Τελευταια σχολια
Πάνος στη Το νησί της Καλυψώς | |
Πάνος στη Παπαλάμπραινα | |
Απόστολος Χριστόπουλ… στη Παπαλάμπραινα | |
Άδεια για γεμάτα στο… στη Το σκυλάδικο, παλιά αριστερή… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Πάνος στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Δημήτρης Γρηγοριάδης στη Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τό… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΝΔΣΟΚ κλπ (18) | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
papoylis στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις γι… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη ΣΔΙΤ… Τι είναι πάλι τούτο… |
Προσφατη παραγωγη
- Το νησί της Καλυψώς – Έκθεση γλυπτικής
- Το νησί της Καλυψώς
- Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσίαση
- Σφηνάκια
- 4 λεπτά για τις «Σημειώσεις για τον Εμφύλιο»
- Σημειώσεις για τον Εμφύλιο, Τόμος Α
- 25 «μουσικές» αναρτήσεις στο Academia.edu
- Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις μου στο Academia.edu
- Academia.edu
- ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021
- Ρεμπέτικο και αυτοκτονία
- Στιχηρά Ιδιόμελα
- Οι τελευταίες αστακομακαρονάδες (2006-2009)
- Ο παπάς
- Αυτοί που μιλούσαν με το Θεό
Τα πλεον δημοφιλη
- Σφηνάκια
- 65 Χρόνια (1944-2009) από την Ομαδική Σφαγή στον Μελιγαλά
- Η Εκκλησία μας περί του αυνανισμού
- Μετά τον Μελιγαλά, οι Γαργαλιάνοι: 21-22 Σεπτεμβρίου 1944
- Χαζάιν Πιρούιτ
- Εμφύλιος και Ρεμπέτικο
- Οι 25 ωραιότερες γυναίκες σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες
- Κίτσος Μαλτέζος
- Κόκκινη βία, πολύχρωμη ανάλυση
- Η Λεγεώνα των Βλάχων
Kατηγορίες
Αρχείο
Δημοσιεύσεις που μου αρέσουν
Καλύβα International
Προστεθείτε στους 527 εγγεγραμμένους.
Blog Stats
- 9.559.252 hits
23 Σχόλια
Comments feed for this article
4 Ιανουαρίου, 2016 στις 8:06 μμ
nikiplos
Η Σέγκεν έχει πεθάνει εδώ και πολύ καιρό… για όσους δεν έχουν ταξιδέψει πρόσφατα το λέω, μηπως και έχουν χάσει επεισόδια…
Αυτές οι εξελίξεις τώρα αφορούν το επόμενο στάδιο: να αποτρέπονται δικοί μας να φθάνουν στις χώρες αυτές χωρίς ειδικές συνθήκες… κοκ..
4 Ιανουαρίου, 2016 στις 8:14 μμ
Αφωτιστος Φιλέλλην
nikiplos
Εμεις θα ταξιδευουμε στην Ελλαδα (και για δουλειες) . Ειναι αρκετα μεγαλη χωρα 131.000 km2.
Και περιπου 200 κατοικημενα νησια.
4 Ιανουαρίου, 2016 στις 8:26 μμ
aftercrisis
Όλων σχεδόν των συνομηλίκων συναδέλφων μου τα παιδιά ζούν και εργάζονται πια στο εξωτερικό, της ΕΕ ή και αλλού, Μετρώ θέσεις: Αγγλία, Ολλανδία, Σουηδία, Γερμανία, Ντουμπάι, Ζυρίχη, Σπλιτ, Μαδρίτη, Λευκωσία, Φιλιππούπολη.
Όσοι ήταν και μπορούσαν να φύγουν φύγανε, Εμείς είμαστε πια παλιά βουβάλια, τι να μας κάνουν εκεί, δεν τραβάμε πια κάρο.
Όμως δεν είναι εδώ το πρόβλημα που θα προκύψει.
*Σκέφτομαι πια τι θα γίνει άν εκτός απο Μεσανατολίτες, Αφγανούς και Αφρικανούς, αρχίσει και κύμα φυγής Τούρκων. Σήμερα τους έβγαλαν υπουργική απόφαση ….να μην κυκλοφορούν δημόσια οι αραβωνιασμένοι Τούρκοι και Τουρκάλες πιασμένοι χέρι χέρι.
Δεν τα βλέπω καθόλου καλά τα πράγματα στη γείτονα. Στη δεκαετία του 1970 όταν είχαν ανοιχή ή συγκαλυμμένη δικτατορία ένοπλες συγκρόυσεις και μίνι-εμφύλιο, τότε έφυγαν 4.000.0000.
Ά προσθέσει κανείς και Σαουδάραβες Σιίτες, ομόθρησκους των Εμιράτων κτλ, έχει πολύ μέλλον η μετανάστευση πλήθους προς την Ευρώπη
4 Ιανουαρίου, 2016 στις 9:32 μμ
Αφωτιστος Φιλέλλην
aftercrisis
Υπαρχει και η ψυχραιμη αναγνωση για τα καλα της μεταναστευσης των ελληνων. Αρκετοι απο τους αμεσως προηγουμενους μεταναστες επεστρεφαν με μερσεντες απο την Δ.Γερμανια την δεκαετια του 70.
Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016
Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης: Αποδημητικά πουλιά
από το Liberal
Οι ημέρες των εορτών έχουν τραπέζια. Τραπέζια οικογενειακά, τραπέζια φιλικά, τραπέζια επανασύνδεσης μακρινών προσώπων. Θαλπωρή, χαρούμενες στιγμές, ανάπαυση και αναστοχασμός.
Μία από τις εμπειρίες αυτών των συνευρέσεων, ιδιαίτερα έντονη αυτήν την χρονιά, ήταν ότι η σύνθεση των καλεσμένων είναι πια πολύγλωσση, καθώς η ηλικιακή ομάδα 25-40 που συμμετείχε δουλεύει κατά πλειοψηφία στο εξωτερικό. Πάνω από τα μισά «παιδιά» αυτής της κατηγορίας είχαν έλθει για τις γιορτές από την Αγγλία, την Γερμανία, την Σουηδία, τις ΗΠΑ, την Ρουμανία, την Ελβετία, αλλά και από άλλους πιο εξωτικούς τόπους, όπως η Αιθιοπία, το Ντουμπάι, το Κουρδιστάν (!), η Σαουδική Αραβία.
Πολύ λίγοι από αυτούς ήταν «έξω» για σπουδές, οι περισσότεροι είναι εκεί για να κερδίσουν το ψωμί τους. Πολλοί έχουν ήδη κάνει οικογένειες εκεί «έξω».
Οι αριθμοί της στατιστικής είναι αβέβαιοι. Υπολογίζονται σε 300.000 και άνω εκείνοι που μετανάστευσαν εκτός Ελλάδος από το 2010 και εδώ. Ακούγονται και άλλοι αριθμοί, 35.000 γιατροί έχουν πάει για εργασία στην Γερμανία. Η πιο αξιόπιστη μέτρηση είναι της αρμόδιας στατιστικής αρχής της Αγγλίας, η οποία αθροίζει σε 370.000 τους έχοντες ελληνική εθνικότητα κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου, μετρώντας μόνο αυτούς που δεν έχουν γεννηθεί στην Αγγλία. Από αυτούς οι 25.000 είναι οι φοιτητές, αλλά ενδεχομένως συνυπολογίζει και τους Κυπρίους (δεν υπάρχει ξεχωριστή καταγραφή).
Η πρόσφατη μετανάστευση έρχεται, με διακοπή αρκετών ετών, να επαναλάβει το μοτίβο των αρχών του 20ου αιώνα, αλλά και των ετών μετά τον Β’ Πγκόσμιο Πόλεμο, όταν κατά κύματα οι Έλληνες έφευγαν από την παγίδα της δυστυχίας για να αναζητήσουν την τύχη και την ευτυχία αλλού. Οι πρόσφατοι αριθμοί ωχριούν μπροστά στα παλαιά νούμερα, αφού σήμερα μόνο στην Αυστραλία ζουν περίπου 800.000 Έλληνες και στις ΗΠΑ μερικά εκατομμύρια.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιμετωπίσει κανείς αυτήν την «φυγή κεφαλιών», ανθρώπων, που συντροφεύει την «φυγή κεφαλαίων» για την οποία έγινε τόσος λόγος και για την οποία επιβλήθηκαν και τα τραπεζικά capital controls. Κάποιοι θρηνούν και ζητούν μέτρα για να ανακοπεί η φυγή που απογυμνώνει την Ελλάδα από τις παραγωγικές ηλικίες της, διογκώνοντας όλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Ευτυχώς ακόμα κανείς δεν έχει ζητήσει «human controls», απαγόρευση εξόδου και καταναγκαστική παραμονή και εργασία στην χώρα.
Αν υπάρχει κάτι να γίνει αυτό συνδυάζεται με το σύνολο των ζητουμένων μας, που συνοψίζεται σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον που να προκαλέσει ένα επενδυτικό σοκ, απαραίτητο για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας κατάλληλες για να κρατήσουν τους νέους στην χώρα. Για όσο καιρό αυτό δεν συμβαίνει, ευτυχώς που οι νέοι μας φεύγουν, ακόμα και αν δεν ξαναγυρίσουν ποτέ.
Η ελληνική διασπορά θα δημιουργήσει σε κάθε περίπτωση έμμεσα οφέλη για την πατρίδα. Η πρώτη γενεά, τουλάχιστον αυτή, θα κρατήσει την σύνδεση με την μητρική γη ζωντανή, θα έρχεται τακτικά, θα βοηθά τους παραμένοντες συγγενείς, θα δημιουργεί δαπάνες εντός της επικράτειας. Αλλιώς θα επιβάρυνε απλά περισσότερο τον μηχανισμό απαιτήσεων και αρωγής του κράτους, το «δίχτυ προστασίας» των αναξιοπαθούντων, το ταμείο ανεργίας.
Επιπλέον δημιουργείται ένα μεγάλο ανθρώπινο σύνολο που μαθαίνει το εξωτερικό μας περιβάλλον στο αμόνι της δικής του καθημερινότητας και είναι ένας φορέας πιθανής μεταφοράς γνώσεων και δεξιοτήτων που τόσο πολύ μας λείπουν εδώ, στην κλειστή και εσωστρεφή κοινωνία μας.
Από τον εποικισμό του 7ου π.Χ. αιώνα και εδώ μάθαμε ότι οι Έλληνες της διασποράς ήταν το πιο δυναμικό κομμάτι που γονιμοποίησε την ιστορία μας και ωφέλησε την πατρική γη όταν αυτή δεν σπαρασσόταν από τις εμφύλιες διαμάχες. Ας θυμηθούμε λίγο και τους Μεγάλους Ευεργέτες που τόσο βοήθησαν το Ελληνικό κράτος να σταθεί τον 19ο αιώνα.
Οι Έλληνες της διασποράς, παλιάς και νέας είναι η πραγματικά Μεγάλη μας Ιδέα, όχι για να τους κάνουμε να γυρίσουν, αλλά για να μας βοηθήσουν πρώτα και κύρια να καταλάβουμε τον μεγάλο κόσμο, εκεί έξω. Που γυρίζει και αναδεύεται, άναρχα αλλά και δημιουργικά, παράγοντας συνεχώς νέες ιδέες και τεχνικές που καλυτερεύουν την ζωή της ανθρωπότητας.
Τους χρειαζόμαστε για να μας διδάξουν. Εμάς που έχουμε μείνει στάσιμοι, καθυστερημένοι μαθητές, εμάς που ασχολούμαστε κυρίως με το bulling μεταξύ μας.
Η “φυγή των κεφαλιών» είναι μία οδυνηρή μεν, αλλά ευλογία δε. Θα μας επιστραφεί με τόκο, αντίθετα από την άλλη, την «φυγή των κεφαλαίων».
Καλό κατευόδιο, αποδημητικά πουλιά μας.
http://mhmadas.blogspot.gr/2016/01/blog-post_4.html
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 5:22 πμ
Μιχάλης Μιχελής
Η Σέγκεν δεν πέθανε, απλώς φτιάχνει κατηγορίες αποδοχής. 1η θέση και οι «άλλοι» στη σκευοφόρο.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 10:08 πμ
Πάνος
Μα στην πρώτη θέση είναι το μεγάλο πρόβλημα – με τους μουσουλμάνους Γάλλους, Βέλγους κλπ. Αν γίνουν διαχωρισμοί με βάση το θρήσκευμα, τότε δεν θάφτηκε απλώς η Σέγκεν, της καρφώσανε κι ένα παλούκι για να μην αναστηθεί.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 11:16 πμ
Μιχάλης Μιχελής
Αυτό που χαρακτηρίζει τις απαγορεύσεις- ενδελεχείς ελέγχους- δεν είναι το θρήσκευμα, η εθνικότητα, το χρώμα κλπ. αλλά η οικονομική/φορολογική κατάσταση του διακινούμενου. Προς εκεί οδεύει το σύστημα…
Απολαμβάνεις τις ελευθερίες του συστήματος, τις ομορφιές και τις απολαύσεις ενός τόπου, αρκεί να έχεις τα μέσα για να εξαγοράσεις τις υπηρεσίες των καταναλωτικών αγαθών.
Οι υπόλοιποι στη στρούγκα… Που πας ρε Έλληνα «ξεβράκωτος», με 700 ευρώ μισθό ή σύνταξη;
Κι εμείς εδώ στο Greece τα ίδια δεν λέμε; «Ποιοτικός» τουρισμός. Δηλαδή φραγκάτοι για τα 5στερα ξενοδοχεία της «ανάπτυξης». Οι υπόλοιποι στον «κοινωνικό τουρισμό», δηλαδή στο μια γεύση ηδονής και φύγαμε.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 11:35 πμ
physicist
Μαζικές σεξουαλικές επιθέσεις σε δεκάδες γυναίκες έλαβαν χώρα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς στην Κολωνία και στο Αμβούργο, με δράστες οργανωμένες ομάδες ανδρών με βορειοαφρικανική/αραβική καταγωγή. Οι δράστες περικύκλωναν τις γυναίκες (που είτε ήταν μόνες τους είτε συνοδεύονταν από κάποιον άντρα) σε ομάδες αποτελούμενες από μερικές δεκάδες, και τους έκαναν μαζικά άσεμνες χειρονομίες. Σε μερικές περιπτώσεις έσκισαν τη φούστα των θυμάτων τους ενώ μία αστυνομικός με πολιτικά έπεσε επίσης θύμα θωπείας. Έχει καταγγελθεί και ένας βιασμός. Ο αριθμός των καταγγελιών είναι περίπου 80 αλλά η Αστυνομία πιστεύει πως τα περιστατικά είναι πολύ περισσότερα.
Η Αστυνομία, η Δήμαρχος της Κολωνίας και το Υπουργείο Εσωτερικών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας ονόμασαν τις επιθέσεις πρωτοφανείς, αηδιαστικές και ασύμβατες με τον πολιτισμό μας. Να σημειωθεί ότι τέτοια περιστατικά ήταν καθημερινότητα κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων της λεγόμενης αραβικής άνοιξης στην Πλατεία Ταχρίρ και αλλού.
Το γεγονός ότι ο πληθυσμός έχει φόβο από τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες των καλοδεχούμενων μεταναστών που προέρχονατι από την ισλαμική κουλτούρα είναι απόλυτα δικαιολογημένο. Η συνθήκη του Σένγκεν και διάφορα άλλα ηχηρά είναι ζητήματα τριτεύουσας σημασίας.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:26 μμ
Πάνος
physicist,
καλή χρονιά! Τα ρεπορτάζ που είδα δεν μιλάνε για «οργανωμένες ομάδες» αλλά για εκτιμήσεις ότι οι άνθρωποι στην πλατεία «‘έμοιαζαν Αφρικανοί ή μουσουλμάνοι». Όπως και να ‘χει, το πρόβλημα είναι μεγάλο.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:38 μμ
physicist
Καλή χρονιά και σε σένα, Πάνο!
Τα ρεπορτάζ, αν τα διάβασες σε ελληνικά ΜΜΕ, ίσως είναι λίγο κουτσουρεμένα. Τα γερμανικά ΜΜΕ ήταν στην αρχή διστακτικά, μάλιστα μερικά αποσιώπησαν αρχικά το γεγονός ότι οι δράστες ήταν βορειοαφρικανοί. Αλλά αφότου ο Υπουργός των Εσωτερικών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας δήλωσε ξεκάθαρα την προέλευσή τους, γράφτηκε καθαρά και σ’ αυτά.
Παρεμπ, άλλο «Αφρικανοί» άλλο «Βορειοαφρικανοί» — το ξέρω πως το λαθάκι σου είναι εκ παραδρομής αλλά να μη γίνουν παρεξηγήσεις: κανείς δεν κατήγγειλε υποσαχάριους Αφρικανούς ως δράστες!
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:42 μμ
physicist
Αρχικά ήταν μαζεμένοι στην Πλατεία του Σ/Σ της Κολωνίας περί τους 1000 άντρες, που έριχναν βεγγαλικά μέσα στο πλήθος και παρενοχλούσαν. Όταν η Αστυνομία τους διέλυσε για λόγους ασφαλείας, έσπασαν σε ομάδες των 30-40, οι οποίες στη συνέχεια περικύκλωναν γυναίκες και επιτίθεντο σεξουαλικά σ’ αυτές.
Δεν ξέρω τι άλλο θα πει «οργανωμένη ομάδα». Δεν λέω ότι υπήρχε κεντρική οργάνωση αλλά πρόκειται συμπεριφορά αγέλης και μάλιστα με πρόθεση τον εκφοβισμό και την ατιμωρησία: ανάμεσα στο πλήθος που συνωστίζονταν κοντά στις γυναίκες και μέσα στο σκοτάδι, άντε να ταυτοποιήσεις τους δράστες.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:44 μμ
Πάνος
Το σχόλιό μου έγινε για τις «οργανωμένες ομάδες» που ανέφερες στο πρώτο δικό σου. Η αντιμετώπιση της τσογλαναρίας (αλλοδαπής και ημεδαπής) είναι ένα πρόβλημα, η αντιμετώπιση «οργανωμένων ομάδων» είναι πρόβλημα επί 1000.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 1:00 μμ
physicist
Η αντιμετώπιση της τσογλαναρίας (αλλοδαπής και ημεδαπής) είναι ένα πρόβλημα …
Ασφαλώς. Μόνο που το συγκεκριμένο είδος εγκληματικής συμπεριφοράς είναι πράγματι πρωτοφανές στα χρονικά της Γερμανίας και που οι δράστες του, όπως και να το κάνουμε, τυχαίνει να έχουν συγκεκριμένη προέλευση. Άμα ήτανε ημεδαποί, θα είχε υπάρξει προηγούμενο, στατιστικά ιδωμένο.
… η αντιμετώπιση «οργανωμένων ομάδων» είναι πρόβλημα επί 1000.
Ξαναλέω ότι άμα σε κυκλώνουν 30-40 άτομα, εγώ το λέω οργανωμένη ομάδα, θα πει ότι είναι συνεννοημένοι να δράσουν έτσι. Δεν με απασχολεί επί του παρόντος αν υπάρχει κεντρική οργάνωση, υποθέτω μάλιστα ότι δεν υπάρχει. Δεν εννοώ τον όρο «οργανωμένη ομάδα» με την ίδια έννοια όπως «οργανωμένο έγκλημα».
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 1:26 μμ
physicist
«Νέα διάσταση του οργανωμένου εγκλήματος» (neue Dimension organisierter Kriminalität) ονομάζει τις επθέσεις εναντίον των γυναικών ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Δικαιοσύνης Heiko Maas από τον Κόμμα των Σοσιαλδημοκρατών.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/spd-ministerpraesidentin-dreyer-fordert-umfassende-aufklaerung-nach-koelner-uebergriffen-a-1070493.html
Για «οργανωμένες επιθέσεις εναντίον γυναικών στην Κολωνία» (organisierte Übergriffe auf Frauen in Köln) κάνει λόγο η Αναπληρώτρια Πρόεδρος των Χριστιανοδημοκρατών Julia Klöckner.
http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/angriffe-auf-frauen-die-abscheulichen-uebergriffe-werden-wir-nicht-hinnehmen-13998165.html
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 1:43 μμ
δεξιος
Φυσικέ μην ασχολείσαι με αυτούς που προσπαθούν να κρύψουν τον ελέφαντα στο δωμάτιο.Δεν έχει νόημα και δεν θα βγάλεις άκρη.Υπάρχουν ερμηνείες των όσων συνέβησαν και θα συμβούν για να ξέρεις.
http://www.jihadwatch.org/2016/01/germany-1000-muslims-commit-mass-sexual-assaults-of-women-around-cologne-train-station
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 1:48 μμ
physicist
Δυστυχώς, δεξιέ, ξέρω πολύ καλά εδώ και πολλά χρόνια, από συζητήσεις φίλες και συναδέλφισσες που έχουν πέσει θύματα (σε διάφορους βαθμούς) πρωτόγονης σεξουαλικής συμπεριφοράς από Μουσουλμάνους. Μόνο που δεν είναι σωστό να το λένε δημόσια, μην και θιχτεί κανενός η ευαισθησία.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 2:37 μμ
Αναγνώστης ο αθηναίος
http://www.protagon.gr/epikairotita/ellada/metanastefsi-enswmatwsi-kai-katakermatismos-23913000000
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 4:23 μμ
Αφωτιστος Φιλέλλην
Αναγνωστη καλη χρονια!!
Απο το ως ανω λινκ του Αναγνωστη, η Σωτη στα καλυτερα της…
«… Εξάλλου, εφόσον συγχέεται ο πλουραλισμός με την πολυπολιτισμικότητα, επικρατεί η άποψη ότι οι διακρίσεις και ο πολιτικός διαχωρισμός υποθάλπουν κοινωνικές εντάσεις και εξεγέρσεις. Το επιχείρημα μπερδεύει τους ξένους που είναι νόμιμοι κάτοικοι και τους λαθρομετανάστες. Οι πρώτοι, αντιθέτως προς τους δεύτερους, δεν τροφοδοτούν ρεύματα «διαχωρισμού-εξέγερσης». Αυτό συμβαίνει επειδή οι λαθρομετανάστες υπάρχουν, ενώ δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, από νομική άποψη και σε κράτος δικαίου. Να το πρόβλημα. Θα έπρεπε να πούμε λοιπόν ότι οι κοινωνικές εντάσεις και οι εξεγέρσεις δεν οφείλονται σχεδόν ποτέ σε όσους μπαίνουν νομίμως στη χώρα, αλλά σε όσους μπαίνουν παρανόμως. Προσθέτω ότι η παράνομη είσοδος δεν επανορθώνεται από τα εκ των υστέρων μέτρα μαζικής «νομιμοποίησης». Ακόμα κι όταν παραχωρηθεί αυτή η νομιμότητα, παραμένει το αρχικό σφάλμα: η ανεξέλεγκτη μετανάστευση, η μετανάστευση χωρίς κριτήρια. Πρόκειται εκ των πραγμάτων, για «κακή μετανάστευση», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι «κακά» τα άτομα. Κοντολογίς, τα σύνορα των χωρών πρέπει να γίνονται σεβαστά.
Επικρατεί επίσης η άποψη, κυρίως στον χώρο της Αριστεράς, ότι η παραχώρηση ψήφου λειτουργεί ως πρόληψη ρατσιστικών εκδηλώσεων. Όμως ο ρατσισμός δεν μπορεί να αποδοθεί στο αν έχει ή αν δεν έχει κάποιος δικαίωμα ψήφου: ο ρατσισμός ενθαρρύνεται από την πολιτιστική απόσταση -με κάθε έννοια του όρου- η οποία χωρίζει τον πληθυσμό υποδοχής από τους πληθυσμούς που έρχονται. Επίσης, εξαρτάται από την ποσότητα, από το μέγεθος της μετανάστευσης. Ένας μη αυτόχθων πληθυσμός της τάξεως του 10% είναι αποδεκτός, αλλά αν αγγίζει το 20% το πράγμα αρχίζει να γίνεται προβληματικό. Ένα 30% θα συναντούσε σίγουρα ισχυρές αντιστάσεις, μερικές από τις οποίες θα είχαν ρατσιστικό περιεχόμενο.
Λύσεις υπάρχουν – μερικές είναι μακροπρόθεσμες και σχετίζονται, λόγου χάρη, με την εκβιομηχάνιση του Τρίτου Κόσμου, με την ανάπτυξή του, με την άνοδο του βιοτικού του επιπέδου ώστε η μετανάστευση να γίνει, λίγο-πολύ, περιττή. Από την άλλη πλευρά, χρειάζεται η εφαρμογή ενός πολύ συγκεκριμένου πλουραλιστικού συστήματος στη Δύση. Σήμερα η λέξη «πλουραλισμός» είναι της μόδας, χωρίς να γίνεται κατανοητή: συγχέεται συχνά με μια επέκτασή της, την πολυπολιτισμικότητα, δηλαδή με την πολιτική που προωθεί, αναδεικνύει και εντείνει τις εθνικές και πολιτιστικές διαφορές. Εν κατακλείδι, ο πλουραλισμός και η πολυπολιτισμικότητα είναι, ουσιαστικά, αντίθετες αντιλήψεις: η πολυπολιτισμικότητα δεν αποτελεί τη συνέχιση και την υπέρβαση του πλουραλισμού, αλλά την άρνησή του.
Εξυπακούεται ότι η πλουραλιστική κοινωνία είναι μια ανοιχτή κοινωνία. Σήμερα όμως τίθεται το ερώτημα «ανοιχτή μέχρι ποιο σημείο;». Η ελαστικότητα (το «άνοιγμα») της κοινωνίας δοκιμάζεται σκληρά μέσω εσωτερικών διεκδικήσεων (όπως στις ΗΠΑ) και μέσω μαζικής πίεσης μεταναστευτικών κυμάτων από το εξωτερικό (όπως είναι η περίπτωση της Ευρώπης). Μέχρι ποιο σημείο η πλουραλιστική κοινωνία μπορεί να διατηρήσει τη συνοχή της υποδεχόμενη ξένους που την απορρίπτουν (όπως οι Τσετσένοι φοιτητές στις ΗΠΑ); Παραλλήλως, πώς μπορεί να ενσωματώσει ξένους μετανάστες που προέρχονται από άλλους πολιτισμούς, θρησκείες και εθνότητες;
Αυτά τα δύσκολα προβλήματα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ανευθυνότητα και την ασυνειδησία με την οποία αντιμετωπίζονται. Ελέφαντας σε δωμάτιο.
[…]
Η επιβολή της πολυπολιτισμικότητας, η σύγχυσή της με τον πλουραλισμό, δεν καταλήγει στην ειρηνική συνύπαρξη αλλά στη δημιουργία έκνομων κοινοτήτων, στην τρομοκρατία και στον ρατσισμό.
5 Ιανουαρίου, 2016 στις 5:16 μμ
Πάνος
δεξιε,
αμφισβητείς τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε; Ενδιαφέρον! 😉
6 Ιανουαρίου, 2016 στις 6:25 μμ
Πάνος
Οι καταγγελίες για μαζική σεξουαλική παρενόχληση κλοπές και βιασμούς, ο πανικός και το ρατσιστικό κυνήγι προσφύγων
Τι συνέβη τελικά στην Κολωνία την Πρωτοχρονιά;
Γιώργος Παπάς
Μετά από έξι ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας Ραλφ Γιέγκερ ανακοίνωσε την πρώτη, μικρή επιτυχία. Εντοπίστηκαν οι πρώτοι τρεις ύποπτοι δράστες για τις μαζικές παρενοχλήσεις γυναικών στην Κολωνία την Πρωτοχρονιά, δήλωσε ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός, χωρίς άλλες λεπτομέρειες για να μην δυσχερανθεί το έργο των ανακρίσεων, όπως είπε.
Όλοι ανεξαιρέτως, η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, κορυφαία στελέχη όλων των κομμάτων, σχολιαστές στα μέσα ενημέρωσης καταδίκασαν απερίφραστα κάθε μορφής σεξουαλική παρενόχληση γυναικών, ζήτησαν να διαλευκανθεί τί συνέβη και να τιμωρηθούν οι δράστες.
Ωστόσο, τα στοιχεία που είναι γνωστά μέχρι στιγμής παραμένουν ανεπαρκή για μία πλήρη εικόνα των συμβάντων. Και όπου λείπουν στοιχεία, οργιάζουν οι φήμες, οι οποίες τροφοδοτούν ένα πρωτοφανές σκηνικό απειλής: ότι π.χ. ένας όχλος 1000 αχαλίνωτων Νοτιοαφρικανών και Αράβων παρενοχλούν σεξουαλικά, κλέβουν και βιάζουν ανυπεράσπιστες γυναίκες. Ακροδεξιοί και νεοναζί πανηγυρίζουν την επιβεβαίωση των ρατσιστικών προκαταλήψεών τους για τους σεξουαλικά πεινασμένους πρόσφυγες, ενώ οργανώθηκαν και οι πρώτες διαδηλώσεις κατά της Μέρκελ, την οποία θεωρούν υπεύθυνη γιατί τους «κουβάλησε» στη Γερμανία.
Τί συνέβη όμως πραγματικά το βράδυ της Πρωτοχρονιάς στην Κολωνία;
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία της αστυνομίας δίνουν την εξής εικόνα:
– Το βράδυ της Πρωτοχρονιάς συγκεντρώθηκαν 1000 περίπου άτομα στην πλατεία του κεντρικού σταθμού, πολλοί ήταν υπό την επήρρεια αλκοόλ, η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη, η αστυνομία εκκένωσε την πλατεία.
– Σχηματίστηκαν μικρές ομάδες 2-3 μέχρι 20 ατόμων που περικύκλωσαν γυναίκες, τις παρενόχλησαν σεξουαλικά και τις έκλεψαν. Σύμφωνα με περιγραφές αυτοπτών μαρτύρων, από την εμφάνισή τους ήταν Βορειοαφρικανοί ή Άραβες, ηλικίας 15-35 ετών.
– Μέχρι την Τετάρτη έγιναν 100 καταγγελίες στην αστυνομία. Από αυτές ΜΟΝΟΝ ΤΡΕΙΣ για σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με εκπρόσωπο της αστυνομίας. Αρκετές γυναίκες μετά από ερωτήσεις αστυνομικών είπαν ότι οι δράστες τις άγγιξαν σωματικά. Υπάρχουν δύο καταγγελίες για βιασμό, είπε ο αστυνομικός διευθυντής Βόλφγκανγκ Άλμπερς.
– Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει ότι οι δράστες ήταν πρόσφυγες, τόνισε η δήμαρχος της Κολωνίας Χενριέτε Ρέκερ.
– Άγνωστο παραμένει αν επρόκειτο για οργανωμένες ομάδες ή αν υπήρχε προσυνεννόηση των δραστών. «Είναι πάντως απίθανο να έχουν συμβεί όλα αυτά συμπτωματικά», είπε η εκπρόσωπος της αστυνομίας.
– Άγνωστο παραμένει αν υπάρχει κάποια διασύνδεση των συμβάντων στην Κολωνία με αντίστοιχες επιθέσεις στο ίδιο μοτίβο αλλά μικρότερης έκτασης που έγιναν στο Αμβούργο, τη Στουτγάρδη και άλλες πόλεις. Η αστυνομία λέει μόνον ότι ερευνά στην κατεύθυνση αυτή.
– Στην Κολωνία όσο και στο Αμβούργο είναι γνωστό ότι λειτουργούν εδώ και πολύ καιρό οργανωμένες συμμορίες μικροκλεπτών, μικροαπατεώνων που με το τρικ της σεξουαλικής παρενόχλησης κλέβουν τα θύματά τους.
– Ο ομοσπονδιακός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ καταλόγηση πλήρη αποτυχία στη διεύθυνση της αστυνομίας της Κολωνίας να ελέγξει την κατάσταση.
Όλα τα παραπάνω γνωστά και άγνωστα στοιχεία διαμορφώνουν μια πολύ πιο αποδραματοποιημένη εικόνα , χωρίς να υποβαθμίζεται η διάσταση των συμβάντων την Πρωτοχρονιά και οι ανάγκη να εντοπισθούν και να τιμωρηθούν οι δράστες. Αλλά η εικόνα αυτή σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στον πανικό που καλλιεργούν όσοι εκμεταλεύονται την εγκληματική δράση μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων ανεξαρτήτως εθνικής προέλευσης για το ρατσιστικό κυνήγι των προσφύγων.
http://www.tanea.gr/news/world/article/5324135/ti-synebh-telika-sthn-kolwnia-thn-prwtoxronia/
7 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:27 μμ
physicist
– Μέχρι την Τετάρτη έγιναν 100 καταγγελίες στην αστυνομία. Από αυτές ΜΟΝΟΝ ΤΡΕΙΣ για σεξουαλική παρενόχληση, σύμφωνα με εκπρόσωπο της αστυνομίας.
Ανοησίες και ψέματα γράφουν τα Νέα. Πάνω από 3/4 των περιπου 150 καταγγελιών έγιναν για σεξουαλική παρενόχληση, δύο από αυτές για βιασμούς. Νεότερες μάλιστα πληροφορίες που δημοσιεύει σήμερα το Σπήγκελ και που προέρχονται από έγγραφο της Αστυνομίας δείχνουν ότι η κατάσταση ήταν πολύ πιο δραματική απ’ όσο έχει παρουσιαστεί: οι αστυνομικοί δεν έλεγχαν την κατάσταση και υπήρχαν φόβοι ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν και νεκροί. Οι δράστες ήταν αραβικής καταγωγής και κατεπανάληψη περιπαίζαν τους αστυνομικούς λέγοντας «είμαι πρόσφυγας από τη Συρία, με προσκάλεσε η Μέρκελ, δεν μπορείτε να μου κάνετε τίποτε».
– Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει ότι οι δράστες ήταν πρόσφυγες, τόνισε η δήμαρχος της Κολωνίας Χενριέτε Ρέκερ.
Μπα, όχι, απολύτως καμία. Απλώς εκατοντάδες δηλώσεις ανεξάρτητων θυμάτων και μαρτύρων που είπαν ότι οι δράστες μιλούσαν αραβικά και γαλλικά. Όσο για την κυρία Ρέκερ, θα μείνει αλησμόνητη η προτροπή της στις γυναίκες να προσέχουν πώς συμπεριφέρονται και να μην είναι άμυαλες.
– Στην Κολωνία όσο και στο Αμβούργο είναι γνωστό ότι λειτουργούν εδώ και πολύ καιρό οργανωμένες συμμορίες μικροκλεπτών, μικροαπατεώνων που με το τρικ της σεξουαλικής παρενόχλησης κλέβουν τα θύματά τους.
Τα μέλη των οποίων συμβαίνει να είναι βορειοαφρικανοί αλλά αφού στο τέλος-τέλος τη σεξουαλική παρενόχληση την ασκούν μόνον ως πρόσχημα για να κλέψουν πορτοφόλια, εντάξει βρε αδερφέ, δεν πειράζει.
(Έλεος, δηλαδή, τι άλλο θα διαβάσουμε ακόμα …)
Οι προσπάθειες του Τύπου να αποδραματοποιήσουν γεγονότα πρωτοφανή στην έκταση και στη βαρβαρότητά τους θα πέσουν στο κενό. Ήδη, τα γερμανικά ΜΜΕ τα οποία για τέσσερις μέρες δεν είχαν γράψει ούτε λέξη για όσα συνέβησαν ανέκρουσαν πρύμνα.
Το άρθρο του Σπήγκελ στον σύνδεσμο που ακολουθεί — συγγνώμη που δεν έχω χρόνο να το μεταφράσω από τα Γερμανικά.
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/koeln-das-steht-im-internen-polizeibericht-zur-silvesternacht-a-1070837.html
7 Ιανουαρίου, 2016 στις 12:48 μμ
δεξιος
Αυτά στην Ελλάδα συνέβησαν πριν 4 χρόνια.Από τότε το έθιμο της υπαίθριας Πρωτοχρονιάς που έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε στην Ελλάδα πριν μερικά χρόνια περιορίσθηκε πάλι.
11 Ιανουαρίου, 2016 στις 8:29 μμ
physicist
Το δηλητηριώδες μείγμα από βορειοαφρικανική-αραβική κουλτούρα και θρησκεία, το οποίο γέμισε την Κολωνία την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, εξακολουθεί να ωραιοποιείται ή να αποσιωπάται στη Γερμανία. Η κριτική στο Ισλάμ είναι προ πολλού απαραίτητη.
Ένα εξαιρετικό άρθρο του συγγραφέα και σκηνοθέτη Samuel Schirmbeck στην άφθαστη Frankfurter Allgemeine Zeitung [*]. Κι εδώ ένα άλλο, προφητικό του άρθρο της 19ης Ιανουαρίου 2015, με τίτλο: Η Αριστερά υπεκφεύγει να συζητήσει σχετικά με το Ισλάμ και τη βία. Όποιος έχει υπομονή και ξέρει Γερμανικά … ας διαβάσει. Λυπάμαι στ’ αλήθεια που δεν μ’ αφήνει ο χρόνος να μεταφράσω αλλά είναι και σεντόνια, πανάθεμά τα.
[*] Μία από τις τρεις κορυφαίες εφημερίδες του κόσμου, μαζί με τη Neue Zürcher Zeitung και τη New Yourk Times.