Διάγγελμα του Προέδρου του ΙΘΙ, θείου Ισίδωρου
Οταν σημερα -65 χρονια μετα- μιλαμε για τον εμφυλιο πολεμο φαινεται να μην εχουμε καταλαβει τι ακριβως συνεβη τοτε.
Η αντιληψη που επικρατει ακομα και σημερα είναι ότι καποιοι ανθρωποι στοιχιστηκαν κατω από ιδεολογιες, κατω από δυο σημαιες που τη μια την ανεμιζε ο Μαρξ και την άλλη ο Ανταμς Σμιθ ή δεν ξερω κι εγω ποιος άλλος και …σφαχτηκαν μεταξυ τους.
Θεωρουν ισως ακομα ότι αυτος ο αλληλοσπαραγμος, αυτή η θηριωδια η οποια διαδραματιστηκε τοτε (και την οποια επικαλουμαι σαν το πιο κραυγαλεο παραδειγμα στην προσφατη -τουλαχιστον- ιστορια του τοπου) διεξηχθη στη βαση καποιων …«ανωτερων ιδανικων» τα οποια η ζωη και η ιστορια ειχε πιστοποιησει ως τετοια.
Κατω από τις «σημαιες» της εικονοναλατρειας οι πραγματικες αιτιασεις τετοιων φαινομενων είναι δυσδιακριτες και μοιραια το ανημπορο ματι μπορει και προσλαμβανει μονο τα συμτωματα τα οποια αναγει σε κυριαρχικα στοιχεια της αντιληψης του υποκειμενου.
Και είναι ακομα πιο δυσκολο αντιληφθουμε την πραγματικοτητα όταν το κακοσχηματισμενο ατομικο και συλογικο «εγω» μας είναι αποτελεσμα μιας παθογενους καταστασης η οποια παραγει τετοια φαινομενα.
Οι ανθρωποι αυτου του τοπου στον εν λογω εμφυλιο πολεμο, στην ουσια, δεν στοιχιστηκαν κατω από καμια ιδεολογια αλλα γυρω από τα παθη τους που ειναι παιδια ενός διογκωμενου θυμικου το οποιο ουδεποτε υπεστη την βασανο κανενος ειδους εξορθολογισμου -στοιχειωδους εστω.
Οι πραγματικοι λογοι αυτου του μη εξορθολογισμου είναι πολλοι και μπορει να αναζητηθουν σε ένα ευρυ μετωπο (από πολιτισμικους μεχρι …και κληματολογικους) και που φυσικα, είναι δυσκολο εγχειρημα να προσπαθησει να τις αναπτυξει κανεις, ειδικα σ΄ένα σχολιο.
Ένα σωρο σαβουρες -επινοημενες κατ΄ουσιαν- που αποτελουν τα ποιοτικα χαρακτηριστικα της ελληνικης κοινωνιας συνετειναν σε αυτό το αποτελεσμα.
Η αναπτυξη της ατομικοτητας δεν συμπεριλαμβανετο ποτε στη λιστα με αυτα τα ποιοτικα χαρακτηριστικα και ότιδηποτε προσπαθησε να την μιμηθει δεν αποτελουσε τιποτε άλλο από ψευδες φαινομενο, αντιθετως βλεπουμε τον ατομικισμο του μεγαλο ή (κυριως) του μικρο-συμφεροντος.
Πως συνεβη ξαφνικα σ΄ολοκληρη την …περηφανη ελληνικη υπαιθρο -κυριως- να σφαζει ο ενας τον αλλον με τοση ευκολια και τοση βαρβαροτητα για τις ιδεες του?
Επροκειτο λοιπον για ιδεες και υψηλα ιδανικα ή μηπως για καταναγκαστικους ιδεασμους που προερχονταν από τα αχαλινωτα παθη του στρεβλου θυμικου αυτης της κοινωνιας τα οποια απελευθερώθηκαν μεσα απο εικονολατρικους μηχανισμους?
Τι συνεβαινε πριν από τον εμφυλιο και τι συνεβη μετα από αυτόν, ποσο εχει αλλαξει αυτό στον πυρινα του σημερα?
Μπορει η επαφη αυτης της κοινωνιας με τον συγχρονο δυτικο πολιτισμο τους δυο τελευταιους αιωνες να της προσφερε πολλες προσλαμβανουσες παραστασεις αλλα αυτη δεν μπορεσε και δεν θελησε να τις αξιοποιησει προκειμενου να μπορεσει να διαμορφωσει μια νεα, συγχρονη αντιληψη για τη ζωη και τον κοσμο και το μονο που εκανε ηταν να εξαντληθει σ΄ένα κουφιο, ανοητο και κακογουστο μιμητισμο: το κουκουτσι αυτου του φρουτου είναι πολύ σκληρο για να διαραγει!
Μετα τη μεταπολιτευση ουτε η …δεξια, ουτε η …αριστερα ειχε ιδεα περι της λεγομενης ιδιοσυστασιας της ελληνικης κοινωνιας.
Η πρωτη ειχε επιβληθει μεσα από έναν εμφυλιο και κυβερνουσε τον τοπο με την μιση κοινωνια (την ηττημενη) αποκλεισμενη, συμπεριλαμβανοντας στις ταξεις της από φασιστοειδη και την παντα σκατωμενη βαθεια ορθοδοξια μεχρι …φιλελευθερους.
Τα αντιδυτικα της ανακλαστικα απλως (αναγκαστικα) επικαλυπτοντο προσωρινα από το πεπλο του αντικομουνισμου της. Όταν αργοτερα της δοθηκε η δυνατοτητα τα αποκαλυψε αναιδεστατα κι αυτά επιδεικνυοντας τα μαλιστα με αγρια χαρα.
Από την άλλη η αριστερα (εκτος από το αμαρτωλο της παρελθον) βλεπωντας τον κοσμο και τη ζωη μεσα από τα μανιχαϊστικα της γυαλια, περιεβαλε ότι το «λαϊκο» με το φωτοστεφανο της αρετης αναγοντας το σε υπερτατη θεοτητα!
Συνεπως της ηταν αδυνατο να κατανοησει ότι δηποτε περα από την τυφλα της.
Αν καποιος καταλαβε με τι σκατα κοινωνια ειχε να κανει ηταν ο Ανδρεας Παπανδρεου: ο παραδεισος του λαϊκιστη!
* * *
«Γενεθλια πραξη του ελληνικου κρατους ηταν η δολοφονια του ιδρυτη του από τους παρακρατικους επειδη προσπαθησε να φτιαξει συχρονο κρατος» ακουσα χθες τον Κλενθη Γριβα να λεει στην TV και ομολογω ότι βρηκα πολύ σωστα διατυπωμενη αυτή τη κοινη διαπιστωση. Μονο που αυτή αφορουσε ένα πολύ μικρο μερος της αληθειας, στην ουσια επροκειτο για τη μεγενθυση ενός κοματιου από τον μεγαλο πινακα της πραγματικοτητας.
Όταν η αναγεννηση εβαζε το καδρο στον πινακα γνωριζε ότι δεν χωρουσε ολοκληρο το τοπίο σ’αυτόν, γιαυτο καδραριζε μονο το κοματι που ειθελε …ν΄αναδειξει.
Αλλα ο κ Γριβας μικρυνε ακομα περισσοτερο το καδρο με αυτή τη σωστη διαπιστωση του: Στα βιλαετια (στη γνησια αρχετυπικη τους μορφη μπορουμε να τα δουμε να λειτουργουν και σημερα στην περηφανη ελληνικη περιφερεια) από τα οποια δομηθηκε και αποτελειται αυτό το …κρατος ειμαστε υπηκοοι ολοι , προκειται για …«των Ελληνων τις κοινοτητες» που …«φτιαχνουν άλλο γαλαξια» (ειτε με τις αρχαιοτητες, ειτε με ορθοδοξια, ειτε με ότι χειροτερο σκουπιδι εχουν στη διαθεση τους κάθε φορα).
Τα βιλαετια εχουν την ιδιοτητα να προσφερουν -στον καθεναν ξεχωριστα- την (ψευδ)αισθηση της προσβασης στη νομη της εξουσιας με έναν πιο αμεσα «αποτελεσματικο» τροπο από ότι προσφερει ένα συχρονο κρατος, προκειται γιαυτο που λεμε «πισω πορτα»!
Ετσι, παρα τις παρενεργειες που δημιουργουνται καθημερινα από αυτή τη νοσηρη κατασταση υπαρχει παντα η εσφαλμενη προσδοκια ότι η λυση του ατομικου προβληματος μπορει να περασει κρυφα από την πορτα αυτή, για να αποδειχτει συχνα-πυκνα ότι το προβλημα δεν είναι ατομικο αλλα συλογικο (αρθροισμα ατομικων προβληματων) το οποιο δεν χωραει να περασει και… τοτε: αντι να …«στριψουμε» και να παμε από την κυρια εισοδο σπαμε την πορτα και …βαζουμε φωτια στην πολη!
Αν ενωσουμε τις τελειες οι οποιες αντιστοιχουν στο πολιτικο προσωπικο της χωρας, τις δημοσιες υπηρεσιες, τα πανεπιστημια, την εκκλησια, τους ομοφιλοφιλους, την δεξια, την αριστερα την αστυνομια, τον «αντιεξουσιαστικο χωρο», τον μεσαιο χωρο των νοικοκοιραιων και καλυψουμε τον κενο χωρο με επιθετικους που μεταβαλονται σε αμυνομενους (θυματοποιηση) στελνωντας τη μπαλα στην εξεδρα, θα δουμε να σχηματιζεται μπροστα στα ματια μας η εικονα της ελληνικης κοινωνιας!
Ας παρουμε τον μπατσο: ας του βγαλουμε τη στολη βαζοντας του το πιστολι στον κωλο και ας του φορεσουμε το λαμπερο χαμογελο του παρουσιαστη δελτιου ειδησεων, τη φανελα του χουλιγκανου, τη γραβατα του πολιτικου, την κουκουλα του αντιεξουσιαστικου φρικιου, τα αμφια του αγιου πατερα της εκκλησιας κοκ για να διαπιστωσουμε αν προκειται, στην ουσια, για το ιδιο προσωπο σε άλλο ρολο!
Καποτε, στο ενδοξο ΠΝ ένας οπλονομος που ειχε αντιθετη αποψη με την δικη μου, στην προσπαθεια του να με «πεισει», μου ειχε πει: «-Εμενα η υπηρεσια μου εδωσε χαρτι και μολυβι, εσενα σου’δωσε τα’ρχιδια μου γιαυτο κατσε καλα μη σε γλυψει η …μαυρομύτα*».
Προχθες ο ιδιος (ή καποιος αντιστοιχος) συνεβη να μην κραταει …«μαυρομύτα» αλλα πιστολι και αυτό ηταν που εκανε την …ποιοτικη διαφορα!
Τις τελευταιες μερες καποιοι αλλοι κραταγαν καδρονια, λοστους και μολοτοφ, καποιοι καμερες και μικροφωνα, καποιοι το σερβιτσιο με το αγιο δισκοποτηρο, καποιοι κλεμενα εμπορευματα και καποιοι την ανασα τους.
Και μονο η κυβερνηση κραταγε (και εξακολουθει σταθερα να κραταει) -στα ισα- αυτό που ντρεπεται να παραδεχτει ανοιχτα ότι κραταγε η κοινωνια στο συνολο της: τα’ρχιδια της!
Ας μη σπευσει κανενας, φυσικα και δεν είμαστε ολοι το ιδιο, ειμαστε όμως αρκετα ομοιοι: ο μπατσος είναι ο ταγος του νομου αλλα, δυστυχως, ειναι ταυτοχρονα και η …οπλισμενη εκφανση αυτης της κοινωνιας (πριν λιγα χρονια ενας τιμιος αγροτης και το βλασταρι του, κρατωντας μια καμπινα, σκοτωσαν πεντε ανθρωπους επειδη …περασαν μεσα από το χωραφι τους)!
Και μπορει η θεωρεια του Επικουρου περι «παρεγκλισης των ατομων» στην περιπτωση της περηφανης ελληνικης μπατσουριάς ναχει μεγαλο σουξε, αλλα ειμαι σιγουρος ότι ο φιλοσοφος δεν θα συμπεριφεροτανε σαν σνομπ ψωλοκυρία της υποτιθεμενης υψηλης κοινωνιας απεναντι στον βρωμιαρη υδραυλικο: το λιγοτερο που θα’κανε θα ηταν να αναγνωρισει ότι είναι τα δικα του σκατα αυτά που εφραξαν το δυκτιο.
Προσωπικα, το μονο που μπορω να κρατησω είναι η απωλεια ενός 15χρονου παιδιου, γνωριζοντας δεν αυτό δεν προκειται ν΄αλλαξει τα πραγματα.
ΥΓ
Οσο για τα μαγαζια που καηκαν, πανω στη σταχτη τους αλλοι μικροι και μεγαλοι μαγαζατορες -από κομματα μεχρι φρικια και δημοσιογραφοι- εσπευσαν να στησουν τους παγκους τους και να πουλησουν τη δικη τους πραμάτεια: ομως οι νοικοραιοι προτιμησαν να …«ψωνησουν» από τα καμενα (που ητανε και τσαμπα)!
ΥΓ2
Διαβαζω και ακουω τι γραφουνε και λενε για όλα οσα συνεβησαν αυτές τις μερες τα διεθνη ΜΜΕ (BBC CNN κλπ), πως τα βλεπουνε όλα αυτά.
Μαλακιες! Εκτος του ότι δεν διαθετουνε αναλυτες και γιγαντες της ενημερωσης σαν τους δικους μας (Αυτιάδες, Βερυκοκους, Τραγκες, Καμπουρακηδες, Τρεμησες, Χατζηνικολαηδες κλπ) είναι προφανες ότι σταζουνε και δηλητηριο από τον …ανθελληνισμο τους.
Αν κατι εχει σημασια είναι να προσεξουμε μην …γινουμε Βελγοι!
* μαυρομύτα = το στυλο με το οποιο ο σ΄εγραφε στο ποινολογιο
49 Σχόλια
Comments feed for this article
11 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:16 μμ
σχολιαστής
Γεια σου θείο.
11 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:17 μμ
σχολιαστής
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=72712916
11 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:20 μμ
σχολιαστής
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=99499988
Εδώ Ράδιο «Ε»
Την επόμενη μέρα…
Με τον ΑΝΔΡΕΑ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ
Ο μικρός Αλέξης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω. Η ψυχή των μικρών παιδιών έχει πληγωθεί. Η δημοκρατία αιμορραγεί. Η πόλη θα προσπαθήσει να μαζέψει τα κομμάτια της για να γιορτάσει τα Χριστούγεννα και να υποδεχθεί τον καινούργιο χρόνο. Ο μικρός Αλέξης, ο Gregory όπως τον φώναζαν τα φιλαράκια του, δεν γίνεται να γυρίσει πίσω. Η ζωή όμως συνεχίζεται. «Η ζωή τραβάει την ανηφόρα».
ΜΕΤΑ από κάθε εξέγερση, κάθε επανάσταση ακολουθεί μια αντεπανάσταση. Συνήθως την οργή διαδέχονται ο φόβος και η ανασφάλεια. Ο κόσμος δεν έχει τι να πιστέψει κι από πού να κρατηθεί. Εκτός αν συνειδητοποιήσουμε τι στ’ αλήθεια συνέβη εδώ και κάνουμε τώρα μια μεγάλη, ριζική αλλαγή. Σε όλα! Μια αλλαγή θεμελιακή.
Η ζωή συνεχίζεται, τραβάει την ανηφόρα και η πολιτεία πρέπει να βρει τον τρόπο να ανασυγκροτηθεί. Γιατί τώρα ξεκινάει η οικονομική κρίση κι αν δεν υπάρχει κοινωνική συνοχή, πολύ φοβάμαι πως η Ελλάδα θα πτωχεύσει και θα γίνουμε Αργεντινή.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να τιμωρηθεί τώρα παραδειγματικά ο δολοφόνος του μικρού Αλέξη. Να αναλάβουν τις ευθύνες τους όλοι οι προϊστάμενοί του, αστυνομικοί και πολιτικοί. Να ψελλίσουν ένα «συγγνώμη» και να παραιτηθούν. Να ξανανοίξει η Δικαιοσύνη όλες τις υποθέσεις αστυνομικών που αθωώθηκαν κατηγορούμενοι για εν ψυχρώ δολοφονίες πολιτών. Να αλλάξει απ’ την κορυφή ώς τα νύχια η Αστυνομία. Στον προσανατολισμό, στη δομή, στην αντίληψη, στην εκπαίδευση, στη φυσιογνωμία. Να δοθεί ένα τέλος στους ράμπο, στους νταήδες, στην κρατική αυθαιρεσία και τρομοκρατία. Από κει πρέπει ν’ αρχίσουμε. Απ’ την αφορμή της νεανικής εξέγερσης. Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες.
ΔΗΛΑΔΗ ότι το 1/3 του πληθυσμού, ανάμεσά του ένα μεγάλο τμήμα της νεολαίας, βρίσκεται στα όρια της φτώχειας, σπρώχνεται στην εξαθλίωση. Είναι επείγον να απλωθεί ένα δίχτυ προστασίας για τους οικονομικά ασθενέστερους. Τι θα πει «δεν υπάρχουν πόροι»; Να γίνει ανακατανομή του πλούτου. Να απαλλοτριωθεί η περιουσία της Εκκλησίας για να ενισχυθούν αυτοί που έχουν ανάγκη! Αλλιώς θα ζήσουμε πάλι και ίσως για πάντα (σ)την κόλαση.
ΔΕΝ έχω αυταπάτες ότι μπορεί ν’ αλλάξει το κοινωνικό σύστημα. Ακου όμως τι έλεγε ένας παρεξηγημένος αστός οικονομολόγος, ο Κέινς. Εγραψε για την «παγίδα ρευστότητας». Οταν ζούμε μια οικονομική ύφεση, μια κρίση -είπε σε ελεύθερη μετάφραση- χρειάζεται πάση θυσία να κινηθεί η αγορά, να δουλέψουν τα μαγαζιά. Αν ενισχυθούν οι τράπεζες, θα κλείσουν τις δικές τους τρύπες και θα ‘ναι πάλι φειδωλές στο να δώσουν στον κόσμο ρευστό. Το ίδιο θα συμβεί αν δοθούν οι ενισχύσεις στις επιχειρήσεις. Θα κλείσουν τρύπες και θα περιμένουν ν’ αλλάξει το κλίμα στην οικονομία. Δεν θα τολμήσουν να κάνουν νέες επενδύσεις μέσα στην κρίση.
ΓΙ’ αυτό εκείνοι που πρέπει να ενισχυθούν για να κινηθεί η αγορά είναι όσοι έχουν άμεση ανάγκη και θα πάνε αμέσως να ψωνίσουν είδη πρώτης ανάγκης. Οι φτωχοί! Σ’ εκείνους πρέπει να δοθούν τα λεφτά. Αυτό ήταν το πνεύμα του Κέινς και για να το κάνει πιο κατανοητό, έφερε ένα ακραίο παράδειγμα: «Εχουμε φτιάξει έναν δρόμο. Αντί να απολύσουμε τους εργάτες, είναι καλύτερο να τους βάλουμε ν’ ανοίγουν λακκούβες και να τις ξανακλείνουν»…
ΤΗΝ επόμενη μέρα πρέπει ν’ αλλάξει – να αλλάξουμε την πολιτική. Να φύγουν, αφού τιμωρηθούν και επιστρέψουν τα κλεμμένα, όλοι οι διεφθαρμένοι. Να μην υπάρξει καμία ανοχή! Και ένα εθνικό -αληθινά πατριωτικό- μέτωπο να συγκροτηθεί. Από ανθρώπους που αγαπάνε, που πονάνε τη χώρα τους. Από υγιείς δυνάμεις που ασφυκτιούν στην κοινωνία. Να επενδύσουμε ό,τι έχουμε εκεί που πρέπει: στην Παιδεία, στις νέες τεχνολογίες και στην πράσινη ανάπτυξη, που είναι οι ατμομηχανές του μέλλοντος.
ΑΝ δεν διαθέτει σ’ αυτή την κρίση η Ελλάδα τέτοια ηθικά και πολιτικά αποθέματα, τότε πολύ φοβάμαι πως θα πτωχεύσουμε και θα γίνουμε Αργεντινή. Και η επόμενη εξέγερση θα ‘ναι πολύ πιο άγρια, πολύ πιο καταστροφική. Τυφλή!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 11/12/2008
11 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:46 μμ
viosakis
«Επροκειτο λοιπον για ιδεες και υψηλα ιδανικα ή μηπως για καταναγκαστικους ιδεασμους ….αχαλινωτα παθη του στρεβλου θυμικου αυτης της κοινωνιας τα οποια απελευθερώθηκαν μεσα απο εικονολατρικους μηχανισμους?»
Σωστα!
Ετσι αυτα τα πραματα, εξηγουνται. Κατα την ταπεινη μου γνωμη.
Αυτα εγιναν και θα ξαναγινουν ,αφου ο αλλος σου λεει,ο δικος μου αρχηγος ειναι ο σωστος και ο καλος -και ο δικος σου ο λαθος ο κακος…αρα και συ κακος εισαι ,θα σε φαω ρε!
Αντε λοιπον,με τα γιαταγανια στα χερια , να δουν προοδο ο φουκαραδες με ολη την συμπλεγματικη τους φυση…
Οταν τοσες χιλιαδες χρονια σου πασαρουν το ιδιο φαγι, ε δεν μπορεις να μην το φας μια μερα..
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:34 πμ
delta-kapa
Θείο Ισίδωρα σου βγάζω το καπέλο (τη κουκούλα). Η ματιά σου μου φαίνεται βαθειά. Μπορεί να είμαι από πολύ νεώτερη κληρουχία και αγνοώ πολλά, αλλά όταν τα κοιτάω τα πράγματα μια περιγραφή στην κατεύθυνση που κάνεις μου φαίνεται πιο αξιόπιστη από τις μαρξιστοπτριδογνωσίες.
Ξεχωρίζω ενδεικτικά:
Μπορει η επαφη αυτης της κοινωνιας με τον συγχρονο δυτικο πολιτισμο τους δυο τελευταιους αιωνες να της προσφερε πολλες προσλαμβανουσες παραστασεις αλλα αυτη δεν μπορεσε και δεν θελησε να τις αξιοποιησει προκειμενου να μπορεσει να διαμορφωσει μια νεα, συγχρονη αντιληψη για τη ζωη και τον κοσμο και το μονο που εκανε ηταν να εξαντληθει σ΄ένα κουφιο, ανοητο και κακογουστο μιμητισμο.
Τα αντιδυτικα της ανακλαστικα (της δεξιάς) απλως (αναγκαστικα) επικαλυπτοντο προσωρινα από το πεπλο του αντικομουνισμου της.
Ας παρουμε τον μπατσο: ας του βγαλουμε τη στολη βαζοντας του το πιστολι στον κωλο και ας του φορεσουμε το λαμπερο χαμογελο του παρουσιαστη δελτιου ειδησεων, τη φανελα του χουλιγκανου, τη γραβατα του πολιτικου, την κουκουλα του αντιεξουσιαστικου φρικιου, τα αμφια του αγιου πατερα της εκκλησίας κοκ για να διαπιστώσουμε αν προκειται, στην ουσια, για το ιδιο προσωπο σε άλλο ρολο!
Πάνω σ’ αυτή τη περιγραφή έχει κάνει ένα φωτογραφικό έργο ο καλλιτέχνης φωτογράφος Jürgen Klauke το οποίο έψαξα να το βρω αλλά δεν ευδοκίμησα.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:01 πμ
bioannis
Μου τόφερε ένα πουλάκι και για «Ιστορικούς» και μόνο λόγους το αναπαράγω
σορυ θείε …. για το «άλλα λόγια να αγαπιώμαστε» αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Του λόγου το αληθές στη κατακλείδα του συλλέκτη των γεγονότων: Η συνήθης ψυχοδηλωτική κατάθεση:
«Όλοι οι θύτες κυκλοφορούν ελεύθεροι ανάμεσα μας.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ – ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ».
Σε ποιόν να πω τον πόνο μου ; στο γαιδούρι ; στο σαμάρι ; στο θεό που θέλησε να πάρει μαζί του τον 16χρονο ; Στη συλλογική ηγεσία του φρενοκομείου η Ελλάς ;
Και να το μέγα βραχυκύκλωμα. ««Γενεθλια πραξη του ελληνικου κρατους ηταν η δολοφονια του ιδρυτη του από τους παρακρατικους επειδη προσπαθησε να φτιαξει συχρονο κρατος»»
και λέω εγώ, «η γενέθλια πράξη, της ανθρώπινης Ιστορίας ταυτίζεται με ένα προπατορικό αμάρτημα και μια αδελφοκτονία», κατά τας γραφάς της χριστιανικής ορθοδοξίας. Και λοιπόν ;; όλα επιτρέπονται ; είμαστε χαμένοι «από χέρι» ;
Mερικά μόνο από τα σοβαρότερα περιστατικά που έγιναν την τελευταία 12ετία.
20/1/96, σε «σκούπα» στη Σκάλα Ωρωπού, ο αστυνόμος Διονύσης Καρακαϊδός σκοτώνει Αλβανό μετανάστη.
6/4/96, ο 25χρονος Αποστόλης Κεραμιδάς δολοφονείται από τον αστυνόμο Σάββα Αγαπίου στη Νίκαια.
14/6/96 Ο αγροφύλακας Αθανάσιος Μάτος δολοφονεί τον 20χρονο Φαντίλ Ναμπούζι, για δύο καρπούζια.
5/6/96, ο αστυφύλακας Ηρακλής Νικολακόπουλος σκοτώνει τον Γιώργο Φραγκογιάννη.
23/6/96, Ο Αναρχικός Χριστόφορος Μαρίνος, δολοφονείται από τις ειδικές δυνάμεις στην καμπίνα 53 του πλοίου «Πήγασος»
10/11/96, ο αστυνόμος της τροχαίας Δημ. Τρίμης σε μπλόκο έξω από τη Λειβαδιά σκοτώνει τον τσιγγάνο μικροπωλητή Τάσο Μουράτη που βρισκόταν ακινητοποιημένος στο έδαφος.
8/2/97, ο 19χρονος Εριόν χάνει τη ζωή του όταν «εξοστρακίστηκε» η σφαίρα από το όπλο του Μιλτιάδη Ανδρεόπουλου, των μεταβατικών αποσπασμάτων της αστυνομίας.
15/4/97, ο αστυνόμος Στέργιος Ταγάρας δολοφονεί δύο Αλβανούς στην Καστοριά.
25/5/97, ο 28χρονος Φίλιππος Παπαδόπουλος «γαζώνεται» κυριολεκτικά από τις σφαίρες των λιμενοφυλάκων που τον καταδιώκουν γιατί πήρε για βόλτα ένα εγκαταλελειμμένο σκάφος.
3/8/97, ο 26χρονος Ηλίας Μέξης δολοφονείται από τον αστυνόμο Τσαγκράκο, γιατί οδηγούσε ανάποδα σε μονόδρομο στη Νίκαια.
18/3/98, ο 29χρονος αγρότης Ιωάννης Κεχαιτης δολοφονείται στην Καστοριά «κατά λάθος» από μεθοριακή περίπολο της ΕΛΑΣ.
2/4/98, νεκρός από σφαίρες αστυνομικού στη Θεσσαλονίκη ο 29χρονος τσιγγάνος Άγγελος Τζελάλ.
27/5/98, ο 30χρονος Ευστράτιος Κυρέλης δολοφονείται στην Ξάνθη, από αστυνομική περίπολο.
5/6/98, ο 28χρονος Μπόκαρι Μπάχο πέφτει νεκρός από «τα εκφοβιστικά πυρά» μεθοριακής περιπόλου.
Οκτώβριος ’98, πεθαίνει στα κρατητήρια του Μελιγαλά ο Πολωνός Σμπόμπεκ Μιέσιτς, καθώς η αστυνομία παρά τη ρητή εντολή της γιατρού αρνήθηκε να τον μεταφέρει σε νοσοκομείο.
23/10/98 ο 17χρονος Σέρβος μαθητής Μάρκο Μπουλάτοβιτς πυροβολείται στην καρδιά από τον αστυνόμο Βαντούλη γιατί θεωρήθηκε «ύποπτος για κλοπή».
27//1/99, ο αστυνόμος Κ. Ταολτσίδης δολοφονεί τον 23χρονο Γ. Μιγκίπη στη Θεσσαλονίκη.
13/3/99, στην Κοζάνη ο αστυφύλακας Αθανάσιος Καναβάς σκοτώνει τον Αλβανό Αρμπέν Βεζί.
16/7/99, ο Αλβανός Αρμπέν Σούφα δολοφονείται από την αστυνομία στη Φλώρινα.
16/1/00 Ο 24χρονος τσιγγάνος Θ. Βασιλόπουλος δολοφονείται από αστυνομικό στον Ασπρόπυργο.
19/1/00, ο 20χρονος Ρουμάνος Βασίλιε Ιόν δολοφονείται από αστυνομικούς στην πλατεία Βάθης.
22/2/00, ο Ρουμάνος Νικολάι Γκορέα δολοφονείται από αστυνομικό στην Πετρούπολη.
25/3/00, ο 17χρονος Νίκος Λεωνίδης, πρόσφυγας από τη τον ασφαλίτη Ατματζίδη στη Θεσσαλονίκη.
20/2/01, ο 23χρονος Μιχ. Κιβωτός πεθαίνει στις φυλακές Κορυδαλλού, έπασχε από καρδιά και μεσογειακή αναιμία αλλά οι εκκλήσεις του για μεταφορά σε νοσοκομείο αγνοήθηκαν.
24/10/01, ο αστυνομικός Γ. Τυλιανάκης δολοφονεί στο Ζεφύρι τον 21χρονο τσιγγάνο Μαρίνο Χριστόπουλο.
21/11/01, ο αστυφύλακας Γιάννης Ριζόπουλος δολοφονεί στην πλατεία Αμερικής τον 20χρονο Σέντακ Σελνίκου μετανάστη από την Αλβανία.
1/12/01, Συνοριοφύλακες πυροβολούν εναντίον δύο νεαρών Αλβανών σε παραμεθόριο χωριό της Θεσπρωτίας, ο ένας πέφτει νεκρός.
23/9/03 ο 18χρονος Αλβανός Βούλνετ Μπίτιτσι τραυματίζεται θανάσιμα από Έλληνα συνοροφύλακα όταν προσπάθησε να διασχίσει τα ελληνοαλβανικά σύνορα και τράπηκε σε φυγή.
7/5/03 «Μυστηριώδης» θάνατος του 25χρονου Αριστείδη Νεοφώτιστου στο αστυνομικό τμήμα της Νέας Φιλαδέλφειας. Το παιδί πήγε για εξακρίβωση και βγήκε σακατεμένο και νεκρό.
24/9/03 Συνοριοφύλακες που καταδίωκαν μετανάστες που είχαν περάσει τα σύνορα στην Ιεραπηγή Καστοριάς, πυροβολούν και σκοτώνουν 18χρονο Αλβανό.
9/12/03 Νεκρός από σφαίρες ειδικών φρουρών, ο 22χρονος Ηρακλής Μαραγκάκης, επειδή το αυτοκίνητο οπού επέβαινε δεν σταμάτησε σε μπλόκο των (Τ.Α.Ε) στην περιοχή Ανωγείων Ρεθύμνου.
13/1/04 O 42χρονος Μοχάμετ Χαμούτ πεθαίνει από «παθολογικά αίτια» ενώ κρατούνταν από την Αστυνομία Ρεθύμνου, με εμφανή τα σημάδια κακοποίησης και ξυλοδαρμού σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση.
13/3/04 πέθανε στα κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος Βύρωνα όπου εκρατείτο για να απελαθεί o τριανταεξάχρονος Πολωνός Γιαντέους Κότσεβα.
21/12/04 Σε φρικτά βασανιστήρια (ξεγύμνωμα, φάλαγγα, εικονικές εκτελέσεις και άγριο ξύλο) υπέβαλε τουλάχιστον 40 Αφγανούς μετανάστες ομάδα αστυνομικών και ειδικών φρουρών – περίπου 15 – του Αστυνομικού Τμήματος του Αγίου Παντελεήμονα.
17/11/2006 ο κύπριος φοιτητής Αυγουστίνος Δημητρίου ξυλοκοπείται ανηλεώς από 8 αστυνομικούς με πολιτικά άνευ αιτίας. Η αστυνομία αναφέρει ότι «έπεσε και χτύπησε σε ζαρντινιέρα». Για κακή τους τύχη η κάμερα της τιβι έχει καταγράψει όλο το περιστατικό.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ
16/11/1980 Νεκροί οι Σταματίνα Κανελλοπούλου και Ιάκωβος Κουμής από ξυλοδαρμό των ΜΑΤ κατά την διάρκεια της πορείας του πολυτεχνείου
17/11/1985. Νεκρός από πισώπλατο πυροβολισμό ο 15χρονος Μιχάλης Καλτεζάς. Ο αστυνομικός Αθανάσιος Μελίστας αθωώθηκε για « δολοφονία μεν αλλά εν βρασμώ ψυχής δε».
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:18 πμ
π2
Γεια σου θείε (κ. πρόεδρε)!
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:26 πμ
σχολιαστής
H τσεκουράτη και μακάβρια αυτή λίστα ένα πράγμα δείχνει. Οτι στη χώρα δεν λειτουργεί η δικαιοσύνη. Αν δίπλα σε κάθε περιστατικό γράφονταν και οι ποινές που επιβλήθηκαν, θα γινόταν σαφές. Σχεδόν κανένας δεν τιμωρείται ή πέφτει στα μαλακά.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:48 πμ
bioannis
@Σχο ενοείται οτι απ’ όλα αυτά τα περιστατικά, κανένας δεν «μπήκε στη θέση του» … δεν λέω «τιμωρήθηκε» για να μη βγεί κάνενα «αστέρι θαλασσινό και καραβίσιο» 😉 για να με κατηγορήσει ότι η ατιμωρησία είναι ρεμβασισμός, τυφλή εκδίκηση και ακόμα χειρότερα σκύλευση νεκρών.
IQ ραδικιού, δηλαδή.
Όπου δεν υπάρχει δικαιοσύνη, υπάρχει η τυφλή βία. Και όπου υπάρχει τυφλή βία η ελευθερία ενταφιάζεται. Πως μπορώ όμως να κατηγορήσω έφηβους οτι δεν το ξέρουν αυτό ; όταν τα «μαθήματα» και οι συνθήκες στις οποίες τους υποβάλλω αναγκαστικά είναι τουλάχιστον αντιφατικές και υποκριτικές ; Η ηθική του ισχυρού (ηθικό είναι ότι είναι νόμιμο: Βουλγαράκης) είναι η ηθική του οφθαλμός αντί οφθαλμού … και μην φέρνουμε το παράδειγμα της ζούγκλας. Η ζούγκλα είναι ιδεολογικό κατασκεύασμα της ανθρώπινης ανικανότητας να κατανοήσει αυτά που δεν κατανοεί.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:54 πμ
Πάνος
«Όπου δεν υπάρχει δικαιοσύνη, υπάρχει η τυφλή βία»
ξάδερφε, σου άρεσε το ποστ του Τζέυ, αλλά μάλλον τοι πέρασες ξώφαλτσα. Για κάνε μια δεύτερη ανάγνωση… 😉
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:54 μμ
bioannis
Πιθανόν, αλλά μπας και μπορείς να βοηθήσεις … για το ξώφαλτσο.
Βεβαίως, και η «δικαιοσύνη» είναι συμπυκνωμένη ιδέα/λέξη και υποκειμενική ίσως, αλλά φιλοσοφικά τουλάχιστον το περιεχόμενό της είναι σχετικά καθορισμένο. Άσε που το κείμενο του Τζεϋ το διάβασα 2 και 3 φορές. Ίσως το γεγονός οτι το διάβασα μετά το κείμενο του θείου, (και αυτό 2-3 φορές) βοήθησε στο ότι εξέφρασα αυτή την ελάχιστη βεβαιότητα, του “Όπου δεν υπάρχει δικαιοσύνη, υπάρχει η τυφλή βία”.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 2:08 μμ
Παπούλης
«Οι πραγματικοι λογοι αυτου του μη εξορθολογισμου είναι πολλοι και μπορει να αναζητηθουν σε ένα ευρυ μετωπο (από πολιτισμικους μεχρι …και ΚΛΗΜΑτολογικους)»
( τα κεφαλαία δικά μου )
Η ειδεχθής εγΚΛΗΜΑτική ορθογραφική φύση του Προέδρου μας λανθάνουσα θριαμβεύει……
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 2:27 μμ
airoftheearth
Ναι αλλά είμαστε σε τέτοια χάλια που ούτε το ελάχιστο δυνατό κέρδος δεν θα βγάλουμε από αυτήν την ιστορία. Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα οι αρχηγοί και οι υπουργοί θα την πέφτανε στα αστυνομικά όργανα για να εξασφαλίσουν την αυτοσυγκράτησή τους, ώστε να μην έχουμε επεισόδια με αφορμή κάποια (οποιαδήποτε) επίδειξη αστυνομικής βίας στο μέλλον. Θα γινόταν μια σοβαρή συζήτηση για το πως, που, πότε θα οπλοφορούν. Εδώ τώρα και οι αστυνομικοί (ξανα)ντοπαρίστηκαν, βλέπουν τα δεκαπεντάχρονα σαν πουλάκια στο κλαρί κι είναι έτοιμοι να τραβήξουν το πιστόλι με πρώτη ευκαιρία. Έτσι κι αλλιώς και στα μπουζούκια οπλοφορώντας πάνε για να πιουν καλό ουίσκυ.
Σήμερα μια τάξη ενός σχολείου είχε κλείσει κεντρικό δρόμο, ήταν δεν ήταν 30 παιδιά. Ο συναισθηματικός και εντελώς αντιφατικός αναβρασμός που δημιούργησε το πέρασμά τους στα εκατέρωθεν πεζοδρόμια (άλλοι έβριζαν άλλοι καμάρωναν) ήταν ένα εντελώς δυσοίωνο θέαμα.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 2:33 μμ
Πάνος
Ε, ναι, η ελληνική κοινωνία έχει διχαστεί – και πολύ άσχημα μάλιστα.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 4:56 μμ
Ενη Καπαζογλου
Στην Ιστορια αυτου του τοπου υπηρξε και η εποχη ’50 – ’65.
Μηπως ξερει καποιος να μας πει τι συνεβαινε τοτε?
Και δημοκρατια ειχαμε και εκλογες γινονταν.
Ομως ολα «τασκιαζε η φοβερα …………»
Οι ζωντανες μνημες μαλλον δεν υπαρχουν πια, μονο οι «διηγησεις»και η «γραμμενη» Ιστορια.
Δεν αρχιζουν ολα με την μεταπολιτευση, πανε και πιο περα δυστυχως και οχι πολυ μακρυα, γυρω στις δυο δεκαετιες.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 5:59 μμ
Γιάννης-2
Πολλά από αυτά που ζούμε στην Ελλάδα ξεκίνησαν από τον Ανένδοτο Αγώνα. Μεγάλη ευθύνη έχει ο Γέρος, που το πήρε προσωπικά -τη βία* και τη νοθεία* εννοώ-και πίεσε τα πράγματα στα άκρα**, και αντί γιά καλύτερη δημοκρατία, βοήθησε έμμεσα στην κατάλυσή της. Ίσως δε να μην αποκαταστάθηκε ποτέ………
* Δεν μπορώ να πώ τίποτε γιά τη νοθεία, πάντως -καίτοι μικρός τότε- τη βία την άκουσα, και δεν γινόταν γιά την Έ,ρέ στην περιοχή μου αλλά γιά τους Προοδευτικούς του Μαρκεζίνη……..
** Και άλλοι πολλοί έχουν αδικηθεί σε εκλογές -Γκόρ, Νίξον, στις ΗΠΑ, έρχονται γρήγορα στο νου- αλλά δεν διέλυσαν το κράτος τους.
12 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:20 μμ
Ενη Καπαζογλου
Για την οκταετια Κωνστ.Καραμανλη κανενας δεν εχει ακουσει τιποτα?
Δεν υπαρχει λογος να ειναι προσωπικες οι μαρτυριες αλλα ειναι γραμμενες στην Ιστορια του τοπου.
Η βια και νοθεια που ψηφιζαν τα δεντρα το 1961 ειναι ξεχασμενες καταστασεις και η στυγνη αστυνομοκρατια της εποχης ειναι θολο παρελθον?
Ποιος τολμουσε τοτε να διαδηλωσει, αστειευστε?
Ο αστυνομικος ο χωροφυλακας ηταν ο φοβος και ο τρομος των ανθρωπων.
Και μας φταιει ο Γερος. Κριμα στις μετεπειτα γενιες που αλλα νομιζουν και αλλα εχουν πληροφορηθει.
Ειναι ομως καθηκον των ιστορικων μας καποτε να γραφει η επισημη Ιστορια της Ελλαδας απο ΄50 και μετα.
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 7:19 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Βιο,
αν σου πω οτι συμεριζομαι την «αγανακτηση» σου -για οσα πολυ σωστα αναφερεις- τοτε θα πρεπει να συμεριστω (πολυ περισσοτερο) και την αγανακτηση των λεηλατουντων, την αγανακτηση του χουλίγκανου που βλεπει να αδικειται η ομαδα του, της Λιανας Κανελη που «εφαγε τα νειατα της» στη δεξια χανοντας το παρτυ της μεταπολιτευσης, του μπατσου που παιρνει 700 ευρω κοκ.
Υπαρχει μια λιστα απο μερικα εκατομυρια λογους να αγανακτουμε ολοι: και αυτο κανουμε!
Ειμαστε μια κοινωνια αγανακτησμενων, με υψηλο συντελεστη δυσφοριας!
Και εσυ δικιο εχεις! αυτο που εκανες ηταν οτι εφτιαξες το δικο σου πινακιο (πιατο) διαλεγοντας απο το μπουφε αυτα που ταιριαζουν σε εναν αριστερο ανθρωπο για ν΄αγανακτει!
Και σαν αριστερος ανθρωπος, φυσικα, δεν μπορεις να δεις ολοκηρο το μενου που λεγεται συνολικο προβλημα της κοινωνιας.
Γιαυτο και προσπερασες την ουσια αυτων στα οποια αναφερθηκα.
Και ποιος φταιει ρε Γιαννο που δε υπαρχει δικαιοσυνη και οι μπατσοι σκοτωνουν, οι πολιτικοι?
Και γιατι τοτε δεν τους …αλλαζουμε να λυσουμε το προβλημα? (τοσο απλα!).
Aυτο που εκανε η αριστερα ανεκαθεν ηταν να απλουστευει τα πραγματα (πχ: Εχουμε 100 ανθρωπους και 100 δραχμες ΰ 100:100=1 δρχ/ατομο -τοσο απλα!) Αυτο ειναι το …»μεγαλειο» της, γιαυτο και ειναι ταγμενη να παιζει το ρολο που παιζουν οι κατσαριδες στην ισοροπια του οικοσυστηματος.
Και οταν διαταραχθει αυτη η ισοροπια εχουμε φαινομενα πολυ ασχημα (υπαρκτος σοσιαλισμος κλπ).
Κανεναν αλλον ρολο δεν μπορει να παιξει, γιαυτο και αναλωνεται στη …σωτηριολογια!
Εκτος λοιπον από τα συμπτωματα –τα οποια πολύ σωστα αναφερεις- για προσπαθησε μηπως και δεις τις αιτιες που δημιουργουν αυτά τα συμπτωματα.
Ερωτηματολογιο για μικρα παιδια:
-Ειμεστε οι … «τελευταιοι (και πιο μαλακες) του …χωριου», ποιος φταιει γι αυτό?
1) Φταινε οι πολιτικοι
α) ποιοι είναι αυτοι οι πολιτικοι (που φταινε)?
β) ποιος τους εκλεγει αυτους τους πολιτικους (που φταινε)?
γ) γιατι δεν τους αλλαζουμε αυτους τους πολιτικους (που φταινε) και να βαλουμε αλλους (που να μην φταινε)?
2) Φταινε οι μπατσοι
α) ποιοι είναι αυτοι οι μπατσοι (που φταινε)?
β) ποιος τους επιλεγει αυτους τους μπατσους (που φταινε)?
γ) γιατι δεν τους αλλαζουμε αυτους τους μπατσους που φταινε και να βαλουμε αλλους (που να μην φταινε)?
3) Φταινε οι δικαστες
α) ποιοι είναι αυτοι οι δικαστες (που φταινε)?
β) ποιος τους επιλεγει αυτους τους δικαστες (που φταινε)?
γ) γιατι δεν τους αλλαζουμε αυτους τους δικαστες που φταινε και να βαλουμε αλλους (που να μην φταινε)?
4) Φταινε οι θεσμοι
α) ποιοι είναι αυτοι οι θεσμοι (που φταινε)?
β) ποιος τους δημιουργει αυτους τους θεσμους (που φταινε)?
γ) γιατι δεν τους αλλαζουμε αυτους τους θεσμους (που φταινε) και να φτιαξουμε αλους (που να μην φταινε)?
Ερωτηση για μεγαλα παιδια:
-Της κοντης ψωλης τι της φταιει?
α) της φταινε οι τριχες!
β) της φταιει που είναι κοντη!
ψηφιστε α ή β
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 7:30 μμ
Πάνος
Ποιές τρίχες;
Δεν υπάρχουν πλέον τρίχες στα επίμαχα σημεία!
(από μια ηλικία και πάνω, προφανώς υπάρχουν, για …ιστορικούς λόγους)
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 7:46 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Και κατι ακομη.
Δεν πρεπει να αποδιδονται συλλογικες ευθυνες (αυτο το εκανε ο φασισμος) αλλα πρεπει να εξατομικευονται.
Και ποιος θα την κανει αυτη την δουλεια, οι πολιτικοι, οι μπατσοι, οι δικαστες?
Η κοινωνια ειναι: «ο δημοσιος χωρος εντος του οποιου συνευρισκονται πολλα ατομικα εγω»
Στο κειμενο του ποστ εκανα μια συγκεκριμενη αναφορα:
«Ένα σωρο σαβουρες -επινοημενες κατ΄ουσιαν- που αποτελουν τα ποιοτικα χαρακτηριστικα της ελληνικης κοινωνιας συνετειναν σε αυτό το αποτελεσμα.
Η αναπτυξη της ατομικοτητας δεν συμπεριλαμβανετο ποτε στη λιστα με αυτα τα ποιοτικα χαρακτηριστικα και ότιδηποτε προσπαθησε να την μιμηθει δεν αποτελουσε τιποτε άλλο από ψευδες φαινομενο, αντιθετως βλεπουμε τον ατομικισμο του μεγαλο ή (κυριως) του μικρο-συμφεροντος.»
Βιοτζων,
αν καταλαβες προσπαθησα να αναφερθω σε αυτο που υπαρχει πισω απο το συπτωμα: στην αιτια (η οποια βεβαιως με τη σειρα της μπορει να αναλυθει περαιτερω).
Προσπαθησα να αναφερθω οχι στο δαχτυλο που πατησε τη σκανδαλη αλλα σε αυτο που εκανε το δαχτυλο να πατησει τη σκανδαλη.
Σε ενα ισως συμφωνησουμε: οτι αυτο το δαχτυλο δεν το κοβεις (θανατικη ποινη) αλλα το βαζεις παραδειγματικα στον κωλο αυτου στον οποιο ανηκει.
Εκει που διαφωνουμε ειναι οτι αυτο δεν νομιμοποιει ολα τα δαχτυλα τα δαχτυλα που σηκωθηκαν σαν απαντηση (λεηλασιες κλπ)
Οποτε αυτο που μενει ειναι το πως αντιλαμβανεται ο καθενας τις αιτιασεις (αυτες που εκαναν το δαχτυλο να πατησει την σκανδαλη).
Οι ΟΠ παντως βρηκαν την ευκαιρια να προτεινουν ψηφο στα …16!
Συγχαρητηρια!
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 8:18 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Παπουλη,
το «κλημα» σε μαρανε, το «ειθελε» δεν το …οιδες ή δεν …ειθελες?
*
Πανο,
νομιζω οτι σιγα-σιγα αρχιζουμε να ξαναβγαζουμε τριχες!
*
delta-kapa,
το καπελο σου να το βγαζεις μονο στον κουρεα σου.
*
Π2,
γεια σου κι εσενανε!
*
Ευη και Γιαννη 2,
στην λιστα του Βιογγιανη με το τι φταιει την οποια προσθεστε και τα γεροντια (Καραμανλη, Παπανδρεου) εχω να προσθεσω κι εγω:
α) 10 εκατομυρια περιπτωσεις συγκεκριμενων ατομων που συνηδειτα εγκληματουν κατα του περιβαλλοντος (αυθαιρετα κλπ).
β) 7.456.123 περιπτωσεις ατομω που εγκληματουν οινομικα (φοροδιαφυγη, μικρο-μεγαλοαπατες κλπ πχ: τον Μακρυμηνά, το μαναβη της λαϊκης, το μεγαλογιατρο και τον Μητσο της κυραΜαριας. Ενταξει ο κακομοιρης ο Μητσος ειναι μικροαπατεωνας. Αυτο ειναι αληθεια: δεν μπορεσε να γινει …Μακρυμηνάς! Πουτανα κοινωνια …συγνωμη, πολιτεια ηθελα να πω! )
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 8:20 μμ
Πάνος
θείο,
παρεξήγηση: δε μιλούσα για αντρικές, αλλά για γυναικείες τρίχες 😉
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 8:29 μμ
π2
Α προπό (και α λαχείο) θείε, λείπει το διά ταύτα από το διάγγελμα, δεν λείπει;
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 8:39 μμ
Πάνος
Μήπως κρύφτηκε κάπου;
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 9:16 μμ
air of the earth
Ματάκια δεν έχετε; Είναι στο υστερόγραφο. Δεν πρέπει να γίνουμε Βέλγοι.
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:03 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Π2,
εχεις δικιο, το ξεχασα, γιαυτο το συμπληρωνω τωρα:
«ΙΘΙστες και ΙΘΙστριες,
Καλυβιστριες και καλυβιστες,
αγαπητοι ανθρωποι αυτης της κοινωνιας
ΚΑΝΤΕ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ !
(αλλα καλο ειναι να σκεφτεστε κιολας μη σας πειραξει …μετα)
εμενα στα’ρχιδια μου
(αλλα επειδη και ά’ρχιδια μου ειναι κοματι του εαυτου μου, αν κανετε μαλακιες μπορει να πειραξουν εμενα -και αντιστροφως).
Ενα μονο να προσεξετε: Να μην γινουμε τιποτα …Βελγοι (τα ματια σας 14).
Ο Σημιτης ητανε …ξενερωτος, ο κ. Τασος πατριωτης!
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:20 μμ
Γιάννης-2
«Δεν υπάρχουν πλέον τρίχες στα επίμαχα σημεία!»
Ά ρε Πάνο, θυμάσαι τότε που χρειαζόταν να τις «μεριάσεις». Που τέτοια χαρά σήμερα.
13 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:13 μμ
Πάνος
Άσχετο, αλλά θυμήθηκα μια μαντινάδα που έλεγε στο πανεπιστήμιο ένας Κρητικός φίλος:
«Το πιάτο είναι μαλλιαρό, μα το φαϊ μ’ αρέσει
κάνω στη μπάντα το μαλλί, τσαι τρώγω από τη μέση!»
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:49 πμ
Μαρία
– Της κοντής ψωλής τι της φταίει;
γ)Όσοι διαφημίζουν τις μεγάλες.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 2:09 πμ
bioannis
Δεν ξέρω τι σε έπιασε θείε και τα έβαλες με όλους και με όλα (επί της ουσίας δίκιο έχεις) αλλά για πες μου μήπως οι 16ρηδες (για το συγκεκριμένο μιλάω) δεν απέδειξαν οτι είναι πιό ώριμοι από τους 30-40-50ρηδες ;
Στο κάτω κάτω μπορείς να κατηγορείς τον μανάβη, τον χασάπη, τον κομμωτή, τον εφοπλιστή, τον υδραυλικό (ο ξεφτύλας μου πήρε 50 ευρώ για 10 λεπτά της ώρας σήμερα, να επάγγελμα που δεν έχει κρίση) μπορείς να κατηγορείς εμένα, το ελληνικό δαιμόνιο, το κλίμα που το έφαγε ο γάιδαρος, το σαμάρι, τον Μπάγιεβιτσ … και δεν έχει τελειωμό. Με την ίδια μαγκιά μπορούμε να κατηγορήσουμε τους 16αρηδες ; Για να μη αναφέρουμε αυτούς που ξεγυμνώθηκαν στα σκαλιά της ΓΑΔΑ. Αυτούς που μοίραζαν λουλούδια, αυτούς που άνοιγαν κουβέντα με τους μπάτσους.
Ρε θείε (μην το παίρνεις προσωπικά) τους προετοιμάζουμε για να είναι ανταγωνιστικοί (σαν τα άλογα του ιπποδρόμου) κυνικοί, μέσα στο θερμοκήπιο της επιτυχίας, αστραφτεροί απ’ έξω και άδειοι από μέσα, και όταν τα σπάνε όλα (το καταγγέλω … my ass) ακριβώς γιατί θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί, κυνικοί, σκληροί και αποτελεσματικοί, εμείς το παίζουμε μηηηηη τζιζζζζζ, τα μαγαζιά, το εμπόριο, τα Χριστούγεννα κ.λ.π άλλες υποκρισίες. Έχει φοβερή έλξη η βία θείε το ξέρεις.
Σε 10 μέρες έχουμε μιλήσει γι’ αυτούς (ασχοληθήκαμε με΄τους νέους) όσο δεν το κάναμε 10-15 χρόνια. Τι λες δεν το καταλαβαίνουν αυτό. Κάποιοι όταν ήταν πιτσιρικάδες για να τους δώσουν σημασία, αυτοτραυματίζονταν.
Θείε ξέρεις τον ελεύθερο χρόνο που έχει ένας πιτσιρικάς τη σήμερον ημέρα ; Ίσα για να κατουρήσει, και αυτό προγραμματισμένο.
Τι έκανες εσύ (και εγώ, και άλλοι της ηλικίας μας) όταν ήσουν 16άρης ; Εγώ πάντως ένα πράγμα είχα στο μυαλό μου … και το δεύτερο ήταν να βγώ με φίλους. Η αιτία λοιπόν είναι η χαμοζωή που τους ετοιμάζουμε, την ετοιμάζουμε για αυτούς χωρίς αυτούς. Αφού εμείς οι ήδη είμαστε πεισμένοι οτι μόνο η χαμοζωή μας αξίζει.
Αγγλικά, γαλλικά, μαθηματικά, φυσική χημεία και άλλες ωραίες υπευθυνότητες. Και που είναι τα όνειρα, που είναι η γλυκειά αίσθηση να βλέπεις το ταβάνι, να διαβάζεις ένα βιβλίο γιατί έτσι … όχι για να δώσεις εξετάσεις. Διαβάζω για να δώσω εξετάσεις σημαίνει … να πάει να γαμηθεί το διάβασμα. Κάποτε ξεστώμισα οτι η ποίηση είναι πιό χρήσιμη από την γνώση της Οικολογίας. Πέσανε να με φάνε. Αντιεκπαιδευτικός, πέφτω στο επίπεδο των παιδιών. Μονο ντιριντάχτα δεν με βγάλανε. Ε γι’ αυτό είμαι εδώ που είμαι.
Να κλείσουνε τα φροντηστήρια.
Να υπάρχει μια μέρα στο σχολείο που νάναι αφιερωμένη σε άλλα -εκπαιδευτικά- δρώμενα όχι μέσα στην τάξη.
Τα 28 δισ. να τα δώσουνε στην παιδεία και όχι στις τράπεζες.
Να μπούν ποιητές στα σχολεία.
Να φύγουνε οι μαλακοκάβληδες που απασχολούν τα παιδιά με το σεξουαλικό τους πρόβλημα/φοβίες (θεούσοι και θεούσες).
Να έχουν λόγο για τους δασκάλους και το σχολικό πρόγραμμα τα παιδιά.
Να σπάσει η χριστιανορθόδοξη καταναγκαστική κατήχηση.
Να σταματήσει το κατοχικό σύνδρομο «όλοι στο πανεπιστήμειο»
Να γίνει καθαρό σε όλους οτι η παιδεία δεν είναι επαγγελματική κατάρτιση.
Να γίνουμε άνθρωποι, -επιτέλους- και όχι σκερβελέδες.
Θες και άλλα ;
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 4:46 πμ
Ο θειος Ισιδωρος
Bio,
με ολα αυτα τα Ορέα που λες θελω να κλαψω, αλλα δεν μπορω. Μηπως ξερεις τι πρεπει να κανω για να απελευθερωθουν τα λυτρωτικα δακρυα?
Οι 16ρηδες ειναι θυματα της αγιοποιησης τους απο την κοινωνια των γονεωνε τους.
Οι δυτικες κοινωνιες αγιοποιησαν το παιδι και τωρα το φωτοστεφανο το …στενευει!
Και επειδη η σχεση της δικης μας της δικης μας κοινωνιας με τους αγιους ειναι ιδιαζουσα τα αποτελεσματα ειναι αυτα που βλεπεις.
Τα βλασταρια αυτης της κοινωνιας δεν εχουνε σχεση με τους κολασμενους που τα σπασανε στη Γαλλια. Της Γαλλια της ηρθανε στα μουτρα τα λασπομενα απονερα του φεουδαρχικου της παρελθοντος, εδω ειναι διαφορετικα τα πραγματα: μια ολοκληρη γενεια μεγαλωσε με μπεμπελάκ και φροντηστηρια, με ονειρα και αυταπατες τις οποιες τις καλιεργουσε η μαλακια και ο επαρχιωτισμος των γονιων της.
Κανεις δεν της ειπε την αληθεια γιατι η αληθεια δεν ητανε ουτε το δεδομενο, ουτε το ζητουμενο των γονιων της.
Ομαλακας που ηρθε απο την επαρχια και ιστρουχτορευε μεχρι χθες στα αμφιθεατρα των σχολων, εχοντας κονομισει -με τον τροπο που τα κονομησε- δεκα φραγκα δεν φροντισε να βοηθησει το παιδι του να αναπτυξει, τουλαχιστον, το ενστικτο της επιβιωσης: αντιθετως το διευκολυνε να γινει φλωρος και το μονο που του ζητησε ειναι να φερει μερικα πτυχια.
Οταν ο πιτσιρικας μαζεψε τα πτυχια και περασε απο το ταμειο να …τα εξαργυρωσει τουπανε: παρταρχιδια μου, 200 ευρά/πτυχιο Χ 3 πτυχια =600 ευρά (αυτη ειναι η αναλυση του λογαριασμου της γενειας των 60 ευρω) και οι αλλοι -χωις πτυχια- τοσα περνουνε, κι αμα γουσταρεις.
Ο μπαμπας βεβαια φροντισε να το βαλει το παιδι στο δημοσιο, αλλα επειδη εδω και κανα-δυο δεκαετιες τωρα τοχε ξεκοκαλισει αυτος -και οι ομιοι του- και το ταμειο του δημοσιου κι εκει 600 ειχε (αμα ειχε και για οσους ειχε -οι υπολοιποι πάπαλα).
Κι ετσι το βλασταρι ξυπνησε απο το ονειρο κι επεσε στον εφιαλτη.
* * *
Διαγγελμα προς τους νεους Ελληνοπαιδες!
(εμου του ιδιου)
Καλο μου παιδι
τα φραγκα τα ‘φαγε ο πμαμπακας σου, αυτος σ΄εκανε φλωροπουλο με τις κρεμουλες σου και γκατζετακια σου. Μη ζαλιζεις τα ΄ρχιδια του κοσμου -γενικως και αοριστως- και του σπας τα μαγαζι και παιζεις καουμποϋδες-ινδιανοι με τους μπατσούληδες.
Αμα -σωνει & καλα- νοιωθεις την αναγκη να σπασεις κατι, πηγαινε να σπασεις τα’ρχιδια του dady, καφτου και το αυτοκινητο του (που το χρωσταει ο μαλακας), καφτου και το σκαφος και προσπαθησε να καταλαβεις τι μαλακιες εκανε εκεινος για να μην τις επαναλαβεις κι εσυ.
Ζητησε του να σου δειξει fotos να δεις πως ηταν το σπιτι που μεγαλωσε εκεινος στο χωριο πριν το φτιαξει με τα κλεμενα και αμα ντεπεται να σου τα πει ρωτα τον παπου σου.
Κοιταξε να δεις τι θα κανεις στο μελλον σου οχι οπως τα καταφερε ο μπαμπακουλης, εσυ πρεπει να καταλαβεις οτι πρεπει να δουλεψεις σκληρα και χωρις τις δικες του κουτοπονηριες ωστε να μην εισαι ο τελευταιος μαλακας στην Ευρωπη οπως ο αγαπημενος σου πατερας.
Καποιος μοσχοαναθρεμενε μου νεε (και νεα) πρεπει να σου πει την αληθεια κι επειδη κανενας δεν ειναι διατεθημενος να στην αποκαλυψει (γιατι αν ηταν, θα τη ομολογουσε πρωτα στον εαυτο του και δεν κρυβοτανε πισω απο αιτιασεις του κωλου) πρεπει να ψαξεις να την ανακαλυψεις μονος σου.
Και η αληθεια δεν ειναι αυτη που σου χαϊδευει τα ωραια σου αυτακια αλλα αυτη που περιγραφει την πραγματικη πραγματικοτητα.
Και η πραγματικοτητα ειναι οτι αν δεν κανεις κατι να φτιαξεις αυτο το μπουρδελο που σου παρεδωσε ο μπαμπας σου για κοινωνια αλλα συνεχιζεις το βιολι του μπαμπα σου και της μανουλας σου (ετσι τασπαγανε κι αυτοι για να ξεγκαυλωσουνε) αυτο θα πεσει και θα σε πλακωσει χειροτερα απ΄οτι τωρα.
Γιαυτο λουλουδι μου κατσε και σκεψου μονος σου διοτι αμα σκεφτεσαι παρεα κανεις μαλακιες και παρε με τηλεφωνο.
Αντε τωρα να κοιμηθεις γιατι ειναι αργα !
Ο θειος σου Ισιδωρος
(που αγαπαει τα παιδια και τους λεει την αληθεια)
ΥΓ
Οποιος γονευ ή κηδεμων δεν αναγνωριζει τον εαυτο του ανωτερω παρακαλειται να μην ανακατευτει στα του διαγγελματος και στην επαφη του θειου με τους νεους.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 5:54 πμ
Γιάννης-2
Θείε,
χειροκροτώ από μακριά! Καλημέρα, και καλά όνειρα σε μένα.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 10:54 πμ
π2
Θείος Ισίδωρος:
Θείος Ιερώνυμος:
Όταν ο θείος Ισίδωρος συναντά τον θείο Ιερώνυμο, κάτι περίεργο συμβαίνει στην Ελλάδα.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:09 πμ
σχολιαστής
Αν οι 15άρηδες διάβαζαν αυτά που γράφει ο θείος, θα τον έπαιρναν με τις πέτρες.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:12 πμ
bioannis
Ο θείος Ισίδωρος χρειάζεται επειγόντως μια κινηματική ηδονή για να (ξανα)ανανεώσει την πίστη του στις καταστατικές τοιαύτες.
Συνεχίζει όμως να κρατά γερά το πηδάλιο προς την σωστή (γενικά) κατεύθυνση, άσχετο αν μας έχει πετάξει τα σωθικά απ’ έξω γιατί το πάει από τις λακούβες (ένας είναι ο πρόεδρος). Ιδού:
«Κοιταξε να δεις τι θα κανεις στο μελλον σου οχι οπως τα καταφερε ο μπαμπακουλης, εσυ πρεπει να καταλαβεις οτι πρεπει να δουλεψεις σκληρα και χωρις τις δικες του κουτοπονηριες ωστε να μην εισαι ο τελευταιος μαλακας στην Ευρωπη οπως ο αγαπημενος σου πατερας.»
Τι να κάνει θείε με το «μέλλον» ; Να πάει στη καφετζού, να ρίξει τα κόκκαλα, να ψήσει εντόσθια και να παρατηρήσει τον καπνό ;
Προσωρινά μας γράφει στ’ αρχίδια του. Λες, αυτό το τελευταίο, να γίνει το νέο μοντέλο «διαβάζω το μέλλον» ;
Θανάσημ’ τι σκατά μέλος του ΙΘΙ εισαι ; τώρα ξυρίζουν τον γαμπρό, εσύ τι κάνεις ; τραβάς φωτογραφίες ακόμα ;
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:16 πμ
π2
Κι όμως, η προτροπή «κάντε ό,τι σκατά θέλετε, αλλά κάντε το συνειδητά» (αν μεταφράζω σωστά από την προεδρική στην καθομιλουμένη, εμένα μου φαίνεται σωστή. Αλλά δύσκολη, βρε παιδί μου, πολύ δύσκολη.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 3:14 μμ
Γιάννης
τόσον καιρό είχε γεμίσει ο κόσμος αναλύσεις τύπου «η ηθική σήψις της νεολαίας» και γιατί «πού πάμε» και «τα κολόπαιδα, δεν ακούν τους γονείς και τη σοφία των προγόνων» αντίθετες στο περιεχόμενο, αλλά του ίδιου ακριβώς πνεύματος. το μήνυμα των 4.46 πμ. είναι ένα από τα πιο καλά κείμενα για τη νεο-λαγνεία που τους βάρεσε όλους τις μέρες τούτες, το ανάποδο (αλλά ολόιδιο) της γερολαγνείας.
και ανταποδίδω
ο μπόμπος πια έγινε 50άρης, ίσως διδάκτορας χάρη σε γνωστό κόμμα και, παρά το ότι έκοψε το νουνού, παραμένει: βολεμένος, πλούσιος και αντιεξουσιαστής μαζί, και το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά θα πέσει.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 6:48 μμ
Πάνος
Που να ακούσετε τι είπε σήμερα ο θείος Άνθιμος για το θείο Ιερώνυμο, σήμερις… Περιέργως, με τον θείο Ισίδωρο δεν ασχολήθηκε – ίσως λόγω Σαρακοστής.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:06 μμ
Ο θειος Ισιδωρος
Γιαννης-2,
αν χειροκροτας για μενα ξεχνα το, αν θελεις το σερβιτορο …δωστου να καταλαβει!
*
π2,
το περιεργο που συμβαινει στην Ελλαδα προσπαθησα να το σκιαγραφισω ανωτερω: ξεσηκωθηκαν οι μικροαστοι και …η Λόλα κινδυνευει!
Ο μεσηλικας μικροαστος -πρωην εξεγερμενος- τακανε μουνι-καπελο και ο ψευτικος κοσμος που ειχε φτιαξει για το βλασταρι του αρχισε να τριζει με κινδυνο τη γενικη καταπλακωση ολων.
Ο ιδεατος κοσμος που ο πρωην λιγουρης -νυν χορτατος- κατασκευασε στο τεκνο του με παραισθησιογονες αληθειες, ψευδή ονειρα και ανεφικτες υποσχεσεις κινδυνευει να καταρευσει γιατι αυτον τον κοσμο δεν φροντισε να τον (υπο)στηριξει θετωντας τον σε μια υγειη βαση.
Αυτη η χωρα συμβαινει να εδρευει σε ενα απο τα καλυτερα οικοπεδα του πλανητη, αν υπολογισεις και την πισινα (θαλασσες) ειναι σε εμβαδον μια απο τις μεγαλυτερες χωρες της ηπειρου. Και ειμαστε μονο 10 εκατομυρια ανθρωποι.
Αυτο το θαυμα της φυσης ο αυτοχθων μικροαστος τοχει κανει σαν τα μουτρα του τοσο απο πλευρας δομισης οσο και απο «αναπτυξης & διαχειρισης» γενικως: το …»κεραμυδι του φτωχου» και το «κεραμυδι του ..εξωχικου του φτωχου» εχουνε καταστρεψει το συμπαν.
Παντου «Ρουμς του ρεντ» για Εγγλεζες νοσοκομες και την απανταχο ντρογκα.
Η αστικη ταξη αυτου του τοπου ειναι κατι αμορφωτοι γυφτοι χθεσινοι φτωχομπινεδες που τα πιασανε με κομπινες και διαπλοκοπαρτουζες.
Οι αναπτυξιακοι νομοι αποτελεσανε το Δουρειο Ιππο της κλοπης: ολοκληρες πολιτειες φαντασματα -λεγε με βιομηχανικα παρκα- καταμαρτυρουν την καταληστευση του δημοσιου πλουτου. Εργοστασια που ποτε δεν λειτουργησαν απλως στηθηκανε οπως-οπως τα κελύφη, με υπερτιμολογησεις, χωρις ποτε να λειτουργησουν και τα λεφτα βγηκανε στις Ελβετιες.
Και μια χωρα χωρις σοβαρη αστικη ταξη ειναι για τα μπαζα.
Ο Ελλην εργαζομενος δεν εχει να επεδειξει κανενα ζηλο να …ιδρωσει τη φανελα.
Οι παπαδες γαμιουνται κι εχουνε ακριβα γουστα, το εκπαιδευτικο προσωπικο εχει μετατραπει σε νονους, η φοιτητιωσα νεολαια ειναι σε παρακμη (ουτε ΕΦΕΕ δεν ιφισταται), το πολιτικο προσωπικο διεκδικει τη θεση του πιο λουμπεν κοματιου της κοινωνιας, οι ομοφιλοφιλοι θελουνε να παντρευτουνε και να νοικοκοιρευτουνε.
Τελικα ποιος κοινωνικος χωρος παρουσιαζει μια στοιχειωδη υγεια?
Η Ελλαδα ειναι μια χωρα που ο μικροαστισμος αποτελει την κρατουσα αντιληψη και νοοτροπια: ειναι η συνειδηση της!
Ο μικροαστος αναρχικος ειναι ο πιο κυριαρχος τυπος αυτης της κοινωνιας: δεν υπαρχει χωρα στον κοσμο που η κυρα Κατινα με τα μπικουτι γραφει στο μ’νι της το κρατος και τους νομους του: να περναει με κοκκινο κι οποιονε παρει ο χαρος (2.500 νεκροι και 8.000 βαρεια τραυματιες το χρονο σε τροχαια)!
Τις τελευταιες 2 δεκαετιες ο μικροαστος εζησε το «ελληνικο ονειρο» και …μετα ξυπνησε σ’εναν εφιαλτη: αυτες τις μερες ζουμε την επανασταση των μικροαστων αναρχικων.
Αν λοιπον κατι εχω να πω σ’ενα παιδι αυτο θα αφορουσε τα λαθη μου και οχι να προβαλω σ’αυτο τα μικροαστικα μου απωθημένα.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:20 μμ
π2
Σπολλάτη θείε. Τέτοιες κοφτερές ατάκες λίγες έχω πετύχει στον ορυμαγδό των συναισθηματικών και πολιτικάντικων αναλύσεων των ημερών αυτών. Δεν συμφωνώ απολύτως, αθεράπευτα αισιόδοξος γαρ, αλλά εκτιμώ την πρόθεση.
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:54 μμ
Γιάννης-2
«Οι παπαδες γαμιουνται κι εχουνε ακριβα γουστα».
Θείε, αδικείς τους παπάδες. Συνήθως η συνήθεια υπάρχει από αρχιμανδρίτη και πάνω, και εκεί δεν γλυτώνουν ούτε οι του στρατού (τουλάχιστον στο παρελθόν, διότι τώρα μπορεί να έχουν καταργηθεί). Οι παπάδες άλλες συνήθειες έχουν.
Διάβασα στον ΕΤ και στη ΕΛ/ΤΥΠΙΑ αυτά που λένε οι φίλοι του πιτσιρικά, του θύματος. Άσχημα τα πράγματα με τη νεολαία μας, και ο JERONYMO μου φαίνεται ζει στον κόσμο του ή θα μας βγεί άλλος Χριστόδουλος (αφήστε τα παιδιά να ρθούν κοντά μου).
Ξέρει κανείς γιατί το νεαρό θύμα με τόσο ωραίο Ελληνικό όνομα Αλέξανδρος, τον αποκαλούσαν Gregory.
Και εγώ επέμενα τα παιδιά μου να χρησιμοποιούν ολόκληρα τα Ελληνικά τους ονόματα στην ξενιτειά……
14 Δεκεμβρίου, 2008 στις 11:58 μμ
Πάνος
Gregory, από το επώνυμό του: Γρηγορόπουλος.
15 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:14 πμ
Γιάννης-2
Μάλιστα. Δεν το είχα σκεφθεί.
Ο Άνθιμος τελικά μου φαίνεται ότι μένει να κρατά την κορδέλα και άλλος να την κόβει.
15 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:35 πμ
Γιάννης-2
Ιρακινός δημοσιογράφος πέταξε δυό παπούτσια στον πρόεδρο Μπούς, που θεωρείται η μεγαλύτερη προσβολή (γιά μουσουλμάνους).
http://www.foxnews.com/
15 Δεκεμβρίου, 2008 στις 12:41 πμ
Αντώνης
Ο θείος μοιάζει να συμμερίζεται εκείνη την άποψη που εστιάζει στους λαούς που ψηφίζουν τους ηγέτες τους, άρα είναι αντανάκλασή τους, και είναι στην τελική υπεύθυνοι για τη μοίρα τους. Από την άλλη παρατηρεί ότι:
«Δεν πρεπει να αποδιδονται συλλογικες ευθυνες (αυτο το εκανε ο φασισμος) αλλα πρεπει να εξατομικευονται.»
και
“Ένα σωρο σαβουρες -επινοημενες κατ΄ουσιαν- που αποτελουν τα ποιοτικα χαρακτηριστικα της ελληνικης κοινωνιας συνετειναν σε αυτό το αποτελεσμα.
Η αναπτυξη της ατομικοτητας δεν συμπεριλαμβανετο ποτε στη λιστα με αυτα τα ποιοτικα χαρακτηριστικα και ότιδηποτε προσπαθησε να την μιμηθει δεν αποτελουσε τιποτε άλλο από ψευδες φαινομενο, αντιθετως βλεπουμε τον ατομικισμο του μεγαλο ή (κυριως) του μικρο-συμφεροντος.”
Νομίζω ότι υπάρχει εδώ μια αντίφαση.
Η δική μου άποψη είναι ότι η ελεεινολόγηση μιας κοινωνίας είναι απλώς το αντεστραμμένο είδωλο της αγιοποίησής της. Η ερμηνεία με βάση ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός λαού σα να πρόκειται για κανένα νοματαίο έχει όρια και μάλλον στενά. Αν δεν μας απασχολήσουν οι πολύ συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους συμβαίνουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα, θα διαπιστώνουμε αενάως την καθήλωση στα κατηραμένα χαρακτηριστικά του ανατολίτη ραγιά. Εκτός από την απόδοση ευθυνών μόνο σε ατομικότητες, καλό θα ήταν να εισάγουμε τις ατομικότητες και στην ερμηνεία μας. Για να καλλιεργήσουμε και τη δική μας ατομικότητα…
Υπάρχει κανένα φροντιστήριο για την εισαγωγή στο ΙΘΙ;
15 Δεκεμβρίου, 2008 στις 1:39 πμ
Μαρία
Πάνε στην επιλογή κατηγορίας, βρες τον θείο και αυτομορφώσου.
Μετά ο Πάνος θα σου δώσει ένα τεστ δεξιοτήτων που φοριέται πολύ τελευταία. Καλή επιτυχία.
15 Δεκεμβρίου, 2008 στις 5:53 πμ
Ο θειος Ισιδωρος
Αντωνη,
την αντιφαση την ανακαλυψες γιατι κοιτας τη φαση απο …πισω και βλεπεις το …»αντεστραμενο ειδωλο» της.
Προκειται για το «συνδρομο Νόε»: εβλεπε το ρινοκερο -την ωρα που εμπαινε στην κυβωτο- απο πισω κι ελεγε «Πω πω ενας κωλοκαιρος»!
Παμε ενα ριπλέι σ΄αυτα που ειπα:
Η ενοια της ατομικοτητας ειναι μια ….»κακιά σκουριά» που δεν …»επιασε» ποτε σε …»τουτα ‘δω τα μαρμαρα» γιατι ητανε καλα μινιαρισμένα με πολλα στρωματα αντιδιαβρωτικου για «προστασια» απο τις ιδεες που αναπτυχθηκαν τους τελευταιους αιωνες στον δυτικο κοσμο και τις κοινωνικες συνειδησεις που διαμορφωσαν.
Αντιθετως επιασαν αλλες «καλες» σκουριες οι οποιες διαμορφωσαν και ισχυροποιησαν τη συλογικη συνηδειση αυτης της κοινωνιας και …»προστατεψαν» τον καθε πολιτη απο την …κακη συνηθεια να αναλαμβανει τις ατομικες του ευθυνες.
Κατ΄αυτο το τροπο εδω δεν υφισταται η ενοια της ατομικης ευθυνης για καθε τι που συμβαινει στην κοινωνια, απλως βαφτιζεται «κακοδαιμονια» για την οποια …φταινε οι αλλοι: το κρατος, η μπατσουριά κλπ ή -στην τελικη- αν δεν υπαρχει κανενας να του φορτωθει το κοινωνικο αναθεμα αυτο πεφτει στον …Χατζηπετρη δηλ την κοινωνια δηλ διαχεεται στο κενο.
Ομως το συνολο των ατομικων στασεων και συμπεριφορων συνιστα και εκφραζει αυτο που λεμε κοινωνικη συνειδηση.
Κοινωνιες με χαρακτηριστικα σαν της δικης μας συνηθιζουν σε καθε τι που συμβαινει να τραβανε θεαματικες -και ταυτοχρονα υποκριτικες …επιληπτικες κρισεις ή -στην καλυτερη περιπτωση υστεριες: «υποθεση Σαμινα», «σκανδαλα» κ.ο.κ.
Στην ουσια προκειται για προσπαθεια αυτοαπενοχοποιησης αφου τα η αγια σκουρια της βα-θείας ορθοδοξιας και της αριστερας εχουνε δημιουργησει βαρια ενοχικα συνδρομα στον μικροαστο.
Η υποκρισια εγκειται στο οτι μετα απο καθε συλογικη κριση υστεριας ο καθενας πιανει τα’χιδια του και ανεχεται να συνεχιστει το ιδιο βιολι: κακη κυβερνηση, μολισμενο περιβαλλον, μαλακισμενος δασκαλος κλπ
Υποψιαζεσαι Αντουάν γιατι υπαρχει ατιμωρησια? Γιατι τη θελει η συντριπτικη πλειοψηφια, γιατι ολοι ειναι παραβατικοι με τον ενα ή τον αλλον τροπο.
Αυτο το ξερει πολυ καλα ο πολιτικος, ο δικαστης, ο μπατσος, ο εφοριακος κ.ο.κ. και ξερουνε πολυ καλα επισης οτι …ενταξει, μια μπορα (ομαδικη κριση υστεριας) ειναι θα …ετονωθουνε και θα ηρεμισουνε οπως (δεν) ειπε και ο πρωθυπουργος.
7 Δεκεμβρίου, 2009 στις 8:47 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Δεν συμφωνώ με όλα όσα λέει εδω ο Θείος αλλά κάποιες από τις κριτικές παρατηρήσεις του δεν θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί καλύτερα…
5 Δεκεμβρίου, 2016 στις 11:21 πμ
Δεκεμβριανά 2008: τι ακριβώς (μας) συνέβη; | Σημειώσεις για τον Εμφύλιο
[…] θείος Ισίδωρος (https://panosz.wordpress.com/2008/12/11/isidoros-11/#comment-50511) […]