Η Ελλάδα περνάει δύσκολες στιγμές, ταπεινώνεται, εξευτελίζεται, εκλιπαρεί.
Είναι κάτι που μας πληγώνει και μας εξοργίζει.
Τα έχουμε πει για τα αίτια αυτής της κατάντιας.
Είναι μια κατάσταση που κορυφώθηκε τη χειρότερη δυνατή στιγμή για τα συμφέροντα της χώρας. Την ώρα που γίνονται σημεία και τέρατα στην περιοχή μας, που διαμορφώνονται νέες καταστάσεις στο χώρο της ενέργειας, εμείς έχουμε βρεθεί ξεβράκωτοι.
Ολο το θέμα είναι να προσπαθήσουμε να σταθούμε στα πόδια μας. Δεν μας ταιριάζει αυτή η μίζερη κατάσταση. Μπορούμε να ζήσουμε αξιοπρεπώς σε ένα λιγότερο καταναλωτικό κράτος με σημαντικά μικρότερο ΑΕΠ. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα περίφημα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να στήσουμε κάτι υγιές και μακροπρόθεσμα βιώσιμο. Μένοντας μέσα στη συμμαχία των χοντρών βορείων αλλά διεκδικώντας ανάλογα με τη γεωστρατηγική μας θέση. Οι φρίτσιδες το ξέρουν ότι είμαστε γωνιακό μαγαζί, αλλά θεωρούν ότι βρήκαν την ευκαιρία να μας δώσουν ένα μάθημα. Να τους στείλουμε και εμείς το μήνυμα ότι όλα έχουν ένα όριο και αν το ξεπεράσουν να τους πούμε να πάνε να δουν αν ερχόμαστε.
Αν βγούμε από αυτό το χάος με το δημόσιο λιγότερο γραφειοκρατικό και και τον ιδιωτικό τομέα λιγότερο διαπλεκόμενο και κρατικοδίαιτο ίσως κάτι να έχουμε κερδίσει από αυτή την κρίση.
61 Σχόλια
Comments feed for this article
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:31 μμ
xBerliner
Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι μια κοινωνία κατακερματισμένη και χωρισμένη σε συμφέροντα, συντεχνίες και σόγια θα τα κάνει όλα αυτά;
Πριν από 2 χρόνια έβλεπα την κρίση αισιόδοξα. Δεν μπορεί λέω έστω και με το αυγό στον κώλο και με το βούρδουλα να πέφτει, θα αλλάξει η χώρα.
Απογοητεύτηκα φρικτά. Δυστυχώς μία λύση βλέπω: Όποιος μπορεί να φύγει να φύγει. Δεν αξίζει πλέον τον κόπο να κάθεται να ασχολείται. Άσε που άμα είσαι συνειδητός πολίτης/επαγγελματίας συνεπείς στις υποχρεώσεις του προς τους άλλους (την ελληνική κοινωνία δηλαδή) νιώθεις και μαλάκας που με τον κόπο σου συντηρείς μια αρρωστημένη κατάσταση.
Τώρα θα μου πεις γιατί κάθεσαι και ασχολείσαι;
Είναι αυτό το γαμώτο…
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:35 μμ
silia
Γι αυτό το «γαμώτο» , που λέει ο xBerliner , νοιώθω ότι είμαι με τον φίλο «σχολιαστή» .
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:37 μμ
Άγγελος
α xBerliner,
το φεύγεις ή μένεις απασχόλησε την ανθρώπινη κοινωνία από το λυκαυγές του χρόνου… εδώ σε θέλω κάβουρα.
τα έχει πει και η Άντζελα, μην τα ξαναλέμε 😉
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:40 μμ
σχολιαστης
xberliner, το πρωώο βήμα για να διορθωθεί μια σκατοκατάσταση είναι να σταματήσει η μίρλα και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στα ίσια. Αυτό το διαρκές μηρολόι έχει τσακίσει τον κόσμο, χρειάζεται να γίνει προσπάθεια ανάτασης.
Αυτό το …γαμώτο δε μας κάνει να τα παρατήσουμε. Οι πρόγονοι είχαν περάσει πολύ χειρότερες καταστάσεις και κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους. Τι διάολο, οι δικές μας οι γενιές θα αποδειχτούν άχρηστες;
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:40 μμ
Άγγελος
εγώ πάντως και μένω (φορολογική έδρα) και φεύγω (επαγγελαμτικές αποστολές).
τα σκασα λοιπόν την Παρασκευή 3 χιλιαρικάκια και το φχαριστήθηκα.
αααααααχ, με τις υγείες μας.
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:45 μμ
σχολιαστης
3 χιλιάρικα Αγγελε; Πληρώνεις μισθό και κρατήσεις ενός παπά! 😉
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:51 μμ
Άγγελος
ναι, του Παπα-Σούζα. Θα σωθώ!
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 8:04 μμ
sissa ben dahir
Πήγα να βάλω λάικ ρε σχο στο ποστ, αλλά η απαισιόδοξη φύση μου δεν με άφησε. 🙂
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 8:29 μμ
σχολιαστης
sissa, ένα λάικ είναι αυτό, βάλτο κι ας πέσει χάμω…:-)
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 8:59 μμ
Ενη
Οι Πράσινοι Ευρωβουλευτές προτείνουν:
http://www.tanea.gr/latestnews/article/?aid=4662295
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 9:18 μμ
Ασπρη πέτρα
Σχολιαστά,
Γράφεις:
«Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα περίφημα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να στήσουμε κάτι υγιές και μακροπρόθεσμα βιώσιμο»
Συφωνώ απολύτως.
Μόνο πού γιά δύο από αυτά μόνο κακό έχει γίνει καί γίνεται, όχι μόνο από τίς τελευταίες κυβερνήσεις αλλά καί από τήν ελληνική κοινωνία πού τά έχει στό φτύσιμο.
Αναφέρομαι πρώτον στίς αρχαιότητες καί δεύτερο στήν υπερπόντια ναυτιλία.
Είμαι πρόθυμος γιά συζήτηση άν κάποιον τόν ενδιφέρει.
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 9:32 μμ
σχολιαστης
Ενδιαφέροντα και πονεμένα θέματα Ασπρη πέτρα.
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:43 μμ
Ασπρη πέτρα
Σχολιαστή,
Είναι πονεμένα γιά πολύ λίγους. Φαντάζομαι θά έχεις ασχοληθεί γιά νά τό λές.
Τό ΜΟΝΟ θετικό πού αναγνωρίζω στήν κυβέρνηση ΓΑΠ είναι η κατάργηση τού ΥΕΝ (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας) τό οποίο βασικά λειτουργούσε γιά νά έχει κάλυψη, προνόμια καί λούφα τό λιμενικό σώμα.
Στό σώμα αυτό ακόμα καί σήμερα άν δέν κάνω λάθος η πρόσληψη δέν γίνεται μέ πανελλαδικές αλλά μέ «διαγωνισμό»
Τό πρώτο πραγματικά ριζοσπαστικό μέτρο θά ήταν η διάλυση (κατάργηση) τού λιμενικού σώματος μέ παράλληλη μετονομασία τού ΥΕΝ σέ Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας καί υπαγωγή του στό υπουργείο Ανάπτυξης.
Η διεύθυνση αυτή θά έπρεπε νά στελεχωθεί από τούς ελάχιστους λιμενικούς πού παράγουν έργο, π.χ. οι υπάλληλοι τών ΜΕΘ, αλλά κυρίως μέ μορφωμένους ναυτικούς, ναυπηγούς, ναυλωτές, γόνους εφοπλιστικών οικογενειών, καί γενικά άτομα πού έχουν γνώση καί προϋπηρεσία σέ οτιδήποτε σχετίζεται μέ τή ναυτιλία.
Τί θά γίνουν οι υπόλοιποι λιμενικοί;
Τό μεγαλύτερο ποσοστό στά κατά τόπους αστυνομικά τμηματα μαζί μέ τό σκάφος, πού έτσι υπάρχει βάσιμη ελπίδα νά δουλέψει.
Τά πληρώματα τών περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης μαζί μέ τά (ελάχιστα) σκάφη θά αποτελούν μιά πραγματική ακτοφυλακή πού θά υπάγεται στό πολεμικό ναυτικό.
Οι υπέρβαρες κοπελιές μέ σεβαστή οικογενειακή υπηρεσία ή παντρεμμένες μέ δημόσιο υπάλληλο στήν «εργασιακή εφεδρία»
Ελπίζω νά κατάλαβες τό πνεύμα μου. Φαντάζομαι ότι γιά ενα στεριανό μπορεί νά ακούγονται παλαβά, αλλά δέν είναι.
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:47 μμ
Ασπρη πέτρα
Sorry, στήν προτελευταία παράγραφο τό σωστό είναι «οικογενειακή ή προσωπική περιουσία» καί όχι οικογενειακή υπηρεσία.
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:00 μμ
kimon
Ζήτω το βασίλειο της δημοκρατίας των απατεώνων!!!
Τί το ψάχνεται; εδώ είναι το παγκόσμιο βασίλειο των απατεώνων!!! Χρωστάει εκατοντάδες εκατομμύρια φόρους ,φοροεισφορές ταμείων, βορειοελλαδίτικη εταιρεία και με περέμβαση του υπουργού οικονομικών παίρνει φορολογική ενημερότητα , το βλέπουν οι μικροί και χαζεύουν , έτσι κ. βενιζέλε μας…α ρε τι σου κάνουν αυτές οι οδικές ασφάλειες….
4 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:01 μμ
σχολιαστης
Ασπρη πέτρα, έχω άποψη για τον εντελώς αντιπαραγωγικό τρόπο που αντιμετωπίζεται η αρχαία μας κληρονομιά.
Για το εξειδικευμένο θέμα που αναφέρεσαι σε σχέση με το λιμενικό σώμα, δεν ξέρω τι γίνεται.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:19 πμ
Ασπρη πέτρα
Σχολιαστή,
Είναι λογικό νά μήν ξέρεις τί γίνεται.
Τό ζήτημα «λιμενικό σώμα» είναι ένα από τά ταμπού τής ενημέρωσης. Ουδέποτε διάβασα κάτι σχετικό σέ εφημερίδα, ούτε είδα τίποτα σέ τηλεοπτική εκπομπή. Οτι ξέρω είναι 99% προσωπική εμπειρία.
Περιμένω μέ ενδιαφέρον τήν άποψή σου «για τον εντελώς αντιπαραγωγικό τρόπο που αντιμετωπίζεται η αρχαία μας κληρονομιά.»
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:44 πμ
Ασπρη πέτρα
Σχολιαστή,
Πολύ ενδιαφέρουσα επιστολή τών ναυάρχων Ε.Α. Νίκου Παπά καί Κωστή Γκορτζή πού βρήκα μόλις τώρα στή «Ζούγκλα»
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&cid=6&aid=369006
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:49 πμ
John
οι νέοι των κρατών που καταρρέουν ή που έχουν καταρρεύσει φεύγουν ή προσπαθούν να φυγουν. το ίδιο κάνουν σήμερα και οι Ελληνες νέοι με τη σιωπηρή συγκατάθεση ή συμφωνία των γονέων τους, των πολιτικών τους ηγεσιών και της κοινωνίας.
αποτελεί διέξοδο ; φυσικά όχι. αλλά αυτή τη λύση επιθυμούν οι δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης και τα κόμματά τους.
α.. με τι μανία τα έμμισθα στελέχη των κομμάτων ειναι γατζωμένα στο μισθό τους και στα άλλα οφελήματα εκ της εξουσίας. και οχι μόνο τα των δύο μεγάλων κομμάτων, γιατί αν φύγουν απο κει τους περιμένει η κοινωνία του τρίτου κόσμου του ιδιωιτικού τομέα. γιατους άλλους βέβαια μιλάνε ότι πρέπει να γίνει το α ή το β`, όπως επιχειρησεις με υψηλή προστιθέμενη αξία κλπ κλπ
ότι πρέπει να γίνουν και όχι γιατί δεν γίνονται…
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 7:10 πμ
Πάνος
Just for the record, η «Ζούγκλα» δανείστηκε την (ερασιτεχνικότατη) φωτογραφία του ναυάρχου Παππά από την καλύβα:
Καλά, δε μπορούσαν να βρουν μια φωτογραφία της προκοπής;
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 9:35 πμ
σχολιαστης
Να τους στείλουμε τις μοιρολογίστρες;
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=423414
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 9:40 πμ
σχολιαστης
ορεα!
http://www.tanea.gr/agiografies/?aid=4662254
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:03 πμ
Πάνος
Ουφ… ψυχόβγαλμα!
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:07 πμ
σχολιαστης
Πρόταση Κυριάκου Μητσοτάκη να μπουν στην εφεδρεία αυτοί που μπήκαν χωρίς ΑΣΕΠ στο δημόσιο από το 1994.
1η παρατήρηση: υπήρχε ΑΣΕΠ το 94;
2η παρατήρηση: οι χιλιάδες που είχε διορίσει ο μπαμπάς λίγο νωρίτερα;
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:22 πμ
δεξιος
1) Νομίζω ότι τότε ιδρύθηκε από τον Πεπονή.
2) Συμψηφίζονται με τους πολύ περισσότερους που διόρισε ο χαρισματικός τη δεκαετία του 80.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:38 πμ
σχολιαστης
Ιδρύθηκε πράγματι το 94 επί χαρισματικού.
Πάλι θα τη σκαπουλάρουν οι συμπαθείς αγροφύλακες, οι οποίοι ενώ καταργήθηκε η αγροφυλακή, «δουλεύουν» στο δημόσιο για να μη φάνε οι γίδες το χορτάρι.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:40 πμ
Πάνος
σχολιαστή,
μην είσαι γκρινιάρης. Αν είναι να φύγουν κάποιοι ΦΥΣΙΚΑ πρέπει να φύγουν αυτοί που μπήκαν εκτός ΑΣΕΠ, από το 1994 και μετά (εκεί να δεις κλάμα στα βουλευτικά γραφεία…)
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 10:57 πμ
σχολιαστης
Δεν διαφωνώ.
Το πιο σωστό βέβαια θα ήταν να υπάρχει αξιολόγηση και να φεύγουν αυτοί που έχουν λιγότερα προσόντα.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:00 πμ
Άγγελος
ναι σχολιαστά αλλά αυτά δε γίνονται
βλέπε το γνωστό και απο την καλύβα
http://climatic-inactivity.blogspot.com/2011/09/blog-post.html
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:01 πμ
σχολιαστης
Ε’ τότε ας γελάσουμε τουλάχιστον
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:12 πμ
Fil
Δηλώνω έκπληκτος. Πολύ καλή πρόταση από τον Κυριάκο. Δεδομένης της πλήρους ανικανότητας για αξιολόγηση, η πρότασή του είναι η πλέον δίκαιη και κανείς δε μπορεί να πει κουβέντα.
Μόνο που….έστω και αυτούς μπορεί να τους βρει το ελληνικό κράτος;
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:13 πμ
σχολιαστης
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=423263
Χ. Καστανίδης: Μπορούμε και μόνοι μας να εξαθλιώσουμε τους Έλληνες
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:30 πμ
Ενη
Φωνη βοώντος εν τη ερήμω.
Μεχρι και ο Κον Μπεντιτ ειπε περίπου τα ιδια. (βλ. σχόλιο Ενης πιο πάνω).
http://www.tanea.gr/gnomes/?aid=4662330
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:34 πμ
Άγγελος
ωραίος ο Καστανίδης. Θέλει και τα λέει έτσι ή απλά του βγαίνουν;
Filμ και σχολιαστή,
σωστή και λογική η πρόταση Μητσοτάκη. (και σχολιαστά οι χιλίαδες του 90-03 είναι παρωνυχίδα μπροστά στις εκατοντάδες χιλιάδες του 81-89, αγαπημένη μου η Olympic Catering με 6.000 άτομα για 2.000 γευματα ημερησίως, τι διάολο και η γιαγιά μου καλύτερα τα καταφέρνει).
Αλλά θα αρχίσουμε πάλι τις μαλακίες, ναι μεν αλλά αυτός είναι προσωποπαγής, ο άλλος είναι απαραίτητος, ο τρίτος είναι φυματικός κτλ κτλ.
Κλήρωσις, τέλος! 😉
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:42 πμ
Άγγελος
Ενη,
άνθρακες ο θησαυρός. ο αρθογράφος ή δε διάβασε καλά τα νούμερα ή μπερδευτηκε.
ΟΙ Ελ. Επαγγελματιές δηλώνουν κατά ΜΟ 30.000/έτος
ΟΙ Εισοδηματίες δηλώνουν κατά ΜΟ 5.000/έτος
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την ΓΔ Πληροφορικής του ΥΠΟΙΚ. Οι τιμές είναι όπως τις θυμάμαι για το 2009 αλλά δεν θα έχουν αλλάξει και πολύ.
Χωρίς διάμεσο και διασπορά δεν λένε και πολλά.
Εικάζω ότι
α) Η τυπική απόκλιση στους ΕΕ είναι σχετικά μικρή.
β) Η τυπική απόκλιση στους εισοδηματίες είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ λόγω του ως εισοδηματιές φέρονται και ένα σωρό γιαγιάδες και νοικοκυρές που έχουν την επικαρπία μιας γκαρσονιέρας για να μη φορολογείται στο 40% με τα εισοδήματα των παιδιών.
Εάν κάποιος έχει μια πηγή για τα στατσιτικά των άνω, ευπρόσδεκτη.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:09 μμ
xBerliner
Σιγά μη δεχτούν την πρόταση του Κούλη (αν και νομίζω κάποιος στο protagon την έκανε μεταξύ σοβαρού και αστείου).
Όσο για πριν το ’94, είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι βρίσκονται ή θα βρεθούν σύντομα στη σύνταξη. Οπότε ήταν βγουν είτε δε βγουν σε εφεδρεία μικρή σημασία θα έχει για τον προϋπολογισμό.
Πάντως παράθυρα υπήρχαν και στο ΑΣΕΠ, ειδικά στο πως προκυρησσόταν η θέση (π.χ. φωτογραφικά προσόντα ή συνέντευξη, γελοία πριμοδότηση εντοποιότητας κτλ.).
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:09 μμ
sissa ben dahir
H πατρότητα της πρότασης δεν ανήκει στον ΚΜ. Αυτός απλά την υιοθέτησε.
Από 1η Οκτωβρίου υπάρχουν στο διαδίκτυο και στα ΜΜΕ όπως στην Real δεκάδες επώνυμες και ανώνυμες αναφορές σ αυτήν την πρόταση. Αφού μοιάζει δίκαιη(και είναι) την σκέφτηκαν συγχρόνως πολλοί συνέλληνες.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:31 μμ
zeppos
Άγγελος: ΟΙ Ελ. Επαγγελματιές δηλώνουν κατά ΜΟ 30.000/έτος
Μακάρι αλλά φευ!
Να τι λέει η Ημερησία για το 2009
«Η επεξεργασία των περσινών φορολογικών δηλώσεων ότι 7 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες δηλώνουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ.»
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:51 μμ
σχολιαστης
Εχω την εντύπωση ότι γίνεται μπέρδεμα με το φορολογητέο και το μικτό εισόδημα. Διότι μέχρι πρόσφατα που οι μηχανικοί για παράδειγμα είχαν εισόδημα, είχαν και μικρούς φορολογικούς συντελεστές, οπότε το φορολογητέο ήταν μικρό. 😉
Τώρα που δεν έχουν …εισόδημα, αλλά έχουν μεγάλους φορολογικούς συντελεστές, πάλι το φορολογητέο είναι μικρό. 😉
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:51 μμ
Άγγελος
zeppos
http://www.gsis.gr/statistiko_deltio/statistiko_deltio_2009/statdeltio2009.html
φύλλο εργασίας Π5.09
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ φορολογικών δηλώσεων: 370.754
Συνολικά δηλωθέν ΕΙΣΟΔΗΜΑ 10.962.948.000
μας κάνει ΜΟ 29.570
Τα στοιχεία της ημερισίας δεν πρέπει να είναι σωστά
αν πολλαπλασίασω όλους τους ΕΕ μιας κατηγορίας με το μέγιστο δυνητικό εισόδημα και τους προσθέσω μου δίνουν 7δις (έναντι 10 της ΓΓΠΣ). εάν πολαπλασίασω με το ήμιση του έυρους κάθε κατηγορίας μας δίνουν 5,5δις. Οι 10 με τα πάνω από 900.000 δεν νομίζω να κάνουν την διαφορά.
Από την άλλη βέβαια οι μισοί πεφτουν στα 6.000 ευρώ, όπου κααι προφανώς υπάρχει θέμα.
εγώ πάντως συνεχίζω να είμαι κροίσος.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 1:46 μμ
δεξιος
Θα γίνει δημοψήφισμα με σχετικό αλλά άγνωστο ερώτημα εν ευθέτω χρόνω.
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231131732
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 2:14 μμ
Άγγελος
Νφοββεερρρρό που θα έλεγε και ο μακαρίτης ο Βλάσσης
«…Η κυβέρνηση σχεδιάζει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος σε σχέση με τη δημοσιονομική κρίση της χώρας, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης…»
Είσθε υπέρ η κατά της δημοσιονομικής κρίσης της χώρας;
Αποτελέσματα:
ΥΠΕΡ: 0,01%
ΚΑΤΑ: 99,99%
Δηλώσεις επιτίμου προέδρου του ΠΑΣΟΚ
«Η κυβέρνηση και εγω προσωπικά, ο Γέωργιος Παπανδρέου δίνουμε μάχη για την αντιμετώπιση δημοσιονομικής κρίσης της χώρας, ματώνουμε καθημερινά. Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος με την απόρριψη του χρέους είναι τρανή απόδειξη ότι οι ελληνικοί άνθρωποι είναι στη δική μας πλευρά. Σας ευχαριστώ για την ψήφο σας.»
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:08 μμ
Ενη
Αγγελε,
(απο το ανω λινκ που εδωσα)
«Στην ελληνική κοινωνία παραμένει στο απυρόβλητο η αντίθεση μεταξύ φορολογούμενων πολιτών και πολιτών που συστηματικά και συνειδητά φοροδιαφεύγουν, ακόμα και σήμερα, σε συνθήκες κατάρρευσης.
Είμαστε μια χώρα στην οποία υπάρχουν περισσότεροι από 550.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες, οι οποίοι δηλώνουν κατά μέσο όρο λιγότερο από 5.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα»
Προσεξε οτι αναφέρει και τους ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΕΣς , οι οποιοι ειναι περίπου οι υπόλοιποι απο τους 370.οοο ΕΕ, εωςτις 550.οοο.και πιθανό να ειναι και αυτές οι ομάδες που αναφέρεις αλλά και πολλοι αλλοι ιδιοκτητες ακινήτων κλπ.
ΑΥτό που επισημαίνεται πάντωςειναι η δυσχέρεια να εξακριβωθει η φοροδιαφυγή απο τους μικροεπαγγελματίες. (οχι στο αρθρο αλλά γενικά).
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:14 μμ
Άγγελος
Ενη
370.000 ΕΕ
550.000 εισοδηματίες
διακριτές ομάδες. ο αρθογράφος είναι τσαπατσούλης.
για την φοροδιαφυγή θα επανέλθω.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:26 μμ
Ενη
Zeppos
Τ α στοιχεια της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ δεν ειναι λάθος. Το λάθος ειναι οτι απο τότε (Μαιο 2010) οπου διαφαίνονταν μια αποτελεσματική πολιτική ,ενάντια σε μια μεγάλης εκτασης φοροδιαφυγή (μεγαλογιατρών, δικηγόρων, συμβολαιογράφων, κέντρων διασκέδασης κλπ),
τα αποτελέσμτα δείχνουν να ειναι πενιχρά σε σύλληψη αυτής της φοροδιαφυγης.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:34 μμ
Ενη
Αγγελε,
Εισαι μυστήριος. Αναφέρεται κατά μέσο ορο .
To αρθρο δεν επικεντρώνεται, κατα την αποψή μου, στα νούμερα (απλως μόνο ενδεικτικά), αλλά περισσότερο στρεφει το ενδιαφέρον στην ολη εικόνα της ελληνικης κοινωνίας οπως παρουσιάζεται σήμερα.
Αλλωστε ο αρθρογράφος ειναι κοινωνικός επιστήμονας, δεν κάνει δημοσιογραφικό ρεπορτάζ. 😆
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:42 μμ
Ενη
550.000-370.000 = 180.000 ειναι oi ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΕΣ περίπου με στρογγυλεμένα νούμερα. 😉
Tον αριθμό των ΕΕ γύρω στους 370.000 τον υπολογισα σύμφωνα με τους δικούς σου υπολογισμούς, Αγγελε, ως ανωτέρω.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 4:58 μμ
Άγγελος
ναι είμαι μυστήριος. άμα ο αρθογράφος είναι επιστήμονας, να το κάψει το πτυχίο του γιατί δεν είναι σε θέση να διαβάσει μια βασική πηγή
λοιπόν
α)550.000 εισοδηματίες. τελεία. ΜΟεις=6.700. τελεία
β)370.000 ελεπ. τελεία. ΜΟεις=29.700. τελεία.
ο – μεθοδολογικά λάθος ΜΟα+β φυσικά και δεν είναι 5.000
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 8:22 μμ
Ενη
550.000 ειναι περίπου το σύνολο (ΕΕ+ΕΙΣ)
Στο αρθρο αναφέρεται οτι:
» Είμαστε μια χώρα στην οποία υπάρχουν περισσότεροι από 550.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες, οι οποίοι δηλώνουν κατά μέσο όρο λιγότερο από 5.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα»
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:21 μμ
apolitakis
EVH
το άρθρο είναι λάθος και όπως λέει και ο άγγελος ο Αρθρογράφος είναι τσαπατσούλης(καταλαβαίνουμε τώρα την ποιότητα του ινστιτούτου σκέψης του ΠΑΣΟΚ).Αν πάς στο λίνκ που δίνει ο Άγγελος παραπάνω για το Στατιστικό Δελτίο Φορολογικών Δεδομένων και πάς στις σελίδες 55-56(σε pdf) αναφέρονται ξεκάθαρα τα νούμερα που είναι:
εισοδηματίες: 590 χιλιάδες με μέσο όρο 6.3 χιλιάδες ευρώ εισόδημα
Ελεύθεροι Επαγ..: 370 χιλιάδες με μέσο όρο εισοδήματος 29.5 χιλιάδες
Το κυνήγι φοροφυγάδων θα αποδειχθεί άνθρακας όπως και εκείνη η φανταστική λίστα με τους μεγάλους φοροφυγάδες. Όχι οτι δεν φοροδιαφεύγουν αλλά σε μεγάλο μέρος δεν ξέρουν ούτε οι ίδιοι το εισόδημα τους, δεν μπορούν να ελέγξουν τα καθημερινά λογιστικά τους. Και τα ποσά που κρύβονται απο τον καθένα είναι σχετικά αμελητέα ποσότητα για να αξίζει να κινητοποιήσεις ένα μεγάλο μηχανισμό άσχετα αν φαίνονται πολλά στο σύνολο. Το κόστος του μηχανισμού θα είναι μεγαλύτερο απο το προσδοκώμενο κέρδος.
5 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:58 μμ
vel
ΜΑΤ: 2000
δαρμένοι διαδηλωτές : 40000
Μ.Ο.: 20 δδ/ ματατζή ….
ή πως το πασοκ έκανε τους δημόσιους υπαλλήλους ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ!
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 11:58 πμ
Ενη
Apolitakis
Ολοι εχουμε και μια αποψη για τη φοροδιαφυγή. Αλλοι οτι ειναι σημαντικός παράγων για μια ευνομούμενη πολιτεία και
αλλοι οτι η κινητοποίηση ενος μηχανισμου για τη σύλληψη της θα εχει μεγαλύτερο κόστος απο το οφελος (δεν γράφω κέρδος διότι ο φόρος δεν επιφέρει κέρδος στο κράτος αλλά ειναι η βασικη υποχρέωση των πολιτών προς την κοινωνία.)
Αν ομως ,λειτουργούσαν σωστα οι κρατικές υπηρεσίες για τη σύλληψη της φοροδιαφυγής, δηλ. οι Εφορίες δεν θα υπήρχε ουδείς λόγος να δημιουργηθεί ενας «μηχανισμός» εισπραξης.
Τι να τα λέμε τώρα τα χιλιοειπωμένα.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 12:58 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Αν ομως ,λειτουργούσαν σωστα οι κρατικές υπηρεσίες για τη σύλληψη της φοροδιαφυγής, δηλ. οι Εφορίες »
Και τι έκανε η ανίκανη κυβέρνηση που υποστηρίζεις τα δύο χρόνια που κυβερνάει προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά οι εφορίες?
…Δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ! Γιατί είναι ανίκανοι και διεφθαρμένοι μέχρι το μεδούλι.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 1:02 μμ
apolitakis
ΕVH
Με παρεξήγησες. Αναφέρομαι στη φοροδιαφυγή των μικρών εισοδηματιών και των ΕΕ και όχι γενικώς για την φοροδιαφυγή(αδιανόητο να λειτουργεί επιχείρηση χωρίς να είναι ενήμερη για τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων). Σαφώς και θα πρέπει να λειτουργεί η ΕΦΟΡΙΑ(αυτή εννοώ μηχανισμό είσπραξης) αλλά για να κυνηγήσεις 950 χιλιάδες πολίτες και να δείς αν φοροδιαφεύγουν χρειάζεσαι καμιά 50αριά χιλιάδες εφοριακούς. Οι μικροί σε όλο τον κόσμο(και στην Αγγλία που έχω γνώση) φοροδιαφεύγουν, το θέμα είναι οτι ο παραγωγικός μας ιστός στηρίζεται κυρίως σε αυτούς τους μικρούς τους οποίους είναι δύσκολο να εντοπίσεις. αλλά και να τους εντοπίσεις μικρό το κέρδος διότι τα χρήματα τους τα καταναλώνουν εντώς της κοινωνίας και δεν τα αποθησαυρίζουν σε φορολογικούς παραδείσους όπως οι μεγάλοι.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 2:49 μμ
Ενη
«Και τι έκανε η ανίκανη κυβέρνηση που υποστηρίζεις τα δύο χρόνια που κυβερνάει προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά οι εφορίες?
…Δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ! Γιατί είναι ανίκανοι και διεφθαρμένοι μέχρι το μεδούλι»
Oι Εφορίες και ολος ο Δημόσιος Τομέας ειναι υποχρεωμένοι, εκ του καθήκοντος των, να λειτουργουν σωστά , διαχρονικά οποια και να ειναι η εκάστοτε κυβέρνηση.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 2:58 μμ
Ενη
Apolitakis
«Οι μικροί σε όλο τον κόσμο(και στην Αγγλία που έχω γνώση) φοροδιαφεύγουν, το θέμα είναι οτι ο παραγωγικός μας ιστός στηρίζεται κυρίως σε αυτούς τους μικρούς τους οποίους είναι δύσκολο να εντοπίσεις. αλλά και να τους εντοπίσεις μικρό το κέρδος διότι τα χρήματα τους τα καταναλώνουν εντώς της κοινωνίας και δεν τα αποθησαυρίζουν σε φορολογικούς παραδείσους όπως οι μεγάλοι»
Αυτό ειναι αλήθεια. Ομως ετσι δεν νομιμοποιείται καμιάς μορφής φοροδιαφυγή και οπως εχει αποδειχθεί στην Ελλάδα το φαινόμενο της φοροδιαφυγής, (μικρής η μεγάλης) ειναι ενα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα της οικονομίας, ακόμη και λόγω μιας εκτεταμένης παραοικονομίας αλλά και παρασιτισμου. Δυστυχώς.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 3:53 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Oι Εφορίες και ολος ο Δημόσιος Τομέας ειναι υποχρεωμένοι, εκ του καθήκοντος των, να λειτουργουν σωστά , διαχρονικά οποια και να ειναι η εκάστοτε κυβέρνηση.»
Οι απαντήσεις σου είναι όλα τα λεφτά…τουλάχιστον είναι διασκεδαστικές…
😆 😆 😆 😆
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 4:28 μμ
Ενη
Ναι ,η λογική δεν γίνεται απο κάποιους αποδεκτή, τη βρίσκουν ………..διασκεδαστική.Και μη χειρότερα.
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 4:34 μμ
Ενη
Mε λίγα λόγια ΔΠ, ο ελληνικός δημόσιος τομέας, Εφορίες κλπ. χρειάζονται μια κυβέρνηση «δραγάτη» για να λειτουργεί σωστά.
Eξοχα. 😆 😆 😆
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 6:53 μμ
Πάνος
Τουλάχιστον το διασκεδάζετε εσείς οι δύο… 😉
6 Οκτωβρίου, 2011 στις 8:22 μμ
Στάθης Δ
Φορολογικός παράδεισος για πολυεθνικές
Μιάς και η κουβέντα σας είναι περί φορολόγησης-φοροδιαφυγής-λειτουργίας & επάρκειας ελεγκτικου μηχανισμού, ρίξτε μιά ματιά, αν θέλετε εννοείται, στο παρακάτω άρθρο.
Περιγράφει το πώς οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται εδώ, με τζίρο 25-30 δις, πληρώνουν αστείους φόρους μέσω
α) της ανεξέλεγκτης (γιατί άραγε) χρήσης του transfer pricing &
β) της νομοθετημένης (γιατί άραγε) αφορολόγητης εξαγωγής των μερισμάτων
«Τέτοια παραδείγματα θα βρούμε και σχεδόν στην πλειονότητα των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υγείας. Δηλαδή πουλάνε τα widgets τους στα Ελληνικά νοσοκομεία τριπλάσια τιμή από όσα τα πουλάνε στα Γερμανικά νοσοκομεία, και ενώ στη Γερμανία δηλώνουν κερδοφορία 10%, στην Ελλάδα δηλώνουν για τις τριπλάσιες τιμές, κερδοφορία 1%!»
Κατά τα άλλα, το μεν ΠΑΣΟΚ δίνει τον αγώνα τον καλό, η δε ΝΔ ετοιμάζεται να πάρει την σκυτάλη για να συνεχίσει τον αγώνα τον καλό
Στα γουναράδικα, είπαμε