Του Ευάγγελου Σπινθάκη
Ως Κρητικός, θεωρώ χρέος μου προς τους παλιούς Κρητικούς που τίμησαν τα όπλα πολεμώντας για την ελευθερία και την ένωση με την Ελλάδα, να γράψω τα εξής.
Η σημερινή οπλοκατοχή και η οπλοχρησία στην Κρήτη ΔΕΝ είναι παράδοση, είναι εγκληματική δραστηριότητα και ξεγιβέντισμα (ξεφτίλισμα) του Κρητικού και της Κρητικής παράδοσης. Οι λεβέντες Κρητικοί παλιά, είχαν τα όπλα χωσμένα (κρυμμένα), «για μιαν ανάγκη», θυμάμαι να λένε, και εννοούσαν δύο πράγματα.
Για τον αγώνα υπέρ της ελευθερίας – ένωσης με την Ελλάδα (και όχι για μια αυτόνομη Κρήτη…) και για τα «οικογενειακά» δηλαδή τις ιστορίες τιμής. Η επίδειξη ήταν άγνωστη λέξη.
Γνώρισα Κρητικούς που είχαν γερμανικά λούγκερ θαμμένα ένα μέτρο βαθιά στην αυλή τους. Ποτέ δεν τα ξέθαψαν, απλώς ήξεραν ότι υπήρχαν εκεί και αυτό τους ήταν αρκετό. Θυμίζω ότι οι Κρήτες παρέδωσαν μια φορά τα όπλα τους ξεγελασμένοι από την μεταξική δικτατορία τάχα για τον πόλεμο του 1940. Έτσι βρέθηκαν άοπλοι όταν πέσανε οι «ουρανίτες» οι Γερμανοί αλεξιπτωτιστές τον Μάιο του 1941. Αν οι Κρήτες είχαν όπλα, η μάχη της Κρήτης πιθανόν να εξελισσόταν διαφορετικά…..
Οι βοσκοί πάλι είχαν δίκαννα «τσιφτέδες» για τους λαγούς ή και πολεμικά όπλα για προστασία στις ερημιές που γύριζαν. Αρκετοί τα χρησιμοποιούσαν και για βεντέτες που έχουν όμως εκλείψει εδώ και χρόνια. Θυμίζω την απαγωγή της Τασούλας το 1950 που συντάραξε όλη την Κρήτη αλλά και την χώρα (η Ρέα Γαλανάκη έχει γράψει σχετικά το βιβλίο «Βαθειά αμίλητα νερά»).
Η πρώτη και τελευταία μεταπολεμική επίσημη «ηρωική» παρέλαση οπλοφόρων στο Ηράκλειο ήταν το 1978, όταν η κυβέρνηση Καραμανλή, σκόπευε να πάρει τα αρχαία από το μουσείο για να τα εκθέσει στο εξωτερικό. Έτσι ξεθάφτηκαν όχι μόνο όπλα αλλά και όλμοι και πολυβόλα. Ήταν τότε που ο Καραμανλής είχε πει το αξέχαστο «Ντρέπομαι, έξω μόνο πάμε καλά». Ας πούμε ότι η έξοδος των αρχαίων από το νησί έθιξε μια ευαίσθητη χορδή του Κρητικού.
Δεν θυμάμαι παλιά κανέναν Κρητικό να τριγυρνά και να επιδεικνύει τα κουμπούρια του. Εθεωρείτο ντροπή και άνανδρο.
Το να κουβαλά σήμερα κάποιος σιδερικό είναι θράσος και δειλία, αν βεβαίως δεν ανήκει σε κάποια μαφία. Ας μην ξεχνάμε ότι τα όπλα συντηρούν μια μαύρη αγορά και μια εγκληματική δραστηριότητα με υψηλό ανθρώπινο, οικονομικό και κοινωνικό κόστος για την Κρήτη. Ας μην ξεχνάμε ότι η οπλοκατοχή και η οπλοχρησία ενθαρρύνονται και από πολιτικούς που κατά καιρούς γίνονται δεκτοί στο νησί με «μπαλωτές». Οι πυροβολισμοί αυτοί σε γλέντια και γάμους κλπ στοιχίζουν ζωές κάθε χρόνο στο νησί. Παιδιά που παίζουν αμέριμνα έχουν δεχτεί σφαίρες από το πουθενά…
Όσοι (κυρίως μη Κρητικοί) θεωρούν τα όπλα μια Κρητική γραφικότητα (που εξυμνείται μάλιστα από κάποιους αγοραίους τηλεοπτικούς μουζικάντες), ας εύχονται να μην βρεθούν ποτέ τους αντιμέτωποι με νταήδες οπλοφόρους να διαφωνούν πχ για μια θέση πάρκιν ή με μεθυσμένους παλικαράδες σε γλέντια.. Τα έχω ζήσει και τα δύο και ομιλώ μετά λόγου γνώσεως.
Kάποιοι από τους παλιούς Κρητικούς που κράτησαν όπλα σε δύσκολές εποχές ήταν συγγενείς μου και έχω μιλήσει μαζί τους για αυτές. Κρίνω σκόπιμο να αναφέρω τα ονόματά τους.
Ο θείος Τζίμης, μετανάστης στις ΗΠΑ από το 1908, γύρισε το 1912 εθελοντής, πολέμησε στο Μπιζάνι και ξενητεύθηκε πάλι το 1913 για να επιστρέψει οριστικά το 1970 και να πεθάνει στο χωριό το 1980. Ο θείοι Γιάννης, Αντώνης, Γιώργης. Πέτρος, Χαρίδημος. Πολέμησαν το 1922 στην Μικρασία και το 1940-41 στα ηπειρώτικα βουνά. Αφού εκπλήρωσαν το καθήκον τους στην πατρίδα, δεν ξανάπιασαν όπλο, παρά μόνο το ξινάρι για να ποτίσουν ταπεινά με τον ιδρώτα τους την Κρητική γη.
Ευάγγελος Σπινθάκης
Λεζάντα φωτογραφίας
Η φωτογραφία γράφει από πίσω «Οι Πιτσιδιανοί στην επανάσταση της Θερίσσου 1908». Ο αμούστακος νεαρός δεξιά είναι ο αδελφός της γιαγιάς μου ο Πετρονικολής, που τον πρόλαβα και εγώ, γέροντα βεβαίως. Ήταν τότε που οι Κρητικοί είχαν σοβαρούς λόγους να βαστούν τ’ άρματά τους.
23 Σχόλια
Comments feed for this article
23 Δεκεμβρίου, 2011 στις 9:38 μμ
ο δείμος του πολίτη
Πολλάκις έχω ταχθεί κατά πάσης οπλοφορίας, συμπεριλαμβανομένου και του κυνηγιού…
Ή όπως είπε κι ένας αγαπημένος Αμερικανός της stand up comedy ας δίνονται ελεύθερα τα όπλα, αλλά η κάθε σφαίρα να κοστολογείται τουλάχιστον 5.000 €. Τότε πράγματι θα άξιζε να φας κάποιον, άνθρωπο ή ζώο.
23 Δεκεμβρίου, 2011 στις 9:54 μμ
δεξιος
Την θυμάμαι αυτή τη φάση του 1978.
Δε νομίζω ότι έθιξε κάποια χορδή Κρητικών η έκθεση των αρχαίων αλλά οι πασόκοι από την Αθήνα διέδωσαν ότι τα αρχαία δεν θα επιστρέψουν ποτέ και ότι ο Καραμανλής τα έχει πουλήσει.
Και όταν λέω πασόκοι δεν εννοώ μόνο το κόμμα αλλά όλο το σύστημα ΔΟΛ,Ελευθεροτυπία κλπ.
Τα διάβαζα στις εφημερίδες τους.
Επειδή δε οι Κρητικοί παραδοσιακά πιστεύουν αυτή την πολιτική παράταξη το πίστεψαν.
Τα επόμενα χρόνια (και αφού ήλθε στην κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ) βγήκαν μινωικά αρχαία στο εξωτερικό πολλές φορές χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
24 Δεκεμβρίου, 2011 στις 12:56 πμ
sissa ben dahir
.
.
.
Μαύρο και το μητρώο μου
σαν το ποκάμισό μου
μα κλέφτης δεν επάτησε
ποτέ στο χειμαδιό μου
————————————–
Εφτάσφαιρο κρατεί αυτός
κι εγώ δεκαενιάρι
και με τα μάτια μου κλειστά
μια σφαίρα θα την πάρει.
—————————————
Καημένα Μυριοκέφαλα
κι Αση γωνιά πιο πέρα
που μέρα δεν επέρασε
χωρίς να πέσει σφαίρα.
24 Δεκεμβρίου, 2011 στις 1:55 πμ
Γιάννης - 2
Η οπλοφορία και οπλοχρησία των Κριτικών δυστυχώς έχει μεταφερθεί από μερικούς και στο εξωτερικό.
Ρίχνουν μπαλωθιές σε χορούς Συλλόγων και σε γάμους, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τους υπόλοιπους παρόντες.
24 Δεκεμβρίου, 2011 στις 2:09 μμ
nikiplos
Καλησπέρα σε όλους και χρόνια πολλά…
Σήμερα στα χρόνια που ζούμε και σε εκείνα που έρχονται, το να μιλάει κανείς για απαγόρευση ή εν πάσει περιπτώση έλεγχο της οπλοφορίας δεν είναι παρά μια απλή ρητορεία χωρίς καμία επαφή με την πράξη…
Στα αστικά κέντρα, οπλοφορεί ένα σημαντικό ποσοστό μεταναστών, οπλοφορεί σχεδόν το σύνολο των Ρομά, και κυρίως ένα τμήμα μπράβων και μαϊντανών της show business…
Πλέον είναι πολύ πιθανόν να έρθει κανείς αντιμέτωπος με νταήδες οπλοφόρους, και ιδίως αν είναι μετανάστες (Αλβανοί, Ρώσοι, Ρουμάνοι κλπ) είναι πιθανόν να τον σκοτώσουν για πλάκα, όχι για ρατσιστικούς λόγους, αλλά απλά γιατί έχουν άλλη άποψη για τη ζωή και την αξία της, την οποία βεβαίως κουβαλούν από τις χώρες τους…
Δύο λεπτομέρειες για τα όπλα που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος:
Λεπτομέρεια 1η: Αν κάποιος έχει γερό μέσον και βγάλει άδεια οπλοφορίας, πρέπει να αγοράσει ένα όπλο το οποίο υποχρεωτικά είναι αμυντικό. Στη συνέχεια το δηλώνει στην τοπική Ασφάλεια. Το επόμενο βράδυ ένας γείτονας με στεντόρεια φωνή, κάνει με το στόμα Μπαμ! Δυνατά! Μια γραία γειτόνισσα τηλεφωνεί στην ασφάλεια και αναφέρει για πυροβολισμό. Το πρωτόκολλο μιλάει ρητά για μάζεμμα όλων των δηλωμένων όπλων. Που σημαίνει ότι ακόμη κι αν αυτός ο κάποιος δεν έχει προλάβει καν να ανοίξει το κουτί, του το παίρνουν το όπλο και με τη συνήθη γραφειοκρατία το παρακρατούν για κάνα 9μηνο, περίπου… Επομένως? Ποιό πρακτικό συμπέρασμα βγαίνει?
Σημείωση1: Πολλοί μαϊντανοί, ένας εκ των οποίων το έχει επιδείξει πολλές φοράς (κερατάς δικηγόρος 7 γράμματα κλπ) φέρουν όπλα. Πολλοί άλλοι τα επιδεικνύουν σε γάμους κλπ. Όλα αυτά που επιδεικνύονται συχνά με παρουσία αστυνομικών οργάνων, είτε εν υπηρεσία, είτε εκτός, είναι ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ. Δηλαδή παράνομα! Είναι κοινό μυστικό λοιπόν ότι το όλο σύστημα που αφορά την οπλοκατοχή, πάσχει εκ βάθρων… Θέλω να πω δλδ πως ένας απλός έλεγχος για όπλο σε σημαίνων νονό ή πρόσωπο ή και στους μπράβους του, θα αναδείκνυε την παρανομία οπλοκατοχής. Άρα έπρεπε να συλληφθούν πάραυτα όλοι αυτοί…
Λεπτομέρεια 2η: Σήμερα αν κάποιος θέλει να βρει ένα καλό όπλο στην παρανομία, πρέπει να απευθυνθεί στον υπόκοσμο. Συνήθως είναι χρησιμοποιημένα, αφού περίπου κάθε ημέρα γίνεται μια ένοπλη ληστεία ή και φόνος στη χώρα μας… Μια καλή πηγή είναι οι Ρομά Δυτ. Αττικής που φέρονται να έχουν καθαρά… όπως και για τους κρητικούς οι «βάρκες» που έφερναν άφθονα από Λιβύη…
Σημείωση2η: Θυμάται κανείς στα μέσα-τέλη των 90ς που είχαν τα ΜΑΤ εισβάλλει σε έναν καταυλισμό των Ρομά, στη Δυτική Αττική και ολοφύρονταν οι Δημοσιογράφοι για το στυγνό κράτος? Η Αστυνομία είχε βρει τότε εκεί στις παράγκες ένα υπερσύγχρονο οπλοστάσιο με σφαίρες κλπ. Ακόμη και στα πράγματα των μικρών παιδιών… Κανένας δεν έμαθε τίποτε φυσικά… Σήμερα το εμπόριο έχει ανδρωθεί. Και με τη συμβολή των νεοφερμένων μεταναστών οι παράγκες έχουν γίνει βίλες αμφίβολης αισθητικής, ενώ το οπλοστάσιο ακόμη και των Λοκατζήδων πλέον ωχριά μπροστά σε αυτά που κυκλοφορούν άφθονα…
Η γνώμη μου: Οι καιροί έχουν αλλάξει άρδην. Πρέπει απαραίτητα να υπάρξει όπως και στις ΗΠΑ, ελεύθερη οπλοκατοχή για αυτοπροστασία των πολιτών.
και φυσικά επαναφορά της θανατικής ποινής, η οποία μόνη αυτή θα αποσυμφορήσει τις φυλακές μας… Σήμερα το κατάπτυστο νομοσχέδιο του ηλιθιωδέστατου Υπουργού, αποσυμφορεί τις φυλακές επιτρέποντας την άμεση έξοδο σε μαστρωπούς, εκβιαστές, ένοπλους ληστές και φυσικά αποδεδειγμένους βιαστές… και έχουμε και χειρότερα…
24 Δεκεμβρίου, 2011 στις 8:55 μμ
Σπινθάκης
Όσα αναφέρει ο δεξιός ίσως είναι έτσι. Το ερώτημα βεβαίως είναι γιατί ολόκληρο το νησί ταυτίστηκε, μυωπικά κατά την γνώμη μου, με το ΠΑΣΟΚ. Μόνο όποιος είχες ζήσει στην Κρήτη μέχρι το 1974 μπορεί να καταλάβει το γιατί. Ως τότε η Κρήτη ήταν στην απομόνωση και οι Κρητικοί αισθάνονταν παρίες. Όλο το νησί ήταν υπό τιμωρία για τις μη δεξιές (αλλά και μη αριστερές) πεποιθήσεις του. Το 1981 οι Κρητικοί θεώρησαν ότι για πρώτη φορά μπαίνουν στο παιχνίδι (όπως και πολλοί άλλοι Έλληνες άλλωστε) και του έδωσαν και κατάλαβε. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η επινόηση των «μη προνομιούχων» ήταν εγκληματικά ιδιοφυής εκείνου του μυστήριου τύπου, του Αντρέα (για μια Ελλάδα νέα, βεβαίως βεβαίως)….
Για όσα λέει ο νικιπλος θέλω να παρατηρήσω μόνο το εξής. Δεν ξέρω αν έχεις ζήσει σε τόπο που όλοι οι γείτονές σου οπλοφορούν. Εγώ το έχω ζήσει στην Κρήτη και μπορώ να πω ότι είναι ένας σκέτος εφιάλτης.
26 Δεκεμβρίου, 2011 στις 6:50 μμ
2011: Οι φιλοξενίες της καλύβας « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
[…] Τα όπλα στην Κρήτη τότε και σήμερα […]
25 Ιουλίου, 2012 στις 11:53 πμ
Αφώτιστος Φιλέλλην
Η Κρητη, οι Κρητικοι και τα οπλα εχουν σημαντικη θεση σε ενα μικρο αφηγημα που εγραψα:
Αφωτίστου Φιλέλληνος, Σχέδιο αφηγήματος “ΔΕΚΑ ΕΞΙΜΙΣΗ ΝΟΕΜΒΡΗ”
http://www.poiein.gr/archives/11622/index.html#comments
…..
¨Σκηνή δέκατη :
Φεβρουάριος 1975
Οι πρώην ένοπλοι σοσιαλιστές της περιόδου της στρατιωτικής δικτατορίας, που είχαν διασκορπιστεί στην Ευρώπη, στρατολόγησαν έλληνες εμιγκρέδες και μετακινήθηκαν στην Λιβύη. Εκεί, με την βοήθεια του καθεστώτος Καντάφι, εξοπλίσθηκαν και εκπαιδεύτηκαν στρατιωτικά με σκοπό την απόβαση στην κοντινή Κρήτη. Οι αντάρτες αυτοί ονομάσθηκαν «λίβυοι ή κανταφικοί»
Από το λιμάνι του Τομπρούκ έως το ακρωτήρι Παξιμάδια (ένα ερημικό ακρωτήρι στην νότια πλευρά του νομού Ηρακλείου) η απόσταση είναι μόλις 200 μίλια ή 325 χιλιόμετρα. Εκεί θα τύχουν θερμής υποδοχής από τις πολυπληθείς ένοπλες οργανώσεις των παραδοσιακά βενιζελικών κρητικών, και κατόχων πολύ μεγάλης ποσότητας οπλισμού, που καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε ποτέ να συλλέξει. Όλοι μαζί επιτίθενται στο Ηράκλειο, το οποίο καταλαμβάνουν σύντομα. Οι Κρητικοί, που πάντα εμφάνιζαν κρυφές τάσεις αυτονομίας, ήταν εντελώς εχθρικοί με το καθεστώς και σημαντικό τμήμα της Κρήτης ήταν ουσιαστικά εκτός νόμου. Για να αποφευχθούν οι προστριβές και οι ένοπλες συρράξεις με τους υπόλοιπους, οι λίγοι σταλινικοί – μειοψηφία του Κρητικού λαού – είχαν οδηγηθεί σε κυβερνητικές θέσεις στην πρωτεύουσα.
…..
Σκηνή ενδέκατη :
Παράλληλα, οι ενωμένες στρατιωτικές δυνάμεις των μαζικών οργανώσεων Πανελλήνιο Αντισταλινικό Μέτωπο, που είχε ενισχυθεί με αποφασισμένους εμιγκρέδες από το εξωτερικό και Πανελλήνιο Απελευθερωτικό Κίνημα που ενισχύθηκε από τους «λίβυους» αντάρτες, μαζί με αντισταλινικούς Κρητικούς που καταφθάνουν σταδιακά στον Πειραιά, προετοιμάζονται να επιτεθούν στην πρωτεύουσα………
Η επίθεση ήταν σφοδρή. Καταλαμβάνεται το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης (η διοίκηση της φρουράς του είχε ήδη διαβρωθεί από δημοκράτες αποταγμένους αξιωματικούς, οι παλαιότεροι από την εποχή της δίκης των αεροπόρων έως την εποχή του ΑΣΠΙΔΑ), άλλα σημαντικά υπουργεία και κρατικές υπηρεσίες.
…………
Σκηνή δωδέκατη :
Μετά την επιτυχή έκβαση της ένοπλης πάλης εναντίον του τυραννικού σταλινικού καθεστώτος συστάθηκε κυβέρνηση εθνικής αντιδικτατορικής-αντισταλινικής ενότητας με απώτερη προοπτική τις ελεύθερες εκλογές.
……
Μετά πάροδο ενός χρόνου έγιναν δύο πολύ σημαντικά δημοψηφίσματα. Το πρώτο αφορούσε την κατάργηση ή όχι του θεσμού της βασιλείας. Το 75% των ψηφοφόρων αποφάσισε την κατάργηση του θεσμού της βασιλείας, προς μεγάλη λύπη σημαντικού ποσοστού των μεσο- και μεγα-λοαστών, μικροαστών καθώς και μεγάλου μέρους του φιλοβασιλικού αγροτικού πληθυσμού.
Το δεύτερο και σημαντικότερο δημοψήφισμα ήταν η ανεξαρτητοποίηση της Κρήτης και των Νέων Χωρών (Μακεδονία-Θράκη) χώρα και η ομοσπονδοποίηση της χώρας.
Οι νότιοι (οι απελευθερωθέντες έως το 1864, οι οποίοι στη συνέχεια πολέμησαν στους Βαλκανικούς Πολέμους και απελευθέρωσαν την Μακεδονία-Θράκη, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν και στην Μικρασιατική Εκστρατεία του 1919-1922) καταλαβαίνοντας αφενός μεν ότι δεν ήταν δυνατόν να συνεννοηθούν με τους Κρήτες, οι οποίοι -μέσω ενός ψηλού πολιτικού και επιχειρηματιών κρητικής καταγωγής- είχαν αναπτυξιακά οράματα σε διεθνές επίπεδο, και ήθελαν να δημιουργήσουν ένα κρατίδιο τύπου Κύπρου της δεκαετίας του ‘90 (με δυνατή αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, λιμενικές διευκολύνσεις σε μια από τις υπερδυνάμεις, ναυτιλία , τουρισμό και μακροπρόθεσμα σχετικές υποστηρικτικές υπηρεσίες), ενώ παράλληλα το πλέον συντηρητικό και καθυστερημένο τμήμα του ελληνικού λαού, δηλ. οι κάτοικοι των “Νέων Χωρών”, δηλ. της βόρειας Ελλάδας, που αποτελούνταν κυρίως από ποντίους, μικρασιάτες πρόσφυγες και Ελληνοσλάβους (οι οποίοι ήταν χρήσιμοι βεβαίως στην εξωτερική πολιτική ως εθνικιστές και κατά φαντασίαν τουρκοφάγοι : χαμένες πατρίδες, Αγιά Σοφιά, κ.λ.π.) οι οποίοι, μαζί με τους ολιγότερους γηγενείς μακεδόνες και θράκες, έβριζαν το εκάστοτε επίσημο κράτος ως “κράτος των Αθηνών”, παρά την αναγόρευση της Θεσσαλονίκης ως συμπρωτεύουσας και ενθυμούμενοι τις μάταιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της βόρειας Ελλάδας, εψήφισαν σε σημαντικό ποσοστό υπέρ της ομοσπονδοποίησης της χώρας.
Οι κάτοικοι της βόρειας Ελλάδας εψήφισαν και εκείνοι -κινούμενοι από φυγόκεντρες δυνάμεις και τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες – υπέρ της ομοσπονδοποίησης.
Τέλος οι Κρήτες -υποκινούμενοι από τοπικούς πολιτικοοικονομικούς παράγοντες – και με την πρόσθετη υπόσχεση ότι με νόμο “Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις“ που θα ψηφίσει άμεσα η τοπική (κρητική) κυβέρνηση, θα επιτραπεί η κατοχή και χρήση πολεμικών όπλων διαμετρήματος έως 0.452 της ίντσας εψήφισαν συντριπτικά –εκτός των Χανιωτών- υπέρ της ομοσπονδοποίησης.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι το 66.6 % των Ελλήνων ψήφισε υπέρ της ομοσπονδοποίησης, (που όταν πολλαπλασιασθεί επί 10 προκύπτει το 666) γεγονός που ανησύχησε πολύ την εκκλησία της Ελλάδος και το οικουμενικό πατριαρχείο, όχι μόνον λόγω του σατανικού αριθμού, αλλά κυρίως των ενδεχόμενων αποσχίσεων Μητροπόλεων της Κρήτης και της Βορείου Ελλάδας από την εκκλησία της Ελλάδος στην Αθήνα, ανάλογες με αυτή της εκκλησίας της Ελλάδος από και το οικουμενικό πατριαρχείο .
Τώρα, με το νέο σύνταγμα που ψηφίσθηκε, η Ελλάδα αποτελείται από 3 ομοσπονδιακά κρατίδια : της παλιάς Ελλάδας, της Κρήτης και της Μακεδονίας –Θράκης. Να περιμένουμε μια καλύτερη πορεία στις επερχόμενες εκλογές για την ομοσπονδιακή βουλή του 1977 ;
25 Ιουλίου, 2012 στις 12:01 μμ
KwstasFreddy
Η υπόθεση με τα αρχαία του μουσείου ήταν πραγματικά ντροπή για την Ελλάδα, και την μοναδική ευθύνη γι αυτήν την φέρει ο αρχιερέας της σήψης, ο πισσοκόκκαλος «Αντρέας» , ο πολιτικός που δίδαξε την λαμογιά και μας οδήγησε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα…
25 Ιουλίου, 2012 στις 1:43 μμ
Mitsos
Ωραίο θέμα. Δεν έχω πολύ χρόνο να αναφερθώ αλλά θα πω δυο λόγια μια και τυγχανει να ειμαι Κρητικος και κατοικος της υπαιθρου. Κατ’ αρχην θεωρω υπερβολες αυτα που γραφει το δημοσιευμα σε σχεση με το παρελθον. Δηλ οτι τα οπλα ηταν κρυμμενα κλπ. Τα οπλα ηταν κρυμμενα μονο κατα τη διαρκεια της κατοχης, της δικτατοριας, του εμφυλιου ισως κλπ δηλ σε ανωμαλες περιοδους. Απλως τα οπλα ησαν λιγα, παλαια και χρησιμοποιουνταν απο ανθρωπους που ηταν αναγνωρισμενοι εθνικοι αγωνιστες. Σημερα η βιομηχανια βγαζει ολων των ειδων οπλα, τα οπλα ειναι συγχρονα για αυτο το καθε αμουστακο μαιμουνι κανει τον οπλουργο και τον πυροβολητη στους γαμους, με αποτελεσμα λογω κακου χειρισμου να εχομε καποιες λιγες φορες θυματα.
Η πολιτεια πρεπει να διαχωρισει την εννοια οπλοκατοχη απο την εννοια οπλοφορια. Ο νομος ειναι χαζος περι νομιμου κατοχης και οπλοφοριας. Γενικοτερα παντως αν θελουμε να δουμε στην Κρητη ποιοι κανουν τους καουμποιδες οι περισσοτεροι ειναι της ΝΔ, λιγοτεροι του ΠΑΣΟΚ και κανενας σχεδον ΚΚΕ. Το ρητορικο ερωτημα τωρα ειναι ποιοι και ποτε θα κανουν την επανασταση που τοσο τρεμουν καποιοι μεγαλοαστοι και μικροαστοι της Ελλαδος.
Αρα πολιτικη καλυψη βουλευτων-βολευτων και αστυνομιας συντηρει το θεμα. Πισω απο το θεμα κρυβεται πολυ χρημα απο το λαθρεμποριο οπλων και πυρομαχικων για αυτο υπαρχουν τα καλα παιδια οι δικηγοροι που τοσο «συμπαθω», οι δικαστες και παραδικαστες που επισης «σεβομαι πολυ» και οι μπατσοι που σφυριζουν αμεριμνα τις περισσοτερες φορες.
Τωρα στο θεμα αν χρειαζεται οπλο να σκοτωσει κανεις, εκει λεω και ναι και οχι. Εγω προσωπικα πχ ειμαι φιλος των μαχαιριων και ειμαι και συλλεκτης πολυ παλαιων μαχαιριων. Αν ηταν να σκοτωσω κανενα μαλλον θα προτιμουσα τη λυση μαχαιρι για να το ευχαριστηθω κι ολας μια και θα κατσω μετα ισοβια.
25 Ιουλίου, 2012 στις 10:33 μμ
Pepermint
Σύμφωνα με έγκυρη μελέτη του πανεπιστημίου της γκουανταλχανάρα
οπλοφορούν
το 99% των χρυσαυγιτών κρητών
το 90% των νδημοκρατών
το 90% των οπαδών λάος
το 5% των πασόκων
το 0% των υπολοίπων αριστερών
ως εκ τούτου σε μιά νήσο, γνωστή για τα πολιτικά της φρονήματα
η μελέτη κρίνεται ακριβής, αξιόπιστη και πολίτικαλ κορρέκτ
ΖΗΤΩ Ο ΕΚΤΡΕΛΛΑΝΙΣΜΟΣ της new left !~~
25 Ιουλίου, 2012 στις 10:34 μμ
Pepermint
Εγώ πάλι ξέρω…ότι οι Κρήτες από αρχαιοτάτων, όχι μόνο επέτρεπαν την οπλοφορία/οπλοχρησία, αλλά την επιβάλλανε.
ps- επίσης σε μιά έγκυρη και αξιόπιστη και φερέγγυα και πολύ γκλιττεράτη μελέτη του πανεπιστημίου της γκουανταλχανάρα
οπλοφορούν σε ποσοστό 99% οι χρυσαυγίτες της Κρήτης
90 οι του λάος
80% οι της νδ
9% οι σοσιαλδημοκράτες
0% οι υπόλοιποι αριστεροί
σε ένα νησί…γνωστό βέβαια για τα πολιτικά του φρονήματα
που όλοι σχεδόν οπλοφορούν
τα αποτελέσματα κρίνονται ακριβή
ΖΗΤΩ Ο ΕΚΤΡΕΛΛΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
25 Ιουλίου, 2012 στις 10:58 μμ
Mitsos
Κατ’ αρχας pepermint πρεπει να μου την πεις αλλιως δεν γίνεται. Κατα δευτερον οι οπαδοι Λαος, ΧΑ ειναι ανυπαρκτοι στην Κρητη και για αυτο δεν αναφερονται.
Οι Συριζαιοι ειναι πρωην πασοκοι αρα δεν αναφερονται. Αυτοι που βαζουν οπλα στο νησι, τα εμπορευονται και καλυπτονται ειναι της Ντορας και κατοπιν μερικων βολευτων του ΠΑΣΟΚ. Συγγνωμη που σου προσβαλα το κομμα σου αλλα για μενα δεν ειναι προσβολη να πουλα κανεις οπλα αμα ειναι μαγκας.
Αυτους που γλιφουν μπατσους και βουλευτες τους θεωρουσα και τους θεωρω αδερφες ανεξαρτητου ιδεολογιας, διοτι τον μπατσο τον γλιφεις στην αρχη αλλα μετα σου λεει μαγκα για να μην σε ενοχλω θελω να κανεις το χαφιε και να μου δινεις τοσα. Το κυκλωμα ετσι δουλευει και στα οπλα και στα ναρκωτικα. Οι μεγαλυτεροι χαφιεδες ειναι οι γνωστοι μεγαλοι καπετανιοι κουμπουροφοροι, που τις περισσοτερες φορες αμα τους χτυπησεις κανενα γκαζοντενεκε τρεχουν χιλιομετρα.
Οι αριστεροι στην Κρητη δεν εχουν οπλα, εκτος ισως απο καποιους που εχουν κανενα της κατοχης που πρακτικα ειναι πεπαλαιωμενο. Αρα δεν νομιζω οτι τιθεται κινδυνος για το συστημα. Μαλλον σημερα οι δεξιοι τρωγονται για φασαριες.
Στην τελικη και τα κυνηγετικα μια χαρα σκοτωνουν οπως και τα μαχαιρια, οι τσαπες, τα φτυαρια, τα τρακτερ που μπορει να τσαλοπατησουν μια χαρα και μετα να φρεζαρουν κι ολας.. Ορεξη να υπαρχει και οποιος θελει επαναστασεις οπλα βρισκει οπως ελεγε και ο Κολοκοτρωνης, ο Καραισκακης, ο Λενιν, ο Βελουχιωτης, ο Δασκαλογιαννης και οι λοιποι.
25 Ιουλίου, 2012 στις 11:11 μμ
Mitsos
Να και αποδειξεις
25 Ιουλίου, 2012 στις 11:19 μμ
Pepermint
Mitso…δεν πήγαινε σε εσένα
επ΄ουδενί
ατομικά
αλλά άμα θες…πάρτο (το κάνες ήδη)
το κόμμα μου ?….Αυταπατάσαι αγαπητέ
επειδή το ψήφισα για πρώτη φορά στην ζωή μου ελέω ανάγκης που και οι θεοί πείθονται
δεν το κάνει κόμμα
όπως και οι υπεραπλουστεύσεις περί ντόρας και βουλευτών πασόκων, καλών αριστερών, κακών αριστερών κ.λ.π.
(σε τελική αντάρτες…του δσε…υπήρχαν στο νησί μέχρι και το 75 :-))
απλά υπάρχει η ενδοχώρα..και τα παράλια
τα τελευταία εκκοσμικευμένα και σχετικά ήρεμα
η πρώτη…όπως και π.χ….που επιβαλλόταν να οπλοφορούν…
25 Ιουλίου, 2012 στις 11:26 μμ
Pepermint
π.Χ
25 Ιουλίου, 2012 στις 11:27 μμ
Mitsos
Το τραγουδι αυτο βασιζεται σε αληθινη ιστορια. Μετα απο γαμο εκαναν μπλοκο σε λεωφορειο και υπηρχαν καμια πενηνταρια μπιστολια. Την επαθε ο Κονταρος αλλα καθαρισε η Ντορα..
26 Ιουλίου, 2012 στις 12:29 πμ
Mitsos
Peprmint εμφυλιος δεν υπηρξε στην Κρητη διοτι ο κοσμος ηταν κυριως Βενιζελικος και αμτιμοναρχικος. Απο την αλλη οι Αγγλοι δρουσαν σε ολη την κατοχη και μετα στην Κρητη και ηταν αποφασισμενοι να κρατησουν Κυπρο και Κρητη παση θυσια. Σε ομιλια του πατερα Bush στα Χανια ανεφερθη οτι το μεγαλυτερο αεροπλανοφορο της Αμερικης δεν ειναι το enterprise ειναι η βαση της Σουδας.
Πουθενα δεν επιβαλλοταν να οπλοφορουν οι Κρητικοι. Οπλοφορουσαν μονο λιγοι αναγνωρισμενοι οπλαρχηγοι και τα πρωτοπαλικαρα τους. Σημερα και στην ενδοχωρα και στα παραλια καποιοι οπλοφορουν, διοτι στα παραλια υπαρχει και περισσοτερο χρημα. Μαλιστα σε συγκεκριμενα παραλιακα μερη αποφευγω να πηγαινω διοτι το αλκοολ, η ζεστη, η κριση και τα μπιστολια ειναι κακος συνδιασμος.
Οι ανθρωποι της ενδοχωρας οπως εγω εχουμε οπλα, αλλα μας ειναι απαραιτητα στη δουλεια μας. Τα εχουμε γιατι πολλες φορες χανουμε ζωα και δεν μπορουμε να τα πιασουμε ευκολα και τα σκοτωνουμε με πολεμικα οπλα ή καραμπινες, ή για να φυλαξουμε τα ζωα μας απο ζωοκλεφτες, οι οποιοι ειναι συνηθως οπλισμενοι. Πολλα βραδια με φεγγαρι ξενυχτουμε εξω μεσα στα αμαξια με την καραμπινα γεματη. Τοτε ειναι που ευχαριστιεσαι και το γεματο φεγγαρι και το βλεπεις να κανει τη βολτα του στον ουρανο..
26 Ιουλίου, 2012 στις 1:11 πμ
Faethon
Όποιος παράνομος θέλει να βρει όπλο το βρίσκει στη μαύρη αγορά. Η απαγόρευση αφορά μόνο τους νομοταγείς πολίτες και με δεδομένη την αύξηση της εγκληματικότητας και την αδυναμία της πολιτείας να τους προστατεύσει τους στερεί το δικαίωμα της αυτοάμυνας. Όταν εισβάλλουν στο σπίτι κάποιου εγκληματίες έχει δικαίωμα και υποχρέωση να προστατεύσει την οικογένεια, τον εαυτό του και την περιουσία του και να μην εξαρτάται απο την καλή θέληση του εισβολέα.
ΥΓ. Οι μπαλοθιές στα κρητικά γλέντια είναι καραγκιοζιλίκι που πρέπει να σταματήσει.
1 Ιουλίου, 2013 στις 2:09 μμ
Ιωάννης Δ. Χατζιδάκης
Θα συμφωνήσω με τον κ. Σπινθάκη για το ποιές ηθικές επιταγές επέβαλαν την οπλοκατοχή κάποτε (δυόμισυ αιώνες τουρκικής κατοχής που ήταν εξαιρετικά σκληρή & ο αφοπλισμός του νησιού από το μεταξικό καθεστώς). Η οπλοχρησία σήμερα αφορά τους ψευτονταήδες, όπως θα έλεγε και ο συχωρεμένος λυράρης μας Κώστας Μουντάκης – και ψευτονταήδες που είτε εμπλέκονται με την μαφία είτε αναμασούν ηλιθίως την τουρκική προπαγάνδα περί αυτονομήσεως της Κρήτης δεν τους χρειαζόμαστε…
11 Ιουλίου, 2016 στις 9:01 μμ
Τα όπλα στην Κρήτη τότε και σήμερα | Αγώνας της ΚρήτηςΑγώνας της Κρήτης
[…] panosz.wordpress.com […]
23 Δεκεμβρίου, 2016 στις 5:05 μμ
Τα όπλα στην Κρήτη τότε και σήμερα | Η καλύβα ψηλά στο βουνό | Σημειώσεις για τον Εμφύλιο
[…] […]
23 Δεκεμβρίου, 2016 στις 5:06 μμ
Τα όπλα στην Κρήτη τότε και σήμερα | Σημειώσεις για τον Εμφύλιο
[…] […]