mare copy2

Του Μιχάλη Μιχελή

Με βάση τα μέχρις στιγμής δεδομένα (των προηγούμενων εκλογικών βουλευτικών αναμετρήσεων και των σημερινών εγγεγραμμένων ψηφοφόρων), υπολογίζεται ότι ένα 68%-74% θα είναι η συμμετοχή, στην ψηφοφορία των εκλογών της Κυριακής.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, το 3% ως βάση για την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση, θα κυμανθεί περίπου στις 170-200.000 ψήφους.

Με τα σημερινά ποσοστά που δίνονται στους Οικολόγους Πράσινους ( Μ.Ο. 2,7%), μας λείπουν περίπου 35.000-40.000 ψήφοι, για να ξεπεράσουμε με σιγουριά το όριο του 3%.

Ακόμη. Σημειώνονται δημοσκοπικά 250.000-300.000 αναποφάσιστοι. Απ’ αυτούς έχουμε πολλά περιθώρια να πάρουμε μερικούς, προτείνοντας έξυπνες δικές μας προτάσεις.

Όσο λοιπόν την εβδομάδα που έρχεται θα ενταθεί η πόλωση, πρέπει οι Οικολόγοι-Πράσινοι να κάνουν επίθεση φιλίας στους αναποφάσιστους. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη κάποιων, για να κατακτήσουμε το πολυπόθητο ποσοστό.

Γι’ αυτό και προτείνω αυτή τη στρατηγική.

mihelis1

Για να πάρουμε τις ψήφους των αριστερών αναποφάσιστων:

1.Πρέπει να προβληθεί η εικόνα της πολιτικής διαφορετικότητάς μας στην κοινωνία. Που θέλει να δει επιτέλους τους Οικολόγους, να μιλούν για την αντιστροφή, της σημερινής αναπτυξιακής πορείας. Ν’ αναδείξουμε ότι η συνολική εικόνα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, είναι ακριβώς το μοντέλο της αποτυχίας, όλων εκείνων, που ευαγγελίζονται την σαθρή πρόοδο. Ότι ο γιγαντισμός των κέντρων, μια βαθιά αντιοικολογική πράξη (με τα 3/4 του πληθυσμού της χώρας, που έχουν υπερσυγκεντρωθεί σε δυο μέρη της Ελλάδας), έχουν έχει δημιουργήσει όλα τα μεγάλα και μικρότερα, δυσεπίλυτα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Με δυο λόγια, να παρουσιαστεί ισχυρότερο το κίνητρο της αποκέντρωσης, της περιφερειακής ανάπτυξης, της σημασίας των δημοψηφισμάτων, ως μοχλού  ελέγχου της κοινωνίας των πολιτών.

Γιατί είμαστε εναντίον του κεντρικού κράτους. Των κεντρικών κατευθυντήριων γραμμών, που έχουν οδηγήσει στην ερήμωση και περιθωριοποίηση της περιφέρειας.

Έτσι θα μπουν ευκρινέστερα οι διαχωριστικές μας γραμμές, απ’ όλους τους άλλους πολιτικούς φορείς (που αναφέρονται με περιβαλλοντικό προφίλ), στη λεγόμενη Πράσινη Ανάπτυξη.

Για να κερδίσουμε τις ψήφους των φιλελεύθερων κεντρώων .

2. Οι Οικολόγοι Πράσινοι πρέπει να μπουν στην ελληνική Βουλή και για τους οπαδούς της Ν.Δ. Για ν’ ανακοπή η επέλαση του ΠΑΣΟΚ, η αλαζονεία του κι ο ρεμβασισμός του. Πρέπει να πείσουμε τους αμφιδρομούντες οπαδούς της ΝΔ. ότι ψηφίζοντας Ο-Π, βοηθάνε να μην υπάρξει μεγάλη απόσταση του κόμματός τους από το ΠΑΣΟΚ. Γιατί το σημερινό εκλογικό σύστημα, πριματοδοτεί το πρώτο κόμμα και «τιμωρεί» εσκεμμένα το δεύτερο. Με το να ψηφίσουν κάποιοι κεντρώοι Ν Δ το ΠΑΣΟΚ (για να τιμωρήσουν την παράταξή τους), ουσιαστικά οδηγούν στην μονοπώληση της εξουσίας, απ’ αυτούς που έχουν κάνει λάβαρο τις σκιώδεις ιδέες και τον πολιτικό τους αμοραλισμό. Η ελληνική κοινωνία, χρειάζεται ένα ισχυρό αντίβαρο, στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Κι αυτό θα γίνει,  όταν μπει κι ένα έκτο κόμμα στη Βουλή, που θα κόψει (πολιτικά και μαθηματικά), την αυτοδυναμία του πρώτου.

mihelis2

Για τους ηλικιωμένους. Προτάσεις, που να δείχνουν ότι μεριμνάμε για το Ευ Ζην των συνανθρώπων μας, της τρίτης ηλικίας.

3. Όσοι είναι συνταξιούχοι και νοικοκυρές πάνω από τα 65 χρόνια. Εφ’ όσον είναι μέσα στα πλαίσια του αφορολόγητου εισοδήματος ( 12.000 ευρώ), να διακινούνται δωρεάν απ’ όλες τις συγκοινωνίες. Στο αεροπλάνο (στις εσωτερικές γραμμές) να έχουν έκπτωση 50%. Έτσι θα δείξουμε ότι σκεφτόμαστε τους φτωχούς ηλικιωμένους. Ακόμα υπάρχουν κι άλλες προτάσεις για κουπόνια, ώστε να παίρνουν φτηνά βιολογικά προϊόντα, από συγκεκριμένες αγορές.

Για να δείξουμε ότι θέλουμε τομές στην πολιτική, με ριζοσπαστικές προτάσεις.

4. Το μεταφορικό ισοδύναμο και η εκκλησιαστική περιουσία.

  • Για να κερδίσουμε την ψήφο των νησιωτών και όσων μετακινούνται στη θάλασσα.

Στην Ελλάδα δεν ισχύει ακόμα, το μεταφορικό ισοδύναμο. Αυτό δηλαδή που έχει κατοχυρωθεί νομοθετικά στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. που έχουν νησιά στην επικράτειά τους.

Δηλαδή, για την ίδια απόσταση, στη στεριά και στη θάλασσα, τα εισιτήρια λεωφορείων, τρένων και πλοίων, πρέπει να είναι τα ίδια.

Για μας τους Οικολόγους –Πράσινους, είναι το μεταφορικό ισοδύναμο, ένα ισχυρό κίνητρο, γιατί θέλουμε, πέρα από την προστασία των θαλασσών και της βιοποικιλότητας, να δείξουμε ότι σεβόμαστε πάνω απ’ όλα, την αξιοπρέπεια των νησιωτών μας, που βλέπουμε να θίγεται, μέσα σ’ όλα τ’ άλλα κι από το υψηλό κόστος των εισιτηρίων που πληρώνουν, για να μετακινηθούν.

  • Ζητάμε την Εκκλησία, να σταθεί πραγματικός στυλοβάτης στην ανέχεια του φτωχού, στην απελπισία του μετανάστη, στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της χώρας.

Να προβάλλουμε τη συμμετοχή της εκκλησιαστικής περιουσίας, στο κοινωνικό της ρόλο.

Όσο κι αν αυτό ταράζει την ιδεολογία μας, πρέπει να πείσουμε την κοινωνία, ότι εμείς δεν θέλουμε να πάρουμε τους φόρους της εκκλησιαστικής περιουσίας, για να τους ενσωματώσουμε στον προϋπολογισμό του κράτους. Δεν θέλουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, για να κλείσουμε τις τρύπες των ελλειμμάτων. Δεν θέλουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, για να συνεχίσει η κρατική νομενκλατούρα να περνάει πλουσιοπάροχα ή να δίνονται τα χρήματα στους εξοπλισμούς. Η εκκλησιαστική περιουσία, μπορεί να επιτελέσει το αλτρουιστικό της σκοπό. Οργανώνοντας ένα σύστημα οικονομικής ενίσχυσης, των ασθενέστερων τάξεων. Υλοποιώντας συγκεκριμένα προγράμματα, για τη στήριξη των μεταναστών. Παρουσιάζοντας προτάσεις, για την προστασία της πολιτιστικής και οικολογικής μας κληρονομιάς. Με δυο λόγια, φτιάχνοντας ένα Ανθρωπιστικό Συνεργατικό Ίδρυμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Μ’ αυτό το σκεπτικό, θα κερδίσουμε την εκτίμηση εκείνων των πιστών, που πιστεύουν ότι η Εκκλησία πρέπει ν’ αναλάβει επιτέλους, μια αξιόλογη κοινωνική δράση. Με το να

φωνάζουμε, ότι θα πάρουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, όπως κάνει η Αριστερά, μάλλον ματαιοπονούμε, ενώ ταυτόχρονα οδηγούμε τους οπαδούς των παπάδων στ΄ άκρα και φυσικά εις βάρος μας.

Μιχάλης Μιχελής