Μόλις προχθές η οικονομική επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη διάθεση με διαγωνισμό ενός προγράμματος 63.500 ευρώ για την προβολή ενός έργου του ΕΣΠΑ. Πρόκειται για το σταθμό παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης στην Τριανδρία, ύψους περίπου 1.5 εκ. ευρώ, το οποίο είχε εγκριθεί πριν από λίγους μήνες. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, δεν πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα ολοκληρωθεί σύντομα. Άρα είναι ακατανόητο τι προβολή ακριβώς είναι απαραίτητη αυτή τη στιγμή για ένα έργο, το οποίο θα γίνει κάποια στιγμή στο απώτατο μέλλον. Κι επίσης είναι ακατανόητο, τι προβολή χρειάζεται ένας σταθμός πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Θα έχει μήπως ανταγωνισμό ή δε θα μαθευτεί ότι λειτουργεί;
Αλλά είναι προφανές ότι δεν είναι ίδιοι πόροι, άρα μπορούμε να τους ξοδεύουμε. Ο καθηγητής Μάρδας είχε γράψει πριν από 12 χρόνια, όταν ήταν γενικός γραμματέας εμπορίου, ότι η χρηματοδότηση με ευρωπαϊκούς πόρους είναι προϊόν εκμαυλισμού της κοινωνίας. Δυστυχώς η διαπίστωση του ισχύει και σήμερα που εκείνη η εποχή είναι κοινωνικά και οικονομικά πιο κοντά στην προϊστορία, παρά στη σύγχρονη εποχή.
Σήμερα, είναι ακόμη πιο απαραίτητο, οι χρηματοδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ να πιάνουν περισσότερο τόπο, απ΄ ο, τι έπιαναν παλιά. Και γι’ αυτό οι δήμοι πρέπει να αποτιμούν τα οφέλη της χρηματοδοτούμενης δράσης πριν την ξεκινήσουν. Με ειδική δημόσια διαδικασία αξιολόγησης. Διότι και το “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ”, ένα κατ΄ εξοχήν πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης, στηρίχτηκε σε ευρωπαϊκά κονδύλια και όταν αυτά εξέλιπαν, κατέρρευσε και το ίδιο το πρόγραμμα, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί σημαία των δήμων. Δυστυχώς το ίδιο απειλείται να γίνει και με τους παιδικούς σταθμούς, όταν ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Γι’ αυτό δεν πρέπει να αναλαμβάνεται καμία δράση, χωρίς αποτίμηση του οφέλους της. Μπορεί να στερήσει κονδύλια από λιγότερες εντυπωσιακές δράσεις, που όμως μπορούν να έχουν μεγαλύτερο κοινωνικό αποτέλεσμα! Η σπατάλη των ευρωπαϊκών πόρων, δεν είναι πολιτική μαγκιά. Είναι η ίδια συνταγή που οδήγησε τη χώρα στην κατάρρευση.
*Ο Χρήστος Μάτης είναι δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης – See more at: http://www.airetos.gr/default.aspx?pageid=11806#sthash.pJB6CxFN.dpuf
Του Χρήστου Μάτη
Εδώ και πολλά χρόνια πολλοί δήμοι έχουν αναγάγει σε μείζον επικοινωνιακό διακύβευμα την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Θεωρείται, δηλαδή, μείζον επιτυχία η ανάπτυξη προγραμμάτων, που χρηματοδοτούνται από πόρους της ΕΕ. Όπως για παράδειγμα, η χρηματοδότηση της παρακολούθησης των παιδικών σταθμών από το ΕΣΠΑ, η οποία έχει αναχθεί σε ναυαρχίδα της απορρόφησης των κονδυλίων.
Σήμερα, στο Δήμο Θεσσαλονίκης, μία οικογένεια πληρώνει από 80 έως 120 ευρώ το μήνα για ένα παιδί σε παιδικό σταθμό. Κι επειδή η φοίτηση είναι για 11 μήνες το χρόνο, το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 880 έως 1.320 ευρώ. Η αντίστοιχη καταβολή από το ΕΣΠΑ είναι 2.800 ευρώ για παιδιά άνω των 2,5 ετών και 3.500 για μεγαλύτερα παιδιά. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι όταν πληρώνουν οι Ευρωπαίοι, ο παιδικός σταθμός κοστίζει από 2 έως 4 φορές παραπάνω, από ό,τι όταν τα ευρώ είναι εσωτερικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι προ ΕΣΠΑ τα 3.500 ευρώ, δηλαδή περίπου 300 ευρώ το μήνα, είναι το ετήσιο κόστος παρακολούθησης σε ακριβούς ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Αλλά είναι προφανές ότι δεν είναι ίδιοι πόροι, άρα μπορούμε να τους ξοδεύουμε. Το ότι οι παιδικοί σταθμοί- δημόσιοι και οι ιδιωτικοί- προτιμούν τα παιδιά από ΕΣΠΑ, έναντι των ιδιωτών, δεν είναι ακατανόητο, τη στιγμή που τα έσοδα στην πρώτη περίπτωση είναι έως τετραπλάσια.
Την ίδια στιγμή, ο Δήμος Θεσσαλονίκης πανηγύρισε διότι εξασφάλισε ένα πρόγραμμα 1.650.000 ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα απάντηση, μόνο που η αγορά λέει ότι οι αλλαγές που επήλθαν στη φορολόγηση των φωτοβολταϊκών, οδηγεί το χρόνο της απόσβεσης της επένδυσης στα 12 χρόνια με προσδόκιμο λειτουργίας της επένδυσης τα 20. “Εγώ δεν θα έβαζα αυτή τη στιγμή τόσα ζεστά λεφτά σε μία επένδυση, η απόδοση της οποίας είναι εξαιρετικά αμφίβολη”, σχολίασε επιχειρηματίας του κλάδου. Αλλά είναι προφανές ότι δεν είναι ίδιοι πόροι, άρα μπορούμε να τους ξοδεύουμε.
Μόλις προχθές η οικονομική επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη διάθεση με διαγωνισμό ενός προγράμματος 63.500 ευρώ για την προβολή ενός έργου του ΕΣΠΑ. Πρόκειται για το σταθμό παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης στην Τριανδρία, ύψους περίπου 1.5 εκ. ευρώ, το οποίο είχε εγκριθεί πριν από λίγους μήνες. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, δεν πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα ολοκληρωθεί σύντομα. Άρα είναι ακατανόητο τι προβολή ακριβώς είναι απαραίτητη αυτή τη στιγμή για ένα έργο, το οποίο θα γίνει κάποια στιγμή στο απώτατο μέλλον. Κι επίσης είναι ακατανόητο, τι προβολή χρειάζεται ένας σταθμός πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Θα έχει μήπως ανταγωνισμό ή δε θα μαθευτεί ότι λειτουργεί;
Αλλά είναι προφανές ότι δεν είναι ίδιοι πόροι, άρα μπορούμε να τους ξοδεύουμε. Ο καθηγητής Μάρδας είχε γράψει πριν από 12 χρόνια, όταν ήταν γενικός γραμματέας εμπορίου, ότι η χρηματοδότηση με ευρωπαϊκούς πόρους είναι προϊόν εκμαυλισμού της κοινωνίας. Δυστυχώς η διαπίστωση του ισχύει και σήμερα που εκείνη η εποχή είναι κοινωνικά και οικονομικά πιο κοντά στην προϊστορία, παρά στη σύγχρονη εποχή.
Σήμερα, είναι ακόμη πιο απαραίτητο, οι χρηματοδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ να πιάνουν περισσότερο τόπο, απ΄ ο, τι έπιαναν παλιά. Και γι’ αυτό οι δήμοι πρέπει να αποτιμούν τα οφέλη της χρηματοδοτούμενης δράσης πριν την ξεκινήσουν. Με ειδική δημόσια διαδικασία αξιολόγησης. Διότι και το “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ”, ένα κατ΄ εξοχήν πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης, στηρίχτηκε σε ευρωπαϊκά κονδύλια και όταν αυτά εξέλιπαν, κατέρρευσε και το ίδιο το πρόγραμμα, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί σημαία των δήμων. Δυστυχώς το ίδιο απειλείται να γίνει και με τους παιδικούς σταθμούς, όταν ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Γι’ αυτό δεν πρέπει να αναλαμβάνεται καμία δράση, χωρίς αποτίμηση του οφέλους της. Μπορεί να στερήσει κονδύλια από λιγότερες εντυπωσιακές δράσεις, που όμως μπορούν να έχουν μεγαλύτερο κοινωνικό αποτέλεσμα! Η σπατάλη των ευρωπαϊκών πόρων, δεν είναι πολιτική μαγκιά. Είναι η ίδια συνταγή που οδήγησε τη χώρα στην κατάρρευση.
*Ο Χρήστος Μάτης είναι δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης – See more at: http://www.airetos.gr/default.aspx?pageid=11806#sthash.pJB6CxFN.dpuf
26 Σχόλια
Comments feed for this article
10 Μαρτίου, 2014 στις 10:16 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Η απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ από τους Δήμους, είναι πλέον απαραίτητη για να καλύψει τις τρύπες που έχει αφήσει η δραματική μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ). Αξίζει να σημειώσω ότι προ της έναρξης της «κρίσης», πολλοί δημοτικοί παιδικοί σταθμοί λειτουργούσαν χωρίς να εισπράττουν τροφεία από τους γονείς, ή όπου υπήρχαν τροφεία, αυτά ήταν πολύ χαμηλά. Σήμερα, τα τροφεία των παιδικών σταθμών, αγγίζουν πράγματι (ή σχεδόν αγγίζουν) τα τροφεία των ιδιωτικών παιδικών σταθμών.
Η απορρόφηση, λοιπόν, των κονδυλίων ΕΣΠΑ, είναι το τελευταίο καταφύγιο των Δήμων, προκειμένου να διατηρήσουν τα τροφεία, έστω και σ’ αυτές τις τιμές. Διαφορετικά, χωρίς το ΕΣΠΑ θα είναι αναγκασμένοι να τα αυξήσουν ακόμα περισσότερο.
Να συμπληρώσω ότι για την περίοδο 2014-2020 το ΕΣΠΑ θα μετασχηματισθεί σε ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης) για το οποίο φημολογείται εντόνως ότι μόνον στα ΝΠΙΔ θα δίνει επιχορηγήσεις. Πράγμα που σημαίνει ότι αυτομάτως θα εξαιρούνται οι Δήμοι και τα Νομικά τους Πρόσωπα – κάτι που μοιραίως θα οδηγήσει ή στην αύξηση των τροφείων, ή στην μεγάλη αύξηση των δημοτικών τελών, ή στην κατάργηση των Παιδικών Σταθμών.
Όσοι είναι περισσότερο …περίεργοι ή απλώς υποψιασμένοι, ας ψάξουν το ρόλο που θα παίξουν οι Κοιν.Σ.Επ., το νέο φρούτο που ωριμάζει στο δέντρο της ευρωπαϊκής ανάπτυξης και που πρέπει να το φάμε…
…για το δικό μας καλό
φυσικά,
οπωσδήποτε, και
αναμφιβόλως.
10 Μαρτίου, 2014 στις 10:44 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Στο θέμα των παιδικών σταθμών έχει δίκιο, ο τρόπος που αξιοποιήθηκαν οι ενισχύσεις δεν ήταν και ο πιο ..παραγωγικός.
Και δεν είναι μόνο το κόστος ανά παιδί, είναι και ότι μετά την ενίσχυση οι παιδικοί πάλι φυτοζωούσαν και φυτοζωούν.
Το θέμα Κατερίνα είναι ότι, όπως υπαινίσσεσαι, αν κατάλαβα καλά οι ενισχύσεις των παιδιών μέσω ΕΣΠΑ ή ..ΣΑΣ μας ετελείωσαν, ήτοι φέτος γιοκ, άρα οι νέοι που θα αναλάβουν το Σεπτέμβρη θα δουν το χριστό φαν΄ταρο με το καλημέρα.
Κατά τα άλλα θέλει λίγο προσοχή, τα περισσότερα έργα από κπσ ..γενικότερα έχουν ως υποχρεωτικό όρο να γίνονται δράσεςι δημοσιότητος.
10 Μαρτίου, 2014 στις 10:50 μμ
j95
Ένας μεσαίου μεγέθους δήμος έχει τον προϋπολογισμό ενός Πανεπιστημίου και τις παροχές ενός ιδιωτικού φορέα με πενήντα άτομα προσωπικό, οι οποίες κατευθύνονται σχεδόν 100% στα βύσματα.
10 Μαρτίου, 2014 στις 11:09 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Μας τελειώνουν, δεν μας τελείωσαν ακόμα, αναγνώστα μου – φέτος τρέχουν. Ούτε οι παιδικοί σταθμοί φυτοζωούν. Δεν ξέρω τι συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη, στην δική μου πόλη ανθούν και οι περισσότεροι γονείς τους προτιμούν από τους ιδιωτικούς, και εννοώ αυτούς που καταβάλλουν εξ ολοκλήρου τα τροφεία και δεν ωφελούνται από το ΕΣΠΑ.
Όμως οι ενισχύσεις δεν σπαταλήθηκαν, οι υποχρεώσεις των Μνημονίων που υπέγραψαν και στήριξαν ΓΑΠ, Παπαδήμοι, τρικομματικές και δικομματικές οδήγησαν σε οικονομικό αδιέξοδο τους Δήμους και μ’ αυτό τον τρόπο καλύπτουν λειτουργικά έξοδα, μισθούς κ.λπ. Στο γιατί δεν αντιδρά η ΚΕΔΕ απέναντι στα Μνημόνια, υποθέτω ότι έχεις την απάντηση. Ελπίζω ότι σ’ αυτές τις αυτοδιοικητικές εκλογές κάτι θα αλλάξει, και δεν θα έχουμε και άλλους Σγουρούς να θυμούνται να …αγανακτούν και να δηλώνουν ότι δεν πάει άλλο, μόλις λίγες μέρες προ των εκλογών για να παρασύρουν αφελείς ψηφοφόρους.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η απορρόφηση των κονδυλίων ΕΣΠΑ είναι σημαία του Υπουργείου Ανάπτυξης, και όχι των Δήμων.
10 Μαρτίου, 2014 στις 11:50 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Σε πολλά συμφωνώ με αυτά που λες Κατερίνα, αλλά με κάποιες ..αιρέσεις (υποσημειώσεις).
Καταρχήν το περίφημο «Εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής» ολοκληρώθηκε και δεν υπάρχει κάποιο άλλο στη θέση του.
Επίσης, υπάρχουν παιδικοί σταθμοί, από τους λεγόμενους δημόσιους, οι οποίοι είναι πολύ καλοί, το πρόβλημα είναι όμως ότι έχουν μεγάλο κόστος, όχι γενικά, αλλά με βάση αυτά που είναι να παίρνουν.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι ότι οι περισσότεροι είναι σε τραγική κατάσταση παρόλο το κόστος το οποίο με κάτι τέτοια προγράμματα καλύπτεται
Από την άλλη τα χρήματα αυτά, των ενισχύσεων, είναι αποκλειστικά για την ..παραγωγική διαδικασία και όχι για έξοδα διοίκησης, το ότι δίνονται για τέτοιους σκοπούς είναι πρόβλημα και δεν το βάζω από την άποψη αν είναι νόμιμο ή ..ηθικό, το αναφέρω ως ένδειξη του τι έρχεται και τι προβλήματα θα αντιμετωπίσουν.
Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο οι Δημαρχαίοι έκαναν ολόκληρη ιστορία και βγήκαν στο κλαρί για να πάρουν χρήματα από το πρόγραμμα, διότι χωρίς αυτό οι περισσότεροι σταθμοί δεν θα άνοιγαν.
Τέλος υπήρχε και μια γκρίνια (μεγάλη όμως) και ..εσωτερικά καθότι αρκετοί Δημαρχαίοι (δήμων της Σαλονίκης πρωτοστατούντων) που φώναζαν για τη διαχείριση της ΕΕΤΑΑ αναφορικά εμ την κατανομή των ενισχύσεων και αδικιών των δήμων τους σε σχέση με άλλους.
11 Μαρτίου, 2014 στις 3:06 μμ
Άγγελος
φυσικά η λογική ότι χρησιμοποιώ ΕΣΠΑ για να καλύψω έξοδα λειτουργίας είναι ένδειξη πως ούτε τι είναι το ΕΣΠΑ καταλάβαμε, ούτε τα έξοδα λειτουργίας.
δεν πειράζει. αρχίζει το 2014-2020. ποιος το γαμεί το 2007-2013;
11 Μαρτίου, 2014 στις 3:57 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Άγγελε και που να δεις ότι οι δάσκαλοι των ..ολοήμερων σχολείων του Υπουργίου Παιδείας πληρώνονται από ΕΣΠΑ, έτσι για να αρχίσεις να αναρωτιέσαι (και συ) δεν είναι δυνατόν ρε παιδί μου, μήπως εγώ είμαι ούφο τελικά και ..απροσάρμοστος;;
Γιατί εγώ το έπαθα ήδη, απλώς αποφάσισα ..να κάνω θεραπεία (ωωωωωμ και τέτοια).
Και εγώ τουλάχιστον καπνίζω και κανά τσιγάρο συνοδεία συλλογισμών, τι είμαστε ένα τίποτα, ουδέν έστι ει και εστί και κάτι τέτοια, εσένα να δω πώς θα ..διασκεδάσεις τη φάση 🙂
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:00 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
αναγνώστα,
δεν τους άρεσε βλέπεις η διαχείριση από το υπουργείο – «έπρεπε» να συστήσουν ιδιωτική εταιρεία γι αυτό το σκοπό.
Και για να μην παρεξηγηθώ, είμαι κατά των ΕΣΠΑ…
…όπως και κατά της ΕΕ γενικότερα.
🙂
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:02 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Και συ δίκιο έχεις (ωμ λέμεεεεεεε) 🙂
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:09 μμ
Άγγελος
ποια ιδιωτική εταιρεία είναι αυτή που συνεστήθη;
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:20 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Αν βρίσκεις πως όλοι έχουν δίκιο, το ‘χεις πιάσει το νόημα και είσαι πανέτοιμος για να υποβάλεις υποψηφιότητα ως περιφερειάρχης.
Μαζί σου, για να βάλεις τα πράγματα σε τάξη.
🙂
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:21 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Για την ΕΕΤΑ λέμε Άγγελε.
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:22 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
*ΕΕΤΑΑ
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:32 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Χο χο δεν είναι ιδιωτική, είναι μεν ανώνυμη αλλά μέτοχοι είναι το ΥΠΕΣ και κάτι άλλοι δήμοι τύπου ΚΕΔ και τέτοια.
Παρόλα αυτά (δευτερεύον) Κατερίνα θέλω να σου πω ότι με τιμάει η πρότασή σου και έρχεται στο κατάλληλο τάιμινγκ που σκεπτόμουνα ότι ..έπηξε το μυαλό μου πλέον και ίσως πρέπει να εκτεθώ για να αναλάβω μία θέση ευθύνης για να βοηθήσω τους αλλουνούς (γενικότερα) και περίμενα απλώς τη ..θρυαλλίδα που θα δημιουργούσε την έκρηξη και θα έστρεφε το ρου του ποταμιού (δεν εννοώ αυτό που φαντάζεσαι 🙂 ) προς μία πιο ενεργή ρότα, καθόσον με αφορά.
Θέλω δε να γνωρίζεις ότι άμα ..προκόψω στον πολιτικό στίβο γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στην περιφερειακή διοίκηση, εσύ με την πρότασή σου ήσουν αυτό που λένε οι ..μαρξικοί κινούσα πλευρά 🙂
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:45 μμ
Άγγελος
η ΕΕΤΑΑ όπως όλες οι παρεμφερείς οφείλονται (πέραν από την ανάγκη να βολέψουμε μερικούς θκους μας) στην δυστοκία του δημόσιου λογιστικού να παρέχει αξιόπιστα στοιχεία για την διαχείρηση σχετικών πόρων.
νταξ, που να εκσυγχρονιζείς το δημόσιο σου τώρα, κάνε ακόμα μια επιφάνεια διεπαφής να γίνεται τζίρος.
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:53 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Άγγελε η ΕΕΤΑΑ δουλεύει με διπλογραφικό, όπως δουλέυουν και οι Δήμοι, τα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (προφανώς), καθώς και οι φορείς της γενικής κυβέρνησης γενικότερα 😉
Βέβαια υπάρχει ένα θέμα με την ΚΕΔ και τις ΠΕΔ, που είναι να τραβάς τα μαλλιά σου με τις ερμηνείες, της Κεντρικής ΔΙοίκησης για το αν υποχρεούνται στην τήρηση της διπλογραφικής μεθόδου, αλλά το ζήτημα δεν είναι (πια) στη τήρηση του διπλογραφικού.
Είναι στην εφαρμογή του εκεί που ..υπολείπεται (πχ ταμεία και νοσοκομεία), καθώς και στην ενιοποίηση του λογιστικού συστήματος, όλων των επιχορηγούμενων φορέων όποιο κλαδικό λογιστικό και αν έχουν.
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:56 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
χο χο, αναγνώστα, ιδιωτική με κύριο μέτοχο το δημόσιο είναι, και έγινε για την ανάγκη που γράφει ο Άγγελος.
(αποφάσισε κι εδώ είμαστε. Δωρεάν υπηρεσίες – όλα για τη δόξα και τη λόξα, και με πιθανότητες επιτυχίας 65-70%.
🙂
Άγγελε,
παρά την «αδυναμία του δημόσιου λογιστικού», δεν βγάζεις άκρη αν δεν απευθυνθείς και στο υπουργείο για ζητήματα που προκύπτουν.
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:57 μμ
Άγγελος
ναι, προφανώς λειτουργεί με διπλογραφικό. δεν είναι μόνο το λογιστικό, το ανέφερα ενδεικτικά. είναι και ένα σωρό άλλα, προσλήψεις, κανονισμός προσωπικού, αμοιβές και ένα σωρό άλλα.
γενικά θεωρώ ότι το δημόσιο μας ανταποκρίνεται μόνο σε ένα στόχο, αυτό της ύπαρξης του.
όταν του ζητάς κάτι καινούργιο, π.χ. διαχείριση ΕΣΠΑ, αποκρίνεται με μετάλλαξη.
11 Μαρτίου, 2014 στις 5:59 μμ
Άγγελος
κατερίνα,
αν ΔΕΝ έπρεπε να αποταθείς στο υπουργείο, ένα σωρό κόσμος δεν θα είχει δουλεία και θα έπεφτε στα ναρκωτικά.
ρε συ; ο υπουργός ΠΩΣ θα μεσολαβήσει δι υπόθεσιν σας; μα τίποτε δεν σέβεσθε πια;
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:03 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
(Κι άλλο θύμα της επιδημίας!
Λάβετε τα μέτρα σας, καλπάζει η ανεξαρτητοποιητίδα. )
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:09 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Κατερίνα άλλη ανάγκη θέλει να πει ο Άγγελος, μην κοιτάς που είναι κόσμιος και το λέει …οικονομετρικά 🙂
Παιδιά έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θέλουμε να υπάρχουν και επιχειρήσεις του δημοσίου ή μάλλον με κύριο μέτοχο το δημόσιο και αν ναι, σε ποια έκταση και με ποιο ρόλο.
Νομίζω ότι το κύριο είναι πώς θα διασφαλιστεί η κερδοφορία τους (το λέω προκλητικά, πείτε εσείς η οικονομική αυτοτέλειά τους 🙂 ), ενώ ταυτόχρονα δεν θα γίνεται εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης, δηλαδή νόθευση του τγιούς ανταγωνισμού και κατασρατήγηση των κανόνων που τον εγγυώνται.
Σε θεσμικό επίπεδο …δόξα τω θεώ, υπάρχουν λύσεις, το ζήτημα είναι στην πολιτική συζήτηση (την επιχειρησιακή και σχετικά με τη βούληση).
Μεγάλη κουβέντα και σίγουρα τα μέχρι τώρα παραδείγματα, καλή ώρα 😉 δεν βοηθάνε.
Αλλά κάτι πρέπει να γίνει και σε κάθε περίπτωση να μιλάμε (όχι εμείς) ειλικρινά και συγκεκριμένα
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:12 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Και ποιος σου είπε Άγγελε ότι το Υπουργείο δίνει απαντήσεις; Το μόνο που μεσολαβεί μεταξύ των ερωτήσεών σου και των απαντήσεων είναι το φιλότιμο κάποιων υπαλλήλων που αναγνωρίζουν μεν τα προβλήματα και προσπαθούν να βρουν λύσεις, αλλά τελικώς δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, και όχι από δική τους αδυναμία.
Και όσο πάει, όλο και χειροτερεύει το μπάχαλο και η έλλειψη συντονισμού και συνεννόησης μεταξύ ΕΕΤΑΑ, Υπουργείου και Περιφέρειας.
Ιβρόπ ντε!
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:15 μμ
Άγγελος
βρε κουτό, βρε κουτό….
(πέραν από την πλάκα, αυτή η φιλοτιμία των υπαλλήλων επιδεινώνει το πρόβλημα. κανονικά πρέπει να τα κάνουν όλα μπάι δε μπουκ για να καταρεύσει το σύστημα και να πάμε παραπέρα).
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:18 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Αναγνώστα,
κλίνω περισσότερο προς τις συγκεκριμένες πράξεις, παρά προς τα «ειλικρινή» λόγια. Και δυστυχώς η κλίση προς τα λόγια (όχι ημών) είναι πλέον επικίνδυνη.
Τόσο, που παρέσυρε κι εμένα προς το γκρεμό της φλυαρίας.
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:22 μμ
Κατερίνα Σ.Μ.
Άγγελε, ομολογώ πως αυτό δεν το είχα σκεφτεί – σοφή πρόταση!
Αλλά ξέρεις, κάποιες αρρώστειες δεν γιατρεύονται
11 Μαρτίου, 2014 στις 6:25 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
Ναι, δεν λέω και εγώ είμαι άνθρωπος των έργων και όχι των λόγων (σαν το Μαρκεζίνη παλιά), αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς η πολιτική είναι διαχείριση λόγου, του λεγόμενου δημόσιου και αυτό αφορά όοολες τις πλευρές της, ανεξάρτητα από την αφετηρία τους, ιδεολογική ή άλλη 😉
Εξαίρεση αποτελούν ακτιβιστικές περιπτώσεις ..με την κακή έννοια (ΧΑ, φονταμενταλιστές ..γενικότερα και τέτοια).