Του Μιχάλη Μιχελή
Με βάση τα μέχρις στιγμής δεδομένα (των προηγούμενων εκλογικών βουλευτικών αναμετρήσεων και των σημερινών εγγεγραμμένων ψηφοφόρων), υπολογίζεται ότι ένα 68%-74% θα είναι η συμμετοχή, στην ψηφοφορία των εκλογών της Κυριακής.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, το 3% ως βάση για την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση, θα κυμανθεί περίπου στις 170-200.000 ψήφους.
Με τα σημερινά ποσοστά που δίνονται στους Οικολόγους Πράσινους ( Μ.Ο. 2,7%), μας λείπουν περίπου 35.000-40.000 ψήφοι, για να ξεπεράσουμε με σιγουριά το όριο του 3%.
Ακόμη. Σημειώνονται δημοσκοπικά 250.000-300.000 αναποφάσιστοι. Απ’ αυτούς έχουμε πολλά περιθώρια να πάρουμε μερικούς, προτείνοντας έξυπνες δικές μας προτάσεις.
Όσο λοιπόν την εβδομάδα που έρχεται θα ενταθεί η πόλωση, πρέπει οι Οικολόγοι-Πράσινοι να κάνουν επίθεση φιλίας στους αναποφάσιστους. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη κάποιων, για να κατακτήσουμε το πολυπόθητο ποσοστό.
Γι’ αυτό και προτείνω αυτή τη στρατηγική.
Για να πάρουμε τις ψήφους των αριστερών αναποφάσιστων:
1.Πρέπει να προβληθεί η εικόνα της πολιτικής διαφορετικότητάς μας στην κοινωνία. Που θέλει να δει επιτέλους τους Οικολόγους, να μιλούν για την αντιστροφή, της σημερινής αναπτυξιακής πορείας. Ν’ αναδείξουμε ότι η συνολική εικόνα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, είναι ακριβώς το μοντέλο της αποτυχίας, όλων εκείνων, που ευαγγελίζονται την σαθρή πρόοδο. Ότι ο γιγαντισμός των κέντρων, μια βαθιά αντιοικολογική πράξη (με τα 3/4 του πληθυσμού της χώρας, που έχουν υπερσυγκεντρωθεί σε δυο μέρη της Ελλάδας), έχουν έχει δημιουργήσει όλα τα μεγάλα και μικρότερα, δυσεπίλυτα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Με δυο λόγια, να παρουσιαστεί ισχυρότερο το κίνητρο της αποκέντρωσης, της περιφερειακής ανάπτυξης, της σημασίας των δημοψηφισμάτων, ως μοχλού ελέγχου της κοινωνίας των πολιτών.
Γιατί είμαστε εναντίον του κεντρικού κράτους. Των κεντρικών κατευθυντήριων γραμμών, που έχουν οδηγήσει στην ερήμωση και περιθωριοποίηση της περιφέρειας.
Έτσι θα μπουν ευκρινέστερα οι διαχωριστικές μας γραμμές, απ’ όλους τους άλλους πολιτικούς φορείς (που αναφέρονται με περιβαλλοντικό προφίλ), στη λεγόμενη Πράσινη Ανάπτυξη.
Για να κερδίσουμε τις ψήφους των φιλελεύθερων κεντρώων .
2. Οι Οικολόγοι Πράσινοι πρέπει να μπουν στην ελληνική Βουλή και για τους οπαδούς της Ν.Δ. Για ν’ ανακοπή η επέλαση του ΠΑΣΟΚ, η αλαζονεία του κι ο ρεμβασισμός του. Πρέπει να πείσουμε τους αμφιδρομούντες οπαδούς της ΝΔ. ότι ψηφίζοντας Ο-Π, βοηθάνε να μην υπάρξει μεγάλη απόσταση του κόμματός τους από το ΠΑΣΟΚ. Γιατί το σημερινό εκλογικό σύστημα, πριματοδοτεί το πρώτο κόμμα και «τιμωρεί» εσκεμμένα το δεύτερο. Με το να ψηφίσουν κάποιοι κεντρώοι Ν Δ το ΠΑΣΟΚ (για να τιμωρήσουν την παράταξή τους), ουσιαστικά οδηγούν στην μονοπώληση της εξουσίας, απ’ αυτούς που έχουν κάνει λάβαρο τις σκιώδεις ιδέες και τον πολιτικό τους αμοραλισμό. Η ελληνική κοινωνία, χρειάζεται ένα ισχυρό αντίβαρο, στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Κι αυτό θα γίνει, όταν μπει κι ένα έκτο κόμμα στη Βουλή, που θα κόψει (πολιτικά και μαθηματικά), την αυτοδυναμία του πρώτου.
Για τους ηλικιωμένους. Προτάσεις, που να δείχνουν ότι μεριμνάμε για το Ευ Ζην των συνανθρώπων μας, της τρίτης ηλικίας.
3. Όσοι είναι συνταξιούχοι και νοικοκυρές πάνω από τα 65 χρόνια. Εφ’ όσον είναι μέσα στα πλαίσια του αφορολόγητου εισοδήματος ( 12.000 ευρώ), να διακινούνται δωρεάν απ’ όλες τις συγκοινωνίες. Στο αεροπλάνο (στις εσωτερικές γραμμές) να έχουν έκπτωση 50%. Έτσι θα δείξουμε ότι σκεφτόμαστε τους φτωχούς ηλικιωμένους. Ακόμα υπάρχουν κι άλλες προτάσεις για κουπόνια, ώστε να παίρνουν φτηνά βιολογικά προϊόντα, από συγκεκριμένες αγορές.
Για να δείξουμε ότι θέλουμε τομές στην πολιτική, με ριζοσπαστικές προτάσεις.
4. Το μεταφορικό ισοδύναμο και η εκκλησιαστική περιουσία.
- Για να κερδίσουμε την ψήφο των νησιωτών και όσων μετακινούνται στη θάλασσα.
Στην Ελλάδα δεν ισχύει ακόμα, το μεταφορικό ισοδύναμο. Αυτό δηλαδή που έχει κατοχυρωθεί νομοθετικά στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. που έχουν νησιά στην επικράτειά τους.
Δηλαδή, για την ίδια απόσταση, στη στεριά και στη θάλασσα, τα εισιτήρια λεωφορείων, τρένων και πλοίων, πρέπει να είναι τα ίδια.
Για μας τους Οικολόγους –Πράσινους, είναι το μεταφορικό ισοδύναμο, ένα ισχυρό κίνητρο, γιατί θέλουμε, πέρα από την προστασία των θαλασσών και της βιοποικιλότητας, να δείξουμε ότι σεβόμαστε πάνω απ’ όλα, την αξιοπρέπεια των νησιωτών μας, που βλέπουμε να θίγεται, μέσα σ’ όλα τ’ άλλα κι από το υψηλό κόστος των εισιτηρίων που πληρώνουν, για να μετακινηθούν.
- Ζητάμε την Εκκλησία, να σταθεί πραγματικός στυλοβάτης στην ανέχεια του φτωχού, στην απελπισία του μετανάστη, στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της χώρας.
Να προβάλλουμε τη συμμετοχή της εκκλησιαστικής περιουσίας, στο κοινωνικό της ρόλο.
Όσο κι αν αυτό ταράζει την ιδεολογία μας, πρέπει να πείσουμε την κοινωνία, ότι εμείς δεν θέλουμε να πάρουμε τους φόρους της εκκλησιαστικής περιουσίας, για να τους ενσωματώσουμε στον προϋπολογισμό του κράτους. Δεν θέλουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, για να κλείσουμε τις τρύπες των ελλειμμάτων. Δεν θέλουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, για να συνεχίσει η κρατική νομενκλατούρα να περνάει πλουσιοπάροχα ή να δίνονται τα χρήματα στους εξοπλισμούς. Η εκκλησιαστική περιουσία, μπορεί να επιτελέσει το αλτρουιστικό της σκοπό. Οργανώνοντας ένα σύστημα οικονομικής ενίσχυσης, των ασθενέστερων τάξεων. Υλοποιώντας συγκεκριμένα προγράμματα, για τη στήριξη των μεταναστών. Παρουσιάζοντας προτάσεις, για την προστασία της πολιτιστικής και οικολογικής μας κληρονομιάς. Με δυο λόγια, φτιάχνοντας ένα Ανθρωπιστικό Συνεργατικό Ίδρυμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Μ’ αυτό το σκεπτικό, θα κερδίσουμε την εκτίμηση εκείνων των πιστών, που πιστεύουν ότι η Εκκλησία πρέπει ν’ αναλάβει επιτέλους, μια αξιόλογη κοινωνική δράση. Με το να
φωνάζουμε, ότι θα πάρουμε τα λεφτά της Εκκλησίας, όπως κάνει η Αριστερά, μάλλον ματαιοπονούμε, ενώ ταυτόχρονα οδηγούμε τους οπαδούς των παπάδων στ΄ άκρα και φυσικά εις βάρος μας.
Μιχάλης Μιχελής
8 Σχόλια
Comments feed for this article
28 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 3:03 μμ
Dralion
Δηλωνω ψηφοφορος των Ο-Π, αρα η κριτικη μου ειναι καλοπιστη.
Διαφωνω σε πολλα σημεια του (προεκλογικου; ) αυτου κειμενου.
1α) Γιατι η εξαγγελια της αποκεντρωσης θα οδηγησει τους αριστερους αναποφασιστους να ψηφισουν Ο-Π; Τι τον νοιαζει τον αριστερο αν η Αθηνα ειναι υδροκεφαλη και αν το κρατος ειναι κεντρικο;
Ισα ισα που οι αριστεροι (ιδιως οι «αριστεροι» ) εχουν γαλουχηθει με την αντιληψη, οτι οσο περισσοτερο κεντρικο κρατος υπαρχει, τοσο καλυτερα περναμε.
1β) Ποιος μας λεει οτι η αποκεντρωση ειναι καλο πραγμα; Γιατι δηλαδη θα πρεπει να κανουμε ΚΑΙ την επαρχια οπως ειναι η Αθηνα / Θεσσαλονικη;
1γ) Για την αποκεντρωση δεν αρκει να πεζοδρομησεις το κεντρο της πολης. Ουτε να βαλεις δακτυλιο και μονα-ζυγα. Επισης δεν αρκει να παρεις 3 υπουργεια και να τα μεταφερεις αυθαιρετα στην Τριπολη.
Για να γινει αποκεντρωση (αν υποθεσουμε οτι θελουμε κατι τετοιο) πρεπει να δημιουργηθουν *υποδομες* που να την ευνοουν. Κυριως δρομοι ταχειας κυκλοφοριας, σιδηροδρομικο δικτυο και λεωφορεια. Επισης νοσοκομεια, σχολεια, θεσεις εργασιας κλπ. κλπ. Οχι ειτε – ειτε, αλλα ολα μαζι.
Με τι λεφτα θα γινουν αυτες οι υποδομες; Ποιος θα τις κανει;
2) Πολυ μπερδεμενη λογικη για εναν τυπικο ψηφοφορο. Δεν εχω αντιρρηση οτι το πασοκ ισοδυναμει με καταστροφη της χωρας. Αλλα μεχρι να πειστει ο τυπικος δεξιος ψηφοφορος να ψηφισει Ο-Π, επειδη με τους Ο-Π θα ερμηνευτουν διαφορετικα τα εκλογικα νουμερα, τραβαει μακρυα.
3α) Ωραιες εξαγγελιες, αλλα πως θα υλοποιηθουν; Ειπαμε, οι Ο-Π δεν ταζουν λαγους με πετραχηλια, αλλα υποσχονται σοβαρα και υλοποιησιμα πραγματα.
Αν λοιπον οι Ο-Π θελουν να χαρισουν φορους στους ανω των 65 χρονων, εχουν δυο επιλογες: ειτε θα αυξησουν τα κρατικα ελλειματα (με δανεισμο), ειτε θα τα παρουν απο τους νεους.
Εγω δεν εχω προβλημα. Ηλικιακα ειμαι πιο κοντα στα 65 απο οτι στα 20. Ειμαι λοιπον υπερ του να χαριστουν οι φοροι στους ηλικιωμενους. Δεν ξερω ομως αν συμφωνουν οι 20ρηδες.
3β) Μισο εισητηριο στα αεροπορικα ταξιδια εσωτερικου; Και ποιος θα το πληρωσει; Μηπως σκοπευουν οι Ο-Π να αγορασουν την Ολυμπιακη; Εδω ειδαμε και παθαμε να την κανουμε ιδιωτικη.
Ποιος θα πληρωνει το αντιτιμο του 50% των αεροπορικων εισητηριων;
Οι νεολαιοι φορολογουμενοι; Η Ε.Ε. ; Ο εξωτερικος δανεισμος;
Και ποιος θα ελεγχει αν ο καθε επιβατης δικαιουται της μειωμενης τιμης; Με ποιες γραφειοκρατικες διαδικασιες θα εμποδιστουν φαινομενα απατης; Με 50% εκπτωση, ο πειρασμος να ταξιδεψουν και οι μη δικαιουχοι θα ειναι τεραστιος.
Υπενθυμιζω οτι δεν αρκει η ηλικια σαν κριτηριο αλλα και το εισοδημα.
Θα φερνουμε καθε φορα και δηλωση της Ε9 οταν θελουμε να βγαλουμε εισητηριο; Και ποιος θα την ερμηνευει την Ε9; Η αεροσυνοδος;
4α) Οι περασμενες κυβερνησεις νδσοκ ευνοουν σκανδαλωδως εφοπλΗστικα τζακια.
Η πτωση στις τιμες των εισητηριων δεν πετυχαινεται με υπουργικη αποφαση (ακομα κι αν βαλουμε εναν Ο-Πιτη υπουργο Συγκοινωνιων).
Πετυχαινεται με την απελευθερωση της ακτοπλοικης αγορας.
Θελουν οι Ο-Π κατι τετοιο; Θελουν να ελευθερωσουν την ακτοπλοια στο Αιγαιο;
Εχω εδω κατι τουρκους και κατι ιταλους (και σουηδους) που ανοιγουν ηδη σαμπανιες σε μια τετοια προοπτικη.
4β) Σωστη προταση, σαν θεωρια. Στην πραξη, η Εκκλησια ζηταει επιδοτηση απο το κρατος για να τα κανει αυτα.
Πως σκοπευουν οι Ο-Π να αναγκασουν την Εκκλησια να υλοποιησει ολα αυτα τα ωραια πραγματα; Και μαλιστα *αποκλειστικα* με δικα της λεφτα;
Γιατι αν ειναι να χαρισουμε 200 δις σαν επιδοτησεις στους παπαδες προκειμενου να κανουν μια δουλεια 50 δις, καλυτερα να τα φαμε μονοι μας στα μπουζουκια.
28 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 4:08 μμ
Μιχάλης Μιχελής
Αγαπητέ φίλε Dralion, η αποκέντρωση δεν είναι νομίζω στις βλέψεις, κάθε δογματικού αριστερού.
Τουναντίον μάλιστα, ο δογματισμός, στην οικονομία και στην κοινωνική οργάνωση, απεχθάνεται τις κεντρόφυγες δυνάμεις και είναι πρακτικά, υπέρ των κεντρομόλων καθοδηγητών. Υπέρ των ελεγχόμενων αντανακλαστικών της κοινωνίας.
Ο λόγος λοιπόν για την αποκέντρωση της κοινωνικής οργάνωσης, που απευθύνεται στον ανένταχτο αριστερό, έχει σκοπό να του υπενθυμίσει, το παλιό οικολογικό ρητό: » το μικρό είναι όμορφο». Την κοινωνία των πολιτών. Την αποτίναξη του κράτους βραχνά.
Όταν λοιπόν απευθύνεσαι στους αριστερούς ανένταχτους (κι όχι στους κομματικούς, κρατικιστές), τους υπενθυμίζεις τους παλιούς αγώνες της αριστεράς και της οικολογίας, που δυστυχώς σήμερα έχουν λησμονηθεί.
Σ’ ένα σύντομο όμως μήνυμα, είναι δύσκολο να επεξηγήσεις πως θα πετύχεις την περιφερειακή ανάπτυξη. Πως θ’ αποδομίσεις την κεντρική εξουσία.
Τα μέσα υπάρχουν, τεχνολογικά και οικονομικά, το μεγάλο βήμα δεν γίνεται.
Όταν ο Σουφλιάς σχεδιάζει την Αθήνα των 8 εκατομ. και τη Θεσσαλονίκη των 3 εκατ. η δικιά μας απάντηση, πρέπει να είναι στην καταγγελία τέτοιων στόχων.
Για το άλλο στοιχείο που αναφέρεις στις επισημάνσεις σου, εγώ δεν αναφέρω ότι οι πάνω των 65 χρόνων θα πρέπει γενικώς και απροσδιορίστως, να τύχουν δωρεάν φροντίδας.
Σημειώνω, ότι εφ’ όσον το αφορολόγητο επίπεδο είναι σήμερα στα 12.000 ευρώ, σημαίνει ότι όλοι αυτοί, οι μη προνομιούχοι, πρέπει να έχουν σε ένα κράτος πρόνοιας, το δικαιωμα να κυκλοφορούν δωρεάν, εντός των αστικών κέντρων. Όπως άλλωστε γίνεται ήδη ρουσφετολογικά κι αποδεχτά από τα πολιτικά κόμματα, με ένα σωρό κάρτες που έχουν δοθεί, για δωρεάν μετακίνηση σε δημοσιογράφους, αναπήρους πολέμου, ειδικές ομάδες αστυνομικών κλπ.
Επίσης μια και αναφέρεις τις μετακινήσεις μέσω αεροπλάνου, για το 50% της έκπτωσης, αυτό είναι πολύ λογικό να γίνει, για ένα φτωχό υπερήλικα, (που δεν μετακινείται πολλές φορές), όπως άλλωστε γίνεται, για όλους εκείνους τους σουλατσαδόρους δημόσιους υπαλλήλους, που πάνε κι έρχονται για ψήλου πήδημα στις Βρυξέλλες (δωρέαν) και φυσικά όχι μόνο, γιατί υπάρχουν πλήθος επαγγελματικών ταξιδιών, που τα πληρώνει αδρά το ελληνικό δημόσιο.
Τα θέματα είναι πολλά, αλλά δεν θα ήθελα να μονοπωλήσω τον ηλεκτρονικό διάλογο.
28 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 5:34 μμ
Dralion
Αγαπητε Μιχαλη, αναγνωριζω τις καλες προθεσεις. Γι’ αυτο αλλωστε ψηφιζω οπως δηλωσα.
Δυστυχως για ολους μας, οι καλες προθεσεις δεν αρκουν.
Κι εγω θα ηθελα να σπασω τα μουτρα σε ολους αυτους τους τζαμπατζηδες που σουλατσαρουν (με δικα μας λεφτα) ασκοπα στις Βρυξελλες. Αλλα τυπικα, αυτοι οι «κυριοι» εκπροσωπουν την χωρα και εχουν δικαιωμα να ταξιδευουν δωρεαν. Το να εξετασουμε, αν και κατα ποσο τα ταξιδακια τους ειναι σκοπιμα, θα σημαινε μια περαιτερω διογκωση της γραφειοκρατιας.
Το να δωσουμε 50% εκπτωση σε φτωχους υπερηλικες ειναι θεωρητικα σωστο. Αλλα τι θα γινει (που θα γινει) αν ξαφνικα οι φτωχοι υπερηλικες αρχισουν να κανουν 30 αεροπορικα ταξιδια τον χρονο; Πως θα ελεγξουμε (χωρις διογκωση της γραφειοκρατιας) αν οι δικαιουχοι ειναι οντως δικαιουχοι; Και με ποια λογικη θα αποκλεισουμε τους φτωχους 40ρηδες;
Γιατι να ευνοειται ο φτωχος 65ρης και οχι ο φτωχος 30ρης; 40ρης; 20ρης;
Ποια ειναι η λογικη;
Και το κυριοτερο: απο ποιους θα παρουμε τα λεφτα;
Ουτε νομιζω οτι οι Ο-Π θελουν / μπορουν να υποσχεθουν φτηνα αεροπορικα ταξιδια για ολους τους απορους.
Για να μην υπαρχει παρεξηγηση: εννοειται οτι ειμαι υπερ ενος κρατους προνοιας. Το κρατος πρεπει να καλυπτει τις βασικες αναγκες ολων των πολιτων του, ιδιως των πιο αδυναμων.
Οπως ειμαι (ασυζητητι) υπερ ενος κρατους προνοιας, ειμαι (επισης ασυζητητι) υπερ ενος κρατους δικαιου. Ενος κρατους που δεν κανει διακρισεις.
Το να ταζεις φοροαπαλλαγες και φτηνα ταξιδια σε (φτωχους) 65ρηδες και να αφηνεις εξω ολες τις αλλες ηλικιες, αποτελει διακριση.
Πρεπει καποτε να καταλαβουμε, οτι οποιοδηποτε προνομιο της μιας ομαδας σημαινει αυτοματα ειτε αυξηση του δανεισμου (και εξαρτηση απο τους ξενους) ειτε την επιβαρυνση αλλων ομαδων. There is no free meal.
Μια απο τις παμπολλες κακοδαιμονιες της Ελλαδας, ειναι ακριβως οτι η καθε ομαδουλα εχει παρει καποια προνομια (τα κεκτημενα) και με βαση αυτα ταλαιπωρει και επιβαρυνει οικονομικα ολους τους υπολοιπους.
Αυτο ξεκιναει απο το μονοπωλιο για τους ταξιτζηδες (που το εκμεταλλευονται ασυστολα και ξεδιαντροπα), συνεχιζεται με το μονοπωλιο για τους ιδιοκτητες βυτιοφορων καυσιμων (ο επομενος χειμωνας ερχεται), συνεχιζεται με ενα σωρο (ερμητικα) κλειστα επαγγελματα και τελειωνει με χατηρικες εκπτωσεις σε δημοσιογραφους, «δημοσιογραφους», καλλιτεχνες, «καλλιτεχνες», πολιτικους, αστυνομικους κλπ. κλπ. κλπ.
Θα περιμενα απο τους Ο-Π, αντι να υποσχεθουν ακομα μια ρουσφετολογικη παροχη προς τους 65ρηδες (χωρις καν να ξερουμε απο που θα βρουμε τα λεφτα) να υποσχεθουν την καταργηση ΟΛΩΝ των κεκτημενων που μας εχουν φερει σ’ αυτο το χαλι.
28 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 11:03 μμ
σχολιαστης
Ακουγα πριν λίγο τον κ. Τρεμόπουλο να λέει ότι είναι προβοκάτσια τα περί του Υποψήφιου των Ο-Π κ. Γιώργου Κωνσταντίνου ότι είναι μέλος του Ουρανιου Τόξου και έχει ακραίες θέσεις για το σκοπιανό. Ιδου ένα κείμενο που ο κ. Κωνσταντίνου υπογράφει. Γιατί αφου βάζουν οι Ο-Π στο ψηφοδέλτιο άτομα με τέτοιες απόψεις δεν έχουν τα αρχίδια να το παραδέχονται;
Title: Απ: Τα Σκόπια και το όνομα Μακεδονία
Post by: aliakmwn on July 12, 2006, 21:13:26 pm
Επιτελεστική δήλωση κοινωνικής ανυπακοής
«Δεκαπέντε σχεδόν χρόνια μετά τα κρατικά συλλαλητήρια της Θεσσαλονίκης, διαπιστώνουμε ότι το πολιτικό και δημοσιογραφικό προσωπικό του ελληνικού κράτους επιμένει στην αδιέξοδη επιλογή της «πάση θυσία υπεράσπισης του προαιώνιου ελληνικού ονόματος Μακεδονία». Παραμένει έτσι δέσμιο μιας βαλκανικής πολιτικής που διαμορφώθηκε κατά τη δεκαετία του 90 υπό το κράτος εθνικιστικής υστερίας και εκβιασμών, χωρίς να έχει το θάρρος να απεμπλακεί από την ομηρία των επαγγελματιών της πατριδοκαπηλίας και να πει τα πράγματα με το όνομά τους.
Από έναν στοιχειωδώς λογικό πολιτικό, και άνθρωπο, θα αναμέναμε, αντί να συνεχίζει το στρουθοκαμηλισμό περί των «ψευδεπίγραφων Σκοπιανών» και της «ανύπαρκτης γλώσσας» τους, να ανοίξει τα μάτια του και να δει το αυτονόητο. Να παραδεχτεί δηλαδή ότι ο νέος «μακεδονικός αγώνας» είναι αντικειμενικά αδύνατο να κερδηθεί – καθόσον δε μας αφορά, είναι και ανεπιθύμητο να κερδηθεί.
– Oποιοσδήποτε σοβαρός πολιτικός αγώνας προϋποθέτει σαφή προσδιορισμό του στρατηγικού στόχου. Αν λοιπόν στόχος είναι να μην χρησιμοποιηθεί ο όρος «Μακεδονία» ως όνομα ανεξάρτητου κράτους, τότε ο αγώνας αυτός έχει ήδη ηττηθεί. Η Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει αναγνωριστεί από δεκάδες κράτη, αλλά, το κυριότερο, έχει ήδη καθιερωθεί με αυτό το όνομα στη γλωσσική χρήση και στη συνείδηση όλων των ανθρώπων οπουδήποτε στον κόσμο εκτός των Ελλήνων εθνικιστών. Όποτε κάποιοι άνθρωποι αναφέρονται στο «κράτος χωρίς όνομα» που βρίσκεται στα βόρεια σύνορά μας, στον γραπτό ή ηλεκτρονικό τύπο, στις περιγραφές αθλητικών αγώνων, στα επιστημονικά συγγράμματα ή συνέδρια, οπουδήποτε της γης, χρησιμοποιούν τον όρο «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Η κατάσταση αυτή είναι ανθρωπίνως αδύνατο να αντιστραφεί. Ακόμη και αν το ελληνικό κράτος ήταν παγκόσμια υπερδύναμη, δεν θα ήταν ικανό να αστυνομεύσει και να υπαγορεύσει τη γλωσσική συμπεριφορά έξι δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
– Πέραν τούτου, κατά τη γνώμη μας ούτε το ελληνικό κράτος, ούτε άλλος κανείς απειλείται ή έχει να χάσει οτιδήποτε από την πρακτική αυτή. Η μακεδονική γλώσσα και η μακεδονική ταυτότητα είναι η μόνη που έχουν γνωρίσει οι περισσότεροι από τους κατοίκους αυτού του κράτους στη διάρκεια της ζωής τους. Το όνομά τους είναι η ψυχή τους. Η αξίωση ενός άλλου κράτους να τους υπαγορεύσει τι είδους αυτοσυνείδηση θα έχουν είναι αυθαίρετη και παράλογη. Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος για τον οποίο η αξίωση αυτή δεν γίνεται κατανοητή από την παγκόσμια κοινότητα, όπως ομολογούν οι κατά καιρούς υπεύθυνοι της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Εάν λοιπόν οι Έλληνες πολιτικοί και διπλωμάτες δεν θέλουν να καταφύγουν στη θεωρία ότι όλοι οι λαοί της υφηλίου έχουν συνωμοτήσει εναντίον τους, θα πρέπει να παραδεχτούν ότι δεν είναι στραβός ο γιαλός αλλά αυτοί αρμενίζουν στραβά.
Για τους λόγους αυτούς, εμείς που υπογράφουμε παρακάτω, πολίτες του ελληνικού κράτους, δηλώνουμε ότι από σήμερα θα ακολουθούμε κι εμείς την εύλογη αυτή πρακτική, θα «διασπάσουμε το εθνικό μέτωπο» και θα αποκαλούμε τη Δημοκρατία της Μακεδονίας με το λεγόμενο «συνταγματικό» της όνομα – δηλαδή με το μόνο εύλογο και υπαρκτό της όνομα. Δηλώνουμε ως άτομα ότι δεν αισθανόμαστε να μας δεσμεύει καμία «εθνική συναίνεση» και καμιά «συμφωνία των πολιτικών αρχηγών», ούτε και καμία υποχρέωση να επιτύχουμε τέτοια συναίνεση και να ακολουθούμε κατʼ ανάγκην ομοιόμορφη πρακτική με τους υπόλοιπους πολίτες του ελληνικού κράτους. Δεν εκχωρήσαμε ποτέ σε κανέναν πολιτευτή, διπλωμάτη ή «επιστήμονα» την αρμοδιότητα να αποφασίζει πώς θα μιλάμε. Για τους ίδιους παραπάνω λόγους, δεν επιδιώκουμε να πείσουμε κανέναν ότι πρέπει να πράττει το ίδιο. Οι Έλληνες εθνικιστές, καθόσον μας αφορά, μπορούν αν θέλουν να συνεχίσουν να λένε «τα Σκόπια» και να εννοούν «η Δημοκρατία της Μακεδονίας», διότι οποιοδήποτε άτομο ή ομάδα έχει το ελεύθερο να επινοεί μια ιδιωτική γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί αντί της συλλογικής. Με αυτό τον τρόπο δεν κερδίζει βέβαια τίποτα, αλλά ούτε και βλάπτει κανέναν. Το μόνο που καταφέρνει είναι να δυσκολεύεται να συνεννοηθεί με τους υπολοίπους και έτσι να γίνεται εκνευριστικός και γελοίος.»
Ιωσηφίνα Αθανασιάδου. Σταύρος Αλατάς. Γιώργος Αλεξανδρίδης. Ανδρέας Αναστασίου. Κατερίνα Αρβανιτάκη. Δημήτριος Αργυρός. Παύλος Βοσκόπουλος. Άκης Γαβριηλίδης. Διονύσης Γουσέτης. Σωτήρης Δημητριάδης. Δημήτρης Δημούλης. Μάριος Εμμανουηλίδης. Αλέξανδρος Ηλίας. Nάσος Θεοδωρίδης. Μιχάλης Καβουριάρης. Νέλλη Καμπούρη. Xρίστος Κανελλόπουλος. Λάζαρος Καραλιότας. Άνθη Καρρά. Σπύρος Κασιμάτης. Γιώργος Κεσίσογλου. Τάσος Κυπριανίδης. ***Γιώργος Κωνσταντίνου***** Δημήτρης Λαβατσής. Σοφία Λαλοπούλου. Λουκία Μάνο. Παναγιώτης Μάρκου. Νίκος Μενεγάκης. Σοφία Νικολαϊδου. Θανάσης Μαρβάκης. Μάρθα Μιχαηλίδου. Γεώργιος Νακρατζάς. Μαρία Παπαδήμα. Γιάννης Παπαδημητρίου. Nίκος Παπαδογιάννης. Χριστόφορος Παπαδόπουλος. Πάρις Παπαμίχος-Xρονάκης. Μιχάλης Παπαρούνης. Βασίλης Παπαστεργίου. Nίκος Παπαστεργιάδης. Θανάσης Παρίσης. Tάσος Πεχλιβανίδης. Χρίστος Πουλάκης. Βασίλης Σακελλαρίου. Χρήστος Σίμος. Βασίλης Σκλιας. Πέτρος Σταύρου. Νίκος Σωμιτάκος. Δημήτρης Τσαμπρούνης. Βασίλης Τσιάνος. Αλεξία Τσούνη. Γιώργος Φουρτούνης. Ζωή Χαλιδιά. Πάνος Χατζηπροκοπίου. Παύλος Χατζόπουλος. Θάνος Χρηστίδης……………
http://www.thmmy.gr/smf/index.php?action=printpage;topic=6234.0
29 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 12:01 πμ
Dralion
Αγαπητε σχολιαστη, αν υπαρξει καποτε ελληνικο κομμα που θα καταφερει να
α) χωρισει το κρατος απο την εκκλησια
β) εξυγιανει την δημοσια διοικηση
γ) κανει την Δικαιοσυνη ανεξαρτητη
δ) προστατεψει το περιβαλλον
ε) δημιουργησει υποδομες (παιδεια, υγεια, μεταφορες, ενεργεια)
τοτε δεν θα εχω ΚΑΜΜΙΑ αντιρηση να ονομαστουν ολοι οι δρομοι της Θεσσαλονικης σε οδους Κεμαλ Ατατουρκ. Επισης δεν θα εχω ΚΑΜΜΙΑ αντιρηση να ονομαστουν ολοι οι γειτονες μας σε Μακεδονια (σκετο).
Και ξερεις γιατι; Γιατι αν καποτε καταφερουμε να κανουμε την Ελλαδα κρατος (σημερα μονο κρατος δεν ειναι) τοτε θα ειμαστε τοσο ισχυροι, που οι αλλοι θα μας χαριζουν οσα ονοματα, οσους δρομους και οτιδηποτε αλλο θελουμε.
Σημερα προσπαθουμε να παιξουμε διεθνη παιχνιδακια απο την διπλωματικη θεση του καρπαζοεισπρακτορα. Τα σοβαρα κρατη (εκεινα που εχουν την ισχυ να καθοριζουν τις διεθνεις συνθηκες) μας εχουν φτυσμενους – και εντελως δικαιολογημενα. Το μονο που μας σωζει, ειναι οτι οι βορειοι γειτονες μας ειναι ακομα πιο ρεζιληδες απο εμας.
Αν νομιζεις οτι το παιχνιδι παιζεται στο να «αποκαλυψουμε» ποιοι και ποσοι Ο-Πιτες ειναι υπερ της Μακεδονιας-σκετο, τοτε διαφωνω ριζικα.
Αν νομιζεις οτι το προβλημα της Ελλαδας σημερα ειναι το τι ονομα θα εχουν οι γειτονες της, διαφωνω επισης.
Εγω πιστευω οτι το προβλημα της Ελλαδας ειναι το πως θα υλοποιησει τα σημεια (α) – (ε) πιο πανω. Το κριτηριο της ψηφου μου ειναι το ποιος (νομιζω οτι) θα μπορεσει να υλοποιησει αυτα τα σημεια καλυτερα. Σιγουρα δεν ψηφιζω με κριτηριο το τι (νομιζω οτι) εχει στο κεφαλι του ο καθε πολιτευομενος σχετικα με τον Κεμαλ και την Μακεδονια-σκετο.
Ισως και να ειμαι απλοικος, δεν ξερω.
29 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:21 μμ
Πάνος
σχολιαστή,
για να μη μένουν λάθος εντυπώσεις, πρόκειται για συνωνυμία. Αυτός που υπογράφει είναι ο Γ. Κωσταντίνου ο σκιτσογράφος (μας είχε κάνει, στην ομάδα «πολίτες για το Θερμαϊκό» το σκίτσο για την επέκταση του διαδρόμου 10/28) και ζει μόνιμα στη Βαρκελώνη. Καμιά σχέση, δηλαδή.
http://archive.enet.gr/online/online_text?c=110&id=15101208
Ο Γ. Κωσταντίνου της Πέλλας, λένε αυτοί που τον γνωρίζουν, συμφωνεί με τη θέση των Ο-Π για σύνθετη ονομασία.
29 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 2:49 μμ
σχολιαστης
Μπαρδόν, αν πρόκειται περί συνωνυμίας. Γιατί αποσύρθηκε ουσιαστικά;
29 Σεπτεμβρίου, 2009 στις 5:39 μμ
Πάνος
Για …προληπτικούς λόγους, υποθέτω, μετά το κάλεσμα που έγινε στα «αδέρφια Μακεδόνες» να τον ψηφίσουν, ως «δικό τους άνθρωπο».