα του πολέμου που κάνουμε, όσο και ότι είμαστε ξένοι προς τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που κάνουν οι πλουτοκρατικές μεγάλες δυνάμεις. Αν σήμερα δε δουλέψουμε για μια έντιμη ειρήνη, ο πόλεμος θα χάσει για μας τον εθνικό αμυντικό χαραχτήρα του, θα γίνει καταχτητικός και τότε θα έχει αντίθετο το λαό».
(Το γράμμα αυτό δεν είδε το φως της δημοσιότητας παρά μόνο την 9η Μάρτη 1947, που η Γενική Ασφάλεια το έδωσε στον αθηναϊκό Τύπο και δημοσιεύτηκε σε όλες τις αστικές εφημερίδες. Μέχρι τότε παρέμενε τελείως άγνωστο)
*
ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΓΡΑΜΜΑ
«Προς την κομμουνιστική φοιτητική οργάνωση (ΚΚΕ και ΟΚΝΕ).
Αγαπητοί σύντροφοι,
Εχω για σας μια παράκληση: Να τυπώστε, μοιράστε, τοιχοκολλήστε στην Αθήνα – Πειραιά – Θεσσαλονίκη, αν είναι μπορετό σ’ όλη τη χώρα και στο μέτωπο, το παρακάτω γράμμα μου. Κρατάτε ψηλά τη σημαία του ΚΚΕ και συνεχίστε με πιο μεγάλη ορμή την πολιτική και οργανωτική σας δουλιά.
Ζήτω το ΚΚΕ και η Κομμουνιστική Διεθνής.
Αθήνα, 15 Γενάρη 1941.
Ν. Ζαχαριάδης
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
ΤΟΥ ΚΚΕ (ΕΤΚΔ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΚΝΕ (ΕΤΚΔΝ)
Το γράμμα αυτό το γράφω, γιατί παρουσιάστηκε μια βασική ριζική διαφωνία μου με την «Προσωρινή Διοίκηση» που παρουσιάζεται σαν εκπρόσωπος του ΚΚΕ από το Σεπτέμβρη του 1940. Είχα δεχτεί την πολιτική μόνο συνεργασία με την «Προσωρινή Διοίκηση» (παρά τους σοβαρούς δισταγμούς μου) γιατί είχα εμπιστευθεί σ’ έναν παλιό σύντροφο να καθαρίσει το ΚΚΕ από τη χαφιέδικη σφηκοφωλιά του Μάθεση – Παπαγιάννη.
Από την πρώτη στιγμή είχα παρατηρήσει σοβαρά λάθη στην πολιτική γραμμή της «Προσωρινής Διοίκησης», που αυτή, παρά τις υποδείξεις μου, αρνήθηκε να τα διορθώσει όπως δε δέχτηκε και άλλες υποδείξεις μου. Η βασική όμως διαφωνία μας, που θ’ αναφέρω πιο κάτω, με αναγκάζει να μιλήσω ανοιχτά. Το γράμμα μου που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες στις 2 Νοέμβρη 1940 αποβλέπει στα παρακάτω: 1) Nα δόσει έγκυρη ενιαία κατεύθυνση στους κομμουνιστές όλης της χώρας. 2) Να κινητοποιήσει το λαό στην αντιφασιστική εξόρμηση για την εθνική ανεξαρτησία και λευτεριά. 3) Να αποκαταστήσει στο εσωτερικό τις λαϊκές ελευθερίες, μια λαϊκή αντιπλουτοκρατική πολιτική. 4) Να κάμει τον πόλεμο εθνικό αντιφασιστικό, αντιιμπεριαλιστικό με βασικό και μοναδικό σκοπό την εξασφάλιση της εθνικής μας ανεξαρτησίας, της ειρήνης και ουδετερότητάς μας, έξω από το γενικό ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Αυτό θα μπορούσαμε να το επιτύχουμε μόνο μ’ έναν ολόπλευρο προσανατολισμό στην ΕΣΣΔ και με μια πραγματική βαλκανική συνεργασία. Ο Μεταξάς από την πρώτη στιγμή έκαμε το αντίθετο, έκαμε πόλεμο φασιστικό, καταχτητικό πόλεμο. Ενώ, αφού διώξαμε τους ιταλούς από την Ελλάδα, βασική προσπάθειά μας έπρεπε να είναι να κάνουμε μια ξεχωριστή, έντιμη και δίχως παραχωρήσεις ελληνοϊταλική ειρήνη, πράγμα που μπορούσε να γίνει με τη μεσολάβηση της ΕΣΣΔ, η μοναρχοφασιστική διχτατορία συνέχισε τον πόλεμο για λογαριασμό όχι του λαού της Ελλάδας μα της πλουτοκρατίας και του αγγλικού ιμπεριαλισμού. Μετά το διώξιμο δε των ιταλών από την Ελλάδα, το αίμα των φαντάρων μας χύνεται άδικα, σήμερα δε ο εγγλέζικος ιμπεριαλισμός εισπράττει σε αίμα των παιδιών της Ελλάδας τους τόκους των κεφαλαίων που διέθεσε στα 1935-36 για την παλινόρθωση του Γεώργιου και την εγκαθίδρυση της μοναρχοφασιστικής διχτατορίας του Μεταξά. Αφού δε ο Μεταξάς αρνιέται να αποκαταστήσει τις ελευθερίες του λαού, να εξασφαλίσει την ειρήνη της Ελλάδας και κάνει πόλεμο καταχτητικό ιμπεριαλιστικό, που όλα του τα βάρη τα πληρώνει ο λαός, παραμένει (ο Μεταξάς) κύριος εχθρός του λαού και της χώρας. Η ανατροπή του είναι το πιο άμεσο και ζωτικό συμφέρον του λαού μας. Λαός και στρατός πρέπει να πάρουνε στα χέρια τους τη διαχείριση της χώρας και του πολέμου με σκοπό ειρήνη, εθνική ανεξαρτησία, εσωτερικό αντιφασιστικό λαϊκό καθεστώς, ολόπλευρη προσέγγιση προς την ΕΣΣΔ και βαλκανική συνεργασία με βάση την ειρηνική λύση των εσωβαλκανικών διαφορών. Ολες τις απόψεις μου αυτές τις ανέπτυξα σ’ ένα ανοιχτό γράμμα κι ένα σχέδιο απόφασης που στις 22-11-1940 έστειλα στην «Προσωρινή Διοίκηση». Αυτή αρνήθηκε να δεχτεί και να δημοσιεύσει αναπτύσσοντας μια καθαρή σοσιαλπατριωτική επιχειρηματολογία που έχει αυτή τη βάση: Ο πόλεμος της Ελλάδας εναντίον της Ιταλίας στην Αλβανία είναι παρόμοιος με τον πόλεμο της ΕΣΣΔ – Φιλανδίας και ότι ο Μεταξάς είναι ο πρωτεργάτης στον παγκόσμιο αντιφασιστικό αγώνα. Η «Προσωρινή Διοίκηση» θέλει να υποδουλώσει ολοκληρωτικά το ΚΚΕ στη μοναρχοφασιστική διχτατορία αντί να οργανώσει την ανατροπή της. Ετσι η «Προσωρινή Διοίκηση» και το ανοιχτό γράμμα μου στις 2-11-1940 (που ακέραια την ευθύνη του την έχω εγώ μπροστά στο ΚΚΕ και στην ΚΔ) το καταντά ένα καθαρό σοσιαλπατριωτικό ντοκουμέντο και πάει να λερώσει την τιμή του ΚΚΕ. Αυτή είναι η διαφωνία μου και η στάση της «Προσωρινής Διοίκησης». Ετσι πίσω από τη στάση αυτή καθαρίζει ολότελα και τούτο: ότι η «Προσωρινή Διοίκηση» είναι δημιούργημα και όργανο του Μανιαδάκη και ότι ο Γιάννης Μιχαηλίδης, Ψηλός, Κατσανέβης, Κάμος πρόδοσε την εντολή που είχε να καθαρίσει το ΚΚΕ από τη σπείρα του Μάθεση, πουλήθηκε στη μοναρχοφασιστική διχτατορία. Υστερα από όλα αυτά η στάση όλων των μελών, στελεχών και οργανώσεων του ΚΚΕ και της ΟΚΝΕ μέσα στη χώρα και το μέτωπο πρέπει να είναι αυτή: Ο λαός της Ελλάδας υπερασπίζει στον πόλεμο αυτό μόνο την εθνική του ανεξαρτησία. Είναι ξένος ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο Αγγλίας – Γερμανίας και Σία. Θέλει χωριστή, έντιμη, άμεση ειρήνη με τη μεσολάβηση της ΕΣΣΔ. Αναγνωρίζει την αρχή της αυτοδιάθεσης μέχρις αποχωρισμού για όλους. Θέλει την ελευθερία του, τη δουλιά του, την επικράτηση της θέλησής του που του πνίγει ο Μεταξάς. Εξωτερική συμμαχία με την ΕΣΣΔ και αληθινή βαλκανική συνεννόηση. Οι λαοί και φαντάροι της Ελλάδας και Ιταλίας δεν είναι εχθροί μα αδέλφια και η συναδέλφωσή τους στο μέτωπο θα σταματήσει τον πόλεμο που κάνουν οι κεφαλαιοκράτες εκμεταλλευτές τους. Για να γίνουν όλα αυτά, λαός και στρατός πρέπει να ανατρέψουν τη μοναρχοφασιστική διχτατορία του Μεταξά που είναι ο κύριος και βασικός εχθρός τους και να εγκαθιδρύσουν τη λαϊκή αντιφασιστική κυβέρνηση. Για να μπορεί ένας λαός να κρατεί την εθνική λευτεριά, πρέπει να είναι και εσωτερικά λεύτερος. Λαός εσωτερικά σκλάβος δε θάναι άξιος να κρατήσει και την εθνική του ανεξαρτησία και κάθε νίκη του εσωτερικού του τυράννου θα δυναμώνει τη σκλαβιά του.
Αυτός είναι σήμερα ο δρόμος του ΚΚΕ. Κάθε μέλος – στέλεχος της οργάνωσης αυτή τη στιγμή πρέπει να μπάσει στις μάζες και οργανώνοντάς τες γύρω απ’ αυτή να την επιβάλει νικηφόρα. Ακόμα μην ξεχνάτε ούτε στιγμή τους φυλακισμένους και εξορίστους μας. Στην Κέρκυρα κάθε στιγμή η ζωή των καλύτερων παιδιών μας, είναι σε άμεσο κίνδυνο από το μαχαίρι του Μεταξά και τις μπότες του Μουσσολίνι.
Εγώ είμαι γερός και καλά. Ολη μου η σκέψη και η καρδιά μου είναι στο Κόμμα, όπως και η ζωή μου είναι δοσμένη σ’ αυτό.
Ζήτω το ΚΚΕ! Ζήτω η ΚΔ!
Αθήνα, κρατητήρια Γενικής Ασφάλειας
15-1-1941
Γεια χαρά
Ν. Ζαχαριάδης».
*
Πηγή (με πολλές σάλτσες, που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα και να κάνουν το μαύρο… κόκκινο):
http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6512265&publDate=
*
Υπάρχει μια εκτεταμένη διπλωματική εργασία (δεν τη βρήκα τώρα, αλλά την έχω) σχετικά πρόσφατη, η οποία μελετάει με βάση τις πηγές και εξηγεί τις δραματικές αλλαγές από γράμμα σε γράμμα, ενώ καταγράφει λεπτομερειακά τις εσωκομματικές ζυμώσεις / αντιθέσεις γύρω από αυτά.
Ένας από τους βασικούς λόγους που το ΚΚΕ του Ζαχαριάδη έβγαλε προδότη το Νίκο Πλουμπίδη ήταν ότι είχε αντιδράσει έντονα στο ΠΡΩΤΟ γράμμα, ως καταφανώς εκτός γραμμής της Κομιντερν. Ο Ζαχαριάδης διόρθωσε τη στάση του στο β’ και γ’ γράμμα, ευθυγραμμιζόμενος με τα τρέχοντα συμφέροντα των Στάλιν – Χίτλερ, αλλά «κράτησε» την αμφισβήτηση που έδειξε ο Πλουμπίδης στο σεπτό του πρόσωπο.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:31 πμ
Mitsos
Οχι φίλε μάλλον εσύ γνωρίζεις την δική σου και επιμένεις επιλεκτικά να παρουσιάζεις γεγονότα που ιστορικά δεν είναι καθόλου τεκμηριωμένα. Το ότι ο Μεταξάς παρέδωσε αρκετους πολιτικούς κρατουμένους είναι ένα γεγονός ιστορικά τεκμηριωμένο. Τα γράμματα όμως αμφισβητούνται.
Ακόμα όμως και αν θεωρήσουμε ότι το γράμμα Ζαχαριάδη μιλούσε περί κατάληψης της Αλβανίας.. εγώ προσωπικά συμφωνώ με το γράφοντα. Ο εχθρός είχε φύγει από τα σύνορα μας. Γιατί έπρεπε να τον κυνηγάμε στο έδαφος ενός άλλου κράτους? Και γιατί έπρεπε να θυσιάζουμε στρατό και εφόδια όταν ήταν ηλίου φαεινότερο ότι θα ερχόταν δεύτερη επίθεση από τη Βέρμαχτ? Για τη μαλακία μερικών που νόμιζαν ότι θα μας παραχωρηθεί η Β. Ηπειρος. Είδαμε μετά τον πόλεμο οι φίλοι και σύμμαχοι τι μας παραχώρησαν το 44 και το 74 στην Κύπρο.
Γράψε μου λοιπόν στο θέμα Μεταξά τη δική σου, γιατί εγώ αυτήν την ιστορία έμαθα στα βιβλία και αυτήν επίσης άκουσα από άπειρους ανθρώπους που πολέμησαν στην Αλβανία και σακατεύτηκαν εκεί.
Μήπως τελικά αμφισβητείς και τη φράση ότι η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση? Την ξέχασαν βέβαια οι έμπειροι μπαρουτοκαπνισμένοι αντιστασιακοί ταγματασφαλίτες, που είχαν κουραστεί να σκοτώνουν Γερμανούς στους οποίους κουνούσε το μαντήλι ο ΕΛΑΣ, και πήγαν και χώθηκαν στο κάστρο του Μελιγαλά και είδαμε η οχύρωση τελικά τι τους πρόσφερε..
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:08 πμ
Mitsos
Τα τρία γράμματα Ζαχαριάδη όπως τα είχα κάποτε διαβάσει σχολιαζόμενα στον Ριζοσπάστη
http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6512265&publDate=
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:31 πμ
Πάνος
Το ίδιο λινκ σου έδωσα πριν.
Τα σχόλια του Ριζοσπάστη είναι για γέλια.
Διάβασε απερίσπαστος τα γράμματα και σχολίασε εσύ, όπως εσύ καταλαβαίνεις τις κωλοτούμπες στη στάση του Ζ.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:34 πμ
Mitsos
Τα έχω διαβάσει παλιότερα φίλε Πάνο. Σου έδωσα την άποψή μου. Ο Ζαχαριάδης πίστευε ότι η ΕΣΣΔ θα έσωζε την Ελλάδα. Δικαίωμά του η χαζομάρα και η πίστη στο ακατόρθωτο.. Από εκεί και πέρα η χαζομάρα ή το να είναι κάποιος ονειροπόλος δεν τον κάνει απαραίτητα προδότη.
Το δεύτερο γράμμα ήταν πλαστό δημιούργημα του Μανιαδάκη. Το τρίτο πρέπει να είναι αληθινό. Γενικά οι αριστεροί δεν θέλουμε επεμβάσεις σε άλλα κράτη, όπως τότε που μπουκάραμε στην Αλβανία. Αντιδρούμε μόνο όσο και όταν μας πιάνουν τον κώλο. Ετσι είμαι και εγώ. Δεν πειράζω κανένα, αλλά μην με πειράξεις. Θα πάρω εκδίκηση αν περάσουν και είκοσι χρόνια και θα σου την κάτσω πισώπλατα αν δεν μπορώ ίσια.
Τα ίδια πίστευε ο κος Ζαχαριάδης και στον εμφύλιο, ότι θα μπουκάρουν οι φίλοι του οι Ρώσοι. Οι Ρώσοι όχι μόνο δεν μπούκαραν αλλά δεν τον ανεφοδίασαν ποτέ. Πότε στον εμφύλιο βρέθηκε έστω ένα σοβιετικό όπλο? Οι Αγγλοι εφοδίαζαν και τις δυο πλευρές και αυτό το ανέφεραν στρατηγοί ΛΟΚατζήδες.
Σου ανέλυσα στρατιωτικά το ρόλο των οχυρών και των ναρκοπεδίων. Ο Μεταξάς μάλλον νόμιζε ότι ζούσε στρατιωτικά στην εποχή του Σινικού τείχους.. Τα ίδια μυαλά από την ανάποδη κουβαλούσε με τον Ζαχαριάδη. Μόνο στρατιωτική ιδιοφυία δεν ήταν πάντως. Πήγε με τους Αγγλους γιατί έτσι διέταξε το αφεντικό του ο βασιλιάς. Αν τον διέτασε να πάει με τον Στάλιν, με αυτόν θα πήγαινε.
Ηξερε πολύ καλά τον συσχετισμό δυνάμεως. Δεν μπόρεσε να προβλέψει δύο πράγματα:
A) Οτι θα πολεμήσουν οι Ελληνες πάνω από τις δυνάμεις τους.
Β) Οτι δεν θα πολεμήσουν οι Ιταλοί.
Οι Ιταλοί φαντάροι εκτός από τους μελανοχίτωνες δεν πολέμησαν. Αν πραγματικά ήθελαν να πολεμήσουν θα μας είχαν κατατροπωσει σε μερικά εικοσιτετράωρα. Ο παππούς μου μου είχε πει ότι παραδίδοταν ομαδικά σε πολλές περιπτώσεις και μάλιστα πολλοί ενώ σήκωναν λευκή σημαία τους γάζωναν.. και διέπραξαν εγκλήματα πολέμου. Οπως επίσης πολλοί εκτελούσαν τους αιχμαλώτους που τους παρέδιδαν οι αξιωματικοί.. Αλλά αυτά καλύτερα να μην τα λέμε μεγαλοφώνως.. διότι δεν μας τιμούν ως Ελληνες.
Αντε καληνύχτα…
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 4:33 πμ
Γιάννης - 2
«…Ακόμα όμως και αν θεωρήσουμε ότι το γράμμα Ζαχαριάδη μιλούσε περί κατάληψης της Αλβανίας.. εγώ προσωπικά συμφωνώ με το γράφοντα. Ο εχθρός είχε φύγει από τα σύνορα μας. Γιατί έπρεπε να τον κυνηγάμε στο έδαφος ενός άλλου κράτους?»
Μπράβο ρε Μήτσο! Είσαι σωστός οπαδός!
Και τα περαιτέρω σχόλια θα ήταν περιττά……εκτός από αυτό:
«Να τα λες εσύ, ααγαπητέ Μήτσο, σήμερα αυτά δεν έχουν καμία συνέπεια εκτός ότι μου προξένησαν ένα μικρό μειδίαμα όταν τα διάβασα. Όταν όμως αυτά λέγονταν εν καιρώ πολέμου, ήταν δράση πέμπτης φάλαγγας και προδοτικά! Δεν εστρέφοντο εναντίον του Μεταξά, αλλά εναντίον της Ελλάδος.»
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:27 πμ
δεξιος
Με τη λογική αυτή και οι Σύμμαχοι το 1945 έπρεπε να σταματήσουν στα σύνορα της Γερμανίας.Τι δουλειά είχαν στο Βερολίνο;
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:33 πμ
Πάνος
Σε κάθε περίπτωση και τα τρία γράμματα είναι αναγνωρισμένα από τον ίδιο το Ζαχαριάδη ως αυθεντικά.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:56 πμ
kapetanios
Γιάννη2
(χωρίς να μπαίνω στην ουσία της συζήτησης)
έχουμε συμφωνήσει από καιρό ότι διαφωνούμε απόλυτα στην ανάγνωση της ιστορίας. Κι αν αυτό δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην διαδικτυακή μας παρέα , αυτό(το πρόβλημα) παρουσιάζεται όταν «εκεί έξω» επιχειρείς(αξιώνοντας να εφαρμόσεις την δική σου απόλυτη αλήθεια) να μας μειώσεις τον ζωτικό μας χώρο. Αυτό ΔΕΝ γίνεται ούτε και μπορεί να γίνει–και καλό είναι ο βλάξ διευθυντής που το επιχείρησε να μας αδειάσει την γωνιά. Τόσο απλά
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:22 μμ
Mitsos
Mε τη λογική αυτή φίλε δεξιέ αν πχ οι Σέρβοι έχουν θέμα με τους Αλβανούς του Κοσσυφοπεδίου άύριο ή με τα Σκόπια θα πρέπει να μπούν αν χρειαστεί και στο ελληνικο έδαφος να πολεμάνε, να καταστρέφεται και να γκρεμίζεται η Ελλάδα και ο ελληνικός στρατός να κάθεται και να κοιτάει ή να τους λέει δεν πειράζει ελάτε μέσα να σκοτώνετε ελεύθερα. Οι σύμμαχοι όπως λες πήγαν στο Βερολίνο διότι έπρεπε να κατακτήσουν και να εγκαταστήσουν στρατιωτική διοίκηση σε ένα εμπόλεμο κράτος. Αν αύριο πχ οι Γάλλοι τα βάλουν με τους Γερμανούς και μπουν στην Ελβετία, ο ελβετικός στρατός, που για κάτι τέτοια προετοιμάζεται και είναι από τους καλύτερους στον κόσμο, θα κάτσει να κοιτάει αμέτοχος?
Τέσπα οι Ελληνάρες τότε έπρεπε βέβαια να μπουκάρουν στη Β. Ηπειρο. Και γιατί να τη λέμε Β. Ηπειρο και όχι Νότια Αλβανία όπως μου είπε μια φορά ένας Αλβανός? Για μενα κανείς δεν δικαιούται να μπουκάρει σε οποιοδήποτε κράτος και να λύνει τις διαφορές του διότι προκαλεί ζημιές και παράπλευρες απώλειες σε κράτος το οποιο δεν έχει σχέση. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι μέρος των Αλβανών και ειδικά κάτι Βλάχοι συμμάχησαν με τους Ιταλούς και μπορούσε να δικαιολογηθεί η επέμβαση.
Οσο για τα μειδιάματα κε Γιάννη, μάθημα πατριωτισμού από τη δεξιά εγώ δεν δέχομαι. Ξεπουλήσατε κανονικά την Κύπρο και συνεχίζετε να το παίζετε υπερπατριώτες φορτώνοντας τις ευθύνες και τη βλακεία σας στον Μακάριο. Ο πατριωτισμός είναι καλός, ο υπερπατριωτισμός βλάπτει και έχει επανειλημμένα αποδειχθεί αυτό. Τη μια θέλατε να πάτε στην κόκκινη μηλιά, την άλλη να ενώσετε την Κύπρο με την Ελλάδα, την άλλη θέλατε φασαρίες στα Ιμια.. Στρατηγικό βάθος σκέψης ελάχιστοι δεξιοί είχαν ιστορικά. Ο Μεταξάς τουλάχιστον αναγνωρίζω ότι κατάλαβε ότι το παιχνίδι στην Μ. Ασία αν μπαίναμε στο εσωτερικό ήταν χαμένο, λόγω τεράστιων δυσκολιών στον ανεφοδιασμό. Την σήμερον ημέραν η Ελλάς οφείλει πάσει θυσία να συζητήσει σοβαρά με την Τουρκία το θέμα της συνεκμετάλευσης των πιθανών υδρογονανθράκων στο Αιγαίο, όπως και το θέμα επενδύσεων και εμπορικού ανοίγματος μεταξύ των χωρών. Ο Γούδης που είναι ένας σκεπτόμενος δεξιός το υποστηρίζει σθεναρά αυτό. Λέει συγκεκριμένα το εξής: Οταν βρεις έναν θησαυρό στο σύνορο του χωραφιού σου με τον γείτονα, το σώφρον είναι να τον μοιράζεσαι κάπως, να του δίνεις κάτι.. για να μην πάει να σε καρφώσει στην αστυνομία ή να σε σκοτώσει για να τον πάρει.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:25 μμ
kapetanios
το Λιβυκό πέλαγος δεν είναι Αιγαίο 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:28 μμ
Πάνος
Κάλλιο γαϊδουρό-δινε, παρά γαϊδουρογύρευε (σου λέει ο Μήτσος) 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:33 μμ
kapetanios
(άκουγα προχθές τον Λυγερό σε μια ομιλία για πάνω από 2 ώρες. Το έχει μελετήσει πολύ καλά το θέμα–πολύ όμως )
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:23 μμ
δεξιος
@ Μitsos
Eκείνο που είπα είναι ότι ένας στρατός χώρας που δέχθηκε επίθεση έχει δικαίωμα όταν περάσει στην αντεπίθεση να περάσει τα οποιαδήποτε σύνορα για να τερματίσει τον πόλεμο.
Όπως οι Σύμμαχοι είχαν δικαίωμα να συνεχίσουν την προέλασή τους μέσα στη Γερμανία για να τελειώσει ο πόλεμος έτσι και οι Έλληνες το 1940 είχαν δικαίωμα να ρίξουν τους Ιταλούς στη θάλασσα καταλαμβάνοντας όλη την Αλβανία.
Με αυτή την έννοια η άποψη του Ζ ότι οφειλε ο στρατός να σταματήσει στα σύνορα με την Αλβανία είναι απλώς αστεία γιατί μπερδεύει το σεβασμό της διεθνούς νομιμότητος εν καιρώ ειρήνης με τη διεξαγωγή του πολέμου που διέπεται από στρατιωτικές αναγκαιότητες και αυτό δεν έχει σχέση με τυχόν αλλαγές συνόρων μετά τον πόλεμο.Άλλωστε επίσημα η Ελλάδα στον πόλεμο εκείνο δεν διεκήρυξε κάποια προσάρτηση αλβανικού εδάφους.
Έκανε στρατιωτικές επιχειρήσεις σε ξένο έδαφος όπως όλοι σχεδόν οι εμπόλεμοι γιατί εκεί ήταν το μέτωπο.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:27 μμ
σχολιαστης
Τι εύρημα είναι πάλι η θεωρία περί ζωτικού χώρου που κάποιος διευθυντής μειώνει;
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:47 μμ
Mitsos
Καπετάνιε μίλησα για Αιγαίο όχι Ιόνιο και Λιβυκό Πέλαγος. Αν αυτή η συζήτηση δεν γίνει σε μια όσο γίνεται φιλική ατμόσφαιρα υδρογονάνθρακες δεν πρόκειται να δούμε στην επιφάνεια. Οσοι πιστεύουν πχ ότι με το Ισραήλ ή με την Αμερική θα τους βγάλουμε και θα μείνει μπουκάλα η Τουρκία κοιμούνται όρθιοι. Οπως το 74 είχαν δεκάδες φορές προειδοποιήσει ότι δεν δέχονται επουδενί θέμα ενώσεως με την Ελλάδα και θα πολεμήσουν πάσει δυνάμει, τα ίδια λένε και τώρα για το πετρέλαιο στο Αιγαίο. Θα το κάνουν, είναι αρκετά τρελοί και έχει αποδειχθεί ιστορικά ότι στην εξωτερική τους πολιτική διατηρούν αυστηρές κόκκινες γραμμές που δεν τίθεται ποτέ θέμα να τις διαβεί άλλο κράτος. Με τον Σαντάμ πχ που δεν τους άφηνε να μπαίνουν στο Ιρακ να κυνηγάνε τους Κούρδους, τα χάλασαν πολύ άσχημα και έπαιξαν 100% το παιχνίδι της Αμερικής το 91 στον πόλεμο του Κόλπου, κόντρα στο 90% της κοινής γνώμης της Τουρκίας. Τα συμφέροντά τους οι Τούρκοι τα θέτουν πάνω από οποιαδήποτε μικροπολιτική ή πολιτικό κόστος, κάτι που ποτέ δεν κάνουν πολλές ευρωπαικές χώρες. Αυτό που για μένα είναι καλό, είναι ότι σιγά-σιγά εκπολιτιζονται και ανεβαίνει το μορφωτικό επίπεδο με αποτέλεσμα να φθίνει η βαρβαρότητα που τους χαρακτηρίζει εν γένει.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:59 μμ
kapetanios
σχο
τι ΔΕΝ καταλαβαίνεις?
*
Μήτσε
ευτυχώς τα κοιτάσματα που δείχνουν να έχουν κάποια ιδιέτερη σημασία δεν βρίσκονται στο Αιγαίο.
Κατά τα άλλα συμφωνώ με το σκεπτικό σου
*
Δεξιέ
παρ ότι αποφεύγω(σαν ο διάολος το λιβάνι) την ουσία της συζήτησης δεν μπορώ παρα να ομολογήσω ότι οι φιλότιμες προσπάθειες που κάνεις να βγάλεις τον Ζ «προδότη του έθνους» είναι συγκινητικές 😎
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:28 μμ
δεξιος
Μόνο που τον ορισμό αυτό (προδότης του έθνους) δεν τον ανέφερα και γενικά τον αποφεύγω για οποιονδήποτε.
Εκείνο που λέω είναι ότι έχει λάθος σε μια πολύ γενικότερη αντίληψη,στο κατά πόσον μια χώρα που δέχεται επίθεση έχει δικαίωμα στην αντεπίθεσή της να περάσει τα σύνορα για να πετύχει οριστική νίκη.
Ο ίδιος ο πόλεμος εκείνος είναι ζωντανή διάψευση.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:32 μμ
kapetanios
εγώ θα δεχτώ την ζωντανή διάψευση της άποψης του Ζ για τις δυνατότητες και τις προθέσεις του Στάλιν αρκεί βεβαίως να αποδεχθείς κι εσύ την ζωντανή διάψευση περί ολοκληρωτικής νίκης. Δεν υπήρχε ΚΑΜΙΑ τέτοια πιθανότητα–και το ήξεραν όλοι
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 2:33 μμ
Πάνος
καπετάνιε,
καλό είναι να κρατάς μια απόσταση από τον Ζ. Είναι προφανές ακόμα και για τα μικρά παιδιά ότι το β’ και το γ’ γράμμα λειτουργούν αντικειμενικά (όπως λέτε κι εσείς οι αριστεροί) υπέρ της συμμαχίας Χίτλερ – Στάλιν.
Το πραγματικά ενδιαφέρον ερώτημα είναι με ποιο σκεπτικό (και υπό ποίες συνθήκες) γράφτηκε το α’ γράμμα, με το οποίο ο Ζ. έγραψε στα παπάρια του την Κομιντερν (δηλ. την ΕΣΣΔ) – για να αναιρέσει λίγες βδομάδες αργότερα, επανερχόμενος στην επίσημη γραμμή.
Η οποία, επαναλαμβάνω, ήταν υπέρ των συμφερόντων Χίτλερ – Στάλιν.
Τα περί «προδοσίας» δεν τα υιοθετώ. Εξάλλου, «προδοσία» θεωρήθηκε από πολλά στελέχη του ΚΚΕ εκείνης της εποχής (ανάφερα ήδη τον Πλουμπίδη, θα πούμε και για τους άλλους όταν ετοιμαστεί το σχετικό ποστ)
το πρώτο γράμμα!
(Την στάση αυτή του Ζ. τη θυμόντουσαν πολλοί, αργότερα – αν και μετά την επίθεση του Χίτλερ στην ΕΣΣΔ όλα «είχαν καλώς» – κατά κακή σύμπτωση όμως είχαν ήδη δημοσιευτεί τα έρμα τα γράμματα β και γ).
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 4:11 μμ
Mitsos
Tεσπα απορώ γιατί επιμένουν ακόμη κάποιοι να ψάχνουν ψύλλους στα άχερα. Ο Στάλιν εγνώριζε πολύ καλά ότι ο Χίτλερ θα έκανε επίθεση. Απειρες μυστικές υπήρεσίες γνώριζαν ότι για ανατολικά θα τραβήξει να βρει τους υδρογονάνθρακες. Θέλησε να τα βρει ο Μολότωφ με τον Ρίμπεντροπ ώστε εάν γινόταν να καθυστερήσει την επίθεση. Τελικά ούτε καν την καθυστέρησε διότι απλά ήταν εκ των πραγμάτων οικονομικά προδιαγεγραμμένη εφόσον το θέμα έπαιρνε πλέον χαρακτηριστικά παγκόσμιας σύγκρουσης και η Γερμανία έψαχνε για πρώτες ύλες και καύσιμα. Οταν σε όλες του τις ομιλίες ο Χίτλερ μιλούσε για τους βρωμιάρηδες υποχθόνιους Εβραιομπολσεβίκους που θα καταλάβουν όλη την Ευρώπη.. ο Στάλιν κοιμόταν?
Τα κοινά συμφέροντα Χίτλερ Στάλιν φάνηκαν αργότερα που αποδεκατίστηκε η 6η στρατιά και η ρουμανική λεγεώνα, τα ελληνικά, φινλανδικά, πανσλαβικά, ουκρανικά, νορβηγικά, αραβικά, γαλλικά, ασιατικά μέχρι και εβραικά SS.. και τα 20 μύρια νεκροί. Κολλήσαμε τώρα στα γράμματα του Ζαχαριάδη λες και έπαιζε κανέναν ρόλο στον πόλεμο ένας άνθρωπος που ήταν έγκλειστος και περίμενε να πεθάνει. Μήπως τον άκουγε και κανένας.. πουθενά?
Θα ήθελα κάποια στιγμή πάντως να μου περιγραψει κάποιος σοβαρά τα κοινά συμφέροντα Χίτλερ Στάλιν.. Πού ήταν το κοινό συμφέρον? Πρώτες ύλες έψαχνε η Γερμανία και δούλους να τους βάλει να δουλεύουν για να διακοπάρουν οι Γερμανοί. Και τώρα πρώτες ύλες ψάχνει και πάντα αυτό θα ψάχνει. Καθένας ψάχνει αυτό που του χρειάζεται. Ο Στάλιν έψαχνε την ησυχία του, αλλά έβλεπε ότι δεν τον αφήνουν να υλοποιήσει τον σοσιαλισμό με την ησυχία του.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 5:30 μμ
Πάνος
Η λέξη «Πολωνία» (για παράδειγμα) σου λέει κάτι – ή είναι άνευ σημασίας;
Για τις εμπορικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο (όπου η ΕΣΣΔ προμήθευε πολύτιμες πρώτες ύλες στον Χίτλερ, που ήδη πολεμούσε με την υπόλοιπη Ευρώπη) έχεις ακούσει τίποτα;
Ανεξάρτητα όμως από αυτά, επιμένεις να ξεγλιστράς από το θέμα των γραμμάτων του Ζ. ωσάν το χέλι 😉
Σε ένα όμως έχεις δίκιο: χέστηκαν απαξάπαντες στα 1940 για τα γράμματα του Ζ. (εννοώ ότι οι επιστολές αυτές δεν είχαν καμιά σημασία / επίδραση, πέρα από τον πολύ στενό κύκλο του Κόμματος). Έλα όμως που τα ‘φερε έτσι η Ιστορία και το ΚΚΕ έγινε πραγματικός πρωταγωνιστής στη χώρα τα επόμενα χρόνια; ΤΟΤΕ το α’ γράμμα έγινε μεγάλο σουξέ και τα β’ και γ’ (τα οποία το αναιρούν ΠΛΗΡΩΣ) θάφτηκαν κανονικότατα – κάτι που ισχύει ακόμα σε ό,τι αφορά τον χώρο της αριστεράς, λες και υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να παραμείνει (εν τέλει) κρυφή μια τέτοια καραμπινάτη επίδειξη… προλεταριακού διεθνισμού 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 5:41 μμ
δεξιος
To ζήτημα κάπταιν δεν είναι εάν ο ελληνικός στρατός μπορούσε να πετύχει ολοκληρωτική νίκη.Μπορούσε σίγουρα να απομακρύνει και απεμάκρυνε πολύ περισσότερο τους Ιταλούς από το ελληνικό έδαφος.
Ο Ζ αμφισβητεί το δικαίωμα του στρατού να περάσει αντεπιτιθέμενος τα σύνορα.Ισχυρίζεται ότι μόλις περάσει τα σύνορα ο πόλεμος μετατρέπεται από αμυντικό σε ιμπεριαλιστικό.Συγχέει το σεβασμό των συνόρων εν καιρώ ειρήνης με τις στρατιωτικές ανάγκες του πολέμου.
Κατ αυτόν δεν έπρεπε να εκμεταλλευθεί την υποχώρηση των Ιταλών και όφειλε να σταματήσει στα σύνορα και να τους αφήσει να ανασυνταχθούν εκεί.
Εάν πάρουμε τοις μετρητοίς τις θεωρίες του και ο σοβιετικός στρατός το 1944 μόλις πέρασε τα σύνορα της ΕΣΣΔ μετετράπη σε κατακτητικό ενώ βεβαίως οι Άγγλοι και οι Αμερικανοί μόνο κατακτητικό πόλεμο διεξήγαν αφού εκτός συνόρων πολεμούσαν.Εκτός εάν από όλες τις σύμμαχες χώρες μόνον οι Έλληνες όφειλαν αφού αποκρούσουν την επίθεση να σταματήσουν και δεν είχαν δικαίωμα να συνεχίσουν εκτός συνόρων.
Πρόκειται για σόφισμα που δεν στέκει.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 6:18 μμ
Πάνος
Το ότι πρόκειται για σόφισμα προκύπτει αβίαστα. Το γιατί έπρεπε ο Ζ. να χρησιμοποιήσει αυτό το σόφισμα είναι που πρέπει να βγει με το τσιγκέλι, από μερικούς θιασώτες του δόγματος «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ» 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 6:40 μμ
kapetanios
εγώ κρατώ απ την συζήτηση δυο πράγματα:
α. ο Ζ δεν είναι προδότης
β. το ΚΚΕ συνέβαλε με την βάση και τα στελέχη του στον ελληνοιταλικό πόλεμο
Για το σύμφωνο Μολότωφ , Ρίμπεντροπ τα χουμε ξαναπεί — διαφωνώντας. Τα «κοινά συμφέροντα» εξαντλούνται στην αγορά χρόνου και από τις δυο πλευρές. Δεν ξέρω δλδ ποια περισσότερα κοινά συμφέροντα μπορεί να είχε ο Χιτλερ με τον Σταλιν απ όσα ας πούμε είχαν ο Τσάμπερλεν με τον Χίτλερ στην συμφωνία του Μονάχου ένα χρόνο νωρίτερα–με θύμα την Τσεχοσλοβακία. Την «έντιμη ειρήνη» όπως την έλεγαν ακολούθησε το «σύμφωνο μη επίθεσης» και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Χίτλερ βγήκε ενισχυμένος και στις δυο περιπτώσεις
Για τα «σοφίσματα» ή μη θα τα πούμε μια άλλη φορά–μην τα λύσουμε όλα σήμερα γιατί δεν θα χουμε τι να πούμε μετά 🙂
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 6:51 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Επειδή εκεί χάμου είστε ..πολυτασικοί κάτι πολύ καλό και γόνιμο που λέει και ο Μανώλης Γλέζος, άμα βρεις καμιά συνιστώσα που τροτσκοφέρνει θα δεις τι θα σου πει για τα πραγματικά αίτια της σχέσης Στάλιν, χιτλερικών και από πότε θεωρούν ότι κρατάει αυτός ο έρως.
Εγώ βέβαια δεν τα ενστερνίζομαι αυτά (που λένε οι περί της σκέψης του Λέοντος), αλλά το ζήτημα είναι να διαφυλαχθεί η πολυτασικότης και ο ..πλουραλισμός 🙂
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:03 μμ
Πάνος
Δεν προκύπτει από πουθενά. Τα στελέχη ήταν σχεδόν όλα στη φυλακή και βάση δεν υπήρχε τότε.
Αλλά, θα τα ξαναπούμε – καιρού επιτρέποντος. 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:10 μμ
kapetanios
(για να ξαναπιάσουμε το αρχικό νήμα 😉 )
Ο Βελουχιώτης πάντως πολέμησε στην Αλβανία –γι αυτό ίσως ήθελε να τον τιμήσει η καθηγήτρια
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:19 μμ
Πάνος
😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 7:33 μμ
Γιάννης - 2
Αγαπητέ μου Καπετάνιε,
τρία πράγματα:
– εσύ σχολίασες πρώτος δικό μου σχόλιο σε αυτό το ποστ. Εγώ μόνο ακολούθησα. Μπορούμε να το σταματήσουμε σε όποια στιγμή το επιθυμείς! 🙂
– η διακοπή του αντισχολιασμού μεταξύ μας στο παρελθόν έγινε ΜΟΝΟΝ γιατί του λόγου σου αντί να σχολιάζεις τα γραπτά μου εκανες προσβλητικούς χαρακτηρισμούς στο πρόσωπό μου.
– σχετικά με το θέμα αυτού του ποστ, είναι δικαίωμά σου να πιστεύεις ότι θέλεις γιά το ποιός έχει την ευθύνη (πιστεύεις: ο διευθυντής), αλλά το ίδιο δικαίωμα έχω και εγώ (πιστεύω: η μουσικός), και μάλιστα να το αιτιολογήσω (γιατί στον πόλεμο του ’40 το ΚΚΕ είχε κρατήσει προδοτική στάση), και ο Βελουχιώτης ήταν χασάπης στη Πελοπόννησο και όπως έγραψα σε άλλο σχόλιο έστειλε και στον Πύργο 20 μαυροσκούφηδες με τον επίλαρχο Κονδύλη (οι οποίοι και προέβησαν σε σφαγές συγκεκριμένων ατόμων – είναι γραμμένα σε πολλά βιβλία).
Τα σχετικά με το αντι-πατριωτικό περιεχόμενο του δεύτερου και του τρίτου γράμματος του Ζαχαριάδη συζητήθηκαν ήδη. Την σκυτάλη από τον Ζαχαριάδη σε αντιπατριωτική δράση 5ης φάλαγγας κατά τη διάρκεια του πολέμου, συμπράττοντας με τις θέσεις των εχθρών της Ελλάδος την άνοιξη του 1941, την πήρε η Κ.Ε. του ΚΚΕ. Δειγματοληπτικά αναφέρω την απόφαση της Κ.Ε. της 18ης Μαρτίου 1941 η οποία καλούσε τους Έλληνες «..να εγκαταλείψουν τον αγώνα, και να παραδειγματισθεί ολόκληρος ο Ελληνικός λαός από τον ηρωϊκό λαό της Βουλγαρίας..». Σε Μανιφέστο της 3ης Μαΐου 1941 το ΚΚΕ συμπεραίνει ότι «…η συνέχισις του πολέμου της 28ης Οκτωβρίου 1940 έγινε αιτία να προκαλέσει την χιτλερική εισβολή…», η οποία θα αποφευγόταν αν η Ελλάδα «…πετούσε τα όπλα και παραδινότανε ή συμμαχούσε με τον Άξονα, όπως ο ηρωικός Βουλγάρικος αδελφός». («Η ιστορία του ΚΚΕ», 1947, τόμος Α΄).
Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που είχαν παρόμοια συμπεριφορά.
Στην πρώτη σελίδα του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ της 12 Ιουλίου 1935 δημοσιεύθηκε κείμενο με τίτλο ‘ΜΙΑ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ’, στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναγράφεται: “……..Αν δεν νικιόμασταν στη Μικρασία η Τουρκία θάτανε σήμερα πεθαμένη και μεις μεγάλη Ελλάδα!! Τη ‘λευτεριά’ μας θα τήνε στηρίζαμε στην υποδούλωση του τουρκικού λαού! Αυτό εμείς δεν το δεχόμαστε. Το αποκρούσαμε κατηγορηματικά. Η αστικοτσιφλικάδικη Ελλάδα στη Μικρασία πήγε όχι σαν εθνικός απελευθερωτής μα σαν ιμπεριαλιστική δύναμη, όργανο των εγγλέζων μεγαλοκαρχαριών. Πήγαινε αυτού όχι μόνο να διαιωνίσει την ξενική κυριαρχία πάνω στον Τούρκικο λαό, μα και να κάνει την Τουρκία αντισοβιετικό ορμητήριο! Δεν είναι αυτός ο δρόμος της ειρηνικής δημοκρατικής συμβίωσης των λαών τής νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Μικρασιατική εκστρατεία δεν χτυπούσε μόνο τη νέα Τουρκία, μα στρεφότανε και ενάντια στα ζωτικότατα συμφέροντα του Ελληνικού λαού. Γι’ αυτό εμείς όχι μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστικοτσιφλικάδικη ήττα στη Μικρασία ΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΙΩΞΑΜΕ. Πονέσαμε και πονάμε για τ’ αδέρφια μας που σπείρανε αυτού άδικα τα κόκκαλά τους για τα συμφέροντα τών ντόπιων και ξένων ιμπεριαλιστών. Και θα τους εκδικηθούμε κάποτε. …………” (Η ορθογραφία είναι του πρωτοτύπου)
Στο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ της 14 Δεκεμβρίου 1924, δημοσιεύτηκε το κείμενο, ‘μανιφέστο’ του 3ου εκτάκτου Συνεδρίου του ΚΚΕ (26 Νοεμβρίου – 3 Δεκεμβρίου 1924) : «Ανεξαρτησία στη Μακεδονία και στη Θράκη:Η ντόπια κεφαλαιοκρατία ………. καταπιέζει τις εθνικές μειονότητες στη Μακεδονία και στη Θράκη………..η ελληνική πλουτοκρατία καταδυναστεύει ένα μέρος του μακεδονικού και θρακικού λαού, κρατώντας με το σίδερο και τη φωτιά τη μακεδονική και θρακική χώρα στην υποταγή της. ………………. Η ντόπια μπουρζουαζία είναι εθνικός δυνάστης και καταπιεστής τού μακεδονικού και θρακικού λαού και συγχρόνως ο κοινωνικός δυνάστης της εργατικής τάξης και των φτωχών αγροτικών και προσφυγικών μαζών. ……….Να γιατί αγωνιζόμαστε για την ένωση των τριών τμημάτων της Μακεδονίας και Θράκης και για ενιαία και ανεξάρτητη κρατική τους ύπαρξη………….
Ζήτω η ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη! Ζήτω η Ομοσπονδία των Βαλκανικών εργατοαγροτικών δημοκρατιών!
Ζήτω η Παγκόσμια Προλεταριακή Επανάσταση! Αθήνα 3 Δεκεμβρίου 1924″.
(Α. Ι. Παυλόπουλου, “Εθνοπροδοσίαι και Ψευδολογίαι του ΚΚΕ”, [εκδ. ‘Ελληνική Σκέψις’, Αθήνα 1963], σελ. 50-51).
Μήτσο,
Εδώ συζητάμε αν η μουσικός έκανε καλά να θέλει τα παιδιά να τραγουδήσουν τραγούδι του Βελουχιώτη στη γιορτή γιά το Έπος του ’40, και η κουβέντα πήγε και στα …κατορθώματα του ΚΚΕ και του Ζαχαριάδη σε εκείνον τον πόλεμο. Και εκεί μου επιτρέπεις να επαναλάβω τη διαπίστωση ότι ως καλός οπαδός τους βγάζεις λάδι και καλώς πράξαντες. Φτάνει.
Γιά το τι έκανε ή δεν έκανε η δεξιά στο θέμα της Κύπρου μπορείς να πιστεύεις ότι θέλεις. Δεν καταλαβαίνω γιατί πιστεύεις ότι εγώ θα την υπερασπισθώ! 🙂
Μην πιστεύεις όμως ότι το ΚΚΕ είναι πάλευκο στο Κυπριακό θέμα.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:27 μμ
kapetanios
Γιάννη2
ας αφήσουμε στην άκρη εκείνες τις ημέρες –που δεν αφορούσαν μόνο εμάς τους δυο.
Κατά τα άλλα αυτά τα «αντιπατριωτικά» που γράφει ο ριζος σχετικά με την ανεξάρτητη Μακεδονία είσαι σίγουρος ότι δεν τα («εμπνεύστηκε») έκανε κοπυπεηστ από τον άλλο «αντιπατριώτη» τον Βενιζέλο. Εάν εξαιρέσεις το ιδεολογικό ρετουσάρισμα εμένα ίδια με φαίνονται 😉
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:45 μμ
Γιάννης - 2
kapetanios
» Γιάννη2
ας αφήσουμε στην άκρη εκείνες τις ημέρες –που δεν αφορούσαν μόνο εμάς τους δυο.»
No problem! 🙂
Στο υπόλοιπο, ομιλείς με γρίφους. Ιδέα δεν έχω ποιός είναι ο ρίζος.
Ειλικρινά, αν κάτι από αυτά δεν είναι σωστό, θα ήθελα να το γνωρίζω. Αν δεν θέλεις να το θέσεις σε σχόλιο, μπορείς να το στείλεις στον Πάνο με την παράκληση να μου το προωθήσει.
Με ενδιαφέρει.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:53 μμ
σχολιαστης
Ρίζος είναι το χαιδευτικό του Ριζοσπάστης 🙂
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:54 μμ
Mitsos
Μήτσο,
Εδώ συζητάμε αν η μουσικός έκανε καλά να θέλει τα παιδιά να τραγουδήσουν τραγούδι του Βελουχιώτη στη γιορτή γιά το Έπος του ’40, και η κουβέντα πήγε και στα …κατορθώματα του ΚΚΕ και του Ζαχαριάδη σε εκείνον τον πόλεμο. Και εκεί μου επιτρέπεις να επαναλάβω τη διαπίστωση ότι ως καλός οπαδός τους βγάζεις λάδι και καλώς πράξαντες. Φτάνει.
Γιά το τι έκανε ή δεν έκανε η δεξιά στο θέμα της Κύπρου μπορείς να πιστεύεις ότι θέλεις. Δεν καταλαβαίνω γιατί πιστεύεις ότι εγώ θα την υπερασπισθώ! 🙂
Μην πιστεύεις όμως ότι το ΚΚΕ είναι πάλευκο στο Κυπριακό θέμα.
Πρώτον δεν με αφορούν οι σχολικές εορτές. Αυτές είναι ούτως ή άλλως για τα παλαμάκια και τα παιδάκια. Δεν θα σκάσω εάν τραγουδήσουν ή δεν τραγουδήσουν το τραγούδι του Μπαγιαντέρα. Μια χαρά τραγούδι είναι από καλιτεχνικής άποψης. Το θέμα είναι φίλε μου αυτό που είπες ότι ο Αρης ήταν χασάπης, ενώ ξέρεις πολύ καλά ότι πήγε εκεί όταν η μάχη είχε τελειώσει στην ουσία και δεν πολέμησε καν. Τελειώνοντας σου ξαναλέω για να τελειώνουμε, οδούς, τραγούδια, αγάλματα για τον Αρη θα δεις και θα ακούσεις. Ο Αρης έγινε τραγούδι στα χείλη του λαού. Αγάλματα για τους διάφορους κατσαπλιάδες που στρατολόγησαν πολλούς με τη βία την τελευταία στιγμή, ακόμα και ανήλικους και τους έβαλαν να πολεμούν στη Μεσσηνία και αλλού υπέρ των Γερμανών και μετά των Αγγλων δεν θα δείς και δεν θα ακούσεις παρά μόνο σε κλειστό κύκλο όπως λές και έτσι θα είναι πάντα. Και το μεγάλο λαθος της αριστεράς ήταν ότι τους πέρασε όλους λεπίδα αλλά έφταιγαν και αυτοι γιατί δεν παραδόθηκαν όμορφα και ωραία όταν έπρεπε. Μην μαλιοτραβιέστε να αποδείξετε τα αναπόδεικτα και να πιάνεστε από λεπτομέρειες επί λεπτομερειών για να αλλάξετε την ιστορία. Η ιστορία γράφτηκε και δεν αλλάζει αν χτυπάτε τον κώλο σας στο πιπέρι..
Οσο για τις συμμαχίες Γερμανών Ρώσων και τις εμπορικές συμφωνίες, ο Στάλιν πιθανόν να είχε κάποιες σχέσεις εφόσον πολλά βιομηχανικά προιόντα ακόμη δεν μπορούσαν να παραχθούν στην ΕΣΣΔ. Γιατί όμως δεν μας λες ότι η IBM και η General Electric όπως ακόμα και η Pratt&Wittney και δεν ξέρω πόσοι ακόμα άλλοι σε όλη την διάρκεια του πολέμου είχαν συμβόλαια με τον Αδόλφο? Το εμπόριο είναι παγκόσμιο, σκληρό, αδίστακτο και παράνομο και κανείς δεν μπορεί εύκολα να το περιορίσει. Οι ίδιοι οι καπιταλιστές πούλησαν τα όπλα στον Λένιν.. κάποιοι θα ήθελαν να τους σταματήσουν αλλά το κέρδος κάνει κουμάντο στον καπιταλισμό. Μετά από αυτό έρχονται όλα τα άλλα πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια, φυλή, έθνος κλπ κλπ..
Και για το 74 φταίει πάλι το ΚΚΕ. Για το μνημόνιο θα μας πεις και για την χρεοκοπία σε λίγο ότι φταίει και εκεί ο Αλέξης και η Αλέκα που δεν έδωσε δώρο τον μισθό της και την κρατική αποζημείωση στο κράτος.. Αυτοί φταίνε που στην Ελλάδα για να χτίσεις έναν στάβλο θέλεις 30 χαρτιά και διόριζανε 40 χρόνια και την κουτσή Μαρία στις ΔΕΚΟ.. Η Αλέκα μας έβαλε και στο κωλοευρώ που μας κατέστρεψε όταν ήταν το μόνο κόμμα που μίλησε ξεκάθαρα για το τι σημαίνει ευρώ.
Τεσπα στο θέμα διεθνισμός καλά τα λένε. Και τη μεγάλη Ελλάδα να είχαμε πάλι θα πεινούσαν οι μισοί Ελληνες για να περνάνε καλά οι άλλοι μισοί και οι ΔΥ.. Ολη τη γη να είχαμε πάλι θα είχαμε χρεοκοπήσει γιατί μας κυβερνάνε διεφθαρμένοι επιχειρηματίες, πολιτικοί μαριονέτες, αδερφές δεσποτάδες, και άχρηστοι άκαπνοι στρατόκαβλοι που δεν έχουν υπηρετήσει τα παιδιά τους καν στον στρατό. Για αυτό την ήπιαν στη Κύπρο, για αυτό ρεζιλευτηκαν στα Ιμια και για αυτό θα είναι πάντα ρεζίληδες και μόνο για να τους χαιρετάνε στις παρελάσεις, με δανεική βενζίνα από το Βαρδινογιάννη, κάτι στρατιωτικοί βολεψάκηδες ΔΥ του χείριστου είδους.. που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πώς θα βγούν νωρίτερα στην σύνταξη. Υπηρετήσαμε και εμείς και είδαμε τι μπουρδέλο είναι ο ΕΣ και ποια είναι η πολεμική του ετοιμότητα.
Για μένα είναι ξεκάθαρη η έννοια του διεθνισμού και του πατριωτισμού. Θέλω ελεύθερη πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτερια. Δεν μου φταίει ούτε ο Τούρκος, ούτε κανείς όσο δεν έρχεται εναντίον μου με τα όπλα. Και θέλω τον καθένα να παλεύει στην πατρίδα του να φτιάξει τη ζωή του και να μην γίνεται άπατρις μετανάστης όπως έγινα κάποτε και εγώ.. Ούτε θέλω να γίνεται της πουτανας στο κέντρο της Αθήνας από τους Αφρικανούς και τους Πακιστανούς. Εχουν και αυτοί δικαίωμα να ζήσουν αλλά να ζήσουν στην πατρίδα τους και να αγωνιστούν ακόμα και με τα όπλα να αλλάξουν τη ζωή τους, όχι να γίνεται η ζωή του φτωχού Αθηναίου μπάχαλο για να οικονομάνε μερικά δεξιά και αριστεροδεξιά λαμόγια που τους έχουν σκλάβους.. και μου το παίζουν αντίφα..
Και εκεί συμφωνώ και με τον Χ. Γούδη που λέει αφού τους αγαπάνε τόσο πολύ οι Κουβεληδες, οι Ρεπούσηδες και οι Χατζηδάκηδες ας τους πάρουν να τους κοιμίζουν στο σπίτι τους.
Για το θέμα Πολωνία δεν βγαίνει άκρη φίλε Πάνο. Την σφαγή στο Κατίν ανάθεμα με και αν ξέρει κανείς ποιος την έκανε. Πάντως και τα Πολωνάκια δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά. Είχαν κάνει πολλά μέχρι το Κατίν και στη Γερμανία και στην Ρωσία.
Δεξιέ αν θες δες το δόγμα του στρατού της Ελβετίας. Φοβάται πόλεμο μεταξύ χωρών της ευρωζώνης και ανησυχεί μην μπουκάρουν και λύσουν τις διαφορές τους σε ελβετικό έδαφος. Σιγά μην τους αφήσει βέβαια ο ελβετικός στρατός που είναι ο καλύτερος στον κόσμο, να καταστρέφουν την Ελβετία.. Και δυο που θα αρπαχτούν δεξιέ σε ένα κωλόμπαρο θα τους βγάλουν οι πορτιέρηδες έξω να μην σπάσουν το μαγαζί.. για αυτό υπάρχουν οι πορτιέρηδες.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:57 μμ
Γιάννης - 2
Αγαπητέ σχολιαστη,
με πρόλαβες.
Μόλις το σκέφθηκα και εγώ! 🙂
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 9:55 μμ
Lavrentij
Οκ, συμφωνώ με το ότι ήταν αφελής η θέση του δεύτερου και τρίτου γράμματος και από στρατιωτική άποψη και γιατί πίστευε ότι η Ελλάδα μπορεί να επιτύχει ουδετερότητα υπό σοβιετική εγγύηση, αλλά γιατί αντιπατριωτική και προδοτική; Μην το τραβάτε από τα μαλλιά, η αντίληψη ότι ο επικείμενος πόλεμος μεταξύ ‘Αξονα και Αγγλογάλλων δεν αφορούσε τους Έλληνες ήταν ως ένα βαθμό κατανοητή λαμβάνοντας υπόψη και τα προβληματικά μηνύματα που έστελνε το σύμφωνο μη επίθεσης Γερμανίας-Σ.Ε. Και τα κείμενα του Ρ μέχρι την γερμανική επίθεση στο ίδιο πνεύμα κινούνται, της αποτροπής μιας γερμανικής επίθεσης και της ουδετερότητας χωρίς παραχωρήσεις (το ότι όλα αυτά ήταν ανεδαφικά είναι άλλο πράγμα). Άλλωστε δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο κείμενο μετά την γερμανική εισβολή που να μιλάει για μη αντίσταση στους Γερμανούς. Πιο βασικό είναι κατά τη γνώμη μου το ζήτημα της στάσης των υπολοιπών και της Κομιντέρν στο πρώτο γράμμα του Ζαχαριάδη.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 10:28 μμ
Πάνος
Ώστε «απαλλάσσεται λόγω υπερβολικής αφελείας» 😉
Είναι μια άποψη κι αυτή. Ενδεχομένως, ισχύει.
Θα την αποδεχόμουν αν συνοδευόταν από στοιχειώδη (πολιτική) εντιμότητα στην ιστορική αποτίμηση, δηλαδή από ειλικρινή αυτοκριτική.
(Με το νόημα που έχει ο όρος στο χωριό μου, όχι σε κομματικά γραφεία).
Αλλά οι χειρισμοί του ίδιου του Ζ. (και του «χώρου» μέχρι και σήμερα!) για τα γράμματα β’ και γ’, δείχνουν μάλλον κακοήθη (=μη συγγνωστή) κουτοπονηριά.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 10:30 μμ
Γιάννης - 2
Lavrentij
Ελάτε τώρα! Και εσείς «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ» μου φαίνεται ότι θέλετε να είσθε!
Μην θέλετε να σας επαναλάβω τον αφορισμό του γερο-Παπανδρέου γιά το ΚΚΕ. 🙂
Ερώτηση: Αν ο Μουσολίνι και ο χίτλερ ήταν κομμουνιστές θα τους πολεμούσε το ΚΚΕ;
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:10 μμ
Mitsos
Κάνεις σημαντικά λάθη στην ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος κε Γιάννη. Αν δεις στον πόλεμο του Βιετναμ και της Κορέας οι Αμερικανοί πίστευαν ότι είναι πολύ πιθανόν ο Χο τσι Μινχ να πουλήσει την χώρα του στους Κινέζους για να δεχθούν να πολεμήσουν τους Αμερικανούς. Απεναντίας ο Χο τσι Μινχ ήθελε ελεύθερο Βιετνάμ και δεν ήθελε να γίνει ένα ακόμη χωριό της Κίνας.
Τώρα τι να γίνει, ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι δεν ήταν κομμουνιστές για να ξέρουμε τι θα γινόταν. Πάντως όπως δεν πολέμησε ένα μέρος της δεξιάς τους Γερμανούς, πιθανόν και κάποιοι ΚΚΕδες να επέβαλλαν σε κάποιους άλλους να μην πολεμήσουν. Ο λαός όμως του ΕΑΜ πολύ αμφιβάλλω ότι θα τους έδινε και πολύ σημασία, όπως πολλές φορές έχαναν τον έλεγχο του ΕΛΑΣ στις τότε συνθήκες, τότε θα τον έχαναν τελείως.
Μπορεί τότε κάποιοι να ήταν διατεθειμένοι να ξεπουλήσουν τη Μακεδονία για να κάνουν την δουλειά τους, το ΕΑΜ όμως δεν είχε τέτοια γραμμή όπως και μεγάλο μέρος του ΔΣΕ αργότερα, και δεν μπόρεσαν να περάσουν οι κύριοι αυτοί τέτοια ξεφτυλισμένη γραμμή γιατί θα έτρωγε η μούρη τους χώμα.
Μην νομίζεις ότι θεοποιώ το ΚΚΕ και την αριστερά. Κανένας για μένα δεν είναι άγιος, υπήρχαν αριβίστες τερατάκια και μεγάλα τέρατα στην αριστερά πάντα και σήμερα πολυ περισσότερα, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ιστορικά ότι το ΕΑΜ δεν ήταν μια πολύ μεγάλη πτυχή στην ιστορία της Ελλάδος.
30 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:42 μμ
Γιάννης - 2
Μήτσο,
» Πάντως όπως δεν πολέμησε ένα μέρος της δεξιάς τους Γερμανούς».
Ποιοί ήταν αυτοί που δεν πολέμησαν τους Γερμανούς το 1941; Καινούργια ιστορία είναι αυτή;
Εγώ δεν γνωρίζω άλλον Έλληνα που να τάχθηκε εναντίον του πολέμου εναντίον των Ιταλών και των Γερμανών, πλην του Ζ και της Κ.Ε. του ΚΚΕ, με την εξαίρεση του Πλαστήρα που ήταν στη Γαλία και έγινε γνωστό αργότερα ότι ήθελε η Ελλάδα να μην πολεμήσει.
«.. το ΕΑΜ δεν ήταν μια πολύ μεγάλη πτυχή στην ιστορία της Ελλάδος…»
Προφανώς αστειεύσαι! Εκτός και εννοείς την εκπληκτική ικανότητα της ηγεσίας του ΚΚΕ να δικτυωθεί ανά την Ελλάδα και από ένα κόμμα δεκάδων χιλιάδων να φέρει κοντά του, εκατοντάδες χιλιάδες με την πρόφαση της Αντίστασης!
Αναγνωρίζω στο ΚΚΕ (και στο ΕΑΜ) αυτήν την επιτυχία. 🙂
Δυστυχώς για τον κόσμο που τους πίστεψε και για την Ελλάδα ότι ξεκίνησαν τον Εμφύλιο και την αιματοχυσία από την άνοιξη και το καλοκαίρι του 1943.
Άρα, το τελικό άθροισμα ήταν αρνητικό, λόγω του αίματος που έχυσαν!
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:07 πμ
Mitsos
Τεσπα φίλε Γιάννη, αδυνατείς να δεχτείς ότι μέρος της δεξιάς και του κέντρου μια χαρά τα βρήκε με τους Γερμανούς μετά τον ελληνοιταλικό πόλεμο. Οπως επίσης πολλοί μεταξικοί με μέσα δεν πήγαν καν στην επιστράτευση.
Στην Κρήτη το λιγότερο αίμα το έχυσε το ΕΑΜ. Αλλοι έχυσαν πολύ περισσότερο, αλλά πάλι λίγο χύθηκε σε σχέση με το πόσοι σε κάθε χωριό έδιναν πληροφορίες στον κατακτητή και πόσες είχαν γκόμενους Γερμανούς. Στο χωριό μου πχ κανείς αυτούς δεν τους πείραξε ποτέ και ίσως τελικά να ήταν καλύτερα έτσι γιατί αποφύγαμε τα χειρότερα. Οτι αυτές οι κυρίες υπήρξαν μαιμούνια που έψαχναν πυθάρι να κρυφτούν όταν έφυγαν οι Γερμανοί, και ακόμα και σήμερα τα παιδιά τους δεν έχουν και το καλύτερο κούτελο στην κοινωνία, είναι η πληρωμή τους. Το μήλο λένε κάτω από τη μηλιά θα πέσει. Είναι πολύ άτιμα τα γονίδια..
Ο ΕΑΜιτης παππούς μου πχ έναν πούστη έψαχνε να σκοτώσει γιατί τον κάρφωσε στους Γερμανούς, και φυλακίστηκε και γλίτωσε την εκτέλεση στο παρα πέντε, αλλά την κοπάνησε μάλλον για Αθήνα και δεν πατησε ποτέ στα Χανιά.
Ενα κόμμα δεκάδων χιλιάδων? Σαν τώρα που λένε ακόμα ότι η ΧΑ είναι κάτω από το 7%.. Ενα κόμμα δεν έχει μόνο μέλη, έχει και οπαδούς αλλά σας βολεύει ακόμα να πιστεύετε ότι ένα κόμμα των 10 χιλιάδων έλεγχε απόλυτα ένα κίνημα των εκατομμυρίων.. Το ΚΚΕ δεν ήταν δέκα χιλιάδες. Δέκα χιλιάδες ήταν αυτοί που ειχε φακελώσει ο κος Μανιαδάκης.
Τον εμφύλιο δεν τον ξεκίνησαν αυτοί. Τον ξεκίνησαν οι μαυραγοριτες, οι λαδάδες, οι προδότες που έδιναν αντιστασιακούς και ύστερα καίγονταν ολόκληρα χωριά και οι τύποι που μοίραζαν την βοήθεια του ΕΣ που πήγαινε στα χωριά που δεν ήταν κόκκινα.. αλλά την περισσότερη την έτρωγαν αυτοί. Χιλιάδες ανθρωποι έκαναν τρελές μπίζνες με το Ράιχ και άλλαξε η μοίρα τους. Μετά έψαχναν για προστάτες και τα παιδάκια τα σαλεμένα πολλές φορές που γράφοταν στα ΤΑ για να παίρνουν κανένα ξεροκόμματο ήταν οι καλύτεροι φύλακες για αυτούς. Αυτοι ξεκοκκάλισαν και το σχέδιο Μάρσαλ, αυτοί ξεκοκκαλίζουν σήμερα και τα λεφτά που δίνει η Τρόικα..
Ταξικά θέματα υπήρξαν που οδήγησαν στην τεράστια σφαγή σε μέρη που η γη ήταν τελείως άνισα κατανεμημένη και υπήρχαν και πολλοί μικρασιάτες. Η μικρασιατική καταστροφή με μαθηματική ακρίβεια θα έφερνε τον εμφύλιο.. Ενός κακού μύρια έπονται. Και εδώ όπου ήταν προσφυγαρία και Σουμπεραίοι έγινε της πουτάνας.. Αυτό και αν ήταν εκρηκτικό μίγμα..
Γιατί φαγώθηκαν στα ορεινά φτωχά χωριά και στα άγονα παραθαλάσσια μέρη χειρότερα από ότι στα πλούσια σε πολλές περιπτώσεις? Η φτωχεια και η πείνα είναι κακός σύμβουλος για πολλούς. Εμπαινε ο άλλος στο ΤΑ και έτρωγε από το καζάνι και έπαιρνε και κανένα μισθουλάκι ή οι πιο πονηροί το έριχναν στο πλιάτσικο όταν τους έπαιρνε. Ολοι τελικά εθνικόφρωνες ήταν ή ιδεολόγοι? Κανένας δεν συνεργάστηκε με τους Γερμανούς για την κοιλιά του? Τον εμφύλιο αυτόν αν δεν τον μελετήσει κανείς στο ταξικό επίπεδο άκρη πραγματικά δεν πρόκειται να βγάλει.
Είτε σας αρέσει είτε όχι η κοινωνία έχει ταξική διαστρωμάτωση και πολλές φορές υπάρχει σύγκρουση των πάνω με τους κάτω της πυραμίδος που φτάνει μέχρι τον εμφύλιο. Πάντα οι πάνω που κάνουν κουμάντο και βαστάνε το τιμόνι φταίνε όταν ξεφεύγουν τα πράγματα και πέφτει το πλοίο στα βράχια. Και τώρα ο κος Πάγκαλος που λέει μαζί τα φάγαμε.. αυτήν την ευθύνη του άχρηστου καπετάνιου κοιτάζει να αποποιηθεί και να ρίξει στάχη στα μάτια του πληρώματος να μην κάνει ανταρσία.. Αλλά η κα Μαρία που δουλέυει καθαρίστρια σε μια ιδιωτική εταιρεία, ο Μήτσος που είναι μικρομεσαίος αγρότης και ο Παγκαλος, που και στην κατοχή όλο του το σόι ήταν καλοβολεμένο και μου το έπαιζε μετά Ρήγας Φερράιος, δεν τα δουλέψαμε μαζί ούτε τα φάγαμε μαζί..
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:47 πμ
Γιάννης - 2
Μήτσο, αγαπητέ, με κούρασες! 🙂
Δεν το έχεις το θέμα. Άστο.
Καληνύχτα ή καλημέρα!
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 3:07 πμ
Mitsos
Οχι το θέμα το έχεις αποκλειστικά εσύ. Γράψε να πάρεις και κανένα διδακτορικό σαν τον Μαραντζίδη τώρα που γυρίζει.. Θα μου μάθεις τώρα και την ιστορία του χωριού μου, του παππού μου και του ΕΑΜ στην Κρήτη.
Επεφτε ή δεν έπεφτε καζάνι και μισθός στα ΤΑ στους χωροφύλακες και στους ΜΑΥδες?
Τα οικονομησαν ή δεν τα οικονόμησαν κάποιοι από αυτούς?
Τη σοδειά από τους αγρότες μεσολαβούσαν τα ΤΑ να την παρουν ή όχι?
Ποιοι μοίραζαν την βοήθεια του Ερυθρού Σταυρού και σε ποιούς?
Κρατούσαν ή δεν κρατούσαν για πάρτη τους?
Παρευρέθηκαν σε εκτελέσεις ή όχι?
Ποιος τους εξόπλισε?
Γιατί μόλις έφυγαν οι Γερμανοί χώστηκαν στα κάστρα?
Υπάρχουν βέβαια οι άπειρες φωτογραφίες και για αυτά μιλησε ο φωτογραφικός φακός. Είναι κακή πουτάνα η κάμερα τραβάει σαν τον μαγνήτη όλους τους κουραμπιέδες.. Μέχρι και ο αντιστασιακός εθνικόφρων κος Παπαδόπουλος που είχαμε χάσει τα ίχνη του, τα βρήκαμε σε μια ωραία φωτογραφία παρεάκι με τους Γερμανούς σε χωριό των Καλαβρύτων..
Αντε καληνύχτα.. Είναι αργά πλέον να ξαναγράψεις την ιστορία. Το επιχείρησαν πολλοί πριν από εσένα με γαιδουρινή υπομονή και δεν τα κατάφεραν.
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 9:13 πμ
Lavrentij
Από το δεύτερο γράμμα: «Είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε ειρήνη έντιμη και δίχως κυρώσεις και για να ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά τόσο τον εθνικό – αμυντικό – απελευθερωτικό χαρακτήρα του πολέμου που κάνουμε, όσο και ότι είμαστε ξένοι προς τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που κάνουν οι πλουτοκρατικές μεγάλες δυνάμεις. Αν σήμερα δε δουλέψουμε για μια έντιμη ειρήνη, ο πόλεμος θα χάσει για μας τον εθνικό αμυντικό χαραχτήρα του, θα γίνει καταχτητικός και τότε θα έχει αντίθετο το λαό»
Από το τρίτο γράμμα: «Ο λαός της Ελλάδας υπερασπίζει στον πόλεμο αυτό μόνο την εθνική του ανεξαρτησία. Είναι ξένος ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο Αγγλίας – Γερμανίας και Σία».
Όσο..ακροβατικά κι αν ακούγονται αυτά απέχουν πάρα πολύ από το να μιλούσε π.χ. το ΚΚΕ για αποδοχή του ιταλικού τελεσιγράφου ή κάτι παρόμοιο. Παρόλο που τα παραπάνω κινούνται πλήρως στο ύφος του συμφώνου μη επίθεσης και ήδη τότε (ακόμη και για την ..μακρινή Ελλάδα και ειδικά για την αριστερά) νομίζω ήταν σαφές ότι η ναζιστική Γερμανία δεν μπαίνει εύκολα στο ίδιο τσουβάλι με τους Άγγλους επιμένω ότι δεν βλέπω γιατί η στάση του ΚΚΕ ήταν «προδοτική». Ίσως φταίω εγώ, τι να πω. Στην τελική ας μου το εξηγήσει κάποιος να καταλάβω πώς το βλέπει.
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 12:31 μμ
Πάνος
Δεν εξηγείς εσύ καλύτερα πως έγινε το θαύμα και σε λίγους μήνες (από την αποχή των γραμμάτων) ο «ιμπεριαλιστικός πόλεμος» μετατράπηκε ως εκ θαύματος σε «μεγάλο αντιφασιστικό αγώνα των λαών»; 😉
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 1:51 μμ
Mitsos
Δες εδώ τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος καλά της κυρίας αυτής για να καταλάβεις περισσότερα γιατί ο πόλεμος έγινε αντιφασιστικός ακώνας των λαών.
Δες και αυτό αν θες να καταλάβεις ποιος έκανε τι στην Πολωνία.. Οσο για το Κατίν όταν ξεκαθαρίσουν καλά ποιος το έκανε οι βιολόγοι και οι ανθρωπολόγοι και σταματήσουν να λένε μπούρδες θα το δεχτώ ως έγκλημα της Ρωσίας. Οι σφαίρες πάντως ήταν γερμανικές από το βαλιστικό έλεγχο. Το διαμέτρημα των ρωσικών όπλων ήταν διαφορετικό, διότι πάντα οι Ρωσοι δούλευαν μικρότερα διαμετρήματα και πιο διατρητικά βλήματα.
Δεν αποκλείω βέβαια το γεγονός να το έκαναν παρέα..
Και δεν πείθομαι από τα πόσα φορα στο ιντερνετ και πόσα μπλογκ λένε ό,τι θέλουν ο καθένας. Ο αριθμός και το ποσοστό προπαγάνδας από τη μια ή από την άλλη πλευρά εμένα δεν μου λέει τίποτα. Για τον ίδιο λόγο ακόμα δεν έχω πειστεί ότι εκτελέστηκαν 6 εκατομμύρια Εβραίοι με φούρνισμα.. Εκτελέστηκαν πολλοί και πολλοί πέθαναν από τύφο αλλά όχι τόσοι..
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:31 μμ
Lavrentij
Τι να εξηγήσω; Δεν έχει δικαίωμα κάποιος να γίνεται καραγκιόζης, χωρίς να του κολλάνε το στίγμα του αντιπατριώτη;
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 8:49 μμ
Πάνος
Αν το παραδεχτούν οι πολιτικοί του επίγονοι αυτό, θα συμφωνήσω 😉
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 9:12 μμ
Γιάννης - 2
Πολύ light είναι το «καραγκιοζιλίκι» αγαπητέ Lavrentij γιά τις επιστολές του μεγάλου αρχηγού και αυτά που ακολούθησαν από την ΚΕ του ΚΚΕΕ στη διάρκεια του πολέμου 1940-41.
Τα επόμενα δεν είναι απλά αντιπατριωτικά, είναι καθαρά προδοτικά, όταν λέγονται «εν ώρα πολέμου υπέρ βωμών κααι εστιών».
Λέει ο Ζααχαριάδης:
«…ο Μεταξάς αρνιέται να αποκαταστήσει τις ελευθερίες του λαού, να εξασφαλίσει την ειρήνη της Ελλάδας και κάνει πόλεμο κατακτητικό ιμπεριαλιστικό…»
Δεν ξεχνά ακόμη να διακηρύξει ότι: «…Αναγνωρίζει την αρχή τής αυτοδιάθεσης μέχρις αποχωρισμού για όλους….» .
Σε προηγούμενο σχόλιό μου παρουσίασα μερικές από τις προδοτικές θέσεις του ΚΚΕ γιά τη Μακεδονία και τον πόλεμο της Μικράς Ασίας. Αυτά είναι μερικά από τα απαράδεκτα που έχει πει το ΚΚΕ γιά το θέμα της Κύπρου: «…Ποιοί φωνάζουν σήμερα στην Κύπρο γιά την Ένωση; Φωνάζουν οι εκμεταλευτές, εμποροτοκογλύφοι, πλούσιοι χωριάτες, δεσποτάδες και τα τσιράκια τους οι ψευτοδημοκράτες. Και φωνάζουν γιατί έχουν οικονομικά συμφέροντα από την Ένωση…[..] Η φτωχή όμως εργαζόμενη αγροτιά και οι εργάτες της Κύπρου δεν έχουν κανένα λόγο να ζητάνε την Ένωση με την Ελλάδα. ..[…] αγώνας ενάντια στην Ένωση που είναι νέος ιμπεριαλιστικός ζυγός…» (Ριζοσπάστης, 13 Οκτωβρίου 1933) .
Πιστεύω λοιπόν ότι ο αφορισμός του γερο-Παπανδρέου γιά το εν λόγω Κόμμα του ταιριάζει γάντι.
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 10:48 μμ
Mitsos
Θα σου κολλήσω εδώ μερικά πρωτοσέλιδα από τις εφημερίδες της εποχής να δεις ποιος έλεγε τις μεγαλύτερες μαλακίες.. Γιατί εσύ μου κολλάς εδώ τον Ριζο που ανάθεμα με αν ξέρει κανείς ποιος τον εξέδιδε τότε.. Ούτε το ίδιο το ΚΚΕ δεν γνωρίζει αν τα φυλλα που έχει στον Περισσό είναι αυθεντικά και όχι των εκδόσεων της κρατικής ασφάλειας..
Δείτε λοιπόν την ιστορία της κατοχής μέσα από πρωτοσέλιδα διάφορων τότε και βγάλετε συμπεράσματα για κάτι Λαμπράκηδες και λοιπά τσουτσέκια.. Το βάστα Ρομμελ ποιος το είπε? Ο Ζαχαριάδης?
Οσο για την Κύπρο σας είδαμε τότε τι παληκάρια ήσασταν, την κάνανε οι περισσότεροι βολεμένοι δεξιοί της Κυπριακής αστικής τάξεως με τα αγγλικά διαβατήρια, και έμειναν πίσω τα παιδάκια του λαού της Κύπρου με ό,τι αφήσατε από την ΕΛΔΥΚ, με κασόνια που περιείχαν όπλα στα οποία δεν ταίριαζαν οι σφαίρες.. να αντιμετωπίσουν έναν πάνοπλο στρατό με την τελευταία λέξη της αμερικανικής τεχνολογίας.. που δεν ξέρω ποιος τον εξόπλισε. Και με τον 6ο στόλο έξω από την Κύπρο να σημαδεύει με τα αντιαεροπορικά ό,τι έφευγε από την Ελλάδα..
Ο κομμουνιστής πόλεμο δεν θέλει, διότι αν θέλει δεν είναι κομμουνιστής. Και η Κύπρος για να ενωθεί με την Ελλάδα έπρεπε να χυθεί αίμα.. σε μια πορεία που δεν θα έβγαζε πουθενά παρά μόνο σε μια καινούρια καταστροφή σαν του 22. Και πάντοτε σε όλους τους πολέμους ο λαουτζίκος την πληρώνει. Αυτός πάει στον πόλεμο, αυτός πεινά, αυτός φεύγει και γίνεται πρόσφυγας στον τόπο του ή σε ξένο τόπο. Η αστική κοινωνία μετράει στους πολέμους κέρδη και ζημιές δεν μετράει αίμα.. και όταν εννούμε αστική κοινωνία δεν εννοούμε αυτούς που κάθονται στο άστυ, αλλά αυτούς που έχουν το κεφάλαιο και κάνουν κουμάντο σε αυτόν τον τόπο.. Κάποια στιγμή στο σχολειό πρέπει να μάθουν τα παιδιά ποια είναι η αστική τάξη.. γιατί ρωτάω το δικό μου και μου λέει μαλακίες..
Καμαρώστε τότε Λαμπράκηδες, και λοιπούς εκδότες..
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:09 μμ
Γιάννης - 2
Είναι παλαιό και τραγικό πρόβλημα που έχουν οι κομμουνιστές της Ελλάδος.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι κάθε έγκλημα και κάθε προδοσία μετράει από μόνη της και χωριστά γιά τον καθένα.
Δεν είναι χρήμα ούτε χρέος, γιά παράδειγμα, ώστε να αθροίζεται, να σβήνει ή να απαλείφεται!
Είναι στίγμα μόνιμο που δεν βγαίνει με σαπούνι, ούτε καλύπτεται με μπογιά!
(Γι’αυτό όποιος προσπαθεί να ισορροπήσει τις προδοσίες του ΚΚΕ χάνει το χρόνο του) 🙂
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:40 μμ
nikos__alfa
Μεγάλες κουβέντες. 😉
«ΟΙ 5000 ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ,
ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΟΠΙΣΘΕΝ ΑΥΤΩΝ, ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΘΥΤΑΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΙΝ ΤΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΑΣ ΑΠΟΠΕΙΡΑΝ ΣΧΕΔΙΑΣΘΕΙΣΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΕΙΣΑΝ ΥΠΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΗΘΕΛΟΝ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ. ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΑΡΑΝ ΤΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΘΑΥΜΑΣΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΙΝ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΟΥΝ ΜΕ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΤΟ ΓΟΝΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΘΕΟΥ, ΟΣΤΙΣ ΗΠΛΩΣΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑ ΕΠΑΝΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΣΑΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΕΙΣ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΝ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝ ΑΓΩΝΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΗΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗΝ. ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΘΕΛΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Η ΕΝΔΕΙΞΙΣ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΟΡΜΗΣΙΣ, ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΔΙ’ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΕΧΡΙΣ ΕΣΧΑΤΩΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΩΝ ΟΡΔΩΝ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ.
ΑΠΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΓΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΠΑΡΤΗΣ, ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΡΟΗΛΘΕΝ Η ΔΡΑΞ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΣΩΣΕΝ ΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΝ,
ΥΨΟΥΤΑΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ:
ΚΥΡΙΕ ΔΙΑΦΥΛΑΣΣΕ ΤΟΝ ΦΥΡΕΡ!»
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:50 μμ
Γιάννης - 2
Νίκο μου,
Και εσύ στην προσπάθεια εξισορρόπησης;
Κανένας άλλος ρε παιδιά; 🙂
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:51 μμ
Πάνος
Άσχετο:
κάποια φορά που στρίμωξαν έναν σοβιετικό για τις μεγάλες ουρές στη Μόσχα, αυτός (ετοιμόλογος) απάντησε:
– Κι εσείς, γιατί βασανίζετε τους μαύρους;
😉
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:55 μμ
Mitsos
Οταν σου λένε οι κομμουνιστές βγάλε με σε παρακαλώ από την φυλακή να πάω να πολεμήσω στον ελληνοιταλικό πόλεμο. Ο ίδιος ο Ζαχαριάδης μιλάει για παλαικό μέτωπο ενάντια στον εισβολέα και καλεί το κόμμα να συνδράμει στον αγώνα.. Το καθεστώς όχι μόνο δεν απαντά στο γράμμα αυτό, αλλά τους αφήνει μέσα και μετά τους παραδίδει στους Γερμανούς.. Αλλοι εκτελέστηκαν, άλλοι έφυγαν για τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως..
Μετά τι περιμένει κανείς ο κομμουνιστής να μην αρχίσει να αναρωτιέται.. Ρε πούστη μου με τι ανθρώπους έχω να κάνω, αντί να με αφήσουν να πάω να πολεμήσω με κρατάνε μέσα.. Πάει να πει δηλαδή ότι είμαι μεγαλύτερος εχθρός για αυτήν την πατρίδα από τους ξένους εισβολείς.. Υστερα διερωτώνται κάποιοι ποιος εξέθρεψε το μίσος.. Αυτος ο άνθρωπος που βιώνει αυτά τα βασανιστήρια μπορεί να είναι άνθρωπος? Οπως βλέπει τον χωροφύλακα βλέπει και τον Γερμανό.. Στα αρχίδια του ποιος είναι ο απέναντι κε Γιάννη. Υστερα μου λες γιατί ήταν σκληρός ο Βελουχιώτης που τον έβαλαν στη Γάβδο να χτίσει ένα σπίτι μοναχός του για να μην κοιμάται έξω σαν το σκυλί.. Και απορούν μερικοί που μου το παίζουν αριστεροί σήμερα γιατί έκανε δήλωση.. Εκανε δήλωση διότι απλά θα πέθαινε από τις κακουχίες και τα βασανιστήρια..
Πάντως μην νομίζεις ότι θέλω να σε κοτράρω. Υπάρχουν ντοκουμέντα και έγγραφα που βαριέμαι να ψάχνω.. γιατί σηκώνομαι αξημέρωτα τις πιο πολλές φορές. Υπάρχουν Αγγλοι, Αμερικάνοι, Γερμανοί και Ελληνες καθηγητές ιστορικοί που αυτά τα έχουν ξεκαθαρισμένα που λες εδώ από χρόνια.. Ας ψάξει όποιος θέλει μερικούς και ας αφήσουν μερικούς εδώ καθηγητές του τρομερού ελληνικού παν/μιου, (που μπαίνεις με κάτω απ’ τη βάση).. που τα παίρνουν χοντρά τα τελευταία χρόνια του μνημονίου για να βγάλουν λάδι αυτούς που ξεπούλησαν την Ελλάδα και τα οικονόμησαν στην κατοχή..
Αντε καληνύχτα σας..
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:56 μμ
nikos__alfa
Είπαμε μεγάλες κουβέντες.
Τόχει η ώρα φαίνεται. 😉
31 Οκτωβρίου, 2013 στις 11:59 μμ
nikos__alfa
Καληνύχτα Μήτσο. Δεν σε είχα δεί. 😉
Καληνύχτα σε όλους.
1 Νοεμβρίου, 2013 στις 12:11 πμ
Γιάννης - 2
Δεν διαβάζω ..σεντόνια. Συγγνώμη!
Εδώ είναι η ώρα που βγαίνουν τα παιδιά γιά «χαλουήν». Γιορτή κάθε 31-ης Οκτωβρίου.
http://www.bing.com/videos/search?q=xaloween&qpvt=xaloween&FORM=VDRE
2 Νοεμβρίου, 2013 στις 12:48 πμ
KillKiss
Από την πρώτη κιόλας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, έγιναν διακριτές, δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του έπους του ’40. Η πρώτη αφορούσε τη νικηφόρο μάχη του ελληνικού στρατού ενάντια στον ιταλικό, με προβολή του «Όχι» που υπονόησε ο Μεταξάς κατά τη συνάντησή του με τον Γκράτσι. Η δεύτερη αφορούσε τον πόλεμο ενάντια στο φασισμό, ο οποίος εγκαινιάστηκε με το «Όχι του λαού στην Πίνδο».
Οι δύο προσεγγίσεις συνυπήρχαν πάντα στις επετείους – και όχι κατ΄ανάγκην αρμονικά. Στις σχολικές εορτές, η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου έλαβε αντιφασιστικό χαρακτήρα πολύ αργά, μετά τη Mεταπολίτευση, και κυρίως μετά την αναγνώριση της ΕΑΜικής εθνικής αντίστασης από την Πολιτεία. Στις μέρες μας, την αναγνώριση αυτή κάποιοι επιχειρούν να αναιρέσουν στην πράξη, αφού δεν μπορούν ακόμη να την αναιρέσουν με νόμο.
Η απαγόρευση του τραγουδιού του αντιστασιακού Δημήτρη Γκόγκου-Μπαγιαντέρα, δεν αφορά καθόλου τον Άρη Βελουχιώτη – και οι όποιες προσπάθειες των απολογητών του αξιοθρήνητου διευθυντή να εστιάσουν στο πρόσωπο του Άρη, είναι 100% υποκριτικές. Το τραγούδι δεν είναι ένας ύμνος στο Βελουχιώτη, αλλά στην εθνική αντίσταση, για τον μέγιστο κλάδο της οποίας, ο Βελουχιώτης υπήρξε σύβολο και πρωτοκαπετάνιος.
Ίδιον της ακροδεξιάς, (κοινοβουλευτικής ή μη) υπήρξε πάντα η ιδιοκτησιακή αντίληψη περί έθνους και κράτους. Το ίδιο σύμπτωμα παρουσιάζει και σήμερα. Οι μαθητές οφείλουν να τιμούν έναν εθνικοσοσιαλιστή δικτάτορα που κυβέρνησε την Ελλάδα με πάγο και ρετσινόλαδο και που εξηγούσε στους αρχισυντάκτες των αθηναϊκών εφημερίδων πως συμμαχεί με την Αγγλία επειδή προβλέπει την ήττα του Χίτλερ (κανένα άλλο πρόβλημα δεν είχε ο άνθρωπος). Οι μαθητές ωστόσο, οφείλουν να αγνοούν τον αγώνα ενός ανθρώπου που δημιούργησε το τρίτο μεγαλύτερο κίνημα αντίστασης στην Ευρώπη εκ του μηδενός, γιατί ήταν κομμουνιστής, «προδότης και εγκληματίας». Περί αυτού πρόκειται και για τίποτε άλλο.
4 Ιουνίου, 2014 στις 10:11 πμ
Ο Άρης Βελουχιώτης στον “Εμφύλιο” της καλύβας | Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[…] https://panosz.wordpress.com/2013/10/28/civil_war-153/ […]