Γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας από τους δύο (ΚΚΕ- Πούτιν) είναι πολιτικός απατεώνας.
Λεπτομέρειες, εδώ:
Σε κοίταζα μ' όλο το φως και το σκοτάδι που έχω
29 Δεκεμβρίου, 2009 in Η πολιτική στην καλύβα, Uncategorized
Γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένας από τους δύο (ΚΚΕ- Πούτιν) είναι πολιτικός απατεώνας.
Λεπτομέρειες, εδώ:
Theo στη Λάμπρος | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Καλό 2024! | |
Αναγνώστης Αθηναίος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Καλό 2024! | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Αφώτιστος Φιλέλλην στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Ηλίας στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Theo στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
lycabettus στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Πάνος στη Σκέψεις για το Νησί της Κ… | |
Νικόλαος Τσιμπίδης στη Θοδωρής Τσιμπίδης: στις ελληνι… | |
Πάνος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
Θανάσημος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… | |
ο Θειος στη Σημειώσεις: Διαδικτυακή παρουσ… |
Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.Ben Eastaugh and Chris Sternal-Johnson.
36 Σχόλια
Comments feed for this article
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 3:50 μμ
zeppos
Πούτιν – Παπαρήγα… κώλος και βρακί!!
Οι αναθεωρητές και οι αναθεωρήσεις είναι …ιν!
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 4:21 μμ
nikiplos
ψεύτης ήλιος…
Ο Βλαδίμηρος γνωστός πολιτικός απατεών…
Η Αλέκα, αυτό που ήταν πάντοτε…, ενώ το ΚΚΕ σε τέτοια ζητήματα τουλάχιστον δίνει την εντύπωση του πολιτικού μαυσωλείου…
Ιδίως για ένα ιστορικό πρόσωπο αμφιλεγόμενο σήμερα ακόμη και από του πάλαι ποτέ οπαδούς του και στον οποίο χρεώνονται με μεγάλη βεβαιότητα εγκλήματα αντίστοιχα του ναζισμού…
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 5:50 μμ
Παπούλης
Πάνο
βρες το σύνδεσμο να κάνουμε και εμείς οι γέροι πρωτοχρονιά….
Κατά τα λοιπά όποιος διαβάσει προσεχτικά το άρθρο και το συνδυάσει με τη γνώση της ιστορίας θα καταλάβει ότι ο Στάλιν και η περίοδός του δεν είναι κάτι που απορρίπτεται ολοκληρωτικά ή εγκολπώνεται χωρίς αμφισβητήσεις…
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 6:03 μμ
Πάνος
Ο σύνδεσμος #$%^&*!
…οπότε την έβαλα σε παράρτημα – απομακρύνατε τα παιδιά (της ΚΝΕ) από το μόνιτορ.
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 8:04 μμ
Παπούλης
Α(χ)μην Πανα’ί’α μ’
29 Δεκεμβρίου, 2009 στις 9:29 μμ
Vasilievits
Εσυ ποιος λες να ειναι απατεωνας ?Αφου ξερεις γιατι προβοκαρεις ? Προφανως ο Πουτιν δεν μπορει να διαγραψει απο το μυαλο του λαου του τα επιτευγματα οχι του Σταλιν αλλα του σοσιαλισμου με γραμματεα του ΚΚΣΕ το Σταλιν . Αν ειχε αλλη γνωμη ο λαος της ρωσιας μια χαρα θα τον εβριζε κι αυτος .
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 8:44 πμ
Νέαρχος Γασλανάκης
Ξεχνάς φαίνεται ότι υπήρξε πράκτορας των των μυστικών σοβιετικών υπηρεσιών και μάλιστα από τους υψηλόβαθμους και επιτυχείς. Καλή Χρονιά
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 11:04 πμ
σχολιαστης
«τα επιτευγματα οχι του Σταλιν αλλα του σοσιαλισμου με γραμματεα του ΚΚΣΕ το Σταλιν»
όπως;
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 7:23 μμ
Vasilievits
Πρωτα απο ολα μη ξεχνας οτι ολα εγιναν σε περιοδο σκληρης ταξικης παλης ακομα και μετα την επανασταση .Ξεκινησαν να φτιαξουν κατι καινουριο ,πρωτογνωρο και βαδισαν ενα μονοπατι απατητο πραγμα αντικειμενικο ακομα και αν διαφωνεις.Παρ ολες τις αδηναμιες δεν μηδενιζω τιποτα γιατι ειναι η ευκολη λυση και διακρινω με τυχαια σειρα οπως μου ερχονται .
1)Την καταλυτικη σημασια που επαιξε η ΕΣΣΔ στο Β παγκοσμιο πολεμο για την συντριβη και οχι απλα νικη του φασισμου με κατεστραμενο το 85 % της βιομηχανιας απο την ευρωπαικη μερια (5 εκατομυρια μελη του ΚΚΣΕ νεκρα , 3 εκατομυρια απο αυτα ειχαν παρει μερος στην οκτωβριανη επανασταση, 20 εκατομυρια νεκρους , ανυπολογιστους τραυματιες).
2) Βοηθησε να αναπτυχθουν εθνικοαπελευθεροτικα και αντιφασιστικα κινηματα και σε αλλες χωρες ενω βοηθησε στην αντεπιθεση πολλους λαους να ελευθερωθουν χωρις να χρωσταει σε κανενα τιποτα
3) Οι κατακτησεις της εργατικης ταξης στην ΕΣΣΔ αναγκασαν πολλες καπιταλιστικες χωρες, ιδιαιτερα γειτονικες ,να κανουν παραχωρησεις στην εκαστοτε εργατικη ταξη τηε καθε χωρας.
4)στον δρομο της ικανοποιησης των λαικων αναγκων εγινε ραγδαια αναπτυξη ολων των επιστημων και του επιπεδου τη παιδειας
5) ριζικη εξαλειψη του αναλφαβιτισμου
6) για πρωτη φορα στην ιστορια εξαφανιστηκε η ανεργια
7)παροχη πολυ φτηνων υπηρεσιων απο το κρατος
8 ) Κατοικια σε ολους – μηδενισμος των αστεγων – η πρωτη χωρα στο κοσμο
9)πληρης και υψηλου επιπεδου υγεια απολυτως δωρεαν
10 )διευρυνθηκε ο μη εργασιμος χρονος και μαλιστα εμπλουτιστικε πολιτιστικα
11)συνταξη στα 55 για τις γυναικες , στα 60 για τους ανδρες
12 )καταργησε την ανισοτιμια της γυναικας ,εφερε την γυναικα στο προσκηνιο και αμβλυνε τις διαφορες γυναικων – ανδρων . Χρησιμοποιησε τις γυναικες στην επιστημη και στην παραγωγη ισοτιμα ( αδεια εγκυμοσυνης κ.α. ) . Ολα αυτα πρωτογνωρα για την εποχη . Η 8 μαιου (ημερα της γυναικας ) θεσπιστηκε στην ΕΣΣΔ τα πρωτα χρονια
13)χτυπησε και βοηθησε να γκρεμιστει η αποικιοκρατια
14)Τα σοβιετ ειδικα εκεινη την περιοδο επαιξαν αποφασιστικο ρολο στην ανωτερου βαθμου δημοκρατια και ολα αυτα επι δικτατορα Σταλιν (μετα αρχησε να χανεται ο δεσμος σοβιετ – ΚΚΣΕ ,που ειναι ζωτικης σημασιας για το σοσιαλισμο )
15 )αναχαιτησε αποφασιστικα τον ιμπεριαλισμο ως το μονο αντιπαλο δεος
16 )Η μονη χωρα που εμεινε ακλωνητη στο κραχ του 29-32
Ποια απο αυτα αμφισβητεις και γιατι υιοθετεις την προπαγανδα των καπιταλιστων? δεν σε πονηρευει αυτο?
υγ δεν γραφω πουθενα οτι αυτα τα εκανε ο Σταλιν αλλα η σοσιαλιστικη οικοδομηση την εποχη που ζουσε ο Σταλιν . Γιατι να τα διαγραψω ολα αυτα και να πω ενα απλο » ο Σταλιν ειναι δικτατορας » ! Ποιον ωφελει τελικα αυτο ? Μην με απογοητευσεις και μου πεις για τον Σταλιν παλι αλλιως μην απαντησεις και πανε διαβασε λιγο ιστορικα και απο τους δυο αντιπαλους για να κρινεις .
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 7:25 μμ
Vasilievits
το ανθρωπακι δεν ξερω πως βρεθηκε εκει
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 7:29 μμ
Πάνος
OK, θα το διορθώσω.
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 8:16 μμ
th.alys
2) Βοηθησε να αναπτυχθουν εθνικοαπελευθεροτικα και αντιφασιστικα κινηματα και σε αλλες χωρες ενω βοηθησε στην αντεπιθεση πολλους λαους να ελευθερωθουν χωρις να χρωσταει σε κανενα τιποτα
Γι’αυτό οι λαοί της Βαλτικής και οι Πολωνοί λατρεύουν το ΚΚΣΕ;
4)στον δρομο της ικανοποιησης των λαικων αναγκων εγινε ραγδαια αναπτυξη ολων των επιστημων και του επιπεδου τη παιδειας
5) ριζικη εξαλειψη του αναλφαβιτισμου
Τα οποία έγιναν την ιδια περίοδο και στην καπιταλιστική δύση. Δεν αποδεικνύεται ότι αυτό δε θα συνέβαινε και χωρίς τη δικτατορία του προλεταριάτου.
6) για πρωτη φορα στην ιστορια εξαφανιστηκε η ανεργια
Σύμφωνα με τα στοιχεία ποιανού; Της ΕΣΣΔ κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου; Φαντάζομαι όλοι καταλαβαίνουν την αξιοπιστία των στοιχείων αυτών…
7)παροχη πολυ φτηνων υπηρεσιων απο το κρατος
Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα στα οικονομικά. Οι κάτοικοι της ΕΣΣΔ πλήρωναν το επιπλέον κόστος των υπηρεσιών αυτών έμμεσα ή φόρτωναν το χρέος στις επόμενες γενιές.
8 ) Κατοικια σε ολους – μηδενισμος των αστεγων – η πρωτη χωρα στο κοσμο
Σωστά ακόμα και οι διαμένοντες στα γκουλάγκ είχαν ένα κεραμύδι πάνω από το κεφάλι τους. Τι κρίμα που οι Δυτικοί δεν σκέφτηκαν να βάζουν φυλακή όσους περισσεύουν. Αν και τώρα θυμήθηκα έναν καθηγητή που μια φορά είπε ότι κάπου μισή μονάδα της διαφοράς στα ποσοστά ανεργίας ΗΠΑ-ΕΕ εξηγείται από τον αριθμό των εγκλείστων στις φυλακές. Δεν τον ρώτησα πού το βρήκε όμως ρε γαμώτο και δεν μπορώ να παραπέμψω.
10 )διευρυνθηκε ο μη εργασιμος χρονος και μαλιστα εμπλουτιστικε πολιτιστικα
Το ίδιο συνέβη σε όλες τις χώρες του Δυτικού κόσμου την ίδια περίοδο πάνω κάτω.
11)συνταξη στα 55 για τις γυναικες , στα 60 για τους ανδρες
Με προσδόκιμο ζωής τα πόσα χρόνια; Αλλιώς δεν λέει τίποτα
12 )καταργησε την ανισοτιμια της γυναικας ,εφερε την γυναικα στο προσκηνιο και αμβλυνε τις διαφορες γυναικων – ανδρων . Χρησιμοποιησε τις γυναικες στην επιστημη και στην παραγωγη ισοτιμα ( αδεια εγκυμοσυνης κ.α. ) . Ολα αυτα πρωτογνωρα για την εποχη . Η 8 μαιου (ημερα της γυναικας ) θεσπιστηκε στην ΕΣΣΔ τα πρωτα χρονια
Πάνω κάτω την ίδια περίοδο τα ίδια συνέβαιναν και στη Δύση-θεωρητικά τουλάχιστον. Πρακτικά ακόμα υπάρχουν προβλήματα. Θεσμικά οι διακρίσεις μπορεί να καταργήθηκαν, στην πράξη όμως; Υπάρχει καμμιά ανεξάρτητη μελέτη που να το αποδεικνύει; Το κακό με τις δικτατορίες είναι ότι δεν επιτρέπουν τις ανεξάρτητες φωνές, άρα ακόμη κι αν κάνουν κάτι καλό δεν υπάρχει κανείς να το πιστοποιήσει.
14)Τα σοβιετ ειδικα εκεινη την περιοδο επαιξαν αποφασιστικο ρολο στην ανωτερου βαθμου δημοκρατια και ολα αυτα επι δικτατορα Σταλιν
Δημοκρατία ανωτέρου βαθμού αλλά όποιος διαφωνούσε βαφτιζόταν αντεπαναστάτης και πήγαινε διακοπές στη Σιβηρία, όμως είπαμε τουλάχιστον δεν ήταν άστεγος.
Αν έκανε κάτι η Οκτωβριανή επανάσταση αυτό ήταν η ταχεία εκβιομηχάνιση της αγροτικής Ρωσσίας, με όλα τα θετικά και τα αρνητικά που αυτό συνεπάγεται.
Για όσα δεν λέω τίποτα ή συμφωνώ ή διαφωνώ διαισθητικά αλλά δεν έχω στοιχεία για να υποστηρίξω τη γνωμη μου.
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 9:12 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Δεν τα θυμάσαι καλά…
Η ΕΣΣΔ μπήκε στον πόλεμο αφότου ο Χίτλερ έκανε την μέγιστη στρατηγική γκάφα και της επιτέθηκε. Δεν πήρε μέρος στον πόλεμο γιατί είχε η τότε ηγεσία της, ο Στάλιν δηλαδή, κάνα νταλκά με τον φασισμό. Το Σύμφωνο Μη-Επίθεσης Ριμπεντροπ-Μολότωφ ελπίζω να σου λέει κάτι…
Nαι, δεν αντιλέγω, βοήθησε να δημιουργηθούν εθνικοαπελευθερωτικά και αντιφασιστικά κινήματα με την προοπτική όμως να καταστήσει τα κράτη στα οποία δραστηριοποιούνταν κράτη-δορυφόρους πλήρως υποταγμένα στην πολιτική του Σοβιετικού κράτους.
Δεν θα το έλεγα. Δεν ήταν οι κατακτήσεις αυτές καθευτές των εργατών στην ΕΣΣΔ που ανάγκασαν πολλές καπιταλιστικές χώρες να κάνουν παραχωρήσεις στην εργατική τους τάξη αλλά η οικονομική κρίση του 1929, η οποία δημιουργησε ένα πρόσφορο κλίμα για την δημιουργία του κράτους πρόνοιας στην Δύση.
Aνάπτυξη της επιστήμης, και μάλιστα πολύ μεγαλύτερη από την ΕΣΣΔ, έγινε και στην καπιταλιστική Δύση. Όπως επίσης και σημαντικότατη μείωση του αναλφαβητισμού, στα όρια της πλήρους εξάλειψης σχεδόν.
Για το ότι δεν υπήρχε ανεργία στην ΕΣΣΔ δεν διαφωνώ αλλά να σου υπενθυμίσω πως και στην καπιταλιστική Δύση, με την εφαρμογή κεϋνσιανών οικονομικών πολιτικών, από το τέλος της δεκαετίας του ’40 και εως τα μέσα της δεκαετίας του ’70 επικρατούσε καθεστώς πλήρους απασχόλησης στην οικονομία.
Αρα και η Δύση είχε πετύχει τον ίδιο στόχο με την ΕΣΣΔ, μείωση της ανεργίας στα όρια της εξάλειψης σχεδόν, αλλά με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με την ΕΣΣΔ.
Επίσης λάβε υπόψη πως ένας πρόσφορος τρόπος διαμέσου του οποίου «μείωναν» την ανεργία τα κομμουνιστικά καθεστώτα ήταν τα στρατόπεδα εργασίας… οι «εργαζόμενοι» σε αυτά, εύλογα, αφαιρούνταν από τις στατιστικές μέτρησης της ανεργίας. 😉
Και τέλος, όσον αφορα τις υπηρεσίες στην ΕΣΣΔ, ναι, όντως ήταν πολύ φθηνές…αλλά και πολύ χαμηλής ποιότητας.
Εκτός αυτού, και στην Δύση το κράτος παρείχε, και εξακολουθεί να παρέχει, αρκετές υπηρεσίες στους πολίτες του, ενδεχομένως σε υψηλότερες τιμές αλλά και πολύ καλύτερης ποιότητας.
Συνεχίζεται…
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:36 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Για το πρώτο δεν έχω να προσθέσω κάτι σε αυτό που σου είπε ο Th.alys. Τα Γκούλαγκ ήταν, όπως με την ανεργία έτσι και με το πρόβλημα των άστεγων, ένας «ιδιαίτερος» τρόπος να μειώνεις τον αριθμό των αστέγων.
Για την υγεία θα συμφωνήσω εν μέρει, όντως η υγειονομική κάλυψη στην ΕΣΣΔ ήταν καθολική, όπως άλλωστε και στα κράτη πρόνοιας της Δύσης, και αυτό ήταν ένα ορθό μέτρο. Και ήταν και δωρεάν, και πολύ σωστά, όπως επίσης (ως ένα σημαντικό βαθμό τουλάχιστον, εαν όχι απόλυτα) και στα κράτη πρόνοιας της Δύσης.
Εκεί που θα διαφωνήσω είναι για το πόσο υψηλή ήταν ποιοτικά. Λαμβάνοντας υπόψη πως το επίπεδο ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης στην Δύση ήταν σημαντικά υψηλότερο από ότι στην Σοβ. Ένωση θα έτεινα στην υπόθεση πως μάλλον και το επίπεδο της παρεχόμενης υγειονομικής κάλυψης στην Δύση ήταν υψηλότερο σε σχέση με την ΕΣΣΔ.
Διευρύνθηκε αλλά στα χαρτιά. Όταν το πεντάχρονο σχέδιο δεν έβγαινε στην ώρα του ή δεν έβγαινε όπως το είχν σχεδιάσει, το ωράριο καταργούνταν.
Και λάβε φυσικά υπόψη πως σε αντίθεση με τους εργαζόμενους της Δύσης, οι εργαζόμενοι στα κομμουνιστικά καθεστώτα δεν είχαν την παραμικρή δυνατότητα διαμαρτυρίας ενάντια σε τέτοιες από πάνω επιβαλλόμενες αποφάσεις… 😉
Το παραπάνω είναι μιά χαρά με μία όμως βασική προϋπόθεση, να μπορεί να το αντέξει η οικονομία. Σε μία ιδιαίτερα αναπτυγμένη οικονομικά χώρα με στέρεη οικονομική ανάπτυξη είναι κάτι που υπάρχει η δυνατότητα, υπο προϋποθέσεις, να εφαρμοστεί, και προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο κάτι τέτοιο.
Η Σοβιετική Ένωση όμως (και γενικότερα τα κομμουνιστικά καθεστώτα) απείχε μακράν από το να μπορεί να θεωρηθεί «ιδιαίτερα αναπτυγμένη» οικονομικά, και με «στέρεη» οικονομική ανάπτυξη, χώρα.
Σε μία τέτοια περίπτωση ένα τέτοιο μέτρο θα οδηγήσει σε μεγάλα προβλήματα το ασφαλιστικό σύστημα μιάς χώρας.
Κίνημα για την κατάργηση* των θεσμικών, επαγγελματικών, και κοινωνικών διακρίσεων μεταξύ των δύο φύλων, και ως ένα βαθμό αποτελεσματικό, είχε εμφανιστεί και στις χώρες της Δύσης, με πιο γνωστό παράδειγμα την Βρετανία, καμία 10ετία πρίν από την Οκτωβριανή επανάσταση, και λιγότερο γνωστό παράδειγμα τις ΗΠΑ, ηδη από τα μέσα του 19ου αιώνα. Αναφέρομαι φυσικά στις σουφραζέτες.
Επίσης να σου υπενθυμίσω ότι και στη Δύση γίνανε πολύ σημαντικά πράγματα προς την κατεύθυνση της κατάργησης των διακρίσεων εις βάρος των γυναικών από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και μετά από το λεγόμενο δεύτερο φεμινιστικό κύμα.
Για να το πω αλλιώς, η κατάργηση των διακρίσεων εις βάρος των γυναικών δεν προϋποθέτει κάποιου είδους σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας, μπορεί μιά χαρά να συμβεί κάτι τέτοιο και σε καπιταλιστικά κράτη όπως τα κράτη της Δύσης στα τέλη του ’60.
*Εδω να προσθέσω ότι οι πρώτοι που αναγνώρισαν ισοτιμία ανδρών-γυναικών ήταν οι Έλληνες ηδη από την εποχή της Ελληνικής επανάστασης.
Σε κάποιο από τα τρία Συντάγματα που ψηφίστηκαν την εποχή που μαίνονταν ο ξεσηκωμός ενάντια στους Τούρκους, δεν θυμάμαι ποιό, αναγνωρίζονταν _καθολικο_ δικαίωμα ψήφου ΚΑΙ στα δύο φύλα.
Πέσανε όμως πάνω μας οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής και αυτή η πολύ προχωρημένη ρύθμιση εξαφανίστηκε.
Δώσε μερικά παραδείγματα όπου 1)χτύπησε την αποκιοκρατία, ή 2)έστω βόηθησε να γκρεμιστεί η αποκιοκρατία.
Φαντάζομαι σε ποιά παραδειγματα θα αναφερθείς αλλά επειδή δεν θέλω να βάλω στο στόμα σου λόγια που δεν έχεις πει θα ήθελα μία απάντηση από εσένα.
Πάντως σίγουρα δεν θα θεωρείς αποικίες τα κράτη της Ανατολικής Ευρώπης αλλά εαν θέλουμε να είμαστε ακριβείς η ΕΣΣΔ τους συμπεριφέρονταν όπως ακριβώς συμπεριφερόνταν και η οποιαδήποτε από τις υπόλοιπες αποικιοκρατικές δυνάμεις στους υποτελείς της.
Σε περίπτωση που έχεις ξεχάσει να σου θυμίσω την βάρβαρη καταστολή της επανάστασης στην Ουγγαρία το ’56, την είσβολή στην Τσεχοσλοβακία το ’68 και την ωμή καταστολή που ακολούθησε την εισβολή, και την απειλή εισβολής στην Πολωνία στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
To be continued…
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:41 μμ
Παπούλης
Δύστροπε φτάνει μη συνεχίζεις …. ο άνωθεν γιός κάποιου Βασίλη δεν πείθεται με τέτοια αντεπιχειρήματα……… 😉 ( εγώ δε θέλω να το βωγάλεις το ανθρωπάκι καλυβάρχα .. 🙂 )
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:58 μμ
Arianna
Κι εγώ να υπενθυμίσω το ιδεολογικό φλερτ που είχε μεγάλη μερίδα του NSDAP (με προεξάρχοντες τους Gregor & Otto Strasser, καθώς και τον Ernst Röhm, τον αρχηγό των Sturmabteilung) με τον μπολσεβικισμό μέχρι τη Νύχτα Των Μεγάλων Μαχαιριών, οπότε ο Χίτλερ τους ξεπάστρεψε – ο Otto Strasser ξέφυγε – για να εξασφαλίσει την υποστήριξη του (πρωσσικών αρχών) στρατού και της άρχουσας τάξης. Το φλερτ αυτό συνεχίστηκε και αργότερα με τις ονομασίες «στρασσερισμός» (Strasserism), «Τρίτη Θέση» (Third Position) και «εθνικομπολσεβικισμός» και έχει ύπουλα τρυπώσει στις συνειδήσεις αρκετών που δηλώνουν αριστεροί, αλλά οι αρχές τους είναι ξεκάθαρα στρασσερικές, δηλαδή ουσιαστικά εθνικοσοσιαλιστικές με λίγο αριστερό/κομμουνιστικό πασπάλισμα για να τσιμπάνε οι αδαείς.
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 11:13 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Αυτά τα περί δημοκρατίας ανωτέρου βαθμού τα εκλαμβάνω ως κομμουνιστικό χιούμορ! 😆
Ελπίζω όμως να μην τα πιστεύεις κιόλας γιατί το καθεστώς της Σοβιετικής Ένωσης, και γενικότερα το Ανατολικό Μπλόκ, είχε τόση σχέση με την δημοκρατία οση και ο φάντης με το ρετσινόλαδο.
Τα Σοβιέτ στο ξεκίνημά τους, όντως ήταν μία μορφή οργάνωσης βασισμένη στη άμεση δημοκρατία, επειδή όμως είχαν την τάση να παίρνουν αποφάσεις που πολλές φορές δεν ήταν αρεστές στην κεντρική διοίκηση, στην κομμουνιστική κυβέρνηση δηλαδή, φρόντισε η κυβέρνηση και τα απογύμνωσε από κάθε ουσιαστική αρμοδιότητα και δημοκρατική δομή με απότελεσμα να καταστούν απλά τα φερέφωνα των αποφάσεων της ηγεσίας του Σοβιετικού κράτους προς τα κάτω.
Την δε εποχή του πατερούλη των λαών δημοκρατία στα σοβιέτ δεν υπήρχε ούτε για δείγμα.
Ναι, εγκαθιδρύοντας τον δικό της ιμπεριαλισμό, τον σοσιαλ-ιμπεριαλισμό. 😉
Λογικό εαν σκεφτείς πως οικονομικά είχε ηδη τα μαύρα της τα χάλια εκείνη την περίοδο. Πόσο πιο χάλια να γινόταν?
Το κραχ του ’29 το βιώσαν πολύ πιο έντονα οι βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες, όπως π.χ η Βρετανία και οι ΗΠΑ. H ΕΣΣΔ όμως, εκείνη την περίοδο κατά καμία έννοια δεν συγκαταλεγόταν στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες. Συγκαταλεγόταν, και πολύ σωστά άλλωστε, στις αναπτυσσόμενες χώρες.
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 11:22 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
😀
Και εγω την ίδια υποψία έχω Παπούλη αλλά δεν μπόρεσα να αντισταθώ, μου βγήκε η διάθεση για μία τελευταία ιδεολογική αντιπαράθεση τώρα που τελειώνει το έτος… 🙂
Xρόνια πολλά και καλή χρονιά!
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 11:45 μμ
Ο Αιρετικός
Μάλλον θα πρέπει οι θαυμαστές του Στάλιν να θυμηθούν ότι ένα παρακλάδι του ναζισμού, ο στρασσερισμός (Strasserism) ή «εθνικομπολσεβικισμός», είχε υιοθετήσει ορισμένες ιδέες του μπολσεβικισμού. Η ανοδική πορεία της δημοτικότητάς του ανακόπηκε τη Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών, όταν ο ιδρυτής του ρεύματος αυτού, ο Gregor Strasser, δολοφονήθηκε από τους άνδρες του Χίτλερ, ο οποίος προέβη στις ενέργειες αυτές για να εξασφαλίσει την υποστήριξη του στρατού και της γερμανικής βιομηχανικής πλουτοκρατίας.
Μετά τον πόλεμο όμως, ο αδελφός του Gregor, Otto Strasser, κατάφερε να διαιωνίσει το… είδος, πασπαλίζοντάς το με ορισμένα αριστερά τσιτάτα για δόλωμα. Το κόλπο έπιασε και μάλιστα λειτούργησε πάρα πολύ καλά, ειδικά σε χώρες όπως η δική μας.
Άρα, πολύ καλά τα λέει ο Δύστροπος ότι πριν την εισβολή του Χίτλερ στη Σοβιετική Ένωση υπήρχε μέχρι και φλερτ μεταξύ Τρίτου Ράιχ και ΕΣΣΔ. Σε ιδεολογικό επίπεδο πάντως υπήρξε, όπως ανέφερα και πιο πριν. Όσα έκανε ο Στάλιν αργότερα θυμίζουν πάρα πολύ τις πρακτικές του Χίτλερ… Δεν ήταν καθόλου καλύτερός του.
30 Δεκεμβρίου, 2009 στις 11:46 μμ
Παπούλης
Δύστροπε
… καταλαβαίνω , Θα ήταν πιό επίπονο να κάνεις ορθογραφική διόρθωση στο κείμενο. 😉
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 1:53 πμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«… καταλαβαίνω , Θα ήταν πιό επίπονο να κάνεις ορθογραφική διόρθωση στο κείμενο. ;)»
😆
😉
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:20 πμ
σχολιαστης
Eπειδή πιτσιρικάδες τα πιστεύαμε αυτά, λέω να μην αναφερθώ στα 14 σημεία της σοσιαλιστικής υπεροχής του Vasilievits. Το πάθημα, μας έχει διδάξει μετριοπάθεια.
Πρέπει πάντα να ξεχωρίζεις αν τα κίνητρα κάποιου είναι ταπεινά ή όχι. Και του Vasilievits δεν είναι. 😉
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:31 πμ
Νέαρχος Γασλανάκης
@
th.alys
Η αγάπη των λαών της Βαλτικής και της Πολωνίας για το ΚΚΣΕ δεν περιγράφεται!!! Αλήθεια πως τεκμηριώνεται αυτό;
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 12:17 μμ
kapetanios
Δύστροπη Πραγματικότητα
φοβάμαι ότι η αντιπαράθεση που επιχειρήθηκε ανάγεται αποκλειστικά και μόνο στην σφαίρα των απόψεων/ορέξεων/ονειρόξεων κλπ (τουτέστιν κολοκυθόπιτα)
Μια ιδεολογική[1] ,πολιτική[2], οικονομική[3] αντιπαράθεση είναι κάτι πιο …βαθύ ας το πούμε και σαφώς πολύ πιο ενδιαφέρουσα
( η οποία εάν ελάμβανε χώρα σε τούτο το ποστ ίσως να μην μέναμε και ημείς σιωπηροί αναγνώστες του ποστ 😉
[1] και ουχί ιδεοληψία -και δη υποτροπιάζουσα, όπως στην περίπτωση του ΚΚΕ και του παιδιού από την Ρωσία, στην τοποθέτηση των οποίων το έντονο άγχος κάνει σθεναρά την εμφάνιση του. Η επαναθεμελίωση του κουμμουνισμού σήμερα σίγουρα δεν περνά μέσα από μια επαναμυθοποίηση του συντρόφου Στάλιν. Εκτός βέβαια στην περίπτωση που οι συγκεκριμένοι ευαγγελίζονται τον συγκεκριμένο «κουμμουνισμό» …
[2] στο επίπεδο και των πολιτικών επιρροών σε διεθνές επίπεδο που τόσο μεγάλο ρόλο παίζουν στην διατήρηση, στήριξη και εν τέλει διαιώνιση των πολιτικών συστημάτων εις βάρος των λαών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι χωρίς καμία πραγματική δυνατότητα επιλογής. ΠΧ η στρατηγική της κουμουνιστικής διεθνούς χρεώνεται μεγάλο μέρος της αποτυχίας του καθεστώτος να εδραιώσει τις θέσεις του την ώρα που στο αντίπαλο στρατόπεδο τα «επιτεύγματα» είναι ιδιαίτερα σημαντικά
[3] συμπεράσματα που προσεγγίζουν ή ακόμη χειρότερα εξηγούν τάχαμου την οικονομική αποτυχία του «υπαρκτού» έναντι (της αποτυχίας που βλέπουμε σήμερα ) του «ολοκληρωτικού καπιταλισμού», με βάση την μικροκλίμακα (για να θυμηθούμε και πρόσφατες αντιπαραθέσεις 😉 συγκεντρώνουν τις λιγότερες πιθανότητες να επιβεβαιωθούν.
Εξάλλου όπως είπε και ο σύντροφος Μαρξ (βοήθα λίγο ρε @παπούλη λέμεεε) , εάν η εξωτερική όψη των πραγμάτων ταυτιζόταν με την ουσία τους δεν θα χρειαζόταν καμία επιστήμη….. ή κάτι τέτοιο ( @παπούληηηηηη, συνέχα εσύ απ εδώ και πέρα γιατί εγώ δεν το χω)
καλή χρονιά να έμπει σε όλους σας
κι ας είναι αυτό το τελευταίο αιχμηρό σχόλιο (της χρονιάς) 😆
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 1:45 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
Είναι ενα ερώτημα βέβαια εαν γίνεται πλέον να ξαστηθεί στα πόδια του ο κομμουνισμός και νομίζω πως κανένας μας δεν μπορεί να προβλέψει με απόλυτη βεβαιότητα τι τελικά θα συμβεί. Εγω προσωπικά τείνω να πιστέψω πως ο κομμουνισμός όπως εφαρμόστηκε τέλειωσε, δεν έχει πια κανένα μέλλον.
Τα επιτεύγματα δεν θα τα έβαζα σε εισαγωγικά Καπταιν. Η «άλλη» πλευρά, οι «κακοί», πετύχαν ορισμένα πολύ σημαντικά πράγματα που δεν γίνεται να μην να αναγνωρίζει κανείς παρεκτός και εαν είναι τελείως τυφλωμένος από ιδεολογική εμπάθεια. Να αναφέρω ενδεικτικά το κράτος πρόνοιας και την κοινοβουλευτική δημοκρατία. Με όλα τα κακά που μπορεί να έχουν ας μην ξεχνάμε παρόλα αυτά πως συνέβαλλαν καθοριστικά στην βελτίωση του επιπέδου της ζωής όλων μας.
Η έννοια ολοκληρωτισμός χαρακτηρίζει καθεστώτα με συγκεκριμένα κοινωνικά, οικονομικά, και πολιτικά χαρακτηριστικά και καλό θα ήταν να μην την χρησιμοποιούμε τόσο αβασάνιστα.
Ο καπιταλισμός είναι ένα οικονομικό σύστημα με ένα σωρό πολύ προβληματικά σημεία, δεν αντιλέγω, ολοκληρωτικός όμως σίγουρα ΔΕΝ είναι. Αντιθέτως τα καθεστώτα του υπαρκού (ή ανύπαρκτου, ότι προτιμάς) σοσιαλισμού, όπως επίσης και ναζιστική Γερμανία (από το άλλο άκρο του πολιτικού φάσματος), ήταν ολοκληρωτικά καθεστώτα πέρα από κάθε αμφιβολία.
Σχετικά με την οικονομική αποτυχία του κομμουνισμού οι αποδείξεις είναι συντριπτικές και πέραν πάσης αμφιβολίας Καπταιν, απέτυχε παταγωδώς.
Όσον αφορά δε την τεράστια οικονομική κρίση (την δεύτερη μεγαλύτερη μετά από αυτή του ’29) που βιώνει η ανθρωπότητα εδω και 2 χρόνια περίπου, αυτό που χρεωκόπησε δεν είναι ο καπιταλισμός αυτός καθεαυτός (κακό σκυλί ψόφο δεν έχει ;)) αλλά μία συγκεκριμένη εκδοχή του, και κοινωνικά η πιο άδική, η νεοφιλελεύθερη.
Έχει ανατείλει η ώρα για την εφάρμογή του κράτους πρόνοιας σε πλανητική κλίμακα πλέον, είθε να συμβεί αυτό το ταχύτερο δυνατό! 🙂 (Ευχή για το νέο έτος ;))
Χρόνια πολλά και καλά, και καλή χρονιά σε όλους!
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 2:32 μμ
Μαύρο πρόβατο
Δύστροπε, μην υποτιμάς την προσπάθεια που χρειάζεσαι για να μας μεταπείσεις ώστε να γίνουμε σταλινικοί – είσαι στην αρχή αρχή του δρόμου 😉
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 2:39 μμ
Δύστροπη Πραγματικότητα
«μην υποτιμάς την προσπάθεια που χρειάζεσαι για να μας μεταπείσεις ώστε να γίνουμε σταλινικοί – είσαι στην αρχή αρχή του δρόμου»
Με σένα δεν χρειάζεται και πολύ προσπάθεια, η δουλειά μου είναι εύκολη. 😉
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 3:43 μμ
th.alys
@Nέαρχος Γαλανάκης
Ειρωνική ήταν η έκφραση.
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 4:00 μμ
Νέαρχος Γαλανάκης
Καλή χρονιά σε όλους
@Th.alys. έτσι εξηγούνται όλα!!!
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 4:33 μμ
Ενη Καπαζογλου
@ Vasilievits
Σε βεβαιωνω δεν θελω να αμφισβητησω τις αγνες του σκεψεις, αυτο που προκαλει εντυπωση ειναι ο χρονος που διατυπωνονται αυτες οι αποψεις δηλαδη το 2010 (πλην μερικες ωρες). Πολυς δυτικος κοσμος πιστεψε σ αυτα που υποστηριζεις ομως υστερα απο τα γεγονοτα (τα αναφερει κι ο Δυστροπος) στην Ουγγαρια το ’56, στη Τσεχοσλοβακια το ΄68, στην Πολωνια αρχες δεκαεριας ΄80 αλλα και στο Αφγανισταν, η δυτικη αριστερη σκεψη αμφισβητησε πολυ σθεναρα τα επιτευγματα του υπαρκτου σοσιαλισμου.
Και τωρα να σε διορθωσω σε ενα συγκεκριμενο θεμα. Πρωτον η ημερα της γυναικας ειναι 8 του Μαρτη και οχι του Μαη. Και καθιερωθηκε απο την Κλαρα Τσετκιν οταν η Σοσιαλιστικη Διεθνης στη Κοπεγχαγη το 1910 υστερα απο δικη της προταση, αποδεχτηκε να γιορταζεται η 8 του Μαρτη ως διεθνης ημερα των γυναικων.
Και η προταση αυτη εγινε για να τιμηθουν οι γυναικες ραφτρες της Νεας Υορκης οταν στις 8 του Μαρτη του 1857 κατεβηκαν στους δρομους απαιτωντας ισα δικαιωματα, ομως η εξεγερση τους αυτη πνιγηκε στο αιμα.
Και σε οτι αφορα τη δραση της Κλαρας Τσετκιν η οποια ηταν μαρξιστρια και αντιπροσωπευε την αριστερα μεσα στο σοσιαλιστικο κινημα (SPD) αλλα απο το 1917 η Κλαρα προσχωρει στο USPD και το 1918 που εγινε η επανασταση στο Βερολινο σπευδει να βοηθησει τη Ροζα Λουξεμπουργκ και τον Καρλ Λαιμπνεχτ. Και μετεπειτα εχει μια πλουσια δραση στο κινημα του κομμουνιστικου κομματος. Γεννηθηκε στη Σαξωνια.
Πηγη περιοδικο Ανοιχτο Παραθυρο της Ενωσης Γυναικων Ελλαδας Γεναρης/Απριλης 1983. Αναδημοσιευση απο το περιοδικο «Des femmes en mouvements» Φεβρουαριος 1982.
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 5:30 μμ
Ενη Καπαζογλου
Βασιλιεβιτς οι αγνες ΣΟΥ σκεψεις ηθελα να πω.
Καλη χρονια σε ΟΛΟΥΣ.
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 6:29 μμ
Γιάννης -2
Vasilievits
Για μιά απλή και εύκολη σύγκριση του κομμουνισμού με τον καπιταλισμό, μην ψάχνεις μακρύτερα από τους πατριώτες μας Έλληνες που βρέθηκαν να ζουν στα δύο συστήματα, εκτός Ελλάδος, μετά τον Β’ΠΠ.
Πόσοι στέριωσαν, παρέμειναν, και πρόκοψαν στον καπιταλισμό, και πόσοι «ΛΑΚΙΣΑΝ» αμέσως μόλις είχαν την ευκαιρία από τον κομμουνισμό.
Γιά την προτίμησή σου γιά τον Στάλιν, προτιμώ να μην την σχολιάσω…….
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 7:52 μμ
kapetanios
Δύστροπη Πραγματικότητα
Κάποιες μικρές πλην όμως απαραίτητες διευκρινήσεις (για να μη νιώθει τόσο μόνος και ο Vasilievits, που τον πήρατε παραμάζωμα , μέρες που είναι )
– «επιτεύγματα» του αντίπαλου στρατοπέδου στο επίπεδο της πολιτικής τον καιρό του Στάλιν και της κομουνιστικής διεθνούς την οποία ανέφερα ως παράδειγμα ( και η οποία διαλύθηκε και τυπικά κοντά στο 43) δεν ήσαν αυτά τα οποία αναφέρεις. Το κράτος πρόνοιας και η κοινοβουλευτική δημοκρατία με την σημερινή τους έννοια τον καιρό του εθνικιστικού ιμπεριαλισμού που κυριαρχούσε στην Ευρώπη, ήταν ουσιαστικά άγνωστες (τρανό παράδειγμα η ίδια η Γερμανία την οποία συγκαταλέγεις στην βιομηχανοποιημένες και μεγάλες δυτικές χώρες )
Πχ κάποιο από τα «επιτεύγματα» που είχα κατά νου ήταν και η συμφωνία του Μονάχου (δεν θα ήθελες να ήσουν Τσέχος τότε και ας ανήκες εις την δύση) αποτέλεσμα της οποίας ήταν το Γερμανοσοβιετικό Σύμφωνο μη Επίθεσης για το οποίο έγινε λόγος σε προηγούμενο σχόλιο και για το οποίο αναπτύχτηκε μια παραφιλολογία ….. κάπως
Είπαμε, όχι στην μικροκλίμακα και στην διαστρέβλωση της πραγματικότητας 😉 (ο Α/Β παγκόσμιος πόλεμος ήταν αποτέλεσμα του ίδιου του καπιταλισμού τον οποίον υποστηρίζεις και πρέπει να χρεωθεί ,εκτός των άλλων, και κάποια πολλά πολλά εκατομμύρια νεκρούς)
– Όσο για τον καπιταλισμό (που όσο κι αν δεν σου ακούγεται καλά είναι ολοκληρωτικός) και την ποιότητα που επιφύλαξε για την συντριπτική πλειοψηφία των λαών αυτού του πλανήτη ,σίγουρα έχει πολλές εκδοχές , την εξής μία : αυτή που υπαγορεύει το σκίτσο της « International Herald Tribune» στο οποίο : δύο τραπεζίτες, ντυμένοι με χοντρά παλτά, απευθύνονταν σε ένα ζητιάνο που σερνόταν μέσα στα χιόνια και τα σκουπίδια και κραύγαζαν «Νικήσαμε!»
(από την Ε η οποία ,προφητικά, έβαζε το 2001 το ερώτημα : Υπάρχει μια εναλλακτική λύση στον καπιταλισμό;
Υπάρχει ?
31 Δεκεμβρίου, 2009 στις 8:19 μμ
δεξιος
Φυσικα υπαρχει και παει πολυ καλα.Καλη χρονια.
http://en.wikipedia.org/wiki/Socialism_with_Chinese_characteristics
4 Σεπτεμβρίου, 2013 στις 8:00 μμ
Mitsos
Mια χαρά ήταν ο Στράσσερ. Κατάλαβε ότι το μέλλον της Γερμανίας ήταν σοσιαλιστικό αλλά με εθνική χροιά. Ο Χίτλερ ήταν ένας οπαδός του ελιτισμού, του υπερανθρώπου, της θεωρίας της εξέλιξης.. Εκανε και κάτι σοσιαλιστικά βέβαια, αλλά θεώρησε ότι με τους Στράσσεριστες πρέπει να τελειώσει. Εκτός των άλλων δεν ήθελε φιλίες με την ΕΣΣΔ, εκεί έπρεπε να μπει νικητής και να κλέψει τα ορυκτά και τη γη της Ουκρανίας που ήταν πάρα πολύ πλούσια. Ο Στράσσερ γενικότερα του χαλούσε τη δουλειά, ίσως αν επικρατούσε να είχε πάρει τον έλεγχο στο κόμμα σε κάποια φάση και τα πράγματα να είχαν τελείως άλλη τροπή. Ισως και να προσέγγιζε φιλικά τον Στάλιν και να ήταν σύμμαχοι γιατί και ο Στάλιν εθνικιστής ήταν στην ουσία, άλλο ότι οι εδώ δεξιοί και αριστεροί ποτέ δε το κατάλαβαν ή κάνουν πως δεν το καταλαβαίνουν.
4 Σεπτεμβρίου, 2013 στις 8:19 μμ
Πάνος
Καλά ρε Μήτσο, που το ξετρύπωσες αυτό το ποστ;
Τις τελευταίες μέρες βέβαια παίζει πολύ σε κάτι αρλουμποκομμουνιστικά μπλογκ, προφανώς λόγω της εικονογράφησης. Υποθέτω ότι αυτοί δεν έχουν δει το… καλό ποστ της καλύβας για τον Ιωσήφ Βησσαριόνοβιτς, όπου είχες μεγαλουργήσει και εσύ… 😉
ΥΓ. Επειδή σε λίγο όπως το πας μπορεί μας πεις ότι ο Παπάς είναι μετεμψύχωση του Στράσσερ, κόψε τση ρακές! 🙂