(μεταφέρω μια συζήτηση που έγινε στη σελίδα μου στο φέισμπουκ)
Την πρώτη και την τελευταία λέξη στη λύση οποιουδήποτε προβλήματος την έχει η ζωή. Αν είναι να χαθούν ανθρώπινες ζωές επειδή «έτσι προβλέπει ο νόμος», συγγνώμη, αλλά εγώ δεν υπογράφω.
Σε κοίταζα μ' όλο το φως και το σκοτάδι που έχω
9 Μαρτίου, 2011 in Η πολιτική στην καλύβα, Κοινωνία ώρα μηδέν
(μεταφέρω μια συζήτηση που έγινε στη σελίδα μου στο φέισμπουκ)
Την πρώτη και την τελευταία λέξη στη λύση οποιουδήποτε προβλήματος την έχει η ζωή. Αν είναι να χαθούν ανθρώπινες ζωές επειδή «έτσι προβλέπει ο νόμος», συγγνώμη, αλλά εγώ δεν υπογράφω.
Theo στη Λάμπρος | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Καλό 2024! | |
Αναγνώστης Αθηναίος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Ηλίας στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
lycabettus στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Νικόλαος Τσιμπίδης στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Θανάσημος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
ο Θειος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… |
Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.Ben Eastaugh and Chris Sternal-Johnson.
18 Σχόλια
Comments feed for this article
9 Μαρτίου, 2011 στις 6:07 μμ
xBerliner
Νομίζω ότι ξεκινάτε από μια λάθος βάση:
Όποιος κάνει απεργία πείνας δεν έχει και απαραίτητα δίκιο.
Η διάκριση μεταξύ μια δίκαιης και δικαιολογημένης διαμαρτυρίας και ενός εκβιασμού βρίσκεται στο νόμιμο των διεκδικήσεων.
Όταν ο απεργός πείνας διεκδικεί κάτι που βρίσκεται έξω και πέρα από τους νόμους τότε εκβιάζει. Σε αντιδιαστολή υπάρχουν και απεργοί πείνας που ζητούν την εφαρμογή του νόμου ή το σεβασμό των δικαιωμάτων τους.
Βέβαια οι νόμοι μπορεί να είναι κατασκεύασμα μια δικτατορίας ή αποτέλεσμα δημοκρατικών διαδικασιών.
Αν στη συγκεκριμένη περίπτωση δεχτούμε ότι το νομικό πλαίσιο που διέπει τα περί μετανάστευσης και αδειών παραμονής είναι κατασκεύασμα δικτατορίας τότε, ναι ο αγώνας των απεργών είναι δίκαιος. Διαφορετικά είναι ένας ωμός εκβιασμός για να αλλάξει ο νόμος.
Διαλέγουμε και παίρνουμε.
Εγώ πάντως πιστεύω ότι είναι ένας ωμός εκβιασμός, εξαθλιωμένων ανθρώπων που δεν έχουν να περιμένουν τίποτε άλλο στη ζωή τους. Το ότι είναι εξαθλιωμένοι και είναι οι αδύνατοι (σε αντίθεση με το σύνηθες που θέλει τους εκβιαστές να είναι οι ισχυροί) εγείρει τα ανθρωπιστικά ζητήματα αλλά δεν αναιρεί τον εκβιασμό.
Και στην τελική ο Σώκρατες το ήπιε το κόνιο παρά το άδικο της καταδίκης του και παρά το ότι μπορούσε να δραπετεύσει.
9 Μαρτίου, 2011 στις 6:18 μμ
Πάνος
«Νομίζω ότι ξεκινάτε από μια λάθος βάση:
Όποιος κάνει απεργία πείνας δεν έχει και απαραίτητα δίκιο.»
Νομίζω ότι ξεκινάς εντελώς λάθος: δεν είμαστε στο ξεκίνημα, είμαστε δυο μήνες ΜΕΤΑ. Και μπροστά στην εκδήλωση μιας εκρηκτικ΄΄ης ανθρωπιστικής κρίσης.
9 Μαρτίου, 2011 στις 6:51 μμ
Μιχάλης Μιχελής
Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι: Αν πάρουν χαρτιά, θα έχουν και δουλειά; Τελικά, γιατί δεν έκαναν απεργία πείνας, έξω από τα γραφεία της Ε.Ε. ή κατάληψη του χώρου της ή έστω μπροστά στις πρεσβείες των χωρών που θέλουν να πάνε, που θα ήταν πιο αποτελεσματικό από επικοινωνιακής πλευράς.
Αυτό το αίτημα με τα δικαιώματα που θέλουν, είναι σαν εκείνο που λένε: «Τα λένε στη νύφη (ΠΑΣΟΚ), για να τ’ ακούσει η πεθερά» (Ευρώπη). Αν πάλι θα θέλανε ακτιβισμό, ας τους έδιναν την ειδική βίζα C1 ( που χορηγείται σε έκτακτες περιπτώσεις), να πάνε στη Κομισιόν να πούνε τα παράπονά τους, για το» Δουβλίνο 2″. Όμως τελικά δεν είναι το ζήτημα μόνο με τους συγκεκριμένους μετανάστες (να νομιμοποιηθούν). Η Επιτροπή Αλληλεγγύης, περιμένει με αυτούς ως αιχμή του δόρατος, να περάσει το δικαίωμα και για όλους τους υπόλοιπους στη χώρα. Αυτό το κατάλαβε η κυβέρνηση και ψάχνει να σπάσει το στημένο κόλπο. Δυστυχώς οι άμοιροι συγκεκριμένοι μετανάστες, είναι τα θύματα της πολιτικής αντιπαράθεσης. ( Τα γράφω σύντομα, γιατί είναι πολλά, για κάθε επί μέρους θέμα).
9 Μαρτίου, 2011 στις 6:52 μμ
σχολιαστης
Οι μετανάστες αποδέχθηκαν τις προτάσεις της Κυβέρνησης
Έληξε η απεργία πείνας στην «Υπατία»
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4621730
9 Μαρτίου, 2011 στις 6:59 μμ
δεξιος
Mαλλον η κυβερνηση δεχθηκε τις προτασεις των απεργων.
Σημασια δεν εχει τοσο η μειωση του χρονου απο 12 σε 8 χρονια οσο το γεγονος οτι η εξαμηνη «ανοχη» που διδεται σε οσους δεν εχουν τα απαιτουμενα χρονια θα παρατεινεται μεχρι να τα συμπληρωσουν,δηλαδη τελικα ολοι θα παρουν αδεια και αυτο ειναι προηγουμενο για εκατονταδες χιλιαδες αλλους.
Το πιθανοτερο ειναι οτι ολη η ιστορια ηταν σκηνοθετημενη απο το συστημα ΠΑΣΟΚ και ο πραγματικος εκβιασμος δεν ηταν απο τους απεργους προς την κυβερνηση αλλα προς εκεινους που δεν θελουν αλλους μεταναστες στην Ελλαδα (και ειναι παρα πολλοι) μεσω της κυβερνησεως.
9 Μαρτίου, 2011 στις 7:28 μμ
Ενη
Εληξε η απεργία πείνας στην «Υπατία»
«Δεκτές έγιναν οι προτάσεις που κατέθεσαν τα υπουργεία Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Υγείας από τους μετανάστες, οι οποίοι σταματούν την απεργία πείνας.
Η Κυβέρνηση είχε προτείνει τη νομιμοποίηση των μεταναστών μετά από συμπλήρωση οκταετίας στην Ελλάδα, τη δυνατότητα μετακίνησης στις χώρες προέλευσής τους με βάση το καθεστώς ανοχής, καθώς και τη δυνατότητα να παραταθεί επ’ αόριστον το καθεστώς της εξάμηνης ανοχής, έως ότου συμπληρώσουν τα χρόνια (και τις προϋποθέσεις) που απαιτούνται για τη νομιμοποίησή τους.
«Ο αγώνας δικαιώθηκε» δήλωσαν οι μετανάστες – απεργοί πείνας.
Τις προτάσεις παρουσίασαν οι υπουργοί Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής, η υφυπουργός Εργασίας Άννα Νταλάρα και ο γενικός γραμματέας Πληθυσμού και Κοινωνικής Συνοχής Ανδρέας Τάκης.
Στο τραπέζι της ΓΣΕΕ βρέθηκαν εκπρόσωποι των μεταναστών και τα μέλη της Επιτροπής Αλληλεγγύης.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε στις 5:30 το απόγευμα και θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου.
Νωρίτερα, επισκέφθηκε τους μετανάστες στην «Υπατία» ο Ανδρέας Μαρτίνης, πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.»
Το λινκ ειναι αυτό που έδωσε πιο πάνω ο Σχολιαστής.
9 Μαρτίου, 2011 στις 7:30 μμ
Ενη
Δεξιέ,
Βγάζεις δικά σου συμπεράσματα κατόπιν δικών σου σκέψεων. 😉
9 Μαρτίου, 2011 στις 7:35 μμ
Ενη
Πάνο,
Αυτή η συζήτηση στο fb εγινε την ιδια μέρα η ειναι «σουμα» των συζητήσεων για το θέμα.
Εν πάση περιπτώσει, το θέμα τελείωσε. 😉
9 Μαρτίου, 2011 στις 7:36 μμ
δεξιος
Ειναι γεγονος οτι ο καθενας τις δικες του σκεψεις γραφει.
Τωρα αν η επ αοριστον παραταση του καθεστωτος ανοχης μεχρι να συμπληρωσουν τα χρονια και τις προυποθεσεις που απαιτουνται για τη νομιμοποιηση τους ΔΕΝ ειναι νομιμοποιηση,δηλαδη αυτο που ζητουσαν τοτε …….λεφτα υπαρχουν.
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:02 μμ
M
—
Νενικήκαμεν!
Βγάλτε τις σαμπάνιες!
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:10 μμ
Πάνος
Αν «νίκησε» κάποιος, αυτός είναι η λογική, η οποία ευτυχώς επικράτησε, τελικά – και αποφεύχθηκαν τα (πολύ) χειρότερα.
Στο γενικό πλαίσιο, η κατάσταση παραμένει σε φάση εντελώς αντίθετη του «win-win».
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:14 μμ
Πάνος
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_09/03/2011_382130
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:16 μμ
βαρδιανος
Αν ενα νεο παιδι ανεβει στην ταρατσα και δηλωσει οτι θα πεσει αν δεν βρει δουλεια το τραβαμε να σωθει η οχι
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:34 μμ
δεξιος
Η «ελληνικη εργατικη ταξη» θα δει συντομα τα επιδοματα ανεργιας της να περικοπτονται γιατι οπως ειπε ο Ολι Ρεν οσοι εχουν περιουσιακα στοιχεια και αλλους πορους ζωης δεν πρεπει να παιρνουν επιδομα.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=100367158
Οι νομιμοποιημενοι μεταναστες ομως γενικα δεν εχουν σπιτια στην Ελλαδα (αυτο στο Μαροκο δεν πιανεται) οποτε επιδομα θα παιρνουν.
Ας νομιμοποιησουμε οσο γινεται περισσοτερους και ας φερουμε και αλλους για να τους δωσουμε τα επιδοματα που θα κοβονται απο τους ιδιοκτητες σπιτιων ανεργους στην Ελλαδα.
Μετα να τους κατηγορησουμε για ρατσιστες αν ψηφιζουν ΛΑΟΣ.
9 Μαρτίου, 2011 στις 8:36 μμ
Πάνος
δεξιέ,
μην τρομοκρατείς την εργατική τάξη που διαβάζει την καλύβα… 😉
10 Μαρτίου, 2011 στις 12:04 πμ
M
—
Πάνος:
Στην Ελλάδα η λογική έχει πάει για βρούβες εδώ και κάτι δεκαετίες, ὀσο γιά τα (πολύ) χειρότερα:
You ain’t seen nothing yet!
10 Μαρτίου, 2011 στις 7:53 πμ
Μιχάλης Μιχελής
Παρόμοιο περιστατικό με το δικό μας είχε γίνει στο Βέλγιο πριν από 2 χρόνια (αεροδρόμιο Βρυξελλών, με 600 μετανάστες). Τελικά πήραν τα αιτούμενα και τώρα ετοιμάζονται κι άλλοι, για παρόμοια διαμαρτυρία.
Αν μερικοί πιστεύουν, ότι με τέτοιες «ενέσεις συμπόνιας», λύνεται το μεταναστευτικό, τότε έχουμε περάσει σε μια νέα φάση, που ο λεγόμενος «ανθρωπισμός» έχει καταντήσει δοσολογία a la carte. Δηλαδή για να τύχεις περίθαλψης, αν είσαι δηλαδή άστεγος, άνεργος, άρρωστος (φτωχός), πρέπει να εξασφαλίσεις προνομιακό καθεστώς, από μια «πολιτική-ακτιβίστικη ζητιανιά». Δηλαδή ουσιαστικά δεν υπάρχει κοινωνική μέριμνα, να βοηθάει αλληλέγγυα κάποιον, αν έχει πρόβλημα, αν δεν έχει μεσολαβήσει δυναμικά η επίκληση του θανάτου. Και ποιο είναι προτιμότερο; Ο αξιοπρεπής θάνατος ή ο καθημερινός εξευτελισμός; ( Για μένα και τα δύο, είναι ντροπή για όλους μας).
Με δυό λόγια, όλοι αυτοί που φωνάζουν ζητιανεύοντας στο δρόμο «πεινάω» (αληθινά ή προσποιητά), που κρατάνε τα παιδιά τους αγκαλιά για να συγκινήσουν, που έχουν πρησμένα και μολυσμένα πόδια από παθήσεις, που είναι παράλυτοι, ακρωτηριασμένοι, ζητιανεύουν κρατώντας τον καθετήρα κλπ. θα πρέπει να περάσουν σε ομαδικές πιο επικοινωνιακές δράσεις, για να συγκινηθεί τελικά η κυβέρνηση και η κοινή γνώμη, μήπως και τύχουν καλύτερης αρωγής.
Όμως δυστυχώς φίλοι μου, έτσι ουσιαστικά καταλύεται η έννοια της κοινωνικής φροντίδας, που πρέπει να είναι πανταχού παρούσα, ουσιαστική και άμεση, για να έχουμε όλοι μας, παθόντες και θύματα, την αξιοπρέπεια του ευ ζην. Δηλαδή όλο αυτό το σκηνικό, μου θυμίζει εικόνες από τη δημοσιογραφική μου ζωή στην Αφρική, που η UNICEF, αποικονίζει το κλάμα του μωρού, για να το κάνει κάρτες και φυλλάδια σε φωτογραφίες, για να συγκινηθεί η κοινή γνώμη των χορτάτων χωρών. Έτσι, παίρνει τις συνδρομές, λέει ότι κάνει κοινωνικό έργο, χωρίς ν’ αλλάζουν όμως οι συνθήκες ζωής των ντόπιων. Γεννάνε παιδιά, δεν υπάρχουν δουλειές και πιστεύουν, ότι θα σωθούν, από την βοήθεια του εξωτερικού. Τελικά το τρίχρονο παιδάκι που κλαίει στη φωτογραφία, στα επτά του χρόνια σου κλέβει το πορτοφόλι για να ζήσει και στα 13 του, σου βγάζει το μαχαίρι και σε απειλεί, γιατί δεν έχει να φάει. Τα κοριτσάκια πάνε στην πορνεία και μετά στην μετανάστευση κ.ο.κ.
Συμπέρασμα: Καλός ο ανθρωπισμός, αλλά αν δεν έχει βάθος πεδίου, είναι μια φούσκα…
Τώρα γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί καλά κάνανε και έδωσαν χαρτιά στους απεργούς. Αλλά χωρίς ουσιαστική σκέψη για όλο αυτό που ζούμε στις μέρες μας, είναι μια επικοινωνιακή φωτοβολίδα, από την Κυβέρνηση, την Επιτροπή Αλληλεγγύης και τους απεργούς. Για διαβάστε τα στατιστικά στοιχεία στο Μακρέμπ και θα δείτε. Καλύτερα είναι να κάθεσαι εκεί με τον κάθε δικτατορίσκο, με το 70-50% των νέων κάτω των τριάντα χρονών, να μην έχουν δουλειά ή να μπεις σε μια περιπέτεια για την Γουρόπα ( όπως είναι το όνειρο του κάθε δυστυχισμένου). Έτσι όμως λύνεται το κοινωνικό status, η διαιωνίζεται η καπιταλιστική εκμετάλλευση, με την προσωπική τακτοποίηση, στον αδιέξοδο τόπο και χρόνο που ζούμε. Δηλαδή, μήπως τελικά είναι καλύτερα να γεμίσουμε την Ευρώπη μετανάστες, να τους στείλουμε στην Μέρκελ και να δει κι αυτή την μιζέρια του ‘Άγιου Παντελεήμονα», από τα βόρεια προάστια της Ευρώπης που ζει;
10 Μαρτίου, 2011 στις 7:25 μμ
kazana Dina
Χαιρομαι που τελειωσε `αναιμακτα` αυτη η περιπετεια των μεταναστων αλλα και της Ελληνικης κοινωνιας!
Νοιωθω οτι υπερασπιστηκαμε, ο καθενας απο την μερια του αλλα και ως συνολο -που εχει κοινους τοπους αλλα και εγγενεις αντιθεσεις-την αξιοπρεπεια μας και βγαινουμε πιο ενωμενοι, πιο σοφοι και δυναμωμενοι!
Εχω κι εναν προσωπικο λογο επιπλεον να χαιρομαι γιατι δεν θ αναγκαστω να αποστασιοποιηθω απο τον `φυσικο` μου πολιτικο χωρο.
Τα θεματα προς συζητηση -κατα τη γνωμη μου- ειναι δυο:
1.Το ποσοι χωραμε σ αυτην την χωρα και ποια πολιτικη και πρακτικη ασκειται περι αυτου. Θα ελεγα οτι ειναι μια αλλη συζητηση και μαλλον `στελνει κανεις τη μπαλλα στην εξεδρα`(οπως πολυ ευστοχα λεει παραπανω ο Πανος) χρησιμοποιωντας ενδοιασμους και φοβους που προκυπτουν απο τουτο το θεμα για ν απαντησει στο δευτερο θεμα!
2. Το δευτερο θεμα ειναι τι κανουμε με τους μεταναστες που ειναι στην χωρα μας.
Κατ αρχην σχεδον κανεις απο τους μεταναστες που εισηλθαν και παραμενουν στη χωρα δεν μπηκε με νομιμο τροπο.
Απ οσο γνωριζω μονο οι Φιλιππινεζες οικιακοι βοηθοι ερχονται με `προσκληση` του εργοδοτη.
Επισης ειναι γνωστο οτι οι μονοι που εξερχονται επισης παρανομα απο την χωρα ειναι οι `σαλταδοροι` της Πατρας και καποιοι που μετακινουνται με ιδιωτικες αεροπορικες πτησεις, πληρωνοντας πολυ ακριβα σε λαθρεμπορους σωματων! Οι υπολοιποι μπορει να μπηκαν ως παρανομοι αλλα μονο με νομιμο τροπο μπορουν να εξελθουν.
Θελω να θεσσω το ερωτημα λοιπον: Ποιοι ωφελουνται απο το καθεστως παρανομιας που αφορα την μεγαλη μαζα των εγκλωβισμενων μεταναστων στην χωρα μας?
Ειναι μυθος οτι θελουμε και ακομα περισσοτερο οτι μπορουμε να στειλλουμε πισω στις πατριδες τους αυτους τους συνανθρωπους μας.
Το σιγουρο ειναι οτι τους χρειαζομαστε, δηλαδη το οικονομικο μας συστημα, αλλα και οι γηρασμενες κοινωνιες μας.
Εκεινο που τους κραταει σ αυτες τις συνθηκες ειναι οι στρεβλωσεις αυτου του
συστηματος, στις οποιες ενεχεται ενα πολυ μεγαλο κομματι της κοινωνιας μας. Αυτες ακριβως οι στρεβλωσεις χρειαζονται διερευνηση. Εχοντας ενδεια δεδομενων, μπορουμε να ειμαστε ευαλωτοι πολιτικα σε φοβικες φωνες, σε λαικισμους, σε συγκαλυμενους ρατσισμους και φασιστικες αντιληψεις.
Αν απαντησουμε στο ανωτερο ερωτημα τοτε θα δουμε και την λυση.
προσωπικα απαντωντας στο ερωτημα που ρητορικα εθεσσα παραπανω, θα πω πως μς τα στοιχεια που μεχρις τωρα γνωριζω, η κατασταση παρανομης παραμονης, τους μονους που εξυπηρετει ειναι :
Καθε μορφης οργανωμενη η και εξατομικευμενη εκμεταλευση τους απο διακομιστες, δικηγορους, ενδεχομενως και δικαστες, πολιτικους, αστυνομικους, ιδιοκτητες κατικιων, εμπορους εργασιας, και καθε ιδιωτη που χαιρεται την χωρις ασφαλιστρα κια χαμηλου κοστους μαυρη εργασια.
Με την πολιτογραφιση ολων οσων με τον αλφα βητα τροπο καταφερνουν να εισχωρησουν στη χωρα και τη με διαβαθμισμενα κριτηρια(χρονος διαμονης, ενσημα, βαθμος ενσωματωσης) αποδοση παραμονης, παυει ο εκβιασμος απο ολους τους προαναφερομενους και διαλυονται τα κυκλωματα τους. Επειδη αυτο αφορα πολυ μεγαλο κομματι της κοινωνιας μας η αντισταση θα ειναι σθεναρη.
Ο παραλληλισμος με τους ζητιανους θεωρω οτι ειναι αδικος. Οι απεργοι πεινας με την πραξη τους στοχευαν να καταδειξουν την απελπισια και την αποφασιστικοτητα τους. Και βεβαια σε ενα βαθμο λειτουργησε εκβιαστικα στην κοινωνια και στο πολιτικο προσωπικο γιατι τους εθετε αμεσα και κρυσταλλινα μπροστα την ευθυνη για την ζωη τους! Πιστευω οτι δεν ηταν αυτη η προθεση τους αλλα οτι ετσι λειτουργησε!
Για την ομαδα των συνοδων και συμπαραστατων ,παρ ολο που δεν με εκφραζουν πολιτικα, θα πω εναν καλο λογο: Οι περισσοτεροι εδω και χρονια με το δικτυο που εχουν δημιουργησει, ειναι κοντα σ αυτους τους ανθρωπους παρεχοντας νομικη υποστηριξη και ανθρωπιστικη βοηθεια σαν αληλεγγυοι συνανθρωποι και γι αυτο ειναι αδικη η τοση επιθεση εναντιον τους.
Δεξιε: Επειδη η υποψια σου οτι πισω απο αυτην την κινητοποιηση μπορει να βρισκεται η ιδια η κυβερνηση, απο την στιγμη που δεν μπορουμε να αποδειξουμε κατι τετοιο, μονο ως υποψια μπορει να σταθει και ως τετοια χανει καθε πολιτικο βαρος και περναει σε επιπεδο πολιτικης κατινιας.
Εκεινο που ειναι σιγουρο ειναι οτι πραγματι μπορει να αποτελεσει για την κυβερνηση ενα εργαλειο πιεσης για την τροποποιηση της συνθηκης της Λισσαβωνας, κι αυτο ειναι καλο.
.