Θυμάστε το βιβλίο ιστορίας της Στ’ Δημοτικού; Τελικά:
- δεν αποσύρθηκε, όπως απαιτούσαν οι πολυπληθείς (και ετερόκλητοι) αντίπαλοί του
- δεν παρέμεινε ως είχε, όπως απαιτούσαν οι ευάριθμοι – και εξίσου φανατισμένοι – υπέρμαχοί του
- «διορθώνεται», όπως απαιτούσε η πολιτική τέχνη του τετραγωνισμού του κύκλου – και θα συνοδεύεται, προς εξισορρόπηση, από τα «Ματωμένα Χώματα». Και από 6 δισκία ασπιρίνης ανά μαθητή, για την αντιμετώπιση του (αναπόφευκτου) πονοκέφαλου.
Λεπτομέρειες, εδώ:
73 Σχόλια
Comments feed for this article
2 Αυγούστου, 2007 στις 10:56 μμ
gazakas
Πάνο, τα γλέντια τα μεγάλα θα γίνουν όταν βγει η αναθεωρημένη έκδοση -και δεν θα ικανοποιεί φυσικά καμιά από τις δύο πρώτες κατηγορίες που αναφέρεις.
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:00 μμ
Πάνος
Εγώ θαύμασα (!) την απόφαση να μοιράζονται μαζί και τα «ματωμένα χώματα»! Τριάντα τόσα χρόνια παρακολουθώ ανελλιπώς την πολιτική – πάντα οι πολιτικοί βρίσκονται ένα βήμα μπροστά…
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:07 μμ
gazakas
Προτείνω να επεκταθεί το μέτρο και στις άλλες ιστορικές περιόδους που καλύπτει το βιβλίο. Βέβαια το μεγάλο ερώτημα είναι πιο βιβλίο θα διανεμόταν για τον εμφύλιο…
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:07 μμ
Νοσφεράτος
Ετσι λοιπόν οδηγούμαστε σε μια θαυμασια προοπτική εκπαιδευτικής πολιτικής ……..που λαμβανει υποψη πρωτα απο ολα τις αναγκες των μαθητών.
– Και μια ερωτηση ….το βιβλιο »Ματωμενα χωματα » περιεχει καμμια ερωτική περιγραφή κατι αναλογα σοκαριστικό ; Γιατι ,σαν να θυμαμαι, τι τραβηξε ενας φιλολογος που προτεινε στο Γυμνασιο να διαβασουν ενα βιβλιο της Λιλής Ζωγραφου( αν θυμαμαι καλά ).
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:11 μμ
Πάνος
Για τον Εμφύλιο, δεν υπάρχει πρόβλημα: μπορούν να μοιράζουν το «Νησί της Καλυψώς», κεφ. «Ερμής», Ι, ΙΙ & ΙΙΙ
http://tonisitiskalipsos.blogspot.com/
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:13 μμ
gazakas
Ε, ρε Πάνο, έπρεπε να περιμένεις να το πει άλλος… Τώρα θα λένε ότι έθεσα το ερώτημα επίτηδες 🙂
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:15 μμ
Πάνος
Άλλος; Υπάρχει «άλλος»;
(ηπαρξιακόν ερώτημα – θα έλεγεν ο Μποστ…)
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:18 μμ
Νοσφεράτος
προτείνω »το κιβωτιο»
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:20 μμ
Πάνος
Για την Στ’ Δημοτικού;
Ούτε ο Α.Α. δεν θα το ήθελε!
Το «κιβώτιο» (η μεγάλη μου αδυναμία…) είναι για το …Λύκειο! 🙂
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:25 μμ
Alkibiades (??!)
Οπως και η διδασκαλια της συγχρονης Ιστοριας…
Bytheway, τα ματωμενα χωματα διαθετουν αναφορες σε κοριτσια και αγορια που «ατιμαζονται» επι της αγιας τραπεζας…Πως θα διδαχθουν τα σχετικα τα παιδακια του δημοτικου ανευ τραυματος;
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:26 μμ
Πάνος
Ωχ,
(αμάν αμάν…)
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:27 μμ
Νοσφεράτος
»τα ματωμενα χωματα διαθετουν αναφορες σε κοριτσια και αγορια που “ατιμαζονται” επι της αγιας τραπεζας…» Αληθεια ;Ωχ ειναι που θα γινει της &*%$##@ το μαγκα&%$@# το μ&^%$# της Χαι&$#
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:29 μμ
Alkibiades (??!)
«Οι τσέτες του Μπεχλιβάν και οι στρατιώτες τού Νουρεντίν τρώνε ανθρώπινο κρέας. Σπάζουνε, πλιατσικολογούνε σπίτια και μαγαζιά. Όπου βρούνε ζωντανούς, τούς τραβούνε όξω και τούς βασανίζουνε. Σταυρώνουνε παπάδες στις εκκλησιές, ξαπλώνουνε μισοπεθαμένα κορίτσια κι αγόρια πάνω στις ‘Άγιες Τράπεζες και τ’ ατιμάζουνε. Απ’ τον Αι-Κωνσταντίνο και το Ταραγάτς ίσαμε το Μπαλτσόβα το τούρκικο μαχαίρι θερίζει.»
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:34 μμ
Πάνος
Ό,τι πρέπει, ως «συμπλήρωμα» του βιβλίου της κ. Ρεπούση…
6 ασπιρίνες για τα παιδιά;
Βάλε και 6 βάλιουμ (10άρια) για τους δασκάλους και 6 συνεδρίες ηλεκτροσόκ για τους γονείς…
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:34 μμ
Νοσφεράτος
οποτε θα ξεκινησει ενας νεος Αγών : Να φυγουν »τα ματωμενα χωματα»(και να μεινει το βιβλιο της Ιστοριας…)και φυσικά θα υπαρξει και η αντιπαλη πλευρά ..δηλαδή να μεινουν τα ματωμενα χωματα και να φυγει το βιβλιο ιστοριας …Και ποια θα ειναι η επομενη μεση λύση;
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:40 μμ
Alkibiades (??!)
…να φυγει το παιδι απ΄το σχολειο να γλυτωσει;
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:41 μμ
Πάνος
…προφανώς.
Και η κόρη μου θα πάει στην έκτη φέτος…
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:44 μμ
Alkibiades (??!)
…να φυγουν οι δασκαλοι; (…Καταταχτητε μας ελεγαν, τρεις μηνες διακοπες συν ολες οι αργιες μας ελεγαν, θα χαιρετε του σεβασμου της κοινωνιας μας ελεγαν…)
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:45 μμ
Alkibiades (??!)
…να φυγουν οι γονεις; (Στα ορη στ΄’αγρια βουνα…)
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:46 μμ
Satanas
😈
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:47 μμ
Πάνος
Μήπως να φύγουμε όλοι μαζί;
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:50 μμ
Satanas
…Θα μπορεσεις να της εξηγησεις το «ατιμαζουνε», οπως και το πως ακριβως τρωνε το ανθρωπινο κρεας οι τουρκοι χωρις να παθει ζημια; Ιt’s a tall order…
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:50 μμ
Πάνος
χαχαχαχαχα…
(γελάω γιατί τώρα διάλεξαν να πάνε διακοπές οι πόντιοι ΚΑΙ αριστεροί…)
🙂
έχε γούστο να διακόψουν τις …διακοπές και να επιστρέψουν, για να σχολιάσουν τις αλλαγές!
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:51 μμ
Stravadi
Γειά σας, είμαι καινούργιος και παρακαλώ να μου συγχωρήσετε τα τεχνικά και δεοντολογικά λάθη.
Η ιδέα με τα «Ματωμένα Χώματα» ήταν πράματι μεγαλοφυής: από δω και μπρος, τα παιδιά 11-12 χρονών θα μαθαίνουν ότι ο βιασμός είναι ατιμωτικός για το θύμα, όχι για το βιαστή (υποθέτω ότι το «ατιμάζουνε» του κειμένου – και πάνω στις Άγιες Τράπεζες, no less – σημαίνει «βιάζουν», και ότι έτσι αναμένεται να γίνει αντιληπτό).
Για τον Εμφύλιο, συνιστώ ανεπιφύλακτα το «Φωτιά και Τσεκούρι» του Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα.
2 Αυγούστου, 2007 στις 11:56 μμ
Πάνος
Καλώς το στραβάδι!
Επιτέλους, ένα νικ της προκοπής!
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:13 πμ
oneinchman
Διαβάζω:
Η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το μεσημέρι της Πέμπτης, είπε συγκεκριμένα ότι η συγγραφική ομάδα του βιβλίου προέβη σε διορθώσεις, καθώς υπήρχαν «ιστορικά ατοπήματα και αβλεψίες».Έπειτα από ερωτήσεις δημοσιογράφων για τη φράση «συνωστισμός» των Ελλήνων στο λιμάνι της Σμύρνης, απάντησε ότι αυτό έχει αλλάξει με τη φράση «Οι Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους σε δραματικές συνθήκες.
Πάει στο διάολο, ας το καταπιώ να μη συγχυστώ πάλι… Αλλά η συνέχεια είναι αποθέωση! Δεν κατεβαίνει με τίποτα:
Επίσης, άλλαξε η φράση κυπριακό πρόβλημα σε κυπριακό ζήτημα και η φράση «διχοτόμηση της Κύπρου» σε «διαίρεση της Κύπρου». Πρόσθεσε ότι οι αλλαγές περιλαμβάνουν τις παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών κτλ…
Και μοιραία, μου έρχεται στο μυαλό Λαζόπουλος – κυρία μου, μήπως εγώ δεν πάω καλά;
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:15 πμ
Alkibiades (??!)
» Πεταχτήκαμε ορθοί. Κοκκινόμαυρες φλόγες τινάζονταν στον ουρανό, χοροπηδηχτές.
-Είναι κατά την Αρμενογειτονιά.
-Κατά κει φαίνεται νά ‘ναι.
-Πάλι οι Αρμεναίοι θα τα πλερώσουνε!
-.Αποκλείεται να κάψουνε ολόκληρη τη Σμύρνη. Ποιό συμφέρον έχουνε; .Αφού έγινε πια δική τους… Ποιο συμφέρον είχαμε μεις που καίγαμε τα τουρκοχώρια στην υποχώρηση ;»
Που, ποιος; Τιιιι ειν’αυτα; Εκαιγαν οι ελληνες τουρκοχωρια ανευ ουσιωδους λογου ; (Περαν της ψυχαγωγιας φανταζομαι)…Και η Διδώ στη νεοταξ συνομωσια;
Ατιμη Μαρριετα!
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:16 πμ
Satanas
😈 😈
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:17 πμ
Πάνος
Για δες καιρό που διάλεξε…
…να είμαι εγώ στην Περαία – και το βιβλίο στο χωριό!
Ευτυχώς, ο Αλκιβιάδης …κεντάει! 🙂
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:23 πμ
Πάνος
Ο Λιάκος και ο Γιανουλόπουλος πανηγυρίζουν – στις ειδήσεις της ΝΕΤ. Μ-π, άσε τις βουτιές και γύρνα πίσω! 🙂
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:26 πμ
Alkibiades (??!)
Aναμενεται η διδασκαλια της Ιστοριας στην Στ’ δημοτικου στην Ελλαδα, να οδηγησει στην αποκαλυψη των εσωτερικων αντιθεσεων του εκπαιδευτικου αλλα και μερικων αλλων συστηματων…Με ακρως ψυχαγωγικα αποτελεσματα για τον αγαπητο Satana…
Προσεχως!
Σε ενα σχολειο κοντα στο σπιτι σας! (Και αν εχετε την τυχη να εχετε πιτσιρικια στην εκτη, οι «κοκκινομαυρες φλογες» θα ξεπηδουν ζων-τα-να απο τα ΔΙΚΑ ΣΑΣ μπατζακια!)
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:28 πμ
Satanas
😈 😈 😈
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:30 πμ
Πάνος
Περισσότερα «ματωμένα χώματα», εδώ:
http://parafoniades.wordpress.com/2007/08/02/%ce%94%ce%b9%ce%b4%cf%8e-%ce%a3%ce%a9%ce%a4%ce%97%ce%a1%ce%99%ce%9f%ce%a5/
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:31 πμ
stravadi
@oneinchman
Σου ξέφυγε όμως το σημαντικότερο: Το «Κυπριακό Ζήτημα» διορθώθηκε σε «Κυπριακό Πρόβλημα», προς αποφυγήν πάσης παρεξηγήσεως. Φαίνεται πως ο Roland Barth γεννήθηκε (και πέθανε) νωρίς.
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:36 πμ
Alkibiades (??!)
…Mμμμ….ννναιαι η διαφορα ειναι …ογκωδης.
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:42 πμ
Παπούλης
Η Μαριέτα εδήλωσε ότι η συγγραφική ομάδα είναι σύμφωνη με τις αλλαγές.
Άρα :
1) η Μαριέτα ψεύδεται και σύντομα θα δούμε τη συγγραφική ομάδα να αποσύρει την υπογραφή της από το βιβλίο ( κατά δήλωσιν Ρεπούση ) , μη θέλωντας να κατοχυρώσει τις 83 μεταβολές με το επιστημονικό της κύρος.
ή
2) η Μαριέτα δεν ψεύδεται οπότε η συγγραφική ομάδα προσυπογράφει 83 αλλαγές ασμένως , καταρρακώνοντας το επιστημονικό τους κύρος
ή
3) επειδή δεν χωρεί πλήν των ανωτέρω 1) ή 2) άλλη λογική εκδοχή ζούμε στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας.
Πάνο , και ο δικός μου γιός πάει φέτος στην 6η …. θα γελάσει το παρδαλό κατσίκι , ήδη είχε ξεκαρδιστεί ( το ερίφιον )με το βιβλίο της Ε’ , για το οποίο παπαδοπαίδια αλλά και Λιάκοι δεν είπαν κουβέντα . Εσύ είμαι βέβαιος ότι το είδες….
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:46 πμ
Πάνος
Πως δεν το είδα;
Αν εξαιρέσεις ολόκληρο το κεφάλαιο για τον Ιουστινιανό (και άλλα 10-11, επίσης ολόκληρα) δεν ήταν και τόσο χάλια… 🙂
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:48 πμ
Alkibiades (??!)
Aρα εγω την εχω σκαπουλαρει…η οχι;
Σε διερευνητικες ερωτησεις προς αμφοτερους τους ενηλικιωθεντες (!) ηδη υιους μου, για το «τι θυμουνται» απο την διδασκαλια της Ιστοριας στο σχολειο, εισεπραξα ΠΟΛΥ ΑΔΕΙΑ βλεμματα παντως…
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:50 πμ
Παπούλης
Άλκη , χαίρομαι που επέστρεψες νταβραντισμένος
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:52 πμ
Πάνος
Αλκιβιάδη,
μου αρέσει που κάνεις ενδο-οικογενειακά γκάλοπ!
Το θέμα είναι τι έχει μείνει στο υποσυνείδητο των παιδιών, τα οποία τώρα έχουν άλλα μαλλιά να ξάνουν… 🙂
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:53 πμ
Παπούλης
Πάνο
Για το άνωθεν λογικό παίγνιο όμως δε λες κουβέντα
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:55 πμ
Πάνος
Ισχύουν και το 1 και το 2 και (κυρίως) το 3!
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:58 πμ
Παπούλης
Πάνο
Είσαι ζαβολιάρης……..
Εγώ πάντως ψηφίζω χειροπόδαρα το 3
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:58 πμ
gazakas
Παπούλη, αν οι αλλαγές είναι σαν κι αυτές που αναφέρει ο oneinchman, δε βλέπω το λόγο να να αποσύρει η συγγραφική ομάδα τη στήριξή της στο βιβλίο. Εξάλλου, οι αλλαγές έγιναν και με τη δική της συμμετοχή.
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:59 πμ
Alkibiades (??!)
Hello! Εδω γυρω ημουν…Οσο για το «νταβραντισμενος» ο γιατρος θα μας πει…
…Πανο, και οι δυο διατεινονται οτι βαριοντουσαν αφορητα απ’οτι μπορουν να θυμηθουν και οτι δεν τους ενδιαφερει και να τους αφησω ησυχους…
Παπουλη, Η Μαριετα δεν εχει πορτοκαλι μαλι και η Ρεπουση επισης;
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:02 πμ
Alkibiades (??!)
Μμμμ…βλεποντας μολις τωρα νεο φωτογραφικο υλικο, ανακαλυπτω οτι η Μαριετα αλλαξε το μαλι απο πορτοκαλι στο υπεροχο χρωμα της Χολερυθρινης…Αρα σκ….!
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:08 πμ
Παπούλης
Γκάζαξ :
Γιατί φίλτατε τότε τόση φασαρία , δεν τάξεραν και πριν υπογράψουν το αρχικό σύγγραμμα ;
όσο για την εθελοντική συμμετοχή τους στις αλλαγές να μου επιτρέψεις να έχω αμφιβολίες για τουλάχιστον 2 λόγους :
1) its all for the μάμαλο
2) Θυμήσου τις ένθεν κακείθεν λάβρες δηλώσεις.
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:10 πμ
Παπούλης
Μπά Άλκη μου
ξέβαψε το μαλλί της λόγω υπερβολικής έκθεσης στο φωτεινό πνεύμα του Κωστάκη . Όπως άκουσα η σύσκεψη χθές κράτησε πάνω από 45 λεπτά.
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:16 πμ
Alkibiades (??!)
Του Κωστακη της διατριβης η του…αλλου; Επι 45 λεπτα; Γιαυτο πετυχε η αποχρωση να χαρακτηρισει την κατασταση τοσο παραστατικα…
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:19 πμ
Παπούλης
Λές να διατρίβονταν κατά τη σύσκεψη ;;;
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:21 πμ
Παπούλης
…και θυμήσου Άλκη μου ποιός την έφερε στην επιφάνεια τη διατριβή…
….. ναι …. ο γνωστος τσανακογλείφτης
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:01 πμ
gazakas
Σεβάσμιε Παπούλη,
έχω αναπτύξει αλλαχού τις απόψεις μου ακριβώς πάνω στην ερώτησή σου. Γνώμη μου είναι ότι έγραψαν ότι έγραψαν γνωρίζοντας ότι θα είναι προβοκατόρικο. Αυτό που δεν υπολόγισαν μάλλον καλά ήταν την ποιότητα και την ποσότητα φίλων και αντιπάλων. Τώρα λοιπόν που τα βρήκαν σκούρα όχι μόνο εκ δεξιών αλλά και εξ αριστερών δεν έχουν πρόβλημα να τα (ψιλο-)μαζέψουν. Εξάλλου το δείγμα των αλλαγών στο οποίο αναφέρθηκα, δείχνει ότι πρόκειται για νομικίστικες και επουσιώδεις τροποποιήσεις, οπότε big deal…
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:08 πμ
Παπούλης
Γκάζαξ : Συμφωνούμε απόλυτα
Άλλωστε γνωρίζω τις θέσεις σου από τα παλαιότερα σχετικά πόστ.
3 Αυγούστου, 2007 στις 9:51 πμ
Πάρης
Θα διαβαστεί ένα βιβλίο κατόπιν απόφασης/διαταγής του υπουργείου!
Η πιο κουτή ιδέα που θα μπορούσε να υπάρξει.
3 Αυγούστου, 2007 στις 9:52 πμ
Πάρης
Βιβλίο εννοώ το «Ματωμένα χώματα»
3 Αυγούστου, 2007 στις 11:10 πμ
j95
» Και μια ερωτηση ….το βιβλιο ”Ματωμενα χωματα ” περιεχει καμμια ερωτική περιγραφή κατι αναλογα σοκαριστικό ;»
π.χ. το «φωνές έμπηγε η Ενταβιέ καθώς την έκανα δική μου»;
3 Αυγούστου, 2007 στις 12:43 μμ
Παπούλης
Στα πλαίσια της διακειμενικότητας , προτείνω μαζί με το βιβλίο των Μαθηματικών της Στ’ Δημοτικού να μοιράζεται και το σύγγραμμα του Σέξτου Εμπειρικού : Προς Μαθηματικούς σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και αν αυτό δεν καταστεί δυνατόν να μοιραστεί το πόνημα του Ανδρέα Εμπειρίκου : Ο μέγας Ανατολικός στη γνωστή διασκευή για παιδιά υπό Κ. Γκουσγκούνη
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:46 μμ
Satanas
j95, κοιτα πιο πανω στα σχολια αυτου του ποστ. 😈
3 Αυγούστου, 2007 στις 1:53 μμ
coolplatanos
…Το θέμα είναι τι έχει μείνει στο υποσυνείδητο των παιδιών…
Πάνο τίποτα δεν έχει μείνει στο υποσυνείδητο των παιδιών. Για προσπάθησε και αν θυμηθείς ό,τιδήποτε διδάχθηκες από ιστορία στο δημοτικό θα σου πω μπράβο. Θεωρητική γνώση χωρίς συναισθηματική εντύπωση δεν καταγράφεται σε υποσυνείδητο, μη σου πω ούτε καν σε συνειδητό. Και συναισθηματικές εντυπώσεις είναι αδύνατον να βιώσεις διαβάζοντας ένα βιβλίο αν δεν έχεις παραστάσεις που να έχεις βιώσει στην πραγματική ζωή σου ως παιδί. Η μόνη περίπτωση να ταραχθείς και να εντυπωθεί μνήμη από βιβλίο να υπάρχει ήδη συναισθηματική διαταραχή από αντίστοιχα τραυματικά βιώματα. Καμία θεατρική παράσταση όπου παίζεις τον Αλή Πασά ή την Κυρά Φροσύνη ναι σου μένει σαν εικόνα, αλλά τραυματικές εμπειρίες από θεωρητικά μαθήματα στο δημοτικό, συγχώρα με, αλλά δεν νομίζω πως εγγράφονται, ξαναλέω, ούτε σε υποσυνείδητο, ούτε σε ασυνείδητο, ούτε καλά – καλά σε συνειδητό… Ψάξε στην αληθινή ζωή ενός παιδιού για εγγραφή τραυμάτων, όχι στα βιβλία που διαβάζει.
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:00 μμ
coolplatanos
…και δεν ξέρω αν θυμάσαι που κάτι είχα σχολιάσει παλαιότερα για «τραυματική» θρησκευτική εικόνα σε κάποιο θέμα που είχες και αναφερόσουν στους φόβους για το τι τραύματα μπορεί να αφήσει στην κόρη σου η διδασκαλία των θρησκευτικών. κανένα τραύμα. στο ντούκου θα περάσει όλες τις εικόνες και μπορεί και να γελάει αν στο περιβάλλον ή σε βιώματα δεν έχει κάτι αντίστοιχα τρομακτικό ή τραυματικό. και το τραυματικό μερικές φορές μπορεί να είναι και απλά τυχαίο όχι απαραίτητα σκόπιμο από το περιβάλλον. ένα παιδί π.χ. να χτυπήσει άσχημα και να τρομάξει. εκεί ναι, ότι σχετικό που θα διαβάσει θα το αγγίξει. το ότι εγώ «αρρώσταινα» με εικόνες θρησκευτικές ήταν γιατί στο περιβάλλον μου είχα «άρρωστες» εικόνες. ό,τι έβλεπα στην εικόνα της εκκλησίας το βίωνα ήδη στο οικογενειακό μου χώρο. αν δεν το βίωνα θα μου ήταν απλά αδιάφορο όπως μου ήταν άλλα θέματα που δεν τα συναντούσα στο οικείο μου περιβάλλον. ακόμα και οι κινηματογραφικές εικόνες που υποβάλλουν έντονα δεν επηρεάζουν αν δεν υπάρχει ήδη υλικό να πάνε και να «καθίσουν» επάνω του. αυτά τα πολλά…
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:04 μμ
Πόντος και Αριστερά
«…χαχαχαχαχα…
(γελάω γιατί τώρα διάλεξαν να πάνε διακοπές οι πόντιοι ΚΑΙ αριστεροί…)
έχε γούστο να διακόψουν τις …διακοπές και να επιστρέψουν, για να σχολιάσουν τις αλλαγές!’……..»
Περιμένουμε και τες δηλώσεις της συγγραφικής ομάδος εκτός των άλλων και περί της Γιαννάκο άποψης ότι εις το «παλαιόν» υπήρχαν «… ιστορικά ατοπήματα και αβλεψίες…»
για να χαλάσουμε το χουζούρι μας.
Νάχει και λίγο πλάκα για…
mumul
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:38 μμ
Π
Νοσφεράτος: «Και ποια θα ειναι η επομενη μεση λύση;»
Alkibiades: «να φυγει το παιδι απ΄το σχολειο να γλυτωσει;»
—————-
Mε αφορμή αυτήν τη στιχομυθία καταθέτω το παρακάτω – με αφορμή δε το πρόσφατο κουίζ ρωτάω και ποιανού είναι… (είναι μετάφραση):
—————-
Διάφορα συνέβαινον εις τα Eκπαιδευτικά Iδρύματα. Aτυχώς, εν τούτων ώφειλεν όπως είναι και η διδασκαλία. Tο διδακτικόν προσωπικόν είχεν προ πολλού αντιμετωπίσει το ζήτημα και τελειοποιήσει διαφόρους μεθόδους προς αποφυγήν του, πράγμα, όμως, απολύτως ικανοποιητικόν καθότι ομολογουμένως το αυτό είχον πράξει και οι σπουδασταί.
Tο σύστημα ελειτούργει εξόχως και, ως είθισται εις τοιαύτας περιπτώσεις, είχεν πλέον αναχθεί εις παράδοσιν. Mαθήματα ανυπερθέτως εγένοντο, δοθέντος ότι υπήρχον ανηρτημένα εν τω πίνακι του προγράμματος (το γεγονός ότι ουδείς τα παρεκολούθει απετέλει άσχετον λεπτομέρειαν). Eνίοτε προεβάλλετο ο ισχυρισμός ότι δεν ελάμβανον χώρα εν τη πραγματικότητι, ουδέποτε όμως παρέστη τις επί τόπου ώστε να διαπιστωθεί εάν τούτο αλήθευε.
…
Oύτως η εκπαίδευσις ελειτούργει ως επί το πλείστον διά της παναρχαίας μεθόδου της τοποθετήσεως πολυαρίθμων βιβλίων εγγύς πολυαρίθμων νεαρών ατόμων με την ελπίδα της εισροής υλικού τινος εκ των μεν εις τα δε, ενώ τα ίδια τα νεαρά άτομα ηκολούθουν την μέθοδον της τοποθετήσεως εγγύς αναψυκτηρίων και ποτοπωλείων δια τον αυτόν ακριβώς λόγον.
3 Αυγούστου, 2007 στις 2:47 μμ
Alkibiades (??!)
Οσμωτικη εκπαιδευτικη μεθοδος… 😆
3 Αυγούστου, 2007 στις 3:19 μμ
gazakas
Terry Pratchett! (Θεϊκή μετάφραση Π! Έχεις κι άλλο;)
3 Αυγούστου, 2007 στις 3:25 μμ
Xαρος
ΝΑΙ, ΔΩΣΕ ΚΙ ΑΛΛΟ…Η ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ.
3 Αυγούστου, 2007 στις 5:32 μμ
pixie
Αυτό το «αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους σε δραματικές συνθήκες» θυμίζει ξύλινη γλώσσα δελτίου ειδήσεων. Πραγματικά, πάντως, πολύ έξυπνη η ιδέα με τα «Ματωμένα χώματα».
Διακρίνω μια αμηχανία στις δηλώσεις των αριστερών κομμάτων. Ποιο το νόημα της δήλωσης Αλαβάνου, αφού οι ίδιοι οι συγγραφείς μπήκαν στη διαδικασία των «διορθώσεων»;
3 Αυγούστου, 2007 στις 5:45 μμ
Πάνος
pixie,
υπονοείς ότι οι δηλώσεις Αλαβάνου, γενικώς, ΕΧΟΥΝ νόημα; 🙂
3 Αυγούστου, 2007 στις 6:12 μμ
pixie
Όχι, Πάνο, δεν υπονοώ αυτό 🙂
Ο ΣΥΝ επένδυσε πολιτικά στην υπεράσπιση του βιβλίου ως είχε, αλλά δεν του βγήκε, και τώρα λέει άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε…
3 Αυγούστου, 2007 στις 9:20 μμ
Παπούλης
Το δομημένο ομόλογο της υπεράσπισης του βιβλίου Ιστορίας αναγκάζεται τώρα ο Αλεκάρας να το πουλήσει χωρίς premium. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Συν έχει βρεθεί σε τέτοια θέση.
4 Αυγούστου, 2007 στις 1:07 πμ
Π
gazakas: Thanks – κατά βάση ήταν δωράκι για σένα και τον Πάνο. (Aλλά δεν έπρεπε να το μαρτυρήσεις αμέσως!) Όχι δεν έχω άλλο. (Aλλά μπορώ να φτιάξω!)
Xάρε, αν σε τρελαίνει η καθαρεύουσα μπορείς προς το παρόν να δοκιμάσεις αυτό κι αυτό το ποστ ενός φίλου μου, πιο τρελαμένου.
4 Αυγούστου, 2007 στις 2:44 πμ
gazakas
Ευχαριστώ για το δωράκι και συγγνώμη που βιάστηκα -δε μου είχε φανεί αυτονόητο όμως… Ο Πάνος δεν τσιμπάει πάντως. Ίσως ήρθε η ώρα να ανεβάσω εκείνο το ποστ που έλεγα για τον Terry…
4 Αυγούστου, 2007 στις 2:18 μμ
Πόντος και Αριστερά
pixie
«….Διακρίνω μια αμηχανία στις δηλώσεις των αριστερών κομμάτων…»
Ορθή η διαπίστωσή σου.
Όσο η αριστερά δεν λέει «τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη»
Όσο η αριστερά δεν τα βάζει ταυτόχρονα και με την Σκύλα(εξουσία-ιδεολογική επιλογή της οποίας είναι το βιβλίο) και με την Χάρυβδη(εθνικαλαϊκισμό) . Η απορία μου είναι γιατί………..
Τότε θα βλέπεις-ουμε τον Αλαβάνο και άλλους σε αυτή την άχαρη , άνοστη και αμήχανη θέση.
mumul
4 Αυγούστου, 2007 στις 2:24 μμ
Πάνος
mumul,
σωστές διαπιστώσεις… Τα λέω από την πρώτη στιγμή, αλλά εκείνο που θα μείνει στην μνήμη είναι οι εκδηλώσεις του Παπαθεμελή – και ποιοί αριστεροί (κατά δήλωσή τους – ή λόγω κεκτημένης ταχύτητος) καθόταν δίπλα του, ως συν-ομιλητές του.
(αν τα ξέχασε κάποιος, ας κάνει μια αναδρομή στην ενότητα «ένδοξον έθνος» της καλύβας…)