Στην πρόβλεψη ότι εάν δεν ψηφιστεί το Μεσοπρόθεσμο η χώρα θα επιστρέψει στη δραχμή και θα χρειαστεί η επέμβαση του στρατού και των τανκς για να προστατεύσουν τις τράπεζες από τρομαγμένα πλήθη που θα θέλουν να αποσύρουν τα χρήματά τους προχωρά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ.Πάγκαλος μέσα από τις σελίδες της ισπανικής εφημερίδας El Mundo.
«Εάν δεν έχουμε πάρει μέχρι τις 12 Ιουλίου τα χρήματα τότε θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα τρομερό σενάριο. Η επιστροφή στη δραχμή σημαίνει ότι την επόμενη ημέρα οι τράπεζες θα κατακλυσθούν από τρομαγμένο πλήθος που θα θέλει να αποσύρει τα χρήματά του.
»Ο στρατός θα πρέπει να προστατεύσει με τανκς τις τράπεζες επειδή δεν θα επαρκούν οι αστυνομικές δυνάμεις. Θα ξεσπάσουν ταραχές σε όλη τη χώρα, τα καταστήματα θα αδειάσουν και μερικοί άνθρωποι θα πηδήξουν από τα παράθυρα» λέει ο Θ.Πάγκαλος και προσθέτει ότι αυτό θα ήταν καταστροφή και για την οικονομία όλης της Ευρώπης.
http://www.tanea.gr/latestnews/article/?aid=4637842
Αίσχος!
26 Σχόλια
Comments feed for this article
27 Ιουνίου, 2011 στις 10:52 πμ
Πάνος
«Επειδή βλέπω ότι είναι αδύνατον πλέον να εμπιστευώμεθα εις τον κοινοβουλευτισμόν, διά τούτο απεφάσισα ν’ αλλάξω την μέχρι τούδε πορείαν μου. Εις το εξής στηρίζομαι εις την εμπιστοσύνην του στρατού, όστις αποτελεί την νησίδα των εθνικών ελπίδων»
Θεόδωρος Πάγκαλος, 1925
http://vassilisrouvalis.blogspot.com/2011/06/blog-post_27.html
27 Ιουνίου, 2011 στις 12:58 μμ
δεξιος
Στη νεοελληνικη ιστορια που συγγραφουν οι «προοδευτικοι» ιστορικοι τα βενιζελικα πραξικοπηματα δεν μετρανε για «κανονικα» πραξικοπηματα οπως της 4ης Αυγουστου και της 21ης Απριλιου.
Ειναι ολιγον δικαιολογημενα.Κατα τον ιδιο τροπο και αυτα που εκανε στην Αθηνα ο ναυαρχος Φουρνιε το 1916 ειναι «αλλη κατηγορια» ξενης επεμβασης απο αυτα που εκανε ο Σκομπυ το 1944.
Μονο τις χρεωκοπιες δεν εχουν καταφερει να ξεχωρισουν γιατι ειναι ολες προοδευτικες : Χαριλαος Τρικουπης.Ελευθεριος Βενιζελος και Γιωργος Παπανδρεου το τριο των χρεωκοπιων.
27 Ιουνίου, 2011 στις 1:16 μμ
Vita
Αυτό εδώ αληθεύει;
http://www.cretalive.gr/new/40626/economy/60_euro_i…eisfora_ton_bouleuton
27 Ιουνίου, 2011 στις 1:25 μμ
δεξιος
Εαν η μηνιαια αποζημιωση τους ειναι 6000 ευρω τοτε το επι πλεον 1% επιβαρυνση
ειναι 60 ευρω.
27 Ιουνίου, 2011 στις 1:25 μμ
σχολιαστης
Είναι σα να κλέβεις Εκκλησίες το να τα βάζεις μαζί του. Ας λέει ότι θέλει, βαρεθήκαμε.
Προφανώς ο ΓΑΠ στάθμισε τις συνέπειες της αποπομπής.
27 Ιουνίου, 2011 στις 1:58 μμ
Πάνος
😉
27 Ιουνίου, 2011 στις 4:34 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Ο, μον Ντιέ!! :ο
Πάνο τι είναι αυτά που γράφεις εδω πέρα? Είναι δυνατόν να μην μπορείς να διακρίνεις την απόλυτη ορθότητα και την τετράγωνη λογική στα λόγια αυτού του μεγάλου – τι μεγάλου, τεράστιου – πολιτικού ανδρός?? Μα είναι ποτέ δυνατόν???
Μήπως είσαι «μη σεσημασμένος ΝΔημοκράτης» που ακολουθεί την «βέλτιστη προτεινόμενη φόρμα» ??? 🙂
27 Ιουνίου, 2011 στις 5:01 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Στη νεοελληνικη ιστορια που συγγραφουν οι “προοδευτικοι” ιστορικοι τα βενιζελικα πραξικοπηματα δεν μετρανε για “κανονικα” πραξικοπηματα οπως της 4ης Αυγουστου και της 21ης Απριλιου.»
Δεν ξέρω τι σόϊ ιστορικούς πάς και διαβάζεις δεξιέ αλλά εγω όπου έχω δεί να αναφέρονται στον Βενιζέλο πάντα βλέπω αναφορές και στα βενιζελικά πραξικοπήματα.
Από την άλλη ίσως να εννοείς πως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα πραξικόπηματα της Δεξιάς και σε αυτό έχεις ένα δίκιο. Ο λόγος όμως που δίνεται μεγαλύτερη έμφαση, μάλλον έχει να κάνει με το γεγονός πως τα δεξιά πραξικοπήματα ήταν συνήθως πετυχημένα*, πολύ πιο βάρβαρα, και με σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια, από τα βενιζελικά που ως επί το πλείστον ήταν αποτυχημένα και/ή βραχύβια.
* Πετυχημένα με την έννοια πως οι ηγέτες τους και την εξουσία κατάφερναν να καταλάβουν αλλά και την κυριαρχία τους να εδραιώσουν κατόπιν, μία εδραίωση της κυριαρχίας που βασίζονταν πάνω στην εξαπόλυση μίας αδιάκριτης κρατικής καταστολής.
Αν μη τι άλλο πάντως, η ελληνική Δεξιά μέχρι το 1974, τουλάχιστον στα πραξικοπήματα, τα κατάφερνε καλύτερα από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις… 😉
27 Ιουνίου, 2011 στις 5:17 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Μονο τις χρεωκοπιες δεν εχουν καταφερει να ξεχωρισουν γιατι ειναι ολες προοδευτικες : Χαριλαος Τρικουπης.Ελευθεριος Βενιζελος και Γιωργος Παπανδρεου το τριο των χρεωκοπιων.»
Ο Βενιζέλος είχε την ατυχία να κυβερνάει την Ελλάδα όταν ξέσπασε η μεγαλύτερη παγκόσμια κρίση στην ιστορία του καπιταλισμού. Και η οποία κρίση είχε ξεκινήσει… κρατήσου να μην σοκαριστείς… από μία χώρα όπου κυβέρναγε… έχεις καθίσει?… … η Δεξιά!!! 😛
Πρέπει να το παραδεχετώ πάντως πως η κρίση του ’30 μας έφαγε την πρωτιά! Η δικιά μας παγκόσμια κρίση – ναι ντε, αυτή που ξέσπασε το 2008 και μας έχει αλλάξει τα φώτα και τα πετρέλαια – έρχεται δεύτερη (γμτ!). Παρόλα αυτά, και εδω είναι η πλάκα, ξεκίνησε από την ίδια χώρα όπου είχε ξεκινήσει και αυτή της δεκαετίας του ’30, και επιπλέον…κρατήσου γερά…
…πάλι κυβέρναγε η Δεξιά!!! 😮
Tι γίνεται ρε συ δεξιέ? Πως τα καταφέρνουν οι δικοί σου και τα κάνουν τόσο μαντάρα στην οικονομία? Ποίο είναι το μυστικό??
27 Ιουνίου, 2011 στις 5:44 μμ
Πάνος
27.6.2011
ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
Παρόντες στις κινητοποιήσεις, θα το καταψήφιζαν αν ήταν στη Βουλή
Δηλώσεις Πάγκαλου για τανκς: σοβαρό πολιτικό θέμα, ή απλώς ακαταλόγιστο;
Παρόντες στις κινητοποιήσεις της Τρίτης και της Τετάρτης θα είναι οι Οικολόγοι Πράσινοι, ενώ θα καταψήφιζαν το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, αν ήταν στη Βουλή. Σε δηλώσεις του εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματείας, ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος δήλωσε:
«Όλα έχουν και κάποια όρια. Μεσοπρόθεσμο είναι η ασυλία της φοροδιαφυγής που θα εξοντώσει τους συνήθεις φορολογούμενους, η επιβράβευση των αυθαιρέτων και του μαύρου χρήματος, η αδιάκριτη εκποίηση των πάντων σε εξευτελιστικές τιμές που θα απαιτήσουν κι άλλα μέτρα, οι 4πλάσιες περικοπές στην υγεία από ό,τι στην υπερτροφική άμυνα που προστάτευσε προσωπικά ο κ. Βενιζέλος. Η κυβέρνηση είναι η ίδια συνυπεύθυνη για τα διλήμματα που επικαλείται. Επιτέλους, άλλο δημοσιονομική εξυγίανση, άλλο επίθεση στην κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα».
Σχολιάζοντας, τέλος, τις απειλές Πάγκαλου σε ισπανική εφημερίδα για ενδεχόμενη επιστράτευση τανκς για φρούρηση των τραπεζών, η επίσης εκπρόσωπος Τύπου Ελεάννα Ιωαννίδου δήλωσε:
«Σε οποιαδήποτε δημοκρατική κυβέρνηση, οι απειλές ενός στελέχους της για τανκς στους δρόμους θα τον είχαν ήδη στείλει σπίτι του. Η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει τουλάχιστον κατά πόσο αναγνωρίζει στον αντιπρόεδρό της το ακαταλόγιστο».
Το Γραφείο Τύπου των Οικολόγων Πράσινων
27 Ιουνίου, 2011 στις 5:52 μμ
Πάνος
Αποδοκιμάζει ο Μπεγλίτης τις δηλώσεις Πάγκαλου
«Οι Ένοπλες Δυνάμεις, ουδεμία σχέση με την εσωτερική ασφάλεια έχουν. Οφείλουμε όλοι να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί με το ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων και να μην εξοικειώνουμε την κοινωνία σε ρόλους διαφορετικούς από αυτούς που έχει τάξει το Σύνταγμα» δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, απαντώντας στην συνέντευξη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλου στην ισπανική εφημεριδα El Mundo.
O κ. Μπεγλίτης χαρακτήρισε υπερβολικές τις απόψεις για το ενδεχόμενο επιστροφής στην δραχμή και την πρόκληση κοινωνικής αναταραχής σε περίπτωση μη ψήφισης του μεσοπρόθεσμου, καθώς και ότι θα χρειαστεί να βγούν τα τανκς για να προστατεύσουν τις τράπεζες.
Πηγή:www.capital.gr
27 Ιουνίου, 2011 στις 7:04 μμ
δεξιος
@ Δ,Π,
Αλλο Ρεπουμπλικανοι που οσο ναναι ειναι λιγο εξτρεμιστες και αλλο Λαικο Κομμα ή ΝΔ στα οικονομικα.
Εκεινο που δεν ειναι πολυ γνωστο για την ιστορια του μεσοπολεμου ειναι οτι ξεκινησε με πληρη κυριαρχια του βενιζελισμου λογω της εισροης των προσφυγων της Μ.Ασιας και κατεληξε σε παλινορθωση της δεξιας λογω της οικονομικης καταρρευσης.
Ο Βενιζελος πηρε 230 βουλευτες το 1928 μετα ακριβως απο την δικτατορια Παγκαλου και τη δεκαετια του 30 τα δυο κομματα εμφανιζονται ως ισοδυναμα γιατι το Λαικο Κομμα ηταν καλυτερο στα οικονομικα πιεζοντας για μετρα προστασιας των αγροτων και αλλων εξαθλιωμενων.
Τελευταια σε διαφορα αριστερα blog βγηκε και η αρνηση πληρωμης χρεους της κυβερνησης Μεταξα χωρις σχολια για αυτον που το αποφασισε.
Και το δεν πληρωνω του 1937 οπως και το ΟΧΙ το ειπε ο λαος.
27 Ιουνίου, 2011 στις 7:12 μμ
Πάνος
Θέλεις να πεις ότι ΚΑΙ ο Μεταξάς εντάσσεται στη λαμπρά δεξιά παράδοση, αν και (καρά)φασίστας; 😉
27 Ιουνίου, 2011 στις 7:20 μμ
δεξιος
Eιναι ο αντιστοιχος Παγκαλος ή Πλαστηρας της δεξιας.
Τοτε και τα δυο κομματα ειχαν πολιτικους και προσκειμενους στρατιωτικους που επενεβαιναν με πραξικοπηματα.
27 Ιουνίου, 2011 στις 8:10 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Θέλεις να πεις ότι ΚΑΙ ο Μεταξάς εντάσσεται στη λαμπρά δεξιά παράδοση, αν και (καρά)φασίστας;»
Πάνο είναι γνωστό πως ένα τμήμα* της δεξιάς, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις του, πάντα θεωρούσε τους φασίστες ως «δικά μας παιδιά» (ή, ίσως, αποπαίδια) αλλά πάντως ένα πολιτικό χώρο με τον οποίο είχε ιδεολογική και πολιτική συγγένεια.
Ο δεξιός με αυτά που λέει απλά επιβεβαιώνει οσα λέω παραπάνω… 😉
27 Ιουνίου, 2011 στις 8:12 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
*Ένα τμήμα γιατί σαφέστατα το σύνολο των δεξιών δεν είναι αντιδημοκράτες, υπάρχει και η δημοκρατική Δεξιά (της οποίας όμως οι αριθμοί δυστυχώς μειώνονται στις μέρες μας).
27 Ιουνίου, 2011 στις 8:31 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Εκεινο που δεν ειναι πολυ γνωστο για την ιστορια του μεσοπολεμου ειναι οτι ξεκινησε με πληρη κυριαρχια του βενιζελισμου λογω της εισροης των προσφυγων της Μ.Ασιας και κατεληξε σε παλινορθωση της δεξιας λογω της οικονομικης καταρρευσης.»
Αυτό που λές είναι σωστό. Του Βενιζέλου του έκατσε το λαχείο της οικονομικής κρίσης του ’30, η οποία, να το επαναλάβουμε, ξέσπασε την εποχή που στις ΗΠΑ μεσουρανούσε, και κυβερνούσε, η αμερικάνικη δεξιά.
Μετά την πτώση της κυβέρνησης του Βενιζέλου ήρθε η ακόμα πιο ανίκανη δεξιά κυβέρνηση του Τσαλδάρη και επειδή και αυτή, η γνήσια λαϊκοδεξιά κυβέρνηση, τα έκανε θάλασσα μετά μας προέκυψε η δικτατορία Μεταξά…
Μεταξύ μας ρε δεξιέ, αυτή είναι η κατάσταση πραγμάτων που θα σε ικανοποιούσε? Και δεν αναφέρομαι μόνο σε πολιτικό επίπεδο αλλά και σε ένα καθαρά ανθρώπινο. Αυτό είναι που εύχεσαι να συμβεί? Να καταρρεύσουν οι «προοδευτικοί» (του κώλου) που μας κυβερνάνε, κατόπιν να έρθει μία καραδεξι.., οπ, συγνώμη, εννοούσα μιά λαϊκή δεξιά κυβέρνηση, και μετά, αφότου θα τα έχει κάνει και αυτή κουλουβάχατα, να μας προκύψει ο «ισχυρός άνδρας», ο «σωτήρας», που θα μας «σώσει από τον εαυτό μας» με το να μας επιβάλλει καμιά…ας το πούμε με το όνομά του… ξεγυρισμένη δικτατορία??
Αυτό επιθυμείς εν τέλει?
27 Ιουνίου, 2011 στις 8:51 μμ
δεξιος
@ Δ.Π.
Φυσικα και δεν επιθυμω αυτο.Αλλα δεν μπορει να γινει συζητηση οταν λες ενα τμημα της δεξιας ειναι αντιδημοκρατικο ωσαν οι αλλοι να μην ειναι το ιδιο και περισσοτερο αντιδημοκρατικοι.
Συνεκρινα το Μεταξα με τον Παγκαλο (που ηταν η αφορμη για το αρθρο) και τον Πλαστηρα.Γιατι ο Μεταξας ηταν αντιδημοκρατης και ο Παγκαλος οχι;
Aπο τοτε που εμφανισθηκε ο βενιζελισμος εκανε πολλα πραξικοπηματα (1909,1917,1923,1925,1935) προκαλεσε μια ξενη επεμβαση (1916) και ναυτικο αποκλεισμο της χωρας και ολα αυτα θεωρουνται φυσιολογικα και το πρωτο πραξικοπημα που μετραει ειναι του Μεταξα.
Λοιπον επειδη αυτου του ειδους η ιστορια πουλαει στη μεταπολιτευση δεν θα την αγορασω εγω.
Αν υπαρχει καποια διαφορα των δυο παραταξεων στο μεσοπολεμο ειναι οτι το κανονικο κομμα της δεξιας,το Λαικο του Τσαλδαρη δεν ψαχνει αντικοινοβουλευτικες λυσεις που τις ψαχνει το τμημα που χαρακτηριζεις αντιδημοκρατικο ενω στους αλλη παραταξη την δηθεν δημοκρατικη ειναι ολοι τους μπλεγμενοι σε καποιο πραξικοπημα.
27 Ιουνίου, 2011 στις 8:55 μμ
zeppos
Άλλο ένα «παπαγαλάκι της εξουσίας» και «εξωθεσμικός προβοκάτορας»:
Ζητούνται παράφρονες .
«Για όσους δεν το έχουν ενδεχομένως αντιληφθεί, η τύχη της συντριπτικής πλειονότητας ημών των Ελλήνων κρέμεται πλέον από μια κλωστή. Μια κλωστή που μπορεί να σπάσει, είτε επειδή οι μισοί εκ των βουλευτών βάζουν τα προσωπικά ή κομματικά συμφέροντά τους πάνω από τα συμφέροντα του έθνους των Ελλήνων, είτε επειδή κάποια στελέχη των διαβόητων οίκων αξιολόγησης θεωρούν πως έφτασε η ώρα να ανακοινώσουν ότι η Ελλάδα έχει κατά βάση πτωχεύσει. Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο: το ελληνικό κράτος θα προχωρήσει σε στάση πληρωμών και δεδομένου ότι δεν θα μπορεί να μετέχει πλέον στην ευρωζώνη θα συγκληθεί μια έκτακτη διακυβερνητική διάσκεψη των χωρών της ΕΕ με στόχο τη δημιουργία μιας νέας Συνθήκης που θα προβλέπει το απρόβλεπτο, δηλαδή το πώς αποχωρεί μια χώρα από το ευρώ.
Από κει και πέρα τα πράγματα θα εξελιχθούν απλά. Το νέο μας νόμισμα πιθανότατα θα έχει κατά αρχήν ισοτιμία ένα προς ένα σε σχέση με το ευρώ και στη συνέχεια θα πάρει τον εκ του ασφαλούς κατηφορικό δρόμο του. Σύντομα ο μέσος μισθός στην Ελλάδα δεν θα υπερβαίνει τα 300 ευρώ, θα επανέλθει αμέσως ο έλεγχος συναλλάγματος, ίσως παγώσουν οι καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό (όπως προσφάτως συνέβη για τους Ισλανδούς στη Βρετανία και την Ολλανδία), σταδιακώς θα αρχίσουν να λείπουν προϊόντα από τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία, θα κλείσουν στρατόπεδα, αλλά και νοσοκομεία κ.ο.κ. Με άλλα λόγια η περίφημη γενιά του Πολυτεχνείου θα παραδώσει στην επόμενη γενιά την Ελλάδα στην κατάσταση που την παρέλαβε, αν όχι χειρότερη.
Για όσους δεν το έχουν ενδεχομένως αντιληφθεί, όλα αυτά δεν αποτελούν πλέον ασκήσεις επί χάρτου. Η κυρίαρχη στις χώρες του ευρώ αντίληψη είναι ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα, δηλαδή τα κόμματα του και οι παντός είδους οργανώσεις του, δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την ομαλή παραμονή της χώρας στη ζώνη του ευρώ.
Ορισμένοι εκ των Ευρωπαίων ιθυνόντων ευελπιστούν βεβαίως ότι η κρισιμότητα των στιγμών ίσως συνετίσει το πολιτικό κατεστημένο της χώρας και λάβει την απόφαση να εξηγήσει στους παντός είδους αγανακτισμένους, οργισμένους και απηυδισμένους Ελληνες ότι , έτσι όπως τα κατάφερε, διακυβεύεται κάτι πολύ περισσότερο από την απώλεια ενός τμήματος των εισοδημάτων τους. Ωστόσο οι περισσότεροι εκ των Ευρωπαίων πολιτικών μάλλον έχουν ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι ένα «καμένο χαρτί», στο οποίο μόνον οι παράφρονες ποντάρουν. Γι αυτούς το βασικό ζητούμενο είναι να αναπτύξει η Ευρώπη τα κατάλληλα αντισώματα που θα της επιτρέψουν να αντιμετωπίσει χωρίς υπέρμετρες απώλειες την απέλαση της Ελλάδας από την ευρωζώνη.
Την ίδια στιγμή ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας βλέποντας το έδαφος επί του οποίου πολιτικώς ανδρώθηκε να φεύγει κάτω από τα πόδια του, δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει. Η μούντζα στη Βουλή συνενώνει πλέον τους απογόνους εκείνων που κάποτε ήταν, είτε πάνω στην πύλη του Πολυτεχνείου, είτε πάνω στα τάνκς που την έριξαν. Όχι όμως και στα δύο.
Για μια ακόμη φορά λοιπόν η δύσμοιρη Ελλάδα ελπίζει αποκλειστικώς και μόνο στους « παράφρονες». Ελπίζει δηλαδή σε αυτούς που θα μαζέψουν το «καμένο χαρτί» και θα ποντάρουν επάνω του, με την κρυφή ελπίδα ότι « η τύχη βοηθά τους τολμηρούς».»
28 Ιουνίου, 2011 στις 10:27 πμ
Πάνος
Η συνέχεια, χθες…
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4638244
28 Ιουνίου, 2011 στις 11:53 πμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Αλλα δεν μπορει να γινει συζητηση οταν λες ενα τμημα της δεξιας ειναι αντιδημοκρατικο ωσαν οι αλλοι να μην ειναι το ιδιο και περισσοτερο αντιδημοκρατικοι.»
Η ίδια η ιστορική εμπειρία έχει δείξει πως η Δεξιά εμπεριείχε στους κόλπους της, και εξακολουθεί να εμπεριέχει, ανθρώπους που δεν πιστεύουν σε ένα δημοκρατικό πολιτικό σύστημα. Και αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το αν θέλουν να το παραδεχτούν, ή όχι, κάποιοι από τους οπαδούς της.
Να το ξεκαθαρίσω εδω πέρα πως σαφώς και συμφωνώ σε αυτό που λές ότι δηλαδή και η Φιλελεύθερη παράταξη εμπεριείχε στους κόλπους της αρκετούς αντιδημοκράτες. Δυστυχώς όμως για σένα ήταν οι αντιδημοκράτες της δεξιάς παράταξης αυτοί που σημαδέψαν βαθιά την χώρα και όχι οι άλλοι.
«Aπο τοτε που εμφανισθηκε ο βενιζελισμος εκανε πολλα πραξικοπηματα (1909,1917,1923,1925,1935) προκαλεσε μια ξενη επεμβαση (1916) και ναυτικο αποκλεισμο της χωρας και ολα αυτα θεωρουνται φυσιολογικα και το πρωτο πραξικοπημα που μετραει ειναι του Μεταξα.
Λοιπον επειδη αυτου του ειδους η ιστορια πουλαει στη μεταπολιτευση δεν θα την αγορασω εγω.»
Τι να κάνουμε όμως ρε δεξιέ, η δεξιά ήταν που είχε μεγαλύτερη επιτυχία στα πραξικοπήματα, όχι οι άλλοι οι ατζαμήδες…και ως γνωστόν είναι η επιτυχία (έστω η επιτυχία στα πραξικοπήματα 😉 ) αυτή που κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση στα μυαλά των ανθρώπων, όχι η αποτυχία. Πολύ περισσότερο δε, εφόσον μία τέτοια επιτυχία συνοδεύεται από μία σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια (τα περισσότερα από τα βενιζελικά πραξικοπήματα ήταν βραχύβια) αλλά και από μία πολύ περισσότερο εκτεταμένη κατασταλτική βία.
Και αυτού του είδους η ιστορία δεν «πουλάει» λόγω Μεταπολίτευσης, όπως θες να πιστεύεις και θα ‘θελες να ισχύει, αλλά πολύ απλά επειδή ήταν τα πραξικοπήματα της Δεξιάς αυτά που αλλάξαν τα φώτα στον κόσμο, όχι αυτά των βενιζελικών (Φιλελεύθερων, Κεντρώων, κλπ.) που ήταν είτε αποτυχημένα είτε βραχύβια.
Μην έρχεσαι και ζητάς και τα ρέστα από πάνω… 😉
«Αν υπαρχει καποια διαφορα των δυο παραταξεων στο μεσοπολεμο ειναι οτι το κανονικο κομμα της δεξιας,το Λαικο του Τσαλδαρη δεν ψαχνει αντικοινοβουλευτικες λυσεις που τις ψαχνει το τμημα που χαρακτηριζεις αντιδημοκρατικο ενω στους αλλη παραταξη την δηθεν δημοκρατικη ειναι ολοι τους μπλεγμενοι σε καποιο πραξικοπημα.»
Άλλο πράγμα οι παρατάξεις δεξιέ και άλλο τα κόμματα. Ο Μεταξάς, όπως άλλωστε και το Λαϊκό κόμμα που τόσο θαυμάζεις, στην Δεξιά ανήκε και ουχί στο Κέντρο.
28 Ιουνίου, 2011 στις 11:58 πμ
Πάνος
«Η ίδια η ιστορική εμπειρία έχει δείξει πως η Δεξιά εμπεριείχε στους κόλπους της, και εξακολουθεί να εμπεριέχει, ανθρώπους που δεν πιστεύουν σε ένα δημοκρατικό πολιτικό σύστημα»
Άλλαξε τη λέξη Δεξιά με τη λέξη Αριστερά και θα έχεις μια εξίσου ισχυρή πρόταση…
*
«Δυστυχώς όμως για σένα ήταν οι αντιδημοκράτες της δεξιάς παράταξης αυτοί που σημαδέψαν βαθιά την χώρα και όχι οι άλλοι»
Τι λες, βρε Γιάννη! Κοτζάμ Εμφύλιο (1943-49) που καθορίζει ΑΚΟΜΑ την τύχη της χώρας μας, μονάχοι τους οι δεξιοί τον κάνανε;
28 Ιουνίου, 2011 στις 12:11 μμ
Ενη
Kαι για να γυρίσουμε στο…..ποστ. Μια αλλη αποψη
«http://www.tanea.gr/agiografies/?aid=4638178
28 Ιουνίου, 2011 στις 12:14 μμ
Ενη
To link αναγνώσιμο
http://www.tanea.gr/agiografies/?aid=4638178
28 Ιουνίου, 2011 στις 12:49 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Τι λες, βρε Γιάννη! Κοτζάμ Εμφύλιο (1943-49) που καθορίζει ΑΚΟΜΑ την τύχη της χώρας μας, μονάχοι τους οι δεξιοί τον κάνανε;»
Πάνο ουδεμία διαφωνία μόνο που αναφερόμαστε στα *πραξικοπήματα* των βενιζελικών (αντιμοναρχικών) και σε αυτά των δεξιών. Και σε σχέση με τα πραξικοπήματα η δεξιά είχε τις μεγαλύτερες επιτυχίες… 😉 Ο Εμφύλιος, στον οποίο, ουδεμία διαφωνία, «μεγαλούργησε» και η ελληνική αριστερά, συνιστά ένα τελείως διαφορετικής τάξης φαινόμενο.
Αμα τα μπλέξουμε όλα μαζί, πραξικοπήματα, εμφύλιους ή δεν ξέρω και ‘γω τι άλλο, άκρη δεν θα βγάζουμε. Ας παραμείνουμε λοιπόν επικεντρωμένοι στα πραξικοπήματα. Στην Ελλάδα, σε αυτόν τον τομέα, κακά τα ψέμματα, ήταν η ελληνική Δεξιά που διέπρεψε…
Σε κάποιες άλλες χώρες βέβαια ήταν η Αριστερά αυτή που έδινε τα ρέστα της στα πραξικοπήματα αλλά δεν συζητάμε για αυτό με τον Δεξιό εδώ πέρα.
Και να επαναλάβω για άλλη μία φορά πως ούτε κατά διάνοια ΔΕΝ θεωρώ πως όλοι οι οπαδοί της Δεξιάς ήταν (ή είναι) εναντίον ενός δημοκρατικού πολιτικού συστήματος. Κάθε άλλο, ένα σημαντικό μέρος των δεξιών σαφώς και έχουν δημοκρατικές πεποιθήσεις. Υπάρχει όμως και ένα τμήμα που εξίσου σαφώς δεν έχει.
«Άλλαξε τη λέξη Δεξιά με τη λέξη Αριστερά και θα έχεις μια εξίσου ισχυρή πρόταση…»
Ασφαλώς και το ξέρεις πως συμφωνώ με αυτό που λές παραπάνω. Η Αριστερά όμως δεν έτυχε να κυβερνήσει την Ελλάδα. Εαν είχε τύχει να συμβεί κάτι τέτοιο σήμερα δεν θα μιλάγαμε για δεξιές δικτατορίες (που άλλαξαν τα φώτα στην χώρα) αλλά για αριστερές (που εξίσου σίγουρα θα μας αλλάζαν τα φώτα…)
28 Ιουνίου, 2011 στις 1:01 μμ
Πάνος
🙂