Χρειάζεται υλικό στην κόρη, για να γράψει κάτι περί της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας. Πάω κι εγώ στη βικιπαίδεια – όπου μεταξύ των άλλων πέφτω πάνω σ’ αυτό το απίστευτο μαργαριτάρι:
Το 1819 η Μπουμπουλίνα επισκέφθηκε και πάλι την Κωνσταντινούπολη, όπου ήρθε σε συνεννόηση με τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’ για την έναρξη της επανάστασης.
Ποιο εμπνευσμένο κλεφτόπουλο το …δημιούργησε, αυτό το αριστούργημα;
(Δε βάζω το σύνδεσμο, γιατί είναι μακρυνάρι. Όποιος θέλει να θαυμάσει και τα υπόλοιπα, δίνει Μπουμπουλίνα στο Google και κάνει τη δουλειά του)
61 Σχόλια
Comments feed for this article
19 Μαρτίου, 2007 στις 10:06 μμ
Ασμοδαίος
Μάλλον κανένα κλεφτόπουλο από το ασκέρι της Μπουμπουλίνας που εκτελούσε άνωθεν διαταγάς έκανε τη δουλειά…
Εμείς του καπεταν-Πάνου δεν κάνουμε τέτοιες δουλειές!
19 Μαρτίου, 2007 στις 10:14 μμ
Ασμοδαίος
Αχ! Κύριε καλυβοκύρη, βοηθούσατε την κόρη και χάσατε την εκπομπή του Bernard Pivot στην ΕΤ1; Quel dommage!
19 Μαρτίου, 2007 στις 10:17 μμ
Πάνος
Παιδί μου Ασμοδαίε,
όταν με το καλό αποκτήσεις παιδιά, θα διαπιστώσεις οτι το να χάνεις μια εκπομπή, δε σημαίνει τίποτα. Με τα παιδιά χάνεις ΚΑΙ τα αυγά ΚΑΙ τα πασχάλια!
19 Μαρτίου, 2007 στις 10:29 μμ
Ασμοδαίος
Πέρα από το πόσο ανανεωτικό είναι να αποκαλεί ‘παιδί μου’ έναν υπεραιωνόβιο ένας σαραντάρης, να σημειώσω ότι αρνητικότερη συμβολή στη διόγκωση και διαιώνιση του δημογραφικού προβλήματος εν Ελλάδι καιρό είχα να διαβάσω.
🙂
19 Μαρτίου, 2007 στις 11:23 μμ
suigeneris
Μηπως…[λέω, μή-πως] ήτανε κανα … ‘φαναριωτοπουλο’…?
Ειδε καμια τροφαντή ανεψια του Γρηγορη [του Ε’]-ρώτησε ποια ειν’ αυτη, καποιος εκεί του ‘πε, «πάνε φαε ένα ντοντουρμά» και μη πολυρωτάς γιατι αυτή ειναι η Μπουμπουλίνα και ‘χει έρθει για ‘συνομιλίες’ για πολύυ σοβαρά θέματα…
8)
19 Μαρτίου, 2007 στις 11:52 μμ
N.Ago
Συμφωνώ απόλυτα με τον Πάνο, σε ότι αφορά τα παιδιά, Τα αυγά και Τα πασχάλια.
Περί Μπουμπουλίνας όμως, δεν θα εμπλακώ, αποφεύγοντας έτσι τον κίνδυνο, να επαναστατήσουμε ομαδικός.
22 Μαρτίου, 2007 στις 5:20 μμ
Μικρασιάτης
Πάνο,
αν μπορείς να αποδείξεις ότι δεν είχε συνωμοτικές επαφές η Μπουμπουλίνα με τον Πατριάρχη τότε είτε να επιτρέψεις στον εαυτό σου να αποδεχθεί το γεγονός ή να ζητήσεις απο τα Σουλτανικά αρχεία να το διαψεύσουν.
Μπορεί ο Πατριάρχης Γρηγόριος Έ να μην ήξερε για τις Ελληνικές επαναστάσεις, ΠΡΙΝ ΓΙΝΟΥΝ;
Χωρίς την βοήθεια της εκκλησίας η επανάσταση του 1821 δεν θα είχε καμμιά ελπίδα για επιτυχία.
Βλέπετε φίλοι ο λαός πίστευε στον Θεό και ότι θα τους βοηθούσε σε ένα τέτοιο άνισο αγώνα.
Μόνο απο μια σειρά θαυμάτων έγινε η Ελλάδα ανεξάρτητη παρά τις αμαρτίες του εμφύλιου μεταξύ τους.
22 Μαρτίου, 2007 στις 6:18 μμ
Alcibiades (!??)
Ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος (άλλοτε αρχιεπίσκοπος Αθηνών) έγραψε το 1950 την αλήθεια:
«Ο Πατριάρχης δεν ήτο μέλος της Φιλικής Εταιρείας, ούδ’ υπεκίνησε την επανάστασιν, επομένως ήτο όλως αθώος της αποδοθείσης αυτώ κατηγορίας και άδικον υπέστη θάνατον».
Τα ίδια γράφει και ο ιστορικός Σπυρίδων Τρικούπης, ενώ ο Ανδρέας Λασκαράτος ειρωνευόταν τον Αριστοτέλη Βαλαωρίτη (1872) που ανέλαβε να φτιάξει και να απαγγείλει ύμνο στον Γρηγόριο:
«Σε συγχαίρω(…) να προσαγορέψης τον ανδριάντα του Γρηγοράκη. Δώστου κι από μέρους μου τα γκαρδιακά χαιρετίσματά μου και πες του πως του εύχομαι να ξακολουθάει να φανατίζει τους όχλους, όσο (…) να τους κάμη ακόμη περισσότερο απ’ ό,τι είναι δίπολους γαϊδάρους».
Ο Γρηγοριος εκτελεστηκε επειδη συκοφαντηθηκε απο τον Πισιδιας Ευγενιο που ηθελε τη θεση του, οτι ηταν ο ηγετης της επαναστασης και εκτελεστηκε. Δεν ειχε σχεση…Η εκτελεση του ηταν σκετη θηριωδια, αλλα ασχετη με την υποτιθεμενη δραση του σαν …επαναστατη. Ο αφορισμος, αντανακλουσε την αληθινη του θεση…
22 Μαρτίου, 2007 στις 6:22 μμ
Alcibiades (!??)
Ο Ν. Πιπινέλης, γράφει:
«…ως ορθώς παρατηρεί ο Κορδάτος, ο θάνατος του Πατριάρχου δεν έχει, παρά την ιστορικήν αξίαν μιας ασκόπου και αδικαιολογήτου βιαιότητας η οποία εις τας παραμονάς των μεγάλων γεγονότων δε σταματά τίποτε από τας αναγκαίας εξελίξεις, αλλά δίδει εις τους διψώντας από επανάστασιν λαούς το πρόχειρον λάβαρον του εκσπώντος συναγερμού»».
22 Μαρτίου, 2007 στις 6:27 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Μικρε ασιατη,
εδω γυρνοβολας και μουτζουρωνεις τα ποστ, και σε ψαχνει ο Dr Σουής;
Εκανες κοπανα απο το ολοημερο κρυφο σχολειο «Η Χελιδονα» και θα χασεις το μαθημα «ο τραγικος θανατος της γαϊδουρας…».
Γρηγορα στο μαθημα γιατι θα παρεις απουσια και να γραψεις για τιμωρια 100 φορες αυτο που γραφει ο Φωτακος για τους Κληρικους.
22 Μαρτίου, 2007 στις 6:41 μμ
Alcibiades (!??)
«Χωρίς την βοήθεια της εκκλησίας η επανάσταση του 1821 δεν θα είχε καμμιά ελπίδα για επιτυχία.»
Κατ αρχην, εκκλησια ειναι το Χριστεπωνυμο πληρωμα και οχι οι τραγοι.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ, ηταν αντιθετη με την επανασταση. Ειτε προσπαθουσε να την αναβαλλει, ειτε ηταν καθετη εναντιον της. Ορισμενοι κληρικοι, πχ Παπαφλεσσας, αγνοησαν αυτη την ανωθεν αποψη και εξελιχτηκαν σε πρωτεργατες της επαναστασης, αυτο ομως δεν σημαινει οτι κατα την εναρξη της επαναστασης υπηρχε σοβαρη συμμετοχη. Ο Π.Π. Γερμανος στην κυριολεξια συρθηκε πισω απο τα γεγονοτα στην Πατρα. Ηταν αντιθετος και μαλιστα μαζι με τους προκριτους ειχε φυλακισει τον εντολοδοχο της εταιρειας Παπαφλεσσα στο Μεγα Σπηλαιο, προσπαθωντας να καθυστερησει το πραγμα.
Η εκκλησια μετα την απελευθερωση καρπωθηκε τη θυσια ορισμενων κληρικων, που την εποχη της επαναστασης βρισκονταν στην κυριολεξια στην αντιπερα οχθη…
22 Μαρτίου, 2007 στις 6:51 μμ
Πάνος
Μικρασιάτης:
Ίσα ίσα, όποιος γράφει τέτοιες αρκουδιές ΔΗΜΟΣΙΑ (ή όποιος τις υπερασπίζεται) ΟΦΕΙΛΕΙ και να προσκομίσει τις σχετικές αποδείξεις. Στο προκείμενο, έχεις υπόψη σου κάποια μαρτυρία που να συνηγορεί περί της …συνενοήσεως για το χρόνο έναρξης της Επανάστασης, που έκανε ο Γρηγόριος με μια Φιλικό του χαμηλότερου βαθμού, όπως ήταν η Λασκαρίνα;
Στα 1819 (που έγινε η συνάντηση) ο Γρηγόριος σαφώς δεν ήξερε τίποτα για την ημερομηνία έναρξης τηε Επανάστασης, για τον απλούστατο λόγο οτι ΔΕΝ είχε καθοριστεί από κανέναν η έναρξη. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να ξέρει.
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:04 μμ
Μικρασιάτης
Πάνο,
Διάβασε σε παρακαλώ τι έγραψα.
Σε ποιο σημείο γράφω για συνενόηση το 1819 για τον χρόνο ενάρξεως.
Επίσης ποιός ισχυρίζεται ότι η προετοιμασία για την Επανάσταση δεν πήρε πάνω απο 2 χρόνια;
Η Μπουμπουλίνα δεν χρειαζόταν να είναι υψηλοτέρου βαθμού, αρκεί να μπορούσε να ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη με το εμπορικό της πλοίο χωρίς να κινεί τις υποψίες των Τούρκων και να ήταν άκρα έμπιστη. Κατόρθωσε και τα δύο, γι αυτό και δεν πήραν οι Τούρκοι μυρωδιά για τις πολύχρονες προετοιμασίες παρά μετά την Επανάσταση.
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:10 μμ
Satanas - Χαρος ΕΠΕ
Μπραβου ουρε Μικρασιατ, ιεχεις φαντασια μπρε!!!Δωστου!!!
Χαρος*
*Ο κυριος Χαρος στην αναμπουμπουλα χαιρεται…
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:14 μμ
Άγγελος ξ' αρχάγγελος
Τι λές ουρέ ζαγάρ;
Σκιάχτρο του σατανά με φαντασία μπρε.
Σου τον έδωσε!!!
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:16 μμ
Πάνος
Το 1819 το αναφέρει η Βικιπαίδεια. ΕΠ’ ΑΥΤΟΥ συζητάμε.
Η προετοιμασία της Επανάστασης είναι ένα θέμα και ο καθορισμός της έναρξης είναι άλλο. Γιατί τα μπερδεύεις;
Την έναρξη είχε αρμοδιότητα να την καθορίσει μονάχα η ανώτατη ηγεσία της Φιλικής Εταιρείας, στην οποία δεν ανήκαν ούτε η Λασκαρίνα, ούτε ο Γρηγόριος. Αν, πάνω στον καφέ, είπαν και καμιά κουβέντα
α. δεν είχε καμιά σημασία, ως προς την ΕΝΑΡΞΗ της Επανάστασης και,
β. ΟΥΔΕΙΣ γνωρίζει ποιά ήταν αυτή.
Η συγκεκριμένη εγγραφή, συνεπώς, στη Βικιπαίδεια, είναι παραπλανητική και ανόητη. ΑΥΤΟ είναι το θέμα μας, αγαπητέ Μικρασιάτη – και τα υπόλοιπα που αναφέρεις δεν έχουν καμιά σχέση με αυτό.
Φυσικά, οι ανοησίες του κλεφτόπουλου που έγραψε το άρθρο της Βικιπαίδειας, σε τίποτα δε μειώνουν τη λαμπρή συνεισφορά της Λασκαρίνας στην Επανάσταση.
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:22 μμ
Satanas - Χαρος ΕΠΕ
Εχμμμ, προσφιλεστατε μοι Μικρασιατα, ο φιλτατος κος Χαρος, χειροκροτει την συγκλονιστικην περιγραφην ην η δημιουργικοτατη ικανοτης σας, η της φαντασιας λεγω, συνελαβε και παρεθεσε…
Υπαρχει σημαντικοτατη πιθανοτης δια να προαχθειτε εις Δαιμονα λιαν συντομως…
Satanas
22 Μαρτίου, 2007 στις 7:27 μμ
Ασμοδαίος
Στη δική μου λεγεώνα! Στη δική μου λεγεώνα!
22 Μαρτίου, 2007 στις 8:12 μμ
Εωσφόρος
Εμένα μ’ έχετε ξεχάσει τελείως , ε; Ελα Μικρασιατόπουλο, στο δικό μου ταγμα… Θα σου δώσω βαθμό, αμεσως!
22 Μαρτίου, 2007 στις 8:24 μμ
Satanas - Χαρος ΕΠΕ
Ουοχ Μικρασιατ’ ου Εουσφορς, θελ να σι δωσι μαντουλατο, σα ντν Αγα. Προυοσιχ πιδακιμ προυοσιχε…Ρι ζαγαρ Εουσφορ, κοιτα τη δλιαςς κι ασι τα πιδια τα δικα μας, ουριστε.
Μικρασιατ’ ιεχ τσοκολατα θελσς;
Χαρος*
* Ως εχομεν επαναλαβει ο κυριος Χαρος, τρεφει τρυφερα αισθηματα δια τον προσφυγα…
22 Μαρτίου, 2007 στις 8:55 μμ
suigeneris
Λοιπόν εγω νομιζα αυτο θεμα κλεισμένο-αλλά δεν θα πάψω ΠΟΤΕ να εκπλήσσομαι..
[ευχάριστα, ασφαλώς..]
🙂
Διαβαζω το φυντάνι (μου), και λέω: «δε γινεται, ΔΕΝ μπορεί καποιος να μιλάει σοβαρά..!»
Τεσπα, ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΓΙΩΝ ΑΡΧΩΝ ΜΟΥ περι εφαρμογής της παιδαγωγικής στους παραβατικούς άνηβους, δεν θα πάρω απουσία απόψε απο το μαθημα του οικοτροφείο ‘η χελιδόνα’-και επιπλέον θα πω και 2 κουβεντες για την ουσία..
[«μια ειναι η ουσια-δεν υπάαρχει αθανασίιιαα..»]
Πάνο, προφανώς το πραγμα ειναι ξεκαθαρο.
Στηνοντας μια προβοκατσια στη βικιπαιδεια, ο ανωνυμος συντακτης επιχειρεί να νομιμοποιήσει [προς ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ χρήση] από το ευρυτερο κοινό [μαθητές, σπουδαστές, κλπ, κλπ] την ΜΗ-ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ πληροφορία πως η Μπουμπουλίνα συναντηθηκε με τον Πατριάρχη.
Επαναλαμβανω, οχι την _ατεκμηριωτη_, αλλά τη μη-υφισταμενη, τη ‘χαλκευμένη’ καταπως λέμε στο επάγγελμα μας εμείς…
Σαφές και επισημανθηκε αρκούντως.
Πληροφοριακά η κατασκευασμένη αυτή πληροφορία, όπως ορθα επισημανθηκε, παρουσιαζει το προσθετο προβλημα της αληθοφανούς ενσωματωσης της στην ιστορική συγκυρία.
Το 1819 δεν ειχαν, όπως καλα γνωριζουμε, συζητηθεί τετοια ζητηματα.
Υπενθυμιζω πως η καθοριστική για την τυχη της Επαναστασης συναντηση παραγματοποιηθηκε στο Ισμαηλιο της Βεσσαραβίας το φθινοπωρο του 1820..
ΌΜΩΣ, ο συντελεστης της συγκεκριμένης πληροφορίας, παρουσιαζει παραδειγματικό έλλειμμα ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ, [δλδ=κατανόησης…] του οθωμανικού κόσμου και του οριζοντα μιας προνεοτερικής στη δομή, φεουδαρχικής κοινωνίας και τη θέση των επιμέρους ατομων σ’ αυτη.
Αγοράκι μου, ο πατριαρχης στο πλαισιο του ντοβλετ, δεν ηταν ακριβως ο κοσμικός Χριστοδουλος του σημερα..
Δεν επροκειτο δλδ για καποιο συμπαθη [ή και όχι πάλι…] κοσμικό ρασοφορεμένο που δεχότανε με ραντεβού πάντα τον ενδιαφερομενο προς υποθεσιν του…
Χωρις πολλά-πολλά λοιπόν, σημειωνω πως σε αυτά τα συστηματα διοικησης, μια γυναικα ΔΕΝ δυναται να συζητά τετοια πραγματα σε επίπεδο κορυφής…
Αυτά-γιατι έχουμε και δουλειές απόψε
[αφού πρωτα, σχολιάσω και στου Θειού…]
8)
Περαιτερω:
«Χωρίς την βοήθεια της εκκλησίας η επανάσταση του 1821 δεν θα είχε καμμιά ελπίδα για επιτυχία.»
Χαρακτηριστικό δειγμα προτασης που εχω διδαξει παλαιότερα σε φοιτητές μου ως παραδειγματική διατυπωση της ΄ιδεολογικής προσεγγισης’ στο ιστορικό παρελθόν. Ως φαντασιωση, ως ‘ευσεβη πόθο’-που απλώς αντικαθιστά την (φευ!) οδυνηρη πραγματικότητα..
[μιλας (;) με αυτο το παιδί-και νιωθεις ενοχές οτι πα να κλεψεις παγκαρι αφυλακτου ξωκκλησιού…]
😉
«Βλέπετε φίλοι ο λαός πίστευε στον Θεό και ότι θα τους βοηθούσε σε ένα τέτοιο άνισο αγώνα.
Ειναι αληθες αυτο. Οπως εξισου αληθες είναι ότι προφανώς ο Θεός αποδειχτηκε ισχυροτερος από τον μάλλον αδυναμο Αλλάχ που υποστηριζαν οι άλλοι-αν κρινουμε απο το το τελικο αποτελεσμα.
Και όχι άλλοι απτοτεροι παραγοντες… Το θεμα λοιπον δεν ειναι τι λενε εκείνοι-ειναι τι καταλαβαινουμε και πως το προσεγγιζουμε εμείς.
Να η πρωτη αρχή για καθε ιστορικό μα και ιστοριολογούντα..
«Μόνο απο μια σειρά θαυμάτων έγινε η Ελλάδα ανεξάρτητη παρά τις αμαρτίες του εμφύλιου μεταξύ τους.»
Εδω επιβεβαιωνεται λεκτικά χωρις περιθωρια παρερμηνείας το παραπανω σχολιο μου για το πως κατανοούμε την ιστορική εξελιξη..
Με «θαυματα», … ξερω γω, ‘ροζ αγγελακια’ και ‘πρασινα ελεφαντάκια’ ή μελετωντα την αλληλουχια των γεγονοτων και το περιβάλλον πλαίσιο τους..
Αυτά τα ολίγα
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:25 μμ
Μικρασιάτης
Ο Αλ. Υψηλάντης έγραψε προς τους Σουλιώτες: «Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό τής Πόρτας σάς στέλλει αφοριστικά[…] Εσείς όμως να τά θεωρείτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ τής θελήσεως τού Πατριάρχου»
Κι όσο για τον Λασκαράτο να τι έγραψε το 1872 στον Αρ. Βαλαωρίτη για τον Γρηγόριο: «Ευλογώντας μέσα στην ψυχή του την επανάσταση ευρέθηκε αναγκασμένος να τήν αφορίσει, για να γλυτώση τους διατρίβοντας εις την Τουρκίαν ομοεθνείς και ομοθρήσκους του!…».
«Στις 10 Απριλίου ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’, αφού υπέστη ταπεινώσεις και εξευτελισμούς, απαγχονίστηκε στη μεσαία από τις τρεις εξωτερικές θύρες τού Πατριαρχείου με την κατηγορία σύμφωνα με το σχετικό σουλτανικό διάταγμα και με έγγραφο τής Πύλης προς τον τσάρο τής Ρωσίας ότι «εφάνη ανάξιος τού Πατριαρχικού Θρόνου, αχάριστος και άπιστος προς την Πύλην και ραδιούργος».
Για τον κλήρο γενικά:
Ο Γάλλος ιστορικός Πουκεβίλ απαριθμεί τις θυσίες των Ελλήνων κληρικών στη διαρκεια της Τουρκοκρατιας, σε 11 πατριάρχες, 100 επισκόπους και 6000 ιερείς και καλόγερους. Ιδιαίτερα από την περιοχή της Ελλάδος αναφέρονται επώνυμα στις πηγές 73 αρχιερείς, που έλαβαν ενεργό μέρος στον Αγώνα. Σαρανταδύο Αρχιερείς υπέστησαν ταπεινώσεις, εξευτελισμούς, φυλακίσεις, διώξεις κάθε είδους, βασανιστήρια, εξορίες κ.λπ. Δύο Οικουμενικοί Πατριάρχες (Γρηγόριος Ε’, Κύριλλος ΣΤ’) και 45 Αρχιερείς (Μητροπολίτες) εκτελέσθηκαν ή έπεσαν σε μάχες.
«Οι Τούρκοι στην Αθήνα κάνουν τα πάντα για να συλλάβουν παπάδες, γιατί όπως διαδίδεται οι παπάδες είναι αρχηγοί των επαναστατών».
Ντομένικο Οριγκόνο, Πρόξενος Ολλανδίας
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:39 μμ
Εωσφόρος
Είς ποίας εποχάς αναφερεται ο παραπάνω κύριος; Πως συνδέονται αύται μεταξύ των ;»Οι Τούρκοι στην Αθήνα κάνουν τα πάντα για να συλλάβουν παπάδες,» τί σχεσιν έχει με τα προηγούμενα ; Πως ειναι δυνατόν να βρεθεί οιαδήποτε άκρη εις αυτόν τον κυκεώνα ασχέτων -μεταξύ τους αλλά και με το εν λόγω ζητημα- συλλογισμών και λεπτομεριών, ;
Παπαρολογείτε ! Παπαρολογείτε! Ολο και κάτι θα μείνει!!!!
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:47 μμ
suigeneris
ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΙ ΤΡΑΒΑΩ [αγαπητοι αναγνωστες!] όταν απαντώ στο Μικρασιάτη a contrario σε όλες τις διεθνως παραδεκτές παιδαγωγικές αρχές ..?
in essence.
Υφισταμεθα όλοι ένα ποταμό κειμενων-εκτός τόπου και χρόνου….
(-:
οπότε..
( )
@
εως-φορος
ρε συ, ΛΕΣ άμα αυτο ανοιξει ιστολόγιο να βαλει _πραγματι_ για σήματακι στο πλαϊ [εκει π.χ. που ο Πάνος βαζει τη φωτο του..] μια γιγαντια ΠΑΠΑΡΑ…?
🙂
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:48 μμ
Μικρασιάτης
Οκ Πάνο,
Σε ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΒΑΣΕ ΞΑΝΑ το επίμαχο κομμάτι στο άρθρο της Βικιπαίδειας.
«Η Μπουμπουλίνα, έχοντας γίνει ήδη μέλος της Φιλικής Εταιρίας στην Κωνσταντινούπολη, που προετοίμαζε την ελληνική επανάσταση, και όντας η μόνη γυναίκα που μυήθηκε σε αυτή, στον κατώτερο βαθμό μύησης αφού οι γυναίκες δεν γίνονταν δεκτές, καθώς γυρνούσε στις Σπέτσες, αγόραζε μυστικά όπλα και πολεμοφόδια από τα ξένα λιμάνια τα οποία μετά έκρυψε στο σπίτι της, ενώ ξεκίνησε την κατασκευή του πλοίου Αγαμέμνων[5], της ναυαρχίδας της, η οποία ολοκληρώθηκε το 1820. Για τη ναυπήγηση του Αγαμέμνονα καταγγέλθηκε στην Υψηλή Πύλη, ότι ναυπήγησε κρυφά πολεμικό πλοίο αλλά η Μπουμπουλίνα κατάφερε να ολοκληρώσει την κατασκευή του δωροδοκώντας τον απεσταλμένο Τούρκο επιθεωρητή στις Σπέτσες και πετυχαίνοντας την εξορία αυτών που την κατήγγειλαν.
Το 1819 η Μπουμπουλίνα επισκέφθηκε και πάλι την Κωνσταντινούπολη, όπου ήρθε σε συνεννόηση με τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’ για την έναρξη της επανάστασης.»
Σε ποιό σημείο γράφει για ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ έναρξης;
Το να έρθεις σε συνεννοήση με κάποιον για την έναρξη σημαίνει ότι συμφωνείτε ότι πρέπει να αρχίσει (κάποτε στο μέλλον) η επανάσταση. δηλαδή ότι είναι αναγκαία.
Νομίζω ότι οι παρεμβολές του χαζοκοριού Σούζα με τα υβριστικά μηνύματα κάνουν οποιαδήποτε σοβαρή συζήτηση να πρέπει να επαναλαμβάνεται τρείς φορές!
Η Μπουμπουλίνα ήταν μαναδική στην αφοσίωσή της για την πατρίδα και έπρεπε να είναι παράδειγμα για μίμηση κι όχι για κοροιδία.
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:50 μμ
Μικρασιάτης
Εωσφόρε ειδικέ της παπαρολογίας τα παράπονά σας στον πρόξενο.,,της Ολλανδίας.
22 Μαρτίου, 2007 στις 9:56 μμ
Εωσφόρος
Από την Παπαρα(ύνα) στην Τουλίπα!
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:02 μμ
Satanas - Χαρος ΕΠΕ
Ασ αφησουμε για λιγο το ασυνδετο χρονολογικα και ασυναρτητο των παραπανω Μικρασιατικων λογων και ας δουμε τι λενε:
“Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό τής Πόρτας σάς στέλλει αφοριστικά[…] Εσείς όμως να τά θεωρείτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ τής θελήσεως τού Πατριάρχου”
Τι θα εγραφε προς θρησκευομενους τους οποιους θελει βοηθους στον αγωνα ενας αφορεσμενος επαναστατης, ειδικα οταν ηξερε οτι με τη βοηθεια ενος προηγουμενου αφορισμου μια γενια πριν, ολοι σχεδον οι κλεφτες της πελοπονησου ειχαν εξοντωθει;
«Ευλογώντας μέσα στην ψυχή του την επανάσταση»:Ειχε εισχωρησει και στην ψυχη του; Αυτο ειναι μυθοπλασια και μονον. Κανενος ο ιστορικος ρολος δεν κρινεται σε σχεση με το τι εχει μεσα στην ψυχη του…Ο ιστορικος ρολος του Γρηγοριου, υπηρξε αρνητικος για την επανασταση. Η «γραψε λαθος» εκτελεση του, υπηρξε πραγματικα «δωρο» για την ιδεολογικη επικρατηση του μυθου της σημαντικης εκκλησιαστικης συμμετοχης στην εναρξη του αγωνα.
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:04 μμ
Μικρασιάτης
Άγαπητοί όσο έχθρα και να έχετε για τον Χροστόδουλο αυτό δεν μπορεί να σβύσει το γεγονός ότι χωρίς την εκκλησία, θρησκεία και πίστη προς τον Θεό ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΟΥΤΕ ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 21.
Εκτός του ότι στην Φιλική Εταιρεία ήταν μυημένοι μεγάλος αριθμός κληρικών και καλογέρων το πιο σημαντικό ήταν η μυστικότητα και ο όρκος των μελών της Φιλικής Εταιρείας!
«Αμέσως μετά ο μυητής έπαιρνε το κερί και το έδινε στον υποψήφιο που το κρατούσε με το αριστερό χέρι, ενώ γoνάτιζαν και οι δύο, έκαναν το σταυρό τους και ασπάζονταν την εικονα. Σε αυτή τη θέση ο μυητης διάβαζε το «τον μεγάλο όρκο» και ο μυούμενος τον επαναλάμβανε με κάθε σεβασμό της ιερής εκείνης στιγμης. Με το πέρας του όρκου ο μυητής ακουμπούσε το δεξί του χέρι στον ώμο του μυούμενου και δήλωνε με κάθε επισημότητα:
«Ενώπιον του αοράτου και πανταχου παρόντος αληθινού Θεού,. του καθ’ αυτό δικαίου, του εκδικούντος την παράβασιν και παιδεύοντος την κακίαν, καθιερώνω κατά τους κανόνας της Φιλικής Εταιρείας τον (ονοματεπώνυμο) εκ πατρίδος (τόπος καταγωγής), ετών (ηλικία) και επαγγέλματος (τάδε) και δέχομαι τούτον ιερέα, καθώς εδέχθην τούτον εις την Εταιρείαν των Φιλικών».»
Αυτή είναι η πραγματικότητα ορε απιστόπουλα. 🙂
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:06 μμ
suigeneris
[οικοδεσποτη-συγγνωμη δια την επαναληψιν
η οποία ωστοσο συνισταται-ως μητηρ μαθησεως 🙂 ]
Εγραψα:
Στηνοντας μια προβοκατσια στη βικιπαιδεια, ο ανωνυμος συντακτης επιχειρεί να νομιμοποιήσει [προς ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ χρήση] από το ευρυτερο κοινό [μαθητές, σπουδαστές, κλπ, κλπ] την ΜΗ-ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ πληροφορία πως η Μπουμπουλίνα συναντηθηκε με τον Πατριάρχη.
Επαναλαμβανω, οχι την _ατεκμηριωτη_, αλλά τη μη-υφισταμενη, τη ‘χαλκευμένη’ καταπως λέμε στο επάγγελμα μας εμείς…
Σαφές και επισημανθηκε αρκούντως.
Πληροφοριακά η κατασκευασμένη αυτή πληροφορία, όπως ορθα επισημανθηκε, παρουσιαζει το προσθετο προβλημα της αληθοφανούς ενσωματωσης της στην ιστορική συγκυρία.
Το 1819 δεν ειχαν, όπως καλα γνωριζουμε, συζητηθεί τετοια ζητηματα.
Υπενθυμιζω πως η καθοριστική για την τυχη της Επαναστασης συναντηση παραγματοποιηθηκε στο Ισμαηλιο της Βεσσαραβίας το φθινοπωρο του 1820..
ΌΜΩΣ, ο συντελεστης της συγκεκριμένης πληροφορίας, παρουσιαζει παραδειγματικό έλλειμμα ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ, [δλδ=κατανόησης…] του οθωμανικού κόσμου και του οριζοντα μιας προνεοτερικής στη δομή, φεουδαρχικής κοινωνίας και τη θέση των επιμέρους ατομων σ’ αυτη.
Αγοράκι μου, ο πατριαρχης στο πλαισιο του ντοβλετ, δεν ηταν ακριβως ο κοσμικός Χριστοδουλος του σημερα..
Δεν επροκειτο δλδ για καποιο συμπαθη [ή και όχι πάλι…] κοσμικό ρασοφορεμένο που δεχότανε με ραντεβού πάντα τον ενδιαφερομενο προς υποθεσιν του…
Χωρις πολλά-πολλά λοιπόν, σημειωνω πως σε αυτά τα συστηματα διοικησης, μια γυναικα ΔΕΝ δυναται να συζητά τετοια πραγματα σε επίπεδο κορυφής…
(…)
Περαιτερω:
“Χωρίς την βοήθεια της εκκλησίας η επανάσταση του 1821 δεν θα είχε καμμιά ελπίδα για επιτυχία.”
Χαρακτηριστικό δειγμα προτασης που εχω διδαξει παλαιότερα σε φοιτητές μου ως παραδειγματική διατυπωση της ΄ιδεολογικής προσεγγισης’ στο ιστορικό παρελθόν. Ως φαντασιωση, ως ‘ευσεβη πόθο’-που απλώς αντικαθιστά την (φευ!) οδυνηρη πραγματικότητα..
(…)
“Βλέπετε φίλοι ο λαός πίστευε στον Θεό και ότι θα τους βοηθούσε σε ένα τέτοιο άνισο αγώνα.
Ειναι αληθες αυτο. Οπως εξισου αληθες είναι ότι προφανώς ο Θεός αποδειχτηκε ισχυροτερος από τον μάλλον αδυναμο Αλλάχ που υποστηριζαν οι άλλοι-αν κρινουμε απο το το τελικο αποτελεσμα.
Και όχι άλλοι απτοτεροι παραγοντες… Το θεμα λοιπον δεν ειναι τι λενε εκείνοι-ειναι τι καταλαβαινουμε και πως το προσεγγιζουμε εμείς.
Να η πρωτη αρχή για καθε ιστορικό μα και ιστοριολογούντα..
“Μόνο απο μια σειρά θαυμάτων έγινε η Ελλάδα ανεξάρτητη παρά τις αμαρτίες του εμφύλιου μεταξύ τους.”
Εδω επιβεβαιωνεται λεκτικά χωρις περιθωρια παρερμηνείας το παραπανω σχολιο μου για το πως κατανοούμε την ιστορική εξελιξη..
(…)
* * *
Μικρασιάτης [March 22nd, 2007 at 9:50 pm]
έφα:
«Νομίζω ότι οι παρεμβολές του χαζοκοριού Σούζα με τα υβριστικά μηνύματα κάνουν οποιαδήποτε σοβαρή συζήτηση να πρέπει να επαναλαμβάνεται τρείς φορές!»
* * *
«Ριχνε λάσπη, ριχνε λάσπη-κατι θα μεινει!»
Joseph Goebbels, Yπουργος Διαφωτισης και Προπαγανδας του Ραιχ, 1934
8)
* * *
Ηθικον συμπερασμα συζητησεως [=κατακλειδα] συνοψισθεισα υπο του Μικρασιατου:
«Η Μπουμπουλίνα ήταν μαναδική στην αφοσίωσή της για την πατρίδα και έπρεπε να είναι παράδειγμα για μίμηση κι όχι για κοροιδία.
Αυτά.
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:09 μμ
suigeneris
A, συγγνωμη παρελειψα..
Η Μικρασιατική κατακλεις ήτο:
«Αυτή είναι η πραγματικότητα ορε απιστόπουλα. 🙂 «
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:18 μμ
Εωσφόρος
Μα γιατί επελέγη η Μπουμπουλίνα δια να συναντησει τον Πατριαρχην …. Χαθηκε μια ανδρική φιγούρα; Η , θελουμε να δειξουμε οτι η επανασταση του 21 ητο και Polliticaly Correct ως προς τα συγχρονα φεμινιστικά προτάγματα;
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:28 μμ
Satanas - Χαρος ΕΠΕ
Mπρε, συ Σεϊταν, εστειλς τη Ριπουσς κι πειραξε την Βικπαιδια μπρεε;
Μπραβ ορε Σεϊταν!…
Χαρος*
* Ο κυριος Χαρος γνωριζει προσωπα και πραγματα…
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:28 μμ
Εωσφόρος
Ετσι που τα διαβάζω τώρα , (εννοώ τα »Μικρασιατικά») η Φιλική εταιρεία μου μοιαζει με μυστικήν (παρα)εκκλησιαστικήν οργανωση…κάτι σαν την »Χρυσοπήγη» ,να πουμ’.΄
»Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος,
το νου σου ε;” (Πηγή Π &Α, αλήθεια τι εγινε αυτός;)
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:29 μμ
Μικρασιάτης
Οι Πατριάρχες Θεόληπτος και Ιερεμίας Α΄ έκαναν για την σωτηρία του Γένους μας ψεύτικους όρκους. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος έβγαζε ψεύτικα αφοριστικά -στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου- για τον ίδιο λόγο. Ο ίδιος ο Αλέξανδρος Υψηλάντης αρχηγός της Φιλικής Εταιρέιας παρότι ήταν ευσεβέστατος δεν τα έλαβε καθόλου υπ’ όψιν του. Δεν ταράχτηκε. Ούτε κάκιωσε εναντίων του Πατριάρχη. Τον συμπόνεσε.
Ορίστε τι έγραφε στους Σουλιώτες:
«Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πόρτας σας στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρείται αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου». Αλλά και αργότερα, όταν το στράτευμά του είχε πλέον διαλυθεί, ο Αλ. Υψηλάντης όχι μόνο δεν απέδωσε την καταστροφή του στον αφορισμό αλλά με ημερήσιά του διαταγή 8.6.21 απεκύρηξε τους στρατιώτες του, που δεν επέμειναν στον αγώνα, να εκδικηθούν «το ιερόν αίμα των κατασφαγέντων απανθρώπως κορυφαίων «υπουργών» της θρησκείας: πατριαρχών (Γρηγορίου Ε΄ και Κυρίλλου ΣΤ΄), αρχιερέων και μυρίων άλλων αθώων αδελφών» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.128).
Περισσότερες πληροφορίες για την υποτιθέμενη προδοσία στο
http://www.oodegr.com/neopaganismos/pateres/grigoriosE2.htm
και στο για τους αγωνιστές κληρικούς του 21
http://www.apologitis.com/gr/ethnic.htm
και για τον βίο του στο
http://www.oodegr.com/oode/synaxaristis/GrigoriosE1.htm
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:36 μμ
Μικρασιάτης
Οι Πατριάρχες Θεόληπτος και Ιερεμίας Α΄ έκαναν για την σωτηρία του Γένους μας ψεύτικους όρκους. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος έβγαζε ψεύτικα αφοριστικά -στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου- για τον ίδιο λόγο. Ο ίδιος ο Αλέξανδρος Υψηλάντης αρχηγός της Φιλικής Εταιρέιας παρότι ήταν ευσεβέστατος δεν τα έλαβε καθόλου υπ’ όψιν του. Δεν ταράχτηκε. Ούτε κάκιωσε εναντίων του Πατριάρχη. Τον συμπόνεσε.
Ορίστε τι έγραφε στους Σουλιώτες:
«Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πόρτας σας στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρείται αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου». Αλλά και αργότερα, όταν το στράτευμά του είχε πλέον διαλυθεί, ο Αλ. Υψηλάντης όχι μόνο δεν απέδωσε την καταστροφή του στον αφορισμό αλλά με ημερήσιά του διαταγή 8.6.21 απεκύρηξε τους στρατιώτες του, που δεν επέμειναν στον αγώνα, να εκδικηθούν «το ιερόν αίμα των κατασφαγέντων απανθρώπως κορυφαίων «υπουργών» της θρησκείας: πατριαρχών (Γρηγορίου Ε΄ και Κυρίλλου ΣΤ΄), αρχιερέων και μυρίων άλλων αθώων αδελφών» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.128).
Περισσότερες πληροφορίες για την υποτιθέμενη προδοσία στο
http://www.oodegr.com/neopaganismos/pateres/grigoriosE2.htm
και στο για τους αγωνιστές κληρικούς του 21
http://www.apologitis.com/gr/ethnic.htm
και για τον βίο του στο
http://www.oodegr.com/oode/synaxaristis/GrigoriosE1.htm
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:38 μμ
Μικρασιάτης
Οι Πατριάρχες Θεόληπτος και Ιερεμίας Α΄ έκαναν για την σωτηρία του Γένους μας ψεύτικους όρκους. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος έβγαζε ψεύτικα αφοριστικά -στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου- για τον ίδιο λόγο. Ο ίδιος ο Αλέξανδρος Υψηλάντης αρχηγός της Φιλικής Εταιρέιας παρότι ήταν ευσεβέστατος δεν τα έλαβε καθόλου υπ’ όψιν του. Δεν ταράχτηκε. Ούτε κάκιωσε εναντίων του Πατριάρχη. Τον συμπόνεσε.
Ορίστε τι έγραφε στους Σουλιώτες:
«Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πόρτας σας στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρείται αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου». Αλλά και αργότερα, όταν το στράτευμά του είχε πλέον διαλυθεί, ο Αλ. Υψηλάντης όχι μόνο δεν απέδωσε την καταστροφή του στον αφορισμό αλλά με ημερήσιά του διαταγή 8.6.21 απεκύρηξε τους στρατιώτες του, που δεν επέμειναν στον αγώνα, να εκδικηθούν «το ιερόν αίμα των κατασφαγέντων απανθρώπως κορυφαίων «υπουργών» της θρησκείας: πατριαρχών (Γρηγορίου Ε΄ και Κυρίλλου ΣΤ΄), αρχιερέων και μυρίων άλλων αθώων αδελφών» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.128).
Περισσότερες πληροφορίες για την υποτιθέμενη προδοσία στο
http://www.oodegr.com/neopaganismos/pateres/grigoriosE2.htm
και στο για τους αγωνιστές κληρικούς του 21
http://www.apologitis.com/gr/ethnic.htm
και για τον βίο του στο
http://www.oodegr.com/oode/synaxaristis/GrigoriosE1.htm
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:45 μμ
Μικρασιάτης
Γιατί χρειάζονται 4 ψευδώνυμα απο το ίδιο πρόσωπο στο ίδιο πόστ σε 20 λεπτά;
Πιαδιαρίσματα της Σουίζης. 🙂
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:47 μμ
Εωσφόρος
Γραφουν τα» Μικρασιατικά χρονικά»:
»Το 1819 η Μπουμπουλίνα επισκέφθηκε και πάλι την Κωνσταντινούπολη, όπου ήρθε σε συνεννόηση με τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’ για την έναρξη της επανάστασης.”Σε ποιό σημείο γράφει για ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ έναρξης;»
Ελα ντε! Σε ποιο σημειο;
Ας το πούμε αλλιως! Κουβεντιαζω για την εναρξη μιας περιοδου, Αλλά δεν κουβεντιαζω καθόλου για την ημερομηνία εναρξης!!!
Η εναρξη θα αιωρειται χρονολογικά ,στο αχρονο Υπερπέραν!
Ε! Ποιος ειπε οτι
»από τα στείρα υψη της εξυπναδας προτιμώ
Τίς καταπράσινες κοιλαδες της Βλακείας»
α) Βιτγκεσταιν
β) Λεμπεσης
γ) Μουζιλ
δ) Κανείς εκ των ανωτερω
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:51 μμ
Μικρασιάτης
Τα μικρόβια της Σουίζης πολλαπλασιάζονται σ’ αυτό το ποστ αφήνοντας μόνο τοξίνες 🙂
Καληνύχτα παίδες. Ώρα για ευχάριστη έξοδο και διασκέδαση.
Θα επανέλθω όταν εμφανισθεί κάποιος που μπορεί να κάνει διάλογο και όχι να σαχλαμαρίζει σαν δίχρονο βυζανιάρικο.
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:55 μμ
αλζχάιμερ
΄να σας πώ εγώ ποιος πείραξε την Βικπαιδεια. Αυτός που κάνει τώρα τον Ιαπωνα , ο -πως τον λένε , πώς τον λένε ,γαμοτι μου…
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:56 μμ
suigeneris
Πάνο, βεβαιωσε το φτωχο μου προσφυγοπουλο [κρινοντας απο τις διευθυνσεις που βγαινει ο καθεις] πως δεν εχω καμια σχεση με τους (αγαπητούς σε μένα) λοιπούς σχολιαστές..
Και ξηγα του τεκνου μου, πως θα βρει περαιτερω λεπτομερειες δια την αφεντιά μου στα Πρωτοκολλα των Σοφων τη Σιών [τα οποία μαντευω…!] πως διαβαζει (;). με πάθος..
8)
ΜΗΝ το αρνιέσαι, μπρε ΤΖΑΝΕ ‘μ..!
ΧΧΧ-την κάνω γιατι εχω δουλεια. CU later aligator..
22 Μαρτίου, 2007 στις 10:57 μμ
Μικρασιάτης
Τα πικρά παράπονα στην Βικιπαίδεια…
Καταλαβαίνει Ελληνικά ο Εωσφόρος ή πρεπει να το επαναλάβουμε για τέταρτη φορά;
Άστο, σαν κρεττίνος φαίνεται, χαμένος χρόνος.
Αουφίντερζεν.
22 Μαρτίου, 2007 στις 11:08 μμ
Εωσφόρος
Κι εγώ την κανω! Αυριο με τον Αυγερινό, ανυπερθέτως, ολοι (Σειτάν , Χαρος ,Ασμοδαιος) στο γραφείο μου για τα περαιτερω …
22 Μαρτίου, 2007 στις 11:11 μμ
Εωσφόρος
Οσο για το ποιος ειναι και φαίνεται κρετίνος (με αρχαια ελληνική περικεφαλαια , τσαρούχια ελληνοπρεπέστατα ,χιτωνα και βλέμμα Ιαπωνικόν ως σαμουραι σε απόγνωση)
ε!
χε!χε!
22 Μαρτίου, 2007 στις 11:15 μμ
Ασμοδαίος
Εωσφόρε, ανειλημμένες εωθινές υποχρεώσεις θα με αποτρέψουν από το να παραστώ στην αναφορά. (Τη σκαπούλαρα!) 🙂
Μέσα σε αυτό το κλίμα ευγενικού διαλόγου να κάνω και ένα άσχετο, μα εντελώς άσχετο σχόλιο. Πρόσφατα δημιουργήθηκε ένα blog από έναν υποψήφιο βουλευτή, το οποίο και αποτελεί το βασικό τρόπο οργάνωσης της προεκλογικής του εκστρατείας. Νομίζω ότι πρέπει όλοι να παραδεχτούμε, ανεξαρτήτως ιδεολογικής συμφωνίας ή διαφωνίας, ότι πρόκειται περί εξαιρετικής χρήσης των νέων τεχνολλλογιών, η οποία προοιωνίζεται τις εξελίξεις των επόμενων χρόνων. Όποιος θέλει να το δει δεν έχει παρά να πάει στη διεύθυνση:
http://voteforliberty.wordpress.com/
Άλλο ένα άσχετο. Κ. καλυβοκύρη, τα υμέτερα τέκνα έχουν να παρουσιάσουν δράσεις σαν αυτές του τελευταίου post;
22 Μαρτίου, 2007 στις 11:47 μμ
Πάνος
Για τον Μικρασιάτη:
Φέτος; Του χρόνου; Σε τρία τέρμινα; ΟΠΟΤΕ κι αν είναι, πρόκειται για αναζήτηση / υπόθεση ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ.
Το διάβολο, ελληνικά δε μιλάμε;
Σέβομαι και τιμώ τη λασκαρίνα για όσα έκανε – και έκανε πολλά για την Επανάσταση. Η κριτική μου (το σιχτίρισμα, δηλαδή) ήταν για τον ΒΛΑΚΕΝΤΙΟ που γράφει τέτοιες παπαριές στη Βικιπαίδεια. Απορώ, γιατί συγχέονται δυο τόσο διαφορετικά πράγματα, όσο ο φάντης με το ρετσινόλαδο (για να μη χρησιμοποιήσω το άλλο ανάλογο)!
*
Ασμοδαίε,
ευτυχώς όχι, προς το παρόν. Βεβαίως, never say never! (James Bond) 🙂
22 Μαρτίου, 2007 στις 11:55 μμ
Ασμοδαίος
‘Το διάβολο, ελληνικά δε μιλάμε;’
Ποιον απ’ όλους;
23 Μαρτίου, 2007 στις 12:04 πμ
j95
ε τι θα τους έγραφε ρε φίλε, επαναστατημένους χριστιανούς ανθρώπους; «Ο Πατριάρχης ως ανέκαθεν ‘αι μπίζναι υπέρ πάντων’ ορώμενος σας επώλησεν άνευ δευτέρας σκέψεως»;
23 Μαρτίου, 2007 στις 3:32 πμ
suigeneris
Ας εξηγησει καποιος σ’ αυτο το καμαρι πια που με εκθετει συνεχεια με την ΚΕΟΑ* που παρουσιάζει, πως ο πατριαρχης δεν ειναι για την Οθωμανική Πύλη _ΒΑΣΙΚΑ_ ένας θρησκευτικός αρχηγός.
Το κορυφαιο αυτο αξιωμα στο οποίο δυναται να φτασει ένας αλλοπιστος, νο 3 ουσιαστικά στην οθωμανική ιεραρχία, σχετιζεται/συναρταται/υφισταται με συγκεκριμενες διοικητικές αρμοδιοτητες.
Με θεμελιωδη την ευθυνη του χριστιανικού ποιμνίου του στο συστημα διακυβερνησης των millet με το οποίο οι Οθωμανοί οργανωσαν την αχανή μα και ετεροκλητη αυτοκρατορία τους με βαση τη θρησκεια, δηλ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ για τους reaya στα ΠΡΟΕΘΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ!
Ας εξηγησει επιτελους καποιος στο δυσμοιρο αυτο παιδι, πως ο Γρηγοριος Ε’ έχασε τη ζωη του ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ και ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΑ για όσους γνωριζαν το πΩΣ λειτουργουσε το συστημα αυτό.
ΔΕΝ φονευτηκε ως χριστιανος, ως εθνομαρτυρας, ως οπαδος της επαναστασης η οτιδηποτε αλλο-γιατι απλα ΔΕΝ ηταν αυτο το προβλημα.
ΔΕΝ υπηρχαν τετοια θεματα στην λειτουργια του σκληρού αυτού φεουδαρχικου συστηματος.
Ο πατριαρχης είχε αυτη την τραγική μοίρα, διοτι ΔΕΝ καταφερε να αποτρεψει ΑΥΤΟ ακριβως το οποιο ηταν επιφορτισμενος να κανει: δλδ να διατηρησει ΕΣΑΕΙ όπως ΟΛΟΙ οι προκατοχοι του την υποταγη των Ρωμηών στο Ντοβλέτι.
._
Ουτε πραξη τουρκικής αντεκδικησης λοιπον, ούτε τιποτα ‘αφυσικο’ για τα κρατούντα και τα θεσμισμένα στην κοινωνία ΕΚΕΙΝΗ!
Να μην πλακωσουμε παλι τη βαρεια βιβλιογραφία και με μεμφεται κι ο Θειος!
Αλλά έναν Κ. Παπαγιωργη π.χ. στο ευπωλητο πόνημα του ‘Τα Καπάκια’, ας τονε διαβασουμε μερες που ‘ναι…
😉
Αντε και να τελειωνουμε πια μ’ αυτο το παπατζηλικι…
[ας διαβασουνε πια ΚΑΤΙ κι αυτοί οι άνθρωποι περα από τα σκυβαλα και τα παραμυθακια που τους φορτώνουνε στις χριστοδουλικές κόβες!]
ΟΥΦΦ..!
* (Κτηνωδης Εμμονή-Ογκώδης Άγνοια)
24 Μαρτίου, 2007 στις 12:43 πμ
Μικρασιάτης
Πάνο,
Η επανάσταση σχεδιαζόταν για χρόνια.
Μια επανάσταση σκλαβωμένων για αν πετύχει δεν πρέπει να έχει ημερομηνία με την αρχή της συνωμοσίας αλλά πρέπει να καθωρίσει τις συνθήκες και πότε θα είναι ευνοικό το κλίμα για την έναρξή της.
Η Φιλική Εταιρεία δεν πήρε την απόφαση να κυρήξει την επανάσταση στις 25 Μαρτίου του ’21 γιατί 21 ήταν ο γούρικος αριθμός του Αλ. Υψηλάντη.
Αν ήταν οι πολιτικές και στρατιωτικές συνθήκες ευνοικές θα μπορούσε να κυρηχθεί το 1819.
Αυτές οι συζητήσεις μεταξύ των μελών και των συναγωνιστών της Φιλικής Εταιρείας για την κατάλληλη χρονική περίοδο της έναρξης πρέπει να έγιναν δεκάδες φορές απο πολλά και διαφορετικά μέλη.
Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιό ήταν το μήνυμα της Μπουμπουλίνας προς τον Πατριάρχη και τι απάντηση έλαβε, αλλά πιθανόν θα συζητήθηκε αν εκείνη η χρονιά ή η επόμενη ήταν κατάλληλη για την έναρξη της Επανάστασης.
Ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε’ όχι μόνο ήταν ενήμερος της κατάστασης αλλά και συμβούλευε τους Φιλικούς για την κατάλληλη στιγμή που πίστευε ότι το Γένος θα ήταν έτοιμο.
Μετά τα Ορλωφικά δεν υπήρχε καμμιά αμφιβολία για την αντίδραση του Σουλτάνου.
Μην ξεχνάμε ότι το ’21 δεκάδες χιλιάδες άμαχοι σφάχτηκαν στην Θεσσαλονίκη αλλά δεν έγινε σφαγή στο ίδιο μέγεθος στην Κωνσταντινούπολη.
Η Φιλική Εταιρεία δεν προδόθηκε από τον Πατριάρχη διαφορετικά οι αγωνιστές που ήταν μυημένοι θα είχαν συλληφθεί.
Ο Σουλτάνος στην θανατική καταδίκη του Πατριάρχη τον κατηγόρησε για ραδιουργία γιατί ήταν φως φανάρι ότι ο Πατριάρχης τον είχε εξαπατήσει με τον «αφορισμό» των επαναστατών μια και υπήρχαν αποδείξεις της ενεργού συμμετοχής του κλήρου και του ίδιου του Γρηγορίου στην επανάσταση.
Λίγη προσπάθεια να υπερνικήσετε τις σημερινές προσωπικές προκαταλήψεις εναντίον της Ορθοδοξίας και των ιεραρχών της θα βοηθήσει να καταλάβετε.
Οι Έλληνες ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΑΝ να επαναστατήσουν χωρίς να ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Δεν υπήρχε σύγκριση μεταξύ της Δυναμης του Σουλτάνου και της σφαγής που θα ακολουθούσε.
Κανένα άλλο έθνος κάτω απο τον Οθωμανικό ζυγό δεν είχε τολμήσει να επαναστατήσει μέχρι τότε σε τέτοια έκταση.
Η μάχη ήταν άνιση, οι Έλληνες ήταν μια χούφτα και είχαν μόνο λίγα λιανοντούφεκα και οι Τούρκοι και γενίτσαροι ήταν εκπαιδευμένοι μόνο για πόλεμο. Δεν ήξεραν να κάνουν τίποτα άλλο άλλωστε.
Οι Έλληνες ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ.
Κανένας στρατός δεν ήρθε προς βοήθειά τους μέχρι που οι Τούρκοι πρόσθεσαν στον πόλεμο στον Ιμπραήμ και στους Αιγύπτιους.
Ποιό άλλο έθνος θα άντεχε να πολεμάει την ίδια στιγμή εναντίον δυο πανίσχυρων μεγάλων Δυνάμεων.
Μόνο με την βόηθεια του Θεού.
Υ.Γ.
Το μόνο που χρειάζεται στο άρθο της Βικιπαίδειας είναι η επέκταση απο απλές ημερομηνίες σε επεξηγήσεις του ρόλου του κλήρου στην Επανάσταση.
Δεν χύθηκε αίμα φιλόσοφων διαφωτιστών αλλά αίμα κληρικών, μοναχών, και του απλού λαού.
Ξέρεις είναι άλλο να κάνεις επανάσταση απο απόσταση χιλιάδες μίλια μακρυά και άλλο να σε θερίζει η πείνα, η δίψα και να σου τελειώνουν οι σφαίρες περικυκλωμένος απο τον αιμοδιψασμένο εχθρό.
Οι λαοί δεν επαναστατούν πολεμώντας με κολόχαρτα αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ανεξάρτητο κράτος με τις Ελευθερίες που δίνει το Σύνταγμά του.
Δηλαδή για ένα χαρτί που να τους δίνει δικαιώματα στην γη τους και μια ιδέα-έθνος-σημαία πεθαίνουν οι αγωνιστές τελικά.
Αυτόν τον αγώνα κι’ αυτό το Σύνταγμα σήμερα μερικοί προσπαθούν να ξεφτελίσουν.
Κακό του κεφαλιού τους.
24 Μαρτίου, 2007 στις 12:58 πμ
βουρκόλακας
1 Φιλική Εταιρεία δεν πήρε την απόφαση να κυρήξει την επανάσταση στις 25 Μαρτίου του ‘21 γιατί 21 ήταν ο γούρικος αριθμός του Αλ. Υψηλάντη.
2Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιό ήταν το μήνυμα της Μπουμπουλίνας προς τον Πατριάρχη και τι απάντηση έλαβε, αλλά πιθανόν θα συζητήθηκε αν εκείνη η χρονιά ή η επόμενη ήταν κατάλληλη για την έναρξη της Επανάστασης.
3 Οι Έλληνες ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ
Κι εσεις αναγνωσται των παραπάνω χρειαζεστε ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ για να εννοησετε το (λανθανον) νοημα των παραπάνω.
24 Μαρτίου, 2007 στις 1:08 πμ
bioannis
Ασιατόμικρε δεν σου ήρθε στο μυαλό οτι ο Πατριάρχης δεν ήξερε έναν π… από τους πρωτεργάτες γιατί ακριβώς ήταν εναντίον τους ??? τι να μαρτυρήσει αν δεν ήξερε κανέναν ?? Ένα το κρατούμενο.
Ο Θεός βλεπει όλα τα πλάσματα ίσα, και τον δολοφόνο και τον δολοφονημένο, πως σας πέρασε από το μυαλό ότι ο θεός ήταν «μιλημένος» από τους Έλληνες ??? Τι τον περάσατε το θεό, κανένα μπαρμπουτιέρη που ρίχνει τα «κόκαλλα άδεια» ??? Δύο τα κρατούμενα.
Η επίση και θεσμική θρησκεία (και οι αντιπρόσωποί της στη γή…) ήταν, είναι και θα είναι πάντα με την εξουσία και την Κυβέρνηση, με το status quo της στιγμής. Ένα μικρό και όχι και τό πιό επιτυχημένο παράδειγμα είναι οι επιδοτήσεις και η εμπλοκή της στα οικονομικά προγράμματα της ΕΕ (τα μεγαλύτερα πακέτα… λέμε) παρά το γεγονός οτι υποσκάπτει την ΕΕ των ανθρώπινων δικαιωμάτων και την απόδωση κάποιας τιμής στην ανθρώπινη ζωή (για να μην παρεξηγούμαστε και για να μην ντριπλάρουμε τον εαυτό μας… της Ευρώπης των κατοίκων της κατά πρώτο λόγο…). Τρία τα κρατούμενα.. και φτάνουν για σήμερα.
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: αυτή είναι η τιμή στο ’21 σήμερα!!!
24 Μαρτίου, 2007 στις 2:12 πμ
Μικρασιάτης
Βουρκόλακα εσύ δεν χρειάζεσαι άνωθεν βοήθεια για να καταλάβεις την επιχειρηματολογία, χρειάζεσαι την φωτιά της Προμηθέας να κάψει το δηλητηριώδες νέφος απο την λυματολάσπη γύρω απο την κεφαλή σου.
24 Μαρτίου, 2007 στις 2:20 πμ
Μικρασιάτης
1) bioannis locution
Γιατί λεγόταν πατριάρχης αν δεν ήξερε τίποτα. τι τον πέρασες αμόρφωτο σαν του λόγου σου;
2) bioannis locution
Η Θεία Δικαιοσύνη επεμβαίνει εκεί που η ανθρώπινη αδυνατεί.
3) bioannis locution
Να που ο Χριστόδουλος δεν είναι πάντα με την εξουσία και την κάθε κυβέρνηση αλλά μπορεί και εκφράζει την θέση της εκκλησίας και τις διαφωνίες της όταν τα νεοτάξ πιόνια κάνουν τυφλές κινήσεις.
«ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: αυτή είναι η τιμή στο ‘21 σήμερα!!!»
Σϋνταγμα άρθρο 3!
Προσοχή προσοχή!
Όποιος στου βιογιάννη την λογική περπατεί, λάσπη και 6κατά πατεί.
24 Μαρτίου, 2007 στις 2:37 πμ
bioannis
1) Δεν είπα δεν γνώριζε τίποτε. Τους οργανωτές και τα σχέδιά τους δεν ήξερε τόσο ώτστε να είναι χρήσιμος στον Σουλτάνο. Για τον ίδιο τον Σουλτάνο, ήταν τρομοκρατία πρώτου μεγέθους, για όλους τους χριστιανούς η δολοφονία του Γρηγόριου.
2) Γιατί δεν επεμβαίνει και στο Ιράκ…. Scatophaga stercoraria ??? Είναι εκτός επικράτειας ???
3) Ο Χριστόδουλος με τη μόνη εξουσία που θα μείνει ικανοποιημένος (???) είναι η εξουσία του Βαρθολομαίου, όσο για την Ελλάδα, έχει αρκετή, πολύ περισσότερο από κάθε κυβέρνηση που πέρασε μετά τον αναρρίχησ’η του στην Ιεραρχία… Οι κυβερνήσεις έρχονται και παρέρχονται…
Δεν το κατάλαβες οτι υπάχουν και άνθρωποι στην Ελλάδα που θέλουν να αλλάξει το σύνταγμα για να αλλάξουν και τη σχέση (θανατηφόρου σφιχταγγαλιάσματος) εκκλησίας/κράτους ???
Ευχαριστώ για την τιμή που αξιολογείς την λογική μου… αυτό μου δείχνει οτι είμαι σε καλό δρόμο!!
24 Μαρτίου, 2007 στις 4:24 πμ
Μικρασιάτης
Δεν έμαθες τίποτα απο την Ιστορία.
Ο πατριαρχικός θρόνος έχει μεγαλύτερους κινδύνους απο πραγματική εξουσία.
Δεν ήξερε τους οργανωτές του;
Αστεία που τα λες.
Ταξίδευαν απο μοναστήρι σε μοναστήρι οι οργανωτές για ασφάλεια και δεν ήξερε ποιοί ήταν;
Ο Αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας Αλ. Υψηλάντης είχε συνεργασία μαζί με τον Πατριάρχη για να απλωθεί η Επανάσταση το 21 και δεν ήξερε τους οργανωτές του;¨
🙂
Μην ρωτάς γιατί ο Θεός δεν επεμβαίνει.
Όπως βλέπεις το ένα κακό ο Σαντάμ λόγω της ανθρώπινης ανοησίας κινδυνεύει να αντικαταστηθεί απο το χειρότερο, τον Μπιν Λάντεν.
Οι κάτοικοι του Ιράκ έχουν την ελεύθερη βούληση και την δυνατότητα μετά την διάλυση της δικτατορίας του Σαντάμ να ζήσουν ελεύθεροι.
Για την σχέση Ελλάδος με την Εκκλησία δεν θα αποφασίσει μια μικροσκοπική μειονότητα που μόλις και μετα βίας και σε συνεργασία με άλλους μπορεί να βγεί στην Βουλή.
Τέλος, βλαστημείς για κάτι παντοδύναμο που δεν καταλαβαίνεις.
Απο την λυματολάσπη που σε καλύπτει τί μπορεί κάποιος να περιμένει να παραχθεί;
24 Μαρτίου, 2007 στις 9:08 πμ
βουρκόλακας
»Μην ρωτάς γιατί ο Θεός δεν επεμβαίνει»
Αντε ο Θεός δεν επεμβαίνει!
Ο θείς Ισίδωρος γιατί δεν επεμβαινει,να πιάσει τον μικρο σκασιάρχη να του βάλει πιπερι στο στόμα και να του βάλει να γραψει 1000 φορες στην πλακα του: «Δεν θα βρίζω, ο,τι αδυνατώ να καταλάβω!»
24 Μαρτίου, 2007 στις 12:57 μμ
suigeneris
ΘΕΙΕεε
Λασκαραμε τα λουριά πολυ μου φαινεται…
ΓΙΑ τσιμπησε μετα την παρελαση τον μικρο ασιάτη [αφου τονε καμαρωσουμε φυσικά πρωτα ως Αμαλία, [σορυ ..αλλά Όθωνα, γιατι δεν έχουνε οι παρελάσεις μας..;;;] και φερτονα στο ΙΘΙ για τα ‘περαιτέρω’…
8)
Αντε μπράβο, λέω…
ΥΓ Μου χει κοψει και ο (**^%$# ΟΤΕ το σταθερό λογω της αλλαγής σε εναλλακτικό πάροχο-kai δεν δυναμαι να συμμετασχω όσο θα θελα αλλα εχω αφησει στο ποδι μου τοι βιοαγιανη και τον αλκη, επίσης και τους βουρκολακα, Εωσφορόπουλο και τα ρέστα..
ΑΝΤΕ και καλή εθνεγερσία μπόϋζ εντ γκερλς…!
😉
[Ρε παιδιά έχει κανεις ‘βυσμα’ στην ΟΝtelecom..??? ]
24 Μαρτίου, 2007 στις 6:03 μμ
Πάνος
Αλλάζεις πάροχο;
Σε κλαίω…
(δεν ήξερες, δε ρώταγες;)
24 Μαρτίου, 2007 στις 7:14 μμ
βουρκόλακας
εναλλακτικός πάροχος= mia apo tis megaluteres malakies ths istorias .