http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_15/01/2014_535947
Αντ.Σαμαράς: Οι υπέρμαχοι της Ευρώπης θα κερδίσουμε τις ευρωεκλογές
«Εμείς οι υπέρμαχοι της Ευρώπης θα κερδίσουμε τις ευρωεκλογές. Δεν θα είμαστε δεύτερο κόμμα στις ευρωεκλογές, θα κερδίσουμε, έχω εμπιστοσύνη στον ελληνικό λαό, αγαπούν τη χώρα τους, αγαπούν τα παιδιά τους», τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην κοινή συνέντευξή του με τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς.
Συνέχισε δε λέγοντας ότι «τους Έλληνες πολίτες, τους ενδιαφέρει να παραμείνουν μέρος της Ευρώπης. Τα δύσκολα είναι παρελθόν, είμαστε κοντά στην ανάκαμψη. Η αντιπολίτευση δεν αποτελεί εναλλακτική λύση, δεν προσφέρει λύση, ακροβατεί μεταξύ συγκαλυμμένου εξτρεμισμού και λαϊκισμού. Επενδύουν στον φόβο, δεν δίνουν ελπίδα στους Έλληνες πολίτες. Η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και των βουλευτών δεν επιθυμούν πρόωρες εκλογές. Πιστεύω ότι θα κάνουμε τα μέγιστα ώστε οι εκλογές να γίνουν το 2016. Θα μου πείτε ότι θα πρέπει να εκλέξετε Πρόεδρο της Δημοκρατίας (2015). Πιστεύω ότι ο λαός θα συμφωνήσει σε μία υπερκομματική υποψηφιότητα. Στην Ελλάδα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι πρέπει να συμπεριφερόμαστε όπως όλες οι σοβαρές χώρες και να γίνονται εκλογές κάθε τέσσερα χρόνια».
Εξάλλου, σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα και τις ιδιωτικοποιήσεις, ο πρωθυπουργός ανέφερε:
«Δουλεύουμε με την τρόικα 18 μήνες. Η Ελλάδα έχει πετύχει πολλούς στόχους του προγράμματος. Έχουμε διαπραγματευθεί σχεδόν για τα πάντα. Υπάρχουν, όμως, κάποια όρια. Δεν μπορούμε να διαπραγματευόμαστε για περισσότερους φόρους και μικρότερες συντάξεις. Συμφωνήθηκε με την τρόικα ότι αν έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα -και θα έχουμε το 2013- το 70% θα επιστραφεί πίσω στον ελληνικό λαό. Σε ποιους θα το δώσουμε; Σε εκείνους που έχουν περισσότερη ανάγκη, στους συνταξιούχους και στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα. Έχω επίσης να πω ότι από την αρχή αντέδρασα για ορισμένα σημεία του προγράμματος, κυρίως τους πολλαπλασιαστές, για τη συνέπεια που είχαν στην ύφεση, κάτι που δέχθηκε και το ΔΝΤ. Η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει δεχθεί πίεση από κανέναν, ούτε για τον στόχο των ιδιωτικοποιήσεων. Δεν έχουν προχωρήσει όσο θα έπρεπε, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι η αντιπολίτευση στην Ελλάδα ήταν αντίθετη. Τώρα θα επιταχυνθούν».
Στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός σημείωσε επίσης ότι «η Ελλάδα θα είναι όρθια και περήφανη σε μία πορεία ανάκαμψης, έχοντας πετύχει ένα πρωτόγνωρο πρωτογενές πλεόνασμα έναν χρόνο πριν από την πρόβλεψη του προγράμματος. Η Ελλάδα ξεπερνά την κρίση της. Η Ευρώπη ξεπερνά την κρίση της. Προτεραιότητα είναι η ανάκαμψη, με έμφαση στη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Δίνουμε, επίσης, έμφαση στις επενδύσεις υποδομής που δημιουργούν θέσεις εργασίας. Δεύτερη προτεραιότητα είναι η ενίσχυση της τραπεζικής ένωσης, θέμα στο οποίο θέλουμε να επιτευχθεί συμφωνία. Τρίτη προτεραιότητα είναι οι μεταναστευτικές ροές προς την Ευρώπη, που για την αντιμετώπισή τους χρειάζεται αλληλεγγύη, κατανομή των βαρών και εμπλοκή των χωρών από τις οποίες προέρχονται ή περνούν οι μετανάστες. Πρέπει να τιμωρήσουμε τις μαφίες που διακινούν τους δυστυχείς ανθρώπους και θησαυρίζουν από αυτή την αποτρόπαια δραστηριότητα.
Άλλη προτεραιότητα είναι οι θαλάσσιες πολιτικές της Ένωσης, με δύο παραμέτρους, την ανάπτυξη και την ασφάλεια. Η Ευρώπη πέτυχε να μείνει ενωμένη, να δει τις αδυναμίες της και να τις ξεπερνά. Η πορεία αυτή θα συνεχιστεί απρόσκοπτα. Σήμερα ανοίγει η συζήτηση για το τι Ευρώπη θέλουμε. Η σημερινή μας παρουσία έχει και μία συμβολική σημασία, γιατί η Ελλάδα πόνεσε και είναι ακόμη τραυματισμένη και αντιμετωπίζει την κοινωνική συνοχή ως βασικό της πρόβλημα. Έχασε βιοτικό επίπεδο, πέρασε έξι χρόνια ύφεσης, αλλά στέκεται στα πόδια της μέσα στο ευρώ και στην Προεδρία της ΕΕ».
Ο Αντ. Σαμαράς δήλωσε ακόμη ότι αισθάνεται ιδιαίτερη συγκίνηση, καθώς «βρίσκομαι στα παλιά μου λημέρια, στο Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο σέβομαι τιμώ και θέλω να ενισχυθεί. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Σούλτς για την στήριξή του στην Ελλάδα. Οι ευρωβουλευτές στην πλειοψηφία τους στάθηκαν δίπλα μας».
M.Σουλτς: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει τις προσπάθειες της Ελλάδας
Με την ελληνική Προεδρία της ΕΕ θα κάνουμε από κοινού την προσπάθεια για την τραπεζική ένωση, δήλωσε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ευωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς. Είμαστε, είπε, διατεθειμένοι για έναν συμβιβασμό. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα για την έξοδο από την κρίση, η δε πλειοψηφία του κοινοβουλίου είναι πρόθυμη ώστε να υπάρξουν ελαφρύνσεις, διευκολύνσεις για την Ελλάδα, τόνισε.
Ο κ. Σουλτς δήλωσε επίσης ότι «θα συζητήσουμε τη δομή της τρόικας και πώς θα αυξηθεί η υποχρέωση δημοκρατικής λογοδοσίας. Η αντιπροσωπεία του κοινοβουλίου θα μεταβεί 29- 30 Ιανουαρίου στη χώρα για να κάνει τη δουλειά που έκανε στη Λευκωσία και τη Λισσαβόνα. Είχα ενοχληθεί από αυτά που είχε πει ο κ. Ρεν, όταν απαντώντας στο ερώτημα για τη λογοδοσία της τρόικας, είχε πει ότι οι εκπρόσωποι της τρόικας είναι υπόλογοι στους οργανισμούς τους και ο εκπρόσωπος της ΕΕ στα κράτη- μέλη», είπε.
«Είμαι εδώ για να εργαστώ υπέρ της Ευρώπης και όχι εναντίον της»
«Είμαι εδώ για να εργαστώ υπέρ της Ευρώπης και όχι εναντίον της» δήλωσε ο πρωθυπουργός νωρίτερα, απαντώντας στους ευρωβουλευτές μετά την παρουσίαση των προτεραιοτήτων της ελληνικής Προεδρίας, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Κατ’ αρχήν απευθύνθηκε στον Βρετανό ευρωβουλευτή Νάιζελ Φάρατζ, ο οποίος τού είχε πει νωρίτερα ότι δεν ελέγχει τη χώρα, λόγω των δανειστών και ότι θα πρέπει να μετονομάσει το κόμμα του από Νέα Δημοκρατία, σε Μη Δημοκρατία. «Ευχαριστώ τον κ. Φάρατζ για τα μαθήματα δημοκρατίας που έδωσε. Θα εκτιμούσα, όμως, αν έδειχνε και αλληλεγγύη κάτι που δεν έκανε. Ίσως κάποιοι δεν νιώσουν ικανοποίηση που η Ελλάδα τα κατάφερε και μένει στο ευρώ» είπε ο πρωθυπουργός με δηκτικό τρόπο για τον ευρωσκεπτικισμό του κ. Φάρατζ.
Ακολούθως απάντησε σε δέσμη ερωτήσεων για τη Χρυσή Αυγή: «Η παρατεταμένη ύφεση, η ανεργία και η παρουσία πολλών χιλιάδων λαθρομεταναστών είναι οι ρίζες του προβλήματος. Εμείς τις αντιμετωπίζουμε, όταν αποκατασταθεί η ομαλότητα θα περιθωριοποιηθεί το φαινόμενο της Χρυσής Αυγής» εκτίμησε ο κ. Σαμαράς.
Για την επένδυση στις Σκουριές, σημείωσε ότι είναι απόλυτα νόμιμη και συμβατή με την περιβαλλοντική νομοθεσία, που πέφτει θύμα εξτρεμιστικών ενεργειών και θα προστατευθεί.
Για την τραπεζική ένωση, είπε ότι θα πρέπει να γίνει τριμερής διάλογος για τον μηχανισμό εξυγίανσης του τραπεζικού συστήματος και θα στεφθεί με επιτυχία. Θα είναι όμως δύσκολες και σκληρές διαπραγματεύσεις.
Για την ανάπτυξη στην ΕΕ επισήμανε ότι θα πρέπει να αναζητήσουμε τρόπους να ενισχύσουμε την χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ο κ. Σαμαράς αναφερόμενος στην τρόικα δήλωσε: «Για την τρόικα έχω εκφραστεί πολύ επικριτικά για τις απαρχές του προγράμματος όταν ήμουν στην αντιπολίτευση. Πίεζα, όμως, για βελτιώσεις ακόμη κι όταν ήμουν στην αντιπολιτευση. Μακάρι να είχα κι εγώ μία τέτοια αντιπολίτευση. Έχουν αντιμετωπιστεί πολλά λάθη και το πρόγραμμα αποδίδει».
Σχετικά με την Κύπρο και την Τουρκία, τόνισε ότι η Κύπρος βρίσκεται στο μέσον μιας διαπραγμάτευσης για το τέλος της παράνομης κατοχής και διχοτόμησης. Δεν μπορώ να κάνω δηλώσεις για την διαπραγμάτευση, σημείωσε και πρόσθεσε ότι ανεξάρτητα από αυτό, όμως, όλες οι χώρες πρέπει να σεβαστούν την κρατική οντότητα, είναι θέμα της ΕΕ.
Τέλος, μιλώντας για τις σχέσεις με την Τουρκία είπε ότι προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας σε ουδέτερους τομείς. Αναμένουμε βελτιώσεις στον έλεγχο των συνόρων και της μετανάστευσης, δεν θέλουμε τα εσωτερικά προβλήματα να εξάγονται.
16 Σχόλια
Comments feed for this article
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 5:34 μμ
Πάνος
Το πρόβλημα του Σαμαρά είναι ότι πλέον ΔΕΝ τον ακούει κανείς. Κι αν τον ακούει ΔΕΝ του δίνει καμιά σημασία.
Ως εκ τούτου, όλα θα πάνε μια χαρά για τη ΝΔ και τους «υπέρμαχους της Ευρώπης» (τι λε ρε παιδί μου…). Και μετά τα αποτελέσματα των εκλογών, θα σερβιριστεί γλαρόσουπα.
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 5:43 μμ
kapetanios
Για την επένδυση στις Σκουριές, σημείωσε ότι είναι απόλυτα νόμιμη και συμβατή με την περιβαλλοντική νομοθεσία, που πέφτει θύμα εξτρεμιστικών ενεργειών και θα προστατευθεί
(εεετσι)
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 5:44 μμ
dina kazana
Πανος+++++++
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 6:11 μμ
kapetanios
«Σαμαρας:Στο κατά πόσον θα πρέπει το ΔΝΤ να υπάρχει ή όχι ως εταίρος στο ελληνικό πρόγραμμα, αυτό είναι ένα θέμα που απαιτεί πολλή μεγάλη συζήτηση, ίσως έχει αρχίσει, ίσως πρέπει να αρχίσει, είναι ένα θέμα που πρέπει να το δει και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο»
(όσο πάει γίνεται και πιο επικίνδυνος )
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 6:44 μμ
σχολιαστης
Δεν ακούει κανένας τους σοσιαλιστές και τους δεξιούς στην Ευρώπη και ακούει τα ορφανά του Χόνεκερ. Ενδιαφέρον. 🙂
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 6:51 μμ
Πάνος
Δε μιλάμε για την Ευρώπη, μιλάμε για τους δικούς μας μπουρτζόβλαχους 😉
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:08 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
» Δεν θα είμαστε δεύτερο κόμμα στις ευρωεκλογές, θα κερδίσουμε, έχω εμπιστοσύνη στον ελληνικό λαό, αγαπούν τη χώρα τους, αγαπούν τα παιδιά τους», τόνισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς»
Προφανως, αυτοι που δεν εχουν …παιδια, θα ψηφισουν τα αλλα κομματα.
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:20 μμ
kapetanios
μαλάκες είναι!
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:21 μμ
σχολιαστης
Ε’ τότε εντάξει! 🙂
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:40 μμ
zeppos
Καλά τον αντωνάκη τον ξέρουν. Εμαθαν πλέον τι είδους τούμπες μπορεί να κάνει και με ένα «Όλοι κάνουμε λάθη» να προχωράει στο επόμενο..
Αυτόν που «ακούνε» και μαθαίνουν τώρα είναι ο τσίπρας και τα τρομερά και φοβερά τσιτάτα του.. Έχουν χεστεί κυριολεκτικά με τα λεγόμενά του και ασφαλώς θα τρέξουν να κρυφτούν την σωτήρια για την Ευρώπη μέρα που θα αναλάβει ο θίασος..
«Σαφές μήνυμα έστειλε ο θίασος να μην τολμήσουν να ζητήσουν .. κλπ κλπ» … Μιλάμε για τετοστερόνη φουλ..
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:41 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Το ομολογω . Στο παρακατω συμφωνω με τον Πρωθυπουργο καια αυτο -ισως – να το μονο…
«Η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και των βουλευτών δεν επιθυμούν πρόωρες εκλογές. Πιστεύω ότι θα κάνουμε τα μέγιστα ώστε οι εκλογές να γίνουν το 2016. Θα μου πείτε ότι θα πρέπει να εκλέξετε Πρόεδρο της Δημοκρατίας (2015). Πιστεύω ότι ο λαός θα συμφωνήσει σε μία υπερκομματική υποψηφιότητα. Στην Ελλάδα πρέπει …. να γίνονται εκλογές κάθε τέσσερα χρόνια».»
Τα δεδομενα ειναι οτι βουλευτες διαγραφονται και επανεντασσονται με γοργους ρυθμους, στις κοινοβουλευτικες ομαδες , λες και ειναι ομαδες καλαθοσφαιρισης….
1. «Στις 11 Νοεμβρίου 2013, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ν. Πέλλας Θεοδώρα Τζάκρη, διεγράφη από την κοινοβουλευτική ομάδα επειδή υπερψήφισε την πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ.»
2. «Στις 21 Νοεμβρίου 2013 οι 11 ανεξάρτητοι βουλευτές Θεόδωρος Παραστατίδης, Ανδρέας Λοβέρδος, Χρήστος Αηδόνης, Μίμης Ανδρουλάκης, Οδυσσέας Βουδούρης, Πάρις Μουτσινάς, Νίκος Νικολόπουλος, Γιώργος Κασαπίδης, Ιωάννης Κουράκος, Μάρκος Μπόλαρης και Ν. Σταυρογιάννης συγκρότησαν νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα με την ονομασία «Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές» και πρόεδρος αυτής τέθηκε ο Θεόδωρος Παραστατίδης.»
3. «Στις 21 Δεκεμβρίου 2013, εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας ετέθη ο βουλευτής Β΄ Αθηνών Βύρων Πολύδωρας, ο οποίος ψήφισε «όχι» κατά την ψηφοφορία για τον ενιαίο φόρο ακινήτων.
Στις 10 Ιανουαρίου 2014, με επιστολή του ο βουλευτής Πέτρος Τατσόπουλος έθεσε τον εαυτό του, εκτός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.
Στις 14 Ιανουαρίου 2014, ο βουλευτής Νομού Αχαΐας Γιώργος Νταβρής, διεγράφη από την Κοινοβουλευτική Ομάδα των Ανεξάρτητων Ελλήνων μετά από πρόταση του προέδρου του κόμματος.»
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AE_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CF%89%CE%BD
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:44 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Λ.χ. Βυρωνας εκτος, Γιώργος Νταβρής εντος ή επι τα αυτα (ΝΔ)
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:52 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Δυστυχώς θα κερδίσουν, σε ελλαδικό τουλάχιστον επίπεδο, τώρα που βγήκε και ο Τσίπρας ανοικτά υπέρμαχος της Ευρώπης. Αλλά ότι η Νουδού θα είναι πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές δεν το πιστεύει ΚΑ-ΝΕΙΣ. Ούτε ο Σαμαράς που το έλεγε, ούτε κι αυτοί που τον άκουγαν, και που στοιχηματίζω πως κρυφογελούσαν.
[oύτε και ο σχολιαστής δεν το πιστεύει αυτό :-)]
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:55 μμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
«Χανεις» στις Ευρωεκλογες, εκτονωνεται ο … σοφος λαος και….
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 7:59 μμ
kapetanios
Κατερίνα
με το που το είπε όλοι στο πάνελ έπαθαν μια ψυχολογία(ο ένας έβαλε το δάχτυλο στην μύτη του για να μην γελάσει, του άλλου του έπεσαν τα ακουστικά και ο τρίτος με τα ζόρια κρατήθηκε )
15 Ιανουαρίου, 2014 στις 8:13 μμ
dina kazana
συμφωνω κι εγω οτι οι εκλογες πρεπει να γινονται καθε τεσσερα χρονια, θα βελτιωνε κατα πολυ την ποιοτητα της πολιτικης αντιπαραθεσης.
Νομιζω ομως οτι ο ιδιος ο Σαμαρας, δεν τα πιστευει αυτα που λεει, επειδη και το εχει αποδειξει με την συμπεριφορα του ολα του τα χρονια αλλα και γιατι δεν εχει αξια να τα λεει κανεις οταν ειναι ο ιδιος κυβερνηση. Θα ειχε αξια να τα ελεγε και να τα εκανε οταν ζητουσε απο τον ΓΑΠ να παει σε εκλογες!
Μα ντιπ-καταντιπ μας περναει?