Με την ευχή να βλέπουμε το χιλιάρικο στο διαδίκτυο ή στα μουσεία!
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_31/12/2011_467860
Ποιοι και γιατί θέλουν εθνικό νόμισμα
Του Παναγη Γαλιατσατου
Ακριβώς μια δεκαετία πριν, τα μεσάνυχτα, ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης έβγαζε με υπερηφάνεια τα πρώτα ευρώ από κεντρικό ΑΤΜ της Εθνικής. Καθόλου βέβαιο δεν είναι τι χαρτονόμισμα θα βγάλει από το ίδιο ΑΤΜ ο περαστικός την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2013. Η κατάσταση είναι εύθραυστη: θα κριθεί σε ορίζοντα όχι μεγαλύτερο του διμήνου και ενώ στη χώρα αυγατίζει τις δυνάμεις της μια ετερόκλητη πολιτικοοικονομική συμμαχία που τάσσεται υπέρ της επιστροφής στο εθνικό νόμισμα.
Στη δημόσια συζήτηση, αυτή η προοπτική εμφανίζεται ως ανώδυνη. Το επιχείρημα είναι ότι εκτός ευρώ η Ελλάδα θα μπορέσει να υποτιμήσει το νόμισμά της, να αναθερμάνει μέσω των εξαγωγών την οικονομία της, να τυπώσει χρήμα για μισθούς και συντάξεις και μέσω του πληθωρισμού να περιορίσει τις δανειακές της υποχρεώσεις. Ιστορικό προηγούμενο εξόδου μιας χώρας από μια ζώνη σκληρού νομίσματος δεν υπάρχει, ώστε να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Ο Μακιαβέλι μάς δίδαξε πάντως ότι σε τέτοιες περιπτώσεις διαφωτίζει το ερώτημα «Qui Bono?». Ποιος ωφελείται από την επιστροφή στη δραχμή;
Δημόσιο χρέος 480 δισ. ευρώ
Ανεξάρτητα από τα -διόλου αμελητέα- τεχνικά της μετάβασης σε νέο νόμισμα, οι άμεσες επιπτώσεις θα είναι πολύ σοβαρές για το τραπεζικό σύστημα. Η έξοδος από την Ευρωζώνη θα καταστήσει απαιτητά τα περίπου 120 δισ. ευρώ που χρωστούν οι τράπεζες στο ευρωσύστημα. Θα τα αναλάβει το δημόσιο χρέος, που θα εκτιναχτεί στα 480 δισ. ευρώ και η κυβέρνηση θα θέσει τις τράπεζες υπό κρατικό έλεγχο. Χαμένοι θα είναι οι μέτοχοι και οι σημερινοί ιδιοκτήτες, εκτός αν η «επανακρατικοποίηση» γίνει με προνομιούχες μετοχές και τους αφήσει τη διοίκηση. Κερδισμένο πάντως θα είναι το πολιτικό σύστημα, αφού η κρατική εξάρτηση θα ενισχύσει τις δυνατότητες χρηματοδοτικής παρέμβασης υπέρ «φίλιων» επιχειρηματιών και συνδικαλιστικών αιτημάτων.
Για να διατηρήσει την κοινωνική ηρεμία, η όποια «κυβέρνηση της δραχμής» θα τυπώσει χρήμα, για να πληρώσει μισθούς και συντάξεις. Αυτό πιθανότατα να οδηγήσει σε αλλεπάλληλες υποτιμήσεις, ενδεχομένως και σε υπερπληθωρισμό (κατά το τουρκικό παράδειγμα) εξανεμίζοντας τις καταθέσεις και συρρικνώνοντας την αγοραστική αξία μισθών και συντάξεων. Η πλειοψηφία θα φτωχύνει· ειδικά οι μικροκαταθέτες θα είναι οι μεγάλοι χαμένοι.
Η υποτίμηση του νομίσματος ενδεχομένως να βοηθήσει τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και τον τουρισμό. Ωστόσο, οι βασικές πρώτες ύλες, τα καύσιμα και πολλά τρόφιμα είναι εισαγόμενα. Σοβαροί οικονομολόγοι αμφισβητούν ότι η υποτίμηση θα βοηθήσει σοβαρά την οικονομία. Κερδισμένοι πάντως θα είναι οι δανειολήπτες, των οποίων οι υποχρεώσεις θα χάσουν αξία, ενώ λόγω οικονομικής αναταραχής και κρατικού ελέγχου μπορούν να προσδοκούν ευνοϊκές ρυθμίσεις δανείων και οφειλών.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της δραχμής θα είναι όσοι επιχειρηματίες στη μεταποίηση, τα εκδοτικά συγκροτήματα, τον τουρισμό και τις υπηρεσίες έχουν φυγαδεύσει τις καταθέσεις τους στο εξωτερικό (η εκροή καταθέσεων έφτασε τα 80 δισ. τα τελευταία δύο χρόνια) και έχουν μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις στο εσωτερικό. Οι υποχρεώσεις τους θα εξανεμιστούν, ενώ θα διαθέτουν ρευστότητα σε σκληρό νόμισμα ώστε να αγοράσουν φθηνά αξίες την επόμενη μέρα. Τυχαίο δεν είναι ότι κάποιοι εξ αυτών έχουν ταχθεί δημοσίως υπέρ της δραχμής ή καλλιεργούν εντέχνως αμφιβολίες σε σχέση με τη βιωσιμότητα του κοινού νομίσματος. Ανοικτά υπέρ της επιστροφής στη δραχμή πάντως ελάχιστοι εκδηλώνονται, ίσως γιατί η πλειοψηφία υπέρ του ευρώ είναι ακόμα πολύ ισχυρή.
Η διάσωση του συστήματος
Υπάρχει επίσης μια μερίδα του πολιτικού προσωπικού και των παραφυάδων του, οριζόντια διαστρωματωμένη στα αστικά κόμματα, που επιθυμεί την άρση του ελέγχου των δημόσιων οικονομικών και την ακύρωση των διαρθρωτικών αλλαγών, επειδή ακριβώς καταργούν τις προϋποθέσεις για την άσκηση πελατειακής πρακτικής. Ως εκ τούτου, αυτή η μερίδα, στην οποία συνυπάρχουν διαχρονικοί και όψιμοι ευρωσκεπτικιστές, υπέρμαχοι της εθνικής κυριαρχίας και πολέμιοι της έξωθεν παρέμβασης, δεν βλέπει την έξοδο από το ευρώ αρνητικά. Το συμφέρον τους δεν είναι ευθέως οικονομικό αλλά πολιτικό, η ανάκτηση του ελέγχου του «γκουβέρνου» και άρα η διάσωση του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος. Παράλληλα, υπάρχει και μια μερίδα της Αριστεράς, η οποία από ιδεολογική επιλογή προπαγανδίζει ανοιχτά την επιστροφή στο εθνικό νόμισμα, νομιμοποιώντας έτσι όμως -άθελά της- όλους τους προηγούμενους.
Πιθανόν οι πολιτικοί, ειδικά, να εκτιμούν την κατάσταση λάθος. Γιατί προϋπόθεση για την «ανάκτηση της αυτονομίας του πελατειακού συστήματος» είναι δημοσιονομικά περιθώρια που δεν θα επιτρέπουν το βάρος του χρέους σε ξένο συνάλλαγμα.Ακόμα και αν το πολιτικό σύστημα αποφασίσει να «κουρέψει» τα χρέη, δεν μπορεί να το κάνει στα διακρατικά δάνεια και κυρίως σε εκείνα του ΔΝΤ. Δεν υπάρχει προηγούμενο σχετικά εύπορης χώρας που το ταμείο να έχασε τα χρήματά του και η «κυβέρνηση της νέας δραχμής» πιθανόν να χρειαστεί να κάνει αλλαγές πολύ πιο επώδυνες από τις σημερινές ή να οδηγήσει τη χώρα στην εξαθλίωση.
49 Σχόλια
Comments feed for this article
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:11 πμ
σχολιαστης
Ηθικό δίδαγμα:
Καλύτερα να είμαστε μαζί με τους άλλους, παρά να επιτρέψουμε στο δικό μας κλεπτοκρατικό σύστημα να δρα ανεξέλεγκτο!
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:39 πμ
Πάνος
Για να δούμε τι θα δούμε…
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 12:50 μμ
kapetanios
σχο
άντε και για χάρη μιας ανάλαφρης κουβέντας (γιατί στα σοβαρά δεν στέκει) να δεχτούμε ότι τα «διαφυγόντα»60δις ευρά θέλουν την επιστροφή της χώρας στο ευρω για να αποκτήσουν «υπεραξία» σε ένα δραχμικό περιβάλλον : εσένα ή και την χώρα(που θα δει μια εισροή –σύμφωνα πάντα με την θεωρία του κειμένου και της σχετικής παραφιλολογίας-ξένου συναλλάγματος ύψους 60δις ευρώ..) που ακριβώς σε χαλάει? Ούτως ή άλλως το σύνθημα που παίζει σήμερα δυνατά είναι η ιδιωτικοποίηση (λέγεται και «έλεγχος των δημόσιων οικονομικών και διαρθρωτικές αλλαγές» ) των πάντων στις σημερινές τους ξεφτιλισμένες αποτιμήσεις
Κι αν ακόμη οι δημόσιες και ιδιωτικές περιουσίες αποτιμηθούν ακόμη χαμηλότερα σε ένα δραχμικό περιβάλλον η τιμή τους θα αντικατοπτρίζει το οικονομικό στάτους εκείνης της στιγμής, γεγονός βεβαίως που δεν συμβαίνει σήμερα που η αποτίμηση τους έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το οικονομικό ευρωπεριβάλλον (που οτιδήποτε χρωστάς αποτιμάται σε «σκληρό» ευρώ ενώ οτιδήποτε πουλάς αποτιμάται σε ένα «υποτιμημένο» ευρώ –ως αποτέλεσμα μιας εσωτερικής υποτίμησης που έχει επιβληθεί στην χώρα μας )
υγ
η μαλακία που επαναλαμβάνεται σταθερά περί μεγάλης επιβάρυνσης μας λόγω της «αύξησης των καυσίμων» στην περίπτωση που γυρίσουμε στην δραχμή απαντάται με τον ίδιο τρόπο που απαντάται το ερώτημα : γιατί πριν από 10 χρόνια η βενζίνη και το πετρέλαιο στην χώρα μας **μας** (γιατί στην διεθνή αγορά το πετρέλαιο εδώ και κάμποσα χρόνια βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 70-100 δολάρια το βαρέλι) κόστιζε τα μισά(σε δραχμές) λεφτά απ ότι σήμερα? εεεε?
Καλή σας χρονιά
(κι αν με φοβίζει κάτι στην δραχμή είναι το πολιτικό προσωπικό που θα την διαχειριστεί-μα είμαι έτοιμος να πάρω τα ρίσκα μου με αυτούς μιας και αυτοί που διαχειρίζονται το ευρώ δεν με/μας λαμβάνουν υπόψη ούτε και μπορούμε να τους ελέγξουμε)
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 1:20 μμ
σχολιαστης
Καλή χρονιά Καπετάνιε!
Στα πλαίσια της ανάλαφρης κουβέντας, να σημειώσω ότι πάνω από 60% είναι φόρος που χρηματοδοτεί τις κρατικές δαπάνες.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 1:39 μμ
kapetanios
..απ τις οποίες το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν σε τοκοχρεολύσια
(που εκτινάχθηκαν στην στρατόσφαιρα στο ευρωπεριβάλλον 😉
υγ
εφόσον παραδέχεσαι ότι η κινδυνολογία περί αύξηση της τιμής των καυσίμων δεν αφορά την συναλλαγματική μας πολιτική είναι ένα βήμα 🙂
Ας πάμε ένα βήμα παρακάτω, δλδ εάν η χώρα μειώσει τις σπατάλες της η δραχμή θα είναι κάτι σαν ευλογία ? το ρωτώ γιατί στο ευρωπεριβάλλον η μείωση των δαπανών δεν σημαίνει απαραίτητα και την επιστροφή στην ανάπτυξη πόσο μάλλον στην επιστροφή των…. 60δις ευρώ(που στο τέλος του 12 θα έχουν φτάσει τα 100 και βάλε )
τα λέμε σχο
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 1:49 μμ
σχολιαστης
Καπετάνιε, δες τις κρατικές δαπάνες. Μεταξύ μας είναι μεγάλο ανάλαφρο 🙂 παραμύθι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατικών δαπανών πάει σε τοκοχρεολύσια.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:00 μμ
kapetanios
συγκριτικά φίλε μου, συγκριτικά με το χθες 😉
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:05 μμ
anikitos
Εγω δεν αγχωνομαι. Αρκετες μερες πριν ανακυρηξουν σταση πληρωμων μισθων και συνταξεων θα εχουν φυγει οι κυβερνωντες με πλοια και αεροπλανα. Θα το καταλαβουμε.
Προσπαθουν να μεταπηδησουν τα δικα τους αγχη σε δικα μας. Κι εγω κανω ενα απλο ερωτημα οπως αυτο του αρθρου. Ποιος καταστρεφεται με τη σταση πληρωμων? Αυτος που θα χασει ενα-δυο μισθους, αντε και ολους τους μισθους, ή αυτος που θα χασει το κεφαλι του αν δεν προλαβει το ελικοπτερο? Για αυτο δεν αγχωνομαι. Κατι θα βρουν. Εν αναγκη μπορει να επιτεθουν οι πολιτικοι στους πλουσιους να βρουν τα λεφτα να δωσουν στους μισθωτους. Οπλα εχουν. Του στρατου. Θα δουμε κανενα ματς στρατος τραπεζες 1-0. Αυτοι δεν νοιαζονται για τιποτε αλλο εκτος απο το τομαρι τους. Για να σωθουν θα κανουν τα παντα.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:37 μμ
kapetanios
anikitos
με αρέσει το χιούμορ σου, μείνε ψύχραιμος
*
σχο
δες εδω:
Click to access PROSXEDIO_2012.pdf
18δις ευρώ (απ τα 70 των συνολικών δαπανών) είναι, σύμφωνα με τον αλαφρό όπως και να έχει Βενιζέλο, τα τοκοχρεολύσια για το 2012 , την ώρα που η μισθολογική δαπάνη θα φτάσει τα 12δις και οι συντάξεις τα 6.5 δις(=18,5δις)
( και το πόιντ είναι ότι στις δαπάνες για το χρέος δεν φαίνεται και ο λογαριασμός των εντόκων γραμματίων- τα οποία για φέτος έφτασαν τα 30-35δις λέμεεε 😉
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:50 μμ
δεξιος
@ Σχολιαστής
Η μόνη δυνατή υπεράσπιση του ευρώ δεν είναι η υπεράσπιση του σημερινού ευρώ αλλά ενός πιθανού μελλοντικού.
Όλοι γνώριζαν ότι η ευρωζώνη είχε δομικά προβλήματα και περίμεναν την εκδήλωσή τους στην πρώτη κρίση.
Όσοι προσχώρησαν το ήξεραν επίσης.
Με την έννοια αυτή η καλύτερη συνταγή για τις μικρές χώρες ήταν ακριβώς να ψάχνουν τρόπο να μπαλώνουν τα πράγματα – και με τη στατιστική τους – για να μη βρεθούν στο επίκεντρο της κρίσης.Ήταν μέγα σφάλμα να επιδιωχθεί να λυθούν τα ανεπίλυτα από τον ΓΑΠ και την παρέα του και να καταστεί η Ελλάδα πρωταγωνιστής της κρίσης.
Η κρίση όμως πια έχει μετακινηθεί και είτε θα λυθεί ειτε θα κλείσει το μαγαζί.
Κρίσιμο σημείο είναι οι γαλλικές εκλογές σε 5 μήνες όπου ο σοσιαλιστής Ολάντ είναι ο πιθανότερος νικητής και ζητεί ευρω-ομόλογα και άλλα πράγματα που δεν θέλουν οι Γερμανοί,ενώ η τρίτη υποψήφια Μαρί Λε Πεν δεν ζητεί τίποτα και λέει ορθά κοφτά οτι η Γαλλία πρέπει να φύγει από το ευρώ.
Όποιος νομίζει ότι στη Γαλλία μπορούν να περάσουν μέτρα «ελληνικού τύπου» είναι γελασμένος.
Συνπεώς μετά τις εκλογές η Μέρκελ θα πάρει τελεσίγραφο και είτε θα βρεθεί κάποια λογικότερη ρύθμιση είτε θα το διαλύσουν οι άλλοι.
Εν όψει των καταστάσεων αυτών και εγώ λέω λίγη υπομονή να μείνουμε μέσα μέχρι να δούμε τι θα γίνει αλλά όχι πρεμούρα για εφαρμογή «μέτρων».
Δεν λύνουν τίποτα και κάνουν δυσκολότερη τη ζωή σε αυτή τη περίοδο αναμονής.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:08 μμ
σχολιαστης
Αυτά να τα πεις δεξιέ, εκτός από το ΓΑΠ και σε αυτούς τους απίστευτους ΚΑΚ και Αλογοσκούφη με τις απογραφές τους.
Κατά βάση συμφωνούμε, υπομονή μέχρι να επικρατήσει η φωνή της λογικής στην ευρωζώνη. Διότι μπορεί να μην τα θέλει η Μέρκελ αλλά οι Γερμανοί σοσιαλδημοκράτες είναι περισσότερο ανοιχτόμυαλοι.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:20 μμ
Πάνος
Ο ζων με ελπίδες αποθνήσκει χαίρων (ή χέζων, ανάλογα).
Παροιμία της Ευρωζώνης.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:27 μμ
σχολιαστης
Καπετάνιε, ο πίνακας 3.4 της σελίδας 32, ξεκαθαρίζει τα των κρατικών δαπανών.
Η μελέτη του πίνακα δείχνει ότι είναι αδύνατο στο μέλλον, με δεδομένη την αδυναμία δανεισμού, να βρεθούν οι πόροι για όλες αυτές τις χρηματοδοτήσεις, είτε με ευρώ είτε με δραχμή.
Χρειάζονται μεγάλες αλλαγές.
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:58 μμ
kapetanios
δεδομένη την αδυναμία δανεισμού είπες? δεν το νομίζω Τάκη (ίσως δεν πήρες χαμπάρι ότι όσα πήραμε από τον μηχανισμό πέρσι τόσα πήραμε και από την ελεύθερη αγορά..)
Το κρατικό χρέος σχο είναι σχεδόν αποκλειστικά μια πολιτική και ουχί μια οικονομική υπόθεση. Και πολιτικά μιλώντας για την γερμανοκρατούμενη ευρωζώνη είμαστε τελειωμένοι (εμείς και καμπόσοι άλλοι) και με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται.
Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με εμάς πριν λίγες ημέρες η ΕΚΤ δεν είχε κανένα πρόβλημα ρευστότητας ούτε χρειάστηκε 17 συνόδους κορυφής για να σπρώξει μέσα σε 3 ώρες στις τράπεζες 450 δις με 1% επιτόκιο για 3 χρόνια – για τις οποίες τράπεζες είναι τα κράτη που αναλαμβάνουν την ευθύνη του λογαριασμού τους έτσι?
Προτείνω να υιοθετήσουμε σαν νόμισμα το δραχμοδολάριο – οι αμερικανοί δεν θα είχαν καμία αντίρρηση φαντάζομαι
Εν τω μεταξύ , πόσα δις πήρε η Κύπρος επροχθες από τους ρώσους ? Θέλω να πω ότι έχουμε εγκαταλείψει την πολιτική στην χώρα μας , πλέον ούτε τον γαμιά μας δεν ορίζουμε. Έχουμε εγκλωβιστεί σαν πολίτες σε ψευτοδιλήμματα και φοβίες που αναπαράγονται από κάτι άρθρα σαν αυτό που ανέβασες. Κι αν εάν θέλουμε ντε και καλά να στηρίξουμε την ΕΕ θα πρέπει να την αποσυνδέσουμε επειγόντως από την διαφαινόμενη αποτυχία του ευρώ. Σήμερα είμαστε όλοι (για τους δικούς μας λόγους ο καθένας) με την Βρετανία λέμε
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 4:55 μμ
kolokotronis
Μικρή αλλά σημαντική διόρθωση .Πριν 10 χρόνια όταν είμασταν στη δραχμή η τιμή του πετρελαίου ήταν περί τα 40 μπάκς – σε σημερινές τιμές πάντα ( με το πληθωρισμό μαζί ) και έπαιζε μεταξύ 20-κάτι και 40 από το 87 και για καμιά 15αριά χρόνια ( με εξαίρεση τον πόλεμο του κόλπου ) .
Δεν πειράζει όμως , πες του καπετάνου , οσονούπω γινόμαστε και μείς κελεμπίες 🙂
Καλή χρονιά
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 7:01 μμ
σχολιαστης
@kolokotronis, Καλή χρονιά.
Καπετάνιε, ως γνωστό στις αγορές βγαίνουμε με …προιόντα λίγων μηνών. Που ούτε και σε αυτά θα μπορούσαμε να βγούμε αν δεν υπήρχε εγγύηση ότι τουλάχιστον όσο τρέχουν τα μνημόνια δε θα χρεοκοπήσουμε,
Για το δάνειο της Κύπρου: Είναι άλλης κλίμακας η οικονομία της από άποψη μεγέθους, δεν έχει τα ίδια χάλια με μας και οι Ρώσοι έχουν ειδικούς λόγους. Μας το είχε πει καθαρά ο Πούτιν: Να πάτε στο ΔΝΤ αμαρτωλοί. 🙂
1 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:21 μμ
kapetanios
Ναι ρε γμτ κι εμένα,αφού το έγραψα, με φάνηκαν τσιμπημένοι οι ΜΟ της τιμής του πετρελαίου( είδα κάτι διαγράμματα που δείχνουν τον ΜΟ δεκαετίας 98-08 στα 55-60 δολάρια περίπου) αλλά βρε Κολοκοτρώνη (καλή χρονιά) η ουσία είναι αυτή που είπε ο σχολιαστής : από την τιμή του μπρεντ έως την τιμή που μας κοστίζει πχ η βενζίνη στο πρατήριο υπάρχει τόση απόσταση που οι παραπάνω διαφορές δεν είναι και τόοοοσο σημαντικές .ή να στο πω κι αλλιώς αγόραζε εσύ βενζίνη με σκληρό ευρώ κι εγώ θα αγοράζω με τις υποτιμημένες(1€=1,96λεβα) «Βουλγάρικες δραχμές» απ την Βουλγαρία.
Ή πάρε τα 45-50 λεπτά(ελπίζω ότι το αλτσχάιμερ μου να μου παίζει πάλι παιχνίδια) περίπου που είναι η τιμή διυλιστηρίου πρόσθεσε όση υποτίμηση δραχμής έχεις στο μυαλό σου βάλε και ένα βιώσιμο για την οικονομία μας ΦΠΑ(χωρίς το ευρωπαϊκό ΕΦΚ) και πεμε ορέ οπλαρχηγέ την τελική τιμή του προϊόντος στον καταναλωτή (γιατί τον καταναλωτή προσπαθούν να σκιάξουν)
απ την μια τα πετρέλαια μαςκι απ την άλλη ο χρυσός μας την κελεμπία την έχουμε σίγουρη, όποτε απο συνάλλαγμα (μην ξεχνάμε και τα 60-100δις ευρά που θα πλακώσουν να μας αγοράσουν όσο όσο.. ) θα είμαστε και λαρτζ 😉
*
sχο
πόσο σίγουρος είσαι(γιατί οι αγοραστές των εντόκων ΔΕΝ είναι) ότι δεν χρεοκοπήσουμε στους επόμενους 3 μήνες?
( βρε δεν είναι η σιγουριά που τους κάνει αγοραστές , είναι που δεν μπορούν να κάνουν και αλλιώς 😉 )
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 12:07 πμ
kolokotronis
Αν και εμένα δεν με απατά η μνήμη μου , το λίτρο της βενζίνης ( για παράδειγμα ) είναι περίπου 34% διυλιστήριο , 60% φόρος και 6%περιθώριο εμπόρου . Άρα με 1,6 ευρώ στο λίτρο πρέπει να έχουμε χοντρικά 64λ προ φόρων .
Ο ευρωπαικός ΕΦΚ καταλήγει και αυτός στα κρατικά ταμεία . Αν λοιπόν τον καταργήσεις , υποθέτεις άμεσα οτι ή αυτά τα λεφτά δεν θα χρειάζονται . Άρα ή θα τα βρείς από αλλού (από πού; ) ή θα κόψεις αντίστοιχες δαπάνες ή θα τα αντικαταστήσεις κόβοντας χρωματιστές χάρτινες δραχμούλες.Εκτός και αν λές οτι με την δραχμή απαλασσόμαστε από τοκοχρεωλύσια .Πρώτον , δεν είμαι καθόλου σίγουρος οτι κάτι τέτοιο θα γίνει , δεύτερον έχουμε και έλλειμα εκτός από τοκοχρεωλύσια .
Καπταιν , πριν απ’όλα τα άλλα έπρεπε σου θυμίζω οτι ήδη δεν μας προμηθεύει κανείς πετρέλαιο με πίστωση εκτός από το Ιραν ( αν είναι σωστή η σχετική είδηση που διάβασα ) . Φαντάσου λοιπόν πόσο πετρέλαιο θα μπορούσαμε να αγοράσουμε με μια πληθωριστική δραχμούλα σε καsh( ούτε του Πρίνου πιθανότατα ).
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 1:41 πμ
kapetanios
Κολοκοτρώνη μην στρίβεις δια του αρραβώνος. Θα έχουμε ακριβότερα καύσιμα στην περίπτωση επιστροφής στην δραχμή **εξαιτίας της** ναι ή ού και πόσα ?
Το που θα βρούμε τα λεφτά για να καλύψουμε τις όποιες τρύπες που θα προκύψουν από την μείωση των εσόδων από τα καύσιμα (που ούτως ή άλλως αποτελεί πνευματική άσκηση και στην σημερινή κατάσταση που η κατανάλωση στα καύσιμα έχει πάει στα τάρταρα)είναι άλλου παπά ευαγγέλιο (μπορεί να μας πει κάνα μυστικό ο άγιος εφραίμ που ναι και γάτα σε τέτοια ζητήματα).
Τι σκατά , ένα μικρό χαρατσάκι να βάλουμε στους έλληνες εφοπλιστές και πατριώτες πάνω στην ποσότητα καυσίμων που μεταφέρουν(και είναι πολλά τα λεφτά άρη ) θα μας καλύψει την διαφορά μάνι μάνι(και μην νομίζεις ότι θα αντιδράσει και κανείς από δαύτους , το ελληνικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται είναι από τα πλέον προσοδοφόρα) Υπολόγισε εδώ και μια μεγαλούτσικη αύξηση κατανάλωσης των υγρών καυσίμων από την επιστροφή της χώρας στην παραγωγική διαδικασία και είσαι μέσα.
Όσο για πωλητές μην στεναχωριέσαι , θα βρούμε. κας πληρώναμε κας θα πληρώνουμε, όπως και να έχει, **λεφτά υπάρχουν**–μην ξεχνάς και τα 60δις ευρά που θα ρθουν να μας αγοράσουν, έτσι?
(πάντως μην δαιμονοποιείς ντε και καλά το κόψιμο χρήματος, έχει και αυτό τα καλά του ώρες ώρες…)
υγ
χμμμ, είναι μάλλον που είσαι ….. «νέος» στην καλύβα αλλιώς θα ήξερες ότι:
-είμαι υπερ της διαγραφής ενός μεγάλου μέρους του ΔΧ
( πάπαλα τα υπερβολικά τοκοχρεολύσια)
-διαγραφής (πληθωριστικής ή άλλης ποσώς με ενδιαφέρει)μεγάλου μέρους του ιδιωτικού χρέους
(με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης λόγω της βελτίωσης του οικογενειακού προϋπολογισμού)
-μείωσης της κρατικής σπατάλης
(με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολύτιμων …δραχμών)
-και εναντίων των ελλειμμάτων στους προϋπολογισμούς (καλά σε αυτό δεν είμαι και απόλυτος γιατί και οι Παπούα δεν έχουν ελλείμματα αλλά..) μεγάλο μέρος των οποίων πιστεύω ότι οφείλεται ακριβώς σε αυτήν την πελατειακή σχέση του μεγάλου κεφαλαίου με το πολιτικό προσωπικό που διαχειρίστηκε και διαχειρίζεται την τύχη μας. Εξάλλου εάν δεν έχουμε και λίγα ελλείμματα(το κάτι τις μας κι εμείς) τα οποία θα εξυπηρετούμε με δανεισμό δεν θα παρουσιάζουμε και κανένα ενδιαφέρον για το χρηματοπιστωτικό σύστημα (που ζει απ αυτά) –πράγμα πολύ κακό , πολύ κακό οπλαρχηγέ ( κρατικό χρέος σημαίνει φρέσκο «χρήμα»-με την οικονομική αλλά και πολιτική έννοια πάντα 😉
Α ,είμαι και υπέρ της επιστροφής στην δραχμή (κάτω απ αυτές τις ευρωπαϊκές συνθήκες πάντα 😉
νύχτα
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 12:22 μμ
kolokotronis
Συνάδελφε κάπταιν , τηλεγραφικά γιατί κανονικά πρέπει να γράψω σεντόνια
α ) Σημασία δεν έχει αν θα γινουν ονομαστικά φτηνοτερα τα καύσιμα στη λιανική αλλά πραγματικά . Πόσο θα πέσει η τιμή πρέπει να κοιτάς αλλά και πόσο θα πέσει το μέσο εισόδημα , τουλάχιστον σε ένα πρώτο δύσκολο διάστημα .
β ) Το χαρατσάκι είσαι σίγουρος οτι οι βδελυροί εφοπλιστές θα το απορροφήσουν και δεν θα το μετακυλήσουν στην τιμή ; Και ότι δεν θα αποσύρουν όσες δραστηριότητες έχουν απομείνει στην Ελλάδα ;(Εισαγωγή πετρελαίου κάνεις και με γραφεία στη Βουλγαρία ) . Η μήπως θα κλείσωμε τα σύνορα ωρε Εμβέρ ;
γ ) Τα 60 δις είναι μια μεγάλη και όχι τόσο απλή ιστορία . Σε άλλο σχόλιο με περισσότερο χρόνο
δ ) Το οτι κάπταιν μου είσαι υπέρ της διαγραφής του χρέους δεν σημαίνει οτι αυτό είναι εύκολο .Και εγώ είμαι υπέρ , ξέρεις κανέναν να χρωστάει και να επιμένει να ξοφλήσει ; Θα γίνει βέβαια ούτως ή άλλως καθώς ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος . Αν γίνει όμως μονομερώς με στάση πληρωμών είσαι σίγουρος οτι οι παλιόφραγκοσαξωνες θα πούν «Έλα μωρέ ντάξει δεν πειράζει αφού το ζήτησε ο Καπετάνιος και ο Καζάκης ας το διαγράψουμε χωρίς φασαρίες».
ε ) Δραχμή και πληθωρισμός, με απλά λόγια σημαίνει , τιμώρώ την αποταμίευση , επιβραβεύω το χρέος. Ωραίο παράδειγμα δια τας μελλοντικάς γενεάς .
στ )Μιλάς για τον πληθωρισμό λές και είναι ένα ανώδυνο κολπάκι . Ο πληθωρισμός , αν ψάξεις πραγματικά την ιστορία , είναι το μεγαλύτερο όχημα μαζικής κλοπής αλλά και καταστροφής ολόκληρων λαών , χωρών και οικονομιών.
ζ ) Η μείωση της κρατικής σπατάλης γιατί δεν μπορεί να γίνει με ευρώ ; Αν είναι δύσκολο να αντισταθούν στους πελάτες – τρωκτικά οι πολιτικοί τώρα , θα τους αντισταθούν ευκολότερα με την εκτυπωτική μηχανή στα χέρια ;
η ) Ενδιαφέρον για το χρηματοπιστωτικό σύστημα θα έχεις πλέον όταν έχεις μια υγιή οικονομία . Με τα πατατρακ που έχουν γίνει και με αυτά που έρχονται είναι προφανές οτι το κόλπο του δανεισμού κρατών ως μηδενικού ρίσκου επένδυση πνέει τα ολίσθια που έλεγε και η θειά μου.
Συμπερασματικά , η μόνη πραγματική ωφέλεια της δραχμής θα ήταν μια πιθανή ανεξαρτητοποίηση της φορολογικής πολιτικής . Αλλά πρέπει να δούμε
α ) Αν μια μελλοντική πολιτική τάξη στην Ελλάδα (πιθανότατα με αυξημένο ρόλο της αριστεράς ) σχεδιασει φορολογική πολιτική είναι πιθανό να ΄κάνει την Ελλάδα πιο ελκυστική για επενδύσεις ή αθ τη βυθίσει ακόμα στη γραφειοκρατία και τη φορομπηξία ;
β )Ποιές είναι οι παράπλευρες απώλειες ; Πλήρης έξοδος από την ΕΕ ; Απομόνωση ;Φασαρίες ;
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 12:52 μμ
Πάνος
Πληθωρισμός είπατε;
Hμερομηνία : 02-01-12
Τουρκία: Εκτιμήσεις για πληθωρισμό-ρεκόρ το 2011
Σε ποσοστό άνω του 10% τοποθετούν οι εκτιμήσεις της κεντρικής τράπεζας της Τουρκίας τον πληθωρισμό για το σύνολο του 2011, επίπεδο που αποτελεί ρεκόρ για τη χώρα. Επίσης, το κεντρικό πιστωτικό ίδρυμα επιβεβαίωσε ότι την περασμένη Παρασκευή παρενέβη στην αγορά συναλλάγματος για να στηρίξει την τουρκική λίρα.
Ταυτόχρονα, η τράπεζα δημοπράτησε την Παρασκευή 750 εκατ. δολάρια, ενώ ανακοίνωσε ότι η περαιτέρω κινήσεις για πιθανή νομισματική σύσφιξη θα εξαρτηθούν από την ανάκαμψη που θα παρουσιάσουν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις προοπτικές για τον πληθωρισμό.
http://www.kathimerini.gr
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:59 μμ
HeadWaiter
Δεκέμβριος του 2009:
Μια χρυσή λίρα Αγγλίας ίση με 180 euro.
Δεκέμβριος του 2011 ίση με 330 euro.
Πολύ σταθερό αυτό το νόμισμα.
Να ψάξουμε να βρούμε ποσοστό νεόπτωχων στην E.E. πρίν και μετά το euro;
2012: Τουλάχιστον πέντε (5) χώρες της Ε.Ε. είναι έτοιμες να καταρεύσουν.
Λέτε να φταίω εγώ που δεν πήρα απόδειξη σήμερα από τον κουρέα;
Καλή χρονιά πατριώτες και καλή λευτεριά.
Υ.Γ.
Ελπίζω το όνειρο του Χίτλερ για μια Ευρώπη κάτω από την μπότα της Γερμανίας, φέτος να καταρεύσει.
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:03 μμ
kapetanios
εσείς στο κολοκοτρωνέικο είστε ολίγον ξεροκέφαλοι αλλά και καλοί στην ντρίπλα (βλπ α. απάντηση σου ),οπότε πάμε σβέλτα στα υπόλοιπα
-για τους εφοπλιστές , ναι είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να πουλήσουμε το τομάρι μας (ελληνική σημαία κι έτσι) λίγο πιο ακριβά απ ότι το πουλάμε σήμερα . Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν ήδη με μοχθηρό μάτι την εξωφρενικά ευνοϊκή μεταχείριση των εφοπλιστών από το ελληνικό κράτος , μεταχείριση που εν πολλοίς είναι αυτή που τους έφερε στην πρώτη θέση στον κόσμο. Και δεν πα να μετακυλήσουν το χαράτσι στην τιμή. Ούτως ή άλλως οι τιμές τους είναι εκτός υπολοίπου (τα μοχθηρά μάτια που λέγαμε 😉 συναγωνισμού ( όπως αντιλαμβάνεσαι δεν μιλώ για την τιμή που κουβαλούν μόνο για μας αλλά στο σύνολο του οικονομικού τους αντικειμένου )να φύγουν είπες? Νομίζεις! Που θα βρουν έστω και με ένα φορολογικό κλικ επάνω καλύτερα?( άσε , η Βουλγαρία που ανέφερες στο θέμα αυτό θα έλεγα ότι ήταν ….μια από τις άτυχες σου στιγμές χο χο )
-τρίχες μεγάλη ιστορία είναι τα 60δις καρτιά μου, μάλλον ΜΜΕγάλη παπαρολογία είναι που δεν αξίζει κανείς –εγώ τουλάχιστον όχι- να αφιερώσει παραπάνω χρόνο
-για τον πληθωρισμό μάλλον τα ξέρουν καλύτερα οι αμερικάνοι,εσένα σε κόβω πολύ της γερμανική σχολής. πάντως σε ακούω πολύ σίγουρο για τις θεωρητικές «καταστροφικές» συνέπειες του πληθωρισμού, για τις καταστροφικές συνέπειες στον έλληνα πολίτη του βίαιου αποπληθωρισμού ,ή για να είμαι πιο ακριβής, του στασιμοπληθωρισμού που είναι ήδη εδώ μούγκα στην στρούγκα
Η κρατική σπατάλη δεν αφορά την νομισματική πολιτική , συμφωνούμε, αλλά δεν βλέπω να συμφωνούμε στον ορισμό της «υγιούς» οικονομίας που στην μοντέρνα(μετά κολοκοτρώνη) του εκδοχή είναι αυτή που εξυπηρετεί τα χρέη και ουχί δεν τα παράγει (εάν δεν παρήγαγε χρέη θα το κλείναμε το μαγαζί εντελώς ρε γκαρντάση- και μην ακούς τις μαλακίες της μέρκελ περί μηδενικών ,και καλά, ελλειμμάτων στην γιουροζόν, κάτι έπρεπε να πει και αυτή, δεν νομίζεις)
Εκτός εάν νομίζεις ότι ήταν βλάκες εξ αρχής όταν καθόριζαν το ύψος του «υγιούς» ελλείμματος στο 3% -ΔΕΝ ήταν. Απλά υπολόγιζαν την πραγματική ανάπτυξη της ευρωζώνης ίση ή και μεγαλύτερη του 3% μουαχαχαχα
Τα υπόλοιπα «συμπερασματικά» σου παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά θα βγει μεγάλο το σενδονι – εγώ ένα γεια ήρθα να πω και να πειράξω ,για το καλό του χρόνου, ολίγον τον σχολιαστή
Τα λέμε (με δραχμές ελπίζω ή με ότι σκατονόμισμα να ναι αρκεί να αντικατοπτρίζει και την δική μας οικονομική θέση ,για να ΜΑΣ αφορά– το πιασες το υπονοούμενο έτσι? ; )
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:07 μμ
HeadWaiter
sxoliasths και κάτι άλλο:
Όσο και αν έχω «γυρίσει» το Internet δεν έπεσε στην ματιά μου ένα άρθρο του τύπου:
» Ποιός ωφελείται από την παραμονή της Ελλάδος στο euro»
Γιατί για μένα δεν έχει και πολλή σημασία αν είμαι φτωχός σε δραχμές ή φτωχός σε euro.
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:31 μμ
δεξιος
Ποιός ωφελείται από την παραμονή στο ευρω;
Ένας συνταξιούχος που δεν μπορεί να δουλέψει πια.Όση μείωση και αν του έκαναν στη σύνταξη είναι μικρότερη από την υποτίμηση.
Όσοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν απολυθούν ή εφεδροποιηθούν.Γενικά άνθρωποι με σταθερό εισόδημα ή λίγο επηρεαζόμενο και καταθέτες.
Ποιοί δεν ωφελούνται;Δυναμικά μικρομεσαία στρώματα τίμια ή οχι που ασφυκτιούν από την έλλειψη ρευστότητας.Εργάτες που απολύονται.
Για ποιούς δεν έχει σημασία;Για τους διαπλεκόμενους ,εφοπλιστές και αυτό που λέμε άρχουσα τάξη που και τα δύο στρατόπεδα προσπαθούν να τους παρουσιάσουν οτι ευνοούνται από το άλλο ενώ οι ίδιοι είναι βέβαιο ότι έχουν πάρει τα μέτρα τους με οφ σορ κλπ για όλα τα ενδεχόμενα.
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:40 μμ
Άγγελος
Ποιός ωφελείται από την παραμονή στο ευρω;
κάθε επιχείρηση που ξέρει να χρησιμοποιεί τον δανεισμό
κάθε επιχείρηση που προμηθεύεται ενδιάμεσα προϊόντα απο το εξωτερικό και παράγει προϊόντα που δεν πουλάν με την τιμή τους.
καπετάνιε,
η δραχμή μπορεί να γυρίσει, τα νιάτα όχι. μην εμπλέκεις το θυμικό σου. το μαγάζί ευρώ άνοιξε για να μην κλείσει. η λύση βρίσκεται εντός. δες τι ωραία το γράφεις ο ίδιος σε χρόνο ανύποπτο
Α ,είμαι και υπέρ της επιστροφής στην δραχμή (κάτω απ αυτές τις ευρωπαϊκές συνθήκες πάντα)
οι ευρωπαικές συνθήκες θα αλλάξουν δουλεία δικιά μας είναι να βρούμε συμμάχους(βλ. π.χ. http://twominutestomeltdown.wordpress.com/2011/12/14/the-failure-of-the-euro-and-the-bailout-of-germany-addendum/)
και φυσικά να δώσουμε στον ΓΑΠ το τέλος που του αξίζει.
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:54 μμ
kolokotronis
Κάπτεν μου , αν σε ότι δεν μπορείς να απαντήσεις κολλάς τον αφορισμό «τρίπλα΄» δεν βοηθάς . Το ίδιο μπορώ να κάνω και εγώ και δεν οδηγούμεθα πουθενά
headwaiter έχουμε ισοπεδώσει λίγο την έννοια του φτωχού . Φτωχός όποιος δεν έχει να φάει , φτωχός όποιος δεν έχει να φάει ότι θέλει , φτωχός και όποιος κόβει τις βόλτες με το αυτοκίνητο ή παραδίδει τις πινακίδες του 2ου αυτοκινήτου ;
Καπτεν αν κάποιοι ξέρουν από πληθωρισμό είναι οι Γερμανοί . Δύο λέξεις μόνο : Βαιμάρη και Χίτλερ . Οσο για τους Αμερικάνους , θα έρθει η ώρα που θα μάθουν και αυτοί τι εστί βερύκοκο .( Ηδη μαθαίνω οτι Κίνα και Ιαπωνία έκαναν μια ωραία συμφωνία ). Βλέπεις το κολπάκι του πληθωρισμου ( όπως και κάθε φούσκας) είναι πολύ ελκυστικό διότι ο χρόνος είναι με το μέρος του ( όπως θα έλεγαν και οι στόουνς που ακούγαμε στο βουνό ) . Βραχυμεσοπρόθεσμα είναι ένα μαγικό χαπάκι που λύνει το πρόβλημα αλλά μακροπρόθεσμα …άστα να πάνε. Και οι χρονικοί ορίζοντες στην οικονομία είναι δεκαετίες ξέρεις . Αν η Σοβ. Ένωση , που καταστρατήγησε κάθε οικονομικό νόμο και λογική χρειάστηκε 70 χρόνια για να καταρρεύσει…
( Μην ξεχνάς βέβαια οτι το δολάριο αντέχει τον πληθωρισμό περισσότερο ως αποθετικό νόμισμα ).
Περί μεταμοντέρνας ( ή βλαχομπαρόκ ) υγιούς οικονομίας , θα επανέλθω . αν πάλι δεν σε βρώ , καλές θάλασσες …
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:57 μμ
kolokotronis
Και μια και είμαι εδώ , ποια ακριβώς είναι η σκανδαλώδης εύνοια προς τους
εφοπλιστές και αν είναι έτσι γιατί δεν είναι όλα τα πλοία με Ελληνική σημαία ;Ωστε να απαντήσω ολοκληρωμένα
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 5:03 μμ
ΣΑΘ
@ kolokotronis
Τι ακριβώς θα πει «αποθετικό» [νόμισμα], παρακαλώ;
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 6:06 μμ
kapetanios
άγγελε
σε αυτήν την φάση δεν υπάρχουν πολλοί που στοιχηματίζουν δυνατά στο γιούρο-πόσο μάλλον στην γιουροζώνη και στην παραμονή της χώρας μας σε αυτήν . Θα τα ξαναπούμε σε 3-4 μήνες
*
Κολοκοτρώνη είσαι και παρεξηγησιάρης βλέπω 🙂
Όσο για τα βαπόρια μας (τα οποία στην πλειοψηφία τους φέρουν την ελληνική σημαία) και τους πατριώτες εφοπλιστές , ε , να, δεν πιστεύω ότι είδαν με καλό μάτι εκεί στο Σίτυ την Ελλάδα όταν αυτή (με πατρόνο τον Βουλγαράκη )άνοιξε την αγκαλιά της και τα πόδια της συνάμα για προστατέψει αυτά τα καλόπαιδα από την φορολογία( για περισσότερες λεπτομέρειες γουγρλάρισε «non domicile»)που επιχείρησε να τους επιβάλει -εμείς βλέπεις είμαστε λαρτζ τύποι . Τέλος πάντων, ας μην εμβαθύνουμε στην ποντοπόρο ναυτιλία**, σαν παράδειγμα την έφερα. τρόποι για να αυξήσει κανείς τα έσοδα του υπάρχουν , στο φινάλε ας μιμηθούμε αυτά που κάνουν αλλού.
** γουγλάρισε και «Erika ΙΙΙ» για να πάρεις μια γεύση από Ελλάδα, γένος θηλυκού-φτηνού θηλυκού όμως (μπορούμε να πουλήσουμε το τομάρι μας ακριβότερα, να σαι σίγουρος)
υγ
μεταμοντέρνας ή βλαχομπαρόκ είπες? Με αρέσεις.
Α και πού, σαι , μακροπρόθεσμα όλοι θα πεθάνουμε 😉
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 6:08 μμ
kolokotronis
ΣΑΘ
Αν δεν κάνω λάθος το $$ χρησιμοποιείται σε διεθνείς συναλλαγές ( πχ αγοραπωλησίες πετρελαίου ) αλλά και αποθησαύριση συναλλάγματος , τις τελευταίες δεκαετίες . Αν αγοράζεις πετρέλαιο δηλαδή , πρώτα αγοράζεις δολλάρια και με αυτά αγοράζεις πετρέλαιο .
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 6:12 μμ
kolokotronis
Μακροπρόθεσμα κάπτεν Κέυνς θα ζούνε όμως τα παιδιά μας . Αν οι γονείς μας ή εμείς οι ίδιοι αν έχουμε κάποιαν σεβαστήν ηλικίαν ) το είχαν σκεφτεί αυτό 3 δεκαετίες πριν δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που φτάσαμε… 😉 ματάκι και γω
Γουγλάρω οτι είπες .
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 7:15 μμ
ΣΑΘ
@ kolokotronis
Αν ο συγκεκριμένος όρος επιδιώκεται να αποδώσει το «reserve currency», νομίζω ότι το σωστό θα ήταν «αποθεματικό νόμισμα».
Κάνω λάθος;
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 10:02 μμ
kolokotronis
ΣΑΘ
Δεν θα διαφωνήσω , άλλωστε οι Ελληνικές αποδόσεις των οικονομικών όρων είναι λίγο φλού ( τη λέξη αποθετικό θα τη βρείς παντού καιτοι λανθασμένη . Ευχαριστώ πάντως για τη διόρθωση
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 10:03 μμ
amwmos
Ευρώ η θηλιά!
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 10:04 μμ
kolokotronis
ΣΑΘ
Έχεις δίκιο . Η γλώσσα δεν είναι το φόρτε μου ( Ούτε τα οικονομικά θα έλεγε ο καπετάνιος 🙂 )
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 10:05 μμ
kolokotronis
…αν και όπως βλέπεις δεν είμαι και ο μόνος 🙂
http://www.google.gr/search?q=%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1&hl=el&prmd=imvns&ei=3w0CT_ubH6je4QTpv9CNCA&start=0&sa=N&biw=853&bih=544
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:05 μμ
Άγγελος
4 μπύρες και μια ποικιλία ότι κανείς δεν εξέρχεται του ευρώ!
2 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:35 μμ
σχολιαστης
Εύκολο στοίχημα. Αν οι της ΕΕ, μετά την απίστευτη φασαρία που κάνανε για την Ελλάδα με τις 666 συνόδους κορυφής, την αφήσουν να πέσει, θα πέσει ο ουρανός και στο δικό τους κεφάλι.
Είναι που είναι η αξιοπιστία τους στο 0, πόσο κάτω να την αφήσουν να πέσει; 🙂
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 4:07 μμ
kapetanios
κολοκοτρώνη, κι εγώ δεν είμαι κανένας υπουργός οικονομίας, ένας απλός οικοδόμος είμαι
*
αγγελε
στην ατυχή περίπτωση που σε 3-4 μήνες δεν έχουμε επιστρέψει στην δραχμή προτείνω την επιστροφή/κυκλοφορίας της στο εσωτερικό με όρους τοπικού νομίσματος , σαν τα χρήματα του Wörgl ένα πράμα
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 4:22 μμ
Άγγελος
καπετάνιε
είπαμε 4 μπύρες και μια ποικιλία.
το πείραμα του Wörgl ξές που κατέληξε. άλλωστε Wörgl έχουμε, λέγεται επιταγές και γραμμάτια 😉
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 4:57 μμ
kapetanios
ότι θα ξαναδούμε τα γραμμάτια να παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην εγχώρια αγορά και δη αυτοκινήτων, είναι βέβαιο(ακόμη κι έτσι εμείς είμαστε καμένοι γιατί γραμμάτια στην αγορά κατοικίας πάει πολύ-ή όχι? )
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 5:42 μμ
Άγγελος
σε λίρες αγαπητέ, σε λίρες 😉
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 9:46 μμ
HeadWaiter
Επανέρχωμαι στην ερώτηση για το ποιός ωφελείται από την παραμονή της Ελλάδος στο euro.
Δεξιός ειλικρινά πιστεύεις ότι ο μικροσυνταξιούχος ωφελείται από το euro;
Χωρίς παρεξήγηση βλέπεις πολύ MEGA φίλε μου.
Βρήκα ένα άρθρο στο http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/apo_to_susthma_wfelountai_mono_oi_trapezes.1560577.html
Μιλούν ο Michel Rocard και ο οικονομολόγος Pierre Larrouturou στην στη Le Monde
3 Ιανουαρίου, 2012 στις 11:36 μμ
δεξιος
Δεν χρειάζεται να δω MEGA.Έχω τη μητέρα μου που έχει πάθει εγκεφαλικό και δεν μπορεί να μετακινηθεί.
Η σύνταξή της μειώθηκε λιγότερο από 20% με όλα τα μέτρα ενώ υπολογίζω μια υποτίμηση ότι θα ήταν μεγαλύτερη.Αφήνω το γεγονός ότι η γυναίκα που την φροντίζει μάλλον θα έφευγε για τη χώρα της εάν πληρωνόταν σε δραχμές και όχι σε ευρώ.
Σε γενικές γραμμές το σταθερό νόμισμα ευνοεί όσους έχουν σταθερό εισοδημα και βλάπτει όσους θέλουν να αναπτυχθούν.
4 Ιανουαρίου, 2012 στις 2:40 πμ
Γιάννης -2
@amwmos,
Από ολόκληρο το άρθρο που παραθέτεις, ξεχωρίζω αυτό:
«…Ο πρόεδρος Harry Truman δεσμεύτηκε ενώπιον του Κογκρέσου στις 12 Μαρτίου του 1947 ότι η χώρα του θα παρείχε γενναία οικονομική ενίσχυση με πρώτους παραλήπτες την Ελλάδα και την Τουρκία. Αντίθετα οι πλεονασματικές χώρες της Ευρωζώνης, υπό μορφή «κοινοτικής αλληλεγγύης» διακαώς επιθυμούν να μεταβιβάσουν το πλεόνασμά τους στις ελλειμματικές χώρες με αμοιβή αδρό τόκο…».
Βέβαια το άρθρο λέει και άλλες αλήθειες, αλλά λαϊκίζει όταν αναφέρεται στα της Τραπέζης της Ελλάδος. Εγώ δεν βρίσκω απολύτως τίποτε μεμπτόν με το γεγονός ότι Τράεζα της Ελλάδος είναι ιδιωτική. Μάλλον το προτιμώ!
@ δεξιός
«…Σε γενικές γραμμές το σταθερό νόμισμα ευνοεί όσους έχουν σταθερό εισοδημα και βλάπτει όσους θέλουν να αναπτυχθούν..».
Λογικά, οι δεύτεροι πρέπει να είναι οι περισσότεροι, και ΚΥΡΙΩΣ όλοι οι νέοι!
Άρα, γιατί συμφέρει να παραμείνουμε ακόμη στο ευρώ;
5 Ιανουαρίου, 2012 στις 3:39 μμ
HeadWaiter
Γιάννης -2 γράφεις:
«Εγώ δεν βρίσκω απολύτως τίποτε μεμπτόν με το γεγονός ότι Τράεζα της Ελλάδος είναι ιδιωτική»
Η έκδοση νομίσματος συνιστά πράξη εθνικής κυριαρχία, με τον ίδιο τρόπο που ο Ελληνικός στρατός δεν μπορεί να είναι ιδιωτικός και να υπακούει σε ιδιωτικά συμφέροντα.
Θυμάσαι τους 40 τόνους χρυσού που η Τράπεζα της Ελλάδος πούλησε αντι πινακίου φακής;
Μάλλον ο μόνος χαρούμενος από την όλη ιστορία ήταν οι μετόχοι της τράπεζας που πήραν ένα καλό μερίδιο.
Χρόνια Πολλά και καλή λευτεριά πατριώτες
1 Ιουνίου, 2012 στις 12:08 πμ
Μακης
Γενικά η ύπαρξη σταθερού σε εισαγωγικά νομίσματος, σε εισαγωγικά διότι και το ευρώ υποτιμάται και θα υποτιμηθεί κι άλλο ευνοεί αυτούς που έχουν σταθερό εισόδημα και τους καταθέτες.. όσο υπάρχουν ακόμα αυτοί διότι δεν τους εμποδίζει κανείς να μετατρέψουν τις καταθέσεις τους σε αυστραλιανό δολλάριο, καναδέζικο δολλάριο, γεν, ασήμι, χρυσό, ομόλογα Ιαπωνίας κλπ.. Σε μακροπρόθεσμη όμως βάση και ο συνταξιούχος καθως και ο μη χρηματιζόμενος ΔΥ θα χάσει διότι και το ευρώ αναγκαστικά θα υποτιμηθεί αλλά και συνεχώς θα αυξάνουν τη φορολογία και θα του μειώνουν το μισθό και τη σύνταξη…. μέχρι να ισορροπίσει στα όρια που του αναλογούν με βάση το συνεχώς μειούμενο ΑΕΠ. Αν το σύνολο των κρατικών και ιδιωτικών δαπανών (ΑΕΠ) μειώνεται θα έρθει η ώρα των μειώσεων όλων των μισθών… και πολυ καλά καταλαβαίνετε όλοι ότι ακολουθεί φαύλος κύκλος Μειώση ΑΕΠ-Μειωση Μισθών-Μείωση ΑΕΠ κλπ… Η συνέχιση αυτής της πολιτικής του μονόδρομου της συνεχόμενης λιτότητας οδηγεί στην καταστροφή τους πάντες, τους εργαζόμενους γρηγορότερα, τους τίμιους επιχειρηματίες ύστερα, και τα λαμόγια στο τέλος… Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα τα τελευταία δύο χρόνια.
Θα ήμουν υπέρ της δραχμής εάν είχαμε πολιτικό προσωπικό που μπορεί να χειριστεί με συνέπεια και σοβαρότητα την σημαντικότερη εθνική πράξη που είναι η κοπή νομίσματος. Κανείς από τους πολιτικούς πλήν του ΚΚΕ δεν θέλει δραχμή διότι φοβάται να αναλάβει αυτήν την ευθύνη που είναι τεράστια. Το ΚΚΕ βέβαια ξέρει πολύ καλά ότι δεν θα κυβερνήσει και ίσως για αυτό ομιλεί εκ του ασφαλούς.
Για να κοψεις νόμισμα θα πρέπει όλα να γίνουν ψύχραιμα και ομαλά, η μετάβαση δεν είναι καθόλου εύκολη και θέλει χρόνο, αυτά αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν… Δεν πιστεύω τους σημερινούς Ευρωλάγνους Γερμανοτσολιάδες ότι η Ελλάδα με τον Κάμπο της Λάρισας, της Πελοπονήσου, της Μακεδονίας, της Μεσσαράς δεν θα μπορέσει να ταίσει τα παιδιά της. Οργάνωση χρειάζεται, πολιτισμός και σοβαρότητα και όλα θα λύνονταν με το νέο νόμισμα αλλά με αυτούς τους άχρηστους που έχουμε δεν διαφαίνεται λύση τέτοια. Θα συνεχίσουν αυτήν την πορεία της Ευρωλαγνείας μέχρι τέλους…Η χώρα πολλά χρόνια πριν την κρίση μπήκε στην εντατική. Κάποια στιγμή θα τους βαρεθούν οι φίλοι τους οι Γερμανοί, και θα κόψουν το σωληνάκι του μηχανήματος τεχνητής αναπνοής προκειμένου να εντάξουν έναν νεό ασθενή (Ισπανία). Τότε θα ήθελα να δώ τί θα κάνουν; Ολοι ποντάρουν ότι αυτό δεν θα συμβεί και προβάλουν χίλιους λόγους (πετρέλαια, είμαστε μάγκες, είμαστε η χώρα του Ευρωπαικού πολιτισμου κλπ), αυτό όμως που δεν έχουν καταλάβει είναι ότι οι Γερμανοι κάποια στιγμή θα καταφέρουν να σταθεροποιήσουν τις απώλειες που θα έχει η Deutsche Bank από μια ελλήνική έξοδο… Θα τυπώσουν ευρώ και με υποτίμηση 25% θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα εξόδου της Ελλάδας.
Στο μεταξύ οι δικοί μας δεν ετοιμάζουν τίποτα διότι έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια να είναι οι καλοί υπάλληλοι των Βρυξελλών και της Νέας τάξης πραγμάτων. Συμφωνώ με τον Καπετάνιο σε πολλά από αυτά που λέει, του λέω όμως ότι η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Με αυτήν την ηγεσία είναι απίθανο να δούμε αλλάγές σοβαρές στην Ελλάδα. Κανείς δεν τολμά από αυτούς ούτε καν να διαπραγματευτεί πόσον μάλλον να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι και να πεί μάγκες φεύγω οργανωμένα και συντεταγμένα από την Ευρωζώνη. Περιμένουν να τους λύσει το πρόβλημα ο Ολλαντ….
Ενας υποαπασχολούμενος οικονομολόγος με μεταπτυχιακό στο Finance..
1 Ιουνίου, 2012 στις 9:00 πμ
Πάνος
Mάκη,
καλωσόρισες στην καλύβα! 🙂