Η ανάρτηση με πρόσθετο υλικό, εδώ:
https://greekcivilwar.wordpress.com/2016/02/03/gcw-17/
(Τις φωτογραφίες έστειλε ο Μ. στις 2/12/2009. Για επεξηγήσεις, δες στα σχόλια)
Σε κοίταζα μ' όλο το φως και το σκοτάδι που έχω
30 Νοεμβρίου, 2008 in Εμφύλιος | Tags: Γεώργιος Παπανδρέου, Δεκεμβριανά, ΕΑΜ, ΕΛΑΣ, Εμφύλιος, ΚΚΕ
Η ανάρτηση με πρόσθετο υλικό, εδώ:
https://greekcivilwar.wordpress.com/2016/02/03/gcw-17/
(Τις φωτογραφίες έστειλε ο Μ. στις 2/12/2009. Για επεξηγήσεις, δες στα σχόλια)
Theo στη Λάμπρος | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Καλό 2024! | |
Αναγνώστης Αθηναίος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Ηλίας στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
lycabettus στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Νικόλαος Τσιμπίδης στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Θανάσημος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
ο Θειος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… |
46 Σχόλια
Comments feed for this article
30 Νοεμβρίου, 2008 στις 3:45 μμ
exiled
Μπράβο Πάνο.
30 Νοεμβρίου, 2008 στις 4:01 μμ
π2
Μπράβο Πάνο (δις).
Πρέπει να πω ότι ποτέ μου δεν κατάλαβα την ευνοϊκή θέση του Γ. Παπανδρέου στο πάνθεον των μεγάλων ηγετών (εντός ή εκτός εισαγωγικών) του εικοστού αιώνα. Με εξαίρεση την παιδεία (και προπολεμικά και στη δεκαετία του ’60), δεν βλέπω σοβαρά επιτεύγματα, βλέπω αντιθέτως μπόλικη κενή ρητορεία, κάμποση αρχομανία άνευ αντικρίσματος και πολλές λάθος επιλογές.
30 Νοεμβρίου, 2008 στις 5:19 μμ
zepos
Είναι γνωστό και άσβυστο.. το μίσος της παραδοσιακής αριστεροδεξιάς για το Παπαντρέϊκο… Για όλους! Από τον παπού έως τον νεώτερο..
Τους παίρνει αυτό το σόϊ – που δεν λέει να…τελειώσει – όλη την πελατεία.. Δεκαετίες τώρα.. και έπεται συνέχεια!!
30 Νοεμβρίου, 2008 στις 6:29 μμ
Πάνος
ζέπο,
…εκτίθεσαι! 😉
30 Νοεμβρίου, 2008 στις 7:25 μμ
Μαρία
Φαίνεται οτι ο Αλιβιζάτος δεν μπήκε στον κόπο να διαβάσει τα ημερολόγια του Π.Κανελλόπουλου και Γ.Σεφέρη.
Όσοι έχουν χρόνο για διάβασμα είναι εξαιρετικά διαφωτιστικό το:
Θανάσης Σφήκας, Το «χωλό άλογο». Οι διεθνείς συνθήκες της ελληνικής κρίσης. 1941-1949 Βιβλιόραμα, Αθήνα 2007
Ζέπο μήπως πρέπει να αναρωτηθείς για το σόι της πελατείας;
1 Δεκεμβρίου, 2008 στις 5:03 πμ
ΑΝΑΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΟΛΙΓΟ …ΓΥΜΝΟ 1/12/2008 « Kopanakinews’s Weblog
[…] Παπανδρέου και Εμφύλιος […]
1 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:09 μμ
Η “Τσουκνίδα” κατέκτησε την πρωτιά! « Τσουκνίδα
[…] 8. Παπανδρέου και Εμφύλιος […]
1 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:30 μμ
zepos
Αγαπητή Μαρία, δεν έχω διαβάσει Π.Κανελλόπουλο. Αλλά τι περίμενες δηλαδή από κάποιον πολιτικό που ήταν μονίμως χαμένος από το Παπαντρέϊκο! Είτε στα «μετόπισθεν» της παράταξής του, πίσω από τον μεγάλο με τα φρύδια που οι Έλληνες τον θυμούνται καλά για την δωρεάν παροχή στέγης και .. διακοπών στα ξερονήσια, είτε ως αρχηγός… λέμε τώρα…
Το Παπαντρέϊκο έχει γεννήσει τουλάχιστον 2 πολιτικούς που ο κοσμάκης έκλαψε αληθινά και όχι πέτσινα.. Έμειναν στην ιστορία είτε σαν «γέροντας της δημοκρατίας», είτε σαν σκέτο «Αντρέας» κάτι μοναδικό…που δείχνει την αμεσότητα της επικοινωνίας με τον λαουτζίκο…
Τώρα όσοι από σας δεν είσασταν ποτέ με την μπασκλασαρία…. ε δικαίως έτσι αισθάνεστε…
1 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:37 μμ
viosakis
Προς ΝΔΣΟΚες,
ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΤΕ – ΚΑΗΚΑΜΕ – ΦΥΓΕΤΕ!!!
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:11 πμ
Ενη Καπαζογλου
Αχ βρε zepos ποσο δικιο εχεις. Αυτος ο «διχασμος» δεν εχει τελειωμο. Και ο καθεις ερμηνευει την Ιστορια κατα το «δοκουν».
Κανεις πολιτικος και μαλιστα ηγετης που εχει κυβερνησει δεν εχει κανει και λανθασμενες ,ενδεχομενως, επιλογες.
Ομως αυτη η «ιδεοληψια» (επι το κομψοτερο) που ισχυει μεχρι σημερα και δειχνει να συνεχιζεται «αεναως», τελικα εχει κανενα θετικο αποτελεσμα για την ελληνικη κοινωνια.?
Ομως καθως φαινεται οι απλοι ανθρωποι που δεν αγονται και φερονται απο πασης μορφης «εμπαθειες,που καλλιεργουνται συνεχως, κανουν τις επιλογες τους για το δικο τους σημερα και αυριο.
Τι να κανουμε, αυτα εχει η ζωη, προχωρα μπροστα δεν παει με την «οπισθεν».
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:20 πμ
Πάνος
Πως, πάει και πίσω – το είπε και ο Λένιν: «Ένα βήμα μπρος, δυο βήματα πίσω!» 😉
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:34 πμ
Ενη Καπαζογλου
Ακριβως !!
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:44 πμ
Ενη Καπαζογλου
Και να συμπληρωσω κατι για τον Πανο
Γι αυτο και η Roza του ειχε «ψαλλει» αρκετα, σε πολλα θεματα !!!!!
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 3:17 μμ
erodotos
Ένα-δυο πραγματάκια προς συνδρομή της συζήτησης:
Επιστολή Γ. Παπανδρέου προς την Πρεσβεία του Λονδίνου (Απρίλης 1944), μαρκαρισμένη «Απολύτου προτεραιότητος. Απόρρητον»
«Ευρίσκομαι εις απόγνωσιν. Κατάστασις επιδεινούται ραγαδαίως εις Βαλκανικήν και Ελλάδα και ευρίσκομαι εδώ με εσταυρωμένας τας χείρας. Μου είναι εντελώς ακατανόητος πλήρης εγκατάλειψις Βαλκανικής και Ελλάδος υπό Μεγάλης Βρετανίας. ΕΑΜ καταλαμβάνει βαθμιαίως άπασαν εκκενουμένην Ελλάδα…
…Μόνη μου ελπίς έχει απομείνει Λονδίνον. Μόνον Βρετανική Κυβέρνησις και ιδίως Πρωθυπουργός Τσώρτσιλ δύναται μεταβάλη κατάστασιν εξευρίσκων και διατάσσων άλλοθεν δυνάμεις ενεργήσουν αμέσως Ελλάδα…»
Φάκελος 31.1 του 1944, Ιστορικό και Διπλωματικό Αρχείο Υπουργείου Εξωτερικών
Όσο για τον χαρακτηρισμό «γέρος της δημοκρατίας» αρκεί να διαβάσει κανείς την εγκύκλιο 1010 της 11ης Μαρτίου 1965 με την οποία η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου έθεσε εκτός νόμου τα συνδικαλιστικά όργανα των μαθητών. Έκεί τονίζονταν μεταξύ άλλων πως «τα ιδικά μας ιδανικά είναι τα ιδανικά του Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού» και πως «Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ».
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 5:45 μμ
zepos
Ναι…. τα ..αρχία .. λένε!
Γι’αυτό ψήφιζαν δαγκωτό ένωση κέντρου όλοι οι… φασίστες!
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 6:58 μμ
σχολιαστής
Στο ότι ο κομμουνισμός είναι εχθρός της δημοκρατίας, όποιος διαφωνεί να σηκώσει το χέρι του. 😉
Βέβαια και ο «Ελληνοχριστιανικός Πολιτισμός» είναι εχθρός της δημοκρατίας.
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 7:14 μμ
zepos
σχολιαστά, θα πέσουμε πάλι στο «σύνδρομο» Τζάβες.. και στις εποχές!
Άλλαι εποχαί!
Αν είναι έτσι όπως τα μεταφέρει εδώ ο … περισσός, μετά από λίγο έβαζαν .. ζάχαρι στα ρεζερβουάρ… δήθεν οι κόκκινοι και μετά κατ’ευθείαν στο γύψο!
2 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:48 μμ
Πάνος
ζέπο,
εξακολουθείς να εκτίθεσαι, συμπεριφερόμενος ως παρεξηγημένος φίλαθλος, σε μια μάλλον σοβαρή συζήτηση! Άστο, να πάει… 😉
3 Δεκεμβρίου, 2008 στις 8:46 πμ
δεξιος
Αυτά που γράφει ο Αλιβιζάτος είναι η ιστορία όπως την διακινούν οι επίγονοι του Παπανδρέου μετά το 1974 για ευνόητους λόγους.
Ο ίδιος,όσο ζούσε,δεν θεωρούσε ότι απέτυχε σε κάτι το 1944 αλλά αντιθέτως ότι πέτυχε απόλυτα όλους τους στόχους του και δε συμμετείχε απλώς στα σχέδια των Αγγλων αλλά ο ίδιος τα κατέστρωσε.
Κατ αρχην ο Παπανδρέου θα μπορούσε να είναι ο πολιτικός αρχηγός του ΕΑΜ καθώς το Μάιο του 1943 ο Σιάντος του προσέφερε τη θέση αυτή και την απέρριψε θεωρώντας ότι το ΕΑΜ ελέγχεται από το ΚΚΕ.
Αφού απέρριψε την πρόταση αυτή απέστειλε έκθεση τον Ιούλιο του 1943 προς τη βρεταννική και ελληνική κυβέρνηση στην οποία έγραφε ότι «η ταυτότης των συμφερόντων της Αγγλίας και της Ελλάδος δια πρώτην φοράν εις την ιστορίαν των είναι απόλυτος» και προβλέπει ότι μεταπολεμικά
διαμορφώνονται δύο παγκόσμια μέτωπα,ο κομμουνιστικός πανσλαβισμός και ο φιλελευθερος αγγλοσαξονισμός ,ότι ολοκληρη η Ευρώπη μετά την εκρίζωση του ναζισμού θα είναι φυσικός σύμμαχος της Αγγλίας και κατ εξοχήν συμμαχοι θα ειναι η Ελλάδα και η Τουρκία φυσικοί φρουροί της εξόδου προς τη Μεσόγειο.Εισηγείται το σχηματισμό οικουμενικής κυβερνήσεως στην Ελλάδα με συμμετοχή του ΕΑΜ ,την αναβολή της επιστροφής του βασιλέως για να μην αναβιώσει η διαμάχη βασιλικών και βενιζελικών και με κύριο στόχο τον έλεγχο του ενιαίου μελλοντικού στρατού.
Το Δεκέμβριο του 1943 απορρίπτει πρόταση του ΕΑΜ για σχηματισμό κυβερνήσεως στην κατεχόμενη Ελλάδα και αντιπροτείνει τη συμμετοχή του στην εξόριστη κυβέρνηση.
Τον Ιανουάριο του 1944 απευθυνει νέα έκθεση προς το Συμμαχικό Στρατηγείο στην οποία καταγγέλλει την τρομοκρατική κατοχή της υπαίθρου εκ μέρους του ΕΑΜ.
Τον Απριλιο του 1944 φθάνει στο Κάιρο όπου υποβάλλει στον Αγγλο πρεσβευτή «Σχέδιο Προγράμματος» που περιλαμβάνει όσα ακριβώς έκανε αργότερα και μετα μία εβδομάδα του ανατίθεται η πρωθυπουργία.
Ακολούθησαν οι συμφωνίες του Λιβάνου και της Καζέρτας και τα μετέπειτα.
Ολα αυτά αναγράφονται σαφώς σε ένα βιβλιαράκι με τίτλο «Γεωργίου Παπανδρέου Κείμενα- Η Απελευθέρωσις της Ελλάδος» Εκδόσεις ΜΠΙΡΗΣ που φυσικά δεν είναι σήμερα στις προθήκες των βιβλιοπωλείων αλλά βρίσκεται στα πίσω ραφια ή σε παζάρια παλιών βιβλίων.
3 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:11 μμ
zepos
Πάνος: «ζέπο, εξακολουθείς να εκτίθεσαι,»
Σε ποιόν Πάνο; Απορώ πως σου περνάει η ιδέα ότι νοιάζομαι για την «καλήν έξωθεν μαρτυρίαν»!
Δεν είναι όλα τα δάχτυλα ίδια…
3 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:22 μμ
Πάνος
Σε ποιόν; Στην παρέα μας, φυσικά!
(αλλά, εντάξει: από τη στιγμή που αποστάζεις τσίπουρο, νο πρόμπλεμ!) 😉
3 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:30 μμ
zepos
Ναι! Το τσίπουρο ..σώζει ακόμη και υπολήψεις!
3 Δεκεμβρίου, 2008 στις 1:56 μμ
σχολιαστής
Οι λοιποί συντελεστές των γεγονότων της εποχής ήταν …άγιοι άνθρωποί. Κάποιος απ’ αυτούς δεν είπε «ευτυχώς που χάσαμε»;
5 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:04 μμ
-Ο ματωμένος Δεκέμβρης του ‘44 και ο βρετανικός παράγων « Πόντος και Αριστερά
[…] Για τις προθέσεις των Βρετανών και του Παπανδρέου δείτε [ΕΔΩ] […]
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:48 πμ
zaphod
Αν θυμαμαι καλα τα βιβλια ιστοριας που διδασκονται σημερα στα ελλ πανεπιστήμια, λένε πως ο Παπανδρεου επιλέχθηκε από τον τσόρτσιλ επειδή ήταν φανατικός αντικομμουνιστής και αργότερα (στις αρχες των Δεκεμβριανων) όταν παραιτήθηκε, τότε διατάχθηκε από τον Τσόρτσιλ να μείνει στην θέση του.
Τα υπόλοιπα νομίζω περιττεύουν. Η γνώμη μου είναι πως ο εμφύλιος ήταν μεν δύσκολο να αποφευχθεί, αλλά με τον Γ. Παπανδρέουν στα πράγματα το 1944 αυτό έγινε παντελώς αδύνατο
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:00 μμ
Άγγελος
τα ιστορικά στους ιστορικούς.
Τώρα αν ισχύει ότι «…Χθες ο πρωθυπουργός ΓΑΠ μας θύμισε ότι ο παππούς του Γεώργιος Παπανδρέου ύψωσε την ελληνική σημαία στην Ακρόπολη…» τότε το θέμα είναι ότι ο ΓΑΠ προσπαθεί να αντλήσει πολιτκό κεφάλαιο από αυτά που έκανε ο παπούς του, το 1944, δηλαδή πριν 65 χρόνια (το γεγονός πήρε σύνταξη.
Στα τέτοια μου ρε ΓΑΠ, το τι έκανε ο παπούς σου, εσύ να δω τι θα κάνεις για να σε κρίνω. Δεν το χεις ανάγκη ρε φίλε, προχώρα μπροστά και χέσε το 1944!
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 7:52 μμ
nikos10
Νομίζω ότι το σκίτσο του Στάθη τα λέει όλα…
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:09 μμ
Γιάννης - 2
Δεν κατάλαβα!!
Υπεχρέωσε κανείς τον στρατό του ΚΚΕ, τον ΕΛΑΣ, να επιτεθεί στην Κυβέρνηση της Ελλάδος και μετά στους Βρετανούς;
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 9:24 μμ
σχολιαστης
Στο τσάκ να τον έλεγες στρατό του Στάλιν 😉
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:08 μμ
kapetanios
«..ο Παπανδρεου επιλέχθηκε από τον τσόρτσιλ επειδή ήταν φανατικός αντικομμουνιστής και αργότερα (στις αρχες των Δεκεμβριανων) όταν παραιτήθηκε, τότε διατάχθηκε από τον Τσόρτσιλ να μείνει στην θέση του…»
@zaphod
έτσι ακριβώς 😉
Αλληλογραφία του Τσόρτσιλ, Ανδρικόπουλος Γ., τόμος Β΄, σσ. 257
1. προς τον Λήπερ ( 5 Δεκεμβρίου 1944):
«… Πρέπει να υποχρεώσετε τον Παπανδρέου να κάνει το καθήκον του και να τον διαβεβαιώσετε ότι, αν το κάνει, θα υποστηριχθεί με όλες τις δυνάμεις μας. Αν παραιτηθεί, φυλακίστε τον έως ότου συνέλθει, όταν πια θα έχουν τελειώσει οι μάχες. Θα μπορούσε το ίδιο καλά να αρρωστήσει και να μη τον πλησιάσει κανείς…».
2. προς τον Σκόμπυ:
«Μη διστάσετε να πυροβολήσετε εναντίον οποιουδήποτε ενόπλου που θα προσπαθήσει να αψηφήσει τη Βρετανική εξουσία στην Αθήνα ή την ελληνική εξουσία για λογαριασμό της οποίας ενεργούμε. Το καλύτερο θα ήταν βέβαια τις διαταγές σας να συνυπογράψει κάποια ελληνική κυβέρνηση και ο Λήπερ θα ζητήσει από τον Παπανδρέου να παραμείνει στη θέση του για να σας βοηθήσει…»
14 Οκτωβρίου, 2009 στις 10:10 μμ
Γιάννης - 2
Σχολιαστή,
Έγινε, 2-3 χρόνια αργότερα.
Μην το ξεχνάς!
14 Νοεμβρίου, 2009 στις 2:54 πμ
Γιώργος Σ.
Τι άλλο χρειάζεται για να δει κανείς απο που ξεκίνησε όλη η φρίκη του εμφυλίου;
Πόσο εύκολο ήταν για τους νικητές ελασίτες να βρεθούν ξαφνικά κυνηγημένοι
και να δεχθούν ότι όλα τέλειωσαν επειδή το ζήτησε ο Παπανδρέου και ο Σκόμπυ; Σ’ αυτή την ψυχολογία δεν πόνταραν οι Αγγλοι και ο Γ.Π. όταν αποφάσισαν να προκαλέσουν την αντίδραση του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, με σκοπό να πυροβολήσουν στο ψαχνό άοπλους διαδηλωτές,ωστε να σπρώξουν τα πράγματα στην κατεύθυνση της σύγκρουσης;
Για ποιό πράγμα κατηγορούμε το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ;Επειδή αντέδρασε δυναμικά; Επειδή δεν αντέδρασε αρκετά δυναμικά;Μακάρι να ξέραμε!Πάντως άλλο ζήτημα είναι το πως χειρίστηκε το ζήτημα η αιφνιδιασμένη ηγεσία του ΕΑΜ η του ΚΚΕ και άλλο το ποιός έχει την ευθύνη του εμφυλίου.
Το ποιός έχει την ευθύνη του εμφυλιου το ομολογεί η παραπάνω επιστολή.
Συγχαρητήρια στον αλιεύσαντα Πάνο
14 Νοεμβρίου, 2009 στις 3:30 πμ
Γιώργος Σ.
Κατάγομαι απο ένα απο τα χωριά της Β. Χαλκιδικής που στη διάρκεια του εμφυλίου εκκενώθηκε.Εχω ακούσει τόσες ιστορίες απο τους δικούς μου (που ηταν πριν τον πόλεμο Βενιζελικοί σαν Μικρασιάτες πρόσφυγες που ήταν) που η ιστορία του εμφυλίου με πονάει όσο δεν λέγεται.Ευτυχώς η οικογένειά μου δεν είχε θύματα αφού στην απόγνωση της εκκένωσης εφυγε για την Αθήνα λίγο πριν το τέλος του πολέμου. Μια απο τις πιο συγκλονιστικές που αν και δεν έχει αίμα,έχει να πει πολλά ειναι η παρακατω.
Το χωριο δεν είχε δημόσιο δρόμο και μπορούσες να πας μόνο με τα πόδια μετα από 1.30 γρήγορο περπάτημα, η με βάρκα απο το διπλανό χωριο, το Σταυρό.Παρόλα αυτά το ’38,’39 κλπ.(επι Μεταξα) το κράτος έστελνε σε κάθε λειτουργία κάποιον κύρηκα που έβγαζε πύρινους συναισθηματικούς, αντικομμουνιστικούς λόγους.Απάτριδες,Αθεοι,παλιάνθρωποι κλπ. Φυσικά όλα τα σχολεία ηταν οργανωμένα στην ΕΟΝ όπου γινόταν το ίδιο και χειρότερα.Οταν λοιπόν η γιαγιά μου έμαθε κάποια στιγμή οτι η μεγάλη της κόρη ερωτεύτηκε και ήθελε να παντρευτεί κομμουνιστή πήγε να πεθάνει.»Γιατί Θέ μου να μας βρεί τέτοιο κακό» έλεγε κι έκλαιγε.Που να ‘ξερε ότι θα γινόταν ΕΑΜίτισα αργότερα όταν οι αντάρτες κατέβηκαν στο χωριό,και πως θα βοηθούσε αντάρτες-κομμουνιστές που ήταν κανονικοί άνθρωποι και όχι κτήνη όπως νόμιζε .Αυτό που θέλω να πώ ειναι οτι αυτή η επίμονη διχαστική διδασκαλία φοβερού,απίστευτου μίσους ,χωρίς κανένα λογο τότε, ειναι για μένα ενας σοβαρός λόγος για τη σφαγή τόσων ΕΑΜιτων ΕΛΑΣιτων που ακολούθησε αλλά και για όλο το μίσος και απο τις 2 πλευρές. .
30 Νοεμβρίου, 2009 στις 11:37 μμ
κατσε καλααα
Ο σημερινός πρωθυπουργός της Ελλάδας Γιώργος Α Παπανδρέου με την δήλωση του για τον παππού του Γιώργο Παπανδρέου – ότι ο παππούς του ανέβασε την ελληνική σημαία στην Ακρόπολη το Δεκέμβρη 1944 – έβαλε την σφραγίδα ενοχής του παππού του, σαν ο καλύτερος συνεργάτης και εταίρος των άγγλων για την εφαρμογή του σχεδίου του εμφύλιου στην χώρα μας. Αν ήταν κάποιος που θα είχε κάποια αμφιβολία για την μι συμμετοχής του Γ Παπανδρέου στο σχέδιο, ε’ τώρα βεβαιώθηκε πλήρως για την ένοχη του.
1 Δεκεμβρίου, 2009 στις 5:39 πμ
Γιάννης - 2
Γ.Σ.,
Γιά τη Χαλκιδική, υπάρχει ένα βιβλίο (το διαβάζω αυτές τις ημέρες), «Αναφορά σε Σκύλο», του Ίωνα Τυρταίου, που περιγράφει τα γεγονότα του 1943-49 στην περιοχή σφαιρικά και αντικειμενικά, αλλά και με εξαιρετική λογοτεχνική ικανότητα.
(Γιά τα Δεκεμβριανά, μερικοί σχολιαστές φαίνεται να υποστηρίζουν ακόμη και σήμερα, μετά 65 χρόνια, ότι ο Παπανδρέου και οι Άγγλοι έπρεπε να αφήσουν αυτούς που αντιπροσώπευαν μιά μικρή μειοψηφία του Ελληνικού λαού να επιβάλουν με τα όπλα Κόκκινη Δικτατορία. Πραγματικά, λυπηρόν!).
1 Δεκεμβρίου, 2009 στις 7:47 πμ
Πάνος
Γιάννη -2,
για τη Χαλκιδική, θενξ!
Για τα Δεκεμβριανά του ’44 εγώ υποστηρίζω ότι μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, χωρίς να πάμε σε «Κόκκινη Δικτατορία». Αλλά η πρωταρχική απόφαση για τον Εμφύλιο είχε παρθεί από τον Τσώρτσιλ (= να συντριβεί το ΕΑΜ) – και ο Παπανδρέου την υπηρέτησε πιστά. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το ΚΚΕ δεν είχε το δικό του, τεράστιο, μερίδιο ευθύνης.
1 Δεκεμβρίου, 2009 στις 12:19 μμ
πυροπαθής
Μήπως αντί να ψάχνουμε τις ευθύνες του καθενός θα ήταν καλύτερα να διδαχθούμε από τα λάθη τους;
Και μια μικρή ιστορία.
Το 1972, 22 χρονών δασκάλα πηγαίνω σε κάποιο χωριό της Δυτικής της Δυτικής Μακεδονίας με ελάχιστους κατοίκους ηλικίας άνω των 65 και 19 παιδάκια που τα περισσότερα ζούσαν με τους παπούδες τους γιατί οι γονείς τους ήταν μετανάστες στη Γερμανία.
Μετά από μια βδομάδα έρχεται μια ηλικιωμένη και μου ζητά να κουβεντιάσουμε λίγο. Το βασικό της θέμα ήταν:
-Δασκάλα μου είχα δυο παιδιά , το Βασίλη μου και το Γιώργο. Ο ένας πήγε με τους αντάρτες και ο άλλος με το στρατό. Σκοτώθηκαν και οι δυο. Το Βασίλη μου, που ήταν με το στρατό μου τον έφεραν και το θάψαμε κανονικά. Το Γιώργο μου που ήταν με τους αντάρτες δεν έμαθα ποτέ αν τον θάψανε και πού. Εγώ δασκάλα μου θέλω να κλάψω και για τους δυο αλλά μου λένε ότι δεν πρέπει. Εσύ τι λες;
Δακρυσμένη της απάντησα.
-Και τα δυο παιδιά σου έκαναν αυτό που πίστευαν ότι ήταν σωστό. Να ανάβεις στον τάφο του Βασίλη κερί και καντήλι και για το Γιώργο γιατί και οι δυο ήθελαν να κάνουν καλύτερο τον κόσμο.
Με ευχαρίστησε και έφυγε ανακουφισμένη όπως είπε.
Και γω σαράντα χρόνια μετά πιστεύω στις καλές προθέσεις και των δυο πλευρών. Επιπλέον ότι καμμιά σχέση δεν έχουν οι νυν ΚΚΕ με τους αγωνιστές του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ.
Μακάρι να είχαν το ήθος τους και την ανιδιοτέλειά τους. Κριτικάρουν τους πάντες και δεν δέχονται καμμιά κριτική κατηγορώντας όποιον το τολμήσει για αντικουμμουνισμό.
Εάν ο αντικουμμουνισμός είναι έγκλημα γιατί δεν είναι ο αντινεοδημοκρατισμός, ο αντιπασοκισμός, ο αντισυνασπισμός κλπ;
Από τη δημοκρατία μας κρατούν μόνο ότι τους βολεύει.
1 Δεκεμβρίου, 2009 στις 12:22 μμ
M
Κε Καλυβάρχα.
Ὑπάρχει τρόπος νά ποστάρει κανείς εἰκόνες;
Ἐάν ὄχι, πώς μπορώ νά σάς ἀποστείλω κάποια ἰστορικής σημασίας καί σχετική μέ τήν ἀνάρτηση φωτογραφία;
1 Δεκεμβρίου, 2009 στις 12:45 μμ
Πάνος
M,
υπάρχει, αλλά …μου διαφεύγει. Αν δε μας δώσει τα φώτα του κάποιος κομπιουτεράς, στείλτη στο μεηλ μου: panosz at otenet.gr και (αν όντως είναι όπως τα λες) θα τη χρησιμοποιήσω για εικονογράφιση αυτού του ποστ.
2 Δεκεμβρίου, 2009 στις 2:15 μμ
Πάνος
Το μέηλ του Μ, που συνόδευε τις φωτογραφίες:
οι φωτογραφίες που σου στέλνω είναι:
1) απο την κατάθεση στεφάνου στον Άγνωστο Στρατιώτη των Μοιρών της Αεροπορίας (μαζί με Βρεταννούς)
που μόλις έχει επιστρέψει απο την Ιταλία και την παρέλαση που ακολούθησε στους δρόμους της Αθήνας.Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρώ το πού έχει τραβηχτεί.Πάντως είναι πρίν την κατάθεση στεφάνου, κάπου κοντά στο Σύνταγμα.
Σου στέλνω και λεπτομέρεια απο την φωτογραφία αυτή όπου φαίνεται αφίσσα του ελεύθερου θεάτρου για έργο που πρωταγωνιστεί η Μελίνα Μερκούρη! Η ημερομηνία εάν δεν κάνω λάθος θα πρέπει να είναι 20.11.44
και
2) Ο Γ.Παπανδρέου μερικές μέρες πρίν, εν μέσω Βρεταννών αξιωματικών ετοιμάζεται να επιβιβαστεί σε αεροσκάφος που θα τον μεταφέρει στην Ελλάδα.
2 Δεκεμβρίου, 2009 στις 2:56 μμ
M
Κε Καλυβάρχα εὐχαριστώ γιά τήν ἀνάρτηση τών φωτογραφιών.
Νά συμπληρώσω μόνον ὄτι κάνοντας κλίκ ἐπάνω στίς φωτογραφίες, αὐτές ἀνοίγουν στο κανονικό τους μέγεθος καί μπορεί κανείς να δεί ἐνδιαφέρουσες λεπτομέρειες.
Καί μία διόρθωση: Η φωτογραφία μέ τόν Παπανδρέου εἴναι τραβηγμένη στην Ἰταλία σέ κάποιο ἀπό τά ταξίδια του καί ὄχι βέβαια πρός ἐπιστροφή στήν Ἐλλάδα ὄπου ἔφτασε διά θαλάσσης ἐπιβαίνοντας στόν Ἀβέρωφ.
10 Αυγούστου, 2010 στις 6:16 μμ
Nikolaos Nikolaidis
Πάνο
το κείμενο του Παπανδρέου ειναι σαφέστατο!
10 Αυγούστου, 2010 στις 7:53 μμ
Nikolaos Nikolaidis
Πάνο
Τώρα που το ξανασκέφτομαι:
Αν ο Γεώργιος Παπανδρέου λέει την αλήθεια, σημαίνει ότι εκείνη την εποχή, σε εκείνη τη θολούρα μπορούσε να βλέπει με καταπληκτική διαύγεια την κατάσταση και να στοχεύει με απίστευτη ευκρίνεια!
10 Αυγούστου, 2010 στις 8:10 μμ
iconology2009
Το σχόλιο του κυρίου Νικολαΐδη μ’εφερε σε μιά ανάρτηση δύο χρόνων πίσω! Είναι όμως μιά πραγματικά σπουδαία ανάρτηση. Οι συνειρμοί που γεννάκαι που συνλεχεια παλινδρομούν στο τότε και στο τώρα αλλά και στο ενδιάμεσο συχνά(συγκράτησα τη λέξη :»ανενδότως» και κατάλαβα ότι η δυναστεια Παπανδρέου συστηματικά χρησιμοποιεί λέξεις γιά να ξεγυμνώσει και να αποσαθρώσει νοήματα.Και ειδικά αυτό το «ανενδότως» μού δημιουργεί και έναν δεύτερο συνειρμό: ότι ναι μεν εναντιώθηκε με τον ανένδοτο στο καραμνλικό κράτος-περιέργως όμως άφηνε στο απυρόβλητο τους Γλύξμπουργκ με ένα τρόπο όχι διαφορετικό από ότι έκανε καιτην περίοδο που ο φιλομοναρχικός Τσώρτσιλ τον εγκαθιστούσε ευνοούμενο του πρωθυπουργό στην Ελλάδα. Και επίσης να θυμίσουμε ότι είναι ο ίδιος αυτός Παπανδρέου που έξασφάλισε την εύνοια του Παλατιού σε τέτοιο βαθμό το 1963 όση αντίστοιχα ήταν η δυσμένεια που είχε δείξει ο θηλυκός βραχίονας του-η Φρειδερίκη-απέναντι στον Καραμνλή. Και άλλο τόσο επίσης να θυμίσουμε ότι σε τέτοιο βαθμό είχε προχωρήσει αυτή η εύνοια του παλατιού προς τον Παπανδρέου ώστε του «εμπιστεύτηκαν» ανθρώπους τους-αναφέρω ενδεικτικά τον Γαρουφαλιά-ώστε βάζοντας τους στη Βουλή η Ένωση Κέντρου να μην είναι κάτι άλλο παρά ένα κόμμα Κεντρο-μοναρχικών!(δεν θυμίζει λιγάκι και τη συμμαχία ΓΑΠ με Καρατζαφέρη;-mutatis mutandis βεβαίως). Και ήταν τόση πιά η διαχυτικότητα και ο ενθουσιασμός του παλατιού προς τον Παπανδρέου ώστε ενώ πριν λίγα χρόνια είχε γίνει ολόκληρο θέμα με την Προίκα της Σοφίας, στα 1964 το χρήμα έρρευσε άφθονο και αδιαμαρτύρητα γιά τις αυτοκρατορικές τελετές του γάμου του Κοκού με την Αννα Μαρία. Το οποίο σημαίνει ότι η ηθική θεμελίωση του΄Ιουλίου του 1965 παραμένει κάπως μετέωρη αφού προφανώς κάποια συμφωνία δεν τήρησε ο γέρος Παπανδρέου και ένιωσε βαθύτατα ριγμένο το παλάτι μετά από την έκδηλη θεσμική γαλαντομία που έδειξε στον αρχηγό της μόνης ελληνικής δυναστείας.Φυσικά αυτά τα ανόητα περί Γέρου της Δημοκρατίας είναι ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ ενός πρώϊμου αλλά αποτελεσματικού όπως φάινεται επικοινωνιακού εγχειρήματος της νέας δυναστείας. Κλείνοντας κάνω άλλη μιά ερμηνευτική ανατροπή που αξίζει και αυτή να προσεχτεί: έχει αντιμετωπιστεί σχετλιαστικά η φυγή του Καραμανλή το 1963 από τη χώρα με το ψευδεπώνυμο Τριανταφυλλίδης κλπ και μ’αυτό επιδιώκεται μιά ερμηνεία ταπεινωτική σε βάρος του. Κι όμως ο Καραμνλής άυτοεξορίστηκε από την Ελλάδα γιατί ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΕΥΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΤΙΟΥ. Που σημαίνει ότι ένιωσε απειλούμενος από μιά δύναμη υπέρτερη του. Εχει περάσει στην Ελλάδα η άποψη ότι οι Παπανδρέου εκπροσωπούσαν την δημοκρατικότητα στην Ελλάδα και ο Καραμανλής την συντήρηση. Τα ιδια όμως τα γυμνά γεγονότα δείχνουν το εντελώς αντίθετο.Είναι οι Παπανδρέου που φέρνουν στην πιό σκληρή εκδοχή τους τους ξένους στην Ελλάδα(τους Άγγλους ο πρώτος, τους ΔΝΤάκηδες ο δευτερος). Είναι ποι Παπανδρέου που κάνουν τους πιό ταπεινωτικούς συμβιβασμούς με την αποθέωση του συντηρητισμού στην Ελλάδα-την μοναρχία εκεί που ας πούμε ο Καραμανλής-αν και ευνοημένος κι αυτός απ’το παλάτι αρχικά, γρήγορα συγκρούεται-γι’αυτό και του φεύγουν και φιλομοναρχικοί βουλευτές σαν τον Ραλλη-ότα ζητά αναθεώρηση του Συντάγματος και ειδικά γιά τις διατάξεις περί Ανωτάτου Άρχοντος. Από κείνη τη στιγμή πέφτει στην δυσμένεια πιά του παλατιού και τελικά αυτοεξορίζεται αλλά είναι εκείνος που παίρνει ακέραια τη δόξα να οργανώσει ένα τέτοιο δημοψήφισμα όπου ο ηλίθιος Κοκός-απογυμνωμένος από την αίγλη της επιστροφής που απέτρεψε ο Καραμανλής-διαχείριστηκε σαν το Γιωργλακι της εποχής το θέμα και φυσικά έχασε κατά κράτος. Είναι ο Καραμνλής που νομιμοποίησε το ΚΚΕ που δυό χρόνια στην εξουσία ο γέρος Παπανδρέου δεν κατάφερε να το σκεφθεί καν πόσο μάλλον και να το αποφασίσει. Και είναι πάλι ο Καραμανλής που σε μιά κρίσιμη στιγμή-και αντιδρώντας παρορμητικά σίγουρα αλλά και εξίσου αυστηρά εθνικά μάς έβγαλε απ’το ΝΑΤΟ(πράξη απίθανης τόλμης!). Και τέλος είναι ο Καραμανλής ο μόνος που εφάρμοσε ένα πρόγραμμα που θα ζήλευε κάθε ευρωπαϊκό σοσσιαλιστικό κόμμα με τις κρατικοποιήσεις τραπεζών και άλλων επιχειρήσεων(Ολυμπιακής, Ναυπηγείων)(περίοδος της σοσιαλμανίας!).Σε τέτοιο βαθμό που όταν ήρθε ο Ανδρέας Παπανδρέου να μην έχει σοσιαλιστικό έργονα παράξει!
Τα γράφουμε όλα αυτά γιά να καταδείξουμε ότι τώρα μετά από τόσα χρόνια ήρθε ο καιρός να πέσουν πιάοριστικά οι μάσκες και να φανούν ποιοί τελικά ήταν οι αληθινοί δουλόφρονες και υπηρέτες των ξένων και να εξηγηθεί αυτή η παράξενη μακροημέρυση αυτής της κατάπτυστης δυναστείας που σε χρονική διάρκεια αλλά και κυρίως σε υπηρέτηση των προστατών τους ανταγωνίζονται επάξια τους Γλύξμπουργκ κι έχω την εντύπωση ότι με τον τελευταίο γόνο των Παπανδρέου τους ξεπερνούν κιόλας!
4 Δεκεμβρίου, 2013 στις 1:39 πμ
Δεκέμβρης | Кроткая
[…] και κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών (μία απόδειξη εδώ, διά χειρός του ιδίου). Ένα άλλο δεδομένο είναι πως, αν […]
3 Φεβρουαρίου, 2016 στις 11:30 πμ
Παπανδρέου και Εμφύλιος – greekcivilwar
[…] https://panosz.wordpress.com/2008/11/30/civil_war-6/ και πρόσθετο υλικό […]