Έλαβα ένα μέηλ το οποίο παρέπεμπε σε θέματα αυτής της σελίδας στο διαδίκτυο:
http://www.edo-mko.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=51
Πρόκειται για ένα «Συντονιστικό Κέντρο ΜΚΟ». Σας το παρουσιάζω με σκοπό να προκληθεί (τώρα ή αργότερα) μια συζήτηση για τις δραστηριότητες των ΜΚΟ στη χώρα μας.
36 Σχόλια
Comments feed for this article
22 Ιουλίου, 2009 στις 1:22 μμ
kapetanios
(Να σκοτωθούμε πας φιρί φιρί βλέπω καλοκαιριάτικα, μια με το κυνήγι , μια με τα σφηνάκια τώρα με τις ΜΚΟ, τεσ πα)
Να το συζητήσουμε , γιατί να μην το συζητήσουμε!
Και μάλιστα τώρα δα, για να οργανωθούμε κι εμείς μπας και προλάβουμε να βάλουμε υποψηφιότητα για συνεργάτες της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηθικών Τραπεζών( από την οποία φιλοδοξούν να χρηματοδοτούνται οι ΜΚΟ σε τούτη την δύσκολη οικονομικά περίοδο) που αναζητά άμεσα συνεργάτη για την Ελλάδα.
«ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ
Στο τέλος της χρήσης του 2006, τα οικονομικά δεδομένα της τράπεζας (στην Ιταλία αναφέρεται το παράδειγμα) είχαν ως εξής:
– Εταιρικό κεφάλαιο: 19.517.000 ευρώ (για το 2007 προβλέπονταν αύξηση του κεφαλαίου, ώστε να φθάσει τα 25.000.000 ευρώ).
– Αριθμός μετόχων 27.843, εκ των οποίων 23.865 φυσικά πρόσωπα και 3.979 νομικά πρόσωπα. Για να θεωρηθεί κανείς μέτοχος πρέπει να είναι κάτοχος 5 τουλάχιστον μετοχών, εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο, 10 εφόσον είναι μη κερδοσκοπική οργάνωση και 30 εφόσον είναι κρατικός οργανισμός ή οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης. Η αξία της κάθε μετοχής είναι 51,64 ευρώ.
– Οι καταθέσεις ανέρχονταν σε 437.946.000, ενώ οι επενδύσεις που είχαν εγκριθεί ανέρχονταν σε 334.831.000.Ανάλογες τράπεζες με κοινωνική προσφορά λειτουργούν ήδη σε Γαλλία, Ισπανία, Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Σουηδία, ενώ τώρα ετοιμάζεται η πανευρωπαϊκή «Ηθική Τράπεζα».
Λειτουργεί μάλιστα
«..με τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια, με συμμετοχικές διαδικασίες και δημοκρατία. Οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά κεφαλήν, «ένα κεφάλι, μία ψήφος», ανεξάρτητα από τον αριθμό των μετοχών που ενδεχομένως διαθέτει ο καθένας..»
Δηλαδή άλλος θα βάζει τα λεφτά άλλος θα κάνει κουμάντο ?!
http://www.edo-mko.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=400&Itemid=150
(εδω και κάμποσο καιρό με στέλνουν κι εμένα κάτι τέτοια. Ρε μπας και με πέρασαν για κανα οικολόγο επειδή σχολιάζω εδώια?!. Αμανείναι έτσι θα τα κόψουμε τα πολλά πολλά με την Καλύβα … )
22 Ιουλίου, 2009 στις 7:18 μμ
Πάνος
καπετάνιε,
δε θέλω να «σκοτωθούμε». Θέλω να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει με τις ΜΚΟ, γιατί βλέπω πολύ κόσμο να πηγαινοέρχεται.
22 Ιουλίου, 2009 στις 8:11 μμ
zeppos
Ο Καλύτερος τρόπος Πάνο για να μάθεις τι συμβαίνει είναι να φιάξεις μια και συ… μπορείς! ΠΧ. μια ΜΚΟ για την ματαίωση της επέκτασης του αεροδιαδρόμου..
Χρειάζονται λίγες υπογραφές ένα καταστατικό που θα έχει απαραιτήτως την «προστασία του παριβάλλοντος» σε ένα τουλάχιστον από τους σκοπούς του, και κατάθεση στο πρωτοδικείο.
Μετά από λίγες διαμαρτυρίες, πανώ και εβεντς επί τόπου θα ζητήσεις να εγγραφείς στο κατάλογο των ΜΚΟ του Υπουργείου περιβάλλοντος..
Τα υπόλοιπα θα έλθουν μόνα τους!
22 Ιουλίου, 2009 στις 8:16 μμ
zeppos
Εντάξει…. ΥΠΕΧΩΔΕ!! Γλώττα λανθάνουσα
22 Ιουλίου, 2009 στις 8:26 μμ
Dralion
Το θεμα με τις ΜΚΟ ειναι τεραστιο.
Ενα απλο παραδειγμα: στην λωριδα της Γαζας και μονο – δηλαδη μια πολυ μικρη εκταση γης και εναν πληθυσμο μολις 2 εκ. – δουλευουν 8000 ΜΚΟ.
Θεωρητικα ο καθενας μπορει να ιδρυσει μια ΜΚΟ. Τα κριτηρια της επιδοτησης ηταν καποτε πολυ ελαστικα, σημερα με την αυξηση του αριθμου των ΜΚΟ γινονται αυστηροτερα.
Ο ΟΗΕ εχει μια λιστα, στην οποια αναφερονται οι αναγνωρισμενες ΜΚΟ – απο τον ΟΗΕ. Εννοειται οτι για να επιδοτηθεις απο τον ΟΗΕ πρεπει να εισαι στην λιστα του. Αυτη η λιστα ειναι κριτηριο για την επιδοτηση και σε εθνικο επιπεδο σε αλλες χωρες.
Εκεινο που εμαθα απο την δικη μου επαφη με τις ΜΚΟ ειναι οτι δεν μπορεις να τις κρινεις γενικα. Υπαρχουν ΜΚΟ-μαιμου, μονο και μονο για να τρωνε λεφτα. Υπαρχουν ΜΚΟ-ηρωες, που με τεραστιο προσωπικο μοχθο και θυσια της προσωπικης περιουσιας των μελων τους προσπαθουν να προσφερουν κατι θετικο. Τελος υπαρχει και η αναμικτη μορφη, δλδ. ναι μεν κανουν μια καλη δουλεια, τσεπωνουν ομως και μια επιδοτησουλα.
Οι ΜΚΟ δεν λειτουργουν δημοκρατικα και κατα κανονα δεν ειναι διαφανεις (ιδιως στα οικονομικα). Αυτο διευκολυνει την αυθαιρεσια και την καταχρηση χρηματων. Αλλα παει πολυ να ισχυριστουμε οτι γενικα, ολες οι ΜΚΟ ειναι καταχραστες και ψευτες.
Παντως η ελλειψη δημοκρατιας οδηγει σε διαφορες παραξενες «μετακινησεις πληθυσμων». Το ποιος δουλευει σε ποιαν ΜΚΟ, ποια ΜΚΟ συνεργαζεται με ποιαν αλλη ΜΚΟ ειναι ενα γιγαντιαιο διπλωματικο παιχνιδι.
Και σε πολλες περιπτωσεις η μονη εξηγηση για την συμπεριφορα καποιων ειναι οι προσωπικες αντιπαθειες.
Παρα τις πιο πανω αδυναμιες, θεωρω τις ΜΚΟ (γενικα) σαν κατι θετικο. Τις προτιμω (γενικα παλι) απο τα κομματα. Ιδιως τα ελληνικα κομματα, που θελουν να λεγονται και δημοκρατικα τρομαρα τους.
Εννοειται οτι προσεχω πολυ, σε ποιαν ΜΚΟ αφιερωνω τον χρονο μου και τα χρηματα μου.
22 Ιουλίου, 2009 στις 10:23 μμ
sissa ben dahir
Dralion 8.26
έχεις απόλυτο δίκιο ότι κάθε ΜΚΟ είναι και ιδιαίτερη περίπτωση και πρέπει να γνωρίζουμε την ιστορία τους πριν αποφασίσουμε να τους δώσουμε την οποιαδήποτε υποστήριξή μας.
Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι πολλές από αυτές είναι εντελώς ψευδεπίγραφες. Μιλάω για εκείνες που είναι καμουφλαρισμένες οργανώσεις μυστικών υπηρεσιών ή υπουργείων εξωτερικών άλλων χωρών ή εκκλησιών έξω από τη χώρα που δρουν. Άλλοι οι σκοποί του καταστατικού τους και άλλοι οι πραγματικοί.
22 Ιουλίου, 2009 στις 10:23 μμ
kapetanios
Είχα αναφέρει και σε προηγούμενη συζήτηση (εάν θυμάμαι καλά για την ΠαΜακεδονική ένωση)τον (ακαταλαβίστικο για πολλούς) ρόλο που είχε στο ΥΠΕΞ επί εποχής ΓΑΠ ο Ρόντος, ο οποίος όπως είχα γράψει και τότε, θεωρούνταν εξπέρ στα ζητήματα των Βαλκανίων και αγαπημένο παιδί των Αμερικανών .
Ε, αυτός είχε και τον πρώτο λόγο , σε συνεργασία με τον ΓΑΠ για την χρηματοδότηση διαφόρων ΜΚΟ (μέσα από την υπηρεσία αναπτυξιακής συνεργασίας)με σκοπό την προώθηση των Ελληνικών θέσεων στην γειτονιά μας. Εξάλλου ο ίδιος ο Παπανδρίκος είχε δηλώσει κάποτες ότι άμα δεν ήταν πολιτικός θα ήθελε να εργαζόταν σε ΜΚΟ (βέβαια τώρα που είναι κοντά στον πρωθυπουργικό θώκο αποκλείεται να πει τέτοιες παπαριές) Τι άλλο, εκτος από την βρωμιά και την δυσωδία που αποπνέουν, λοιπόν μπορούμε να πούμε (εκτός από τα ρομαντικά του @Dralion ) για τις ΜΚΟ?
Παρακάτω βάζω έναν σύνδεσμο (από την γνωμοδότηση της Ο.Κ.Ε στο σχέδιο νόμου του τότε άσπιλου και αμόλυντου υπουργού εξωτερικών Γεωργίου.Α .Παπανδρέου για τις ΜΚΟ )
http://www.oke.gr/greek/oke25.htm
από τον οποίο αντιγράφω τα έξης για όσους συνεχίζουν να μην καταλαβαίνουν τον ρόλο τους:
«Ο ρόλος των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) στην Αναπτυξιακή Βοήθεια
Ανάμεσα στους φορείς υλοποίησης των προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας περιλαμβάνονται οργανισμοί και φορείς του ελληνικού ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, επαγγελματικές οργανώσεις και μη κυβερνητικοί οργανισμοί.
Σήμερα, διεθνώς, μεταξύ 10 και 15% του συνόλου της βοήθειας προς τις αναπτυσσόμενες χώρες (πάνω από 6 δισεκατομμύρια δολλάρια) διοχετεύεται από ή μέσω Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (στο εξής Μ.Κ.Ο.). Διεθνείς οργανισμοί (όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση) και κυβερνήσεις χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τις Μ.Κ.Ο. για τη διοχέτευση της βοήθειας που χορηγούν. Το 1993 στη Σουηδία, το 30% της κρατικής αναπτυξιακής βοήθειας διοχετευόταν μέσω Μ.Κ.Ο. Σε άλλες χώρες το ποσοστό είναι μικρότερο (στις ΗΠΑ και τη Γερμανία είναι 9% και 7% αντιστοίχως) αλλά πάντως αυξανόμενο. Στις ΗΠΑ, η USAID αποσκοπεί στη διοχέτευση σε Μ.Κ.Ο. του 40% της διμερούς βοήθειας που παρέχει μέχρι το τέλος του αιώνα (34% το 1994).
Σε πολλές περιπτώσεις, οι Μ.Κ.Ο. έχουν καλύψει ανάγκες για τις οποίες είτε δεν υπήρχαν οι κατάλληλες κρατικές υπηρεσίες, είτε οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν, λόγω του επείγοντος ή εξαιρετικού χαρακτήρα των αναγκών. Ας σημειωθεί πάντως ότι ο όρος Μη Κυβερνητική Οργάνωση (Μ.Κ.Ο.) παραμένει αρκετά ρευστός σε διεθνές επίπεδο, υποδηλώνοντας “μια εθελοντική οργάνωση που εργάζεται με άλλους και συχνά για λογαριασμό άλλων” (ορισμός του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών- UNDP)…»
Αυτά τα ολίγα έχω να πω εγω , τα άλλα περιμένω κι εγω να τα διαβάσω
22 Ιουλίου, 2009 στις 11:28 μμ
sissa ben dahir
Το 2003 σε όλη την Ευρώπη τα πολιτικά κόμματα είχαν 10εκ.μέλη έναντι 13 εκ. των Περιβαλλοντικών, μόνο, οργανώσεων. Ακόμα δεν έχω βρει στοιχεία για τα νεότερα χρόνια. Το ψάχνω. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις πολιτών βέβαια αποτελούν τον κύριο όγκο των ΜΚΟ επί Ευρωπαϊκού εδάφους.
Ο κόσμος θέλει να προσφέρει έργο και να δει τα αποτελέσματα του έργου του αλλά δεν εμπιστεύεται το έργο του αυτό στα κόμματα.
Οι ατέρμονες πολιτικές συζητήσεις, χωρίς κατάληξη, το φταίνε πάντα οι άλλοι, έχει κουράσει και εμπνέει όλο και λιγότερους. Πολλές από τις ΜΚΟ δίνουν μια διέξοδο στον ακτιβισμό των πολιτών..
Καπετάνιε κι εγώ θα στεκόμουν μακριά από ΜΚΟ για να διαβρώσουμε τους Τούρκους ή τους Σκοπιανούς, αλλά δεν βλέπω γιατί να μην πάω σε δυο χρόνια που θα πάρω τη σύνταξή μου να μοιράζω τρόφιμα σε άστεγους ή να ενώσω τις δυνάμεις μου μαζί με άλλους για την προστασία ενός τοπικού οικοσυστήματος;
22 Ιουλίου, 2009 στις 11:47 μμ
kapetanios
Διαλέχτε
http://www.minenv.gr/3/33/332/33201/3320113/g3320113_0.html
sissa
δεν με εμποδίζει κανείς να μοιράζω (λεφτά &) τρόφιμα σε αστέγους , να μοιράζομαι κάποιες στιγμές μου με παιδιά ενός κατώτερου θεού και άλλα πολλά χωρίς να ιδρύσω και μια ΜΚΟ, που όπως βλέπεις από τον κατάλογο περισσεύουν (κάθε οικολόγος /ανθρωπιστής έχει και το δικό του μαγαζί ένα πράμα ) σε τέτοιο βαθμό που είναι να αναρωτιέται κανείς
(όπως είναι να αναρωτιέται κανείς με τις αλλαγές νομικής μορφής που έγιναν στο σύνολο σχεδόν των ΜΚΟ απ το 90 και δώθε . Από περιέργεια «άνοιξε» κάποιες μκο απ τον πλούσιο κατάλογο κι αν βγάλεις κάποια άκρη πε με )
23 Ιουλίου, 2009 στις 12:35 μμ
antidrasi+sex
Γενικώς συμφωνώ με το σχόλιο του Drallion….
Υπάρχουν ΜΚΟ και «ΜΚΟ».
καπετάνιε, μια ΜΚΟ δεν μοιράζει μόνο λεφτά και τρόφιμα σε αστέγους ή άπορους. Για κάποιες δράσεις ή πράξεις, καλώς ή κακώς χρειάζεται μια νομιμοποίηση, μια νομική υπόσταση.
Το ότι δυστυχώς ένα μεγάλο, αν όχι το μεγαλύτερο μέρος των ΜΚΟ έχει γίνει και μασούλημα ή ξέπλυμα χρήματος ή για να εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα είναι γεγονός. Αυτό όμως δεν ακυρώνει το έργο άλλων, μικρών ομάδων που έχουν συσταθεί επίσημα σε φορέα για πρακτικούς λόγους.
Τώρα, το συγκεκριμένο λινκ που έδωσε ο Πάνος, εμένα μου «βρωμάει» πολύ.
Από που και ως που κάποιοι αποφασίζουν να αυτοαποκαλεστούν «Συντονιστικό Κέντρο»?
Ποιες ΜΚΟ τους ζήτησαν να τους συντονίσουν?
Η ΔΗΩ, που είναι φορέας πιστοποίησης βιολογικών από που και ως που ΜΚΟ, ενώ λειτουργεί και σαν «Αστική Μη Κερδοσκοπική»? Κερδοσκοπικότατη και βάλε είναι.
Και έχει και λινκ για το «Εργο Πολιτών», ένα αν και δεν έχει ακουστεί απο τα σοβαρά σκάνδαλα της κυβέρνησης Καραμανλή.
Στήθηκε το 2004 με σκοπό και καλά να καταγράψει και να συντονίσει το έργο των ΜΚΟ. Το μόνο που έχει κάνει είναι να δίνει μισθούς σε αργόσχολους.
Το μεγάλο γέλιο ήταν όταν είχαν ετοιμάσει ένα μεγάλο ταραταζούμ σε μεγάλο ξενοδοχείο της Αθήνας, το οποίο ακυρώθηκε τελευταία στιγμή:
Ήταν την επόμενη μέρα που έσκασε το σκάνδαλο των υποκλοπών και μέγας χορηγός (μέχρι και στις προσκλήσεις ήταν τυπωμένο φαρδύ πλατύ το λογότυπο) ήταν η VODAFONE! Καταλαβαίνεται για το πόσο σοβαρό πράγμα είναι το «ΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΩΝ».
Σημειώστε, ότι από τη Διοίκηση – Στελέχωση του Έργου Πολιτών, από τα 13 άτομα μόνο 2 έχουν στα πλούσια βιογραφικά τους κάτι που να έχει σχέση με εθελοντισμό-ΜΚΟ.
23 Ιουλίου, 2009 στις 1:20 μμ
kapetanios
@
Ας μην μιλούμε για τα αυτονόητα( υπάρχουν και καλοί κλπ) και τις εξαιρέσεις ( οι οποίες επιβεβαιώνουν τον κανόνα) και ας περιοριστούμε στην ουσία , που απορρέει από την «λογική» της νομικής σύστασης της ΜΚΟ.
Η οποία είναι κομμένη και ραμμένη όχι για το κοινωνικό , χριστιανικό ή ανθρωπιστικό της ρόλο αλλά για την χρηματοδότηση μέσα από προγράμματα που προωθούνται για πολλούς και διάφορους( κάποιοι περιγράφονται γλαφυρά σε προηγούμενο μου σχόλιο) λόγους.
Η προσοχή που δίνεται μάλιστα στο προφίλ και την διατύπωση του αντικειμένου των ΜΚΟ είναι αξιοπρόσεκτη μεν, με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ γνώμονα δε, τα προσδοκώμενα έσοδα από τα χρηματοδοτικά προγράμματα που τρέχουν ή θα τρέξουν εις το μέλλον .
Αρωγοί σε αυτήν τους την προσπάθεια είναι οι Σύμβουλοι επιχειρήσεων και επικοινωνιολόγοι των οποίων η παρουσία είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη στην σύσταση μιας ΜΚΟ.
Ας μείνουμε λοιπόν επί του θέματος, πτυχές εξάλλου του οποίου προσεγγίζετε κατατοπιστικότατα στην συνέχεια του σχολίου σας και ας αφήσουμε τα υπόλοιπα για τον κοσμάκη που δεν γνωρίζει….
23 Ιουλίου, 2009 στις 2:09 μμ
Dralion
Εν’ ταξει καπετανιος, το εμπεδωσαμε.
Εσυ εισαι ο εξυπνος που ξερει τα παντα κι εμεις ειμαστε τα ρομαντικα κοροιδα και ο «κοσμακης που δεν γνωριζει». Ασε μας εμας να κανουμε αυτο που θεωρουμε σωστο και τραβα να ντουφεκισεις κανενα ανυπερασπιστο ζωο.
Ο Πανος εγραψε «Θέλω να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει με τις ΜΚΟ». Ε, του απαντησα οτι υπαρχουν οι μεν και οι δε. Καλο θα ηταν να υπηρχε μεγαλυτερη διαφανεια. Δεν υπαρχει.
Να το αναπτυξω και πιο θεωρητικα:
υπαρχουν πολλες περιστασεις στον συγχρονο κοσμο, που οι πολιτες νιωθουν οτι κατι πηγαινει στραβα. Θελουν να μην ειναι αδρανεις, θελουν να αλλαξουν τα κακως κειμενα (ετσι οπως τα βλεπουν οι ιδιοι).
Η επιλογες ειναι (α) να παλευει ο καθενας μονος του (β) να ενταχτει σε ενα κομμα (γ) να ενταχτει σε μια ΜΚΟ.
Το πρωτο ειναι πολυ περιορισμενης εμβελειας και τα κομματα ειναι διεφθαρμενα μεχρι το μεδουλι – ΙΔΙΩΣ στην Ελλαδα. Εεε, σαν λογικο συμπερασμα απομενει η συμμετοχη σε μια ΜΚΟ, με ολα τα αρνητικα σημεια.
Δεν ειμαστε τοσο ηλιθιοι, ουτε τοσο ρομαντικοι, ωστε να πιστευουμε οτι οι ΜΚΟ ειναι παραδεισενιες. Αλλα ειναι η μονη λυση για εναν ανθρωπο που θελει να κανει κατι.
Εκτος αν πιστευει κανεις, οτι θα του διορθωσει τα κακως κειμενα …. ο ΓΑΠ.
23 Ιουλίου, 2009 στις 2:29 μμ
kapetanios
@Dralion
ευτυχώς που μας ενημέρωσες ότι υπάρχουν οι καλές και οι κακές ΜΚΟ αλλιώς τι θα κάναμε …..
(για τα άλλα ΔΕΝ θέλεις να σου απαντήσω.. )
……………………………………………………………………………………………………
Ευκαιρίας ( ένεκα Dralion) δοθείσης :
..Η παρουσία των ΜΚΟ, έτσι τουλάχιστον όπως τις ξέρουμε στη σύγχρονη εποχή, θεωρείται ότι άρχισε τη δεκαετία του ’80. Ο σημερινός αριθμός τους δεν είναι γνωστός παρ’ όλο που έχουν γίνει αρκετές προσπάθειας καταγραφής τους. Πρόκειται για επιστημονικές έρευνες – καταγραφές για τις ΜΚΟ ορισμένου κλάδου. Στο χώρο της κοινωνικής αλληλεγγύης έχουν καταγραφεί από ερευνητική πηγή4 περίπου 1.000 οργανώσεις ενώ από άλλη πηγή έχουν καταγραφεί στον παρεμφερή χώρο της κοινωνικής φροντίδας περίπου 3.500 οργανώσεις.5 Το ΕΚΚΕ έχει καταγράψει στο χώρο της προστασίας του περιβάλλοντος 500 περίπου οργανώσεις. Από πλευράς Υπουργείου Εξωτερικών έχουν καταγραφεί πολλές χιλιάδες οργανώσεις που αναπτύσσουν διεθνείς δράσεις.
Αξίζει να αναφερθεί, ότι σε αντίθεση με αυτές, σε αποτυχία οδηγήθηκαν οι εγγραφές στα τρία υφιστάμενα κρατικά Μητρώα. Εκεί, δηλαδή, που κλήθηκαν οι ίδιες οι ΜΚΟ να εγγραφούν για να συμμετάσχουν σε κοινά προγράμματα. Στο Υπ. Εξωτερικών υπήρξαν μόνο 300 εγγραφές. Στη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας μόνο 100. Ενώ στο Υπ. Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ίσως ξεπέρασαν τις 400. Η τελευταία περίπτωση αναδεικνύει και τις δυσκολίες της καταγραφής των ΜΚΟ. Το εν λόγω Υπουργείο Υγείας επέλεξε ως λύση, την χρησιμοποίηση των Νομαρχιών και ανέθεσε σε
αυτές την προσέγγιση των οργανώσεων κάθε νομού. Έθεσε και κίνητρα (ανάθεση προγραμμάτων). Παρ’ όλα αυτά η συγκομιδή ήταν πενιχρή και κυρίως παραμορφωτική. Καθιερωμένες στην κοινωνική συνείδηση οργανώσεις δεν θέλησαν να καταγραφούν. Αντίθετα υπάρχουν ενδείξεις ότι άτομα με κίνητρα που πόρρω απέχουν από τις προδιαγραφές τους εθελοντισμού δημιούργησαν σε ελάχιστο χρόνο «αστικές μη κερδοσκοπικές οργανώσεις» για να εκμεταλλευτούν τις προοπτικές που θεώρησαν ότι διανοίγονται με την καταγραφή τους.
Ο απολογισμός, σε όλες τις περιπτώσεις των Υπουργείων, είναι τόσο πενιχρός, ώστε και οι ίδιες οι υπηρεσίες τους προσφεύγουν σε ανεπίσημες ερευνητικές καταγραφές για να διαπιστώσουν τον πραγματικό αριθμό των ελληνικών ΜΚΟ.
Στην πραγματικότητα έρευνα για την καταγραφή του συνόλου των ΜΚΟ, δεν έχει γίνει. Ωστόσο ο αριθμός των θα πρέπει να ανέρχεται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες…»
23 Ιουλίου, 2009 στις 3:16 μμ
Dralion
Ειναι σιγουρο οτι δεν θελω να μου απαντησεις.
Αλλα και αν υποθεσουμε οτι ηθελα, δεν θα μπορουσες.
Ολοι ξερουμε οτι υπαρχουν ΜΚΟ-μαιμου. Για καθε ΜΚΟ-μαιμου υπαρχουν και μερικες σωστες ΜΚΟ. Και ξερω καμποσες ΜΚΟ που γραφουν στα @@ τους την οποιαδηποτε επιδοτηση και δουλευουν αποκλειστικα με τους οικονομικους πορους των μελων τους.
Οπως εγραψε ο sissa ben dahir στην Ευρωπη και μονο, στις περιβαλλοντικες ΜΚΟ και μονο ειναι γραμμενα 13 εκ. μελη. Αν εσυ θεωρεις συλληβδην (τουλαχιστον) 13 εκατομμυρια νοματαιους σαν ρομαντικους εξαπατημενους ηλιθιους, αυτο λεει ΠΟΛΛΑ για το μυαλο που κουβαλας.
Μπορεις ανετα να αναθεσεις στον ΓΑΠ την λυση των προβληματων σου. Δεν θα εκπλαγω καθολου.
Υ.Γ. Οπως σωστα γραφει το λινκ που δινεις, προσπαθησε το υπουργειο να κανει απογραφη των ΜΚΟ και «[…]Καθιερωμένες στην κοινωνική συνείδηση οργανώσεις δεν θέλησαν να καταγραφούν[…]».
Αυτο δειχνει, οτι δεν ειναι ολες οι ΜΚΟ λαμογια που τρεχουν πισω απο μια επιδοτηση. Δειχνει επισης την βαθια αντιπαθεια και επιφυλαξη μιας σωστης ΜΚΟ απεναντι στους κρατικοδιαιτους καρεκλοκενταυρους.
Δεν μοιαζουν καθολου για ρομαντικοι ηλιθιοι, ουτε για απατεωνες, οπως θελεις να τους παρουσιασεις.
23 Ιουλίου, 2009 στις 3:21 μμ
Πάνος
Παίδες,
α. ψυχραιμία, πληζ. Το ποστ ΔΕΝ αφορά το κυνήγι! 😉
β. το ποστ πέτυχε ήδη το στόχο του, εν μέρει τουλάχιστον: κάτι μάθαμε για τις ΜΚΟ – και ευελπιστώ να μάθουμε ακόμα περισσότερα (αλλά και πιο συγκεκριμένα) για τις ΜΚΟ του ελληνικού χώρου.
23 Ιουλίου, 2009 στις 3:46 μμ
kapetanios
@Dralion
Η αντικειμενικότητα σου σπάει καρύδια.
Απ την μια δέχεσαι το αμαρτωλό περιβάλλον των ΜΚΟ, αλλά τι να κάνουμε θα το παραβλέψουμε, κι απ την άλλη σκίζεις τις καλτσοδέτες σου με την κατάσταση των πολιτικών κομμάτων . ..
@Ντοκτορα δεν τσιμπάμε και τόοοοοσο εύκολα μην στεναχωρεύεσαι
………………………………………………………………………………………………..
Δεν είναι αληθές ότι το ΕΚΚΕ έχει καταγράψει στο χώρο της προστασίας του περιβάλλοντος 500 περίπου οργανώσεις , αλλά γύρω στις 200 απ ότι μέτρησα , οι οποίες σχεδόν στο σύνολο τους έχουν εγγραφεί στα κρατικά Μητρώα ( καμία 60αρια από δαύτες εμφανίζονται και στο τοπ 100 των ΜΚΟ οι οποίες όλο και κάτι τσέπωσαν από τον κρατικό κορβανά)
Με αυτό που γελάει πάντως και ο κάθε πικραμένος είναι η σύνθεση τους η οποία συνήθως αναφέρει καμία 7-8 στο ΔΣ καμιά 60 μέλη και…10-11νοματαίους μόνο με δικαίωμα ψήφου!!
Κατά τα άλλα :
http://www.greekhelsinki.gr/dikaiomatika/07/fakelos/koinwnia/05.htm
«Κοινωνία ποιών πολιτών;
Όταν οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις χρησιμοποιούνται ως επίφαση συμμετοχικής δημοκρατίας
«..Αυτό ακριβώς είναι το φαινόμενο που παρατηρείται αυτή τη στιγμή στο Μη Κυβερνητικό Οικοσύστημα της χώρας μας: η ποικιλότητα μειώνεται τάχιστα, καθώς όλο και περισσότερες ΜΚΟ σπεύδουν να αλλάξουν το καταστατικό τους, προκειμένου να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο χρηματοδότησης – που δεν αφορά μόνο το ΥΠΕΞ. Όσο για τις υπάρχουσες οργανώσεις που δεν δέχονται -ή δεν μπορούν- να μεταλλαχθούν με τη μέθοδο του Προκρούστη ώστε να χωρέσουν στα προκαθορισμένα καλούπια, αυτές θα μένουν όλο και πιο πολύ εκτός παιχνιδιού. Παράλληλα, νέες οργανώσεις εμφανίζονται εκ του μηδενός, με μοναδικό εχέγγυο βιωσιμότητας τις γνωριμίες τους
23 Ιουλίου, 2009 στις 3:50 μμ
Dralion
Πανο, ζηταω συγνωμη. Μερικες φορες βγαινω απο τα ρουχα μου.
Σιγουρα δεν θελω να μιλησω γυρω απο το κυνηγι, αφου αυτο δεν ειναι το θεμα του ποστ.
Με εξοργιζει αυτη η σταση ζωης, οτι καποιοι εχουν καταναλωσει την εξυπναδα με το κουταλι, και ολοι οι αλλοι (μιλαμε για 13 εκατομμυρια κοσμο, οχι αστεια) ειναι απλοικοι, κοροιδα και ρομαντικοι.
13 εκατομμυρια ευρωπαιοι δεν ξερουν που δινουν τα λεφτα τους (και την προσωπικη τους εργασια), ευτυχως που ηρθαν οι ελληναρες να μας διαφωτισουν.
Ζηταω συγνωμη για την εκφραση της οργης μου.
Για τις ΜΚΟ του ελληνικου χωρου μπορω να πω ελαχιστα πραγματα.
Γενικα, παρα τις αδυναμιες τους στον τομεα της διαφανειας, οι ΜΚΟ ειναι η μοναδικη – ισως – μεθοδος για να αλλαξει κατι στην κοινωνια.
23 Ιουλίου, 2009 στις 4:28 μμ
Dralion
Καπετανιος, υποσχεθηκα στον Πανο να αφησω κατα μερος τους χαρακτηρισμους. Απανταω σε ενα επιχειρημα σου, που ειναι λογικο.
Γραφεις: «Απ την μια δέχεσαι το αμαρτωλό περιβάλλον των ΜΚΟ, αλλά τι να κάνουμε θα το παραβλέψουμε, κι απ την άλλη σκίζεις τις καλτσοδέτες σου με την κατάσταση των πολιτικών κομμάτων».
Απαντηση: Παραβλεπεις τους τελειως διαφορετικους στοχους και την μεθοδολογια αναμεσα σε ΜΚΟ και κομματα.
Οι λογοι που απεχθανομαι τα κομματα και εμπιστευομαι (παρα τις γνωστες αδυναμιες) τις ΜΚΟ ειναι πολλοι.
Ιδου μερικοι:
— Το κομμα θελει να αναλαβει την εξουσια. Γενικα. Να οριζει τα παντα. Αντιθετα η ΜΚΟ εχει εναν και μοναδικο στοχο, να αλλαξει κατι που κατα την γνωμη των μελων της παει στραβα. Δεν υπαρχει ΜΚΟ που να θελει να γινει κυβερνηση.
— Η ΜΚΟ βασιζεται στα μελη της. Ακομα και αν ειναι διεφθαρμενη, ακομα και αν καταχραστει λεφτα, θα ειναι τα λεφτα των μελων της. Αν το κομμα καταχραστει λεφτα, θα ειναι τα λεφτα ΟΛΩΝ των πολιτων, ειτε ειναι μελη του κομματος ειτε οχι.
— Το κομμα εχει κατ’ επιφαση δημοκρατικες λειτουργιες. Ιδιως τα ελληνικα κομματα ειναι πρωσοποπαγη, συγκεντρωμενα γυρω απο τον «κανακαρη», οπως εχει γραφτει σε αλλο ποστ της Καλυβας. Η ΜΚΟ μπορει επισης να ειναι προσωποπαγης (και πολυ συχνα ειναι) αλλα τουλαχιστον δεν κοροιδευει τα μελη της γυρω απο αυτο το γεγονος.
— Η ΜΚΟ εχει πολυ πιο συγκεκριμενους στοχους και πολυ λιγοτερες δικαιολογιες και υπεκφυγες αν κατι δεν γινει σωστα. Ενα κομμα εχει απειρες δικαιολογιες («παραλαβαμε χαος απο τους προηγουμενους» κ.α. ). Μια ΜΚΟ μπορεις να την ελεγξεις σχετικα ευκολα με βαση τους διακυρηγμενους στοχους και την πραξη. Ενα κομμα οχι.
Τα παραπανω (μαζι με καμποσα αλλα) ειναι οι λογοι για τους οποιους εμπιστευομαι πολυ περισσοτερο μια ΜΚΟ απο ενα κομμα.
Μπορει καποιος να διαφωνει με τα κριτηρια μου. Μπορει καποιος να εμπιστευεται περισσοτερο τα κομματα.
Αλλα δεν δεχομαι να με χαρακτηριζει σαν απλοικο ηλιθιο και σαν «κοσμακη που δεν εχει ιδεα».
23 Ιουλίου, 2009 στις 4:33 μμ
kapetanios
@ Πάνο
πάρε (απο το ποντίκι) κάποια στοιχεία για τις Ελληνικές ΜΚΟ (και άσε τον Dralion που επιχειρεί να αλλάξει την κοινωνία με …. την μέθοδο των τριών, που ρομαντικό τον είπαμε ,φαντάσου να τονε λέγαμε και καμπούρη..)
http://www.topontiki.gr/Pontiki/index.php?option=com_content&task=view&id=2572&Itemid=47
»
Περί «Αλληλεγγύης»…
Και μόνο το γεγονός ότι το υπουργείο Εξωτερικών υποχρεώθηκε προσφάτως να ζητήσει πίσω γύρω στα 6 εκατ. ευρώ από τη ΜΚΟ «Αλληλεγγύη» δείχνει πως η κατάσταση, σε μερικές περιπτώσεις, έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η «Αλληλεγγύη» είναι ΜΚΟ στενά συνδεδεμένη με την Εκκλησία της Ελλάδος.
Όμως στην προκειμένη περίπτωση, για την οποία το ΥΠΕΞ ζητά πίσω 5,6 εκατ. ευρώ, η «Αλληλεγγύη» είχε αναλάβει ένα πρόγραμμα επισιτισμού στο Ιράκ με κατεψυγμένα κοτόπουλα. Τα κοτόπουλα όμως δεν έφτασαν ποτέ στο Ιράκ, καθώς είτε δεν αγοράστηκαν καν είτε όσα αγοράστηκαν βρέθηκαν σάπια σε κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά.
Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου
Σε αυτήν τη ΜΚΟ ιθύνων νους είναι ο Σπυρίδων Φλογαΐτης, που διετέλεσε και υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών στις τελευταίες εκλογές. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου το 2007 εισέπραξε:
* 105.944 ευρώ για επιμόρφωση νομικών για κράτος δικαίου στη Μολδαβία,
* 85.000 για εφαρμογή πρακτικών της Ε.Ε. στη φορολογία στη Βοσνία,
* 223.134 για επιμόρφωση εκπροσώπων βαλκανικών χωρών στο κράτος δικαίου και τη δημοκρατία,
* 65.000 για εκσυγχρονισμό νομοθεσίας στη Γεωργία,
* 183.303 για οργάνωση παγκόσμιου συνεδρίου συνταγματικού δικαίου,
* 30.000 για υποστήριξη θυμάτων ανθρώπινου εμπορίου,
* 83.092 για δικαστική μεταρρύθμιση στο Ιράν,
* 74.300 για νομική μεταρρύθμιση στη Βοσνία,
* 22.500 για υποστήριξη εκλογικής διαδικασίας στην Αρμενία.
Συνολικά, το 2007 η ΜΚΟ του Σπ. Φλογαΐτη εισέπραξε από το ΥΠΕΞ 872.275 ευρώ. Ξεκινώντας τις εκταμιεύσεις από τα σχετικά κονδύλια του ΥΠΕΞ η εν λόγω ΜΚΟ έχει εισπράξει:
* 2000: 50.000.000 δρχ. (146.000 ευρώ),
*2001: 84.000.000 δρχ. (246.000 ευρώ),
*2002: 219.000 ευρώ,
*2003: 210.000,
* 2004: 1.260.000,
* 2005: 430.000,
* 2006: 390.000.
Συνοψίζοντας, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου έχει εισπράξει από τα κονδύλια του ΥΠΕΞ συνολικά το ποσό των 3.773.275 ευρώ ή, για να μην ξεχνιόμαστε, 1,3 δισεκατομμύρια δραχμούλες…
H Ευρωπαϊκή Προοπτική
Η ΜΚΟ Ευρωπαϊκή Προοπτική, την οποία διευθύνει ο νεοδημοκρατικής απόχρωσης πανεπιστημιακός Παντελής Σκλιάς μαζί με τους Ευστάθιο Αντωνακάκη, Αθανάσιο Καραμήτσο και Πηνελόπη Παπατσώρη, μόνη της ή σε συμπράξεις με άλλες ΜΚΟ αντλεί πολύ μεγάλα ποσά κάθε χρόνο. Για παράδειγμα το 2007 η εν λόγω ΜΚΟ εισέπραξε:
* 102.000 ευρώ για ανακαίνιση σχολείων στο Κιρκούκ,
* 48.000 για δικτύωση ΜΚΟ σε Σερβία, ΠΓΔΜ, Κόσοβο, Ελλάδα,
* 100.000 για βιώσιμη ανάπτυξη και συνοχή,
* 190.000 για βιώσιμη ανάπτυξη, διακοινοτική ανάπτυξη και συνύπαρξη στο Κόσοβο,
* 120.000 για βιώσιμη ανάπτυξη και επιστροφή εκτοπισμένων στο Κόσοβο,
* 75.000 για υποστήριξη φορέων της κοινωνίας των πολιτών σε Σερβία, Μαυροβούνιο και ΠΓΔΜ,
* 275.000 για βοήθεια επιστροφής εκτοπισμένων σε Σερβία – Κόσοβο,
* 159.000 σε σύμπραξη με τη ΜΚΟ Μέριμνα Παιδιού για κοινωνική ενδυνάμωση σε σεισμόπληκτες περιοχές του Πακιστάν.
Συνολικά για το 2007 η Ευρωπαϊκή Προοπτική άντλησε μόνο από τα κονδύλια του ΥΠΕΞ 1.069.000 ευρώ. Η συνολική εικόνα της χρηματοδότησης της εν λόγω οργάνωσης από το ΥΠΕΞ έχει ως εξής:
* 2002: 383.315 ευρώ,
* 2003: 570.000,
*2004: 1.570.000,
* 2005: 1.310.000,
* 2006: 900.000.
Δηλαδή η εν λόγω ΜΚΟ από το 2002 έχει εισπράξει 4.733.000 ευρώ ή, αν προτιμάτε, 1,6 δισεκατομμύρια δραχμές!
Η μερίδα του λέοντος σε οργανώσεις πανεπιστημιακών
Εκτός από τις ΜΚΟ στις οποίες (όπως διαβάσατε) προΐσταντο οι Σπυρίδων Φλογαΐτης και Παντελής Σκλιάς, το 2007 δεν ήταν μια παραγωγική χρονιά για το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου, τη ΜΚΟ που διευθύνει ο συνταγματολόγος Δ. Τσάτσος. Εκταμίευσε από το ΥΠΕΞ μόλις 138.000 ευρώ:
*52.500 για εκπαίδευση δικαστών στην Αλβανία,
*34.460 για εκπαίδευση εμπειρογνωμόνων στη χρηστή διακυβέρνηση στο Σουδάν,
*51.367 για δημιουργία κέντρου ενίσχυσης επιχειρηματικότητας γυναικών στη Συρία.
Από το 2000 η ΜΚΟ του Δ. Τσάτσου έχει εισπράξει:
*2000: 204.570.000 δρχ. (600.000 ευρώ),
*2001: 40.000.000 δρχ. (117.388 ευρώ),
*2002: 277.000 ευρώ,
*2003: 760.000,
*2004: 300.000,
*2005: 140.000,
*2006: 490.000.
Σύνολο εκταμιεύσεων 2.822.000 ευρώ. Σε δραχμούλες, κοντά στο 1 δισ.
Αυτές που μας… γυάλισαν
Από τις υπόλοιπες εκατοντάδες ΜΚΟ που περιλαμβάνονται στον κατάλογο χρηματοδοτήσεων του ΥΠΕΞ το δικό μας μάτι – επαναλαμβάνουμε: δεν είμαστε ειδικοί – σταμάτησε στις εξής:
*Κύκλος της Πάτμου. Με πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Παπαντωνόπουλο, η εν λόγω Μη Κυβερνητική Οργάνωση, το 2007, εισέπραξε από το ΥΠΕΞ 255.000 ευρώ για την οργάνωση περιβαλλοντικού συμποσίου για τον Αμαζόνιο. Η εν λόγω οργάνωση έχει εισπράξει επίσης 60.000.000 δρχ. το 1999, 200.000 ευρώ το 2003 και 620.000 το 2005.
*Το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης για το Περιβάλλον με υπεύθυνο τον Μ. Σκούλο εισέπραξε το 2007 95.350 ευρώ για να κάνει πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε (μία!) παιδική κατασκήνωση διακοπών.
*Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, με πρόεδρο τον Γεώργιο Μπαμπινιώτη, εκταμίευσε από το 2002 μέχρι και το 2007 3.332.690 ευρώ. Τα χρήματα αυτά δαπανήθηκαν για την κατασκευή του Αρσακείου στα Τίρανα.
*Το «Ίδρυμα Υποστήριξης Οικουμενικού Πατριαρχείου και Οικουμενική» με επικεφαλής τον επίσκοπο Κνωσού Δημήτριο Δουλουφάκη εισέπραξε, μόνο το 2007, περισσότερα από 1,5 εκατ. ευρώ.
*Το Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων Παντείου το 2003 επιχορηγήθηκε με 450.000 ευρώ.
*Η Χάρτα του Ρήγα του Κώστα Γεωργουσόπουλου για «υπηρεσίες υποστήριξης και βελτίωσης ζωής πολιτών», καθώς και για «κοινωνική παροχή στα Βαλκάνια», έλαβε 21.000 ευρώ το 2002, 80.000 το 2003, 60.000 το 2004 και 24.000 το 2007.
*Ο Ελληνικός Σύνδεσμος για Διεθνή Ανάπτυξη έλαβε 420.000 ευρώ το 2003.
*Η Πρωτοβουλία Ανάπτυξη Συνεργασία έλαβε 460.000 ευρώ το 2003.
*Η διαβαλκανική Συνεργασία με υπεύθυνο τον κ. Μαρκόπουλο εισέπραξε: 106.000 ευρώ το 2002, 190.000 το 2003, 180.000 το 2004, 54.000 το 2007.
* Το Κέντρο Αποναρκοθέτησης εκταμίευσε 404.000.000 δρχ. (1.185.000 ευρώ) το 2001, 1.500.000 ευρώ το 2002, 2.780.000 ευρώ το 2003, 1.900.000 το 2004.
*Το ίδρυμα Αγά Χαν το 1999 εισέπραξε 6.000.000 δρχ.
*Το Ινστιτούτο Κυβέλη το 2000 επιχορηγήθηκε με 70.000.000 δρχ.
*Το ΚΕΣΣΑ Δήμητρα εισέπραξε: 409.000.000 δρχ. το 2000, 286.000.000 δρχ. το 2001, 300.000 ευρώ το 2003, 40.000 ευρώ το 2005.
*Το Κέντρο Έρευνας Δράσης για Ειρήνη εισέπραξε 60.000.000 δρχ. το 2000, 125.000.000 δρχ. το 2001, 36.684 ευρώ το 2002, 125.000 σε σύμπραξη με το Ινστιτούτο Αειφορικής Ανάπτυξης το 2004 και επιπλέον 190.000 το 2004.
*Η Οικολογική Κίνηση Δράμας έλαβε 52.500 ευρώ το 2002 και 460.000 το 2003.
*Τέλος, η ΜΚΟ Γυναίκα Τέχνη Μεσόγειος έλαβε 250.000 ευρώ το 2003 και 80.000 το 2004.
(Ποντίκι, 17.1.2008)
23 Ιουλίου, 2009 στις 4:43 μμ
kapetanios
@Dralion
Λες ( και ρε γμτο κέρατο μου το πιστεύεις κι από πάνω!!)
«..Η ΜΚΟ βασίζεται στα μελη της. Ακομα και αν ειναι διεφθαρμενη, ακομα και αν καταχραστει λεφτα, θα ειναι τα λεφτα των μελων της. Αν το κομμα καταχραστει λεφτα, θα ειναι τα λεφτα ΟΛΩΝ των πολιτων, ειτε ειναι μελη του κομματος ειτε οχι…»
Δεν τα χω μαζί σου,
με την αγαθοσύνη σου να πιστεύεις-αμάσητα- όσα σου λένε τα χω!
Δεν ειρωνεύομαι τις ιδέες σου ή τις αξίες που διέπουν ενδεχομένως την ζωή σου. Ειρωνεύομαι και σιχτιρίζω όλους αυτούς που με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος έχουν βρει τον μήνα που θρέφει τους έντεκα
Αυτά και τέλος στο παρόν θέμα
23 Ιουλίου, 2009 στις 5:44 μμ
Dralion
Οσο πιστευεις οτι εισαι ο μοναδικος κατοχος της αληθειας, οσο πιστευεις οτι μονο εσυ τα ξερεις και οτι οι αλλοι ειναι απλοϊκα κοροϊδα, θα παραμενεις ελλημπαν.
Τελος κι απο μενα.
23 Ιουλίου, 2009 στις 6:33 μμ
Ενη Καπαζογλου
Νομιζω οτι δεν χρειαζεται τοσ稻επιθεση» στον dralion, που τελικα ειπε οτι πιστευει ο περισσοτερος κοσμος για τις ΜΚΟ. Και δεν εχει ψαξει ολα τα σχετικα αρχεια.(αραγε ολες πληροφοριες ειναι αξιοπιστες παντα? Ειναι κι αυτο ενα προβλημα σε ενα ακανθωδες θεμα.)
Υπαρχουν ομως εχω την εντυπωση και αλλες μορφες οργανωσης οπως καποια «δικτυα». το ΑTTACK (δεν ειμαι σιγουρη αν γραφεται ετσι), και αλλα.
Αλλα αυτα ειναι καθαρα πολιτικης μορφης αν δεν κανω λαθος και παρεμβαινουν σε παγκοσμια γεγονοτα.
23 Ιουλίου, 2009 στις 7:57 μμ
kapetanios
23 Ιουλίου, 2009 στις 7:58 μμ
kapetanios
Ας μπουν και τα παρακάτω στοιχεία σε αυτό το ποστ έτσι για να υπάρχουν σαν αρχείο ονομάτων. Μπορεί κάποτες να μας χρειαστούν
……………………………………………………………………………
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στρασβούργο, 14 Ιανουαρίου 2008
Χρηματοδότηση ελληνικών περιβαλλοντικών ΜΚΟ από την Κομισιόν
Όπως προκύπτει από απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τον Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητή κ. Γιώργο Παπαστάμκο, κατά το 2007 συνολικά 34 Ελληνικές Περιβαλλοντικές Οργανώσεις εμφανίζονται ως μέλη διεθνών και ευρωπαϊκών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (βλ. συνημμένο πίνακα) που συμμετείχαν σε προγράμματα χρηματοδότησης της Κομισιόν για δράσεις υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία οι ελληνικές οργανώσεις που διατηρούν ιδιότητα μέλους σε περισσότερες χρηματοδοτημένες διεθνείς και ευρωπαϊκές ΜΚΟ (βλ. συνημμένο πίνακα) είναι το Δίκτυο Μεσόγειος SOS (μέλος σε 4 διαφορετικές) και το Εθνικό Κέντρο Βιοτόπων και Υγροτόπων – Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (μέλος σε 3 διαφορετικές).
Επιπλέον, το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη είναι η μοναδική Μη Κυβερνητική Οργάνωση η οποία έχει την έδρα της στην Ελλάδα και η οποία χρηματοδοτείται συστηματικά από την Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE τα τελευταία δέκα έτη. Το ύψος της χρηματοδότησης που έχει λάβει κατά την περίοδο 1997-2007 η εν λόγω Οργάνωση ανέρχεται περίπου στα 2 εκ ευρώ.
Σημειώνεται ότι βασικό τυπικό κριτήριο συμμετοχής των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στο χρηματοδοτικό μέσο περιβάλλον ( LIFE +) αποτελεί αφενός ο ανεξάρτητος και μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας τους και αφετέρου η δραστηριοποίησή τους σε τρία διαφορετικά τουλάχιστον κράτη μέλη της ΕΕ, είτε κατά μόνας είτε με την μορφή ενώσεων.
Το αντικείμενο της ερώτησης απετέλεσε αφορμή περαιτέρω παρέμβασης του ευρωβουλευτή της Αυστρίας κ. J ö rg Leichtfried , σχετικά με τον έλεγχο εκ μέρους της Κομισιόν των όρων διαφάνειας, δημοκρατικής οργάνωσης, λειτουργίας και λογοδοσίας των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Πίνακας Ελληνικών Οργανώσεων – μελών Διεθνών και Ευρωπαϊκών Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που έλαβαν κοινοτική επιχορήγηση κατά το 2007
Ονομασία
Όμιλος Φίλων Βουνού και Θάλασσας
Εταιρεία για την προστασία της Φύσης και την Οίκο-ανάπτυξη
Greenpeace Ελλάδα
Δίκτυο Μεσόγειος SOS
Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης
Οικολογική Ομάδα Κερκύρας
Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Παγκόσμιο Ταμείο για την Φύση Ελλάδα ( WWF for Nature )
Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων
ΠΑΣΕΓΕΣ
Δημοσυνεταιριστική «Έβρος»
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Σχεδίων και Σπουδών
Διαχειριστικό Συμβούλιο Εθνικού Πάρκου Μαραθώνα – Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Εθνικό Κέντρο Βιοτόπων – Υγροτόπων (Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας)
Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πάντειο Πανεπιστήμιο
Νέα Οικολογία
Παρατήρηση της Φύσης
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Μεσογειακός Σύνδεσμος για την Σωτηρία των Θαλάσσιων Χελωνών
Ελληνική Εταιρεία Προστασία της Φύσης
Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών
Ελληνικό Ινστιτούτο για την Επανάχρηση και τη Διατήρηση του Νερού
Παγκόσμιο Ινστιτούτο για μια Αειφόρο Ανθρωπότητα
Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου
Κέντρο Πληροφόρησης Υγροτόπων
EUCC Ελλ άδα
Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία της Φώκιας Μονάχους
Αρχιπέλαγος Αιγαίου – Έρευνα και Διατήρηση του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
“Clean up” Ελλάδα
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………..
Δείτε και κάποια νουμεράκια για το έργο των ΜΚΟ από τα προγράμματα LIFE προηγούμενων ετών (απο το 1992έως το 2006)
Στους Πίνακες που ακολουθούν παρατίθενται στοιχεία για τα 26 προγράμματα που έχουν χρηματοδοτηθεί από τα προγράμματα LIFE καθώς επίσης και οι 6 ελληνικές ΜΚΟ που εμφανίζονται ως οι αποδέκτες με το υψηλότερο, συνολικά, ποσό επιχορήγησης.
Πίνακας 1: Προγράμματα Life στα οποία Αποδέκτες Χρηματοδότησης[1] ήταν Ελληνικές ΜΚΟ[2] Αποδέκτης Έτος Δράση Συνεισφορά ΕΕ
1. WWF Ελλάς / Προστασία Φώκιας και Θαλάσσιας Χελώνας 1.500.000
2. Αρκτούρος / Προστασίας Αρκούδας 1.000.000
3. Μουσείο Γουλανδρή / Δημιουργία Κέντρου Προστασίας Υδροβιοτόπων 312.933
4.Ελληνική Σπηλαιολογική Εταιρεία / Προστασία Σπηλαιολογικών Οικοσυστημάτων 625.000
5. Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος / Διαχείριση υδάτινων πόρων 312.933
6. Μουσείο Γουλανδρή / Προστασία Οικοτόπων 976.000
7. Άμεση Παρέμβαση για την Προστασία της Άγριας Φύσης / Προστασία Οικοτόπων 133.333
8 .Άρχελων / Προστασία Θαλάσσιας Χελώνας 401.900
9. Μουσείο Γουλανδρή / Προετοιμασία για το δίκτυο Natura 2000 443.200
10. WWF Ελλάς / Προστασία Πτηνών 816.599
11. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία / Προστασία Πτηνών 494.909
12. Αρκτούρος / Προστασία Αρκούδας 2.335.060
13. Ελληνική Εταιρεία για την Μελέτη και την Προστασία της Φώκιας / Προστασία Φώκιας 989.818
14. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία / Προστασία Πτηνών 1.059.394
15. Αρκτούρος / Προστασία Αρκούδας 542.639
16. Άρχελων / Προστασία Θαλάσσιας Χελώνας 431.772
17. Μουσείο Γουλανδρή / Προστασία Οικοτόπων 768.725
18. Αρκτούρος / Προστασία Αρκούδας 1.147.335
19. Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης /Αειφόρος Διαχείριση Ηλεκτρονικών Απορριμμάτων 446.400
20 .Ελληνική Εταιρεία για την Μελέτη και την Προστασία της Φώκιας / Προστασία Φώκιας 898.907
21. Εταιρεία Προστασίας Πρεσπών / Προστασία Πτηνών 1.118.083
22. WWF Ελλάς / Προστασία Πτηνών 891.928
23. Άρχελων / Προστασία Θαλάσσιας Χελώνας 655.085
24. Μουσείο Γουλανδρή / Προστασία Υδάτινων Πόρων 531.505
25. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία / Προστασία Πτηνών 870.278
26. Ελληνική Εταιρεία για την Μελέτη και την Προστασία της Φώκιας / Προστασία Φώκιας 938.841
——————————————————————————– [1]
Σύνολο: 20.642.577 ευρώ
………………………….
Πίνακας 2: Ελληνικές ΜΚΟ που έχουν λάβει συνολικά την υψηλότερη χρηματοδότηση από προγράμματα LIFE Αποδέκτης Σύνολο Προγραμμάτων Συνολική Συνεισφορά ΕΕ
1. Αρκτούρος 5.025.034
2. WWF Ελλάς 3.208.527
3. Μουσείο Γουλανδρή 3.032.363
4. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία 2.424.581
5 .Ελληνική Εταιρεία για την Μελέτη και την Προστασία της Φώκιας 2.827.566
6. Άρχελων 1.488.757
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:16 πμ
Ενη Καπαζογλου
Oρεα.
Τι προτεινεται να γινει ισως να καταργηθουν για να μην απορροφουν κονδυλια ευρωπαικα και εθνικα.
Τοτε θα πρεπει να υπαρξει προταση εναλλακτικη που θα αντικαταστησει τις ΜΚΟ.
Ειναι κι αυτο μια σκεψη.
Θα τολμουσα να πω οτι περισσοτερο με απασχολει η διαφανεια των δαπανων απο τις δραστηριοτητες τους. Εαν δημοσιοποιουν τους ισολογισμους τους και ποιοι τους ελεγχουν.
24 Ιουλίου, 2009 στις 9:36 πμ
σχολιαστης
Οι ΜΚΟ δεν πρέπει να είναι σε καμμία περίπτωση βραχίονες κομμάτων. Αυτό δείχνει έλλειμμα δημοκρατίας (θα μου πεις σιγά το νέο) και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό με τα κόμματα που δεν έχουν τέτοιες πηγές χρηματοδότησης. Ασε τις ακριβές εξαρτήσεις.
😉
24 Ιουλίου, 2009 στις 10:29 πμ
zeppos
Εύγε κάπταιν! Μνημειώδης συλλογή που θα μπορούσε επάξια να φέρει τον τίτλο του ομώνυμου έπους: «Το μεγάλο φαγοπότι»..
Βέβαια δεν είναι όλοι αυτοί απατεώνες.. αλλά το χρήμα και ο μηδαμινός έλεγχος είναι πρόκληση…
Ειδικά το καταστατικό στάτους κάθε οργάνωσης δείχνει προς τα που κινούνται. Εάν πρόκειται για σωματεία που έχουν πάρει έγκριση από πρωτοδικεία, υπάρχει κάποια ελπίδα να έχουν κάποτε μια αντιπολίτευση και να γίνεται κάποιος εσωτερικός έλεγχος που να δείχνει, σύμφωνα με την νομοθεσία περί σωματείων, που πάνε τα λεφτά.
Εάν όμως πρόκειται περί «μη κερδοσκοπικής εταιρείας» τότε όπως θα γνωρίζετε ίσως, ΜΟΝΟ τα ιδρυτικά μέλη έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν, να αποφασίζουν κλπ, κλπ.. Τα άλλα μέλη μόνο πληρώνουν.
Αυτή η νομική μορφή, της εταιρείας δηλαδή, εξυπηρετεί βέβαια την άμεση λήψη αποφάσεων, αλλά επειδή παρέχει σχεδόν πλήρη κάλυψη στην λειτουργία της ενώπιον τρίτων, έχει επικρατήσει στις ΜΚΟ..
5-6 μέλη ψηφίζουν (στην ουσία ένας) και χιλιάδες ίσως πληρώνουν!
Θα θυμάστε ίσως τι είχε γίνει με το κέντρο περίθαλψης ζώων της Αίγινας..
Εταιρεία και αυτό και όταν τα ιδρυτικά μέλη τα «έσπασαν», τότε ένας πραγματικός βόθρος αταθαλσιών βγήκε στον αέρα και πήγε στα δικαστήρια όπου μέχρι σήμερα δεν έχει καθαρίσει…
Η κ.Γανωτή έγραφε μετά το σπάσιμο στον πρόεδρο: «Θα σου θυμίσω οτι εγώ κάλυπτα τα έξοδά σου για 10ήμερη εκδρομή , συν γυναιξί, τέκνοις και γκουβερνάντας με το ρόβερ που ρουφά τον άμπακο στη βενζίνη, με ποσό που αφαίρεσα από αυτό που μοίρασα στους εργαζόμενους το Πάσχα»….
Και πολλά άλλα που έχουν δημοσιευτεί τότε…
24 Ιουλίου, 2009 στις 10:56 πμ
Πάνος
zeppos,
επειδή η υπόθεση της Αίγινας είναι κυριολεκτικά μια υπόθεση «Κράμερ εναντίον Κράμερ», δηλαδή εμπλέκεται υπερβολικά πολλή προσωπική εμπάθεια, θα σε παρακαλούσα να μη το συνεχίσουμε εδώ.
*
Καπετάνιε,
υποκλίνομαι! 🙂
(και ευχαριστώ πολύ για το υλικό από το αρχείο σου που μοιράστηκες μαζί μας)
24 Ιουλίου, 2009 στις 11:32 πμ
Dralion
Ωστε ο Αρκτουρος πηρε 5 ‘μυρια, η WWF 3.2 και η Ορνιθολογικη 2.5.
Πωπω, τι μας λες ρε παιδι μου. Ανατριχιασα τωρα. Να τους κρεμασουμε τους μπιιιιπ με τοση διαφθορα.
Οταν το τελευταιο μελος της Ορνιθολογικης κρεμαστει με τα αντερα του τελευταιου μελους του Αρκτουρου, θα μπορουν οι κυνηγοι να εξολοθρευουν ανενοχλητοι. Τοτε θα καταλαβετε, οτι οι αδειοι καλυκες και τα φυσεκλικια δεν κελαηδανε στο δασος.
Πρωτοφανες, πρωτοφανες. Η WWF καταχραστηκε 3.2 εκατομμυρια. Γιγαντιαιο ποσον, αν το ειχαμε, θα ειχαμε ξεπληρωσει το εθνικο δημοσιο χρεος. Το ποσα τρωνε οι κυνηγετικοι συλλογοι δεν μας το λεει κανενας.
Για δες ρε παιδι μου τι συμπτωσεις υπαρχουν, εεεε.
Ρητορικες ερωτησεις: Ειναι μηπως συμπτωση, οτι ειδικα οι κυνηγοι αφριζουν εναντιον της Ορνιθολογικης και του Αρκτουρου; Ειναι μηπως συμπτωση οτι η λιστα που δημοσιευεται πιο πανω εχει φτιαχτει απο τους κυνηγετικους συλλογους, οπου κυκλοφορει σαν «υλικο προπαγανδας»;
Ακομα δεν μου εχει απαντησει κανενας πανω στην ταμπακιερα:
Εστω οτι (με σημερινες συνθηκες, οχι σε εναν μελλοντικο, ιδανικο κοσμο) ειστε Πολιτες, διαπιστωνετε κατι στραβο και θελετε να το διορθωσετε.
Που θα προσφερετε τα λεφτα σας και τον χρονο σας; Σε ενα κομμα η σε μια ΜΚΟ; Με αιτιολογηση.
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:06 μμ
σχολιαστης
Χρήματα σε μια ΜΚΟ που δεν έχει εξάρτηση απο κάποιο κόμμα και δεν έχουν ακουστεί ιστορίες
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:09 μμ
σχολιαστης
Σε ένα κόμμα, πέντε φάσκελα.
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:18 μμ
Dralion
Προσεξε σχολιαστη, θα σε κατηγορησουν οτι λες πολυ αυτονοητα πραγματα. Στην Καλυβα μονο τα μη-αυτονοητα επιτρεπονται.
Οταν εγω ειπα ακριβως το ιδιο πραγμα πιο πανω (πρωτο μου σχολιο 22/07 20:26, στην τελευταια προταση) με χαρακτηρισαν απλοϊκο κοροϊδο.
Και οταν διαμαρτυρηθηκα, μου ειπαν να μη μιλαω πολυ, γιατι «δεν τον ειπαμε και καμπουρη».
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:23 μμ
σχολιαστης
Δρακολέοντα, πουλάκια είναι κι ας κελαιδούν, πουλάκια είναι κι ας λένε. 🙂
Εδω έχουμε τη δουλειά της αρκούδας καλοκαιριάτικα, οπότε ομολογώ ότι δεν είχα διαβάσει προσεκτικά τα σχόλια.
24 Ιουλίου, 2009 στις 12:28 μμ
zeppos
Πάνο οκ… Δεν είχα καμία πρόθεση να ανοίξω θέμα Αίγινας, απλά έδωσα ένα παράδειγμα για τους καλοπροαίρετα δύσπιστους βέβαια, οχι για τους τενεκέδες!
Ο γεννημένος τενεκές Πάνο, ως γνωστόν θα παραμείνει ξεγάνωτος τενεκές σε όλη τη ζωή του, έστω και αν μάθει να γκουγκλίζει με ευχέρεια, είτε την καταναλώνει (την ζωή του) στην ημεδαπή, είτε εις αλλοδαπήν..
26 Ιουλίου, 2009 στις 7:12 μμ
Dralion
Ενω οι γεννημενοι ξεγανωτοι τενεκεδες και γκαιπμελισκοι της ημεδαπης θα προσπαθουν συνεχως να παρουσιασουν το ασπρο για μαυρο.
Οι κυνηγετικοι συλλογοι προσπαθουν εδω και 1.5 χρονο να χριστουν ΜΚΟ και τρωνε την πορτα στην μουρη.
Αυτο παρα τις λυσσωδεις προσπαθειες του Προστατη Αγιου που εχουν, υφυπουργου Κιλλτιδη (φτου). Ο Κιλλτιδης (φτου) ειναι εκεινος που ειχε επιτρεψει το κυνηγι στην Ηλεια και την λιμνη του Καιαφα, μια μερα μετα το σβησιμο των πυρκαγιων το 2007.
Απ’ οτι φαινεται, το πηραν αποφαση οι κυνηγοι (φτου) οτι αδικα σκιζουν τις κυλοτες τους και οτι δεν προκειται να τους αναγνωρισει κανενας για ΜΚΟ.
Και τωρα αφριζουν εναντιον των ΜΚΟ.
Ας αφριζουν, δεν πειραζει. Με τους αφρους θα μεινουν.
4 Αυγούστου, 2010 στις 12:01 πμ
Γεωργία Μελανίτου
Eάν μου επιτρέπεται, θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο ως απάντηση στο σχόλιο του Dralion. Το υλικό με τις χρηματοδοτήσεις που θεωρεί ψεύτικο ή προπαγανδιστικό από τους κυνηγούς, είναι απόλυτα σωστό και το πλέον έγκυρο που υπάρχει σήμερα σε ότι αφορά τις χρηματοδοτήσεις LIFE προς τις περιβαλλοντικές οργανώσεις. Το κακό είναι ότι είναι, ότι παρότι προήλθε από επίσημη πηγή «Ευρωπαϊκή Επιτροπή» τα στοιχεία είναι ελλιπέστατα. Το γιατί έγινε αυτό ελπίζω κάποιος σύντομα να ρωτήσει την εν λόγω επιτροπή. Η ποιότητα των προγραμμάτων έχει ήδη γνωστοποιηθεί (σε περίληψη) από υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ.
Από το 1992 μέχρι το 2008 έχουν υλοποιηθεί 160 τέτοιου τύπου προγράμματα, πολλά εξ αυτών έχουν διαχειριστεί στελέχη των 10 συνασπιζόμενων ελληνικών περιβαλλοντικών ΜΚΟ. Τώρα γιατί προγράμματα LIFE υπέβαλλαν, προωθούνταν ή εγκρίνονταν μόνο για ΜΚΟ, αυτό θα το μάθουμε στο μέλλον.
http://www.alfa-omega.gr/article.asp?AID=4881
Στο περιοδικό Kυνηγεσία Κυνοφιλία όλα αυτά και μερικά ακόμα που δεν αναφέρει η επιτροπή έχουν δημοσιευθεί από το 2003.
http://www.alfa-omega.gr/article.asp?AID=37
http://www.alfa-omega.gr/article.asp?AID=216
Έχουν δουλέψει ίσως πολύ αλλά έχουν ενισχυθεί και πάρα πολύ οι ΜΚΟ. Το θέμα είναι αν όλα αυτά που πληρώθηκαν να κάνουν ήταν χρήσιμα και τα έκαναν καλά.
Γεωργία Μελανίτου