Πριν τις ευρωεκλογές του Ιουνίου λέγαμε ότι δύσκολα θα εμφανιστεί ξανά περισσότερο πολιτικά ευνοϊκή περίοδος για τους Οικολόγους – Πράσινους. Κι όμως, αυτό το «περισσότερο» είναι κιόλας μπροστά μας!
Είναι ολοφάνερο ότι τα δυο μεγάλα κόμματα δε μπορούν πια να ανταποκριθούν στον εθιμικό τους ρόλο, να εναλλάσσονται στην εξουσία. Οι παθογένειες που έχουν αναπτύξει (από το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο ηγεσίας και πολιτικού προσωπικού αμφοτέρων, μέχρι την πανθομολογούμενη διαπλοκή με ό,τι μπορεί να τους αποφέρει χρήμα ή κοινωνική ισχύ) έχουν φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που δυσκολεύουν ή και ακυρώνουν εντελώς την πολιτική τους λειτουργία υπέρ των πολιτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι απουσιάζει οποιοδήποτε στοιχείο πραγματικής πολιτικής πρότασης για τον τόπο από το λόγο και των δυο. Το ΠΑΣΟΚ είναι ανεύθυνο, λέει η ΝΔ, για να εισπράξει την απάντηση να φύγει αυτή η ανίκανη κυβέρνηση (για να έρθουμε εμείς).
Αυτή η αντιπαράθεση είναι στείρα και αδιέξοδη. Το να ισχυρίζεται ένα κόμμα εξουσίας ότι είναι περισσότερο υπεύθυνο ή πιο ικανό από το άλλο, δε συνιστά πολιτικό διάλογο, απλά οριοθετεί την αντιπαράθεση για την κυβερνητική εξουσία στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο.
Κάθε φορά που είχαμε εναλλαγή του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στη διακυβέρνηση, υπήρχε (κουτσά στραβά, αλλά υπήρχε) ένα θετικό πολιτικό μήνυμα αλλαγής, που δημιουργούσε ένα καλό κλίμα ανάμεσα στους ψηφοφόρους. Ακόμα και στην τελευταία εναλλαγή στη διακυβέρνηση, το 2004, η ΝΔ είχε να πει κάτι πολιτικά δυναμικό: μιλούσε για την επανίδρυση του κράτους.
Σήμερα, ούτε η ΝΔ ούτε το ΠΑΣΟΚ είναι σε θέση να διατυπώσουν μια πολιτική πρόταση που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απάντηση στα αδιέξοδα και την απογοήτευση που βιώνουν οι πολίτες. Οι καιροί των παχιών αγελάδων πέρασαν και είναι απίθανο να ξανάρθουν στο ορατό μέλλον, τα πολιτικά ρεύματα του εκσυγχρονισμού που έδωσαν κάποια πνοή στα δυο κόμματα εξουσίας έχουν ξεφουσκώσει – και, σα να μην έφτανε αυτό, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν πλέον αποτυπωθεί ανεξίτηλα στη συνείδηση των πολιτών ως φορείς και εκφραστές μιας γενικευμένης διαφθοράς.
Τα δυο μεγάλα κόμματα θα συσπειρώσουν ένα μέρος από τους ψηφοφόρους τους του παρελθόντος. Όλα δείχνουν ότι το ΠΑΣΟΚ θα κερδίσει τις εκλογές, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν καταφέρει να αποχτήσει την αυτοδυναμία στη Βουλή. Αλλά και αν συμβεί κάτι τέτοιο, πολύ μικρή σημασία θα έχει, αν δεν έχει δημιουργηθεί παράλληλα ένα δυναμικό πλειοψηφικό ρεύμα αλλαγής, μέσα στην κοινωνία. Και αυτό σήμερα φαίνεται εντελώς απίθανο. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε πολύ σύντομο διάστημα θα περιπέσει στην κατάσταση που βρίσκεται τώρα η ΝΔ. Που σημαίνει ότι η πολιτική στην Ελλάδα θα χωθεί ακόμα πιο βαθιά στα αδιέξοδα και στην ανυποληψία.
Αντίστοιχες, αλλά όχι παρόμοιες, δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα κόμματα της αριστεράς. Το ΚΚΕ, έχοντας πετύχει την ολοκληρωτική επιστροφή στις ρίζες του σταλινισμού έχει μπει σε μια πορεία παρατεταμένης πολιτικής εξασθένησης, η οποία δεν είναι αναστρέψιμη. Και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει περάσει από την αισιοδοξία και την αυτοπεποίθηση στον προβληματισμό για την ίδια του τη συγκρότηση και την πολιτική προοπτική.
Κοινό και κεντρικό πρόβλημα για τις δυο κοινοβουλευτικές αριστερές δυνάμεις ήταν και παραμένει η αδυναμία να πείσουν τους πολίτες ότι διαθέτουν μια υλοποιήσιμη πρόταση για την οικονομία. Εντελώς νέο κοινό πρόβλημα για τις δύο δυνάμεις της αριστεράς, το οποίο μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί επαρκώς ακόμα, είναι ότι πλέον αμφισβητείται απερίφραστα το σημείο όπου θεωρούσαν ότι διέθεταν υπεροχή έναντι των άλλων, δηλαδή η περίφημη ηθική της αριστεράς.
Είναι παράλογο, βεβαίως, να επικαλείται την ηθική και την πολιτική ανιδιοτέλεια το στρώμα των γραφειοκρατών και των παρατρεχάμενων που ζει και αποκτά κοινωνικό και πολιτικό έρεισμα κουμαντάροντας τις τύχες της αριστεράς. Στις περισσότερες των περιπτώσεων έχοντας αναδειχθεί όχι μέσα από την κοινωνική δυναμική, αλλά από τη συμμετοχή στις φράξιες (ΣΥΡΙΖΑ) ή την άνευ όρων προσκόλληση στην ηγεσία, υπό το πρόσχημα της κομματικότητας (ΚΚΕ). Το παράλογο λειτούργησε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά τώρα η δυναμική του έχει τελειώσει. Και αυτό μπορεί να αποδειχτεί ευεργετικό, μακροπρόθεσμα, για την αριστερά, αλλά θα είναι εξαιρετικά επώδυνο μέχρι να αναγκαστούν οι επαγγελματίες γραφειοκράτες και τα ποικίλα κομματόσκυλα να απαλλάξουν την αριστερά (και την κοινωνία) από την παρουσία τους.
Με το ΛΑΟΣ δεν θα ασχοληθώ ιδιαίτερα. Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι ήδη εξάντλησε τα όριά του και σύντομα θα έχει την τύχη ανάλογων σχηματισμών του παρελθόντος.
*
Αν η ανάλυση που προηγήθηκε είναι σωστή, μπορούμε να πούμε ότι η κατάσταση για τους Οικολόγους – Πράσινους σε επίπεδο κοινωνικής, πολιτικής και εκλογικής αποδοχής, είναι ακόμα πιο ευνοϊκή τώρα, απ’ ό,τι ήταν τον Ιούνιο του 2009. Η διέξοδος για τους πολίτες θα είναι και πάλι η αποχή (παθητική ή ενεργητική), το λευκό και το άκυρο. Μια εναλλακτική, θετική, διέξοδος θα μπορούσε να είναι η υποστήριξη στους Οικολόγους – Πράσινους. Το ποσοστό επιλογής αυτής της διεξόδου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους ίδιους τους Ο-Π.
Το Πράσινο κόμμα έχει ορισμένα πολύ σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα: βάζει νέα θέματα στην πολιτική αντζέντα και δημιουργεί ενδιαφέρον και πολιτική αγορά, γιατί τα θέματα αυτά (ιδίως για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης και για την ποιότητα ζωής) αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, αλλά κανένας ως τώρα δεν ασχολήθηκε με αυτά, με τον τρόπο που τα προσεγγίζουν οι Ο-Π. Επιπλέον, τα στελέχη των Ο-Π διαθέτουν το τεκμήριο της …αθωότητας, αυτό που λέγαμε ότι το έχασε η αριστερά. Αυτά, σε συνδυασμό με την πολιτική φρεσκάδα και την έλλειψη αιχμών στην πολιτική στρατηγική, η οποία επιτρέπει την πολυσυλλεκτικότητα, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία, εκλογική, καταρχήν, και πολιτική στη συνέχεια.
Εκτός όμως από τα πλεονεκτήματα, ο χώρος της πολιτικής οικολογίας χαρακτηρίζεται από κάποιες εγγενείς αδυναμίες, οι οποίες εν μέρει τα ακυρώνουν. Η σημαντικότερη αδυναμία των Ο-Π είναι ότι δεν εκφράζουν ένα υπαρκτό κοινωνικό κίνημα, με αξιόλογη έκταση και βάθος. Δεν έχουν ρίζες στην κοινωνία. Είναι περισσότερο μια πρόταση που έρχεται απέξω και από πάνω – και επειδή διαθέτει μεγάλη πολιτική δυναμική, δημιουργεί ανταπόκριση. Επιπλέον, το πολιτικό προσωπικό που διαθέτουν χαρακτηρίζεται από εκτεταμένη πολιτική ετερογένεια, η οποία δε φαίνεται, προς το παρόν, να ξεπερνιέται. Περιβαλλοντιστές, άνθρωποι των ΜΚΟ, φιλόζωοι, εναλλακτικοί αριστεροί, σταλινογενείς και αυθεντικοί φιλελεύθεροι συνυπάρχουν …σχεδόν ειρηνικά, αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι είναι πρακτικά ανέφικτο, υπό αυτές τις συνθήκες, να γίνουν κοινά αποδεχτές θεωρητικές και πολιτικές επεξεργασίες για την οικονομία, την παιδεία, το κράτος και την αγορά – και όλα τα υπόλοιπα μεγάλα θέματα της πολιτικής.
Η τρίτη μεγάλη αδυναμία των Ο-Π είναι η λιγότερο (ή καθόλου) πολιτική, αλλά είναι εκείνη που απειλεί περισσότερο από τις δυο που αναφέρθηκαν να μην επιτρέψει στο κόμμα να εκμεταλλευτεί όσο θα μπορούσε την άκρως ευνοϊκή πολιτικά συγκυρία, στην οποία βρισκόμαστε. Πρόκειται για την κατάσταση διχασμού που έχει δημιουργηθεί στο εσωτερικό του φορέα. Όπου η διαφορετική από την επικρατούσα άποψη καταγγέλλεται συστηματικά ως συνειδητή υπονόμευση του κόμματος και δεν συζητιέται ποτέ επί της ουσίας, αλλά αυτός που την εκφέρει δέχεται ορυμαγδό προσωπικών επιθέσεων από κάποιους που διαθέτουν εμφανώς μειωμένη ικανότητα πολιτικής αντίληψης, αλλά υπερευαίσθητα αντανακλαστικά κομματικού πατριωτισμού. Το αποτέλεσμα είναι μια ομάδα λίγων «υπερπατριωτών» να δημιουργεί σε μόνιμη βάση ένα νοσηρό και αποθαρρυντικό κλίμα, το οποίο λειτουργεί σαν πραγματική τροχοπέδη για την ομαλή λειτουργία του κόμματος. Με την ανοχή, πιθανόν και την επίνευση των κορυφαίων στελεχών – τα οποία δέχονται συνήθως την κριτική και στα οποία θα αποδοθεί τελικά και η ευθύνη για την κατάσταση! Ευτυχώς, αντίθετα με τα άλλα δύο μειονεκτήματα που ανάφερα, αυτό μπορεί να ξεπεραστεί σχετικά εύκολα. Αρκεί αυτό να συμβεί έγκαιρα – και όχι κατόπιν εορτής, όταν δηλαδή θα έχει καταφέρει να απογοητεύσει εντελώς πολλά μέλη, και να οδηγήσει στην αδράνεια.
Το ξεπέρασμα των αδυναμιών και η εκμετάλλευση της ευνοϊκής συγκυρίας από τους Οικολόγους – Πράσινους δεν είναι αυτοσκοπός. Έχει νόημα μονάχα αν τα αντιλαμβανόμαστε όλα αυτά ως δυνατότητα θετικής συμβολής στην προσπάθεια της κοινωνίας να αντιμετωπίσει περισσότερο αποτελεσματικά τα προβλήματα που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα παραδοσιακά κόμματα της δεξιάς, της σοσιαλδημοκρατίας και της αριστεράς. Πρέπει να προσέξουμε πολύ, όσοι υποστηρίζουμε το φορέα της πολιτικής οικολογίας, ώστε η προσπάθειά μας για αποτελεσματικές δράσεις υπέρ του περιβάλλοντος, των εργαζομένων και της ποιότητας ζωής, να μην καταλήξει στη δημιουργία μιας νέας ομάδας, πράσινων αυτή τη φορά γραφειοκρατών, η οποία θα ενταχθεί ομαλά στο σύστημα, αλλά δεν θα εξυπηρετήσει σε τίποτα τις ανάγκες της κοινωνίας. Αντίθετα, πρέπει να συμβάλλουμε κατά το δυνατόν, ώστε οι Οικολόγοι – Πράσινοι να μεγαλώσουν και να ωριμάσουν, με ένα και μοναδικό σκοπό: να είναι θετική διέξοδος στην αγωνία των ενεργών πολιτών και αποτελεσματικό μέσο στην προσπάθειά τους να επηρεάσουν την πολιτική και τις αποφάσεις που λαμβάνονται.
Οι εκλογές που θα γίνουν σε λίγο θα είναι ένα κρίσιμο τεστ για όλους. Όχι καθοριστικό, ίσως, για τους Οικολόγους – Πράσινους, αλλά σημαντικό οπωσδήποτε. Γιατί υπάρχουν για πρώτη φορά τόσο ευνοϊκές δυνατότητες εισόδου στη Βουλή, αλλά και γιατί οι Ο-Π πιθανόν να βρεθούν μπροστά στο μεγάλο δίλημμα της συμμετοχής με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη διακυβέρνηση του τόπου. Το οποίο, δυστυχώς, κάποιοι επέλεξαν (και επέβαλαν) να μην έχει συζητηθεί έγκαιρα και σε βάθος από τους κατεξοχήν ενδιαφερόμενους, δηλαδή τα μέλη των Ο-Π, ώστε η πολιτική πρόταση που θα υποβληθεί στους ψηφοφόρους να είναι ξεκάθαρη και να κριθεί το Πράσινο κόμμα και γι’ αυτήν.
Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω μια τελευταία παρατήρηση: στις ευρωεκλογές του 2009 ήταν πολύ φυσικό να εμφανιστούν αδυναμίες (ορισμένες πραγματικά κραυγαλέες) στην προεκλογική εκστρατεία των Ο-Π, οι οποίες εν μέρει οφείλονταν στην απειρία του πρωτάρη και εν μέρει στην αλαζονεία και στον ξερολισμό ορισμένων προσώπων. Στις εθνικές εκλογές που θα γίνουν σε λίγο δεν θα είναι σωστό να πατήσουμε τις ίδιες ή παρόμοιες πεπονόφλουδες. Γιατί η συγκυρία είναι υπερ- ευνοϊκή τώρα και όσες γκάφες κι αν κάνουμε οι ίδιοι, πιθανότατα θα επιτευχθεί ο στόχος για είσοδο στη Βουλή. Δε θα είναι όμως υποχρεωτικά το ίδιο και την επόμενη φορά.
46 Σχόλια
Comments feed for this article
23 Αυγούστου, 2009 στις 1:10 μμ
Σπύρος Ντόβας
«Κοινό και κεντρικό πρόβλημα για τις δυο κοινοβουλευτικές αριστερές δυνάμεις ήταν και παραμένει η αδυναμία να πείσουν τους πολίτες ότι διαθέτουν μια υλοποιήσιμη πρόταση για την οικονομία.»
Ενώ αντίθετα οι Ο-Π διαθέτουν μια υλοποιήσιμη πρόταση για την οικονομία;
23 Αυγούστου, 2009 στις 1:17 μμ
Πάνος
Όχι. Αλλά αν ήταν κόμμα με δεκαετίες ζωής θα όφειλαν να έχουν.
23 Αυγούστου, 2009 στις 1:19 μμ
Σπύρος Ντόβας
Ωπ, αυτή η απάντηση ήταν ελάχιστα αναμενόμενη.
Εννοείς ότι είναι ΟΚ να κάνεις ένα κόμμα και να συμμετέχεις σε εκλογές διεκδικώντας μερίδιο από την εξουσία χωρίς υλοποιήσιμες προτάσεις για την οικονομία, οι οποίες προτάσεις θα προκύψουν αργότερα, μέσα από κάποια διαδικασία ωρίμανσης;
23 Αυγούστου, 2009 στις 1:24 μμ
Πάνος
Είναι ΟΚ, όταν δε γίνεται διαφορετικά. Έτσι κι αλλιώς, οι Ο-Π είναι εμφανώς ανέτοιμοι (ιδεολογικά, πολιτικά και οργανωτικά) για να συμμετάσχουν οι ίδιοι στην εξουσία. Μια τέτοια επιλογή θα ήταν εξαιρετικά παρακινδυνευμένη- για να μην πω αυτοκτονική. Συνεπώς μπορούν να πάρουν μέρος στις εκλογές και να μπουν στη Βουλή χωρίς κατασταλαγμένη άποψη περί των οικονομικών. Άλλωστε και κάποιοι άλλοι που (υποτίθεται ότι) ήταν φωστήρες στα οικονομικά δεν είδα να προκόβουν ιδιαίτερα… 😉
23 Αυγούστου, 2009 στις 4:06 μμ
Σπύρος Ντόβας
Ναι, είναι να τρελαίνεσαι…
23 Αυγούστου, 2009 στις 4:59 μμ
kapetanios
Και τι είναι η βουλή
σχολείο μαθητευόμενων μάγων?
Ποιος ο ρόλος ενός πολιτικού φορέα ο οποίος είναι ανέτοιμος ιδεολογικά, πολιτικά και οργανωτικά ( δεν περισσεύει και τίποτε δηλαδή)στην βουλή?
Να μας δείξει το μπόι του?
Γνώμη μου, οι ΟΠ να δείξουν, προσφέροντας κοινωνικό έργο ταυτόχρονα , τις δυνατότητες τους επιλύοντας «αποτελεσματικά τα προβλήματα που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα παραδοσιακά κόμματα της δεξιάς, της σοσιαλδημοκρατίας και της αριστεράς» υποστηρίζοντας στην πράξη στους καθημερινούς αγώνες της κοινωνίας σε όλα τα μέτωπα (συνδικαλιστικά, διοικητικά κλπ) και επίπεδα που ανέφερες (εργατικό , κοινωνικό, περιβαλλοντικό κλπ)και εφόσον πετύχουν τότε:
α. θα έχουν καταφέρει να εκφράσουν ένα υπαρκτό κοινωνικό κίνημα
β. θα ωριμάσουν πολιτικά
γ θα έχουν κάτι να προσφέρουν ΚΑΙ από τα έδρανα της βουλής
Βεβαίως , στην Ελλαδίτσα είναι σύνηθες να μαθαίνουν όλοι στου κασίδη το κεφάλι οπότε δεν θα εκπλαγώ να δω και τους ΟΠ( όπως είδα κάποτε τους ΟΕ) στην βουλή
…………………
Η ανάλυση που επιχείρησες ,προσεγγίζει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό την πολιτική πραγματικότητα , όπως τουλάχιστον εγώ την αντιλαμβάνομαι, αλλά η αδιάφορη αντιμετώπιση σου στον ΛΑΟΣ επαναλαμβάνει το μεγαλύτερο λάθος όλων μας στην περίοδο που το συγκεκριμένο κόμμα εμφανίστηκε.
Και η επανάληψη της ίδιας αδιάφορης αντιμετώπισης απέναντι στο φαινόμενο της ακροδεξιάς στην χώρα μας σήμερα , όχι μόνο εξασφαλίζει την παρουσία της αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος (και αυτό θα το δούμε σύντομα)ότι την ενισχύει σημαντικά
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:07 μμ
Πάνος
«Και τι είναι η βουλή
σχολείο μαθητευόμενων μάγων?»
Αυτή είναι η μία έκφραση του διλλήματος. Η άλλη είναι ότι αν περιμένεις να πάει ένα κόμμα στο Βουλή «έτοιμο» να κυβερνήσει, βράσε όρυζαν. Πχ, με μοναδική την προδιαγραφή της κυβερνησιμότητας, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είχε κανένα λόγο να κατέβει στις εκλογές!
Ας είμαστε λοιπόν λιγότερο αυστηροί με τους Ο-Π. Η πολιτική τους ωριμότητα θα συντελεστεί (αν συντελεστεί) με την παράλληλη τριβή τους σε όλα τα επίπεδα, όπου μπορούν να έχουν παρουσία: στη Βουλή, στην Αυτοδιοίκηση και -κυρίως – στα κινήματα των ενεργών πολιτών.
Όποιος αναζητά το τέλειο «έτοιμο άμα τη εμφανίσει» ας ψάξει αλλού. Εννοώ, σε άλλη χώρα ή σε άλλη ήπειρο!
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:13 μμ
Πάνος
Σε ό,τι αφορά την ακροδεξιά (ΛΑΟΣ) το πολιτικό της καύσιμο θα τελειώσει μόλις τελειώσει η διακυβέρνηση της ΝΔ. Γιατί, σε λίγο καιρό, όταν το επίκαιρο σύνθημα θα είναι «να φύγει η κυβέρνηση του ΓΑΠ» η παρουσία του ΛΑΟΣ θα είναι περιττό και οχληρό εμπόδιο. Είτε θα ενσωματωθεί στη ΝΔ, είτε θα φυλλοροήσει, με επιλεκτικές μεταγραφές.
Θα επαναληφθεί δηλαδή το φαινόμενο της «Εθνικής Παράταξης» – τη θυμάσαι, φαντάζομαι.
Το πρόβλημα δε νομίζω ότι είναι το ΛΑΟΣ αυτό καθαυτό, αλλά η (μερική) ΛΑΟποίηση των άλλων πολιτικών δυνάμεων. Αν θέλεις, Καπετάνιε, και η προϊούσα αφασία σημαντικού τμήματος της ελληνικής κοινωνίας.
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:34 μμ
σχολιαστης
Eδω μας τα έχουν κάνει φυρίκια, όξω απο την εξουσία, φαντάσου να παρουν κανένα μεζέ. «Ομιλείτε με υπουργό κ. Χατζινηκολάου». 😉
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:36 μμ
σχολιαστης
«Γιατί, σε λίγο καιρό, όταν το επίκαιρο σύνθημα θα είναι “να φύγει η κυβέρνηση του ΓΑΠ”»
Σε λίγο καιρό; Γιατί, θα έχουμε πεθυμήσει τη Ντόρα;
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:38 μμ
Πάνος
Όχι βέβαια. Θα έχουμε επιθυμήσει όμως τη ζωή χωρίς ΠΑΣΟΚ. Σάματι τώρα έχει επιθυμήσει κανείς τον ΓΑΠ, τον Πρωτόπαπα, τη Βάσω Παπανδρέου και τον Γείτονα; 😉
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:39 μμ
kapetanios
Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν( με τον τονισμό στο ήταν) μια συνέχεια του ΣΥΝ ο οποίος συγκέντρωνε και συγκεντρώνει στις δομές και στις τάξεις του πολιτική εμπειρία τέτοια που του εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό την θετική εκπροσώπηση του λαϊκού κινήματος μέσα στην βουλή. Βεβαίως και η εμπειρίες σαν εξωκοινοβουλευτική αριστερά δεν ήταν και λιγότερες.
Σε ένα πάρα πολύ μεγάλο βαθμό λοιπόν ο ΣΥΝ αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ που τον εκπροσωπούσε είχε και έχει έτοιμη την οικονομική και πολιτική πρόταση , τουλάχιστον σε θεσμικό επίπεδο, διακυβέρνησης του τόπου η οποία περιλαμβάνεται στο πλήθος των προτάσεων που έχει καταθέσει και των διεκδικήσεων μέσα και έξω από την Ελληνική βουλή, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας και των αγώνων του στην ευρωβουλή για πολλά χρόνια .
Μην επιχειρείς λοιπόν να συγκρίνεις μεγέθη τελείως διαφορετικά
Κανείς δεν είπε ότι χρειάζεται να είναι 100% έτοιμοι, γεγονός που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να επιτευχθεί μιας και η πολιτική( ως τέχνη του εφικτού) είναι ένας ζωντανός οργανισμός τον οποίον αντιμετωπίζει θετικά κανείς προσαρμόζοντας κάθε φορά τους στόχους του
Για το ΛΑΟΣ θα δείξει , αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα δείξει αυτό το οποίο πολλοί από εμάς ψιθυρίζουμε τόσα χρόνια , δηλαδή το μεγάλο έρεισμα της ακροδεξιάς στην Ελληνική κοινωνία από την εποχή της δικτατορίας.
καλημέρα σχολιαστή
είσαι κακός 😀
23 Αυγούστου, 2009 στις 5:43 μμ
σχολιαστης
Φαντάσου για να τους φέρει ο κόσμος στην εξουσία κατ’ ανάγκην, τι έχει υποστεί απο την 5ετή διακυβέρνηση του ΚΑΚ! 😉
Το Μητσοτάκη τον έκανε απόσβεση το ΠΑΣΟΚ 11 χρόνια. Τον ΚΑΚ πόσα χρόνια θα τον κάνει; 😉
23 Αυγούστου, 2009 στις 6:12 μμ
Σταυρος
Δυστυχως φιλε μου, οσο κι αν δεν σου αρεσει τους εχουμε επιθυμισει και μαλιστα ανυπομονουμε παρα πολυ.
23 Αυγούστου, 2009 στις 6:18 μμ
sissa ben dahir
Καπετάνιε, βρίσκω πολύ πολύ σωστές τις εκτιμήσεις σου για το ΛΑΟΣ. Όσο υπάρχει Καρατζαφέρης στην ηγεσία έχει ακόμα δρόμο μπροστά του. Η έκπτωσή του στα μάτια των ψηφοφόρων του και ο εκφυλισμός του θ’ αρχίσει είτε με πιθανή κοινοπραξία του με τη ΝΔ και συμμετοχή στο φαγοπότι, είτε με τους επιγόνους του Καρατζαφέρη.
23 Αυγούστου, 2009 στις 6:23 μμ
sissa ben dahir
Αυτό το μέγεθος χοχλιού(της εικόνας), είναι ότι πρέπει για να επιχειρηθεί να γίνει μπουμπουριστός μεζές από τους μεγαλύτερους και πιο πεπειραμένους θηρευτές.
23 Αυγούστου, 2009 στις 6:57 μμ
Πάνος
Από πολιτικής απόψεως, για τους χοχλιούς συμφωνώ με τον sissa 🙂
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:05 μμ
zeppos
Αν την ανάλυση για την «ευκαιρία» των Ο.Π. την έγραψες Πάνο για να τους στηρίξεις… σορυ αλλά μάλλον το αντίθετο εκπέμπει!!
«Δώστε την ψήφο σας για να μάθουμε». Πρωτοφανές!
Τέλος πάντων.. Το μέγα ζήτημα για τους Ο.Π. είναι οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ λόγος ύπαρξης πράσινου κόμματος, οχι μόνο εδώ στην Ελλάδα αλλά .. και στας Ευρώπας.. Ήδη το μέγα σλόγκαν των απανταχού πράσινων περί της κλιματικής αλλαγής λόγω του εκπομπών CO2, έπεσε αδόξως! Ήταν γνωστό στους επιστημονικούς κύκλους (το είχα γράψει και εγώ πριν μήνες) αλλά τώρα θα διαβάσατε ασφαλώς την ΤΕΛΙΚΗ ανακοίνωση των ερευνών..
Η ταλάντευση του άξονα της περιστροφής της γης είναι που «δείχνει» περισσότερο ή λιγότερο «κρέας» στον ήλιο μας και έρχονται και παρέρχονται παγετώνες!!
Το κύριο σύνθημα των απανταχού πρασινοπολιτικών … κατέρευσε!
Εάν τα παραπάνω γίνουν ευρέως γνωστά – και θα γίνουν οσονούπω – τι θα έλεγε ο πρασινοπολιτικός στον πολίτη για να υπερασπίσει την αποανάπτυξη και τις διάφορες άλλες πρακτικές του «σωτήρα της γαίας»;
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:07 μμ
Πάνος
ζέπο,
πάω για σουρούπωμα στη θάλασσα – θα τα πούμε όταν επιστρέψω…
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:14 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Το μέγα ζήτημα για τους Ο.Π. είναι οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ λόγος ύπαρξης πράσινου κόμματος, οχι μόνο εδώ στην Ελλάδα αλλά .. και στας Ευρώπας..»
Βαριά λόγια Ζέππο, χωρίς όμως ίχνος επιχειρήματος για να τα στηρίξει…
«Ήδη το μέγα σλόγκαν των απανταχού πράσινων περί της κλιματικής αλλαγής λόγω του εκπομπών CO2, έπεσε αδόξως! Ήταν γνωστό στους επιστημονικούς κύκλους (το είχα γράψει και εγώ πριν μήνες) αλλά τώρα θα διαβάσατε ασφαλώς την ΤΕΛΙΚΗ ανακοίνωση των ερευνών..»
Οχι δεν διαβάσαμε την ΤΕΛΙΚΗ (πως το ξέρεις ορε Ζεππο ότι είναι η ΤΕΛΙΚΗ??) ανακοίνωση των ερευνών. Θα κάνεις τον κόπο να παραθέσεις και κανα λινκ προς την ΤΕΛΙΚΗ ανακοίνωση ώστε να διαφωτιστούμε και εμείς οι υπόλοιποι?
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:18 μμ
zeppos
Καλά… εσύ το πήρες βαρειά! Λες και διαλύθηκαν κιόλας!!
Τέλος στη διαμάχη. Λύθηκε το μυστήριο των περιοδικών παγετώνιων περιόδων στη Γη
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:33 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν( με τον τονισμό στο ήταν) μια συνέχεια του ΣΥΝ ο οποίος συγκέντρωνε και συγκεντρώνει στις δομές και στις τάξεις του πολιτική εμπειρία τέτοια που του εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό την θετική εκπροσώπηση του λαϊκού κινήματος μέσα στην βουλή.»
Κάπταιν εαν αναφέρεσαι στην ίντριγκα, τα συντροφικά μαχαιρώματα και γενικότερα την λυσσαλέα προσπάθεια αναρρίχησης των κομματικών στελεχών του σε θέσεις εξουσίας μέσα στο κόμμα τότε μάλλον έχεις δίκιο, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν (και εξακολουθεί να είναι) ένας κομματικός σχηματισμός…με πλούσια πολιτική εμπειρία. 😉
Αυτού του τύπου η εμπειρία βέβαια μακράν απέχει από το να του εξασφαλίζει «σε μεγάλο βαθμό θετική εκπροσώπηση του λαϊκού κινήματος μέσα στην βουλή».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, και πιο πριν ο Συνασπισμός, και πιο πριν το ΚΚΕ Εσωτερικού, ουδέποτε κατάφεραν να αποκτήσουν σημαντικά ερείσματα μέσα στα εργατικά στρώματα. Ηταν, και παρέμειναν, κομματικοί σχηματισμοί που εξέφραζαν ένα τμήμα των δημόσιων υπαλλήλων αλλά επίσης και πανεπιστημιακούς, συγγραφείς, καλλιτέχνες και γενικότερα αυτό που λέμε διανοούμενους. Συνεπώς τα περί θετικής εκπροσώπησης του λαϊκού κινήματος μάλλον πάνε περίπατο… 😉
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:36 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Ευχαριστώ για το λινκ Ζεππο, αυτά στα οποία παραπέμπει δείχνουν να έχουν ενδιαφέρον.
23 Αυγούστου, 2009 στις 7:38 μμ
zeppos
Ο καπετάνιος ξεχνάει οτι δεν έχουν περάσει πολλά τέρμινα που πρώτο θέμα για τους συριζαίους ήταν το «θα μπούμε ή δεν θα μπούμε» στη Βουλή..
Κάτι παρόμοιο .. ψυθιρίζεται στα στέκια του και σήμερα…
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:10 μμ
kapetanios
Ζέπε
δεν είμαι της άποψης που αναγάγει σαν αυτοσκοπό την είσοδο μιας πολιτικής ομάδας στην βουλή εφόσον αυτή δεν έχει να προσφέρει τίποτε[1].
Πόσο μάλλον σε αυτήν την βουλή η οποία δεν παρουσιάζει σχεδόν κανένα ενδιαφέρον από πλευράς αντιπολίτευσης με τον τρόπο που ασκείται το κοινοβουλευτικό και νομοθετικό της έργο στην παρούσα φάση.
Αυτή βέβαια είναι μια άλλη κουβέντα, αλλά απλώς θεώρησα σκόπιμο να δώσω το στίγμα μου 😉
[1]
και τα αισχρά φαινόμενα τύπου Κοροβέση( γιατί υπάρχουν κι άλλα στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ) σε συνδυασμό με την ανικανότητα όπως απεδείχθη της διαχείρισης ενός εκλογικού αποτελέσματος όπως αυτό των ευρωεκλογών , συνηγορούν στην άποψη ότι σαν κόμμα δεν έχουμε να προσφέρουμε ιδιαίτερα πράγματα σε κοινοβουλευτικό επίπεδο
Βεβαίως στο επίπεδο του λαϊκού κινήματος η καθημερινή μας ύπαρξη/παρέμβαση βοηθά τα μέγιστα.
Αλλά( εάν δεν αλλάξει κάτι μέχρι τις επόμενες εκλογές ) μέχρις εκεί.
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:19 μμ
sissa ben dahir
Ζεππο, αυτά συμβαίνουν όταν οι δημοσιογράφοι «γενικών καθηκόντων» καταπιάνονται με θέματα που δεν κατανοούν. Αυτά που διάβασες αφορούν τις παλαιοκλιματικές περιόδους όπου η ανθρωπογενής παραγωγή CO2 δεν υπήρχε. Για εκείνες τις περιόδους λοιπόν οι κύκλοι κλίματος του Μιλάνκοβιτς, που οφείλονται στον κλωνισμό του άξονα της Γης ήταν ο ένας υποψήφιος για την εμφάνιση εποχών παγετώνων. Άλλοι υποψήφιοι ήταν η τέφρα από γιγαντιαίες ηφαιστειακές εκρήξεις και το CO2 που πιθανόν ελευθερωνόταν από τους βυθούς των ωκεανών και τα ηφαίστεια. Η τωρινή δουλειά που δημοσιεύτηκε διαπίστωσε(;) ότι η περιοδικότητα των πάγων συμπίπτει αρκετά καλά με τους κύκλους του Μιλάνκοβιτς.
Στην εποχή μας όμως έχει μπει νέος μεγάλος παραγωγός CO2 και CH4, ο άνθρωπος. Και μάλιστα όχι στιγμιαία όπως με τις φυσαλίδες CO2 από τους ωκεανούς, αλλά διαρκώς και με όλο και μεγαλύτερες ποσότητες..
Μη φοβάσαι λοιπόν μήπως χάσουν το ψωμί τους οι απανταχού οικολόγοι. Αντίθετα, παίξε άφοβα μετοχές Νέας Οικονομίας. 🙂 🙂
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:19 μμ
kapetanios
Δύστροπη Πραγματικότητα
διαφωνώ πλήρως με την τοποθέτηση σου αλλά εάν επιχειρήσω να παραθέσω τα επιχειρήματα μου θα …..πρέπει να αλλάξουμε την επικεφαλίδα του ποστ 😉
(το οποίο είναι αρκετά ενδιαφέρον για να του κάνουμε τέτοιο κακό)
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:27 μμ
kapetanios
sissa
όσο για τις μετοχές «Νέας Οικονομίας» συμφωνώ απόλυτα με την προτροπή σου για αγορά εδώ και τώρα , μιας και δημιουργούν ανεξαρτήτως επιπέδων CO2 στην ατμόσφαιρα , μια αξιοπρόσεκτη δυναμική από μόνες τους 😉
Το πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο , δηλαδή η αξία των μετοχών να είναι ανεξάρτητη με την αξία του εμπορικού προϊόντος ,( κάτι σαν αυτό που γίνεται και με το εμπόριο της οικο-λογίας σήμερα) αυτού κάθε αυτού είναι ένα καλό θέμα συζήτησης
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:37 μμ
zeppos
sisa.. Μπορείς να πιστεύεις οτι θέλεις… Όμως!
Δεν «παρασύρθηκα» από δημοσιογράφους.. Η μελέτη έχει δημοσιευτεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και ΕΧΕΙ λάβει υπ’οψη και τα σημερινά επίπεδα CO2 και τα μελλοντικά πιθανά.. H «θεωρία» δεν είναι καινούργια φυσικά… Τα νέα είναι τα αποτελέσματα νέων ερευνών όπου καταλήγουν στο συμπέρασμα οτι:
Τα επίπεδα του CO2 δεν είναι ικανά να αλλάξουν την κλιματική αλλαγή, είτε προέρχονται από τον άνθρωπο είτε από φυσικά φαινόμενα. Η μόνη επιφύλαξη είναι αν μπορούν (τα επίπεδα) να την επισπεύσουν ή να την καθυστερήσουν για μια τάξη χρόνου εκατοντάδων ετών.
Να σημειώσουμε οτι η καθοριστικές αλλαγές σε πλανητικό επίπεδο και σε επιπτώσεις στην βιολογική εξελιξη δεν πρόκειται να συμβούν σε διάστημα ανθρώπινης ζωής.. Αλλο βέβαια οι επιπτώσεις στην ανθρώπινη εγκατάσταση για την οποία … χέστηκε ο πλανήτης μας..
Περισσότερα για την «ταλάντωση» του κάθετου άξονα περιστροφής:
Η ταλάντευση της Γης συνδέεται με τις εξαφανίσεις
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:41 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«διαφωνώ πλήρως με την τοποθέτηση σου αλλά εάν επιχειρήσω να παραθέσω τα επιχειρήματα μου θα …..πρέπει να αλλάξουμε την επικεφαλίδα του ποστ 😉
(το οποίο είναι αρκετά ενδιαφέρον για να του κάνουμε τέτοιο κακό)»
Νο προμπλεμ κάπταιν.
Καλυβάρχη θέλοντος, θα βρεθεί ένα ποστ για να μιλήσουμε οσο θέλουμε για την σχέση του ΣΥΡΙΖΑ…με το λαϊκό κίνημα. Μέχρι τότε σταματώ και εγω αυτή την κουβέντα για να μην παρεκτραπεί πλήρως το παρών πόστ το οποίο είναι όντως ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
23 Αυγούστου, 2009 στις 8:42 μμ
σχολιαστης
Ζεππο, τα επίπεδα του CO2 είναι ικανά να μην αφήσουν τίποτα όρθιο, μέχρι το 2050, ακόμα κι αν δε λιώσει ούτε ένα παγάκι.
23 Αυγούστου, 2009 στις 9:40 μμ
Πάνος
Σταύρε (6.12μμ)
καλωσόρισες στην καλύβα!
24 Αυγούστου, 2009 στις 10:08 πμ
Batcic
@Zepos
Σε όσα αφορούν την κλιματική αλλαγή, τα είχα γράψει πριν πολύ καιρό, στο άρθρο του Φίλιππου εδώ όπου και συμφωνούσαμε περί του θέματος. Επίσης, λίγο καιρό πριν ανακοινωθεί η εργασία η σχετική με τις παγετώνιες και μεσοπαγετώνιες περιόδους, είχα γράψει στο e-rooster αυτό το άρθρο! Είμαι πολέμιος της κινδυνολογίας, αλλά φίλε μου, από το σημείο αυτό μέχρι να φτάσουμε να λέμε ότι δεν χρειάζεται περιβαλλοντική πολιτική, νομίζω ότι υπάρχει μια τεράστια απόσταση. Η περιβαλλοντική πολιτική μπορεί να μην έχει σχέση με την κλιματική αλλαγή, αλλά έχει άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής, το μικροκλίμα, τα φαινόμενα αστικοποίησης, την ποιότητα και την διαχείριση των υδάτων και πολλά άλλα. Οπότε θεωρώ ψιλοάκυρο το ότι δεν έχουν θέση στο πολιτικό σκηνικό κόμματα οικολόγων.
@Πάνο
Δεν μπορώ να πω ότι συμμερίζομαι την αισιοδοξία σου όσον αφορά την πορεία του ΛΑΟΣ. Ο Καρατζαφέρης αποδεικνύεται ιδιαίτερα έξυπνος στο μάντρωμα προβάτων στο κόμμα του. Έχει ακολουθήσει προσεκτικά και μελετημένα βήματα στην πορεία του (τηλεοπτικός σταθμός, βουλευτής ΝΔ, φτιαχτές εσωκομματικές αντιδράσεις στην ΝΔ όταν έβλεπε ότι μπορούσε να παρασύρει κόσμο) και κάθε τέτοιο βήμα συνοδεύεται μόνιμα από αύξηση των ποσοστών του. Συνεπώς, η τάση εδώ (σε αντίθεση από την κλιματική τάση) δείχνει σαφώς ανοδική!
Τέλος για το ζήτημα αν οι ΟΠ δικαιούνται να κατεβαίνουν στον πολιτικό στίβο χωρίς οικονομικό πρόγραμμα, πιστεύω ότι δεν δικαιούνται! Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι «και οι υποτιθέμενοι γνώστες δεν έχουν», αλλά εντέλει τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τις προοδευτικές μικρό-δυνάμεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΟΠ, Δράσση και ΦΙΣ) από τις παγιωμένες δεξιό-δεν-ξέρω-τι-μου-γίνεται δυνάμεις του χώρου (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και τα άκρο-συντηρητικά παγιωμένα σχήματα (ΚΚΕ και ΛΑΟΣ); Σίγουρα δεν είναι η λογική του «μπαμπά και αυτός δεν το διάβασε το μάθημα»!!!
Οι μόνες αξιόπιστες εναλλακτικές προτάσεις απέναντι στην οικογενοιοκρατία και την ταύτιση του Έλληνα με κόμματα και όχι με πρόσωπα, θα πρέπει να έχουν να παρουσιάσουν έτοιμα προγράμματα για την οικονομία, την εθνική ασφάλεια, την κοινωνική ασφάλιση και την περιβαλλοντική πολιτική. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ δηλαδή για το σύνολο του πακέτου. Διαφορετικά ο Ελληνάρας δεν θα πείθεται και, από τους επίδοξους βιαστές του θα προτιμάει αυτόν με τον οποίον έχει μόνιμη σχέση! :-p
24 Αυγούστου, 2009 στις 10:17 πμ
σχολιαστης
«Διαφορετικά ο Ελληνάρας δεν θα πείθεται και, από τους επίδοξους βιαστές του θα προτιμάει αυτόν με τον οποίον έχει μόνιμη σχέση!»
Μπά, έχω την εντύπωση ότι τον τίτλο του Ελληνάρα διεκδικούν επάξια τα στελέχη των κομμάτων. 😉
24 Αυγούστου, 2009 στις 10:23 πμ
Πάνος
batsic,
αν οι Ο-Π ζητήσουν από το λαό να μπουν στη Βουλή για δεύτερη ή για τρίτη φορά, τότε πολύ σωστά θα πρέπει να απαιτηθεί ΚΑΙ πλήρες / μελετημένο πρόγραμμα για την οικονομία (και το λοιπό πακέτο, όπως λες). Αλλά στη φάση που βρισκόμαστε,
α. δεν είναι σωστό να λέμε, ως Ο-Π, ότι «έχουμε έτοιμο υλοποιήσιμο και πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής», διότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, και,
β. είναι υπερβολικά αυστηρή (έως μίζερη) η πρόθεση αποκλεισμού των Ο-Π από την κεντρική πολιτική σκηνή, εξαιτίας αυτής της αδυναμίας (την οποία έχουν και οι άλλοι, απλά δεν την ομολογούν)
Τα πράγματα δεν είναι στατικά, εξελίσσονται… 😉
*
Σε ό,τι αφορά τον Καρατζάφ, το έγραψα και στο ποστ:μπορεί να κάνω και λάθος. Αλλά, επιμένω, αυτό το συμμάζεμα ΔΕΝ έχει μέλλον.
24 Αυγούστου, 2009 στις 10:49 πμ
Batcic
@Πάνος
Συμφωνώ, και όχι μόνο δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση από μέρους μου, αλλά οι ΟΠ παραμένουν μέσα στις δικές μου εναλλακτικές για τις εκλογές. Αυτό όμως δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω! Θέλω και απαιτώ πλήρεις
λύσειςπροτάσεις από αυτόν που θα ψηφίσω! Και το μόνο που μπορεί να με δυσαρεστήσει, είναι να καταλάβω ότι αυτός ο κάποιος πιέζεται και δυσφορεί από τις απαιτήσεις μου!!!24 Αυγούστου, 2009 στις 12:57 μμ
zeppos
@Batsic: Διάβασες πουθενά γραφτό μου να λέει οτι «δεν χρειάζεται περιβαλλοντική ποιλιτική»;…
Αυτό που έγραψα – και οχι μόνο τώρα – είναι οτι Τα «πράσινα» κόμματα χάνουν μεγάλο μέρος από την κινδυνολόγα θεωρία περί της επερχόμενης καταστροφής λόγω των εκπομπών CO2.. Αν επιχειρήσει κανείς να ανακεφαλαιώσει την καθημερινή αναφορά τους στις αιτίες για την άνοδο της θερμοκρασίας, θα διαπιστώσει οτι εκεί στηρίζεται σχεδόν καθολικά.. η ύπαρξή τους, παραμερίζοντας – ίσως από άγνοια ή θεωρώντας μη ουσιώδη – τα θέματα της οικονομίας και της οικογενειακής επιβίωσης..
Αυτό που είναι φανερό – σεμένα τουλάχιστον – είναι οτι όλα τα κόμματα πρέπει να έχουν σαν ΠΡΩΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ της πολιτικής τους αντζέντας, τα θέματα της ποιότητας ζωής, – με οτι αυτό συνεπάγεται – χωρίς να είναι απαραίτητο να το αναγράφουν στον τίτλο τους..
24 Αυγούστου, 2009 στις 2:30 μμ
kapetanios
«..Επιπλέον, τα στελέχη των Ο-Π διαθέτουν το τεκμήριο της …αθωότητας,»
ΑΠο που προκήπτει κάτι τέτοιο
24 Αυγούστου, 2009 στις 2:35 μμ
kapetanios
“..Επιπλέον, τα στελέχη των Ο-Π διαθέτουν το τεκμήριο της …αθωότητας,”
Από που προκύπτει κάτι τέτοιο?
Απ ότι γνωρίζω τα περισσότερα στελέχη πέραν των σχέσεων τους με τις ΜΚΟ δεν τους ξέβρει κανείς
24 Αυγούστου, 2009 στις 3:09 μμ
Πάνος
Αυτό λέω κι εγώ, χριστιανέ μου! 🙂
24 Αυγούστου, 2009 στις 7:36 μμ
kapetanios
( Μη με βρίζεις ρε συ!!)
Αυτό που έγραψα, διαβάζεται κι αλλιώς 😉
24 Αυγούστου, 2009 στις 10:26 μμ
Ενη Καπαζογλου
Πολυ ωραια.
Το κομμα των Ο.Π. δεν εχει αποδεδειγμενα παρουσιασει προγραμμα οικονομικης πολιτικης ,το οποιο ειτε θα προτεινει για υλοποιηση στη βουλη, ειτε θα αποδεχθει καποιο αλλο προτεινομενο απο αλλη πολιτικη δυναμη.
Σε μια τετοια περιπτωση ποιος ειναι ο λογος να «αγορασει» κανεις «μετοχες» μιας ανυπαρκτης «Νεας Οικονομιας»?
Kι εκεινη η προτροπη «δραξατε την ευκαιρια» τι αξιοπιστια απηχει? 😆
25 Αυγούστου, 2009 στις 1:09 πμ
Πάνος
Ένη,
αναγκαία διευκρίνιση: αυτά τα λέω εγώ, δεν είναι επίσημη θέση των Ο-Π. Αν γίνει το ίδιο ερώτημα (= έχετε επεξεργασμένη οικονομική πολιτική;) σε κάποιο στέλεχος που θα εμφανιστεί σε τηλεοπτικό πανελ, στις επικείμενες εκλογές, ενδέχεται να απαντήσει με αυτοπεποίθηση καο σιγουριά «βεβαίως, έχουμε!». Άκουσέ τον προσεχτικά τότε, μπορεί πράγματι να είναι έτσι κι εγώ απλά να μη το πήρα είδηση… 😉
25 Αυγούστου, 2009 στις 10:35 πμ
Ενη Καπαζογλου
Ξερεις κατι Πανο, υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να μην παρω καθολου χαμπαρι την προτεινομενη οικονομικη πολιτικη απο τους Ο.Π., εαν χρειαζεται να την πληροφορηθω απο τα τηλεοπτικα πανελ γιατι δεν τα παρακολουθω, με απωθει η»χαβρα» που γινεται συνηθως. 😆
Αναρωτιεμαι ομως τη δικη σου προτροπη «αρπαξτε την ευκαιρια» (εαν θεωρησουμε οτι υπαρχει συγκυριακη «ευκαιρια» που μαλλον δεν υπαρχει παρ ολα οσα συνεβησαν τελευταια), τι νομιζεις η ελπιζεις οτι θα κανει ενα μικρο αναδυομενο κομμα παραπανω απ ο,τι εκανε πριν? Και παλι 😆
25 Αυγούστου, 2009 στις 10:47 πμ
Ενη Καπαζογλου
Οταν εγραφα το παραπανω σχολιο δεν ειχα δει το ποστ «το Αυγουστιατικο φεγγαρι σε εκλειψη» !!!!! Δεν ειμαστε καλα, στα μπλογκς γραφονται τα μυρια οσα, για κομματα, αρχηγους κομματων κ.α., ειναι ποτε δυνατον να ζητανε ευθυνες οι «θιγομενοι» για τα γραφομενα? 😆
25 Αυγούστου, 2009 στις 4:29 μμ
batcic
@Zeppos
OK! Παρανόηση από μέρους μου! Συμφωνώ 100% μαζί σου στο ότι τα οικολογικά κόμματα χάνουν τις περισσότερες φορές τον προσανατολισμό τους και ασχολούνται με πράγματα που δεν κατέχουν και δεν μπορούν και να ελέγξουν, τα θερμοκήπια και τα όζοντα π.χ.